UPC Fiber 120 via stopcontact netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-03 06:26
Hallo allemaal,

Ik woon in Amsterdam en krijg nu van UPC de aanbieding om over te stappen op UPC Fiber power. Ik heb nu UPC Extreme. Mijn probleem is dat ik nu een draadloze verbinding heb, die prima op Extreme snelheden werkt.

Echter gaat mijn WRT54G het niet trekken om 120Mbps te knallen. Nu zit ik te denken; voor de laptops is het prima als deze op 54Mbit blijven steken draadloos.... Echter daarvoor neem ik deze snelheid niet. Mijn vaste main pc zou ik wel op deze snelheid willen hebben. Ik lees dat er setjes zijn die 200Mbps in theorie moeten aankunnen.

Bijvoorbeeld deze router:

http://www.routershop.nl/...ss-homeplug-av-router.htm

Nu hoor ik iedereen denken, waarom trek je niet gewoon een kabeltje?? In mijn geval is het echt een probleem zonder op lelijke plekken te boren en daar krijg ik mijn vriendin niet vrolijk mee......;-)

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:35
Wireless-N netwerk opzetten? Theoretische (draadloze) snelheid: 300mbit. Echter moet je dan wel een nieuwe router plus netwerkkaart kopen :)

• WTM
Wireless N kan natuurlijk ook. Maar voor zover ik begrepen heb is er nog een router die dit daadwerkelijk trekt??
Zelfde als die homeplugs het is allemaal theoretisch dus in optimale omstandigheden maar 'normaal' laat ik het dan maar zo zeggen.... trekt ie het dan allemaal wel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wireless-N zal ook max 75Mbps ofzo geven, en als je het soort vloer hebt waar boren geen optie is kun je rekenen op lager dan dat.

Wat is er mis met gewoon Cat5E langs de plint te leggen (ipv te boren)? Met dit soort snelheden wil je geen omgevingsafhankelijke troep hebben...

Mbt via het stopcontact - ik zou eerst zeker willen weten of die router wel een WAN-to-LAN throughput van >120Mbps kan halen. Het is leuk en wel dat hij aan de LAN kant 200Mbps over het stroomnet kan sturen, maar daar heb je weinig aan als hij niet sneller dan de +-50Mbps kan router die je huidige WRT54G max aankan. Ondertussen zijn er wel een aantal routers te vinden die die snelheden aankunnen (zie o.a. hier: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ ), maar daar dus allerminst van uit.

Edit:
Hij staat nota bene in die lijst, max WAN to LAN 58Mbps. Daar heb je dus weinig aan.

Wat je evt zou kunnen overwegen is ten eerste een snelle 'normale' router en dan ten tweede een ethernet-over-power bridge set, dus los van de router. Dan nog zal het latency en stabiliteit geheid niet ten goede komen, dus ik blijf bij CAT5E of CAT6 als enige echt geschikte oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 07-10-2008 00:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

• WTM
De draadlozeverbinding hoeft niet door beton te gaan.

Ik zou zo een kabel kunnen leggen, ik kan vanaf de computer met een beetje moeite de plek zien waar de kabel naar toe moet. Het probleem is echter dat er overal laminaat gelegd is uit 1 stuk, ik kan niet mooi langs deuren heen (aparte indeling in huis).

Als je 'vrij zicht' hebt op de router zonder muren er tussen wat moet je dan met een N router kunnen halen 300Mbps is max. moet 120Mbps dan niet te doen zijn?

UPC kan deze router erbij leveren voor € 78,- http://www.netgear.com/Pr...sandGateways/WNR3500.aspx

Ik kan deze helaas niet op de site die Dion linkte vinden m.b.t. WAN -> LAN throughput. Ik zie het niet tussen de specificaties staan.

Ik heb net gebeld met routershop.nl en de medewerker daar vertelde me dat ze daar nog geen enkele router hebben die de 100Mbit gaat halen. De door UPC geleverde netgear gaat het ook niet trekken zegt hij.

Homeplug moet wel sneller kunnen dan wireless-N maar 120 Mbit durft hij op de homeplug niet te garanderen.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WTM schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:06:
De draadlozeverbinding hoeft niet door beton te gaan.

Ik zou zo een kabel kunnen leggen, ik kan vanaf de computer met een beetje moeite de plek zien waar de kabel naar toe moet. Het probleem is echter dat er overal laminaat gelegd is uit 1 stuk, ik kan niet mooi langs deuren heen (aparte indeling in huis).

Als je 'vrij zicht' hebt op de router zonder muren er tussen wat moet je dan met een N router kunnen halen 300Mbps is max. moet 120Mbps dan niet te doen zijn?
Nee.Niet eens als max waarde onder ideale omstandigheden met 40MHz bandbreedte

Onder normale omstandigheden kun je een average throughput van max 35Mbps verwachten :o
UPC kan deze router erbij leveren voor € 78,- http://www.netgear.com/Pr...sandGateways/WNR3500.aspx

Ik kan deze helaas niet op de site die Dion linkte vinden m.b.t. WAN -> LAN throughput. Ik zie het niet tussen de specificaties staan.
Summary in short.

WNR-3500 has a Wan to Lan throughput of around 150mbps rounded off

Wireless throughput of around 70mbps
http://forums.hardwarezon...p?p=32126631&postcount=12
Ik heb net gebeld met routershop.nl en de medewerker daar vertelde me dat ze daar nog geen enkele router hebben die de 100Mbit gaat halen. De door UPC geleverde netgear gaat het ook niet trekken zegt hij.
Hij mag beter z'n huiswerk doen dus. UPC zou idioot zijn om een router mee te leveren wat het niet trekt over ethernet. Dat ze bij routershop.nl niets hebben wat >100Mbps haalt over ethernet zegt meer over hun assortiment dan over het al dan niet bestaan ervan.
Homeplug moet wel sneller kunnen dan wireless-N maar 120 Mbit durft hij op de homeplug niet te garanderen.
Verstandig. Theoretische max en IRL snelheden zijn verschillende dingen. Bottom line blijft dat je deze snelheden alleen geborgd kunt halen als je CAT5E of CAT6 UTP en Ethernet gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien een idee om je UTP-kabel via de kruipruimte te laten lopen, 2 gaten in de vloer, strategisch en weg te werken met een kastje of bureau etc en geen UTP via plinten ???

Verwijderd

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik vroeg me af hoe ik van het kabelmodem van UPC ( heb ook fiber power 120) mijn thuis netwerk zo kan opzetten dat ik 3 computers bekabeld op volle snelheid kan gebruiken, en ook nog een 'oud' netgear accesspoint kan gebruiken voor draadloze connecties ( hoeft geen Wireless N te zijn). Heb een beetje rond gekeken, en het lijkt wel alsof elke router met gigabit verbindingen ook draadloos is, waar je dan natuurlijk weer voor betaald... Ook is het volgens mij geen mogelijkheid een normale hub te gebruiken, omdat dan alleen de eerste computer een ip adres krijgt...
Weten jullie een goede, betaalbare gigabit router, zonder draadloze mogelijkheden?

Alvast bedankt,

Fredric

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alleen met Gb poorten ben je er nog niet, dat ding moet ook nog in staat zijn om 120Mbps WAN-to-LAN te routeren.

Zelfbouw is allicht een optie. Ik heb toen m'n oude router niet in staat bleek om boven de 50Mbps te routeren een Core2Duo bak erin gehangen. Dat is redelijk overkill, dus ben nu met een Atom-bordje bezig. Gewoon een Atom-bord met Gbit LAN pakken en daar een losse tweede NIC bij, en dat met een zo zuinig mogelijke (active PFC) voeding.

Maar zie je dat niet zitten, dan zit je redelijk vast aan een kant-en-klare router die ook WiFi biedt - vergeleken met de overall cost van zo'n router is de toevoeging van WiFi triviaal (oftewel denk niet dat je goedkoper uit bent zonder)

Oslik blyat! Oslik!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik kon ze niet vinden de pricewatch, ze zullen allicht bestaan, al zijn ze enigszins exotisch.

Voor WAN-to-LAN throughput kan je kijken op http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Staan voor de meest gangbare routers wel de throughput.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1