De Canon Speedlight 430EX II is een prima flitser in combinatie met deze camera.Laryx schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:36:
bedankt voor jullie feedback. Om de rvagen van de sukkel te beantwoorden.
1) Filmpjes maken op HD kwailiteit is niet doorslaggevend maar wel een behoorlijk pluspunt. 1080p heeft dan de voorkeur
2) Accus of batterijtjes? Tsja maakt me niet zoveel uit eigenlijk, zolang ik maar niet continu batterijen moet blijven voeren. Als ik 200 fotos kan maken met een set vind ik het prima
3) of het scherm uitklapbaar of draaibaar is maakt me niks uit
4) Ik denk dat ondersteuning voor RAW ook voor mij geen factor is misschien later als ik me er wat meer in verdiepd heb en dan wil ik toch wel de overstap geen maken naar DSLR (maar dat roep ik al 3 jaar)
5) Vind een wat grotere camera niet bezwaarlijk
6) De mogelijkheid om een snelle flitser aan te sluiten vind ik wel belangrijk. Makkelijk is het als ik deze dan op de hotshoe aan kan sluiten.
Welke zou je voor de SX1 aanbevelen? van flitsers weet ik niks.
Maar begin het idee te krijgen dat de SX1 voor mijn eisen wel een goede keus is.
De 430EX II is iets sneller flitsklaar na een foto dan zijn voorganger en heeft een handig kliksysteem om de flitser te bevestigen.
Zelf heb ik (zie bovenstaand bericht met sample foto's) een Metz 48-AF gekocht omdat ik het een fijne flitser vind. Daarnaast is hij gemiddeld 25 - 50 euro goedkoper.
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen