HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manicmedia schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:52:
[...]

Inmiddels heeft T-Mobile Nederland een officiele nieuwe ROM beschikbaar gesteld (1.93). Na installatie loopt de MDA nu al ruim een week zonder problemen, zelfs al gebruik ik meerdere toepassingen door elkaar. Eindelijk werkt het zoals ik me had voorgesteld: een echte digitale assistent die je altijd en overal gebruikt. Fantastisch!
Wel zuur dat ik ruim een half jaar heb lopen ****** vanwege de volslagen waardeloze ROM die T-Mobile bij levering op het apparaat had gezet. Ik overweeg daarover nog een boze brief te schrijven.
Jammer dat je bij T-Mobile nog steeds een oudere versie krijgt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

[...]

Ik overweeg daarover nog een boze brief te schrijven.
Bespaar je die moeite. Je krijgt heus geen geld terug ofzo.

Lucht je hart op diverse relevante fora, daar hebben medegebruikers meer aan ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Plus dat die brief toch niet verder komt dan een administratief medewerker die hooguit een standaard briefje terugstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
[...]

Inmiddels heeft T-Mobile Nederland een officiele nieuwe ROM beschikbaar gesteld (1.93). Na installatie loopt de MDA nu al ruim een week zonder problemen, zelfs al gebruik ik meerdere toepassingen door elkaar. Eindelijk werkt het zoals ik me had voorgesteld: een echte digitale assistent die je altijd en overal gebruikt. Fantastisch!
Wel zuur dat ik ruim een half jaar heb lopen ****** vanwege de volslagen waardeloze ROM die T-Mobile bij levering op het apparaat had gezet. Ik overweeg daarover nog een boze brief te schrijven.
Waar vindt je die dan?
Ik zie op t-mobile alleen bij MDA IV de streaming fix en de win6.1 upgrade.
Heb jij nog andere bronnen?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:19:
[...]

Jammer dat je bij T-Mobile nog steeds een oudere versie krijgt |:(
Welke versie betreft het? Volgens mij is de laatste officiele HTC versie met ROM 2.03.401.2 en RADIO 1.09.25.23 (AKU 1.4.3).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

SgtStrider schreef op maandag 09 februari 2009 @ 07:53:
[...]

Welke versie betreft het? Volgens mij is de laatste officiele HTC versie met ROM 2.03.401.2 en RADIO 1.09.25.23 (AKU 1.4.3).
Hij zegt v1.93 in zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Zoals ik een paar posts hierboven al had gemeld:

Mijn diamond is gevallen op de tegelvloer en nu is het scherm op meerdere plaatsen gescheurd.
Ik zat te denken, eigenlijk zou dat scherm toch helemaal niet moeten kunnen breken? Of is het echt van glas? Heeft iemand van jullie iets dergelijks al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Rpol schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:59:

Mijn diamond is gevallen op de tegelvloer en nu is het scherm op meerdere plaatsen gescheurd.
Ik zat te denken, eigenlijk zou dat scherm toch helemaal niet moeten kunnen breken? Of is het echt van glas? Heeft iemand van jullie iets dergelijks al eens meegemaakt?
voorkant is wel van glas/plastic. Dit geeft gewoonweg niet mee wanneer het valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb problemen met het geluid tijdens het bellen. Ik weet dat er al veel over geschreven staat.

Maar waar ligt het nu aan de telefoon of aan telfort

Tijdens het bellen kan ik iemand echt heel slecht verstaan.
En hij staat op zijn luidst

wat kan ik nu het beste doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wortel1 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 06:31:
[...]

Waar vindt je die dan?
Ik zie op t-mobile alleen bij MDA IV de streaming fix en de win6.1 upgrade.
Heb jij nog andere bronnen?
Je kunt deze gewoon nemen, ze bedoelen daar de 1.93 rom mee. Ik heb de 2.03 rom van HTC geinstalleerd op mijn branded T-mobile fone, hij is nu super super snel!!! Ik zou het iedereen willen aanraden (echt).

ps: volgens de T-mobile klantenservice blijf ik ondanks de upgrade gewoon mijn garantie behouden op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
shameless crosspost

Google direct synchroniseren met WinMo, Symbian, iPhone en BB (was er al), het kan nu volgens dit artikel. m.google.com/sync . Eindelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Met mijn HTC P3300 klaagde mijn man vaak dat ik erg slecht te verstaan was. Vooral als ik zelf midden in de huiskamer sta. Nu belde ik hem gisteren en bedacht me ineens om hem te vragen hoe het geluid was. Hij zei meteen dat het echt ontzettend goed was! Toen ook even mijn moeder gebeld en ook haar gevraagd of ze een verschil in de geluidskwaliteit hoorde en ja hoor! Met de HTC TD heb ik dus echt veel beter geluid (ook bereik?) dan met mijn oude!

Nu nog TomTom erop zien te krijgen. Dat werkt nog niet lekker.

Nog een vraagje: Als ik de nieuwe ROM van T-Mobile erop zet, ben ik dan ook meteen mijn ingestelde HTC layout en andere custom tweaks kwijt?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:24:
Nog een vraagje: Als ik de nieuwe ROM van T-Mobile erop zet, ben ik dan ook meteen mijn ingestelde HTC layout en andere custom tweaks kwijt?
Ja, zie het als het opnieuw installeren van je OS. Je kan wel backups maken van data (SMS'jes, contacten etc) maar geinstalleerde programma's en thema's kan je beter ff opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Heeft iemand ervaring met de carrying case (S322) die in de OP genoemd wordt. Past die een beetje goed om de TD heen? Ik las ergens dat die eigenlijk te groot was voor de TD?
Ik heb nu de pouch die bij de Vodafone TD geleverd werd, maar zoek een case voor aan mijn broek.

En heeft iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat nieuwe updates bij Vodafone beschikbaar komen, dan bedoel ik die nieuwe 2.03 ROM?

[ Voor 4% gewijzigd door urk_forever op 10-02-2009 10:48 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook zeer benieuwd naar de 2.03 versie door Vodafone.
Ik hoor toch overwegend positieve verhalen, met vooral veel snelheidswinst.
Ik wil het wel graag allemaal "officieel" doen, dus de Vodafone software op mijn Vodafone apparaat.

Hoe zitten jullie trouwens met het opslag geheugen?

Ik heb nog maar 6,88mb vrij..

geinstalleerd:
TOMTOM (die versie die er al op stond)
oude Tomtom (met kaarten van europa)
trackR
uitzendinggemist

ALLES is altijd geinstalleerd op het "interne geheugen" (= de 4gb)

Tóch heb ik nog maar 6,88mb vrij op het andere geheugen.

(heb iets van 50 mailtjes, zonder grote bijlage (alle bijlagen zijn 1,80mb) en wel redleijk veel contacten, waarvan zo'n 50 met plaatjes (zeer klein formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:44:
ben ook zeer benieuwd naar de 2.03 versie door Vodafone.
Ik hoor toch overwegend positieve verhalen, met vooral veel snelheidswinst.
Ik wil het wel graag allemaal "officieel" doen, dus de Vodafone software op mijn Vodafone apparaat.

Hoe zitten jullie trouwens met het opslag geheugen?

Ik heb nog maar 6,88mb vrij..

geinstalleerd:
TOMTOM (die versie die er al op stond)
oude Tomtom (met kaarten van europa)
trackR
uitzendinggemist

ALLES is altijd geinstalleerd op het "interne geheugen" (= de 4gb)

Tóch heb ik nog maar 6,88mb vrij op het andere geheugen.

(heb iets van 50 mailtjes, zonder grote bijlage (alle bijlagen zijn 1,80mb) en wel redleijk veel contacten, waarvan zo'n 50 met plaatjes (zeer klein formaat)
Heb je misschien met Opera bepaalde installatie bestanden direct geopend i.p.v. eerst opgeslagen?
Die fout heb ik namelijk wel gemaakt. Mijn geheugen was vrij rap vol. Bleek dat dit alleen maar kwam doordat alle gedownloade bestanden in de map van Opera bleven staan. Na het verwijderen had ik dus geen problemen meer met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Toch maar eens binnenkort grotere batterij kopen. Heeft iemand wel goede FM ontvangst in de trein? Stoort best wel veel. En iemand nog een suggestie voor een goede plug and play headphone? Zonder verloopstukje dus!

[ Voor 5% gewijzigd door Don3k op 10-02-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Sinds ik de laatste ROM erop heb staan, 2.03, heb ik problemen bij het bellen/ gebeld worden. Ik hoor een hele vervelende kraak tijdens het bellen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Als je iemand belt dan hoor je veel gekraak, na een minuutje word het minder.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rpol schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:59:

De DT heeft een zgn. Resistive Touchscreen. Deze bestaat uit een glasplaatje met een transparante geleidende laag, waarvoor met een kleine ruimte een stevig kunststof folie (ook weer met een transparante geleidende laag) is geplaatst. Doordat de twee lagen tegen elkaar worden gedrukt reageert het touchscreen. Dit merk je het best bij het gebruik van de stylus, waarbij je duidelijk kunt zien dat je het bovenste laagje licht indrukt. Dan weet je ook de achtergrond van dit type scherm. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2589vnk.jpg

@ Mert
Ik heb een kraakhelder geluid! ;) Geen last dus van gekraak tijdens het bellen, maar een zuivere ontvangst.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:31:
Dit merk je het best bij het gebruik van de stylus, waarbij je duidelijk kunt zien dat je het bovenste laagje licht indrukt.
Inderdaad, was me ook al eens opgevallen. Als je de telefoon zo houdt dat een lamp in je scherm reflecteert en je drukt dan met een stylus op het touchscreen, zie je de beweging van het bovenste laagje heel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb sinds 2 dagen de mda compact 4,

ik heb spb pocket plus 4.02 geinstalleerd gehad, maar deze werkt niet zoals op mijn TyTn II, weet iemand of deze uberhoud werkt op de MDA?

Ik heb ook spb mobile shell 2.1.3 geinstalleerd, erg tevreden mee, alleen de vraag kan ik deze zo installeren dat als ik de telefoon volledig opnieuw aanzet, dit mijn standaard wordt, moet hem nu steeds via start-> programma's aanzetten.

bvd tonha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm was ik er net over uit dat ik de nieuwe Touch 3G ging nemen, lees ik dat de snelheidsproblemen vd Diamond met de laatste firmware zo goed als verleden tijd zijn. :S Iemand ervaring met deze twee? Specs zijn nagenoeg gelijk op het VGA scherm en de camera na dan. Hebben de mensen die de Diamond nu spoepel hebben lopen met de nieuwe firmware nog verdere tweaks toegepast overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Ik heb nog wel wat tweaks maar dat zijn geen performance tweaks. Wat mij betreft loopt alles gewoon soepel nu. Af en toe moet je ergens nog wel op wachten natuurlijk (niet meer in TF3D though, alleen bij de mp3 tab maar dat komt omdat ie dan al je covers natuurlijk moet laden) maar welke telefoon heeft dat nou niet?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Ik heb problemen met mijn contacten. Een week of wat geleden heb ik mijn compact 4 geupdate naar de 2.04 ROM van HTC. Alles werkt prima behalve als er iemand belt zie ik niet wie het is. Het nummer staat wel in beeld maar hij laat niet de naam zien wie er belt, hij koppelt het nummer niet aan een contact.
Het nummer ontvang ik als +316...... maar hij lijkt de naam van dit contact niet weer te geven als deze als 06..... in mijn gsm staat (ipv +316....)
Ben ik iets vergeten in te stellen?? Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biatch schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:18:
Ik heb problemen met mijn contacten. Een week of wat geleden heb ik mijn compact 4 geupdate naar de 2.04 ROM van HTC. Alles werkt prima behalve als er iemand belt zie ik niet wie het is. Het nummer staat wel in beeld maar hij laat niet de naam zien wie er belt, hij koppelt het nummer niet aan een contact.
Het nummer ontvang ik als +316...... maar hij lijkt de naam van dit contact niet weer te geven als deze als 06..... in mijn gsm staat (ipv +316....)
W.s. heeft dit te maken met contacten die op de sim staan als 06 en op je telefoon als +316 of omgekeerd.
En weet je phone niet welke hij moet kiezen, heb ik ook gehad.
Sleep als je sim contacten naar de phone zelf.

Sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13
Hmm.. ben afgelopen week tot de ontdekking gekomen dat mijn GPS ontvangst sinds en overstap van de vodafone branded 1.34 (?) naar de 1.97, mijn GPS ontvangst waardeloos is geworden. In een open gebied krijg ik soms 5 locks, maar meestal niets. Als ik tussen gebouwen loop is het helemaal een ramp en is een lock eigenlijk niet mogelijk.
In tomtom, GoogleMaps en HTC GPS tool allemaal hetzelfde. Hij staat op automatisch door windows beheren, com4, 4800 baudrate. Toch vreemd. Mij staat bij dat ik met de vorige firmware zeker 11 locks had in Gmaps.

Op de meeste fora wordt eigenlijk alleen aangeraden om a-gps uit te schakelen, maar dat heeft niet heel veel uitgemaakt helaas. Iemand nog slimme ideeen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:41:
[...]

W.s. heeft dit te maken met contacten die op de sim staan als 06 en op je telefoon als +316 of omgekeerd.
En weet je phone niet welke hij moet kiezen, heb ik ook gehad.
Sleep als je sim contacten naar de phone zelf.

Sucses
Mijn contacten staan al op mijn foon. Bij contacten--> menu--> sim beheer staat niets.
Ik heb wel met sprite backup gewerkt voor t behoud van mijn contacten na de rom update.
Het enige nieuwe eraan nu is dat achter ieder contact nu staat: <Mobiele telefoon>
Dat had ik eerst niet.
Zou het iets met het netnummer te maken kunnen hebben? Contacten -->menu -->opties
Moet ik daar misschien 0031 invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biatch schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:34:
[...]

Mijn contacten staan al op mijn foon. Bij contacten--> menu--> sim beheer staat niets.
Ik heb wel met sprite backup gewerkt voor t behoud van mijn contacten na de rom update.
Het enige nieuwe eraan nu is dat achter ieder contact nu staat: <Mobiele telefoon>
Dat had ik eerst niet.
Zou het iets met het netnummer te maken kunnen hebben? Contacten -->menu -->opties
Moet ik daar misschien 0031 invullen?
Daar heeft het zeer zeker mee te maken.
+316 voor mobiele nummers kan ook en heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Kan iemand van hier, die veel er vanaf weet en veel oplossingen weer, ook misschien even hier kijken? Daar wordt niet echt meer gereageerd met oplossingen, alleen meer problemen....

Verwijderd

Ik heb verder ook geen performance tweaks meer hoeven toe te passen. Het enige waar ik last van heb sinds de nieuwe rom-update, is dat ik met sms'en die automatische woordaanvulling op geen manier uitgeschakeld krijg. Ik heb nog alleen het kunnen proberen: "Start > Instellingen > Invoer > Woordaanvulling" (en dan alles uitschakelen).
Dit heeft geen effect bij mij, ook niet na een Soft Resetje. Wie heeft hier nog meer last van, of een oplossing hiervoor?

Verder kan ik in "TF3D > Instellingen > Communicatie > Gegevensverbindingen (Gegevensverbinding uitschakelen) " niet wijzigen, deze staat standaard op "Aan". Weet iemand welke concequenties dit heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 10:28 ]

• mercje
  • Laatst online: 17-04 20:56
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:26:
Het enige waar ik last van heb sinds de nieuwe rom-update, is dat ik met sms'en die automatische woordaanvulling op geen manier uitgeschakeld krijg. Ik heb nog alleen het kunnen proberen: "Start > Instellingen > Invoer > Woordaanvulling" (en dan alles uitschakelen).
Dit heeft geen effect bij mij, ook niet na een Soft Resetje. Wie heeft hier nog meer last van, of een oplossing hiervoor?
naast de woordaanvulling die jij noemt, heb je ook nog bij "start > instellingen > invoer > invoermethode [volledige querty] opties > t9-instellingen" een boel zaken die je kunt uitschakelen.

wat ik heb gedaan: op het toetsenbord, links van de spatiebalk, heb je een schuifje ABC T9, en als je dat schuifje naar ABC doet, dan heb je in ieder geval ook geen automatische woordaanvulling meer.

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:58:
Hoi,

ik heb sinds 2 dagen de mda compact 4,

ik heb spb pocket plus 4.02 geinstalleerd gehad, maar deze werkt niet zoals op mijn TyTn II, weet iemand of deze uberhoud werkt op de MDA?

Ik heb ook spb mobile shell 2.1.3 geinstalleerd, erg tevreden mee, alleen de vraag kan ik deze zo installeren dat als ik de telefoon volledig opnieuw aanzet, dit mijn standaard wordt, moet hem nu steeds via start-> programma's aanzetten.

bvd tonha
Als je SPB wil draaien vanaf het opstarten, dan moet je dat hier aangeven:
Start > settings > today; dan onderaan op Items klikken, en aanvinken wat je wil opstarten. Hier kan je ook Touchflo uitschakelen bijvoorbeeld.

Heb nu sinds enkele dagen de Dutty's ROM erop gezet. Bevalt eigenlijk vrij goed, vooral qua geheugengebruik. Dat was met de officiele 2.03 ROM een drama, met 0 applicaties draaiend al tegen de 80%. Nu rond de 55-60%... Batterijverbruik lijkt ongeveer hetzelfde te zijn. In het geheel loopt alles nu net wat lekkerder. Jammer dat ik nu telkens als ik wil internetten na een soft reset of na synchronisatie een melding over een database update check ofzo krijg, waardoor ik eerst op yes moet drukken voor ik verder kan, beetje vreemd. En ik krijg met geen mogelijkheid meer voor elkaar dat t schermpje aanblijft tijdens bellen, terwijl ik die tweak wel doorgevoerd heb... Met de originele ROM werkte dat prima 8)7

PSN: Arienix

• Wizzing
  • Laatst online: 27-05 11:19
mercje schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:01:
[...]

naast de woordaanvulling die jij noemt, heb je ook nog bij "start > instellingen > invoer > invoermethode [volledige querty] opties > t9-instellingen" een boel zaken die je kunt uitschakelen.

wat ik heb gedaan: op het toetsenbord, links van de spatiebalk, heb je een schuifje ABC T9, en als je dat schuifje naar ABC doet, dan heb je in ieder geval ook geen automatische woordaanvulling meer.
Goede tip thnx, had er zelf ook last van!

Weet iemand nog mooie software om telefoongesprekken mee op te nemen op de diamond? Het liefst gratis?

En hoe kan ik snelkoppelingen maken naar nieuw geinstalleerde software?

(sorry als vragen al gesteld zijn)

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:09

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Wizzing schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:11:
[...]

Weet iemand nog mooie software om telefoongesprekken mee op te nemen op de diamond? Het liefst gratis?

(sorry als vragen al gesteld zijn)
Ik gebruik pocketshield, kost een paar euro. Ben er erg tevreden over.

• Wizzing
ohno_nl schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:18:
[...]

Ik gebruik pocketshield, kost een paar euro. Ben er erg tevreden over.
Volgens mij bedoel ik iets anders, ik bedoel een programma om telefoon gesprekken te kunnen recorden, dus het geluid op te nemen.
Maar dit programma wat jij laat zien lijkt me ook super handig. USD $12.90 is ook nog wel te betalen idd :)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Deze functie zit standaard op de Diamond?

Kies maar eens voor notitie wanneer je aan het bellen bent.
Je kan ook je stylus eruit trekken tijdens het bellen.

Bij mij komt er dan een opnamebalk in beeld en kun je op het record knopje drukken.
Misschien kun je er nog een snelkoppeling ofzo van maken.

Verwijderd

mercje schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:01:
[...]

Goh, mercje dat was het! Erg dat ik er al die tijd overheen keek. Dit scheelt een hoop gecorrigeer bij het typen van smsjes. Thanks man! _/-\o_

Verwijderd

Floris-K schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:46:
Deze functie zit standaard op de Diamond?

Kies maar eens voor notitie wanneer je aan het bellen bent.
Je kan ook je stylus eruit trekken tijdens het bellen.

Bij mij komt er dan een opnamebalk in beeld en kun je op het record knopje drukken.
Misschien kun je er nog een snelkoppeling ofzo van maken.
Klopt. Er zijn ook losse progjes voor, van diverse kwaliteit. Ik heb er verder geen ervaringen mee omdat ik het niet gebruik. Alleen over gelezen. Om je op weg te helpen in de verdieping: http://pocketnow.com/inde...tal_detail&t=news&id=6705

Ik heb ook eens gelezen over Vito AudioNotes 1.3. Wat ik begrepen heb is dat dit alleen met de nieuwe rom gaat, waarbij de slidebalk nodig hebt.

Suc6. en laat ff weten hoe het gaat. Ben er ook wel benieuwd naar.

• Biatch
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:11:
[...]

Daar heeft het zeer zeker mee te maken.
+316 voor mobiele nummers kan ook en heeft mijn voorkeur.
Ik zal daar dan eens 0031 invullen en kijken wat dit doet. Bedankt iig!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Even een vraagje, ik weet dat het vast ergens tussen de 1000'en posts terug te vinden is, maargoed.

Ik ga volgende week op Studiereis naar Florance (Italië) en ik zal dus mijn HTC diamond meenemen. Echter heb ik hier PIT van Tmobile op. Nu wil ik dus voorkomen dat ik torenhoge rekeningen krijg.

Weet iemand of het voldoende is om "dataverbinding" uit te zetten op de Diamond of zijn er programma's die voorkomen dat je het internet opgaat?

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
In de FAQ staat een linkje naar posts betreffende NoData, die applicatie installeren en alle verbindingen uitschakelen is voldoende.

Edit: overigens een aanrader voor velen! Zelf heb ik vroeger zeer veel adventures gespeeld. Nu wist ik van het bestaan van het opensource ScummVM en bedacht ik mij vandaag: "Zou er een port voor Windows Mobile gemaakt zijn?", en jawel hoor. Het werkt perfect. Zelfs Monkey Island 3 schijnt te worden ondersteunt, al ben ik op het moment enkel opnieuw begonnen met Indiana Jones And The Last Crusade en Indiana Jones And The Fate Of Atlantis.

Edit2: Ik zie in aangeschoten toestand dat ik instaat ben geweest "ondersteunt" met een "t" te schrijven, ligt 't aan de alcohol, of is dit echt een WTF?!

[ Voor 74% gewijzigd door Arie- op 13-02-2009 01:07 ]

• Wizzing
@Floris-K thnx, wist ik nog niet. Moest zelf die functie nog aanzetten via het menu in notities.
@Gomperd, zal er binnenkort eens naar kijken thnx.

Momenteel ben ik wat aan het spelen met een leuke addon, namelijk een Dell axim executive keyboard with bluetooth.
Veel van jullie zullen waarschijnlijk al werken met een bluetooth keyboard maar ik heb het pas net ontdekt.
Het was voor mij wel even zoeken naar de juiste drivers, want dit is al een wat ouder keyboard (via marktplaats) en het betreft helaas de spaanse versie, maar dit mag de pret niet drukken. Mijn eerste indruk is dat zo'n keyboard echt veel toegevoegde waarde heeft, vooral de functie keys. Office Mobile vind ik zonder niet te doen. Moet er wel bij vertellen dat dit mijn eerste smartphone is, en zowieso nog aan het hele mobile gebeuren moet wennen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.lageveen1/tweakers/stowaway_small.jpg

Voor de belangstellenden hier een paar grote foto's:
Image 1

Image 2

Image 3

Image 4

[ Voor 22% gewijzigd door Wizzing op 12-02-2009 16:59 . Reden: Links van gemaakt voor mobile users ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Wizzing schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:49:
@Floris-K thnx, wist ik nog niet. Moest zelf die functie nog aanzetten via het menu in notities.
@Gomperd, zal er binnenkort eens naar kijken thnx.

Momenteel ben ik wat aan het spelen met een leuke addon, namelijk een Dell axim executive keyboard with bluetooth.
Veel van jullie zullen waarschijnlijk al werken met een bluetooth keyboard maar ik heb het pas net ontdekt.
Het was voor mij wel even zoeken naar de juiste drivers, want dit is al een wat ouder keyboard (via marktplaats) en het betreft helaas de spaanse versie, maar dit mag de pret niet drukken. Mijn eerste indruk is dat zo'n keyboard echt veel toegevoegde waarde heeft, vooral de functie keys. Office Mobile vind ik zonder niet te doen. Moet er wel bij vertellen dat dit mijn eerste smartphone is, en zowieso nog aan het hele mobile gebeuren moet wennen.

[afbeelding]

Voor de belangstellenden hier een paar grote foto's:
Image 1

Image 2

Image 3

Image 4
leuk! Zo'n toetsenbord heb ik hier ook nog liggen. Toendertijd een foutje in het Dell bestelsysteem waardoor hij bijna niets kostte :9 . Heb je een linkje naar de driver?

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Zo'n toetsenbord schiet het doel van een PDA wel een beetje voorbij, niet?
Meer een gadget om vervolgens jarenlang in de kast te laten verstoffen. Zoiets neem je toch niet mee? Dan vind ik een netbook ofzo net even wat praktischer en neem desnoods een simpele Nokia ernaast om mee te bellen :P

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
Arie- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:14:
In de FAQ staat een linkje naar posts betreffende NoData, die applicatie installeren en alle verbindingen uitschakelen is voldoende.

Edit: overigens een aanrader voor velen! Zelf heb ik vroeger zeer veel adventures gespeeld. Nu wist ik van het bestaan van het opensource ScummVM en bedacht ik mij vandaag: "Zou er een port voor Windows Mobile gemaakt zijn?", en jawel hoor. Het werkt perfect. Zelfs Monkey Island 3 schijnt te worden ondersteunt, al ben ik op het moment enkel opnieuw begonnen met Indiana Jones And The Last Crusade en Indiana Jones And The Fate Of Atlantis.
goeie tip :) altijd leuk om beneath a steel sky weer effe te spelen :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Hoe zit het met garantie eigenlijk? Kan ik direct bij HTC terecht? Mocht ik de bon kwijtzijn... Wordt niet veel wijzer op de NL HTC site bij het zoeken naar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
hellboy123 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:53:
[...]

leuk! Zo'n toetsenbord heb ik hier ook nog liggen. Toendertijd een foutje in het Dell bestelsysteem waardoor hij bijna niets kostte :9 . Heb je een linkje naar de driver?
Ikzelf heb de driver gedownload van deze site. Het betreft een windows mobile 5 driver maar bij mij werkt hij ook onder 6.1. Hoop dat hij bij jou ook werkt

@Crusader; Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk, maar voor mensen die nu eenmaal geen netbook hebben en wel deze telefoon kunnen ze zo misschien net dat beetje extra functionaliteit krijgen dat ze zoeken. Mijzelf kennende doe ik hier weinig meer mee over een half jaar, maar ik zal in de toekomst nog wel eens een update plaatsen.
Voor mij persoonlijk kan ik het me voorstellen dat het handig is als ik aan het leren ben in de bibliotheek, om zo simpele samenvattingen te maken zonder laptop bij me te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Touchflow speler is dom. Wat je moet doen is al je mp3's taggen, dan snapt ie het wel. Zie ook mijn post op (ik dacht) pagina 1. Mapnamen doen er niet toe, al noem je de mappen anus of weet ik veel wat voor iets gaars hij kijkt alleen naar de tags.
Pixelz schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst Mediaplayer geprobeerd maar daarmee werkte het niet. Daarna met Mediamonkey keurig de MP3´s voorzien van juiste titel, artiest, album. Vervolgens albumart opgezocht en in de MP3´s laten zetten. Gekopieerd naar de Diamond en ge-reset, audiomanager hernoemd naar .bak etc. etc. Nog steeds geen albumart. |:(

Uiteindelijk het helemaal handmatig gedaan: elk album naar een aparte folder in de folder MUSIC op Diamond´s interne geheugen gekopieerd en vervolgens een jpg aangemaakt (vierkant) met de naam van die folder volgens het formaat ˜hTC_foldernaam.jpg. Vervolgens de truc van touchflo uitschakelen, audiomanager hernoemen, opnieuw opstarten en touchflo weer aanzetten. Dan zoekt hij alle MP3´s en laat bij alle liedjes in een bepaalde folder de albumart zien die je zelf in die folder hebt gezet. Oh ja, let op dat er geen ´rare´ tekens in de mp3tag staan. Ik had het probleem bij Awake:Best of Live dat hij door de : geen albumart liet zien.

Het is een oplossing maar volgens mij nog steeds niet hoe het zou moeten werken en ik ben er ook niet echt tevreden over maar in ieder geval heb je albumart. Tot zover valt de Diamond als MP3 speler mij door deze problemen nog tegen.

Als iemand een stap voor stap beschrijving heeft hoe je het zonder allerlei trucs kunt doen dan hoor ik dat graag! :)
Ik krijg de album art echt niet werkende. Ik heb alles netjes getagged, alle album art Folder.jpg genoemd en in de juiste map gezet. Heb daarna zoals beschreven een reset gedaan en.... NIETS.

Ben het beu. Heeft iemand nu al een werkende oplossing voor het probleem? :(
Ben al een week bezig en heb alle oplossingen van Tweakers en XDA opgevold. Met als resultaat dat ik nu allerlei andere progjes op mijn PC heb (andere file renamers en tag editors) en het nog niet werkt.

Het moet toch ook gewoon makkelijker kunnen? Zonder steeds touchFLO aan/uit, audiomanager hernoemen en reboot? En ik vind dat de naam van de album art ook niet uit zou moeten maken. In mijn ogen is dit echt falen van HTC! :(

Alle tags kloppen. Heb ik ook gecontroleerd met WMP, maar toch maakt de TouchFLO player van ieder nummer een eigen albumart dingetje... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Xochiquetzal op 13-02-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 22:48
Uit de vorige delen:
posttoast in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."
en
Verwijderd in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."
Misschien helpt het... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ROM 2.04?

Heb er net ROM 2.03 opgezet en alles lekker draaiend... kan ik weer updaten.. grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:16:
Het moet toch ook gewoon makkelijker kunnen? Zonder steeds touchFLO aan/uit, audiomanager hernoemen en reboot? En ik vind dat de naam van de album art ook niet uit zou moeten maken. In mijn ogen is dit echt falen van HTC! :(
Mee eens helaas, verder prima apparaat..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:30
Wanneer ik het programma MP3 Tag gebruik lukt alles gewoon in 1 keer qua album art...

Raar dat dat bij de een wel lukt, bij de ander niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Als ik video's (bv dvixfilms, tv opnamen e.d.) wil omzetten in een formaat waar de HTC-Touch diamond wat mee kan, welk formaat en settings geven dan goed resultaat?

Ik gebruik momenteel Windows Media Encoder en gebruik de standaard Pocket PC widescreen settings (Bit Rate 259 Kbps, 20 fps, 320 x 240). De bestanden komen er wel oke uit maar heb het idee dat het allemaal nog wel wat 'minder blokkig' kan. Kan het toestel ook 640x480 aan of is dit te zwaar?

Omdat mijn pc niet top of the line is kost het me wel redelijk wat tijd om te encoderen, dus alle instellingen testen kost me veel tijd en zou graag eerst wat tips van jullie willen horen.

EDIT:
Op deze site hebben ze het over 320 x 240 als resolutie voor filmmateriaal. Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is?

EDIT2:
Met het programma WinAVI en dan encoden naar 640x480 krijg ik veel beter beeld dan de WMV op 320x240. Windows Media Encoder is veel zwaarder/trager. Wel heb ik nu 'last' van dat de video om de zoveel seconden een beetje hapert, hier moet ik nog wat op verzinnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Wizzing op 14-02-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
MOAW schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:35:
Even een vraagje, ik weet dat het vast ergens tussen de 1000'en posts terug te vinden is, maargoed.

Ik ga volgende week op Studiereis naar Florance (Italië) en ik zal dus mijn HTC diamond meenemen. Echter heb ik hier PIT van Tmobile op. Nu wil ik dus voorkomen dat ik torenhoge rekeningen krijg.

Weet iemand of het voldoende is om "dataverbinding" uit te zetten op de Diamond of zijn er programma's die voorkomen dat je het internet opgaat?
Je kan natuurlijk ook gewoon de T-mobile GPRS verbinding verwijderen, of de naam van het access-point expres even verkeerd spellen, dan weet je zeker dat hij geen verbinding kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Wizzing schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:30:
Als ik video's (bv dvixfilms, tv opnamen e.d.) wil omzetten in een formaat waar de HTC-Touch diamond wat mee kan, welk formaat en settings geven dan goed resultaat?

Ik gebruik momenteel Windows Media Encoder en gebruik de standaard Pocket PC widescreen settings (Bit Rate 259 Kbps, 20 fps, 320 x 240). De bestanden komen er wel oke uit maar heb het idee dat het allemaal nog wel wat 'minder blokkig' kan. Kan het toestel ook 640x480 aan of is dit te zwaar?

Omdat mijn pc niet top of the line is kost het me wel redelijk wat tijd om te encoderen, dus alle instellingen testen kost me veel tijd en zou graag eerst wat tips van jullie willen horen.

EDIT:
Op deze site hebben ze het over 320 x 240 als resolutie voor filmmateriaal. Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is?

EDIT2:
Met het programma WinAVI en dan encoden naar 640x480 krijg ik veel beter beeld dan de WMV op 320x240. Windows Media Encoder is veel zwaarder/trager. Wel heb ik nu 'last' van dat de video om de zoveel seconden een beetje hapert, hier moet ik nog wat op verzinnen.
Gebruik Coreplayer.
Sleehond schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:55:
Wanneer ik het programma MP3 Tag gebruik lukt alles gewoon in 1 keer qua album art...

Raar dat dat bij de een wel lukt, bij de ander niet... 8)7
Ik sync gewoon de geheugenkaart met WMP11. Heb mijn Mp3-tags verder op de PC helemaal op orde overigens, maar ook geen enkel probleem met de mp3s

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 14-02-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
MOAW schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:35:

Probeer NoData eens (staat ook in de startpost vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Misschien een stomme vraag......
ik heb al 10 delen doorgespit maar mijn antwoord niet gevonden.

hoe kan ik op mijn diamond extra pictogrammen toevoegen.
bij sommige afbeeldingen zie ik onder in beeld die pictogrammen staan.
als ik mijn telefoon op de computer aansluit staat er ook een onderin .namelijk dat hij aangesloten is op de computer. ik wil er hier meer neerzetten.
bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiemenfan
  • Laatst online: 09-03-2020
Vraagje ik heb n HTC Diamond en ik krijg geen beltoon te horen als er gebeld word geluid staat aan bel toon staat ingesteld trillen staat ook uit ik zie wel de toets oplichten maar hoor geen beltoon wat kan dat zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je een andere beltoon gebruikt, doet je Diamond het dan wel? Zou je misschien wel aan interpunctie kunnen doen (komma's en punten), want het leest heel lastig :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Laatst online: 19:00
stefijn schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 08:14:
[...]

Gebruik Coreplayer.

[...]

Ik sync gewoon de geheugenkaart met WMP11. Heb mijn Mp3-tags verder op de PC helemaal op orde overigens, maar ook geen enkel probleem met de mp3s
Yep en voor .mkv bestanden kan je dan alltoavi gebruiken om ze te reencoden aangezien coreplayer subs die niet hardsubbed zijn niet snapt.

MP3 probleem had ik ook. Eerst opgelost door de audiomanager te hernoemen. Het grootste probleem is volgens mij dat je tags goed moeten staan. Nadat ik alle tags van mijn mp3's goed had gezet werd alles gewoon goed herkend. Syncen via WMP was bij mij trouwens een groot drama.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Eindelijk de tijd weer eens voor mijn Compact IV genomen en de nieuwe rom 2.03 geinstaleerd.
Duurt steeds zo lang voordat alles weer zo is zoals ik het wil, met contacten en mail instellen en IGO en dergelijke.
Maar het is het inderdaad wel waard, hij lijkt nu een stuk sneller, je krijgt gewoon direct respons als je over de touchscreen gaat. (zoals het hoort dus.)

Verder heb ik meteer dat music ID programmatje erop gegooid (dat is echt een leuke gadget)
Dus ik kan nu weer even vooruit.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb toch wel veel geheugenproblemen met die nieuwe HTC-rom. Binnen een dag loopt het geheugen zonder dat ik al te veel doe naar 75-85%, en IGO draaien lukt in de meeste gevallen pas als ik eerst een softreset doe. Programma's om geheugen vrij te maken doen daar niet veel aan.
Desondanks blijft de telefoon wel snel reageren, alleen als het geheugen echt hoog oploopt (>90%) ga ik het duidelijk merken.

En ook de batterijduur is momenteel niet om over naar huis te schrijven, ik haal het einde van de werkdag niet eens meer. Of dat aan de nieuwe ROM ligt weet ik niet, maar het is wel sinds ongeveer dezelfde tijd dat ik daar last van heb.

Ga AZTOR X2 maar eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 15-02-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Ik heb problemen met mijn contacten. Een week of wat geleden heb ik mijn compact 4 geupdate naar de 2.04 ROM van HTC.
Je bedoelt 2.03 ROM?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Best handig! lijkt me iets vvor de Topic Start.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=480022

-= COOKING ROMs & Radios from phone =-

1. open from your PC the rar or zip archive and extract only the BIG .nbh file
2. rename as DIAMIMG.NBH
3. copy the renamed file into the root dir of your "Storage Card" or "Internal Storage" (the one of 4Gb... NOT to the internal phone memory!)
4. reset your device and within 3 seconds push together the Vol_Down + Back button (the one on the right above the hangup button) and keep pressed until the boot loader appears (the one with the color stripes)
5. soon as you see the bootloader stop to press those poor buttons
6. a very simple gray menu will appear asking you what to do, simple press the power button to perform the ROM/Radio upgrade
7. while the upgrade runs be patient and don't press again the power button, reset the device or play with it until it finishes, when finished a message "UPDATE SUCCESS" will appear, now you can safely reset your device
8. who prefer can perform a hard reset after the fresh cook (soon after reset simply press Vol_Down + Circle button, then when you see another simple gray menu choose Vol_Up to confirm format), even if this has no-sense because internal memory is pre-formatted during flash, but... there is always a but... for some unknown "scientific" reason sometimes an hard-reset can save time & headache

notes:

* be sure to have at least 10/20% of charge, anyway the whole procedure will take about 2 minutes, so you must be ensure that your mobile will stay turned on for at least those 2 dirty minutes (just in case you can attach the power AC/DC too), don't panic if something goes wrong... read few lines below
* like told you above the same procedure is good for cooking Radio too, of course Radio are smaller and it will be really fast (about one minute!)
* you don't need windows anymore or activesync, is enough just to copy the file into the storage card (transfers WITHOUT activesync are faster)
* it's possible to make a reset simply by getting off the stylus and pressing the small red button under the stylus carrier
* don't worry if something goes wrong... any cook failure can be always restored, the important thing is that you don't fail hardspl flash... but you have to do it just one time in your life

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Had best de nodige problemen met de officiele 2.03-ROM van HTC. Telefoon werd er niet sneller van, eerder trager, geheugengebruik schoot als een raket omhoog, script-errors alom in internet-explorer, vastlopers....kortom, waardeloos. Had wellicht te maken met wijze van installeren...

Enfin, vanmorgen de laatste Dutty er op gezet, mijn eigen cabjes geinstalleerd en behalve de internet en music-tab verwijderd (+ groen door grijs vervangen) niets aan getweakt....draait als een zonnetje en ben ik weer een tevreden Diamondgebruiker...

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer_NL schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:47:
Had best de nodige problemen met de officiele 2.03-ROM van HTC. Telefoon werd er niet sneller van, eerder trager, geheugengebruik schoot als een raket omhoog, script-errors alom in internet-explorer, vastlopers....kortom, waardeloos. Had wellicht te maken met wijze van installeren...

Enfin, vanmorgen de laatste Dutty er op gezet, mijn eigen cabjes geinstalleerd en behalve de internet en music-tab verwijderd (+ groen door grijs vervangen) niets aan getweakt....draait als een zonnetje en ben ik weer een tevreden Diamondgebruiker...
Gebruik naar tevredenheid Dutty 4. Wel wat memory leak en toenemend geheugengebruik.

Stuk minder met
start>settings>system>task manager>button: vinkje bij end programs by tapping "x"
(staat ook eerder in deze post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiemenfan schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:27:
Vraagje ik heb n HTC Diamond en ik krijg geen beltoon te horen als er gebeld word geluid staat aan bel toon staat ingesteld trillen staat ook uit ik zie wel de toets oplichten maar hoor geen beltoon wat kan dat zijn ??
Start > Instellingen > Geluiden en meldingen > Meldingen.
Gebeurtenis: Telefoon: Ink. oproep
Beltype: Bellen

Als dit niet helpt ga je via TF3d naar Tabblad Instellingen > Geluid en kijk je ff waar je profiel of volume op staat. Ff verdiepen in je instellingen kerel, Suc6!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Nu online op www.htc.com :

DE NIEUWE HTC TOUCH DIAMOND2 !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
urk_forever schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:47:
Heeft iemand ervaring met de carrying case (S322) die in de OP genoemd wordt. Past die een beetje goed om de TD heen? Ik las ergens dat die eigenlijk te groot was voor de TD?
Ik heb nu de pouch die bij de Vodafone TD geleverd werd, maar zoek een case voor aan mijn broek.
Iemand nog ervaring met deze case??

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:30
Die nieuwe Diamond II ziet er echt ziek lekker uit zeg _/-\o_
Prachtig aparaat en natuurlijk veel betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoccoS schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:09:
Nu online op www.htc.com :

DE NIEUWE HTC TOUCH DIAMOND2 !!!!
Dat ziet der goed uit. Het ziet er naar uit dat ze de grootste problemen van de TD toch hebben aangepakt:
- Memory: ROM van 256 naar 512 & RAM van 192 naar 228;
- batterij: van 900 mAh naar 1100 mAh
- main camera van 3.2 naar 5.0 megapixels;
- een slot voor een geheugenkaart!

Verder:
- HSDPA/WCDMA van 384 kbps up-link naar 2 Mbps up-link ;
- een paar mm dikker, groter en hoger (maar nog steeds lekker klein voor een pda);

Ben benieuwd wanneer die in ons kikkerlandje uitkomt. :)

EDIT:
Ik moet wel wenne aan de Touch Pro 2: vind um eigenlijk erg bol, beetje verwijfd bol. En komt qua uiterlijk helemaal niet meer in de buurt van de TD2. Vind ik persoonlijk wel een beetje jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Woowww vette man Diamond II egt goeie specs!! wanneer komt die in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

ind0mi schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:04:
Woowww vette man Diamond II egt goeie specs!! wanneer komt die in NL?
Of je neemt even de moeite die link te lezen...
The HTC Touch Diamond2 will be available to customers across major European and Asian markets in early Q2 2009 with broader global availability coming later in the year. The Touch Pro2 will be available across major global markets beginning in early summer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Crusader schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:24:
[...]

Of je neemt even de moeite die link te lezen...

[...]
Pannekoek.. hoe kom ik anders bij die specs enz.! Nou ik lees nog steeds geen exacte datum van release in NL hoor! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk progje: Google Latitude

Met de mobiele versie van Google Maps 3.0, is in realtime te bekijken waar andere bellers zich bevinden. Latitude, toont waar mobiele bellers zich op de satellietkaart bevinden. Je ziet dan het Gmail-icoon van de betreffende gebruiker op de kaart van hun eigen mobieltje.

De locatie is van de telefoon is alleen zichtbaar voor diegenen die daarvoor toestemming hebben gekregen. De locatie is desgewenst ook te verbergen, ook voor vrienden, of aan te passen naar een vaste locatie. En om het compleet te maken: wie uitgenodigd wordt om deelgenoot te zijn van andermans locatie (opt-in), hoeft niet zelf prijs te geven waar ie zit.

Het Google Maps-programma is gratis te downloaden, maar voor het gebruik is wel een mobiele internetverbinding nodig.

meer info en een filmpje, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Oké, ik zit nog steeds met mijn TouchFLO player display probleem, maar ik ben nu wel een stapje verder. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ie al mijn muziek sorteert op titel van het nummer. Daarom staan ook alle nummers van verschillende albums door elkaar. Tenzij er toevallig twee nummers van hetzelfde album ook alfabetisch naast elkaar komen, dan stopt ie ze wel allebei onder één album art icoontje.

In de manual van TouchFLO staat:
In de Bibliotheek kunt u muzieknummers verkennen en afspelen. De Bibliotheek deelt uw muziek in categorieën in. Dit kan zijn op titel, artiest, muziekgenre etc.
1 Op het tabblad Muziek tikt u op Bibliotheek.
2 Onderin het Bibliotheek-scherm ziet u de tabbladen van de verschillende categorieën.
Beweeg uw vinger naar en over de gewenste categorie.
Maar die tabbladen per categorie worden bij mij niet weergegeven. Misschien is dat verloren gegaan bij een of andere tweak?

[ Voor 38% gewijzigd door Xochiquetzal op 16-02-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

ind0mi schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:43:
[...]

Pannekoek.. hoe kom ik anders bij die specs enz.! Nou ik lees nog steeds geen exacte datum van release in NL hoor! |:(
Als HTC het zelf nog niet weet, hoe kunnen wij het dan weten? Beetje vragen naar de bekende weg was het wel imho.

Het is panneNkoek overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:09:
[...]

Mee eens helaas, verder prima apparaat..........
nergens last van. Even mijn telefoon aansluiten op de pc. De MP3'tjes overzetten. En degene die ik onder 1 album wil plaatsen via WMP 11 toewijzen en hierbij eventueel album art toevoegen. USB stekker eruit, naar het muziek icoontje of bibliotheek. Even wachten en de nieuwe mp3tjes worden automatisch ingeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ga bellen, valt mijn beeld bij direct op zwart, weet iemand hoe ik dit anders kan instellen?

sorry al gevonden
;)
tonha

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
En is inmiddels de carholder van DX al getest ?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23
Nou, kon kiezen tussen een aantal phones bij een nieuw abonnement, en heb voor de HTC Touch diamond gekozen ivm specs en feit dat ie een GPS heeft ( bel nu met een Palm Treo 500, en daarvoor had ik een HTC S710 ).

Nu lees ik veel horror verhalen over dit model, maar in hoeverre zijn deze waar?
Klopt het dat ik het beste meteen de nieuwe ROM van de HTC site erop kan zetten? ( Ik zie dat er sinds 16-01-2009 een nieuwe rom op de site staat van HTC ).

Werkt deze rom ook op Vodafone branded HTC TD?

Peace *)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Xochiquetzal schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:37:
Maar die tabbladen per categorie worden bij mij niet weergegeven. Misschien is dat verloren gegaan bij een of andere tweak?
Ik denk nu dus dat het door een Tweak is gekomen. Ik heb gisteren de originele T-Mobile ROM er weer opgezet en ben van voor af aan begonnen. Ik heb er nu niet de HTC ROM overheen gezet, maar gewoon een Theme erop gezet. Black Diamond heet ie geloof ik. Dit uiteraard met de Diamond TF3D Config tool. Nu krijg ik die categorieën wel te zien.

Echter, hij sorteert de nummers in de player op alfabetische volgorde, ook als ik in het submenu kies voor Albums. Daar laat hij wel alles gecategorieseerd op album zien (of artiest, of wat je wil), maar de player zelf speelt ze toch op alfabetische volgorde o.b.v. de titels van de nummers af. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de nieuwe dutty rom even op me telefoon gezet (nadat ik nieuwste van HTC zelf had geprobeerd, was echt bagger).
Maar nu heb je dus met die dutty rom je programs onderverdeels in apllications, system tools enz. Is er een manier om het te ordenen als je nieuwe programmas installeerd?
Siss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
jpg97 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:47:
Nou, kon kiezen tussen een aantal phones bij een nieuw abonnement, en heb voor de HTC Touch diamond gekozen ivm specs en feit dat ie een GPS heeft ( bel nu met een Palm Treo 500, en daarvoor had ik een HTC S710 ).

Nu lees ik veel horror verhalen over dit model, maar in hoeverre zijn deze waar?
Klopt het dat ik het beste meteen de nieuwe ROM van de HTC site erop kan zetten? ( Ik zie dat er sinds 16-01-2009 een nieuwe rom op de site staat van HTC ).

Werkt deze rom ook op Vodafone branded HTC TD?

Peace *)
Nee, je kan deze rom niet downloaden als je een Vodafone branded TD hebt. Hopelijk komt Vodafone binnenkort met een branded versie van de ROM zodat degene met een Vodafone TD ook kunnen genieten van de snelheids verbetering ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb via Marktplaats een Carcomm actieve houder en een proclip om hem op mijn dashboard te monteren gescoord voor 50 euro bij elkaar :) Werkt super en ziet er mooi uit, picca's volgen nog :).

Iemand al de nieuwe Diamond2 gezien :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neok_ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:25:

Iemand al de nieuwe Diamond2 gezien :9~ ?
ja :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jouwmobiel.nl/media/nieuws/200902/htc_touch_diamond2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:03:
Hallo,

Ik heb de nieuwe dutty rom even op me telefoon gezet (nadat ik nieuwste van HTC zelf had geprobeerd, was echt bagger).
Maar nu heb je dus met die dutty rom je programs onderverdeels in apllications, system tools enz. Is er een manier om het te ordenen als je nieuwe programmas installeerd?
Siss
Volgens mij kun je gewoon naar Windows\Startmenu gaan en daar je snelkoppelingen ordenen zoals je zelf wilt (daar staan wrs ook mapjes genaamd applications en system tools)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ben al helemaal blij met de TD2 :) alles waar ik nu weleens over 'klaag' is aangepakt..
meer geheugen (komt hopelijk snelheid ten goede), betere batterij en eindelijk een sd slot! _/-\o_
grotere scherm is een welkome bonus, en die 2mm neem ik dan graag voor lief..

enige wat ik nog zou missen is een flitser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige dat mij steeds meer begint te irriteren is de sloomheid van de TD. De TD2 heeft dezelfde processor dus daar verwacht ik praktisch geen verbetering, ook niet op videogebied.

Ik zing het voorlopig nog even uit met m'n TD. Zodra er een voor mij interessant Android-toestel op de markt komt dan sla ik mijn slag. Interessant wil zeggen mét keyboard want dat mis ik sinds mijn Wizard half dood is gegaan enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 02:22:
Het enige dat mij steeds meer begint te irriteren is de sloomheid van de TD. De TD2 heeft dezelfde processor dus daar verwacht ik praktisch geen verbetering, ook niet op videogebied.

Ik zing het voorlopig nog even uit met m'n TD. Zodra er een voor mij interessant Android-toestel op de markt komt dan sla ik mijn slag. Interessant wil zeggen mét keyboard want dat mis ik sinds mijn Wizard half dood is gegaan enorm!
Ik heb er weinig last van...met de AZTOR X2 is ie snel, en het geheugen blijft netjes laag. Die TD2 vind ik vooral vanwege het scherm erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Mensen die geen contact weergave hebben, ik lijk de oplossing zojuist gevonden te hebben.
Ik heb mijn contacten gekopieerd van me gsm naar SIM. Dan wordt het nummer wel weergegeven. Vervolgens mijn SIM contacten mijn contacten op mijn HD laten overschrijven. SIM contacten weer verwijderd en voíla. Rare omweg maar het lijkt te werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Biatch op 18-02-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Standaard heb je bij je begin een grote klok (TF3D). Als je met je stylus hierover heengaat van onder naar boven wordt deze klein en heb je meer ruimte voor je agenda afspraken.
Weet iemand ook hoe ik standaard de kleine versie van de klok (bij Begin) krijg ipv de grote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
dat smsen blijft een drama wat traag gaat dat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
http://www.engadget.com/2...obile-6-5-misses-the-mark
Guess what? If you want to use 6.5 on your device... well, you're probably going to have to buy a new device. According to Microsoft, no device older than what was launched this week at MWC will be eligible for an upgrade. That's right, not your new Touch Pro, Touch Diamond, Xperia X1, Shadow, or Treo Pro (assuming you can find one anyway).
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
stefijn schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:06:
[...]

Ik heb er weinig last van...met de AZTOR X2 is ie snel, en het geheugen blijft netjes laag.
vertel 'es wat meer hierover ? kan weinig NLD sites hierover vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:53:
[...]

Volgens mij kun je gewoon naar Windows\Startmenu gaan en daar je snelkoppelingen ordenen zoals je zelf wilt (daar staan wrs ook mapjes genaamd applications en system tools)
Klopt dank je wel. Wist ik niet :)

Wie gebruikt hier eigenlijk nog allemaal de TF3D interface? Ik verdiep sinds lange lange tijd wer eens in de mogelijkheden van m'n HTC. Maar is het de bedoeling van een programma als deze dat je dat gebruikt naast de normale look van je HTC? Hoe doen jullie dat allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
TF3D interface heb ik er snel vanaf gegooid en gebruik nu weer de standaard windows mobile look. Bevalt eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:06:
Ik heb er weinig last van...met de AZTOR X2 is ie snel, en het geheugen blijft netjes laag. Die TD2 vind ik vooral vanwege het scherm erg mooi :)
Heeft die D3D-driver veel effect in het dagelijks gebruik of is dat alleen merkbaar bij 3D-applicaties?
party42 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:20:
TF3D interface heb ik er snel vanaf gegooid en gebruik nu weer de standaard windows mobile look. Bevalt eigenlijk prima.
Ik overweeg soms om TF3D eraf te gooien en te vervangen door TF2D. Heeft iemand dat al geprobeerd? Ben erg benieuwd naar ervaringen.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.