HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 106.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.B.T. het sluitkruisje en de mail met HTC, hier het 2e antwoord op de gestelde vragen en opmerkingen.

Gewaardeerde HTC klant, Hartelijk dank voor het contact opnemen met ons Klanten Support Centrum. Uw vragen en opmerkingen zijn belangrijk voor ons en we doen er alles aan om u uitstekende service te verlenen. U heeft ons onlangs geschreven over een situatie met uw HTC Touch Diamond Om de situatie met uw telefoon te verduidelijken vertelde u ons het volgende: Dat U diverse forems hebt gelezen en dat het kruis issue vaker voorkomt en dat reparatie in Uw opinie geen zin heeft. Sorry hiervoor daar dit op dit moment het enige alternatief is wat ik kan aanbieden, zeker als een soft/hard reset niet helpt zoals U zelf aangeeft. Wat betreft Uw opmerking dat dit een bug is zal ik Uw bevindingen door sturen naar het development team zodat dit wordt meegenomen voor verder ontwikkeling wat betreft software.

Iemand enig idee wat de kosten zijn voor de vervanging van het scherm van de Diamond?
Vanochtend had ik weer beeld op Diamond dus even aan de pc gehangen,maar het lampje rond de enter knop brandde niet tijdens het opladen. Via het scherm op TD en via MyMobiler kon ik zien dat hij wel werd geladen, dus de simkaart er weer in gedaan om uit te proberen. K*T dan heb ik weer geen beeld, ook zonder sim erin weer geen beeld, zou er toch nog iets vocht ziten in/bij/om het laad contact onderaan de telefoon?

Het lijkt wel of hij iedere keer de fout in gaat bij het laden/contact maken met de USB kabel!!??
Voorlopig maar weer ff op de kast gelegd.
Iemand enig idee wat ik nu nog zou moeten doen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:59:
Vanochtend had ik weer beeld op Diamond dus even aan de pc gehangen,maar het lampje rond de enter knop brandde niet tijdens het opladen. Via het scherm op TD en via MyMobiler kon ik zien dat hij wel werd geladen, dus de simkaart er weer in gedaan om uit te proberen. K*T dan heb ik weer geen beeld, ook zonder sim erin weer geen beeld, zou er toch nog iets vocht ziten in/bij/om het laad contact onderaan de telefoon?

Het lijkt wel of hij iedere keer de fout in gaat bij het laden/contact maken met de USB kabel!!??
Voorlopig maar weer ff op de kast gelegd.
Iemand enig idee wat ik nu nog zou moeten doen?
Geduld is het belangrijkste. Wacht nu liever gewoon een week, ipv het morgen weer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandeman schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:45:
[...]

Geduld is het belangrijkste. Wacht nu liever gewoon een week, ipv het morgen weer te proberen.
Dat is idd waar ik aan zat te denken, maar zou het mogelijk zijn dat er vuil op de stekkercontact zit?
En zou contactspay dit schoon kunnen maken?, want kennelijk gaat ie hier in de fout?

In iedergeval ben ik weer een stuk hoop gevender

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:59:
[...]
computer opnieuw opstarten, en een andere usb poort gebruiken al geprobeert? Dit lost 9 van de 10 keer dit soort problemen op.
Heb ik gisteren gedaan, zonder resultaat. Vanochtend mijn desktop opgestart en zowaar, ik kon weer surfen via de MDA4! Echter na een uur kreeg ik iets wat ik al 10 jaar niet meer gezien had: het beruchten blauwe scherm van een windows crash (vista)! Sindsdien weer geen internet, wat ik ook doe. De MDA heeft zelf wel gewoon internet. Ik vind het wel jammer want ik zou graag mijn dure Vodafone UMTS datacard eruit willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Gisteren wat zitten kloten met m'n diamond. Nu heb ik em zo ingesteld dat als ie langer dan 5 minuten op stand-by staat dat ie dan om een wachtwoord vraagt. Alleen dat scherm waar je wachtwoord moet invoeren is echt foeilelijk. Wit met grijze blokken. Is er een manier op dit aan te passen? of een progje voor ofzo?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:00
Van de week kreeg ik opeens een melding in beeld of ik mijn netwerkinstellingen oid wou updaten (was gewoon een windows scherm) maar dat hier kosten aan verbonden zouden kunnen zijn. Aangezien ik dacht wtf is dit nou weer? heb ik maar nee gekozen. Maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb vodafone.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rpol schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:02:
Gisteren wat zitten kloten met m'n diamond. Nu heb ik em zo ingesteld dat als ie langer dan 5 minuten op stand-by staat dat ie dan om een wachtwoord vraagt. Alleen dat scherm waar je wachtwoord moet invoeren is echt foeilelijk. Wit met grijze blokken. Is er een manier op dit aan te passen? of een progje voor ofzo?

bvd.
Heb ik ook gehad. Zie zo'n 10 pagina's terug. Signs gaf me toen al het antwoord. daar is dit al eens opschreven (Datum was rond 17 jan 2008, net na het uitkomen v.d. nieuwe rom) Suc6!

Edit:
Signs schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:09:
[...]

Start - instellingen - vergrendeling
... en dan het eerste vakje.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 16:35 . Reden: ff opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:25:
[...]

Heb ik ook gehad. Zie zo'n 10 pagina's terug, daar is dit al eens opschreven (Datum was rond 17 jan 2008, net na het uitkomen v.d. nieuwe rom. Suc6

Edit:

[...]
Ik denk dat Rpol wel het wachtwoord scherm wilt hebben, maar niet het foeilelijke standaard scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het kabeltje van mijn htc vergeten. klopt het dat ik een gewoon mini-usb (camera) kabeltje kan gebruiken om mijn telefoon op te laden? het past er wel in, maar ik durf hem niet in de pc te stoppen. kan dit kwaad of niet?

@^ en het wachtwoordscherm is idd erg lelijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:36

vr6-only

Blub Blub

Ja hoor. Heb ik hier ook.

Heb de docking station gekocht van HTC en ik kwam daardoor een USB kabeltje te kort. Op mijn oplader zit nu een standaard USB kabel. Geen problemen tot nu toe.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:01:

Heb de docking station gekocht van HTC en ik kwam daardoor een USB kabeltje te kort. Op mijn oplader zit nu een standaard USB kabel. Geen problemen tot nu toe.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
vr6-only schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:01:

Klopt, werkt prima inderdaad. Zelfs dingen als ActiveSync werkt prima via zo'n standaard USB kabel (bij mij iig) :)

De kabel die bij de telefoon wordt geleverd, zit in mijn jaszak, zodat ik overal waar ik kom mijn telefoon kan opladen (mits er een PC met USB aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-03 08:31
hellboy123 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat Rpol wel het wachtwoord scherm wilt hebben, maar niet het foeilelijke standaard scherm ;)
Zie deze thread op XDA Devs. Ik ben aan het kijken of ik iig de kleuren kan vervangen, heb nu de knoppen al zwart ipv grijs gekregen. Dat grijs op wit is LELIJK!

[ Voor 5% gewijzigd door HertogJanNL op 01-02-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Sinds de nieuwe 2.03 rom heb ik problemen met Live Messenger. Eerst kon ik niet inloggen, dat gaat nu opeens wel goed. Echter alle berichten die ik verstuur komen niet aan, en berichten naar mij verzonden komen ook niet aan. Aan beide kanten krijg je geen foutmelding o.i.d.. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update na het zwemincident van mijn TD.

Contacten van de Mini USB aansluiting op de telefoon en kabel schoon gemaakt met contactspray en alles doet het weer zoals het zou moeten.
Echter de accu heeft toch een tik gehad, in ongeveer 10 uur loopt het voltage terug van 100% tot ongeveer 20%, de aanschaf van een nieuwe accu is het gevolg.
Op zich valt het allemaal gelukkig mee.

Nu kwam ik het volgende tegen, http://www.devilpower.nl/...=322443&articleID=6203703 iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? De prijs is op zich niet verkeerd.
Ik heb een mailtje richting de beheerders gestuurd m.b.t. de capaciteit, aangezien daar niet over wordt gerept.
Het antwoord was dat de accu dezelfde capaciteit heeft als het orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:32:
Nu kwam ik het volgende tegen, http://www.devilpower.nl/...=322443&articleID=6203703 iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? De prijs is op zich niet verkeerd.
Ik heb een mailtje richting de beheerders gestuurd m.b.t. de capaciteit, aangezien daar niet over wordt gerept.
Het antwoord was dat de accu dezelfde capaciteit heeft als het orgineel.
Ik krijg de indruk dat het daar gaat om een originele HTC accu in bulkverpakking. Dus inderdaad dezelfde als die je er nu in hebt zitten. Ik zou het erg misleidend vinden als het stiekem toch om een andere blijkt te gaan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 02 februari 2009 @ 07:01:
[...]

Ik krijg de indruk dat het daar gaat om een originele HTC accu in bulkverpakking. Dus inderdaad dezelfde als die je er nu in hebt zitten. Ik zou het erg misleidend vinden als het stiekem toch om een andere blijkt te gaan.
Dat is nou juist het punt, wanneer ik de afbeelding vergelijk met het orgineel, lijkt de tekst die erop staat, juist niet op het orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Iemand ervaring met Microsoft Voice Command 1.6? Als ik het installeer (of deinstalleer) krijg ik altijd een foutmelding aan het eind van de procedure, met de melding dat ik de foon het beste kan herstarten en het nog eens proberen.
Het installeren of deinstalleren is echter wel gelukt....

Ik had dit ook op de vorige ROM (1.93) en nu dus ook op de 2.03 ROM (is overigens retesnel :) )

Als ik vervolgens Voice Command toewijs aan button 1 en daar op druk hoor ik alleen een piepje (soort van robotachtige "poing") maar hij reageert nergens op. ("help" bijv.). Is dat piepje normaal? Wat moet ie nou precies doen als je de knop gebruikt?

edit: heb wel gemerkt dat bellers wel uitgesproken worden en daar was het mij eigenlijk om te doen (vond ik op de Nokia N altijd een handige functie), maar ben toch benieuwd of de rest nu wel of niet werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 02-02-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 07:07:
[...]

Dat is nou juist het punt, wanneer ik de afbeelding vergelijk met het orgineel, lijkt de tekst die erop staat, juist niet op het orgineel.
Kijk eens op xda bij het subforum accessoires. Daar staan heel veel reviews van accu's en wellicht ook een goede link voor goedkope originele accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:10:
[...]

Kijk eens op xda bij het subforum accessoires. Daar staan heel veel reviews van accu's en wellicht ook een goede link voor goedkope originele accu's.
Ik zou dan persoonlijk eerder een originele grotere accu bestellen (1350mAh, dus 50% meer). Die is momenteel het goedkoopst op www.bestekeus.nl : €35 incl verzenden naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Sinds de nieuwe rom is het smsen wel een ramp geworden.
Smsjes die niet worden verzonden, smsjes die half aan komen ( bij grote berichten ) of smsjes die 8uur later aankomen ( kan aan de provider liggen )

Tevens dat je de eerste letter 2 maal moet tikken, omdat die de eerste aanslag niet registreerd.
Zijn hier al oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Lijkt me een probleem bij jou, ik heb er iig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:55

jerry_a

doei

HertogJanNL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:39:
[...]

Ik zou dan persoonlijk eerder een originele grotere accu bestellen (1350mAh, dus 50% meer). Die is momenteel het goedkoopst op www.bestekeus.nl : €35 incl verzenden naar Nederland.
Daar wordt je telefoon wel dikker van. Er zit een ander achterklepje bij. Ik vind het niet mooi.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 12:10

itsoutthere

The Truth

TerminalNL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:20:
Sinds de nieuwe rom is het smsen wel een ramp geworden.
Smsjes die niet worden verzonden, smsjes die half aan komen ( bij grote berichten ) of smsjes die 8uur later aankomen ( kan aan de provider liggen )

Tevens dat je de eerste letter 2 maal moet tikken, omdat die de eerste aanslag niet registreerd.
Zijn hier al oplossingen voor?
ook totaal geen last van.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:34:
[...]

Daar wordt je telefoon wel dikker van. Er zit een ander achterklepje bij. Ik vind het niet mooi.
Klopt, vandaag ff bij de Bel Company geweest en de 1800 mAh even uitgeprobeerd, maar dat ziet er echt niet uit, daarbij wilde de accu niet geladen worden.

Straks ff de stoute schoenen uit de auto pakken en de accu bij Devilpower bestellen.
Want kennelijk is deze accu niet voorradig in de winkel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Let je er ook op dat je met de 1800 mAh accu geen GPS ontvangst meer kunt krijgen!!!
Op elk forum word dit vermeld door gebruikers en ik heb dezelfde ervaring gehad.

Je kunt ook op eBay een achterkant krijgen die in z'n geheel dikker is en niet alleen het accu gedeelte.
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:36:
[...]

Klopt, vandaag ff bij de Bel Company geweest en de 1800 mAh even uitgeprobeerd, maar dat ziet er echt niet uit, daarbij wilde de accu niet geladen worden.

Straks ff de stoute schoenen uit de auto pakken en de accu bij Devilpower bestellen.

[ Voor 44% gewijzigd door vr6-only op 02-02-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik vind die nieuwe HTC 2.03 ROM maar bagger.....

Mijn geheugen loopt vol als een malle (heb de bekende tweaks toegepast), tabs laden traag. Internet Explorer loopt regelmatig vast en krijg om de haverklap foutmeldingen van programma's,,,,,,waardeloos !

Ik ben aan het overwegen hem er opnieuw op te zetten. Bij het installeren ging in eerste instantie een en ander mis. Wellicht dat dit de oorzaak is....

Of even doorsparen en een blanco G1 kopen :-)

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08 12:09
Ik heb iets heel vreemd met mijn HTC Touch Diamond. De hoek van het knoppenpaneel bij de Home-knop is omhoog gebogen, zoals ook op de foto te zien is. Ik ben nu gedwongen mijn transparante case te gebruiken om het niet te verergeren. Het lijkt alsof het hele paneeltje aan een kant iets hoger ligt, waardoor het een kwestie van tijd was totdat er iets achter bleef steken en het puntje omboog. Ik ben nu HTC ook aan het contracteren. Wat denken jullie? Garantie?

Fotootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:45:
Ik heb iets heel vreemd met mijn HTC Touch Diamond. De hoek van het knoppenpaneel bij de Home-knop is omhoog gebogen, zoals ook op de foto te zien is. Ik ben nu gedwongen mijn transparante case te gebruiken om het niet te verergeren. Het lijkt alsof het hele paneeltje aan een kant iets hoger ligt, waardoor het een kwestie van tijd was totdat er iets achter bleef steken en het puntje omboog. Ik ben nu HTC ook aan het contracteren. Wat denken jullie? Garantie?

Fotootje
Mijn Diamond heeft zoiets al sinds juli en het is eigenlijk niet erger geworden sinds die tijd. Ik let er natuurlijk wel wat op en heb hem tijdens een vakantie in een siliconen-hoesje gedaan, maar de rest van de tijd zit hij gewoon zonder hoesje in mijn broekzak.
Ik heb me wel al vaak voorgenomen om eens het losse hoekje met een scherp mesje af te snijden om de kans op grotere schade te beperken. Het is er nog nooit van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:34:

Je kunt ook op eBay een achterkant krijgen die in z'n geheel dikker is en niet alleen het accu gedeelte.
[...]
Linkje??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 17:50
sandeman schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:23:
[...]

Mijn Diamond heeft zoiets al sinds juli en het is eigenlijk niet erger geworden sinds die tijd. Ik let er natuurlijk wel wat op en heb hem tijdens een vakantie in een siliconen-hoesje gedaan, maar de rest van de tijd zit hij gewoon zonder hoesje in mijn broekzak.
Ik heb me wel al vaak voorgenomen om eens het losse hoekje met een scherp mesje af te snijden om de kans op grotere schade te beperken. Het is er nog nooit van gekomen.
Ik heb inderdaad de hoekjes aan weerskanten er afgesneden (zag het niet zitten om telefoon een tijdje kwijt te zijn) en werkt al een paar weken goed.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb gisteren ook 2.03 erop gezet en het ziet er goed uit !
Alle apps weer geinstalleerd zoals Klaxon, tomtom7, Pocket Mechanic en iContacts.
Telefoon is een stuk sneller moeten ik zeggen !

Had de contacten echter op de simkaart opgeslagen als backup ipv backup met sprite.
Alle contacten stonden erin als Klaassen, Jan, dus dit om moeten zetten.

Verder lukt het mij ook niet om Oxios CloseApps en Hibernate te installeren. Heb Oxios Memory 1.40 gedownload, maar krijg een error bij install. Helaas is de site van Oxios zelf niet meer te benaderen, terwijl deze 2 apps erg handig waren om snel je geheugen leeg te gooien.
Als iemand een mirror heeft, dan hoor ik het graag.. Alles wat ik tot nu toe hebben gevonden linkt door naar de site van Oxios zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer_NL schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:09:
Ik vind die nieuwe HTC 2.03 ROM maar bagger.....

Mijn geheugen loopt vol als een malle (heb de bekende tweaks toegepast), tabs laden traag. Internet Explorer loopt regelmatig vast en krijg om de haverklap foutmeldingen van programma's,,,,,,waardeloos !

Ik ben aan het overwegen hem er opnieuw op te zetten. Bij het installeren ging in eerste instantie een en ander mis. Wellicht dat dit de oorzaak is....

Of even doorsparen en een blanco G1 kopen :-)
Heb de 2.03 er voor de 3e keer opgezet maar blijf ook nog foutmeldingen krijgen bij installeren van programma's, kruisje dat af en toe weg is, telefoon die nergens meer op reageert en heb ook niet het idee dat de telefoon sneller is dan 1.97 ROM. Weet dus niet of een hard reset je zou helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbrunek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:45:

Fotootje
Dat is de beschermfolie over de hardware toetsen die los begint te raken. Bij mij was een houder voor in de auto oorzaak dat dat gebeurde (met in- en uitnemen van de telefoon). Heb uiteindelijk de folie er helemaal afgetrokken. Komen wel krasjes op, maar dat stoort me niet want is is en blijft een gebruiksvoorwerp. Misschien is dat nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:14:
[...]

Heb de 2.03 er voor de 3e keer opgezet maar blijf ook nog foutmeldingen krijgen bij installeren van programma's, kruisje dat af en toe weg is, telefoon die nergens meer op reageert en heb ook niet het idee dat de telefoon sneller is dan 1.97 ROM. Weet dus niet of een hard reset je zou helpen...
Raar dat mensen zoveel problemen hebben met 2.03
Bij mij is ie ECHT VEEL SNELLER dan z'n voorganger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb sinds een eerder rom-update het probleem dat mijn mailinstellingen dan zijn verdwenen. Echter als ik die weer instel krijg ik op het TF3D mail-scherm de 'oude' accounts ook te zien. Hoe verwijder ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn oude MDA compact 3 aansluit aan de pc krijg ik altijd een connectie met WMDC, maar mijn nieuwe MDA compact 4 niet (heeft een paar dagen terug overigens kortstondig wel gewerkt).

Enig idee hoe ik een en ander zover krijg dat de pc de MDA4 ook ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

maniacshouse schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:32:
Ik heb sinds een eerder rom-update het probleem dat mijn mailinstellingen dan zijn verdwenen. Echter als ik die weer instel krijg ik op het TF3D mail-scherm de 'oude' accounts ook te zien. Hoe verwijder ik deze?
Een hard reset en je backup niet terugzetten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hmmm vanmiddag wilde ik voor het eerst een sms beantwoorden vanaf touch3D, maar dan crasht manilla.exe constant. Wat instellingen terug gezet in Diamond Tweak, maar nu reageert hij helemaal niet op de menu knop bij de smsjes in Touch3d.

Misschien maar eens op zoek naar een andere skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrunek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08 12:09
bing69 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:45:
[...]

Ik heb inderdaad de hoekjes aan weerskanten er afgesneden (zag het niet zitten om telefoon een tijdje kwijt te zijn) en werkt al een paar weken goed.
Ik heb HTC gebeld en ze rekenen dit niet onder garantie, dus heb ik het ook op deze manier opgelost. Werkt perfect. Dat ik dit niet zelf had kunnen bedenken. Het hoekje ziet er net zo uit als toen het omgebogen was. Nu voel je chter niets meer. Nu hopen dat het niet weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:59:
Hmmm vanmiddag wilde ik voor het eerst een sms beantwoorden vanaf touch3D, maar dan crasht manilla.exe constant. Wat instellingen terug gezet in Diamond Tweak, maar nu reageert hij helemaal niet op de menu knop bij de smsjes in Touch3d.

Misschien maar eens op zoek naar een andere skin
Misschien is dan SPB Mobile Shell een oplossing voor je?
Dit werkt monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik zet toch wat vraagtekens bij het geheugengebruik van mijn Diamond.

Heb de officiele 2.03 ROM op mijn Vodafone branded staan.
Na een Soft-reset is het geheugenverbruik ongeveer 65%, maar binnen no time zit hij op 80%. Zonder dat er dan allemaal apps staan te draaien... Als ik dan ga internetten in Opera geeft hij al snel aan dat het geheugen vol zit.

Op dit moment is dit het geheugenverbruik:

Storage:
Total: 82.69 MB
In Use: 48.52 MB
Free: 34.17 MB

Program:
Total: 107.02 MB
In use: 87.32 MB
Free: 19.70 MB

Als ik in task manager kijk, heb ik geen rare memory vreters ofzo. Processes met veel memgebruik zijn bijvoorbeeld: Manila.exe, met op dit moment ruim 3 mb, device.exe met 4mb, gwes.exe met 3 mb, cprog.exe met bijna 10 mb, filesys.exe met 2,5 mb en SIPGT_app.exe met 1,5 mb.

Wat kan ik doen om meer geheugen vrij te krijgen? Ik heb al wat rondgegoogled en begreep dat WM6.1 een soort onderverdeling maakt tussen opslag en werkgeheugen? Heb daarop de storage wat leeggemaakt, alle apps en progjes staan nu op internal storage, zelfs de 2 standaard muzieknummers heb ik van de device storage af gehaald... Maar het lijkt weinig te helpen qua werkgeheugen?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:58:
[...]

Misschien is dan SPB Mobile Shell een oplossing voor je?
Dit werkt monster.
Moet zeggen dat het idd erg lekker werkt ! Ziet er mooi uit en is makkelijk te bedienen met de vingers. Dank je wel voor de tip :)

Enige probleem is dat mijn wekker vanochtend niet ging en ik een uur te laat op het werk was lol.
Maar goed... dat is natuurlijk een bijzaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:26

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Floris-K schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:47:
[...]

Enige probleem is dat mijn wekker vanochtend niet ging en ik een uur te laat op het werk was lol.
Maar goed... dat is natuurlijk een bijzaak ;)
Probeer G-alarm eens, is echt een verademing vergeleken met de wekfunctie van WM.
Downloaden kan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja die heb ik, maar ben niet zo goed in een labyrinthjes op de vroege morgen.
Ik gebruik zelf Klaxon wat ook erg goed werkt... Normaliter dan..

Zie het van vanochtend ook als een incident

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
ohno_nl schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:54:
[...]

Probeer G-alarm eens, is echt een verademing vergeleken met de wekfunctie van WM.
Downloaden kan hier
Vind je? heb het zelf ook geprobeerd maar ik vind het juist niks. Vooral omdat het programma zo traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:26

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Ik vind het niet echt traag, heb wel alle rekensommen en labyrinten uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie veel negatieve reacties voorbij komen wanneer ik deze topics lees over de HTC Touch Diamond. Ik heb hem zelf nu bijna een jaar en ben er uitermate tevreden over.

De accutijd is bij mij 3 dagen, dan staat er nog maar 2 streepjes, maar genoeg om hem bij de 3e dag in de avond aan de oplader te steken.

De browser start snel, en GPRS / 3G werkt uitstekend snel (Telfort).

Het geheugen is bij mij nooit hoger dan 60%, maar ik heb er dan ook voor gekozen bij de opties om programma's ook daadwerkelijk te laten sluiten ipv ze op de achtergrond in het geheugen te laten draaien. Dit is makkelijk in de instellingen aan te passen aangezien daar een duidelijke optie voor is. Waarom zou je dan nog speciale programma's moeten downloaden om dit te te laten doen als dit al in HTC zelf al lang zit ingebouwd? Vind ik zelf een beetje nutteloos en ruimte en tijdverspilling.

Heb de nieuwste ROM update geinstalleerd sinds vandaag en het is er allemaal wel beter op geworden. Precies datgene wat ze van de ROM zeiden is erbij gekomen.

Apart vind ik dat de ervaringen per persoon verschillen op een zodanige manier dat het om totaal andere telefoons lijkt te gaan. Het kan er bij mij niet in, dat wanneer ik 3 dagen met een accu doe, dat een ander maar 1 dag ermee doet, dat wil toch zeggen dat je er veel op een dag gebruik van maakt en dan is het logisch dat die snel leegloopt. Als het zo is dat je er niet veel gebruik van maakt en toch binnen een dag leeg is (2 streepjes en minder) dan moet je hem echt retour sturen naar de leverancier, want dan is je accu niet goed. je accu is niet leeg bij 3 streepjes, want dan gaat hij nog 2 dagen mee. ook niet bij 2 streepjes, want dan gaat hij nog 1 dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
Ik heb al een poosje last van een raar probleem. Als ik een koptelefoon aansluit (heb meerdere geprobeerd) via een verloopkabeltje (ook 3 verschillende geprobeerd) dan gaat mn telefoon soms zomaar de laatst gebelde persoon bellen. Heel erg irritant. Zijn er meer mensen die dit wel es hebben meegemaakt? Het is echt heel lastig, ff relaxt muziek luisteren is er niet meer bij aangezien ik steeds in de gaten moet houden oftie niet zomaar mensen gaat bellen...

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooN schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:07:
Ik heb al een poosje last van een raar probleem. Als ik een koptelefoon aansluit (heb meerdere geprobeerd) via een verloopkabeltje (ook 3 verschillende geprobeerd) dan gaat mn telefoon soms zomaar de laatst gebelde persoon bellen. Heel erg irritant. Zijn er meer mensen die dit wel es hebben meegemaakt? Het is echt heel lastig, ff relaxt muziek luisteren is er niet meer bij aangezien ik steeds in de gaten moet houden oftie niet zomaar mensen gaat bellen...
Bij mij doet ie dat als ik in Opera naar landscape draai... erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:39:
Het geheugen is bij mij nooit hoger dan 60%, maar ik heb er dan ook voor gekozen bij de opties om programma's ook daadwerkelijk te laten sluiten ipv ze op de achtergrond in het geheugen te laten draaien. Dit is makkelijk in de instellingen aan te passen aangezien daar een duidelijke optie voor is. Waarom zou je dan nog speciale programma's moeten downloaden om dit te te laten doen als dit al in HTC zelf al lang zit ingebouwd? Vind ik zelf een beetje nutteloos en ruimte en tijdverspilling.
Waar en welke instellingen heb je dan gedaan?
Ben hier wel heel erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik gebeld word dan blijft het toestel op wachtwoord beveiliging, prima dus. Maar, als ik zelf bel, dan krijg je dus het 'belschermpje' met alle opties van dien. Na het gesprek is het altijd weer een verrassing welke applicaties zijn opgestart... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

haha ja dat probleem heb ik dus ook... Laatst keer tomtom gebruikt en tijens elk gesprek startte tomtom op, die vervolgens gaan zoeken naar een gps-signaal en de accu leegslurpt :D

Heb nu spb mobile shell erop staan. Ben er ZEER tevreden over. Als je wordt gebeld moet je bijv. een schuifje naar links schuiven om op te nemen en rechts om te weigeren. Ideaal ! Geen broekgesprekken meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:39:
Ik heb hem zelf nu bijna een jaar en ben er uitermate tevreden over.
Dat is typisch, voor een telefoon die halverwege juni geintroduceerd is....

Anyway, ik ben blij voor je dat jouw telefoon weinig tot geen problemen geeft, maar dat zegt niets over de problemen die anderen ervaren. Zoals in alle eerdere topics ook al is genoemd, is de accuduur sterk afhankelijk van het bereik wat je hebt (continu 3G, of steeds switchend?), wat je ermee doet (navigeren vreet veel meer energie dan alleen bellen / smsen) en welke programma's draaien. Je poging om mensen belachelijk te maken die klagen over een korte accuduur, tja. Ik denk dat er veel gebruikers zijn die een high-end telefoon hebben gekocht, juist om hem "veel te gebruiken" zoals je zegt. En ja, dat de accu dan niet denderend lang meegaat, is ook wel te verwachten. Echter hebben meerdere gebruikers aangegeven dáár op zich niet zoveel moeite mee te hebben, maar wel dat de telefoon zó snel leeg is, in vergelijking met andere smartphones.

In ieder geval is het duidelijk dat iemand die maar weinig doet met de telefoon, deze inderdaad meerdere dagen kan gebruiken. Iemand die het toestel "to-the-max" wil gebruiken, waar het voor bedoeld zou moeten zijn, kan dan dus gerust, legitieme, opmerkingen maken over de accuduur of de gebreken, in zijn of haar ogen.

Samenvattend: check je attitude, dude.
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:17:
[...]

Waar en welke instellingen heb je dan gedaan?
Ben hier wel heel erg benieuwd naar.
start --> instellingen --> tabblad systeem --> taakbeheer --> tabblad knop

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 04-02-2009 18:00 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 15:07
Wie kan mij vertellen met welke software hij zijn MDA compact IV heeft geupgraded naar rom 2.03.
Ik heb al heel wat geprobeerd maar het lukt me maar niet. Welke ROM maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Ik probeer het maar nog eens:

Heeft iemand UVAdraadloos op de touch diamond werkend gekregen?
http://www.ic.uva.nl/draa...6E7-48A1-BF3DDAD5801BF2CA

SecureW2 heb ik al eens geinstalleerd en als Uvadraadloos netwerk gevonden wordt kan ik kiezen voor SecureW2 encryptie, maar ik kan nergens mijn username/wachtwoord invoeren.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand software om de pda via je pc te besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:17:
weet iemand software om de pda via je pc te besturen?
MyMobiler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

precies werkt perfect

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zo, na een paar weken wachten is eindelijk mijn pouch aangekomen! Ik ben er erg tevreden over, want het lost alle problemen op die ik met de TD had. Met de pouch heb ik er veel meer grip op, dus hij glijdt niet meer snel uit de handen. Daarnaast voelt het ook beter omdat je geen last meer hebt van vette vingers op de achterkant. In 1 woord: het is geweldig _/-\o_

Het enige nadeel is natuurlijk wel dat je niet iedere dag je sim of de accu moet willen omwisselen, want de pouch is erg strak en de TD is er erg moeilijk in te krijgen!

Vanochend had ik trouwens de TD van de lader gehaald, terwijl het apparaat nog aan stond. Ik kwam er achter dat hij hierna bij een halve minuut wachten niet meer de backlight uitzette en ook niet meer na een minuut (zoals ingesteld in WM) werd uitgeschakeld.

Wanneer ik 'm handmatig uitzette met een korte druk boven op de knop, dan bleef de backlight nog steeds aan en zag je de ronde knop telkens "opglimmen" zoals deze ook tijdens het opladen doet. Dit geglim heeft ie de hele dag aan een stuk door gedaan, met als resultaat een half lege accu.

De oplossing was gelukkig simpel; even helemaal uitzetten en opnieuw opstarten (het lijkt haast wel een computer met Windows erop.. oh, wacht.. :+).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Ik vind Soti Pocket Controller beter. Kan je ook veel meer mee doen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry_a schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Ik vind Soti Pocket Controller beter. Kan je ook veel meer mee doen.
mDesktop is ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:52:
Heb nu spb mobile shell erop staan. Ben er ZEER tevreden over. Als je wordt gebeld moet je bijv. een schuifje naar links schuiven om op te nemen en rechts om te weigeren. Ideaal ! Geen broekgesprekken meer ;)
Uhm, dat doet de laatste officiele ROM ook gewoon hoor...
Vind SPB Mobile Shell er een beetje achterhaald en verre van gelikt uit zien. Wacht liever op PointUI 2.0 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:36:
[...]

We hebben het dus over een andere accu hè. De originele extended battery is 1350mAh, die waar jij het over hebt (1800mAh) is dus een onofficiele en een stuk dikker en lelijker.

Check hier en hier voor pics van de officiele 1350mAh batterij. Hij wordt 3 à 4 mm dikker, dat vind ik geen probleem! Bij die 1800mAh is het 6mm overigens. Nog steeds een erg dunne smartphone hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nu echt ervaring met zowel de standaard, maar OOK met de orginele HTC 1350 accu... ?

oftewel: wat scheelt deze accu bij hetzelfde gebruik... gaat ie inderdaad 50% langer mee?
In vergelijking met Nokia accu's, vind ik de 1350mAh accu nog een beetje prijzig, maar indien je in de praktijk kan stellen dan 50% meer capaciteit ook 50% langere gebruiksduur geeft ga ik het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Stukfruit schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:49:
Zo, na een paar weken wachten is eindelijk mijn pouch aangekomen! Ik ben er erg tevreden over, want het lost alle problemen op die ik met de TD had. Met de pouch heb ik er veel meer grip op, dus hij glijdt niet meer snel uit de handen. Daarnaast voelt het ook beter omdat je geen last meer hebt van vette vingers op de achterkant. In 1 woord: het is geweldig _/-\o_

Het enige nadeel is natuurlijk wel dat je niet iedere dag je sim of de accu moet willen omwisselen, want de pouch is erg strak en de TD is er erg moeilijk in te krijgen!

Vanochend had ik trouwens de TD van de lader gehaald, terwijl het apparaat nog aan stond. Ik kwam er achter dat hij hierna bij een halve minuut wachten niet meer de backlight uitzette en ook niet meer na een minuut (zoals ingesteld in WM) werd uitgeschakeld.

Wanneer ik 'm handmatig uitzette met een korte druk boven op de knop, dan bleef de backlight nog steeds aan en zag je de ronde knop telkens "opglimmen" zoals deze ook tijdens het opladen doet. Dit geglim heeft ie de hele dag aan een stuk door gedaan, met als resultaat een half lege accu.

De oplossing was gelukkig simpel; even helemaal uitzetten en opnieuw opstarten (het lijkt haast wel een computer met Windows erop.. oh, wacht.. :+).
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen die dit soort sleeves en hoesjes kopen als voordeel noemen dat je geen last meer hebt van vingervlekken op mooie glanzende delen van het apparaat. Door hetzelfde hoesje kan je namelijk ook niet genieten van je schoongehouden achterkant :S

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Pakketje van Brando is gearriveerd met mijn cradle en screen protector.

Cradle bevalt me zeer goed. Ziet er niet heel luxe uit ofzo, gewoon hard plastic, dus de designfreaks kunnen beter voor die 2 x zo dure pianolak cradle gaan ;)
Maar ik ben hier tevreden mee, Diamond past er perfect in. Zitten twee kabels bij, namelijk een AC in en een standaard mini USB kabeltje. Allebei aangesloten, en hij laadt en synct nog steeds als een zonnetje. Heb ook het idee dat hij door die aparte powerkabel sneller laadt dan als hij alleen aan de pc ligt.
Vakje voor de batterij heb ik nog niet echt uitgetest, heb m'n reserve batterijen nog niet binnen. Al met al prima dingetje voor 20 dollar.

Screen protector, de Ultra clear versie, is ook prima. Ik blijf erbij dat 10 dollar veel geld is voor een lullige sticker, maar het is wel nodig. Heb hem in de badkamer met de warme douche aan erop geplakt. Wel van tevoren de batterij verwijderd voor de zekerheid. Eerste keer zaten er veel stofjes onder, dus er weer afgehaald. Gewassen onder lauwe kraan en opnieuw geprobeerd, nu wel prima. Luchtbellen kan je er binnen no-time uitmasseren! Resultaat is prima, scherm is nog steeds erg helder en touchscreen bedient zich nog perfect. Ben er dus ook tevreden mee!

Heb helaas geen andere camera dan de diamond, dus kan de screenprotector alsmede de Diamond in zijn cradle niet showen. Wel wat foto's van de lege cradle natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/287lv95.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/v2znkw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2505so3.jpg

P.S. Iemand al een antwoord op mijn geheugenprobleem van een paar posts terug? ;)

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:06:
Ja die heb ik, maar ben niet zo goed in een labyrinthjes op de vroege morgen.
Ik gebruik zelf Klaxon wat ook erg goed werkt... Normaliter dan..

Zie het van vanochtend ook als een incident
Ff de eigenschappen van je (al eerder ingestelde) alarm openen en dan de Labyrintjes kun je gewoon uitschakelen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2v0lqtg.jpg

Ben ook erg gecharmeerd van GAlarm. Wordt nu rustig gewekt met lekker rustige mp3'tjes, heerlijk wakkerworden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Kiwiknaapje schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:59:
[...]

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen die dit soort sleeves en hoesjes kopen als voordeel noemen dat je geen last meer hebt van vingervlekken op mooie glanzende delen van het apparaat. Door hetzelfde hoesje kan je namelijk ook niet genieten van je schoongehouden achterkant :S
Oh, daar is een simpele uitleg voor :)

Ik heb dit apparaat niet gekocht voor de mooie glanzende delen, ik heb hem gekocht voor de functionaliteit die er in zit en het ontwerp van het apparaat zelf (exclusief de gebruikte materialen).

Natuurlijk is het mooi met die glanzende onderdelen, maar met het hoesje ziet het er ook stijlvol uit :)
Ik heb trouwens de zwarte. Op de afbeeldingen zie je voornamelijk roze en witte, die vind ik er inderdaad ook niet echt bij passen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biatch schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:36:
Zojuist met succes de htc 2.03 rom geinstalleerd op mijn branded tmobile mda compact iv.
Wat een ontzettend verschil zeg! Hij is 10x sneller/overzichtelijker en de bugs die van te voren had lijken er tot dusver uit!
Ik raad iedereen met een tmobile fone dit te doen!
Ahh man, wat een verschil die nieuwe ROM, ben er ckers blij mee,
Is hier niemand die weet hoe je de softkeys in de today screen kan aanpassen? zoek me nml suff :S

Ik heb 'Telefoon' & 'Progamma's' die ik zou willen veranderen ty,

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:02:
[...]

Ahh man, wat een verschil die nieuwe ROM, ben er ckers blij mee,
Is hier niemand die weet hoe je de softkeys in de today screen kan aanpassen? zoek me nml suff :S

Ik heb 'Telefoon' & 'Progamma's' die ik zou willen veranderen ty,
in dit topic staat dit wel, anders wel op XDA te vinden. Het is een registry-key aanpassen. Ik weet zo uit mn hoofd niet welke

edit: eerste in google: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=404982

[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 05-02-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HertogJanNL schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:51:
[...]

We hebben het dus over een andere accu hè. De originele extended battery is 1350mAh, die waar jij het over hebt (1800mAh) is dus een onofficiele en een stuk dikker en lelijker.

Check hier en hier voor pics van de officiele 1350mAh batterij. Hij wordt 3 à 4 mm dikker, dat vind ik geen probleem! Bij die 1800mAh is het 6mm overigens. Nog steeds een erg dunne smartphone hoor :)
Dat ziet er veel beter uit, als ik die in de winkel tegenkom, is ie voor mij _/-\o_
Iemand enig idee welke winkel dit verkoopt?
Vandaag de accu van Devilpower ontvangen, en dat is de orginele HTC accu .
Dit ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
2 vragen:

- sinds ik de AZTOR-rom gebruik (enige weken geleden) en sinds vorige week de laatste officiele ROM heb ik problemen met GPS-verbinding maken: de eerste tijd blijft de GPS-fix continue verbreken, dat gaat echt per seconde zeg maar, dus: fix, geen fix, fix, geen fix etc etc.
Dat blijft meestal een tijdje zo (1 tot enkele minuten), en dan ga ik maar wat pielen met GPS-progs aan en uit zetten om een goede verbinding te krijgen wat uiteindelijk ook wel lukt.

- gisteren heb ik via "drive"-modus files gekopieerd naar de geheugenkaart, maar daarbij ging iets mis. Nu bleek vanmorgen dat een nieuwe map "intern geheugen" was aangemaakt en de geheugenkaart heeft nu "geheugenkaart2". Hoe kan ik dat zetten? In de verkenner kan ik de kaart niet hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:10:
2 vragen:

- sinds ik de AZTOR-rom gebruik (enige weken geleden) en sinds vorige week de laatste officiele ROM heb ik problemen met GPS-verbinding maken: de eerste tijd blijft de GPS-fix continue verbreken, dat gaat echt per seconde zeg maar, dus: fix, geen fix, fix, geen fix etc etc.
Dat blijft meestal een tijdje zo (1 tot enkele minuten), en dan ga ik maar wat pielen met GPS-progs aan en uit zetten om een goede verbinding te krijgen wat uiteindelijk ook wel lukt.

- gisteren heb ik via "drive"-modus files gekopieerd naar de geheugenkaart, maar daarbij ging iets mis. Nu bleek vanmorgen dat een nieuwe map "intern geheugen" was aangemaakt en de geheugenkaart heeft nu "geheugenkaart2". Hoe kan ik dat zetten? In de verkenner kan ik de kaart niet hernoemen.
Voor het tweede probleem heb ik wel een oplossing. Ik meen me te herinneren dit opgelost te hebben door de bestanden die je nodig hebt van 'geheugenkaart' (waar waarschijnlijk nauwelijks wat op staat) even te kopiëren naar de juiste locatie op 'geheugenkaart2'. Daarna verwijder je 'geheugenkaart' en voer je een soft reset uit. Eventueel moet je 'geheugenkaart2' dan nog weer even hernoemen naar 'geheugenkaart'.

Overigens, als het blijkt dat juist op 'geheugenkaart2' nauwelijks wat staat kun je dit natuurlijk precies andersom doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Je mag het er best niet mee eens zijn, maar wat positiever kan ook wel. Ik krijg het ook voor elkaar om twee dagen op een volle accu te doen, bij normaal gebruik én veel geswitch tussen 3G, G en HSDPA.
Hij heeft dus wel een punt.

[ Voor 86% gewijzigd door Tharoy op 06-02-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik heb G-alarm een tijd geinstalleerd gehad, maar van de 7 keer dat hij mij moest wekken is hij daadwerkelijk 2 keer afgegaan. Daarna nog wat getest op de bank met een wekker over 5 minuten; licht ging aan, maar verder niets. Heel wisselvallig. Ik doe het nu wel met de standaard wekker mocht ik hem nodig hebben.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:48:
Ik heb G-alarm een tijd geinstalleerd gehad, maar van de 7 keer dat hij mij moest wekken is hij daadwerkelijk 2 keer afgegaan. Daarna nog wat getest op de bank met een wekker over 5 minuten; licht ging aan, maar verder niets. Heel wisselvallig. Ik doe het nu wel met de standaard wekker mocht ik hem nodig hebben.
En welke versie van G-alarm was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:53:
[...]

En welke versie van G-alarm was dit?
Geen idee, heb hem weggegooid. Was de versie die te downloaden was begin november 08

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:04:
[...]

Geen idee, heb hem weggegooid. Was de versie die te downloaden was begin november 08
Ik weet dat sommige het niet leuk vinden, maar ik heb versie 0.6.4 ingebruik en die deed het beter als een latere versie 0.8.4. . Welke versie er nu is weet ik niet, maar probeer eens te zoeken naar 0.6.4. en probeer die eens uit. Voorlopig hoef ik geen ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:05:
[...]

Voor het tweede probleem heb ik wel een oplossing. Ik meen me te herinneren dit opgelost te hebben door de bestanden die je nodig hebt van 'geheugenkaart' (waar waarschijnlijk nauwelijks wat op staat) even te kopiëren naar de juiste locatie op 'geheugenkaart2'. Daarna verwijder je 'geheugenkaart' en voer je een soft reset uit. Eventueel moet je 'geheugenkaart2' dan nog weer even hernoemen naar 'geheugenkaart'.

Overigens, als het blijkt dat juist op 'geheugenkaart2' nauwelijks wat staat kun je dit natuurlijk precies andersom doen ;)
Na de softreset was de geheugenkaart al weer vanzelf juist genoemd. Raar want vandaag nog 2x een reset uitgevoerd zonder hetzelfde effect. Ws. was telkens die map "geheugenkaart" weer aangemaakt door bijv. mailsync (ik laat attachments op kaart zetten).
Tnx :)

Iemand een oplossing of ervaring met dat GPS-probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Kun je Android er ook opzetten? Ik zag wat filmpjes ervan op YT. Maar hoe zet je het erop en werkt het?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:09:
[...]

Ik weet dat sommige het niet leuk vinden, maar ik heb versie 0.6.4 ingebruik en die deed het beter als een latere versie 0.8.4. . Welke versie er nu is weet ik niet, maar probeer eens te zoeken naar 0.6.4. en probeer die eens uit. Voorlopig hoef ik geen ander.
Volgens mij heb ik G-Alarm v1.4.4 ofzo... werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Heb gisteren mijn abonnement verlengt en gekozen voor een MDA Compact IV. Wel teleurstellend dat er geen TomTom op zat, wat welk op mijn vorige HTC zat. Maar de verkoper zei dat ik gewoon de bestanden over kan zetten. Daar ben ik nu mee bezig. Kijken of het werkt.

Verder baal ik van de roze TouchFLO van T-Mobile. Ik ben dan ook hier gekomen om te kijken hoe ik er een andere op kan zetten. Maar man! Wat zijn er al veel pagina's! Pagina 36 in topic #10! Dat wordt een speld in een hooiberg ;) Maar goed, zoekfunctie beperken op dit topic en ik vind misschien wel iets :)

* Xochiquetzal is een blije tweaker!

Edit: Zoekfunctie niet eens nodig gehad. Uiteraard stonden alle vragen al in de beginpost! 8)7
Ben nu Manilla theme aan het downloaden. Straks eens kijken waar ik het net moet zetten. Ennn, als cab of al extracted. Maar daar kom ik wel uit, denk ik ;)

Ben nog steeds bezig met al mijn zut van de oude telefoon op mijn pc te zetten, om ze straks weer op mijn nieuwe foon te pleuren.

[ Voor 23% gewijzigd door Xochiquetzal op 07-02-2009 13:30 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:42:
[...]

Na de softreset was de geheugenkaart al weer vanzelf juist genoemd. Raar want vandaag nog 2x een reset uitgevoerd zonder hetzelfde effect. Ws. was telkens die map "geheugenkaart" weer aangemaakt door bijv. mailsync (ik laat attachments op kaart zetten).
Tnx :)

Iemand een oplossing of ervaring met dat GPS-probleem?
Dan ligt het inderdaad aan je mailsync. Je kunt dit probleem eventueel voorkomen door voortaan je telefoon middels 'Active Sync' aan je pc te hangen. Dan kan, in tegenstelling tot bij 'Disk Drive', je mobiel namelijk gewoon gebruik blijven maken van de geheugenkaart en wordt er dus ook geen tweede aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Weet iemand waar de smsjes zijn opgeslagen als je ze op je SD hebt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJanNL
Xochiquetzal schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:25:
Weet iemand waar de smsjes zijn opgeslagen als je ze op je SD hebt gezet?
Ik DENK in je inbox.mst89274982748 map (maar dan met andere nummers :)). SMS wordt namelijk opgehaald in Pocket Outlook geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Oké, ja eigenlijk stel ik denk ik deze vraag in het verkeerde topic. Ik wil eigenlijk weten waar de smsjes op mijn oude HTC staan, zodat ik die naar m'n nieuwe kan kopiëren ;)

Maar dan moet ik tóch weten waar ik ze in moet zetten...
Ik zal wel even gaan snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
Xochiquetzal schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:41:
Oké, ja eigenlijk stel ik denk ik deze vraag in het verkeerde topic. Ik wil eigenlijk weten waar de smsjes op mijn oude HTC staan, zodat ik die naar m'n nieuwe kan kopiëren ;)

Maar dan moet ik tóch weten waar ik ze in moet zetten...
Ik zal wel even gaan snuffelen.
Misschien lukt het met PIM Backup. Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Thanks, ik kende heel die term niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xochiquetzal schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:15:
Thanks, ik kende heel die term niet.
Zo onbekend is google toch niet? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:09:
[...]

Ik heb release 1.4.1 (cabje heeft datum 25-01-09). Ik zie net dat sinds eergisteren release 1.4.6 uit is:
http://www.ageye.de/index.php?s=download Ik heb deze nog niet uitgeprobeerd, binnenkort maar eens proberen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Ohhhh, erg jammer dat als je naar stroombeheer gaat, dat de Nederlandse tekst dan zo lang is, dat die heel erg afgebroken wordt:
Verl. uit als app. niet wordt gebr. ged.
:')

Ander vraagje: Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat ik van de T-Mobile layout af ben. Weg met die roze kleurtjes, black is beautiful, baby! :D Ik heb alleen een paar nieuwe probleempjes:
1) De achtergrond van Today/Vandaag kan ik nu instellen, maar van de andere menu's die je vis de TouchFLO krijgt, houden een donkere achtergrond. Is dit aan te passen?
2) De kleur van de letters is grijzig. Dit is heel slecht leesbaar, helemaal in TouchFLO menu Programma's>Alle programma's. Ik zie wel de gekleurde icoontjes, maar de tekst erachter (de namen van de progs) is onleesbaar! Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 105% gewijzigd door Xochiquetzal op 08-02-2009 14:24 . Reden: Andere probleem was opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
mikkelnl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:02:
[...]

Voor mensen met MP3 problemen is dit misschien een uitkomst (overgenomen van XDA)

1. Go to start > settings > today > item > and uncheck touch3d!!!
2. Use a file explorer
3. Go to My device > Application data > HTC > Audiomanager_ENG
4. Here you will find a file named audiomanager_ENG.vol
5. Rename it to audimanager.bak
6. Restart your device
7. Go to start > settings > today > item > and check touch3d
8. Go to your today screen and then to the music tab. It will search your device and must find your music.
Moet dat niet audiomanager.bak zijn?
Ik weet niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Boeit niet, als t maar een andere naam heeft. Het voordeel van hernoemen naar *.bak is dat je het als soort back-up bewaart. Je kan het evengoed wegmikken, werkt hetzelfde.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Laatst online: 23:08
Na een 'opslag wissen' actie is er nu standaard Windows Mobile zichtbaar op mijn HTC Touch Diamond.

Eerst had ik de standaard HTC troep er op staan (dat zwarte menu ed.) maar dat ben ik nu allemaal kwijt en ik vond dat andere wel handig.

Hoe kan ik dat terug krijgen? Moet ik dan die ROM update downloaden vanaf de HTC site of op de telefoon iets instellen?

Edit: een rom-update later is het meun weer terug, godzijdank!

[ Voor 8% gewijzigd door MiKeZZa op 08-02-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
mehh mijne is kapot. Hij viel gisteren op de tegelvloer. Dikke ster d'r in en cameratje rechtsboven ook een dikke ster in. Touchscreen doet het nog wel..

Ga proberen om 'm op te geven bij de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Brodit HTC TD Actieve houder past hierop ook de "MDA compact IV"
of alleen de HTC TD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:59:
[...]
[...]start --> instellingen --> tabblad systeem --> taakbeheer --> tabblad knop
Tx volg dit forum al langer maar deze had ik gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manicmedia
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-12-2021
manicmedia schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:17:
Ik lees nergens op het forum over de problemen die ik heb met de MDA Compact IV al vanaf de aanschaf deze zomer. Bij normaal gebruik loopt het apparaat gemiddeld een keer of 5 per dag vast. Dat gebeurt bij het gebruik van applicaties (internetten, email lezen, of midden in een MP3 luisteren), maar ook gewoon in de zak. In sommige gevallen kan je nog wel het display aan en uitzetten, maar dan wel met een vertraging van een halve minuut of zo. De telefoon is dan al niet meer bereikbaar. Wat ook altijd gegarandeerd tot een vastloper leidt is als ik de telefoon via USB aan mijn laptop hang. Laatst moest ik voor het overzetten van een muziekbestanden 5x een softreset doen voordat alle MP3's gekopieerd waren. Eenmaal losgekoppeld van de laptop blijft de telefoon ook aangeven (in display en via knipperende bediening) dat ie nog is aangesloten. Na een softreset wordt ook in ongeveer de helft van de getallen de simkaart niet herkend en moet ik de telefoon weer herstarten. Oja ik heb de telefoon al 2x ter reparatie weggebracht bij T-Mobile maar zonder verbetering.

Ben ik nu de enige of hebben alle lezers van dit forum hun MDA meteen na aankoop ge-tweaked of anderzins aangepast om dergelijke problemen te voorkomen?
Inmiddels heeft T-Mobile Nederland een officiele nieuwe ROM beschikbaar gesteld (1.93). Na installatie loopt de MDA nu al ruim een week zonder problemen, zelfs al gebruik ik meerdere toepassingen door elkaar. Eindelijk werkt het zoals ik me had voorgesteld: een echte digitale assistent die je altijd en overal gebruikt. Fantastisch!
Wel zuur dat ik ruim een half jaar heb lopen ****** vanwege de volslagen waardeloze ROM die T-Mobile bij levering op het apparaat had gezet. Ik overweeg daarover nog een boze brief te schrijven.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.