Okee, dus of het bruikbaar is is nog even de vraag. Maar het gaat erom of het ''scheurpreventief'' gaat werken om de kloksnelheden iets omlaag te halen. Dat wil ik graag weten.
Hier een trotse eigenaar van de X1. Gekocht na ongeveer een maand na de release.
Sinds een week viel het mij op dat er een zwart streepje over mijn spatiebalk liep, op ongeveer 1/3 van de knop. Maar na nadere inspectie vanmiddag, viel het mij op dat heel de spatiebalk doormidden is
De twee helften kunnen zich dus afzonderlijk van elkaar bewegen...
Hij is 1 of 2 keer vanaf kniehoogte gevallen, maar het lijkt mij niet dat zoiets een gescheurde knop kan veroorzaken. (overigens was hij beide keren dicht toen het gebeurde.)
Zou ik hiermee naar Vodafone kunnen gaan om verhaal te halen? Of is het toch mijn eigen schuld dat dit is gebeurd?
Sinds een week viel het mij op dat er een zwart streepje over mijn spatiebalk liep, op ongeveer 1/3 van de knop. Maar na nadere inspectie vanmiddag, viel het mij op dat heel de spatiebalk doormidden is

Hij is 1 of 2 keer vanaf kniehoogte gevallen, maar het lijkt mij niet dat zoiets een gescheurde knop kan veroorzaken. (overigens was hij beide keren dicht toen het gebeurde.)
Zou ik hiermee naar Vodafone kunnen gaan om verhaal te halen? Of is het toch mijn eigen schuld dat dit is gebeurd?
Anoniem: 262543
Ik ben die hele Xperia x1 goed beu! Alweeeer scheuren en niks anders dan vastlopers etc.
Ik ga me eens verdiepen in een andere telefoon en die aanschaffen want ik heb hier echt geen zin in, nog een jaar onbereikbaar zijn en de helft van de tijd niet kunnen smsen
Ik ga me eens verdiepen in een andere telefoon en die aanschaffen want ik heb hier echt geen zin in, nog een jaar onbereikbaar zijn en de helft van de tijd niet kunnen smsen
Volgend slachtoffer meldt.
Zojuist zag ik een scheur bij de volume knop... Ik had altijd al 1 bij de stylus, maar die was klein en gaf verder geen grote problemen. Deze echter, maakt het totale toestel zoveel zwakker. Tijd voor reparatie dus. Echter...
Ik ben dus één van de eerste X1 bezitters. Inmiddels is de garantie van 1 jaar al verlopen. Ik heb het niet in de TS en in de laatste berichten terug kunnen vinden, maar is er al iemand die buiten de garantie scheuren heeft gekregen? En zo ja, hoe ging dat?
Edit: Schiet me net iets te binnen dat de X1 24 maanden garantie heeft, of heb ik het nu mis?
Zojuist zag ik een scheur bij de volume knop... Ik had altijd al 1 bij de stylus, maar die was klein en gaf verder geen grote problemen. Deze echter, maakt het totale toestel zoveel zwakker. Tijd voor reparatie dus. Echter...
Ik ben dus één van de eerste X1 bezitters. Inmiddels is de garantie van 1 jaar al verlopen. Ik heb het niet in de TS en in de laatste berichten terug kunnen vinden, maar is er al iemand die buiten de garantie scheuren heeft gekregen? En zo ja, hoe ging dat?
Edit: Schiet me net iets te binnen dat de X1 24 maanden garantie heeft, of heb ik het nu mis?
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 25-12-2009 17:57 ]
Nee, je hebt het niet mis. De X1 heeft 24 maanden gearantie.GENETX schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:47:
Volgend slachtoffer meldt.
Dat dacht ik al idd bij nader inzien, de internationale X1 support was 12 maanden, daar was ik even mee in de war. Nougoed, opsturen die bende maar...
Ik ga gewoon de uitdaging aan, vanaf volgende week ben ik een bezoeker die frequenter in WBM te vinden is
Hallo mede slachtoffers,
Zoals vele was ik het ook zat en heb SE een mail gestuurd.
De respons die ik kreeg was als volgt:
Iemand zo een zelfde reactie gehad?
Wat mij dus echt niet aanstaat is dat er geen verklaring is voor de gebreken in het toestel.Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Contact Center.
Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:
Wij begrijpen dat het zeer vervelend voor u is dat er scheurtjes ontstaan in de Sony Ericsson X1, echter is hier geen verklaring voor.
Wij zouden graag de cover van uw Sony Ericsson X1 willen vervangen, daarom kunt u uw telefoon ter controle of ter reparatie aanbieden bij een van onderstaande Sony Ericsson Service Locations of via de plaats van aankoop.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met het Sony Ericsson Contact Center. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonyericsson.com/nl ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interesante content.
U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonyericsson.com.
Het ticket-id in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case.
Met vriendelijke groeten,
Ricardo Juhasz
Sony Ericsson Contact Center Netherlands
Namens Sony Ericsson Mobile Communications AB:
Becker & Partner GmbH
Neuenhofstraße 110
D-52078 Aachen
Telefoon: +31 (0) 900 8998 318
WEEE-Reg.-Nummer: DE 15646940
Ust-ID-Nummer: DE121689737
Amtsgericht Aachen: HRB 4396
General Managers
Martin Becker, Johannes Müllmann, Jürgen Breuer
[ Voor 0% gewijzigd door Benmen op 29-12-2009 19:58 . Reden: quote invoegen ]
Ik heb het probleem al maanden, maar nu begint het wel heel erg te worden. Ik heb al één stukje dat afgebroken is naast de batterijklep, een paar scheurtjes onder de batterijklep, een klein scheurtje naar het gat voor de stylus, een scheurtje naast de speaker en twee scheurtjes naar de camera toe. Ik heb het toestel echter wel heel vaak laten vallen en hij zit verder ook onder de butsen, dus ik vraag me af of ze hem nog wel accepteren. Verder heb ik ook heel wat geklooit met ROMs enzo. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb nu m'n 2e xperia, en weer ingeleverd met een scheurtje bij de camera. Ook werkte mijn touchscreen niet meer als ik m'n toetsenbord had uitgeschoven, en registreerde mijn aanraking een centimeter hoger dan werkelijk als het toestel dicht was. Verder pakte het toetsenbord af en toe een knop niet, en de volgende keer dubbel of zelfs driedubbel...
Kijken of alles via garantie kan worden gerepareerd!
Intussen ook een mail naar vodafone gestuurd of het voor hen niet heel veel zou schelen als ik (mocht ie weer stuk gaan) een ander toestel kan krijgen. Moelijke vraag blijkbaar, ze hebben nu al aangegeven dat het beantwoorden langer gaat duren dan de beloofde 2 werkdagen.
Kijken of alles via garantie kan worden gerepareerd!
Intussen ook een mail naar vodafone gestuurd of het voor hen niet heel veel zou schelen als ik (mocht ie weer stuk gaan) een ander toestel kan krijgen. Moelijke vraag blijkbaar, ze hebben nu al aangegeven dat het beantwoorden langer gaat duren dan de beloofde 2 werkdagen.
Xperia laten vallen in de sneeuw. Laten drogen.. Hij deed het weer, tenminste zonder touch, maar hij gaf een teken van leven. 2 uur later doet hij helemaal niks meer behalve de trilling dat hij aan het opstarten is.. enn nu
Klopt, ik heb exact dezelfde reactie gehad van SE, in september al. Ik ben echter teruggegaan naar de BelCompany winkel in Zwolle en die hebben voor mij het probleem keurig, binnen een week opgelost.Benmen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:56:
Hallo mede slachtoffers,
[...]
Wat mij dus echt niet aanstaat is dat er geen verklaring is voor de gebreken in het toestel.
Het viel nog gewoon binnen de garantie. Het enige wat ik je uit eigen ervaring kan aanraden is: ga terug naar de winkel waar je hem kocht (Voor BelCompany maakt het niet uit, want ik kocht hem in Emmen en hij werd probleemloos gefixt via Zwolle).
Succes!
Je moet een keukenpapiertje eromheen doen en in een pot zout leggen, en anders gewoon zo in een pot rijst. Dat trekt het vocht eruit, in plaats van het te verdampen binnen de behuizing (waardoor het op nog meer plekken kan komen)Gommers schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:31:
Xperia laten vallen in de sneeuw. Laten drogen.. Hij deed het weer, tenminste zonder touch, maar hij gaf een teken van leven. 2 uur later doet hij helemaal niks meer behalve de trilling dat hij aan het opstarten is.. enn nu
En ook ik heb problemen met het toetsenbord, en diverse scheurtjes in het plastic.
Goed om hier te lezen dat je 24maanden garantie hebt. Zal hem dan binnen kort opsturen, want ik moet nog een half jaar met mijn abbo.
Goed om hier te lezen dat je 24maanden garantie hebt. Zal hem dan binnen kort opsturen, want ik moet nog een half jaar met mijn abbo.
Over de garantie gesproken. Ik heb net mijn servicebon van Vodafone erbij gepakt. Het toestel is gekocht in november 2008 en bij 'einde fabrieksgarantie' staat 27-01-2011. Dat is dus zelfs meer dan 2 jaar.
Ondertussen is mijn toestel voor de tweede keer naar Vodafone/Dynafix toe: eerste keer op verschillende plekken haarscheurtjes. Nu voor problemen met toetsenbord (zelfde verhaal als jr-n, voornamelijk aan de onderkant van het toetsenbord, spatiebalk, onderste rij toetsen). Ook heb ik een viertal haarscheuren in de body, werkt de camerabutton maar half (half indrukken zorgt ervoor dat er continu wordt scherpgesteld).
Dus weer eventjes afwachten hoe lang het dit keer gaat duren... Vorige keer kostte het een maand, voornamelijk door het wachten op onderdelen.
Ondertussen is mijn toestel voor de tweede keer naar Vodafone/Dynafix toe: eerste keer op verschillende plekken haarscheurtjes. Nu voor problemen met toetsenbord (zelfde verhaal als jr-n, voornamelijk aan de onderkant van het toetsenbord, spatiebalk, onderste rij toetsen). Ook heb ik een viertal haarscheuren in de body, werkt de camerabutton maar half (half indrukken zorgt ervoor dat er continu wordt scherpgesteld).
Dus weer eventjes afwachten hoe lang het dit keer gaat duren... Vorige keer kostte het een maand, voornamelijk door het wachten op onderdelen.
Je kan het allicht proberen op te sturen, ook bij normaal gebruik heb je zo 5 scheuren te pakken. Wat betreft de ROMS, zolang je het originele weer hersteld, kunnen ze niet eens weten dat je hebt zitten spelen. Dus standaard ROM weer terugzetten en daarna de hardSPL weer naar original.Domipost schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:07:
Ik heb het probleem al maanden, maar nu begint het wel heel erg te worden. Ik heb al één stukje dat afgebroken is naast de batterijklep, een paar scheurtjes onder de batterijklep, een klein scheurtje naar het gat voor de stylus, een scheurtje naast de speaker en twee scheurtjes naar de camera toe. Ik heb het toestel echter wel heel vaak laten vallen en hij zit verder ook onder de butsen, dus ik vraag me af of ze hem nog wel accepteren. Verder heb ik ook heel wat geklooit met ROMs enzo. Iemand daar ervaring mee?
Ja hoor toestel kapot, geen een knop werkt. Oftewel alleen me touchscreen werkt en me optische joystick:S.
Moest je je trouwens nog aanmelden voordat je em opstuurt? (Memstick enzo kon je lekker thuislaten neem ik aan?)
Door de geweldige Xperia namelijk tentamen gemist! De rest kunnen jullie wel bedenken.
Edit: of je leest de OP
ik neem wel contact op
Mod: onzinnig bericht
Moest je je trouwens nog aanmelden voordat je em opstuurt? (Memstick enzo kon je lekker thuislaten neem ik aan?)
Door de geweldige Xperia namelijk tentamen gemist! De rest kunnen jullie wel bedenken.
Edit: of je leest de OP
Mod: onzinnig bericht
[ Voor 11% gewijzigd door Lightning89 op 18-01-2010 11:22 ]
Hallo iedereen,
sinds kort heb ik een een firmware update via de SE website op mijn telefoon gezet. Na de update werkt de autofocus van de camera niet meer wanneer ik de knop half ingedrukt houd, waardoor ik vaak geen scherpe foto's kan nemen. Wanneer ik de knop volledig indruk dan wordt alleen de foto genomen na een hele snelle en onnauwkeurige focus van de camera. Zijn er nog anderen met hetzelfde probleem en weet iemand of het te verhelpen is, of moet de telefoon worden opgestuurd. Ik heb zelf geprobeerd om via google informatie over dit probleem op te zoeken, maar tevergeefs.
sinds kort heb ik een een firmware update via de SE website op mijn telefoon gezet. Na de update werkt de autofocus van de camera niet meer wanneer ik de knop half ingedrukt houd, waardoor ik vaak geen scherpe foto's kan nemen. Wanneer ik de knop volledig indruk dan wordt alleen de foto genomen na een hele snelle en onnauwkeurige focus van de camera. Zijn er nog anderen met hetzelfde probleem en weet iemand of het te verhelpen is, of moet de telefoon worden opgestuurd. Ik heb zelf geprobeerd om via google informatie over dit probleem op te zoeken, maar tevergeefs.
Dat doet me denken aan mijn X1, daar kan ik ook geen goede foto's meemaken. Bij half indrukken stelde de camera niet goed scherp en bij volledig indrukken werd er wel een foto gemaakt, maar die was vaak bewogen en onscherp. Zie paar reacties hierboven.mbe1 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:43:
Hallo iedereen,
Ik had volgens mij ook de laatste firmware geïnstalleerd. Morgen heb ik als het goed is mijn toestel weer terug en kan ik je berichten of het euvel nog aanwezig is.Klovan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:49:
werkt de camerabutton maar half (half indrukken zorgt ervoor dat er continu wordt scherpgesteld).
Ook ik heb scheuren en een falend toetsenbord, zoals wel meer X1 bezitters.
Nu heb ik ook een falende speaker.
De speaker die het ringtone- en wekkergeluid verzorgt doet het soms niet.
Wanneer hij weigert is niet te voorspellen en als ik de behuizing 'samendruk' op de plek van de speaker doet het geluid het wel weer. (zolang ik blijf knijpen)
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Met de search heb ik geen reacties in dit topic kunnen vinden en ik heb geen tijd om 37 pagina's door te spitten.
Wanneer hij weigert is niet te voorspellen en als ik de behuizing 'samendruk' op de plek van de speaker doet het geluid het wel weer. (zolang ik blijf knijpen)
Met de search heb ik geen reacties in dit topic kunnen vinden en ik heb geen tijd om 37 pagina's door te spitten.
Telefoon afgelopen vrijdag ivm de bekende scheuren in de behuizing naar het KPN Business Center in Alkmaar gebracht. Ze hebben daar toen zonder moeilijkheden de telefoon geaccepteerd voor reparatie en gisteren hadden ze mij gebeld dat ik de telefoon alweer kon ophalen. Al met al top service.
Nu hopen dat de scheuren en andere onvolkomendheden uitblijven.
Nu hopen dat de scheuren en andere onvolkomendheden uitblijven.
Mijn speaker is ook kapot. Die doet zelfs niet af en toe meer.daan! schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:29:
Ook ik heb scheuren en een falend toetsenbord, zoals wel meer X1 bezitters.
Ben er mee naar de vodafone winkel geweest, daar hebben ze een nieuw speakertje besteld die ze er morgen in gaan zetten (dynafix aanwezig in de winkel). Volgens de jongen die me hielp had hij dat probleem al een aantal keren langs zien komen.
Ben benieuwd wat het volgende probleem wordt. Ben ook al een keer terug geweest met de bekende scheurtjes.
[ Voor 99% gewijzigd door Olaf90 op 28-01-2010 13:36 ]
Ik heb ook een xperia x1 en ook de welbekende scheurtjes, mijn probleem is nu alleen dat ik de bon niet meer heb, ik heb 'm gekregen van een familie lid die 'm had gewonnen met een loterij. Weet een van jullie of het mogelijk is dit toch te laten repareren gezien het een welbekend probleem is?
Bij mij is er nog geen enkele keer naar de bon gevraagd, maar ik heb hem dan ook steeds in de winkel zelf laten repareren (zie post boven).
Proberen zonder bon kan in ieder geval geen kwaad natuurlijk!
Proberen zonder bon kan in ieder geval geen kwaad natuurlijk!
zucht...., ik dacht dat ik de dans was ontsprongen, maar na dik een jaar ook een stuk uit en een barst in de behuizing van mijn x1 die ik sinds november 2008 heb. Ik heb hem bij bestelmaar.nl met een KPN-mobile abo; moet ik met bestelmaar contact opnemen, met KPN of meteen met Sony-Ericsson? Mijn hoofdtelefoonaansluiting gebruik ik al niet meer sinds hij de laatste keer bleef hangen en er met moeite weer uitkwam. Ik heb er trouwens een custom rom opgezet, maakt dat verder nog iets uit, (indien ik niets zeg over de jackplug, alleen maar over de scheuren?)
Custom rom moet je verwijderen anders geen garantie! Uitleg:
Deze custom roms zorgen er echter voor dat het reparatiebedrijf niet kan updaten, waardoor de reparatie niet betaald wordt door Sony aan het reparatiebedrijf. Dit wordt per IMEI nr door Sony bijgehouden. Aangezien het reparatiebedrijf geen geld krijgt van Sony heb je dus pech. Jammer dan als je problemen hebt met kapotte covers, toetjes, slechte verbinding en koptelefoon stuk.
Enige oplossing: je bios in originele staat terug flashen.
Edit: scheurtjes en headphone problemen worden gewoon vergoedt. (mits je geen customrom olinex enz hebt)
Deze custom roms zorgen er echter voor dat het reparatiebedrijf niet kan updaten, waardoor de reparatie niet betaald wordt door Sony aan het reparatiebedrijf. Dit wordt per IMEI nr door Sony bijgehouden. Aangezien het reparatiebedrijf geen geld krijgt van Sony heb je dus pech. Jammer dan als je problemen hebt met kapotte covers, toetjes, slechte verbinding en koptelefoon stuk.
Enige oplossing: je bios in originele staat terug flashen.
Edit: scheurtjes en headphone problemen worden gewoon vergoedt. (mits je geen customrom olinex enz hebt)
[ Voor 9% gewijzigd door enermax op 03-02-2010 18:18 ]
Ik lees zoveel over dit toestel wat er mis is. Is het niet eens verstandig om contact op te gaan nemen met een radar/kassa.
Het ding blijven repareren is toch ook geen optie.
Het ding blijven repareren is toch ook geen optie.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wat zou je dan meer willen dan repareren? Als dat betekent dat je een goed werkend toestel hebt is er toch niets meer aan de hand. Het is nou ook niet zo dat ze moeilijk doen over de reparatie. Dat zou wel een reden zijn om een consumentenorganisatie in te schakelen.
Wel dus als er ook andere valschade op zit. Dan schuiven ze de scheuren daar gewoon onder.
Ik ben toch malle pietje niet!
Hmm, de telefoon van mn vriendin is ook voorzien van een setje scheurtjes en de headfone-jack zit regelmatig vast. Helaas is ook het stickertje verkleurd: waterschade. De vodafone in zeist wilde dit alles echter niet repareren vanwege dit verkleurde stickertje. Ben nu een beetje op zoek naar precedenten, dus zijn er meer mensen met hetzelfde probleem: scheuren die niet gerepareerd worden vanwege waterschade?
Daarnaast ook nog even wat gal spuien;
Is het niet ontzetten kortzichtig van een service center om een erkend probleem als die scheuren niet te repareren vanwege een verkleurd stickertje? Het lijkt me eerder zo dat dat stickertje verkleurd is doordat er water door die scheurtjes is gekomen, ze zitten er immers vlak naast.
Daarnaast ook nog even wat gal spuien;
Is het niet ontzetten kortzichtig van een service center om een erkend probleem als die scheuren niet te repareren vanwege een verkleurd stickertje? Het lijkt me eerder zo dat dat stickertje verkleurd is doordat er water door die scheurtjes is gekomen, ze zitten er immers vlak naast.
Als de sticker rood is dan heeft het toestel 95% zeker vocht gehad. Ik heb +200 X1's en nog eens honderden andere toestellen in mijn handen gehad dus ik kan het weten. De X1 plaatsen die gevoelig zijn:
1) Achter de navigatieknoppen (vochtige vingers of bellen in de regen).
2) Als je de batterij cover eraf haalt, daar zitten 2 gouden gaten, daar kan ook vocht naar binnen.
Er kan een hoop gediscussieerd worden of het toestel wel of niet nat is geworden. Haal jij je toestel uit de badkamer tijdens het doushen, pak jij wel eens op met natte handen? Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een beetje geoefend oog ziet gelijk wanneer een printplaat vocht heeft gehad. De componenten slaan wit/grijs uit. En dit is geen stof, aangezien het niet weg te blazen is met perslucht. (je moet met alcohol flink schrobben, om het weg te krijgen). Helaas is je toestel niet meer te repareren aangezien het water al in de printplaat zit, en je koper aan het wegvreten is. Resultaat: Je reparatiebedrijf kan je toestel niet repareren.
Voorbeeld:

Een reparatiebedrijf mag van Sony de gsm afkeuren op vochtschade. De vochtstickers zijn indicatoren en het bedrijf waar ik voor werkte was een foto van alleen de sticker niet voldoende. Echter is deze beslissing zeer monteurafhankelijk.
Sommige reparatiebedrijven kunnen ervoor kiezen om je toestel onder vochtsporen te repareren. Dan wordt je toestel getest. Indien geen defect gevonden kan er worden er overgegaan tot reparatie. Je krijgt een brief erbij dat je geen garantie hebt op de reparatie. Logisch aangezien het reparatiebedrijf moet betalen bij terugkomst van jou vochtschadetoestel en het eigenlijk al je gsm in eerste instantie kon afkeuren.
Deze procedure is bedrijfs en monteur afhankelijk. In een slechte bui keurt de monteur je vochtschade toestel terecht af (hij moet 22 toestellen per dag maken) in een goede bui repareert hij je gsm met een vochtsporenbrief (je hebt geen garantie meer).
Je kunt makkelijk en voorzichtig zelf de cover vervangen maar dan moet je wel stalen zenuwen hebben
http://www.youtube.com/watch?v=AWDurQrRt-Y
1) Achter de navigatieknoppen (vochtige vingers of bellen in de regen).
2) Als je de batterij cover eraf haalt, daar zitten 2 gouden gaten, daar kan ook vocht naar binnen.
Er kan een hoop gediscussieerd worden of het toestel wel of niet nat is geworden. Haal jij je toestel uit de badkamer tijdens het doushen, pak jij wel eens op met natte handen? Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een beetje geoefend oog ziet gelijk wanneer een printplaat vocht heeft gehad. De componenten slaan wit/grijs uit. En dit is geen stof, aangezien het niet weg te blazen is met perslucht. (je moet met alcohol flink schrobben, om het weg te krijgen). Helaas is je toestel niet meer te repareren aangezien het water al in de printplaat zit, en je koper aan het wegvreten is. Resultaat: Je reparatiebedrijf kan je toestel niet repareren.
Voorbeeld:

Een reparatiebedrijf mag van Sony de gsm afkeuren op vochtschade. De vochtstickers zijn indicatoren en het bedrijf waar ik voor werkte was een foto van alleen de sticker niet voldoende. Echter is deze beslissing zeer monteurafhankelijk.
Sommige reparatiebedrijven kunnen ervoor kiezen om je toestel onder vochtsporen te repareren. Dan wordt je toestel getest. Indien geen defect gevonden kan er worden er overgegaan tot reparatie. Je krijgt een brief erbij dat je geen garantie hebt op de reparatie. Logisch aangezien het reparatiebedrijf moet betalen bij terugkomst van jou vochtschadetoestel en het eigenlijk al je gsm in eerste instantie kon afkeuren.
Deze procedure is bedrijfs en monteur afhankelijk. In een slechte bui keurt de monteur je vochtschade toestel terecht af (hij moet 22 toestellen per dag maken) in een goede bui repareert hij je gsm met een vochtsporenbrief (je hebt geen garantie meer).
Je kunt makkelijk en voorzichtig zelf de cover vervangen maar dan moet je wel stalen zenuwen hebben
http://www.youtube.com/watch?v=AWDurQrRt-Y
Anoniem: 328036
Okee nu heb ik dus echt een probleem.
Ik heb mijn sony ericsson 28-8-09 gekocht bij daily phone arnhem.
En nu kijk ik op mijn bon en daar staat dat het gaat om een nokia!
Dus mijn garantiebewijs is dus lijkt me helemaal niet meer geldig.
Waarom let ik toch nooit op?!
Ik heb mijn sony ericsson 28-8-09 gekocht bij daily phone arnhem.
En nu kijk ik op mijn bon en daar staat dat het gaat om een nokia!
Dus mijn garantiebewijs is dus lijkt me helemaal niet meer geldig.
Waarom let ik toch nooit op?!
Je hebt 27 maanden garantie op de productiedatum zonder kassabon! De productie week en jaar staan achterop de sticker beneden de batt.Je kan altijd bellen als je twijfelt.
Anoniem: 241410
Dag mensen!
Ik heb sinds een week of twee problemen met mijn microfoon. Mensen die horen mij heel erg zacht en ik heb het zelf nagecheckt en het is inderdaad zo. Het is net alsof ik ver weg sta. Ik heb echter helemaal niks veranderd aan de instellingen. Hij staat ook niet op luidspreker of iets dergelijks.
Ik heb overal in mijn X1 zitten zoeken en ook het hele internet afgestruind, maar ik kan nergens de plek vinden waar ik mijn eigen microfoon-volume omhoog kan zetten ofzo. Of is dit wellicht een ander probleem?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb sinds een week of twee problemen met mijn microfoon. Mensen die horen mij heel erg zacht en ik heb het zelf nagecheckt en het is inderdaad zo. Het is net alsof ik ver weg sta. Ik heb echter helemaal niks veranderd aan de instellingen. Hij staat ook niet op luidspreker of iets dergelijks.
Ik heb overal in mijn X1 zitten zoeken en ook het hele internet afgestruind, maar ik kan nergens de plek vinden waar ik mijn eigen microfoon-volume omhoog kan zetten ofzo. Of is dit wellicht een ander probleem?
Anoniem: 328036
Pfooeee ik kreeg bijna een hartverzakking.Hij is "gemaakt" in week 9 van 2009,helemaal neit oud dus.
Ik heb hem bij dailyphone gekocht,beetje louche winkeltje in arnhem.Wat raden jullie mij aan?
Naar de winkel bellen of dynafix of sony ericsson service point?
Ik woon zelf in nijmegen dus vind het fijner om te bellen dan er gelijk naartoe te gaan ivm de centjes!
Ben zelf pas 17 maar mijn vader wou het voor mij "regelen.Graag jullie advies als ervaren x1 rot telefoon bezitters.
Alvast bedankt!
Ik heb hem bij dailyphone gekocht,beetje louche winkeltje in arnhem.Wat raden jullie mij aan?
Ik woon zelf in nijmegen dus vind het fijner om te bellen dan er gelijk naartoe te gaan ivm de centjes!
Ben zelf pas 17 maar mijn vader wou het voor mij "regelen.Graag jullie advies als ervaren x1 rot telefoon bezitters.
Alvast bedankt!
Ik woon zelf ook in Nijmegen en heb hem naar Repair & Go van KPN Business Center Vlamoven 2CAnoniem: 328036 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:04:
Pfooeee ik kreeg bijna een hartverzakking.Hij is "gemaakt" in week 9 van 2009,helemaal neit oud dus.
Alvast bedankt!
6826TN in Arnhem gebracht. Hij werd daar meteen gemaakt. Ik kon er op wachten. Je moet wel een bon hebben.
^Niemand die me kan helpenAnoniem: 241410 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:08:
Dag mensen!
Je bent toch niet boos?
Je kunt je microfoon volume niet hoger zetten.
Heb je al een keer geprobeerd om een harde reset uit te voeren?
Voor dat soort ongelukjes heb ik dit toestel dus laten verzekeren.
Als dynafix oid bedrijf gaat miepen, valt ie altijd nog onder de verzekering, en krijg ik total loss geld.
Als dynafix oid bedrijf gaat miepen, valt ie altijd nog onder de verzekering, en krijg ik total loss geld.
T-Mobile heeft gisteren telefonisch tegenover mij ontkent dat dit een fabrieksfout is, ik heb ze gevraagd om dit maar op papier te zetten. Ben mijn toestel nu al een paar maanden kwijt (naast de scheuren ook een touchscreen die niet meer werkte).Olaf90 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:29:
Wat zou je dan meer willen dan repareren? Als dat betekent dat je een goed werkend toestel hebt is er toch niets meer aan de hand. Het is nou ook niet zo dat ze moeilijk doen over de reparatie. Dat zou wel een reden zijn om een consumentenorganisatie in te schakelen.
Ik ben enigszins teleurgesteld dat niemand reageert/reageerde ja.GKW schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 08:47:
[...]
Je bent toch niet boos?
Je kunt je microfoon volume niet hoger zetten.
Heb je al een keer geprobeerd om een harde reset uit te voeren?
Een harde reset heb ik uitgevoerd, maar lijkt niet te werken...
Mijn X1 (van de eerste batch) ligt momenteel bij het kpn business centre ter reparatie. Had last van scheurtjes en mijn microfoon hield er opeens mee op. Ik klaag niet over de kwaliteit, is de eerste keer dat er een telefoon van mij ter reparatie ligt. Zeker als je aanneemt dat het een toestel is met veel bekende problemen.
[ Voor 12% gewijzigd door Sijhtam op 26-02-2010 17:02 ]
Heb het toestel naar the Phonehouse gebracht. De medewerker daar deed al net alsof het stukje uit de behuizing door eigen schuld is veroorzaakt en ook het scheurtje zou niet onder garantie vallen, maar ze hebben alle klachten wel vermeld op het RMA formulier. Vandaag (een week later!!) mail gehad dat ik moest laten weten of ik al dan niet akkoord ga met het repareren van de behuizing, zou me wel €100,- gaan kosten. Morgen ga ik bellen met Sony-Ericsson kijken of zij nog iets voor mij kunnen betekenen.
Anoniem: 262543
Ik ben het zoooo zat met dit toestel. Heb me vandaag een Samsung jet gekocht. Welliswaar 300 piek maar die ellende van de X1 was onbetaalbaar. Na 4 nieuwe toestellen en 1 reparatie heb ik de handdoek in de ring gegooid. Wat een ellende! Niet alleen het scheuren, maar ook softwarematig. Ik was volledig onbereikbaar en kon de helft van de tijd niet smsen. Het liep vast, scheurde aan alle kanten en ook was het ding langzaam na een slak, ook na meerdere updates en vond ik het touchscreen slecht en zeer ongebruiksvriendelijk! Kiezen voor windows was een grote fout van SE!!
Nu heb ik dus een iets minder luxe telefoon zou je zeggen...
De jet is de helft goedkoper maar is veel sneller (echt ongelofelijk hoe snel dat ding is!), heeft bewegingssensoren en voor de rest alles wat de X1 ook heeft.(google maps, meerdere alarmen) en is uiterst gebruikvriendelijk! Het enige minpunt is msn maargoed als dat het belangrijkste is.
Ik hoop dat ik die X1 nog verkocht krijgt, natuurlijk niemand wil dat ding hebben!
Sterkte voor iedereen die wel nog met die ellende doorgaat. Wat het paradepaardje van SE had moeten worden is uitgelopen op een drama wat 1.5 jaar naar lancering niet eens meer verkocht wordt in de meeste winkels omdat het zo'n drama toestel is! Op het moment hoor je veel over de smartphones. Het is gewoon allemaal ook nog net niet genoeg ontwikkeld. Voor mij geen dure smartphones meer totdat er eindelijk fantsoenlijke ontwikkelingen plaatsvinden!
Nu heb ik dus een iets minder luxe telefoon zou je zeggen...
De jet is de helft goedkoper maar is veel sneller (echt ongelofelijk hoe snel dat ding is!), heeft bewegingssensoren en voor de rest alles wat de X1 ook heeft.(google maps, meerdere alarmen) en is uiterst gebruikvriendelijk! Het enige minpunt is msn maargoed als dat het belangrijkste is.
Ik hoop dat ik die X1 nog verkocht krijgt, natuurlijk niemand wil dat ding hebben!
Sterkte voor iedereen die wel nog met die ellende doorgaat. Wat het paradepaardje van SE had moeten worden is uitgelopen op een drama wat 1.5 jaar naar lancering niet eens meer verkocht wordt in de meeste winkels omdat het zo'n drama toestel is! Op het moment hoor je veel over de smartphones. Het is gewoon allemaal ook nog net niet genoeg ontwikkeld. Voor mij geen dure smartphones meer totdat er eindelijk fantsoenlijke ontwikkelingen plaatsvinden!
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 06-03-2010 22:48 ]
Die van mij word er ook slechter op, begint ook al een beetje te kraken? hoe wat waar zijn de reparatie mogelijkheden? zijn er ook behuizingen en screens zelf te bestellen?
Ik heb ook nu last van een GPS probleem.
Geen fix te krijgen met tomtom/Google maps. Geeft het ook meteen aan, Geen fix mogelijk.
Heb vandeweek 2 uur zonder fix gezeten.
En gister gewoon plop binnen 5 sec. fix
Geen fix te krijgen met tomtom/Google maps. Geeft het ook meteen aan, Geen fix mogelijk.
Heb vandeweek 2 uur zonder fix gezeten.
En gister gewoon plop binnen 5 sec. fix
Heb hem vanmiddag bij de Hi winkel in Nijmegen gebracht, met de melding dat ik mijn geld terug wil.
Dit gingen ze voor me regelen, dus hopelijk als het goed gekeurd wordt een andere telefoon, en anders een nieuwe X1.
( is overigens mn 2e al, dus als ik een nieuwe krijg mn 3e... )
Dit gingen ze voor me regelen, dus hopelijk als het goed gekeurd wordt een andere telefoon, en anders een nieuwe X1.
( is overigens mn 2e al, dus als ik een nieuwe krijg mn 3e... )
Hmm, na bijna 1.5 jaar (afkomstig van een van de eerste ladingen in NL) barstloos rond gelopen te hebben met mijn X1, zie ik nu dat bij de bovenkant van mijn batterijbehuizing er een flinke scheur in de plastic (mat-grijze) "skelet-behuizing" zit, en er daar vlak onder, in de chromen rand (bij de middelste inkeping in de rand van het skelet), zit een barstje wat er op een haar na nog net niet uitvalt.
Weet iemand of dat ze dit per-direct afschuiven op valschade/gebruikerschade, of is dit een/het bekende probleem. [edit] Blijkbaar dus het "bekende" probleem.
Als het dus (door S.E. vergoed) opgelost kan worden, neem ik aan dat ik het beste naar het KPN serice center toe kan (in Barendrecht, in mijn geval). Of moet ik contact opnemen met S.E. zelf?
Ik zal vanavond nog wel een paar mooie foto's maken, voor het archief.
Weet iemand of dat ze dit per-direct afschuiven op valschade/gebruikerschade, of is dit een/het bekende probleem. [edit] Blijkbaar dus het "bekende" probleem.
Als het dus (door S.E. vergoed) opgelost kan worden, neem ik aan dat ik het beste naar het KPN serice center toe kan (in Barendrecht, in mijn geval). Of moet ik contact opnemen met S.E. zelf?
offtopic:
Zodra het mogelijk geld gaat kosten loop ik liever met een brakke behuizing rond, en koop ik over een tijd gewoon een nieuwe telefoon. (op de belabberde Qualcomm chipset na, vind ik het een prima apparaat. WM is imho ook geweldig
)
Zodra het mogelijk geld gaat kosten loop ik liever met een brakke behuizing rond, en koop ik over een tijd gewoon een nieuwe telefoon. (op de belabberde Qualcomm chipset na, vind ik het een prima apparaat. WM is imho ook geweldig
Ik zal vanavond nog wel een paar mooie foto's maken, voor het archief.
[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 15-03-2010 15:05 ]
Pentaxiaan
Zo,
Vandaag mijn scheurende en met haperende toestenbord Xperia batch 08w09 ingeleverd bij herstelpunt...
klachten staan genoteerd op reparatiebon.
ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat het resultaat is.
Wordt vervolgd...
Vandaag mijn scheurende en met haperende toestenbord Xperia batch 08w09 ingeleverd bij herstelpunt...
klachten staan genoteerd op reparatiebon.
ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en wat het resultaat is.
Wordt vervolgd...
[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 18-03-2010 17:54 ]
Zo, vandaag m'n X1 weer opgehaald. Vorige week maandag bij T-Mobile ingeleverd i.v.m haarscheurtjes+toetsenbord en vrijdags was GLS alweer aan de deur geweest. Kon hem vandaag pas ophalen, maar helemaal gerepareerd onder garantie (1,5 jaar oud). Had zelfs nog een leentoestel van T-Mobile meegekregen terwijl ik daar geen recht op had. Service, het kan dus wel
Lol, 2008 Week 09, een prototype X1? (tenminste, daar stond die code toch voor?)gram501 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:53:
Zo,
...Xperia batch 08w09 ingeleverd bij herstelpunt...
Pentaxiaan
Anoniem: 282265
Ik heb hem 14 maanden gebruikt. Uiteindelijk had ik scheuren en hield het scherm ermee op. Opgestuurd in de tussentijd Bold 9700 (beste phone ever imo) genomen + nieuwe abbo. X1 terug inmiddels. Alles gefixt.. gebruik hem nu als TomTom en wekker en als backuptoestel. Prima zo.
Hoe lang duurt een reparatie normaal gezien van de X1? Op de website van dynafix is mijn laatste update: Reparatie - Wacht op omruil 2-3-2010 11:49:56
Ik ben nu al bijna een maand mijn telefoon kwijt en dat vind ik eigenlijk best wel vervelend.
Ik ben nu al bijna een maand mijn telefoon kwijt en dat vind ik eigenlijk best wel vervelend.
Ik ben mijn X1 een maand kwijt geweest, maar dat kwam voornamelijk omdat de Phonehouse het nodig vond om pas na 2 weken te melden dat de behuizing alleen tegen vergoeding zou worden vervangen. Op mijn verzoek deze (op advies van de Sony-Ericsson supportdesk) naar Dynafix te sturen, hebben ze dat weer een week later pas gedaan. Vervolgens werd hij binnen een week gerepareerd teruggestuurd naar Phonehouse . Ziet er nu weer netjes uit, alleen steekt het batterijdeksel met zijn duizenden fijne krasjes nu af tegen de super cleane behuizing
.
Anoniem: 210757
Ik heb al maanden last van de scheurtjes. Nu begint ook het toetsenbord raar te doen. Ik heb hem toentertijd online besteld bij vodafone, kan ik dan gewoon een vodafone-winkel met dynafix inlopen om hem te laten maken of moet ik hem dan opsturen? Iemand hier ervaring mee? Is er in Amsterdam een Vodafonewinkel met dynafix-balie dat iemand weet?
Anoniem: 353395
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier, maar heb inmiddels al sinds Augustus een Xperia, silveren editie.
Ik kreeg sinds december ongeveer last van de welbekende scheuren. Heb mijn toestel vier ingeleverd sindsdien. De laatste keer was nog geen half uur nadat ik hem had opgehaald van de derde ronde.
Ik leverde het toestel in, in de veron derstelling dat hij misschien tijdens de reparatie een nieuw manko heeft opgelopen. aan de onderkant zaten weer de bekende deukachtige beschadigingen in het chroom.
ondaks dat dit natuurlijk niet de functionaliteit van het toestel aantast, is dit toch wel erg storend.
Een t-shirt met een gat breng je ook weer terug...toch?
Nu moest ik 45 euro eigen risico betalen, omdat dit volgens de reparateurs val/stoot schade was....
kijk, daar hebben ze dus volledige macht over je! Wie kan anders bewijzen!?
Uiteindelijk ben ik gematst door de verkoper van vodafone, en kon ik met 20 euro mijn telefoon weer meenemen naar huis....wel gerepareerd...dat wel...
Maar kan dit allemaal wel?
Ik weet wel dat ik me de volgende keer dat ik schade ontdek die te wijten is aan constructie fouten, het toestel mooi inlever voor een ander toestel...
Ik kreeg sinds december ongeveer last van de welbekende scheuren. Heb mijn toestel vier ingeleverd sindsdien. De laatste keer was nog geen half uur nadat ik hem had opgehaald van de derde ronde.
Ik leverde het toestel in, in de veron derstelling dat hij misschien tijdens de reparatie een nieuw manko heeft opgelopen. aan de onderkant zaten weer de bekende deukachtige beschadigingen in het chroom.
ondaks dat dit natuurlijk niet de functionaliteit van het toestel aantast, is dit toch wel erg storend.
Een t-shirt met een gat breng je ook weer terug...toch?
Nu moest ik 45 euro eigen risico betalen, omdat dit volgens de reparateurs val/stoot schade was....
kijk, daar hebben ze dus volledige macht over je! Wie kan anders bewijzen!?
Uiteindelijk ben ik gematst door de verkoper van vodafone, en kon ik met 20 euro mijn telefoon weer meenemen naar huis....wel gerepareerd...dat wel...
Maar kan dit allemaal wel?
Ik weet wel dat ik me de volgende keer dat ik schade ontdek die te wijten is aan constructie fouten, het toestel mooi inlever voor een ander toestel...
Mijn silveren xperia is 5 minuten geleden gebarsten nadat ik het klepje van de accu eraf haalde.. deed niks byzonders.. heb hem al een jaar. een half jaar geleden heb ik hem laten repareren omdat het scherm raar gek deed. Toen hebben ze volgens mij de hele behuizing vervangen en dus na een half jaar breekt het toestel uitelkaar.. WTF? Heb verder nergens last van gehad en nooit laten vallen, geen waterschade, de enigste beschadeging die ik heb komt door het repair centre die de voorkant hebben bekrast met een of andere tang om het display eruit te halen.. en dit net voordat ik op vakantie ga.. lekker
Volgend slachtoffer, maar (helaas) geen scheurtje. Mijn scherm slaat geheel uit wanneer ik de X1 openschuif (ongeveer op 3mm van zijn 'dichte' stand. Toestel werkt nog wel en het beeld komt terug als ik hem weer inklap,
Iemand een idee wat hieraan te doen is?
Iemand een idee wat hieraan te doen is?
Vandaag m'n toestel aangmeld bij de verzekering, wordt morgen opgehaald.
Volgende problemen:
- scheuren
- afbrokkelen behuizing
- Verf bladdert af
- Toetsenbord functioneert niet goed meer
En sinds een paar dagen regelmatig helemaal geen ontvangst meer.
Dat is wel de druppel. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Krijg wel een leentoestel.
Oh en ben altijd zeer voorzichtig geweest met het toestel, maar je kan het blijkbaar niet voorkomen.
Volgende problemen:
- scheuren
- afbrokkelen behuizing
- Verf bladdert af
- Toetsenbord functioneert niet goed meer
En sinds een paar dagen regelmatig helemaal geen ontvangst meer.
Dat is wel de druppel. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Krijg wel een leentoestel.
Oh en ben altijd zeer voorzichtig geweest met het toestel, maar je kan het blijkbaar niet voorkomen.
Pay peanuts get monkeys !
Heb net zelf ook een xperia x1 2ehands gekocht en ook deze heeft de welbekende scheuren (en de behuizing lijkt een beetje krom op de 3e foto). Technisch functioneert de telefoon echter prima. Esthetisch gezien vind ik de scheuren niet erg, maar kan dit problemen op de lange termijn veroorzaken? Zijn er gebruikers die lange tijd met scheuren maar zonder technische problemen rondlopen?
Ik heb geen bon/factuur maar ik had begrepen dat SE standaard 2 jaar garantie op de telefoon geeft. Zouden ze de vele scheuren in me telefoon kosteloos repareren denken jullie?
Mijn telefoon is trouwens van 08w52 en mijn accu van 08w45. Betekendt dit dat de behuizing door de vorige eigenaar al een keer vervangen is?

Ik heb geen bon/factuur maar ik had begrepen dat SE standaard 2 jaar garantie op de telefoon geeft. Zouden ze de vele scheuren in me telefoon kosteloos repareren denken jullie?
Mijn telefoon is trouwens van 08w52 en mijn accu van 08w45. Betekendt dit dat de behuizing door de vorige eigenaar al een keer vervangen is?

hm mijn xperia voor de 2e keer gescheurd.
ik kan hem wel weer terugsturen maar dan heb ik over 2 maanden weer hetzelfde probleem.
is het sommige mensen al gelukt een andere telefoon te eisen (heel ander merk), via vodafone of sony ericsson zelf?
ik kan hem wel weer terugsturen maar dan heb ik over 2 maanden weer hetzelfde probleem.
is het sommige mensen al gelukt een andere telefoon te eisen (heel ander merk), via vodafone of sony ericsson zelf?
@ shmirmail
Bij doctor Mobile inleveren of Dynafix ff bellen.
@ fejth
Volgende keer foto maken voor reparatie. Dat deuken gebeurt idd als je niet zorgvuldig dat klepje losmaakt met een pincet.
@ LordLynx - LCD zwart beeld probleem
Dit probleem is waarschijnlijk de flex of het lcd. Beide heel duur dus niet zelf repareren en opsturen.
@ De Hupie
@ Everyone
Ik heb zelf een zwarte Xperia en lekker geen scheurtjes
Bij doctor Mobile inleveren of Dynafix ff bellen.
@ fejth
Volgende keer foto maken voor reparatie. Dat deuken gebeurt idd als je niet zorgvuldig dat klepje losmaakt met een pincet.
@ LordLynx - LCD zwart beeld probleem
Dit probleem is waarschijnlijk de flex of het lcd. Beide heel duur dus niet zelf repareren en opsturen.
@ De Hupie
Er is maar 7 weken verschil tussen die 2 productiedatums. Kans is klein dat de batterij en de telefoon geproduceert zijn in dezelfde week. Kans is groot dat Dynafix de scheurtjes repareert.Mijn telefoon is trouwens van 08w52 en mijn accu van 08w45. Betekendt dit dat de behuizing door de vorige eigenaar al een keer vervangen is?
@ Everyone
Ik heb zelf een zwarte Xperia en lekker geen scheurtjes
Zoooooooo raar...De Hupie schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:47:
Heb net zelf ook een xperia x1 2ehands gekocht en ook deze heeft de welbekende scheuren (en de behuizing lijkt een beetje krom op de 3e foto). Technisch functioneert de telefoon echter prima. Esthetisch gezien vind ik de scheuren niet erg, maar kan dit problemen op de lange termijn veroorzaken? Zijn er gebruikers die lange tijd met scheuren maar zonder technische problemen rondlopen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat er zulke verschillen kunnen bestaan tussen dezelfde telefoons.
Ik heb vrij vroeg een X1 gekocht, niet veel later dan al deze broze kwetsbare versies, maar die van mij is structureel solide!
Geen scheur of deuk of scheef trekking, hoewel ik hem toch een paar keer heb laten vallen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Argg heel jaar geen problemen met de X1 gehad, en nu is mijn slider gammel, en heb een miniscuul klein scheurtje bij de stylus ontdekte ik net. Hoe gaat het in zijn werk voor reparatie aangezien ik die van mij via Vodafone (website/telefonisch) heb verkregen.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Voor de mensen die (net als ik) het toestel besteld hebben via internet/telefonisch, maar wel via hun provider:
mail even met sony ericsson over je klacht, en vraag of dit onder garantie bij de provider gerepareerd wordt (Wat wel het geval zou moeten zijn)
Print het antwoord even uit, neem je pakbon mee, en ga naar de winkel van jouw provider. Hier wordt het toestel als het goed is gewoon aangenomen, en kun je het gerepareerd en wel weer ophalen.
Waarschijnlijk is het mailen met Sony Ericsson niet eens nodig: in de telefoonwinkel kun je ook verwijzen naar forums als dit, of dat van XDA-developers.
succes!
mail even met sony ericsson over je klacht, en vraag of dit onder garantie bij de provider gerepareerd wordt (Wat wel het geval zou moeten zijn)
Print het antwoord even uit, neem je pakbon mee, en ga naar de winkel van jouw provider. Hier wordt het toestel als het goed is gewoon aangenomen, en kun je het gerepareerd en wel weer ophalen.
Waarschijnlijk is het mailen met Sony Ericsson niet eens nodig: in de telefoonwinkel kun je ook verwijzen naar forums als dit, of dat van XDA-developers.
succes!
Mijn Xperia X1 is zojuist zo goed als overleden... hij krepeert nog wat na maar bruikbaar is hij niet meer. Een flinke val heeft hem vroegtijdig zijn maker laten ontmoeten.
Weigerende features:
- Speakers, zowel de externe als de telefoonspeakers
- Key op het toetsenbord gebroken
- Veel barsten in het scherm
- Bij de minste of geringste beweging reboot het toestel
- Optische trackpad niet zo gevoelig meer
- Stukjes afgebroken
R.I.P.
Weigerende features:
- Speakers, zowel de externe als de telefoonspeakers
- Key op het toetsenbord gebroken
- Veel barsten in het scherm
- Bij de minste of geringste beweging reboot het toestel
- Optische trackpad niet zo gevoelig meer
- Stukjes afgebroken
R.I.P.
We are shaping the future
Even terugkomend op mijn verhaal, mocht je hem via vodafone online hebben bestald kan je er gewoon mee naar de vodafone winkel met de pakbon. Heb at dus gedaan, 5 dagen was die weg en gisteren alweer terug ontvangen compleet gerepareerd. Scheuren weg, slider gemaakt, scherm gefixed (nog net geen nieuwe telefoon haha).
Sony Ericsson heeft overigens 2 jaar garantie, dus het werd kostenloos gemaakt.
Sony Ericsson heeft overigens 2 jaar garantie, dus het werd kostenloos gemaakt.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik ga hem ook maar eens terug brengen, overal scheuren. trackpad die automatisch dingen doet.
plastic rand die afbrokkeld.
Ja goed toestel maar bouw kwaliteit.....
plastic rand die afbrokkeld.
Ja goed toestel maar bouw kwaliteit.....
Ik zie bij sommigen dat ze gewoon gerepareerd worden en dat anderen zelfs al meerdere nieuwe toestellen hebben gekregen. Hoe kan er zoveel verschil in zitten?
Ik heb de mijne in maart 2009 opgestuurd en toen moest ik zelf voor de kosten opdraven. Dat heb ik uiteraard niet gedaan en niet gerepareerd terug laten sturen. Ik heb mijn X1 gehaald bij de Phone House en zij zeggen dat ze er weinig aan kunnen doen, omdat Dynafix het bepaald. Beetje apart want ik koop de telefoon bij Phone House en niet bij Dynafix, maar goed.
Ik heb barstjes op dezelfde plek als studiegenoot van me (we konden destijds niet eens verschil zien tussen onze omdat alle breukjes overeen kwamen). Dus ik vind vreemd dat het gebruikschade is, zoals het door Dynafix werd beoordeeld. Ook vind ik vreemd dat hij hier bij de meesten wel gewoon gerepareerd wordt en veel ook een nieuw toestel krijgen.
Mijn volgende telefoon kan ik beter bij de winkel halen van een provider lijkt me dan i.p.v. bij de Phone House, waar ze alleen maar zeggen: 'Ja, wij kunnen er niets mee en ik heb er nog nooit eerder van gehoord'.
Mijn toetsenbord doet het overigens ook al hele tijd niet goed. Sommige toetsen pakt hij 1 keer, dan weer 3 keer en soms zelfs helemaal niet.
Hopelijk heeft iemand enkele tips of ophelderingen
Ik heb de mijne in maart 2009 opgestuurd en toen moest ik zelf voor de kosten opdraven. Dat heb ik uiteraard niet gedaan en niet gerepareerd terug laten sturen. Ik heb mijn X1 gehaald bij de Phone House en zij zeggen dat ze er weinig aan kunnen doen, omdat Dynafix het bepaald. Beetje apart want ik koop de telefoon bij Phone House en niet bij Dynafix, maar goed.
Ik heb barstjes op dezelfde plek als studiegenoot van me (we konden destijds niet eens verschil zien tussen onze omdat alle breukjes overeen kwamen). Dus ik vind vreemd dat het gebruikschade is, zoals het door Dynafix werd beoordeeld. Ook vind ik vreemd dat hij hier bij de meesten wel gewoon gerepareerd wordt en veel ook een nieuw toestel krijgen.
Mijn volgende telefoon kan ik beter bij de winkel halen van een provider lijkt me dan i.p.v. bij de Phone House, waar ze alleen maar zeggen: 'Ja, wij kunnen er niets mee en ik heb er nog nooit eerder van gehoord'.
Mijn toetsenbord doet het overigens ook al hele tijd niet goed. Sommige toetsen pakt hij 1 keer, dan weer 3 keer en soms zelfs helemaal niet.
Hopelijk heeft iemand enkele tips of ophelderingen
Vandaag mn telefoon terug gekregen. Had hem ingeleverd bij ProAssist. (verzekering)
Werkelijk geen ene fuck aan gedaan behalve een software update waar ik niet om heb gevraagd. Behuizing niet vervangen, toetsenbord nog steeds niet goed.
Ga ze straks bellen en maar boos worden, of ik smijt hem tegen de muur.
Heb in de tussentijd mn vorige telefoon gebruikt, Samsung i600. Wat een goed toestel is dat eigenlijk.
Werkelijk geen ene fuck aan gedaan behalve een software update waar ik niet om heb gevraagd. Behuizing niet vervangen, toetsenbord nog steeds niet goed.
Ga ze straks bellen en maar boos worden, of ik smijt hem tegen de muur.
Heb in de tussentijd mn vorige telefoon gebruikt, Samsung i600. Wat een goed toestel is dat eigenlijk.
Ik moet hier m'n frustratie ook kwijt.
Telefoon gekocht van medetweakert. Prima was een volledig nieuw toestel. Begon opeens kuren te vertonen, die scheuren in de behuizing kon me geen reet schelen maar de hardwareknoppen werkten niet, althans ze werkten wel maar hadden allemaal de functie bellen. Dus druk je weg ga je iemand anders bellen, WTF?
. Volume knop was dood dus kon ook niet mn custom rom controleren:P.
Magoed de telefoon was simlock vrij (gebruik zelf Hi). Maar het was origineel een VF telefoon.
Dus op naar de VF Winkel. HEEL gezeik geahd dat ik nu met KPN bel en er eerst VF in zat. Blablabla simlock geen garantie. Ik zeggen dat zij dat hebben gedaan (als tweaker doe je dat natuurlijk zelf magoed dat hoeft niet te verklaren waarom de telefoon na 6 maanden prima werken opeens ermee kapt). Al met al een telefoon ingeleverd (de binnenkant was ook al 6 maanden verkleurd dus ik had de hoop opgegeven).
Vandaag telefoon gerepareerd. Behuizing was weer prima. Alleeen hebben die 49(*%& van Dynafix alleen de eerste regel van het probleem gelezen (behuizing kapot) en niet het HELE VERHAAL wat eronder stond. M.a.w. dat de software niet spoorden en de hardwareknoppen naar de klote waren.
Dus weer naar de VF winkel. Het personeel heeft het probleem ook kunnen zien gelukkig. (Het probleem van de hardwareknoppen gebeurd pas nadat de telefoon 30 minuten aan staat? Ik vermoed dus als de telefoon warm is dat het gebeurd, iemand ideeen?). Want de eerste 30min werkte die gewoon nog.
Pff wat een rampentelefoon + dynafix die gewoon het probleem moeten lezen.
Ohja, als je niks doet drukt er een spook op het touchscreen en gebeuren er allemaal vreemde dingen. (Uiteraard zelf al een x de software+hardreset etc vervangen).
Nu maar hopen dat de telefoon heel is, VF kennende zullen ze me voor d ekosten laten opdraaien omdat ze HEEL moeilijk deden + de 3e reparatie alweer.
Telefoon gekocht van medetweakert. Prima was een volledig nieuw toestel. Begon opeens kuren te vertonen, die scheuren in de behuizing kon me geen reet schelen maar de hardwareknoppen werkten niet, althans ze werkten wel maar hadden allemaal de functie bellen. Dus druk je weg ga je iemand anders bellen, WTF?
Magoed de telefoon was simlock vrij (gebruik zelf Hi). Maar het was origineel een VF telefoon.
Dus op naar de VF Winkel. HEEL gezeik geahd dat ik nu met KPN bel en er eerst VF in zat. Blablabla simlock geen garantie. Ik zeggen dat zij dat hebben gedaan (als tweaker doe je dat natuurlijk zelf magoed dat hoeft niet te verklaren waarom de telefoon na 6 maanden prima werken opeens ermee kapt). Al met al een telefoon ingeleverd (de binnenkant was ook al 6 maanden verkleurd dus ik had de hoop opgegeven).
Vandaag telefoon gerepareerd. Behuizing was weer prima. Alleeen hebben die 49(*%& van Dynafix alleen de eerste regel van het probleem gelezen (behuizing kapot) en niet het HELE VERHAAL wat eronder stond. M.a.w. dat de software niet spoorden en de hardwareknoppen naar de klote waren.
Dus weer naar de VF winkel. Het personeel heeft het probleem ook kunnen zien gelukkig. (Het probleem van de hardwareknoppen gebeurd pas nadat de telefoon 30 minuten aan staat? Ik vermoed dus als de telefoon warm is dat het gebeurd, iemand ideeen?). Want de eerste 30min werkte die gewoon nog.
Pff wat een rampentelefoon + dynafix die gewoon het probleem moeten lezen.
Ohja, als je niks doet drukt er een spook op het touchscreen en gebeuren er allemaal vreemde dingen. (Uiteraard zelf al een x de software+hardreset etc vervangen).
Nu maar hopen dat de telefoon heel is, VF kennende zullen ze me voor d ekosten laten opdraaien omdat ze HEEL moeilijk deden + de 3e reparatie alweer.
Heb m'n telefoon weer laten ophalen. Bleek dat ze niet hebben doorgekregen dat de scheuren en het toetsenbord ook opgelost moesten worden.

Oké, zoals ik 3 posts hierboven al zei had ik SE gemaild met dat het belachelijk was. Ze reageren met standaardmailtje: je kan je apparaat naar één van onderstaande reparatiecentra brengen of iets dergelijks.
Nou dramatisch dus. Je staat hier als klant echt in het niets. Phone House doet niets (zegt dat ze niets kunnen) en SE brengt gewoon zo'n slechte telefoon uit. Hoe kunnen ze nou zeggen dat dit gebruikersschade is? Kunnen we hier niet alle berichten samenvoegen en dit opsturen naar Kassa, Radar of iets dergelijks? ha ha
Nou dramatisch dus. Je staat hier als klant echt in het niets. Phone House doet niets (zegt dat ze niets kunnen) en SE brengt gewoon zo'n slechte telefoon uit. Hoe kunnen ze nou zeggen dat dit gebruikersschade is? Kunnen we hier niet alle berichten samenvoegen en dit opsturen naar Kassa, Radar of iets dergelijks? ha ha
Mijn X1 spatie doet het niet meer goed... beetje jammer.. zit een leuke scheur in.

Het geluid doet het ook niet meer goed. Tijd om een back up te maken en naar de verzekering op te sturen... ben hem dus weer paar weken kwijt gok ik zo..
Hopelijk geven ze gewoon een nieuwe telefoon, en dan geen X1..
Het geluid doet het ook niet meer goed. Tijd om een back up te maken en naar de verzekering op te sturen... ben hem dus weer paar weken kwijt gok ik zo..
Hopelijk geven ze gewoon een nieuwe telefoon, en dan geen X1..
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Iemand hier iets zinnigs over te melden:
Tijdje terug lans Solidvision geweest.. Heb scheurtjes in mijn behuizing.. Deze vallen onder de coulante regeling van SE.. Maaaar omdat de sierrand ook beschadigd is moet ik 90 euro betalen.. WTF!! ..
De sierrand is beschadigd omdat het achter klepje niet goed sluit waardoor de sierrand is afgebrokkeld.
Wat boeit mij die sierrand nou kunnen ze niet gewoon alleen de achterkant vervangen?
SE wil niet echt mee werken. Solidvision roep dat ze van Sony verplicht zijn het toestel functionerend op te leveren. Prima een sierrand staat niet echt in de weg voor de functie toch? SE wijst naar het repratie centrum en wil niets met die regel die hun stellen doen..
Tijdje terug lans Solidvision geweest.. Heb scheurtjes in mijn behuizing.. Deze vallen onder de coulante regeling van SE.. Maaaar omdat de sierrand ook beschadigd is moet ik 90 euro betalen.. WTF!! ..
De sierrand is beschadigd omdat het achter klepje niet goed sluit waardoor de sierrand is afgebrokkeld.
Wat boeit mij die sierrand nou kunnen ze niet gewoon alleen de achterkant vervangen?
SE wil niet echt mee werken. Solidvision roep dat ze van Sony verplicht zijn het toestel functionerend op te leveren. Prima een sierrand staat niet echt in de weg voor de functie toch? SE wijst naar het repratie centrum en wil niets met die regel die hun stellen doen..
Be fast .... Be furious....
Laat je toestel repareren bij Dynafix, Die gasten van Solidvision kunnen er wat van. Vorig jaar ook veel ellende mee gemaakt, kwamen ook met het feit dat scheuren e.d. niet onder de garantie vielen.
Beweerde zelfs dat ik hem heb laten vallen. Ik over de zeik. Na overleg kwam de balie medewerkster terug met een rood hoofd en zei dat het onder de coulance viel.
Beweerde zelfs dat ik hem heb laten vallen. Ik over de zeik. Na overleg kwam de balie medewerkster terug met een rood hoofd en zei dat het onder de coulance viel.
Dynafix is veel te ver weg.
En als je opstuurt moet je sowieso kosten betalen aan onderzoek. Terwijl ze dat aan de balie bij solidvision gratis doen.
En als je opstuurt moet je sowieso kosten betalen aan onderzoek. Terwijl ze dat aan de balie bij solidvision gratis doen.
Be fast .... Be furious....
De mijne is inmiddels naar tevredenheid gerepareerd.Had hem laten repareren door verzekering, ProAssist.
Heb mijne nog niet opgestuurd. Maar gisteren wel laten vallen, nu doet het geluid het weer! 
Maar hij moet nog steeds terug omdat de spatie kapot is. Maar voorlopig kan ik hier nog wel mee leven.

Maar hij moet nog steeds terug omdat de spatie kapot is. Maar voorlopig kan ik hier nog wel mee leven.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Ik vond eerst de scheurtjes niet zo erg maar nu er een hele hoek van de telefoon is afgebroken begin ik me toch meer zorgen te maken. Ik heb de telefoon overgenomen van iemand anders die hem weer op zijn beurt bij www.gsmweb.nl heeft besteld, simlock en ' brand' vrij (bij verlenging van zijn contract geloof ik). Ik heb geen bon.
Ik zou het toestel nu toch graag kosteloos willen laten repareren en ik vroeg me af wat het beste plan is. Ik woon zelf in Enschede en aangezien ik gebruik maak van Vodafone Prepay zat ik er aan te denken om daar langs te gaan en kijken of ze me willen helpen.
Ik las in dit topic ook vaak over Dynafix maar als ik op hun site kijken zie ik geen vestigingen waar ik het zo even langs kan brengen. Moet dit altijd opgestuurd worden?
Of hebben jullie nog andere goede tips voor winkels waar ik langs kan in de buurt van Enschede?
Hier trouwens pic van me afgebroken hoekje (er zaten voorheen al scheuren daar):
http://img24.imageshack.us/img24/9468/ss852279.jpg
Ik zou het toestel nu toch graag kosteloos willen laten repareren en ik vroeg me af wat het beste plan is. Ik woon zelf in Enschede en aangezien ik gebruik maak van Vodafone Prepay zat ik er aan te denken om daar langs te gaan en kijken of ze me willen helpen.
Ik las in dit topic ook vaak over Dynafix maar als ik op hun site kijken zie ik geen vestigingen waar ik het zo even langs kan brengen. Moet dit altijd opgestuurd worden?
Of hebben jullie nog andere goede tips voor winkels waar ik langs kan in de buurt van Enschede?
Hier trouwens pic van me afgebroken hoekje (er zaten voorheen al scheuren daar):
http://img24.imageshack.us/img24/9468/ss852279.jpg
Ik ben gisteren bij de Vodafone winkel in Enschede geweest en daar vroegen ze mij naar een bon en zonder bon konden ze mij helaas niet helpen. Wel kon de medewerker mij vertellen dat er een SE service centre in Raalte zit wat redelijk vlakbij is. Maar na wat gegoogle kwam ik erachter dat die alleen service updates uitvoert en geen reparaties. bron
Daarna ben ik naar de Mediamarkt gegaan en daar kon ik nog 90 euro krijgen ervoor (via Zonzoo). Ik denk eraan om de X1 daar dan van de hand te doen en een 2ehands HTC touch pro te kopen aangezien ik het vermoeden heb dat die veel langer mee zal gegaan.
Daarna ben ik naar de Mediamarkt gegaan en daar kon ik nog 90 euro krijgen ervoor (via Zonzoo). Ik denk eraan om de X1 daar dan van de hand te doen en een 2ehands HTC touch pro te kopen aangezien ik het vermoeden heb dat die veel langer mee zal gegaan.
Ik heb gewoon op eBay een andere housing gekocht, €13 ofzo. Ik heb enkel de achterkant vervangen, en aan de hand van youtube filmpjes was dat goed te doen. Alleen had ik daarna wat problemen met de antenne en luidspreker, die zitten in één onderdeel aan de onder-achter-kant van je gsm, ik heb het met superlijm gewoon op zijn plaats geplakt..
Werkt wel weer nu, de gsm zit nu ook 'strakker' in zijn behuizing en voelt algeheel steviger.
Werkt wel weer nu, de gsm zit nu ook 'strakker' in zijn behuizing en voelt algeheel steviger.
Ik heb mijn x1 ingeleverd bij de Mediamarkt en ik ga deze zaterdag een 2ehands HTC touch pro kopen. Ik ben benieuwd hoeveel ik die 160 pixels ga missen bij het webbrowsen maar voor de rest lijkt mij dit ook een erg fijne telefoon.
De oplader van de X1 kun je toch ook gewoon gebruiken voor de HTC Touch Pro? Ik dacht dat die usb laders universeel waren maar weet het niet zeker.
En zo niet, iemand nog belang bij 2 stylus pennetjes, oplader en doos en boekjes enzo? Hoefde namelijk alleen de telefoon zelf in te leveren, de rest niet.
De oplader van de X1 kun je toch ook gewoon gebruiken voor de HTC Touch Pro? Ik dacht dat die usb laders universeel waren maar weet het niet zeker.
En zo niet, iemand nog belang bij 2 stylus pennetjes, oplader en doos en boekjes enzo? Hoefde namelijk alleen de telefoon zelf in te leveren, de rest niet.
Ik heb sinds maart 09 de X1, een aantal maanden ging alles prima, maar uiteindelijk begon het toetsenbord tegen te werken. sommige letters reageerde niet, of ineens 3x achter elkaar. Ook heb ik de welbekende scheurtjes opgelopen.
Ik heb deze telefoon bemachtigd door het verlengen van mn abonnement bij Hi.nl
Omdat ik de telefoon niet in een 'echte' winkel heb gekocht weet ik niet wat ik nu moet doen, contact opnemen met Hi over reparatie oid? Ik had even snel gekeken maar zag iets over 34,50€ kosten etc. Ik hoef toch niet te betalen voor de reparatie van een product dat niet goed is gefabriceerd, of nja, dat het probleem bekend is bij sony ericcsson.
Ik heb deze telefoon bemachtigd door het verlengen van mn abonnement bij Hi.nl
Omdat ik de telefoon niet in een 'echte' winkel heb gekocht weet ik niet wat ik nu moet doen, contact opnemen met Hi over reparatie oid? Ik had even snel gekeken maar zag iets over 34,50€ kosten etc. Ik hoef toch niet te betalen voor de reparatie van een product dat niet goed is gefabriceerd, of nja, dat het probleem bekend is bij sony ericcsson.
Mijn X1 is op 11-6 voor de 2e keer opgestuurd voor een scheur in de chroomlijst,
kreeg op 17-6 al een telefoontje van de winkel waarbij ik hem had ingeleverd met
de melding dat mijn toestel weer klaar was en de chroomlijst was vervangen.
Ik dolblij naar de winkel en inderdaad mijn toestel was aanwezig en volledig gerepareerd,
athans zo op het eerste gezicht te zien. Nog geen 15 minuten later heb ik het toestel weer
ingeleverd bij de winkel aangezien er 2 nieuwe scheuren in het toestel aanwezig waren
die er voor de reparatie nog niet zaten.
1 bij de stylus en de andere onder het afdek kapje van de accu,
nou maar hopen dat hij wel volledig gerepareerd wordt.
29-6 werd ik gebeld toestel is weer helemaal gerepareerd geen scheurtje
meer te bekennen
kreeg op 17-6 al een telefoontje van de winkel waarbij ik hem had ingeleverd met
de melding dat mijn toestel weer klaar was en de chroomlijst was vervangen.
Ik dolblij naar de winkel en inderdaad mijn toestel was aanwezig en volledig gerepareerd,
athans zo op het eerste gezicht te zien. Nog geen 15 minuten later heb ik het toestel weer
ingeleverd bij de winkel aangezien er 2 nieuwe scheuren in het toestel aanwezig waren
die er voor de reparatie nog niet zaten.
1 bij de stylus en de andere onder het afdek kapje van de accu,
nou maar hopen dat hij wel volledig gerepareerd wordt.
29-6 werd ik gebeld toestel is weer helemaal gerepareerd geen scheurtje
meer te bekennen
[ Voor 6% gewijzigd door gerard899 op 01-07-2010 08:26 ]
Heb inmiddels ook maar besloten hem te laten repareren. Eerst bij The Phone House geprobeert, maar die deden moeilijk over aangepaste software (zou niet weten waarom een veranderde rom scheurtjes in de behuizing kan veroorzaken....). Later nog een keertje door Belcompany laten opsturen en die hebben de hele achterkant inclusief chromen rand vervangen 
Inmiddels kan hij de kast in, maar toch fijn dat de scheurtjes (waarvan er één doorgescheurd en afgebroken was) dr uit zijn
Inmiddels kan hij de kast in, maar toch fijn dat de scheurtjes (waarvan er één doorgescheurd en afgebroken was) dr uit zijn
Anoniem: 365593
Beste tweakers,
ik draai op mijn x1 al tijden probleemloos een custom rom (die van Christian). Althans, het was probleemloos tot aan volgende week.
Mijn Live programma wilde mijn email niet meer ophalen dus ik denk, ik herstart mijn telefoon even. Helaas blijft hij nou hangen in het "Xperia" schermpje, windows wordt dus in zijn geheel niet meer geladen.
Soft/hard resets zijn beiden meerdere malen geprobeerd, zonder effect helaas.
Mocht ik hem nou langsbrengen (ik heb garantie als het goed is) dan neem ik aan dat ze er niet blij mee zullen zijn dat er een custom rom op zit. Het lijkt me echter een hardwarematig probleem (ram-probleempje?). Heeft een van jullie toevallig enig idee of ik er zelf nog wat aan kan doen of dat ik moet kijken of T for Telecom me nog wil helpen hiermee?
Groeten,
Rik
ps. first post:)
ik draai op mijn x1 al tijden probleemloos een custom rom (die van Christian). Althans, het was probleemloos tot aan volgende week.
Mijn Live programma wilde mijn email niet meer ophalen dus ik denk, ik herstart mijn telefoon even. Helaas blijft hij nou hangen in het "Xperia" schermpje, windows wordt dus in zijn geheel niet meer geladen.
Mocht ik hem nou langsbrengen (ik heb garantie als het goed is) dan neem ik aan dat ze er niet blij mee zullen zijn dat er een custom rom op zit. Het lijkt me echter een hardwarematig probleem (ram-probleempje?). Heeft een van jullie toevallig enig idee of ik er zelf nog wat aan kan doen of dat ik moet kijken of T for Telecom me nog wil helpen hiermee?
Groeten,
Rik
Omdat het je eerste post ik zal ik je er op wijzen dat je niet de groeten hoeft te doenAnoniem: 365593 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:39:
Beste tweakers,
Groeten,
Rik
Maar goed, dit probleem komt me extreem bekend in de oren. Ik had óók een Christiaan ROM ongeveer een half jaar geleden. Op een gegeven moment kreeg ik een smsje, en ik ging kijken. Zwart scherm, geen respons. Ik batterij eruit, er weer in, opstarten, en hij kwam niet verder dan het start scherm.
Einde oefening, kwam nooit meer verder.
Ik stuurde hem op, in de hoop dat ze er een standaard rom op gingen gooien. Niets dus, garantie weg, geen ondersteuning, nieuwe telefoon kopen raden ze aan.
Ik kan je al vertellen dat het geen hardware probleem was, en garantie zal je niet krijgen OOK al was het een hardware probleem. Custom rom is garantie void.
Gelukkig vond ik een hard format (de-brick) methode die wél werkte. Kan de originele link niet vinden, maar volgens mij is deze goed: http://forum.xda-develope...=461868&highlight=unbrick .
Succes
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Anoniem: 365593
Bedankt voor je hulp! Ik zal die link van je eens even checken.en ff laten weten of het gelukt is.
-edit: hmm helaas, hij komt gewoon weer in de normale hard reset modus en tsja van daaruit wil ie nou eenmaal niets doen:(
-edit: hmm helaas, hij komt gewoon weer in de normale hard reset modus en tsja van daaruit wil ie nou eenmaal niets doen:(
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 365593 op 14-07-2010 21:11 ]
Hallo allemaal
Even een kleine vraag:
apparaat start niet meer op.
ligt 2 dagen aan de oplader
bij het aan en uit knopje knippert heel kort als ik hem indruk
toen ie het nog wel deed:
viel heel snel uit op de raarste momenten
wat kan er mis zijn?
Even een kleine vraag:
apparaat start niet meer op.
ligt 2 dagen aan de oplader
bij het aan en uit knopje knippert heel kort als ik hem indruk
toen ie het nog wel deed:
viel heel snel uit op de raarste momenten
wat kan er mis zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Ziglar op 07-08-2010 16:24 ]
De mijne is inmiddels bij Dynafix om gemaakt te worden. Wat er allemaal mis was:
Scherm valt uit als je het toetsenbord uitklapt
Touchscreen lijnt niet goed uit of werkt helemaal niet
Random crashes (meerdere keren per dag)
Microfoon werkt in 80% van de gevallen niet
Scheuren in de behuizing
Scherm gaat regelmatig niet aan vanuit standby
Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen......
Scherm valt uit als je het toetsenbord uitklapt
Touchscreen lijnt niet goed uit of werkt helemaal niet
Random crashes (meerdere keren per dag)
Microfoon werkt in 80% van de gevallen niet
Scheuren in de behuizing
Scherm gaat regelmatig niet aan vanuit standby
Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen......
Problemen van RikF komen mij bekend voor.
Ik heb ook de christian rom, alleen sinds een maand doet mijn telefoon raar. Elke keer als ik op internet ben geweest IE of Opera loopt mijn telefoon vast als ik dan reset doet blijft hij hangen bij het xperia scherm. Als ik dan een hard reset doe is alles weer oke, E-mail en zo werkt prima en msn. Behalve internet.
Zou het nut hebben om de telefoon weg te brengen (wel eerst orginele rom erop) ? of is het puur software ? Gebruik de christian rom al een jaar.
Ik heb ook de christian rom, alleen sinds een maand doet mijn telefoon raar. Elke keer als ik op internet ben geweest IE of Opera loopt mijn telefoon vast als ik dan reset doet blijft hij hangen bij het xperia scherm. Als ik dan een hard reset doe is alles weer oke, E-mail en zo werkt prima en msn. Behalve internet.
Zou het nut hebben om de telefoon weg te brengen (wel eerst orginele rom erop) ? of is het puur software ? Gebruik de christian rom al een jaar.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Mijn X1 had waterschade, gelukkig een verzekering bij Hi. Dus ik krijg morgen een nieuw toestel, weet alleen nog niet welke..
Op XDA staan ook threads vol over Christiaan ROM problemen, misschien maar niet meer gebruiken.
Ik zit nu op Energy, gaat prima.
Wil graag Nederlands en dan is Christian de enige, heeft bij mij altijd goed gewerkt
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Anoniem: 370881
Ik zag dit topic net, omdat ik eigenlijk aan het kijken was wat de garantie tijd is van de xperia x1... en nu zie ik dit van de scheuren, ik had dit ook al vrijwel direct zomaar een scheur bovenin bij de aan/uit knop en ook in het plastic bij de accu... maar dan in het midden ongeveer, en waar het kapje vastklikt.
dit valt dus wel onder de garantie? mijn toestel is nu ongeveer een jaar oud. en achter de accu zie ik W16 rest praat over W44 etc?
maar waarom ik eigenlijk terug wilde ik heb echt een hele rare "klacht" ben ik benieuwd of andere dit ook hebben, zo gauw iemand mij een sms stuurt, en ik wil dus reageren en druk verzenden... krijg ik ineens laat een fout dat het sms bericht niet verzonden kon worden. en staat er opeens een uitroepteken door de antenne. klik ik erop, geen service... soms krijg ik bij pincode intoetsen ongeldige sim fout en soms zelfs plaats simkaart..
1. orginele rom, update van sony geprobeerd helpt niet
2. reset etc helpt niet
3. simkaart in andere xperia doet het perfekt..
Nu dacht ik eigenlijk dat het kwam doordat ik het toetsenbord terugklap, maar het probleem lijkt nu ineens weg, dus ik deed een paar keer openklappen en terug (op een normale manier) en nu is die helemaal kapot?
als ik nu het toetsenbord openklap valt mijn beeld weg.. zelfs bij boot dus is gewoon kapot.
Zou dit allemaal onder garantie vallen? en moet ik dan terug bij het verkooppunt? (vodafone in nijmegen)
edit: tevens werkt mijn toetsenbord slecht, heel veel spaties terwijl ik dit niet doe? en de knopjes hebben al bijna geen tekst meer vooral het puntje linksonder..
dit valt dus wel onder de garantie? mijn toestel is nu ongeveer een jaar oud. en achter de accu zie ik W16 rest praat over W44 etc?
maar waarom ik eigenlijk terug wilde ik heb echt een hele rare "klacht" ben ik benieuwd of andere dit ook hebben, zo gauw iemand mij een sms stuurt, en ik wil dus reageren en druk verzenden... krijg ik ineens laat een fout dat het sms bericht niet verzonden kon worden. en staat er opeens een uitroepteken door de antenne. klik ik erop, geen service... soms krijg ik bij pincode intoetsen ongeldige sim fout en soms zelfs plaats simkaart..
1. orginele rom, update van sony geprobeerd helpt niet
2. reset etc helpt niet
3. simkaart in andere xperia doet het perfekt..
Nu dacht ik eigenlijk dat het kwam doordat ik het toetsenbord terugklap, maar het probleem lijkt nu ineens weg, dus ik deed een paar keer openklappen en terug (op een normale manier) en nu is die helemaal kapot?
als ik nu het toetsenbord openklap valt mijn beeld weg.. zelfs bij boot dus is gewoon kapot.
Zou dit allemaal onder garantie vallen? en moet ik dan terug bij het verkooppunt? (vodafone in nijmegen)
edit: tevens werkt mijn toetsenbord slecht, heel veel spaties terwijl ik dit niet doe? en de knopjes hebben al bijna geen tekst meer vooral het puntje linksonder..
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 370881 op 14-08-2010 00:31 ]
Anoniem: 370881
Hij is nu opgestuurd naar Dynafix, ben benieuwd of ze hem wel gaan maken... ivm wat krasjes van het ooit laten vallen..
Ook problemen mee gehad,XanderDrake schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:54:
Op XDA staan ook threads vol over Christiaan ROM problemen, misschien maar niet meer gebruiken.
maar ook met andere custom roms. Het resulteerde in vele hangers op een dag waarna ik nu weer terug ben op de officiele rom. Hij loopt nu weer als een zonnetje
Kan iemand me op gang helpen?
De mijne heeft een haarscheurtje bij de camera, ik breng hem naar de KPN-winkel (daar omt hij nl vandaan). Hij wordt opgestuurd naar e-repair die gewoon snoiehard aangeven dat het val/druk of stootschade is en weigeren te repareren.
Ding heeft geen val/stoot of drukschade, hij is zelfs opgestuurd onder de vermelding van haarscheurtje bij camera.
Wai gaat de volgende stap worden als hij binnenkomt bij de KPN-winkel?
De mijne heeft een haarscheurtje bij de camera, ik breng hem naar de KPN-winkel (daar omt hij nl vandaan). Hij wordt opgestuurd naar e-repair die gewoon snoiehard aangeven dat het val/druk of stootschade is en weigeren te repareren.
Ding heeft geen val/stoot of drukschade, hij is zelfs opgestuurd onder de vermelding van haarscheurtje bij camera.
Dan krijg je hem gewoon dood leuk terug met de melding dat de garantie is vervallen.maartend schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:37:
Kan iemand me op gang helpen?
Heb ik helaas ook gehad... Valt niks aan te doen, consumenten bon gecontacteerd en zelfs die konden niks voor me doen, omdat toch echt je garantie "vervallen" is. Klachtenservice gecontacteerd ( wat ik volgens de medewerker van de Hi winkel moest doen ( Hi = KPN = zelfde rep.center ), Ook daar wordt je verwezen naar de consumentenbond, dus dat heeft ook weinig zin helaas....
Er zit denk ik niet veel anders op dan je er bij neerleggen, en met je telefoon rond te blijven lopen, of zoals ik gedaan heb, contract opgekocht en een nieuwe telefoon/contract afgesloten...
Kost wat maar dan weet je teminste wel waar je staat...
Succes ermee