Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
Alex) schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:49:
Ik heb nu een gloednieuwe X1, afkomstig uit 09W04.
Gloednieuw?
Mijn 09w04 had ik, geloof ik, ergens rond begin maart al.. (voordat de 4gb kaart+ film actie was afgelopen)
En ik heb dus een scheur.
daan! schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:15:
Ook ik heb een scheurtje. :|
09w04, de zilveren versie.
Bij de aan/uit knop, op het mat-zilver. (dus niet het chroom-zilver)

Morgen maar langs de HiShop.
Maar inmiddels zijn we weer bijna 3 maanden verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hij is echt helemaal nieuw... op de behuizing is geen krasje te bekennen en de plasticjes die er bij een nieuwe ook opzitten zaten er ook nog op, zowel voor als achterop.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIsschien eentje die nog over was uit een batch?
Week 4 zijn we ook al een tijdje gepasseerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 20:18
Ja, ik heb zelf ook een van 09w04 en deze heeft nog geen scheuren heb hem sinds begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Mijn tweede X1 (09W04) heeft inmiddels ook alweer een scheur bij de volumeknop.... zucht...
Ga hem voorlopig nog niet laat repareren. Eerst maar eens zeker weten dat het daarna niet meer optreedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister EINDELIJK mijn telefoon weggebracht :P. Had eht steeds uitgesteld, omdat ik de telefoon niet maanden kwijt wilde zijn, maar ik kon er nu toch niets meer mee aangezien hij uit zichzelf mensen ging bellen etc.

Ben naar de Hi shop geweest en de medewerker kende het probleem (de scheurtjes dan), zei ook dat het een bekend probleem was, dus ik heb niets uit hoeven leggen daarover.

Nu kijken of ze hem kunnen maken, en dan bedoel ik vooral het feit dat mn telefoon zn eigen leventje ging leiden, de scheuren vond ik nog het minst erg.

ongeveer 3 weken zou het gaan duren, dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mijn telefoon ging ook een eigen leventje leiden... ik heb 'm weggebracht en heb nu een nieuwe gekregen. Topservice bij Vodafone! :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet waarom de mensen met HI/KPN niet naar een KPN Repair & Go center gaan. Daar krijg je meteen een nieuwe X1 mee, je gaat toch geen 3 weken wachten als het ook zo kan :P?
Ik heb er vorige week dus 1 gekregen die ook alweer zwaar aan het inscheuren is :S Word er doodmoe van maar ga er voorlopig even niet mee terug, pas als het echt erg wordt ga ik weer een nieuwe halen. Ik blijf bezig zo. Dit is nummer 3 in een half jaar tijd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Hier is het ook raak, in de batterijklep, naast de stylus en boven de flitser van de camera... Daarnaast is het toestel even stabiel als een PC met Windows ME.... :( Op naar de Vodafone winkel maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:47:
Ik snap echt niet waarom de mensen met HI/KPN niet naar een KPN Repair & Go center gaan. Daar krijg je meteen een nieuwe X1 mee, je gaat toch geen 3 weken wachten als het ook zo kan :P?
Ik heb er vorige week dus 1 gekregen die ook alweer zwaar aan het inscheuren is :S Word er doodmoe van maar ga er voorlopig even niet mee terug, pas als het echt erg wordt ga ik weer een nieuwe halen. Ik blijf bezig zo. Dit is nummer 3 in een half jaar tijd :|
Ben daar zelf als eerste naartoe gegaan, maar werd toen doorverwezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
OMG, deze topic net even gelezen, althans niet alles, maar wat is dit erg!
Gewoon een bagger behuizing wat je niet van deze merk zou mogen verwachten....erg erg jammer.... Voor mij geen X1.... als er eenX2 uitkomt dan bedenk ik mij wel twee keer....

(op zoek naar een nieuwe telefoon ivm abo verlenging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou is de mijne ook al kapot er mist gewoon een stukje uit de chrome (plastic) lijst niet erg groot maar storend als je het weet, kan ik mijn telefoon gewoon naar Vodafone brengen (heb ik nog bewijs nog) moet dan namelijk goed gaan zoeken misschien dat iemand van jullie weet of je daar gewoon kan komen aanzetten met je toestel en hun het voor je kunnen opzoeken toestel is net 2 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:02:
Nou is de mijne ook al kapot er mist gewoon een stukje uit de chrome (plastic) lijst niet erg groot maar storend als je het weet, kan ik mijn telefoon gewoon naar Vodafone brengen (heb ik nog bewijs nog) moet dan namelijk goed gaan zoeken misschien dat iemand van jullie weet of je daar gewoon kan komen aanzetten met je toestel en hun het voor je kunnen opzoeken toestel is net 2 maanden oud.
Ik moest mn pakbon(2 stuks) aantonen toen ik mn X1 ter reparatie had aangeboden. Anders kon ie niet onder garantie worden gerepareerd.
Mijn toestel ziet er weer bijna als nieuw uit... ben benieuwd hoelang deze het uithoud. Medewerker beweerde dat SE de behuizing op bepaalde punten had verstevigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 21:48

Kolder

Raaarrrr

Ik heb mijn Xperia X1 eergisteren ook ter reparatie opgestuurd.
De behuizing was gescheurd bij de camera. Vanaf de camera naar het chromen randje. Ook was in het midden aan de lange zijde een stuk uit de chromen rand verdwenen. Last but not least, toen de man bij de telefoonzaak mijn telefoon open maakte bleek ook nog eens het complete binnen werk gescheurd. Ongelooflijk. Ik ben heel erg benieuwd of dit nog te repareren valt of dat het een nieuwe wordt.

Whatever........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Kolder schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:06:
Ik heb mijn Xperia X1 eergisteren ook ter reparatie opgestuurd.
De behuizing was gescheurd bij de camera. Vanaf de camera naar het chromen randje. Ook was in het midden aan de lange zijde een stuk uit de chromen rand verdwenen. Last but not least, toen de man bij de telefoonzaak mijn telefoon open maakte bleek ook nog eens het complete binnen werk gescheurd. Ongelooflijk. Ik ben heel erg benieuwd of dit nog te repareren valt of dat het een nieuwe wordt.
wordt gewoon gerepareerd sony heeft dat besloten om de behuizingen te repareren met de verbeterde behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Even een vraagje. Ik heb tweedehands goedkoop een Xperia X1 gekocht. Echter heb ik ook de welbekende scheurtjes. Vooralsnog heb ik geen bon. Kan ik nu nog aankloppen bij Samsung? En waar zie je de productieweek. Op de batterij zie ik staan: 08W35.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankloppen bij Samsung lijkt me sowieso niet handig, aangezien het een Sony Ericsson is.
Maar ik denk dat je wel echt een aankoopbewijs nodig hebt. Al weet ik dit niet zeker, misschien kunnen ze met het imei nummer ook al een hoop.

edit: De productie week staat op je toestel zelf, onder de batterij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Ten eerste: Samsung ziet je al aankomen lol

Ten tweede wat er op de batterij staat is de productie week van de batterij en daar heb je niks aan.
Productie week staat achterop het toestel. (in dezelfde vermelding)
Maar daar heb je ook niets aan.
Wat je wel nodig hebt is het imei nummer dat kun je opvragen op het toestel (zeg maar een frame nummer) dan bel je SE x1 lijn
Daarmee kan Sony Ericsson zien wie hem geleverd heeft KPN Vodafone Phonehouse en wanneer ze hem geleverd hebben en aan wie hij verkocht is.
Daarna kunnen zij je vertellen waar je hem ter reparatie moet aanbieden en/of het onder de garantie valt.

Ten derde wat je in het x1 topic vraagt die speling is niet normaal

Waarschijnlijk is degene die hem aan jou verkocht heeft heel blij dat jij hem kocht slimme zet maar spijtig voor jou

edit > mm NN2 is me net voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister mijn (zwarte) X1 afgedropt bij Dynafix, scheurtje bij de stylus, in het zilveren gedeelte en de lak van de accuklep was verdwenen, net alsof ik hem met schuurpapier behandeld heb!

Nu maar wachten, de meneer van Dynafix gaf aan dat het waarschijnlijk binnen een weekje gefixt was.

Mijne was van week 50 2008

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kan me hier ook aanmelden. Heb mijn toestel sinds januari (08W49) en zag gister dat ik een scheurtje had van het zilveren randje boven de flitser richting de powerknop. Toen ik het batterijklepje verwijderde zag ik dat ik daaronder ook 2 scheurtjes had zitten. Van de week eerst maar eens langs de VF winkel hier in Arnhem. Heb de telefoon ooit wel een keer van mijn bureau laten stuiteren waardoor er wat verf af gekrast is. Gaan ze die scheuren hier nu niet op afschuiven?

Geluk bij een ongeluk is dat ik toch al van plan was om hem te verkopen omdat mijn abo bijna is afgelopen. Als dit gefixt is gaat dat net ff wat makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:09:
En ik kan me hier ook aanmelden. Heb mijn toestel sinds januari (08W49) en zag gister dat ik een scheurtje had van het zilveren randje boven de flitser richting de powerknop. Toen ik het batterijklepje verwijderde zag ik dat ik daaronder ook 2 scheurtjes had zitten. Van de week eerst maar eens langs de VF winkel hier in Arnhem. Heb de telefoon ooit wel een keer van mijn bureau laten stuiteren waardoor er wat verf af gekrast is. Gaan ze die scheuren hier nu niet op afschuiven?

Geluk bij een ongeluk is dat ik toch al van plan was om hem te verkopen omdat mijn abo bijna is afgelopen. Als dit gefixt is gaat dat net ff wat makkelijker. :)
Tja dat is mooi meegenomen als je hem wilt verkopen waarschijnlijk krijg je een nieuwe behuizing en lijkt dus zo goed als nieuw
de scheuren moeten nu al wel bekend zijn bij de reparatie service centrums dus je kan er wel vanuit gaan dat hij normaal gerepareerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben ook van de partij hoor! Voor de statistieken; 08W52, scheurtje vanaf volumeknop naar binnen richting batterij. Altijd redelijk goed in de gaten gehouden, maar nu zit hij er. Het stoort me verder niet echt ofzo, wellicht dat ik hem laat repareren als het makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn telefoon 30 mei weggebracht, deze is nu een week "in behandeling bij reparateur" iemand een idee hoe lang dit doorgaans duurt?

De volgende stap is: Klaar voor verzending :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard899
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:59
ik had mijn SE X1 (black) 27 mei ter reparatie aangeboden,
had een scheur in de chroom lijst. vandaag 9-6-2009 een belletje gehad van
de Belcompany dat mijn X1 was gerepareerd onder garantie
en dat ik hem af kon komen halen _/-\o_

nou maar hopen dat er geen andere gaan ontstaan en dat hij daadwerkelijk gerepareerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 21:48

Kolder

Raaarrrr

Mijne dus vandaag aangekomen op de reparatie dienst en in 2,5 uur gerepareerd
Gaat dat altijd zo snel ??

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 2-6-2009 14:29:24
Order - Bevestigd 2-6-2009 14:29:28
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 3-6-2009 10:57:58
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 4-6-2009 5:25:21
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 4-6-2009 5:25:22
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 9-6-2009 12:20:48
Reparatie repair center - In behandeling 9-6-2009 12:22:50
Reparatie repair center - Voltooid 9-6-2009 15:07:47

Whatever........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolder schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:20:
Mijne dus vandaag aangekomen op de reparatie dienst en in 2,5 uur gerepareerd
Gaat dat altijd zo snel ??

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 2-6-2009 14:29:24
Order - Bevestigd 2-6-2009 14:29:28
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 3-6-2009 10:57:58
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 4-6-2009 5:25:21
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 4-6-2009 5:25:22
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 9-6-2009 12:20:48
Reparatie repair center - In behandeling 9-6-2009 12:22:50
Reparatie repair center - Voltooid 9-6-2009 15:07:47
hmm bij Hi duidelijk niet :P, mijne staat al een week op in behandeling bij reparateur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
in behandeling bij de reparateur is dus wachten op onderdelen succes daarmee
Hi is zeer traag maar dat ligt aan Teleplan en niet aan Hi die hebben het uitbesteed en Teleplan doet aan de een of andere manier niet aan voorraad heb ik het gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
the boiler schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:55:
Teleplan doet aan de een of andere manier niet aan voorraad heb ik het gevoel
Het kan natuurlijk ook zijn dat de hele wereld onderdelen van de xperia wil hebben aangezien die overal gelijke kuren vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ja maar waarom kan vodafone en andere providers de toestellen wel snel repareren
Van teleplan reperaties hoor je alleen maar 4 weken of langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Chaosstorm schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:38:
[...]

Dan zou ik voor de touch pro 2 gaan alleen weet ik niet wanneer die uit komt... en heeft deze ook de Qualcomm 7200 chip :X
Na alle problemen met mijn X1, heb ik van de week de Touch Pro 2 maar besteld. Hopelijk is dat WEL een fatsoenlijk toestel.

Voor de stats:
- scheurtje van flitser naar aan/uit knop
- toetsenbord werkt niet meer
- scherm valt soms op zwart en dan werkt alleen harde reset (bat verwijderen) nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffff ik kijk vandaag op e-repair voor mn telefoon staat er dit:

Afwijsreden: Defect valt niet onder garantie (schade)
Gestelde diagnose: Vloeistofschade
Reparatiewerkzaamheden: Afgekeurd (Vochtschade).

Verbruikte onderdelen: 1 - sony-e xperia x1 zlv.

Mn toestel is bij mijn weten nooit met water in contact gekomen.
Het ging om de scheurtjes en om het feit dat mn telefoon regelmatig zn eigen leventje ging leiden??

iemand een idee wat dit precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Laatst online: 10-09 08:56
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:13:
Pffff ik kijk vandaag op e-repair voor mn telefoon staat er dit:

Afwijsreden: Defect valt niet onder garantie (schade)
Gestelde diagnose: Vloeistofschade
Reparatiewerkzaamheden: Afgekeurd (Vochtschade).

Verbruikte onderdelen: 1 - sony-e xperia x1 zlv.

Mn toestel is bij mijn weten nooit met water in contact gekomen.
Het ging om de scheurtjes en om het feit dat mn telefoon regelmatig zn eigen leventje ging leiden??

iemand een idee wat dit precies inhoudt?
Dat je net zoals ik... hem niet gerepareerd terug krijgt en nog steeds met de gebakken peren zit :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi kut dan :P. Toch raar dat ze dan wel een onderdeel hebben gebruikt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel vandaag ook op laten sturen door de VF winkel. De medewerker die mij hielp kende het probleem maar kon niet garanderen dat het ook echt onder garantie zou vallen. Hij heeft Dynafix nog even gebeld en SE had volgens hen hele strenge eisen gesteld wat betreft de scheurtjes. Maar als ik mijn probleem vergelijk met de foto's die ik gezien heb dan lijkt het mij heel sterk dat het niet onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
NeoFoX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:40:
[...]

Dat je net zoals ik... hem niet gerepareerd terug krijgt en nog steeds met de gebakken peren zit :)
Werd je nog voor een keuze gesteld? Nieuwe kopen of toch laten repareren? Onderzoekskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!

Ik kan zelf mijn telefoon woensdag op halen, maar ben benieuwd of ze dan inderdaad onderzoekskosten in rekening gaan brengen, want die behuizing is zeker weten geen waterschade :S. (is bij hi overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:56:
Gister mijn (zwarte) X1 afgedropt bij Dynafix, scheurtje bij de stylus, in het zilveren gedeelte en de lak van de accuklep was verdwenen, net alsof ik hem met schuurpapier behandeld heb!

Nu maar wachten, de meneer van Dynafix gaf aan dat het waarschijnlijk binnen een weekje gefixt was.

Mijne was van week 50 2008
Na een dikke week heb ik hem vandaag weer kunnen halen, nieuwe behuizing + nieuwe batterijklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
na de zoveelste blamage met teleplan en primafoon (kpn winkel) service
en nu de touch pro 2 er is heb ik eindelijk een goed alternatief
ik heb dus gevraagd om een ander toestel en heb al 70 % toezegging dat dit mogelijk is
jammer mooi toestel maar kwaliteit is ver te zoeken (waarschijnlijk ben ik wel de enigste die hem 6 X in reparatie heeft gehad)
mijn probleem is eigenlijk meer niet capabele medewerkers in de kpn winkel die geen tijd nemen om fatsoenlijk een reparatie bon te schrijven laatste omschijving van mijn probleem was
> zivleren kijst negint te scherm = zilveren lijst begint te scheuren boven stylus
het toestel is 3 keer gescheurt en 3 keer opnieuw in reparatie gestuurd door de slechte service

tja ik ben het gewoon zat het hele se x1 zooi jammer maar ik hoop nu dat ik een htc tp2 mag uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:58:
De status van mijn X1 bij Dynafix is nu "Wacht op omruil" - betekent dat dat ik een nieuwe X1 ga krijgen?
Ik heb deze status nu ook bij mijn toestel staan. Zou jij mij kunnen vertellen of je nou uiteindelijk een hele nieuwe hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag na bijna drie weken wachten mijn xperia teruggehad, met de constatering dat er waterschade was en daardoor mijn toestel geen garantie meer had en dus ook de scheurtjes niet gemaakt konden worden.

Heb mijn telefoon nooit in water laten vallen, altijd netjes op geweest, dus vind het toch raar. Zit ik mooi met een toestel wat niet meer naar behoren functioneerd en ook nog is lelijk is dankzij de scheuren,. (al vind ik dat het minst erg)

Maar heb toch ook nog goed nieuws gehad, want mag over een maand en 1 dag mijn abbonement alweer verlengen.

Dat wordt mooi geen SE of HTC :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:01

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:10:
Nou vandaag na bijna drie weken wachten mijn xperia teruggehad, met de constatering dat er waterschade was en daardoor mijn toestel geen garantie meer had en dus ook de scheurtjes niet gemaakt konden worden.

Heb mijn telefoon nooit in water laten vallen, altijd netjes op geweest, dus vind het toch raar. Zit ik mooi met een toestel wat niet meer naar behoren functioneerd en ook nog is lelijk is dankzij de scheuren,. (al vind ik dat het minst erg)

Maar heb toch ook nog goed nieuws gehad, want mag over een maand en 1 dag mijn abbonement alweer verlengen.

Dat wordt mooi geen SE of HTC :P.
Door zulke acties verliezen bedrijven nou klanten. Want nu zal je waarschijnlijk nooit meer een SE or HTC telefoon halen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:10:
[...] met de constatering dat er waterschade was en daardoor mijn toestel geen garantie meer had en dus ook de scheurtjes niet gemaakt konden worden.[...]
Ik begrijp dat je dat verteld wordt, scheelt hun weer kosten.
Maar als die waterschade niet de oorzaak is van het ontstaan van de scheurtjes, vervalt juridisch gezien de garantie waaronder de scheurtjes gerepareerd zouden moeten worden, ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
nou mijn drama gaat weer verder
na 22 weken is mijn tweede toestel gescheurd
16 weken in reparatie
en het antwoord van kpn primafoon winkel is het toestel is niet kapot het heeft wel een scheur maar hij doet het nog steeds dus ik kan geen garantie krijgen omdat het toestel functioneerd belachelijk.
ik heb het via kassa gemailed en heb dus ook direct contact met het kpn escalatie team die dus door kassa zijn ingeschakeld en die bemiddelen mijn zaak
die vonden dit ook dus ronduit belachelijk en maandag krijg ik te horen hoe ze dit gaan oplossen
echt wat een service ik wordt echt ronduit genaaid doordat een verkoper zo idioot is dat hij van mening is dat het wel mag scheuren als het toestel het maar blijft doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the boiler schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:17:
nou mijn drama gaat weer verder
na 22 weken is mijn tweede toestel gescheurd
16 weken in reparatie
en het antwoord van kpn primafoon winkel is het toestel is niet kapot het heeft wel een scheur maar hij doet het nog steeds dus ik kan geen garantie krijgen omdat het toestel functioneerd belachelijk.
ik heb het via kassa gemailed en heb dus ook direct contact met het kpn escalatie team die dus door kassa zijn ingeschakeld en die bemiddelen mijn zaak
die vonden dit ook dus ronduit belachelijk en maandag krijg ik te horen hoe ze dit gaan oplossen
echt wat een service ik wordt echt ronduit genaaid doordat een verkoper zo idioot is dat hij van mening is dat het wel mag scheuren als het toestel het maar blijft doen
Dit klinkt echt als een hoop ellende inderdaad. Het is helaas zo dat een groot deel van het personeel in telefoonwinkels echt de ballen verstand hebben van het product waar ze mee werken. Ik hoop voor je dat het snel op een goede manier opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Die van mijne is ook gescheurd! :( bij de o-zo-bekende volumeknop...Ik heb trouwens een Vodafone branded X1 uit Week 08 49

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/9116/p1040313k.jpg

Wat raden jullie mij aan? Naar Vodafone winkel stappen of gelijk naar een SE service center te gaan? Dank u!

[ Voor 26% gewijzigd door wenneyhanney op 21-06-2009 11:35 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:29:
[...]

Dit klinkt echt als een hoop ellende inderdaad. Het is helaas zo dat een groot deel van het personeel in telefoonwinkels echt de ballen verstand hebben van het product waar ze mee werken. Ik hoop voor je dat het snel op een goede manier opgelost wordt.
in essentie komt het echter neer op het feit dat SE nog steeds niet wil erkennen dat ze een kloteprodukt op de markt hebben gebracht. als de dat wel zouden doen zou ieder service-center hem gewoon kunnen vervangen door een ander toestel van betere kwaliteit en dat gaat nu niet. De provider is wel gek dat hij alle ellende vam SE op zich neemt als die later tegen de provider zegt: jullie krijgen geen vergoeding. SE is de grote boosdoener, temeer omdat ze nog steeds datzelfde kloteprodukt in produktie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 04:04:
[...]

in essentie komt het echter neer op het feit dat SE nog steeds niet wil erkennen dat ze een kloteprodukt op de markt hebben gebracht. als de dat wel zouden doen zou ieder service-center hem gewoon kunnen vervangen door een ander toestel van betere kwaliteit en dat gaat nu niet. De provider is wel gek dat hij alle ellende vam SE op zich neemt als die later tegen de provider zegt: jullie krijgen geen vergoeding. SE is de grote boosdoener, temeer omdat ze nog steeds datzelfde kloteprodukt in produktie heeft
SE heeft het haarscheurtjes probleem officieel erkend hoor. Ik vind het wel erg opvallend dat het erg afhankelijk is van de provider die iemand heeft. Bij KPN bijvoorbeeld zitten mensen zitten weken te wachten voor zij het toestel weer terug hebben. En dat zo'n medewerker dan zegt: "hij is wel gescheurd maar hij doet het nog wel gewoon, dus dat valt niet onder de garantie" is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ik heb mijn telefoon door VF naar Dynafix laten sturen op de 11e. Op de 19e is het toestel omgeruild en naar mij teruggestuurd. En volgens mij zijn er met mij nog heel veel anderen die hun VF toestel na ruim een week alweer terug hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 03:48
Klovan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:35:
Hier nog een mooie closeup van het afbladderen van de buitenste laag van de lak met een Silver Vodafone Branded 08W44 (info zet ik straks ook op xda)

[afbeelding] Laklaag zit nog vast

[afbeelding] Laklaag is weg (schuin onder volumeknop)

Meest linker plaatje in TS is trouwens mijn telefoon...
Prachtige fotos.
Die zijn zeker niet met een SE X1 gemaakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 03:48
Djeez... dit zijn allemaal recente posts.

Zijn die Experia's die jullie hebben dan zo nieuw dat ze gelijk na een paar weken al kapot scheuren of komen deze problemen pas na ettelijke maanden?

En die dacht mijn Omnia weg te doen voor een SE X1... misschien dat dus toch maar beter niet doen. Of hebben de allernieuwste reeksen dat probleem niet (of minder).

Het is natuurlijk klote dat een GSM van een kleine 600 euro zulke problemen heeft. Was dit toestel dan niet uit metaal? Of is alleen maar de batterijklepje van aluminium en misschien nog die schermomlijsting.

Zijn er ook mensen uit Belgie die dit probleem hebben (en hoe zit dat daar met omruiling/herstelling)? Want in Belgie bestaat er natuurlijk geen programma zoals Kassa dat consumenten helpt met hun problemen. Tja er is dat boekje testaankoop maar daar moet je op geabboneerd zijn voordat ze je helpen.

Verder zou ik willen weten. De SE X1 is gemaakt door HTC, wil dit zeggen dat HTC smartphones zoals de Diamond Touch Pro (1 en 2) ook zulke problemen hebben? Of is dit enkel bij de toestellen die uitbesteed werden (in dit geval aan SE). Want dan is het niet eerlijk van HTC om inferieur materiaal te leveren aan SE aan premium prijzen.

Cheers,

epdm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
zou het zekers afraden om hem om te ruilen
de scheuren beginnen spontaan bij mijn eerste na 3 weken (kantoor gebruik)
het tweede toestel na 6 weken zelfde gebruik
echt waardeloze kwaliteit

se zegt de nieuwere toestelen met een betere behuizing leverd maar ik vraag dat echt af aangezien mijn tweede uit week 04-2009 was of is .

tja de service van hi is echt verschrikkelijk en de antwoorden zijn helemaal belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook niet voor een Xperia gaan. Mijn telefoon is al drie keer vervangen met een nieuwe behuizing en ik heb nu voor de 4e keer weer een scheur bij de bekende zijstrip die op een gegeven moment er af valt. Ik wil mijn toestel heel graag ruilen met een touch pro 2, maar ik heb een vodafone branded toestel (van de vodafonewinkel dus) en die verkopen (nog) geen touch pro 2. Ik had ze nog gebeld of zij touch pro 2 gaan verkopen in de nederlandse vodafone winkels. Ze zeiden dat dit niet gaat gebeuren. Wat ik raar vind is dat zij hetzelfde zeiden bij de touch diamond 2, maar die zie ik nu wel netjes op de site van vodafone staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 02:06
Heb nu ook al een stel scheurtjes erin zitten. Ik zag dus dat er meerdere mensen ook scheurtjes hadden zitten bij de batterij. Dus ik kijken zit daar een hele grote scheur. Zo erg dat ik zelfs de behuizing los zit(niet dat hij eraf kan vallen maar je kan hem wel bewegen) Er zit ook een erge scheur bij de Stylus.Hoewel ik er geen last van heb ben ik toch bang dat het erger word en wil hem graag oplaten sturen voor reparatie.(als het mogenlijk is een ander toestel dan een X1) Maar wat moet ik nu precies doen? Ik heb mijn toestel bij GSMweb besteld met een Telfort abbonement. Moet ik nu gewoon langs een telfort winkel gaan? Of via GSMweb doen? Ik doe het liever via Telfort omdat ik dan gewoon langs kan gaan en afgeven. Ik vind het opsturen nooit echt fijn. (maar als het niet anders kan.) Toestel is trouwens:08W47. Ben er ook gewoon zuinig mee omgegaan. Dus het ligt niet aan mij :)
Pics:
http://xs140.xs.to/xs140/09250/dsc00315291.jpg
http://xs140.xs.to/xs140/09250/dsc00319443.jpg
http://xs140.xs.to/xs140/09250/dsc00320297.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door bjorntju op 21-06-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst maar eens contact opnemen met gsmweb, zij kunnen je vertellen wat je precies moet doen.

Een geheel ander toestel krijgen lukt je echter zomaar niet, daarvoor moet er eerst toch wel echt iets aan de hand zijn. Bijvoorbeeld het 4 maanden in reparatie zijn van je toestel of het 4 keer later repareren van je toestel nouja etc.

Succes ermee in elk geval.

Ohw ja en ik zou een ieder toch sterk afraden een Xperia te kopen danwel te ruilen :P. Te veel probelemen met dit toestel en dan heb ik het echt niet alleen over de scheurtjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjorntju schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:19:
Heb nu ook al een stel scheurtjes erin zitten. Ik zag dus dat er meerdere mensen ook scheurtjes hadden zitten bij de batterij. Dus ik kijken zit daar een hele grote scheur. Zo erg dat ik zelfs de behuizing los zit(niet dat hij eraf kan vallen maar je kan hem wel bewegen) Er zit ook een erge scheur bij de Stylus.Hoewel ik er geen last van heb ben ik toch bang dat het erger word en wil hem graag oplaten sturen voor reparatie.(als het mogenlijk is een ander toestel dan een X1) Maar wat moet ik nu precies doen? Ik heb mijn toestel bij GSMweb besteld met een Telfort abbonement. Moet ik nu gewoon langs een telfort winkel gaan? Of via GSMweb doen? Ik doe het liever via Telfort omdat ik dan gewoon langs kan gaan en afgeven. Ik vind het opsturen nooit echt fijn. (maar als het niet anders kan.) Toestel is trouwens:08W47. Ben er ook gewoon zuinig mee omgegaan. Dus het ligt niet aan mij :)
Pics:
http://xs140.xs.to/xs140/09250/dsc00315291.jpg
http://xs140.xs.to/xs140/09250/dsc00319443.jpg
http://xs140.xs.to/xs140/09250/dsc00320297.jpg
Die scheurtjes op de eerste 2 fotos had ik ook. Alleen bij jou zijn ze wel een stukje erger. Op de derde foto heb ik het idee dat hij binnenkort helemaal in mekaar stort. Ik denk dat je gewoon contact op moet nemen met GSMweb. Zij hebben je het toestel immers verkocht en niet de Telfort winkel. Dat je daarbij een Telfort abonnement hebt staat er helemaal los van.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 02:06
Ja dat denk ik ook ja. Raad zelf nu ook mensen af er een te kopen. Met het OS heb ik geen problemen mee. Maar de behuizing is echt gewoon bagger. Hoop eigenlijk dat ik hem toch nog tegen een ander toestel kan ruilen maar dat denk ik idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ik kan de mijne nu ophalen bij de kpn winkel dan moet ik hem opsturen naar het kpn escalatie team en die geven mij dan 400 euro compensatie
tja daar heb ik nog geen nieuw toestel mee (touch pro 2)
maar aangezien ik nog 1.3 jaar vooruit moet wil ik het liefst van dit bagger product af
dan maar 140 euro bij leggen heb ik wel weer het nieuwste product maar dat risico neem ik maar
hopelijk kan ik volgende week mijn nieuwe toestel bestellen en ben ik zsm vanaf

ik raad zoiezo primafoon in emmeloord af bagger service ook volgens hi zelf
ach de x1 is iets waar ik een half jaar heb naar uitgekeken en ook iets waar ik een half jaar na aanschaf heb naar uitgekeken en nu ben ik het een half jaar aan het weg kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrem
  • Laatst online: 31-08 21:59
Ik dacht laat ik eens een positief bericht plaatsen over de Xperia X1. O-)

Mijn xperia ging al na 3 weken (begin januari) hevige scheuren vertonen bij het volume knopje, naar de vodafone reparatie shop in Eindhoven (Piazza, voor de bekenden) gebracht en die hebben zonder al te veel discussie het achterkantje vervangen en tot nu (dus 6 maanden) geen problemen. Altijd telefoon gewoon in de broekzak gestoken en niet bijzonder voorzichtig mee geweest.
Ik dacht dus: productie fout in het plastic is opgelost, dat gaat niet meer scheuren... helaas keek ik toch nog even voor de zekerheid achter het batterij klepje voor dit te posten. Toch weer een (haar)scheurtje :(

Het is nog maar een haarscheurtje echt minimaal dus een maandje houd ie het nog wel uit maar daarna toch maar weer naar de reparatieshop...
Jammer dat ik een 2 jarig abonnement heb genomen, als de volgende achterkant het weer een half jaar uithoud gaat ie precies na de garantie termijn weer scheuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devrem schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:40:
Ik dacht laat ik eens een positief bericht plaatsen over de Xperia X1. O-)

Mijn xperia ging al na 3 weken (begin januari) hevige scheuren vertonen bij het volume knopje, naar de vodafone reparatie shop in Eindhoven (Piazza, voor de bekenden) gebracht en die hebben zonder al te veel discussie het achterkantje vervangen en tot nu (dus 6 maanden) geen problemen. Altijd telefoon gewoon in de broekzak gestoken en niet bijzonder voorzichtig mee geweest.
Ik dacht dus: productie fout in het plastic is opgelost, dat gaat niet meer scheuren... helaas keek ik toch nog even voor de zekerheid achter het batterij klepje voor dit te posten. Toch weer een (haar)scheurtje :(

Het is nog maar een haarscheurtje echt minimaal dus een maandje houd ie het nog wel uit maar daarna toch maar weer naar de reparatieshop...
Jammer dat ik een 2 jarig abonnement heb genomen, als de volgende achterkant het weer een half jaar uithoud gaat ie precies na de garantie termijn weer scheuren :(
Ik denk dat die productiefout toen nog niet opgelost was. Heb destijds gelezen dat ze bij SE niet konden garanderen dat het probleem opgelost zou zijn bij de toestellen tot en met week 52. Producten binnen de EU zijn overigens altijd voorzien van 2 jaar garantie. Als hij dus na iets meer dan een jaar kapot gaat valt dit ook nog onder de garantie. Het enige probleem wat dan ontstaat is dat ze het gemakkelijker op gebruiksschade kunnen gooien.

Ik heb mijn toestel overigens na 10 dagen weer op kunnen halen. Ik had het idee dat mijn scheuren wel meevielen (veel minder erg dan die van Bjorntu) maar blijkbaar was het toch zo erg dat ze me een compleet nieuw toestel hebben gegeven. Heb me met het nieuwe imei nummer meteen maar even opnieuw aangemeld voor een extra 8 gb kaartje. Al met al prima service van VF en SE dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrem
Leo bedankt. Inderdaad 2 jaar garantie, zolang de scheurtjes niet te extreem worden kan ik hopelijk zonder problemen langs de reparatie shop blijven gaan.

En goede service van Vodafone alleen jammer dat ik er gebruik van moet maken.
Zo vind ik de X1 ook een geweldig toestel alleen jammer dat het om de X tijd gerepareerd moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een experia x1 met haarscheurtjes.

Telefoon is al wat ouder maar vond nergens de tijd om naar de winkel te gaan.

Ben vandaag maar naar de Hi shop in Eindhoven geweest, en de lieftallige dame wist mij te vertellen dat ik daarvoor contact moet opnemen met SE.

Ik vroeg nog of dit niet gewoon een garantiekwestie is aangezien ik mijn telefoon bij HI heb aangeschaft.

Kan iemand mij hier duidelijkheid in verschaffen?

Moet ik dus naar SE bellen of toch maar weer terug naar de winkel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
lol de garantie is afgekocht door KPN Hi en wordt uitgevoerd door teleplan in opdracht van KPN Hi
Dus terug gaan en je niet nog een keer laten afschepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:43:
Ook hier een experia x1 met haarscheurtjes.

Telefoon is al wat ouder maar vond nergens de tijd om naar de winkel te gaan.

Ben vandaag maar naar de Hi shop in Eindhoven geweest, en de lieftallige dame wist mij te vertellen dat ik daarvoor contact moet opnemen met SE.

Ik vroeg nog of dit niet gewoon een garantiekwestie is aangezien ik mijn telefoon bij HI heb aangeschaft.

Kan iemand mij hier duidelijkheid in verschaffen?

Moet ik dus naar SE bellen of toch maar weer terug naar de winkel?

Alvast bedankt!
je hebt gekocht bij kpn dus die moet de garantie verstrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedarkside
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik dus ook voor de tweede keer weer scheuren in mijn X1. Om gek van te worden.

Weet iemand of er in Utrecht ook een vodafone winkel met een dynafix balie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn Xperia van 08W49 heeft inmiddels ook de nodige scheuren. Ik heb hem gister toch maar ingeleverd bij de Phonehouse. Scheuren bij de stylus en de chrome rand aan de zijkant.

Ik hoop echt dat de problemen opgelost zijn met een nieuwe behuizing of scheuren de nieuwe covers nog steeds?

Het vertrouwen in de X1 is inmiddels wel een beetje weg als je dit topic terugleest. Ben benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik heb sinds 2 a 3 maand een X1 en eigenlijk nog helemaal geen last van scheurtjes of andere problemen. Tot gisteravond. Ik heb mn X1 2 uurtjes weggelegt, tijdens training. Toen ik terugkwam was mn telefoon super heet, terwijl die helemaal niks heeft gedaan. Ook was de batterij in 2 uurtjes van ongeveer 75% naar maximaal 15% gegaan, verklaard natuurlijk de hitte.
Heb dan natuurlijk meteen gekeken, wat er allemaal draaide. Helemaal niks, behalve de custom panel die ik heb: Point UI.
Heb me een beetje zorgen erover gemaakt om eerlijk te zijn.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jr-n
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb zo'n beetje alle besproken klachten, behalve het scheurtje bij de stylus. Wel zit bij mijn camera een scheur van het randje van die camera tot bovenop.
Inmiddels gemaild naar zowel sony ericsson als naar vodafone, ben door al het bovenstaande erg benieuwd naar de reacties.

overigens heb ik een 08W44 versie.

Mag ik vragen of jullie betaald hebben voor een reparatie of vervanging, en zo ja, hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ik heb niks betaald voor mijn 5 reparaties
ik heb onderhand mijn x1 vervangen met een HTC tp2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets betaald, maar die van mij is dan ook niet gemaakt :(

Al neem ik aan dat je voor een productie fout niets hoeft te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrem
Ik heb ook niets betaald voor mijn reparatie.
Hoewel de 2e keer de reparatie man het op "user abuse" begon te gooien, gelukkig had zijn collega een dag eerder tegen mij verteld dat dit gewoon garantie werk was, hem even naar zijn collega laten bellen en opgelost :)

Vodafone reparatieshops zijn moeilijk via de Vodafone site te vinden.
Je wil er een waarbij in de "bijzonderheden" "monteur aanwezig" staat zoals:
http://www.vodafone.nl/pr...ls&id=1695&type=citypoint
In Utrecht heb ik er geen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,

die van mij is voor de 2e keer gesneuveld. Alleen heb ik een barst op een plek waar ik het nog niet eerder gezien heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/106828.jpg

In het midden van de onderste chromen rand. ook heb ik verschrikkelijk veel speling tussen het plastic en het chromen randje. Dat wordt weer opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn xperia begon ook scheuren te vertonen .... oa bij de volumeknop en door het frame heen.
En deze week zou ik dus langs kpn gaan ..... en een paar dagen geleden is mijn xperia gevallen, en nu is er een klein stukje ui het plastic gescheurd waar het klepje achter moet haken. (heel klein stukje)

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/7374/jz8gfq.th.jpg

Ik ben dus naar kpn gegaan, ik heb alles eerlijk verteld .. dat de scheuren eral inzaten .. en dat de schade(boven het klepje) is gekomen door een val.

De kpn medewerker ging voor mij bellen, en vertelde dat de scheuren een bekend probleem is en dat hij wordt opgestuurd.
En ik vroeg nog hoe het zit met de schade boven het klepje ... wat daar mee gebeurd, want ik heb geen zin om honderden euros te betalen.
En zijn antwoord was "Ja dat moeten we ff zien"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat deel wordt toch sowieso vervangen? Het kan zijn dat ze het bewust gooien op user abuse omdat hij ook wat stuk is dus, maar dan zou ik gewoon doorzeuren en al het materiaal uit dit topic verzamelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Bij mijn xperia valt de verf eraf op de achterkant Bij het Xperia is de a half weggevaagt... heb een uit 0209 maar nog geen scheuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:06:
Dat deel wordt toch sowieso vervangen? Het kan zijn dat ze het bewust gooien op user abuse omdat hij ook wat stuk is dus, maar dan zou ik gewoon doorzeuren en al het materiaal uit dit topic verzamelen.
Ja klopt! ... je weet maar nooit bij hun ;)
Ik wil zoiezo dat die scheur weg is .. dat is niet mijn schuld ...!

ik ben benieuwd ... gaat 3 weken duren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:10:
[...]

Ja klopt! ... je weet maar nooit bij hun ;)
Ik wil zoiezo dat die scheur weg is .. dat is niet mijn schuld ...!

ik ben benieuwd ... gaat 3 weken duren :|
Ik snap sowieso niet dat je verteld dat dat ene komt doordat ie gevallen is. Daar had ik niks over gezegd als ik jou was. Het onderdeel met de haarscheurtjes zou in principe gewoon vervangen moeten worden maar nu heb je de kans dat ze het er op gooien dat dat ook het gevolg is van die val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Het valt me trouwens op dat veel mensen niet eens weten dat ze scheuren hebben in hun X1. Van het weekend op een BBQ twee Xperia's in mijn handen gehad en beide hadden scheuren zonder dat de eigenaar dit wist. Ben benieuwd hoe hoog het percentage wordt als iedere eigenaar op scheurtjes controleert :X

Volgens de dynafix site is mijn toestel gerepareerd *O* Ben benieuwd hoe lang hij nu goed blijft.

[ Voor 14% gewijzigd door BillSpaarbank op 29-06-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Moet de mijne toch ook maar eens gaan wegbrengen..
Hij mist al een hele tijd bij de batterijklep in de zilveren rand een stukje, en tevens een haarscheurtje bovenop vanaf de powerknop richting de camera...
Sinds gisteren of vandaag zit er ook de grote scheur in de hoek van het batterijcompartiment richting de volumeknop, en sluit de achterkant nu echt niet meer lekker aan...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard899
  • Laatst online: 07:59
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:27:
Nou,

die van mij is voor de 2e keer gesneuveld. Alleen heb ik een barst op een plek waar ik het nog niet eerder gezien heb:

[afbeelding]

In het midden van de onderste chromen rand. ook heb ik verschrikkelijk veel speling tussen het plastic en het chromen randje. Dat wordt weer opsturen...
ik heb hem op deze zelfde plek gehad in mijn chroomlijst, ik heb de experia 1 black editie alleen, mijne is vervangen onder garantie. foto's zijn nog aanwezig :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:39:
Mijn xperia begon ook scheuren te vertonen .... oa bij de volumeknop en door het frame heen.
En deze week zou ik dus langs kpn gaan ..... en een paar dagen geleden is mijn xperia gevallen, en nu is er een klein stukje ui het plastic gescheurd waar het klepje achter moet haken. (heel klein stukje)

[afbeelding]

Ik ben dus naar kpn gegaan, ik heb alles eerlijk verteld .. dat de scheuren eral inzaten .. en dat de schade(boven het klepje) is gekomen door een val.

De kpn medewerker ging voor mij bellen, en vertelde dat de scheuren een bekend probleem is en dat hij wordt opgestuurd.
En ik vroeg nog hoe het zit met de schade boven het klepje ... wat daar mee gebeurd, want ik heb geen zin om honderden euros te betalen.
En zijn antwoord was "Ja dat moeten we ff zien"
Mijnes is dus opgestuurd en bij e-repair kun je het volgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
MRA/Order nr: 2H62514  Uw referentie: 1111111  111
Toestel: Sony Ericsson Xperia X1     
Serienummer: 1111111111111    
Verzenddatum: ?   
Als klacht gaf u op: Behuizing breekt aan alle kanten !!   
Door u is aangegeven: Aankoopgarantie   

Afwijsreden: Aankoopbewijs niet aanwezig   
Gestelde diagnose: Behuizing defect / Verkleurd   
Reparatiewerkzaamheden: Gerepareerd op level 1.

Verbruikte onderdelen: 1 - rear bottom housing silver

Is hij nu wel gemaakt of afgewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:31:
[...]

Mijnes is dus opgestuurd en bij e-repair kun je het volgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
MRA/Order nr: 2H62514  Uw referentie: 1111111  111
Toestel: Sony Ericsson Xperia X1     
Serienummer: 1111111111111    
Verzenddatum: ?   
Als klacht gaf u op: Behuizing breekt aan alle kanten !!   
Door u is aangegeven: Aankoopgarantie   

Afwijsreden: Aankoopbewijs niet aanwezig   
Gestelde diagnose: Behuizing defect / Verkleurd   
Reparatiewerkzaamheden: Gerepareerd op level 1.

Verbruikte onderdelen: 1 - rear bottom housing silver

Is hij nu wel gemaakt of afgewezen?
Het lijkt me dat hij gerepareerd is en vervolgens de rekening gepresenteerd krijgt.
BillSpaarbank schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:00:
Het valt me trouwens op dat veel mensen niet eens weten dat ze scheuren hebben in hun X1. Van het weekend op een BBQ twee Xperia's in mijn handen gehad en beide hadden scheuren zonder dat de eigenaar dit wist. Ben benieuwd hoe hoog het percentage wordt als iedere eigenaar op scheurtjes controleert :X

Volgens de dynafix site is mijn toestel gerepareerd *O* Ben benieuwd hoe lang hij nu goed blijft.
Gistermiddag mijn toestel opgehaald en beoordeeld. De nieuwe cover zag er netjes uit, alleen hebben ze het onderste deel van de cover niet vervangen (het stukje met het SE-logo). Deze heeft dus nog een scheur waar de batterijklep de behuizing raakt.

Verder heb ik de stylus en geheugenkaart niet terug gekregen. Ik zag later dat het ook niet op de bon stond :( Eigen stomme schuld dus. De winkel ging er nog even achteraan.

Dus weer een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:10:
[...]

Het lijkt me dat hij gerepareerd is en vervolgens de rekening gepresenteerd krijgt.

[...]

Gistermiddag mijn toestel opgehaald en beoordeeld. De nieuwe cover zag er netjes uit, alleen hebben ze het onderste deel van de cover niet vervangen (het stukje met het SE-logo). Deze heeft dus nog een scheur waar de batterijklep de behuizing raakt.

Verder heb ik de stylus en geheugenkaart niet terug gekregen. Ik zag later dat het ook niet op de bon stond :( Eigen stomme schuld dus. De winkel ging er nog even achteraan.

Dus weer een weekje wachten.
Nou dit toestel heb ik bij mijn abbonoment gekregen (1 jarig abbo) en ik heb zelfs 200 euro voor het toestel betaald.....
Ik ga niks betalen ... ik heb alle papieren aan de kpn medewereker laten zien, en hij heeft van een paar een kopie gemaakt ...

Dan hoef ik toch niet te betalen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:40:
[...]

Nou dit toestel heb ik bij mijn abbonoment gekregen (1 jarig abbo) en ik heb zelfs 200 euro voor het toestel betaald.....
Ik ga niks betalen ... ik heb alle papieren aan de kpn medewereker laten zien, en hij heeft van een paar een kopie gemaakt ...

Dan hoef ik toch niet te betalen of wel?
Lijkt me niet. Even bellen en je weet het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
gerard899 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:55:
[...]

ik heb hem op deze zelfde plek gehad in mijn chroomlijst, ik heb de experia 1 black editie alleen, mijne is vervangen onder garantie. foto's zijn nog aanwezig :9 :P
Bij mij is het crome er gewoon afgevallen, maar ook op precies dezelfde plek.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb mijn experia x1 ookal een keer weggebracht en laten repareren, toen was hij gescheurd bij de cam en waar de stylus in gaat. Nu heb ik echter ontdekt dat als je de batterij eruit haalt hij ook gescheurd is bij de ruimte waar de stylus zit aan de binnenkant. Ook de batterij klep sluit niet mooi meer aan en de telefoon loopt vaak vast. Ik heb een email gestuurd naar sony ericson waarop ik het antwoord kreeg moest hem maar naar een service point brengen. Dus voor de 2e keer moet ik deze foon wegbrengen ik vind dit zeer slechte zaak en heb ook nog nooit zo'n slecht toestel gehad moet ik zeggen. Baal er stevig van.

Nina :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb al maanden een paar scheurtjes maar eigenlijk heeft het me nooit echt gestoord, tot dochterlief net per ongeluk mijn phone uit mijn handen sloeg.

Klets, klepje eraf, batterij eruit maar ook het halve binnenwerk uit elkaar. Ik heb het gelukkig weer in elkaar kunnen passen en met het klepje terug erop is het vrij solide maar hij zal wel ff terug moeten nu.

Moet hij eigenlijk voorzien zijn van de originele rom als hij terug moet voor scheurtjes?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:23:
[...]

Lijkt me niet. Even bellen en je weet het. ;)
Ben er vandaag geweest, en er was geen kopie van de bon(xperia) aanwezig ...
Dus nu moet kpn wachten tot het toestel terug is en moet ie WEER opnieuw teruggestuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bornin7ty2 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:15:
Ik heb al maanden een paar scheurtjes maar eigenlijk heeft het me nooit echt gestoord, tot dochterlief net per ongeluk mijn phone uit mijn handen sloeg.

Klets, klepje eraf, batterij eruit maar ook het halve binnenwerk uit elkaar. Ik heb het gelukkig weer in elkaar kunnen passen en met het klepje terug erop is het vrij solide maar hij zal wel ff terug moeten nu.

Moet hij eigenlijk voorzien zijn van de originele rom als hij terug moet voor scheurtjes?
Ik heb het voor de zekerheid wel gedaan maar of het noodzakelijk is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook maar gedaan inderdaad, je weet maar nooit, misschien zeggen ze anders nog wel dat het daardoor komt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het kan wel een reden zijn tot afwijzing lees ik vaak, aangezien er dan gerommeld is het met het apparaat volgens hen. Ik vind het stom dat er niet wettelijk een onderscheid tussen hardware en software moet zijn. Als je nu een barst in je scherm hebt en je levert een softwarematig gemodde telefoon in repareren ze hem vaak niet, terwijl het echt niet door die software komt idd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errorx
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 00:22
En ja hoor, heb mijn xperia ook opgestuurd voor reparatie. Heb eind vorig jaar besteld bij gsmweb.nl. Ik had al heel snel last van haarscheurtjes, maar die nam ik nog voor lief. Maar de laatste weken ging mijn half jaar oud toestel wel heel erg hard achteruit. En niet alleen het toestel, ook de batterij. Ik heb hem naar gsmweb gestuurd met de volgende klachten:

- Batterij valt vaak zomaar uit
- Batterij start na uitvallen zeer lang niet meer op
- De telefoon blijft vermelden dat er een headset verbonden is terwijl dit niet zo is
- Microfoon werkt soms nauwelijks. Laatste keer dat ik het probeerde werkte hij helemaal niet meer (misschien door dat headset probleem).
- Scheuren in de behuizing (op de, bij x1 bezitters, bekende plekken natuurlijk)
- Enorme speling tussen de batterijklep en de bovenkant van de behuizing
- De kwaliteit van het speaker tijdens een normaal gesprek is zwaar achteruit gegaan

Hij is gisteren door gsmweb ontvangen en doorgestuurd naar dynafix. Vind het echt treurig dat zo'n duur toestel van zulke slechte kwaliteit is. Mijn broer heeft ook een X1 uit dezelfde periode (W46), en die is in nóg veel verdere staat van ontbinding. Vraag me af wat ze gaan doen met m'n toestel, heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat ze al deze problemen zullen gaan oplossen. Heel die Xperia X1 ervaar ik al als een groot drama.

Nu moet ik het weer met m'n oude w810i doen (die trouwens heel wat goedkoper was en intussen heel wat meer valpartijen e.d. meegemaakt heeft als mijn X1 maar nog steeds prima werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
k heb vandaag ook een X1 gekocht van een vriend van mij, voor 150 euro is niks.. maarja daar kreeg ik ook een niet nieuwe x1 voor terug! maargoed hij is dus wel een beetje beschadigd enzo, alleen zit er aan de bovenkant bij de koptelefoon plugin en de aanknop dus 2 haarscheurtjes. heb ik nog enige kans op reparatie??(zonder de bon want die heb ik helaas niet)

bij htc doen ze er niet moeilijk om als je geen bon hebt hoe zit dat hier??

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren wou ik mijn X1 aanzetten, toen ik op de powerknop drukte zag ik dat het beeldscherm niet meer aanging :(. Moet dus vandaag even terug naar de Vodafone winkel. Hoop toch niet dat het op user abuse word gegooit. Wat kost een reparatie voor zoon ding ongeveer? Ik heb namelijk geen flauw idee. Ander skun je beter een nieuwe telefoon kopen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
Afgelopen vrijdag ben ik maar eens naar een Vodafone winkel (Rotterdam) geweest met een Dynafix hoekje. Alles snel geregeld en binnen 20 minuten stond ik weer buiten en eindelijk verlost van die scheurtjes. Dit met nog met een Touch-iT rom erop.

Alles werkte perfect, tot ik vandaag een foto wil maken...

Word de foto gewoon geel/oranje achtig. Eerst maar eens gekeken of er een filter aanstond. Dit was alleen niet het geval. Daarna verder gekeken en opnieuw de rom geflasht (misschien wel foutje in de install ofzo). Tot ik achterop naar de camera kijk... Zit er gewoon een oranje laagje tussen de lens en de behuizing 8)7

Kan niets anders zeggen dan...Wat een kneus daar, zoiets zou je toch moeten weten dat er nog een stukje bescherm folie zit.

Iemand misschien ergens een tutorial over hoe je hem zelf open maakt... de komende 2 weken heb ik namelijk geen tijd om langs te gaan en wil wel nog fotos kunnen maken...

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:17:
Gisteren wou ik mijn X1 aanzetten, toen ik op de powerknop drukte zag ik dat het beeldscherm niet meer aanging :(. Moet dus vandaag even terug naar de Vodafone winkel. Hoop toch niet dat het op user abuse word gegooit. Wat kost een reparatie voor zoon ding ongeveer? Ik heb namelijk geen flauw idee. Ander skun je beter een nieuwe telefoon kopen.
Leg dat ging eens een paar uur aan de oplader (niet je pc!).
Grote kans dat ie het daarna gewoon weer doet.
ook batterij er even uit/in helpt ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Heb bovenstaande allemaal geprobeerd, maar mocht allemaal niet baten. Heb hem gisteren naar de winkel gebracht en Vodafone verwacht dat ik hem binnen 2 weken terug heb :).

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
Ah bedankt! :o

kan ik eindelijk dat oranje stuk plastic verwijderen _/-\o_

Edit:
Zo dat ging makkelijker dan gedacht, koste ongeveer een kwartier :)
Hij had zelfs meer dan alleen die sticker laten zitten.... heb er totaal 3 afgehaald :|

[ Voor 52% gewijzigd door Shikaka op 07-07-2009 20:18 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Zojuist is Xperia X1 nummertje 4 afgeleverd, dit maal inclusief een gratis Sony Ericsson wireless bluetooth headset voor al het gezeik wat ik met Sony Ericsson heb gehad de laatste paar maanden. Nu zal ook deze ongetwijfeld gaan scheuren omdat het er eentje van 08W47 is... Gelijk ook maar weer even een 8GB SD kaartje besteld nu het nog kan. Ondanks alles blijf ik het een super telefoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:27:

[afbeelding]

Dat heb ik dus ook, de mijne is nu in reparatie en dit hadden ze bij SE nog niet eerder gezien(na overleg met foto's met Dynawixers, Vodafone en SE)
Eigenlijk lijkt het er op dat het hele binnenwerk krom staat van de spanning en daardoor die chromen rand is gaan scheuren.
Het wordt gerepareerd onder garantie, ik zit nu weer met mijn 'oude' SE T68 en die bevalt stiekem toch ook erg goed.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste