Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Anoniem: 370881
Ben blij als ik weer een andere kan nemen bij verlenging abonnement. Dit ding zal ik dan echt ritueel aan zijn einde brengen, heb er nu al zin in.
Pay peanuts get monkeys !
Anoniem: 377657
Ook ik heb de bekende problemen met scheuren en toetsenbord-mankementen.
'k heb m'n toestel eind juli weggebracht naar de T-Mobile-shop ter reparatie. Toen is maar één van de drie mankementen verholpen (één scheurtje).
Weer weggebracht voor het tweede scheurtje en (het belangrijkste probleem) het falende toetsenbord.
Vandaag kreeg ik m'n toestel per post in huis. Het scheurtje is gerepareerd, maar het toetsenbord heeft nog steeds kuren...
'k ben er nu zat van en stuur T-Mobile een officiële brief dat ik een vervangend toestel wil.
'k betaal elke maand veel geld voor dit toestel, dan wil ik er ook op kunnen rekenen dat ie het doet zoals het hoort en dat ik 'm kan gebruiken (en dat ie niet steeds weg is ter reparatie).
'k ben al zo'n zeven jaar klant bij T-Mobile en altijd tevreden over hun service.
Hopelijk zullen ze ook dit netjes oplossen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Anoniem: 377657
Dat ga ik maar doen en dan een sim-only-abonnement nemen met een heel simpel toestel.
't is leuk die blitse phones, maar ze zijn ook wel kwetsbaar.
En die vaste lasten per maand zijn ook wel wat, vooral als je er dan gedoe mee hebt.
'k zit nu wel te overwegen om misschien naast m'n simpele telefoon (een Samsung Megacell E2370) met simpele abonnement een Ipod Touch erbij te kopen... Misschien wel een leuke combi ;~)
edit: 10ct. per minuut
[ Voor 4% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-11-2010 17:57 ]
De scheuren heb ik net zoals iedereen hier ook. Echter bij mij is het niet extreem erg, hier en daar wat kleine barstjes etc.
Daarnaast is mijn toetsenbord sinds de laatste tijd ook slecht. Vooral het linker gedeelte reageert vrij slecht en je dient er goed hard op te drukken om het werkend te krijgen.
De levensduur van de accu is ook enorm achteruit gegaan. Na 2 dagen is hij toch wel leeg. Dan staat BT en GPS/UMTS 's avonds/'s nachts gewoon uit.
Software matig heb ik eigenlijk weinig problemen.
Ik had via ebay een extra accu gekocht, deze was maar een paar euro. Echter lijkt deze het nog slechter te doen dan welke ik eerst had. Na een dag is hij leeg, volgens mij zijn dit gewoon oude accu's oid
Ik heb 'm dus niet gebruikt en meteen weer ingeleverd met de vraag om dat even snel te repareren. Drie weken later heb ik het toestel terug (afgelopen donderdag) en nu blijkt dat de gps-ontvanger helemaal niks meer doet. Waarschijnlijk was dat na die eerste reparatie ook al, maar dat heb ik toen niet gecheckt voordat hij meteen weer retour ging.
Kortom, zaterdagochtend stond ik weer bij de T-Mobile shop...

Hopelijk komt 't nu snel in orde, maar het is wel erg irritant dat zo'n ding binnen één maand drie keer naar Solid Vision wordt gestuurd en ik 'm in totaal waarschijnlijk 1,5 maand kwijt ben. En ik vermoed dat ze de tweede keer hem misschien wel expres extra lang hebben laten liggen omdat op de papieren stond 'toestel is tijdens reparatie door jullie beschadigd'. Ik kan zoiets natuurlijk niet bewijzen, maar het leek de medewerker van T-Mobile ook verstandig om zoiets nu niet toch maar niet meer op het formulier te zetten.
Overigens ben ik verder nog best tevreden over het apparaat. Het toetsenbord werkte na reparatie in ieder geval wel weer prima en die paar kleine scheurtjes vond ik eigenlijk niet eens erg en heb ik alleen laten fixen omdat 'ie toch retour ging voor tobo en gps.
[ Voor 0% gewijzigd door dreamscape op 24-11-2010 23:23 . Reden: d/t fout, gespot na 9 dagen ]
Punctuality is the politeness of kings
Ik schreef 'Hopelijk komt 't nu snel in orde'. Het ging inderdaad sneller, maar 't is nog niet in orde. Het toestel is vandaag, de 24e, weer retour gekomen en Solid Vision heeft voor de derde keer de boel niet gerepareerd.
De GPS-ontvanger doet het dus nog steeds niet.
Ik ben het intussen wel beu. Ik heb geen enkel vertrouwen dat het in orde komt als ik 'm weer in de winkel inlever en eigenlijk ben ik ook helemaal niet meer bereid om weer te wachten op een reparatie.
Ik ga morgen de klantenservice maar eens bellen. Heb ook al op de website het klachtenformulier voor reparaties ingevuld en @tmobile_webcare via twitter lastiggevallen. Ik ben alleen geen Youp van 't Hek, dus waarschijnlijk gaat 't weer een hele tijd duren.
Bij BelCompany heb ik (jaren geleden) meegemaakt dat standaard een toestel werd vervangen door een nieuwe na drie reparatiepogingen. Hopelijk houdt T-Mobile er ook dergelijke policies op na...
Ook ik sta op het punt om mijn ouwe xperia te laten repareren en had eigenlijk meer gehoopt dat ze het toestel omruilen voor een nieuwere i.p.v. te repareren..dreamscape schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:23:
't Is een beetje suf om meteen na mezelf weer te posten, maar na een week moet dat toch mogen, toch?
Ik schreef 'Hopelijk komt 't nu snel in orde'. Het ging inderdaad sneller, maar 't is nog niet in orde. Het toestel is vandaag, de 24e, weer retour gekomen en Solid Vision heeft voor de derde keer de boel niet gerepareerd.
De GPS-ontvanger doet het dus nog steeds niet.
Ik ben het intussen wel beu. Ik heb geen enkel vertrouwen dat het in orde komt als ik 'm weer in de winkel inlever en eigenlijk ben ik ook helemaal niet meer bereid om weer te wachten op een reparatie.
Ik ga morgen de klantenservice maar eens bellen. Heb ook al op de website het klachtenformulier voor reparaties ingevuld en @tmobile_webcare via twitter lastiggevallen. Ik ben alleen geen Youp van 't Hek, dus waarschijnlijk gaat 't weer een hele tijd duren.
Bij BelCompany heb ik (jaren geleden) meegemaakt dat standaard een toestel werd vervangen door een nieuwe na drie reparatiepogingen. Hopelijk houdt T-Mobile er ook dergelijke policies op na...
En daar heb ik natuurlijk geen nee tegen gezegd
Maar goed, dat ging dus wel om drie reparaties binnen een maand met daarna nog steeds een onopgelost probleem.
Wat een mazzel, het is het bijna waard.dreamscape schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:25:
Ze stelde voor om hem om te ruilen voor een nieuwe Xperia X10.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik heb vorige week mijn xperia naar de vodafone store gebracht en ze hebben het toestel opgestuurd.
Aangezien het toetsenbord dus problemen had en vanwege scheurtjes, daarnaast is dit de 2e keer dat ik dit toestel opstuur.
Nou krijg ik gisteren een telefoontje dat de telefoon door derden is geopent.. dat ding heeft een jaar in de kast stof zitten te happen na het terugkomen van de 1e reparatie en dan zou die dus door derden geopent zijn?
Volgens mij hebben ze bij dynafix geen x1 behuizingen meer en zeggen ze dat de klanten hun telefoons openen
In iedergeval, van mij zijn ze nog niet af en betalen ga ik al helemaal niet!
Nu wacht ik op response van mijn boze e-mail die ik naar de winkel heb gestuurd..
Update:
Ze willen nu dat ik 35.70 euro aan onderzoek kosten betaal en het valt buiten de garantie, omdat ik de bootloader heb aangepast terwijl ik wel de originele vodafone rom erop had staan..
Hoe kan een bootloader nou mijn klachten veroorzaken?!
Ze zoeken echt elke uitweg om de klant te *******.
Maar naar even kijken op het Artiekel formulier
"Voor apparatuur die niet door vodafone aan contractant is geleverd of waarop geen technische en of administratieve garantie meer van toepassing is, mag vodafone onderzoekskosten in rekening brengen."
Een custom bootloader is toch geen apparatuur?
[ Voor 28% gewijzigd door Chaosstorm op 08-01-2011 15:55 ]
Net onder de volume knop, rechts boven, is nu een kleine breuk zichtbaar. Ik ga hem zo snel mogelijk plakken want ik heb besloten om komende half jaar geen nieuwe telefoon te kopen. Deze X1 moet het dus nog even uithouden!
Nu ga ik strax eens leuk spelen met android erop te gooien. Ben benieud.
Het reparatiebedrijf van Hi heeft mij gemeld dat scheuren en barsten niet binnen de garantie vallen..Chaosstorm schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:59:
(even weer dit ouwe topic nieuw leven in blazen)
Ik heb vorige week mijn xperia naar de vodafone store gebracht en ze hebben het toestel opgestuurd.
Aangezien het toetsenbord dus problemen had en vanwege scheurtjes, daarnaast is dit de 2e keer dat ik dit toestel opstuur.
Nou krijg ik gisteren een telefoontje dat de telefoon door derden is geopent.. dat ding heeft een jaar in de kast stof zitten te happen na het terugkomen van de 1e reparatie en dan zou die dus door derden geopent zijn?
Volgens mij hebben ze bij dynafix geen x1 behuizingen meer en zeggen ze dat de klanten hun telefoons openen![]()
In iedergeval, van mij zijn ze nog niet af en betalen ga ik al helemaal niet!
Nu wacht ik op response van mijn boze e-mail die ik naar de winkel heb gestuurd..
Update:
Ze willen nu dat ik 35.70 euro aan onderzoek kosten betaal en het valt buiten de garantie, omdat ik de bootloader heb aangepast terwijl ik wel de originele vodafone rom erop had staan..
Hoe kan een bootloader nou mijn klachten veroorzaken?!
Ze zoeken echt elke uitweg om de klant te *******.
Maar naar even kijken op het Artiekel formulier
"Voor apparatuur die niet door vodafone aan contractant is geleverd of waarop geen technische en of administratieve garantie meer van toepassing is, mag vodafone onderzoekskosten in rekening brengen."
Een custom bootloader is toch geen apparatuur?
Veel contact gehad met Hi en die kunnen of willen mij niet helpen.
Dus nu een email naar SonyEricsson..
Is er al nieuws over jouw reparatie?
Display komt wel op maar laat geen gegevens zien.
Om dit te laten repareren ben je toch al snel 80 euro kwijt.
Erg jammer dat het toestel slecht gebouwd is.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Met superveel pijn en moeite de bon van Typhone teruggevonden. Het ding was in nieuwstaat, iets meer dan een jaar gebruikt en opeens, rats rats, twee scheuren (1 @ stylus in 't metaal, 1 @ mic-aansluiting in plastic). De rest van 't toestel is ook hard aan 't deterioraten, toetsaanslagen gaan steeds moeilijker en onlangs pleurde ook de touchsensor eruit en de accu doet waar ie zelf zin in heeft, soms vastlopers waarbij ie in een paar minuten tijd loeiheet wordt en 2/3e accu wegtrekt... Ik ben dit toestel dus echt spuugzat. Er zitten wat gebruikersspoortjes op, krasjes her en der maar imho niks ernstigs. Uiteraard draai ik een andere ROM vanwege missende features en snelheid, oorspronkelijk kwam deze met een KPN Hi abonnement dus dat moet ik recht zien te trekken. Wat is de beste optie en stappenplan om terug te gaan, S-E of winkel? Eigenlijk wil ik gewoon van de X1 af, heb erop gegokt dat ik wel buiten de krassen, problemen en scheuren zou blijven maar dat werd em dus niet helaas. Nu moét ik wel, dit toestel is op deze manier niet te hanteren en graag wil ik het in 1x goed afgehandeld hebben.
Gek genoeg is een deel van de bugs *lees: touchsensor en toetsenbord* grotendeels weg nadat ik de boel heb gewiped. Toch is m'n vertrouwen in dit toestel geschaad maar ik twijfel wel wat ik moet doen. Er zitten een paar krasjes op de camera en veel zeer ondiepe op de behuizing zelf plus nog een lelijke plek van 0.2x0.2 cm... Met daaronder een barst... Ai

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 10-06-2011 14:26 ]