We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Anoniem: 282260
Ehm, let ajb op de terminologie, want je haalt nu dingen compleet door elkaar, en dus snappen wij jou ook niet. W'n'W "start" je niet op. Het is er gewoon. Met de WLAN-wizard heeft het niets te maken, dus daar hoef je al niet te zoeken. Bij instellingen -> verbinding -> toegangspunten moet het wel erbij staan, als "T-Mobile internet".Anoniem: 282260 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:56:
Ik start Web'n Walk op... Via het hoofdmenu werkt het niet en niet via de WLAN wizard. Fabrieksinstellingen al hersteld.
Probeer het anders eens met een harde reset:
(je telefoon wordt compleet clean. Je agenda en contacten synchroniseer je uiteraard gewoon weer online (toch?Power off phone. Press and hold Green, * and 3 and keep them held whilst powering on and for a few seconds after, if kept pressed this formats without asking for Security Code confirmation.
Enfin, als je met de build-in browser gewoon naar een website gaat, dan krijgt je de vraag met welke verbinding dat moet gebeuren. "T-Mobile internet" moet gewoon in het lijstje erbij staan. Eventueel kun je de settings laten SMS'en vanaf de T-Mobile site, maar ik heb dat nooit hoeven te doen.
Jammer, ik maak erg veel gebruik van de agenda, helaas is het zo beperkt!scenix_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:09:
@ Dentheman
Heb zelf mijn schermpje ook eens vervangen en deze leek naar mijn mening een hoger kleurdiepte/contrast te hebben. Nu heb ik mijn scherm niet voor 8 euries gekocht maar voor 20 euro![]()
@ jens17
Kan ook niks vinden maar snap je probleem wel... Heb nu een blackberry waarmee ik veel makkelijker alles kan doorbladeren.
Zijn er geen thirdparty-programma's welke je op het hoofdscherm kan laten zien?
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Anoniem: 158253
Ik gebruikte de search, maar kon op mijn vraag niet de juiste antwoord vinden. Missch het over het hoofd gekeken, maarja.
Dit manier dan maar...
Ik heb op mijn N95 de Tomtom met Benelux erop.
Nu wil ik de europa zoeken, oa. Duitsland en Scandinavië.
Wat is de juiste website-adres van die kaarten en/of waar kan ik de europa installeren?
Uw uitleg, alstublieft.
Sorrij als dit vraag vaker gesteld is. Niet mijn bedoeling de irritant te opwekken...
Met voorbaat dank!
Gr Rainai
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
De beelden worden door de camera als streaming "uitgezonden". Ik heb javascript aangezet in de browser van de N95 8 gb. Maar op de een of andere manier krijg ik geen toegang. Dit terwijl de iPhone van m'n vriendin wel gewoon de beelden kan zien.
Iemand suggesties?
Ik heb een vraag over mijn N95. Ik gebruik ḿ al een jaar of twee naar alle tevredenheid, maar er is één instelling die ik zeer irritant vind.
Als ik mijn agenda open op de dagweergave van vandaag dan krijg ik eerst een hele lijst met niet afgewerkte taken te zien en dat wil ik heeel graag uitzetten. Hoe moet dit?
Ik heb overal gezocht (handleiding, dit forum) en heel wat uren erop verspild, maar ik kan het niet vinden.
Please help.
Lee
Maar als ik eerlijk ben kan ik geen betere vinden van Nokia.
Blijf er bij dat de 8 GB nog steeds de beste is die Nokia ooit heeft gemaakt, om alleen een nieuwe te kopen die wat dunner is?
De E serie is een stuk dunner, maar mist soms weer wat opties die wel op de 95-8GB zitten.
TV uit bijv.
Ik wacht nog wel even en probeer er gewoon steeds aan te wennen dat de N95 een wat dikkig toetsel is (jammer dan)
Komt Nokia ooit met alle opties die op de 95-8 zitten en dan in een kleinere mobiel wil ik zeker dan wel in overweging brengen bij me volgende aankoop.
[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 23-11-2009 10:56 ]
Overigens, had ik voor 20 pleuro het scherm+tools+behuizing van ebay. http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-Categories
ah je kan bij ebay.uk ook met paypal betalenmrpink83 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:46:
@Proqzor: Ik heb laatst het scherm + een compleet andere behuizing vervangen. Scherm is absoluut goed te doen. Ook genoeg handleidingen en filmpjes te vinden. Behuizing is toch wat lastiger.
Overigens, had ik voor 20 pleuro het scherm+tools+behuizing van ebay. http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-Categories
bedankt voor de tip in ieder geval
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
He super bedankt man!robertwebbe schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:56:
Heb je al een gekeken naar de Nokia N86 8MP?
Idd die is klein ja, ga effe de videos bekijken.
Want om alleen deze te kopen die het zelfde kan als de N95 8gb maar kleiner is.. hmm kweet niet
Maar zeer bedankt dit is eigenlijk wat ik zoek ja
Ik wil het liefst originele onderdelen aangezien ik slechte ervaring heb met namaak. Weet iemand een goedkope plek waar ik het kan halen?
[ Voor 28% gewijzigd door Plisson op 26-11-2009 09:19 ]
Iemand enige positieve ervaring met de N95 i.c.m. Nokia Ovi Suite?
Mijne zijn in ieder geval niet echt goed. Traag, geen bestandssynchronisatie (anders daan foto/muziek-bestanden)
En back-up-maken lukt me al helemaal niet. Blijft steken op een paar %.
Benieuwd of dit bij mij ligt of dat meerderen deze ervaring hebben ...
Ik heb vooral van v30 naar v35 geupdate in de hoop dat UPnP wat beter zou samenwerken met XBMC 9.11, maar helaas. Heeft hier iemand wel met succes UPnP gebruikt icm software/hardware?
Update zelf jouw Nokia N95 en geniet van:
- Fantastische nieuwe features
- De meest recente toepassingen
- Verhoogde performance
Werkt als een speer!

[ Voor 43% gewijzigd door robertwebbe op 22-12-2009 22:41 ]
Ben een beetje lui om alles terug te lezen, maar heb zelf nog versie 20.xx op de N95-2 staan.Fuzzillogic schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:17:
Er is een nieuwe firmware voor de N95 (/8GB), v35. Changelog ontbreekt. Hij is wel HelloOX-hackable voor de liefhebbers. Voor de rest nog geen wijzigingen gemerkt of gezien eigenlijk.
Ik heb vooral van v30 naar v35 geupdate in de hoop dat UPnP wat beter zou samenwerken met XBMC 9.11, maar helaas. Heeft hier iemand wel met succes UPnP gebruikt icm software/hardware?
Maar wat zijn nu dan de verschillen tussen 20.x en 35.x?
Ik had toen niet geupdate naar een hogere versie, omdat met de toen nieuwe versie veel problemen gemeld werden, o.a. met batterij tijd, en andere kleine hick-up's.
Bij mij werkt het in iedergeval niet goed, niemand verstaat mij meer, er komt geen audio door.. heel vaag. En ik net blij dat de datum bug weg was, en navigatie gps werkte veel beter.
Telfort bleek de oorzaak. Wat is de kans....
[ Voor 13% gewijzigd door fortfort op 24-12-2009 08:08 ]
Dit probleem heb ik niet. Bij mijn N95 werkt de update uitstekend.fortfort schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:40:
Bij mij werkt het in iedergeval niet goed, niemand verstaat mij meer, er komt geen audio door.. heel vaag. En ik net blij dat de datum bug weg was, en navigatie gps werkte veel beter.
Jezelf zijn kan jij het beste
Deze kun je als volgt instellen:
Menu > Instrumenten > Hulpprogramma's > Apparaatbeheer
Ga een tabblad naar rechts, Profielen
Opties > Nieuw serverprofiel
Servernaam: Nokia
Server-ID: Nokia
Serverwachtwoord: firmupservpass
Sessiemodus: Internet
Toegangspunt > Door gebruiker gedefinieerd > Kies hier je toegangspunt
Hostadres: https://dms.update.nokia.com/dms/omadm
Poort: 443
Gebruikersnaam: nokiams
Wachtwoord: nokiamspass
Configuratie toestaan: Ja
Automatisch accepteren: Ja
Netwerkverificatie: Nee
Als je hem hebt opgeslagen ga je naar Opties > Configuratie starten > Ja
Dan gaat die verbinden > gegevens ontvangen van Nokia
Graag reactie of je kon updaten. Als het gelukt is, stuur me dan even een Direct Message met je IMEI nummer, dan kijk ik direct even in het Nokia systeem hoe de update nu is geregistreerd. Als je wilt stuur ik je een schermafdruk.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 25-12-2009 22:34 ]
hij zegt dat ik al de nieuwste firmware heb (v31).
(ik heb een unbranded N95 8gb)
Weet iemand hoe dit komt en is hier een oplossing voor?
Hier hetzelfde probleem. Net op http://europe.nokia.com/s...ware-update/can-i-update# gegevens ingevuld en deze geeft ook aan dat er niet hoger dan v31 is voor mijn mobiel ?Yihaaa schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:05:
op de 1 of andere manier vind mijn software updater de nieuwe update (v35) niet
Ik heb hetzelfde probleem.Yihaaa schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:05:
op de 1 of andere manier vind mijn software updater de nieuwe update (v35) niet
Zowel met de ovi suite als met de nokia software updater.
Beide geven niet de nieuwste versie aan..
Werkt !! je maakt contact met nokia, er wordt iets op je foon gedaan, en via Ovi Suite kun je foon updaten naar versie V 35.0.001robertwebbe schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:31:
Graag reactie of je kon updaten. Als het gelukt is, stuur me dan even een Direct Message met je IMEI nummer, dan kijk ik direct even in het Nokia systeem hoe de update nu is geregistreerd. Als je wilt stuur ik je een schermafdruk.
Wat mij gelijk opviel, dat nu eindelijk na 2 jaar de uitknop goed werkt ..... ppffttt.
Voor de rest nog niet veel opgevallen, wel dat Garmin niet meer werkt. Das simpel om op te lossen hoop ik.
Hij voeldt sneller aan ... of dat zo is moet ik ff uit proberen van de week.
En in begin januarie zal nieuwe foon er zijn N900
Euh, mij ontgaat hier het OTA-gedeelte van deze oplossing. Het is toch de bedoeling dat de hele firmware OTA gedownload wordt, en op de mobiel zelf geïnstalleerd? Dan heb je die hele Ovi-suite of NSU toch niet nodig?hetnet schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:49:
[...]
Werkt !! je maakt contact met nokia, er wordt iets op je foon gedaan, en via Ovi Suite kun je foon updaten naar versie V 35.0.001
Nadat je de oplossing van Robert Webbe heb gedaan kun je wel updaten, en daar zal je toch een software update programa voor nodig hebbenFuzzillogic schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:16:
[...]
Euh, mij ontgaat hier het OTA-gedeelte van deze oplossing. Het is toch de bedoeling dat de hele firmware OTA gedownload wordt, en op de mobiel zelf geïnstalleerd? Dan heb je die hele Ovi-suite of NSU toch niet nodig?
Hoe zou je dan willen updaten ???
[ Voor 3% gewijzigd door hetnet op 28-12-2009 10:42 ]
Misschien moet je even kijken wat FOTA betekent
Het idee van Firmware OTA updaten is dat je update via wifi of gprs via de telefoon zelf. Je hebt dus geen Ovi suite of NSU nodig. Dit is een feature wat de N96 en N97 bijvoorbeeld wel hebben.hetnet schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:41:
[...]
Nadat je de oplossing van Robert Webbe heb gedaan kun je wel updaten, en daar zal je toch een software update programa voor nodig hebbenOvi of NSU
Hoe zou je dan willen updaten ???
Oke snap wat je bedoeldtFuzzillogic schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:56:
[...]
Misschien moet je even kijken wat FOTA betekentDraden zijn alleen nodig als iets echt snel moet gaan, voor al het andere hebben we ether. Firmware updates incluis.
Moet gelijk er bij vermelden dat ik niet weet of ik dit hier wel ter sprake mag brengen.....
vreemde was dat toen ik eenmaal de hele hacktoestand ge-unhacked had en gede-installeerd en de N95 opnieuw gestart... ik juist weer wel dat bestand kon kopieren en daramee het home-screen kon editen...
beetje vreemd... eigenlijk... of niet?
[ Voor 27% gewijzigd door peerke63 op 29-12-2009 14:25 ]
"Onderbroken downloads weergeven?"
Waarna ik kan kiezen tussen "ja" of "nee"
Wanneer ik JA kies, kom ik weer bij mn browser uit, en gebeurt er niets. Wanneer ik nee kies, gebeurt er sowieso niets. Hoe kan ik van deze irritante melding afkomen??
Hoop dat iemand dit weet!
edit:Probleem is opgelost door:
De download waarvan ik vermoede dat "ie" onderbroken was , opnieuw gedownload zelf onderbroken en toen werd de onderbroken download wel weergegeven met nu wel de mogelijkheid om te annuleren.
[ Voor 24% gewijzigd door janzeeschuimers op 31-12-2009 12:04 ]
Er zijn twee methodes voor:
1) Via de PC applicatie Nokia Software Updater (= NSU).
Deze kun je hier downloaden. Voor het updaten altijd eerst je toestel even uit- en aanzetten zodat je toestel vers is opgestart! Sluit je toestel aan via een USB kabel op je PC. Sluit hem rechtstreeks aan op een USB poort en niet via een hub of dockingstation! Volg de instructies.
2) Via een Nokia Service Point (= NSP) of tegenwoordig ook wel Nokia Care Point genoemd.
Hier flashen ze je toestel met Phoenix Service Software. In dat geval wordt eigenlijk het geheugen geformateerd en wordt alles opnieuw op je telefoon gezet.
Klik hier voor een lijst van NSP's.
Waarom is voor mijn N95 de laatste firmware update niet beschikbaar?
Nokia maakt van één toestel meerdere varianten. De meeste voorkomende varianten zijn de operator varianten, in dat geval wordt de firmware gecustomized. Bij hard customization wordt de hele menu structuur onder handen genomen en in de kleur en logica van de betreffende operator gemaakt. Bij T-Mobile varianten krijg je dan een magenta menu. Bij soft customization worden er alleen instellingen anders ingesteld (bijvoorbeeld zijn dan de mobiele internet instellingen niet meer aan te passen) en of worden er bepaalde applicaties verwijderd of toegevoegd.
Voor iedere variant en versie moet apart goedkeuring worden verleend door degene die de customization heeft gevraagd. Per definitie betekent dat dat updates voor deze toestellen altijd later zijn dan de open-markt toestellen. Soms is de vertraging weken, soms maanden en soms wordt een update helemaal niet goedgekeurd.
Ook gebeurd het in de praktijk dat de goedkoopste internetshops hun toestellen in een een ander land of werelddeel kopen waar ze goedkoper zijn. Er zijn namelijk versies waar ook Nederlands als taaloptie is, bijvoorbeeld in de Engelse, Surinaamse en Zuid Afrikaanse markt. Ook deze versies zijn vaak veel later met updates dan de officiële Nederlandse versies.
Kan ik zelf niet even mijn productcode aanpassen zodat ik er een officiële Nederlandse open-markt versie van maak?
Er zijn tooltjes in omloop maar wees gewaarschuwd. Verdiep je zelf eerst goed in de gevolgen van het wijzigen van je productcode voordat je dat klakkeloos doet!
Daarnaast is het de verwachting dat deze "truuk" binnenkort niet meer gaat werken. Op dit moment wordt er nog gekeken naar de productcode in je toestel. De verwachting is dat dit in de nabije toekomst wordt opgevraagd bij een Nokia server. Stel dat je dan een toestel hebt dat oorspronkelijk uit Oost Europa komt (waarbij Nederlands niet een standaard taal is) dan loop je in de toekomst het risico dat je na een update weer de Oost Europese talen hebt en dat je geen Nederlands meer kunt krijgen!
Als je je toestel probeert te updaten wordt dit geregistreerd. Alle productcode wijzigingen worden ook vastgelegd (zie hier).
[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2009 13:24 ]
Ach daar gaan we weer. Het wijzigen van productcode wordt veelal toch gedaan door mensen die snappen waarom je dat zou willen. En deze mensen willen gewoon de mogelijkheden van hun telefoon waar ze flink voor betaald hebben volledig benutten. Is dat zo vreemd? Door dit soort dingen krampachtig onmogelijk proberen te maken jagen ze die groep mensen weg.Daarnaast is het de verwachting dat deze "truuk" binnenkort niet meer gaat werken. Op dit moment wordt er nog gekeken naar de productcode in je toestel. De verwachting is dat dit in de nabije toekomst wordt opgevraagd bij een Nokia server. Stel dat je dan een toestel hebt dat oorspronkelijk uit Oost Europa komt (waarbij Nederlands niet een standaard taal is) dan loop je in de toekomst het risico dat je na een update weer de Oost Europese talen hebt en dat je geen Nederlands meer kunt krijgen!
Als je je toestel probeert te updaten wordt dit geregistreerd. Alle productcode wijzigingen worden ook vastgelegd (zie hier).
Ik ben echt nog steeds zeer pissed over het signing-gedoe van Symbian, of eigenlijk: dat Nokia/Symbian het alleenrecht heeft om te bepalen welke software ik kan installeren. Onverteerbaar. Als Nokia eens zou inzien dat het MIJN telefoon is waarop ik zelf wens te bepalen wat ik wel en niet installeer, dan zou ik nog best overwegen om mijn volgende telefoon ook een Nokia te laten zijn. Vooralsnog ziet het daar niet naar uit.
[edit]Met de N900 hebben ze het beter begrepen. Er is zelfs een officiële manier om root-rechten te krijgen op het apparaat. Gewoon een eenvoudige handeling die een leek evengoed niet "per ongeluk" kan en zal doen. Maar nee, ik koop ook geen N900, dat staat echter los van de mogelijkheid tot toegang tot het apparaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Fuzzillogic op 30-12-2009 13:49 ]
De gps lijkt gevoeliger te zijn geworden, hoewel ik het nog niet langdurig heb kunnen testen. Als dat echt zo blijkt te zijn, dan vond ik het de moeite waard.
http://serve.infoteur.nl
Ik snap niet hoe dat nu weer kan, bij mijn weten heb ik geen gelockte of gebrande N95 zowel de zijn er updates site van noka als Ovi als de Nokia updater vertellen me dat er geen update is.
Ik heb de truck zoals eerder beschreven al geprobeerd maar allemaal zonder resultaat. Ik wil die nieuwe snufjes in de music player wel eens zien, ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als telefoon en MP3/podcast speler.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Anoniem: 148223
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 148223 op 03-01-2010 22:13 ]
Hier ook4play schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:56:
Mijn N95 unbranded blijf gewoon roepen dat 31.017 de laatste firmware is.
Ik snap niet hoe dat nu weer kan, bij mijn weten heb ik geen gelockte of gebrande N95 zowel de zijn er updates site van noka als Ovi als de Nokia updater vertellen me dat er geen update is.
Ik heb de truck zoals eerder beschreven al geprobeerd maar allemaal zonder resultaat. Ik wil die nieuwe snufjes in de music player wel eens zien, ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als telefoon en MP3/podcast speler.
Maar goed waarschijnlijk hebben we nog wat geduld nodig.
Anoniem: 292140
Bij mijn N95 8GB werken de leveringsrapporten van smsjes niet.
Deze blijven altijd op de status onderweg staan, ookal zijn de smsjes gewoon aangekomen bij de persoon waarnaar ik ze verstuur..
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Of is er iemand die weet hoe ik in kan stellen dat ik een ontvangstbevestiging krijg die wel werkt?
Heb al even gezocht op internet maar kan het zo gauw niet vinden..
Mvrgr,
Jurgen
Er ligt hier nog een N85, ik denk dat ik naar dit toestel migreer.
N85 is echt gewoon op alle vlak beter dan N95.
Compacter, OLED scherm, langer op batterij, opladen via USB, FM transmitter, GPS ook als de slide dicht is, software beter. Super!
Alleen iets kleiner scherm, maar met zelfde resolutie.
Goh al zeker een jaar niet meer hier gekeken sinds ik ben overgestapt... Maar welke provider heb je? Ik weet dat T-mobile en Vodafone het ondersteunen... Bij KPN moet je speciale teken voor een sms zetten... En dat gaat dan buiten het officiele afleverignsrapport gedeelte... je krijgt dan gewoon weer een sms met die info.Anoniem: 292140 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:35:
Hallo,
Deze blijven altijd op de status onderweg staan, ookal zijn de smsjes gewoon aangekomen bij de persoon waarnaar ik ze verstuur..
Of is er iemand die weet hoe ik in kan stellen dat ik een ontvangstbevestiging krijg die wel werkt?
Mvrgr,
Jurgen
Nu is dat natuurlijk niet zo heel moeilijk...
Maar ik zoek er 1 die horizontaal kan, en waar de lens vrij is
Ik wil de N95 op de motor gebruiken om te filmen.
Google met "Nokia N95 mount en/of holder" en EBay bieden niet precies wat ik zoek.
Iemand ooit zo'n geval gezien?
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
Dit is volgens mij niet mogelijk, omdat de N95 8GB geen losse geheugenkaart heeft.G.Scholtens schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:24:
Weet iemand of het mogelijk is om het geheugen kaartje uit de n95 8gb te halen? Wil hem graag in mijn omnia qwerty stoppen.
Je kunt het beste je telefoon aan de computer hangen, 'Data transfer' kiezen op de telefoon, en vervolgens alle bestanden van je telefoon kopiëren naar je computer of direct op een micro-SD kaartje. Deze kun je vervolgens wel in je Omnia stoppen.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Anoniem: 316023
Als je in menu naar navigatie wil sluit ovi maps totaal uit.
meer mensen met dit probleem????
Anoniem: 250659
De gratis versie van ovi maps is toch nog niet voor de n95 beschikbaar? Heb je niet een versie gedownload voor een andere telefoon? Dat zou een reden kunnen zijn waarom hij afsluit in het menu.Anoniem: 316023 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:01:
er zit een kleine bug in de nieuwe ovi maps die je gratis kunt krijgen momenteel.
Als je in menu naar navigatie wil sluit ovi maps totaal uit.
meer mensen met dit probleem????
het is de echte van de nokia maps updater.
Maar het enige wat werkte was de kaart formateren en de firmware opnieuw instaleren
uiteindelijk is alles gelukt en werkt het goed
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 316023 op 24-01-2010 15:11 ]
dus dacht ga de n95 ook proberen met de update♠
Toen stond er ook dat ik een licentie heb tot 28 maart terwijl ik geen abbon heb afgesloten
rara misschien een fout van nokia
groet
Mooi is dat je kaarten van de hele wereld kunt dowloaden en op je toestel kunt zetten.
Net als R66 kun je ook stemmen downloaden.
Zoals aangekondigd zit in de gratis versie geen spraak.
Wel vervelend dat hij tijdens gebruik regelmatig met de melding komt dat je een abbo kunt nemen (per dag, maand of jaar). Weet iemand of je die vervelende melding kunt uitzetten?
Ik gebruik een universal houder voor een PDA die ik vanaf de handyman heb aangeschaft. Ik neem aan dat voor die 15 euro je er wel een gat in kan boren om je lens vrij te krijgen. Al verwacht ik wel dat je telefoon eruit trilt als je aan het rijden bent. Dus goed vastzetten met een (paar) postbode elastiek(ken) lijkt me geen onnodige handeling. Voor de rest werkt mijn el cheapo houdertje prima. Alleen geen oplaad punt maar de meegeleverde autolader werkt dar dan weer prima voor...superblaag schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:57:
Ik zoek een houder voor N95 8GB.
bladie bladie
Iemand ooit zo'n geval gezien?
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
Raar, maar goed V31 werkt eigenlijk ook prima
Nu wou ik muziek op het toestel zetten, wat ik heb gedaan met de nokia ovi suite, de muziek staat op het toestel, maar ik kan het enkel openen via bestandsbeheer of als beltoon, niet in de media browser...
Is dit een bekend probleem, is er een oplossing voor?
De telefoon staat op v 35.0.001
Al in de Muziekspeler naar Opties->Vernieuwen gegaan ?Bitbored schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:08:
Ik heb onlangs een nokia n95 8gb, die net terugkomt van een hersteling bij nokia, overgekocht van een medetweaker.
Nu wou ik muziek op het toestel zetten, wat ik heb gedaan met de nokia ovi suite, de muziek staat op het toestel, maar ik kan het enkel openen via bestandsbeheer of als beltoon, niet in de media browser...
Is dit een bekend probleem, is er een oplossing voor?
De telefoon staat op v 35.0.001
Is inderdaad niet mogelijk, de N95 8gb heeft een chip op het printje zitten wat het geheugen is. Is geen los geheugenkaartje wat de gewone N95 wel heeft.annuh schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:40:
[...]
Dit is volgens mij niet mogelijk, omdat de N95 8GB geen losse geheugenkaart heeft.
Je kunt het beste je telefoon aan de computer hangen, 'Data transfer' kiezen op de telefoon, en vervolgens alle bestanden van je telefoon kopiëren naar je computer of direct op een micro-SD kaartje. Deze kun je vervolgens wel in je Omnia stoppen.
Anoniem: 342812
Ik heb me al suf gezocht door al deze topics, en het zal vast wel ergens staan maar ik heb het dan waarschijnlijk over het hoofd gezien..
Maar is het mogelijk om een achtergrond afbeelding de volledige achtergrond te laten bedekken, en niet alleen het middendeel?!
Alvast bedankt!
Je foto ff draaien en opslaan, daarna achtergrond opnieuw instellen, dat zou moet het werken.Anoniem: 342812 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:36:
Hallo Allemaal![]()
Ik heb me al suf gezocht door al deze topics, en het zal vast wel ergens staan maar ik heb het dan waarschijnlijk over het hoofd gezien..![]()
Maar is het mogelijk om een achtergrond afbeelding de volledige achtergrond te laten bedekken, en niet alleen het middendeel?!
Alvast bedankt!
Anoniem: 342812
Nee mijn foto staat verticaal, en de foto zelf is het probleem niet.hetnet schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:01:
[...]
Je foto ff draaien en opslaan, daarna achtergrond opnieuw instellen, dat zou moet het werken.
Ik bedoel eigenlijk dat er boven en onder nog balken van mijn 'thema' te zien zijn. En niet de foto zelf..
En ik wil graag dat alleen maar de foto te zien is op het scherm..
heb zelf ook ff uit gebrobeerd, je blijft inderdaad randjes zien. hoewel als je een thema zou maken en daar foto in verwerkt gaat het wel lukken volgens mijAnoniem: 342812 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:05:
[...]
Nee mijn foto staat verticaal, en de foto zelf is het probleem niet.
Ik bedoel eigenlijk dat er boven en onder nog balken van mijn 'thema' te zien zijn. En niet de foto zelf..
En ik wil graag dat alleen maar de foto te zien is op het scherm..
hoe je thema maakt zouk niet weten, maar google is je vriend wat dat aangaat
En de 3.03 versie van Ovi Maps met gratis voice guidance is (nog) niet beschikbaar voor de N95. Je zult het nog moeten doen met 3.01. Nokia heeft wel aangegeven 3.03 voor meer modellen beschikbaar te gaan stellen in de komende tijd, maar er is verder niets specifiek over de N95 bekend.
[ Voor 43% gewijzigd door Aemstel op 30-01-2010 09:14 ]
Ik adviseer je daarna om ook direct de berichten van de SIM te wissen:
Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten > Opties > Markeringen aan/uit > Alle markeren > Opties > Verwijderen > Ja.
[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 31-01-2010 13:00 ]
Dan heb je vast KPN, Hi of een andere provider die dat netwerk gebruikt.Anoniem: 292140 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:35:
Helaas ondersteunt KPN deze functie niet. Een truuk is om *0# voor het bericht te typen. Zodra je bericht is afgeleverd krijg je een (gratis) SMS van KPN.
Dank, dit hielp idd! geweldige telefoon dit, en makkelijk beheerbaar vanuit de pc.robertwebbe schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:59:
Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten > Opties > Markeringen aan/uit > Alle markeren > Opties > Kopieren > Inbox > Ok.
Ik adviseer je daarna om ook direct de berichten van de SIM te wissen:
Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten > Opties > Markeringen aan/uit > Alle markeren > Opties > Verwijderen > Ja.
Het gewoon copieren van de contacten uit de nokia suite levert een vaag bestand op wat ik niet kan lezen als ik het in een word bestandje zet.
Vind het niet zo snel.
[ Voor 35% gewijzigd door Maarten De Gans op 03-02-2010 11:19 ]
Maarten De Gans schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:01:
Weet iemand waar de contacten worden opgeslagen , n95, zodat ik daar een backup van kan maken in een wordpad bestand die ik kan lezen op mn laptop?
Het gewoon copieren van de contacten uit de nokia suite levert een vaag bestand op wat ik niet kan lezen als ik het in een word bestandje zet.
Vind het niet zo snel.
- Open in de Nokia PC Suite het programma Nokia Communication Centre (het plaatje van een blauw boek)
- Selecteer alle contactpersonen (Bewerken -> Alles selecteren)
- Klik vervolgens op Bestand -> Experteren...
- Kies bij 'Opslaan als' 'Text (*.txt)'
In principe wel! Sommige mensen, waaronder ik, vinden echter de Nokia PC Suite prettiger werken dan het Nokia Ovi programma!eastwalk schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:57:
is het ovi programma de vervanger van nokia pc suite? Kan ik de pc-suite van mijn computer verwijderen nu ik de ovi-suite gebruik?
Als het Ovi programma dus voor jou voldoet kun je de Nokia PC Suite van je computer verwijderen.
Anoniem: 343673
Iemand ervaring met dit probleem?
Dit probleem heb ik helaas ook!Anoniem: 343673 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:56:
Ik heb volgend probleem met mijn N95: mijn opgeslagen woorden verdwijnen om de zoveel tijd. Ik begin dan terug met een standaard woordenboek.
Iemand ervaring met dit probleem?
Het schijnt dat het T9 woordenboek een vaste grootte heeft. Als het vol is en je voegt een nieuw woord toe, wordt het oudste woord verwijderd.
Er is, zover ik weet, dus niks aan te doen.
Je kan de woorden niet verwijderen, maar als je het woord hetzelfde maakt van een die er al is verdwijnt hij wel is mijn ervaring.
Galaxy S1/S3/S5 - Panasonic Viera TX-P42ST30E - Traktor s4 - Xbox 360 - Xbox One
Check! Heb ik helaas ook last van!annuh schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:17:
[...]
Dit probleem heb ik helaas ook!
Het schijnt dat het T9 woordenboek een vaste grootte heeft. Als het vol is en je voegt een nieuw woord toe, wordt het oudste woord verwijderd.
Er is, zover ik weet, dus niks aan te doen.
Niet dat ik zoveel vreemde woorden gebruik, heel af en toe ontbreekt er een woordje!
Ik erger me meer aan het feit dat de agenda alleen de eerst volgende afspraak weergeeft, de N85 geeft de volgende 5 afspraken weer in de agenda, véél fijner..
Ik heb een vraagje: Heeft iemand van jullie ook al ervaren dat de USB snelheid van de Nokia N95 8GB heeeel erg traag is? Zo ja, wat hebben jullie als oplossing? Alvast bedankt,
Master1234
PS: De snelheid is 700-800 kb/s
Anoniem: 266164
Het volgende probleem: Sinds ik Windows7 heb, ik het appartaat veilig verwijder uit de taakbalk, zegt windows dat ik hem nu veilig mag verwijderen, als ik een tijdje wacht, n95 los koppel geeft de n95 aan, dat hij nog neit verbroken was en er wellicht gegevens verloren zijn gegaan. Bij XP ging dit gewoon goed..
Doe een volledige reset om dat te controleren. Als het probleem blijft bestaan na de reset -> hardware probleem, pech.Anoniem: 266164 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:49:
Sinds een paar dagen flikkert of knippert het standby scherm. Verlichting staat uit maar het scherm veranderd om de 2 sec. van zwart naar wit, met als gevolg dat mn accu na 1 dag leeg is. (vorige week nog een dag of 3) Zou dit een software probleem kunnen zijn?
Het volgende probleem: Sinds ik Windows7 heb, ik het appartaat veilig verwijder uit de taakbalk, zegt windows dat ik hem nu veilig mag verwijderen, als ik een tijdje wacht, n95 los koppel geeft de n95 aan, dat hij nog neit verbroken was en er wellicht gegevens verloren zijn gegaan. Bij XP ging dit gewoon goed..
Bij nee aanklikken beeindigd hij mijn navigeren.
Bij ja vraagt hij een wlan/provider verbinding.
Wie kan mij van advies dienen kan nergens hier iets over vinden
uit het schone drentse land
Heb het met de Ovi suite en Nokia software updater geprobeerd maar beiden geven aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is. FOTA methode van pagina 26 werkt niet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn firmware wel geüpdatet wordt?
Lees eerst maar even de changelog, of je de nieuwste versie wel wil! Qua performance is er niets veranderd de laatste update(s).n0elite schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:48:
Ik kan mijn Nokia N95 met firmware V31 niet updaten.
Heb het met de Ovi suite en Nokia software updater geprobeerd maar beiden geven aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is. FOTA methode van pagina 26 werkt niet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn firmware wel geüpdatet wordt?
Ik kom nu het volgende gehugenprobleem tegen:
De speeddial-voorkeuren gaan na verloop van (onbekende) tijd, verloren.
Heb ze via het programmaatje in de N95 geprogrammeerd alsook via de methode van als een speeddial leeg is en je de toets ingedrukt houdt... je er op dat moment een gewenst nummer aan die speeddialbutton kan koppelen.
Heeft iemand hier enige ervaring mee... hoe dit verlies te voorkomen? Behalve dan "het niet prgrammeren van speeddials"...