Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
jens17 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Lees eerst maar even de changelog, of je de nieuwste versie wel wil! Qua performance is er niets veranderd de laatste update(s). :)
volgens de changelog wel hoor.

maargoed een NCP in nijmegen gemaild en dit is wat ik kreeg als antwoord.
Hallo,

Ik zocht via Nokia Nederland naar een nokia care point en kwam bij GSM Shop Nijmegen uit.
Ik wil namelijk graag mijn Nokia N95 firmware updaten omdat het me zelf niet lukt. Kunnen jullie dat voor mij doen?
Zijn daar kosten aan verbonden?

Groeten,

n0elite
Beste Nokiagebruikers,

Uw Nokia N95 heeft 2 jaar garantie.

Binnen het garantie is het updaten kostenloos. Anders gaat u €25,- kosten.

Met vriendelijke groet,

Nokia Care Team Nijmegen
25 EURO VOOR EEN FIRMWAREUPDATE. 8)7 8)7
Zo wat een slechte service van GSM SHOP Nijmegen/ Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 03:01
Heb ik ook gehad met mijn Nokia 7710, die werd niet ondersteund qua automatische updates via I-net/nokia software update. En in de winkel: Het kost u 25 euro voor een upgrade |:(
Toch een beetje vaag, want een vriend met een ander model, weet even niet meer welke, kreeg gelijk en gratis een firmware upgrade. Dat is toch een beetje boel meten met 2 maten, een iets oudere telefoon moet je dokken, en als je een iets nieuwere hebt dan kan opeens alles gratis :/
Ach de telefoon was toch aan het einde van zijn leeftijd, dus netjes gezegd: Nee dank u wel. laat maar zitten, gooi de telefoon wel weg of in de sloot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06-2024
n0elite schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:28:
[...]

Vraag me af waar de GSM Shop Nijmegen zit. Nog niet van gehoord en zeker niet bekend als Nokia Care Point. Kom uit Nijmegen en scheelt een stuk rijden... Nijmegen of Arnhem Zuid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is er raar aan dat een winkel geld vraagt voor een update? Het kost de winkel tijd, die tijd brengt ze dus in rekening. :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
pven schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:52:
Wat is er raar aan dat een winkel geld vraagt voor een update? Het kost de winkel tijd, die tijd brengt ze dus in rekening. :?
klopt , maar 25 euro vind ik wel beetje teveel van het goede. 10 euro had ik redelijker gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
pven schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:52:
Het probleem hier is dat hij de update best zelf wil installeren, maar door e.o.a. issue buiten zijn macht dat niet kan. Er moet nu betaald worden vanwege een bug in het systeem van Nokia. Dat is niet wat het zou moeten zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

aargh, mijn n95 had weer eens kuren. Afgelopen week een weekje skien gedaan in Soelden (Oostenrijk), doet mijn camera het hier niet. Zowel bij het indrukken van de camera knop, als bij het kiezen van het camera icoontje probeerde het toestel wel om in het camrea-"menu"te komen maar sprong telkens terug naar het beginscherm.

Hele week geprobeerd, niets. Zit ik op de terugweg in de auto, jawel, camera doet het weer. Het enigste ik kan bedenken is dat het luchtdruk verschil parten heeft gespeeld...

Iemand misschien bekend, (zit een relatief nieuwe firmware op btw)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349950

EDIT: het kostte me maar 4 uur om me app te signen :P Ik had alle mogelijke manieren geprobeert, bleek dat de datum op me mobiel niet goed stond.... ik heb wel 30 gesignde versies van het programma op me bureaublad staan :/

Nu alleen nog de vraag...hoe kan ik het beste apps verwijderen?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 349950 op 12-03-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 12:33
op een programma gaan staan en C toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
sinds kort ben ik actief aan het filmen geslagen met mijn N95 8GB, maar nu mis ik een aantal opties in het menu: ik kan alleen kiezen uit auto en night bij de scene modes. ik heb de firmware al geupgrade naar 30.02.XXX (ongeveer) maar ik zie de andere modes nog steeds niet (portrait, sport etc.) iemand een idee hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
*dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door j0rDy op 13-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:26
hindrik1 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:14:
Tijdens het navigeren met mijn nokia n95 (V 35.0.002) met nokia maps verschijnd er Online verbinding vereist om de winkel binnen te gaan? Nu verbinden?.
Bij nee aanklikken beeindigd hij mijn navigeren.
Bij ja vraagt hij een wlan/provider verbinding.
Wie kan mij van advies dienen kan nergens hier iets over vinden
Dit betekent dat je navigatie-licentie verlopen. In de 'winkel' kun je een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Apaat schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:16:
[...]

Dit betekent dat je navigatie-licentie verlopen. In de 'winkel' kun je een nieuwe kopen.
Wanneer is de N95 nou eens aan de beurt voor gratis navigatie.....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:57

ronaldm3

Apple Watch :)

peerke63nl schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:09:
[...]

Wanneer is de N95 nou eens aan de beurt voor gratis navigatie.....???
Ik denk niet dat de N95 in aanmerking gaat komen voor gratis navi.... Nokia heeft gezegd dat ze bezig zijn met het beschikbaar maken van navi voor recente Nokia toestellen... zoals de N86 en N79 enzo...aangezien de n95 uit 2007 is denk ik niet dat die ooit in aanmerking zal komen!

Neemt niet weg dat dat een beetje triest is ... N95 is nog steeds een goed toestel.

[ Voor 0% gewijzigd door ronaldm3 op 18-03-2010 09:53 . Reden: het woord maken toegevoegt ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
ronaldm3 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:52:
[...]
....knip...
Neemt niet weg dat dat een beetje triest is ... N95 is nog steeds een goed toestel.
Nokia wist me te verzekeren dat het voor alle toestellen bischikbaar zou komen...op termijn... dus ik blijf een klein beetje hopen. Hoewel zoewel KPN als Hi de N97mini in de aanbieding hebben en dat toch ook wel een aardig toestelletje is...
Maar ben nog steeds tevreden met mijn N95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Sorry als mijn vraag iets stoms klinkt en/of dat dit vraag irritants opwekt.
Ik heb de search gebruikt, maar kon op mijn vraag geen juiste antwoord vinden.
Dus via dit manier dan maar. Mijn vraag is:

Ik overweeg van Abbo naar Hi Pre-Paid te overstappen, ivm financiele omstandigheden.
Ik vraag me af of de Tomtom met de Hi Pre-Paid gewoon werkt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten De Gans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05-2020
Heb ff wat vragen over de n95.
Tijdens gesprekken valt de verbinding af en toe dood. Het toestel valt zelf niet uit. weet iemand waarom?
Via usb tetheren valt ook regelmatig weg zonder dat het verbindingssignaal in de suite aangeeft dat de verbinding verbroken is.
Kan dit komen door versleten contactjes van de kabel?
Geluidsknopje op de zijkant doet het niet meer. voelt ook anders dan de andere knopjes..
Hij is na 2 en een halfjaar nog steeds verzekerd bij proassist Hoe kan ik daar het beste mee omgaan?
DE foon is tientallen keer gevallen maar nooit echt kapot gegaan. ik vraag me af of ze die dingen kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 14:13

rainai schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:02:

Sorry als mijn vraag iets stoms klinkt en/of dat dit vraag irritants opwekt.
Ik heb de search gebruikt, maar kon op mijn vraag geen juiste antwoord vinden.
Dus via dit manier dan maar. Mijn vraag is:

Ik overweeg van Abbo naar Hi Pre-Paid te overstappen, ivm financiele omstandigheden.
Ik vraag me af of de Tomtom met de Hi Pre-Paid gewoon werkt, of niet?
Ja, je stopt er gewoon een ander simkaartje in. Tomtom zal gewoon blijven werken.
Maarten De Gans schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:11:
Heb ff wat vragen over de n95.
Tijdens gesprekken valt de verbinding af en toe dood. Het toestel valt zelf niet uit. weet iemand waarom?
Via usb tetheren valt ook regelmatig weg zonder dat het verbindingssignaal in de suite aangeeft dat de verbinding verbroken is.
Kan dit komen door versleten contactjes van de kabel?
Geluidsknopje op de zijkant doet het niet meer. voelt ook anders dan de andere knopjes..
Hij is na 2 en een halfjaar nog steeds verzekerd bij proassist Hoe kan ik daar het beste mee omgaan?
DE foon is tientallen keer gevallen maar nooit echt kapot gegaan. ik vraag me af of ze die dingen kunnen maken?
Ligt eraan, wat de verzekering zegt. ik zou ze even opbellen, je verhaal uitleggen en aanhoren wat ze zeggen. verder met het kabeltje, het zou natuurlijk kunnen. leen een kabeltje van een vriend en probeer het even uit. waarom je verbinding wegvalt weet ik niet, je hebt dan gewoon een goed bereik?

[ Voor 16% gewijzigd door ErgoStijn op 06-04-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

[quote]stijnovinchi schreef op zondag 04 april 2010 @ 08:25:
[...]

Ja, je stopt er gewoon een ander simkaartje in. Tomtom zal gewoon blijven werken.

Thanx van dit antwoord!
Na mijn vorige bericht horde ik later pas dat dat kan!
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het was me nog niet eerder opgevallen maar recent een paar keer gehad vandaar nu pas de vraag.

Als ik aan het bellen ben
En ik wordt tijdens het bellen door nog iemand gebeld
Dan krijg ik na het gesprek de melding dat ik een oproep heb gemist.
Maar nergens kan ik het nummer/de naam zien van wie ik de oproep heb gemist Zeker niet onder de gemiste oproepen.

Wie o wie weet hoe ik het telefoonnummer van de beller kan achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 12:33
hangt dat niet af van je provider of die meerdere simultane oproepen ondersteunt? Hier bij proximus krijg ik een berichtje met een nummer in, van proximus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Merk sinds kort dat als ik aan het bellen ben dat het luidsprekertje wat resoneert.
Dit klinkt wat irritant. Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben? En is er iets aan te doen? (bv is het vervangen van het luidsprekertje makkelijk zelf te doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
@Yihaa, dat is zeker prima te doen. Ik heb nog een microfoontje incl onderkant(waar ook de gps antenne in zit) liggen zelfs. Wel in het zwart, maar het microfoontje kan je ook overzetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
mrpink83 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:06:
@Yihaa, dat is zeker prima te doen. Ik heb nog een microfoontje incl onderkant(waar ook de gps antenne in zit) liggen zelfs. Wel in het zwart, maar het microfoontje kan je ook overzetten natuurlijk.
ja maar ik bedoel niet het microfoontje, maar het luidsprekertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb zojuist mijn data van mijn Nokia 6600 naar mijn Nokia N95 overgezet d.m.v. de Backup en Herstellen tool van Nokia PC Suite. Alles is prima overgezet. Maar nu is mijn vraag.

Hoe krijg ik de MP3's die hij ook over heeft gezet in de map 'Muziekbestand' nou zichtbar in mijn player? Mijn Nokia 6600 had hiervoor een optie met 'Afspeel bibliotheek bijwerken', maar die vind ik neit op de N95?

Dus hoe werk ik de afspeelbibliotheek bij?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
dit is best simpel. open de muziekspeler, en dan doe je gelijk opties->vernieuwen. dan voegt hij ze toe;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

Zoek eens via google op symbian fora naar nokia maps, je zult zien dat er verschillende manieren zijn om gesprokem navigatie te activeren zonder ervoor te betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

stijnovinchi schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:59:
dit is best simpel. open de muziekspeler, en dan doe je gelijk opties->vernieuwen. dan voegt hij ze toe;)
Ik heb het gevonden, zat nog best wel goed verstopt vond ik :o.

Trouwens, niet dat ik als de zoveelste kom zeuren over die 'slider'. Maar wat verstaan jullie onder loszittende sliders? Mijn N95 van een ruim jaar oud (en zelden gebruikt) geeft wel een kleine speling erin van bijna een halve milimeter. Is dit normaal, of is het gewoon beter om naar een Nokia Servicepoint ermee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Goede dag.
Sinds zaterdag 15-05-2010 krijg ik de volgende errorcode ( 0x80040154) als ik mijn N95 probeer te verbinden via USB-kabel, met mijn pc.
Maak niet uit via welke usb-poort of een andere usb-kabel, of dat ik Bluetooth gebruik.

De hele errormessege:

PC Suite does not recognise the connected phone. The connection between PC ande the phone failed, error code 0x80040154. Switch off phone, switch it on, and try again.

Dit een aantal keer geprobeerd. Ook opnieuw installeren van PC-suite bied geen uitkomst.

PC: WXP-home sp3.

Voor de genoemde datum werkte alles dus wél goed

Iemand enige suggestie wat te doen?

edit:

Uiteindelijk met Nokia PC Suite Cleaner de installatie helemaal verwijderd en PC Suite opnieuw geïnstalleerd.
Nu alles weer werkend :)

[ Voor 12% gewijzigd door peerke63 op 16-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Heeft er iemand ervaring met de geintegreerde GPS in de N95?
Ik heb het idee dat deze regelmatig geen zin lijkt te hebben? Ik zat vandaag in de trein en hij kon prima op de kaart aangeven waar ik reed. Maar nadat ik later opnieuw wou gaan kijken (zat nog steeds in de trein, geen bossen om me heen ofzo) wou hij helemaal geen signaal meer oppakken?

Ik gebruik alleen de geintegreerde GPS, en niet de A-GPS of een andere via het netwerk. Is dit een bekende issue?
Is het ook soms zo dat hij met een laag batterij-pijl ook geen zin meer in GPS heeft? Dat merkte in gisteren in Utrecht namelijk. Vandaag was hij wel vol, maar wou opeens niet meer de juiste plek localiseren.

En kan je de kaart die erin standaard in zit ook gratis updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Laatst online: 29-05 19:05
Ik gebruik navigatie in combinatie met A-GPS, dat werkt bijzonder goed :) Met een laag batterij GPS gebruiken durf ik eigenlijk niet, dat trekt de accu te snel leeg :'(
AW_Bos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:50:
Ik heb het idee dat deze regelmatig geen zin lijkt te hebben? Ik zat vandaag in de trein en hij kon prima op de kaart aangeven waar ik reed. Maar nadat ik later opnieuw wou gaan kijken (zat nog steeds in de trein, geen bossen om me heen ofzo) wou hij helemaal geen signaal meer oppakken?

Ik gebruik alleen de geintegreerde GPS, en niet de A-GPS of een andere via het netwerk. Is dit een bekende issue?
Is het ook soms zo dat hij met een laag batterij-pijl ook geen zin meer in GPS heeft? Dat merkte in gisteren in Utrecht namelijk. Vandaag was hij wel vol, maar wou opeens niet meer de juiste plek localiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Laatst online: 15-05 15:36

Had hetzelfde probleem, totaal geen signaal meer ineens. Las op een forum een oplossing:

1. Sluit applicaties af (Nokia Maps, Garmin, wat dan ook).
2. Ga naar Tools -> Connectivity -> GPS Data -> Navigation
3. Ga naar Options -> Satellite Status
4. Nu krijg je wel satelliet info, wacht even tot die balkjes beetje vol zijn.
5. Ga terug naar hoofdmenu, start je navigatie software en nu krijg je wel weer een signaal.

Dit werkte bij mij tot mijn verbazing. Zelfs zonder A-GPS had ik meteen weer een signaal terwijl ik daarvoor nergens meer een signaal kon krijgen. Je zou het dus eens kunnen proberen. (overbodige opmerking misschien, maar doe dit wel buiten, binnen is de kans op een signaal zowiezo zeer klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zal het eens proberen. Ook merk ik dat ik niet Online kan gaan als ik Nokia Maps heb geopend.
Als ik naar 'Online gaan' ga, zegt hij dat ik niet online ben, maar ik heb wel een WLAN verbinding openstaan?

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
AW_Bos schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:29:
[...]

Ik heb het gevonden, zat nog best wel goed verstopt vond ik :o.

Trouwens, niet dat ik als de zoveelste kom zeuren over die 'slider'. Maar wat verstaan jullie onder loszittende sliders? Mijn N95 van een ruim jaar oud (en zelden gebruikt) geeft wel een kleine speling erin van bijna een halve milimeter. Is dit normaal, of is het gewoon beter om naar een Nokia Servicepoint ermee te gaan?
Ik heb ook een beetje speling, maar ik denk zolang het jezelf niet stoort, en je verder niet het idee dat het heel ernstig is gewoon laten. zo buiten de garantie lijkt me dat zelfs een duur grapje..

De gps duurt bij mij meestal ook een tijdje, 't is idd geen snel heidsmonster met opstarten maar ach, het werkt.. Lege batterij werkt verder wel, echter is hij dan meestal ook zo uit. dus dat probeer ik niet zovaak. verder weet ik niet precies welke kaart je bedoelt, gewoon ovi maps? connect met een wifi netwerk en zoom wat in/uit en hij haalt de data binnen.. als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
Ik wil even een programma met jullie delen;) mocht je je N95 als afstandsbediening willen gebruiken om muziek af te spelen van je laptop, zonder bij je laptop te hoeven zijn: http://www.salling.com/clicker/windows/

installeren, dan krijg je daar bij het openen een .sis bestandje voor je telefoon. ook installeren, even wat zoeken met bluetooth en gaan. is wel een trial, na elke 30 kliks van je telefoon moet je reconnecten met bluetooth. het liedje op je laptop speelt wel gewoon af. Ik ga 'm gebruiken voor n feest binnenkort, geen gezeik met die laptop ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Voor zulke functionaliteit ga ik geen crap installeren. Nokia had gewoon bluetooth HID moeten ondersteunen, dan werkte het out-of-the-box met elk OS. Sowieso is er UPnP voor die functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
:w

Ik heb al lange tijd problemen met de camera van mijn N95 8GB.
Als ik amper een minuutje aan het filmen ben, begint het beeld een beetje te stotteren. Heel even vloeiend beeld, en dan loopt ie een seconde vast. Ik begin me er zo langzamerhand een beetje aan te ergeren.
Misschien een van jullie een idee?

Alvast bedankt d:)b

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat probleem heb ik vaker voorbij zien komen, de oplossing weet ik helaas niet meer.

Wat algemene tips:
• gebruik de nieuwste firmware
• geef een harde reset

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Nieuwste firmware heb ik recent geinstalleerd. 31.0.015 toch?
Harde reset zal ik eens proberen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als ik de satteliet-status bekijk op mijn N95, dan zie ik allemaal lege blokjes staan. Dit zijn dus als ik goed begrijp satellieten waar hij nog niks mee kan? En wat houden die nummertjes ervoor in? Daarin heb ik nog totaal geen verband in kunnen leggen.

En hoe weet Google Maps op mijn telefoon eigenlijk waar ik ben, als ik 'Mijn Locatie' kies? Hij heeft geen GPS verbinding, maar kan mij wel vertellen waar ik ongeveer zit?
Berekeningen vanaf de zendmast ofzo?

En fixt de GPS nou sneller op plekken waar je al eens eerder geweest bent met de telefoon, dan op nieuwe plekken?

[ Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 08-07-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Heb je je beeldscherm wel uitgeschoven? Niet dat het 'toetsenbord' geblokkeerd is?

EDIT: in het geval van de lege blokjes ;)

[ Voor 21% gewijzigd door martijntjuhh op 08-07-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

martijntjuhh schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:22:
Heb je je beeldscherm wel uitgeschoven? Niet dat het 'toetsenbord' geblokkeerd is?

EDIT: in het geval van de lege blokjes ;)
Belemmert dat dan de GPS? :X
Nu ben ik nog benieuwd wat die nummertjes ervoor in houden?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 09-07-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
AW_Bos schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:19:
[...]

Volgens mij zijn dat het antal sataliet 'punten' ofzo, hoger is beter.
Ik ben zelf ook zo dat ik alles altijd weten wil:P
Maar de tip werkt wel goed, gewoon voordat je de GPS app opstart eerst satalieten zoeken.
Bij 3 volle witte balken is je positie gevonden en laat je die gewoon op de achtergrond draaien en dan open je
Nokia maps. Tadaaa binnen 2 sec ben je gevonden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

AW_Bos schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:19:
[...]

dat zijn de nummers van de satellieten - info waar je verder niets mee kan overigens. Zie ook Wikipedia: Global Positioning System

opstarten duurt overigens idd langer als je gps (1) verplaatst is over een grote afstand of (2) lange tijd niet gebruikt is ivm updaten van de almanak, die wordt grofweg elke 10 minuten uitgezonden. Als je Assisted-GPS gebruikt haalt ie almanak gegevens van internet, is sneller.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

franssie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 07:29:
[...]

dat zijn de nummers van de satellieten - info waar je verder niets mee kan overigens. Zie ook Wikipedia: Global Positioning System

opstarten duurt overigens idd langer als je gps (1) verplaatst is over een grote afstand of (2) lange tijd niet gebruikt is ivm updaten van de almanak, die wordt grofweg elke 10 minuten uitgezonden. Als je Assisted-GPS gebruikt haalt ie almanak gegevens van internet, is sneller.
De Nokia N97 heeft trouwens al in 10 seconden vaak al signaal, zonder Assisted GPS.
Hoe is dat dan te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
AW_Bos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:04:
[...]

De Nokia N97 heeft trouwens al in 10 seconden vaak al signaal, zonder Assisted GPS.
Hoe is dat dan te verklaren?
Betere hardware. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Na. EINDELIJK. Ik was al jaren op zoek naar software die de UPnP-features van de N95 ondersteunt. Tot dusver was het huilen met de pet op, maar WMP12 in Win7 werkt echt verbazend goed met UPnP. Helaas geen transcoding (er zijn grenzen blijkbaar) maar vanaf mobiel beeld/geluid direct op Windows weergeven werkt uistekend. Ook de N95 als control point werkt toppie.
Opmerkelijk dat nu pas de features van een 3 jaar oud toestel goed benut kunnen worden. Ik vraag me af of het in Android en iOS ook zo mooi geïntegreerd is in het systeem, maar vertel me alsjeblieft als ik ongelijk heb. For that matter, hoe goed is Maemo/MeeGo met UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Huh, het is mij al twee keer overkomen dat ik met een wazige toetscombinatie per ongeluk een tabblad en carrouseldraaiend uitziend menu tevoorschijn heb getoverd op mijn N95, maar ik kan niet meer reproduceren hoe ik dit deed 8)7.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

knopje/vlakje rechts van je "muis"

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
franssie schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:52:
knopje/vlakje rechts van je "muis"
Dat leek me toch wel té voor de hand liggend eigenlijk :P Het zou ook nog het videocentrum kunnen zijn, maar daar ken ik dan ook weer geen toetscombinatie voor om dat zonder het menu tevoorschijn te toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Laatst online: 15-05 15:36
Fonk schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 04:26:
[...]

Volgens mij zijn dat het antal sataliet 'punten' ofzo, hoger is beter.
Ik ben zelf ook zo dat ik alles altijd weten wil:P
Maar de tip werkt wel goed, gewoon voordat je de GPS app opstart eerst satalieten zoeken.
Bij 3 volle witte balken is je positie gevonden en laat je die gewoon op de achtergrond draaien en dan open je
Nokia maps. Tadaaa binnen 2 sec ben je gevonden:)
Inderdaad wachten tot er 3 balken wit worden, dan verschijnt er ook zo'n blauw kompas-achtig geval op de achtergrond, dan heb je een fix. Je hoeft het niet op de achtergrond te laten draaien. Zodra je die fix hebt kan je het status-schermpje gewoon afsluiten en je navigatie programma opstarten.
En het is inderdaad ook zo dat je de slider open moet hebben, anders is het krijgen/ behouden van een fix nagenoeg onmogelijk. Wat overigens erg slecht is aan deze telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

PPietje schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:08:
[...]

Inderdaad wachten tot er 3 balken wit worden, dan verschijnt er ook zo'n blauw kompas-achtig geval op de achtergrond, dan heb je een fix. Je hoeft het niet op de achtergrond te laten draaien. Zodra je die fix hebt kan je het status-schermpje gewoon afsluiten en je navigatie programma opstarten.
En het is inderdaad ook zo dat je de slider open moet hebben, anders is het krijgen/ behouden van een fix nagenoeg onmogelijk. Wat overigens erg slecht is aan deze telefoon...
Dankzij die tip om de slider open te houden (wel raar bedacht, ja) heb ik inderdaad na 2 minuten vaak in de openlucht een goede positiebepaling.
Alleen jammer dat de navigatie zelf betaald is,tot in tegenstelling met de Nokia N97 Mini. Ik hoop dat hier nog eens verandering in gaat komen.
Neemt niet weg dat de kompas ook zijn werking goed doet. :)
Vandaag heb ik nog de juiste weg in Schagen gevonden ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Fuzzillogic schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Dat leek me toch wel té voor de hand liggend eigenlijk :P Het zou ook nog het videocentrum kunnen zijn, maar daar ken ik dan ook weer geen toetscombinatie voor om dat zonder het menu tevoorschijn te toveren.
Echt, ik voel me zo stom. |:( But thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

AW_Bos schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:54:
[...]

Echt, ik voel me zo stom. |:( But thanx...
ach, het is een toets die je zoooo weinig gebruikt dat je vergeet dat ie er zit. Helaas kan je er ook geen andere functie aan toewijzen voorzover ik weet.
Voor mijn vriending net een 5230 gekocht, mindere camera maar ook best een leuke nokia met volle gps navigatie, misschien dat ik mijn (tweede al) N95 erdoor vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 21:36

fritske23

Echte naam Rob

Hallo allemaal, ik heb de nieuwste software op mijn nokia n95 gezet, maar nu werkt de camera niet meer. Als ik op de camera toets drukt gaat ie meteen terug naar het hoofdscherm. Maar de barcodescanner werkt wel! en die gebruikt ook de camera. Iemand hier meer problemen mee gehad?

• AW_Bos

AW_Bos

Hum, ik vraag me af of er ook een mogelijkheid op de N95 is, om gesprekken mee op te nemen.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 10:19
@ AW bos

gesprekken opnemen kan via VITO audio notes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
n0elite schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:48:
Ik kan mijn Nokia N95 met firmware V31 niet updaten.
Heb het met de Ovi suite en Nokia software updater geprobeerd maar beiden geven aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar is. FOTA methode van pagina 26 werkt niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn firmware wel geüpdatet wordt?
Hmm afgelopen week mijn Nokia's product code veranderd en toen heb ik 'm mooi naar V35 geüpdatet :)
Google Nokia N95 debranding als je meer wilt weten :)

• gram501
Hallo kan iemand mij helpen...

Ik wil een programma signen maar dat lukt niet.

Ik heb een certifikaat gekregen van een chinese site en ook een *.key file maar als ik wil signen lukt het niet krijg melding dat de key niet goed is wordt helemaal dol hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
bovenstaande is gelukt via de certificaat en het HelloOX2 zie de how-to

-KLIK-

[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 19-09-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343673

Ik zit met volgend probleem:

Indien ik gewone foto's maak, is er onderaan altijd een zwarte vlek aanwezig (zie foto's). Nu, ik dacht dus dat de lens een dode pixel had ofzo?
Maar indien ik overschakel naar video-modus dan is deze zwarte vlek verdwenen, dus het ligt niet aan de lens?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? (nieuwste firmware staat op de N95 geïnstalleerd)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/G_Mertens/1510201015301.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/G_Mertens/2110201015551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 343673 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:06:
Ik zit met volgend probleem:

Indien ik gewone foto's maak, is er onderaan altijd een zwarte vlek aanwezig (zie foto's). Nu, ik dacht dus dat de lens een dode pixel had ofzo?
Maar indien ik overschakel naar video-modus dan is deze zwarte vlek verdwenen, dus het ligt niet aan de lens?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn? (nieuwste firmware staat op de N95 geïnstalleerd)
Bleach. Ik dacht dat je over de donkere kleurafwijking had, wat de flits zelf geweest zou zijn. Maar die stip ziet toch wel heel erg uit als een verontreiniging op de lens - of daaronder. Dat je het in videomode niet ziet komt ws doordat er een crop van het beeld wordt opgenomen, ivm de stabilisator. Beweeg de telefoon eens wat tijdens het filmen, misschien "schuif" je de vlek juist weer even in beeld.

[ Voor 45% gewijzigd door Fuzzillogic op 21-10-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beweeg de telefoon eens wat tijdens het filmen, misschien "schuif" je de vlek juist weer even in beeld.
Net gedaan, geen vlek te bespeuren.
Dus wat is beste dat ik doe? Want ik heb de buitenkant van de cover (lens) al volledig schoon gemaakt. Eens de cover open halen dan en de binnenkant schoon maken?

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel een 8GB versie. Ik heb het voorzichtig geprobeerd zoals in het filmpje, maar mijn lens lijkt wel vast geplakt te zijn als ik ze wil los maken, dus ik durf niet echt verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de gsm opengehaald. Camera bloot (dus zonder plastieken lens erover) en opgestart. Nog steeds de vlek.
Camera kapot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 08:57

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

net even mijn n95 8GB onder handen genomen, ik vond het wel erg stom dat hij niet op kan laden via usb.. dus even een draadje getrokken :)

Signature

• joep doei
  • Laatst online: 28-05 15:20
Anoniem: 343673 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:51:
Heb de gsm opengehaald. Camera bloot (dus zonder plastieken lens erover) en opgestart. Nog steeds de vlek.
Camera kapot dan?
Of een stofje op de sensor.

http://serve.infoteur.nl

• n0elite
BGB4rn schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:28:
net even mijn n95 8GB onder handen genomen, ik vond het wel erg stom dat hij niet op kan laden via usb.. dus even een draadje getrokken :)
hardcore mod :o

• BGB4rn

BGB4rn

stiekem wel tbh, was best een gepruts :P een dingetje wat een beetje jammer is is dat de batterij niet oplaadt als hij leeg is, dan moet je hem namelijk weer aan de normale lader hangen omdat die een hoger voltage heeft.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zit die sensor?

(de lens van de camera zelf is volledig clean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Weet iemand of je zonder problemen een 16 Gb SDHC kaartje (zoals deze: pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 4 + Adapter) in een N95-1 kunt gebruiken?

SDHC kaarten worden voor zover ik weet wel ondersteund, maar er staat me iets van bij dat je maximaal 4 Gb kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik vraag me af...
In de Nokia N95 zit nog een oude versie van Nokia Maps, eentje die nog grof geld vraagt voor gebruik van de navigatiedienst, welke op de 'N97 mini' overigens gratis is.

Is het mogelijk om de Nokia Maps van de 'N97 mini' ook op de N95 te plaatsen? Of zit dit soms in firmwareupdate V35?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
"grof geld" is €10 per jaar vziw. Er is geen gratis versie voor de N95, maar er is wel een versie voor een ander FP1-apparaat dat min of meer werkt, en dan gratis is. Het beeld flikkert dan wel behoorlijk, dus of je er blij van wordt...

Ik vind het wel een naaistreek: de originele firmware van de N95, zoals ik em kocht, had wel gratis navigatie, maar zonder gesproken begeleiding. Die feature hebben ze uitgeschakeld in nieuwere firmwares. Ik noem het diefstal. Met een officiële gratis versie van die Ovi Maps hadden ze nog wat goodwill kunnen redden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
BGB4rn schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:28:
Interessant, heb mijn N95 een GPS mod gegeven, d.w.z. een draadje aan de GPS antenne bevestigd en die onder het plastic rondgeleid, scheelt aanzienlijk in fix tijd (ik gebruik geen A-GPS).
Kun je eens laten zien hoe je dat hebt gedaan, of staat er ergens een workaround op het web?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Megalodon_67 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:23:
[...]

Interessant, heb mijn N95 een GPS mod gegeven, d.w.z. een draadje aan de GPS antenne bevestigd en die onder het plastic rondgeleid, scheelt aanzienlijk in fix tijd (ik gebruik geen A-GPS).
Kun je eens laten zien hoe je dat hebt gedaan, of staat er ergens een workaround op het web?
Ja ik heb ze ook allebij, ik heb inmiddels een andere telefoon die deze mods niet nodig heeft omdat er een thunder snelle gps in zit en die alleen via usb oplaadt.

Verder heb ik het ook afgekeken van een paar plaatjes, ik heb toen mijn telefoon opgen geschroefd om te ontdekken dat de contactjes echt veel te klein waren om aan te solderen toen alles weer dicht gemaakt en alleen de gps mod overgehouden.

Later was ik het toch echt zat met die stomme lader en heb ik het nog een keer geprobeert, wat dus bleek is dat er onder dat rubbertje nog een metalen lipje aan de connector vast zit die je er zonder problemen af kan breken met het juste gereedschap en voorzichtigheid.
Na dit te hebben gedaan gewoon met een klein soldeer puntje toch de mod gemaakt :)

Hier een plaatje van de usb poort waar dus dat lipje al af is gebroken waar ik pas later achter ben gekomen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GwVhI2dAoJDyauj9Knc3Lqkt/medium.jpg
En nog een plaatje van waar het draadje heen moet :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BVFxtXsZBnLGSgEEi7vigwGE/medium.jpg

(ps. zijn dus niet mijn fotos !)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Thx mate! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Laatst online: 28-05 15:20
Poeh schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:44:
Weet iemand of je zonder problemen een 16 Gb SDHC kaartje (zoals deze: pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 4 + Adapter) in een N95-1 kunt gebruiken?

SDHC kaarten worden voor zover ik weet wel ondersteund, maar er staat me iets van bij dat je maximaal 4 Gb kunt gebruiken.
Ik bedoel de sensor waar het licht opvalt als het door de lens gebundeld is en dat licht omzet in elektrische signalen. Zou dus achter de lens moeten zitten.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 13:42
Met enige weemoed heb ik een week geleden afscheid genomen van mijn Nokia N95. Ik had hem sinds 1 mei 2007.
Toen ik hem kreeg was de Nokia N95 al een paar maanden uit. Hij gold als een revolutie op smartphonegebied.
Nu heb ik hem vervangen door een HTC Desire HD. Op zijn beurt ook weer een koploper.
Er zijn wat kleine dingen waarbij ik de N95 mis. De geluidskwaliteit bijvoorbeeld. Of hoe makkelijk je de N95 aan je PC kan koppelen met bluetooth, en dan je nieuwe foto's automatisch kan overzetten. Dat kan die HTC dus niet. Alleen met USB-kabel.
Vooral de eerste tijd heb ik dit topic veel bezocht en ik heb er veel aan gehad.

Nokia N95, bedankt voor de mooie jaren samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb een probleem met Opera. Ik kan geen enkele website meer openen, ik krijg de hele tijd deze melding: http status code 401.
Met de andere browser en apps kan ik wel alle sites openen. Dit probleem is er sinds een week, daarvoor liep Opera als een zonnetje. Tussentijds geen instellingen veranderd of iets geinstalleerd.
Op het Opera forum is er een soortgelijke melding van iemand uit Denemarken, ook sinds dezelfde dag dezelfde meldingen. Hij heeft een nokia express music 5800.
Zowel Opera als mijn verbindingsinstellingen een aantal keer opnieuw geinstalleerd, dit werkte niet.

Verdere informatie over mijn toestel:
V 35.0.002
18-11-09
RM-159
Nokia N95 (02.01)

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331029

Rikske schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:11:
Ik heb een probleem met Opera. Ik kan geen enkele website meer openen, ik krijg de hele tijd deze melding: http status code 401.
Met de andere browser en apps kan ik wel alle sites openen. Dit probleem is er sinds een week, daarvoor liep Opera als een zonnetje. Tussentijds geen instellingen veranderd of iets geinstalleerd.
Op het Opera forum is er een soortgelijke melding van iemand uit Denemarken, ook sinds dezelfde dag dezelfde meldingen. Hij heeft een nokia express music 5800.
Zowel Opera als mijn verbindingsinstellingen een aantal keer opnieuw geinstalleerd, dit werkte niet.

Verdere informatie over mijn toestel:
V 35.0.002
18-11-09
RM-159
Nokia N95 (02.01)

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Ik ervaar hetzelfde, zelfde informatie van het toestel. Het is vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 22:22

superblaag

Mooi spul hoor!

zijn hier nog whatsapp gebruikers? :)
Ik vind het aardig werken maar toestel is tijdens heen en weer typen word het toestel heel sloom!
Maar voor de rest nog niets anders dan lof over mn 4jaar oude beestje :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 08:12

Dentheman

Zie signature

superblaag schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:00:
zijn hier nog whatsapp gebruikers? :)
Ik vind het aardig werken maar toestel is tijdens heen en weer typen word het toestel heel sloom!
Maar voor de rest nog niets anders dan lof over mn 4jaar oude beestje :)
Ik gebruik whatapp sindskort ook, herken slome zo nu en dan wel ja, na een jaar in de auto als tomtom gediend te hebben heb ik m'n N95 weer in gebruik genomen, nieuwe accu gekocht en gaan met de banaan!

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 22:22

superblaag

Mooi spul hoor!

ik twijfel ook nog over het verlaten van deze telefoon :)
Hij is alleen langzaam in whatsapp gelukkig voor de rest merk ik er weinig van.

Hoeveel merk je van de nieuwe accu?
Ik kan denk ik 2 dagen volhouden zonder stroom maar bij veel gebruik een dag :)

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284847

Ik gebruik ook nog steeds de N95

Wat bedoel je met langzaam bij Whatsapp? Bij mij start het snel op en gebruikt het weinig geheugen. Maar ik heb er nog niet echt mee gechat.

Verder is het programma Nimbuzz erg handig. Kun je op MSN, Hyves, Facebook etc tegelijk inloggen en chatten.
http://www.nimbuzz.com/nl/

Ik wil ebuddy alleen gebruiken voor groepsgesprek. Maar bij mij zit hij eeuwig te laden bij het inloggen.
Hebben meer mensen hiervan last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ebuddy gebruik ik niet, maar als ie lang hangt dan lijkt er een inlog niet te lukken?
offtopic:
eigenlijk een verkapt 'ik mis mijn N95' post - wat een superfijn toestel is het toch, dat toestel met een touchscreen zou nog steeds de bom zijn, jammer dat ze dat bij Nonkia niet snappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is juist het probleem. Hebben meer mensen last hiervan?
Ik type overigens wel mijn juiste ebuddy ID en wachtwoord in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja had die maar touchscreen functionaliteit erbij. Zonder touchscreen is die nog steeds goed, maar met dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404523

kan iemand mij helpen met het volgende??? Ik heb een Nokia N95, en Whatsapp geinstalleerd maar ik krijg iedere keer dezelfde melding met betrekking op whatsapp.: schrijffout. probeer opnieuw anders zullen mogelijke bestanden verloren gaan. Hebben anderen dit probleem ook en/of weet iemand een oplossing voor mij? ik heb het meerdere keren eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar euvel blijft. Ook software van N95 geupdated maar niks.
thnx bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399695

Op bovenstaande helaas geen antwoord.

Wel een vraag; Ik heb twee telefoons (zakelijks vs prive) welke ik uiteraard graag wil updaten. Op mijn zakelijke telefoon maak ik alle wijzigingen, zodat het niet bij synchronisatie door elkaar heen komt. Nu kon ik voorheen altijd via PC suite (want Ovi is crap) voor de functie kiezen 'vervang alle gegevens van de mobiele telefoon door gegevens van PC'. Voor mij ideaal, want ik kon dus gewoon alles overzetten naar mijn prive telefoon, zonder dat er allerlei dingen mis gingen bij sync.
Nu krijg ik op mijn N95 melding 'kan database niet openen'. Synchroniseren via Ovi gaat wel:S. Wie weet raad? Met Ovi bestaan de optie 'gegevens vervangen' niet en dus komt continu alles dubbel en verkeerd; niet bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dat kan toch ook direct tussen de twee telefoons (aangenomen dat ze beide van Nokia zijn) via infra-rood of zelfs bluetooth? Staat ergens een programmatje op de telefoon om te synchroniseren, zo doe ik dat altijd als ik een nieuwe nokia koop.

edit:// op mijn huidige 5230 heet de toepassing : Overdracht ... icoontje van een groene en blauwe tel met pijltjes ertussen

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 23-05-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404523 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:31:
kan iemand mij helpen met het volgende??? Ik heb een Nokia N95, en Whatsapp geinstalleerd maar ik krijg iedere keer dezelfde melding met betrekking op whatsapp.: schrijffout. probeer opnieuw anders zullen mogelijke bestanden verloren gaan. Hebben anderen dit probleem ook en/of weet iemand een oplossing voor mij? ik heb het meerdere keren eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar euvel blijft. Ook software van N95 geupdated maar niks.
thnx bij voorbaat
Onlangs is een nieuwe update verschenen probeer die eens
http://www.whatsapp.com/nokia/

Als je je mobiel toch al ge-update hebt, kun je dan ook gelijk proberen met resetten
Je moet wel eerst al je gegevens back-uppen, want hij verwijderd alles.

Hoe geef ik de Nokia N95 een zachte of harde reset?
Je kunt de Nokia N95 een zachte reset of een harde reset geven. Een zachte reset is het herstarten van de telefoon. Hierbij behoudt de Nokia N95 de instellingen. De zachte reset voer je uit door middel van de volgende handelingen:

Druk *#7780# in
Vervolgens voer je de security code in. Deze is standaard 12345
Bevestig dit door op ja te drukken

Met een harde reset breng je het toestel terug naar de fabrieksinstellingen. Alle instellingen en gegevens zullen uit het toestel verwijderd worden.

Druk op *#7370#
Vervolgens voer je de security code in. Deze is standaard 12345
Bevestig dit door op ja te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425283

spam wordt hier niet gewaardeerd

[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 13-10-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Hallo, vraagje;

Ben op zoek naar schroefjes voor de N95-8GB ben deze kwijt geraakt bij het vervangen van het scherm, weet iemand waar ik deze kan krijgen en welke ik precies nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Heb er eentje gekocht, gewoon uit nieuwsgierigheid, maar ik kan geen verbinging krijgen met wifi, de settings (wachtwoord) is OK, maar ik krijg toch geen verbinding.

Moet ik nog andere dingen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De N95 is behoorlijk oud.... Ik vraag me af wat de reden is waarom je zo'n nostalgisch toestel nog koopt :D
Ik kan me indenken dat er misschien bepaalde nieuwe WiFi-encrypties zijn die hij niet zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Misschien staat je router de oudere WiFi standaarden niet toe? Is vaak in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Mwoah, 50 cent was niet te gek, en ik heb vakantie, dus moet je wat te doen hebben...haha maar als het te ingewikkeld wordt, laat ik het zo, was gewoon voor de lol en uit nieuwsgierigheid.

Jammer wel, want dingetje ziet er nog erg goed uit, en werkt prima voor zover ik kan zien. Vodafone gebrand, maar simfree.

Misschien voor offline navigatie en/of musicplayer/radio. Als backup phone werkt ie in elk geval párima!

Niet te duur. *O*

[ Voor 6% gewijzigd door dirkhimself op 10-07-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen idee of die online nav het nog doet, dat zou al leuk zijn, De Camera van dat ding is echt gewoon goed - niet de megapixels van nu maar wel een fatsoenlijk lensje.

De opmerking van @AW_Bos zou ook nog wel eens waar kunnen zijn, moet je even een netwerk zonder encryptie opzetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wauw, ik ga mijn oude N95 maar eens opzoeken :P

Ik weet wel dat ik hem destijds in 2012 weg heb gedaan omdat de update voor WhatsApp er niet meer oppaste :P. Kan je nagaan hoe weinig intern geheugen deze heeft voor app's. En zoveel app's stonden er ook niet eens op.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste