AW_Bos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:50:
Heeft er iemand ervaring met de geintegreerde GPS in de N95?
Ik heb het idee dat deze regelmatig geen zin lijkt te hebben? Ik zat vandaag in de trein en hij kon prima op de kaart aangeven waar ik reed. Maar nadat ik later opnieuw wou gaan kijken (zat nog steeds in de trein, geen bossen om me heen ofzo) wou hij helemaal geen signaal meer oppakken?
Ik gebruik alleen de geintegreerde GPS, en niet de A-GPS of een andere via het netwerk. Is dit een bekende issue?
Is het ook soms zo dat hij met een laag batterij-pijl ook geen zin meer in GPS heeft? Dat merkte in gisteren in Utrecht namelijk. Vandaag was hij wel vol, maar wou opeens niet meer de juiste plek localiseren.
En kan je de kaart die erin standaard in zit ook gratis updaten?
Had hetzelfde probleem, totaal geen signaal meer ineens. Las op een forum een oplossing:
1. Sluit applicaties af (Nokia Maps, Garmin, wat dan ook).
2. Ga naar Tools -> Connectivity -> GPS Data -> Navigation
3. Ga naar Options -> Satellite Status
4. Nu krijg je wel satelliet info, wacht even tot die balkjes beetje vol zijn.
5. Ga terug naar hoofdmenu, start je navigatie software en nu krijg je wel weer een signaal.
Dit werkte bij mij tot mijn verbazing. Zelfs zonder A-GPS had ik meteen weer een signaal terwijl ik daarvoor nergens meer een signaal kon krijgen. Je zou het dus eens kunnen proberen. (overbodige opmerking misschien, maar doe dit wel buiten, binnen is de kans op een signaal zowiezo zeer klein).