Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Nou, helaas. Ik heb een nieuw schermpje besteld (tweede al, de eerste teruggestuurd omdat ik hoopte dat die eigenlijk kapot was) maar mijn display blijft wit beeld geven, en het lijkt mij sterk dat het tweede display ook niet goed is.
Ik heb hem dus al vervangen, en zelfs gereset, maar mijn N95-1 geeft alleen wit beeld.

Als iemand mij hierbij kan helpen? Tips? Het mobieltje is nog te jong om af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:05
HotFix schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:47:
Nou, helaas. Ik heb een nieuw schermpje besteld (tweede al, de eerste teruggestuurd omdat ik hoopte dat die eigenlijk kapot was) maar mijn display blijft wit beeld geven, en het lijkt mij sterk dat het tweede display ook niet goed is.
Ik heb hem dus al vervangen, en zelfs gereset, maar mijn N95-1 geeft alleen wit beeld.

Als iemand mij hierbij kan helpen? Tips? Het mobieltje is nog te jong om af te schrijven.
Wat bedoel je precies met 'te jong'? Er zit 2 jaar garantie op het toestel.

EDIT
Ben net gebeld door Nokia Care, dat ze echt geen nieuwe firmware meer gaan uitbrengen voor de Nokia N95. Ik zit dus opgescheept met FW 31, waar het alarm het niet goed doet.

Nu kan ik natuurlijk de telefoon opsturen voor reparatie; m'n N95 werkt immers niet goed en zit nog in de garantie. Nokia heeft echter de policy om altijd de laatste firmware op de telefoon te zetten (waardoor de telefoon dus niet gemaakt kan worden). Toch denk ik erover om de telefoon dan maar meermaals te laten opsturen, totdat ze met een betere oplossing (= downgraden naar FW 30) komen.

[ Voor 32% gewijzigd door ernstblaauw op 22-07-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40
Een probleem kan soms ontstaan door de update vanaf een oudere versie. Als je hem opstuurt dan wordt je toestel helemaal geformateerd en wordt de volledige versie terug geïnstalleerd. Als het dan nog niet werkt, dan is het gewoon echt een bug. De praktijk leert toch dat veel vermeende problemen oplossen door een volledige herstelprocedure te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:05
robertwebbe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:54:
Een probleem kan soms ontstaan door de update vanaf een oudere versie. Als je hem opstuurt dan wordt je toestel helemaal geformateerd en wordt de volledige versie terug geïnstalleerd. Als het dan nog niet werkt, dan is het gewoon echt een bug. De praktijk leert toch dat veel vermeende problemen oplossen door een volledige herstelprocedure te doen.
De bug is erkend door Nokia en komt in veel S69v3 9.2 toestellen voor. Bij de meeste toestellen wordt het verholpen met een firmware update, maar omdat de N95 ouder dan 2 jaar is, wordt daar geen energie meer in gestoken. De bug is eenvoudig te verhelpen (immers, de code is beschikbaar voor andere telefoons met dezelfde versie van Symbian), maar Nokia vertikt het.

De bug is als volgt:
Als je het alarm zet voor de volgende dag en dan je telefoon uit zet, gaat je alarm wel af. Echter, als je op snooze drukt, gaat de telefoon niet meer vanzelf (voor de snooze dus) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266164

Anoniem: 266164 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:27:
Mijn beeldscherm van mijn N95 8GB is ALWEER kapot :( , ik haalde hem uit mijn broekzak en hij is weer naar de *****, ik wordt er langzamerhand gek van.
De ene helft is korrelig (soort sneeuw) en links zijn de kleure heel raar en in spiegelbeeld :S Precies in het midden loopt vertikaal dus een streep.
Weet iemand wat dit probleem is of dat het gewoon een nieuw beeldscherm moet worden?
Kan iemand mij helpen of dit nu een kapot scherm is of mischien een los contactje of iets dergelijks?

En zit er op iedere Nokia N95 8GB 2 jaar garantie? Dan zou ik hem dus nog op kunnen sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Ik vermoed dat je beeld chip kapot is.
Of dat onder garantie valt weet ik niet, ik weet ook niet hoe makelijk ze zijn bij Nokia.

En een garantie periode van 2 jaar heb je niets mee te maken mits je scherm niet onder aparte omstandigheden is gesneuveld, de verwachte levensduur van een telefoon is langer als 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311469

Beste mede Nokia gebruikers.
Ik kon geen antwoord vinden op mijn probleem dus stel ik de vraag maar.

Ik zit met het volgende probleem:
Telkens als ik een filmpje wil maken met mijn Nokia N95 8GB dan begint hij te stotteren. De tijd die tussen het stotteren zit verschilt elke keer maar het is ongeveer om de 4 a 5 seconden.

Hoe kan ik dit probleem oplossen of moet ik er vanuit gaan dat mijn camera gewoon kapot is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Volgens mij is dit al eens een keer langsgekomen, maar ik kan het helaas niet meer terug vinden in het topic...

Momenteel heb ik in mijn N95-1 nog het standaard 2gb micro sd kaartje dat toendertijd bij de telefoon werd geleverd. Echter de laatste tijd is het flink behelpen met de beschikbare ruimte. Dus wil ik een groter micro SD kaartje kopen voor mijn telefoon, ook omdat ik de nieuwe navigatiesoftware van Route 66 wil testen.
Graag zou ik een 8gb kaartje kopen, deze heb ik namelijk te koop zien staan op Ebay voor 15 euro incl verzenden. Het betreft dit kaartje:
Product Specifications:

Capacity: 8GB
Model Number: SDSDQ-8192-A11MK
Manufacturer: SanDisk
Warranty: 5-year limited warranty
Memory Type: Micro SDHC
Zou iemand mij kunnen vertellen of dit kaartje met mijn N95-1 (V 30.0.015) gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303038

Spurlie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:39:

[...]

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit kaartje met mijn N95-1 (V 30.0.015) gaat werken?
Ik heb er zelf ook een 8gig kaartje in zitten, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Anoniem: 303038 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:02:
[...]

Ik heb er zelf ook een 8gig kaartje in zitten, geen problemen.
Ok thx voor het snelle antwoord! _/-\o_
Ik ga meteen een kaartje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Anoniem: 311469 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:16:
Beste mede Nokia gebruikers.
Ik kon geen antwoord vinden op mijn probleem dus stel ik de vraag maar.

Ik zit met het volgende probleem:
Telkens als ik een filmpje wil maken met mijn Nokia N95 8GB dan begint hij te stotteren. De tijd die tussen het stotteren zit verschilt elke keer maar het is ongeveer om de 4 a 5 seconden.

Hoe kan ik dit probleem oplossen of moet ik er vanuit gaan dat mijn camera gewoon kapot is?

Alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde. Probeer dit eens: bij de instellingen van je video aangeven dat hi het bestand op het telefoongeheugen moet zetten. Je kan dan maar 4.30 minuut filmen ongeveer maar als je sowieso altijd korter filmt pomp je elke keer na het filmen het bestand naar je massageheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:21
Spurlie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:39:
Volgens mij is dit al eens een keer langsgekomen, maar ik kan het helaas niet meer terug vinden in het topic...

Momenteel heb ik in mijn N95-1 nog het standaard 2gb micro sd kaartje dat toendertijd bij de telefoon werd geleverd. Echter de laatste tijd is het flink behelpen met de beschikbare ruimte. Dus wil ik een groter micro SD kaartje kopen voor mijn telefoon, ook omdat ik de nieuwe navigatiesoftware van Route 66 wil testen.
Graag zou ik een 8gb kaartje kopen, deze heb ik namelijk te koop zien staan op Ebay voor 15 euro incl verzenden. Het betreft dit kaartje:

[...]

Ik heb er ook een in zitten.
Alleen kan de gsm soms iets trager reageren met het benaderen van het kaartje.
Maar zo schokkend is het niet en ik heb het maar voor lief genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Wtf is dit? Zie je nou wel dat de foon soms automatisch internet op wil!
Afbeeldingslocatie: http://i24.photobucket.com/albums/c30/oxygenefrl/DSCF3993.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
ITG schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:05:
[afbeelding]
Ik denk toch echt dat je dan zelf een app hebt draaien die iets op internet wil doen. Bedenk ook dat voor AGPS internet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 18:18
ITG schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:05:
[afbeelding]
Bljkbaar heb je toch iets geinstalleerd wat een verbinding zoekt. Probeer te kijken welk programma dit is, en kijk dan in de opties ervan. Misschien kan je het uitzetten.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Of heeft iemand je een MMS gestuurd? Ook die moet gedowload worden. Daarvoor heb je MMS instellingen en die heb je waarschijnlijk ook gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 22:01
wie weet eigenlijk of de N95 8gb kan streamen via mijn eigen netwerk (dus via m'n eigen wifi).
Heb een NAS en wil op mn N95 daarvan kunnen streamen maar het lukt me niet? Iemand tips en trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

robertwebbe schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:48:
Of heeft iemand je een MMS gestuurd? Ook die moet gedowload worden. Daarvoor heb je MMS instellingen en die heb je waarschijnlijk ook gewist.
Dit bleek te kloppen. Ik heb al meermaals datakosten op me rekening gehad terwijl ik nooit internet. Na een hoop heen en weer gebel tussen Vodafone (die zegt dat ik verbindin met internet maak) en Nokia (die beweert dat dat niet kon zonder toestemming) heb ik internet en dus ook mms laten blokkeren. Even later kreeg ik een smsje of ik de mms had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283904

Hallo, Ik zit met een probleem want ik heb mijn nokia n95 8gb nu ongeveer een half jaartje. Maar ik wil de software updaten / firmwire.

Dit kan natuurlijk met de nokia software updater. Vandaag kreeg ik een melding dat er een nieuwe versie hiervan was dus maar meteen geupdate.

Tijd om de phone te updaten. als de update start staat er 15 minuten resterend, dit veranderd vervolgens in 14 minuten waarna ik *ping ping* Nokia via usb disconnected te horen krijg van mijn pc. Na 2 minuten komt de nokia software updater dat hij het apparaat kwijt is, en ik 5 stappen moet ondernemen. Ook al doe ik dit gaat hij niet verder met updaten. Heeft iemand hier een oplossing voor? Want zo kan ik hem dus niet updaten :(

Mvg
~Daan Mevius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 21:04
Ik heb sinds gisteren, na 1,5 jaar gebruik een probleem met mijn N95 8GB. Gisteren stond er opeens "Simkaart invoeren" in het scherm. De simkaart zat er gewoon in. Telefoon uit gedaan en de sim gecontroleerd. Sim zat nog goed, maar bij het opnieuw opstarten vroeg hij niet om een PIN code en stond op offline.

Om te kijken of de simkaart misschien stuk was heb ik een andere SIM kaart erin gedaan. Telefoon deed het weer goed. Orginele sim er weer ingedaan en die deed het ook weer. Kreeg ook netjes weer de PIN dode vraag.

Helaas binnen 3 min. kreeg ik weer de foutmelding over de SIM, dat ik deze moest invoeren.

Wie weet wat het probleem is en kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
KillerDream schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:30:
Ik heb sinds gisteren, na 1,5 jaar gebruik een probleem met mijn N95 8GB. Gisteren stond er opeens "Simkaart invoeren" in het scherm. De simkaart zat er gewoon in. Telefoon uit gedaan en de sim gecontroleerd. Sim zat nog goed, maar bij het opnieuw opstarten vroeg hij niet om een PIN code en stond op offline.

Om te kijken of de simkaart misschien stuk was heb ik een andere SIM kaart erin gedaan. Telefoon deed het weer goed. Orginele sim er weer ingedaan en die deed het ook weer. Kreeg ook netjes weer de PIN dode vraag.

Helaas binnen 3 min. kreeg ik weer de foutmelding over de SIM, dat ik deze moest invoeren.

Ook gehad. Toestel opgestuurd, 2 weken weg geweest, maar op een gegeven moment weer dezelfde melding.
Toestel omgeruild voor een nieuwe, eigen batterij e.d gehouden. Zelfde melding, toestel omgeruild voor een nieuwe, weer de batterij e.d van andere toestel gehouden. zelfde probleem.

Uiteindelijk bleek het probleem in de batterij te zitten, die sloot niet meer aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Bedankt voor je reactie. Ik zal je ervaring ook melden als ik hem ter reparatie ga aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Hoe kan het dat mijn N95 vastloopt na een opname van een paar minuten?
Soms doet het probleem zich voor binnen een minuut en is er uiteindelijk niets opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Ik heb mijn n95 eigenlijk al anderhalf jaar, maar vandaag voor de eerste keer mijn headset proberen aan te sluiten.
Deze wordt dus niet gezien door mijn nokia. Bij een collega met hetzelfde toestel werd de headset herkend. Is de aansluiting van mijn Nokia nu gewoon defect of kan er nog iets anders zijn. Headset staat als standaard ingesteld op het actieve profiel..Hij si een keer teruggezet naar fabriekinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Aangezien je zegt de headset 1,5 jaar niet te hebben gebruikt, zit er misschien wel een lading stof in de opening. Misschien zou je dat even kunnen doorblazen met een spuitbus air duster ofzoiets.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
KillerDream schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:30:

Het lijkt me een probleem met je SIM kaart, waarschijnlijk is die al ouder dan 1,5 jaar. Je kunt eerst even proberen om het goed schoon te vegen met bijvoorbeeld een theedoek. Als dat nog niet helpt kun je hem ook even schoonmaken met schoonmaak alcohol (isoproponol).

Het probleem dat je beschrijft komt redelijk vaak voor bij alle toestellen en het schoonmaken helpt in 80% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 11:06
robertwebbe schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:00:
[...]

Het lijkt me een probleem met je SIM kaart, waarschijnlijk is die al ouder dan 1,5 jaar. Je kunt eerst even proberen om het goed schoon te vegen met bijvoorbeeld een theedoek. Als dat nog niet helpt kun je hem ook even schoonmaken met schoonmaak alcohol (isoproponol).

Het probleem dat je beschrijft komt redelijk vaak voor bij alle toestellen en het schoonmaken helpt in 80% van de gevallen.
Vergeten te melden, in mijn geval heb ik ook 2 keer een nieuwe simkaart gehad en dit heeft het probleem bij mij niet opgelost. Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
Bedankt voor jullie feedback. Heb de telefoon wel weer met netwerk aan de praat gekregen. Dit heb ik gedaan door de batterij goed vast te houden tegen het toestel aan. Zodra ik het klepje (cover achterkant) erop doe is het na een paar minuten weer mis. Lijkt inderdaad iets met de verbinding tussen batterij en toestel te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Robbie T schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:02:
[...]
Vergeten te melden, in mijn geval heb ik ook 2 keer een nieuwe simkaart gehad en dit heeft het probleem bij mij niet opgelost. Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.
In dat geval zijn misschien de contactjes van je SIM kaartlezer ook vies geworden. Als je dan toch schoonmaakalcohol hebt, maak dan deze contactjes ook even schoon met een wattenstaafje. Maak het wattenstaafje niet zeiknat dat het er afdruppelt, gewoon vochtig.

En als laatste zou het nog de contractdruk kunnen zijn. Als je een klein stukje papier een paar keer dubbel vouwt en deze bovenop het laatje legt zodat er een beetje extra contactdruk ontstaat kan dat het probleem ook verhelpen.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 08-08-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 22:05
Weet iemand of er bij het afspelen van muziek een andere optie is om het volume te wijzigen dan de knop aan de zijkant? Deze volume-harder toets is bij mij namelijk defect.
Voor filmpjes en gesprekken kun je gewoon de cursor gebruiken maar ik kan niet vinden hoe dit dus kan bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
Tweakable schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:31:
Weet iemand of er bij het afspelen van muziek een andere optie is om het volume te wijzigen dan de knop aan de zijkant? Deze volume-harder toets is bij mij namelijk defect.
Voor filmpjes en gesprekken kun je gewoon de cursor gebruiken maar ik kan niet vinden hoe dit dus kan bij muziek.
Bij mij is deze knop ook kapot, maar ik kreeg bij mijn telefoon een soort afstandsbediening waaraan je oordopjes kunt aansluiten.
Met deze afstandsbediening kun je ook het volume wijzigen. Een andere mogelijkheid heb je dan, zover ik weet, niet! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
annuh schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:19:
[...]
Bij mij is deze knop ook kapot, maar ik kreeg bij mijn telefoon een soort afstandsbediening waaraan je oordopjes kunt aansluiten.
Met deze afstandsbediening kun je ook het volume wijzigen. Een andere mogelijkheid heb je dan, zover ik weet, niet! ;(
Is de knop fysiek kapot of reageert hij gewoon niet meer? In een van de eerste delen is al eerder ter sprake gekomen dat er een batterij in die remote control zit. In de eerste leveringen waren de batterijen nogal snel leeg en daarom klaagden er al eerder mensen. Na het verwisselen van de batterij deed die het dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Sinds vandaag mijn 21.x firmware van m'n N95 classic geupgrade naar de laatste - 31.0.0.17

Leuk en aardig, maar sindsdien is mijn GPS ontvangst nog geen 20% van wat het ooit was.
Net voor het updaten heb ik nog gewoon binnen een minuutje een lock op m'n computertafel..
Zelfde tafel, 1 uurtje later - lock lukt niet meer :(

Er staan een paar streepjes (1 of 2) van satellieten, maar daar blijft het bij. Een externe GPS locked wel nog snel..

A-GPS staat aan in de opties.

Nog meer mensen met gereduceerde GPS prestaties na upgraden firmware ?

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 22:33
majic schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:14:
Sinds vandaag mijn 21.x firmware van m'n N95 classic geupgrade naar de laatste - 31.0.0.17

Leuk en aardig, maar sindsdien is mijn GPS ontvangst nog geen 20% van wat het ooit was.
Net voor het updaten heb ik nog gewoon binnen een minuutje een lock op m'n computertafel..
Zelfde tafel, 1 uurtje later - lock lukt niet meer :(

Er staan een paar streepjes (1 of 2) van satellieten, maar daar blijft het bij. Een externe GPS locked wel nog snel..

A-GPS staat aan in de opties.

Nog meer mensen met gereduceerde GPS prestaties na upgraden firmware ?
Jup, hier helaas het zelfde probleem al sinds de firmware uit is. GPS ontvangst is stukken minder in v31.

Ben helaas zelf ook nog geen fix tegen gekomen.... Dus als je iets tegenkomt, please let me know! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Damn mijn N95 is gevallen en nu licht de backlight niet meer op ;(

Is dit ( voordelig ) te repareren door b.v iemand in Beverwijk op de zwarte markt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 15:38
Rprp schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 01:27:
[...]

Jup, hier helaas het zelfde probleem al sinds de firmware uit is. GPS ontvangst is stukken minder in v31.

Ben helaas zelf ook nog geen fix tegen gekomen.... Dus als je iets tegenkomt, please let me know! :)
Aha, bedankt voor de waarschuwing. Dat is voor mij een doorslaggevende reden om niet te upgraden. Zijn er overigens tools die de prestaties van de gps verbeteren?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
joep doei schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:33:
[...]

Aha, bedankt voor de waarschuwing. Dat is voor mij een doorslaggevende reden om niet te upgraden. Zijn er overigens tools die de prestaties van de gps verbeteren?
Ja, de GPS-antenne verlengen met een stuk draad. Bij mij ging de koude-fixtijd naar ca. 2 minuten (zonder A-GPS). Zie: http://www.noeman.org/gsm...ve-n95-gps-reception.html en http://www.noeman.org/gsm...-mod-try-if-you-dare.html. Ik heb de draad minder lang gemaakt dan op die foto's omdat ik merkte dat wanneer deze over het groene gedeelte lag (net boven de lens) de GSM ontvangst aanzienlijk verslechterde. Overigens heb ik ook bewust de laatste firmware upgrade achterwege gelaten, blij toe als ik alle berichten lees.

[ Voor 11% gewijzigd door Megalodon_67 op 22-08-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardZijlstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 20:09
ik heb dat ook gehad en heb er gewoon een papiertje tussen gevouwen.. hij is niet meer uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Megalodon_67 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:53:
[...]

Ja, de GPS-antenne verlengen met een stuk draad. Bij mij ging de koude-fixtijd naar ca. 2 minuten (zonder A-GPS). Zie: http://www.noeman.org/gsm...ve-n95-gps-reception.html en http://www.noeman.org/gsm...-mod-try-if-you-dare.html. Ik heb de draad minder lang gemaakt dan op die foto's omdat ik merkte dat wanneer deze over het groene gedeelte lag (net boven de lens) de GSM ontvangst aanzienlijk verslechterde. Overigens heb ik ook bewust de laatste firmware upgrade achterwege gelaten, blij toe als ik alle berichten lees.
Dat is een super oplossing als je een beetje handig bent met een soldeerbout..... en dat ben ik niet. Waarschijnlijk zou ik mijn hele telefoon verbranden o.i.d. Ik hoopte dat er een softwarematige oplossing zou zijn. Bij bijvoorbeeld mijn Garmin Oregon zie ik bij de firmwareupdates ook updates voor de gps-firmware. In theorie moet het dus via software kunnen (tenzij de huidige situatie al het beste is wat mogelijk is). Ikheb met mijn zoekacties via Google iets dergelijks niet kunnen vinden. Bestaat dergelijke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er verschil is tussen v30 en v31 qua GPS-ontvangst. Wel zag ik bij m'n pa, met V31, dat het toegangspunt voor AGPS verkeerd stond. Of-ie dat zelf gedaan heeft, of dat het door de firmwareupdate kwam was niet te achterhalen.

Anyway, controleer dus in instellingen -> algemeen -> positiebepaling -> positiebepalingsserver of je daar het juiste toegangspunt hebt, en of het serveradres klopt. Bij mij (v30) is het supl.nokia.com.

Nadat ik het bij m'n pa gecorrigeerd had, werkte het gewoon prima, ook indoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Mijn N95 is er mee op gehouden ;(
Van de week werd ik wakker door het 'lage batterij' piepje terwijl de telefoon de hele nacht aan de oplader hing.
Maar gekeken of een ander oplader het wel deed, de telefoon gaf wel aan dat de batterij werd opgeladen maar deed dit niet.
Nu heb ik zojuist met een multimeter de batterij gecheckt, en die geeft een ruime 3 volt aan, dat lijkt me voldoende.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken?
Het stekkerblokje waar de oplader de telefoon in gaat geeft de stroom gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aantal weken geleden poste ik dat mijn scherm er voor de 2e keer mee opgehouden was, en dat de volume knop om hem zachter te zetten het niet meer deed. Mijn telefoon was 1,5 jaar oud. De telefoon is weer gratis gemaakt en ik heb zelfs een nieuwe front en back cover + toetsen kado gekregen. Ben prima tevreden over deze service van Hi!

Hij is wel helemaal geformateerd dus ook nieuwe firmware lijkt me. Ik had al belachelijk slecht ontvangst met mijn GPS, maar nu is dus mijn 'minder legale navigatie sofware' ook verdwenen. Kan ik op een andere manier checken hoe mijn ontvangst nu is?

Ook las ik laatst iets over bluetooth 2.1.. is er een update voor N95 8GB beschikbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 266164 op 30-08-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Anoniem: 266164 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:56:
Ook las ik laatst iets over bluetooth 2.1.. is er een update voor N95 8GB beschikbaar?
Daaarvoor is andere hardware nodig, dat zal dus nooit in een softwareupdate mee kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Hey.
Ik heb al een tijdje de N95 (+/- 1 jaar), en sinds vandaag heb ik het probleem dat het beeld op het scherm "trilt".
Het is nog net leesbaar.

Ik zal vanavond even foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 21:22
Hallo ik heb een aantal problemen met mijn N95. Heb de nieuwe firmwire erop staan en heb ook de telefoon laatst nog volledig gereset, dus dat kan niet voor problemen zorgen.

1. Tijdje geleden is er het volumeknopje kapot gegaan, waardoor ik nu alleen nog maar keuze heb uit 100% sound of helemaal geen sound. Mijn vraag is nu of er manier/code is om geluid handmatig zachter te zetten?

2. De camera werkt nog goed alleen bij video-opname blijft het beeld soms een seconde hangen (soort lagg), dan weer paar seconden filmen en dan weer 1 seconde hangen et cetera. Heb pas geleden de hele telefoon gereset, en dacht dat het hiermee afgelopen was, maar hij blijft dit doen. Iemand hier van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 19:32

Brantje

De post is daar >>

Van probleem 2 heb ik ook last.
Ik heb al geprobeerd om de resolutie lager te zetten maar dit heeft niet geholpen.

Overigens, het probleem met me beeldscherm is op gelost.
Ben vandaag naar een nokia service point geweest en die zeiden dat het beeldscherm vervangen moest worden.
Dit kostte me 70 euri.

Probleem was voortgekomen uit een klein barstje in het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

probeer eens bij je videorecorder in te stellen dat hij de video opslaat op de telefoon zelf ipv op het externe geheugen. Dat werkte bij mij wel. Nadeel is dat je niet zolang kan opnemen

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:21
Ik zoek een autoradio met bluetooth carkit voor mijn N95.(geen 8gb versie)
Nou kom ik op internet tegen dat sommige autoradio's niet goed werken met de N95.
Wie maakt er hier met een N95 gebruik van autoradio met bluetooth carkit ?

• annuh
Ik ben vandaag bij de Dinafix in Zwolle geweest (zit in de Vodafone winkel).
Daar hebben ze direct én kosteloos de slider en de volumeknop van mijn Nokia N95 vervangen! :)
De speling is nu echt minimaal. 8)
Hulde voor Dinafix! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

died_laughing schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:39:
Ik zoek een autoradio met bluetooth carkit voor mijn N95.(geen 8gb versie)
Nou kom ik op internet tegen dat sommige autoradio's niet goed werken met de N95.
Wie maakt er hier met een N95 gebruik van autoradio met bluetooth carkit ?
Ik, een CLARION BLUETOOTH SD FB278RBT RADIO/MP3/
Werkt perfect, zeker als je de externe microfoon aansluit, ook audio streaming gaat soepel en zuiver.
Prima radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Brantje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:02:
Van probleem 2 heb ik ook last.
Ik heb al geprobeerd om de resolutie lager te zetten maar dit heeft niet geholpen.

Overigens, het probleem met me beeldscherm is op gelost.
Ben vandaag naar een nokia service point geweest en die zeiden dat het beeldscherm vervangen moest worden.
Dit kostte me 70 euri.

Probleem was voortgekomen uit een klein barstje in het beeldscherm.
Patavorene schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:01:

2. De camera werkt nog goed alleen bij video-opname blijft het beeld soms een seconde hangen (soort lagg), dan weer paar seconden filmen en dan weer 1 seconde hangen et cetera. Heb pas geleden de hele telefoon gereset, en dacht dat het hiermee afgelopen was, maar hij blijft dit doen. Iemand hier van gehoord?
Ik heb dit zelfde probleem gehad op mijn nokia n95 8gb. Na wat na zoeken ben ik op internet de oplossing tegen gekomen: Schijfcontrole in windows.
Als ik mijn telefoon in plugde zei windows altijd dat het massageheugen beschadigt was of fouten.
Ik heb toen de schijfcontrole laten draaien, en het werkt weer als vanouds.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Laatst online: 28-05 22:39
Het lukt me maar niet om de geïntegreerde GPS van m'n N95 te laten fixen.

Firmware: V31.0.017
Navigatiesoftware: Sygic McGuider
Interne GPS staat aan
A-GPS staat aan
Positiebepalingsserver staat goed ingesteld

Het programma blijft op 'wacht op bruikbaar signaal' staan. Ook al geeft de indicator rechts onderin meer dan 10 tot 3/4 gevulde balkjes weer. Ondertussen ligt m'n telefoon al ruim een uur buiten in de open lucht maar hij vertikt het om te fixen...

Iemand die hier een oplossing voor weet?

if it ain't broke, break it and learn

• ITG

ITG

XcEll schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:36:

Interne GPS staat aan
A-GPS staat aan

Het programma blijft op 'wacht op bruikbaar signaal' staan. Ook al geeft de indicator rechts onderin meer dan 10 tot 3/4 gevulde balkjes weer. Ondertussen ligt m'n telefoon al ruim een uur buiten in de open lucht maar hij vertikt het om te fixen...

Antenne verlengen met een stukje draad?

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Probeer het eerst met de ingebouwde nokia maps of google maps.
XcEll schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:36:

Interne GPS staat aan
A-GPS staat aan

• xCell
  • Laatst online: 28-05 22:39
mrpink83 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:23:
Probeer het eerst met de ingebouwde nokia maps of google maps.

[...]
ITG schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:48:
[...]

Antenne verlengen met een stukje draad?
Nokia maps had er ook geen zin in. Google maps gaf een fix met een nauwkeurigheid van 200m. De antenne verlengen is voor mij een tè gewaagde optie.

Ondertussen heb ik mijn fix al gekregen. Hoe, wat of waarom: geen idee. Een nieuwe telefoon (verlenging t-mobile) is onderweg dus ik hoop dat m'n N95 het nog enkele weken uithoudt.

if it ain't broke, break it and learn

Anoniem: 263436

Ik heb Vodafone als provider, als ik mijn N95 als modem gebruik met usb kabel haal ik bij speedtest.net een download snelheid van 400Kb/s, dit is niet genoeg om youtube filmpjes op mijn laptop te kijken, verbonden met 3G.
Is het mogelijk om ergens op telefoon of op laptop je instellingen te wijzigen dat je gebruik maakt van het 3,5G netwerk of hogere bitrate van N95 als modem om rond de 1Mb/s download snelheid te komen.Als ik simkaart eruit haal en in dongel steek haal ik zelfs 3Mb/s.

• Fuzzillogic
Actuele firmware? Matig bereik? Krijg je als je op mobiel zelf browst wel 3,5G? En via bluetooth? Kan me haast niet voorstellen dat het aan USB of de kabel ligt.

Mijn mobiel gaat gewoon op 3,5G, waar mogelijk. Als ik mobiel via kabel aan PC hang dan haal ik de door t-mobile geadverteerde 1Mibit/s wel voor m'n WnW+-abo.

Anoniem: 263436

Als ik met mobiel browse, krijg ik ook maar 3G.Bluetooth wordt nog langzamer, 90Kb/s.
Met T-Mobile zie ik wel 3,5G en haal ik ook 1Mb/s.
Vodafone live! access point staat misschien zo ingesteld.
Kan ik niet zelf een access point aanmaken voor 3,5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ben zaterdag naar een KPN business point geweest voor de sliders. Maar ze weigerden me daar te helpen. Was een gebruiksvoorwerp zeiden ze dus ze waren niet van plan de sliders kosteloos strakker te zetten of te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103399

is er een mogelijkheid om online delen , zoekopdrachten en wlan uit de actieve standy te halen zonder de snelkoppelingen uit te schakelen ?

ik weet dat het kan met de hack maar daar heb ik nu even geen zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 103399 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:40:
is er een mogelijkheid om online delen , zoekopdrachten en wlan uit de actieve standy te halen zonder de snelkoppelingen uit te schakelen ?

ik weet dat het kan met de hack maar daar heb ik nu even geen zin in
Anders dan de hack is er geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westi2002
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-01-2023
Een collega van me heeft een N95 8GB en die zit sinds kort met een probleem: bij sommige icoontjes in het menu zit tegenwoordig rechtsbovenin een blauw rondje (half eigenlijk) en voor zijn gevoel is de batterij sindsdien veel sneller leeg.

Iemand een idee wat de oorzaak van die gewijzigde iconen kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
westi2002 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:08:
Een collega van me heeft een N95 8GB en die zit sinds kort met een probleem: bij sommige icoontjes in het menu zit tegenwoordig rechtsbovenin een blauw rondje (half eigenlijk) en voor zijn gevoel is de batterij sindsdien veel sneller leeg.

Iemand een idee wat de oorzaak van die gewijzigde iconen kan zijn?
Dat rondje betekent dat het programma nog openstaat en uiteraard verbruikt dat meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Lezen mensen nog handleidingen?...

Die rondjes betekenen dat de betreffende applicaties, of een applicatie in die betreffende folder draait. Sja, als je applicaties hebt draaien die niet CPU-zuinig zijn, en/of die continu een internetverbinding openhouden, dan is de accu sneller leeg.

Menuknop even ingedrukt houden, en de betreffende applicaties sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:36
Weet iemand waar de infraroodpoort zit? Ben beetje aant kloten met IrRemote, maar weet dus echt niet waar die poort zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@Jokuh:
Fuzzillogic schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:13:
Lezen mensen nog handleidingen?...
|:( :? :X 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:34

Dentheman

Zie signature

Vandeweek viel al rijdende mijn gps functie in een keer weg, (erg vervelend:P) en sindsdien heb ik geen één keer een fix meer gehad. Het lijkt op bovenstaand probleem maar bij mij lost het niet vanzelf op ;) Ik heb nog nooit problemen van deze aard gehad..... Maar dit is wel erg vervelend, iemand misschien bekend met een oplossing?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
Herkenbaar probleem. Bij mij werd het spontaan opgelost door Nokia Maps 3 te installeren (ik zat nog op versie 2). Ik vermoed dat daardoor ergens de juiste instellingen weer teruggezet werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Opgelost, heb de firmware opnieuw geïnstalleerd en daarna mn backup terugezet :)

Alleen is vandaag mn schermp kapot gegaan.... Het zit niet mee deze week..... ;( Iets minder dan een jaar probleemloos en in de laatste 2 maanden gekloot...... :p

[ Voor 19% gewijzigd door Dentheman op 21-10-2009 12:50 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 12:14
ik ben van plan mijn nokia 5800 in te ruilen met iemand voor een N95 8GB. is dat nog verstandig, en hoe staat het nog met de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Even ter info voor diegene die ook een TNS510 navigatiesysteem in hun Toyota hebben en problemen ondervinden met dit systeem icm de N95 (bluetooth disconnects, geen connects etc).
Vandaag de firmware bij de Toyota dealer laten updaten (naar versie 3.050) en nu werkt de N95 probleemloos, tevens kon ik het telefoonboek overzenden.

(volgens andere posts op internet zijn de problemen met andere modellen, zoals de E serie, ook opgelost.)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dentheman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:49:
Opgelost, heb de firmware opnieuw geïnstalleerd en daarna mn backup terugezet :)

Alleen is vandaag mn schermp kapot gegaan.... Het zit niet mee deze week..... ;( Iets minder dan een jaar probleemloos en in de laatste 2 maanden gekloot...... :p
Kijk hier eens een Nokia 5800 voor 24x € 11,25 !!

Toestel is dan gratis en je krijgt 150 belminuten per maand. Heb hem zelf ook daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
hij kost normaal 250 eu los... zo heel goedkoop is dat niet toch?

Je hebt wel die belminuten, maar als je al een abo hebt is het niet handig

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 28-10-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:19:
hij kost normaal 250 eu los... zo heel goedkoop is dat niet toch?

Je hebt wel die belminuten, maar als je al een abo hebt is het niet handig
3600 belminuten voor € 20,-- lijkt me ook niet echt duur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
dan moet je abo wel afgelopen zijn, want je kan ze niet opsparen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 28-10-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Laatst online: 14-09-2023
Dentheman schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:49:

Ik zou even een nieuw schermpje kopen op ebay. Is prima zelf te doen en kost misschien 12 euro. Heb het zelf ook gedaan (ook 2 jaar oud) en heb ook meteen een zwarte case er om heen gelegd. Dat is btw wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Helaas, alles schroeven los op één na. Echt niet los te krijgen heb inmiddels de kop ook al redelijk dol gedraaid. Dan maar schroef kapot eruit, en een nieuwe erin

Iemand suggesties voor schroefjes? (waar te vinden?) :Y)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

Ik heb een heel klein vraagje, ik sluit net mn N95 aan op m'n laptop middels een datakabeltje, maar er gebeurt niks. Er stond me iets bij dat ik vroegâh een keuzemenu kreeg op het scherm van m'n telefoon waarin ik kon kiezen voor dataoverdrachtsmodus, maar er verschijnt niks.
Weet iemand hier meer over?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 28-10-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Anoniem: 313723 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:51:
Ik heb een heel klein vraagje, ik sluit net mn N95 aan op m'n laptop middels een datakabeltje, maar er gebeurt niks. Er stond me iets bij dat ik vroegâh een keuzemenu kreeg op het scherm van m'n telefoon waarin ik kon kiezen voor dataoverdrachtsmodus, maar er verschijnt niks.
Weet iemand hier meer over?
Je kunt in preferences ergens instellen wat de default optie moet zijn. Als je dat gedaan hebt, dan krijg je geen keuzemenu meer.

En tenzij je veel data wilt pompen is bluetooth makkelijker dan dat gehannes met een kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

Ik heb een pauper laptop zonder BlueTooth :/
Maar wat ik eigenlijk bedoelde, er gebeurde helemaal niks. Ik krijg géén menu, terwijl ik dat juist wél wil. Ik kan er nu namelijk helemaal niets mee. Als ik hem namelijk niet in dataoverdrachtsmodus kan zetten herkent Windows het geval ook niet als USB-ding...

Oke, somebody shoot me... Ik heb het stekkertje er niet goed ingedrukt :')
Seriously :$ Ik vond het al zo raar, ik was al bang dat het ding kapot zou zijn :o

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 28-10-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Shit, sinds gisteren interne speakertje kapot. Enkel nog handsfree bellen. :/
Na 2 jaar trouwe dienst... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door DieterVDW op 29-10-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Heb deze week mijn 5800 geruild voor een N95 8gb, en heb nu nog een paar vraagjes.

ik mis eerst en vooral getimede profielen, ik zette mijn stil profiel op tot 18u30 bijvoorbeeld, zodat die daarna automatisch op algemeen springt. die functie vind ik niet direct...

verder heb ik ook het probleem dat als ik een agenda item wijzig het uur automatisch een uur terug springt? zeer bizar probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
DieterVDW schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:44:
Shit, sinds gisteren interne speakertje kapot. Enkel nog handsfree bellen. :/
Na 2 jaar trouwe dienst... :'(
linkje ;)
http://cgi.benl.ebay.be/G...as_JN?hash=item230356567a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
jakob schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:12:
Heb deze week mijn 5800 geruild voor een N95 8gb, en heb nu nog een paar vraagjes.

ik mis eerst en vooral getimede profielen, ik zette mijn stil profiel op tot 18u30 bijvoorbeeld, zodat die daarna automatisch op algemeen springt. die functie vind ik niet direct...
Hiervoor kan je dit weekend bij Symbiangear.com gratis SBSH reminders downloaden (redeem voucher SBSH100 invullen) en installeren via http://www.pocketgear.net...duct_1753951_details.html

Hier kan je timers opgeven en een aktie laten uitvoeren op tijdstip, zoals switchen van profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
jakob schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:12:

Heeft de N95 standaard niet. Maar met o.a. MoBots kun je dit wel regelen. En meer :) Er zijn ook wel andere, dedicated profile switchers.
verder heb ik ook het probleem dat als ik een agenda item wijzig het uur automatisch een uur terug springt? zeer bizar probleem :)
Zorg ervoor dat overal de tijdzone goed staan. Let daarbij dan ook vooral op DST..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
ik heb de N95 8GB bijna 2 jaar en blijf zeggen een heerlijk aparaat, hoewel hij nu wel wat slijtage begint te vertonen.

nu ben ik benieuwd wat de N95 gebruiker voor opvolger kiesen ?
N96..... geluid van de speakers beetje blikkerig.
N97..... kun je wennen aan touchscherm ? is het stevig genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
hetnet schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:27:
ik heb de N95 8GB bijna 2 jaar en blijf zeggen een heerlijk aparaat, hoewel hij nu wel wat slijtage begint te vertonen.
De mijne is ook bijna twee jaar oud, vooralsnog werkt hij nog steeds prima. :)
nu ben ik benieuwd wat de N95 gebruiker voor opvolger kiesen ?
N96..... geluid van de speakers beetje blikkerig.
N97..... kun je wennen aan touchscherm ? is het stevig genoeg ?
N96 zou ik sowieso overslaan; N97 is te overwegen. Een N900 is echter ook te overwegen. Kortom: je zal zelf de specs naast elkaar moeten leggen zodat je een keuze kunt maken. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat de N95 zo groot is vind ik en groot (:')) nadeel. Maar tegenwoordig lijkt het wel hip te zijn om met een 60" scherm in je broekzak rond te lopen ofzo... De N900 is iig nog groter en lomper. Als ik nu een telefoon zou moeten kiezen, dan zou ik zelf serieus naar de N97 mini kijken, ondanks mijn afkeer van Symbian security. Android blijft ook wel interessant, maar een smartphone zonder goed geintegreerde zaken als SyncML, SIP VoIP en -in mindere mate- UPnP kan ik in deze tijd toch niet meer serieus nemen en verliezen wat mij betreft het predicaat "smart". (Zou het daarom de "iPhone" zijn, en niet "iSmartPhone"? ;))

Overigens geloof ik helemaal niet zo in de heiligheid van touchscreen, en in de hype van multi-touch nog veel minder. Ok, beide hebben wel meerwaarde en mijn volgende mobiel zal het zeker hebben, maar Symbian werkt tot dusver ook prima met keyboard.

Ik heb de N97 (niet mini) bij de mediamarkt even in de hand gehad. Het ding voelt goed, solide, en op het schuif/kantelmechanisme valt weinig aan te merken.

Toch zal ik geen N97 kopen. De N95 doet het nog prima, van slijtage merk ik na 2 jaar nog echt helemaal niks eigenlijk, en de toegevoegde waarde of extra features van de N97 zijn voor mij te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb/had een N95 8GB, van begin ditjaar.

Het display is stuk (voor de 2e keer). Ik heb nu een ander toestel gekocht, en ik wil graag bluetooth aanzetten, om zo de contacten/smsberichten te backuppen :)

Iemand met een N95 8gb, die mij kan vertellen hoe ik (op de tast :+) bij bleutooth kan komen, en dit kan activeren? Alvast bedankt :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heel simpel: rechter displayknop even ingedrukt houden voor voice command. Dan "bluetooth" (bloetoet...) zeggen, en voila. Ik hoop alleen niet voor je dat je ook nog moet pairen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
N86/N85 zijn de opvolgers in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:03:
Dat de N95 zo groot is vind ik en groot (:')) nadeel. Maar tegenwoordig lijkt het......
En ik maar denken dat ik de enige ben die meerdere jaren dezelfde GSM heeft, mijn vorige was een Motorola V3690 en die heb ik 7 jaar gehad en toen viel ie letterlijk uit elkaar. :)
M'n N95 bevalt mij ook nog uitstekend, het meeste gebruik ik 'm voor kijken naar Uitzendinggemist, internet, contactpersoneninfo voor m'n werk en oh ja, ik gebruik 'm ook wel eens als telefoon, maar ik ben niet zo'n beller. 8)
Ik heb op dit moment de voorlaatste firmware. Wat is jouw mening, is het de moeite waard om de laatste te nemen? Ik had begrepen dat deze ook is te kraken maar zijn de voordelen van de laatste firmware de moeite waard om weer een hele middag alles 'uit te zoeken' (ik doel dus op de noodzaak om andere sites dan GoT te bezoeken gelet op de censuur) en alle software opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb voor de N95 5 jaar tevreden rondgelopen met een Siemens S55. Klein en licht, maar een indrukwekkende lijst aan bluetooth-profiles, en SyncML (granted, nooit gebruikt, want telco's rekenden toen nog afroomprijzen voor mobiel internet :()

Mijn N95 heeft ook nog v30 firmware. Het rotte is dat in de officiële changelog niks boeiends voor mij vermeld is. Ik ben echt grootverbruiker in features, ook de (onterecht!) minder bekende zoals SyncML, UPnP en VoIP. Maar helaas zijn die niet bepaald helemaal bug-vrij, en ik zou toch ook benieuwd zijn of v31 daar nog verbeteringen voor heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Fuzzillogic schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:01:
Heel simpel: rechter displayknop even ingedrukt houden voor voice command. Dan "bluetooth" (bloetoet...) zeggen, en voila. Ik hoop alleen niet voor je dat je ook nog moet pairen...
Geprobeerd, maar het ding probeert dan 1 van mn contacten te bellen (waarvan de naam overigens totaal niet lijkt 8)7).

Ik knooi nog ff verder.. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

ik heb net de opvolger voor mijn N95 besteld (nog steeds kapot scherm, vrijdag de laatste open-poging anders gaat het ding de kliko in.....) namelijk een nokia 6700. Zit alles op wat de N95 ook had, ziet er lekker degelijk en vlot uit, en er zit ook gps op (belangrijk voor mij). Had eerst een E71 besteld maar ik heb die toch maar snel gecancelled aangezien ik daar bij moest betalen en ik dat het toch niet waard vond voor een toestel met alleen een groter scherm en voor de rest slechter dan bovengenoemde toestellen. En ik denk dat dat qwerty toetsenbord toch wel erg pielen wordt.......

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
pven schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:32:
[...]

De mijne is ook bijna twee jaar oud, vooralsnog werkt hij nog steeds prima. :)

[...]

N96 zou ik sowieso overslaan; N97 is te overwegen. Een N900 is echter ook te overwegen. Kortom: je zal zelf de specs naast elkaar moeten leggen zodat je een keuze kunt maken. :Y)
Tis maar net waar je foon gebruikt ;) kom nog al eens in stoffige en zanderige, werkplaats achtige omgevingen.
dat doet een foon geen goed :( vooral als ik hem vergelijk met vrouwtje der N95 dies gewoon nog nieuw !

Maar ga de N97, N900, N86, N87 ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 22:44
De agenda van de N95 heeft nogal beperking t.o.v. bijvoorbeeld de agenda van de N85.

De n95 is gelimiteerd in 1 afspraak vooruit kijken, terwijl op het display van de N85 de komende 5 afspraken staat (bijv. op 5 verschillende dagen)

Is hier een update voor? Of wellicht een andere agenda die wel op het hoofddisplay terecht komt?

Ik heb niets kunnen vinden helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Ik heb eindelijk het scherm kunnen verwijderen en vervangen voor een nieuw scherm (€8 op ebay)

En het scherm lijkt wel scherper/beter dan wat het scherm wat ik voorheen had :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Laatst online: 15-09-2024
@ Dentheman

Heb zelf mijn schermpje ook eens vervangen en deze leek naar mijn mening een hoger kleurdiepte/contrast te hebben. Nu heb ik mijn scherm niet voor 8 euries gekocht maar voor 20 euro :P

@ jens17

Kan ook niks vinden maar snap je probleem wel... Heb nu een blackberry waarmee ik veel makkelijker alles kan doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282260

Ik heb een gewone N95 via T-Mobile, maar sinds een tijdje werkt het verbinden met Internet niet meer. Als ik het wilt opstarten klapt die er gewoon uit en kom je terug waar je vandaan kwam. Iemand een idee hoe ik dit zelf kan oplossen?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste