Dat de N95 zo groot is vind ik en groot (

) nadeel. Maar tegenwoordig lijkt het wel hip te zijn om met een 60" scherm in je broekzak rond te lopen ofzo... De N900 is iig nog groter en lomper. Als ik nu een telefoon zou moeten kiezen, dan zou ik zelf serieus naar de N97 mini kijken, ondanks
mijn afkeer van Symbian security. Android blijft ook wel interessant, maar een smartphone zonder goed geintegreerde zaken als SyncML, SIP VoIP en -in mindere mate- UPnP kan ik in deze tijd toch niet meer serieus nemen en verliezen wat mij betreft het predicaat "smart". (Zou het daarom de "iPhone" zijn, en niet "iSmartPhone"?

)
Overigens geloof ik helemaal niet zo in de heiligheid van touchscreen, en in de hype van multi-touch nog veel minder. Ok, beide hebben wel meerwaarde en mijn volgende mobiel zal het zeker hebben, maar Symbian werkt tot dusver ook prima met keyboard.
Ik heb de N97 (niet mini) bij de mediamarkt even in de hand gehad. Het ding voelt goed, solide, en op het schuif/kantelmechanisme valt weinig aan te merken.
Toch zal ik geen N97 kopen. De N95 doet het nog prima, van slijtage merk ik na 2 jaar nog echt helemaal niks eigenlijk, en de toegevoegde waarde of extra features van de N97 zijn voor mij te beperkt.