WeZet schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:17:
Even snel tussendoor: Is er ook een manier om mijn N95-8GB te defraggen, of is het puur een kwestie van het verwijderen van overtollige muziek? Het klinkt mij persoonlijk wel logisch om de het interne geheugen te defragmenteren, of de SD-kaart. In ieder geval wil ik hem weer terug naar nieuw staat hebben, wel zo fijn om snel toegang tot muziek te hebben. Spelen plugins als Accelerator misschien mee? (Ik krijg bij elke opstart ook een bericht dat software niet geïnstalleerd kan worden...).
Of het zin heeft weet ik niet, maar ik doe het wel.
Al is het misschien alleen gevoelsmatigetevredenheid.
Ik gebruik Defraggler.
Voordeel is wel dat je de gaten kan opvullen en aan het einde worden gezet, of het zin heeft op flash geheugen nogmaals geen idee.
willcom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:32:
Als ik op het knopje Bericht druk dan duurt het zo'n 2 seconden voordat ik in het berichtenmenu ben. Is dat normaal? Naar mijn idee duurt dat wel erg lang.. Hier voor had ik een (simpele) nokia 6230 en daarmee ging het allemaal wel snel. Nu snap ik ook wel dat hoe geavanceerder de telefoon hoe langzamer het soms kan duren voordat ik iets open, maar ik vind 2sec wel erg lang voor het alleen openen van het berichten menu.
Voer deze stappen uit:
1) Sluit de USB kabel aan, aan je PC in Gegevensoverdracht modus.
2) PC -> Mijn computer -> Map Opties (Alle bestanden weer geven incl. systeem- mappen)
3) open de drive van je telefoon, bij mij is dit Verwisselbare schijf (F:)
Brows naar Privated. De bovenste map mapen je waar Cache in staat, als je die dan open maakt zie 9 van de 10 keer de letter E staan.
Delete ALLES onder E.
Defrag je telefoon en zie? na een paar keer menu openen en opties op de nokia is ie ineens weer sneller omdat je de index leeg hebt gehaald van de mobiel.
Nog een tip:
Bewaar de zelfde structuur van het massageheugen als backup ergens op je pc in een map.
Ik geef een voorbeeld van wat ik heb:
[edited]
...\Massageheugen\
Cities
Gedeeld
Images
Lifeblog
Muziek
Others
Pb
Private
Sounds
Videos
Qf (bestand)
Dit zijn de mappen met 1 Qf bestand (voor Nokia Maps GPS)
Gedeeld is mijn map waar al mijn mobiele software sis files netjes op orde instaat.
Zo staan daar mappen als Internet / Systeem software / Nokia Software etc.
Muziek is de enige map! waar je je muziek in zet, dus je mp3 files netjes in mappen op artiest op album etc.
In Sounds hoor je niets te zetten, hooguit ringtones maar zeker geen mp3 files zoals ik dat van sommige hier las.
Private map houd je in de gaten, staat je database in van de telefoon. Zie dit ook als de prefedge map als in windows xp / vista. Al die .dat files worden aangemaakt hoe vaker je dingen op je telefoon doet. Komt de snelheid tengoede maar kan er ook voor zorgen dat hij soms langzaam gaat worden.
Private staat je opbouw- database in van Muziek. Zet je er een nieuwe map in en haal je een oude map er weer uit (uit deze folder muziek) dan kan je de database
[edited]
...\Telefoon\Massageheugen\Private\
Verwijderen en opnieuw laten opbouwen.
Tada! En zo heb je de perefecte controle over nokia's systeem.
Doe dit is op een iPhone? Onmogelijk! Een van de redenen waarom ik geen iPhone koop. Ik heb massstorage toegang nodig als tweaker en wil ik de baas blijven over mijn mappen net als op me pc.
Je ziet dat ik ales in D: zet, de reden is dat ik mijn HDD in 2e heb gedeeld C = systeem D = mijn spul en documenten o.a. waar dus ook Ghost.gho op staat zodat ik C kan herstellen en altijd nog D houd waar ik op 'werk' en dus niet gedelete word na een herstel met ghost op C.
Succes Tweakers;) !