Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
Vraagje: Als ik een applicatie opstart die gebruik maakt van mobiel internet (zoals Gmail of twibble), dan vraagt mijn N95 me eerst of hij verbinding mag maken, en vervolgens via welk toegangspunt. Nogal veel gedoe elke keer en volgens mij kan je ook ergens instellen voor een applicatie dat deze automatisch verbinding mag maken. Ik meende dat dat ergens onder 'verbindingsbeheer' ofzo kon, alleen kan ik het nergens in het menu vinden.

Mijn vraag is nu: Kun je dit instellen en waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Schijnbaar kan de drukschade ook de controller vernaggelen.
Een nieuw scherm heeft niet mogen baten.
Nu stuurt hij niet eens meer de backlight aan toen ik het tweede nieuwe scherm erin probeerde te doen.
Dan maar naar reparatie... niks aan te doen... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
IMadeLove2MyN95 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:12:
Vraagje: Als ik een applicatie opstart die gebruik maakt van mobiel internet (zoals Gmail of twibble), dan vraagt mijn N95 me eerst of hij verbinding mag maken, en vervolgens via welk toegangspunt. Nogal veel gedoe elke keer en volgens mij kan je ook ergens instellen voor een applicatie dat deze automatisch verbinding mag maken. Ik meende dat dat ergens onder 'verbindingsbeheer' ofzo kon, alleen kan ik het nergens in het menu vinden.

Mijn vraag is nu: Kun je dit instellen en waar dan?
Dat kan alleen met "goed"ondertekende Java-apps. Toepasssingsbeheer -> kies app -> opties -> openen -> toegangspunt. Netwerktoegang kun je dan ook op "altijd toegestaan" zetten.

Overigens probeerde ik precies hetzelfde te doen voor een eigengemaakt J2ME appje, maar het eindigde in frustratie en woede op Nokia. Dat een app digitaal onderdetekend moet zijn om dat soort zaken in te stellen is nog tot daaraan toe. Even self-signen dus, certificaatje importeren op mobiel, appje installeren en gaan met die banaan zou je zeggen. Helaas. Om signed Java-apps te mogen installeren is er een speciaal CA-certificaat voor nodig die je dus niet zelf kunt maken. Dus in feite belet Nokia mij dat ik mijn eigen applicatie op mijn eigen mobiel mag "vertrouwen". Het moet toch $^%!&^ niet gekker worden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:37
Ik ben sinds vorig jaar augustus in het bezig van een nokia n95 (niet de 8 gb versie)
Ding heeft altijd perfect gewerkt. nooit echt problemen gehad tot 1 vastloper na ofzo.
Gister was ik dus even aan het internetten op onze wifi verbinding thuis.
Het viel me al op dat de mobiel erg heet werd aan het scherm en de achterkant (op de plek van de accu)
Wifi uit gedaan en mobiel af laten koelen. alles leek weer goed te zijn en hij werkte weer perfect.
Tot ik hem savonds aan de lader hing.
Het leek alsof hij gewoon aan het opladen was. maar er gebeurde niks.
smorgens was de mobiel nog helemaal leeg. en als ik hem nu aan de oplader hang krijg ik het nokia teken en meer niet, de backlight staat ook uit. en af en toe komt er een lelijke zwarte streep door het beeld (dit heeft hij nog nooit eerder gedaan)
kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen? er zit nog wel garantie op.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Intruder schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:14:
kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen? er zit nog wel garantie op.
Dan zou ik gewoon naar een NSP gaan...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
ik heb hem bij een internet winkel gekocht.Ik zou er opzig geen probleem mee hebben om hem op te sturen. maar als ik er zelf iets aan zou kunnen doen zou dat helemaal perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik zou gewoon zelf even bij een dichtstbijzijnd NSP langsgaan, weet je het snelst waar je aan toe bent.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
denk dat ik dat ook ga doen ;) ik heb niet de beschikking tot een andere accu en voor de rest heb ik alles al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Ik kreeg gister via blauwtand een geluidsfragment binnen. Dan krijg je een smsje, maar ik open het smsje en dus ook meteen het bestand. Als ik dan opties kies en opslaan doe dan slaat ie em op...maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
uhmmm als je de muziekplayer opent heb kan je opnieuw mobiel doorzoeken op muziek bestanden. Zo vind je hem in ieder geval wel. en volgens mij word het in sounds opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Sinds anderhalf jaar heb ik een Nokia N95 8gb, zwart uiteraard. Nou heb ik de laatste weken dit probleem. De mobiel weigert dienst, wanneer ik hem aandruk hoor ik wel het nokia geluidje en de toetsen lichten normaal op, alleen het scherm blijft zwart. Ik kan er dus helemaal niks mee. Hiervoor had in een probleem met het massageheugen, het massageheugen was niet beschikbaar meldde de telefoon, of dit nog steeds het geval is weet ik niet. Ik kan de mobiel wel aansluiten op de pc, kan door verschillende files heen browsen en alles werkt vrij normaal. Echter wanneer ik, (met zwart beeld) mijn pin in toets en ik dus klaarblijkelijk gewoon in het menu moet zitten, gebeld wordt door iets of iemand gebeurd er helemaal niks, ik krijg gewoon mijn voicemail er voor. Dit al zeer merkwaardig want logisch nadenkend kom ik tot de conclusie dat misschien het scherm stuk is, maar dan zou toch zeker mijn telefoon over moeten gaan wanneer ik gebeld word. Muziek kan ik met de slidefunctie wel weer gewoon afspelen. Nieuwe firmware heb ik ook al geprobeerd, een paar weekjes geleden, maar dit veranderde niks. Heeft iemand iets dergelijks meegemaakt of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Klinkt als een hardware probleem. NSP opzoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intruder schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:14:
Ik ben sinds vorig jaar augustus in het bezig van een nokia n95 (niet de 8 gb versie)
Ding heeft altijd perfect gewerkt. nooit echt problemen gehad tot 1 vastloper na ofzo.
Gister was ik dus even aan het internetten op onze wifi verbinding thuis.
Het viel me al op dat de mobiel erg heet werd aan het scherm en de achterkant (op de plek van de accu)
Wifi uit gedaan en mobiel af laten koelen. alles leek weer goed te zijn en hij werkte weer perfect.
Tot ik hem savonds aan de lader hing.
Het leek alsof hij gewoon aan het opladen was. maar er gebeurde niks.
smorgens was de mobiel nog helemaal leeg. en als ik hem nu aan de oplader hang krijg ik het nokia teken en meer niet, de backlight staat ook uit. en af en toe komt er een lelijke zwarte streep door het beeld (dit heeft hij nog nooit eerder gedaan)
Dat is "gewoon" een dode accu. Contactpunten met de telefoon zelf maakt niet uit, de accu zou gewoon moeten opladen. Als je inderdaad nog garantie hebt, terug ermee. Anders een nieuwe accu kopen. Prijzig, maar de N95 zeker waard.

edit: Interne kortsluiting zou ook nog een mogelijkheid zijn (contactpunten tussen accu en telefoon).

PS. Ik heb nu de N85 en wil niet meer terug naar mijn N95. Superfoon maar nee, de N85 heeft "dat even iets meer" gevoel. M'n N95 wacht geduldig af tot de N85 de geest geeft maar dat kan, denk en hoop ik, nog lang duren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
moet ook zeggen dat ik er tot nu toe super tevreden over ben geweest. En zelf ben ik bang voor interne kortsluiting. Omdat hij daags van te voren erg warm werd. Het grappige is trouwens dat ik van 2 andere n95 toestellen die op het zelfde moment gekocht zijn net hoor dat ze ook dit probleem hebben.

PS. ben hem nu even een paar dingen aan het proberen. het lijkt wel aslof de oplader niet genoeg stroom geeft om de mobiel aan te houden. hij gaat namelijk wel aan, en als ik hem dan van de accu afhaal blijft hij het nog ong. 10 seconden doen.

Edit - na 100 keer geprobeerd te hebben en verschillende manieren te hebben geprobeerd, en het ding even van binnen schoon te hebben gemaakt gaat hij opeens met veel moeite aan. hij lijkt het nu goed te doen :?

[ Voor 45% gewijzigd door Intruder op 19-05-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Heej tweakers

Ik zit hier, met een kapotte N95 van een vriend van mij. Het probleem? Een haperend scherm.

Zelf zit ik te denken aan een nieuwe scherm, kost tegenwoordig 30 euro, en dan kan je weer verder. Maar het probleem is, et scherm hapert, en is niet kapot. Dus, dacht ik, kan ik niet iets anders proberen om hem te repareren? (Dit is zijn eerste N95, maar hij heeft al een vervanging, dus die werkt. Ik mag deze hebben wannneer ik hem repareer :))

Dus, kan ik iets anders doen voordat ik een nieuwe scherm ergens vandaan haal? En hoe kan ik het beste een kapot t4 schroefje verwijderen? Hij heeft bijna geen profiel meer, en de schroevendraaier pakt 'em niet.
En nog een laatste vraagje, maakt een 8Gb scherm verschil met de normale variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik weet niet precies wat je bedoelt met hapert, maar een 8gb scherm past niet op de normale N95

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Met haperen bedoel ik dat het beeld soms stilstaat, of uitvalt (ook soms een rare streep in het beeld wat ik niet anders verwoorden kan dan een glitchy beeld, allemaal willekeurige streepjes enz). De backlight staat altijd aan, terwijl het beeld gewoon zwart blijft.

Naast dat heb ik nog steeds niet dat ene schroefje eruit gekregen. Die heeft compleet geen profiel meer, en kan ik bijna niet pakken met een T5 draaiertje. Iemand een tip?

[ Voor 24% gewijzigd door HotFix op 20-05-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:37:
Zoals je het beschrijft is de display gebroken en dat gebeurd niet zomaar. Dit valt niet onder de garantie dus ik hoop voor je dat een verzekering / servicepakket hebt gekozen, daar wordt dit meestal wel door gedekt.

Zelf vervangen is altijd goedkoper dan laten doen. Voor zo rond de 70 euro koop je een nieuw display (bv hier).
Ik had hem opgestuurd (naar Hi) omdat ik dacht dat het inderdaad buiten de garantie zou vallen.. Maar op de rekening stond 0 euro, dus dat viel heel erg mee! Vermelde in 't schade formulier dat hij ook in mn broekzak kapot is gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
weet iemand toevallig nog een goeie deal (supergoedkoop abo icm deze telefoon oid)?

kan geen TP topic vinden en misschien weet iemand hier iets

heb er 1 via MP, een 8Gb voor 150 euro, jaar oud. Lijkt mij prima.

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 26-05-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Ik ben al een jaar de trotse bezitter van de N95 8GB

Iets wat me stoort, wat de N85 echter wel heeft, is dat de standaard agenda weergave maar heel kort is op het 'standby' scherm. Er staat alleen de eerste afspraak van morgen verder niets ,terwijl er voor overmorgen etc. wel wat geplant staat. Is het mogelijk dit uit te breiden? De N85 gaat volgens mij wel een week vooruit, erg handig! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het veilig om een batterij uit China te kopen?
http://www.focalprice.com...ia_Black_MB003B_1248.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Okie, ik heb een nieuw scherm gekocht en aangesloten. Alleen een probleem, het scherm is nu wit. Geen nokia teken, helemaal niets :(
Ik heb gezien dat de * + 3 + green phone button in combinatie met een start het probleem kan verhelpen. Helaas weet ik niet wanneer ik moet ophouden, aangezien ik niets kan zien op het scherm.
Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
HotFix schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:51:
Okie, ik heb een nieuw scherm gekocht en aangesloten. Alleen een probleem, het scherm is nu wit. Geen nokia teken, helemaal niets :(
Ik heb gezien dat de * + 3 + green phone button in combinatie met een start het probleem kan verhelpen. Helaas weet ik niet wanneer ik moet ophouden, aangezien ik niets kan zien op het scherm.
Kan iemand helpen?
Als je het scherm vervangen hebt, moet die het meteen goed doen. Een reset maakt dan helemaal niets uit. Blijkbaar zit die er dus gewoon niet goed in. Als ik jouw was zou ik hem nog een keer open maken en de connector nog een keer goed checken. Alvorens je de hele boel weer dichtschroeft, eerst even testen als de connector opnieuw bevestigd is.

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:30:
[...]
Ik had hem opgestuurd (naar Hi) omdat ik dacht dat het inderdaad buiten de garantie zou vallen.. Maar op de rekening stond 0 euro, dus dat viel heel erg mee! Vermelde in 't schade formulier dat hij ook in mn broekzak kapot is gegaan..
Dan ben je gematst ;)

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 30-05-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
robertwebbe schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:43:
Als je het scherm vervangen hebt, moet die het meteen goed doen. Een reset maakt dan helemaal niets uit. Blijkbaar zit die er dus gewoon niet goed in. Als ik jouw was zou ik hem nog een keer open maken en de connector nog een keer goed checken. Alvorens je de hele boel weer dichtschroeft, eerst even testen als de connector opnieuw bevestigd is.
Ik heb gekeken, en helaas. Hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
HotFix schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:06:
[...]
Ik heb gekeken, en helaas. Hetzelfde probleem.
Vochtschade dan misschien? Dan houdt het hele verhaal ook op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik betwijfel het.
Het oorspronkelijke probleem heb ik al vaker gezien bij nokia's (ik heb hier as-we-speak nog twee 6280-jes liggen), het scherm houdt er gewoon plotseling mee op. Deze N95 had dat ook, ookal weet ik dat de vorige eigenaar er altijd voorzichtig mee is omgegaan (altijd in zo'n telefoon-'tasje', nooit vaker dan nodig is meegenomen, enzovoorts).

Is er iets waar ik op moet letten bij het inschakelen? Het scherm blijft wit, ook tijdens het bekende nokia-toontje, waarna het scherm zich weer uitschakelt (donker beeld), maar enkele tellen daarna springt het beeld weer aan. Waar zou hij om kunnen vragen? (Ik heb er geen sim in zitten op dit moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een N95-8GB met firmware V20.0.016

Nu heb ik een heel vervelend probleem: bij het opnemen van videos met de videorecorder blijft de videorecorder hangen. Dat maakt de videorecorder dus eigenlijk onbruikbaar.

De videos worden opgeslagen op de E-schijf. Ik weet dat het beter gaat als ik de videos zou opslaan op de C-schijf, maar dan kan ik maar een beperkt aantal minuutjes opnemen, en moet ik telkens de videos verplaatsen van de C naar de E.

Zijn er andere oplossingen? Zou een firmware update helpen (iemand die dit met 100% zekerheid kan bevestigen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:45:
Ik heb een N95-8GB met firmware V20.0.016

Nu heb ik een heel vervelend probleem: bij het opnemen van videos met de videorecorder blijft de videorecorder hangen. Dat maakt de videorecorder dus eigenlijk onbruikbaar.

De videos worden opgeslagen op de E-schijf. Ik weet dat het beter gaat als ik de videos zou opslaan op de C-schijf, maar dan kan ik maar een beperkt aantal minuutjes opnemen, en moet ik telkens de videos verplaatsen van de C naar de E.

Zijn er andere oplossingen? Zou een firmware update helpen (iemand die dit met 100% zekerheid kan bevestigen)?
Bij de "gewone" N95 weet ik wel dat de firmware update hielp maar volgens mij zal dat niet veel helpen bij de 8GB.
Wat je eens kunt proberen is om je geheugen helemaal te formateren (eventueel eerst kopieren naar je PC). Dan met een geformateerd geheugen kijken of het wel goed gaat, kan misschien komen doordat je geheugen ver vol is ? of het gefragmenteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 2 GB van de 8GB vrij. Als ik al de foto's en videos erafhaal maak ik nog 1,5 GB vrij. Zou het dan beter zijn?
Ik vind het dan wel vreemd dat ik de volledige 8GB niet zou kunnen gebruiken ;)

Zou een defragmentatie van het geheugen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Defragementatie kan helpen, er is echter maar één manier om er achter te komen of het daadwerkelijk helpt. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:19:
Defragementatie kan helpen, er is echter maar één manier om er achter te komen of het daadwerkelijk helpt. :Y)
Klopt niet: er zijn 2 manieren. Ofwel test ik het zelf (wat jij bedoelt :-) ), ofwel doe ik een beroep op gebruikerservaringen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kom op: een beetje Tweaker houdt van experimenteren; leef je uit. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:02:
Ik heb nog 2 GB van de 8GB vrij. Als ik al de foto's en videos erafhaal maak ik nog 1,5 GB vrij. Zou het dan beter zijn?
Ik vind het dan wel vreemd dat ik de volledige 8GB niet zou kunnen gebruiken ;)

Zou een defragmentatie van het geheugen helpen?
Dan zou ik als ik jou was eerst maar eens gaan zoeken waar die andere 4,5GB gebleven zijn of je zou al heel veel programma's geinstalleerd moeten hebben. Dus alles eraf halen wat je nog wil hebben en formateren dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjengcity schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:40:
[...]

Dan zou ik als ik jou was eerst maar eens gaan zoeken waar die andere 4,5GB gebleven zijn of je zou al heel veel programma's geinstalleerd moeten hebben. Dus alles eraf halen wat je nog wil hebben en formateren dat ding.
er staat ongeveer 1,5 GB aan muziek op, en ongeveer 2,5 GB aan kaarten voor Sygic en Nokia Maps. De rest zal wel opgevuld zijn met applicaties. Nu, ik herhaal het: die 8 GB is er toch om gebruikt te worden ???
Als ik én mijn foto's én mijn videos én mijn muziek én de minder gebruikte kaarten van Sygic/Nokia Maps afhaal, wat kan ik dan nog doen met de 8GB??

Het is trouwens al zo dat ik sinds de laatste formattering (februari 2009) van mijn gsm het aantal geïnstalleerde toepassingen beperkt heb tot de toepassingen die ik echt wel gebruik, en zelfs dan krijg ik bij Toepassingsbeheer en bij de Help-functie de melding "geheugen vol!". Terwijl er nog 80 of 90 MB RAM vrij is!

Waarvoor koop ik een gsm met 128 MB RAM en 8 GB flashgeheugen als ik dat niet optimaal kan benutten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heb je die 8GB-drive eens gecontroleerd op fouten mbv een PC? Dus chkdsk vanaf de prompt of middels de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:14:
[...]

er staat ongeveer 1,5 GB aan muziek op, en ongeveer 2,5 GB aan kaarten voor Sygic en Nokia Maps. De rest zal wel opgevuld zijn met applicaties. Nu, ik herhaal het: die 8 GB is er toch om gebruikt te worden ???
Als ik én mijn foto's én mijn videos én mijn muziek én de minder gebruikte kaarten van Sygic/Nokia Maps afhaal, wat kan ik dan nog doen met de 8GB??

Het is trouwens al zo dat ik sinds de laatste formattering (februari 2009) van mijn gsm het aantal geïnstalleerde toepassingen beperkt heb tot de toepassingen die ik echt wel gebruik, en zelfs dan krijg ik bij Toepassingsbeheer en bij de Help-functie de melding "geheugen vol!". Terwijl er nog 80 of 90 MB RAM vrij is!

Waarvoor koop ik een gsm met 128 MB RAM en 8 GB flashgeheugen als ik dat niet optimaal kan benutten??
Defragmenteer de boel eens, en update je toestel eens naar de nieuwste firmware versie. De firmware versie die jij hebt is al 14 maanden oud, en ondertussen zijn er een hoop dingen verbeterd. Bij mij was het probleem stotterende video's verholpen na een firmware update. Ook moet je regelmatig defragmenteren als je vaak video's opneemt en opslaat. Zelfs op een pc merk je dan verschil.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fuzzillogic schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:55:
Heb je die 8GB-drive eens gecontroleerd op fouten mbv een PC? Dus chkdsk vanaf de prompt of middels de GUI.
Gaat dit niet vanzelf, ik heb ook wel eens fouten gehad, maar dat liet windows gelijk weten wanneer ik mijn usb in gegevensoverdracht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:14:
[...]

als jij de melding krijgt dat je geheugen vol is heb ik eerder het idee dat je nog een hoop programma's in de achtergrond hebt draaien.

Houd je menuknop eens ingedrukt en kijk eens wat daar allemaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:16:
[...]

en update je toestel eens naar de nieuwste firmware versie. De firmware versie die jij hebt is al 14 maanden oud, en ondertussen zijn er een hoop dingen verbeterd. Bij mij was het probleem stotterende video's verholpen na een firmware update. Ook moet je regelmatig defragmenteren als je vaak video's opneemt en opslaat. Zelfs op een pc merk je dan verschil.
welke firmware versie heb jij? En nooit meer problemen met het opnemen van videos? Ik twijfel om naar de V31 te gaan omdat die nog niet te hacken is, maar als jij de V30 hebt wil ik dat wel proberen
Sjengcity schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:23:
[...]

als jij de melding krijgt dat je geheugen vol is heb ik eerder het idee dat je nog een hoop programma's in de achtergrond hebt draaien.

Houd je menuknop eens ingedrukt en kijk eens wat daar allemaal staat.
heb ik al gedaan hoor, geen enkel programma draait op de achtergrond en zelfs dan krijg ik die melding...
Barfman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:16:
[...]

Defragmenteer de boel eens
de PC is ermee bezig :)
Ik laat het resultaat weten!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:56:
[...]

heb ik al gedaan hoor, geen enkel programma draait op de achtergrond en zelfs dan krijg ik die melding...
Veel programma's draaien "hidden", en krijg je niet te zien met de standaard task manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
[...]

En wat gebeurt er als je je geheugen helemaal leeg maakt? Al is het om maar te testen. Al ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
[...]

welke firmware versie heb jij? En nooit meer problemen met het opnemen van videos? Ik twijfel om naar de V31 te gaan omdat die nog niet te hacken is, maar als jij de V30 hebt wil ik dat wel proberen
Ik heb versie V31 en die is gewoon te hacken, genoeg over te vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N95 heb ik al bijna twee jaar naar volle tevredenheid. Maar nu heb ik een bekend probleempje: het volumeknopje functioneert niet meer, harder zetten is niet meer mogelijk. Ik woon vlakbij een NSP en heb deze straks even gebeld. Volgens hen was het een simpele reparatie, maar voerden ze die zelf niet uit. Mijn telefoon moet dus opgestuurd worden en dan ben ik hem twee tot drie weken kwijt werd gezegd.

Is dat standaard of zijn er misschien ook NSP's die het wel ter plekke kunnen maken? Iemand toevallig ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:20:
Mijn N95 heb ik al bijna twee jaar naar volle tevredenheid. Maar nu heb ik een bekend probleempje: het volumeknopje functioneert niet meer, harder zetten is niet meer mogelijk. Ik woon vlakbij een NSP en heb deze straks even gebeld. Volgens hen was het een simpele reparatie, maar voerden ze die zelf niet uit. Mijn telefoon moet dus opgestuurd worden en dan ben ik hem twee tot drie weken kwijt werd gezegd.

Is dat standaard of zijn er misschien ook NSP's die het wel ter plekke kunnen maken? Iemand toevallig ervaring daarmee?
Ik heb sinds vandaag ook last van dit probleem :( Mijn telefoon moest ook opgestuurd worden (NSP in Zwolle).
Valt het bij jou toevallig nog binnen de garantie? Tegen mij is verteld dat het onder 'drukschade' valt en dus niet onder de garantie valt. Heb je eigenlijk ook 'recht' op een vervangend toestel? Ik kan namelijk geen 2 tot 3 weken zonder mijn N95. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
annuh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:24:
[...]
Heb je eigenlijk ook 'recht' op een vervangend toestel? Ik kan namelijk geen 2 tot 3 weken zonder mijn N95. :P
Ik zou niet weten waarom je recht zou hebben op een vervangend toestel. Als je zelf geen vervangt toestel hebt of zou kunnen regelen, dan heb je daar die servicepakketten voor met vervangend toestel. Dergelijke servicepakketten dekken meestal dergelijke "drukschades" ook nog.

Als een aanbieder je een leentoestel geeft, is dat meestal uit service oogpunt. En dat gebeurd vaak alleen nog maar bij de kleinere telecomzaakjes in het dorp waar je meestal een paar tientjes meer betaalt voor een toestel dan op internet (en daar kun je dan dit soort service voor verwachten).

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 03-06-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

annuh schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:24:
[...]

Ik heb sinds vandaag ook last van dit probleem :( Mijn telefoon moest ook opgestuurd worden (NSP in Zwolle).
Valt het bij jou toevallig nog binnen de garantie? Tegen mij is verteld dat het onder 'drukschade' valt en dus niet onder de garantie valt. Heb je eigenlijk ook 'recht' op een vervangend toestel? Ik kan namelijk geen 2 tot 3 weken zonder mijn N95. :P
Hhmm, dat heb ik niet gevraagd. Ik heb die telefoon op 26 juni 2007 gekocht en ging er vanuit dat het gewoon onder de garantie zou vallen. De monteur heeft daar in ieder geval niks over gezegd, enkel dat het een probleem was dat vaker voorkwam (maar dat wist ik al doordat ik dit N95 draadje al bijhoud sinds ik hem heb aangekocht). Ik heb nog een SE 750i liggen, maar ja ik zou toch liever niet zo'n tijd zonder N95 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ik weet dat als je het frontje eraf haalt dat je dan de 2 knopjes kan inklemmen met stukje papier. De reden dat ze het niet meer doen is omdat ze er scheef inzitten. Als je ze recht zet en klem zet met bv stukje papier moet het opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
ITG schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:38:
Ik weet dat als je het frontje eraf haalt dat je dan de 2 knopjes kan inklemmen met stukje papier. De reden dat ze het niet meer doen is omdat ze er scheef inzitten. Als je ze recht zet en klem zet met bv stukje papier moet het opgelost zijn.
Bij mij is een van de knopjes helemaal afgebroken.. ;) Het is dus al te laat voor papier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ITG schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:38:
Bedankt voor de tip, maar het is inmiddels gemaakt. Ik woon namelijk in Nijmegen en moest vandaag toch in Arnhem zijn. Dus ik heb Gami Telecom even gebeld (had daar door Tweakers wel eens van gehoord) en die bleken het direct te kunnen maken. En het viel gewoon onder de garantie. Ze hebben er ook meteen een nieuw toetsenbordje ingezet. Niet om gevraagd, maar zal wel bij de service horen. Vond het in ieder geval een prima zaak daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Barfman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Ik heb versie V31 en die is gewoon te hacken, genoeg over te vinden via google.
Helaas gaat dit met een branded toestel niet zo makkelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Nokia Messaging geinstalleerd om mijn Hotmail account te kunnen gebruiken hiermee, maar na het afsluiten ed. blijf ik het @ icoontje zien in mijn standbyscherm, heb al van alles bekeken om dit af te sluiten, maar zonder succes.

Iemand ervaring/hulp om dit niet meer in de achtergrond te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:16:
Ik heb Nokia Messaging geinstalleerd om mijn Hotmail account te kunnen gebruiken hiermee, maar na het afsluiten ed. blijf ik het @ icoontje zien in mijn standbyscherm, heb al van alles bekeken om dit af te sluiten, maar zonder succes.

Iemand ervaring/hulp om dit niet meer in de achtergrond te laten draaien?
hoe sluit je de app af? Als ik namelijk mail krijg en ik ga naar de mailbox blijft het @ teken er ook staan. Ook als ik op de "ophangknop" druk blijft hij er staan maar als ik netjes naar menu > afsluiten ga dan verdwijnt het wel.

Kleine bug als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd.. Als ik het op die manier afsluit blijft het er gewoon staan.

Zelfs na opnieuw inschakelen van mijn telefoon komt het na ongeveer 2 minuten er weer te staan.

Nog even aanklooien er mee dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 07:38
Hallo allemaal :)

Ik heb een Nokia N95-1 met de nieuwste firmware. Nou heb ik gister perongeluk "Nokia Internet Services" verwijderd! Alles werkt nog wel gewoon heb tot nu toe geen problemen gehad ergens mee.

Toch zit het me niet helemaal lekker, aangezien die wel in de verkoop staat... nou vraag ik me af waar was dat voor en hoe krijg ik het eventueel terug?

Edit: HIJ IS TERUG!! Live Messenger startte niet meer op, toen ik die opnieuw wou installeren gaf die aan dat ik eerst "Nokia Internet Services" moest installeren _/-\o_ 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Patjuh1990 op 09-06-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Fijn dat je 'm weer hebt teruggevonden :)

Over dat apenstaartje: Messaging -> $emailboxnaam -> Options -> E-mail settings -> Automatic retrieval (4e optie); wellicht dat je daar wat dingen op Disabled kan zetten, waardoor er niet automatisch mail wordt opgehaald.

Bij mijn Gmail account, ingesteld op IMAP, heb ik overigens geen last gehad van een apenstaartje in beeld. Wellicht dat je POP3 gebruikt, of dat er simpelweg nog ongelezen e-mail is.

edit: Hmm, Nokia Messaging is een aparte app voor (speciaal) Hotmail? Waarschijnlijk is het dan een programma dat blijft draaien in de achtergrond, totdat je 'm daadwerkelijk afsluit (zie Music player, kreng vreet batterij als je 'm aan laat staan :X)

[ Voor 22% gewijzigd door MrNGm op 09-06-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit volgens mij een of andere bug in de app. Of de Goden spelen er mee, momenteel is de @ uit zichzelf verdwenen.

Zelfs na volledig afsluiten van Nokia Messaging blijft de @ zichtbaar tot deze dus na enkele uren uit zichzelf verdwijnd..

Spooky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Heb sinds een dag of 2 het probleem dat zodra ik mijn agenda wil synchroniseren met outlook dat mijn telefoon de melding geeft: Geheugen vol, sluit enkele toepassingen en probeer het opnieuw.
Heb echter geen andere toepassingen draaien en heb de telefoon ook al eens opnieuw opgestart.

Toen dacht ik dat het misschien lag dat er teveel agenda items in de agenda stonden op de telefoon, dus wat verwijderd en nog eens geprobeerd, maar ook dit hielp niet.

Op het moment dat ik bij de synchronisatiesoftware kijk, heeft die het over het synchroniseren van 195 items. Maar ik heb geen idee wat dit allemaal kan zijn. Zoveel nieuwe afspraken staan er namelijk ook niet in, of zijn er toegevoegd nadat ik voor de laatste keer succesvol heb gesynchroniseerd.

Iemand enig idee wat het is en hoe ik dit oplos?

In mijn telefoon stond een notitie met allerlei vage tekens. Waarschijnlijk automatisch gedownload na het bezoeken van: notalwaysright.com.

Die verwijdert en nu is het opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Robbie T op 13-06-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
pietervanzutven schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:34:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik draai nu ook al ongeveer 2 weken versie 31.0.014 en heb verder geen last van de accu. Blijft gewoon een aantal dagen mee gaan zoals hij altijd gedaan heeft.
Wel heb ik een probleempje met de wekker, als de telefoon namelijk uit staat dan gaat hij de eerste keer wel af, maar daarna werkt de snooze in sommige gevallen niet meer en wanneer je hem dan aan zet begint het alarm meteen af te gaan. Dit is alleen niet altijd een probleem en ik heb nog niet kunnen achterhalen wanneer het mis gaat.
Misschien een beetje late reactie, maar wel de moeite waard.
Bij de laatste firmware voor de N95 (31.0.017) is er een bug ingeslopen: Indien je voor middernacht je alarm zet voor de volgende ochtend (of later, natuurlijk) en dan je telefoon uit zet, doet de snooze functie het niet. Een work-around is om de telefoon niet uit, maar op "offline" te zetten.
Dit probleem is bekend bij Nokia en is ook te vinden op Nokia Discussions.

Aangezien er niet te downgraden is naar firmwareversie 30, heb ik al vele e-mails naar Nokia hierover gesproken. Gisteren ben ik teruggebeld door hun support. De man die ik aan de telefoon had, wilde graag dat dit probleem werd verholpen, maar aangezien de N95 al oud is, is Nokia voorlopig niet van plan een nieuwe firmware uit te brengen. Aangezien dit probleem in vergelijkbare, nieuwere telefoons wel verholpen wordt/is verholpen, gaat hij zich hard maken dat het toch wordt gerepareerd (het zou toch niet zoveel moeite kosten). Er zouden al veel klachten over zijn.

Ik wil daarom iedereen hier oproepen, die dit probleem ook heeft, zich tot de support te wenden: http://www.nokia.nl/ontvang-support-and-software/contact-o1/vraag-het-aan-nokia. Hoe meer klachten, hoe meer kans op een nieuwe firmware. Dus: e-mailen naar die Finnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je kunt idd niet zelf downgraden, maar ik heb ergens gelezen (weet helaas niet meer waar, kan dus geen link geven), dat ze bij een aantal Nokia Service Points wel een oudere firmwareversie op je toestel zouden kunnen zetten, dus niet bij alle Service Points, alleen bij de grotere.
Mogelijk de moeite waard, om er eens een aantal te bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het wordt eens tijd dat de fabrikanten zich gaan realiseren dat dit soort smartphones meer en meer vergelijkbaar worden met PC's, en dat mensen zelf willen kiezen welk OS en software ze erop willen hebben.

Ik zou er best wat geld voor overhebben om te upgraden naar S60v3 FP2. Of de mogelijkheid hebben om Symbian^2 te installeren. En de mogelijkheid hebben om een eigen versie te compileren en te installeren waarmee het mogelijk is om zelf te bepalen welke certificaten ik vertrouw...

Het is gewoon belachelijk dat je een nieuwe telefoon moet kopen, die notabene veelal duurder is dan een netbook, om een bijgewerkte versie van het OS te krijgen. Ook al zou dat OS zonder problemen op de N95 draaien - het is niet dat het N95-platform nu dermate verouderd is qua hardware dat dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb nu 2 jaar mijn nokia 95, en vanmorgen sloeg mijn nokia 95 op hol.
Ik heb hem daarna uitgezet, en probeerde met mijn pincode weer in mijn nokia 95 te komen, maar kan geen pincode invoeren, en hoor een piep geluid.
Geheugen kaart eruit, batterij eruit, simkaart eruit, niets werkt.(daarna weer terug geplaatst)

Heeft iemand een idee hoe ik weer in mijn nokia 95 kan komen.

B.V.D.

Paul

[ Voor 6% gewijzigd door pvr op 14-06-2009 12:30 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

hard reset geprobeerd?
bij uitgeschakeld toestel:
Call key (Green key) + * key + 3 key + power button

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie waar de microfoon van de camera zit? Was afgelopen weekend op defqon en het geluid lijkt soms gedempt te worden, vooral bij een harde bass.

Kan natuurlijk zijn, omdat ik mijn hand op de verkeerde plaats heb gehouden. Het is ook mogelijk dat de microfoon slijtage begint te vertonen na al dat filmwerk :). Heb m tenslotte al bijna 2 jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij zit die onderin het toestel. Mij lijkt echter waarschijnlijker dat je microfoon clipt bij de harde bass, aangezien deze er totaal niet voor is gemaakt om deze volumes op te nemen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

en ook niet op dat deel van de frequentieband...

[ Voor 50% gewijzigd door Eastside op 16-06-2009 19:25 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik heb even gezocht in dit topic in google maar ik kan niks over mijn probleem vinden..

Ik had laatst 600 liedjes in de standaard muziekspeler staan en het duurde erg lang als ik een paar liedjes wou toevoegen. Hij blijft dan heel lang zoeken. Daarom heb ik maar alle liedjes verwijderd en er weer 100 opgezet. Hij blijft even hangen bij het vernieuwen van de database, hij gaat dan zoeken naar nieuwe toegevoegde liedjes maar hij vindt niks. Hij blijft gewoon staan op "toevoegen liedjes". Heb hem zelf al gewoon 2 uur laten liggen maar hij blijft gewoon zoeken naar liedjes.

Hij vind alleen een paar liedjes die ik eens doorgestuurd heb gekregen.

Ook heb ik zoals in de TS beschreven staat een paar bestandjes verwijderd in de private folder zodat hij de database opnieuw aanmaakt maar dat helpt ook niet.

Alle liedjes staan in sounds\digital maar dat maakt volgens mij niks uit. Ik heb nog een oude FW 20.0.0.16 dacht ik. Ik wil niet upgraden want ik heb redelijk veel programmatjes. En upgraden is ook niet geheel risicoloos en mijn toestel werkt verder prima.

Ik heb wel 2 andere muziekspelers geinstalleerd maar dan werkt de standaard headset niet met die muziekknopjes en ook niet op de zijkant van de telefoon. De andere spelers vinden wel gewoon de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou toch upgraden naar de nieuwere firmware, daar ga je echt plezier van hebben.

Programma's e.d. kan hij voor een deel zelfs ook backuppen.

Muziek heb ik overigens gewoon in een /music/ folder staan en dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Hooglander1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:00:
Ik zou toch upgraden naar de nieuwere firmware, daar ga je echt plezier van hebben.

Programma's e.d. kan hij voor een deel zelfs ook backuppen.

Muziek heb ik overigens gewoon in een /music/ folder staan en dat werkt ook prima.
Music folder ook geprobeerd maar helpt ook niet.

Hmm. toch maar eens kijken voor een FW-upgrade..Zou dit eigenlijk wel helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch maar eens kijken voor een FW-upgrade..Zou dit eigenlijk wel helpen?
Ik ben vandaag van t-mobile firmware 16.0.0.1 (volgens nsu na code verandering 14.0.0.1) naar versie 31.0.0.17 gegaan en dit is een flinke verbetering het toestel werkt sneller/soepeler.
Of dat vanaf 20.*.*.* ook zo'n verschil maakt weet ik niet, sommige mensen updaten niet naar 31.*.*.* van wegen de anti hack "extra's" maar daar heb ik zelf geen last van gehad.

Wat je ook nog kan proberen is een harde reset, dat heeft wel het zelfde effect dat je je programma's kwijt bent.
Maar dan loop je niet het risico dat het updaten fout gaat (als de firmware geen echte verbetering mee brengt hoef je natuurlijk niet te updaten) en zou in theorie dat probleem van jouw moeten oplossen sinds de andere optie niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

firmware is echt een verbetering, qua stabiliteit en ook qua levensduur vd accu. Een no-brainer eigenlijk. (van dat hackspul heb ik nooit last trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Bedankt voor de tip, maar werkte helaas niet.
Vandaag werkte mijn nokia n95 weer normaal. volgens mij, misschien condens geweest.
Eastside schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:18:
hard reset geprobeerd?
bij uitgeschakeld toestel:
Call key (Green key) + * key + 3 key + power button

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Pas wel op als je het alarm gebruikt! Er is een bug ingeslopen sinds versie 31.0.017, waardoor regelmatig de snooze niet werkt. Zoals ik al eerder schreef: stuur Nokia een e-mail, zodat ze dit probleem nog oplossen. Anders blijft de FW steken op versie 31, en dan komen we dus nooit meer van de snooze-bug af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik al mijn smsjes van mijn n95 het beste kan archiveren op m'n pc, zodat ik ze later nog eens terug kan lezen in een bepaald bestand? Ik stap vrijdag namelijk over op de iphone en zal dus nokia pc suite niet meer gaan gebruiken!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik bijna alle hulp-offers gelezen op dit forum, maar nog steeds resten er bij mij een paar vragen...

1. Weet iemand hoe ik mijn contacts ook kan bekijken met naam + nummer, ik kan alleen kiezen uit voornaam, achternaam of andersom.

2. Er staat in het boekje dat ik bij "welkom" de instal. wizard moet aanklikken, maar die staat er helemaal niet tussen... hoe kan het zijn dat ik die knop helemaal niet heb?!

3. Kan je ook meerdere e-mailboxen aanmaken en allemaal laten synchroniseren met de interval? Hij geeft aan dat dat maar met 2 boxen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:28:
Inmiddels heb ik bijna alle hulp-offers gelezen op dit forum, maar nog steeds resten er bij mij een paar vragen...

1. Weet iemand hoe ik mijn contacts ook kan bekijken met naam + nummer, ik kan alleen kiezen uit voornaam, achternaam of andersom.

2. Er staat in het boekje dat ik bij "welkom" de instal. wizard moet aanklikken, maar die staat er helemaal niet tussen... hoe kan het zijn dat ik die knop helemaal niet heb?!
Ik heb mijn contacten met voor- en achternaam in het achternaam vakje staan, ik krijg bij contacten alleen de complete naam en nummer te zien, en eventueel een email adres of huis adres.

De installatie wizard staat bij mij onder menu -> instrumenten -> hulp programma's, ik weet niet of je dat de gene is die zoekt.

Edit: ik heb mijn menu erg overhoop gehaald, het kan zijn dat hij bij jouw ergens anders staat.

Ik heb het idee dat mijn n95 er niet zo veel zin meer in heeft, s.ochtends word ik wel eens wakker van het bijna-lege-batterij-piepje, terwijl ik hem voor het slapen compleet heb opgeladen, ik weet dat het aan de batterij ligt.
Als ik hem aan de pc hang en klaar ben dan start het installatie programma nadat de telefoon een minuut nergens op reageert, om vervolgens een melding te geven dat er niet vertrouwde software is gevonden.

En mijn volume harder knopje is helemaal los gekomen, ik kreeg hem vast met wat tape maar dat maakte kortsluiting of zoiets, mijn volume bleef maar naar 100 schieten, heb het knopje er maar uit gehaald en mijn volume op 80 gezet.

En als de (bij mij) paarse achterkant los haal (mijn batterij zit vast met duct tape) dan krijg ik de melding dat er geen simkaart inzit, als ik de telefoon herstart doet ie het weer.

Maar ik blijf het een van de beste telefoons ooit vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 22:45 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Even snel tussendoor: Is er ook een manier om mijn N95-8GB te defraggen, of is het puur een kwestie van het verwijderen van overtollige muziek? Het klinkt mij persoonlijk wel logisch om de het interne geheugen te defragmenteren, of de SD-kaart. In ieder geval wil ik hem weer terug naar nieuw staat hebben, wel zo fijn om snel toegang tot muziek te hebben. Spelen plugins als Accelerator misschien mee? (Ik krijg bij elke opstart ook een bericht dat software niet geïnstalleerd kan worden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet jij hem de hele tijd uit dan?
Mijne is ook zo langzaam als de pest met opstarten, maar als ie er eenmaal klaar voor is dan werkt het allemaal best rap.
Ik denk niet dat de hoeveelheid muziek veel effect heeft op de snelheid, ik merk in ieder geval geen met het begin toen ik er 2 cd's op had staan en nu met 700+ liedjes.

Je kan eens de telefoon terugbrengen naar de fabrieks instellingen, en alleen erop zetten wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeZet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-01-2021
Start hem niet vaak opnieuw op, maar de batterijduur is natuurlijk dramatisch dat hij soms abrupt leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
Het knopje om het volume harder te zetten is aan de binnenkant afgebroken. Het NSP in Zwolle zegt dat hij dan opgestuurd moet worden naar de fabriek, wat zo'n 2 tot 3 weken gaat duren..
Weet er iemand een NSP die dit soort reparaties direct uitvoert? Ik wil liever niet 3 weken zonder telefoon (N95 :P) zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 22:25
Ik heb mijn N95 8GB nu ongeveer een half jaar.

Het is nu al 2x voorgekomen dat de telefoon tijdens het maken van een filmpje raar begint te doen (allemaal strepen over het beeld heen etc) dan na een paar seconden weer normaal en vervolgens geeft die weer alleen strepen. Daarna gaat het beeldscherm helemaal niet meer aan ook niet na het uit en aanzetten van de telefoon.

Als ik dan vervolgens een tijdje de telefoon niet aan zet en dan na een dag de telefoon weer aanzet dan doet de telefoon het gewoon naar behoren (meestal zit hij dan wel weer aan de oplader). De eerste keer dat het voorkwam was 3 maanden geleden en hij heeft het na die tijd goed gedaan tot 5 dagen geleden. Toen kreeg ik weer hetzelfde en een dag later deed die het weer goed.

Kent iemand dit probleem?

//off-topic het stomme is dat het alleen gebeurt als ik in het buitenland ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willcom
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 23:02
Als ik op het knopje Bericht druk dan duurt het zo'n 2 seconden voordat ik in het berichtenmenu ben. Is dat normaal? Naar mijn idee duurt dat wel erg lang.. Hier voor had ik een (simpele) nokia 6230 en daarmee ging het allemaal wel snel. Nu snap ik ook wel dat hoe geavanceerder de telefoon hoe langzamer het soms kan duren voordat ik iets open, maar ik vind 2sec wel erg lang voor het alleen openen van het berichten menu.

Als ik via Nokia Software Updater de firmware wil updaten zegt ie dat mijn telefoonsoftware al up-to-date is. Mijn huidige versie is 30.0.018 terwijl hier in dit topic staat dat er al een 31.0.0.17 is. Overigens heb ik wel de firmware opnieuw geinstalleerd in de hoop dat het 'probleem' opgelost zou worden, maar dat was helaas niet het geval.

Maar zijn er meer mensen met dit probleem? En is er een oplossing voor? En hoe kan ik evt. mijn firmware updaten naar de hoogste beschikbare versie?

Edit:
Ook een klein probleempje met de agenda, hij blijft op dagweergave staan terwijl ik bij instellingen de standaarweergave op maandweergave heb staan. Zijn er mensen bekend met dit probleem? En is er een oplossing voor?

[ Voor 11% gewijzigd door willcom op 06-07-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

willcom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:32:
Als ik op het knopje Bericht druk dan duurt het zo'n 2 seconden voordat ik in het berichtenmenu ben. Is dat normaal? Naar mijn idee duurt dat wel erg lang.. Hier voor had ik een (simpele) nokia 6230 en daarmee ging het allemaal wel snel. Nu snap ik ook wel dat hoe geavanceerder de telefoon hoe langzamer het soms kan duren voordat ik iets open, maar ik vind 2sec wel erg lang voor het alleen openen van het berichten menu.
Hoeveel berichten staan er in je inbox? Ik had er eerst ook ongeveer 3000 berichten instaan, en toen was het ook niet vooruit te branden. Heb toen een mapje aangemaakt onder 'Mijn Mappen' en daar 2990 berichten in verplaatst. Daarna werkte de berichten applicatie weer snel. (Totdat je het archief wilt openen).

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willcom
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 23:02
ReCreator schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:50:
[...]

Hoeveel berichten staan er in je inbox? Ik had er eerst ook ongeveer 3000 berichten instaan, en toen was het ook niet vooruit te branden. Heb toen een mapje aangemaakt onder 'Mijn Mappen' en daar 2990 berichten in verplaatst. Daarna werkte de berichten applicatie weer snel. (Totdat je het archief wilt openen).
Er staan maar 2 berichten in.. :P Dat komt omdat ik vanmiddag de hele firmware opnieuw geinstalleerd heb.. Het probleem zit hem ook niet in het openen van de inbox en verzonden items enzo, want dat gaat wel snel. Het trage zit hem in het openen van het menu berichten, dus ik zit in het beginscherm (met de tijd en datum enzo) en druk daarna op de langwerpige toets net onder het scherm waar Bericht boven staat. En pas 2 sec later verschijnt het menu Berichten met daarin Nieuw bericht, Inbox, Mijn mappen, Mailbox, Ontwerpen, Verzonden etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
willcom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:27:
[...]

enzo) en druk daarna op de langwerpige toets net onder het scherm waar Bericht boven staat. En pas 2 sec later verschijnt het menu Berichten met daarin Nieuw bericht, Inbox, Mijn mappen, Mailbox, Ontwerpen, Verzonden etc..
Dat duurt bij mij ook ongeveer een seconde of 2, geen idee of dat ooit sneller was eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ik vind het ook irritant dat als ik een nieuwe smsje krijgt ik op openen druk, dan ga ik naar inbox, ververst het beeld helemaal, gaat ie weer naar inbox en dan pas het bericht. Duurt zo'n 3 seconden. Bij mijn vorige foon (LG Shine) was het openen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:
Ook een klein probleempje met de agenda, hij blijft op dagweergave staan terwijl ik bij instellingen de standaarweergave op maandweergave heb staan. Zijn er mensen bekend met dit probleem? En is er een oplossing voor?
Yep, daar ben ik bekend mee, dat heb ik al sinds de launch.
2 verschillende firmware updates gehad in de tussentijd zonder succes.
Ik heb er vrede mee en druk twee keer op * om te switchen tussen de verschillende weergaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort mijn n95 8gb en werkt perfect alles krijg ik nu telkens als ik een app. wil verwijderen dit te zien: 'Kan bewerking niet starten. Installatieprogramma wordt al gebruikt.' En kan dus niets verwijderen. Als ik een nieuwe app. wil installeren krijg ik dit te zien: Geheugen vol. Sluit enkele applicatie.' Mar dat gaat dan niet omdat hij zegt van installatieprogramma wordt gebruikt. IK weet hier geen raad meer mij. Ik hoop hier op het goede adres te zijn zodat iemand mij ken helpen!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Start je toestel eens opnieuw op, probeer het dan eens. Eventueel het potlood-knopje ingedrukt houden bij het opstarten, zodat eventuele programma's in de startup niet automatisch worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:06
Ik ben op zoek naar een programma dat alle programma's/services kan laten zien die op mijn telefoon 'draaien', ook als de gewone taskmanager ze niet laat zien. Ik ben er vrij zeker van dat het in een van de delen hier op tweakers besproken is, maar het lukt me niet om het terug te vinden. Wie helpt me even met een linkje of naam a.u.b.?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:40:
Start je toestel eens opnieuw op, probeer het dan eens. Eventueel het potlood-knopje ingedrukt houden bij het opstarten, zodat eventuele programma's in de startup niet automatisch worden gestart.
dankje het is gelukt! ik wist niet af van dat potlood-knopje maar in ieder geval bedankt!!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
joep doei schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:30:
Ik ben op zoek naar een programma dat alle programma's/services kan laten zien die op mijn telefoon 'draaien', ook als de gewone taskmanager ze niet laat zien. Ik ben er vrij zeker van dat het in een van de delen hier op tweakers besproken is, maar het lukt me niet om het terug te vinden. Wie helpt me even met een linkje of naam a.u.b.?
Dr. Jukka heeft het e.e.a., maar TaskBar kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
WeZet schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:17:
Even snel tussendoor: Is er ook een manier om mijn N95-8GB te defraggen, of is het puur een kwestie van het verwijderen van overtollige muziek? Het klinkt mij persoonlijk wel logisch om de het interne geheugen te defragmenteren, of de SD-kaart. In ieder geval wil ik hem weer terug naar nieuw staat hebben, wel zo fijn om snel toegang tot muziek te hebben. Spelen plugins als Accelerator misschien mee? (Ik krijg bij elke opstart ook een bericht dat software niet geïnstalleerd kan worden...).
Of het zin heeft weet ik niet, maar ik doe het wel.
Al is het misschien alleen gevoelsmatigetevredenheid.
Ik gebruik Defraggler.
Voordeel is wel dat je de gaten kan opvullen en aan het einde worden gezet, of het zin heeft op flash geheugen nogmaals geen idee.
Voer deze stappen uit:

1) Sluit de USB kabel aan, aan je PC in Gegevensoverdracht modus.
2) PC -> Mijn computer -> Map Opties (Alle bestanden weer geven incl. systeem- mappen)
3) open de drive van je telefoon, bij mij is dit Verwisselbare schijf (F:)

Brows naar Privated. De bovenste map mapen je waar Cache in staat, als je die dan open maakt zie 9 van de 10 keer de letter E staan.

Delete ALLES onder E.

Defrag je telefoon en zie? na een paar keer menu openen en opties op de nokia is ie ineens weer sneller omdat je de index leeg hebt gehaald van de mobiel.

:)

Nog een tip:

Bewaar de zelfde structuur van het massageheugen als backup ergens op je pc in een map.
Ik geef een voorbeeld van wat ik heb:

[edited]

...\Massageheugen\

Cities
Gedeeld
Images
Lifeblog
Muziek
Others
Pb
Private
Sounds
Videos
Qf (bestand)

Dit zijn de mappen met 1 Qf bestand (voor Nokia Maps GPS)

Gedeeld is mijn map waar al mijn mobiele software sis files netjes op orde instaat.
Zo staan daar mappen als Internet / Systeem software / Nokia Software etc.

Muziek is de enige map! waar je je muziek in zet, dus je mp3 files netjes in mappen op artiest op album etc.

In Sounds hoor je niets te zetten, hooguit ringtones maar zeker geen mp3 files zoals ik dat van sommige hier las.

Private map houd je in de gaten, staat je database in van de telefoon. Zie dit ook als de prefedge map als in windows xp / vista. Al die .dat files worden aangemaakt hoe vaker je dingen op je telefoon doet. Komt de snelheid tengoede maar kan er ook voor zorgen dat hij soms langzaam gaat worden.

Private staat je opbouw- database in van Muziek. Zet je er een nieuwe map in en haal je een oude map er weer uit (uit deze folder muziek) dan kan je de database

[edited]

...\Telefoon\Massageheugen\Private\

Verwijderen en opnieuw laten opbouwen.

Tada! En zo heb je de perefecte controle over nokia's systeem.

Doe dit is op een iPhone? Onmogelijk! Een van de redenen waarom ik geen iPhone koop. Ik heb massstorage toegang nodig als tweaker en wil ik de baas blijven over mijn mappen net als op me pc.

Je ziet dat ik ales in D: zet, de reden is dat ik mijn HDD in 2e heb gedeeld C = systeem D = mijn spul en documenten o.a. waar dus ook Ghost.gho op staat zodat ik C kan herstellen en altijd nog D houd waar ik op 'werk' en dus niet gedelete word na een herstel met ghost op C.

Succes Tweakers;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:06
Fuzzillogic schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:39:
[...]

Dr. Jukka heeft het e.e.a., maar TaskBar kan het ook.
Dank! :)

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand laatste tijd ook problemen met WLM ?
Ik kan sindskort niet meer inloggen :S
Hij geeft dan "Sign-In Failure, There was a problem accessing your account. Please try again later"
Ik heb geen abbo maar Hi Pre-Paid, maar voorheen deed hij het altijd normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Laatst online: 18-08 22:42
willcom schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:27:
[...]

Er staan maar 2 berichten in.. :P Dat komt omdat ik vanmiddag de hele firmware opnieuw geinstalleerd heb.. Het probleem zit hem ook niet in het openen van de inbox en verzonden items enzo, want dat gaat wel snel. Het trage zit hem in het openen van het menu berichten, dus ik zit in het beginscherm (met de tijd en datum enzo) en druk daarna op de langwerpige toets net onder het scherm waar Bericht boven staat. En pas 2 sec later verschijnt het menu Berichten met daarin Nieuw bericht, Inbox, Mijn mappen, Mailbox, Ontwerpen, Verzonden etc..
Dat is een bewuste keuze van nokia. Als je op de linker langwerpige toets drukt en daarna meteen op de rechter worden je toetsen geblokkeerd namelijk. Vandaar dat er een vertraging in die knop zit, anders zit je al in je berichten voordat je je toetsen kunt blokkeren. De 8GB versie heeft dit als het goed is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:19:
Heeft iemand laatste tijd ook problemen met WLM ?
Ik kan sindskort niet meer inloggen :S
Hij geeft dan "Sign-In Failure, There was a problem accessing your account. Please try again later"
Ik heb geen abbo maar Hi Pre-Paid, maar voorheen deed hij het altijd normaal.
Zoek de oude versies, zelfs de eerste versie 1.0 werkt nog en lijkt ook gratis te zijn. Ik zie nog steeds geen betaal scherm op windows live messenger.

Check je bestanden op het massageheugen, haal desnoods alle mappen weg herstart de telefoon.. installeer dan WLM opnieuw.. misschien dat ie het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Fonk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:16:
[...]

Zoek de oude versies, zelfs de eerste versie 1.0 werkt nog en lijkt ook gratis te zijn. Ik zie nog steeds geen betaal scherm op windows live messenger.

Check je bestanden op het massageheugen, haal desnoods alle mappen weg herstart de telefoon.. installeer dan WLM opnieuw.. misschien dat ie het dan wel doet.
Vodafone heeft zelf een WLM versie die het uitstekend doet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Fonk schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:24:
[...]

Of het zin heeft weet ik niet, maar ik doe het wel.
Al is het misschien alleen gevoelsmatigetevredenheid.
Ik gebruik Defraggler.
Voordeel is wel dat je de gaten kan opvullen en aan het einde worden gezet, of het zin heeft op flash geheugen nogmaals geen idee.

[...]

Voer deze stappen uit:

Brows naar Privated. De bovenste map mapen je waar Cache in staat, als je die dan open maakt zie 9 van de 10 keer de letter E staan.
Deze stap snap ik niet.

--> de bovenste map mapen? Wat is mapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beeldscherm van mijn N95 8GB is ALWEER kapot :( , ik haalde hem uit mijn broekzak en hij is weer naar de *****, ik wordt er langzamerhand gek van.
De ene helft is korrelig (soort sneeuw) en links zijn de kleure heel raar en in spiegelbeeld :S Precies in het midden loopt vertikaal dus een streep.
Weet iemand wat dit probleem is of dat het gewoon een nieuw beeldscherm moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare kleuren en strepen had ik met de mijne na vocht schade.
Een keer een smsje verstuurd met mot regen.
Maar de rare kleuren begonnen kleinschalig naar erger met strepen, vervolgens een blank scherm.
Heb hem moeten laten maken.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste