Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2022

ITG

Als je nou in ieder geval al je contact kopieert naar je sim kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Iemand nog creatieve ideeën om die backup toch nog te kunnen restoren?

Is het mogelijk om te downgraden naar de vorige firmware?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:09:
[...]
Zie nou! Dat bedoel ik nou.
De backup terugzetten krijg je toch de gevolgen. Daarom twijfel ik of ik wel of niet ga backuppen.
Nu ik dit bericht lees, durf ik niet backuppen. Daar kan ik door ook niet updaten...zugt :'(
Ik denk dat ik een backup al 20x heb uitgevoerd en nooit met problemen. Maar goed, blijkbaar gaat het niet altijd goed :?
Kan je de SMS en contacten niet op je SIM opslaan en tijdelijk een andere sim gebruiken voor de update?

Wat ook mogelijk is om je Contacten en je Agende te syncen met Outlook, als je dan een backup uitvoert en die wil je terugzetten maar dat lukt niet, kan je alsnog terug syncen vanuit Outlook. Hier ben je je sms berichten (+instellingen) wel kwijt als de backup niet lukt...
DieterVDW schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:02:

Is het mogelijk om te downgraden naar de vorige firmware?...
Heb je al eens geprobeerd de software opnieuw te installeren of de nieuwste versie ervan te gebruiken?

Volgens mij is het mogelijk dat ik ergens gelezen heb, maar niet zonder risico's. Dit zou ik dan ook zeker niet aanbevelen.

[ Voor 4% gewijzigd door DialOut op 13-03-2009 11:54 . Reden: Software idee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
DieterVDW schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:02:
Bekijk de backups eens met een text-editor. Aan het begin zie ik gewoon een zooitje VCARDs en VCALENDARs staan. Het zal even wat werk zijn om die netjes eruit te knippen, maar die kun je dan gewoon weer inlezen met je mobiel en/of PC Suite.
koendt schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:53:
[...]
Wat ook mogelijk is om je Contacten en je Agende te syncen met Outlook, als je dan een backup uitvoert en die wil je terugzetten maar dat lukt niet, kan je alsnog terug syncen vanuit Outlook. Hier ben je je sms berichten (+instellingen) wel kwijt als de backup niet lukt...
Waarom heeft iedereen het toch altijd over outlook? Dat is nou niet bepaald een gratis programma, en voor thuisgebruik zijn er legio gratis/goedkopere alternatieven die (imo) nog een stuk prettiger werken ook.

En ook met PC Suite kun je je agenda en contacten gewoon in- en exporteren in een standards-compliant formaat, dat ook outlook snapt.

[ Voor 46% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-03-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 17:17
Fuzzillogic schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Waarom heeft iedereen het toch altijd over outlook? Dat is nou niet bepaald een gratis programma, en voor thuisgebruik zijn er legio gratis/goedkopere alternatieven die (imo) nog een stuk prettiger werken ook.

En ook met PC Suite kun je je agenda en contacten gewoon in- en exporteren in een standards-compliant formaat, dat ook outlook snapt.
Ik verwijs naar Outlook omdat ik het zelf gebruik en goede ervaringen heb met het syncen tussen Outlook en een N95. Ik heb geen ervaring heb met syncen naar andere clients, daar kan ik dus niks zinnigs over zeggen.
Ik heb nu eenmaal de beschikking tot Outlook en het bevalt mij prima (maar dit is een andere discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mja de Nokia helpdesk raadde me gewoon aan om alles te verwijderen, de PC Suite cleaner applicatie te draaien en dan een nieuwe versie te installeren. Dit werkt echter ook niet.

Ondertussen heb ik wel ongeveer een oplossing gevonden: de applicatie Noki kan alles lezen uit de backup file.
Helaas kost de volledige versie van die applicatie 44 GBP ... Nogal veel voor iets wat gewoon zou moeten werken met de Nokia software ...

Nokia suckt echt op dit vlak ... Ongelofelijk ...
Toch maar Android voor volgende telefoon denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Bekijk de backups eens met een text-editor. Aan het begin zie ik gewoon een zooitje VCARDs en VCALENDARs staan. Het zal even wat werk zijn om die netjes eruit te knippen, maar die kun je dan gewoon weer inlezen met je mobiel en/of PC Suite.

[...]

Misschien omdat er geen beter programma bestaat voor het onderhouden van je contacten?
Er is geen enkel alternatief dat zo flexibel is als Outlook m.b.t. contact management. Bij al mijn contacten staat een foto en allerlei zakelijke maar ook prive gegevens die netjes in Outlook worden meegenomen. Dat lukt bij geen enkel ander software pakket zo eenvoudig als met Outlook. Ik zou zelf ook wel eens een beter alternatief willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
regmaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:44:
[...]

Misschien omdat er geen beter programma bestaat voor het onderhouden van je contacten?
Whatever, maar het wordt altijd voorgedaan als de enige mogelijkheid... Bovendien heeft DieterVDW nu erg weinig aan Outlook om zijn data terug te krijgen.

@DieterVDW: wat is het probleem nog? Als je die VCARDs enzo met een texteditor uit de backup knipt, dan heb je toch weer alle data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Fuzzillogic schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:20:
[...]
@DieterVDW: wat is het probleem nog? Als je die VCARDs enzo met een texteditor uit de backup knipt, dan heb je toch weer alle data?
Contacten is 1 ding, kalender vind ik eigenlijk belangrijker...

Ik ben nu bezig met die backup terug te zetten naar een N95 met oudere firmware.
Dan neem ik daar terug een backup van, en probeer ik die terug te zetten naar mijn eigen toestel.

Als dat niet lukt probeer ik het via MyNokia backup, dat schijnt te werken voor sommige mensen.
Desnoods met CalSyncS60 syncen naar Google Calendar en dan proberen terug te halen.
(Alhoewel dit niet meteen lijkt te werken... Desnoods via Plaxo oid...)

Het herstellen van de backup naar een oud toestel werkt, dus het is duidelijk dat er iets mis is met die nieuwe firmware waardoor backups restoren (soms) niet werkt.
Ik heb er al behoorlijk spijt van dat ik ooit geupgraded heb...
En Nokia weigert natuurlijk hun verantwoordelijkheid op te nemen...

[ Voor 16% gewijzigd door DieterVDW op 13-03-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
DieterVDW schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Contacten is 1 ding, kalender vind ik eigenlijk belangrijker...
Ja, je had natuurlijk even kunnen kijken, want zoals ik al zei staan er ook gewoon alle VCALENDAR-entries in die backup... Zo niet, dan lijkt me dat de backup al corrupted is. Dat zou natuurlijk ook nooit mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Laatst online: 20:12
Vandaag de verzekering maar eens gebeld, van mijn oude N95 (die nu in bezit van mn vriendin is) heeft vandaag het scherm er de brui aan gegeven, wat de druppel werd aan een lijst met dingen die markeerden waaronder:
- Mensen zijn slecht te verstaan door de speaker (de gewone, niet handsfree)
- Mensen verstaan je slecht door de microfoon
- Volumeknoppen defect

Verder ziet hij eruit alsof hij misbruik is door 5 verschillende eigenaars, terwijl ik er altijd normaal mee om ben gegaan. De chrome knoppen zijn tegenwoordig ook chroomloos. De bouwkwaliteit is wel achteruit gegaan van nokia moet ik zeggen. Maarja, het blijven geweldige telefoons om te gebruiken :)
offtopic:
Vandaar dat ik zelf ook de N96 hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
Hacula schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:59:
...

Verder ziet hij eruit alsof hij misbruik is door 5 verschillende eigenaars, terwijl ik er altijd normaal mee om ben gegaan. De chrome knoppen zijn tegenwoordig ook chroomloos. De bouwkwaliteit is wel achteruit gegaan van nokia moet ik zeggen. Maarja, het blijven geweldige telefoons om te gebruiken :)
Ik heb 1,5 jaar een N95 gehad en die was zo goed als nieuw toen ik 'n verkocht. Scherm, toetsen, behuizing...alles zonder enige beschadiging. Er is dus blijkbaar een verschil van opvatting mbt de term "normaal gebruik".

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 13-03-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Laatst online: 20:12
dafmay schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:08:
[...]

Ik heb 1,5 jaar een N95 gehad en die was zo goed als nieuw toen ik 'n verkocht. Scherm, toetsen, behuizing...alles zonder enige beschadiging. Er is dus blijkbaar een verschil van opvatting mbt de term "normaal gebruik".
Als ik hem niet in mijn handen had, had ik het ding altijd in mijn broekzak zitten (mijn linkerbroekzak is gereserveerd voor de telefoon, daar zit dus verder helemaal niks bij) of in de brodit houder in de auto.
Mijn N70 heb ik veel langer gehad, welke er ook nog veel beter uitzag in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben op zoek naar een manier om het scherm van het toestel uit te schakelen wanneer er een video output wordt gebruikt.
Dit om m op mijn lcd in de auto te gebruiken zonder dat er twee schermen werken.
Omdat het toestel wel bedient moet worden moet deze ook in het zicht geplaatst worden namelijk.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een manier om het scherm van het toestel uit te schakelen wanneer er een video output wordt gebruikt.
Dit om m op mijn lcd in de auto te gebruiken zonder dat er twee schermen werken.
Omdat het toestel wel bedient moet worden moet deze ook in het zicht geplaatst worden namelijk.
Is er een programma waarme dat te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Uiteindelijk meeste data kunnen herstellen door backup terug te zetten op ander N95 toestel met oudere firmware, vervolgens nieuwe backup maken van dat toestel en dan deze terugzetten op mijn N95.

[ Voor 74% gewijzigd door DieterVDW op 14-03-2009 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Hacula schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:04:
[...]

Als ik hem niet in mijn handen had, had ik het ding altijd in mijn broekzak zitten (mijn linkerbroekzak is gereserveerd voor de telefoon, daar zit dus verder helemaal niks bij) of in de brodit houder in de auto.
Mijn N70 heb ik veel langer gehad, welke er ook nog veel beter uitzag in verhouding.
Dan nog, mijn N95 is ruim een jaar oud en is ook als nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ik heb mijn telefoon alleen in mijn (ook linker) broekzak zitten als ik onderweg ben. Als ik op me werk of thuis ben gaat hij op de tafel met de toontjes aan want hij is een stuk dikker dan mijn vorige foon en vind het minder prettig zitten maar ook voor de foon zelf want een spijkerbroek zit toch vrji strak om de foon heen als je normaal zit. Overigens zit mijn scherm beetje los door die sliders (bekend probleem) maar stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Nokia N95 waarmee ik dagelijks werk. In ieder geval maak ik ook gebruik van het internet waarvoor ik ook een onbeperkt internet abonnement heb. Normaal gesproken activeerde ik de verbinding met het internet zelf bij het starten van een applicatie of bij het lezen van een email. Nu maakt de mobiel steeds automatisch verbinding met KPN Internet, de drager daarbij is Packet-Gegev. bij status wordt weergegeven: Verb. (niet-act.)

Opzich geen drama, want ik heb toch onbeperkt internet, maar het geintje laat de batterij wel snel leeg lopen, wat kan ik hieraan doen?
Zelf kan ik als oorzaak enkel de installatie van Ebuddy (nieuwe versie) of Sports Tracker de schuld geven.
Bij Toepassingen Beheer heb ik de volgende programma's:
- Sports Tracker
- MMSSync
- SettingWizzard2
- License Manager
- Welcome Demo
- Fifa 07 Demo
- Nos Mobiel
- Nav4AllSys
- Asphalt3
- Internet Radio
- Google Maps
- New_menu_structure
- iSync
- Iwood
- AdvertDaemon
- IIC
- Waterbox
- TomTom
- Ebuddy
- GPSd
- Nav4All

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:01:
Hallo,

Ik heb een Nokia N95 waarmee ik dagelijks werk. In ieder geval maak ik ook gebruik van het internet waarvoor ik ook een onbeperkt internet abonnement heb. Normaal gesproken activeerde ik de verbinding met het internet zelf bij het starten van een applicatie of bij het lezen van een email. Nu maakt de mobiel steeds automatisch verbinding met KPN Internet, de drager daarbij is Packet-Gegev. bij status wordt weergegeven: Verb. (niet-act.)

Opzich geen drama, want ik heb toch onbeperkt internet, maar het geintje laat de batterij wel snel leeg lopen, wat kan ik hieraan doen?
Zelf kan ik als oorzaak enkel de installatie van Ebuddy (nieuwe versie) of Sports Tracker de schuld geven.
Bij Toepassingen Beheer heb ik de volgende programma's:

...
- Iwood
- AdvertDaemon
...
Deze drek eens verwijderen zou wellicht al veel kunnen oplossen. Wellicht is het met Ebuddy meegekomen?

Ik ben iig altijd wantrouwig als het op "gratis" diensten aankomt. Je privacy is vaak in het geding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:12:
[...]

Deze drek eens verwijderen zou wellicht al veel kunnen oplossen. Wellicht is het met Ebuddy meegekomen?

Ik ben iig altijd wantrouwig als het op "gratis" diensten aankomt. Je privacy is vaak in het geding.
Iwood en AdvertDaemon horen bij elkaar, ik neem aan dat je weet wat Iwood inhoud.

Edit: inmiddels Ebuddy en Sports Tracker verwijderd, nog steeds doet het probleem zich voort.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 20:49
Waarom zegt de naam AdvertDaemon mij dat dat niet veel goeds voorspelt? Ik zou 'm maar eens verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Iwood en AdvertDaemon horen bij elkaar, ik neem aan dat je weet wat Iwood inhoud.
Genoeg om te weten dat Iwood nooit en te nimmer op mijn mobiel zal draaien. De term "drek" gebruikte ik niet zomaar... Het lijkt me typisch zo'n app dat de door jou gemelde problemen zou kunnen veroorzaken.

[edit]Nu ik nog even op i-wood.nl heb gekeken lijkt het me zelfs zeer plausibel dat dat prog verantwoordelijk is voor het openen van dataverbinding. Nou is het me niet duidelijk of die versie daar te downloaden is (pure adware) hetzelfde is als die reclame-voor-korting-versie, maar beide zullen toch aan nieuwe content moeten komen, en dus een dataverbinding opzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-03-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:22:
[...]

Genoeg om te weten dat Iwood nooit en te nimmer op mijn mobiel zal draaien. De term "drek" gebruikte ik niet zomaar... Het lijkt me typisch zo'n app dat de door jou gemelde problemen zou kunnen veroorzaken.

[edit]Nu ik nog even op i-wood.nl heb gekeken lijkt het me zelfs zeer plausibel dat dat prog verantwoordelijk is voor het openen van dataverbinding. Nou is het me niet duidelijk of die versie daar te downloaden is (pure adware) hetzelfde is als die reclame-voor-korting-versie, maar beide zullen toch aan nieuwe content moeten komen, en dus een dataverbinding opzetten.
Ik maak gebruik van de reclame-voor-korting variant, en maakt uiteraard gebruik van een dataverbinding. Echter gebruik ik I-wood al bijna een jaar en het updaten gebeurt maar zéér kort, zo had ik vandaag weer een verbinding van 6 uur (nadat ik hem zelf had verbroken) . . . zo lang duurt sync'en met de server niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:47:
[...]

Ik maak gebruik van de reclame-voor-korting variant, en maakt uiteraard gebruik van een dataverbinding. Echter gebruik ik I-wood al bijna een jaar en het updaten gebeurt maar zéér kort, zo had ik vandaag weer een verbinding van 6 uur (nadat ik hem zelf had verbroken) . . . zo lang duurt sync'en met de server niet!
dit probleem met i-wood heb ik ook sinds de laatste update van isync dit weekend (dat de verbinding blijft bestaan. Als ik de verbinding handmatig verbreek maak hij meteen weer een verbinding) heb al een e-mail naar i-wood gestuurd. Dit kan natuurlijk niet bedoeling zijn. Tot nu toe synchroniseerde het programma een paar keer per dag, dat is oké, maar de verbinding 24 h per dag open laten staan, dat wil niemand zijn batterij aandoen. Ik heb I-wood nu tijdelijk op stop gezet (dit kan sinds kort via de menu optie) tot ze het probleem verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maite schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:06:
[...]

dit probleem met i-wood heb ik ook sinds de laatste update van isync dit weekend (dat de verbinding blijft bestaan. Als ik de verbinding handmatig verbreek maak hij meteen weer een verbinding) heb al een e-mail naar i-wood gestuurd. Dit kan natuurlijk niet bedoeling zijn. Tot nu toe synchroniseerde het programma een paar keer per dag, dat is oké, maar de verbinding 24 h per dag open laten staan, dat wil niemand zijn batterij aandoen. Ik heb I-wood nu tijdelijk op stop gezet (dit kan sinds kort via de menu optie) tot ze het probleem verholpen hebben.
Ah toch, dan ga ik dat laatste ook even doen! Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:51:
[...]

Ah toch, dan ga ik dat laatste ook even doen! Vriendelijk bedankt!
heb trouwens vandaag een smsje van i-wood gehad, dat je nu het een of ander zelf kunt instellen en dat de maandelijkse vergoeding per 16.03.09 verandert zijn.

Heb even op hun site gekeken, vanaf vandaag id de maandelijkse vergoeding maar nog € 1,00. :'(

Dit helaas de moeite niet meer waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyhey,

Hier een vraagje.. m'n webbrowser doet het niet meer :(.. als ik klik gebeurt er niks..
Heb al soft reset geprobeerd maar helaas. Iemand tips, want het is wel zo fijn om te kunnen browsen..
(ps: heb de search knop gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke webbrowser: de standaardbrowser of bv Opera?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:13:
Welke webbrowser: de standaardbrowser of bv Opera?
standaard... ben bang dat aan de hardreset moet ben al m'n gegevens al aan het opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Grappig trouwens dat de toetsenbord verlichting werkt aan de hand van de sensor naast de 2e camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
Hacula schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:59:
Vandaag de verzekering maar eens gebeld, van mijn oude N95 (die nu in bezit van mn vriendin is) heeft vandaag het scherm er de brui aan gegeven, wat de druppel werd aan een lijst met dingen die markeerden waaronder:
- Mensen zijn slecht te verstaan door de speaker (de gewone, niet handsfree)
- Mensen verstaan je slecht door de microfoon
- Volumeknoppen defect

offtopic:
Vandaar dat ik zelf ook de N96 hebt ;)
Mijn toestel zag er ook niet meer uit. Al het chroom was eraf. Maar dat is simpel opgelost. Voorkantje werd door NSP vervangen voor garantie(speaker), keypad heb ik zelf bekostigd(4,95). Nieuw achterkantje erop voor 12,40. Dus voor nog geen 20 euro ziet mijn toestel eruit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Iemand die de NOS applicatie ook in gebruik heeft?

Ik heb sinds een week of wat dat de video streams van journaal en sport items niet meer werken. Bij de melding 'buffert' blijft ie hangen. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen er last van? Ik heb de applicatie al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Eastside schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:56:
Iemand die de NOS applicatie ook in gebruik heeft?

Ik heb sinds een week of wat dat de video streams van journaal en sport items niet meer werken. Bij de melding 'buffert' blijft ie hangen. Ligt dit aan mij of hebben meer mensen er last van? Ik heb de applicatie al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten.
Working fine here.. Hoe verbind je met internet? 3G of WLAN? Met WLAN zou je ruzie kunnen hebben met UDP, en 3G zou de provider het kunnen blokkeren for some stupid reason.

Wat gebeurt er als je de video's bekijkt via m.nos.nl? Het zijn dezelfde video's met dezelfde player (realplayer) in feite, maar misschien is de error reporting wat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Gewoon via WLAN, heeft altijd prima gewerkt hiero... verder is er niks veranderd...

Als ik via m.nos.nl de stream van het laatste journaal open, blijft ie bij het woord 'laadt' hangen en vervolgens zegt ie: 'kan geen verbinding met de server maken, server time out'

[ Voor 52% gewijzigd door Eastside op 31-03-2009 17:41 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Eastside schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:36:
Gewoon via WLAN, heeft altijd prima gewerkt hiero... verder is er niks veranderd...

Als ik via m.nos.nl de stream van het laatste journaal open, blijft ie bij het woord 'laadt' hangen en vervolgens zegt ie: 'kan geen verbinding met de server maken, server time out'
En als je via 3G streamt? Controleer ook de instellingen van RealPlayer eens, misschien staat-ie daar op eoa wazig access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Fuzzillogic schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:51:
[...]

En als je via 3G streamt? Controleer ook de instellingen van RealPlayer eens, misschien staat-ie daar op eoa wazig access point.
Na het starten van Garmin bleek het geheugen vol, ik had mijn tel al een paar weken niet uit gehad :-) Na een keer aan en uit was alles verholpen, zo zie je maar weer, alles heeft een oorzaak...Dat was waarschijnlijk ook waarom de NOS app niet kon bufferen...

[ Voor 6% gewijzigd door Eastside op 31-03-2009 23:37 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:10:
[...]

Mijn toestel zag er ook niet meer uit. Al het chroom was eraf. Maar dat is simpel opgelost. Voorkantje werd door NSP vervangen voor garantie(speaker), keypad heb ik zelf bekostigd(4,95). Nieuw achterkantje erop voor 12,40. Dus voor nog geen 20 euro ziet mijn toestel eruit als nieuw.
Kamp hiet met het zelfde probleem, kan je vertellen waar je de keypad en achterkant hebt gekocht?
Ik ben trouwens ook opzoek naar een nieuw plastic doorzichtig schermpje (die voor de display zit), op mijne zitten een hoop krassen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waar ik me al aan irriteer sinds ik het toestel heb en waar ik tot-op-heden geen oplossing voor heb is het onderstaande.

Net nadat ik een foto heb gemaakt ga ik naar de galerij door de toets rechts van de cursor-toets in te drukken. Standaard kom je dan in het muziek-menu, ik klik twee keer naar rechts en kom dan bij de foto's uit. Vervolgens druk ik in het midden van de cursortoets om deze te selecteren. Hier overkomt het me erg vaak dat ik dan een wit schermpje krijg met wat iconen die ik niet kan selecteren, als ik dan op terug klik dan komt er weer wat leven in. Dat witte scherm is echt irritant, want het kost me extra tijd.

Iemand enig idee of dit op is te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik zou de galerij toetst naast de shutter gebruiken (aan de zijkant), ben je gelijk in het afbeeldingen menu...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verrek, dat werkt veel beter. :$ :X ... Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

pven schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:54:
Verrek, dat werkt veel beter. :$ :X ... Dank! :)
hoe ben jij moderator geworden :P

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Fuzzillogic schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:17:
[...]

Working fine here.. Hoe verbind je met internet? 3G of WLAN? Met WLAN zou je ruzie kunnen hebben met UDP, en 3G zou de provider het kunnen blokkeren for some stupid reason.

Wat gebeurt er als je de video's bekijkt via m.nos.nl? Het zijn dezelfde video's met dezelfde player (realplayer) in feite, maar misschien is de error reporting wat duidelijker.
Dacht eerst dat ik het probleem had gevonden, want het lukte weer via WLAN, alleen toen ik thuis kwam deed ie het weer niet. Bleek dus aan mijn eigen WLAN te liggen...

De oplossing:

De volgende poorten forwarden:
Real-Audio 6970-7170
http 80
real 554

Ik moest dit doen in zowel de Zyxel router van telfort, als in mijn eigen WLAN router. Nu werkt het weer!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Eastside op 03-04-2009 12:57 ]

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 16:32

WeirdEye

Eindbaas

Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kan het zo 123 niet vinden.

In m'n auto heb ik een parrot C3100 carkit, en als telefoon heb ik de N95 8GB :*) .
Werkt perfect, alleen moet ik het adresboek via bleutooth oversturen naar de carkit, ook het oproep register word niet meegestuurd.

Weet iemand of het mogelijk is om dat automatisch te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ik heb laatste Macguider proberen te installeren maar dit is niet gelukt. Ik heb daarna de bestand van de foon afgegooid maar als ik nu Kaarten open in de foon zie ik geen plattegrondn meer. volgens mij heb ik alle kaarten weggedonderd ofzo. Kan je die ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb rechts in mijn stand-by scherm MUZIEKSPELER staan. ik weet dat je dat kunt veranderen, maar kan het niet vinden.

iemand die dit weet?

*weg* Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor :)

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 06-04-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:18:
ik heb rechts in mijn stand-by scherm MUZIEKSPELER staan. ik weet dat je dat kunt veranderen, maar kan het niet vinden.

iemand die dit weet?
Tools > Settings > General > Personalisation > Standy mode > Active standby apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

ITG schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:19:
Ik heb laatste Macguider proberen te installeren maar dit is niet gelukt. Ik heb daarna de bestand van de foon afgegooid maar als ik nu Kaarten open in de foon zie ik geen plattegrondn meer. volgens mij heb ik alle kaarten weggedonderd ofzo. Kan je die ergens downloaden?
nokia map loader...
http://europe.nokia.com/e...download/nokia-map-loader

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Ik gebruikte de zoekfunctie, maar kon de jusite antwoord niet vinden, dus op dit manier dam maar...
Ik zou mijn foto's graag willen opslaan, maar welke is het beste....telefoongeheugen of geheugenkaart?
En kan iemand van jullie ff uitleggen wat telefoongeheugen EN geheugenkaart om dienen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel post!
:'(

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:49:
Hoi iedereen,

Ik gebruikte de zoekfunctie, maar kon de jusite antwoord niet vinden, dus op dit manier dam maar...
Ik zou mijn foto's graag willen opslaan, maar welke is het beste....telefoongeheugen of geheugenkaart?
En kan iemand van jullie ff uitleggen wat telefoongeheugen EN geheugenkaart om dienen?
Ik sla ze zelf op op het geheugenkaartje. Mocht de telefoon ooit zin krijgen om te zwemmen ofzo..dan lijkt het mij namelijk makkelijker om de bestanden van het geheugenkaartje te krijgen dan van het telefoongeheugen. Als hij bv niet meer start, kan je ook niet bij de bestanden op je telefoongeheugen. Je geheugenkaartje kan je er wel nog uithalen en dan in de pc stoppen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Ik gebruikt ook mijn geheugenkaartje voor opslaan van maken foto's. Lekker veel ruimte daar opgeslagen te hebben. :)

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
Ik hoop dat ik mijn vraag in het juist topic stel. Gaat om het volgende. Hoe kan ik de n95 instellen dat binnengekomen SMS berichten op de SIM kaart worden opgeslagen en niet in het phone of mass memory. heel lastig wanneer je veel van phone wisselt en je SMSjes niet meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleD1980 en Eastside,

Is me duidelijk....bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
pandit schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:47:
Ik hoop dat ik mijn vraag in het juist topic stel. Gaat om het volgende. Hoe kan ik de n95 instellen dat binnengekomen SMS berichten op de SIM kaart worden opgeslagen en niet in het phone of mass memory. heel lastig wanneer je veel van phone wisselt en je SMSjes niet meekomen.
Heel makkelijk.

Menu -> Berichten -> (Optie) Instellingen

En even uit mijn hoofd, ik geloof bij extra of overige. Het staat iig bij instellingen en dan massageheugen nemen.

Als je dan je mobiel via usb aansluit zie je dit:

Cities
Image
Muziek
Video
System

Volgens mij was het bij System -> Mail -> daar staan dacht ik je inbox bestanden

Dus stel je zou je nokia updaten of gewoon formateren kan je die inbox altijd terug vinden van het massageheugen.

Zoek bij System / Data / Mail dit soort namen op je massageheugen kaart, kijk maar gewoon via USB als je goed kijkt zie je wel waar ze dan staan :)

Je kan natuurlijk ook met PCsuite een copy maken van alleen je SMSen, dan komt het gewoon in 1 bestand en kan je die ook weer na een firmware update terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 19:47

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb sinds kort iets vreemds met opgenomen filmpjes op mijn N95 (8GB). Op mijn telefoon spelen ze soepel af (25 fps oid), via Movieplayer (Ubuntu) spelen ze soepel af, maar zodra ik ze upload naar Youtube en daar bekijk gaan ze schokkerig (10 fps?). Ik heb met mijn telefoon hiervoor meerdere filmpjes geupload en die speelden allemaal wel soepel af in Youtube. Sinds een tijdje is geen enkele opname meer soepel af te spelen op Youtube. Het ligt overigens niet aan mijn computer, want onder Ubuntu, Windows en Mac zijn mijn geuploade filmpjes niet soepel. Het is net of Youtube sinds een tijdje de frame rate van mijn filmpjes niet goed omzet :?

Iemand enig idee/ervaring met filmpjes die na het uploaden naar Youtube schokkerig/niet soepel afspelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Tjeerd op 15-04-2009 08:56 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ik heb een vraag over internet op deze foon. Ik heb wel es hier en daar op het draadloos netwerk gezeten van me (schoon)ouders en heb zelf geen internetbundel afgesloten. Nu zag ik mijn rekening en daar was 20 over de bundel heen. Ik heb even met Vodafone gebeld en ik vroeg hen:

Kost het geld als ik met mijn foon op het draadloos netwerk (legitiem: met wachtwoord) zit van iemand anders.

Antwoord: ja, want je zit met je sim op internet.

Anderen ontkrachten dit weer. Hoe zit het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
In principe mag dit geen geld kosten (voor je bundel). Je maakt immers geen gebruik van het Vodafone netwerk om te internetten. Het kan natuurlijk zijn dat je per ongeluk toch Vodafone als access point hebt gebruikt. Dan kan het wel wat kosten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ok dus ik zou eventueel bij de instellingen van de verbindingen, Vodafone GPRS, live en livestream kunnen wegdonderen? zodat alleen Vodafone MMS overblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Als je geen gebruik wilt maken van de internetdiensten van Vodafone, dan moet dat gewoon kunnen.

Vodafone MMS zou je ook kunnen verwijderen, maar dan kan je geen MMSjes meer sturen. SMS gaat via een apart nummer (neem ik aan) en heeft dus niks met Vodafone MMS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

MrNGm schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:50:
Als je geen gebruik wilt maken van de internetdiensten van Vodafone, dan moet dat gewoon kunnen.

Vodafone MMS zou je ook kunnen verwijderen, maar dan kan je geen MMSjes meer sturen. SMS gaat via een apart nummer (neem ik aan) en heeft dus niks met Vodafone MMS te maken.
Ok heb alleen MMS nog bewaard. Zien of de rekening nu normaal blijft :) Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Nou heb dat Nokia Maps opnieuw geinstalleerd. IK kreeg een melding dat positie wilde bepalen en kon kiezen uit WLAN (heb ik niet) en Vodafone MMS. Heb toen maar MMS gekozen en kreeg op een gegeven moment signaal maar zie wederom geen kaart. Alleen een groen scherm. Als ik uitzoom op Europa niveau zie ik wel land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Nokia Maps wil waarschijnlijk AGPS gebruiken om de huidige locatie van de satellieten op te vragen. Daarna heeft de GPS ontvanger sneller een fix. Je kan in principe dat uitschakelen. Ga naar Options -> Tools -> Go Offline. Wil je dat die geen enkele verbinding meer maakt bij het opstarten, dan ga je naar Options -> Tools -> Settings -> Internet -> Go online at startup -> No.

Ik krijg gewoon een fix zonder dat ie met internet verbonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Ok dat heb ik gedaan. Hoe kan het dat ik geen (gedetaillerde) kaart zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:12
Vandaag sygic mcguider geïnstalleerd op mn n95. Werkt allemaal prima gelukkig. Nu staan er in mijn afbeeldingen galerij allerlei kleine icoontjes en afbeeldingen van mcguider. Deze wil ik natuurlijk graag weg hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ITG schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:19:
Ok dat heb ik gedaan. Hoe kan het dat ik geen (gedetaillerde) kaart zie?
Omdat je de kaart niet hebt gedownload, en ook niet kunt downloaden via het MMS access point. Dat access point heb je sowieso niets, het is enkel voor MMS. Gebruik de maps-loader op PC om kaarten op een SD-kaartje te gooien en het zou moeten werken.

Geen WLAN en geen 3G-abo? Ik snap het niet. Een smartphone zonder internet zou voor mij bijzonder weinig waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:07
XcEll schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:37:
Vandaag sygic mcguider geïnstalleerd op mn n95. Werkt allemaal prima gelukkig. Nu staan er in mijn afbeeldingen galerij allerlei kleine icoontjes en afbeeldingen van mcguider. Deze wil ik natuurlijk graag weg hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?
Had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik.
http://tinyurl.com/dyy36t

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Fuzzillogic schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:30:
[...]

Omdat je de kaart niet hebt gedownload, en ook niet kunt downloaden via het MMS access point. Dat access point heb je sowieso niets, het is enkel voor MMS. Gebruik de maps-loader op PC om kaarten op een SD-kaartje te gooien en het zou moeten werken.

Geen WLAN en geen 3G-abo? Ik snap het niet. Een smartphone zonder internet zou voor mij bijzonder weinig waarde hebben.
Ik heb die link hierboven gedaan. Map Loader. Ik heb geen Sd kaartje aangezien ik de 8gb versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

ITG schreef op donderdag 16 april 2009 @ 07:34:
[...]

Ik heb die link hierboven gedaan. Map Loader. Ik heb geen Sd kaartje aangezien ik de 8gb versie heb.
En heb je dan de map van nederland (of waar je ook bent) overgebracht naar je telefoongeheugen?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Eastside schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:21:
[...]

En heb je dan de map van nederland (of waar je ook bent) overgebracht naar je telefoongeheugen?
Map van nederland? Ik heb Nokia Map Loader geinstalleerd en op een gegeven moment was hij klaar. De losse mappen moet je apart downloaden en ergens neerplempen? Sorry met mijn noobvragen. Maar misschien ook wel handig voor iemand anders,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 21:07
ITG schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:31:
[...]

Map van nederland? Ik heb Nokia Map Loader geinstalleerd en op een gegeven moment was hij klaar. De losse mappen moet je apart downloaden en ergens neerplempen? Sorry met mijn noobvragen. Maar misschien ook wel handig voor iemand anders,.
Probeer zelf ook eens te zoeken he, staat gewoon op de site van nokia hoe alles werkt.
http://www.nokia.nl/A41005200

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 14:17
Barfman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 06:23:
[...]

Had je zelf ook wel kunnen vinden denk ik.
http://tinyurl.com/dyy36t
dit is weer zo typisch tweakers antwoordt 8)7 je kan mensen ook gewoon helpen triest gedoe. Ohh ja ik mag zo niet reageren krijg je weer een waarschuwing :)

Misschien heb je hier wat meer aan, middels ybrowser moet je ze kunnen verstoppen. Moet het zelf nog proberen.
http://www.gsmhelpdesk.nl...viewtopic.php?f=4&t=11460

Of:

Ik heb toepassing x geïnstalleerd maar nu komen de afbeeldingen van deze toepassing in mijn galerij!
Enkele toepassingen bijv. TomTom installeren vaak ook afbeeldingen op de geheugenkaart. Het gevolg is dat de galerij van de telefoon deze afbeeldingen opmerkt en vaak ongewenst weergeeft. Dit is op te lossen door het mapje beginnende met _pal in de map van de ongewenste afbeelding te verwijderen en de afbeeldingen die je niet wilt tonen via Windows verkenner of bijv. Y-browser op verborgen zetten.

voor een uitgebreide omschrijving kijk je hier; http://news.mobile9.com/s...-unwanted-gallery-images/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

Barfman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:48:
[...]

Probeer zelf ook eens te zoeken he, staat gewoon op de site van nokia hoe alles werkt.
http://www.nokia.nl/A41005200
Ik snap wel hoe dat programma werkt. Ik heb geen kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ITG schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:00:
[...]

Ik snap wel hoe dat programma werkt. Ik heb geen kaarten.
Blijkbaar snap je het niet. Of je kunt je probleem niet verwoorden.

Heb je het programma wel eens gestart? Je kiest gewoon de gewenste kaarten. Het programma downloadt ze automatisch en zet ze op je mobiel. Allemaal gratis. Veel makkelijker dan dat kunnen ze het niet maken.

Maar dan nog steeds: als je een N95 kunt veroorloven, dan kan die paar euro voor een 3G data-abo er toch ook wel vanaf? Dan worden de kaarten helemaal vanzelf gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
meem schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:16:
[...]

Kamp hiet met het zelfde probleem, kan je vertellen waar je de keypad en achterkant hebt gekocht?
Ik ben trouwens ook opzoek naar een nieuw plastic doorzichtig schermpje (die voor de display zit), op mijne zitten een hoop krassen. :|
Gewoon bij een Nokia Service Point.
En het plastic glaasje is automatisch nieuw wanneer het frontje wordt vervangen.

Ga met een klacht over het speakertje naar je NSP. Dit is kompleet met voorkantje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
Op mijn N95 staat momenteel firmware 20.?.?.?
Ik heb gelezen dat je beter firmware 30.0.015 kunt installeren in plaats van de nieuwste firmware. Is dit mogelijk? Nokia updater pakt namelijk automatisch de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dat kan met Phoenix en de juiste flashfile. Even zoeken :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 19:47

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Tjeerd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:52:
Ik heb sinds kort iets vreemds met opgenomen filmpjes op mijn N95 (8GB). Op mijn telefoon spelen ze soepel af (25 fps oid), via Movieplayer (Ubuntu) spelen ze soepel af, maar zodra ik ze upload naar Youtube en daar bekijk gaan ze schokkerig (10 fps?). Ik heb met mijn telefoon hiervoor meerdere filmpjes geupload en die speelden allemaal wel soepel af in Youtube. Sinds een tijdje is geen enkele opname meer soepel af te spelen op Youtube. Het ligt overigens niet aan mijn computer, want onder Ubuntu, Windows en Mac zijn mijn geuploade filmpjes niet soepel. Het is net of Youtube sinds een tijdje de frame rate van mijn filmpjes niet goed omzet :?

Iemand enig idee/ervaring met filmpjes die na het uploaden naar Youtube schokkerig/niet soepel afspelen?
Het probleem met schokkerig afspelende filmpjes schijnt bij Youtube [url=Nina playing mini golf]zelf[/url] te liggen. Ik heb zitten zoeken op "frame rate loss". Sinds een tijdje (maart dit jaar?) werken o.a. bepaalde H.264 gecodeerde filmpjes niet meer soepel. En het is dus afwachten of Youtube dit gaat oplossen. Vimeo daarentegen doet mijn filmpje het prima op.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (na het bestuderen van de fantastische openingspost) PS3 Video 9 gedownload en (na héél veel klooien) de Nokia-profielen weten installeren (in het .xml bestandje met de Nokia-profielen moeten wat kleine letters naar hoofdletters veranderd worden anders crashed het programma of worden de Nokia profielen niet herkend).

Helaas liet het volgende probleem niet lang op zich wachten. Hij begint namelijk niet met converteren nadat ik op “start converting” druk. In het tabblad “Progress” staat “No Active Conversion”. Als ik hetzelfde videobestand nog een keer selecteer dan komt hij in de queue lijst te staan, maar er gebeurt nog steeds helemaal niets.

Ik al van alles geprobeerd. Zoals PS3 Video 9 versie 4.3, 4.6 en 4.7 (de laatste) installeren. De applicatie op beide HDs van mijn pc installeren. Verschillende videobestanden en Nokia-profielen selecteren. Maar tevergeefs, hij begint (zonder enige foutmelding) nooit met converteren 8)7

Op het forum van de makers (Red Kawa) wordt zelden tot nooit gereageerd, dus probeer ik het hier maar eens ;) (Bovendien gaat het mij specifiek om de Nokia-profielen voor mijn N95)

Welke versie gebruiken jullie? Mis ik misschien een of andere codec? Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Ps. OS: XP Prof Versie 2002 SP3
Browser: Mozilla Firefox (laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Laatst online: 12-08 14:36
Mijn scherm heeft het half opgegeven in mijn broekzak.
Er loopt een zwarte streep van boven naar beneden met een zwarte vlek in het midden.
Stel, ze willen het niet laten repareren onder de garantie die ik heb... was kost zoiets ongeveer?
Ook al lijkt mij dit druk schade, hoop ik toch dat het vervangen kan worden onder de garantie daar ik niks geks gedaan heb.
Het toestel is nog geen 6 maanden in mijn bezit.

[ Voor 37% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 02-05-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30
Zoals je het beschrijft is de display gebroken en dat gebeurd niet zomaar. Dit valt niet onder de garantie dus ik hoop voor je dat een verzekering / servicepakket hebt gekozen, daar wordt dit meestal wel door gedekt.

Zelf vervangen is altijd goedkoper dan laten doen. Voor zo rond de 70 euro koop je een nieuw display (bv hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Na bijna twee jaar met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van mijn N95, valt hij de laatste dagen geregeld uit. De batterij is praktisch vol, maar zodra ik hem dan wil gebruiken is hij uitgevallen. Ik heb geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn (de telefoon ligt gewoon op dezelfde plek). Iemand hier ook last mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Na enig geexperimenteer kom ik erachter dat de mogelijkheden van het adresboek in de N95 veel uitgebreider zijn dan de Nokia PC Suite aankan. Zo is het in de N95 mogelijk de naam van de labels te wijzigen, deze gegevens zijn in de PC Suite vervolgens niet zichtbaar.

Weet iemand of er een programma is waarmee deze gegevens wel te beheren zijn?

Anders ben ik bang dat het weinig zin heeft er gebruik van te maken, aangezien je de gegevens bij het overstappen naar een andere telefoon of het terugzetten van een backup waarschijnlijk toch kwijt bent.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
robertwebbe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:37:
Zoals je het beschrijft is de display gebroken en dat gebeurd niet zomaar. Dit valt niet onder de garantie dus ik hoop voor je dat een verzekering / servicepakket hebt gekozen, daar wordt dit meestal wel door gedekt.

Zelf vervangen is altijd goedkoper dan laten doen. Voor zo rond de 70 euro koop je een nieuw display (bv hier).
Beide opties zijn wel heel erg duur.
Voor 25 euro heb ik een nieuw display inclusief de juiste tools gevonden.
Deze ga ik z.s.m bestellen.
Het schijnt zeer makkelijk te zijn als je een beetje handig bent en kan in 10 - 15 minuten vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30
Waar heb je de display dan zo goedkoop gevonden als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:51:
[...]
Het schijnt zeer makkelijk te zijn als je een beetje handig bent en kan in 10 - 15 minuten vervangen zijn.
Het scherm vervangen is inderdaad erg gemakkelijk, met een torx schroevendraaier maatje 5 en 6 heb je een n95 geheel uit elkaar in 5 minuten.
Erg handig als je in een stoffige omgeving werkt en hem wel een moet schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
robertwebbe schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:07:
Iemand van Marktplaza.
Hij is echter niet de enige die er goedkoop aan kan komen.
Er staan ook bedrijven die zelfs montage services aanbieden en dit alles bij elkaar voor 50 - 60 euro.
Met tools er verzendkosten betaalt ik uiteindelijk in totaal 32 euro.
Kreeg zelfs keurig een linkje naar een goede tutorial van hem.
Deze week moet ik het setje binnen hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.

En laten we wel wezen.

Het is een TFT schermpje met een resolutie van 320x320.
Waarom zou zoiets zo duur moeten zijn uberhaupt?
(Zeker als de montage ook nog eens zo makkelijk en snel gedaan kan worden?)

EDIT: Wat een service. Geld maandag over gemaakt. Dinsdag een bevestiging dat het geld bij hem erop stond. Vandaag het pakketje in keurige (veilig verpakte) staat ontvangen en met de beloofde tools!

EDIT 2: Helaas... ik ben de pineut... de kop is gaar van de tweede torx schroef die ik eruit probeer te draaien. Lekker is dat. Begint meteen goed. Iemand nog tips? :(

[ Voor 15% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 06-05-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
*Misschien* is nu de aansturing van het LCD scherm ook kapot.
Met het gebroken scherm had ik opeens enkel nog maar backlight.
Uiteindelijk toch de nieuwe erin gekregen met veel pijn en moeite (die ene torx schroef heb ik er nooit meer uit kunnen krijgen) en ja hoor... na een uur prutsen is het resultaat dat ook alleen het nieuwe scherm de backlight aansturing weergeeft en dat is het.
Geweldig toch?
En hier dacht ik even mooi wat geld te gaan besparen.
Verdories... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb zojuist mijn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen nadat smssen niet meer mogelijk was. (Geheugen vol, etc, bleek bug, genoeg geheugen over.). Dit heeft geholpen, en het werkt weer.
Echter staat er nu een wachtwoord op mijn geheugenkaart. Heel vreemd.
Bij het opstarten van de telefoon, en het browsen op de geheugenkaart vraagt die erom. En ik heb geen idee.
Ik heb nooit een wachtwoord ingesteld. Wat nu? Kan ik dit eraf halen? (Kan hele kaart niet benaderen op de foon.)

-edit-
Sterker nog, ik kon de kaart wel benaderen naar reset, maar niet na backup van het systeem terug gezet te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 07-05-2009 11:36 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze vraag is misschien ooit al eens gesteld, maar ben net in bezit van n95 8gb. helemaal geleegd terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw software geinstalleerd. nu mijn vraag als ik bij toepassingsbeheer kijk zie ik bijv welcome, mrtgaming id3lib, aoa, ngage, discover ngage, ncd, ngage installer, ngi webkit, etc staan wat zijn dit voor programma's en welke kan ik zonder problemen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:28:
deze vraag is misschien ooit al eens gesteld, maar ben net in bezit van n95 8gb. helemaal geleegd terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw software geinstalleerd. nu mijn vraag als ik bij toepassingsbeheer kijk zie ik bijv welcome, mrtgaming id3lib, aoa, ngage, discover ngage, ncd, ngage installer, ngi webkit, etc staan wat zijn dit voor programma's en welke kan ik zonder problemen verwijderen?
Het ziet er allemaal uit als de standaard meegeleverde nokia meuk.
Ik zou het lekker laten staan, al zijn de ngage dingen wel te missen. En bovendien staan ze waarschijnlijk op de z schijf, en dan is verwijderen niet echt makelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb een programma dat je het weer kan bekijken, maar wil dat eigenlijk standaard hebben in het opstartscherm. Ik weet wel dat er een programma is waarbij dat kan, maar dan is ook je hele thema anders en staat je scherm weer vol met andere onzin. Is hier iets voor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje... is er een symbian peer to peer programma om dingen te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Een paar huisregels:
• doe zelf eens wat moeite voordat je je vraag hier neer plempt; als je een beetje je best doet, dan vindt je een Symbian peer-to-peer programma
• als het laatste bericht van jou is, bewerk dan dat bericht ipv een nieuwe te posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITG

ITG

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 13-05-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn geluiddimknopje (pijltjestoets aan de zijkant) is er meer opgehouden, weet iemand misschien een alternatief voor dit knopje, bijv andere muziekspeler oid. Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 10:14
Wil je testen of die kapot is of zoek je gewoon een manier om het volume te regelen?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendar schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:19:
Wil je testen of die kapot is of zoek je gewoon een manier om het volume te regelen?
kapot is hij zeker ;) Ik zoek idd een andere manier om volume te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:55:
Nog een vraagje... is er een symbian peer to peer programma om dingen te downloaden?
Maak zelf gebruik van Symella.
http://amorg.aut.bme.hu/projects/symella
Werkt wel, maar beter is het om thuis nummer van PC op telefoon te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[nevermind]
Ik heb zelf eentje van ebay.nl afgehaald. Kostte me 28,75 euro inclusief verzendkosten. Ondertussen zit ie alweer in mijn N95 8gb. Was achteraf gezien onnodig geweest, want enkel het frontje aan de voorkant was bekrast |:( Dus meteen maar nieuwe frontjes gehaald. Scheelt wel behoorlijk moet ik zeggen. Van een overduidelijk gebruikte, naar een zo goed als nieuw toestelletje. :)

Sinds gisteren heb ik hem in mijn bezit en ben gisteren de hele dag in de weer geweest om route66 werkend te krijgen. Ben uiteindelijk zover gekomen dat alles werkte, maar toen zag ik bij heel West-Europa slotjes staan. Blijkt dat je dus ook nog de kaarten apart moet aanschaffen... 99 euro voor een download versie van 1,94 gb heb ik er niet voor over. Dus dan blijf ik maar bij Nokia maps als raadpleegmodule i.p.v. echte navigatie.

I.t.t. mijn oude, vertrouwde, niet-kapot-te-krijgen SE W800i zijn de speakers luidruchtig zeg! Stelde een verschillende ringtone in, het geluid standaard was me toch loeihard. Meteen aangepast naar 2 streepjes. Verder heb ik nog een vraagje: waarmee houden jullie je front cover/voorkant frontje vrij van krassen? Want ik heb geen zin om na verloop van tijd weer te zitten met de situatie waarin ik de N95 ontving.

Al met al een mooie upgrade t.o.v. wat ik gewend was die N95 8gb :) En hoewel ik voorheen enkel candy bar toestellen gewend was, valt een slider toch nog best mee. Vind alleen de dikte wanneer ie uitgeschoven is wel beter kan, is net te dun om lekker in de hand te liggen vind ik tijdens smsen. Maar verder vind ik het een puik toestelletje. Overigens heb ik voor deze gekozen en geen N85 of N86. Omdat ik deze voor 50 euro kon overnemen van de vriend van mijn zus, that's why. Daarnaast vind ik het design mooier. De N85 en N86 ogen zo goedkoop, plastic aan (wat ze vast niet zijn). Verder de kosten.. 50 voor het toestel, 30 scherm, 50 frontjes, 10 reislader, 16 Sennheiser CX300 oordopjes = 156 euro totaal voor een "gerestaureerde" N95 8gb :)

[ Voor 90% gewijzigd door Joosie200 op 17-05-2009 16:55 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste