Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-02 00:35
quote:
pven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:45:
[...]

Bel ze eens op? We verwachten hier wel dat je een beetje moeite doet voordat je je vraag dumpt.
Je kan bellen wat je wilt naar de MM. Maar deze zullen nooit informatie omtrend de prijs telefonisch doorgeven.

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
patrickt35 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:19:
[...]

Je kan bellen wat je wilt naar de MM. Maar deze zullen nooit informatie omtrend de prijs telefonisch doorgeven.
Ik weet niet met welke MM je normaal te maken hebt, maar die in Breda geeft altijd de prijzen aan me door waar ik naar vraag. :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Young_David
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-11-2013
Sinds vandaag de trotse eigenaar van de N95 8g, Dat is nogal een stap, want mijn vorige foon is de Nokia 5200. Nu was mijn meestgebruikte applicatie daar de radio. Nu zit deze op de N95 een beetje verstopt in het menu. Kan ik deze met een snelkoppeling in het hoofdmenu zetten? Ik heb nergens een optie kunnen vinden om het hoofdmenu aan te passen.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Even in je instellingen duiken, je kan alles aanpassen :)

Het zit wel erg verstopt, dat moet ik toegeven, ergens bij instellingen persoonlijk, thema's aanpassen oid

Maar het kan wel :P

Hooglander1 wijzigde deze reactie 02-02-2009 21:43 (53%)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Young_David
Ja, dat idee had ik zelf ik ook. Ik kan het alleen echt niet vinden.

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
pven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:25:
[...]

Ik weet niet met welke MM je normaal te maken hebt, maar die in Breda geeft altijd de prijzen aan me door waar ik naar vraag. :?
Dat is uitzonderlijk, sterker nog dat is tegen het 'protocol' van Media Markt, die geven normaal nooit prijzen via telefoon, e-mail, enz., alleen maar in de winkel.

• comtech2005
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-06-2009
quote:
Young_David schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:46:
Ja, dat idee had ik zelf ik ook. Ik kan het alleen echt niet vinden.
Menu, Instrumenten, Instellingen, Algemeen, Persoonlijk, Standby-modus, Toep. actief standby.

pffffff he,he, je bent er. _/-\o_

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

linker en rechter knop kan je aanpassen in
Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Standby-modus

Dan heb je snelkoppelingen en toepassingen actief stand-by

/spuit 11

Hooglander1 wijzigde deze reactie 02-02-2009 21:51 (3%)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Young_David
Daar heb ik dus echt honderden keren overheen gelezen, bedankt :)

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 27-02 00:35
quote:
pven schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:25:
[...]

Toevallig een paar weken geleden met de MM in Breda gebeld om te informeren naar een prijs van een laptop. En deze werd echt niet prijsgegeven.

• Poeh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-02 19:24
Sinds een aantal dagen heb ik de YouTube applicatie geïnstalleerd (http://www.vodafone.nl/pr...mpid=nlcvsu_week5_youtube). De eerste keer ging het bekijken van filmpjes redelijk. Ongeveer eenderde van de filmpjes werkte. Het maakte geen verschil of ik Vodafone Live of WLAN gebruikte.

Gisteravond wilde ik nogmaals wat bekijken, maar nee hoor. Bijna alle filmpjes doen het helemaal niet en de filmpjes die wel starten, blijven na 1 seconde hangen.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en waar zou dit aan kunnen liggen?

• ITG
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 31-07-2017
quote:
Poeh schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:47:
Sinds een aantal dagen heb ik de YouTube applicatie geïnstalleerd (http://www.vodafone.nl/pr...mpid=nlcvsu_week5_youtube). De eerste keer ging het bekijken van filmpjes redelijk. Ongeveer eenderde van de filmpjes werkte. Het maakte geen verschil of ik Vodafone Live of WLAN gebruikte.

Gisteravond wilde ik nogmaals wat bekijken, maar nee hoor. Bijna alle filmpjes doen het helemaal niet en de filmpjes die wel starten, blijven na 1 seconde hangen.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en waar zou dit aan kunnen liggen?
Buffergeheugen vol op je foon?

• pven
  • Niet online
Wat bedoel je precies met buffergeheugen? :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Xander1
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2019
Nogmaals over de accu.

Ik heb bagger gehad met de 31.0.014. Accu binnen 24 uur leeg. Was een firmware probleem.
Is adequaat opgelost door Nokia, ik heb een nieuw toestel met 31.0.017 gekregen :)
Probleem opgelost.

Sinds een week heb ik Bleutooth weer aangezet ivm de carkit en oortje.
En wanneer Bluetooth aanstaat is de accu binnen 12 - 16 uren helemaal plat, telefoon uit :(

Vroeger had ik dat niet, toen hield de accu het makkelijk 2- 3 dagen uit, met bluetooth aan.

Zijn er meer N95-1 gebruikers die dit herkennen.
Of zou er stiekem iets anders wat stroom slurpt aan kunnen staan zonder dat je dat ziet (aan de blauwe vinkjes bij de toepassingen) ?

• Poeh
quote:
ITG schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:38:

[...]

Buffergeheugen vol op je foon?
Alhoewel ik niet precies weet wat je met buffergeheugen, doet het probleem zich ook voor direct na een reboot. Dan zou het buffergeheugen toch leeg moeten zijn?

• m3nno
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-12-2019
MediaMarkt geeft nooit prijzen telefonisch door. Ze willen je in de store hebben, want dan koop je het sneller. Omnder het mom, ik ben er nu toch en heb het toch nodig :)

Dus heb je wel een keer een prijs doorgekregen dan is dat een uitzondering.. 8) Klonk je vast lief!

• ITG
quote:
Poeh schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:49:
[...]

Alhoewel ik niet precies weet wat je met buffergeheugen, doet het probleem zich ook voor direct na een reboot. Dan zou het buffergeheugen toch leeg moeten zijn?
Ja idd als je boot wordt je bufferopslag/geheugen gewist net als bij een gewone pc dus dat is et em niet.

• pven
  • Niet online
quote:
m3nno schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:14:
MediaMarkt geeft nooit prijzen telefonisch door. Ze willen je in de store hebben, want dan koop je het sneller. Omnder het mom, ik ben er nu toch en heb het toch nodig :)

Dus heb je wel een keer een prijs doorgekregen dan is dat een uitzondering.. 8) Klonk je vast lief!
Het was niet een keer, ik kan met niet herinneren dat ik geen prijzen door heb gekregen. Misschien kom ik erg dramatisch over aan de telefoon. 8)7

Maar goed: dit gaat way offtopic.

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik sta op het punt een N95 8gb te kopen maar vraag me nog af hoe het navigeren op internet met de N95 is aangezien er natuurlijk geen touchscreen aanwezig is.

22,50 per maand voor 300 minuten/sms inclusief onbeperkt gratis internet & N95 8gb voor 2 jaar lang bij Vodafone is best netjes toch?

YEAH for it!

• Han van Berse
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2016
quote:
pven schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:51:
[...]

Het was niet een keer, ik kan met niet herinneren dat ik geen prijzen door heb gekregen. Misschien kom ik erg dramatisch over aan de telefoon. 8)7

Maar goed: dit gaat way offtopic.
Mediamarkt geeft geen prijzen over de telefoon, dat is een Policy van de Mediamarkt, hoe aardig je ook bent hoor :X Bel ze nog maar eens wat de N95 kost en laat het ons dan even weten :D

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
KappuhH schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:37:
Ik sta op het punt een N95 8gb te kopen maar vraag me nog af hoe het navigeren op internet met de N95 is aangezien er natuurlijk geen touchscreen aanwezig is.

22,50 per maand voor 300 minuten/sms inclusief onbeperkt gratis internet & N95 8gb voor 2 jaar lang bij Vodafone is best netjes toch?
Oeps... dan betaal ik nu een beetje teveel :-(

• KappuhH
  • Niet online
Oke, en mn vraag over het navigeren op internet... ?

YEAH for it!

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:21
quote:
Han van Berse schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:10:
[...]

Mediamarkt geeft geen prijzen over de telefoon, dat is een Policy van de Mediamarkt, hoe aardig je ook bent hoor :X Bel ze nog maar eens wat de N95 kost en laat het ons dan even weten :D
Dus omdat het een Policy is doen ze het nooit? Ik kan je melden dat er genoeg zijn die het wel aan je door geven maar zoals al gemeld, weer terug on-topic.

• ITG
ik zie dat er onder het aan/uit knopje een functie "blokkeer telefoon" zit maar dan moet er een code worden ingevoerd. Wat is die code/waar kan ik die vinden/waar kan ik die instellen/wat is de code standaard?

Ik neem aan dat je daarmee je toestel blokkeert als mensen hem even snel willen bekijken?

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:51
Is de standaard code. Volgens mij 12345, maar zeker weten doe ik het niet.

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:56
quote:
Snippertje schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:41:
Is de standaard code. Volgens mij 12345, maar zeker weten doe ik het niet.
Dacht ik ook, of 00000

• ITG
Ok cool het is gelukt!
Maar nu wil ik graag een backup maken van me telefoon ivm update. De site van Nokia zegt dat ik naar Instrumenten moet gaan en dan Memory maar zie nergens memory(geheugen) staan

• Snippertje
quote:
ITG schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:28:
Ok cool het is gelukt!
Maar nu wil ik graag een backup maken van me telefoon ivm update. De site van Nokia zegt dat ik naar Instrumenten moet gaan en dan Memory maar zie nergens memory(geheugen) staan
Gebruik PCsuite, dat werkt veel makkelijker :)

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:10

Ursamajor

Astrofotograaf

quote:
Xander1 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:27:
Nogmaals over de accu.
...
Zijn er meer N95-1 gebruikers die dit herkennen.
Is ie leeg zonder dat je verder belt of iets anders gebruikt?
Mijne (ook een 1) houdt het naar mijn idee prima uit met de laatste firmware. BT staat ook altijd aan.

Gadgets FTW!

• stefftest
  • Laatst online: 27-03-2011
quote:
stefftest schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:22:
Ik heb een Motorola S9 stereo bluetooth headset, als ik radio wil luisteren met de N95, krijg ik heel even radio over de oorsdopjes, om daarna te stoppen en te zeggen, "sluit headset met kabel om naar radio te luisteren".
Is hier een work around voor, of weet iemand de oplossing.
Oplossing:
Heb bij Moodio.fm me ingeschreven, inlognaam en ww, hier kan je de url van b.v. Radio Rijnmond in plaatsen en als favoriete zender opslaan, met je mobiel inloggen op de moodio.fm site en klik op favoriet(rijnmond), dan opent hij in Real player de zender, wel een vertraging van 5 seconden, maar mooi in stereo.
Probeer maar:
rtsp://217.149.193.67:554...a?cloakport=8080,554,7070

• Fatihtjuh
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 01:34
Ik heb eergisteren een 8gb gekocht.
Toen ik de doos opende was de batterij al halfvol. Nadat 'em leeg was heb ik heb uitgezet en 12 uur opgeladen.
Maar wat is nu de beste manier om hem op te laden:
-Mobieltje uit, opladen zodra het helemaal leeg is
-Mobieltje aan, opladen wanneer mogelijk

Ik heb al heel wat gezocht, maar het is me nog steeds allemaal onduidelijk.

• Ursamajor
  • Laatst online: 22:10

Ursamajor

Astrofotograaf

een mobiel met een lithium ion accu kun je altijd opladen. Dus je telefoon ook, hoeft niet leeg te zijn of uit te staan.
Deze accu's hebben namelijk niet het "memory effect" zoals de NiCad's wel hebben.

Gadgets FTW!

• Goertje
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-10-2010
In dit topicstart van dit topic is er dit over te vinden. Misschien handig om eens door te lezen
quote:
Ik heb de telefoon sinds kort maar mijn batterij gaat nog niet 1 dag mee
Het is algemeen bekend dat de batterij in het begin nog moet "leren". De eerste 2 weken kun je verwachten dat je batterij capaciteit nog zal groeien.
Als je de telefoon langer hebt is gebleken dat de telefoon het langst mee gaat met de batterij als je hem over het algemeen zoveel mogelijk aan de lader hangt. Bron

I have run some tests on three N95s all purchased at the same time and all with batteries of approx the same age and they have had approx the same usage. I have charged each of three in different ways
A. Was charged only every night (approx 6 hours) and nothing during the day, for a week.
B. Was charged when it went flat.
C. Was charged at every opportunity, day and night.
After the week, at the next opportunity when the phones all had an end of charge fall together, they were all unplugged and left without any use at all.
A, lasted for 50.5 hours.
B, lasted for 22 hours.
C, lasted for 58 hours.

• ITG
Kan je je smsjes op je pc zetten?

• Fuzzillogic
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02-01 18:44
quote:
ITG schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:26:
Kan je je smsjes op je pc zetten?
ja

Je verlichting draadloos bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!

• ITG

• Fuzzillogic
quote:
You're welcome!

Maar serieus. Start Nokia Suite (recente versie). Open "messages". Je krijgt nu ws je inbox te zien. Zo niet, klik dan even op de messages linksonder. Selecteer nu alles (ctrl+a). File->export. Tadaa. Dat had je ook best zelf kunnen bedenken. Vandaar mijn nogal korte antwoord...

Je verlichting draadloos bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!

• Snippertje
Ìk heb sinds kort dat ik mijn volume knop alleen nog kan gebruiken als ik bij de MP3 zelf zit. Voorheen kon ik ook bij smsjes en het hoofdmenu gewoon het volume veranderen door de volumeknop te gebruiken. Weet iemand waar dit door komt?

• zwippie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 26-02 13:37

zwippie

Electrons at work

quote:
Snippertje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:47:
Ìk heb sinds kort dat ik mijn volume knop alleen nog kan gebruiken als ik bij de MP3 zelf zit. Voorheen kon ik ook bij smsjes en het hoofdmenu gewoon het volume veranderen door de volumeknop te gebruiken. Weet iemand waar dit door komt?
Ik heb het pecies zo, sinds ik em heb als ik het me goed herinner. Alleen bij filmpjes, bellen en muziek werkt de volumeknop. Erg irritant als het niet werkt in een spelletje oid.

Firmware update gedaan onlangs?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Snippertje
quote:
zwippie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:01:
[...]

Ik heb het pecies zo, sinds ik em heb als ik het me goed herinner. Alleen bij filmpjes, bellen en muziek werkt de volumeknop. Erg irritant als het niet werkt in een spelletje oid.

Firmware update gedaan onlangs?
Nee het is echt opeens sinds een aantal dagen. Snap niet goed waarom, want ik heb ook niets nieuws geïnstalleerd.

• JankY
  • Laatst online: 03-02 17:59
ik kwam deze site tegen: http://www.mobilecastle.b...gallery-music-player.html

daar kan je een bestandje downloaden waarmee je specifiek de plek aanwijst waar je mp3's en foto's staan. nou heb ik dat gedaan maar ik moet even de database van de gallery resetten ik vermoed dat dat hetzelfde gaat als bij de mp3 database. een paar bestanden weggooien in private maar weet iemand welke?

doei

• tedq
  • Laatst online: 01-04-2009
Ik ben op zoek naar een simpel programmaatje of website waarmee ik streaming radio kan luisteren op m'n N95, zoiets als http://www.radiotuner.fm/tuner/ (werkt niet want geen Silverlight).
Gewoon een lijstje met radiozenders waardoor ik omhoog en omlaag kan scrollen en kan kiezen.

Ik heb http://w3.tunin.fm/ geprobeerd maar die is niet gratis, een beetje traag en zenders kiezen moet via het menu en dan heb je alleen maar de Top 10.

http://www.moodio.fm, http://mundu.com en http://www.nokia.nl/A4940165 wisselen ook niet makkelijk tussen zenders en je moet er zelf de streams voor bij elkaar zoeken en dat is lastig want er zijn weinig streams geschikt voor de N95 (Radio 538 bijvoorbeeld, iemand?).

Eigenlijk zoek ik dus een Visual Radio programmaatje maar dan voor online radio. Met streams voor alle bekende zenders.
Gebruikt iemand zo'n programma of kan ik zelf iets opzetten op m'n servertje thuis (aansluiten op de kabel -> streamen in het juiste formaat en zappen via een webpagina)?

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
tedq schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:33:
Ik ben op zoek naar een simpel programmaatje of website waarmee ik streaming radio kan luisteren op m'n N95, zoiets als http://www.radiotuner.fm/tuner/ (werkt niet want geen Silverlight).
Gewoon een lijstje met radiozenders waardoor ik omhoog en omlaag kan scrollen en kan kiezen.

Ik heb http://w3.tunin.fm/ geprobeerd maar die is niet gratis, een beetje traag en zenders kiezen moet via het menu en dan heb je alleen maar de Top 10.

http://www.moodio.fm, http://mundu.com en http://www.nokia.nl/A4940165 wisselen ook niet makkelijk tussen zenders en je moet er zelf de streams voor bij elkaar zoeken en dat is lastig want er zijn weinig streams geschikt voor de N95 (Radio 538 bijvoorbeeld, iemand?).

Eigenlijk zoek ik dus een Visual Radio programmaatje maar dan voor online radio. Met streams voor alle bekende zenders.
Gebruikt iemand zo'n programma of kan ik zelf iets opzetten op m'n servertje thuis (aansluiten op de kabel -> streamen in het juiste formaat en zappen via een webpagina)?
TuninFM niet gratis? Ik gebruik het al tijden gratis en je kunt, zodra je verbinding hebt met een zender, in het menu kiezen voor 'alle zenders' welke vervolgens je browser opent. Velen hier op dit forum gebruiken TuninFM naar tevredenheid (heb hier al vaak positieve reacties over gelezen).

• N3Gruj
  • Laatst online: 07-10-2010
Hallo,

ik ben sinds een maand in het bezit van een nokia n95 8gb.
toestel bevalt prima vanwege zijn vele mogelijkheden.
nou zat er al vanaf het begin een zeer kleine speling in het slide schermpje van het toestel,
en sinds vanmorge is dat weer n beetje erger geworden.
nou is mijn vraag wat ik hier mee moet doen?
mijn toestel is verzekerd bij de kpn, en hij zit natuurlijk nog in de garantie.
maar moet ik afwachten tot er zich echt problemen beginnen voor te doen,
of gelijk terug met dat ding en laten repareren/vervangen?
want het is wel storend.

met vriendelijke groet,

N3Gruj

• tedq
quote:
Megalodon_67 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:49:
[...]

TuninFM niet gratis? Ik gebruik het al tijden gratis en je kunt, zodra je verbinding hebt met een zender, in het menu kiezen voor 'alle zenders' welke vervolgens je browser opent. Velen hier op dit forum gebruiken TuninFM naar tevredenheid (heb hier al vaak positieve reacties over gelezen).
Tunin beperkt random de maximale luistertijd tot 4 minuten als je geen abo hebt. Bovendien is het wisselen tussen zenders niet echt snel in vergelijking met bijvoorbeeld Visual Radio, zeker niet als je een zender wilt kiezen buiten die Top 10.

• JankY
quote:

http://www.nokia.nl/A4940165

doei

• tedq
quote:
Dat is inderdaad de beste applicatie maar er missen nogal veel populaire zenders zoals Sky, Veronica en 538.
Gertjan fm, Berkelstroom fm, Radio Moordrecht en Zeilsteen fm luister ik weinig naar...
Weet iemand of er ooit meer zenders worden toegevoegd of willen die zenders of Nokia dit niet?

• JankY
quote:
tedq schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 05:02:
[...]

Dat is inderdaad de beste applicatie maar er missen nogal veel populaire zenders zoals Sky, Veronica en 538.
Gertjan fm, Berkelstroom fm, Radio Moordrecht en Zeilsteen fm luister ik weinig naar...
Weet iemand of er ooit meer zenders worden toegevoegd of willen die zenders of Nokia dit niet?
kan je zelf ook doen

doei

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-02 12:24
quote:
538: http://82.201.100.9:8000/radio538

Ik heb overigens geen internet abonnement bij mijn N95, ik maak alleen gebruik van internet radio via wi-fi. De streams speel ik af met LCG Jukebox

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:02

tomic

Smexylittlebabe!

quote:
Is die url/ip van jou? Ik heb hier straks glasvezel en wil ook een Icecast servertje gaan opzetten. Het probleem is alleen dat ik nog een soortgelijk configje zoek zodat ik niet alle zenders apart erin hoef te zetten. :)

Bij 538 staat:
Bitrate: 24 ...... Is er geen 128kbps stream beschikbaar?

Toch maar een weblog?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-02 12:24
quote:
tomic schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:28:
[...]

Is die url/ip van jou? Ik heb hier straks glasvezel en wil ook een Icecast servertje gaan opzetten. Het probleem is alleen dat ik nog een soortgelijk configje zoek zodat ik niet alle zenders apart erin hoef te zetten. :)

Bij 538 staat:
Bitrate: 24 ...... Is er geen 128kbps stream beschikbaar?
Nee, is gewoon een officiele stream van 538. En bij mij geeft deze stream toch echt 128kbps aan.

• rainai
  • Laatst online: 15-01-2015
Gister overbracht ik de wintersport-filmpjes van mn N95 naar mn pc. Vervolgens wilde ik de filmpjes op mn hotmail toevoegen. Maar het uploaden duurde zo lang. Dan kreeg ik een waarschuwing dat een fimpje meer dan 10,0 MB bevat.

Hoe deden jullie het op jullie manier door, de filmpje in de juiste MB te instellen?

• Fonk
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-01-2018
Even een tip voor mensen die er nog steeds aan zitten te denken om hun Nokia te downgraden.

Kan dit:
Ja

Is dit veilig en betrouwbaarr:
Nee

Ja, je kan idd downgraden met J.A.F, het is mogelijk om van 31.0.x terug te gaan naar 30.0.x zodat unsigned software weer te installeren valt. Laten we eerlijk zijn men spreekt er niet over maar dit is de enige reden al ben en blijf ik een voorstander van legale software natuurlijk.

Hoe dan ook pas echt op, J.a.f geeft wel veel waarschuwingen maar 9 van de 10 keer gaat de downgrade zonder box (hardware en Fbus) echt fout. Misschien heb je geluk maar test dan ook echt de 3G en alle andere functies in het OS, want geloof me dit zal niet allemaal correct werken.

Mijn advies is en blijft dat men gewoon beter niet kan downgraden maar gewoon de firmware intakt laat, jammer dan voor HelloCarbide ; P
Maar serieus er is niets zo erg als dat je telefoon dood gaat en jij dus 80 euro moet betalen om hem weer tot leven te wekken.

Ik ben wel te spreken over de laatste Firmware, de foto kwaliteit is idd een stuk beter geworden en ook het browsen. Dat gaat mij toch voor dan het hacken als ik eerlijk ben.

Ik zet ook alle animaties uit, eigenlijk net als je PC tweaken kan je dat dus ook met je mobiel doen het voelt een stuk sneller aan dan.

Voor syncronistatie met Outlook gebruik ik alleen OVI System Utilities (je kan die .msi uit de temp mappen halen na een install van OVI) als het enige wat je wil hebben een outlook sync is (zoals ik dus gebruik)

Dan twee drivers voor nokia:

PC Sollution Cable driver
Nokia Connectivity Cable driver

Zet die in een map samen of apart en installeer alleen dat zonder dat je mobiel op de usb is aangesloten.

Daarna installeer je:

System Utilities 6.83.11 ( .msi )

En dan sluit je je mobiel aan via USB op Nokia Suite connectie. 3 minuten later is alles in orde en kan je dus onder Nokia in het start menu die Sync starten, handig toch ?

Voordelen:
PC blijft schoon als je toch niets anders nodig hebt en je hebt ook geen 1000den iconen naast de klok.

Maar misschien gebruikt men hier wel OVI, ik heb het niet echt nodig en als ik eerlijk ben weet ik niet eens wat je er allemaal mee kan. Ik vond en vind de outlook syncronisatie het belangrijkste.

Als je daarna de software update installer er op zet zal die automatisch Flash Cable driver installeren samen met de updater. Dit is de reden dat je dus niet die flash cable driver los hoeft te installeren om nokia door windows vista te laten herkennen.

Natuurlijk kan het ook op de normale manier, maar ik ben tweaker en wil dus zelf bepalen hoe en wat ik op me systeem zet.

Nogmaals: NIET downgraden wat men ook zegt, tenzij er profs zijn die het dagelijks doen zoals die mensen die ook de XboXen aanpassen, maar goed daar heb ik geen verstand van hehe

Fijn weekend.

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:11
quote:
Fonk schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:24:
Even een tip voor mensen die er nog steeds aan zitten te denken om hun Nokia te downgraden.

Kan dit:
Ja

Is dit veilig en betrouwbaarr:
Nee

Ja, je kan idd downgraden met J.A.F, het is mogelijk om van 31.0.x terug te gaan naar 30.0.x zodat unsigned software weer te installeren valt. Laten we eerlijk zijn men spreekt er niet over maar dit is de enige reden al ben en blijf ik een voorstander van legale software natuurlijk.....................
Ik heb de nieuwste firmware en die is ook gehackt, dus snap eigenlijk niet waarom je zou downgraden :?

Barfman wijzigde deze reactie 21-02-2009 23:35 (113%)

System | Racing is in my Blood

• peerke63
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-12-2019
Heb nieuw probleempje gevonden.
Mijn N95-1 wil niet meer automatisch met BT connecten met mijn carkit...
Moet telkens eerst BT uit zetten en weer aanzetten. Daarna wordt de n95 pas weer gevonden door de CK-7W.
Slijtage??? Iemand enig idee?

(SW 30.0.015)

• Fonk
quote:
Barfman schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:34:
[...]

Ik heb de nieuwste firmware en die is ook gehackt, dus snap eigenlijk niet waarom je zou downgraden :?
Oh ? Nou ik snap wel waarom mensen dat zouden doen die net als mij niet wisten 31. 0 al gehacked is.
Maar als jij dat zegt? ik ben het niet tegen gekomen, maar goed hehe ff beter zoeken dan : )

• Fuzzillogic
quote:
Fonk schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:23:
[...]

Oh ? Nou ik snap wel waarom mensen dat zouden doen die net als mij niet wisten 31. 0 al gehacked is.
Maar als jij dat zegt? ik ben het niet tegen gekomen, maar goed hehe ff beter zoeken dan : )
De "hack" die ik gezien heb behelst een tool die gesignd moet worden met een developer-certificaat. En daarvoor moet je je IMEI-nummer aan een vage site/persoon geven, zodat hij dat tooltje kan ondertekenen voor jouw mobiel. Het is dus geen crack voor het systeem.

Maar als iemand inmiddels een methode heeft gespot zonder dat je prive-gegevens aan onbekenden moet geven, dan hoor ook ik dat graag ;)

• Snippertje
quote:
Fuzzillogic schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:11:
[...]

De "hack" die ik gezien heb behelst een tool die gesignd moet worden met een developer-certificaat. En daarvoor moet je je IMEI-nummer aan een vage site/persoon geven, zodat hij dat tooltje kan ondertekenen voor jouw mobiel. Het is dus geen crack voor het systeem.

Maar als iemand inmiddels een methode heeft gespot zonder dat je prive-gegevens aan onbekenden moet geven, dan hoor ook ik dat graag ;)
Ik kan alles installeren zonder hack met de nieuwste firmware voor de N95 8GB. N95forum.nl stond het toendertijd.

• Barfman
quote:
Fuzzillogic schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:11:
[...]

Het is wel een hack voor het systeem, je kan in de system mappen en andere mappen die normaal niet te benaderen zijn lekker tweaken of wat je ook wilt. Je kan rompatcher gebruiken met de plugins waarmee je weer extra dingen op je telefoon kan krijgen. Weet niet of ik de naam van de hack mag geven, maar kijk maar even op Symbian Freak. Het programma moet wel gesigned worden met alle 17 capability cert die je ook weer kan aanvragen en die persoon is zeker wel te vertrouwen.

• Fuzzillogic
quote:
Barfman schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:22:
[...]
Het programma moet wel gesigned worden met alle 17 capability cert die je ook weer kan aanvragen
Dat is juist de crux. Met zo'n ondertekende tool heb je wél de rechten om in het filesysteem te rommelen. Dat is nou net de basis van het hele platform-security. Je verschaft je gewoon op een 'legale' manier (volgens het OS) toegang tot het systeem. Daarmee kun je de rest van de beveiliging uitschakelen.

Zie het als een afgesloten deur: met de juiste sleutel kun je zo naar binnen, en dan heb je ook de mogelijkheid om de deur open te laten staan. Zonder die sleutel begin je niks. De cracks die tot voor v31 werkte gaven je de mogelijkheid om ook zonder sleutel naar binnen te komen, omdat er ergens een raampje openstond. In v31 is het raampje dichtgemetseld.

En je kunt wel zeggen dat jij die persoon vertrouwt, maar waarom zou ik jou vertrouwen? ;)

Overigens heb ik die hack ook gezien daar, het is dat ik de naam vergeten ben EN te lui ben om het op te zoeken anders had ik het hier wel genoemd. Er is bij mijn weten niks illegaals aan die tool.

Fuzzillogic wijzigde deze reactie 24-02-2009 16:48 (9%)

• Barfman
De hack heet HelloOX.1.03. Trouwens, ook wel leuk, je kan nu windows 3.1 en windows 95 op je symbian phone draaien, er is een port van 3.1 en 95 beschikbaar. Je hebt wel DOSBox (emulater) nodig, en het verbruikt nog een beetje veel geheugen :9

Windows Port For Symbian S60 Devices!

Barfman wijzigde deze reactie 24-02-2009 17:57 (20%)

• Poeh
quote:
peerke63nl schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:51:
Heb nieuw probleempje gevonden.
Mijn N95-1 wil niet meer automatisch met BT connecten met mijn carkit...
Moet telkens eerst BT uit zetten en weer aanzetten. Daarna wordt de n95 pas weer gevonden door de CK-7W.
Slijtage??? Iemand enig idee?

(SW 30.0.015)
Probeer de CK-7W eens uit je gekoppelde apparaten te verwijderen. Vervolgens de telefoon uit- en aanzetten. Dan de auto starten (althans, op het contact zetten). Nu weer op de N95 de CK-7W zoeken, code intypen en vervolgens de CK-7W geautoriseerd maken.

Heb zelf ook de CK-7W en versie 30.0.015 en ervaar geen problemen, behalve dat ongeveer 1 op de 30 gesprekken onverstaanbaar is (distorted).

Poeh wijzigde deze reactie 25-02-2009 14:17 (10%)

• stefftest
Gespreks tellers op nul.
Ik dacht dat met 12345 je tellers op nul kon zetten.
Bij mij vraagt die om blokkeringscode, als ik 12345 invul zegt die code verkeerd.
Instrumenten,Logboek,Duur oproep,Gebelde nrs,Timers op nul, blokkeringscode.....
5 keer verkeerde code ingevoerd, probeer het over 5 minuten nog eens.
Wie weet het wel.

• dafmay
  • Laatst online: 20:56
quote:
stefftest schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:15:
Gespreks tellers op nul.
Ik dacht dat met 12345 je tellers op nul kon zetten.
Bij mij vraagt die om blokkeringscode, als ik 12345 invul zegt die code verkeerd.
Instrumenten,Logboek,Duur oproep,Gebelde nrs,Timers op nul, blokkeringscode.....
5 keer verkeerde code ingevoerd, probeer het over 5 minuten nog eens.
Wie weet het wel.
00000...?

• etalien
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Heb sinds een paar weken een heel vervelend en raar probleempje met mijn N95 8GB, sinds ik op een feest in de HMH ben geweest met een nogal harde Bassline (de mensen die het geluid van de HMH kennen weten wel wat ik bedoel ;) ). Toen ik terugkwam viel het me meteen op: het scherm leek heel snel te knipperen. Ik ben er nu eens beter naar gaan kijken:

Het scherm lijkt dus erg snel te flikkeren, op en neer te trillen. In het menu, met kleine tekst is dit goed zichtbaar, de tekst lijkt als het ware op en neer te springen. Als je er vervolgens goed naar kijkt zie je dat het hele scherm een beetje flikkert. Bij afbeeldingen of internetten is het heel duidelijk zichtbaar, bij een sms typen (iets grotere letters dan in het hoofdmenu bij mij) minder...

Heeft iemand van jullie ook maar enig idee hoe dit kan? Ik dacht zelf dat er door de harde muziek iets kapot zou zijn getrilt? Maar dat lijkt me ook erg sterk ;)

X360 Gamertag

• peerke63
quote:
Poeh schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:15:
[...]

Probeer de CK-7W eens uit je gekoppelde apparaten te verwijderen. Vervolgens de telefoon uit- en aanzetten. Dan de auto starten (althans, op het contact zetten). Nu weer op de N95 de CK-7W zoeken, code intypen en vervolgens de CK-7W geautoriseerd maken.

Heb zelf ook de CK-7W en versie 30.0.015 en ervaar geen problemen, behalve dat ongeveer 1 op de 30 gesprekken onverstaanbaar is (distorted).
Ja die distortion heb ik ook regelmatig... hoewel ik dacht dat 't aan het netwerk lag.... niet dus.
Jou beschrijving van stappen heb ik ongeveer zo uitgevoerd.... en heel soms nog een probleempje.
Is bij mij trouwens spontaan ontstaan... hiervoor bijna anderhalf jaar geen probleem gehad en deze SW draai ik ook al langer....

• stefftest
quote:
Wekt ook niet.
Andere oplossing?

• Paul1990
  • Laatst online: 01-03-2009
Hallo

Ik heb een n95 8gb al enige tijd. Nu is deze een tijdje weggeweest ivm niet werkend knopje. Hiervoor had ik al mijn muziek verwijderd. Maar nu blijven er 22 liedjes staan die ik niet kan afspelen of verwijderen. Ze terug plaatsen had ook geen zin, want dan kon ik er nog net zoveel mee.. niks dus.

Als ik ze probeer te verwijderen geeft hij aan: Algemeen Systeemfout.
En met afspelen: Kan selectie niet afspelen. Bewerking geannuleerd.

Hoe kan ik dit oplossen

-----------------------
EDIT: gevonden bij startpost... keek weer eens niet verder dan me neus langs is

Paul1990 wijzigde deze reactie 01-03-2009 00:23 (10%)

• MegamanXZero
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 04-04-2019

MegamanXZero

MaverickHunter X

Ik heb een vraagje over Live Messenger voor de N95 8GB.
Ik had begrepen dat deze geintegreerd zou moeten zitten, maar ik heb hem dus niet op mijn N95 staan. Nou had ik in de startpost gekeken en daar stond een link naar een rapidshare file, maar deze is helaas broken.
Kan iemand mij in de richting sturen van waar ik hem moet downloaden of waar ik hem kan krijgen ?

• Barfman
quote:
MegamanXZero schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:31:
Ik heb een vraagje over Live Messenger voor de N95 8GB.
Ik had begrepen dat deze geintegreerd zou moeten zitten, maar ik heb hem dus niet op mijn N95 staan. Nou had ik in de startpost gekeken en daar stond een link naar een rapidshare file, maar deze is helaas broken.
Kan iemand mij in de richting sturen van waar ik hem moet downloaden of waar ik hem kan krijgen ?
Zit gewoon in het download menu van je telefoon.

• MegamanXZero
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 04-04-2019

MegamanXZero

MaverickHunter X

quote:
Barfman schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Zit gewoon in het download menu van je telefoon.
Daar heb ik al gekeken, alle categoriën. Maar hij staat nergens tussen. Ik ga er vanuit dat hij bij Applicaties staat, maar daar kan ik alleen andere apps vinden en geen Live Messenger.

• rainai
quote:
rainai schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:41:
Gister overbracht ik de wintersport-filmpjes van mn N95 naar mn pc. Vervolgens wilde ik de filmpjes op mn hotmail toevoegen. Maar het uploaden duurde zo lang. Dan kreeg ik een waarschuwing dat een fimpje meer dan 10,0 MB bevat.

Hoe deden jullie het op jullie manier door, de filmpje in de juiste MB te instellen?
Niemand? :?

• Barfman
quote:
MegamanXZero schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:54:
[...]

Daar heb ik al gekeken, alle categoriën. Maar hij staat nergens tussen. Ik ga er vanuit dat hij bij Applicaties staat, maar daar kan ik alleen andere apps vinden en geen Live Messenger.
Hij staat er inderdaad niet meer bij, maar ff naar de startpagina van vodafone live op je mobiel kom je hem ook tegen.

• -xs2www-
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 27-05-2014
Ligt het aan mij, mijn telefoon of wat?

Ik heb mijn n-95 vandaag helemaal opnieuw geinstalleerd na eeen harde format maar kan met geen mogelijkheid meer mijn hotmail webbased bekijken...

Als ik naar mobile.live.com ga en ik klik vervolgens op aanmelden krijg ik al de hele dag "server too busy" .. Meer mensen met dit probleem?

• YippieKaye
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-02 00:04
Sinds een tijdje kan ik de camera van mijn N95 8GB niet meer activeren. Als ik de camera wil opstarten, wordt het beeld even leeg en daarna kom ik weer op mijn startscherm terug. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing voor dit probleem?

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-02 23:03
quote:
Comprimeren oid... maar dat ligt niet aan je nokia maar gewoon aan hotmail die geen grotere bijlage's dan 10mb kan versturen...

• rainai
quote:
spNk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:21:
[...]

Comprimeren oid... maar dat ligt niet aan je nokia maar gewoon aan hotmail die geen grotere bijlage's dan 10mb kan versturen...
Ik vermoedde al dat het aan Hotmail zou liggen. Hoe lost je dat op jouw manier op, om de filmpjes naar jouw ontvangers willen te opsturen, dat ze het kunnen openen? Ondanks hoge mb.

• Fuzzillogic
quote:
rainai schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:11:
[...]

Ik vermoedde al dat het aan Hotmail zou liggen. Hoe lost je dat op jouw manier op, om de filmpjes naar jouw ontvangers willen te opsturen, dat ze het kunnen openen? Ondanks hoge mb.
De webmail-versie van hotmail gebruiken op je mobiel vind ik sowieso al wat... onhandig.. op zijn minst. Then again, geen haar op mijn hoofd die overweegt überhaupt hotmail te gebruiken. Daarnaast is imo het verzenden van e-mails van tig MiB not done.

Maar waarom zo omslachtig? Gebruik gewoon de ingebouwde client. Dan kun je een filmpje direct naar de verzender sturen vanuit de diverse apps, waarbij het filmpje eventueel nog on-the-fly wordt omgezet naar een meer behapbare variant. Als je toch een high-res-versie wilt delen, dan zou ik dat via FTP doen, of via 1 van de inmiddels vele online diensten voor het sharen van filmpjes.

En een die-hard-tweaker maakt gewoon zijn eigen Share Online server ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonk
quote:
Fuzzillogic schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:31:
[...]

De webmail-versie van hotmail gebruiken op je mobiel vind ik sowieso al wat... onhandig.. op zijn minst. Then again, geen haar op mijn hoofd die overweegt überhaupt hotmail te gebruiken. Daarnaast is imo het verzenden van e-mails van tig MiB not done.

Maar waarom zo omslachtig? Gebruik gewoon de ingebouwde client. Dan kun je een filmpje direct naar de verzender sturen vanuit de diverse apps, waarbij het filmpje eventueel nog on-the-fly wordt omgezet naar een meer behapbare variant. Als je toch een high-res-versie wilt delen, dan zou ik dat via FTP doen, of via 1 van de inmiddels vele online diensten voor het sharen van filmpjes.

En een die-hard-tweaker maakt gewoon zijn eigen Share Online server ;)
Zo gek nog niet een share server. Ik ken het probleem ook van de bovenstaande poster. De limiet is idd 10 MB. Effe filmen met de N95 8Gb en je bent zo 15 mb kwijt of meer.

Je kan geloof ik ze wel op SkyDrive zetten. Volgens mij krijg je als je live/hotmail hebt 25 GB opslag ruimte op SkyDrive (SK).

Je kan dan een link verzenden. Enige is wel dat ze op SK openbaar staan, dus iedereen zou ze kunnen zien geloof ik. In ieder geval je MSN contact personen.

En mp3 streamen (wat ik dus zocht om me eigen muziek aan het publiek te laten horen) valt ook niet mee. Live team mag dat wel iets makkelijker maken met die lange URLs.

effe nog over HelloOX.
Leuk speelgoed maar wat heb het voor zin om HelloOX op je mobiel te zetten als je een Cert nodig hebt waar mee je gewoon alle SIS bestanden kan signen? Dan heb die Hello geen zin meer haha beetje dubbel op:P

Iemand met een Dev Cert kan namelijk gewoon zijn of haar sis files signen, zelfs op de PC. Dus dan voegt Hello weinig tot niets toe alleen als je geen zin hebt elke keer de boel te signen natuurlijk.

• spNk
Ik noem iets met minder legaal volledige ngage games spelen enzo :X

• Fuzzillogic
quote:
spNk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:09:
Ik noem iets met minder legaal volledige ngage games spelen enzo :X
Dus? Maakt dat de hack minder legaal? Ik heb m'n mobiel ook gehackt (v30 nog), en toch is al mijn software gewoon legaal, en netjes betaald indien het commerciele software betreft.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:15
Voor degenen die een VoipBuster account hebben, een N95 en een onbeperkt internet bundel:

Op de voipbuster site kun je nu een configuratie SMS aanvragen waarmee de correcte SIP settings naar je toestel worden gestuurd. Na de inlog zie je in de linker menubalk Extra opties > SIP settings for your mobile > Kies de N82.

Als je een tientje beltegoed koopt, mag je 120 dagen gratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland (en vaste nummers in een heleboel andere landen).

robertwebbe wijzigde deze reactie 04-03-2009 17:46 (6%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
robertwebbe schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:44:
Voor degenen die een VoipBuster account hebben, een N95 en een onbeperkt internet bundel:

Op de voipbuster site kun je nu een configuratie SMS aanvragen waarmee de correcte SIP settings naar je toestel worden gestuurd. Na de inlog zie je in de linker menubalk Extra opties > SIP settings for your mobile > Kies de N82.

Als je een tientje beltegoed koopt, mag je 120 dagen gratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland (en vaste nummers in een heleboel andere landen).
En waarom kiezen voor de N82 en niet voor de N95, of zit je op het verkeerde forum? :)
Ik gebruik VOIPbuster ook alweer een hele tijd (jaja, hoor nog bij de 'gelukkigen' die een gratis vast nummer kregen), gisteren echter viel spontaan de verbinding weg tijdens een gesprek, verder geen klachten.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:15
quote:
Megalodon_67 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:28:
[...]
En waarom kiezen voor de N82 en niet voor de N95, of zit je op het verkeerde forum? :)
De N95 staat gek genoeg niet in het lijstje terwijl het een van de meest succesvolle Nokia's is. De N82 draait op precies hetzelfde platform en werkt daarom ook.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Afgelopen tijd het probleem dat zodra ik op de gallerij knop druk, ik niet meer gelijk bij de laatst genomen foto of video kom, maar eerst in het menu waar ik kan kiezen welk onderdeel ik wil. (Afb. en video, tracks, lifeblog, enzovoort).

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Had bij de instellingen gekeken, maar kan het daar zo ook niet vinden.

• peerke63
Hoi...
Ik wilde Opera Mobile gebruiken voor mijn N95-1. Netjes registratiecode gekocht. En ingevuld.
Echter als ik u Opera afsluit kom ik weer in het "trial-versie"schermpje uit.
Ik heb de registratie ingevoerd zoals aangegeven op de site van Opera, maar dat mag niet baten.
Van opera krijg ik geen reactie op mijn meldingen.
Iemand dezelfde ervaringen en eventueel een suggestie wat te doen?

Grtz P.

• koendt
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:08
quote:
peerke63nl schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:21:
Hoi...
Ik wilde Opera Mobile gebruiken voor mijn N95-1. Netjes registratiecode gekocht. En ingevuld.
Echter als ik u Opera afsluit kom ik weer in het "trial-versie"schermpje uit.
Ik heb de registratie ingevoerd zoals aangegeven op de site van Opera, maar dat mag niet baten.
Van opera krijg ik geen reactie op mijn meldingen.
Iemand dezelfde ervaringen en eventueel een suggestie wat te doen?

Grtz P.
Ik weet het antwoord niet, al gekeken in de opera community?
Maar waarom nu versie 8 kopen als straks 9 uit komt?

• peerke63
quote:
koendt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:14:
[...]

Ik weet het antwoord niet, al gekeken in de opera community?
Maar waarom nu versie 8 kopen als straks 9 uit komt?
Yuppp... al gekeken.... en niets gevonden :'(
En waarom al gekocht... Ik ga er vanuit dat ik straks gewoon kan opdaten naar versie 9.
Het is natuurlijk de vraag wanneer die uitkomt ;)

• Megalodon_67
  • Niet online
quote:
robertwebbe schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:07:
[...]

De N95 staat gek genoeg niet in het lijstje terwijl het een van de meest succesvolle Nokia's is. De N82 draait op precies hetzelfde platform en werkt daarom ook.
Hij staat er toch ècht wel bij hoor, helemaal linksonderaan staat de N95, midden onderaan de N95 (8GB) en rechtsonderaan de N96.

• Megalodon_67
  • Niet online
Na enig zoekwerk zonder resultaat even vraagje: wie weet hoe ik mijn N95 zo ver kan krijgen dat ie inloggegevens (inlognaam en/of wachtwoord) kan onthouden voor de browser? Iedere keer opnieuw alles moeten invullen op dat priegeltoetsenbordje is te veel gedoe.

Edit: Aan de benedenbuurman: bedankt! ;)

Megalodon_67 wijzigde deze reactie 07-03-2009 16:19 (9%)

• Barfman
quote:
Megalodon_67 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:13:
Na enig zoekwerk zonder resultaat even vraagje: wie weet hoe ik mijn N95 zo ver kan krijgen dat ie inloggegevens (inlognaam en/of wachtwoord) kan onthouden voor de browser? Iedere keer opnieuw alles moeten invullen op dat priegeltoetsenbordje is te veel gedoe.
Als je naar bookmarks gaat en dan naar opties en instellingen voor je browser kan je onder het tabje privacy formuliergegevens en paswoord opslaan kiezen. Cookies toestaan zal ook helpen voor sommige websites.

• rainai
Om mn 95(-1) de TomTom laten installeren. Moet ik eerst via Nokia.nl doen updaten.
Als ik het begrijp, moet ik in volgorde doen, zo:

1) Via PC Suite doen backuppen.
2) Vervolgens via Nokia.nl doen updaten.
3) Via 95-forum (Navigatie) de TT laten installeren.
4) Weer via Pc Suite mn ouwe programmetjes terug in mn N95 te installeren.

Maar is het backuppen betrouwbaar? Hoe kan ik paar programmetjes (o.a. foto's/filmpjes en contacten) via Pc Suite terug backuppen?

• koendt
Backuppen van agenda, contacten, smsberichten heb ik goede ervaringen mee.
Met programma's niet eigenlijk, want die zitten volgens mij in de instellingen, maar echt het programma terugzetten doet die niet.

• MrNGm
  • Laatst online: 13-02 00:21
Sinds gisteren (10 maart dus :+) heb ik dan een N95-2 8GB. Nu zag ik dat er nog de v30.0.018 firmware opstond. Inmiddels is v31.0.017 alweer een tijdje uit. Is het verstandig om 'm bij te werken?

• koendt
Als je hem nog maar net hebt zou ik wel doen, staan toch nog niet veel gegevevns op je mobiel denk ik. Een backup maken van contacten, etc.
Zo heb ik het gedaan toen ik mijn mobiel terug kreeg van de verzekering.

• MrNGm
  • Laatst online: 13-02 00:21
Hmm, blijkt dat voor mijn versie (RM-320) toch geen update beschikbaar is volgens Nokia Software Update terwijl hier (tweede bericht) toch echt een update staat voor de N95 8GB :?

• spNk
Hmmm... mijn GPS lijkt niet meer te werken. Ik heb een telefoon van t-mobile, iemand enig idee of ik dan perse naar een t-mobile business point moet ofzo? Die zit hier (omg. Zwolle) niet in de buurt afaik.

• comtech2005
  • Laatst online: 07-06-2009
quote:
MrNGm schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:09:
Hmm, blijkt dat voor mijn versie (RM-320) toch geen update beschikbaar is volgens Nokia Software Update terwijl hier (tweede bericht) toch echt een update staat voor de N95 8GB :?
Deze update is geblokkerd door je telefoon provider, er zit dan een productcode op. |:(

Je kan de update wel uitvoeren door deze productcode tijdelijk even te veranderen, dat heb ik ook gedaan en hier staat hoe je dat moet doen: :*)
http://www.n95users.com/f...n95-tips-2.html#post35045

De nieuwste update voor de N95 8Gb is trouwens v31.0.015, voor de gewone N95 is de update v31.0.017.

comtech2005 wijzigde deze reactie 12-03-2009 20:09 (5%)

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Vandaag mijn N95 8Gb geupdated naar versie 31.0.015 .

Netjes backup genomen, update geinstalleerd, backup teruggezet.

Het terugzetten van de backup is echter niet geslaagd, ik heb nu een lege telefoon en al mijn calenderentries en contacten zijn foetsie.

Ondertussen al meerdere keren de firmware herinstalleerd en backup proberen terugzetten, over verschillende computers, zowel met normale PC Suite als NSeries software, geen geluk ...

Dit is echt heel erg vervelend ...

DieterVDW wijzigde deze reactie 12-03-2009 20:40 (23%)

• rainai
quote:
DieterVDW schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:39:
Vandaag mijn N95 8Gb geupdated naar versie 31.0.015 .

Netjes backup genomen, update geinstalleerd, backup teruggezet.

Het terugzetten van de backup is echter niet geslaagd, ik heb nu een lege telefoon en al mijn calenderentries en contacten zijn foetsie.

Ondertussen al meerdere keren de firmware herinstalleerd en backup proberen terugzetten, over verschillende computers, zowel met normale PC Suite als NSeries software, geen geluk ...

Dit is echt heel erg vervelend ...
Zie nou! Dat bedoel ik nou.
De backup terugzetten krijg je toch de gevolgen. Daarom twijfel ik of ik wel of niet ga backuppen.
Nu ik dit bericht lees, durf ik niet backuppen. Daar kan ik door ook niet updaten...zugt :'(
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True