Nu ja, mijn late dagboekitem, al herinner ik me lang niet alles
Zaterdagochtend Onyxia weer down in m'n eentje. Dit keer 166g excl. drops. Over 3 dagen kan ik weer. Hopelijk lukt het me dan in 1x, al waren m'n repaircosts maar 4g na de 3 tries die ik nodig had.
De vrijdagavond ervoor hebben we, met grotendeels dezelfde groep als de week ervoor, wat bosses gedowned in Naxx. We hebben altijd een core van 5-6 mensen, en de rest zijn ook niet de slechtste spelers. Na 1,5uur hadden we spider- en plaguewing clear, waarna we verder gingen naar Patchwerk. De prot warrior was MT hier, en ik zou OT zijn, samen met een Druid. De Druid ging rond de 50% van Patchwerk neer, en dus kreeg ik alle hatefull strikes. Zoveel mogelijk m'n Bone Shield en andere abilities 'up' gehouden, want de druid werd wel geressed (combat ress), maar had geen buffs. Spamheals op mij, en uiteindelijk was het een 1-shot, terwijl het voor ons en de guild de eerste keer was!
Op naar Grobbulus, bekend als de moeilijkste, of één van de moeilijkste Naxx bazen. De andere guildgroep was op deze baas al blijven steken op woensdag, en ging tegelijk met ons verder met hun tries. Die hebben we hele vrijdagavond lopen wipen op hem. Toen begonnen wij.
Eerst zou ik MT zijn, kitend langs de muur. De warrior zou de adds pakken, maar had daar moeite mee, dus hielp de druid mee. Mensen moesten de poison clouds nog doorkrijgen. Een aantal veranderingen later, en een respec van de warrior naar Arms, ging de druid MT spelen en ik zou de adds oppakken. Dat ging stukken beter, en 1 try later hadden we hem op 5% toen ik dood ging door te weinig healing. Grobbulus naar 2%... 1%... 50k hp... 20k hp... 2 mensen up... 9k hp... laatste raidmember dood! ARGH!
Goed, nog een keer proberen dan. Deze keer ging het super. Iedereen was top geconcentreerd, en met 8 mensen levend ging Grobbulus down! Als eerste groep van de guild, dat voelde toch even als een overwinning.
De raid ging zaterdag verder, maar ik ging niet mee, want zaterdag = quality time.
Blijkt dat ze daar de 2 overgebleven abomination bazen neergelegd hebben + de eerste 2 in military. Daarna nog 2 tries op 4Horsemen maar niet neergekregen.
Gisterenavond gingen we verder, en toen kon ik wel! Drie tries hadden we nodig om het een en ander uit te vogelen, maar toen gingen ze allemaal neer. De druid tank en ik hadden een mooi teamspel... fijn om zo samen te werken met een goede speler.
Op naar Sapphiron. Niemand had d'r ooit gezien en we gingen uit van de tactics op wowwiki. De beste try was 29%, waarop ik dood ging (ik speelde MT). Daarna kreeg ik door dat ik IBF en Bone Shield heel mooi fase 1 door op kon houden. Het mooie is dat m'n Bone Shield met m'n huidige stats soms wel voor 40sec het volhoudt. Daarna hadden we moeite met slecht geplaatste ice blocks. Maar uiteindelijk kregen we het voor elkaar om alles soepel te laten verlopen en ook deze baas ging neer! Ook weer als eerste van de guild.
Op naar Kel'Thuzad, al begon de raid tot een einde te lopen. Eerste try: 79%. Tweede try ging goed, totdat ik teveel naar m'n aflopende Bone Shield zat te kijken (1 charge over), waardoor ik zo'n rode plek mistte en als MT doodging. Puur een fout van mij, en KT zat ondertussen op 39%. Dat had dus een kill kunnen zijn, al gingen er na mij nog 2 dood... toch voelt het dat het mijn schuld was dat we 'm niet down kregen. Hierna was de raid over.
Volgende week verder, vanavond is er namelijk 25man en ga ik een film kijken met vrouwlief.
Zondagavond ook nog trouwens Sartharion gedaan op 10man. Na 30minuten waren we klaar, wel met 0 drakes up. Supersimpel, was ook een 1-shot. De DK's handtoken dropten, en ik rollde het hoogste, maar een andere rogue was 2e in de roll, en ik inspectte hem. Hij had blue quality hands, en ik al hands uit Naxx. Dus ik zei snel "Stop!" op TS en in raid dat ze naar die rogue moesten gaan. De rogue whisperde me nog om me te bedanken
Ik heb nu alle tankitems vanuit emblems (of heroism), behalve misschien de T7 gloves. Even 15 emblems sparen voor de nieuwe Sigil in de volgende patch, maar dat komt wel samen met Naxx. Dus nu ga ik even wat minder heroics doen met m'n DK, behalve Old Kingdom/Gundrak/Azjol-Nerub waar een upgrade dropt.
Daarnaast, tijd om m'n priest te levelen