Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Signature
Voor dit metertje zou je een coolermaster Musketeer kunnen slopen en aanpassen
http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1169590161.jpg
Goed koper is duurder dan slecht koper
Verwijderd

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Verwijderd
2m13 als ik goed geteld hebc0ne schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:17:
Vakwerk man, ik hoop op een update. Wat gaat nou ongeveer de hoogte worden? Als ik afga op de tekening is het bijna 2 meter

Dat kan nog veranderen naarmate het project vordert ...
Heb het weeral druk gehad de voorbije weken, maar hier en daar toch nog wat werk verricht.
De balkjes heb ik meerdere malen geschuurd, maar daar doe ik binnekort pas verder mee, net zoals de steuntjes onderaan. Reden hiervoor is dat mijn figuurzaagje weg is. Dus moet ik een nieuw gaan kopen of een ander lenen …
Daarom heb ik dus maar verder gedaan aan de kast.
Elke slotmachine heeft een bak waarin de gewonnen muntjes vallen. Ik maak deze bak ook natuurlijk, met plexi muntjes erin
Alvast begonnen aan de bak…

Ik zaag er groefjes in, zo kan ik de bodem er gewoon inschuiven (en lijmen waardoor die vastzit)

Beide kanten natuurlijk … in tegenstelling tot wat je hier op de foto ziet

Bodem erin

En vastgelijmd

Ik merk nu ook zelf wel dat ik meer met verbindingen werk met hout… en niet meer zoveel met schroefjes of nagels.
De payout bak moet ook een beetje gewicht kunnen dragen, dus maak ik er op.

Close-up vooraan

Overzicht vooraan

Aan de binnenkant zit het dan zo vast:

Hierna ben ik begonnen met een klein experimentje … kwestie dat de bak niet leeg blijft

Ik ben niet echt tevreden, het is niet rond zoals ik het wil. En de groeven van de graveerstift blijven ook duidelijk zichtbaar (zeker op close-up van camera

Ik blijf telkens nieuwe dingen verzinnen tijdens het maken van een project, daarom zal het altijd wat langer duren dan de deadlines die ik opstel. Kwestie van veel tekenen als je je verveelt

Binnenkort weer meer
[ Voor 3% gewijzigd door tomcat175 op 21-03-2009 23:30 ]
Of alles afplakken en dan met aceton misschien? zodat het zo troebel word? misschien aan de 2 kanten.
Iets dat simpel is ion jou ogen is onze ogen meesterwerk
Ik hou deze mod bij
Die houtverbindingen zijn erg leuk, dat is het betere houtwerk. Maar die verbinding om de bak omhoog te houden in mdf gaat denk ik niet veel gewicht kunnen houden. Zo stevig is dat spul ook weer niet.
Casemod: Cubeleon
voor de chips mat te maken ga ik eerst proberen met de dremel. Iets "laten doen" is niets voor mij, dus eerst ga ik de opties bekijken hoe ik het zelf het beste kan maken
In de bak komen alleen chips te liggen
momenteel kan ik (zonder lijm of dergelijke) mijn freesmachine laten rusten op de bak zonder dat hij doorbuigt of kraakt ofzo, dus ik denk dat chips hem ook wel zullen houden.
Nu ben ik alleen aan het twijfelen of ik alleen maar oranje chips ga gebruiken, of ook andere kleuren - hmm
Tomcatt doet liefst alles zelfbrinkdinges schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:04:
En als je veel muntjes wilt maken dan kun je ze beter laten laseren (zowel uitsnijden als graveren) of stickers laten printen, die op het plexi plakken en er met aceton over gaan. Maar dan moet je ze nog steeds uitzagen. Pokkewerk
i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500
Je zou de linkjes in mn sig eens aan moeten klikken, dan merk je wel dat ik ook het liefst alles zelf doeVortex_be schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:42:
[...]
Tomcatt doet liefst alles zelfkheb zijn project al live zien staan en het ziet er nu al groot uit. Maar het maakt em niks uit of hij er lang aan moet werken of niet. Gelukkig mag het resultaat er altijd wel zijn.
Als je ze echt mooi wil hebben lijkt me het beste een mooi voorbeeld te maken zoals je nu al hebt qua wat erop moet komen en daarmee naar een professioneel bedrijf gaan om het te laten maken. Ik snap dat je ze zelf wil maken maar het is wel een redelijk klein onderdeel van je project. Soms moet je gewoon dingen uitbesteden wil je het echt goed hebben
Maar goed, het is jou project uiteraard!
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
[Wijsneusmodus]SouLLeSSportal schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:16:
anders moet je kijken of je een draaibank kan gebruiken.
hoe wil je die gaan inspannen dan?
Een stuk rond plexi pakken en afsteken kan natuurlijk wel, (maar dan is hij al rond )
[/Wijsneusmodus]
Mooi project! tekeningen zijn ook erg mooi geworden. Keep it on!
Om die krassen achter je 'zevens' weg te halen mischien een idee:
Afplakken en stralen? het laat een matte look achter op plexiglas. Afplakken met ducttape en stralen op 5bar. het gepriegel met ducttape is natuurlijk wel Kl*te op zo'n klein stukje plexi.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 12:55 ]
MDF is goed voor de grote oppervlaktes, maar fijnere hoekjes, inkepingen dicht bij de uiteindes of randen, dat is juist niet geschikt voor. Het zal snel afbreken of splijten. Triplex mag ook. MDF is namelijk geperst én gelaagd hout, denkbaar als karton. Het komt dus weer los.
Modelbouw doet het ook met puur hout of triplex. Zelden met MDF.
En laat je lekker brainstormen...
[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 23-03-2009 16:20 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Draaibank, heb ik (nog) niet (voor de komende jaren

aceton is ook moeilijk om dat dan in een mooie vorm te krijgen, maar wel een goed idee
Als ik een stempel zou gebruiken, dan zou ik de stempel ook al moeten maken... wel een goed idee - ik denk er zeker eens over na ! thx
Ik zou het liefst hebben dat de chips oplichten onder UVlicht, en die zijn er op ebay niet denk ik
ik heb inderdaad een gatenboor gebruikt
Vervolgens heb ik er wel een bout in gedraaid, zodat er geen gat in het midden staat. Dit volledig vastgemaakt zodat het er eigenlijk niet meer uitgaat

Ik heb er al een heel deel, maar toen ben ik toch maar gaan slapen

allemaal heel erg bedankt voor de hulp en reacties!!!

Ik weet alleen niet hoe duur dat is.
Maar dan moet je zelf ook nog een CNC file o.i.d. aanleveren denk ik.
Wat mij betreft doe je het allemaal heel netjes hoor
zou je niet een soort sjablonen kunnen maken voor het graveerwerk? als je bijvoorbeeld een dremel hebt die je icm een bovenfrees adapterstuk gebruikt en je hebt zelf net heel nauwkeurig van aluminium een klein malletje gemaakt waarna je met een grovere graveerstift alleen nog maar 'binnen de lijntjes' hoeft te blijven dan zou dat misschien ook wat kunnen oplossen?
op zich goed idee, je blijft iig wel binnen de lijntjes "kleuren" iigLlamaWereldOver schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:22:
ondanks dat het met een camera close-up niet echt denderend is zou het in een bak met nog 10 andere chips toch een heel mooi resultaat geven hoor en dan zie je echt niet dat ze niet allemaal gelijk zijn.
Wat mij betreft doe je het allemaal heel netjes hoorje post een resultaat waar anderen misschien trots op zijn en je zegt dat je het er niet uit vind zien en dat het beter moet
ik ben benieuwd naar je eindresultaat!
zou je niet een soort sjablonen kunnen maken voor het graveerwerk? als je bijvoorbeeld een dremel hebt die je icm een bovenfrees adapterstuk gebruikt en je hebt zelf net heel nauwkeurig van aluminium een klein malletje gemaakt waarna je met een grovere graveerstift alleen nog maar 'binnen de lijntjes' hoeft te blijven dan zou dat misschien ook wat kunnen oplossen?
Ze zijn allebei van heel licht plastic en lang niet zo degelijk als een echte bovenfrees maar alle functies zitten er toch wel op(denk aan vastschroeven op eeb bepaalde stand en een maximale diepte instellen en geleiders).
verder is etsen misschien een idee?
Eerst en vooral heb ik nog wat verdergeklungeld met een mal te maken. Deze mal maak ik uit alu.
Ik heb wel een heel aantal problemen gehad... dat zie je in de foto's wel
muntjes zagen doe ik dus met een gatenboor/klokboor ... dit schiet er nog van over ...

Voorlopig ga ik ook niet meer te veel moeite doen om de muntjes uit te boren, het is evengoed nog altijd maar een kleine extra waar ik niet al te veel moeite in wil steken.

Wat ga ik nu eerst nog proberen: de mal aanpassen en bijwerken, zodat de 777 beter wordt, en zodat de tekens beter uitgelijnd zijn tov het middenpunt van de chip.
Als dat dan nog tegenvalt, dan ga ik er eentje maken uit sterk papier ... en als het dan nog niet lukt - dan laat ik het liggen tot later (aangezien het dus toch maar een extra is, en niet essentieel voor de kast)
ik ben wel wat eigenwijs, maar nogmaals bedankt voor de tips - ik hou er zeker rekening mee !!
om het muntjes hoofdstuk voorlopig af te sluiten nog 3 foto's
(info: ik heb de mail wat aangepast zodat de harten, schoppen, klaveren, ruiten iets duidelijker zijn)

enkele mislukt, maar ik ga me er geen zorgen meer over maken
Iig goed resultaat zo!
Verwijderd
Dag 1: veel weggeweest, ’s avonds toch nog wat kunnen tekenen.

Vandaag (zaterdag) heb ik dan geprobeerd om dit te maken.
Ik werk met aluminium, weer wat nieuws voor mij
Eerst en vooral plaatje gezaagd.

Plooien doe ik met de handen, hamer en wat klemmen
Daarom heb ik wel wat blutsen, maar die schuur ik nadien allemaal gelijk.
Het gaat waar de lucht in zal komen:

Die dunne kant plooien ging moelijk- maar moeilijk gaat ook !

De kleine randjes omplooien gaat bijna niet … daarom heb ik met de dremel een gleufje geslepen – en dan gaat het al plooien al beter

Daar komt dan een plaatje op, en op dat plaatje hangen de koelers en de plexi aan vast.

Hierna begonnen met zagen, langs de lijn … daarna met de vijl tot op het lijntje en geschuurd.

Een koeler die ik toevallig nog had liggen … moet wel de andere richting uit maar dat maakt voorlopig niets uit

Ik zou dus een witte koeler willen, daarom ook een zwart-wit foto gemaakt

De volgende dagen ga ik hieraan dus verder werken, de plexi moet er nog onder ; de zijkanten nog afgewerkt – en iets maken zodat er een luchtfilter voor kan.
Schuren en polijsten is voor later, als ik eens iets polijstachtig ter beschikking heb ^^
Signature
En omdat hij andere fans gaat gebruiken uiteindelijkBGB4rn schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:05:
ziet er netjes uit , ik heb ook zo`n coolermaster fan, vindt de led's alleen zo stom gepositioneert, zit je een film te kijken zit je met die lichtjes in je ogen, maar daar heb jij ws geen last van aangezien ze heel anders in je case worden/zitten gepostitioneert.
Je tweede plaatje moet je nog evenin IMG-tags zetten, staat nu alleen een linkje
Verder ziet het er mooi uit
ik ga inderdaad andere fans gebruiken, en ik moet ze ook omdraaien eigenlijk, want op deze manier is het geen intake maar een outtake geworden
idd, De bedoeling is om het te laten blinken later
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.
Verslag dag 3 en 4
Om de plexi rand te maken rond de koeler, heb ik eerst een plankje plexi gezaagd, en de schroeven vastgezet.
Dan zaag ik tenminste goed

De gaten uitgezaagd en veel moeten vijlen, zodat alu en plexi gaten even groot zijn.

Op deze manier zie je nog een randje van de plexi aan de buiten… dat wil ik niet hebben, dus moet er wat vanaf gezaagd.

Ook wat van het alu afslijpen, want het past nog niet

Zo past ie al wat beter

Ook nieuwe boutjes gekocht. M4 inbus – dan kan ik het ook nog eens mooi bevestigen

Daarna nog alles opschuren

Ook de zijkanten moeten worden dichtgemaakt, hout leek me het gemakkelijkste – dus dat heb ik dan ook maar gedaan

- tot hier laat ik het, de kleuren binnen, en afwerking van buiten (zoals polijsten doe ik later) Dan kan ik ook de juiste koelers bevestigen en in de kast plaatsen

hmm veel meer chips nodig
Morgen weer aan iets nieuws beginnen, bodem of harde schijven waarschijnlijk ...
Die luchtinlaat is trouwens al erg mooi. Met aluminium ben je ook erg goed.
Leuke mod, ik volg hem al een tijdje (in stilte)tomcat175 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:59:
Vakantieverslag: dag 1 & 2
Ik zou dus een witte koeler willen, daarom ook een zwart-wit foto gemaakt
Maar ik dacht zal eens inspringen.
Als je fans met witte bladen wilt kan ik je Tacens aan raden. Zwart huis met witte bladen. mogelijk met wit licht. Tacens Ventus Ice Review Mooie fans en lekker stil
Keep up the good work
Stadia was beter....
Signature
hoe zaag je zo netjes rondjes in plexiglas zeg? ik kan me nog herrinneren dat ik het wel eens in mdf voor een speaker geprobeerd heb(jaren terug) en dat het me voor geen meter lukte
Ik heb ook niets voor draad te tappen, dus ik zal nog even met boutjes mogen werken
Die tacens ventilators zien er inderdaad heeel mooi uit, thx !
De plexi wordt verlicht met oranje LEDs zoals ik gebruikt heb in mijn vorige mod
hopelijk geeft dat een mooi resultaat
als je Tacens fans wilt moet je idd voor de Ventus serie gaan, ik heb er 4 in me kast hangen en ze zijn alleen te horen op volle snelheid, op 80 procent al niet meer
GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W
Tapjes voor schroefdraad zijn niet zo duur, maar als ik zie wat je allemaal hebt zit er al wat geld in gereedschap, en de kunstwerken natuurlijk,tomcat175 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:38:
Voor schroefdraad te tappen is het iets te laat, daarom gebruik ik bij deze nog boutjes.
Ik heb ook niets voor draad te tappen, dus ik zal nog even met boutjes mogen werken
Die tacens ventilators zien er inderdaad heeel mooi uit, thx !
De plexi wordt verlicht met oranje LEDs zoals ik gebruikt heb in mijn vorige mod
hopelijk geeft dat een mooi resultaat
Met de witte fans en oranje ringen krijg je denk ik een gaaf effect
mijn Tacens kast met 400mm fan ga ik binnekort ook modden, het wordt dan ook een Ice model
Stadia was beter....
Heel druk gehad, daarom niet geweldig goed kunnen doorwerken.
Maar ik heb toch alweer een heleboel foto’s gemaakt.
Wat inkopen gedaan…

Nog meer inbusboutjes _M4
borgmoeren _m4, voor op de inbusboutjes :p
Slotbouten die ik al had – om de plexi buiten de case vast te maken _M5
Dopmoeren die daar weer op passen… _M5
Daarna nog op zoek geweest naar een stappenmotor die ik 2 jaar geleden heb gekocht…. Toen wou ik namelijk al beginnen aan deze mod, maar had ik nog niet genoeg ervaring om aan zoiets te beginnen

Er is veel mooi weer geweest – lekker buiten werken dan maar
De bodem met de wielen zet ik even aan de kant, voor dat ik dat deed heb ik wel nog eventjes de plamuur geschuurd zodat de schroeven niet meer zichtbaar zijn (als er verf op zit)

Even aan de kant gelegd… en begonnen aan het window in de bodem.
Potlood gebruikt

Zagen en schuren (sorry voor de verschillende lichtinval op de foto’s, camera stel ik telkens anders in ^^ )

In de case

Geen zin gehad om nog eens naar de winkel te gaan. Dus begin ik aan de harde schijven!

Om de bogen mooi te maken, moet ik ze maken met een passer.
Een passer, in de winkel vind je geen passers met een straal van een halve meter. Dus heb ik er maar zelf eentje gemaakt

Zo gaat dat wel ^^

Ik wist niet welk materiaal te gebruiken, maar aangezien de plexi gemakkelijk te buigen is, heb ik dus maar voor de witte plexi gekozen.
De mal op papier is uitgeknipt en heb ik daarna op de plexi afgetekend…

Zagen met decoupeerzaag lukt de laatste tijd goed… de 3 behuizingen zijn bijna allemaal gelijk (grof gezaagd, zonder bij te schuren/vijlen)

De harde schijf moet ik dus plooien, om dat mooi te doen, heb ik een mal uit hout gemaakt.

2 komen niet overeen met de hoogte van de harde schijf, dus nog eentje bijgemaakt

Deze 3 losse stukken heb ik met nagels op elkaar geklopt, en nadien de randen even geschuurd zodat de 3 helemaal gelijk waren.
Om de randen af te ronden, heb ik eerst met de bovenfrees geprobeerd. Dat was lang niet genoeg, daarom heb ik de rest manueel met de beitel gedaan ( beitel FTW !

(Links is frees … Rechts is bewerkt meet houtbeitel)

Nog een foto:
Hierover kan ik dan hopelijk het plexi mooi plooien.

Om de harde schijf vast te zetten ga ik gebruik maken van lange schroefjes die ik nog niet heb … xD Deze moeten vast worden gemaakt met op rubbertjes zodat dat wat dempt. De volledige behuizing wordt dan ook nog eens met foam bevestigd, zodat de harde schijf niet al te veel hoort.
Gaatjes boren

Past redelijk goed, groter boren met verbetering van de gaatjes.

In mijn CM cosmos gebruik ik deze leuke schroefjes klik*.
Er moet ook lucht aan kunnen… Een opening moet dat verhelpen hopelijk
Snel wat geschetst – gelukkig snel tot inkeer gekomen en gebruik gemaakt van de lat

Via de mal weer afgetekend op de plexi.

En tot zover ben ik momenteel gekomen.

Imagine that with colors and details
PS: sorry voor de taalfouten - die lees ik nooit na

Signature
heb je erg al wel over nagedacht dat als je nou toevallig zo'n harde schijf zou kopen die zonder aanleiding altijd 70 graden wordt dat je acryl hdd behuizing daar dan niet heel blij mee is?
verder zou ik het wel interessant vinden wat voor gereedschappen je nou allemaal precies gebruikt (aangezien jij thuis zoveel tot je beschikking hebt) ben ik nieuwsgierig naar
Plexi of acryl smelt pas > 100° als ik mij niet vergis. iets van rond de 160 maar ben er niet zeker van.LlamaWereldOver schreef op zondag 12 april 2009 @ 08:35:
heb je erg al wel over nagedacht dat als je nou toevallig zo'n harde schijf zou kopen die zonder aanleiding altijd 70 graden wordt dat je acryl hdd behuizing daar dan niet heel blij mee is?
En tomcatt: mod steady kwijl heavy he
Get Airflow, save the world.
Zoals al gezegd smelt plexi echt niet zo snelLlamaWereldOver schreef op zondag 12 april 2009 @ 08:35:
verder zou ik het wel interessant vinden wat voor gereedschappen je nou allemaal precies gebruikt (aangezien jij thuis zoveel tot je beschikking hebt) ben ik nieuwsgierig naar
Van gereedschap heb ik inderdaad wel wat (invalzaag=cirkelzaag, decoupeerzaag, dremel, bovenfrees, driehoekschuurmachien, bandschuurmachien, wat handzagen, houtbeitels. En binnekort een nieuwe figuurzaagmachien
Argh ... het is misschien wel veel, maar het wipzaagje van de Aldi blijft ondanks mijn gekke toeren nog altijd meewerken

EDIT: idd Brinkdinges, het is allemaal handig, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal mooi afwerken met schuurpapier en de vijl
[ Voor 8% gewijzigd door tomcat175 op 12-04-2009 11:05 ]

Schuurpapier en vijlen kun je nooit teveel hebben, al komt het hier al aardig in de buurt
maar ik begin toch wel erg beniewd te worden naar het totaalbeeld
Signature
Deze leek me eerst wel leuk als opstartschijf

@ LlamaWereldOver
Dat is handig als je op school gebruik kan maken van materiaal, bij mij op school ligt misschien één schroevendraaier
Ziet er wel leuk uit die raptorx ja, maar jammer dat hij qua prestaties al weer een tijdje verouderd is vanwege de komt van de velociraptors en zoals je zelf al noemde, SSD's.tomcat175 schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:25:
Deze leek me eerst wel leuk als opstartschijf
[afbeelding]
Maar ik weet ook niet of je echt voor brute performance wil gaan in deze kast, dat is natuurlijk niet waar het uiteindelijk allemaal om draait hierbij.
Eerst en vooral: behuizing van harde schijven is redelijk traag gegaan, of toch trager dan ik dacht. Daarom kan ik het niet meer in één update kwijt…
De 3 behuizingen zijn gezaagd en getekend, klaar om te verbuigen.

Dat ging redelijk goed met de mal, al heeft mijn ma moeten helpen om het vast te houden
Eerste keer dat er met deze case iemand RL helpt… deed wel eventjes raar

Plooien werd te warm, daarom zijn handschoenen altijd handig ^^
Daarna 3 harde schijven gepast, en … ja het past natuurlijk

De boven en onderkant zullen worden afgewerkt met alu en plexi. Hier zie je al wat reepjes plexi.

Deze ga ik niet aan elkaar plakken, maar tegen elkaar klemmen met wat ijzertjes. Zo kan het nadien nog altijd uit elkaar.
Daarom had ik de keuze uit deze 3

Ik heb de 2de gekozen, 4 boutjes (wel inbus, ipv deze moertjes)
Dus … om de boven en onderkant aan elkaar te klemmen moest ik dus ijzertjes maken.

De plexi kon nog altijd verschuiven, daarom ga ik op de buiging zelf ook nog 2 boutjes draaien. (je ziet later wel wat ik bedoel

Ook heb ik extra gaatjes gemaakt, hierin komen LEDs die de oranje plexi zullen oplichten.

Dan heb ik in dezelfde vorm een reepje alu gezaagd, deze uitgelijnd met de plexi – zodat de gaatjes van de boutjes overeenkomen.

Van de LEDs en ijzertjes zul je dus niets zien (als je de tape voorstelt als verf
Binnenkant nogmaals:

De harde schijf gaat er niet in op deze manier. Reden: boutjes te lang – oplossing: inkorten (ja inderdaad, allemaal apart met een klein dremelschijfje)

Nu de vorm eindelijk goed zat, en de bevestiging in orde, kon ik de randen gelijk gaan schuren.

Dit nam enorm veel tijd in, dus heb ik er momenteel nog maar één klaar (qua vorm)
Voor wat afwisseling ben ik dan maar aan de bevestiging begonnen.
Sorry als je vind dat ik teveel tegelijk doe …. Maar zo werk ik nou eenmaal

Voila, een goed voorbeeld

Wat heb ik tussendoor nog gedaan?
Voorbereiding op de binnenkant… Aan de binnenkant komt alu, gepolijst of gebrushed -dat weet ik nog niet.
Om dit te bevestigen, gebruik ik weer inbus boutjes. De moertjes daarentegen mogen niet zichtbaar zijn, of storen voor de plexi aan de buitenkant.
Euhm … een foto ter verduidelijking:

De “layer” van dat MDF ga ik dus nu doorzeven

Kleiner gaatje in een groter gaatje, zo verzink ik de moertjes.

Binnenkant:

En als laatste weer nieuw speelgoed.
Een tijdje geleden heb ik de figuurzaagmachine terug gegeven die ik had uitgeleend. … heb er mezelf dus eentje gekocht.

Oh … ik werk niet altijd alleen

Cheers
Signature
damn wat slick
ga zo door
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Hoeveel gaat je dit wel niet kosten...
brinkdinges schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:19:
Over het algemeen zijn de kosten van een project niet erg belangrijk, en je hebt er ook weinig aan als je het weet. Je weet dan alleen wat iemand voor zijn hobby over heeft, om een kunstwerkje te maken, een uiting van creativiteit, een uiting van vakmanschap. Ik vind het geldbedrag in ieder geval niet belangrijk, daarom houd ik het ook niet bij
Kleine update nu, overzicht van veel werk in het weekend
Ik heb nog snel even verder gewerkt aan de bevestigingsmethode van de harde schijven. Aangezien ik ze graag wil kunnen demonteren, maak ik weer een soort kliksysteem.

Als de harde schijven er dan inschuiven, zal het stukje hout in de behuizing schuiven.

Daarna ben ik dus begonnen met het grootste werk van de bodem.

Daarna begonnen met de aluminium plaatjes

Na een tijdje werken / zagen … waren ze dan uiteindelijk uitgezaagd. (exclusief 2 die niet op de foto staan)

nu moeten de gaten worden gemaakt

Stadia was beter....
en hoeveel van die dingetjes heb je gezaagt ?
Signature
(rock on ! )
Signature
alleen eye-candy xD
zo ja komen er dan nog lichtjes achter ?
Signature
Het gaat dus over deze dingen

LEDs moet ik nog bestellen, maar die komen er inderdaad achter
Zo ga ik bijvoorbeeld gebruik maken van deuvels.
Daarom heb ik het geheel ondersteboven in elkaar gezet.

Ook de zijkanten gedaan

Verder moet ik de hele kast voorzien van 5 stopcontacten… deze worden in de bodem gemaakt dus moet ik eerst een gat maken waardoor de stekkers en kabels door kunnen.

Daarna kwam ik tot de conclusie dat ik het onderste reservoir in stukken heb gezaagd (door onoplettendheid zijn dat dus de balkjes geworden op de zijkant
Daarom een volledig nieuwe gemaakt.

Je ziet in de vorige foto ook al dat er water langs drupt (het is maar een beetje, ik heb de plaat nadien verschoven … daarom lijkt het probleem groter dan het is

Onder het reservoir plak ik aluminium folie, hierdoor krijg ik een klein beetje weerkaatsing van de tandwielen die in het reservoir komen.

De tandwielen worden verondersteld om te gaan draaien … daarvoor gebruik ik een motortje dat ronddraait met 30 tpm.
Om dit te bevestigen heb ik in de gaten draad getapt, waardoor ik dus met boutjes de motor kan bevestigen op de bodemplaat

Om de trillingen een beetje tegen te gaan, duw ik er een soort moes tussen.

Verder heb ik heel wat foto’s gemist, aangezien ik wat filmpjes heb gemaakt …
Als het geupload is op youtube, dan volgt er dus een overzichtsfilmpje
Signature
Ik volg deze al een tijdje, en ik moet zeggen: gaat er heel erg gaaf uitzien
Verwijderd
Ik volg deze mod al een tijdje in stilte en ik vind het echt geweldig hoeveel tijd en detail je erin stopt, ga zo door!
En je muzieksmaak moet wat aan geschaafd worden maar hoorde ik daar nou Disturbed
Verwijderd
Aan muzieksmaken 'schaaf' je niet, je luistert gewoon wat je wil.Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 01:04:
Ik vond het een aardig filmpje als je het vergelijkt met het gemiddelde kijk eens wat ik aan het modden ben filmpje
Ik volg deze mod al een tijdje in stilte en ik vind het echt geweldig hoeveel tijd en detail je erin stopt, ga zo door!
En je muzieksmaak moet wat aan geschaafd worden maar hoorde ik daar nou Disturbed
En mooie kast!
muziek ... nja ik luister eigenlijk alles... het moest ook net lukken dat de rammstein (en soort) muziek voorbij kwam op dat moment
Ik ga wel meer foto's maken ipv filmpjes ... filmpjes neemt nog meer tijd in beslag die ik liever in het project zelf steek
Dat wil dus zeggen dat ik de witte plexi latjes en steuntjes ga afwerken.
De harde schijven, en de bak met de tandwielen.
Dan begin ik aan de volgende dingen
Verwijderd
En ik bedoelde het natuurlijk ook helemaal serieus heVerwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:22:
[...]
Aan muzieksmaken 'schaaf' je niet, je luistert gewoon wat je wil.
En mooie kast!

Verwijderd
ik wou dat ik het ook kon, zo handig zijn en dan ook nog eens zo creatief zijn om dit uit te denken!
echt respect
Irrelevant by default - rm -rf /
Vorige update geëindigd met het reservoir, daar heb ik dus nog eventjes aan verder gewerkt. Namelijk aan wat er in het reservoir zal komen. Tandwielen dus
Als ik iets bedenkt om uit te werken, dan denk ik nooit aan het praktische gedeelte. Dat is me iets tegengevallen bij de tandwielen.
Maar ik heb ze toch kunnen berekenen en maken met behulp van Wikipedia.

kanten moeten nog afgerond worden natuurlijk

Maar in ieder geval draait het toch al.

Tegelijkertijd ook heel wat steuntjes kunnen plakken.

En met een fietslampje (3 oranje leds) heb ik ook eens gekeken of er wel degelijk mooi licht uitkomt… Nu nog blauwe LEDs bestellen en dan moet dat zeker lukken

En ik heb weer witte plexi ! Dus de rest van de balkjes heb ik ook nog kunnen zagen.

Er moet een licht effect op komen, ongeveer zoals dit:

Ik ken niet veel van elektro… dus dat wordt nog even zoeken
Verder komen er op beide uiteinden een LEDje, in het filmpje heb ik een andere fietslamp genomen ^^
Excuses voor de muziekstijl, die mp3 loopt alles af, en toevallig was de map metal ofzoiets aan het spelen dat moment
Daarna:

Natuurlijk moeten er in de steuntjes nog gaatjes komen – en deze passen dan in de balkjes…

Om af te sluiten met enkele renders in sketchup:

grtz
Keep up the good work(Y)
zo'n tabel komt me akelig bekend voor van een zekere slingerklok (schoolproject, lees ook paar pagina's terug...) Wat hebben we daar een rekenwerk aan gehad...
Verwijderd
kheb wel een klein vraagj, aangezien je echt zeer professioneel te werk gaat in mijn ogen, is mijn vraag of je eig ook rekening houdt met het gewicht? dat het niet ineens ineen gaat stuiken of gaat doorbuigen/barsten/... ?