Bij een bedrijf als Dell of HP lukt dat iig niet! 4 of 5 jaar is gewoon de max en daarna heb je pech!tazzman schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:13:
Da's allemaal mooi en aardig maar omdat een server 3 jaar oud is wil nog niet zeggen dat het onderhoudscontract verlopen is. Mijn werkgever (een van de grootste hardware vendors) heeft nogaltijd onderhoudscontracten voor servers die al vele jaren uit productie zijn. Wij merken dan ook zeker wel dat ondernemingen in de VS, Azie en Europa op grote schaal IT uitgaven aan het uitstellen zijn - niet alleen de aanschaf van hardware maar ook de aanschaf van software zoals nieuwe CRM of ERP systemen.
3% minder blijkt uit het bericht van nu.nl.Dat wil niet zeggen dat er helemaal niets meer uitgegeven wordt maar zeker in deze tijden worden de IT budgetten veel strakker getrokken en zal een IT manager of CIO met zeer goede argumenten moeten komen wil de CFO de beurs open trekken. Er is nu veel meer een focus op de daadwerkelijke business voordelen en een strakke ROI wil men fors gaan investeren.
Geef je nu serieus het niet kiezen van Vista op als argument van de crisis?Andere dingen die ik zelf ook bij mijn klanten zie is het nog maar een jaartje extra mee laten gaan van desktops/laptops, uitstel van software upgrades - b.v. op overstap naar Vista of een forse Oracle 11g upgrade van 10g, of consultancy contracten bevriezen of op de lange baan schuiven .. of nog erger, overstappen naar een goedkopere aanbieder uit India zoals Satyam (die heerlijk met de cijfers heeft zitten te knoeien.... en bijna kreupel is na de 80% zinking van de aandelen).
Hmmm dat heeft heel wat andere redenen. Onze klanten wilden vorrig jaar al niet op Vista over! Vanwege de gebruikers, vanwege de beheerbaarheid, vanwege de nihiele toegevoegde waarde en vanwege de benodigde resources!
Microsoft is niet vanwege de crisis zo snel met Windows 7 aan de slag gegaan! Ik zet Vista gewoon in het rijtje Windows Millennium!