[Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 54.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Anoniem: 215116 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:31:
Statistics
Average FPS: 44.66
Duration: 37.05 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 63%
Video memory usage: 97%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Video Driver version: 178.24
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

Vind het echt heerlijk lopen hoor!! Alleen beetje jammer dat mn kaart geen 1gig mem heeft - iemand al geprobeerd over die "limiet" te gaan? Loopt het dan beduidend langzamer?
Goed om te lezen. Nu heb ik XP en m'n processor op 3.6ghz lopen, kijken hoe dat werkt :) .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 20:52

Copyman

Dode muis

Na het installeren van het de game zelf, het .NET Framework 3.5, Windows XP SP3, Games for Windows Live Update èn Rockstar Social Club kon ik eindelijk beginnen aan GTA IV. NOT.

Ik kon eerst weer uitloggen van Social Club om die MMA10 error te omzeilen...

Verder werkt het nu redelijk, ik kan hem niet op de hoogste settings draaien, maar daar neem ik genoegen mee. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Tjeempie ik heel blij dat spel gekocht, ik dacht agh een HD3850 moet je wel enigzins kunnen spelen, maar ik heb uit narigheid niet eens de benchmark gedraaid.
Ik heb een resolutie van 800x600 en bijna alles op low of medium. Ik kan er ook niets aan verschuiven.

Nu zit ik dus te twijfelen om een nieuwe videokaart te kopen, is het logisch als ik een kaart uit de 3xxx series koop en deze dan crossfire? Mijn mobo ondersteund dat dus hoef niet te bridgen.
Of is het gunstiger dat ik gelijk een HD4850 ofzo koop?

XboX live : DaWauZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-04 10:51
*wrijft slaap uit oogjes*
Wat een rotspel, wilde dat ik hem op vrijdagmiddag binnen had gekregen....
Was even klooien met aanmelden voor Windows live en Social club, maar geen grote problemen gehad {insert schietgebedje}. FPS gaat lekker, stad goed uitgebreid, leuke dingen, denk dat ik weinig buitenkom dit weekend.

Putting the laughter in manslaughter GTA5 PC Ch0caholic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MicroWhale

The problem is choice

Vraagje: Hoe krijg ik het voor elkaar dat de camera (net als bij de console) sneller de richting van de auto volgt? De camera draait echt super traag, waardoor ik allang de bocht om ben terwijl de camera nog haaks op de auto staat.. niet echt relaxt.

ow, en je hoeft Social Club niet te registreren/activeren om het spel te kunnen spelen. Gewoon niet in willen loggen, waarna je een PLAY button krijgt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heu, mensen...

Het is misschien leuk om het wat meer over de inhoud van het spel te hebben in plaats van alle fps en/of problemen die erbij komen met de pc versie...

Ik vind het prachtig dat de PC gamers nu ook GTAIV kunnen spelen maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat dit een FPS-discussie topic wordt (zie ook de waarschuwing aan het eind van dit topic). Vragen over hardware en/of upgrades horen hier immers niet thuis en het is inmiddels wel duidelijk dat het niet zo goed loopt als men had gehoopt. Maar dit hoort erbij, dit is juist een van de leukere onderdelen van pc-gaming, het tweaken enzo, maar misschien is het verstandig het niet de overhand te laten krijgen.

Ik ben wel benieuwd of de pc gamers het oordeel dat eerder geveld is over de console versie gerechtvaardigd vinden?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Ok, misschien stomme vraag. Maar ik heb een Macbook Pro: Core 2 Duo 2,8Ghz, 4GB DDR3 RAM, NVidia 9600M GT 512 MB DDR3, 7200 RPM HDD van 320 GB.

Ga ik dit kunnen draaien (zo ja: op welke settings)? Mijn native resolutie is 1440x900.
Heeft er al iemand anders met MBP late 2008 dit proberen te draaien?

Ik heb extra geld uitgegeven aan de 512 MB graka om oa dit spel te kunnen draaien ... zou lullig zijn moest ik het nu zelfs niet op m'n native resolutie kunnen draaien.

Ik kan het zelf niet testen, m'n MBP is helaas momenteel in reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

seppevs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:39:
Ok, misschien stomme vraag. Maar ik heb een Macbook Pro: Core 2 Duo 2,8Ghz, 4GB DDR3 RAM, NVidia 9600M GT 512 MB DDR3, 7200 RPM HDD van 320 GB.

Ga ik dit kunnen draaien (zo ja: op welke settings)? Mijn native resolutie is 1440x900.
Heeft er al iemand anders met MBP late 2008 dit proberen te draaien?
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV. Zie ook de FAQ aldaar voor veel voorkomende problemen..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-12-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Laatst online: 11-10-2024
Zucht, juist ja .. dit is Tweakers, waar elk spel in 1000'en verschillende topics besproken moet worden.
Ik heb anders tot nu toe in dit topic nog niet veel anders gelezen dan "ik heb die kaart en haal zoveel FPS" .. maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

seppevs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:53:
[...]

Ik heb anders tot nu toe in dit topic nog niet veel anders gelezen dan "ik heb die kaart en haal zoveel FPS" .. maar goed.
Vandaar dat er nu ook een waarschuwing onderaan de reply-button staat. '

En copy & pastes van de benchmark results zonder toevoeging vind ik niet echt thuis horen in dit topic: beter wordt er een eigen topic voor geopend zodat deze thread inhoudelijk over het spel kan blijven gaan, dat is ook fijner voor de mensen die GTA 4 spelen op de Xbox360 of PS3 die niets aan die informatie hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-12-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
MrWilliams schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:20:
Vraagje: Hoe krijg ik het voor elkaar dat de camera (net als bij de console) sneller de richting van de auto volgt? De camera draait echt super traag, waardoor ik allang de bocht om ben terwijl de camera nog haaks op de auto staat.. niet echt relaxt.

ow, en je hoeft Social Club niet te registreren/activeren om het spel te kunnen spelen. Gewoon niet in willen loggen, waarna je een PLAY button krijgt.
caps indrukken of gewoon de muis gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 20-06 10:20

Japser

Jeej!

Is er eigenlijk al enige reactie van Rockstar gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:42
Waar gaat dat toch heen in de PC-gamewereld ... :X
Iemand met niet al te veel geld denkt, laat ik eens een leuke upgrade doen... (Hopla 9600GT TOP er in) O-) en kan vervolgens superveel games goed spelen... (max) :9~ :D Komt zoiets als GTA IV voor de pc met
zulke hoge systeemeisen!!! (laat staan de reacties die ik hier lees over de slechte FPS op systemen waar ik U tegen zeg). :/

:| Man een X-box 360 of Playstation 3 klinkt opeens heel wat beter... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Heb de game gistermiddag gekocht bij de FRS. Wel n hoop gedoe met installeren, ben er anderhalf uur mee bezig geweest. Hoop geklooi met dat windows live en RGSC, geen idee wat je ermee kan maar anders wou het spel dus niet opslaan. Vind wel dat de game niet echt mooie graphics heeft, als ik auto-configure doe kreeg ik een resolutie van 840x480 ofzo, terwijl ik half-life 2 wel op full options met 1600x1050 kan draaien.

Dan de gameplay, auto's zijn wel een stuk anders geworden qua handling. Meeste autos voelen echt als een 12 tons vrachtwagen aan, ze zijn niet snel en remmen ook niet echt lekker. En ze gaan alle kanten op in de bochten, hoop dat ik mn eigen auto kan tunen net zoals in GTA:SA. Auto's jatten enzo is ook leuk dat ie nu gewoon het ruitje inslaat, de auto ingaat, de boel hotwired en dan wegrijd. Ook mooi is dat als je een auto echt afragt hij na een tijdje afslaat en dan niet meer start. Of als je hard tegen een betonnen paal knalt, de bestuurder uit de auto vliegt wat n hoop HP kost. Wel een stuk realistischer allemaal. Verder nog niet echt missies gedaan, gewoon wat rondgereden in de game.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

Het schijnt dat Rockstar met de problemen bezig is. Ze laten in ieder geval van zich horen: www.gta4.net
Het schijnt ook dat ze bezig zijn met een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Widow schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:33:
En ze gaan alle kanten op in de bochten, hoop dat ik mn eigen auto kan tunen net zoals in GTA:SA
Vergeet dat maar :Y

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip van mij voor mensen met een minder sterke pc:
Als je in game bent ESC drukken en dan naar GAME en dan CLIP CAPTURE off zetten. Het lijkt mij logisch dat dat opnemen voor de video editor veel kracht vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
MrWilliams schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:20:
Snel even de knop voor achteruitkijken indrukken, zodra je die loslaat kijk je weer recht van achter op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 20-06 09:16
Anoniem: 230207 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:33:
Het schijnt dat Rockstar met de problemen bezig is. Ze laten in ieder geval van zich horen: www.gta4.net
Het schijnt ook dat ze bezig zijn met een patch.
Ik denk dat dit dan vooral opgaat voor het MMA10 probleem en de problemen met de verschillende ATI kaarten.. Ik vraag me af of ze echt iets (kunnen) gaan doen aan de enorme performance problemen.

Over het spel.. Jammer dat ik hem met mijn toch niet slechte pc (e6600, 2gb, 8800gt) op low moet spelen om naar mijn wensen genoeg fps te hebben. ( Zou ik veel meer performance krijgen wanneer ik de cpu overklok tot 3 ghz?). Verder vind ik de dialogen goed. Ik vind dat de auto's wat lastiger rijden dan in SA, maar het komt wel realistischer over. Zal wel gewoon n kwestie van wennen zijn, ook al ben ik er sowieso al niet ontevreden over.
Veel meer kan ik er nog niet echt over zeggen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215116

Ik vind de game zelf trouwens steeds beter spelen! In het begin nog wel momenten gehad dat ik dacht "dit is het toch niet", maar hoe verder ik kom hoe leuker ik hem vind! Stootte net een oma omver met een paraplu, laat ze de paraplu vallen. Mompelt ze eerst wat over de "jeugd van tegenwoordig" en daarna loopt ze terug om haar paraplu op te halen hahaha! Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Anoniem: 230207 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:38:
Tip van mij voor mensen met een minder sterke pc:
Als je in game bent ESC drukken en dan naar GAME en dan CLIP CAPTURE off zetten. Het lijkt mij logisch dat dat opnemen voor de video editor veel kracht vraagt.
Toen ik stilstond bij het ziekenhuis even getest. Aan geeft mij 33/34 FPS uit geeft mij 38/39 FPS. Onder het spelen geen idee maar lijkt mij ook zeker wel te schelen.

1 ding vind ik wel apart en eigenlijk wel goed gevonden. Je kan niet meteen chatten als je online bent. Je moet eerst een bepaalde rank zijn voordat je dat wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFKHFK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik heb GTA4 nu ook draaiend, heerlijk spel. Ik moet even wennen na San Andreas, aangezien daar veel onrealistische dingen in zaten die wel handig waren (zoals hard optrekken met zwaardere auto's e.d.). Maar, wel erg leuk.

Vraagje. Wat ik niet kan (snap), is hoe ik mijn controls kan aanpassen. Ik ben echt gewend aan een tweetal instellingen (toeter en handrem) op andere plaatsen en die wil ik graaaaaag in GTA4 ook weer op die plek hebben. Feit is alleen, dat als ik naar controls ga, ik een Xbox 360 controller krijg te zien? Terwijl ik op de pc speel? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:15

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 154012 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:52:
[...]
1 ding vind ik wel apart en eigenlijk wel goed gevonden. Je kan niet meteen chatten als je online bent. Je moet eerst een bepaalde rank zijn voordat je dat wel mag.
Geen problemen mee, kon gisteravond zo chatten met de rest. Ook met een ene Niksnut hier.

Clip Capture ga ik uitzetten vanavond en dan kijken of ik dan fantsoenlijk met 25-30 fps kan spelen.

Als ik een upgrade uitvoer van een Dualcore 5600+ naar een Phenom, zou dat helpen voor die FPS probleem? Videokaart is snel zat voor het spel.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
aicaramba schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat dit dan vooral opgaat voor het MMA10 probleem en de problemen met de verschillende ATI kaarten.. Ik vraag me af of ze echt iets (kunnen) gaan doen aan de enorme performance problemen.

Over het spel.. Jammer dat ik hem met mijn toch niet slechte pc (e6600, 2gb, 8800gt) op low moet spelen om naar mijn wensen genoeg fps te hebben. ( Zou ik veel meer performance krijgen wanneer ik de cpu overklok tot 3 ghz?). Verder vind ik de dialogen goed. Ik vind dat de auto's wat lastiger rijden dan in SA, maar het komt wel realistischer over. Zal wel gewoon n kwestie van wennen zijn, ook al ben ik er sowieso al niet ontevreden over.
Veel meer kan ik er nog niet echt over zeggen.
Er is nog geen SLI ondersteuning! Ik heb zelf 2x9600GT maar daar maakt GTA ook nog geen gebruik van. Het spel zelf vind ik echter echt vet. Vannacht de multiplayer gedaan met ee vriend, de tijd vloog. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Rockstar heeft het echt goed verkloot met die copy protection.
Ik heb namelijk gespeeld met de originele disk, performance was erg slecht, hierna heb ik een (echt proper zonder shake of wat dan ook) crack erop gezet die alle kopieer beveiligingen uitschakelden, and guess what? het werkt nu een stuk beter, veel betere fps en geen andere stutters.

Is dat een nieuwe trend ofzo, mensen die het kopen duperen en illegale gebruikers een leuke performance boost geven doordat de beveiliging de performance terug houdt als je het legaal speelt?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
HFKHFK schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:56:

Vraagje. Wat ik niet kan (snap), is hoe ik mijn controls kan aanpassen. Ik ben echt gewend aan een tweetal instellingen (toeter en handrem) op andere plaatsen en die wil ik graaaaaag in GTA4 ook weer op die plek hebben. Feit is alleen, dat als ik naar controls ga, ik een Xbox 360 controller krijg te zien? Terwijl ik op de pc speel? Iemand een idee?
Zat ik gister ook mee, maar toch heb je daar een optie tussen staan (ergens in het midden) dat je je toetsen kan instellen. Mapping ofzo.
Ik heb ook geen controller en speel alle GTA's gewoon met muis/toetsenbord, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
tjtristan schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:07:
Rockstar heeft het echt goed verkloot met die copy protection.
Ik heb namelijk gespeeld met de originele disk, performance was erg slecht, hierna heb ik een (echt proper zonder shake of wat dan ook) crack erop gezet die alle kopieer beveiligingen uitschakelden, and guess what? het werkt nu een stuk beter, veel betere fps en geen andere stutters.

Is dat een nieuwe trend ofzo, mensen die het kopen duperen en illegale gebruikers een leuke performance boost geven doordat de beveiliging de performance terug houdt als je het legaal speelt?
Dat zal ik dan ook maar eens proberen, ook de editor uitzetten.. Dit zou trouwens wel echt heel slecht zijn. Ik denk dat je het eigenlijk niet mag zeggen, maar welke crack heb je, en waar vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:21

World Citizen

FreeReef.nl

Aangezien er nogal wat grafische problemen waren heb ik de illegale versie gedownload..

Systeem:
E6300
4GB 1066
Asus 9800GTX+
Gigasbyte GA ep35 DS3R

Uiteraard trekt mijn pc het spel niet op zijn hoogst.. maar goed genoeg. En vele malen beter als sommige PrntScreens hier.

Dus ik ben net het origineel gaan halen, en die levert de zelfde prestatie als de illegale versie... Dus als mensen net als mij even willen testen dan kan dat.

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 04-12-2008 10:19 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Wel grappig dat het eigenlijk alleen over de problemen, systeem specs, tweaks gaat nu hij op de pc is uitgekomen. Terwijl toen die op de 360 en PS3 uit kwam de ervaringen met het spel werden gepost.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
aicaramba schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:10:
[...]

Dat zal ik dan ook maar eens proberen, ook de editor uitzetten.. Dit zou trouwens wel echt heel slecht zijn. Ik denk dat je het eigenlijk niet mag zeggen, maar welke crack heb je, en waar vandaan?
Het werkt nu wel goed, maar je moet een aantal files van de ene crack hebben en 1 van een andere crack, ik zou maar even wachten op een echte proper, want dit is nog een beetje vissen naar een goed werkende

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
dikki dik schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:19:
Wel grappig dat het eigenlijk alleen over de problemen, systeem specs, tweaks gaat nu hij op de pc is uitgekomen. Terwijl toen die op de 360 en PS3 uit kwam de ervaringen met het spel werden gepost.
offtopic:
Gek he? :/

Heb al gevonden waar je dus je parameters ism steam kan plempen, dus nvm me vraag op de vorige pagina!
Kan niet wachten tot thuiskomst, vooral het online gedeelte!

* thijszor voelt zich gelukkig gezien zijn crossfire hd4850 wel werkt, en zover geen problemen veroorzaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Anoniem: 215116 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:48:
Ik vind de game zelf trouwens steeds beter spelen! In het begin nog wel momenten gehad dat ik dacht "dit is het toch niet", maar hoe verder ik kom hoe leuker ik hem vind! Stootte net een oma omver met een paraplu, laat ze de paraplu vallen. Mompelt ze eerst wat over de "jeugd van tegenwoordig" en daarna loopt ze terug om haar paraplu op te halen hahaha! Geweldig.
Dat had ik ook. De eerste tijd liep ik rond in het spel, en vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ook Niko boeide me nog niet zo.

Nadat ik even had doorgehaald begon pas echt leuk te woorden, en begon Niko zich te ontwikkelen tot 1 der beste game characters ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 09:10

ijskonijn

Now MOVE!

dikki dik schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:19:
Ik vind daar anders niks grappigs aan :P
Volgens mij klikken de PS3 en 360 mensen na het lezen van een paar posts het topic alweer weg ;)

Ontopic:
In het begin is het spel inderdaad wel effe wat wennen, maar hoe verder je komt, hoe leuker je het gaat vinden (met uitzondering van de allerlaatste missie, die kan erg frustrerend zijn :P ). Zitten echt veel van die kleine details in wat het net leuk maakt (rij maar eens zo'n brandkraan om :D )

[ Voor 25% gewijzigd door ijskonijn op 04-12-2008 10:29 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 09:44
Ik zeg GOTY. _O_ Nu even wachten op R* voor wat patches. En dan mogen de mods komen :)

Ben nu dronken met Ramon. :')

[ Voor 16% gewijzigd door tiswat op 04-12-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
tjtristan schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:20:
[...]

Het werkt nu wel goed, maar je moet een aantal files van de ene crack hebben en 1 van een andere crack, ik zou maar even wachten op een echte proper, want dit is nog een beetje vissen naar een goed werkende
Ah, ok.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit heel erg goed weet hoe cracks werken :P (wat als positief gezien kan worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Allesbehalve grappig om het topic volgespammed te zien worden met systeemspecs en benchmarks :|. Er is SPV voor problemen met het spel.

Het zou wel apart zijn als ze de pc gamers kunnen laten samenspelen met de consolegamers online (hoewel consolegamers het voordeel van analoge controls hebben), maar dat zal wel weer niet mogelijk zijn :|

[ Voor 43% gewijzigd door boe2 op 04-12-2008 10:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Boeboe schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:30:
Allesbehalve grappig om het topic volgespammed te zien worden met systeemspecs en benchmarks :|. Er is SPV voor problemen met het spel.

Het zou wel apart zijn als ze de pc gamers kunnen laten samenspelen met de consolegamers online (hoewel consolegamers het voordeel van analoge controls hebben), maar dat zal wel weer niet mogelijk zijn :|
Ik heb wel gehoord van een vriend dat Microsoft de XBOX en PC gaan koppelen.. zou wel helemaal te gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Van het weekend 's proberen het eindelijk uit te spelen (Xbox 360). Ben er twee weken geleden (na Saints Row 2) weer aan begonnen en beviel weer erg goed.

Inmiddels ook mn 500.000 $ Achievement binnen, zit over de 500G in ieder geval..nu nog de 60 van de game uitspelen en dan hou ik het voor gezien tot de downloadable content komt.

Ook net een PS3 gekocht met Buzz en LBP, dus dat houdt me ook goed zoet. Wat een lekkere maand zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 13:29
Boeboe schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:30:

Als ze andere controllers dan de XBOX controller op de pc nou eens toe gingen staan kon ik tenminste ook analoge controls gebruiken :X En dan zou online spelen met PS3 en XBOX geen probleem zijn.
Ik wil gewoon met mijn Rumblepad2 spelen :(

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2008 10:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

tiswat schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:29:
Ik zeg GOTY. _O_ Nu even wachten op R* voor wat patches. En dan mogen de mods komen :)

Ben nu dronken met Ramon. :')
Je bedoelt Roman? ;)
Dronken zijn is hilarish, probeer maar eens auto te rijden met je bezopen kop :')
tiswat schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:35:
[...]

Ik heb wel gehoord van een vriend dat Microsoft de XBOX en PC gaan koppelen.. zou wel helemaal te gek zijn.
Technisch gezien is het mogelijk, kijk maar naar Shadowrun

[ Voor 30% gewijzigd door ijskonijn op 04-12-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

ijskonijn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:01:
[...]

Je bedoelt Roman? ;)
Dronken zijn is hilarish, probeer maar eens auto te rijden met je bezopen kop :')
De eerste keer dat ik dronken was (met Michelle) ging dat prima, tot ik met Roman een stukje ging rijden met mijn dronken kop, de politie bleef maar komen en vluchten is niet makkelijk als je zo dronken bent ;)

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ijskonijn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:01:
[...]

Je bedoelt Roman? ;)
Sorry Roman ja, ik stapte in mijn auto. En net toen ik instapte.. kwam de politie om de hoek. Probeer dan maar is weg te komen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

tiswat schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:04:
[...]

Sorry Roman ja, ik stapte in mijn auto. En net toen ik instapte.. kwam de politie om de hoek. Probeer dan maar is weg te komen :')
Ik dacht de keer erna slim te zijn en een taxi te pakken, maar die stoppen dus niet voor je als je bezopen bent :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
ah, ik heb een keer bezopen gereden, maar kreeg geen politie achter me aan ofzo, verder ging het ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ijskonijn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:07:
[...]

Ik dacht de keer erna slim te zijn en een taxi te pakken, maar die stoppen dus niet voor je als je bezopen bent :')
Moet je is proberen eten te halen dan, dan gooi je alles omver. En dan ben je te onbeschoft. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Als je dronken rijd kun je gearresteerd worden hé :P
Je kunt beter de taxi pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
daniëlpunt schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:13:
Als je dronken rijd kun je gearresteerd worden hé :P
Je kunt beter de taxi pakken :)
O ja?
Ik dacht de keer erna slim te zijn en een taxi te pakken, maar die stoppen dus niet voor je als je bezopen bent
gaat dus lastig worden :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

thijszor schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:24:
[...]

O ja?

[...]

Het gaat misschien wel als je toevallig een stilstaande taxi ziet staan, maar zelf eentje aanhouden gaat je niet lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 12:32
PiP0 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:08:
[...]

Zat ik gister ook mee, maar toch heb je daar een optie tussen staan (ergens in het midden) dat je je toetsen kan instellen. Mapping ofzo.
Ik heb ook geen controller en speel alle GTA's gewoon met muis/toetsenbord, ideaal.
Hiermee kan je niet de mapping van de controller wijzigen. Waarschijnlijk zou je in zo'n geval namelijk ook input van een niet-xbox controller kunnen mappen, "En dat is natuurlijk niet de bedoeling", was getekend Microsoft :(

GTA was altijd wel een spel waarin de auto's dusdanig handle-den dat je prima met TB en muis kon racen. Nu het in GTA IV realistischer is geworden (je rijdt niet meer binnen 2 seconden 0->100kmh en binnen 1 sec 100->0, je kan niet meer door te sprinten auto's inhalen etc ;) ), knal je o.a. voortdurend tegen hoekhuizen en pilaren aan als je door een 90gr bocht heen moet. Om het gas rem en sturen beter te kunnen controleren heb je toch echt analoge controls nodig (gamepad dus). Het is nu meer een soort TDU met GTA element dan GTA met botsautotjeselement (puur qua controls, niet zozeer qua gameplay ofzo). En wie speelt er nou racegames met pijltjestoetsen.... precies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 19:17
GAIAjohan schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:40:
[...]

Als ze andere controllers dan de XBOX controller op de pc nou eens toe gingen staan kon ik tenminste ook analoge controls gebruiken :X En dan zou online spelen met PS3 en XBOX geen probleem zijn.
Ik wil gewoon met mijn Rumblepad2 spelen :(
Currently Supported Controllers
We are actively working on adding support for a larger variety of gamepads. For now here is a complete list of all controllers compatible with Grand Theft Auto IV PC:
  • XBOX 360 for Windows (Controller)
  • Wireless XBOX 360 Controller
  • Joytech 360 pad (Controller)
  • Pelican TSZ360 Pad (Controller)
  • MadCatz 360 (Controller)
  • MadCatz 360 Pro (Controller)
  • MadCatz 360 MicroCon (Controller)
  • Bigben Controller BB7201 (Controller)
  • MadCatz Arcade GameStick 360
  • Logitech Chillstream
Zie verder Rockstar Support voor andere veelvoorkomende vragen + antwoorden.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

hmm performance valt nog wel mee eigenlijk, op een 9800gx2 , het enige wat ik mis is een beetje aa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

davidov2008 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
[...]
En wie speelt er nou racegames met pijltjestoetsen.... precies ;)
Als je Racedriver GRID met toetsenbord gewend ben moet GTA4 ook wel lukken. Zelfs met FPS LAG kan ik perfect rijden in GTA. Wel even wennen, maar soms met de drops wil ik een rare aktie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

thijszor schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:24:
[...]

O ja?

[...]

Oh, Roman's Car Service kwam wel, dus ik nam aan dat de normale taxi ook kwam. :) My bad.

[ Voor 55% gewijzigd door daniëlpunt op 04-12-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Voor het eerst dat regen niet lagged. Dat vind ik al een wonder.Onweer is ook wel gaaf om te zien, controller begint ook te trillen bij een donder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
iCy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:32:
[...]

Als je Racedriver GRID met toetsenbord gewend ben moet GTA4 ook wel lukken. Zelfs met FPS LAG kan ik perfect rijden in GTA. Wel even wennen, maar soms met de drops wil ik een rare aktie maken.
Maar race driver grid is zelfs niet te rijden met gamepad of stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

daniëlpunt schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:32:
[...]

Oh, Roman's Car Service kwam wel, dus ik nam aan dat de normale taxi ook kwam. :) My bad.
oooh op die fiets.
Roman's car service kun je zelf bellen en die komen je dan halen inderdaad, kun je gewone taxi's ook bellen dan? :o Dacht dat je die alleen zelf kon aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

tiswat schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:41:
Voor het eerst dat regen niet lagged. Dat vind ik al een wonder.Onweer is ook wel gaaf om te zien, controller begint ook te trillen bij een donder.
Nog niet meegemaakt (helaas), maar als ik mijn speakers hard genoeg zet voel ik hem ook vast wel trillen, sterker nog, dan trilt alles ;)

Ik hoor niet veel mensen nog over de multiplayer, hoe is die eigenlijk? Zijn er al wat meer mensen in actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 27-06 10:30

BioHazard

*\o/*

ijskonijn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:44:
[...]

oooh op die fiets.
Roman's car service kun je zelf bellen en die komen je dan halen inderdaad, kun je gewone taxi's ook bellen dan? :o Dacht dat je die alleen zelf kon aanhouden
Kan je alleen zelf aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Xyzer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:45:
[...]

Nog niet meegemaakt (helaas), maar als ik mijn speakers hard genoeg zet voel ik hem ook vast wel trillen, sterker nog, dan trilt alles ;)

Ik hoor niet veel mensen nog over de multiplayer, hoe is die eigenlijk? Zijn er al wat meer mensen in actief?
Online is zo vet, dat kan ik even niet beschrijven. Maar wil eerst SP uitspelen en dan ga ik me volledig storten op MP. Heb gister in ieder geval erg genoten van MP. Alleen toen ik daarna weer SP wilde doen, was mijn save game pleitte. Jammer, maar ik had nog een deel gesaved. (Little Jacob op halen) was wel al best ver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BioHazard schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:45:
[...]

Kan je alleen zelf aanhouden.
Neen. Uiteindelijk krijg je de mogelijkheid om gebruik te maken van Romans Car Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Gunner schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:47:
[...]

Neen. Uiteindelijk krijg je de mogelijkheid om gebruik te maken van Romans Car Service.
Die mogelijk had ik ook, maar ik was dronken en dan bel je dus vrolijk Roman op, neemt die niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiP0
davidov2008 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
[...]

Hiermee kan je niet de mapping van de controller wijzigen. Waarschijnlijk zou je in zo'n geval namelijk ook input van een niet-xbox controller kunnen mappen, "En dat is natuurlijk niet de bedoeling", was getekend Microsoft :(
Ik had het ook niet over mapping van controller, die staan vast. Je kan wel je toetsenbord/muis knoppen opnieuw toewijzen, en die vraag werd toch gesteld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Weer zo'n mooi moment, moet je toch 2/3 gasten af maken op een station? Die kerel wil zijn auto instappen, ik schiet die kerel dood net als ie in zijn auto stapt. Valt ie met zijn kop op het stuur, hoor je de hele tijd de claxon af gaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GAIAjohan schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:41:
[...]

Maar race driver grid is zelfs niet te rijden met gamepad of stuur
Met gamepad wel hoor, maar met een stuur echt niet kwam ik achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Gunner schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:47:
[...]

Ik had het dan ook over normale taxi's . Romans Car Service kun je inderdaad bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279864

tiswat schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:54:
Weer zo'n mooi moment, moet je toch 2/3 gasten af maken op een station? Die kerel wil zijn auto instappen, ik schiet die kerel dood net als ie in zijn auto stapt. Valt ie met zijn kop op het stuur, hoor je de hele tijd de claxon af gaan. :D
Ook zo'n mooie tag! De spoiler tag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Anoniem: 279864 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:01:
[...]

Wil je hem nog is quoten? Voor het geval iemand er NOG is over heen leest :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 279864 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:01:
[...]

wat is daar nu weer een spoiler aan? spoilers zijn er voor het verhaal, niet voor dit soort kleine details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 08:37
Op deze site van Rockstar is het e.e.a. te vinden over error codes, tevns staan er wat doumentjes om te tunen:

http://www.rockstargames....ames%2Cgta4&submit=Submit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad ja, je moet zoveel mensen omleggen ...

Ondertussen alle 10? de most wanted criminals omgelegd in het eerste stuk. Vraag me af of je nog iets krijgt als je ze uiteindelijk allemaal gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 154012 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:17:
Inderdaad ja, je moet zoveel mensen omleggen ...

Ondertussen alle 10? de most wanted criminals omgelegd in het eerste stuk. Vraag me af of je nog iets krijgt als je ze uiteindelijk allemaal gedaan hebt.
Ja een achievement/throphy. Op de consoles tenminste. Hoe het met die gare pc-versie zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Clip capture uitzetten is ook een best goed idee. Volgens mij draait ie bij mij nu nog wat lekkerder.

Hier heb je ook achievements, 50 geloof ik.
Ik heb de fijnste auto ooit gevonden O+ Futo - Karin..

[ Voor 15% gewijzigd door tiswat op 04-12-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is het makkelijk om achteraf de CD-key te veranderen? Ik wil zometeen twee exemplaren kopen (ook één voor mijn vriendin), maar ik wil vanavond eerst even mijn versie bij haar installeren om te kijken of hij lekker draait. Haar DVD kan dan gesealed blijven en eventueel teruggebracht worden als hij niet echt speelbaar is.

Kan dat zonder problemen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geweldig spel maar wat een kut performance.

Ik draai het op een

Core2duo E8400 (2x3Ghz)
4GB ram
9800GT 512 mb

Pctje heb ik net nieuw, en ik vind de prestatie graphics verhouding maar bagger. Hetzelfde denk ik als ik de pc samenstellingen van andere tweakers hier lees als ze iets vertellen over hun FPS :S

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik denk dat jou probleem bij de matige videokaart ligt, de rest is prima en vergelijkbaar met wat ik heb ( E8400 , 4gig ram etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

thijszor schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:45:
Ik denk dat jou probleem bij de matige videokaart ligt, de rest is prima en vergelijkbaar met wat ik heb ( E8400 , 4gig ram etc )
Ik vind de "matigheid" van die videokaart toch wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 15:23
Hoeveel fps en welke settings draai je met je 9800 GT daar dan op ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 17:14

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik vind die video-editor een beetje raar... De game kan ik perfect spelen met de x360 controler, maar de editor kan ik niet alles klikken of zo... Best wel vreemd :S

Gelukkig kan ik nog wel de muis gebruiken. Toch moet je wel eerst alle functies even door hebben. Er gaat wat tijd in zitten :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-06 15:28
Fiddle schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:42:
Geweldig spel maar wat een kut performance.

Ik draai het op een

Core2duo E8400 (2x3Ghz)
4GB ram
9800GT 512 mb

Pctje heb ik net nieuw, en ik vind de prestatie graphics verhouding maar bagger. Hetzelfde denk ik als ik de pc samenstellingen van andere tweakers hier lees als ze iets vertellen over hun FPS :S
wtf, de 9800 gt is toch gewoon een prima kaart op het moment... het is wel geen hd4850/70x2 of iets dergelijks, maar hij doet toch leuk mee voor resoluties van 1280 ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Als we nou allemaal gewoon wachten op de veelbelovende patch voor GTA 4 dan is er eindelijk CROSSFIRE en SLI ondersteuning en zal hier door de performance flink omhoog gaan.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

hoop je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Snoll3bulk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:54:
Als we nou allemaal gewoon wachten op de veelbelovende patch voor GTA 4 dan is er eindelijk CROSSFIRE en SLI ondersteuning en zal hier door de performance flink omhoog gaan.

}:O
Bij veel mensen is enkel de CPU de bottleneck (circa 75% ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
iCy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:01:
[...]

Ja en bij veel mensen met een X2 videokaart of 2/3/4 videokaarten is dat de bottleneck omdat het niet wordt ondersteunt.

..zoals bij mij (9800GX2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
iCy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:01:
[...]

Mja mijn e7300 is ook de bottleneck in mijn systeem volgens mij.. :/ ik kom nml ook op lagere resoluties niet boven de 38uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
BioHazard schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:47:
[...]

Ik vind de "matigheid" van die videokaart toch wel meevallen.
Ben ik niet met je eens, ik wil niet elitair doen maar je mag toch ook niet een heel goede performance verwachten met een kaartje van +- 100EU bij een net gereleased spel?

En trouwens, ik doelde alleen op het feit dat de videokaart waarschijnlijk de troublemaker was gezien de rest van zijn systeem voor zo ver bekent wel ruim voldoende is.

//EDIT

en dan ligt het er nog aan wat de persoon in kwestie met 'Kut Performance" bedoelt...

[ Voor 8% gewijzigd door thijszor op 04-12-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

iCy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:10:
[...]

Wat is redelijk goed?

Draai je XP of Vista?
Xp sp3, en redelijk goed as in lekker het spel kunnen spelen zonder haperingen ofzo. Alleen bij sommige stukken met die trein boven je hoofd heb je af en toe dat het iets stroperig gaat, maar niet hinderlijk (soms denk ik dat dat puur die but-auto is van roman :P)

Kijk de gfx zijn dan niet super hoogstaand maar mooi genoeg. En details genoeg, ik reed vanmorgen in op een groepje mensen (puur voor de F2-fun haha) en in slowmo zie je dan zelfs die gast zn bril over je auto vliegen! :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 23-06 12:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

wtf, rockstar heeft met intentie de game gemaakt voor high-high performance systemen die niet eens uit zijn?
oftewel, gewoon een smoes dat het slecht is geprogrammeerd! En dus dat ze er niks aan zullen doen. Oftewel, iedereen zal het op low en med moeten gaan spelen.
Gisteren doken langzamerhand de eerste problemen op na de lancering van de pc-versie van Grand Theft Auto IV. Eerst bleek het enkel om problemen met grafische kaarten te gaan, maar dat is nu wat meer uitgebreid.

Een aantal problemen zijn gemakkelijk op te lossen, bijvoorbeeld het installeren van een Service Pack voor Windows, anderen zijn iets moeilijker om weg te werken. Vooral op grafisch gebied blijken gamers problemen te ondervinden. Zo zouden zelfs spelers met krachtige pc’s gedwongen worden om de game op lage settings te spelen.

Rockstar weet daarop te melden dat ‘hogere settings geleverd zullen worden voor toekomstige pc’s met hogere specificaties dan degene die momenteel algemeen verkrijgbaar zijn.’ De ontwikkelaar werkt ondertussen hard om zo veel mogelijk problemen op te lossen.

Oplossingen

Voorlopig heeft Rockstar een lijst met error codes vrijgegeven met daarin de oplossing voor deze error codes. Op de community-pagina van Steam zijn de gamers onderling ook oplossingen aan het aanbieden voor meerdere problemen die ontstaan bij de pc-versie van Grand Theft Auto IV.
(klik op bron voor de links)

[ Voor 6% gewijzigd door DNA_Saint op 04-12-2008 13:11 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 13:27
Gisteren de PC versie geinstalleerd via Steam en krijg na installatie een DD3D50 foutmelding, welke suggereerd dat mijn viedokaart niet DX9 ondersteund. Echter, het gaat om een 850XT, welke wel degelijk DX9 ondersteund.

Is er iemand die het spel wel aan de praat krijgt met een dergelijke kaart? Dit om uit te sluiten dat de kaart in zijn geheel niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 16:32
Mmmmmmmmh, zijn er hier mensen die het spel aan het 'testen' zijn die ook last hebben van een swingende camera? Dit zou er door Rockstar ingestoken zijn, als extraatje voor de piraten |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Th1x4nG op 04-12-2008 13:15 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
VinceVega schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:11:
Gisteren de PC versie geinstalleerd via Steam en krijg na installatie een DD3D50 foutmelding, welke suggereerd dat mijn viedokaart niet DX9 ondersteund. Echter, het gaat om een 850XT, welke wel degelijk DX9 ondersteund.

Is er iemand die het spel wel aan de praat krijgt met een dergelijke kaart? Dit om uit te sluiten dat de kaart in zijn geheel niet ondersteund wordt.
volgens mij kreeg ik die melding ook na installatie via steam (iig iets met DD). Heb toen gereboot en daarna werkte het wel.

Ik heb overigens een geforce 7600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik vraag me dan af hoe je zo''n game test voor een systeem wat nog niet eens bestaat. Dan weet je dat toch van tevoren? Puur bedrog door Rockstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Th1x4nG schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:13:
Mmmmmmmmh, zijn er hier mensen die het spel aan het 'testen' zijn die ook last hebben van een swingende camera?
Verkeerde crack dus of een cdkey wat in gebruik is. Dat is nou van de anti piraterij feature

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 04-12-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 17:14

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Mmmmmmmmh, zijn er hier mensen die het spel aan het 'testen' zijn die ook last hebben van een swingende camera? Dit zou er door Rockstar ingestoken zijn, als extraatje voor de piraten |:(
Gewoon de game kopen of langer wachten ;)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210390

Basically:

Low = console quality
normal = current high
high = for future hardware
Dat current high is dan wel heel high |:(
Spel crashde bij mij al tijdens de benchmark :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222720

Is het trouwens mogelijk schaduwen uit te schakelen? dit ziet er wel er vern**kt uit!

en hoe krijg ik in godsnaam die resolutie hoger (nog steeds max 1280x800)
ik heb dit tekstje achter de commandline gezet -norestrictions
Dus nu staat er dit:
"C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

SideSwipe schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:15:
[...]

Gewoon de game kopen of langer wachten ;)
Sorry hoor maar als je zo'n product op de markt brengt en niet jezelf als innovator neerzet door dat product meteen aan te schaffen maar eerst eens de kat uit de boom te kijken vindt ik het in elk geval 200% gerechtvaardigd om een testje uit te voeren voordat je tot daadwerkelijke koop overgaat als je het zeker wilt weten.

Ik persoonlijk had gisteravond het idee om dit product te kopen maar vanwege alle negativiteit hier er vanaf gezien om eerst maar eens te monitoren of er daadwerkelijk hard aan gewerkt wordt om de performance te verbeteren (en ik doe geen testje om het maar zo te zeggen, ik ga gewoon af op wat ik lees). En tot nu toe vindt ik Rockstar daarin niet echt overtuigend.

[ Voor 4% gewijzigd door Japser op 04-12-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldige actie moet ik zelf zeggen. Je kan het dan nog best testen, maar wil je het normaal spelen moet je het gewoon kopen. (wat je eigenlijk sowieso moet doen, online is gewoon super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

thijszor schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:04:

[...]

Ben ik niet met je eens, ik wil niet elitair doen maar je mag toch ook niet een heel goede performance verwachten met een kaartje van +- 100EU bij een net gereleased spel?

En trouwens, ik doelde alleen op het feit dat de videokaart waarschijnlijk de troublemaker was gezien de rest van zijn systeem voor zo ver bekent wel ruim voldoende is.

//EDIT

en dan ligt het er nog aan wat de persoon in kwestie met 'Kut Performance" bedoelt...
Naja, mijn 8800GT trekt het allemaal goed, dan zou die 9800GT het toch ook moeten kunnen. Misschien geen state of the art kaartje idd, maar slecht, nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil eigenlijk mijn geld wel terug van Rockstar. Zij verkopen een product dat dus nog niet speelbaar is op dit moment: http://www.nu.nl/news/187...technische_problemen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Gisteren meteen 3 uur gespeeld, en ik moet zeggen dat als ik kijk naar de game zelf, is het gewoon weer een heerlijke GTA :) Met plezier door de stad gecrossed, en een paar missie's gedaan. Auto's rijden wel totaal weer anders, even wennen. Sfeer is goed, en verhaal wordt ook lekker opgebouwd. Vanavond weer door :)

Grafisch, tja ik ben gauw tevreden, het gaat mij om de game, en die is gewoon ok (op het bowlen na! :P)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.
Zie ook de FAQ aldaar voor veel voorkomende problemen.
---
Inmiddels hebben we meer dan genoeg benchmarks gezien!