[Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 54.122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achmedd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:41:
[...]

Heeft geholpen _/-\o_ thanks nogmaals.
U is welkom ! Graag gedaan :) Veel speelplezier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:57:
[...]

Lijkt me zéér onwaarschijnlijk. De Xbox360 ligt vele malen dichter bij de PC dan de PS3.
Idd, en die draait volgens de ervaringen hier ook iets beter. Het is ook een publiek geheim dat de console release uitgesteld is omwille van de ps3 versie, en dat ze het daar toch moeilijk mee hadden.

Ik denk niet dat ze dan de versie gaan nemen waar ze het meeste moeite mee hadden, en die naar de pc porten, als de xbox en windows beide van microsoft zijn en waarschijnlijk een gelijkaardig framework gebruiken om hun games in te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tiswat schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:56:
[...]

Ik moest vooral KEI hard lachen toen ik langs 3 werkers reed, die waren met de weg bezig. 1tje Had gehoorbeschermers op, met een bord in zijn handen dat ze aan het werken waren. Geniaal spel dit :')
Het "life goes on without you" gevoel is erg goed gedaan in dit spel. Mensen doen boodschappen, maken een praatje, eten wat, rijden rond. Ook de reacties op de speler zijn erg goed. Leukste is midden op Times Square Star Junction een uitlaat laten knallen. Je ziet iedereen wegduiken voor de "kogel" :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 19:47
tiswat schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:56:
[...]

Ik moest vooral KEI hard lachen toen ik langs 3 werkers reed, die waren met de weg bezig. 1tje Had gehoorbeschermers op, met een bord in zijn handen dat ze aan het werken waren. Geniaal spel dit :')
Of net moest ik een missie doen, een of andere gast op een station killen. Sprint ie weg, komt er net een metro aan....rofl ! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

deze game gaat als de wiedeweerga morgen terug naar de winkel. ik kan dit niet spelen. moeten ze er niet minimale eisen nvidea 7900 op zetten. dan verwacht je dat je tenminste nog wel iets kan doen. maar dit is niet te doen man. 1200X720 is niet eens te draaien. en zo'n traag systeempje heb ik niet. terug naar de winkel en ik kijk nooit meer om naar een gta. wat walgelijk dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Pentium III Xeon-processortatistics
Average FPS: 47.11
Duration: 37.63 sec
CPU Usage: 86%
System memory usage: 58%
Video memory usage: 77%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: Highest
View Distance: 51
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 3870 X2
Video Driver version: 6.14.10.6879
Audio Adapter: Realtek HD Audio

dit si wat ik haal, maar hij wil maar niet hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:57
Achmedd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:02:
[...]

Of net moest ik een missie doen, een of andere gast op een station killen. Sprint ie weg, komt er net een metro aan....rofl ! _O-
:D :D Dat stukje ben ik ook al voorbij, maar ik moest ze gewoon afschieten en daarna er achteraan rennen. :'( :D
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:01:
[...]

Het "life goes on without you" gevoel is erg goed gedaan in dit spel. Mensen doen boodschappen, maken een praatje, eten wat, rijden rond. Ook de reacties op de speler zijn erg goed. Leukste is midden op Times Square Star Junction een uitlaat laten knallen. Je ziet iedereen wegduiken voor de "kogel" :)
Haha! Times Square al? Jezus, daar ben ik nog niet eens geweest :D

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/fx4cv7.jpg

Kwam hem net weer tegen, prachtige bak O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Vinnienerd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:26:
[...]

Whehe, als je met zo'n oude bak flinkt vaart maakt en vervolgens de handrem erop zet neem je meteen 5 lantaarnpalen mee 8)7 :P
Dan heb je de brandweerwagen nog niet gehad zeker? Die gaat focking hard maar als je moet remmen dan heb je een rem afstand van 1 km nodig :D

Voor mij is GTA IV net zoals Second Life voor sommige andere is. Deze versie heeft gewoon zoveel vrijheid en interactie met de speelwereld dat ik me er heel erg op kan inleven. Meestal ga ik niet meteen van missie naar missie maar ga ik gewoon tussen door wat kleine dingen doen zoals uitgaan met de vrienden of gewoon even een beetje rond kloten met mensen en dingen overrijden of thuis wat tv kijken. Qua vrienden vond ik Roman maar een irritant persoon maar dat wordt gelukkig steeds minder. Michelle is wel lief en wil teminste van alles doen ipv alleen maar Poolen of Darten zoals Roman.
Ik had trouwens gehoord dat er ook bekende comedians hebben mee gedaan om acts in de comedy club beschikbaar te maken. Alleen komen die later pas denk ik want de huidige shows zijn soms wel aardig maar ook vaak wel boring.
Er was ook nog een klein pretpark ofzo die nog niet open is. Ik ben benieuwd wanneer je die kan bezoeken.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Hoe stap je trouwens in een taxi? ( als passagier)

Ik zwaai naar een taxi, dan staat er druk F om in te stappen als passagier. Druk ik op F, sla ik de bestuurder uit zijn auto.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:07:
Intel Pentium III Xeon-processortatistics
Average FPS: 47.11
Duration: 37.63 sec
CPU Usage: 86%
Video memory usage: 77%

Graphics Settings
View Distance: 51

Hardware
Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 3870 X2
Audio Adapter: Realtek HD Audio

dit si wat ik haal, maar hij wil maar niet hoger
Pentium III Xeon? WTF? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Achmedd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:17:
Hoe stap je trouwens in een taxi? ( als passagier)

Ik zwaai naar een taxi, dan staat er druk F om in te stappen als passagier. Druk ik op F, sla ik de bestuurder uit zijn auto.... :/
Je moet hem inhouden, en niet 1x drukken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Perfomace issue of niet, het spel is wel cool en ik zal hem wel spelen.

Ga volgend jaar denk maar een phenom quadcore kopen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

my words exactly...

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
rickyy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:05:
2 vraagjes:

1) Kan je je lichten uitzetten net als op de consoles? (of grootlicht aandoen)
2) als je de -stap in een auto- knop langer indrukt nico de auto/motor uitzet net als op de console? :P
1) Ja
2) Getest, ja :)
tiswat schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:18:
[...]

Je moet hem inhouden, en niet 1x drukken. :9
Aha, thanks !

[ Voor 21% gewijzigd door Ahmi op 03-12-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

voor de twijfelaars met het 'shit mn pc zit net onder de minimum requirements' -gevoel zoals ik vanmiddag: Whaha het spel draait gewoon redelijk goed hier op een amd x2 2,2Ghz met 2g ram en een 8800gt :D

wel de render qual op low en tex op medium maar dat merk je niet echt als je er niet op let :P (volgens de autoconfig moesten de details wel op high kunnen maar dan heb ik maar 20fps)

Eerste minuut kloten geeft al meteen dat geweldige gta gevoel - en wat een leven in die stad!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:01

BioHazard

*\o/*

Spel ziet sommige procs niet goed, en geeft dan de verkeerde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Op mijn systeem (AMD X2 @ 3 Ghz, 2 gig en 3870) totaal onspeelbaar. Ik had me deze 50 euro liever bespaard. Heb een Live account aangemaakt en aangemeld bij de Social club. Verpakking krijg ik wel weer dicht, maar kan zeker niet mee retourneren dan (FreeRecordShop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e8400

geen idee maar het spel klopt toch al voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:48:
Het spel is gewoon gaaf, het werkt alleen nog niet optimaal bij iedereen. Ik heb GTA4 op de PS3 gespeeld en heb me er ontzettend mee vermaakt, ook met mindere graphics. Laat dat wel voorop staan!

Anyways... Zit er 5.1 audio support in de PC versie? Bij de PS3 kon ik mooi mijn Z5500 tot z'n recht laten komen en hier vind ik alleen maar stereo en headphones? omg... this can't be true!
Heb hier 5.1 op een onboard AC97 dingetje en heb gewoon surround geluid. Ik kon zelfs kiezen tussen surround rear of surround side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er zijn problemen met:
  • ATi Radeon HD 4870 1024 MB
  • ATi Radeon HD 4850
  • ATi Radeon HD 3870
  • ATi Radeon HD 3850
Volgens: http://www.pcgameshardware.com/

Voor de mensen met een Nvidia 7900 is hier de oplossing te vinden

Erg mooie vergelijkingen hier Als je verder klikt zie je er meer. Dan zie je de verschillen tussen verschillende settings als je met je muis over het plaatje gaat.

[ Voor 64% gewijzigd door PWM op 03-12-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
PWM schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:29:
Er zijn problemen met:
  • ATi Radeon HD 4850
  • ATi Radeon HD 3870
  • ATi Radeon HD 3850

Erg mooie vergelijkingen hier Als je verder klikt zie je er meer. Dan zie je de verschillen tussen verschillende settings als je met je muis over het plaatje gaat.
Hier gewoon goed met HD4850 :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:37
Frank76NL schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:27:
Op mijn systeem (AMD X2 @ 3 Ghz, 2 gig en 3870) totaal onspeelbaar. Ik had me deze 50 euro liever bespaard. Heb een Live account aangemaakt en aangemeld bij de Social club. Verpakking krijg ik wel weer dicht, maar kan zeker niet mee retourneren dan (FreeRecordShop)?
Ik ga morgen ook proberen om mijn geld terug te krijgen. Ik heb niet veel hoop maar ach, misschien lukt het. Hier is het iig ook totaal onspeelbaar met ongeveer 10fps gemiddeld.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

lord_fh

PS5

Ik ben benieuwd, ik krijg morgen een nieuwe HD4850 TOP van asus, hopen dat het gwn werkt

En oja voor de Setup in Vista zonder SP1 compatibiliteit op XP SP2 zetten werkt niet, wel met de install maar met opstarten wil ie nog steeds dat je die SP1 of SP3 (XP) installeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Er zijn problemen met:
  • ATi Radeon HD 4850
  • ATi Radeon HD 3870
  • ATi Radeon HD 3850
Zou dat het probleem kunnen zijn waardoor ik een extreem lage frame rate heb? Net een nieuwe pc (Gigabyte GA-X48-DQ6, Intel Core 2 Duo E8500, Sapphire Radeon HD 4850), maar dit zijn mijn benchmarks bij automatische instellingen:

Statistics
Average FPS: 6.95
Duration: 37.26 sec
CPU Usage: 91%
System memory usage: 62%
Video memory usage: 76%

Graphics Settings
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37

Hardware
Microsoft Windows XP Professional
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series
Audio Adapter: SB X-Fi Audio [D000]
Intel Pentium III Xeon-processor

en bij een lagere resolutie:

Statistics
Average FPS: 7.19
Duration: 37.98 sec
CPU Usage: 90%
System memory usage: 59%
Video memory usage: 74%

Graphics Settings
Video Mode: 1440 x 900 (60 Hz)

Plus: zijn er oplossingen voor?

.
GAIAjohan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:31:
[...]
Hier gewoon goed met HD4850 :P
Kun je een benchmark posten? :)

[ Voor 6% gewijzigd door BARO op 03-12-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Weer zo'n mooi moment, bij de Chicken Bell. 3 Van die best dikke stoere gasten, ik loop er tegen aan. 'Are you looking for trouble big guy?' Loop ik nog is tegen die gast aan, duw die kerel helemaal tegen die muur... lang verhaal kort te maken. Je had er bij moeten zijn :')

Verhaal afgemaakt: Ik loop nog 5x tegen die gast aan. Die kerel stort in, en ik krijg zijn geld :')

[ Voor 15% gewijzigd door tiswat op 03-12-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 18:21
Wat een een ongeloofelijk slechte release is dit zeg.

Ik heb er nu al spijt van dat ik hem gekocht heb. Eerst wordt ik met die Windows Live troep opgezadeld. Vervolgens mag ik een account gaan aanmaken online en vervolgens crasht het spel met de MMA10 melding.

Waarom niet zorgen dat het spel direct goed draait i.p.v betalende gebruikers plagen met slecht werkende kopieer beveiligingen en andere poespas.

Rockstar kan de boom in zo. Heb je straks een crack nodig zeker om de zaak goed aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

rkomduur schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:41:
Vervolgens mag ik een account gaan aanmaken online en vervolgens crasht het spel met de MMA10 melding.
Sign out of Social Club.
Rockstar is having some problems with their servers. You won’t have multiplayer/Social TV, but the single player works.
Blijkbaar iets over belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
FiXeR.nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:33:
Pff, de eerste date, dat je gaat bowlen. Hoe de h*ck werkt het? Je moet de muis naar achteren doen, maar dat werkt niet?
Ben je er inmiddels achter gekomen hoe het werkt? Ik kies, zoals de tutorial zegt, eerst positie, dan LMB en dan muis van achter naar voren. Bij mij reageert hij ook niet :?

Heb al gegoogled en op andere fora geken echter zonder succes.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Deze heeft hij al een keer gepost. Zie hier.

Jij hebt overigens wel erg pech met die configuratie. Je haalt echt een "drama"-fps met die hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
DPhoenix schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:47:
[...]

Ben je er inmiddels achter gekomen hoe het werkt? Ik kies, zoals de tutorial zegt, eerst positie, dan LMB en dan muis van achter naar voren. Bij mij reageert hij ook niet :?

Heb al gegoogled en op andere fora geken echter zonder succes.
Ik raad je echt aan een controller te kopen.. weet niet wat voor spellen je nog meer doet. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/6jlw10.jpg
Toch vind ik het spel best mooi. O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat bowlen.. Heb het net gedaan, niet echt spannend overigens. Had het ook niet meteen door. Het muis naar achteren halen hoeft niet echt, het gaat er meer om dat je de muis snel naar voren beweegt ('wegduwen'). Als je hem dan ook iets naar links of rechts doet geef je de bal een curve mee.
FiXeR.nl schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:24:
[...]

Ja ik, met 2x HD3870 in CF en een Q9550. Vista Ultimate 64 Bit SP1 met de 8.11 drivers. Ik heb ook 1GB GDDR geheugen en geeft ook 512MB aan. 8)7
Heb zelf een Ati Radeon HD 3850 1GB, wordt wel netjes die 1GB weergegeven bij instellingen...

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
hotdog92 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:50:
[...]

Jij hebt overigens wel erg pech met die configuratie. Je haalt echt een "drama"-fps met die hardware.
Ja, maar de vraag is hoe het kan, want het is een nieuwe pc waarop 't met gemak zou moeten draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een trailer achter een truck te hangen?
In San Andreas kon dat wel.

De multiplayer vond ik best grappig.
Alleen is het zo dat als de host het spel verlaat er ineens iemand anders host wordt.
Ik zat de hele tijd te wachten wanneer de volgende ronde zou beginnen, bleek ik ineens de host te zijn.
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Buiten het feit dat het spel telkens vast loopt (max 5 min aan stuk gespeeld :@), wil ik graag mijn thrustmaster joystick gebruiken - of moet je de xbox controller hebben?

En krijg het niet voor elkaar om de settings volledig aan te passen zonder de restricties zegmaar, die regel (\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -novblank) toegevoegd aan de target maar no effect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn problemen met:
  • ATi Radeon HD 4850
  • ATi Radeon HD 3870
  • ATi Radeon HD 3850
Statistics
Average FPS: 33.79
Duration: 37.61 sec
CPU Usage: 83%
System memory usage: 67%
Video memory usage: 76%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 768 (60 Hz)
Texture Quality: High
View Distance: 32
Detail Distance: 60

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 3800 Series
Audio Adapter: Realtek HD Audio output
Intel Pentium III Xeon-processor

File ID: benchmark.cli

Videokaart --> Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD3850 1GB DDR3 2xDVI/HDCP
Draait allemaal nog best soepel allemaal. Heel afentoe zijn er kleine haperingen, maar ben nog niet echt iets heel storends tegengekomen. Behalve de inlog problemen uiteraard, maar daar is al genoeg over gezegd. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 00:07 . Reden: toevoeging type videokaart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

BaRF schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:25:
voor de twijfelaars met het 'shit mn pc zit net onder de minimum requirements' -gevoel zoals ik vanmiddag: Whaha het spel draait gewoon redelijk goed hier op een amd x2 2,2Ghz met 2g ram en een 8800gt :D

wel de render qual op low en tex op medium maar dat merk je niet echt als je er niet op let :P (volgens de autoconfig moesten de details wel op high kunnen maar dan heb ik maar 20fps)

Eerste minuut kloten geeft al meteen dat geweldige gta gevoel - en wat een leven in die stad!
Wat is redelijk goed?

Draai je XP of Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

@Eddysign: trailer achter een vrachtwagen is niet mogelijk, ook in de X360/PS3 versies niet.

De swing (seat) glitch werkt in de PC versie daarentegen nog wel. :D

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danidinho
  • Laatst online: 19-07 08:24
Heeft iemand de Logitech Rumblepad 2 al aan de praat gekregen in dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistics
Average FPS: 37.34
Duration: 37.36 sec
CPU Usage: 88%
System memory usage: 53%
Video memory usage: 75%

Graphics Settings

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series ( = HD4850 )
Video Driver version: 7.14.10.618
Audio Adapter: Speakers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ondanks dat het spel hier lekker soepel draait op medium-high zou ik graag een benchmark willen draaien maar na ong. 30 seconden benchmark (een hoop geschiet met scooters) crasht de game terug naar de desktop.
Gebruik Windows XP x64 Prof. SP2, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pff, ik kom er maar niet achter hoe ik online kan spelen. Zowel de social club als windows games live geeft geen duidelijkheid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat de game stukken beter presteert onder XP dan onder Vista qua aantal frames per second..weet iemand hier meer over? Anders ga ik van het weekend maar weer eens XP installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Ik heb het in het hele topic niet kunnen vinden dus nogmaals de vraag waarvan ik verwacht dat hij eerder gesteld is:

Heeft iemand met XP SP2 dit spel goed draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Het draait hier ook nog heel aardig moet ik zeggen, met mijn HD3850 (512MB) + E8600:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Statistics
Average FPS: 31.29
Duration: 37.17 sec
CPU Usage: 75%
System memory usage: 76%
Video memory usage: 79%

Graphics Settings
Render Quality: Very High
View Distance: 35

Hardware
Service Pack 3, v.3300
Video Adapter: ATI Radeon HD 3800 Series 
Audio Adapter: C-Media Wave Device
Intel Pentium III Xeon processor

Vind het wel echt vervelend dat je dat windows live gedoe nodig hebt om te kunnen saven in singleplayer.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 17:39
Heb ook even een benchmark gedraaid en ik haal dit:
Statistics
Average FPS: 47.62
Duration: 37.10 sec
CPU Usage: 77%
System memory usage: 82%
Video memory usage: 93%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)
View Distance: 46
Detail Distance: 59

Hardware
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GT
Video Driver version: 180.48
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 3.20GHz

Ik heb eerst drivers moeten verwijderen met driver sweeper omdat er eerst geen textures werden geladen
maar naar het opnieuw instaleren van de drivers werkt het spel perfekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

YES, hij werkt bij mij. Eindelijk!
Krijg wel de MMA10 error, maar als ik gewoon geen Social Club ding gebruik en niet inlog, dan kan ik spelen.
Gewoon ingame inloggen en alles werkt.

maare, waar kan je nou multiplayen? kan het maar niet vinden...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DNA_Saint schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:41:
YES, hij werkt bij mij. Eindelijk!
Krijg wel de MMA10 error, maar als ik gewoon geen Social Club ding gebruik en niet inlog, dan kan ik spelen.
Gewoon ingame inloggen en alles werkt.

maare, waar kan je nou multiplayen? kan het maar niet vinden...
Je kan alleen multiplayen met dat Social Club ding :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/29ct0r8.png

Of je gaat gewoon op je Paraplu staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Dat moet je via je telefoon doen als je gewoon bezig bent in de single player.

Ben zelf gematigd tevreden, het spelt draait opzich aardig, rond de 40 frames per seconde. Heb E8400@3hgz, Radeon 4850, draw distance 40, detail op 37, medium texture quality, high render quality.

Ik heb wel gekke haperingen waarvan ik eerder de harde schijf verdenk dan de videokaart. Die video editor moet volgens mij gewoon uit staan, maar ik weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Outerspace schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:45:
[...]

Je kan alleen multiplayen met dat Social Club ding :P
En wat moet je dan doen? Ik snap er wat dat betreft echt geen biet van.. Social club staat aan. Maar hoe ik moet mul;tiplayen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Hmm, de graphics zijn dus niet eens mooier tov San Andreas, maar de performance is wel een factor 20x zo laag :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Avalaxy schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:50:
[...]

Hmm, de graphics zijn dus niet eens mooier tov San Andreas, maar de performance is wel een factor 20x zo laag :')
De graphics zijn zéker wel mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik lees net dat diegenen die met een niet-legale versie spelen last hebben van Rockstars' (imho) grappige kopieerbeveiliging: de auto's rijden vanzelf, de camera gaat ongecontroleerd heen en weer en niko loopt er dronken bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
FezzFest schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:55:
Ik lees net dat diegenen die met een niet-legale versie spelen last hebben van Rockstars' (imho) grappige kopieerbeveiliging: de auto's rijden vanzelf, de camera gaat ongecontroleerd heen en weer en niko loopt er dronken bij 8)7
Lol :D das wel leuk gedaan.

Maar ik heb Niko al een keer dronken gekregen bij een date, Compleet dronken over straat lopen dan in de auto die alle kanten opgaat :')!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

GAIAjohan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:58:
[...]

Lol :D das wel leuk gedaan.

Maar ik heb Niko al een keer dronken gekregen bij een date, Compleet dronken over straat lopen dan in de auto die alle kanten opgaat :')!
Ja, en de date zelf was niet dronken :P haha

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Online is TE vet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
  • Laatst online: 27-04 19:17
GAIAjohan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:47:
[...]

En wat moet je dan doen? Ik snap er wat dat betreft echt geen biet van.. Social club staat aan. Maar hoe ik moet mul;tiplayen :S
Er vanuit gaande dat je de bekende MMA10 error krijgt als je het spel start doormiddel van inloggen met Social Club moet je het volgende doen.
Social Club NIET inloggen, kiezen voor SKIP LOGIN. Dan op PLAY drukken, nu zal het spel starten. Zodra het menu is geladen ALT-TAB je terug naar je bureaublad en open je Social Club en log je vervolgens in. Zodra dit gebeurt is ga je terug naar het spel en druk je op START. Nadat het spel geladen is en je Niko ziet druk je op PIJLTJE OMHOOG, er verschijnt nu een gsm in je beeld waar de optie Multiplayer tussen staat. Die selecteer je, je kiest dan voor unranked custom game en je krijgt de server browser te zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Knoc op 04-12-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:40
FezzFest schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:55:
Ja klopt ik las ook zoiets, maar denk je dat het lang zal duren voordat hij echt 100% gekraakt is? Ik denk het niet. Voor sommige slimkoppen is het cracken gewoon een sport. En vooral met GTA 4 wil "iemand" hem echt 100% kraken.

Ik kon me nog wel herinneren met The Godfather dat je een auto niet meer uit kon, omdat het een illegale game was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoc
  • Laatst online: 27-04 19:17
Hoe loopt het multiplayer trouwens bij de overige mensen hier die het geprobeerd hebben?
Performance-wise draait het bij mij behoorlijk goed, echter crash ik wel behoorlijk vaak. Het spel loopt dan totaal vast en enkel CTRL-ALT-DEL en taak beëindigen brengt dan oplossing. Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Zo...even 5 uur bezig geweest om het spel te installeren, van alles gedaan maar ho maar.
Ik denk dat het gewoon is dat mijn DVD-spelers de DVD niet pakt oid, in een laptop en andere pc start ie zo op...... Morgen eens andere DVD-speler scoren.

Wel heel vreemd...heb nooit problemen met het lezen van DVD's of CD's.

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 04-12-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Knoc schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:59:
[...]

Er vanuit gaande dat je de bekende MMA10 error krijgt als je het spel start doormiddel van inloggen met Social Club moet je het volgende doen.
Social Club NIET inloggen, kiezen voor SKIP LOGIN. Dan op PLAY drukken, nu zal het spel starten. Zodra het menu is geladen ALT-TAB je terug naar je bureaublad en open je Social Club en log je vervolgens in. Zodra dit gebeurt is ga je terug naar het spel en druk je op START. Nadat het spel geladen is en je Niko ziet druk je op PIJLTJE OMHOOG, er verschijnt nu een gsm in je beeld waar de optie Multiplayer tussen staat. Die selecteer je, je kiest dan voor unranked custom game en je krijgt de server browser te zien.
Ik heb die error niet, maar dan ga ik gewoon ingame, mobiel en dan dus multiplayer.

:)Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Hoe krijg je die pijlers omhoog bij zo'n trailer, of kan dat alleen bij speciale? :') Dit faalt namelijk een beetje:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/x3zj2s.jpg

Overigens, als je ingame zit en je gaat naar de 'game' tab - quit, en je verandert dan de grafische instellingen, vervolgens de benchmark - dan pakt ie niet je daadwerkelijke instellingen. Ik verbaasde mij erover hoe weinig verschil het maakte, tot dat ik een reboot deed en zag dat de oude instellingen er nog stonden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:53
Ali G schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:47:
Ik heb wel gekke haperingen waarvan ik eerder de harde schijf verdenk dan de videokaart. Die video editor moet volgens mij gewoon uit staan, maar ik weet niet hoe.
Video Editor uitschakelen kan als je in-game op esc drukt, de tab Game gaat en dan kan je de optie uitschakelen.

Na 3 uur bezig te zijn geweest met installeren, dacht ik eindelijk te gaan spelen... waren mijn textures foetsie. Zag alleen kogels en lichten (benchmark). Drivers opnieuw geinstalleerd, nogsteeds geen textures. Vond uiteindelijk deze link, met oplossing. Bleek dat bij mij aanegpaste RivaTuner de boosdoener was...

Heb dit als benchmark resultaat:

Statistics
Average FPS: 36.22
Duration: 37.13 sec
CPU Usage: 87%
System memory usage: 78%
Video memory usage: 86%

Graphics Settings
Video Mode: 1920 x 1200 (60 Hz)

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: NVIDIA GeForce 8800 GTX
Video Driver version: 180.48
Audio Adapter: SB X-Fi Audio [D000]
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz

Overigens. Heb geen Surround kunnen ontdekken :'( Heb leuk Z5500 setje staan, maar weinig van gemerkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Gaargod op 04-12-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Noh, ik heb ingelogt met LIVE gedoe. DAAG SAVE GAME :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwerverRoodbaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-06 18:18
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:38:
[...]

Even nog wat vraagjes over het probleem dat je ervaart.

Heb je toevallig een Sapphire kaart?
Was de enige mogelijkheid die je had tijdens het vastlopen van je pc een harde reset (resetknop)?

Ziet het er ongeveer zo uit:

http://img512.imageshack.us/img512/8404/p1010341mv8.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=5AF_1p2G8ow&feature

Mocht je op al deze vragen ja beantwoorden, heb ik wellicht een oplossing voor je. Ik ervaarde gelijksoortige problemen met het spel Fallout 3.

Lees de volgende link voor meer informatie (en oplossing);

http://www.bethsoft.com/b...x.php?showtopic=908506&hl

Ik hoop dat dit voor je werkt ! Bij mij heeft het voor Fallout 3 geholpen (inmiddels meer dan 60 uur gespeeld en geen enkel probleem :)) Laat even wat van je horen als het resultaat heeft (of niet ;)).

Veel succes !

Golivier

EDIT: Kom dit net tegen... http://www.gamer.nl/doc/4...epaalde-grafische-kaarten , ik zie echter op dit forum dat mensen met een 4870 (512MB) het spel gewoon kunnen spelen... Ik hoop dat ik mezelf daar ook toe kan rekenen als eigenaar van een 512MB, 4870 :X
Jazeker Golivier, ik heb idd een Sapphire HD4870 512MB.
Het rare is dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad, ik speel Fallout 3 nu ook al uren en heb eigenlijk geen enkele vastloper gehad :o . Hopelijk is het hiermee opgelost en kan ik nog een poos stressloos door met deze kaart ;)

Ik zal morgen dat hele topic doorlezen en kijken of er een oplossing is voor GTA IV :D

Dank u zeer :+

[ Voor 7% gewijzigd door ZwerverRoodbaar op 04-12-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Heb net GTA 4 voor £25.90 = 27,75 euro besteld bij Blahdvd. 8)

En maakt GTA 4 nu eigenlijk gebruik van dat PhysX gebeuren van de nVidia kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was even bang veel problemen te krijgen met GTA4 door de bergen negatieve berichten hier, maar dat viel reuze mee.
[sluipreclame] Vanmorgen naar de Dynabyte gespoed om mijn laaaaangverwachte GTA4 op te halen, voor de mooie pre-order prijs van €42,99. Meteen een teleurstelling omdat die gast nergens het spel kan vinden, blijkt na een dik kwartier dat ze nog niet zijn geleverd maar wel alszodanig in hun computertje staan. Flink balen, maar toch maar even gaan gluren bij de Saturn (Mediamarkt dochter). Krijg nou t... staat ie gewoon voor €39,99 in het schap. Niet lang over na hoeven denken lijkt mij duidelijk.[/sluipreclame]

Maargoe, vanmiddag na het werk eens aan de install begonnen en die duurt idd laaaangggg, een dik half uur zonder Social Club en Windows Live instellingen. Windows Live was makkelijk, ik heb ook Fallout 3, dus dat was zou geregeld. Social Club was even zoeken en klooien, maar ook niet verschrikkelijk. Er kon alleen vanmiddag geen connectie worden gemaakt, maar sinds vanavond ook geen probleem meer. Ik moet zeggen dat mede dankzij wat tips hier het nou goed draait. Belangrijkste tip was offline starten en dan pas inloggen op Social Club om de crash te voorkomen.

Even voor de duidelijkheid wat specs:
Ik heb: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ (3GHz), 2GB RAM
GeForce 8800 GTS 320 MB

En ik speel:
1152x864 16:10 (Breedbeeld TFT)
Texture Quality: medium
Render Quality: very high
View Distance: 12
Detail Distance: 21
Vehicle Density: 25 (ik haat files)
Shadow Detail: 4

Het loopt soepel als wat en bovenal, wat een sfeertje zeg. Ik was na 10 min al verkocht (zelfs toen nog onder lagere instellingen). Nog maar even gespeeld maar ik vind het nu al geweldig, dat het grafisch niet top is kan mij niet boeien eigenlijk. Je hebt een enorme stad om te verkennen, die er in mijn ogen prachtig uitziet. Lekker een taxiritje door de stad nemen en rondloeren is al leuk. Dus ondanks alle negativiteit hier ga ik ontzettend veel plezier aan dit spel beleven en grijs spelen zoals als al zij voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

3lmo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:07:
Hoe krijg je die pijlers omhoog bij zo'n trailer, of kan dat alleen bij speciale? :') Dit faalt namelijk een beetje:
[afbeelding]
Kan niet.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 11:29
3lmo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:07:
[afbeelding]
Het faalt nog meer dat je het probeert :')

Ben er trouwens achter dat resolutie nog de meeste inbreng heeft op de FPS. Resolutie omlaag gebracht van 1680x1050 naar 1280x800 en je merkt gewoon zonder benchmark al dat het 10x soepeler loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Nog een beetje ge-tweaked met de settings zit nu op.

Video mode: 1680x1050 (60hz)
Aspect Ratio: Auto

Render Quality: Very High

View Distance: 35
Detail Distance: 70
Vehicle Density: 80
Shadow Density: 11

Haal toch nog 37fps.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Welk besturingssysteem en wat haal je bij je benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dit is echt wel een lekker spel.
Ik geef toe het vraagt wel veel van je PC maar ik denk dat mensen verder moeten kijken dan een benchmark want mijn PC heeft geen super hardware maar in game merk ik geen frame drops of dergelijke.

Voor degene die het wel interessant vind hier mijn benchmark test:

Statistics
Average FPS: 22.93
Duration: 37.24 sec
CPU Usage: 81%
System memory usage: 82%
Video memory usage: 57%

Graphics Settings
Video Mode: 1024 x 768 (60 Hz)
View Distance: 57
Detail Distance: 70

Hardware
Service Pack 3
Video Adapter: ATI Radeon HD 3600 Series
Audio Adapter: SoundMAX HD Audio
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6420 @ 2.60GHz

Zoals je ziet is het geen super score maar ik kan de game gewoon spelen.
Maar ja wat wil ik ook met zo`n videokaart die is niet gemaakt om mee te kunnen komen met de grote jongens.
Het spel geeft aan dat ik maar 57% van het videogeheugen gebruik dus ik wil nog even kijken wat ik kan maximaliseren maar ik vergeet het steeds en ga dan verder met spelen...

Oh en die aantal auto`s zet ik echt niet meer op 100% jeetje man je kan geen kant meer op zoveel auto`s als er dan zijn.
Verder snap ik dat bowlen ook totaal niet als iemand daar een duidelijk antwoord op heeft graag.
Ik gebruik alleen toetsenbord en muis.

Ik ben nog steeds aan het verkennen van de stad maar die ziet er goed uit hoor.
En die auto`s zijn echt kicken het zijn echt de standaard amerikaanse schommel auto`s waar je zeeziek in word.
Waar ik zelf enorm om moest lachen was het feit dat je "storing"van je mobiel krijgt op je luidsprekers net of je echt de telefoon er op hebt liggen.

Zelf wil ik als Tip meegeven mensen ga het spel spelen en maak je niet te druk om het grafische geweld want als ik het spel soepel kan spelen dan kunnen meer mensen het neem ik aan.
En de gameplay maakt echt wel wat goed en voor de mensen met problemen daar verwacht ik van dat die met twee dagen meer FPS halen dan mij dus sterkte met het afwachten en misschien tot online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Bowlen:

Heel snel naar achter en gelijk naar vooruit.Net zoiets als rukken, maar dan met je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 11:29
iCy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:57:
Bowlen:

Heel snel naar achter en gelijk naar vooruit.Net zoiets als rukken, maar dan met je muis.
Hm.... ja, zo snapt iedereen het wel denk ik *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:35
Da's raar want in San Andreas kon het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Crusher77 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:47:
[...]

Het faalt nog meer dat je het probeert :')

Ben er trouwens achter dat resolutie nog de meeste inbreng heeft op de FPS. Resolutie omlaag gebracht van 1680x1050 naar 1280x800 en je merkt gewoon zonder benchmark al dat het 10x soepeler loopt :)
Ja, en hoe triest is het dan je anno 2008 weer terug moet naar een reso van een paar jaar terug :') Serieus, als ik een 4870 of welke high end kaart dan ook heb + een mooie monitor, waarop elke moderne game gewoon goed te draaien is, dan ga ik toch zeker niet terug omdat een of andere dev te lui is om ook maar iets wat op een fatsoenlijke engine lijkt in elkaar te draaien? Het is gewoon pruts werk. Zelfde geld voor de comments van het loopt hier best goed en dan zie je net boven de 30 fps met belabberde instellingen en een high end systeem. Iedere andere game zou compleet afgefakkeld worden (remember crysis?) maar bij gta kan het schijnbaar wel door de beugel. Nou ik ga er niet aan beginnen, had Rster maar een fatsoenlijke poort moeten maken.

[/zeurmodes uit ;)]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistics
Average FPS: 44.66
Duration: 37.05 sec
CPU Usage: 93%
System memory usage: 63%
Video memory usage: 97%

Graphics Settings

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Home Premium
Service Pack 1
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Video Driver version: 178.24
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

Vind het echt heerlijk lopen hoor!! Alleen beetje jammer dat mn kaart geen 1gig mem heeft - iemand al geprobeerd over die "limiet" te gaan? Loopt het dan beduidend langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Hier loopt hij ook lekker op een AMD X2 3800+ (terwijl die eigenlijk niet eens aan de min eisen voldoet), 2 gig mem, 8800GT en Vista x64

1280 x 1024,medium en high.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:38:
[...]

Jazeker Golivier, ik heb idd een Sapphire HD4870 512MB.
Het rare is dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad, ik speel Fallout 3 nu ook al uren en heb eigenlijk geen enkele vastloper gehad :o . Hopelijk is het hiermee opgelost en kan ik nog een poos stressloos door met deze kaart ;)

Ik zal morgen dat hele topic doorlezen en kijken of er een oplossing is voor GTA IV :D

Dank u zeer :+
Mazzelaar met je Fallout 3! Sommige mensen met een 4870 ervaren geen enkel probleem bij Fallout 3, anderen daarentegen wel (het lijkt wel prijsschieten). Ik hoop dat de door mij aangegeven oplossing werkt voor GTA IV.

Heel veel succes en ik hoor,

Golivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

t_o_c schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:13:
[...]

Ja, en hoe triest is het dan je anno 2008 weer terug moet naar een reso van een paar jaar terug :') Serieus, als ik een 4870 of welke high end kaart dan ook heb + een mooie monitor, waarop elke moderne game gewoon goed te draaien is, dan ga ik toch zeker niet terug omdat een of andere dev te lui is om ook maar iets wat op een fatsoenlijke engine lijkt in elkaar te draaien? Het is gewoon pruts werk. Zelfde geld voor de comments van het loopt hier best goed en dan zie je net boven de 30 fps met belabberde instellingen en een high end systeem. Iedere andere game zou compleet afgefakkeld worden (remember crysis?) maar bij gta kan het schijnbaar wel door de beugel. Nou ik ga er niet aan beginnen, had Rster maar een fatsoenlijke poort moeten maken.

\[/zeurmodes uit ;)]
Tuurlijk vind iedereen het kut. Maar wat is het alternatief? Niet spelen? Dan speel ik hem liever op wat lelijker wél. Crysis werd ook wel veel gespeeld, maar bij veel mensen kregen ze niet eens 5fps, tja dan is het niet te doen, maar als je met GTA IV op low nog best wat frames uitpoept lijkt het me nog best vermakelijk. Het ligt ook een beetje aan wat je gewend bent. Ik weet nog wel dat ik super blij was dat ik GTA III kon spelen op mn PIII 667 met een TNT 2 riva van 32 MB, dan boeide die 12frames niet, nee het was gewoon geweldig :). GTA Vice City draaide trouwens wel beduidend beter, zoiets voorspel ik ook hier weer.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Ik heb een beetje de minder legale scene gevolgd, en even alle 'vorderinge' op een rijtje gezet. Het is bijna een soap als je het volgt, erg leuk imo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7Wo348dedy5hZJqGIqEy3lST/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

t_o_c schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:13:
[...]
Ja, en hoe triest is het dan je anno 2008 weer terug moet naar een reso van een paar jaar terug :') Serieus, als ik een 4870 of welke high end kaart dan ook heb + een mooie monitor, waarop elke moderne game gewoon goed te draaien is, dan ga ik toch zeker niet terug omdat een of andere dev te lui is om ook maar iets wat op een fatsoenlijke engine lijkt in elkaar te draaien? \[/zeurmodes uit ;)]
Niet zo vreemd eigenlijk. Jaren was 1024x of 1280x de meest gebruikte resolutie, voor CRT's en vooral voor TFT's. 17" en 19" TFT schermen konden native gewoon niet hoger. Maar plotseling werden de 22"+ 1920x schermen ineens betaalbaar en wil iedereen op de native resolutie spelen, wat natuurlijk logisch is; je hebt de beste beeldkwaliteit.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1280*720 maakt echt geen drol uit voor uw spelbeleving op zo een klein pc scherm (22"). Big ass resoluties zijn enkel een pimpfactor. Véél liever 1280*720 met 2 a 4x AA (8x is ook onzin) dan 1920*1080 en dan maar compromissen maken...

Wat ga je doen als ze ooit schermen verkopen met 19200000*12000000 resolutie? Op die resolutie spelen omdat het zoveel duidelijker wordt dan 1920*1080?

Die kopieerbeveiliging die ik in dat overzicht lees, is pure humor :p Vraag me af hoe ze dat technisch doen. Ik wil de gezichten wel eens zien van die paupere leechers die denken de game te kunnen spelen, maar dan geconfronteerd worden met rokende en zwalpende auto's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
Ik denk dat over een week het zo goed als speelbaar is. Misschien worden er nog enkele dingen aangetroffen, maar dat zal ook snel verholpen zijn.

Ik ben benieuwd hoe RS dit volgt. Zullen ze atm denken: Hmm, die activation en DVD check cracken ging wel erg snel (duurde in totaal ongeveer 12 uur), hoelang gaat het duren totdat alles eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, Rockstar heeft met alle GTA games al bewezen dat ze erg veel droge humor hebben... dat bewijzen ze met die cracks-geschiedenis des de meer :D.

Voor mij nog even een paar dagen geen GTA, als ik eenmaal begin kan ik m'n tentamen volgende week wel schudden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:58:
Ik denk dat over een week het zo goed als speelbaar is. Misschien worden er nog enkele dingen aangetroffen, maar dat zal ook snel verholpen zijn.

Ik ben benieuwd hoe RS dit volgt. Zullen ze atm denken: Hmm, die activation en DVD check cracken ging wel erg snel (duurde in totaal ongeveer 12 uur), hoelang gaat het duren totdat alles eruit is?
Ik hoop dat hun 200k kostende anti-piracy maatregelen toch iets meer effect hebben :)

De vraag is hoe het geïmplementeerd is. Als ze die dingen er maar één voor één kunnen uitslopen; zou het nog wel eens heel lang kunnen duren. Dan moet je continu de game spelen om al die moedwillige 'anti-piracy' pranks te ontdekken, en ze er dan nog uithalen. (ergens een deur die dichtblijft halverwege de campaign bvb) Hoop dat het Rockstar gelukt is, maar ik vrees het ergste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een echte scene release is nog niet geweest anders. Dus wat dat betreft doen ze het aardig goed bij Rockstar. Maar goed je offert als legale gebruiker ook een enorme performance en privacy op. Ik hoop dat de scene release nog wel een paar dagen op zich laat wachten, eens kijken wat de verkoopcijfers doen. Ik denk dat ze tegen zullen vallen vanwege de negatieve berichten al zullen ze het gaan gooien op de warez versie.

Trouwens, San Andreas was op het moment van uitkomen voor de PC ook maar met moeite te spelen op de hardware die toen beschikbaar was op de hoogste settings. Weliswaar wat beter dan IV nu maar toch.

Was is er eigenlijk mis met games die uitkomen die je nu nog niet op de hoogste settings kunt spelen? Dat is juist zoals het hoort imho. Dat hoeft niet perse alleen te maken hebben met slecht programmeren, je kunt het ook zien dat je over een paar maanden of jaren het spelletje nog eens kunt spelen en ontdek je wellicht nieuwe dingen doordat je op hogere settings kunt draaien.

Lees de berichten nog maar eens terug over San Andreas (juni 2005) dat er mensen waren die zeer teleurgesteld waren in de graphics. Heeft de nieuwe GTA wel die graphics is het weer niet goed :+ en ja pracht en praal kost nogal wat rekenkracht, zeker in een wereld als GTA laat zien.

BTW: wat ik mij kan herinneren bij San Andreas: harde schijf defragmenteren.
Mijn ervaring is dat GTA zowat uniek is onder de games waar defragmenteren zin heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 02:09:
Een echte scene release is nog niet geweest anders. Dus wat dat betreft doen ze het aardig goed bij Rockstar. Maar goed je offert als legale gebruiker ook een enorme performance en privacy op. Ik hoop dat de scene release nog wel een paar dagen op zich laat wachten, eens kijken wat de verkoopcijfers doen. Ik denk dat ze tegen zullen vallen vanwege de negatieve berichten al zullen ze het gaan gooien op de warez versie.

Trouwens, San Andreas was op het moment van uitkomen voor de PC ook maar met moeite te spelen op de hardware die toen beschikbaar was op de hoogste settings. Weliswaar wat beter dan IV nu maar toch.

Was is er eigenlijk mis met games die uitkomen die je nu nog niet op de hoogste settings kunt spelen? Dat is juist zoals het hoort imho. Dat hoeft niet perse alleen te maken hebben met slecht programmeren, je kunt het ook zien dat je over een paar maanden of jaren het spelletje nog eens kunt spelen en ontdek je wellicht nieuwe dingen doordat je op hogere settings kunt draaien.

Lees de berichten nog maar eens terug over San Andreas (juni 2005) dat er mensen waren die zeer teleurgesteld waren in de graphics. Heeft de nieuwe GTA wel die graphics is het weer niet goed :+ en ja pracht en praal kost nogal wat rekenkracht, zeker in een wereld als GTA laat zien.
Mooi om te lezen, fijn bericht!
Ik hoor veel mensen klagen over de graphics, etc.

Volgens mij draaide GTA toch hoofdzakelijk om de gameplay?
Ik weet dat je wel een soepele FPS wilt, maar ik heb op heel veel fora's gezien , dat mensen hem op: "Very High " willen spelen.

En inderdaad, net zoals met San Andreas gaat dat gewoon nu niet.
Toen ik San Andreas op de p.c had gekocht, had ik een geforce 6200LE edition.

De 6800GT in die tijd kon hem ook niet op full spelen, terwijl dat toch echt DE kaart was.

Ik heb alles nu op low staan, het ziet er nog steeds beter/scherper uit dan de consoles.
Ook het aimen en rond kijken met de muis is voor mij gewoon een + punt.

Voor de rest hoop ik dat Rockstar een patch released of iets in die richting zodat de mensen die erg veel last hebben van bugs/errors geholpen worden. :)

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Eerste probeersel met de video editor:
https://tv.rockstargames.com/videos/view/id/3579859B628A6F2F

Als jet het éénmaal onder de knie hebt kun je er veel leuks mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar uur Cannonballrun gespeelt (ik was host en dat ging goed met mijn trage verbinding).
Echt lachen is dat man.
Morgenavond weer.
Welterusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De nieuwe look van Nico en zijn Corvette:
Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/gta4/nico_001.jpg

Daarna weer een date gehad met Michelle maar die was er niet zo positief over. Kwam ze bij mij in de auto zitten zegt ze 'i don't like your new clothes. You look like a gangster.' ;( Daarna lekker met haar naar een restaurant scheuren in de nieuwe corvette schreeuwd ze 'You even drive like a gangster!' ;( Gelukkig mocht ik achteraf toch nog even een heet kopje koffie komen drinken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn benchmark, alles maximaal (voor wat GTA 4 toe laat op mijn systeem)

Statistics
Average FPS: 32.45
Duration: 37.72 sec
CPU Usage: 72%
System memory usage: 89%
Video memory usage: 74%

Graphics Settings
View Distance: 54

Hardware
Service Pack 1
Video Driver version: 7.14.10.621
Audio Adapter: Speakers (C-Media PCI Audio Device)
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

CPU + 4850 (512 MB) op stock speed, 2 GB DDR2 Geheugen op 667 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wat pc games doen met wat een paar weken geleden nog een perfect normale thread was:

Opsomtopic van benchmarks... PC gamers, toch een apart ras hoor... 8)7 ;) Tweaken en benchen is 'half the game', vraag mij of de game zelf nog belangrijk is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 03:16:
Dat is wat pc games doen met wat een paar weken geleden nog een perfect normale thread was:

Opsomtopic van benchmarks... PC gamers, toch een apart ras hoor... 8)7 ;) Tweaken en benchen is 'half the game', vraag mij of de game zelf nog belangrijk is :)
Beetje bullshit he want het is wel duidelijk waarom iedereen zo zit te tweaken en te benchen. De performance is gewoon niet al te best waardoor iedereen zijn best doet om de beste graphics te krijgen met een acceptabele fps. Iets wat toch wel eventjes kan duren. Het kan vervolgens handig zijn voor andere spelers om je resultaten te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:31:
iemand al geprobeerd over die "limiet" te gaan? Loopt het dan beduidend langzamer?
Ja, ik kan zo'n 100mb over de limiet gaan, dan stopt de limiter me. Je merkt er echt niks van eigenlijk. Het spel loopt hier gewoon lekker soepel, zonder noemenswaardige framedrops.

Er moet alleen echt wel een manier komen om AA toe te passen, VSYNC uit en de glitches (vooral de renderfouten, schaduws etc...) die voorkomen moeten eruit. Daarvoor zal wel snel een patch komen. En hopelijk compatibiliteit met de Logitech Cordless Rumblepad 2, want met het keyboard spelen vind ik maar niks. En om nou de Xbox360 controller te gaan kopen....... :/ mwah, ik zal het wss wel doen als die ondersteuning voor de rumplepad niet snel komt... :+

Mijn benchmark:
Average FPS: 40.16
Duration: 37.73 sec
Video memory usage: 75%

Graphics Settings
View Distance: 54

Hardware
Microsoft® Windows Vista" Ultimate (x64)
Service Pack 1
Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series (HD4870 OC 512mb)
Audio Adapter: Luidsprekers (Realtek High Definition Audio)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 4.00GHz

Screenies:

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0985/ScreenShot001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0229/ScreenShot002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0058/ScreenShot003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0230/ScreenShot005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0007/ScreenShot006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0123/ScreenShot004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/t/0050/ScreenShot007.jpg

Ps. Kreeg net een e-mail van R* dat het spel nu beschikbaar is voor de pc.
Daarin viel me de volgende tekst op:

Today, Grand Theft Auto returns to the platform on which it was birthed.
The long-awaited arrival of Grand Theft Auto IV on the PC platform is here.

Grand Theft Auto IV arrives for PC bringing with it everything that made the original release one of the most acclaimed videogame smash hits of all time... and adding stunningly detailed, high-res graphics optimized for the latest and greatest Personal Computers

Juist ja, juist voor de pc moet dit toch beter zijn R*!!!

[ Voor 10% gewijzigd door V3g3ta op 04-12-2008 04:28 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonMc
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06 21:02
Ik heb zowat alles hier gelezen wat betreft de pc versie van GTA IV, ik heb het zelf hier draaien, maar ik kan niet leven met de manier waarop het draait.Dus ik ga morgen een upgrade doen.

Mijn vraag is of ik met de volgende setup die ik wil kopen toch iets kan aanrichten :

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400@3Ghz, 2Gb DDR2 ( 2 x 1 gig ) en Gforce 9600 GT.
Ik zit wel nog met een goedkope 550 Watt voeding, weet niet of dat een probleem gaat geven?

Ik zou toch op 1680 x 1050 (60 Hz) willen draaien en Texture Quality: Medium en Render Quality: High

Is dit een goede keuze en is het vooropgestelde realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ziet er goed uit, maar ik zou persoonlijk geen 9600GT nemen. Neem een 9800GT/X of HD4850/70 en probeer er een te krijgen met 1GB geheugen, daar heeft dit spel veel aan ;-) En geheugen is op dit moment niet duur, dus 4GB zou beter zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door V3g3ta op 04-12-2008 04:37 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
En niet te vergeten een Quad Core te nemen ipv dual core. GTA IV is nogal CPU hongerig en maakt gebruik van alle cores!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik kan de game redelijk spelen op 2560x1600 met textures op medium en de rest full, maar texture popups en complete gebouwen die op duiken als je een straat in draait op je op draait, dat vindt ik toch wel erg jammer.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Statistics
Average FPS: 48.96
Duration: 37.50 sec
System memory usage: 73%
Video memory usage: 66%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)

Hardware
Service Pack 1
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz

File ID: benchmark.cli
Heb niet het idee dat hij me in crossfire hd4850 mem pakt, gezien hij maar 500 resources zegt te hebben.
Maar de fps is wel redelijk toch? :)

CPU@3.8ghz btw

//EDIT

hij gebruikt 412 van de 500 resources.
Heeft iemand al een mogelijkheid gevonden om met steam parameters toe te voegen die werken? :)

[ Voor 10% gewijzigd door thijszor op 04-12-2008 08:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen / problemen horen niet in dit topic thuis! Hiervoor kun je terecht in SPV.
Zie ook de FAQ aldaar voor veel voorkomende problemen.
---
Inmiddels hebben we meer dan genoeg benchmarks gezien!