Het spel draait uitstekend bij mij thuis op 1920x1200 met High detail. Draw distance heb ik iets teruggeschroefd naar 34, die andere balkjes helemaal open. Ik kan hier bevestigen dat het bij bijna alke configuratie die hier gepost is dat de processor de bottleneck is. Ik heb zelf een E8500 dualcore op 3,16 GHz en daarmee haal ik ingame ongeveer 37 fps met uitschieters naar 60 (max) en 15 (min). Het spel is goed speelbaar op deze settings, maar je voelt wel telkens hele kleine schokjes, de framerate is verder goed.DNA_Saint schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:09:
wtf, rockstar heeft met intentie de game gemaakt voor high-high performance systemen die niet eens uit zijn?
oftewel, gewoon een smoes dat het slecht is geprogrammeerd! En dus dat ze er niks aan zullen doen. Oftewel, iedereen zal het op low en med moeten gaan spelen.
[...]
(klik op bron voor de links)
Als ik de processor vervolgens naar 4,10 GHz overklok dan worden deze schokjes veel minder (maar gaan niet volledig weg) en gaat de gemiddelde fps naar ongeveer 45 toe.
Tips voor het instellen van je systeem: de draw distance moet je onder je maximale beschikbare videogeheugen houden, de andere drie balkjes kun je prima voluit zetten. In het menu kun je ook die clip recording uitzetten, dit scheelt ook aanmerkelijk in de performance. Mijn videokaart (een HD4870 X2) trekt het spel met gemak, want op de stukken waar minder beweging is (wat vooral werk is voor de processor) loopt ie minstens zo vloeiend als Far Cry 2 of Call of Duty 5.
Ik denk dat dit echt een spel is waarvoor je een quadcore of triplecore nodig gaat hebben. Ik kan hem nu wel goed draaien op zich, maar ik zie in taakbeheer wel steeds de 1e core op 100% en de tweede core op 95% draaien (bij 4,10 GHz). Van mijn 4GB intern geheugen gebruikt ie tijdens het spelen ook ongeveer 3,5GB dus dat loopt wel lekker vol.
4GB intern geheugen is die eerste upgrade die ik zou doen voor dit spel, want dit is niet zo kostbaar en het geeft ook profijt in andere games en programmas. Als je een snelle videokaart hebt is een quadcore ook aan te raden.
Goud is geen geld