Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Reactie komt verder donderdag
Verwijderd
Eerste indruk, buiten kant pand was nogal armoedig. Maar dat heeft natuurlijk niks met het bedrijf zelf te maken.
Ging heen voor de vacature "Starter ICT", helaas was dit puur een kennismakinggepsrek. En hun gaan kijken of ze natuurlijk wat voor mij kunnen vinden. Dus kan nog niet echt vertellen of ik ze goed vind of niet.
Gesprek was verder wel leuk, en ze toonden tenminste echt interesse.
Zodra ik wat gehoord hebt laat ik het natuurlijk weten.
Verwijderd
Een zeer aggressieve manier van mensen binnenharken!
Ik was me tijdens mijn afstuderen wat aan het orienteren en ben eens wezen praten met wat detacheringsbureau's voor een vrijblijvend gesprek. Bij Maandag kreeg ik echter meteen een contract opgestuurd met alles erop en eraan! Terwijl ze daar nog niet eens wisten of er wel geschikt werk voor me was...
Dit blijkt ook de strop te zijn geweest waar ze zichzelf in hebben gehangen: ze kunnen hun mensen nergens meer aan het werk krijgen...
Verwijderd
1. Een nieuwe accountmanager begint op maandag en moet zonder enige begeleiding en coaching een nieuw vakgebied opzetten. 4 weken later wordt hij ontslagen wegens tegenvallende resultaten!
2. een externe kracht wordt aangenomen. Zij zegt haar huidige baan op, en MAANDAG gaat opzoek naar een eerste detacheeropdracht. Een week voor daadwerkelijk indiensttreding wordt de arbeidsovereenkomst toch geannuleerd. Waarom? Er kan geen opdracht worden gevonden. De dame heeft haar baan opgezegd en moet het zelf maar uitzoeken....
Wat ik probeer te zeggen is dat er qua werving wat steken vallen, maar ook een arbeidsovereenkomst bij MAANDAG niets voorstelt. Een bedrijf heeft naar mijn inziens een verantwoordelijk voor medewerkers. Helaas ontbreekt dit bij dit *knip* bedrijf!
Hou het gewoon bij feiten, daar hebben anderen meer aan dan aan flames
[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 03-09-2009 22:18 ]
Verwijderd
Ik denk, wat zeg ik ik hoop, dat het bedrijf een kort leven beschoren is. Ik had ook zo'n contract en bij afscheid kwam mijn account manager met een bos bloemen................ met roze rozen en een roze strik. Sorry hoor maar ik ben geen homo. Waarschijnlijk was het gewoon iets van non interesse van de accountmanager.
Nee wat een beroert bedrijf zeg je zal er maar werken!!!!!!!
Iemand toevallig ervaringen met CN IT ?
[ Voor 14% gewijzigd door ForFox op 05-10-2009 18:53 ]

Liege, liege, liegebeest!
Dat is misschien weer een beetje voorbarigForFox schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:52:
Heb helaas deze week ook gesprek bij Maandag, na het lezen van dit topic niet echt zin meer om kostbare tijd te verspillen.
Neemt niet weg dat er een aantal nuttige wetenswaardigheden op dit forum staan. (zoals bijvoorbeeld een voorkeur voor projectcontracten, een nogal hoog verloop onder accountmanagers en nog wat meer dingen). Die dingen moet je natuurlijk afwegen tegen je eigen verwachtingen van een werkgever. Is het voor jou belangrijk om een stabiele relatie en een vast aanspreekpunt te hebben bij je detacheerder? Of kan het je niet zoveel schelen? Is een detacheerder voor jou vooral een doel om binnen te komen bij een ander bedrijf of wil je graag langer bij dezelfde detacheerder blijven en van klant naar klant hoppen? En nog wat meer persoonlijke overwegingen waarom een bedrijf wel of niet bij je kan passen.
Interne onderzoeken.... daar ben ik erg bekend mee. De (formulering van) de vragen en de interpretatie van de resultaten bepalen de uiteindelijke conclusie van zo'n onderzoek.Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:32:
[...]
Lollial,
wij houden periodiek onderzoek onder onze interne medewerkers, Talenten en klanten. Dit levert uiteraard leerpunten op: niet alles gaat altijd vlekkeloos. Het merendeel is echter tevreden. En dat zijn meer de Talenten die geplaatst zijn; degenen die alleen worden ingeschreven of voorgedragen zijn uiteraard kritischer!
Wat betreft de groei: natuurlijk is er veel verloop, maar noem één detacheerder waar dat niet voorkomt! Wij werken met jonge Talenten en als het klikt met de opdrachtgever dan is een overgang snel aan de orde. Het blijft een branche met veel verloop.
En 'Talenten'? Is dat hip of snel of gewoon een term die inhoud geeft?
Goed voorbeeld: door een aantal zeer slechte beslissingen die ook nog eens slecht werden uitgelegd door de directie was de werksfeer aardig verpest en niemand meer zo tevreden. Uit het interne onderzoek kreeg het bedrijf echter een 8,5 (het hoogste cijfer ooit sinds het bedrijf interne onderzoeken deed). Dus zo'n onderzoek hoeft niet objectief te zijn.
Ik heb een beetje "het Accenture-gevoel" bij Maandag.
Niet om mensen van Accenture (en Maandag) te beledigen maar:
Een organisatie die graag jaarlijks een enorm grote groep jonge talenten binnen wil halen, ze een jaarcontract geeft, in dat jaar flink laat werken, overdreven professioneel doet en vervolgens maar van 5% ofzo het contract verlengd. Puur omdat ze als doel hebben om het volgende jaar nog meer jonge talenten binnen te halen.
Dat is een klein deel van het Accenture gevoel (mensen die graag lijsjes maken, graag zoveel mogelijk besprekingen plannen, eigenlijk zoveel mogelijk doen om te laten zien dat ze het beste voor hebben met het project maar uiteindelijk (doelbewust of onbewust) het project alleen maar rekken.
Maar goed dat is dus ook weer uit eigen ervaringen. Ik denk dat Maandag een prima club is voor sommige mensen maar zeker niet voor iedereen die in de branches wil werken waarin zij opereren. Dus zelf je beeld vormen zou ik zeggen
1. Het is wel detachering. Misschien is de accountmanager aangenomen om dit geheel zelfstandig te doen zonder begeleiding. Maar dit gebeurt bij veel detachering bureaus.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:12:
Ik wil iedereen nogmaals adviseren om niet met MAANDAG in zee te gaan. Het is echt een onzettend ^&%#@! bedrijf! Ik heb er zelf een tijd gewerkt, maar nu hoor ik van ex-collega's nog meer slechte verhalen. Ik zal ze niet allemaal posten maar hier 2 voorbeelden van MAANDAG's werkwijze;
1. Een nieuwe accountmanager begint op maandag en moet zonder enige begeleiding en coaching een nieuw vakgebied opzetten. 4 weken later wordt hij ontslagen wegens tegenvallende resultaten!
2. een externe kracht wordt aangenomen. Zij zegt haar huidige baan op, en MAANDAG gaat opzoek naar een eerste detacheeropdracht. Een week voor daadwerkelijk indiensttreding wordt de arbeidsovereenkomst toch geannuleerd. Waarom? Er kan geen opdracht worden gevonden. De dame heeft haar baan opgezegd en moet het zelf maar uitzoeken....
Wat ik probeer te zeggen is dat er qua werving wat steken vallen, maar ook een arbeidsovereenkomst bij MAANDAG niets voorstelt. Een bedrijf heeft naar mijn inziens een verantwoordelijk voor medewerkers. Helaas ontbreekt dit bij dit [mbr]*knip*[/mbr] bedrijf!
[mbr]Hou het gewoon bij feiten, daar hebben anderen meer aan dan aan flames[/mbr]
2. Ik snap al helemaal niet waarom iemand zijn huidige baan opzegt voor een contract bij een detacheringsbureau. Je weet gewoon dat dit kan gebeuren bij een detacheringsbureau.
Neemt niet weg dat ik het goed keur. Ik heb zelf ook bij een detacheringsbureau gewerkt en hoef er niet zo snel meer naar terug. Het draait allemaal om geld en de mensen zijn niet zo belangrijk voor de top.
Over Maandag zelf ben ik al helemaal niet enthousiast. Ik was een keer kennis gaan maken op een carriere beurs met hun en dat gaf mij geen goed gevoel. Ze komen heel direct over en hebben weinig interesse voor je persoonlijke kwaliteiten, maar meer wat ze aan je kunnen verdienen. Verder ziet het er allemaal erg commercieel uit. Veel mannen en vrouwen in strakke pakjes die heel interessant doen en het doel van hun werk vergeten. het draait immers om mensen op de juiste plaats te zetten.
Verwijderd
Ik google-de begin dit jaar naar een vacature in mijn vakgebied en kwam een interessante tegen, bij Maandag wel te verstaan. Het leek inderdaad een vacature naar mijn hart en ik werd binnengehaald alsof ik Sinterklaas zelf was. Er werd in no-time een kennismaking georganiseerd, ik werd voorgesteld bij de opdrachtgever en voor ik het wist had ik een contract met mooi salaris en een autootje op de koop toe. Een en al positief!
Ik zat stevig in het zadel bij een andere werkgever, maar vond de aangeboden functie en de voorwaarden erg positief, dus besloot inderdaad er helemaal voor te gaan. Ik zou 1 jaar via Maandag werken en daarna in dienst gaan bij de opdrachtgever.
Helaas... zodra ik ondertekend had, kwam er radiostilte. Geen tussentijdse evaluatie, geen interesse, in 4 maanden tijd 3 account managers versleten, geen betrokkenheid, niets. Nu de nieuwe baan toch blijkt tegen te vallen, voel ik me als een blok aan het been van Maandag. Verwoede pogingen van mijn kant om mee te denken hoe nu verder te gaan, worden genegeerd door Maandag. Feitelijk heb ik de mogelijkheid om per direct te stoppen bij de opdrachtgever, dan zit ik opdrachtloos op een arbeidsovereenkomst van Maandag. Lekker makkelijk natuurlijk, maar zo wil je niet met elkaar omgaan. Ik wil graag actief op zoek naar een andere opdracht, maar er komt totaal geen beweging van hun kant! Zeer frustrerend. Maandag is me erg tegengevallen. Dan kun je nog zo'n frisse uitstraling hebben, dit effect is heel snel tenietgedaan door hun gedrag. Ik mag nog van geluk spreken dat ik geen intern medewerker ben bij Maandag, want ik heb verhalen van ex-recruiters en ex-account managers gehoord over hun ontslag en daar lusten de honden geen brood van.

Mijn advies: ga naar een van de meer betrouwbare collega's. Deze zijn er echt wel, je moet je goed laten informeren. Succes!
Is dat zo volgens je contract? Het zou weleens kunnen zijn dat je dan onbetaald thuis gaat zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:10:
Feitelijk heb ik de mogelijkheid om per direct te stoppen bij de opdrachtgever, dan zit ik opdrachtloos op een arbeidsovereenkomst van Maandag. Lekker makkelijk natuurlijk, maar zo wil je niet met elkaar omgaan.
Een contract nog vóór het ingaan of tijdens de proeftijd opzeggen, mag ook bij een ander bedrijf, daarvoor hoeft het niet per se een detacheringsbureau te zijn. Nou ben ik 't wel met je eens dat detacheringsbureau's (en uitzendbureau's) wat vaker minder netjes zijn, maar dat heeft denk ik ook te maken met het vluchtige karakter van uitzendwerk.aaaido schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:07:
2. Ik snap al helemaal niet waarom iemand zijn huidige baan opzegt voor een contract bij een detacheringsbureau. Je weet gewoon dat dit kan gebeuren bij een detacheringsbureau.
Ik ken zat detacheringsbureau's die wel netjes zijn (of iig waren) dus ik vind het helemaal niet vreemd om je baan op te zeggen om in dienst te gaan bij een detacheringsbureau. Je kan in de detachering nou eenmaal heel snel heel veel leren en rondkijken wat je wel en niet leuk vind.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Als een bedrijf bv doordat er op het laatste moment een groote opdracht word gecanceld geen werk heeft dan is het bv pech voor de werknemer.Maar in dit geval en helemaal bij een detacheringsbureau kan het niet zo zijn dat ze iemand een contract geven en dan een passende opdracht gaan zoeken en als ze deze niet vinden deze ontbinden dast lijkt me niet goed ondernemerschap of er moet natuurlijk vel meer aan de hand zijn. Natuurlijk is het wel bij meer bedrijven gebeurt dat mensen tijdens hun proeftijd ontslagen zijn maar dit geld dan meestal voor grotere groepen mensen en ligt de onverwachte gewijzigde terugval in vraag hieraan tengrondslag. Maar zoals de situatie hier geschets wordt iis geld dit voor een inviduele medewerker en prbeert maandag het risco dat hij zelf moet dragen af te wentelen op de medewerker en dit is geen goed werkgeverschap en volgens mij maak je bij de recht bank een goede kans.
Ik zou in dit geval een brief door een advocaat laten schrijven en eens kijken hoe zo daar op reageren , dit in combinatie met eens flink dreigen de publiciteit te zoeken is vaak voldoende om toch tot een oplossing te komen.
Ik weet van 1 zaak waarin hier van afgeweken werd, maar dat was omdat het een geval van oplichting bleek: Bedrijf A wilde van zijn werknemers af, die werden benaderd door bedrijf B. Bedrijf B en de werknemers sloten een arbeidscontract en de werknemers zeiden hun oude contract bij bedrijf A op.
Vervolgens werden ze in de proeftijd bij bedrijf B ontslagen. Toen dat 'n man of 5 overkomen was, gingen ze de boel onderzoeken en bleek dat de directeur van bedrijf B een vriendje van de directeur van bedrijf A was: oplichting/misleiding dus. Voor de rest ken ik geen enkele zaak waarbij een ontslag in de proeftijd geleid heeft tot een rechtszaak met een positieve uitkomst voor de werknemer.
Als je andere informatie hebt, zou ik die graag van je willen hebben, want dat is erg interessant.
Normaal kan een werkgever je tijdens de proeftijd ontslaan, nu is men de proeftijd nog niet eens begonnen en dit feit biedt volgens mij wel kansen helemaal de motivatie dat de werkgever ( detacheerder) een bepaalde opdracht niet heeft gekregen is natuurlijk niet sterk als het doorkomen van de proeftijd afhankelijk is van een opdracht hadden ze hem een project contract moeten aanbieden. Het is de vraag wat je kunt winnen als je zo'n zaak voor de rechter brengt en of dit afweegt tegen de kosten en het risico dat je loopt want 100% zekerheid heb je natuurljk niet dat je de zaak wint. Maar als je een rechtbijstand verzekering hebt of kunt procuderen via de vakbond kost het jou niet veel en valt het best wel te overwegen.
De zaken waarover je hebt speelden tijdens de vorige crisisen 2001 volgens mij , en ik vind dat zaak zoals die hier geschets is ook stinkt.
Nu het economisch wat slechter gaat schijnt Maandag mensen gewoon niet meer uit te betalen.. Dat kan als je een uitzendbureau bent, maar als detacheerder heb je toch echt een andere rol! Of contracten worden tussentijds ontbonden zonder geldige reden..
Ik raad iedereen af om met dit bedrijf in zee te gaan tenzij er echt geen andere optie is of als je weinig ambitieus bent en genoegen wil nemen met een simpel startersklusje voor 5 jaar.
Hebben jullie ervaring met deze opzet? Er zitten geen garanties aan vast en dat zit me een beetje dwars, maar het is wel de werkervaring die ik nodig heb. Als ik hier verder op in ga valt er toch zeker wat te onderhandelen?
Ik heb het vermoeden dat je daarmee behoorlijk gepiepeld zou kunnen worden, zeker omdat ze ook nog eens geen garanties geven (als in: je komt voor een duppie voor ons een opdracht uitvoeren en daarna mag je weer op zoek naar iets anders)..
Als ik de ervaringen van anderen bij Maandag hier zo lees, zou ik het wel weten. Het verbaast me dat ze dit uberhaupt durven aanbieden (als het aanbod inderdaad zo is als ik het interpreteer).
Het lijkt me toch sterk dat een gemeente na 1 maand de detachering opzegt en maandag kan moeilijk elke maand iemand anders sturen? Of...
De baan is sowieso hooguit 6 maanden naar verwachting. Ervaring opdoen vind ik op dit moment belangrijk.
Ik schrok ook in eerste instantie van het aanbod, maar een ander scenario is dat ik nog 2 maand of langer thuis zit. In dat perspectief ga je er toch serieus over nadenken.
Ik neem aan dat je jezelf niet als filantropische instelling ziet, er moet gewoon brood op de plank komen!Pascal.A schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:41:
Nou 15-20% minder dan een starter in goede tijden zou verdienen.
Het lijkt me toch sterk dat een gemeente na 1 maand de detachering opzegt en maandag kan moeilijk elke maand iemand anders sturen? Of...
De baan is sowieso hooguit 6 maanden naar verwachting. Ervaring opdoen vind ik op dit moment belangrijk.
Ik schrok ook in eerste instantie van het aanbod, maar een ander scenario is dat ik nog 2 maand of langer thuis zit. In dat perspectief ga je er toch serieus over nadenken.
Are you following me, Are you following me?
Verwijderd
Dan zit je er geen 15-20% onder, maar 30-40%. Die ene maand kost je nl. ook nog een volledig maandloon, dan nam ik de vrije tijd en de gelegenheid om verder te solliciteren. Voor die twee knaken zou ik me zo niet laten gebruiken, Maandag heeft nl. alle kaarten in handen.Pascal.A schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:41:
Nou 15-20% minder dan een starter in goede tijden zou verdienen.
Ik zou ze vierkant uitlachen.
Toevallig ooit data entry werk gedaan? Dat houd je net een maand uitHet lijkt me toch sterk dat een gemeente na 1 maand de detachering opzegt en maandag kan moeilijk elke maand iemand anders sturen? Of...
Tenzij je zeker weet dat je niks beters vind, niet doen dus.
Heb trouwens MBO 4 ICT (particulier onderwijs)
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal
Twee weken geleden ben ik afgestudeerd en heb toen meteen mijn CV op Monsterboard gezet. Alle recruiters krijgen natuurlijk een mailtje als er een nieuwe kandidaat zich heeft aangemeld, zo ook Maandag. Op vrijdag werd ik gebeld, of ik langs wilde komen voor 'n intake gesprek... dat heb ik de dinsdag erna gedaan en die donderdag erna werd ik al gebeld

De organisatie heeft een nieuw DMS gekocht, en ik mag gaan helpen bij de implementatie en begeleiding van de medewerkers. Daarnaast moet ik wat uitvoerend werk doen, en collega's in het land af en toe telefonisch te hulp staan. Het is niet iets wat ik jarenlang moet willen doen zei die recruiter, maar als startersfunctie lijkt het me niet verkeerd.
Op basis van een 40urige werkweek is het salaris 1850, met reiskostenvergoeding van 19c/km. Ik ga zelf 30 tot 36uur in de week werken, en zal dan op 1650,- bruto uitkomen (36u) excl. de reiskosten. Opzich niet heel slecht als startersfunctie... zo heel goed is de banenmarkt op het moment namelijk niet! (vooral niet in het zuiden).
[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 08-02-2010 14:41 ]
Dat is geen al te best salaris.De_Bastaard schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:55:
[...]Op basis van een 40urige werkweek is het salaris 1850, met reiskostenvergoeding van 19c/km. Ik ga zelf 30 tot 36uur in de week werken, en zal dan op 1650,- bruto uitkomen (36u) excl. de reiskosten. Opzich niet heel slecht als startersfunctie... zo heel goed is de banenmarkt op het moment namelijk niet! (vooral niet in het zuiden).
Ik ben een jaar of 10 geleden begonnen bij een detacheerder voor omgerekend ongeveer 1800 euro. In die tijd was het misschien een redelijk salaris, maar zeker niet fantastisch. Dat merkte ik toen ik na een jaar een aanbod kreeg van de klant
Sinds die tijd zijn de CAO-lonen in NL ongeveer 20% gestegen.
Overigens is salaris niet alles, als het een leuke baan is die goed staat op je CV en in lijn ligt met de richting waar je graag heen wil, gewoon doen. Zeker als je nog niet al teveel financiele verantwoordelijkheden hebt. Maar bovenstaande is even om je een inzicht te geven in dehoogte van het aanbod.
Say wut? Is dat niet een -beetje- overdreven?Sinds die tijd zijn de CAO-lonen in NL ongeveer 20% gestegen.
Vanmorgen belde het bedrijf waar ik ben afgestudeerd op (ik heb mijn CV daar bij de HR manager achter gelaten). Een paar weekjes niets van ze vernomen, tot vanmorgen dus ... ze hadden mijn CV bekeken en waren erg geinteresseerd, en of ik even langs wilde komen. Het gaat bij hen dus om een fulltime baan als functioneel implementatieconsultant, voor waarschijnlijk een half jaar of jaar contract. Dit vind ik op het moment even belangrijker als een project van enkele maanden. Heb Maandag hier ook over ingelicht, en de startdatum wordt even uitgesteld. (ze zoeken wel al vast naar een vervanger). Donderdagochtend heb ik een tweede gesprek, waarna ik dan uitsluitsel krijg over wel/niet
Nee, eerder te laag geschat. Alleen al de inflatie was over de laatste 10 jaar zo'n 22%, de CAO lonen stijgen meestal sneller (soms veel sneller) dan de inflatie.cailin_coilleach schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:45:
[...]
Say wut? Is dat niet een -beetje- overdreven?
Ondertussen opgezocht bij het CBS, de CAO lonen zijn van 2000 tot en met 2009 met 43% gestegen.
[ Voor 12% gewijzigd door _js_ op 10-02-2010 01:28 ]

1.06 ^ 10 = 1.79cailin_coilleach schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:48:
Moet je m'n ex-collega's vertellen die elk jaar met 6% verhoging worden afgescheept
Toch een mooie (samengestelde) 79% stijging in 10 jaar dan...
Verwijderd
Deze organisatie heeft een gigantische groeispurt ondergaan wat ze heel goed hebben gedaan (waarschijnlijk inmiddels de grootste) maar dat gaat absoluut ten koste van de KWALITEIT! Er geldt een zeer slecht aannamebeleid en de consulenten worden getraind om zo veel mogelijk mensen binnen te harken (eerder gezegd) maar zijn niet bang om de tijdelijke en vaste arbeidscontracten gerechtelijk voortijdig te beeindigen. Ik ben zelf werkzaam geweest als recruiter binnen Maandag en heb op mijn vestiging een even groot aantal interne medewerkers zien komen en gaan als dat er op dit moment werkzaam zijn (over de twintig!!!)

Bij deze u bent gewaarschuwd!!
Verwijderd
1-3% per jaar tikt aan, maar de IT heeft een flinke dip qua lonen gemaakt. Niet zo gek, in de dotcomhype werd er grif betaaldcailin_coilleach schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:45:
[...]

Ik was op zoek naar een andere baan. Omdat mijn vrouw destijds werkzaam bij was bij Maandag ( is daar nu weg ), heb ik contact opgenomen met de ICT afdeling in Rotterdam.
Een leuk kennismakingsgesprek gesprek gehad. Daarbij kwam de mogelijkheid tot een baan in de regio Rotterdam ter sprake. Echter na een aantal dagen kreeg ik te horen dat de baan helaas al vergeven was.
Daarna werd ik aangeboden bij een andere partij in de omgeving Rotterdam. Hierbij was ik echter te licht bevonden door de opdrachtgever. Mijn contactpersoon binnen Maandag zou hierover nog gaan bellen, want hij was het hier zelf ook niet mee eens.
Hij zou mij dit laten weten.
Ik ben hem daarna nog 2 weken achterna aan het bellen geweest, maar kreeg hem continue niet te pakken. Zijn collega's konden mij hier niet mee helpen, want zij wisten hier niks vanaf
Na die 2 weken heb ik hoop maar opgegeven dat het nog wat zou worden tussen Maandag en mij.
Daarna benaderd door een andere, zeer interessant detacheringsbureau benaderd. Daar was alles binnen enkele weken benaderd en ondertussen ruim een maand daarlangs aan het werk.
Dus de verhalen over Maandag die hier worden beschreven, kan ik helaas bevestigen. Ook mijn vrouw heeft er de nodige verhalen over. Gelukkig zijn er ook wel enkele goede accountmanagers, maar de rest moet toch in mijn mening iets anders gaan zoeken.
Ik had het idee dat ze ons te klein vonden. Geen goede ervaring dus, hier gaan we ook niet meer mee in zee.
Verwijderd
Ik ben zojuist afgestudeerd en ik ga deze week solliciteren bij Maandag. Nadat ik alle pagina's heb gelezen hier ben ik benieuwd hoe ik wordt behandeld daaro.
Word vervolgd.
20% in 10 jaar is een stijging van 1,83% op jaarbasis gemiddeld. Ik denk dus niet bepaald dat dat overdreven is.cailin_coilleach schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:45:
Edit: oh, die post was ook al weer van een weekje of 2 geleden. Najah.
[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 01-03-2010 16:51 ]
Maandag klinkt wel HIP maar het staat niet voor een bepaalde bedrijfscultuur ofzo. Niet zoals Funda die wel een eigen cultuur heeft, jong en dynamisch vond ik toepasselijk.
Mijn ervaring met maandag was een sollicemedinges gesprek wat gepland was maar wat de mevrouw in kwestie gladjes vergeten was.
Het werkt heel simpel bij een detacheerder. Ben je interessant of niet. Dat hangt af van het feit hoeveel effort zij in jouw moeten steken. Dit zodat je op lange termijn iets aan jou zullen hebben.
Dus maken zij ter plaatse even een kosten berekening. Cursus zo, cursus zus. Ohw boven het budget, jammer joh. We hebben zoveel mensen, dus u bent het niet voor ons. Ze zeggen nog net niet van u kost te veel voor ons om interessant te zijn.
Tevens ook een raar feit waar velen detacheerders een handje van hebben is: "Ze adverteren met een vacature en jij reageert op een vacature die al vervult is" Ze hebben jouw gegevens. Vervolgens hoor je niks of je wordt uitgenodigd. Tijdens dit gesprek wordt jouw een andere functie voorgeschoteld. Eentje die bijna niemand wilt, part-time. Dat is interessant not.
En ik ben zo'n iemand die desbetreffende vacature wil hebben en niet afgescheept wil worden. Dus ik was gauw weer klaar.
Situatie: in juli 2009 afgestudeerd met MBO N4 - ICT beheer, vervolgens 2-3 maanden een HBO opleiding gedaan (lees: was niet hetgene wat ze zeiden tijdens voorlichting (lees: oplichting)gesprekken en opendagen), daarna wezen solliciteren bij diverse werkgevers. Uiteindelijk aanbiedingen gekregen van deze werkgevers om te komen, alleen 1 nadeel: deze zaten bijna allemaal in het zuiden (2 van de 3) terwijl ik naar het hoge noorden wilde.
Vervolgens heb ik aangeklopt bij Maandag in Alkmaar. Daar heb ik een goed gesprek gevoerd met de recruiter. Na dit gesprek een goed gesprek gehad met de accountmanager ICT bij Maandag in Alkmaar. Heb hier alles openlijk vertelt over de aanbiedingen die ik op zak had en aangegeven dat ik liever in het hoge noorden was. Deze accountmanager heeft nagevraagd (bij zijn leidinggevende dacht ik) wat mogelijk was voor mij en kwam met een half jaar contract aanzetten. In dit half jaar contract stond in, dat ik sowieso voor 36 uur in de week uitbetaalt werd.
Momenteel werk ik nu ruim 3 maanden namens Maandag, parttime bij 2 gemeentes en heb ik een lease auto onder me kont om me te verplaatsen naar deze projecten. Ook al heb ik gesproken over een cursus en dat is ook zo goed als bijna rond (we zijn bezig om de laatste puntjes op de i te zetten). Opleiding + opleidingcentra is al rond, nu nog de juiste structuur.
Het leuke is: bij deze projecten werken meerdere (oud-)collega's van Maandag en alles en iedereen heeft (of had) het goed naar zijn zin.
Ik denk dat we hier alleen de mensen horen die (helaas) negatieve zaken heeft meegemaakt?
De aanbiedingen die ik kreeg, waren tussen 1550 - 1650 euro bruto op basis 40 uur. Maandag bood me een salaris aan van 1750 euro bruto op basis van 40 uur (echter werk je in de overheid slechts 36 uur, dus 1750/40*36 = 1575 euro bruto = ~ 1250 euro netto.) Sinds deze maand heb ik opslag gehad van 100 euro. Dus ipv 1750, nu 1850 bruto op basis van 40 uur, maar werkelijkheid: 1850/40*36 =1665 bruto per maand + lease auto: Peugot 107 (bijtelling: 125 euro per maand).bahedou schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:23:
Sparti, met welk startsalaris begon je?
Startsalaris is misschien niet absurd hoog, maar er zijn voldoende zaken waardoor je op termijn een hoger salaris kunt vragen (ben nu een starter en over een jaar een junior, verander dan van 'titel' en zal dan wel wat opslag krijgen. Daarnaast ga ik dus ook beginnen met een cursus en misschien zit er na die cursus wel weer een kleine loonsverhoging in).
Maar het belangrijkste vind ik, dat de opleidingsmogelijkheden goed zijn en ik nu (eindelijk) lekker ervaring kan opdoen.
Daarnaast zit het voor mij gevoel ook wel goed daar. Ze zullen je vast niet op cursus sturen om daarna te zeggen: Bedankt voor dit fijne half jaar wat je voor ons gewerkt hebt.
Mijn 3e jaarcontract bij Maandag loopt in maart af. Dus ik in december al vragen: hoe verder? Aangezien men mij altijd heeft voorgehouden dat een vast contract geen probleem was ging ik daar van uit. Overigens ben ik al ruim 2 jaar bij dezelfde werkgever gedetacheerd. Het antwoord van mijn Account Manager. Nee sorry we kunnen je geen vast contract geven, Maandag is te snel gegroeid en zit nu met een financiële precaire situatie. We wilden een zo groot mogelijk bestand hebben waar we uit konden putten en hebben iedereen maar aangenomen. Zo zijn er nu veel bankzitters in dienst van Maandag. Daar willen we nu van af. We kunnen het ons niet veroorloven dat we je een vast contract aanbieden en uiteindelijk geen werk voor je hebben. Dan zit je bij ons op de bank en moeten we je toch doorbetalen.
Erg fijn bericht om te ontvangen als je er bijna 3 jaarcontracten trouwe dienst op hebt zitten!
Gelukkig wil het bedrijf waar ik gedetacheerd ben me overnemen. Dus uiteindelijke komt alles wel goed maar ik zat hem toch even te knijpen. Economische crisis en ik mogelijk zonder baan maar wel met een gezin van 2 kinderen.
Ik heb reeds een brief ontvangen waarmee het concurrentiebeding wordt opgeheven
Krijg ik nu opeens telefoontjes waar ze me nieuwe projecten aanbieden
Dan mijn advies voor mensen die nu bij Maandag werken:
1) Laat van jezelf horen en praat je salaris omhoog, steek in het begin in ieder geval nooit te laag in. Wees niet bang om erover te beginnen. Anders zal je later continu achter de feiten aanlopen. wees je ook bewust van het feit dat het verloop van Account Managers erg hoog is bij Maandag (ik heb er in 3 jaar 6 gehad) zorg dus dat je de afspraken ook snel verzilvert.
2) Let erop dat als bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat dat je er netto niet op achteruitgaat. De pensioenbijdrage bij Maandag is bij mij rond de 42 euro in bij mijn nieuwe werkgever (alle premies bij elkaar) 210 euro. Zeker omdat je ook je leaseauto inlevert moet je bruto een enorme sprong maken om die achteruitgang goed te maken.
3) Ga uit van je eigen kracht en ga er niet van uit dat Maandag alles voor je regelt. Zorg dat als je uiteindelijk in dienst treed bij de nieuwe werkgever (die je overneemt van Maandag) dat je daar alles goed mee afstemt zodat er geen interpretatieverschillen kunnen komen tussen wat het bedrijf met Maandag bespreekt en hoe Maandag dat interpreteert en wat jij zelf met je nieuwe werkgever hebt besproken.
Als ze jou al 3 jaar in dienst hebben met een tijdelijk contact dan zijn ze VERPLICHT om jou nu een vaste aanstelling te doen of ze moeten je ontslaan. Daarnaast mag een bedrijf maar 3x je contract verlengen waarna ze moeten beslissen om je in vaste dienst te nemen of te ontslaan.Molecom schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:56:
Mijn ervaringen met Maandag.
Mijn 3e jaarcontract bij Maandag loopt in maart af. Dus ik in december al vragen: hoe verder? Aangezien men mij altijd heeft voorgehouden dat een vast contract geen probleem was ging ik daar van uit. Overigens ben ik al ruim 2 jaar bij dezelfde werkgever gedetacheerd. Het antwoord van mijn Account Manager. Nee sorry we kunnen je geen vast contract geven, Maandag is te snel gegroeid en zit nu met een financiële precaire situatie. We wilden een zo groot mogelijk bestand hebben waar we uit konden putten en hebben iedereen maar aangenomen. Zo zijn er nu veel bankzitters in dienst van Maandag. Daar willen we nu van af. We kunnen het ons niet veroorloven dat we je een vast contract aanbieden en uiteindelijk geen werk voor je hebben. Dan zit je bij ons op de bank en moeten we je toch doorbetalen.
Erg fijn bericht om te ontvangen als je er bijna 3 jaarcontracten trouwe dienst op hebt zitten!
Gelukkig wil het bedrijf waar ik gedetacheerd ben me overnemen. Dus uiteindelijke komt alles wel goed maar ik zat hem toch even te knijpen. Economische crisis en ik mogelijk zonder baan maar wel met een gezin van 2 kinderen.
Ik heb reeds een brief ontvangen waarmee het concurrentiebeding wordt opgeheven. Ook is mijn opleidingsconstructie (6mnd in dienst blijven bij Maandag) reeds uitgediend.
Krijg ik nu opeens telefoontjes waar ze me nieuwe projecten aanbieden. Mijn antwoord daarop was: dan zullen jullie je me toch eerst een vast contract moeten aanbieden!!! Oh euh, daar hadden ze niet over nagedacht, maar dat hoefde geen probleem te zijn. Mijn antwoord weer: dat dat blijkbaar wel een behoorlijk probleem was omdat mijn Account Manager mij dat expliciet had verteld!
Dan mijn advies voor mensen die nu bij Maandag werken:
1) Laat van jezelf horen en praat je salaris omhoog, steek in het begin in ieder geval nooit te laag in. Wees niet bang om erover te beginnen. Anders zal je later continu achter de feiten aanlopen. wees je ook bewust van het feit dat het verloop van Account Managers erg hoog is bij Maandag (ik heb er in 3 jaar 6 gehad) zorg dus dat je de afspraken ook snel verzilvert.
2) Let erop dat als bij een nieuwe werkgever aan de slag gaat dat je er netto niet op achteruitgaat. De pensioenbijdrage bij Maandag is bij mij rond de 42 euro in bij mijn nieuwe werkgever (alle premies bij elkaar) 210 euro. Zeker omdat je ook je leaseauto inlevert moet je bruto een enorme sprong maken om die achteruitgang goed te maken.
3) Ga uit van je eigen kracht en ga er niet van uit dat Maandag alles voor je regelt. Zorg dat als je uiteindelijk in dienst treed bij de nieuwe werkgever (die je overneemt van Maandag) dat je daar alles goed mee afstemt zodat er geen interpretatieverschillen kunnen komen tussen wat het bedrijf met Maandag bespreekt en hoe Maandag dat interpreteert en wat jij zelf met je nieuwe werkgever hebt besproken.
Zie quote:
Bron: http://www.werksite.nl/vraagantwoord/werk/loopbaanadvies"Hoe vaak mag je werkgever een contract verlengen?
Bij een tweede verlenging of te wel het derde contract is de werkgever verplicht minimaal 1 maand van te voren aan te geven of hij wel of niet door wil gaan met de medewerker. Bij een derde verlenging of te wel het vierde contract is beëindiging van rechtswege niet meer mogelijk. De werkgever is dan verplicht een ontslagvergunning aan te vragen bij het CWI.
Tijdelijke contracten mogen ook niet langer duren (in totaal) dan 36 maanden. Na 36 maanden is er ook sprake van een vast dienstverband.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Vandaar dat ik het hier meldt als "ervaringen met Maandag". Wie weet zijn er mensen in dezelfde situatie en die kunnen maar beter een paar maanden van tevoren aan de bel trekken bij Maandag of ze zogenaamd mogen blijven of niet?Wylana schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:48:
Als ze jou al 3 jaar in dienst hebben met een tijdelijk contact dan zijn ze VERPLICHT om jou nu een vaste aanstelling te doen of ze moeten je ontslaan. Daarnaast mag een bedrijf maar 3x je contract verlengen waarna ze moeten beslissen om je in vaste dienst te nemen of te ontslaan.
Omdat ik bij mijn huidige bedrijf wat me nu inleent in vaste dienst kom, heb ik er verder maar geen aandacht aan besteed. Overigens omdat ik 3 jaarcontracten bij één detacheerder heb uitgediend (en niet bij verschillende) zouden ze me nog 1/2 jaar contract kunnen aanbieden (want de eerste 26 weken van die 3 jaar tellen dan niet mee). Dat wilden ze uiteindelijk ook wel doen maar ik had daar na al het gedoe geen trek meer in.
Wat een schooiersMolecom schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:56:
Het antwoord van mijn Account Manager. Nee sorry we kunnen je geen vast contract geven, Maandag is te snel gegroeid en zit nu met een financiële precaire situatie. We wilden een zo groot mogelijk bestand hebben waar we uit konden putten en hebben iedereen maar aangenomen. Zo zijn er nu veel bankzitters in dienst van Maandag. Daar willen we nu van af. We kunnen het ons niet veroorloven dat we je een vast contract aanbieden en uiteindelijk geen werk voor je hebben. Dan zit je bij ons op de bank en moeten we je toch doorbetalen.

En drie maal raden wie door de klant rijkelijk wordt betaald voor het "voorrecht" om jou over te nemen? Juist, Maandag. Die zullen daar vast nog een extra centje voor vragen bij de klant, want aan jouw verliezen ze een waardevolle collega... Of nee, hoe noemden ze dat een paar pagina's geleden ook al weer? Het was een hele hippe term...Molecom schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:56:
Ter verduidelijking: mijn projectcontract zou begin maart zijn afgelopen. mijn derde jaarcontract met Maandag eind maart. Het bedrijf wat mij inleende zou echter mijn projectcontract weer hebben verlengd ware het niet dat Maandag zelf mij dus geen nieuw vast contract aan wilde bieden. Uiteindelijk heb ik dit ter sprake gebracht bij het bedrijf wat me inleende en zij hebben toen besloten om mij over te nemen.
Precies... Er was altijd al sprake van dat het bedrijf me (op termijn) zou overnemen, tot die tijd zouden ze mijn projectcontract steeds verlengen. Maandag wilde daar niet op wachten. Stel dat ik uiteindelijk toch niet werd overgenomen dan zat ik bij hen op de bank met een vast contract en dat wilde ze niet.
De kans dat ze me niet over zouden nemen was erg klein, het kon alleen nog wel even duren. Bovendien kan geen enkel bedrijf de garantie afgeven dat ze je zullen overnemen (iets wat Maandag wel wilde, alleen dan durfde ze het aan om me wel een vast contract te geven). Uiteindelijk heeft het bedrijf besloten om me eerder over te nemen dan aanvankelijk de bedoeling was, gezien de bovenstaande situatie. Dus je hoort me verder niet klagen
Je werkt drie jaar voor dezelfde klant, en Maandag wil je alleen een vast contract bieden als ze zeker zijn dat de klant jou overneemt? Als die zekerheid bestaat dan kun je toch net zo goed direct bij de klant gaan werken lijkt me. Ik zie in jouw situatie eigenlijk geen enkele meerwaarde voor Maandag t.o.v. direkt bij de klant gaan werken.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ontslaan is het natuurlijk niet he. Het derde tijdelijke contract loopt gewoon af, van ontslaan is dus geen enkele sprake..Wylana schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:48:
Als ze jou al 3 jaar in dienst hebben met een tijdelijk contact dan zijn ze VERPLICHT om jou nu een vaste aanstelling te doen of ze moeten je ontslaan. Daarnaast mag een bedrijf maar 3x je contract verlengen waarna ze moeten beslissen om je in vaste dienst te nemen of te ontslaan.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
De term ontslaan is idd niet helemaal helder hier. Ik had beter kunnen zeggen dat ze je op straat zetten dan omdat je contract niet verlengd wordt.Qwerty-273 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:17:
[...]
Ontslaan is het natuurlijk niet he. Het derde tijdelijke contract loopt gewoon af, van ontslaan is dus geen enkele sprake..
In feite heb je hetzelfde effect maar je hebt wel gelijk
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ze zetten je ook niet op straat... Ze doen gewoon niets met je; je contract loopt van rechtswege af, dus ze hoeven ook niets met je te doen...Wylana schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:49:
[...]
De term ontslaan is idd niet helemaal helder hier. Ik had beter kunnen zeggen dat ze je op straat zetten dan omdat je contract niet verlengd wordt.
In feite heb je hetzelfde effect maar je hebt wel gelijk
Even voor jouw info, de klant is bezig met een reorganisatie. Hierbij moet je niet denken aan massale ontslagen maar meer aan het herplaatsen van functies (welke functie hoort bij welke afdeling en waar komen alle afdeling in het gebouw te zitten. Welke taken wil je behouden en welke laat je door externen doen). Deze ontwikkeling zou ik als inleenkracht eerst moeten afwachten voordat ze meer duidelijkheid konden geven.t_captain schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:49:
Je werkt drie jaar voor dezelfde klant, en Maandag wil je alleen een vast contract bieden als ze zeker zijn dat de klant jou overneemt? Als die zekerheid bestaat dan kun je toch net zo goed direct bij de klant gaan werken lijkt me. Ik zie in jouw situatie eigenlijk geen enkele meerwaarde voor Maandag t.o.v. direkt bij de klant gaan werken.
Aanvankelijk wilde ik die ontwikkeling gewoon afwachten. Ik had het gevoel dat dat namelijk wel goed zou komen. De insteek van mijn leidinggevende was ook om me over te nemen maar zijn stem lopende de onderhandelingen is er maar 1 in het hele MT. Bovendien zouden ze mijn projectcontract net zo lang verlengen tot ze hier meer zekerheid over hadden. Ik ben nu door de houding van Maandag gedwongen geweest het bedrijf waar ik werkte lopende de reorganisatie onder "druk" te zetten om me nu wel of niet aan te nemen. Daarmee liep ik dus erg vooruit op de reorganisatie onderhandelingen. Wetende dat mijn contract bij Maandag sowieso eindig was, kan je je voorstellen dat ik toen met de hele situatie niet zo gelukkig was.
Achteraf gezien, is het positief uitgevallen maar dat wist ik toen natuurlijk nog niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Molecom op 11-03-2010 14:15 ]

Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik werk bij een concurrent van ze. Met ex-Maandaggers in dienst. Die vertellen wel eens wat...Ardana schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:53:
Dat soort verhalen hoor ik al jarenOp GoT hoop ik toch echt op iets meer
Maar goed, wie weet heb je gelijk, 'k was toch niet van plan om bij hen te gaan solliciteren, dus zoveel maakt het (iig voor mij) niet uit.
Verwijderd
In Maart heb ik gereageerd op een vacature die bij Maandag openstond. Hierna werd ik gebeld dat de woon-werk afstand bij deze werkgever te ver was, namelijk een uur rijden. Maar ze zouden voor mij op zoek gaan naar wat anders.
Zo gezegd, zo gedaan en begin april had ik een gesprek bij hun 'grootste' klant. Gesprek verliep voorspoedig en een paar dagen later kreeg ik een voorstel. 9 maand gedetacheerd zitten waarna ik bij dit bedrijf een jaarcontract zou krijgen. Ik ben hiermee akkoord gegaan en heb de contracten getekend. Startdatum 3 mei.
Ik zou op woensdag 28 april nog even een gesprek hebben met de nieuwe toekomstige werkgever over werktijden etc. Om 11.00 zou dit plaatsvinden.
Wordt ik om 10.00 uur gebeld door Maandag. Slecht nieuws... De baan ging niet door want er was één of ander groot project niet doorgegaan wat ze dachten binnen gehaald te hebben. That's it.
Zit ik dus een maand thuis te wachten om aan de slag te gaan, wordt ik een uur voordat ik naar dat gesprek ga gebeld dat ik lekker thuis mag blijven.
Mij is nooit verteld dat mijn baan afhing van een project... En ik mag toch aannemen dat als ik het contract heb getekend het goedzit?
In ieder geval, voor mij geen Maandag meer.
Verwijderd
De accountmanager vertelde mij dat dit zomaar beëindigd kan worden.
[ Voor 141% gewijzigd door makila op 02-05-2010 14:01 ]
Er is inderdaad een proefperiode, maar je kan je afvragen of de werkgever hier niet in strijd met het goed werkgeverschap handelt. De proefperiode is om de werknemer de kans te geven om proef te draaien. Indien de werkgever opzegt vanwege iets dat los staat of de medewerker geschikt is voor de baan handelt deze al snel onzorgvuldig, en zou deze eventuele schade moeten vergoeden. INAL etc, maar afhankelijk of er bijv. een andere baan is opgezegd voor het nieuwe contract kan het de moeite waard zijn om contact op te nemen met iemand die wat van arbeidsrecht weet._Max_ schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:48:
De eerste maand mag van beide kanten op elk moment opgezegd worden. Proefperiode enzo.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Er wordt niks gezegd over opzegtermijnen of proeftijd.makila schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:56:
Dit is inderdaad rottig. Wat staat er juist in je contract ivm de opzegtermijnen?
Verwijderd
Ik ben net afgestudeerd dus dit zou mijn eerste baan worden...Hielko schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:34:
[...]
Er is inderdaad een proefperiode, maar je kan je afvragen of de werkgever hier niet in strijd met het goed werkgeverschap handelt. De proefperiode is om de werknemer de kans te geven om proef te draaien. Indien de werkgever opzegt vanwege iets dat los staat of de medewerker geschikt is voor de baan handelt deze al snel onzorgvuldig, en zou deze eventuele schade moeten vergoeden. INAL etc, maar afhankelijk of er bijv. een andere baan is opgezegd voor het nieuwe contract kan het de moeite waard zijn om contact op te nemen met iemand die wat van arbeidsrecht weet.
Welkom op de arbeidsmarkt
Goed dat je er nu achter komt hoe men daar met mensen om gaat. Het is veel erger als je heel je ziel en zaligheid er in steekt en dan na 1 jaar goed presteren te horen krijgt dat je contract niet wordt verlengd.Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 16:16:
[...]
Ik ben net afgestudeerd dus dit zou mijn eerste baan worden...
Welkom op de arbeidsmarkt
Verwijderd
Maar als ik de berichten na een lange periode weer eens teruglees is het toch wel een trieste manier van mensen werven. Hopelijk lezen mensen dit eerst voordat ze met Maandag in zee gaan, een gewaarschuwd mens telt immers voor twee.
Wat dat betreft heeft dit bedrijf een uitstekende keuze gemaakt door een generiek woord als naam aan te nemen.Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:32:
Hopelijk lezen mensen dit
Gecombineerd met de juist zoektermen staat dit topic wel op de eerste pagina met Google hits.
[ Voor 10% gewijzigd door SparTi op 05-02-2011 16:22 ]
Verwijderd
Dat is het handige van internet!!Rukapul schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:37:
[...]
Wat dat betreft heeft dit bedrijf een uitstekende keuze gemaakt door een generiek woord als naam aan te nemen.
Gecombineerd met de juist zoektermen staat dit topic wel op de eerste pagina met Google hits.
Ik zou inderdaad eens iemand gaan bellen hierover, er is vast wel een of ander meldpunt, een vakbond, of een advocaat ofzo. Misschien kun je hier nog een of twee maanden loon uitslepen. Je hebt tenslotte een maand lang thuisgezeten, in plaats van te solliciteren, in de gedachte dat je al werk had.Hielko schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:34:
[...]
Er is inderdaad een proefperiode, maar je kan je afvragen of de werkgever hier niet in strijd met het goed werkgeverschap handelt. De proefperiode is om de werknemer de kans te geven om proef te draaien. Indien de werkgever opzegt vanwege iets dat los staat of de medewerker geschikt is voor de baan handelt deze al snel onzorgvuldig, en zou deze eventuele schade moeten vergoeden. INAL etc, maar afhankelijk of er bijv. een andere baan is opgezegd voor het nieuwe contract kan het de moeite waard zijn om contact op te nemen met iemand die wat van arbeidsrecht weet.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Verwijderd
Nou ik heb geen zin om hier nog moeite in te stekenGreatDictator schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:28:
[...]
Ik zou inderdaad eens iemand gaan bellen hierover, er is vast wel een of ander meldpunt, een vakbond, of een advocaat ofzo. Misschien kun je hier nog een of twee maanden loon uitslepen. Je hebt tenslotte een maand lang thuisgezeten, in plaats van te solliciteren, in de gedachte dat je al werk had.
Bedankt voor de tips iedereen!
We hebben grote overhead kosten.
Heb je ooit wel eens reiskostenvergoeding gehad?
Wanneer je voor een detacheringsbureau werkt hou je netto veel meer over (dus een belangrijke reden om minder te betalen
We betalen onze krachten voor deze functie altijd dit bedrag.
Tijdens een telefoongesprek kwam ik erachter dat ik zeker een tiental synoniemen kende voor oplichting.
Uiteindelijk heb ik mijn oude salaris gevraagd en gekregen.
Er werd mij wel verzocht mijn mond over mijn hoge salaris te houden om geen slapende honden wakker te maken
Uit mijn werkervaring weet ik dat bij de gemiddelde uitzendbureaus de verhouding salaris en wat betaald word aan een uitzendbureau ongeveer 1:2 is. Bij Maandag is dat 1:3. Na heronderhandeling, ligt waarschijnlijk zonder onderhandelen op 1:4.
Rest mij nog uit te zoeken of het anti concurrentie beding enige rechtswaarde heeft. want beste mensen lees ook het contract goed door!!!!
Mijn advies is lees dit topic aandachtig door en doe er je voordeel mee.
Verwijderd
Nee maar toen ik overging van Maandag naar de gemeente waar ik nu werk, eerst daar via Maandag gedetacheerd gezeten heb ik toch echt wel naar het netto verhaal gekeken, om te zien wat ik er per maand aan over houd, zeker omdat ik mijn lease-autootje in moest leveren en bij de gemeente waar ik werk niet de volledige km's worden vergoed (tot max 30km reisafstand enkele reis).Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:30:
Tip, salarisonderhandelingen voer je eigenlijk altijd op bruto basis en vrijwel nooit op netto bedragen
En als ex-maandagger kan ik je vertellen dat er gewoon heeeeeeel erg veeeeeeel!! verschil zit tussen de vestigingen en accountmanagers
Ik heb dan ook in de periode dat ik voor Maandag werkte weinig te klagen gehad over mijn salaris, de salarisuitbetalingen en mijn lease-auto en bovenal niet over de projecten, op het moment dat ik aangaf op een project te zitten wat echt niets voor mij was (al klonk het me eerlijk gezegd in het begin ook erg leuk in de oren) hebben ze hun best gedaan zo snel mogelijk een ander project voor me te vinden