"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik heb een HTC Touch Pro en zit met het volgende probleem.
Sinds een paar dagen kan ik ineens geen gegevens meer downloaden via QuickGPS. Ook Internet Explorer doet het niet, terwijl als ik Opera opstart ik dan wel probleemloos het internet op kom.
Ik heb geprobeerd via de internetverbindingwizard om de instellingen automatisch erop te zetten, maar dat mocht niet werken. Ook softreset en toestel helemaal uit en aan doen heeft geen succes.
Hoop dat iemand me hier mee kan helpen, want ik snap het niet.
Ik kan wel een hard reset doen, maar daar heb ik geen zin in nu. Ik heb dat n.l. al eens gedaan omdat ik een keer "Shazam Music ID" had geinstalleerd en die deed het ook niet. Na een hard reset deed die het wel, maar sinds kort ook niet meer dus omdat hij geen verbinding maakt, net zoals Internet Explorer en Quickgps...
Iemand suggesties wat te doen??
Alvast bedankt!!
Heb ik vanavond weer wat te doenDeem schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:19:
Romeos 1.70.1 NLD is uitIk heb hem nog niet getest maar ben wel zeer benieuwd.
Even wat langer wachten met een pagina laden in ie? duurt bij soms ook wel 2 minuten voordat hij het dan weer doet.BeLLiE schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:29:
Hallo,
Ik heb een HTC Touch Pro en zit met het volgende probleem.
Sinds een paar dagen kan ik ineens geen gegevens meer downloaden via QuickGPS. Ook Internet Explorer doet het niet, terwijl als ik Opera opstart ik dan wel probleemloos het internet op kom.
Ik heb geprobeerd via de internetverbindingwizard om de instellingen automatisch erop te zetten, maar dat mocht niet werken. Ook softreset en toestel helemaal uit en aan doen heeft geen succes.
Hoop dat iemand me hier mee kan helpen, want ik snap het niet.
Ik kan wel een hard reset doen, maar daar heb ik geen zin in nu. Ik heb dat n.l. al eens gedaan omdat ik een keer "Shazam Music ID" had geinstalleerd en die deed het ook niet. Na een hard reset deed die het wel, maar sinds kort ook niet meer dus omdat hij geen verbinding maakt, net zoals Internet Explorer en Quickgps...
Iemand suggesties wat te doen??
Alvast bedankt!!
No signature required.
"De pagina kan niet worden weergegeven of gedownload omdat de verbinding is verbroken.
Controleer de verbinding en probeer het opnieuw"
Ook komt dan de herinnering dat de gegevens van QuickGPS zijn verlopen naar voren.
En ook als ik Shazam Music ID wil gebruiken krijg ik daar de melding dat er geen verbinding is.
Maar zodra ik Opera opstart dan werkt internet zonder enige problemen.
Ik denk dat ik dan maar weer een harde reset moet gaan uitvoeren.
Snap er niks van.
Hmm, ik geloof dat ik een dergelijke setting wel ergens ben tegengekomen voor de fn toets... even zoeken.BadBert schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:04:
[...]
Dat werkt dus primaalleen het nadeel is dat na 2x shift ov ctrl indrukken, werken ze als een soort van sticky toets ofzo, shift wordt dan caps bijvoorbeeld. DAT is dan weer niet handig, en het zou toch ook uit te schakelen moeten zijn via een regestry edit?? (zelf nog niet gevonden, maar misschien iemand anders?)
[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2009 12:23 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
"That was left handed..." - JJH
Nou laat maar zitten hoor.BeLLiE schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:16:
Nou ik heb het al een aantal keer geprobeerd, maar er blijft maar "Zoeken..." staan links onder het scherm en uiteindelijk krijg ik de melding:
"De pagina kan niet worden weergegeven of gedownload omdat de verbinding is verbroken.
Controleer de verbinding en probeer het opnieuw"
Ook komt dan de herinnering dat de gegevens van QuickGPS zijn verlopen naar voren.
En ook als ik Shazam Music ID wil gebruiken krijg ik daar de melding dat er geen verbinding is.
Maar zodra ik Opera opstart dan werkt internet zonder enige problemen.
Ik denk dat ik dan maar weer een harde reset moet gaan uitvoeren.
Snap er niks van.
Ik heb maar een hard reset uitgevoerd en alles werkt weer

Hoop niet dat ik dit om de paar maanden moet doen, want dit is inmidels al mn tweede hard reset....
Maja alles doet het iig weer.
Verwijderd
Kan ik gewoon de inhoud van mijn huidige 2GB kaart rechtstreeks op die 16GB kopieeren? Zouden de programma's dan nog werken?
Ja, die ben ik ook tegen gekomen..oisyn schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:22:
[...]
Hmm, ik geloof dat ik een dergelijke setting wel ergens ben tegengekomen voor de fn toets... even zoeken.
En daarom had ik ook eigenlijk geconcludeerd dat het met een registry setting ook moet lukken ofzo.
Vind het namelijk een beetje doelloos: 2x shift na elkaar = caps, maar er zit een eigen caps toets op het tobo...

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)
Dat is zeker cool!Deem schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:19:
Romeos 1.70.1 NLD is uitIk heb hem nog niet getest maar ben wel zeer benieuwd.
Vooral nu ik de laatste paar dagen toch wel wat problemen met me telefoon heb gehad, ten eerste was de batterij aan het begin van de week opeens heel snel leeg aan t raken zonder dat er programma's open stonden, reageerde de telefoon in sommige gevallen erg traag, en zijn gisteren al me opera favorieten opeens plotseling verdwenen!
Dat laatste punt zit ik nu eigenlijk op dit moment nog het meeste mee. Een paar maanden geleden heb ik dit overigens ook al eens gehad, maar na een soft-reset stonden ze weer netjes in het lijstje. Nu willen ze op geen enkele manier meer terug komen....
Weet iemand waar de favorieten precies opgeslagen worden?
Wellicht dat ik me telefoon vanavond nog update, en anders in t weekend
-edit- Gefixt. Het lag aan de setting 'Encode photos in portrait mode' van Advanced Config. Die had ik een tijdje terug aangezet, maar dat moet dus niet
[ Voor 23% gewijzigd door jpbosk op 15-01-2009 18:17 . Reden: gefixt ]
Ik heb dat laatste opgelost (ook vanwege 't om de zoveel tijd updaten van de telefoon) door 'n indexje met eigen bookmarks te maken en op internet te knallen (eigen website) en die in te stellen als startpagina. Kan ik via de pc updaten als er 'n nieuwe bookmark komt en hoef ik ze nooit meer in te voeren bij 'n update van de telefooncrumpler schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:41:
[...]
Dat is zeker cool!
Vooral nu ik de laatste paar dagen toch wel wat problemen met me telefoon heb gehad, ten eerste was de batterij aan het begin van de week opeens heel snel leeg aan t raken zonder dat er programma's open stonden, reageerde de telefoon in sommige gevallen erg traag, en zijn gisteren al me opera favorieten opeens plotseling verdwenen!
Dat laatste punt zit ik nu eigenlijk op dit moment nog het meeste mee. Een paar maanden geleden heb ik dit overigens ook al eens gehad, maar na een soft-reset stonden ze weer netjes in het lijstje. Nu willen ze op geen enkele manier meer terug komen....
Weet iemand waar de favorieten precies opgeslagen worden?
Wellicht dat ik me telefoon vanavond nog update, en anders in t weekend
Kopieer opera6.adr uit windows\opera\ naar je sd-card, heb je een reservekopiecrumpler schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:41:
[...]
en zijn gisteren al me opera favorieten opeens plotseling verdwenen!
Ik wil m'n dataconnectie (3G, etc) graag automatisch laten afsluiten als ik 't niet gebruik, dus na 'n periode van 30 seconden of zo dat 't dan zelf offline gaat. Bij mijn weten zat deze optie in Advanced Config, maar ik krijg 't maar niet gevonden.
Kan iemand me op weg helpen?
Mmm, kan je dan ook een externe GPS dongle gebruiken om je batterij te sparen als je op vakantie bent bijvoorbeeld?jasring schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:32:
[...]
toetsenbord doet het bij mij na 1,5 maand nog prima
het batterij verbruik is bij normaal gebruik ruim 2 dagen zonder al te veel progjes er op en zonder de gps aan, wel haal ik gemiddeld 3x per dag mail op en bel ik een uur per dag.
als je de gps aan laat is je batterij met een paar uur leeg.
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Op het scherm zat een ronde stip, met rondom iets wat leek op een olie vlek, zoals je wel eens bij kapotte LCD schermen ziet. Ik dacht shit, mijn scherm is kapot... Als ik in die buurt op mijn scherm toetste, zag je ook dat het verkleurde als een LCD wat geen hard glas er voor heeft... Toen heb ik de batterij van de TP verwidjerd, en toen weer er in.. ff uit gelaten.. Weer aan, ja hoor nog steeds het zelfde probleem.. Maar ik zag op een gegeven moment met vol verbazing dat het probleem van zelf weer weg ging? Het loste zeg maar op ofzo.... Wat zou dat geweest zijn? Vocht in het display?? Vond het heel erg raar... Leek net of mijn scherm kapot was... Nu is het weer gewoon goed.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
[ Voor 92% gewijzigd door J.Thermaltaker op 16-01-2009 07:36 ]
Start Advanced Config > Menu > More Settings > Connections > Alles met een V op enable zetten en een tijd instellen.Eric_Cantona schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:37:
Ik wil m'n dataconnectie (3G, etc) graag automatisch laten afsluiten als ik 't niet gebruik, dus na 'n periode van 30 seconden of zo dat 't dan zelf offline gaat. Bij mijn weten zat deze optie in Advanced Config, maar ik krijg 't maar niet gevonden.
Kan iemand me op weg helpen?
Dongle zal wel niet -- imho is dat iets wat je aan de USB koppeltRommelD schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:00:
[...]
Mmm, kan je dan ook een externe GPS dongle gebruiken om je batterij te sparen als je op vakantie bent bijvoorbeeld?
Maar een los bluetooth GPS kastje doet 't gewoon
maar of je dan beter uit bent ?? -- een continue bleutooth verbinding kost ook energie
[ Voor 11% gewijzigd door JAMF op 16-01-2009 11:30 ]
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
De gevoeligheid van het touch screen van de TP (of Vario IV) is maar matig. Een eerdere tweak met Advanced Config om de gevoeligheid te verhogen bleek nauwelijks te werken. Deze tweak geeft een duidelijke verbetering:
- Ga met een registry editor (Total Commander, Resco Explorer, etc.) naar de volgende directory: HKLM/Drivers/TouchPanel
- Verander de PressureTreshold-waarde (default 240 Vario IV) in 80866 decimaal.
- Ga nu naar de directory: HKLM/Software/OEM/TFLOSettings
- Verander de FingerPressure-waarde (default 18 Vario IV) naar 1 decimaal (waarde 0 geeft een vastloper)
- Voer een soft reset uit en test de verbetering
De gevoeligheid is nu bijna even groot als bij mijn Vario III (TyTN II)
[ Voor 5% gewijzigd door JeeVee op 17-01-2009 11:04 ]
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Dat was 'm, bedankt!Deem schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:17:
[...]
Start Advanced Config > Menu > More Settings > Connections > Alles met een V op enable zetten en een tijd instellen.
Verwijderd
Opnieuw opstarten, betekend dat (ik meestal wakker wordt), maar als ik niet wakker zou worden ervan, blijft wachten op mijn pincode en dus het telefoongedeelte uit staat.
Waarom zou hij opnieuw opstarten?? Nu dus 3x in een maand gehad.
Voorheen had ik dit niet zo ingesteld en kon m'n telefoon dus 'n halve nacht aan staan (beeldscherm) voordat ik goed en wel in de gaten had dat 't zo was. Irritant, maar waarschijnlijk gaat dit niet echt anders

dit kan je met Advanced Config ook veranderen hoor! of Diamond TweakJeeVee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:28:
Gevoeligheid Touch Screen verbeteren
De gevoeligheid van het touch screen van de TP (of Vario IV) is maar matig. Deze tweak geeft een duidelijke verbetering:Opmerking: veranderingen in het register alleen uitvoeren als je voldoende zeker bent. Maak altijd eerst een backup voor het geval het mis gaat.
- Ga met een registry editor (Total Commander, Resco Explorer, etc.) naar de volgende directory: HKLM/Drivers/TouchPanel
- Verander de PressureTreshold-waarde (default 240 Vario IV) in 80866 decimaal.
- Ga nu naar de directory: HKLM/Software/OEM/TFLOSettings
- Verander de FingerPressure-waarde (default 18 Vario IV) naar 1 decimaal (waarde 0 geeft een vastloper)
- Voer een soft reset uit en test de verbetering
![]()
De gevoeligheid is nu bijna even groot als bij mijn Vario III (TyTN II)
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
Volgens mij zijn de tijdstippen verschillend bij mij. Afgelopen nacht was het rond een uur of 4 als ik me goed herinner.Eric_Cantona schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:13:
Tja, dat opnieuw opstarten durf ik niet te zeggen. Maar mijn TP "ontwaakt" elke nacht (0.00u), waarschijnlijk zoals eerder gezegd, om de agenda te updaten. Ik heb 'm nu zo ingesteld dat 't licht na 1 minuut uitgaat en dan S2U2 aanspringt en daardoor de TP na weer 30 seconden op standby gaat.
Voorheen had ik dit niet zo ingesteld en kon m'n telefoon dus 'n halve nacht aan staan (beeldscherm) voordat ik goed en wel in de gaten had dat 't zo was. Irritant, maar waarschijnlijk gaat dit niet echt anders
Tja... snap het gewoon niet... dus als ik niet van de telefoon wakker wordt, lig ik wel wakker omdat ik dit niet snap
Je hebt geen wekker nodig dusVerwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:10:
[...]
Volgens mij zijn de tijdstippen verschillend bij mij. Afgelopen nacht was het rond een uur of 4 als ik me goed herinner.
Tja... snap het gewoon niet... dus als ik niet van de telefoon wakker wordt, lig ik wel wakker omdat ik dit niet snap
Wat mij eerst een bugje leek, maar ik het nu eigenlijk wel handig vindt is dat de telefoon continu aan het trillen is als je gebeld wordt, dus niet met een stop van 2 seconden. Nu blijft ie gewoon achter elkaar trillen.
En verder geen grote verschillen, lijkt allemaal weer prima te werken
Een eerdere tweak met Advanced Config bleek nauwelijks te werken, deze tweak werkt bij mij (Vario IV) goed!rohit schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:44:
[...]
dit kan je met Advanced Config ook veranderen hoor! of Diamond Tweak
De gevoeligheid van het Touch Screen is nu goed (bijna hetzelfde als bij mijn Vario III (TyTN II)).
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Nee, dat touchresponse is dat als je het scherm aanraakt dat ie trilt (wat ik overigens ook al uitgezet heb), maar ik bedoel dat als je gebeld wordt, dan trilt normaal je telefoon ook, stopt ie 1/2 seconden, trilt ie weer 5 sec, stopt 1/2 seconden, enz. maar nu blijft ie alsmaar trillen, dus net zolang totdat je de oproep hebt aangenomen, of geweigerd.Eric_Cantona schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 08:19:
Dat is touchresponse, kan eventueel uitgezet worden in advanced config (in systeem).
Oh, verkeerd gelezen. Maar bij bellen deed m'n TP dat al hoorcrumpler schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:41:
[...]
Nee, dat touchresponse is dat als je het scherm aanraakt dat ie trilt (wat ik overigens ook al uitgezet heb), maar ik bedoel dat als je gebeld wordt, dan trilt normaal je telefoon ook, stopt ie 1/2 seconden, trilt ie weer 5 sec, stopt 1/2 seconden, enz. maar nu blijft ie alsmaar trillen, dus net zolang totdat je de oproep hebt aangenomen, of geweigerd.

Met welke ROM dan?Eric_Cantona schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:49:
[...]
Oh, verkeerd gelezen. Maar bij bellen deed m'n TP dat al hoorBij 'n sms was 't 3x 'n korte tril.
Volgens mij bij iedereen zo'n beetje, maar staat je proxy uit?itsgreen schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:47:
Zijn er mensen die op hun MDA Vario 4 Windows Live Messenger werkend hebben gekregen?
In theorie zou dat best alleen de laatste kunnen zijnEric_Cantona schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:42:
Elke ROMeOS die ik gedraaid heb sinds ik 't toestel heb.
Verwijderd
Telkens zegt mijn telefoon: kan niet volledig gedeïnstalleerd worden. Als ik Live Mesh probeer te draaien laadt ie 2 seconden het startscherm en daarna gebeurt er niets. Alle bestanden deleten met Resco Explorer had ook geen effect.
Wat kan ik doen?
Verwijderd
itsgreen schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:47:
Zijn er mensen die op hun MDA Vario 4 Windows Live Messenger werkend hebben gekregen?
Zo dusVerwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:24:
Eindelijk heb ik de oplossing gevonden!
Windows Live Messenger op je MDA Compact/Vario IV laten werken? Volg de stappen op de volgende site uit!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=438877
Succes!
Als je de telefoon lockt met de uitknop, dan gebeurt het regelmatig als hij in me zak zit dat de volume knopjes aan linkerkant van de telefoon ingedrukt worden en dat hij dan oppeens op stil staat
Zo mis ik veel telefoontjes en dat is dus zeer ergelijk als je goed bereikbaar moet zijn. Heeft iemand een tweak om de volume knoppen aan de zijkant volledig uit te schakelen of idg. als de telefoon gelockt is.
Verwijderd
Als je hem hebt gelocked, moet je even kort de aan/uit toets indrukken zodat je scherm zwart wordt...dan doen je knoppen het niet meer...Ewoudb schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:51:
Heb nu een tijdje met HTC Touch Pro als werk telefoon, maar er is iets aan met tel. waaraan ik me erger.
Als je de telefoon lockt met de uitknop, dan gebeurt het regelmatig als hij in me zak zit dat de volume knopjes aan linkerkant van de telefoon ingedrukt worden en dat hij dan oppeens op stil staat![]()
Zo mis ik veel telefoontjes en dat is dus zeer ergelijk als je goed bereikbaar moet zijn. Heeft iemand een tweak om de volume knoppen aan de zijkant volledig uit te schakelen of idg. als de telefoon gelockt is.
Hij lockt 'm niet via de standaard vergrendeling, maar zet 'm alleen standby via de aan/uitknop. Dan zijn de volumetoetsen nog wel te benaderen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:01:
[...]
Als je hem hebt gelocked, moet je even kort de aan/uit toets indrukken zodat je scherm zwart wordt...dan doen je knoppen het niet meer...
AE Button Plus is 'n programma waarmee je de volumetoetsen kunt remappen. Of 'n lockprogramma als S2U2 erop zetten. Ook vergrendeling via de "ophangknop" is 'n mogelijkheid.
Verwijderd
Zelfs als ik m'm TP niet gelocked heb via de "ophang"toets en ik druk kort op m'n aan/uit toets zodat m'n beeld zwart wordt.... werkt er helemaal niks meer hoor...(behalve dan de aan/uit toets)Eric_Cantona schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:50:
[...]
Hij lockt 'm niet via de standaard vergrendeling, maar zet 'm alleen standby via de aan/uitknop. Dan zijn de volumetoetsen nog wel te benaderen.
AE Button Plus is 'n programma waarmee je de volumetoetsen kunt remappen. Of 'n lockprogramma als S2U2 erop zetten. Ook vergrendeling via de "ophangknop" is 'n mogelijkheid.
ik gebruik eigenlijk altijd alleen de aan/uit toets om het toestel te 'locken'. Dan werkt er indaad niets meer. Gaat perfect.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 23:52:
[...]
Zelfs als ik m'm TP niet gelocked heb via de "ophang"toets en ik druk kort op m'n aan/uit toets zodat m'n beeld zwart wordt.... werkt er helemaal niks meer hoor...(behalve dan de aan/uit toets)
Have a wheelie good weekend!
Hier geen verschil, houdt t even lang uit dan met de vorige.Freaky Gabbur schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:04:
Volgens mij zorgt de nieuwe Romeos bij mij voor een enorm hoog batterijverbruik. Batterij was vandaag bijna helemaal leeg zonder hem echt gebruikt te hebben. Even in de gaten houden hoe het loopt
Wat ik vandaag wel voor t eerst heb gehad sinds dat ik dit toestel heb is een grijs scherm
Nadat ik een SMS kreeg wilde ik me scherm aandoen, was volledig grijs, daarna scherm weer uitgedaan en toen ik hem weer aanzette werkte ie wel weer normaal.
Nog nooit eerder gehad, dus dat zal ongetwijfeld aan de ROMeOS² v1.70.1NL liggen...
Er zijn genoeg reports met onverklaarbare redenen op allerlei verschillende ROMs. Het zal dus niet aan 1.70.1NL liggen.crumpler schreef op zondag 18 januari 2009 @ 01:11:
[...]
Hier geen verschil, houdt t even lang uit dan met de vorige.
Wat ik vandaag wel voor t eerst heb gehad sinds dat ik dit toestel heb is een grijs scherm![]()
Nadat ik een SMS kreeg wilde ik me scherm aandoen, was volledig grijs, daarna scherm weer uitgedaan en toen ik hem weer aanzette werkte ie wel weer normaal.
Nog nooit eerder gehad, dus dat zal ongetwijfeld aan de ROMeOS² v1.70.1NL liggen...
Happy Blessings <3
1) Regelmatig worden alle hardware keys disabled, op het moment dat WIFI een tijdje aan staat. Geen enkele hardware key reageert dan nog, en pas als je wifi uitschakeld, haalt de telefoon een beetje in als het ware (laatste paar toetsen, dus het lijkt software matig) en dan werkt het weer. Had wel ergens gevonden dat er meer mensen last van hadden, maar stond geen oplossing bij.
2) De shift toets werkt na 2 keer drukken als caps toets. FN heeft ook zo'n "sticky" functie, maar die kun je uitzetten, die van shift heb ik nog niet gevonden (registry waarde?)
On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)
Ik heb ook al een paar keer HTC gemailt, ze wisten nog niets van een update... slechte support iig van HTC.Wouser schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:45:
Wanneer komt er eens een ROM update voor de Touch Pro??? Ik snap er echt niets meer van zie dat er nu weer een ROM update is voor de Diamond... en 4de geloof ik al... Waar blijft die van HTC
Verwijderd
Je zou toch denken dat HTC (die met hun Touch Pro op de zakelijke markt richt) zijn zakelijke klanten serieus neemt. Hopelijk komt er een update want er zijn genoeg bugs die verholpen mogen worden!DaYwaLkUr schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:14:
[...]
Ik heb ook al een paar keer HTC gemailt, ze wisten nog niets van een update... slechte support iig van HTC.
Misschien eens een lijst maken om ze een handje te helpen?
BUGLIST:
- Zwak GPS signaal
- Uitvallende gesprekken bij switch Gprs en Hsdpa
- De accelerometer die sommige foto's horizontaal opslaat (terwijl verticaal genomen)
- ...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 18:53 ]
Verwijderd
Goed plan, ik voeg er 3 aan je lijst toe.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:53:
[...]
Je zou toch denken dat HTC (die met hun Touch Pro op de zakelijke markt richt) zijn zakelijke klanten serieus neemt. Hopelijk komt er een update want er zijn genoeg bugs die verholpen mogen worden!
Misschien eens een lijst maken om ze een handje te helpen?
BUGLIST:
- Zwak GPS signaal
- De accelerometer die sommige foto's horizontaal opslaat (terwijl verticaal genomen)
- ...
BUGLIST:
- Zwak GPS signaal
- GPS LAG (vertraging)
- Spontane reboot (snachts)
- Korte gebruiksduur accu
Quickgps die het soms niet meer doet @ random momentVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:05:
[...]
Goed plan, ik voeg er 3 aan je lijst toe.
BUGLIST:
- Zwak GPS signaal
- GPS LAG (vertraging)
- Spontane reboot (snachts)
- Korte gebruiksduur accu
Youtube die het soms niet meer doet @ random moment
No signature required.
en ja de batterij is standaard zo, hoe meer je van de TP gebruikt maakt hoe meer batterij er word gebruikt.
achja we zien wel wat HTC er mee doet, maar om meteen te zeggen dat het slechte service is enzo...
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Inderdaad, veel van bovenstaande opgesomde problemen kan ik me ook niet in vinden...rohit schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:06:
ik snap niet dat jullie zoveel problemen hebbe met de TP heb er vrij weinig last van. valt nooit 's avonds uit ofzo, gps werkt normaal niet echt denderend als op mijn tytn2 en p3300 maar toch hij werkt, wel last van de GPS lag maar ook niet super erg. gesprekke vallen nooit uit, mijn foto's worden goed gemaakt.
en ja de batterij is standaard zo, hoe meer je van de TP gebruikt maakt hoe meer batterij er word gebruikt.
achja we zien wel wat HTC er mee doet, maar om meteen te zeggen dat het slechte service is enzo...
Volgens mij ligt het batterij probleem ook vooral waar je je bevindt in Nederland, en hoeveel moeite ie moet doen om een goed signaal te vinden. Mijn dagelijkse leefplaats is Haarlem, en met enkele regelmaat ook een weekend ergens anders, en moet zeggen dat het wel opvallend is dat de batterij daar sneller leeg gaat. Om get HSDPA signaal daar te vinden moet ie veel meer moeite doen, en soms kan ie het gewoon ook helemaal niet vinden.
Een spontaane reboot heb ik helemaal nog niet gehad, en dat hoop ik ook zo te houden

En de GPS... tsja, de ene keer doet ie het binnen 10 seconden, de andere keer heeft ie er een paar minuten voor nodig of zelfs een reboot voordat ie een signaal kan vinden.
Maar gelukkig ervaar ik niet al die problemen die ik hier allemaal lees

het minpuntje welke ik had is middels het cabje in deze thread op xda opgelost.
super toestel dit. en ben dus ook meer dan tevreden.
Ik heb het een tijd geleden gedownload en toen deed ie het al niet. Na een harde reset deed hij het dus wel, maar na een paar maanden deed ie niks meer. Ik dacht dan doe ik maar weer een harde reset, maar dat heb ik nu inmiddels al 2x gedaan, maar hij werkt gewoon niet meer.
Vreemde is, dat ie wel probleemloos werkt op mn oude telefoon. HTC P3300 met Windows Mobile 5.0.
Alleen heb ik daar alleen GPRS verbinding waardoor het dus vrij lang duurt voordat ik een ID heb.
Bij mn HTC Touch Pro krijg ik elke keer "Sorry id not found".
Voor de rest doet alles het wel. Internet Explorer, QuickGPS download probleemloos en Opera Browser geeft ook geen problemen.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Al behoorlijk wat in dit topic en het Touch Diamond topic gelezen, maar ik heb deze vraag nog niet gezien:
Als ik 'm open slide ben ik het normale startscherm kwijt. Ik krijg dan een ander scherm, met icoontjes voor e-mail, berichten enz. Zo'n beetje alles wat op het normale startscherm staat ben ik dan kwijt (en welke ik het meest mis is wat normaal rechtsonder staat: programmas, maar ook foto's, muziek enz ontbreekt)
Iemand daar wat voor?
Serve The Humanity , Be Server
Da's juist met opzet zo gemaakt omdat het zo verrekte handig is. Met het toetsenbord uitgeschoven zie je allemaal taken die je normaal gesproken met het toetsenbord doet. Met het toetsenbord dicht juist de taken die je normaal gesproken zónder toetsenbord doet.riffey#4 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:43:
Ik heb er sinds 2 dagen ook 1. (de T-mobile MDA)
Al behoorlijk wat in dit topic en het Touch Diamond topic gelezen, maar ik heb deze vraag nog niet gezien:
Als ik 'm open slide ben ik het normale startscherm kwijt. Ik krijg dan een ander scherm, met icoontjes voor e-mail, berichten enz. Zo'n beetje alles wat op het normale startscherm staat ben ik dan kwijt (en welke ik het meest mis is wat normaal rechtsonder staat: programmas, maar ook foto's, muziek enz ontbreekt)
Iemand daar wat voor?
Maar goed, een fix om je menu-items terug te krijgen heb ik nog niet gezien. Ook niet naar gezocht.
de muziekspeler uit het flowschermpje vind wel liedjes in de bibliotheek, maar kan ze daarna niet afspelen!
en met wmp zegt ie dat deze niet genoeg geheugen heeft terwijl er maar zo'n 40% wordt gebruikt.
Ook heb ik het probleem dat ik naar iedereen kan smsen, behalve naar mn vriendin want dan geeft mijn toestel een fout aan (is als ik haar eerste letters invoer bij de geadresseerde, en daarna op haar naam klik).
iemand oplossingen?
heb al flink wat pagina's gelezen maar ben niet op een oplossing gestuit! (of ik ben scheel geworden!)
Ik denk niet dat ze iets zeggen tegen de klanten voordat ze het via de officiele kanalen bekend maken.DaYwaLkUr schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:14:
[...]
Ik heb ook al een paar keer HTC gemailt, ze wisten nog niets van een update... slechte support iig van HTC.
Dus we zullen maar gewoon moeten wachten op een officiele aankondiging en hun site in de gaten houden...
Hallo Darkoz,Dark0z schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:08:
Ik heb het probleem dat het mij soms niet lukt om een sms te sturen. Dan krijgt ik na enkele uren de melding dat het sms bericht niet verzonden kan worden. Maar achteraf blijkt hij toch verzonden te zijn
Ook ontvang is soms sms berichten van anderen niet.
Is dit probleem bij jou al opgelost?
ik heb ook verscheidene dingen geprobeerd waaronder al 2 keer een nieuwe simkaart... maar dat mocht niet baten! ik heb mijn telefoon in oktober 2008 gekregen en ik heb HI/KPN al meerdere malen verzocht mijn toestel te vervangen maar dat doen ze niet.... ze willen dat ik hem opstuur en dan ben ik hem ongeveer 4/5 weken kwijt! Ik heb een abbo van 100 euro in de maand dus daar zit ik niet op te wachten!
Groetjes Alex
Ook dit probleem heb ik bij ,mijn htc... het lijkt wel alsof hij opnieuw opstart als de telefoon vol is!Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:08:
Vannacht had ik opeens weer een spontane reset van mijn HTC Touch Pro. Ik werd wakker van het opstart geluid van de telefoon op mijn nachtkastje. Hij stond in de lader dit keer. Ik heb het weken geleden ook 2x gehad, toen lag hij niet aan de lader.
Opnieuw opstarten, betekend dat (ik meestal wakker wordt), maar als ik niet wakker zou worden ervan, blijft wachten op mijn pincode en dus het telefoongedeelte uit staat.
Waarom zou hij opnieuw opstarten?? Nu dus 3x in een maand gehad.
Heb jij toevallig ook problemen met het verzenden en ontvangen van smsjes?
groetjes
Ik heb nu een USIM en opzich heb ik geen problemen meer gehad. Maar ik heb ook met de instellingen van mn telefoon gespeeld, misschien dat daarbij toch het een en ander recht is gezet. Dus ik durf niet te zeggen wat de oplossing precies isAlexvanduist schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:40:
[...]
Hallo Darkoz,
Is dit probleem bij jou al opgelost?
ik heb ook verscheidene dingen geprobeerd waaronder al 2 keer een nieuwe simkaart... maar dat mocht niet baten! ik heb mijn telefoon in oktober 2008 gekregen en ik heb HI/KPN al meerdere malen verzocht mijn toestel te vervangen maar dat doen ze niet.... ze willen dat ik hem opstuur en dan ben ik hem ongeveer 4/5 weken kwijt! Ik heb een abbo van 100 euro in de maand dus daar zit ik niet op te wachten!
Groetjes Alex
heb je toevallig ook een hard-reset uitgevoerd?Dark0z schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:54:
[...]
Ik heb nu een USIM en opzich heb ik geen problemen meer gehad. Maar ik heb ook met de instellingen van mn telefoon gespeeld, misschien dat daarbij toch het een en ander recht is gezet. Dus ik durf niet te zeggen wat de oplossing precies is
Verwijderd
Hmmm... laatste keer hing hij inderdaad wel aan de stroom, eerdere 2 keren niet altijd. het is nu in 1 maand tijd dus 3x voorgevallen dat hij snachts ging resetten.Alexvanduist schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:52:
[...]
Ook dit probleem heb ik bij ,mijn htc... het lijkt wel alsof hij opnieuw opstart als de telefoon vol is!
nee, daar heb ik dan weer geen last van.Heb jij toevallig ook problemen met het verzenden en ontvangen van smsjes?
groetjes
Ik begrijp uw frustratie. Het is nuttig dat u ons laat weten wat er mis is met het toestel. Uiteindelijk zal het volume van opmerkingen de doorslag geven, en in het geval van de Diamond waren er een x aantal gebruikers die een x aantal issues had met het toestel. Met vriendelijke groet, Nederlandse Technische ondersteuning
Dus iedereen met een Pro met zijn allen mailen
Verwijderd
Heb al een keer verwezen naar hier in een mailtje... met opmerking: alle klachten worden hier omschreven.DaYwaLkUr schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:33:
Reactie van HTC over mijn ongenoegen van de 2e TD Diamond update en niet van de Pro!
Ik begrijp uw frustratie. Het is nuttig dat u ons laat weten wat er mis is met het toestel. Uiteindelijk zal het volume van opmerkingen de doorslag geven, en in het geval van de Diamond waren er een x aantal gebruikers die een x aantal issues had met het toestel. Met vriendelijke groet, Nederlandse Technische ondersteuning
Nooit meer wat gehoord

Verwijderd
Dat was mijn reden om een lijst samen te stellen ;-)DaYwaLkUr schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:33:
Reactie van HTC over mijn ongenoegen van de 2e TD Diamond update en niet van de Pro!
Verwijderd
Hm,Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:57:
[...]
Dat was mijn reden om een lijst samen te stellen ;-)
grijs scherm
spontaan opnieuw opstarten
programma's die vastlopen
toestel wat geheel vastloopt

heb ff niet teruggelezen naar al geplaatste items...
Kortom: beetje brakkig stuurprogramma, m'n Qtek 9100 was stabieler

Standaard rom van HTC, 1.90.404.1 NLD van 08-01-08.
Radio 1.02.25.19,
Protocol 52.33.25.17U
Ik gebruik een USIM van KPN, dus daar ligt het niet aan. Maar op plekken waar ik met andere toestellen gewoon volle HDSPA ontvangst etc heb, blijft de Touch Pro vaak heen en weer schakelen tussen G/ 3G/H, en weer terug, tot hij dan uiteindelijk uit pure armoe maar op G aan het werk gaat met downloaden. En dat schiet niet op.....
Wat betreft al de problemen met de TP, niet zeuren maar upgraden. Gezeik met garantie is ook tja, gezeik
Dus bespaar jezelf de hoofdpijn en kies een voor jou interessante ROM
Wat betreft radio ROMS, ik heb het al eens eerder geroepen. Hard-SPL -> legale (officiële) radio ROM upgrade -> terug naar fabrieks SPL.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Daarnaast natuurlijk wéér alle settings aanpassen, maar dat zou met alleen een andere radiorom niet moeten hoeven toch?
Toch maar eens mee bezig gaan binnenkort. Stiekum zit ik echter gewoon te wachten tot de officiele update van HTC.
Heb ook de .28 radio draaien, inderdaad 500% beter dan de .19.Die Bruine schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:50:
.19 is ook een vrij brakke radio. Binnenshuis heb ik met vrijwel geen enkel radioversie 3G bereik. Maar dat geldt dan ook voor andere telefoons. Sinds zondag draai ik .20M1 radio. Hiervoor tot volle tevredenheid .;28 gedraaid. .32 gaf erg veel problemen met Bluetooth bij mij. Het werkte wel, maar na een disconnect kreeg ik geen audio meer over de interne speakers. Vrijdag ben ik naar ROMeOS 1.70.3 gegaan en dat icm met TT 7.9 / .28 radio geeft wat problemen als ik een tunnel uit kom. Vandaar dat ik er zondag maar .20M1 ben gegaan. Ben benieuwd hoe de GPS nu reageert. Moet twee keer door een tunnel. Hoop wel dat het nu werkt, want het is gewoon bagger zo.
Wat betreft al de problemen met de TP, niet zeuren maar upgraden. Gezeik met garantie is ook tja, gezeik. Wie hier heeft er ooit problemen gehad met een garantieclaim? En dan bedoel ik, gezeik omdat je "illegale" ROM draaide? Je kunt altijd terug flashen, zelfs de SPL. En als dat niet lukt, is jouw telefoon waarschijnlijk al too far gone
Dus bespaar jezelf de hoofdpijn en kies een voor jou interessante ROM
Wat betreft radio ROMS, ik heb het al eens eerder geroepen. Hard-SPL -> legale (officiële) radio ROM upgrade -> terug naar fabrieks SPL.
Ben benieuwd naar je ervaring met de .20M1, kun je hier wat van je ervaringen posten?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Of wachten totdat HTC ooit met de update komt, of naar XDA gaan en een ROM downloaden en installeren. Ik draai PROven ROM 1.12 op mijn telefoon en deze is supersnel en stabiel. Perfecte telefoon dus.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:56:
Mijn HTC Touch Pro valt regelmatig uit. Ook start hij zichzelf regelmatig op (cold Boot). Af en toe dan is het hoodscherm ook helemaal door elkaar en werkt alleen een reser nog. Heeft iemand een idee???
Oh trouwens , mijn TP had precies dezelfde problemen als jij met de originele HTC ROM.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Kwa handelingen is het echt mega simpel. Je download hardSPL, je download een rom. Je dubbelklikt op de exe bij de hardSPL en wacht daarna tot het balkje helemaal vol is. Daarna dezelfde handeling voor de rom en klaar. Office 2007 installeren op een pc is moeilijkerteake schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:08:
Ik blijf het eng vinden. Ik doorgrond de stappen niet geheel. Ook met de beschreven handleidingen ben ik niet voldoende thuis in de materie.
Dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn verzoek voor een nieuwe ROM.
Ik hoop echter dat het niet alleen een Engelse ROM is.
Anyway, er is dus toch beweging.
"That was left handed..." - JJH
Tja beweging.... Ik vind het zeer slecht. Ik koop ieder jaar een nieuwe telefoon omdat meestal mijn telefoons na een jaar merkbaar mankementen beginnen te vertonen en omdat ik met de tijd mee wil gaan. Dus als het nog lang duurt met de update kan ik misschien nog een half jaar van dit toestel genieten omdat ik nu teveel mankementen heb. Ik heb geen zin in hardspl, dat moet niet noodzakelijk zijn.Jouke74 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:27:
"There is a rom update for the HTC Touch Pro currently under development however we have no date for the release of this yet. We advise you to keep checking our website www.htc.com/europe in order to keep up to date with the latest news and releases. Best regards, Europe customer support team HTC Corp. Global Service Division"
Dit is het antwoord dat ik kreeg op mijn verzoek voor een nieuwe ROM.
Ik hoop echter dat het niet alleen een Engelse ROM is.
Anyway, er is dus toch beweging.
Maar goed, als HTC denkt dat het zo moet dan kijk ik over een half jaar wel of HTC nog wel geschikt voor mij is. Zelfde als mijn brakke Telfort ontvangst na de overname door KPN. Volgend jaar voor mij zeker Vodafone.
Nu heb ik 't BT-progje van Kicksass ook eraf gehaald aangezien m'n BT ook niet meer via comm. manager werkte en nu lijkt alles weer te kloppen.
Is dit probleem bij anderen (o.a. Kicksass) bekend? Of zou er gewoon iets misgegaan zijn bij installatie? Ik heb hier voorheen geen last van gehad en de eerste paar dagen ook niet

Verwijderd
Ik heb er ook lang tegenaan gehangen, net als jij, maar ik heb vanmiddag de radiorom toch bijgewerkt van 1.02.25.19 naar de veel besproken 1.02.25.28teake schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:08:
Ik blijf het eng vinden. Ik doorgrond de stappen niet geheel. Ook met de beschreven handleidingen ben ik niet voldoende thuis in de materie.
Daarnaast natuurlijk wéér alle settings aanpassen, maar dat zou met alleen een andere radiorom niet moeten hoeven toch?
Toch maar eens mee bezig gaan binnenkort. Stiekum zit ik echter gewoon te wachten tot de officiele update van HTC.
Na het uitgevoerd te hebben kan ik zeggen dat het inderdaad zoals vermeld makkelijk is, ik zal hieronder de stappen voor je op een rijtje zetten:
1. Download de Hard-SPL (uitpakken, hierin zit 1 exe-file)
2. Download de radiorom (uitpakken, hierin zitten 2 bestanden)
3. Hang je telefoon (met meer dan 50% volle accu) aan de pc met activesync
4. Start op de computer de exe-file van de Hard-SPL-download op en volg de stappen op het scherm tot hij klaar is en opnieuw opgestart.
5. Start op de computer de exe-file van de radiorom-download op en volg de stappen op het scherm en wacht weer tot hij klaar is.
-> niet vreemd opkijken als hij bij installeren zegt "rom ...18" het is wel degelijk "...28" als hij klaar is <-
Alles bij elkaar een 10 minuten werk. En nu is de missie voltooid en alle programma's en instellingen blijven gewoon aanwezig, dus je hoeft niks opnieuw te installeren etc!
Succes!
Update: vanavond even getest en tot de conclusie gekomen dat het de LAG misschien ietsje verminderd heeft, maar het is nog steeds zeer duidelijk aanwezig. Dus het probleem waar het mij om ging is niet opgelost door deze update.
PS Of het ook mijn problemen met de GPS-LAG heeft opgelost (de reden waarom ik het deed) moet de praktijk nog uitwijzen, maar de telefoon is dus in elk geval goed gebleven en bijgewerkt naar radiorom .28 met behoud van instellingen en programma's.
Omdat HTC zelf niet met zo'n update is gekomen nog, maar ik niet langer wilde wachten heb ik voor deze update gekozen.
En om je toch weer een beetje twijfel terug te geven: alles blijft op eigen risico en aan mijn uitleg zijn geen garanties verbonden!
Update2: na enige dagen kan ik zeggen dat de accuduur aanzienlijk verbeterd lijkt te zijn sinds de flash!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 17:18 ]
No signature required.
"RaphaelHardSPL-Unsigned_190_1_3.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135). Klik op OK om de toepassing te beëindigen."
Niks aan de hand, het schijnt volgens een aantal google pagina's te liggen aan een ontbrekende .net installatie. Dat kan kloppen, die staat hier nog niet op mijn laptoppie, dus die ga ik nu eerst maar even installeren.
Je moet hem eerst unlocken om de radiorom te updaten, en dat is verboden, en dus gaat de garantie eraan.M3rcury schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:17:
Hoe zit het trouwens met garantie als je alleen je radiorom update. Dat is voor mij de enige reden dat ik absoluut niet naar een andere rom toe wil. Alhoewel alleen die radiorom wel goed klinkt, en je dus niks kwijtraakt.
Maar,
Het kan bijna niet fout gaan, of je moet de handleiding niet goed lezen.
(Accu vol, goede usb kabel, niet onder de update je pc belasten, screensaver uit etc)
Ik zeg vanuit Heerhugowaard....SUCCES met updaten, het is echt een verbetering voor je mooie HTC.
NU naar het weer met Piet Paulusma...
Op de wind van gister kan je niet zeilen

Kennelijk moet de exe daadwerkelijk op de laptop zelf staan, en niet op een andere pc in het netwerk.
[ Voor 17% gewijzigd door teake op 20-01-2009 21:02 ]
Alleen heb ik alleen maar gprs hier, om mijn werk iets betere verbinding, en kan ik probleemloos Programma Gemist kijken zonder buffering.
Iemand ook deze ervaring?
Teake, heb je het bestand uitgepakt op je bureaublad gezet, en is je active sync icoon groen (hij heeft dus verbinding)?teake schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:01:
Update: .Net35 geinstalleerd, (duurt ff....pffffff) herstart, en weer hardspl geprobeerd te installeren. We zijn een stapje verder, maar het werkt nog niet: zie foutmelding:
[afbeelding]
Kennelijk moet de exe daadwerkelijk op de laptop zelf staan, en niet op een andere pc in het netwerk.
Ja, daar zit dus het probleem. Ik heb hiervoor een tytn van htc gehad. en die is 3x terug geweest. Nu hoor van mensen om mij heen dat de daimond ook vaak terug moet. Dus ik ben een beetje bang om mijn garantie te vergallen.MillZ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:57:
[...]
Je moet hem eerst unlocken om de radiorom te updaten, en dat is verboden, en dus gaat de garantie eraan.
Maar,
Het kan bijna niet fout gaan, of je moet de handleiding niet goed lezen.
(Accu vol, goede usb kabel, niet onder de update je pc belasten, screensaver uit etc)
Ik zeg vanuit Heerhugowaard....SUCCES met updaten, het is echt een verbetering voor je mooie HTC.
NU naar het weer met Piet Paulusma...
No signature required.
ps: alle instellingen zijn inderdaad gewoon bewaard gebleven. PRIMA! JDonder Thanks voor de uitleg!
[ Voor 25% gewijzigd door teake op 20-01-2009 21:18 ]
Je kan ook weer terugflashen als er wat mee mankeert.M3rcury schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:12:
[...]
Ja, daar zit dus het probleem. Ik heb hiervoor een tytn van htc gehad. en die is 3x terug geweest. Nu hoor van mensen om mij heen dat de daimond ook vaak terug moet. Dus ik ben een beetje bang om mijn garantie te vergallen.
Ik heb me er alleen nog niet in verdiept, dus dat zou je even moeten nakijken op XDA, of iemand moet het hier zo weten.
Als je een HTC hebt niet moeilijk doen. Van HTC is bekend dat ze er absoluut niet moeilijk over doen met de garantie. Als je een branded versie hebt van T-Mobile/Vodafone is het een ander verhaal. Naar ik begrepen heb doet T-Mobile er nl. wel moeilijk over.M3rcury schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:12:
[...]
Ja, daar zit dus het probleem. Ik heb hiervoor een tytn van htc gehad. en die is 3x terug geweest. Nu hoor van mensen om mij heen dat de daimond ook vaak terug moet. Dus ik ben een beetje bang om mijn garantie te vergallen.
Zelf ga ik denk ik de .28 maar eens proberen, zit nu nog op de .19
Verwijderd
Dit topic is gesloten.