Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 5] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 86.985 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:46:
Er zullen hier vast meer mensen zijn met Telfort. Sinds een paar dagen is mijn Internet bundel ingegaan. Ik krijgt alleen maar het [G] pictogram bovenaan, maar geen [E] [HSPA] of \[3G]. Kan dit wel bij Telfort? Kan dit wel bij oude simkaarten? Die van mij is alweer 8 jaar oud ... ?

En wat zijn de juiste stappen om Edge en HSPA bij Telfort in te stellen? Ik dacht dat er ergens een post over was, maar die kan ik - als ik m nodig heb - niet meer terugvinden :'-( Natuurlijk heb ik de duidelijke handleiding van Telfort gevolgd, maar daarmee verschijnt alleen een [G]
Het eerste wat je moet doen is waarschijnlijk een nieuwe simkaart halen.
Probeer anders eens in een ander toestel, dan kun je zien of het aan je sim ligt of niet.
Buiten dat heb ik ook niet altijd 3G of H in mijn scherm staan het hangt er erg vanaf waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:08:
[...]

Probeer anders eens in een ander toestel, dan kun je zien of het aan je sim ligt of niet.
Buiten dat heb ik ook niet altijd 3G of H in mijn scherm staan het hangt er erg vanaf waar je zit.
En vaak verandert 't icoontje in 3G of H zodra je verbinding maakt, bij mij tenminste (Vodafone trouwens) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weekkey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02-2021
Eric_Cantona schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:26:
[...]

En vaak verandert 't icoontje in 3G of H zodra je verbinding maakt, bij mij tenminste (Vodafone trouwens) :)
Ja, dat is bij mij ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:08:
[...]

Bij Telfort moet je simkaart altijd geactiveerd worden voor UMTS. Belletje met helpdesk kan je hier helpen, dan zorgen ze dat dit alsnog gebeurt binnen 48 uur.

Heb je een hele oude sim, dan is die waarschijnlijk ook niet geschikt hiervoor.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, zoiets had ik al gehoord. Vandaar dat ik het aansnijd. Is er een term voor / heeft dat een functionaliteitsnaam :p ? Zodat ik wat kan gaan googlen?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Eusebius schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:47:
Ja, zoiets had ik al gehoord. Vandaar dat ik het aansnijd. Is er een term voor / heeft dat een functionaliteitsnaam :p ? Zodat ik wat kan gaan googlen?
Opbellen en vragen om "activatie van UMTS op je SIMkaart" en (afhankelijk van de leeftijd van je kaart even vragen om een nieuwe; kan ook in de winkel btw).

Zo heb ik het vorig jaar gedaan na het lezen ervan in het Telfort Mobiel Internet topic. Meer hoef je dus niet te zeggen! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crumpler schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:31:
[...]

Probeer hem dan nu eens een echte hard reset te geven, wellicht dat het daarna wel allemaal goed gaat want anders is er denk ik toch echt wat mis met je toestel als je dus bij een soft-reset alles opnieuw moet instellen :/
Daar moet ik rustig voor gaan zitten, want daarna moet ik dus alles weer opnieuw instellen... hmmm... :/
(UPDATE 8-12-2008: inmiddels toch gedaan, harde reset, programma's opnieuw erop, tweaks in register nog niet. Tot nu toe lijkt het beter... nog niet weer hoeven calibreren etc.)

Overigens had ik vandaag 1x bij het "wakker worden" van de telefoon dat het scherm zwart bleef. Maar dat heb ik al vaker hier in het topic voorbij zien komen.

PS Als ik toch ga hard-resetten, zou ik natuurlijk een custom rom erin kunnen plaatsen.
Hebben die custom roms ook hetzelfde Touch Flo systeem? Ziet het er anders uit of is het alleen achter de schermen verbeterd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sinds afgelopen zaterdag de Touch Pro in gebruik :)

Zonder twijfel, mooiste verpakking die ik ooit heb gezien bij telefoons :P Hij werkt erg fijn, hier en daar nog even wennen qua keyboard (hij is iets anders dan de 9100), grootste nadeel blijft dat ik dus een Vodafone branded versie hebt en dus de hele touchflo in wit/rood is opgemaakt, had ik toch liever de zwarte versie. (ook heb ik zo'n grote banner in muziekspeler, flink irritant als je weer eens er net naast klikt).

Ook er een 2GB kaartje bij genomen, werkt direct en voor mij op het moment meer dan genoeg. Nadeel (wat eigelijk meer Windows is), gelijktijdig de 9100 en Touch Pro aansluiten wil niet werken in windows, de eerst-aangesloten wordt verbinding verbroken. (had handig geweest voor kopieren).

Eigelijk zonder weinig problemen mijn oude gegevens overgezet (PIM backup), direct erna dat SMS threaded view meteen uitgeschakeld van registry :P

Even wat voor/nadelen van mijn eerste 2 dagen gebruik:
Voordelen:
-snel, hier en daar een 'hikje', maar zo enorm veel sneller dan mijn oude 9100.
-touchflo, erg handig stukje software, even wennen maar werkt eigelijk erg lekker.
-keyboard, eindelijk met een aparte 1-0 stuk, goed verlicht en toch goed typbaar.
-Scherm, hoge resolutie, erg kleurrijk.
-Default applicaties, zoals Youtube, Googlemaps, (1 map) Tomtom.

Nadelen:
-Capslock zit te dichtbij de A, regelmatig al tegengekomen :P
-Veel default instellingen zijn niet wenselijk (threaded sms, geen keylock, etc)
-Screenprotector, ik had weer 2 haartjes/stofjes achter mijn protector (ja ja eigen fout :P).
-Handsfree speaker, zeker tov de 9100 kwaliteit van het geluid een heel stuk minder.
-Ophangen/annuleren knoppen op het moment nog erg onduidelijk. Zal wel gewenning zijn.

Overal, vooralsnog een erg goeie vervanging van mijn 9100. Al is het nog hier en daar wat wennen vind ik het nu al een superphone :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Vandaag ga ik mijn Touch Pro ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Michael Knight schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:41:
[...]

Zo heb ik het vorig jaar gedaan na het lezen ervan in het Telfort Mobiel Internet topic. Meer hoef je dus niet te zeggen! :)
A, daar had ik moeten zoeken :) Helemaal vergeten dat dat topic ook nog bestaat ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Michael Knight schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:41:
[...]

A, daar had ik moeten zoeken :) Helemaal vergeten dat dat topic ook nog bestaat ... TNX

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
SinergyX schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:51:

-Ophangen/annuleren knoppen op het moment nog erg onduidelijk. Zal wel gewenning zijn.
Hier heb ik ook last van, dacht dat 't aan mijn gewenning lag, heb afgelopen zondag in de praxis echt 10 minuten lopen kloten toen ik m'n vriendin wilde bellen, hele tijd dacht ik dat ik op 'opnemen' drukte (op 't scherm) maar d'r gebeurde niets, druk ik vervolgens ook een paar keer op de echte knop voor opnemen, gebeurd er ook niets, hebben jullie hier iets voor getweaked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
SinergyX schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:51:
knipje
Ik zou ook wel een geluidsmelding willen horen als ik zelf ophang
Nu kan ik alleen iets instellen als de verbinding verbreekt aan de andere kant (heet geloof ik calldrop)
Op mijn P3300 kreeg ik gewoon ook die drie verbinding verbroken tonen als ik zelf ophing.
Ik mis dit wel, wie het weet graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op de 9100 hoor je ook een 'zachte' toon 2x nadat de lijn is verbroken.

Ik kreeg telefoontje, die wilde ik ophangen, druk dus die rechter 'hoorn' in. Leek op te hangen, maar zit ik daarna opeens in mijn 'telefoon' scherm. (die 2 regels bel-geschiedenis en 9 cijfer display), terwijl ik midden in een SMS zat. 2de keer probeerde ik die <- toets, gebeurde er gewoon niets :+ Toch nog wat meer testen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat als je de Radio ROM update naar versie 1.02.25.28 dit mogelijk de vertraging van TomTom oplost. Ik heb deze ROM gedownload, maar durf nog niet zo goed deze erin te flashen...

Vraag 1. Heeft iemand hier dit inderdaad al ervaren dat dit het probleem oplost?

Vraag 2. Heeft het updaten van de Radio ROM net als het updaten van de gewone ROM tot gevolg dat alles weer gereset is, dus alles opnieuw installeren?

Ik heb namelijk ook het al vaker genoemde probleem dat Tommie zo'n 50 meter achter loopt. Op de rotonde ben ik dus al bij de 3e afslag, als TomTom nog maar bij de 2e is.

Oeps, deze post eerst op een verkeerde plek gezet... sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Misschien moet je voorgaande topics eens doorlezen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:11:
Misschien moet je voorgaande topics eens doorlezen? :/
Hmm... heb inderdaad antwoord op vraag 2 teruggevonden. :+ Had ik overheen gelezen, het is ook al zo'n lang stuk dit forum :O

Vraag 1 gok ik dan maar... want zie wel volop advies dit te doen, maar niet mensen die echt concreet zeggen "na de update is het 100% opgelost". Maar ik neem de gok en dus heb ik net geprobeerd de radiorom up te daten... lukt het me niet omdat hij telkens vast loopt... 0% geeft scherm aan en dan denkt ie de connectie kwijt te zijn. (batterij moet eruit en daarna start toestel in oude situatie weer op)

Rom 19.90.404 NLD
Radio 1.02.25.19
Prot 52.33.25.174

Ik wil dus alleen de Radiorom updaten omdat dit de GPS mogelijk ten goede komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:56:
Vraag 1. Heeft iemand hier dit inderdaad al ervaren dat dit het probleem oplost?
Het lost bij mij helemaal niks op en ik merk nergens verbetering in. En het standaard placebo-effect van een nieuwere firmware versie was vrij snel voorbij :P
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:56:
Vraag 2. Heeft het updaten van de Radio ROM net als het updaten van de gewone ROM tot gevolg dat alles weer gereset is, dus alles opnieuw installeren?
Zoals eerder gezegd is, nee. Je moet echter wel eerst HardSPL installeren en daarna pas de radio ROM. Aan je laatste post te zien heb je dat eerste wellicht niet gedaan. Beide installers zeggen dat je data kwijt kunt raken dus ik was wat huiverig, maar ik ben niks kwijtgeraakt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Waarom is het CPU verbruik zo hoog trouwens?

Altijd 50% ofzo :{

Bij de Xperia X1 van mijn broer is het 33%, en die is ook merkbaar sneller.

Is er een gedetailleerde taskmanager waarmee je kan zien wat er draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
PolluxDKB schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:01:
Waarom is het CPU verbruik zo hoog trouwens?

Altijd 50% ofzo :{

Bij de Xperia X1 van mijn broer is het 33%, en die is ook merkbaar sneller.

Is er een gedetailleerde taskmanager waarmee je kan zien wat er draait?
dat is je memorygebruik niet je cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Myedvyed schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:59:
[...]

Het lost bij mij helemaal niks op en ik merk nergens verbetering in. En het standaard placebo-effect van een nieuwere firmware versie was vrij snel voorbij :P
Ik denk dat het per rom verschillend is. Bij mij heeft het wel wat verbeterd maar dat had meer te maken met het krijgen van een fix dan met de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:59:
[...]

Hmmm... dat is jammer, hoopte iets anders te horen... :/
[...]

Zoals eerder gezegd is, nee. Je moet echter wel eerst HardSPL installeren en daarna pas de radio ROM. Aan je laatste post te zien heb je dat eerste wellicht niet gedaan. Beide installers zeggen dat je data kwijt kunt raken dus ik was wat huiverig, maar ik ben niks kwijtgeraakt verder.
Ik heb die bestanden op de computer gezet en vanaf daar gestart. Dus niet op de HTC zelf.
En heb dus de originele gewone rom die erin zat niet geflasht. Dus hier ergens zal ik wel iets fout doen.
HTC begon wel aan het proces en zowel PC als HTC gaven 0% aan en bleven daar op hangen tot de foutmelding kwam.

PS de fix is bij mij wel al goed, gaat alleen om de vertraging.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:46:
[...]

Hmm... heb inderdaad antwoord op vraag 2 teruggevonden. :+ Had ik overheen gelezen, het is ook al zo'n lang stuk dit forum :O

Vraag 1 gok ik dan maar... want zie wel volop advies dit te doen, maar niet mensen die echt concreet zeggen "na de update is het 100% opgelost". Maar ik neem de gok en dus heb ik net geprobeerd de radiorom up te daten... lukt het me niet omdat hij telkens vast loopt... 0% geeft scherm aan en dan denkt ie de connectie kwijt te zijn. (batterij moet eruit en daarna start toestel in oude situatie weer op)

Rom 19.90.404 NLD
Radio 1.02.25.19
Prot 52.33.25.174

Ik wil dus alleen de Radiorom updaten omdat dit de GPS mogelijk ten goede komt...
radio rom .28 is zeker wel rlxt ;) en heeft egt wel voordelen! fix in 14 seconden, in huis ;) batterij gaat iets langer mee, en de kwaliteit van gesprekken is bij mij wat hoger geworden. de tomtom problemen zijn nog niet helemaal uit de wereld geholpen, een radio rom update zal dit ook niet fixen voor je ;)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:13
Na de update naar de ROMeOS² v1.40.1, en de Radio ROM 1.02.25.28 werkt de GPS bij mij ook een stuk beter, wat ik vanmiddag heb kunnen testen :)

Enigste wat mij nog wel behoorlijk tegen valt, is het volume tijdens het bellen. Het lijkt juist wel of dat het zachter is geworden, terwijl ik juist begrepen had dat je met bovenstaande combinaties aan ROM's het volume op zo'n 60% kon instellen om degene goed te verstaan! :/
Moet ik soms nog iets instellen, doe ik iets verkeerd, of ... ? :?

En het laatste wat me nog is opgevallen na de ROM update is dat je niet meer rechtsboven op het pijltje kan klikken om alle actieve programma's te zien, en ze te openen of te sluiten.
Nu moet je eerst helemaal via Taakbeheer er heen, en vanaf daar kun je ze pas 'switchen' of sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mijn TP ook voor mijn werk gebruik heb ik meerdere email accounts die ik synchroniseer. Als eerste mijn live account die ik veel voor onzin en msn gebruik.

Daarbij heb ik een betaald account die ook op mijn computer in outlook gebruik. Maar als ik deze op de telefoon instel als outlook account, kan ik niks verzenden en ontvangen. Daarom heb ik de account los ingesteld (pop en smtp server). Nu staat hij 2 keer in mijn telefoon, 1x onder outlook en een keer onder de account die ik heb ingesteld. De account die ik heb ingesteld is nu wel in staat om email te verzenden en te ontvangen. De outlook account is hier nog steeds niet toe in staat, tenzij er wordt gesynchroniseerd met de computer dan komen alle mails er in te staan.

Ik zou graag willen dat ik maar 1 account op mijn telefoon heb die en kan zenden en ontvangen EN met outlook synchroniseerd.

Het gaat hier dus om het betaalde account, het live account werkt prima!

Zijn er meer mensen die hiermee hebben liggen worstelen (of ik zie iets over het hoofd) en is er ook een oplossing voor?

Edit:
Ik heb zojuist nog even verder liggen worstelen en het is zo dat wanneer ik een mail verstuur en ik deze met mijn telefoon ophaal hij in mijn postvak in blijft staan. Op mijn computer kan ik deze mail dus opnieuw binnen halen als ongelezen email. Heb ik dit bericht eenmaal op mijn computer binnen gehaald, dan is het neit meer mogelijk om het bericht op mijn telefoon terug te halen.
Als ik dan weer synchroniseer staat het bericht wel weer in mijn outlook account op mijn telefoon.

Iemand suggesties?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 10-09 16:21
crumpler schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:10:
Na de update naar de ROMeOS² v1.40.1, en de Radio ROM 1.02.25.28 werkt de GPS bij mij ook een stuk beter, wat ik vanmiddag heb kunnen testen :)

Enigste wat mij nog wel behoorlijk tegen valt, is het volume tijdens het bellen. Het lijkt juist wel of dat het zachter is geworden, terwijl ik juist begrepen had dat je met bovenstaande combinaties aan ROM's het volume op zo'n 60% kon instellen om degene goed te verstaan! :/
Moet ik soms nog iets instellen, doe ik iets verkeerd, of ... ? :?

En het laatste wat me nog is opgevallen na de ROM update is dat je niet meer rechtsboven op het pijltje kan klikken om alle actieve programma's te zien, en ze te openen of te sluiten.
Nu moet je eerst helemaal via Taakbeheer er heen, en vanaf daar kun je ze pas 'switchen' of sluiten.
van het belle heb ik nu ook omdat ik originele rom gebruik, die is bij mij veel sneller als de custom rom van Monx. alleen ja geluid is zacht...

het pijltje kan je aanzetten, door naar die Taakbeheer te gaan en aanvinken dat je op je Today scherm moet weergeven. ik heb hem ook gewoon! anders ff op XDA een taskmanager zoeken.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie de mobiele nummers van je contacten opgeslagen?

+31 6 12 34 56 78 is wat ik normaal altijd deed, dit lijkt WM6.1 echter bij de SMS inbox niet te kunnen conventeren naar de contact persoon naam? WM6.0 kon dit wel.

Echter krijg ik +31 612345678 en +31612345678 ook niet lekker werkend. Als ik als eerste een sms stuur krijg ik netjes de contact persoon naam te zien. Zodra ik een sms terug krijg word dit weer het nummer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik sla al mijn contacten ook op als +31612345678. Heb hier verder geen problemen mee, met zowel het bellen als met het smsen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb er alle exotische versies van het opslaan van een nummer, ze lijken allemaal netjes te worden herkend bij SMS inbox. Zelfs internationale nummers blijven goed werken.

Heb dat hele wit/rood Touchflo nu wel gezien, komende dagen maar op zoek naar de andere roms. (vond die US branded looks wel stoer, met dat neo-gekleurde menu items :P)

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 09-12-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het stomme, bij bellen gaat het bij alle notaties wel weer goed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTM
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:12:
Omdat ik mijn TP ook voor mijn werk gebruik heb ik meerdere email accounts die ik synchroniseer. Als eerste mijn live account die ik veel voor onzin en msn gebruik.

Daarbij heb ik een betaald account die ook op mijn computer in outlook gebruik. Maar als ik deze op de telefoon instel als outlook account, kan ik niks verzenden en ontvangen. Daarom heb ik de account los ingesteld (pop en smtp server). Nu staat hij 2 keer in mijn telefoon, 1x onder outlook en een keer onder de account die ik heb ingesteld. De account die ik heb ingesteld is nu wel in staat om email te verzenden en te ontvangen. De outlook account is hier nog steeds niet toe in staat, tenzij er wordt gesynchroniseerd met de computer dan komen alle mails er in te staan.

Ik zou graag willen dat ik maar 1 account op mijn telefoon heb die en kan zenden en ontvangen EN met outlook synchroniseerd.

Het gaat hier dus om het betaalde account, het live account werkt prima!

Zijn er meer mensen die hiermee hebben liggen worstelen (of ik zie iets over het hoofd) en is er ook een oplossing voor?

Edit:
Ik heb zojuist nog even verder liggen worstelen en het is zo dat wanneer ik een mail verstuur en ik deze met mijn telefoon ophaal hij in mijn postvak in blijft staan. Op mijn computer kan ik deze mail dus opnieuw binnen halen als ongelezen email. Heb ik dit bericht eenmaal op mijn computer binnen gehaald, dan is het neit meer mogelijk om het bericht op mijn telefoon terug te halen.
Als ik dan weer synchroniseer staat het bericht wel weer in mijn outlook account op mijn telefoon.

Iemand suggesties?
Kijk bij outlook even naar de instelling "kopie van bericht op server achterlaten" staat ergens bij je accountinstellingen. Ik neem aan dat die instelling ook op de TP ergens zal zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een goed hoesje gevonden voor mijn HTC Touch Pro. :) Nu kan ik tenminste met 1 hand opnemen als ik buiten ben. Want zie maar eens met 1 hand je toestel uit het meegeleverde hoesje te krijgen.

Bij Belcompany (wellicht ook in vele andere winkels te koop) van het merk adapt-mobile een speciaal voor dit toestel ontworpen hoesje voor 18 euro gekocht.
Toetsenbord kan ook uitgeschoven worden en dus gebruikt worden terwijl hij in de hoes zit.
(Alleen de autohouder al hij niet met hoes en al inpassen. Verder hoeft ie nooit meer uit de hoes bij normaal gebruik.)

Je moet alleen accepteren dat het geheel een stuk dikker is met zo'n leren hoes er om heen.

Afbeeldingslocatie: http://www.adapt-mobile.com/images/products/Leather%20HTC%20Touch-O.jpg

Zie hier het product: http://www.adapt-mobile.com/mobile/detail.php?p_id=113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bij vallen heb je er nog niets aan omdat de hoeken vrij zijn van bescherming... neem dan geen hoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me ook mateloos te storen aan dat fluisterspeakertje van de TP! Man, vergeleken met mijn vorige nokia en samsung lijkt deze wel de helft zachter.

In een beetje rumoerige ruimte moet je heel goed concentreren om iemand te verstaan, ja of op speaker zetten maar dan luister iedereen weer mee...ook niet altijd wenselijk.

Is er een mod om die speaker even op te pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb nu gmail ingesteld in de touch pro, althans ingesteld... hij detecteerde automatisch de instellingen en ik kon er niks aan veranderen. Gebruikt hij nu wel of niet imap? Want ik kan dat nergens terug vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Tsurany schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:50:
Ik heb nu gmail ingesteld in de touch pro, althans ingesteld... hij detecteerde automatisch de instellingen en ik kon er niks aan veranderen. Gebruikt hij nu wel of niet imap? Want ik kan dat nergens terug vinden.
als ik me niet vergis gebruikt hij dan gewoon pop3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:06:
[...]

als ik me niet vergis gebruikt hij dan gewoon pop3
Is er dan een mogelijkheid om imap in te stellen? Want ik zie ook nergens opties om het aan te passen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:21:
[...]

Is er dan een mogelijkheid om imap in te stellen? Want ik zie ook nergens opties om het aan te passen.
POP3 met behoud van berichten is denk ik verstandiger... ik wil geen GB binnen trekken over G3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:39:
[...]

POP3 met behoud van berichten is denk ik verstandiger... ik wil geen GB binnen trekken over G3 :D
Oke is misschien verstandiger.

Nu iets anders, ik heb tomtom geinstalleerd, gewoon de .cab via de telefoon installeren, maar nu staat het niet in mijn programma's lijst waardoor ik moet browsen via verkenner naar het bestand om tomtom te starten ipv gewoon programma's en dan tomtom. Doe ik iets verkeerd? lijkt mij niet want ik zou niet weten wat nog meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

misschien een oude tomtom installatie die in de weg zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:14:
misschien een oude tomtom installatie die in de weg zat?
Klopt ja, alles verwijderd en opnieuw een andere gedaan en dat werkte wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:55:
[...]

Oke is misschien verstandiger.
Standaard download ie maar de laatste 3 dagen.

Volg deze even: http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=78886
Let vooral even op stap 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:32:
[...]
Standaard download ie maar de laatste 3 dagen.

Volg deze even: http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=78886
Let vooral even op stap 3. :)
Aah daar las ik gewoon overheen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:34:
[...]

Aah daar las ik gewoon overheen, top!
Heb hem zelf ook 3 keer moeten doen voor ik door had dat ik over wat heen las. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
voor de geinteresseerden (weet niet of hij al eerder gepost is):

Touch Pro service manual.

klik

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:12:
En bij vallen heb je er nog niets aan omdat de hoeken vrij zijn van bescherming... neem dan geen hoesje :)
In principe heb ik een hoesje voor algemen bescherming, niet alleen tegen vallen. En wat het vallen betreft... ook dat valt wel mee, als het hoesje gesloten is kan bijna niks de grond raken als hij valt.De voorflap beschermd de bovenste helft van het toestel doordat ie uitsteekt, de onderste helft is volledig omsloten. De bovenkant is ook volledig omsloten door de flap, de zijkanten zijn voldoende beschermd. Alleen de hoeken aan de voorkant onderaan zou je over kunnen discussieren.
Bescherming is dus bijna perfect. Inderdaad met enige pech, als hij precies verkeerd valt... dan zou eventueel een puntje van de voorkant van de onderste hoek de grond kunnen raken.

maar tja, hoever wil je gaan... als hij in de vijver valt is ie ook stuk.

Groot voordeel van dit type hoesje is dat het toetsenbord te gebruiken blijft, zonder dat je hem uit de hoes hoeft te nemen en dat ie in de meeste gevallen voor mij voldoet.

Maar ieder zijn voorkeur, mij bevalt dit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Mischa_NL schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:13:
[...]

dat is je memorygebruik niet je cpu.
Nou waarom is dat zo hoog dan? Constant 50%?

Kan je nog exact zien welk programma welk aandeel van het geheugen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er een landelijke DSL storing is zit ik lekker via HDSPA via mijn USB kabel te internetten, werkt echt super snel... even cachen en dan gaat het als een trein.

Het gekke is dat bij gebruik van de GPS en HDSPA het rond de camera echt warm wordt... meerdere mensen dit gemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 03:22
PolluxDKB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:57:
[...]

Nou waarom is dat zo hoog dan? Constant 50%?

Kan je nog exact zien welk programma welk aandeel van het geheugen gebruikt?
hoog?

Geheugen is er voor om gebruikt te worden toch..
Start eens een zooi programma's op, ik wed dat je hem niet boven de 75% krijgt.. zolang je niet bij de 100% komt is er niks aan de hand.

Sterker nog.. doordat er voldoende geheugen is laat ik alles lekker open staan. Als ik opera aanklik staat ie daardoor meteen op m'n scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Na een paar dagen TP-plezier heb ik toch een paar vragen...

* Ik krijg met geen mogelijkheid mijn (officiele) Pocket Informant geïnstalleerd (Pocket_Informant_Pro_DE_Smart_Setup_B731.exe, november 2006). Kan het zijn dat deze te oud is voor WM6.1? Het stukje lokale install gaat goed, maar er gebeurt niks op de TP.

* Ik heb de NL-versie van de TP en zou graag het GPS-deel willen gebruiken (mijn oude GPS-ding is echt oud aan het worden). Nou zie ik her en der TomTom 7 genoemd, maar die zit hier dus niet bij. Zijn er goede alternatieven? Ik wil wel graag de interne GPS-antenne gebruiken, niet dat gefrot met een extern ding (vraag me trouwens af hoe je die aan zou moeten sluiten. Op de mini-USB, denk ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Paul_K schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:25:
* Ik heb de NL-versie van de TP en zou graag het GPS-deel willen gebruiken (mijn oude GPS-ding is echt oud aan het worden). Nou zie ik her en der TomTom 7 genoemd, maar die zit hier dus niet bij. Zijn er goede alternatieven? Ik wil wel graag de interne GPS-antenne gebruiken, niet dat gefrot met een extern ding (vraag me trouwens af hoe je die aan zou moeten sluiten. Op de mini-USB, denk ik.)
Er zijn wel goede alternatieven, maar voor een mooie routeplanner moet je normaal gesproken betalen. Google maps is gratis maar heeft lang niet de mogelijkheden van TomTom7 of iGo 8. Dus het is eigenlijk of betalen, of een illegale versie regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Tsurany schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:54:
Google maps is gratis maar heeft lang niet de mogelijkheden van TomTom7 of iGo 8. Dus het is eigenlijk of betalen, of een illegale versie regelen.
iGo8? Nooit van gehoord. Dank je, die zoek ik eens op. Ik zal ook nog eens op de Tomtom-site kijken, heb ik gisteren gedaan maar daar zag ik toen v7 niet staan. Misschien te snel gekeken. Heb eens een Tomtom apparaat van een kennis geleend, en dat vond ik wel leuk werken, dus die software spreekt me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft iemand anders toevallig OpenTTD mobile ook? Op mijn oude 9100 (WM6 rom) draaide dit eigelijk zonder problemen, enkel resolutie was te laag. Nu op mijn TP geinstalleerd en krijg bij het opstarten na het zwarte scherm 'out of memory'. Geheugenverbruik zat ergens pas rond de 50% en een 9100 heeft tov de TP helemaal geen geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Paul_K schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:29:
[...]

iGo8? Nooit van gehoord. Dank je, die zoek ik eens op. Ik zal ook nog eens op de Tomtom-site kijken, heb ik gisteren gedaan maar daar zag ik toen v7 niet staan. Misschien te snel gekeken. Heb eens een Tomtom apparaat van een kennis geleend, en dat vond ik wel leuk werken, dus die software spreekt me wel aan.
Kijk anders eens in het nieuwsbericht op de frontpage van vodafone, staan ook een paar gratis navigatie applicaties in genoemd, hoewel die volgens mij niet op hetzelfde niveau zitten als TomTom qua gebruikersgemak kan het t proberen waard zijn, zeker omdat het gratis is.
Net even op de tomtom site gekeken, navigator is volgens mij enkel voorgeinstalleerd op een aantal telefoons, zie het niet te koop staan. Navigator 6 is er wel, maar die gebruikt volgens enkele posts in het TomTom Navigator topic flink verouderde kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 10-12-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

Handig, dat bericht, dank je. Ook het Nav N Go iGo8 topic gevonden. Gaat goed komen. Nou Pocket Informant nog... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Is er ergens in de TP in te stellen dat ik alleen met de harde buttons op kan nemen? Ik wordt er gek van dat ik steeds gesprekken mis omdat het hoesje al voor me heeft opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ik was de crashes en al het trage gedoe zo zat op mijn vario. Heb RomeOS 1.41 NL geinstalleerd en dat is echt echt echt een aanrader voor iedereen die die telefoon gebruikt. Je hebt binnen een uur alles gebackupt, opnieuw geinstalleerd en teruggezet en je hebt gewoon opeens een supertelefoon!

Moet alleen nog even een goede theme hebben, ik zoek er 1 met zwarte letters maar ze zijn bijna allemaal met witte letters en dat zie je niet bij de meestewanneer je een foto al achtergrond hebt.
heeft iemand hier een goede theme of idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Hoe voorkom ik voortijdig opnemen :?
911GT2 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:25:
Is er ergens in de TP in te stellen dat ik alleen met de harde buttons op kan nemen? Ik wordt er gek van dat ik steeds gesprekken mis omdat het hoesje al voor me heeft opgenomen.
Dit is een bekend euvel. :( Met het freeware programma S2U2 is dit te ondervangen. :) Hier te downloaden. Aanbevolen!

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het mogelijk contacten te synchroniseren met gmail? Ik doe email via IMAP en dat werkt goed, maar kan ik nu ook de contacten synchroniseren? In gmail nooit behoefte gehad aan een contacten lijst omdat je gewoon de naam typt en ze komen uit een lijstje tevoorschijn, maar dat gaat via de mail client op de telefoon dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

Heeft er iemand ondertussen al eens een echt goed passend hoesje (leder/nepleder) gevonden voor de TP?
En dan bedoel ik er 1 die je aan je riem kan hangen, en waarvan je dus 1 flap open moet doen om je toestel er uit te halen.
Deze flap moet wel met klitterband of een drukker vast zitten...

Ik heb 1 hoesje gevonden (via dit topic en een gebruiker hier) maar die "flap" sluit met magneetje (niet veilig vind ik) en je houdt in de lengterichting aan elke kant een mm of 3 over... ik vind dat te veel (gaat schuiven).

ik zou dus graag een goed en strak passend hoesje hebben, zoals er voor de TyTn II ook was etc.

Iemand?

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K

Paul_K

su

BadBert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:56:
Heeft er iemand ondertussen al eens een echt goed passend hoesje (leder/nepleder) gevonden voor de TP?
Heb 'm niet echt in handen gehad, maar op www.pdashop.nl bij TP/Accesoires staan er 2 aangeboden. Kosten iets van €30 als ik me goed herinner. Zit daar zelf ook naar te kijken... (is er nog niet van gekomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07-2020
Missen jullie ook de taakbeheer rechtsboven in beeld (het kruisje) na het updaten naar ROMEOS 1.40.1NL? Ik moet nu altijd handmatig naar taakbeheer om programma's af te sluiten, vind het heel irritant. Met het originele versie kon je in grote logo's zien welke programmas open stonden en kon je ze makkelijk afsluiten.

Komt dit iemand bekend voor? of moet ik reinstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Zijn er al losse styli te koop voor de MDA Vario IV? Ze zijn er wel voor de Touch Pro maar die schijnen niet te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
volley schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:45:
Missen jullie ook de taakbeheer rechtsboven in beeld (het kruisje) na het updaten naar ROMEOS 1.40.1NL? Ik moet nu altijd handmatig naar taakbeheer om programma's af te sluiten, vind het heel irritant. Met het originele versie kon je in grote logo's zien welke programmas open stonden en kon je ze makkelijk afsluiten.

Edit: Ik heb overigens de Engelse RomeOS geinstalleerd, wellicht dat daar een andere versie van de HTC Task Manager voor nodig is/was? Geen idee.
---

Dit ken ik, en de oplossing is ook reeds aanwezig.

Het icoontje dat we daar verwachten is eigenlijk de applicatie: HTC Task Manager.

Ik heb even geen linkje voorhanden, maar bij mij heeft de installatie van HTC_TASK_MANAGER_2_1_34563-3R... (nogiets).cab het icoontje en de gewenste functionaliteit weer tevoorschijn getoverd.

[ Voor 8% gewijzigd door frankvdtillaart op 10-12-2008 15:01 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022

Voor de RoMeOS-ROMS moet je dit soort programma's apart installeren, deze zitten niet in de ROM.
In het topic van de ROM vind je deze aparte CABS, of in ieder geval een link daarnaartoe.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Laatst online: 00:13

Twee pagina's terug meldde ik hetzelfde 'probleem', maar door middel van deze cab (NLD_HTC_TASK_MANAGER v2_1_34563_3R.CAB) te installeren werkt het weer zoals vanouds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crumpler schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:55:
[...]

Twee pagina's terug meldde ik hetzelfde 'probleem', maar door middel van deze cab (NLD_HTC_TASK_MANAGER v2_1_34563_3R.CAB) te installeren werkt het weer zoals vanouds ;)
Wel even rebooten na de installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

Paul_K schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:15:
[...]

Heb 'm niet echt in handen gehad, maar op www.pdashop.nl bij TP/Accesoires staan er 2 aangeboden. Kosten iets van €30 als ik me goed herinner. Zit daar zelf ook naar te kijken... (is er nog niet van gekomen.)
Klopt, de ene is te groot (zelfde als bij de tytnII wordt geleverd) en de andere te klein volgens de afmetingen die ik gevonden had...
Vandaar mijn vraag

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Tsurany schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:54:
[...]

Er zijn wel goede alternatieven, maar voor een mooie routeplanner moet je normaal gesproken betalen. Google maps is gratis maar heeft lang niet de mogelijkheden van TomTom7 of iGo 8. Dus het is eigenlijk of betalen, of een illegale versie regelen.
Na een uur (letterlijk) gewacht te hebben deelde een medewerker van TomTom mij mee dat v7 alleen leverbaar is i.c.m. Vodafone en verder niet los te krijgen is voor andere toestellen waaronder dus ook de MDA Vario IV.
Dan hebben we het dus over de applicatie en niet over de kaarten.
Ik heb op dit moment de software voor mijn oude P3300 gebruikt dit werkt redelijk in samenwerking met Navigator 6, ik moet b.v. wel iedere keer 2x bij voorkeuren mijn volume aanzetten voordat het aanblijft :/
De medewerker wist mij ook te melden dat hier voorzover hem bekend hier geen verandering in gaat komen.
Tja... dus, de software is wel leuk (behalve dan Home want dat is een domme ramp)
Ik heb het dus altijd al een :( bedrijf gevonden en dat is door dit soort mededelingen en uren wachten er dus niet beter op geworden.
Ik houd het dus maar even bij v6 ondanks de oude kaarten (2007) want ik heb er dus wel iets van 100 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Kan het nu wel of niet kwaad voor de levensduur van de accu als je hem langer aan de lader laat zitten als hij vol is? Bijvoorbeeld de hele nacht aan de lader.
- Of dat je de telefoon aan de lader legt als de batterij nog maar half leeg is. Vroeger was dat altijd slecht voor een accu. Tegenwoordig hoor ik dat in sommige gevallen de accu zelf "afslaat" als hij vol is of er in elk geval tegen kan en niet slijt erdoor.
- Gezien het feit dat de optie op het toestel zit om "laden via USB sync" uit te zetten, lijkt het mij nog steeds niet goed. Dus een hele nacht aan de lader is slecht?

Wie weet hier het antwoord op?

Bij mij lijkt de accu niet langer dan een dagje vol te houden... en dan ben ik niet eens de hele dag heel actief bezig. Bluetooth aan, maar WiFi meeste tijd uit, verlichting op 30%.

Update: nu de instellingen van netwerk van auto afgehaald, kijken of dat helpt. Schijnt de accuduur ten goede te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha26
  • Laatst online: 01-02-2012
Ik ben even in de war :?

Is de touch pro nu wel of niet quad-band. Volgens de intro wel maar hier is die maar tri:
http://www.htc.com/nl/product/touchpro/specification.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MatMich schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:14:
[...]

Na een uur (letterlijk) gewacht te hebben deelde een medewerker van TomTom mij mee dat v7 alleen leverbaar is i.c.m. Vodafone en verder niet los te krijgen is voor andere toestellen waaronder dus ook de MDA Vario IV.
Dan hebben we het dus over de applicatie en niet over de kaarten.
Ik heb op dit moment de software voor mijn oude P3300 gebruikt dit werkt redelijk in samenwerking met Navigator 6, ik moet b.v. wel iedere keer 2x bij voorkeuren mijn volume aanzetten voordat het aanblijft :/
De medewerker wist mij ook te melden dat hier voorzover hem bekend hier geen verandering in gaat komen.
Tja... dus, de software is wel leuk (behalve dan Home want dat is een domme ramp)
Ik heb het dus altijd al een :( bedrijf gevonden en dat is door dit soort mededelingen en uren wachten er dus niet beter op geworden.
Ik houd het dus maar even bij v6 ondanks de oude kaarten (2007) want ik heb er dus wel iets van 100 euro voor betaald.
Hmm das wel heel vervelend. Tja ik heb het zelf niet zo heel legaal dus daarvoor is beschikbaarheid geen probleem, evenals recente kaarten. Maar wil je het legaal houden is dat helaas een probleem ja. Zou je naar een alternatief als iGo8 moeten kijken. Of natuurlijk v6 blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen bij het volgende!?

Heb het volgende probleem. Ik kan het niet voor elkaar krijgen, om via mijn laptop mijn agenda bij te werken.

Heb eerst Active Sync geïnstalleerd, en daarna Outlook.

Nu koppel ik mijn telefoon aan de laptop, dan vraagt active sync om welke gegevenstypes ik gesynchroniseerd wil hebben.
Ik heb contacten, agenda, e-mail, taken en notities geselecteerd.

Vervolgens open ik mijn outlook, maar kan op geen mogelijke manier daar mijn contactpersonen in weer vinden. En ook de gegevens die ik aan de agenda toevoeg krijg ik niet op mijn telefoon.

Dus mijn vraag is, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bvd.

(Heb google al geraadpleegd en kon hier ook niets vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:24:

Heb het volgende probleem. Ik kan het niet voor elkaar krijgen, om via mijn laptop mijn agenda bij te werken.

Nu koppel ik mijn telefoon aan de laptop, dan vraagt active sync om welke gegevenstypes ik gesynchroniseerd wil hebben.

Vervolgens open ik mijn outlook, maar kan op geen mogelijke manier daar mijn contactpersonen in weer vinden. En ook de gegevens die ik aan de agenda toevoeg krijg ik niet op mijn telefoon.

Bvd.

En als je op: synchroniseren klikt gebeurt er niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit heeft niets geen toegevoegde waarde.

Ik weet niet of ik nu stappen over sla, maar het wordt me niet duidelijk.

Via Outlook kan ik geen weg vinden om de agenda op mijn telefoon te krijgen en via Active Sync ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:53:
Nee, dit heeft niets geen toegevoegde waarde.

Ik weet niet of ik nu stappen over sla, maar het wordt me niet duidelijk.

Via Outlook kan ik geen weg vinden om de agenda op mijn telefoon te krijgen en via Active Sync ook niet.
Instellingen in je TP even checken, moet gewoon vanzelf synchen als je verbinding maakt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:56:
[...]

Instellingen in je TP even checken, moet gewoon vanzelf synchen als je verbinding maakt :Y
Helpt niets! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
heb je wel ingesteld dat met het juiste outlook account wordt gesynchroniseerd? ik heb wel eens gehad dat ik meerdere (personal)folders had binnen outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasring schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:42:
[...]

heb je wel ingesteld dat met het juiste outlook account wordt gesynchroniseerd? ik heb wel eens gehad dat ik meerdere (personal)folders had binnen outlook
tenminste je Active sync of WMDC krijg je draaiende, bij mij geen van beiden :-s

ondertussen een nieuwe verassing : ben het symbool van bluetooth kwijt in de statusbalk, kan iemand me zeggen hoe ik dat terug tover ? ik las op google dat iemand het terug kreeg door een harde reset, maar dat wil ik nu net vermijden, of ik wil het wel doen, maar hoe back ik mijn toegevoegde programma's, beltonen, wallpapers, geluiden, ... dan ? zodat ik alles vlug terug heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:27:
- Kan het nu wel of niet kwaad voor de levensduur van de accu als je hem langer aan de lader laat zitten als hij vol is? Bijvoorbeeld de hele nacht aan de lader.
- Of dat je de telefoon aan de lader legt als de batterij nog maar half leeg is. Vroeger was dat altijd slecht voor een accu. Tegenwoordig hoor ik dat in sommige gevallen de accu zelf "afslaat" als hij vol is of er in elk geval tegen kan en niet slijt erdoor.
Je eerste punt weet ik niet, het tweede punt wel.
Vroeger was dat slecht ja (nimh accu's), was het beter hem helemaal op te gebruiken. Enkel nu gebruiken ze andere type accu's (li ion) waarbij veel opladen geen enkel kwaad kan.

Fabeltje: Wat is schadelijk voor een Li-Ion batterij......
Je kan hem dus volgens mij prima in de lader laten liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 10-12-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:59:
[...]

Je eerste punt weet ik niet, het tweede punt wel.
Vroeger was dat slecht ja (nimh accu's), was het beter hem helemaal op te gebruiken. Enkel nu gebruiken ze andere type accu's (li ion) waarbij veel opladen geen enkel kwaad kan.

Fabeltje: Wat is schadelijk voor een Li-Ion batterij......
Je kan hem dus volgens mij prima in de lader laten liggen.
Ok... het wordt me steeds duidelijker...
hmm... is de originele lader van HTC (ik heb de stekker, niet dat vierkante eiland) een druppellader of niet? Dat schijnt nog verschil te kunnen maken misschien.

Verder heb ik zojuist ter (mogelijke) bevordering van de accutijd de volgende instellingen aangepast (gevonden in diverste topics en forums):

-Netwerk op GSM
-GSM-band op GSM(900+1800)+umts(2100)
-netwerk handmatig op T-Mobile gezet
Alles dus van "auto" af gehaald

Verder programma Advanced Config gebruiken en bij Power management alles enablen

programma's echt af sluiten met het Xje:
- ga naar start, instellingen, systeem, Taakbeheer. Kies nu voor tabblad 'Knop' en zorg dat je de optie 'Programma's beëindigen door op "X" te tikken' hebt aangevinkt.

Of bovenstaande werkt moet de praktijk nog uitwijzen. :)
Update: dit scheelt inderdaad erg veel heb ik inmiddels ervaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Iemand die mij kan helpen, ik ben niet zo handig met Windows Mobile. Het is me wel gelukt om mijn Touch Pro te flashen naar RomeOS maar een van mijn grootste problemen is daarmee nog niet opgelost. Op een of andere manier blijft mijn voicemail notificatie altijd aan staan. Altijd als ik mijn voicemail heb afgeluisterd ontvang ik een paar seconden later een lege SMS. Volgens mij zou dat eigenlijk een speciaal operator bericht moeten zijn dat mijn telefoon duidelijk maakt dat er geen onbeluisterde berichten meer zijn.

Heb al contact gehad met Vodafone en op hun advies voicemail uitgezet, toestel uit en sim kaart eruit en 10 min. later weer aan en voicemail weer aan. Probleem bestaat echter nog steeds.

Laatst via HushSMS mezelf een bericht gezonden (send MWI -> Voice -> Deactivate) en dat helpt (voicemail icoontje weg). Als ik daarna weer een ander bericht krijg en beluister blijft het icoontje weer rustig staan.

Behoorlijk irritant. Iemand een idee hoe ik dit voorgoed kan oplossen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:24:

Bvd.

Heb het zelfde probleem gehad.
Maar ik kwam tot de ontdekking. Als je eerst active sync hebt geïnstalleerd en daarna outlook Krijg je een foutmelding
en de verbinding kwam niet tot stand.
Simpel active sync nog een keer installeren en het werkt.

• Paul_K

Paul_K

su

BadBert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:14:
Klopt, de ene is te groot (zelfde als bij de tytnII wordt geleverd) en de andere te klein volgens de afmetingen die ik gevonden had...
Ah... duidelijk... dan hoef ik er ook niet meer verder naar te kijken. Duideluik... :s

• Paul_K

Paul_K

su

Zijn hier mensen die weten of (en als ja: hoe) je een TP kunt syncen met Thunderbird (of evt Evolution) onder Linux? Is dat mogelijk?

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:47:
[...] maar hoe back ik mijn toegevoegde programma's, beltonen, wallpapers, geluiden, ... dan ? zodat ik alles vlug terug heb ?
Sprite Backup tool. Wordt meegeleverd op de CD van de TP.

Verwijderd

Paul_K schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:56:
[...]

Ah... duidelijk... dan hoef ik er ook niet meer verder naar te kijken. Duideluik... :s
Mocht je toch nog wat weten te vinden... Dan ben ik in elk geval nog wel benieuwd. ;)

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Mijn bereik van mn htc wisselt heel erg... Ene keer heb ik 3G netwerk en soms weer H en dan opeens weer helemaal niks. Hoe valt dit op telossen?

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
Paul_K schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:14:
Zijn hier mensen die weten of (en als ja: hoe) je een TP kunt syncen met Thunderbird (of evt Evolution) onder Linux? Is dat mogelijk?
Onder windows gaat dat probleemloos met BirdieSync. Je zou eens kunnen vragen of de maker daarvan in staat is een linux-port te maken... hij reageert over het algemeen vrij goed en sportief op het forum :-)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Paul_K

Paul_K

su

Mooie tip, dank je!! _/-\o_

[edit] Even de beperkte google-faciliteiten van detelefoongids.nl gebruikt:

Dit is minder:
The problem is that BirdieSync relies on ActiveSync, a technology which is only present on Windows

Maar dit lijkt er meer op:
Unlike BirdieSync, FinchSync is freeware. It's also Java-based, making it platform independent. You should be able to run it on Windows, Mac, or Linux

[ Voor 51% gewijzigd door Paul_K op 11-12-2008 12:20 ]

• volley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07-2020
crumpler schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:55:
[...]

Super Thanks! ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig het ligt niet altijd aan mij ;-) (of mijn htc)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:57:
[...]

Heb het zelfde probleem gehad.
Maar ik kwam tot de ontdekking. Als je eerst active sync hebt geïnstalleerd en daarna outlook Krijg je een foutmelding
en de verbinding kwam niet tot stand.
Simpel active sync nog een keer installeren en het werkt.
Dit heb ik gedaan en het werkt nu eindelijk! Hardstikke bedankt voor de tip hè! ;-)

Verwijderd

Omdat ik gelezen heb dat hier mensen zijn die net als ik op zoek waren naar een 'minimalistisch' beschermingshoesje post ik dit hier maar even. De third party accessoires biz van de Touch Pro komt lijkt nu op gang gekomen, waarschijnlijk vanwege de release in de states een tijdje terug.

Hoesjes (en andere zaken):
http://search.stores.ebay...QQsaselZ197806965QQsofpZ0
En hier één die je zelf kan samenstellen: http://cgi.ebay.com/A1-EA...0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50
De extended battery oplossingen op Ebay kunnen mij nog niet enthousiast maken, alleen al vanwege de prijs. Voor 15$ dollar kun je denk ik niet een goede kwaliteit verwachten.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 07:32
Een vraagje, bestaat er voor de Touch Pro ook een programma waarmee je de ontvangst van verschillende mobiele aanbieders in de regio kan controleren?

Ik heb namelijk erg slechte ontvangste met Telfort/KPN, maar hoor dezelfde klachten met t-mobile. Ik ben er dus over aan het denken over te stappen maar ben er niet zeker van of Vodafone wel goed bereik heeft. Heb wel eens wat mensen gevraagd maar bijna iedereen zegt slecht bereik te hebben.

Ik zou dus graag buitenshuis en binnenshuis willen kijken wat de 3 aanbieders voor ontvangst hebben en dat dan meten op een aantal plaatsen in het dorp.

3 kaartjes lenen is geen optie.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dark0z schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:29:
Mijn bereik van mn htc wisselt heel erg... Ene keer heb ik 3G netwerk en soms weer H en dan opeens weer helemaal niks. Hoe valt dit op telossen?
H is erg regio afhankelijk, maar bij mij gaat hij enkel naar H op het moment dat ik internet gebruik. Kom ik in een regio waar zelfs UMTS niet beschikbaar is, springt hij terug naar GSM. Hij kiest zelf zegmaar de beste verbinding :P

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Bij mijn email (exchange activesync) staat bij iedere mail altijd standaard "allen beantwoorden" ipv beantwoorden.

Weet er iemand hoe je dit kan aanpassen naar gewoon "reply" (antwoorden)?

• Alpha26
Alpha26 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:07:
Ik ben even in de war :?

Is de touch pro nu wel of niet quad-band. Volgens de intro wel maar hier is die maar tri:
Heb het antwoord inmiddels gevonden: _AvA_ in "HTC Touch Pro (Raphael)"

Geen quad-band maar tri-band.

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
Is er al iemand die de nieuwste Google Maps heeft geinstalleerd?

http://www.pocketinfo.nl/...e-krijgt-street-view.html

Ik krijg hier de foutmelding dat hij niet werkt op mijn TouchDual :s

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Alpha26 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:34:
[...]

Heb het antwoord inmiddels gevonden: _AvA_ in "HTC Touch Pro (Raphael)"

Geen quad-band maar tri-band.
Helemaal incorrect.

Het antwoord staat weldegelijk in de TS en op http://www.htc.com/nl/product/touchpro/specification.html:
Het is een Quadband toestel.
Quad band (also known as quad-band or quadband) literally means four bands. Most people come across the term when it is used to describe a mobile phone supporting four frequency bands.
Tel even mee:
HSPA/WCDMA: Europa/Azië: 900 1 / 2100 4 MHz
Tri-band GSM/GPRS/EDGE: Europa/Azië: 900 1 / 1800 2 / 1900 3 MHz

900MHz, 1800MHz, 1900MHz, & 2100MHz = 4 frequentiegebieden = Quadband

• Alpha26
@Coromoto

Mijn excuus. Ik had preciezer moeten zijn.

Ik had moeten stellen dat dit toestel niet Quad-band maar Tri-band GSM/GPRS/EDGE is.
Op 900/1800/1900 MHz.

De verwarring zit hem erin dat ik die termen alleen associeer met GSM en niet met HSDPA.
http://www.phonescoop.com/glossary/term.php?gid=139
http://dictionary.zdnet.c...on/quad-band+handset.html

Overigens staat in de specificaties op de global site van HTC de TP als Quad-band GSM aangegeven:
http://www.htc.com/www/product/touchpro/specification.html
en op de nederlandse als Tri-band GSM

Als ik nu een TP bestel, wat krijg ik dan: Quad of tri-band GSM?

[ Voor 24% gewijzigd door Alpha26 op 11-12-2008 20:09 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.