SVS Subwoofers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Topicstarter
Reden voor dit topic:
Er loopt nog een topic uit 2004 maar deze is niet meer up to date en ik wil het even fris aanpakken. Ik ben zelf op zoek naar een subwoofer in prijsklasse 600-800 euro. Mijn keus is gevallen op het merk SVS wat jullie waarschijnlijk kennen van de cilinder gevormde subwoofers.

Ik heb de subwoofers nog nooit in het echt gezien, laat staan beluisterd. Maar ben toch op de 1 of andere manier betoverd geraakt en lees ik review na review die allemaal hetzelfde zeggen:

Ultra Deep, Best Bang for Buck, Great Service!

Voor wie?
Aangezien ik het gevoel heb dat veel mensen geïnteresseerd zijn in SVS, maar niet tot aanschaf willen overgaan omdat je ze bijvoorbeeld niet eerst kan beluisteren in NL. Wil ik in dit topic SVS-eigenaren en potentiële kopers uitnodigen om over dit merk te praten :)

De huidige Lijn van SVS is onder te verdelen in 2 categorieën:
Powered Box Subwoofers (PB) en Powered Cylinders (PC)

Afbeeldingslocatie: http://www.svsound.com/products/subs/pb13ultra/pb13ultra_textblack_grillon_basic.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.svsound.com/products/subs/PCUltra13/New/new_pcu_o_front_straight_basic.jpg
SVS PB13 Ultra
SVS PC Ultra

En om jullie een idee te geven hoe laag, laag is ;) _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.svsound.com/products/subs/charts/pc13_ultra_new_FR_popup.jpg
Hoe dit gemeten is en in wat voor ruimte e.d. is niet duidelijk, dus is het ter illustratie!

Belangrijke Linkjes
SVS Sound (USA)
Distributeur voor Nederland
Let op: Voor bestellingen moet je zijn bij L-Sound. Direct bestellen uit de USA lijkt goedkoper, maar dat valt best mee. De USA prijzen zijn excl. VAT en andere kosten (douane e.d.) Daarnaast leveren andere leveranciers (zoals in UK) niet aan NL-klanten vanwege gemaakte afspraken met L-Sound.

Mijn Dilemma
Zoals hierboven vermeld heb ik een budget van 600-800 euro. Daarbinnen vallen de volgende modellen:En nog niet hier verkrijgbaar maar zeker interessantIk heb op dit moment een Rogers L6 SW2 Subwoofer. Een prima apparaat dat redelijk laag (op medium levels) gaat en goed mijn woonruimte kan vullen. Wat ik echter wil is een subwoofer die echt "ultra" diep gaat en ook op hogere niveaus kan werken zonder te vervormen.

Bevindingen
Na wat reviews te hebben gelezen blijkt de SB12-Plus de ideale subwoofer te zijn voor de klein behuisde persoon die toch rijk geluid wil hebben. Keerzijde van de kleine behuizing is dat hij niet heel erg diep gaat en ook een soort bass-boost functie nodig heeft. Hierdoor kan deze sub over z'n nek gaat bij hoge niveaus (maar dit wordt electronisch ondervangen) . Jammer, want met de Piano lak is het werkelijk een prachtig apparaat om te zien.

De race lijkt daarom nu te gaan tussen de PB12-NSD en de PCi 25-31 ( PC12-NSD valt buiten budget) Over de PB12-NSD wordt gezegd dat hij erg groot is, maar ik heb dus geen enkel idee wat zij groot noemen? Ik had een B&W AS6 en die vond ik toch echt behoorlijk groot. De PB12-NSD wordt geroemd om zijn diepgang, hoge SPL zonder vervorming en het kunnen vullen van een ruimte. De PCi 25(hz)-31 valt hier een beetje bij achter. Zijn opvolger PC12-NSD moet dit gat dichten.

Ik vraag me af:
  • Hoe groot het hoorbare en voelbare verschil nu precies is tussen de PB en de SB. Is de veel grotere kast echt de moeite waard?
  • Welke afwegingen hebben kopers/eigenaars van een SVS sub gemaakt?
  • Hoe is de afwerking van zo'n cilinder nou precies?
  • Kan ik beter wachten op de PC12-NSD?
  • En nog brutaler: Wonen er mensen (in de Randstad) waar ik misschien een keertje mag komen luisteren naar een SVS sub ?
Afsluiting
Ik wens jullie veel discussie plezier en sta open voor mensen die graag deze layout een beetje willen strak trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gereserveerd voor updates...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 24-11-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik was vandaag bij een tweaker (heb zijn Monitor Audio speakers overgenomen) en die had zo'n SVS cylinder subwoofer. Dat was wel een mooi dingetje :)

Jammer genoeg niet in actie gehoord maar het lijkt me wel wat zo'n PC-25-31... Ik wil een cylindrische subwoofer omdat ik het een mooie verschijning vind :)

Waar heb je reviews van deze subwoofers gevonden?

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 30-11-2008 20:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik heb de mijn (PB13-Ultra) gekocht zonder te beluisteren ;-) Gewoon afgaande op wat je kan lezen over de wereldwijde gebruikers van dit product.

...nog geen moment mogen beklagen...

Wat een power!

http://www.hometheatershack.com/forums/svsound/

...is oa 1 van de verschillende fora met quasi een eigen rubriek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Waar heb je die besteld? :)

* Chevy454 vindt 1500 euro voor een sub momenteel te veel :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Chevy454 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:41:
Waar heb je die besteld? :)

* Chevy454 vindt 1500 euro voor een sub momenteel te veel :)
Tja, de Ultra-13 is uiteraard geen hobby-bob subje !
Zoiets koop je niet maar is een sub die vele jaren zal meegaan en topprestaties neerzet!

LSOUND is het kanaal voor Europa (http://www.lsound.no)

Je moet toegeven, hij trekt de aandacht...

Afbeeldingslocatie: http://www.vanham-franck.be/pics/TVMEUBEL3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:21
Zoveel geld voor een goeie sub, en dan van die melkpakjes ernaast als "fronts". aaiiiii.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170013

Chevy454 schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:58:
Ik was vandaag bij een tweaker (heb zijn Monitor Audio speakers overgenomen) en die had zo'n SVS cylinder subwoofer. Dat was wel een mooi dingetje :)

Jammer genoeg niet in actie gehoord maar het lijkt me wel wat zo'n PC-25-31... Ik wil een cylindrische subwoofer omdat ik het een mooie verschijning vind :)

Waar heb je reviews van deze subwoofers gevonden?
Haha, wat toevallig dat ik dit nog even meelees... Alles goed thuisgekregen? Bevallen ze? O+

De SVS (pci 20-39) is iig het pronkstuk in de set die ik niet zal verkopen, en als het onverwacht TOCH gebeurt dan komt er een "zwaardere" voor terug... wat een heerlijk ding is het.... Nooit onvoldoende vermogen en kan een prachtige druk tevoorschijn toveren... toegegeven: hij is groot en ietwat lomp (de opmerking: "waar heb je dat ding vandaan? Heuts automaterialen?" heb ik al vaker moeten aanhoren) maar zodra hij gaat werken zijn alle mondjes gesnoerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gemaild met SVS in de states en Jan van L Sound (Noorwegen) en zij kwamen allebei met hetzelfde advies (+ alternatieven en redenen om te kiezen voor bepaalde modellen): De SVS PCi 25-31 met custom tune naar 22hz. Volgens Jan kan hij dan moeiteloos mee met de PB12-NSD, alleen op hoge volumes zal de PB versie het winnen door de iets grotere behuizing. Dus mijn keus is gevallen op deze sub.

De SB12+ vind ik persoonlijk het mooist, alleen moet deze het toch echt afleggen tegen de versies met een grotere behuizing.

Super snelle service zowel vanuit SVS (USA) als L Sound. Ze reageren snel, nemen de tijd voor je en geven goed advies op basis van je kamer, apparatuur en speakers. Reviews? Probeer Google ;) Jammer genoeg zitten er ook van die Amerikaanse bass fanatics tussen die alleen maar beoordelen op SPL.. Maar daar prik je snel genoeg doorheen.

Bestelling Status: Afgelopen dinsdag besteld, donderdag is hij de deur uitgegaan, maar hij staat nog steeds ergens in een overslag in Noorwegen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 01-12-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
JTB81 schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:51:
Zoveel geld voor een goeie sub, en dan van die melkpakjes ernaast als "fronts". aaiiiii.
Hmm, je hebt duidelijk deze combinatie nog niet aan het werk gehoord...
Mijn DefTech Promonitor 1000'tjes zijn geen "melkpakjes" meer...

Mijn deftinitie van "melkpakjes" is eerder iets dat 10cm x 10cm kubusjes zijn en een freq-respons hebben zo steil als Eiffeltoren ;-)

Deze monitoren zijn best muziekaal, al staan ze in een ruimte van 60m² en aangevuld door de vette SVS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hier kan je kijken voor nauwkeurige metingen:
http://www.hometheatersha...s-manufacturer-model.html

Kijk bijv. ook eens naar de BK Monolith. Uiterlijk iig een stuk beter te doen ;)

edit: ow je keuze was al gemaakt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-12-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

JTB81 schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:51:
Niks mis met compacte boekenplankspeakertjes :) Zolang het maar geen mini satellieten zijn ofzo...verder is het een kwestie van smaak.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 170013 schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:03:
Haha, wat toevallig dat ik dit nog even meelees... Alles goed thuisgekregen? Bevallen ze? O+
Alles is goed aangekomen. Pap was aangenaam verrast, mijn BR5 speakers lijken nu wel heel erg iel :P Maar qua sound ben ik er nog niet helemaal overuit, ze klonken super bij jou. Een beetje te dreunerig bij mij op de Pure Audio stand van mijn Onkyo. Nu wat spelen met de locatie van de speaker want ze spelen echt super nice en heb er geen spijt van :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 01-12-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:53

MazeWing

The plot thickens...

ik was vandaag ook eens aan het kijken en kwam uit bij de website van lsound. Nu kun je daar je postcode aangeven. De prijs die je dan ziet achter het product, is dat dan incl. verzendkosten?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MazeWing schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:29:
ik was vandaag ook eens aan het kijken en kwam uit bij de website van lsound. Nu kun je daar je postcode aangeven. De prijs die je dan ziet achter het product, is dat dan incl. verzendkosten?
Nee,

Dat zie je als je op bestellen drukt. De PC 25-31 is naar mijn huis 85 euro, de PB was 104 euro...

De BK is ook meegenomen in de keuze, alleen heeft deze ook een kleine behuizing (net als de SB12+) en ik geloof toch wel in 't stukje physics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:12
Grappig, ik zit met zo'n beetje dezelfde vragen, pb12 of pci25-31, ik ben benieuwd wat je er van vind. Zijn er extra kosten verbonden aan die custom tune naar 22Hz of moet je dat zelf doen?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Zelf voor de sb12+ gegaan.

Afwegingen:
Mooie sub, niet te aanwezig
Kleine vierkante sub, goed voor waf en in de woonkamer
Diep laag loopt ver door, door roomgain (3x5m)
PEQ
Piano zwart.

[ Voor 7% gewijzigd door ksi op 03-12-2008 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
ksi schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:24:

Afwegingen:
PEQ
Piano zwart.
De SB12+ is inderdaad een mooi beestje !!
1 van de redenen dat ik de PB13 heb genomen is gewoon omdat de ruimte niet klein is ! en ik graag nog iets zou willen horen ;-)
M'n sub staat in een ruimte van 12x5 met nog verdere openingen (totaal meer als 160m³ lucht).
Zou m'n sub wel eens in een 3x4 kamertje willen zetten om het effect te ervaren ... denk dat er doden vallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ksi schreef op woensdag 03 december 2008 @ 02:24:

Afwegingen:
PEQ
Piano zwart.
Ja maar vanaf 26,7 hertz is het afgelopen. En dan vind ik het de investering niet waard aangezien ik al een sub heb staan van 700 euro die goed presteert rond de 30hz. Ook in de reviews staat dat de SB meer een muzikale sub is en een HT Sub. Maar wel jammer, want ik vind het persoonlijk de mooiste. :)
ShittyOldMan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 01:40:
Grappig, ik zit met zo'n beetje dezelfde vragen, pb12 of pci25-31, ik ben benieuwd wat je er van vind. Zijn er extra kosten verbonden aan die custom tune naar 22Hz of moet je dat zelf doen?
Custom tune is gratis. Wat ik heb gedaan is zoeken naar plaatjes van de PB12, en dat ding is toch wel erg groot voor in een woonkamer. Het hele effect van een slank meubel met daarboven op je LCD valt in het niet als er zo'n bakbeest bij staat. Voor dedicated ruimtes (zoals de jouwe) zou ik gaan voor de PB aangezien de behuizing net een tikkeltje groter is waardoor hij net iets dieper kan bij hogere niveau's.

Volgens L-Sound is het verschil tussen de PCi en de PB na het tunen echter verwaarloosbaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksi

ksi

Vergeet de room gain niet, mijn eigen sub gemeten loopt eigenlijk praktisch door tot 22Hz recht, daarna valt hij lichtjes af (zeker in vergelijking met een basreflex subwoofer, die heel snel afvallen) waardoor je op 20 Hz en zelfs 18Hz nog genoeg output "ervaart". Zelf gemeten met een Voltcraft SL-100 in een kamer van 3x5 meter.
Owja en een sub is een sub, een goed afgestelde HT sub is ook gewoon muziekaal en andersom hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door ksi op 03-12-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
> Owja en een sub is een sub, een goed afgestelde HT sub is ook gewoon muziekaal en andersom hoor

Neen, da's net effe te kort door de bocht!
Mischien hebben we een andere definitie van "muzikaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Tsja, zou kunnen. En tuurlijk heb je meer gain als je je sub in een hoek gooit bijvoorbeeld. Maar daardoor is het wel lastiger om hem goed in te stellen.
Vind zelf dat de akoestische ruimte, instellingen/setup en plaatsing vele malen belangrijker zijn of je sub muzikaal klinkt. En niet eens zozeer welke sub je dan hebt (basreflex/gesloten/veel of weinig output).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

En om nog maar even iets toe te voegen. Voor de echte lage tonen die je op voldoende SPL wil laten klinken met film ofzo is de SB12+ minder geschikt. Dacht met meten dat het eerst wel wat meeviel, maar denk dat het bij 95 db op 20 hz ongeveer wel ophoud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woei }:O

Hij is vanmiddag binnengekomen :D Even aangesloten, beetje verschillende hoeken van de kamer afgegaan en ingeregeld. Allereerst lijkt mijn Rogers sub vergeleken met deze SVS nog niets zo slecht te presteren om het mid laag-laag (30-60hz). Maar zodra het om echt laag gaat hoor je toch echt een verschil.. Erg gaaf!

Het laag is vele malen dieper en klinkt ook een stuk droger, strakker en minder ruizig. Niet echt Nederlands maar ik probeer het gevoel een beetje uit te leggen. Met muziek heb ik een beetje lopen spelen maar daar krijg ik hem nog niet helemaal lekker weggewerkt in bij m'n fronts helaas.

Wat ik ook al in andere reviews las, zodra je hem op 22hz laat tunen valt hij op hogere frequenties eerder af, en daardoor merk ik dus wel een gat met mijn relatief kleine fronts (B&W 602 s3). Maargoed verder niet echt storend aangezien het gebruik toch 70-30 is in het voordeel van film :)

En oja: Hij's groot! Ben echt blij dat ik niet voor een maatje groter ben gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Gefeliciteerd! :)

En met behulp van een decibel meter een frequentie sweep en een beetje EQen kan je best wel wat tunen qua geluid op je luisterpositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 48051 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:47:
Woei }:O

<verhaal>

En oja: Hij's groot! Ben echt blij dat ik niet voor een maatje groter ben gegaan...
PICS!!! ;) Welk model heb je nu en hoeveel was je er voor kwijt? :)

* Chevy454 twijfelt..1 of 2 ribben laten verwijderen :X

Een half open woonkamer van 7x 3,5m, welke zou dan het meest geschikte zijn? Ramen worden vervangen maar dat hoeft nu niet direct :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ ksi: thnx :) Ja heb het weekend om lekker te rommelen, beetje schuiven met alles. Altijd een leuke bezigheid :D

Ik heb de SVS PCi 22-31 (25-31 maar met tune) en de prijs inclusief bezorging is #%^ euro! Hoeveel? 654 euro :o

Mijn kamer is 4x4,2,5 (gesloten) en deze kan hij behoorlijk onder druk zetten. Leg de vraag gewoon is voor aan Jan van L Sound of 1 van de vele experts bij SVS in de States. Ze reageren snel en goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 48051 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:15:
Mijn kamer is 4x4,2,5 (gesloten) en deze kan hij behoorlijk onder druk zetten. Leg de vraag gewoon is voor aan Jan van L Sound of 1 van de vele experts bij SVS in de States. Ze reageren snel en goed :)
Dan moet ik dus naar een grotere gaan? * Chevy454 belt zijn chirurg maar... Kan pas in februari zeg hij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 13:18

Ma®tin

Hallo

Nou, ik heb net de svs pc12-plus besteld. :)
Heb er lang over nagedacht en het halve internet doorgelezen maar nu toch maar de knoop doorgehakt.
Zodra deze binnen is post ik hier wel even een verhaaltje met wat foto's.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:27:
[...]

Dan moet ik dus naar een grotere gaan? * Chevy454 belt zijn chirurg maar... Kan pas in februari zeg hij :|
Dat zeg ik niet... mail Jan of iemand uit de States met de kamerkenmerken en zij stellen wel iets voor...
Ma®tin schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:09:
Nou, ik heb net de svs pc12-plus besteld. :)
Heb er lang over nagedacht en het halve internet doorgelezen maar nu toch maar de knoop doorgehakt.
Zodra deze binnen is post ik hier wel even een verhaaltje met wat foto's.
Nice :D Ik moet ook nog even foto's schieten alleen is mijn woonruimte nu totaal NIET representatief |:(

De sub is trouwens nu helemaal afgesteld, keurig op een tegel en afgesteld met behulp van deze handleiding op HiFi.nl. Wat ik in mijn vorige post ook al melde. Het diep is strak en imposant qua volume . Als ik boven de sub hang (boven de flow port) dan hoor je geen hinderlijke ruis.

Mijn referentiemateriaal is trouwens van 1997 tot nu:
  • Sony SA-W 305: best muzikaal, voor HT geen toevoeging (in gebruik bij computer)
  • Philips, uit een HT Pack: verder niet noemenswaardig (verkocht)
  • Mivoc SW1000: voor het geld een prima subwoofer (in de opslag)
  • B&W AS.6: groot, gaat niet erg laag, aardig voor muziek, nauwelijks toevoeging voor HT. (verkocht)
  • Rogers L6SW2: mooi compact systeem, gaat redelijk laag, goed voor HT, niet voor muziek. (in gebruik)
  • SVS PCi 25-31: groot, voegt extra dimensie toe bij muziek, voegt sterrenstelsel toe bij films. _/-\o_
edit:
Ik haal overigens wel de maximale capaciteit op mijn film-kijk volume, voordat er een soort limiter in wordt geschakeld. Receiver lfe level staat op + 2, gain op de sub op 50%. Als ik de gain verder draai merk je dat hij keurig wordt beschermd. Let wel: Dit is behoorlijk hard en ik zou dit volume echt niet kunnen draaien als ik lastige buren had of in een appartement zou wonen...

Kortom het advies van SVS was gewoon precies goed :)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 08-12-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Die SVS klinkt te mooi om waar te zijn :P

Alleen nog kijken wat het mooiste gaan zijn. Ik blijf de PC13-Ultra gewoon mooi vinden, pap is het er minder mee eens. Denk dat het een combinatie van een PCI12 Ultra gaat worden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 10-12-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:17
Jullie hebben mij wel lekker gemaakt met die SVS-subs. Zelf had ik altijd het idee om een REL aan te schaffen als de tijd zover is, maar die pocket rocket van SVS spreekt mij zeer aan als die echt zo goed is. Scheelt een hoop geld en het ziet er imposant uit. Op de Amerikaanse website zie ik trouwens dat ze er al een vervanger voor hebben, wellicht even wachten tot LSound die in de aanbieding heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

ksi schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:56:
Gefeliciteerd! :)

En met behulp van een decibel meter een frequentie sweep en een beetje EQen kan je best wel wat tunen qua geluid op je luisterpositie.
Mijn ervaring is dat een decibel meter vrijwel nutteloos is voor het tunen van de subwoofer. In de meeste ruimtes krijg je in het laag geen mooie vlakke response, en dan wordt het erg lastig een goede afstemming met een decibel meter te maken. Je kunt er een grove afschatting mee maken, maar daarna moet je gewoon gaan luisteren. Dat werkt veel nauwkeuriger. (En het is sowieso het uiteindelijke doel dat het goed klinkt...)

In eerste instantie heb je altijd de neiging de subwoofer te hard te zetten. Dan is het fantastisch voor actie films, maar hopeloos voor muziek. Dat is iets waar je even doorheen moet... Als de sub voor muziek slecht klinkt, dan staat hij gewoon verkeerd afgesteld. (Of het is een slecht luidspreker combinatie, maar daar gaan we maar even niet van uit...)
De bedoeling van een sub is niet dat het hard klinkt, maar dat het laag klinkt. Liever dat de subwoofer iets te zacht, dan te hard staat. Dat harde laag komt dan vanzelf, als je het volume iets omhoog haalt. Waarbij dan mensen niet dood gaan als het hard staat, maar wel een enorme belevenis hebben....

Wat heel prettig voor instellen is, is klassieke muziek met bijvoorbeeld een cello solo. Beethoven's 5e sym. 3e stuk werkt goed, aangezien daar flinke trapjes gespeelt worden. Maar je moet gewoon veel luisteren. Je zult in eerste instantie het gevoel hebben dat de sub te zacht staat als je dan weer naar films luistert, maar later zul je merken dat het ook veel strakker, en daarmee beter klinkt. De hogere harmonische bepalen hoe strak het klinkt, en die komen voornamelijk van je normale stereo speakers. Staan die te zacht t.o.v. de sub, dan lijkt de sub te rommelen, omdanks dat de sub prima in orde is.

Top Gun met een te harde sub, lijkt imposant, maar is vooral luid, en een beetje onevenwichtig. Met een op klassieke muziek ingespeelde sub, is het niet echt hard, maar klinkt het plotseling wel als een echte straaljager. En daar ging het om.

Altijd conservatief zijn met je sub instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooie bijdrage AHBdV :)

Waar ik nu vooral last bij het afstellen, en dat is niet SVS specifiek:

Als ik mijn sub mooi wil laten aansluiten bij de overige speakers, dan moet ik hem best wat input geven (zeg +2), maar dan is het laag uit het LFE kanaal weer te aanwezig. Dit is beter op -3 maar dan merk je echt weer een gat met de overige speakers. Erg lastig :?

Cross-over op de Sub staat overigens uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 17-12-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Hmm heb toch echt met behulp van een decibel meter!!/ frequentie sweep en een PEQ de boel ingesteld dat de ontzettende bult op de luisterspot rond de 33 Hz bijna totaal verdwenen is waardoor de punch op 20 Hz ook goed gevoeld/gehoord kan worden.

Topicstarter
Dat is het voordeel van de SB12+. Mijn PCi heeft geen PEQ helaas.

Zijn er ook mensen die verstand hebben van het calibreren van twee subwoofers? Wanneer ik nu mijn tweede subwoofer aanzet dan lijkt de SVS minder te presteren... Ze staan allebei in dezelfde fase...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 28-04 17:01

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:26:
[...]

Mijn ervaring is dat een decibel meter vrijwel nutteloos is voor het tunen van de subwoofer. In de meeste ruimtes krijg je in het laag geen mooie vlakke response, en dan wordt het erg lastig een goede afstemming met een decibel meter te maken. Je kunt er een grove afschatting mee maken, maar daarna moet je gewoon gaan luisteren. Dat werkt veel nauwkeuriger. (En het is sowieso het uiteindelijke doel dat het goed klinkt...)
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik gebruik altijd een db meter in combinatie met een cd met testtonen om een sub goed af te stellen. Ik begin meestal met de testtonen van een receiver, waarmee je het volume grofweg al op het juiste niveau kunt krijgen. Daarna kun je met frequency sweeps en testtonen van verschillende hoogte nog wat nauwkeuriger bijregelen en eventueel schuiven met de sub of de luisterplek om zo een zo optimaal mogelijke instelling en opstelling te vinden. Nog mooier en handiger is om een db meter of microfoon in combinatie met een PC en het programma Room Equalizer Wizard te gebruiken, dan krijg je meteen goed inzicht in wat de sub in je luisterruimte precies doet.
Anoniem: 48051 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:04:
Dat is het voordeel van de SB12+. Mijn PCi heeft geen PEQ helaas.

Zijn er ook mensen die verstand hebben van het calibreren van twee subwoofers? Wanneer ik nu mijn tweede subwoofer aanzet dan lijkt de SVS minder te presteren... Ze staan allebei in dezelfde fase...
Zet er dan juist eens één in een andere fase. Afhankelijk van de opstelling van je subs kun je met de fase van één of beide moeten spelen zodat ze elkaar op de luisterplek niet uitdoven. Zo te horen is dat bij jou nu het geval en dan kun je inderdaad krijgen dat ze samen minder lijken te presteren dan afzonderlijk. Op zich zou je met 2 subs een wat mooiere verdeling van het laag moeten kunnen realiseren dan met één, maar het vergt nog wat meer werk om dat optimum te vinden dan bij één sub...

[ Voor 25% gewijzigd door jasjenl op 19-12-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27
Hier nog een tevreden SVS-eigenaar. Na enige omzwervingen heb ik twee maanden geleden een PC-Plus 20-39 gekocht (cilinder). Het was even schrikken toen ik `m uit de doos haalde, ik wist dat `ie groot was, maar zo groot... Zelf vind ik `m gewoon mooi, maar mijn vrouw was er minder over te spreken.

De prestaties zijn prima, in vergelijking met mijn vorige sub (BK XLS200DF) en mijn Kef Q7's in 5.0 hoor en voel je gewoon dat de SVS meer power heeft. En ja, vreselijk cliche, maar het verbetert de beleving van films enorm. Films als The Dark Knight of de LotR trilogie komen veel meer tot leven.

Zal over een tijdje, als mijn nieuwe AV-kastje klaar is foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Anoniem: 48051 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:05:
Mooie bijdrage AHBdV :)

Waar ik nu vooral last bij het afstellen, en dat is niet SVS specifiek:

Als ik mijn sub mooi wil laten aansluiten bij de overige speakers, dan moet ik hem best wat input geven (zeg +2), maar dan is het laag uit het LFE kanaal weer te aanwezig. Dit is beter op -3 maar dan merk je echt weer een gat met de overige speakers. Erg lastig :?

Cross-over op de Sub staat overigens uit :)
Dat klinkt dan alsof de afkap frequentie van de sub niet overeen komt met die van de speakers...

Als ik je goed begrepen heb, dan staat de sub gewoon op het subwoofer kanaal van een home cinema versterker? Dan zou het toch in orde moeten zijn... Die zetten gewoon een filter op 80Hz voor sub en overige.

Misschien dat je problemen het met staande golven in de kamer? Als je toevallig net op een plek luistert waar bijvoorbeeld een 30Hz versterking zit, dan merk je dat niet bij het luisteren naar muziek (weinig instrumenten gaan zo diep) maar kan het wel enorm gaat dreunen bij films.

Dan zou je eens een beetje moeten rondlopen in de kamer. Dan merk je dat vanzelf. Ik kan zonder problemen de knopen en buiken tellen op bepaalde frequenties. En die invloed is enorm...

Bij mijzelf was het net andersom... Mijn luisterpositie zat juist op een destructieve interferentie op ~ 30Hz...

Om dat te voorkomen, kun je allereerst eens de subwoofer een beetje verplaatsen. (halve tot hele meter ofzo) Een beetje meer asymmetrisch in de kamer, kan al een boel helpen. (Bij mij was dat voldoende)

Andere optie is inderdaad een tweede subwoofer, waarbij beide slechts het halve vermogen leveren. Die tweede moet je dan dusdanig plaatsen, dan je op de punten van destructieve interferentie van de eerste subwoofer, constructieve interferentie van de tweede krijgt, en vice versa. Ik denk dat dat vooral een kwestie van uitproberen is... Geen persoonlijke ervaring mee. (Eén subwoofer was duur genoeg.. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb allereerst met de fase lopen rommelen. Dan komt de SVS duidelijker terug, maar de Rogers doet werkelijk geen (hoorbare) drol meer. Zodra ik de SVS uitzet merk je dat hij duidelijk tegen fase loopt de stampen... doet dat de weergave van de fronts daardoor teniet?

Jeez wat is dit lastig.. :'(

Het wordt nu te laat om nog lekker te kunnen testen en rondlopen dus morgen weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Anoniem: 48051 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:59:
[...]

Ik heb allereerst met de fase lopen rommelen. Dan komt de SVS duidelijker terug, maar de Rogers doet werkelijk geen (hoorbare) drol meer. Zodra ik de SVS uitzet merk je dat hij duidelijk tegen fase loopt de stampen... doet dat de weergave van de fronts daardoor teniet?

Jeez wat is dit lastig.. :'(

Het wordt nu te laat om nog lekker te kunnen testen en rondlopen dus morgen weer verder :)
Als ik het zo lees, vraag ik me toch af hoe mijn Dynaudio SUB-30A zal presteren tegen een van de SVS'en.

:+

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-05 13:18

Ma®tin

Hallo

Vandaag ook mijn svs pc12+ binnengekregen. :D
Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w271/donderbokje/sub_doos.jpg

De boel was netjes en degelijk verpakt.

Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w271/donderbokje/sub_in_doos.jpg

Na de boel uitgepakt (hij is wel groot :o )en ingeregeld te hebben, maar eens een filmpje aangezet. (iron man)
Volume een klein beetje (veel) opengedraaid en na ongeveer anderhalve minuut de eerste explosie.
Wat een geweld!!! _/-\o_
Dit loopt echt zeer laag en strak door.
Mijn eerste indruk is iig zeer goed.

Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w271/donderbokje/ht.jpg

Voor diegene die zich afvraagt wat die gedeukte receiver (yamaha rx-v1900) en al die kabels daar op de grond doen, de receiver heb ik afgelopen zaterdag gekocht.
Na thuiskomst (2 keer 120 km gereden) de doos opengemaakt, blijkt er een enorme deuk in de zij- en bovenkant van de receiver te zitten.
Gelijk gebeld en nu komen ze deze tussen kerst en oud en nieuw omwisselen.
Ik wacht dus even met alles inbouwen tot ik de nieuwe heb.
De kabels moeten nog weggewerkt worden aangezien ik de luidsprekers ook pas sinds afgelopen donderdag heb.

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Poeh, en daar dacht ik dat het kleinste type wellicht wat te klein zou zijn. Wat een bakbeest! :D Nu ik hem zo naast je monitor audio's zie staan vraag ik me af of dit niet iets te grof geschut is om in huis te halen. Ik weet niet hoe een kleinere REL presteert naast deze, maar groot is de SVS wel! Thanks voor de foto's, geeft in elk geval een goede impressie.

Edit, pardon, ik was in de war met de 20-31, dat is de kleinste.

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 24-12-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 must resist this topic...

Die 20-39 is erg mooi :Y

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 24-12-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 13:24
Ik heb zelf een aantal jaren geleden een PC-Ultra uit de US laten komen.
Het ding gaat zo laag en heeft zoveel power dat het in een normale huiskamer altijd overkill is.
Uitgezonderd zijn huiskamer formaten wat voor de meeste de complete woonoppervlak is.

Na 3 jaar besloten het ding weg te doen om de reden dat het een apparaat is waar ik bij 30% vermogen mijn buren al geen plezier meer deed (mijn soort huis is zeer gehorig aangezien de vloer doorgetrokken is).
Het feit dat de sub ook echt heel laag kan komen maakt het in bepaalde scenes echt niet leuk meer.
De optie om hem nog verder terug te draaien gaf de mate van overkill en daarmee dood kapitaal des te meer aan. Ik draai momenteel zonder sub maar met 4 zware zuilen en heb niks te klagen.

Resumerend: weet waar je aan begint, als je een kleine ruimte hebt is het gauw gevuld.
Denk aan de afmetingen, het ding is echt enorm en de vrouwen vinden dat vaak serieus minder ;)
De cylinders hebben i.c.m. met de grote drivers een dusdanig grote luchtverplaatsing dat het snel genoeg is.
Mocht ik later weer een sub nemen dan is een SVS samen met REL en Velodyne een van mijn opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 24-12-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Zelf zit ik enorm te dubben over de eventuele aanschaf van een SB12-plus. Dit is eigenlijk de enige SVS die ik een beetje acceptabel vind qua omvang. Wat mij er van tegenstaat is dat ik hem nergens kan beluisteren, alle opinies die ik tegenkom zijn echter zeer positief. Aan de andere kant vind ik de REL T1, 2 en/of 3 wel erg interessant. Nadeel hiervan is dat ik volgens mij nog geen enkel objectief bericht over deze serie ben tegengekomen. Ik heb hem nog niet beluisterd, maar zelfs als ik dat doe weet ik niet of deze beter zal zijn dan de mini-SVS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martin Gefeliciteerd! :)
PHiXioN schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 17:33:
Zelf zit ik enorm te dubben over de eventuele aanschaf van een SB12-plus. Dit is eigenlijk de enige SVS die ik een beetje acceptabel vind qua omvang. Wat mij er van tegenstaat is dat ik hem nergens kan beluisteren, alle opinies die ik tegenkom zijn echter zeer positief. Aan de andere kant vind ik de REL T1, 2 en/of 3 wel erg interessant. Nadeel hiervan is dat ik volgens mij nog geen enkel objectief bericht over deze serie ben tegengekomen. Ik heb hem nog niet beluisterd, maar zelfs als ik dat doe weet ik niet of deze beter zal zijn dan de mini-SVS...
Lees deze review anders is! Of deze waarin ze vergeleken worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik wil mijn HT set ook nog steeds uitbreiden met een sub.
Per toeval kwam ik in dit topic terecht.
Ik kende SVS niet maar het ziet er erg degelijk en aantrekkelijk uit.
Welke zouden jullie aanraden eventueel?
Zelf heb ik 2 Visaton Vox 252 KE's als fronts, een Couplet KE als center en 2 Magnat Needles als rears.
Woonkamer is zo'n 35m in het kwadraad met een open keuken van nog eens 25m kwadraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:51
Als ik zo de comments lees op velen buitelandse fora, dan is de kleinste cylinder versie al genoeg voor de meeste huiskamers. Het beste lijkt mij om is wat te lezen op:

http://www.hometheatershack.com/forums/svsound/
http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=113

...aangezien GoT nog niet zo heel erg vol staat over SVS :P

En je kan evt SVS zelf ook mailen voor advies.

Ik zit overgens zelf te wachten totdat de PC12-NSD verkrijgbaar is in europa :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Normaliter zou ik ook nooit voor een "instapmodel" gaan. Heb altijd het idee dat een kleine investering bovenop het al grote bedrag vaak zorgt voor net dat meer kwaliteit ofzo. Daarom twijfelde ik ook ontzettend of ik wel voor de instap-PCi te gaan en niet moest doorsparen.

En idd na het lezen van verschillende tests, gebruikerservaringen en het persoonlijk advies van SVS/L-Sound ben ik toch blij dat ik voor de kleinste gegaan ben. Wat ik veronderstel is dat ze bij SVS kwalificeren op diepgang van de sub en op de grootte van de ruimte. Een PCi 25-31 met tune naar 22 hz loopt door met room-gain tot 18hz. En in mijn kamer 4x4x2,5 is het gewoon precies goed. Volle, diepe basweergave en voldoende geluidsdruk om films geloofwaardig te maken.

Het aanschaffen van een PC/B Ultra moet je naar mening alleen doen als je echt grote ruimtes moet vullen subsonisch laag wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik krijg een mooie vergoeding van mijn baas omdat ik tijdens nieuwjaar in China aan het werken ben. Hierdoor kan ik sneller als verwacht een SVS subwoofer aanschaffen. Ik twijfel echt nog steeds over het model. Ik denk zelf aan de PCI12plus? (van 20-39Hz) of aan de PC13 (omdat het gewoonweg kan)

Waarop kan ik het beste mijn besluit op laten rusten en wie kan ik eventueel om raad vragen? Lsound? Het begint nu al vorm te krijgen ipv een wens te blijven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 04-01-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:44:
Ik krijg een mooie vergoeding van mijn baas omdat ik tijdens nieuwjaar in China aan het werken ben. Hierdoor kan ik sneller als verwacht een SVS subwoofer aanschaffen. Ik twijfel echt nog steeds over het model. Ik denk zelf aan de PCI12plus? (van 20-39Hz) of aan de PC13 (omdat het gewoonweg kan)

Waarop kan ik het beste mijn besluit op laten rusten en wie kan ik eventueel om raad vragen? Lsound? Het begint nu al vorm te krijgen ipv een wens te blijven :)
Niet om te flamen... maar je stelt meerdere keren dezelfde vraag en het antwoord daarop wordt al meerdere keren in dit topic gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Benieuwd in wat het is geworden Chevy
Tevens bump voor svs subwoofer topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:03
heb hier een SVS staan, en wow wat een super ding ben er zeer happy mee (de buren wat minder)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Pimmetje651 schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:42:
heb hier een SVS staan, en wow wat een super ding ben er zeer happy mee (de buren wat minder)
Welke heb je ? Ik heb een PB13-Ultra staan (van de 1e levering in Belgie) en het blijft een machtig apparaat ... ook een eye-catcher trouwens ... Mensen die hier nog ni binnen geweest zijn staren even naar dat zwarte kistje 8)7 8)7

Kan me niet inbeelden ooit te moeten upgraden wat sub betreft... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Mijn inroom response van mijn sb12+

Afbeeldingslocatie: http://www.stonecase.com/images/inroomresponse.png

Erg duidelijke pieken bij 33 hz en het dubbele daarvan 67hz. Zijn resonantie modes van mijn kamer waarschijnlijk. Kan met PEQ eentje eruit filteren maar weet niet precies welke. De 33hz bijna onhoorbare en voelbare peak of de hoorbare 67 hz, waar toch meer instrumenten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:03
heb deze : http://www.svsound.com/products-sub-cyl-pc12_plus.cfm

en over het eye catcher gehalte kan ik over mee praten :)
jvanhambelgium schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:06:
[...]

Welke heb je ? Ik heb een PB13-Ultra staan (van de 1e levering in Belgie) en het blijft een machtig apparaat ... ook een eye-catcher trouwens ... Mensen die hier nog ni binnen geweest zijn staren even naar dat zwarte kistje 8)7 8)7

Kan me niet inbeelden ooit te moeten upgraden wat sub betreft... _/-\o_

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joskeuh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2021
Hier ook een eigenaar van een PB13-Ultra in rosewood. Héél tevreden mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
ksi schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:55:

[afbeelding]

Erg duidelijke pieken bij 33 hz en het dubbele daarvan 67hz. Zijn resonantie modes van mijn kamer waarschijnlijk. Kan met PEQ eentje eruit filteren maar weet niet precies welke. De 33hz bijna onhoorbare en voelbare peak of de hoorbare 67 hz, waar toch meer instrumenten zitten.
Ik had ook zoiets, met een pc13 ultra, maar heb een Velodyne sms-1 gekocht: review.
Waarbij het wel van belang is om eerst de plaatsing op basis van klank te kiezen, en dan met het kastje de pieken en dalen rechttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
ksi schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:55:

[afbeelding]

Ben je wel tevreden met je sb12+? Heeft ie genoeg punch voor zo'n relatief klein kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Hmm z'n sms-1 lijkt me super maar denk wel een beetje overkill, dan kan ik beter nog een andere sb12 aanschaffen.
Opzich is het niet een erg slechte graph vind ik ook al is hij niet retestrak. Gelukkig horen mensen onder de <80 hz ofzo amper nog meer wat maar wordt het meer ervaren.

@PhiXioN wat bedoel je precies met punch? of hij hard kan spelen? of dat hij een goede hardcore bass kan laten horen? een goede response heeft (zie pic) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat hij doelt op de voelbaarheid van de bass. Ik ben overigens nog steeds erg te spreken over mijn custom tuned PCI 22-31. Op middelhoge & vooral hoge volumes geeft deze sub echt een geweldig imposant laag weer. Gebruik hem overigens alleen voor films en games. Luister nauwelijks muziek op m'n HT set.

Krijg alleen nog steeds mijn andere sub (Rogers L6 SW2) niet mooi geintegreerd in de set. Zodra ik hem aan zet, doft hij het laag van de SVS er uit. Experimenteren met verschillende fases heeft dat nog niet op weten te lossen.

Zo'n SMS-1 (SVS heeft er nu zelf ook 1) lijkt me ideaal maar vooralsnog te duur. Stop dat geld liever in een projector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Gisteravond heb ik een tweedehands SVS 20-39 PC-plus gekocht en net heel even een klein stukje uitgeprobeerd.
Ik denk dat ik nu wel veel klachten ga krijgen van de buren, wat gaat dat ding monsterlijk diep zeg! 8)

Nu kom ik er achter dat de dieptebommen in U-571 wel degelijk vet kunnen klinken, als je maar de juiste subwoofer hebt.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17

FeaR

In GoT we trust

Van HTForum? Ik twijfel nog steeds heel erg om niet de SVS PB2-Plus die daar te koop staat te kopen >:)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Van het HTForum inderdaad. :)
Daar hoef je niet aan te twijfelen behalve als je de buren te vriend wilt houden. ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Ik ben even aan het kijken naar die mooie grafiekjes op L-Sound .
Helaas snap ik er niet veel van :)
Iemand die me hier kan zeggen hoe je die frafieken afleest of moet inbeelden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Zijn vaak niet de frequenties die je hoort als je sub in de kamer staat. Zijn dus vaak nutteloos.
Regel is ongeveer dat je genoeg punch moet hebben voor je kamer. Hoe kleiner je kamer hoe meer room gain je hebt, waardoor je geld kunt besparen door een kleiner model te kopen. De grotere subs 12 en 13 komen eerder tot hun recht in grotere kamers.

Deze room gain valt wel te berekenen. Geen idee hoe precies maar als je de afmetingen van je kamer post kan iemand hier vast wel iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Anoniem: 358597 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:57:
Ik ben even aan het kijken naar die mooie grafiekjes op L-Sound .
Helaas snap ik er niet veel van :)
Iemand die me hier kan zeggen hoe je die frafieken afleest of moet inbeelden :?
Er zitten poorten aan de bovenkant die je kunt afdichten met een stuk bijgeleverd schuim (past precies), dat is de 'tuning' waar ze het over hebben (1 poort dicht is 16Hz bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op de x-as van zo'n grafiek staat de frequentie en op de y-as hoe hard het op de frequentie gaat. Elke lijn stelt een bepaalde afstemming (tuning) voor. Je ziet bijvoorbeeld dat je met de gesloten afstemming bij x=10Hz harder gaat dan met de afstemming op 20Hz.

[ Voor 143% gewijzigd door TBTL op 20-11-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 20:14
Hier de SVS PC2000 in bestelling staan. Mijn oude subje is van een movie set (50W continue, 9 kg licht, 7 inch woofer). Nu ik een eigen huis heb is de woonkamer/keuken te groot en SVS al eens geluisterd.

Ik koos voor deze PC2000 want 500W continue power lijkt me genoeg (ook de prijs), evenals het bereik (alles onder de 30 Hz vind ik nice). Met een dB meter kon ik de overige speakers makkelijk op referentie 75dB (C) krijgen, de sub ging tot 60 max (en was rommelend...)

Iemand ervaring hoe de bas doorklinkt naar de buren in een recente hoekwoning?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-05 11:45
Een goede sub zal minder overlast geven dan een slechte, ivm pieken in de weergave die sneller storen.
prima subje veel plezier ermee! heb zelf de sb2000 ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dat is niet waar, die pieken komen door de akoestiek en akoestiek trekt zich niks aan van hoe duur je subwoofer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
De PC2000 is zojuist afgeleverd vanuit Noorwegen. toch best wel 'huge'.
Echter.. ik ga em inregelen met de interne testtonen van de Marantz. De surround, center en links/rechts krijg ik mooi op 75dB(C) (slow), de woofer komt amper 'los' (met de roze ruis).

Welk signaal kan ik daar het beste voor benutten? Heb nog een DVD van Bürosch (duits), maar daar kom ik even niet verder uit/mee.
(ik gebruik een bekende ' radioshack' dB-meter, dus die kan ook erg ongevoelig worden onder de ,zeg, 80Hz)

[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 06-07-2016 14:58 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 11:34

Ad-

Hier ook de SVS PB13 ultra in gebruik genomen. Mijn woonkamer was vroegah twee schoollokalen (en zodoende 7 x 14 m). De PB13 kan dat aan. Nu had ik zelf (lang geleden) al een beest van een subwoofer gebouwd (18" in een kast van 250 liter) en die is errug mooi bij speelfilms. Maar ik miste toch de finesse bij alleen muziek. Ook dat kan de PB13 mooi aan: zeer strak, ingetogen zelfs, zonder boom. Bij muziek blijft de PB13 aan, de grote subwoofer (want de PB13 is altijd nog een stuk kleiner) gaat pas aan bij speelfilms. Vaak dus. 8)
Tips voor demo geluiden zijn welkom. En kom svp niet aan met VEEL geluid zoals in house-muziek, maar met echt laag geluid zoals een Tocatta van Bach (kerkorgel ongeveer 20 Hz).... dat is pas bas. Onder The Longships van Enya zit ook een pracht dreun. Overdonderend mooi blijft Also sprach Zarathustra, Koyaanisqatsi, Dead Already (van American beauty), Bubbles (door Yosi Horikawa) wie weet meer?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:51
Misschien staat er hier iets tussen? :P

http://www.avsforum.com/f...ies-frequency-charts.html

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
YouTube: SizzleBird - In Love | Chillstep

YouTube: Bassotronics - 20Hz Violation

Klinkt op een sb2000 al als een klok, zal bij een pb13 ultra wel helemaal wild gaan.
Al staat mijn sub wel in een kamer zo groot als een postzegel lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ksi schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:16:
Benieuwd in wat het is geworden Chevy
Tevens bump voor svs subwoofer topic.
Een zeer late feedback maar ok. Het is een SVS 20-39PCI geworden die ik per toeval spotgoedkoop kon krijgen. Helaas staat deze op modus snurk want met de Monitor Audio RS goed ingeregeld komt de SVS er alleen lekker in bij films. En laat ik nu weinig tijd hebben om films te kijken.

Voor muziek vond ik die erg hard in klappen zonder subtiel te zijn. Maar dat kan ook nog aan de afstelling liggen (subwoofer crawl is niet doorgevoerd wegens WAF). Maar als we muziek afspelen krijgen we veel positieve opmerkingen over het geheel. De Monitor Audio speakers gaan vanuit hun eigen al aardig diep dus merk je de subwoofer minder. De crossover staat op 50Hz meen ik afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Lsound.eu stopt met SVS, zojuist een mail hiervan ontvangen:

A long adventure is over. SVS and L-Sound are going their separate ways.
As the biggest SVS dealer in Europe for over a decade, our partnership is over. SVS were the first subwoofer brand we carried, and where we developed our exceptional customer service selling consumer direct. We had a fantastic run with SVS.
SVS got new owners in 2011 which was signalled a departure from the good old enthusiast brand, to a far more commercially orientated approach. Product development stopped and we started to experience a higher rate of failure. This is one of the reasons we started to develop our own brand over two years ago. L-Sound wanted to give the enthusiast only the best experiences you can in the market for affordable prices.
From now on, Arendal Sound will be our main focus in Europe and worldwide. Our customers will see many exciting, new developments in the future.
All our existing SVS customers will of course get the same high level of customer service and all warranties will be dealt with by us. Nothing changes for SVS owners at L-Sound.
SVS Super Deal; Trade in your SVS for Arendal Sound!
After our launch of Arendal Sound earlier this year, we have had many inquiries from our customers about trading in their SVS product. We want to make a special exception and offer a trade in solution for customers only with a SVS product bought within the last 24 months. For any trade in terms, please contact us at sales@lsound.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 14:19

JTfoto

Work hard

Hallo allemaal,

Ook ik heb interesse in een subwoofer van SVS, ter aanvulling van m'n SVS prime bookshelf speakers. Het gaat om een ruimte van 3.5x3.2x2.3m (zolderkamer met aan 1 zijde een schuin stuk (dak)). Ik zit te twijfelen tussen de SB-1000 en de PB-1000. Luister zelf relatief veel muziek, maar hou ook wel van een dikke actie film op z'n tijd. Wat zouden jullie adviseren? (Ik ben vooral nieuwsgierig of ik met de SB-1000 genoeg output ga krijgen en of films hier goed genoeg op klinken)

Alvast bedankt!

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 11:10
Misschien is dit topic niet helemaal het juiste topic hiervoor, maar ik doe toch een poging.

Ik sta op het punt om een PB-1000 subwoofer aan te schaffen voor mijn home theatre zolder. Ik zit nu ook te kijken naar welke subwoofer kabel ik het beste kan aanschaffen. Van wat ik op het net heb kunnen vinden is QED wel een van de betere merken. Mijn vraag is; welk merk subwooferkabel gebruiken jullie, of hebben jullie goede/slechte ervaringen mee? Zijn er überhaupt nog slechte merken?
De PB-1000 zal worden aangesloten op een NAD T758 receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
CrashandBurn76 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:38:
Misschien is dit topic niet helemaal het juiste topic hiervoor, maar ik doe toch een poging.

Ik sta op het punt om een PB-1000 subwoofer aan te schaffen voor mijn home theatre zolder. Ik zit nu ook te kijken naar welke subwoofer kabel ik het beste kan aanschaffen. Van wat ik op het net heb kunnen vinden is QED wel een van de betere merken. Mijn vraag is; welk merk subwooferkabel gebruiken jullie, of hebben jullie goede/slechte ervaringen mee? Zijn er überhaupt nog slechte merken?
De PB-1000 zal worden aangesloten op een NAD T758 receiver.
elke budget subwooferkabel van zal voldoen, mn svs sb2000 zit ook aan een kabel van 15 euro :)
Met jou budget voor kabels kun je beter de pb2000 kopen met een goedkopere kabel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 27-09-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
JTfoto schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:35:
Hallo allemaal,

Ook ik heb interesse in een subwoofer van SVS, ter aanvulling van m'n SVS prime bookshelf speakers. Het gaat om een ruimte van 3.5x3.2x2.3m (zolderkamer met aan 1 zijde een schuin stuk (dak)). Ik zit te twijfelen tussen de SB-1000 en de PB-1000. Luister zelf relatief veel muziek, maar hou ook wel van een dikke actie film op z'n tijd. Wat zouden jullie adviseren? (Ik ben vooral nieuwsgierig of ik met de SB-1000 genoeg output ga krijgen en of films hier goed genoeg op klinken)

Alvast bedankt!

-Tom
Filmlaag komt regelmatig rond de 20hz een sb1000 gaat daar niet veel volume halen, al zou de roomgain in zon kleine kamer er wel voor kunnen zorgen dat ie toch nog goed klinkt.
Als je echt sublaag wil voelen bij films denk ik dat je beter de pb1000 kan nemen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 27-09-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto

JTfoto

Work hard

Goofy1978 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:02:
[...]

Filmlaag komt regelmatig rond de 20hz een sb1000 gaat daar niet veel volume halen, al zou de roomgain in zon kleine kamer er wel voor kunnen zorgen dat ie toch nog goed klinkt.
Als je echt sublaag wil voelen bij films denk ik dat je beter de pb1000 kan nemen. :)
Bedankt voor je reactie!

Hetgeen waar ik vooral aan zat te denken was of de PB-1000 niet té zou zijn voor m'n kamer. Het is natuurlijk best een grote subwoofer ;) Ben het wel met je eens wat betreft het filmlaag, dat zou wel gaaf zijn om lekker diep met de nodige output te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Sub is niet gauw te groot voor een kamer. Heb zelf de pb1000 en die laat de kamer mooi trillen bij films👌

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• CrashandBurn76
Goofy1978 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:49:
[...]

elke budget subwooferkabel van zal voldoen, mn svs sb2000 zit ook aan een kabel van 15 euro :)
Met jou budget voor kabels kun je beter de pb2000 kopen met een goedkopere kabel :P
Haha, ik zal je suggestie onthouden, Goofy. ;) Wellicht, dat ik misschien nog wel de upgrade doe naar de PB-2000. Ook al is die iets meer dan 1,5 keer zo duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto

JTfoto

Work hard

Zojuist de PB-1000 aangeschaft ter aanvulling van m'n SVS Prime bookshelves. Ben erg benieuwd. Levering in een paar weken, ik laat jullie mijn ervaringen weten zodra de sub binnen is!

• Goofy1978
CrashandBurn76 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:37:
[...]

Haha, ik zal je suggestie onthouden, Goofy. ;) Wellicht, dat ik misschien nog wel de upgrade doe naar de PB-2000. Ook al is die iets meer dan 1,5 keer zo duur.
Die upgrade zal je merken, een kabel van 100 euro de meter merk je echt niet.
Zelfs een budgetkabel is al magnetisch afgeschermd en is al niet perse nodig.
Een sb 2000 Is al geweldig, de pb 2000 laat je ribben rammelen ha ha

http://www.audioholics.co...s/sv-sound-svs-sb-pb-2000

http://www.audioholics.co...ns/how-to-buy-a-subwoofer

wat leesvoer leuke site ook, vaak word aangeraden een geporte sub voor films en sealed voor muziek maar de groote van de kamer bepaalt eingenlijk die keuze. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Goofy1978 op 28-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:39
SVS heeft gisteren nieuwe ultra lijn aangekondigd, de SB16 en PB16 ultra.

http://www.insideci.co.uk...16-series-subwoofers.aspx

Pff die zien er toch wel strak uit, heb nu een SB13-Ultra en was van plan om er een 2de bij toe te voegen maar twijfel nu wel om voor de SB16 Ultra te gaan die ziet er wel heel goed uit.

Ook handig dat het display nu aan de voorkant zit en je ook met een app de instellingen kan aanpassen, eerst maar even wat reviews afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15

mvz

muziek verslaafde

NielsTn schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:17:
Lsound.eu stopt met SVS, zojuist een mail hiervan ontvangen:

A long adventure is over. SVS and L-Sound are going their separate ways.
As the biggest SVS dealer in Europe for over a decade, our partnership is over. SVS were the first subwoofer brand we carried, and where we developed our exceptional customer service selling consumer direct. We had a fantastic run with SVS.
SVS got new owners in 2011 which was signalled a departure from the good old enthusiast brand, to a far more commercially orientated approach. Product development stopped and we started to experience a higher rate of failure. This is one of the reasons we started to develop our own brand over two years ago. L-Sound wanted to give the enthusiast only the best experiences you can in the market for affordable prices.
From now on, Arendal Sound will be our main focus in Europe and worldwide. Our customers will see many exciting, new developments in the future.
All our existing SVS customers will of course get the same high level of customer service and all warranties will be dealt with by us. Nothing changes for SVS owners at L-Sound.
SVS Super Deal; Trade in your SVS for Arendal Sound!
After our launch of Arendal Sound earlier this year, we have had many inquiries from our customers about trading in their SVS product. We want to make a special exception and offer a trade in solution for customers only with a SVS product bought within the last 24 months. For any trade in terms, please contact us at sales@lsound.eu.
lijkt alsof ze hun eigen Arendal willen pushen.. ;)
ben benieuwd of hificorner dan nog SVS blijft leveren, ik meende dat die hun spullen ook uit .no halen.
moet nog prime elevations hebben.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
mvz schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

lijkt alsof ze hun eigen Arendal willen pushen.. ;)
ben benieuwd of hificorner dan nog SVS blijft leveren, ik meende dat die hun spullen ook uit .no halen.
moet nog prime elevations hebben.
Dat vermoeden had ik ook al, vooral net nu SVS nieuwe ultra lijn heeft aangekondigd is het wel heel toevallig dat ze er nu mee stoppen met SVS.

Ik hoop wel dat hificorner nog svs blijft verkopen als ze inderdaad via lsound geleverd krijgen, dan ben ik er bang voor dat hificorner ook niet meer gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Goh, originele naam (Frozen anybody. ;))

Ik zat 10 jaar geleden naar SVS te kijken, maar juist het niet meer direct-to-customer leveren omdat L-sound ertussen kwam, haalde toen al de scherpe prijzen onderuit. Uiteindelijk ben ik toen op BK uitgekomen. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17

FeaR

In GoT we trust

WuXingWarrior schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:29:
SVS heeft gisteren nieuwe ultra lijn aangekondigd, de SB16 en PB16 ultra.

http://www.insideci.co.uk...16-series-subwoofers.aspx

Pff die zien er toch wel strak uit, heb nu een SB13-Ultra en was van plan om er een 2de bij toe te voegen maar twijfel nu wel om voor de SB16 Ultra te gaan die ziet er wel heel goed uit.

Ook handig dat het display nu aan de voorkant zit en je ook met een app de instellingen kan aanpassen, eerst maar even wat reviews afwachten
Extreem mooie subwoofers. Combinatie van het oude SVS met een beetje Velodyne er over (display en hoek). Ik wil zo'n ding wel eens in het echt zien, vooral die PB16 Ultra is massive. Prijzen ben ik wel benieuwd naar. Zeker nu L Sound geen importeur meer is. Zelf over laten komen zal qua verzenden (en de bijkomende belasting en invoerrechten) geen pretje zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15

mvz

muziek verslaafde

WuXingWarrior schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Dat vermoeden had ik ook al, vooral net nu SVS nieuwe ultra lijn heeft aangekondigd is het wel heel toevallig dat ze er nu mee stoppen met SVS.

Ik hoop wel dat hificorner nog svs blijft verkopen als ze inderdaad via lsound geleverd krijgen, dan ben ik er bang voor dat hificorner ook niet meer gaat leveren.
Heb ze even gemailed, en HifiCorner gaat gewoon door als vanouds.
ook komt vanaf volgende week de prime elevation erbij op hun site, naar aanleiding van m'n chat. :P

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
FeaR schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Extreem mooie subwoofers. Combinatie van het oude SVS met een beetje Velodyne er over (display en hoek). Ik wil zo'n ding wel eens in het echt zien, vooral die PB16 Ultra is massive. Prijzen ben ik wel benieuwd naar. Zeker nu L Sound geen importeur meer is. Zelf over laten komen zal qua verzenden (en de bijkomende belasting en invoerrechten) geen pretje zijn.
Ja, ze hebben inderdaad veel weg van de Velodyne subwoofers,vond de pb13 ultra al massive laat staan de pb16 voor mij toch echt te groot, zal wel een hele klus zijn om die op zijn plek te zetten :)
mvz schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Heb ze even gemailed, en HifiCorner gaat gewoon door als vanouds.
ook komt vanaf volgende week de prime elevation erbij op hun site, naar aanleiding van m'n chat. :P
ah je was me al voor wou ze ook al mailen, maar dat is goed om te horen gaat het voor mij waarschijnljk de sb16 ultra worden in november :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
Goofy1978 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:29:
[...]

Die upgrade zal je merken, een kabel van 100 euro de meter merk je echt niet.
Zelfs een budgetkabel is al magnetisch afgeschermd en is al niet perse nodig.
Een sb 2000 Is al geweldig, de pb 2000 laat je ribben rammelen ha ha

http://www.audioholics.co...s/sv-sound-svs-sb-pb-2000

http://www.audioholics.co...ns/how-to-buy-a-subwoofer

wat leesvoer leuke site ook, vaak word aangeraden een geporte sub voor films en sealed voor muziek maar de groote van de kamer bepaalt eingenlijk die keuze. :)
Goofy, even een snelle vraag tussendoor. Ik heb inmiddels een PB-2000 aangeschaft en ik probeer hem nu te calibreren middels het Audessey set-up menu van mijn receiver (NAD T758), maar ik loop tegen een probleem aan.
De tonen (piepjes) van mijn luidsprekers zijn tijdens de set-up goed te horen, maar de tonen (piepjes) uit de sub zijn echt nauwelijks hoorbaar. Tevens krijg ik aan het einde van de set-up te zien bij de setting van de subwoofer: Check Phase. Ik heb verschillende malen geprobeerd om de subwoofer kabel opnieuw aan te sluiten en ik heb het geprobeerd door de kabel omgedraaid aan te sluiten, maar het resultaat blijft hetzelfde. Er komt nauwelijks geluid uit de sub.

Ik heb vervolgens mijn receiver van beneden naar de zolder gehaald om te kijken of het probleem in de receiver zit, maar met de tweede receiver (Denon X-2000) krijg ik hetzelfde resultaat.

Ik heb de receiver ingesteld volgens het boekje.
* volume tussen de 40-50%,
* de phase control op 0,
* de low pass filter op LFE,
* de switch op auto/standby stand,
* en de subwoofer kabel aangesloten op de LFE poort op de sub en op de Pre-Amp out poort voor de sub op de receiver.

Ik ga vanmiddag een nieuwe subwoofer kabel halen om te kijken of het misschien aan mijn kabel ligt. Of zou ik een DOA sub hebben ontvangen? En zo ja, hoe kan je dat controleren?

Kan jij mij vertellen wat jou settings zijn op de sub? En heb jij dit ook al eens meegemaakt, of hier eerder van gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Even de faseknop omdraaien van je sub. Als die helemaal linksom staat, heb je volgens mij 90 graden tegen fase. Desalniettemin moet Audyssey daar mee om kunnen gaan. Heb je alle fronts niet toevallig met de fase verkeerd om?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Je instellingen op de sub zijn prima bij mij staat het ook zo, kun je niet de andere subwoofer uitgang van de versterker proberen?
Maar de toon van de subwoofer is ook veel zachter om te horen dat is omdat je oren ongevoelig zijn voor laag.
Hoe hard heeft de versterker de subwoofer gezet? Mag van -11 tot +11 zijn geen 12 in elk geval

Hm zie nu dat je geen 2 subwoofer uitgangen hebt.
Andere kabel kun je idd proberen al zal het vrees ik niet veel gaan opleveren.
Je speakers zitten wel allemaal goed aangesloten neem ik aan?
Andere versterker heb je al geprobeerd las ik, dan blijft er idd alleen de doa optie over, of je moet nog kunnen testen met een andere subwoofer.
Het komt vaker voor bij svs subs helaas, al schijnt de garantie wel goed te zijn.
ik vraag me ook altijd af hoe de pakketdiensten met zon ding omgaan, zelf pak je hem heel voorzichtig uit enzo :o

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133996.250

Maar als je sub eenmaal speelt zul je het snel vergeten zijn :9~

[ Voor 52% gewijzigd door Goofy1978 op 11-10-2016 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn receiver zet de Subwoofer in de auto setup ook veel te laag. Kun je na afloop van de kalibratie het sub level omhoog gooien?

Hoe presteert de sub na kalibratie, speelt ie goed mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashandBurn76
Ik heb de fase knop, zoals geopperd werd door PassieWassie, inderdaad eerst helemaal omgedraaid. Dit resulteerde in ieder geval in een correcte kalibratie.

De Audessey set-up gaf voor de sub een waarde aan van -2db. Dit heb ik verhoogd naar +5db en vervolgens nogmaals een film aangezet om te kijken of dit effect had. En dat had het.
Om toch nog even dubbel te checken of het echt nu aan de fase control lag, heb ik die vervolgens weer terug gedraaid naar de 0 positie en vervolgens nogmaals getest. Ook nu werkte de sub weer goed.
Ik heb ook nog getest met beide subwoofer kabels en met beide receivers, en de sub werkt nu ook bij beide.

Dus wat het nu uiteindelijk was. Geen idee, maar de sub werkt inmiddels naar behoren.

Dank jullie allen voor de hulp en de suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Aha das mooi veel plezier ermee!
Pagina: 1 2 Laatste