SVS Subwoofers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:17
Hier sinds gisteren de Dspeaker Antimode Cinema geplaatst icm de PC2000. Na het inregelen van de Dspeaker een stuk fijnere sub-beleving tov voorheen. Het 'boemerige' blijft nog, maar dat komt denk ik dat mijn woonkamer/keuken vrij kaal is (qua (zwaardere) gordijnen en vloerkleed/tapijt. De sub is nu wel in de hoek gezet, voorafgaand aan het afregelen met dspeak. Nu nog kijken (tips) om de sub naar referentielevel af te regelen (speakers staan al op 75db(C)).

De interne testtonen op de Marantz SR-4200 doen amper iets met de sub. Ik heb nog wel een dvd van Burosch Discovery voorhanden.

[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 24-12-2016 17:52 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:54
NielsTn schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:35:
Hier sinds gisteren de Dspeaker Antimode Cinema geplaatst icm de PC2000. Na het inregelen van de Dspeaker een stuk fijnere sub-beleving tov voorheen. Het 'boemerige' blijft nog, maar dat komt denk ik dat mijn woonkamer/keuken vrij kaal is (qua (zwaardere) gordijnen en vloerkleed/tapijt. De sub is nu wel in de hoek gezet, voorafgaand aan het afregelen met dspeak. Nu nog kijken (tips) om de sub naar referentielevel af te regelen (speakers staan al op 75db(C)).

De interne testtonen op de Marantz SR-4200 doen amper iets met de sub. Ik heb nog wel een dvd van Burosch Discovery voorhanden.
Doet de Antimode dat niet al? Anders moet je denk ik met een meet microfoon aan de slag. Het lijkt er op niet op dat de SR-4200 een eigen inregel programma voor sub's voor zover ik zo snel kan vinden. Dat de testtonen niet zoveel doen op de sub kan kloppen, maar dat doen ze op een moderne receiver met bijv. Audessey ook niet, waar de speakers een flink kabaal geven, is de sub hier amper hoorbaar, maar de audessey meet microfoon kan daar prima mee overweg, ik zou dus verwachten dat een goede losse meetmicrofoon dat ook prima moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:24
Ik weet niet in hoeverre een receiver er rekening mee houdt bij het uit te sturen sub signaal, maar onze oren zijn niet zo gevoelig voor de lage frequenties.

https://vividkind.com/wp-.../Equal-Loudness-Curve.jpg

Hier kun je zien dat onze oren bijvoorbeeld 70db op 1000hz op gelijke luidheid ervaren als 90db op 40hz. 20hz is op 70db niet eens hoorbaar voor de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Het LFE spoor van een film word meestal al 10db harder gemixt om die reden.
Dus de versterker hoeft dat niet te doen, en voor muziek kun je zelf naar smaak het volume van de sub omhoog gooien.

Wikipedia: Low-frequency effects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Dennism schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:01:
[...]

Doet de Antimode dat niet al? Anders moet je denk ik met een meet microfoon aan de slag. Het lijkt er op niet op dat de SR-4200 een eigen inregel programma voor sub's voor zover ik zo snel kan vinden. Dat de testtonen niet zoveel doen op de sub kan kloppen, maar dat doen ze op een moderne receiver met bijv. Audessey ook niet, waar de speakers een flink kabaal geven, is de sub hier amper hoorbaar, maar de audessey meet microfoon kan daar prima mee overweg, ik zou dus verwachten dat een goede losse meetmicrofoon dat ook prima moet kunnen.
De Antimode meet versterking/verzwakking tgv plaats in een ruimte en de karakteristiek van de ruimte. Daar waar een piek bij frequentie x gemeten wordt zal de Antimode die verzwakt aanbieden en krijg je een lineairer frequentieverloop.

Daarna zou je de sub nog op referentie geluidsvolume (SPL meter) afstemmen zodat de sub mooi samenvalt met de overige speakers.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:14
Sinds kort een SB-2000 thuis, had m al een hele tijd op het oog en l-sound had een aanbieding dus besloten om m nu aan te schaffen. Is denk ik nu vooral een kwestie van tuning, as is (dwz zonder Audissey te draaien) was ie duidelijk hoorbaar op 50%, maar na de calibratie zit ik toch met het onbevredigende "hoor ik de sub wel genoeg" gevoel :)

Zal ook een kwestie zijn van ruimte (laminaat en luxaflex, weinig aan de muren en geen kleed) en de combinatie met 2x een Boston Accoustics A360 en 2x A250 die op zichzelf ook in staat zijn flink wat bas te produceren. De reacties hier geven me iig het idee gewoon zelf eens wat met de volume knop van de SB-2000 te experimenteren, van mezelf heb ik toch denk ik teveel het geloof dat Audissey het beter weet en kan en ik zelf met mijn vettige vingertjes van het gecalibreerde geluid af moet blijven omdat het nu zou klinken zoals het hoort ofzo :D

Nog een vraag: heeft het zin om ook met de fase te experimenteren of kun je dat beter niet doen? Het valt mij bv op dat bas eigenlijk overal BEHALVE op de primaire luisterpositie behoorlijk aanwezig is. Sub anders plaatsen is lastig ivm ruimte en lengte van de LFE kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Hoe staan de crossovers? ik zou 60hz voor fronts en 80Hz voor de andere speakers aanraden.
Speakers allemaal op small zetten in elk geval.
Crossovers worden vaak niet al te best afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Veel te laag dan denk ik (ben nu niet thuis :)). Fronts gaan tot 38hz, en back tot 45hz iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
38hz -3 db word opgegeven idd, en dat keer 1.5 is ongeveer waar ze gaan afvallen 60hz dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Done, klinkt veel krachtiger in het laag zo. Vind alleen de bas wel wat ehm dreunen, maar dat is denk ik de gebrekkige accoustiek van de kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jb044 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:05:
Done, klinkt veel krachtiger in het laag zo. Vind alleen de bas wel wat ehm dreunen, maar dat is denk ik de gebrekkige accoustiek van de kamer?
Ik verwacht wel dat de accoustiek debet is. Heb zelfde probleem door ontbreken van vloerkleed, zwaardere gordijnen ipv luxaflex etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 21:20
Gordijnen en vloerkleden doen vrijwel niets bij een deze frequenties. Met een DSP is veel te redden, want je huis verbouwen is vaak niet een optie :-)

Dat is wel een enorm voordeel van Velodyne. Of je moet gebruik maken van een goede DSP versterker zoals mijn Lyngdorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hoi, op zoek waar ik zo voordelig mogelijk een svs sb20000 kan scoren ;-)
Las hier bij I-sound maar zie deze daar niet...
Ga binnenkort naar Italie op reis, dus misschien voordeliger in Frankrijk, Zwitserland, Italie, Luxemburg of Duitsland ???
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:24
@Powerray2 Probeer het eens met een 0 minder :+

Verder is het een Amerikaans merk, dus ik verwacht geen echte prijsverschillen binnen Europa tenzij het ergens in de aanbieding is. Als ik m'n vpn gebruik om vanuit diverse landen op de route in google te zoeken, kom ik geen andere prijzen tegen dan de standaard prijs van €799,-

Hoewel de US prijs $699,- bedraagt, is zelf importeren niet interessant daar er nog zo'n $300,- importkosten en verzendkosten bovenop komen, zodat het weer €30,- duurder is dan in een Europese winkel.

2e hands is je goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
LA-384 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:07:
@Powerray2 Probeer het eens met een 0 minder :+

Verder is het een Amerikaans merk, dus ik verwacht geen echte prijsverschillen binnen Europa tenzij het ergens in de aanbieding is. Als ik m'n vpn gebruik om vanuit diverse landen op de route in google te zoeken, kom ik geen andere prijzen tegen dan de standaard prijs van €799,-

Hoewel de US prijs $699,- bedraagt, is zelf importeren niet interessant daar er nog zo'n $300,- importkosten en verzendkosten bovenop komen, zodat het weer €30,- duurder is dan in een Europese winkel.

2e hands is je goedkoopste optie.
oops ja dus 2000 :p
zoiezo niet van plan te importeren :p
misschien binnenkort een aanbieding met acties a la btw weg ermee van mediamarkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51

FeaR

In GoT we trust

Powerray2 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:05:
Las hier bij I-sound maar zie deze daar niet...
L-Sound is oud nieuws. L-Sound was vroeger de Europese importeur en daarom de goedkoopste optie. Echter is L-Sound gestopt met SVS en zijn ze zicj vooral op hun eigen merk Arendal gaan richten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Ik zou niet al te moeilijk doen en de sub in NL halen. Jaren geleden was het echt noodzakelijk om SVS te importeren. Hificorner heeft de hele serie staan.

Edit: Sterker nog, ik zie dat schluderbacher net over de grens zelfs duurder is dan Hificorner

[ Voor 55% gewijzigd door mcsluis op 19-02-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Die van mij komt van schluderbacher vandaan. Toen ik met ze belde bleken dat er wel wat met de prijs gedaan kon worden. Kan zeker geen kwaad om even contact op te nemen met ze.

[ Voor 29% gewijzigd door Daan_ op 19-02-2018 19:29 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15
Even een vraag hier. Ik wil een sub kopen om mijn Magnepan's een beetje kracht bij te zetten (heb een 1.6 en een SMGa)

Nu zat ik te denken aan een aantal opties:
optie 1: 1X Rel Strata 3
optie 2: 1X Rel Stadium (1) of Rel Storm (1)
optie 3: 2x Rel Quake (1 of 2)
optie 4: SVS 20-39 PCI

Al deze opties zitten ongeveer tussen de 200 en 300 euro aan. De svs zal wel een tikkeltje duurder zijn. Heeft iemand een mening of de SVS (toch al weer 14 jaar oud) een goede koop zou zijn? Ik had begrepen dat deze eigenlijk niet tweedehands gekocht zou moeten worden vanwege de Bash amplifier. Maar is dat ook echt zo?

alvast bedankt,

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• NielsTn
justice strike schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:31:
Even een vraag hier. Ik wil een sub kopen om mijn Magnepan's een beetje kracht bij te zetten (heb een 1.6 en een SMGa)

Nu zat ik te denken aan een aantal opties:
optie 1: 1X Rel Strata 3
optie 2: 1X Rel Stadium (1) of Rel Storm (1)
optie 3: 2x Rel Quake (1 of 2)
optie 4: SVS 20-39 PCI

Al deze opties zitten ongeveer tussen de 200 en 300 euro aan. De svs zal wel een tikkeltje duurder zijn. Heeft iemand een mening of de SVS (toch al weer 14 jaar oud) een goede koop zou zijn? Ik had begrepen dat deze eigenlijk niet tweedehands gekocht zou moeten worden vanwege de Bash amplifier. Maar is dat ook echt zo?

alvast bedankt,
ik heb de SVS PC2000 en daar geen enkele spijt van!

Pagina: 1 2 Laatste