Martinspire schreef op woensdag 03 december 2008 @ 01:18:
[...]
Fijn dat je er zo tevreden mee bent. Heb je hem al op XBOX Live aangesloten, zo ja heb je de NXE patch al gedownload? Die patch met de avatars e.d. Want dan zitten er wat extra resoluties bij (1440x900 en 1680x1050). Speciaal voor 16:10 schermen. Hoewel ik niet bekend ben met de HDMI kabel, werken ze iig met de VGA kabel wel. Dus misschien kan het daar aan liggen. Hier werkt het in ieder geval prima met mijn 22" LG.
Ja, ben aan het genieten van mijn maandje trial (die verloopt op eerste kerstdag, driemaal raden wat er onder de boom komt te liggen

). De NXE update is uiteraard geinstalleerd en die resoluties heb ik gezien, maar ik heb een monitor die 1920x1200 als 16:10 resolutie gebruikt en die staat helaas niet in het rijtje. Hoewel ik niet verwacht dat die ooit ondersteund gaat worden denk ik wel dat MS daar nog een hoop gamers blij mee maakt. Ik hoor van veel mensen dat ze de box op een 24" of grotere monitor hebben aangesloten en hoewel ik de stretching echt niet storend vind zou ik best kunnen leven met de juiste verhoudingen en twee kleine zwarte balkjes boven en onder.
1680x1050 of 1440x900 maakt het dashboard al iets waziger, dus ik hou het lekker op 1920x1080.
Ach, in het eerste kwartaal van volgend jaar ben ik toch van plan een lcd tv aan te schaffen, dan valt dat 'probleem' direct weg.
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:16:
Ja allemaal leuk en aardig, maar ze krijgen toch salaris als ze daar werken? Waarom moet je die (meestal wat jongere medewerkers) ook nog te verkopen spullen uitlenen?
Dat voorbeeld wat je noemt zal trouwens echt niet vaak voorkomen. En CD's/DVD's uitlenen aan klanten doen ze nooit, dus dat ze dat in een camerawinkel wel doen heeft hier niet zoveel mee te maken.
Sowieso, alleen omdat er een situatie te bedenken is dat men inderdaad weleens iets uitleent (met als doel het te verkopen door het eerst uit te lenen!!!) wil toch niet zeggen dat je dan ook maar meerdere vormen hiervan moet gaan toestaan?
Ik werk zelf in een ziekenhuis en krijg daar salaris voor, denk je dat ik hier gratis medicijnen of operaties krijg?
(Het antwoord is helaas nee)
Dus dat het weleens voorkomt dat er iets geruild wordt of geprobeerd wordt en daarna weer in de winkel ter verkoop wordt aangeboden wil mijns inziens niet zeggen dat het personeel ook maar elke week spullen mag gebruiken.
Ik mag bij de FRS een willekeurig console spel binnen twee dagen zonder opgaaf van reden weer retourneren (een simpele "ik vind hem niet leuk" volstaat), de DVD wordt altijd even keurig bekeken en als 'ie puntgaaf is en de boekjes en het hoesje zijn dat ook dan nemen ze 'm zonder probleem weer terug en kun je iets anders uitzoeken.
'Secundaire arbeidsvoorwaarden' hebben we bijna allemaal, gratis medicijnen of behandelingen staan niet in verhouding tot een een dagje een spel mogen lenen. In een winkel krijg je personeelskorting, in de snackbar mag je 's avonds een frikadelletje pakken.
Als je iets koopt is het 99 van de 100 keer gewoon een nieuw product of in vergelijkbare staat. Je zult geen minuut minder lang met zo'n spel spelen als het een keertje is uitgeleend, of dat nu aan een klant via garantie of aan het personeel is. En in dat sporadische geval dat er wel een keer een vuiltje op de DVD zit zijn ze meestal ook niet moeilijk, als je ze niet vertrouwt dan open je het hoesje in de winkel even, weten ze meteen dat jij de kras niet hebt veroorzaakt.
In veel andere winkels waar ik kom krijg je een spel netjes gesealt, hartstikke mooi, totdat je erachter komt dat het toch die 65 tot soms wel 70 euro niet waard is. "Wij mogen alleen gesealde spellen ruilen mijnheer...".
[
Voor 243% gewijzigd door
KneoK op 03-12-2008 15:27
]