Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben al enige tijd hier op het forum aan het kijken en op internet sites. Ik ben namelijk op zoek naar een leuk nieuw TFT scherm die full hd ondersteunt. Echter vind ik het echt lastig om TFT's te vinden die hierover de beschikking hebben. Zijn dit nu echt alleen TFT's die op 1920 x 1080 resolutie werken? en moet deze perse een HDMI aansluiting hebben wil het HD zijn of kan dit ook gewoon met het DVI-D.

Ik wil de TFT gewoon gebruiken als computerscherm dus waarop ik ook goed kan werken maar vooral ook voor HD films. Moet ik hiervoor ook een andere videokaart aanschaffen? Heb er nu een die normale DVI ondersteunt naar mijn weten geen DVI-D of maakt dit ook weer geen verschil?

Wat zijn nu echt de dingen waar ik op moet letten wil het een goed HD scherm zijn?

Ik ben o.a. dit scherm tegen gekomen die onder de 250 euro valt wat ik een beetje als budget in mijn hoofd heb.

Syncmaster 2253LW

http://www.ciao-shopping....3LW__908076#productdetail

Bedankt voor jullie expertise!!

Verwijderd

Lenovo ThinkVision L220x

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Duik eerst anders even in de 2 termen FullHD en HD.

Pak dan gelijk dit topic even mee, en de daarin volgende 'grote' topic.
22" monitor kiezen

Simpel gezegt, als het scherm geen 1920x1080 pixels heeft, is het geen FullHD. Dus alle 22inch met 1050 zijn niet FullHD, maar kunnen wel HD materiaal afspelen (>720). De Lenovo is inderdaad een 1200, deze is dus wel FullHD (maar zal dus een pixel uitsmeren over meerdere TFT-pixels).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2008 16:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Voor 259 euro heb je ook een 24" pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW en die krijgt prima reviews geloof ik.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Check anders deze topics ook even:
16:9 monitoren, waar zijn ze ?
Dell S2409W - 16:9 vs 16:10

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 12:00
Kijk even in de Pricewatch

Verder: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

[ Voor 13% gewijzigd door asfaloth_arwen op 19-11-2008 16:36 ]

Specs

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:07
SinergyX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:32:
De Lenovo is inderdaad een 1200, deze is dus wel FullHD (maar zal dus een pixel uitsmeren over meerdere TFT-pixels).
Eerder gebruik maken van zwarte balkjes aangezien je anders uitgerekt beeld krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik zal de topics zeker even gaan doorspitten. Ik wil dus echt het FULL hd gebeuren hebben eigenlijk dus 1080i en niet de 720i, en het scherm ben ik ook nog lang niet uit hoor dus als jullie aanbevelingen hebben hoor ik die heel graag!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The Realone schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:40:
Eerder gebruik maken van zwarte balkjes aangezien je anders uitgerekt beeld krijgt.
Ik ken de TFT in kwestie niet, maar de 2 22inch die heb getest via HDMI (middels DVI) rekte het beeld uit ipv zwarte randjes. Maar dat zou inderdaad ook goed kunnen :)
i of p, maakt niet uit ;) (is de manier van beeldopbouw/verversing).
(al geeft de FullHD definitie aan dat het toch 1080p zou zijn).

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2008 16:46 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

:$ dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door SinergyX op 19-11-2008 16:46 ]

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 20:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:23:
Hallo iedereen, ik ben al enige tijd hier op het forum aan het kijken en op internet sites. Ik ben namelijk op zoek naar een leuk nieuw TFT scherm die full hd ondersteunt. Echter vind ik het echt lastig om TFT's te vinden die hierover de beschikking hebben. Zijn dit nu echt alleen TFT's die op 1920 x 1080 resolutie werken? en moet deze perse een HDMI aansluiting hebben wil het HD zijn of kan dit ook gewoon met het DVI-D.
HDMI of DVI is allebei digitaal, dus allebei HD, alleen DVI geeft geen geluid door.
Ik wil de TFT gewoon gebruiken als computerscherm dus waarop ik ook goed kan werken maar vooral ook voor HD films. Moet ik hiervoor ook een andere videokaart aanschaffen? Heb er nu een die normale DVI ondersteunt naar mijn weten geen DVI-D of maakt dit ook weer geen verschil?
Ik heb een Dell S2409W die een 1920x1080 resolutie heeft, precies 1080p dus ;) Daarnaast een HDMI, DVI en VGA poort.
Ik heb eerst gebruik gemaakt van de VGA, maar nu heb ik een andere videokaart (asus eah4670) en zit die op de dvi poort.
Voor mijn gevoel ziet het er beter uit, maar dit kan ook omdat ik het onbewust wil om de aankoop van de videokaart te rechtvaardigen O-)
Wat zijn nu echt de dingen waar ik op moet letten wil het een goed HD scherm zijn?
Tja, HDMI of DVI, eventueel andere poorten en de resolutie.
Je kan of
22" FullHD
24" met 1900x1200
24" met FullHD

Voordeel van de FullHD schermen is toch wel bij het afspelen van fullhd films, vanwege de 16:9

Voordeel van 1900x1200, denk ik dan, je kan games die fullscreen zijn op lagere resolutie spelen. Ik heb fifa 09 met mijn onboard kaart gespeeld en resolutie omlaag gezet, maar dan vervormt het beeld. Op 16:9 kan die volgens mij alleen de resolutie 1920x1080 aan, wat mijn onboard net niet trok. EDIT: 720p kan natuurlijk ook, alleen ziet er niet uit.
Dit heb ik niet echt uitgezocht, dus misschien is het onzin, maar schoot mij zo te binnen.
Ik ben o.a. dit scherm tegen gekomen die onder de 250 euro valt wat ik een beetje als budget in mijn hoofd heb.

Syncmaster 2253LW

http://www.ciao-shopping....3LW__908076#productdetail

Bedankt voor jullie expertise!!
Licht er weer aan wat je wilt. Ik kijk veel films en ben voor de S2409W gegaan, heeft mij kleine 290 euro gekost.
Succes met je keuze.
Pagina: 1