Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB
Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB
Grootte | Breedte | Lengte | Opp. | Dotpitch | Res. |
• 24" 51.84 x 32.40 = 1679.61cm^2 0.270 1920x1200 |
• 24" 53.14 x 29.89 = 1588.35cm^2 0.277 1920x1080 |
• 22" 47.38 x 29.61 = 1402.80cm^2 0.282 1680x1050 |
bron
Je ziet dus dat de totale oppervlakte iets kleiner is dat bij een 'gewone' 16:10 monitor. Dit komt door de verschillende verhouding. De diagonaal is wel 24 inch (60.96cm). Ik heb het uitgerekend met de stelling van Pythagoras en kwam bij beide uit op ongeveer 61cm. De 16:9 24" is dus net zo hoog als een 22" en iets breder dan de 24" 16:10.
Hij is nu te koop voor 259 euro inclusief verzending op Dell.nl. Erg scherpe prijs. Zit er zelf ook aan te denken. Gebruikerservaringen vind je hier.
Overigens kun je 1:1 pixelmapping meestal ook met je videokaart regelen, behoefte geen speciale monitor ondersteuning.
[ Voor 14% gewijzigd door Magnolia op 13-10-2008 05:45 ]
Ontspan.
Hoe dan ook..... ik heb m besteld! dus ik zie het wel
Magnolia, bedankt voor de info! Weet je toevallig nog waar ik kan zien of mijn videokaart pixelmapping ondersteund? Ik gebruik de ATI HD2600XT
Dus stel je stelt een resolutie in van 1280x720 (lager dan de native 1920x1080) kun je kiezen voor 'fullscreen' d.w.z. het beeld uitrekken (interpoleren) of voor 1:1 weergave waardoor je een zwart venster om je beeld krijgt, maar geen scherpte verliest. Hoe dat in radeon drivers precies heet weet ik niet, ik gebruik een nvidia kaart.
Ontspan.
Ziet dat er een beetje net uit, of totaal vernaggeld (door bijv. de hoge resolutie)?
Alvast bedankt voor de feedback
Resolutie verhogen of verlagen heeft geen nut, je kunt in de meest gangbare mediaplayers gewoon instellen hoe je film weergegeven wordt, letterbox, pan&scan, oprekken, fullscreen met juiste verhouding, etc. Sterker nog, als je dit in je Ati drivers instelt dan werkt dat simpelweg niet voor films.Magnolia schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:14:
Als je een digitale monitor aansluit via DVI krijgt je meestal een extra optie hoe je het beeld wilt weergeven.
Dus stel je stelt een resolutie in van 1280x720 (lager dan de native 1920x1080) kun je kiezen voor 'fullscreen' d.w.z. het beeld uitrekken (interpoleren) of voor 1:1 weergave waardoor je een zwart venster om je beeld krijgt, maar geen scherpte verliest. Hoe dat in radeon drivers precies heet weet ik niet, ik gebruik een nvidia kaart.
Oude DVD's zien er gewoon goed uit. Wat kan je er over zeggen...., ik vind ze minstens zo goed als op een ander TN paneel met 16:10.
Ik zat ook eerst met de resolutie in me maag, zoals je wel kan zien aan de topic start. Al met al heb ik de juiste keuze gemaakt. Crysis ziet er goed uit (1280x720 omdat me graka het anders niet bij kan houden) welles waar dus wat zwarte balkjes maar dat vind ik niet heel erg.
Invals hoek en backlight bleeding valt me reuze mee!! Tot nu toe nog geen storende factor.
Ik heb wat fotootjes gemaakt van "Charly in the chocolate factory" - DVD versie. Ik heb weliswaar alleen de beschikking over een telefoon-camera, helaas. Kwaliteit valt dus niet direct af te lezen. Betere foto's vind je hier: hier
En hier mijn fotootjes
De afbeeldingen gaan puur om de verhouding.
Ik mis de 120px extra niet, ik werk voornamelijk met applicaties in de breedte. Veel applicaties met time-lines zoals; video-bewerking, audio-bewerking, flash enz.
Succes!
Thanks!mushia schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:17:
@Iva_Bigone,
Oude DVD's zien er gewoon goed uit. Wat kan je er over zeggen...., ik vind ze minstens zo goed als op een ander TN paneel met 16:10.
Ik zat ook eerst met de resolutie in me maag, zoals je wel kan zien aan de topic start. Al met al heb ik de juiste keuze gemaakt. Crysis ziet er goed uit (1280x720 omdat me graka het anders niet bij kan houden) welles waar dus wat zwarte balkjes maar dat vind ik niet heel erg.
Invals hoek en backlight bleeding valt me reuze mee!! Tot nu toe nog geen storende factor.
Ik heb wat fotootjes gemaakt van "Charly in the chocolate factory" - DVD versie. Ik heb weliswaar alleen de beschikking over een telefoon-camera, helaas. Kwaliteit valt dus niet direct af te lezen. Betere foto's vind je hier: hier
En hier mijn fotootjes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De afbeeldingen gaan puur om de verhouding.
Ik mis de 120px extra niet, ik werk voornamelijk met applicaties in de breedte. Veel applicaties met time-lines zoals; video-bewerking, audio-bewerking, flash enz.
Succes!
Had de plaatjes op Widescreenforum ook gezien, maar dat waren vnl. shots van 720p en 1080p materiaal.
Lijkt erop dat het nu toch deze Dell gaat worden voor me; zit al langere tijd te zoeken naar scherm dat in ieder geval een HDMI aansluiting heeft, tussen de 22" en 26" is, HD-ready maar liefst Full HD aankan ivm. toekomst, en natuurlijk niet duur is
Zal 'm in eerste plaats voor dvd's/films gebruiken, en misschien eens een game; voor "pc werk" heb ik nog een oude 4:3 19".
geldt dit nog steeds, laagste die ik zag was voor 287 euro. maar is dat dan nog steeds incl verzenden? want dan ga ik hem morgen ook bestellen.Hij is nu te koop voor 259 euro inclusief verzending op Dell.nl. Erg scherpe prijs
en weten jullie hoe het zit met de pixel-garantie? ik las ergens dat ze zero-bright-spot etc garantie hebben, en dat je hem dus gedurende de 3 jaar ofzo kan omruilen als je een dode pixel hebt?? klopt dit?
Canon Digital Ixus V2
Jep, 287 is incl. verzenden._MB_ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:18:
[...]
geldt dit nog steeds, laagste die ik zag was voor 287 euro. maar is dat dan nog steeds incl verzenden? want dan ga ik hem morgen ook bestellen.
Toevoeging: las op Widescreenforum dat de prijs eerst ook nog lager was (179 pond, maar nu als je nu op dell.co.uk kijkt is het 199 pond).
[ Voor 19% gewijzigd door 3dfx op 16-10-2008 21:32 ]
op de dell site staat volgens mij, 287 ex transport kosten. dus dan zal het niet incl verzenden zijn denk??Iva_Bigone schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 21:27:
[...]
Jep, 287 is incl. verzenden.
Toevoeging: las op Widescreenforum dat de prijs eerst ook nog lager was (179 pond, maar nu als je nu op dell.co.uk kijkt is het 199 pond).
wat is de levertijd normaal van dell?
[ Voor 4% gewijzigd door _MB_ op 16-10-2008 23:14 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik had mijn order op 13 okt geplaats, 14 okt kreeg ik de order bevestiging dat het geld was ontvangen en 15 okt stond UPS aan de deur!
edit: ik zag nu dat je idd geen bezorgkosten hebt, en ik heb hem net besteld
[ Voor 36% gewijzigd door _MB_ op 17-10-2008 01:53 ]
Canon Digital Ixus V2
Ja klopt in principe, maar die verzendkosten krijg je weer "cadeau" (andere actie ofzo), dus blijft 287._MB_ schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:13:
[...]
op de dell site staat volgens mij, 287 ex transport kosten. dus dan zal het niet incl verzenden zijn denk??
Daarnaast, die bedragen nog geen 5 euro ofzo

Probeer anders zelf op de Dell site zo'n monitor in je mandje te gooien, dan kun je het precies zien
(wees niet bang, zolang ze je naam/adres nog niet gevraagd hebben is de bestelling niet definitief
Oeps, je had het al gezien
[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 17-10-2008 09:08 ]
ja zag het idd toen ik bestelde. ik had verwacht dat de bezorgkosten heel hoog zouden zijn(had ik van iemand gehoord), maar 5 euro is nix, dus zelfs als ik het niet had terug gekregen had het me niet uitgemaakt.Iva_Bigone schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:07:
[...]
Ja klopt in principe, maar die verzendkosten krijg je weer "cadeau" (andere actie ofzo), dus blijft 287.
Daarnaast, die bedragen nog geen 5 euro ofzo![]()
Probeer anders zelf op de Dell site zo'n monitor in je mandje te gooien, dan kun je het precies zien
(wees niet bang, zolang ze je naam/adres nog niet gevraagd hebben is de bestelling niet definitief).
Oeps, je had het al gezien
ik hoop dat ik hem zaterdag of maandag binnen krijg :D:D
Canon Digital Ixus V2
Ik associeer(de) Dell ook altijd met "everyday low pricing, high bezorgkosten"_MB_ schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:35:
[...]
ja zag het idd toen ik bestelde. ik had verwacht dat de bezorgkosten heel hoog zouden zijn(had ik van iemand gehoord), maar 5 euro is nix, dus zelfs als ik het niet had terug gekregen had het me niet uitgemaakt.
ik hoop dat ik hem zaterdag of maandag binnen krijg :D:D
Klopt nog gedeeltelijk, kijk maar eens als je een budgetsysteempje in je mandje legt, 29 euro transportkosten...
Maar goed, ik heb 'm ook besteld na lang dubben; wilde met iDeal betalen, dat kon niet direct, maar link naar iDeal zou in mailtje zitten als ik voor Bankoverschrijving koos. Niet dus
Hoop dat de rest van de bestelling beter verloopt...
Hoop maandag al
Canon Digital Ixus V2
Stond eerst als verwachte afleverdatum 28-10. dat had wel zuur geweest.
Canon Digital Ixus V2
Het scherm wil ik voornamelijk gebruiken icm m'n Macbook 1.1 (2 GB geheugen, met Leopard 10.5.5) voor:
-Films/series (vanwege de aspect ratio van 16:9 zullen er op het Dell scherm zelden zwarte balken zichtbaar zijn);
-Surfen (de T220 heeft dan het voordeel van de 16:10 ratio);
-Office applicaties (idem);
-E-Books (de Dell is iets breder, of dat handiger is met e-books? Wellicht dat dat het gemis van 120 pixels compenseert);
-Eventueel aansluiting van PS3 (erg handig dat de Dell hdmi heeft. Door de 16:9 ratio, is 1:1 pixel mapping niet nodig);
-Photoshoppen doe ik zelden, ik gebruik het voornamelijk om meer uit m'n zelf geschoten foto's te halen. Aan de andere kant heb ik ook een 1920*1440 crt van Philips (107B), die de kleuren t.o.v. een TN scherm wel nauwkeurig weergeeft;
-Gamen op de pc doe ik niet.
De Samsung is voor 209 te verkrijgen en de Dell staat voor 287,20 op de Dell website. Deze prijs geldt t/m 29 oktober. Zo'n 2 weken terug kon deze nog aangeschaft worden voor 258 (of 259) inclusief verzendkosten. Ik heb Dell gebeld en de medewerker kon het scherm aanbieden voor 285 inclusief transport. Het is mij niet gelukt om daar 259 van te maken.
Op de Engelse Dell site, staat hij voor zo'n 199 pond. Da's zo'n 247 euro. Vandaar dat ik verwacht dat het scherm na 29 oktober wederom rond de 259 zal kosten, al loop ik wel het risico dat hij ook duurder kan worden... Zijn er mensen die dit scherm zeer recentelijk hebben aangeschaft (na 10 oktober, zoals in deze topic wordt genoemd)? Zo ja, tegen welke prijs?
Ik neig toch behoorlijk naar de Dell:
-ideale reso voor de ps3 icm hdmi
-ideale reso voor 720p en 1080p series/films
-24 inch t.o.v. 22 tegen een meerprijs van hopelijk zo'n 50 euro
Zijn er andere schermen die gezien mijn eisen het overwegen waard zijn? Het budget is max. 300 euro.
Lees dat je er ook een Apple aan wilt koppelen, dat gaat in dit geval niet zonder problemen.wilmundo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:56:
Ik neig toch behoorlijk naar de Dell:
-ideale reso voor de ps3 icm hdmi
-ideale reso voor 720p en 1080p series/films
-24 inch t.o.v. 22 tegen een meerprijs van hopelijk zo'n 50 euro
Zijn er andere schermen die gezien mijn eisen het overwegen waard zijn? Het budget is max. 300 euro.
Wat andere schermen betreft, zie dit topic:
16:9 monitoren, waar zijn ze ?
Daar worden modellen van o.a. Benq en Viewsonic genoemd.
Zelf ook zitten twijfelen of ik moest wachten tot die Benq's uitkomen, maar toch niet gedaan, en wel om de volgende redenen:
-m'n 5 jaar oude 19" LCD is van Benq, en die nwe. schermen wijken qua vormgeving/stijl weinig af

Niet dat er wat mis is daarmee, maar vind het niet echt mooi op zich en ze hadden ook wel eens wat anders kunnen verzinnen in de tussentijd
-ik heb 2x te maken gehad met de nederlandse Benq support, oftewel Mainteq Europe (ivm. defecte laptop en een 15" scherm).
Als ik nu moest kiezen tussen:
A ) het risico lopen ooit weer eens Mainteq nodig te hebben voor reparatie aan een Benq-product
of B ) volgesmeerd met honing in een kooi met hongerige grizzlies worden gedumpt, dan zou ik zonder aarzelen voor B kiezen...
Van Dell laptops/desktops & bijbehorende support zal ik ook niet gauw een fan worden gezien de issues die ik in m'n omgeving heb gezien, maar hun schermen worden over het algemeen goed ontvangen.
En er zit 3 jaar garantie op, net zoals bij de meeste "normale" schermbouwers, al hoop ik die dus nooit nodig te hebben.
Mijn S2409W bevalt goed tot nog toe, al even op gegamed, en dat ging prima
Af-fabriek stonden helderheid en contrast wel wat hoog voor mijn smaak. Verticale kijkhoek is op zich ook ok, alleen bij "extreme" hoeken begint het "verkleuren" (iig niet zo erg als bij een 22" Acer die ik recentelijk zag).
Zwartwaarde is ook ruim voldoende (helemaal in vergelijking met sommige andere TN-panelen

Wat films betreft: 16:9 anamorphic films hebben toch regelmatig zwarte balken boven/onder (zonder dat beeld vervormt/"indrukt" overigens).
Niet altijd, intro's/menu's bijv. weer niet. Misschien ben ik extreem onhandig aan het pielen met PowerDVD, of mis ik iets?
Het scherm is niet eens zo onwijs groot vind ik.
Kwa hoogte is hij ongeveer even groot als een 19'' 5:4 en een 22'' 16:10 scherm. hij is wel een heel stuk breder
kleuren veranderen wel een beetje als je van opzij kijkt. maar heb ik verder niet echt last van. Heb geen dode pixels, en zover ik kan zien op een volledig zwart scherm weinig bleeding. Het enige dat ik zie is een beetje verticale strepen van de licht balken denk, maar dat zie je alleen een beetje met een zwart scherm.(als windows opstart bijv, verder nooit. Ik vind het echt een aanrader.
owja en als je van bijv een 4:3/5:4 scherm komt en je gaat naar 16:9, heb je niet het gevoel dat je die 120pix mist. het scherm heeft voor mij een perfect formaat.
[ Voor 12% gewijzigd door _MB_ op 29-10-2008 09:56 ]
Canon Digital Ixus V2
Ik heb mij lelijk vergist in de prijs van de s2409w. Hij staat nu te koop voor 359, da's 100 euro meer dan het bedrag waarvoor sommigen het hebben aangeschaft. Baal dat ik de monitor niet voor 285 heb gekocht (prijs t/m 29 of 30 oktober).
Nu overweeg ik ook een BenQ E2400HD. Deze is te koop voor ongeveer 290-300 euro. De Samsung T220 valt af. Wordt lastig met het aansluiten van een ps3 en een xbox 360 (alleen dvi en vga).
Tot nu toe heb ik 2 reviews gevonden van de BenQ:
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=3449
http://www.pcpop.com/doc/0/321/321872.shtml
Zo te lezen heeft de E2400HD scalingsproblemen met 720p. Da's vervelend, aangezien ik veel 720p content heb en de ps3 en xbox ondersteunen ook niet altijd 1080p... Nog vervelender is dat je zelf de firmware niet kan upgraden, want dat gebeurt alleen in de fabrik.
Voor de S2409W is dit ook wel handig: http://www.avforums.com/f...w-24-full-hd-monitor.html
't Wordt waarschijnlijk wel de 2409, al denk ik niet dat ik een maand kan wachten om te zien of hij alsnog in prijs zakt... Huidige prijs is t/m 29 november.