Vandaag een PS3+LBP pack gehaald.
En in één woord, deze game is brilliant. Het brengt het leuke gevoel terug die ik had toen ik vroeger games speelde. Ik heb gewoon even genoeg van de heel erg serieuze games die continu uitgebracht worden. De één al 'heftiger' dan de andere.
Dit is leuk en plezant entertainment. Uitdagend en toch fris. Het herinnert me aan de dagen toen ik nog op een NES speelde. En zo hoort het voor mij ook. Ik zal zeker de 'blockbuster' games terug opnemen, maar nu wil ik even genieten van LBP (en Ratchet and Clank die ik binnenkort wel zal halen)
Eerst indruk dus goed. Alhoewel het soms wel wat 'to much info' kan zijn, en nogal verwarrend overkomen soms. Zo bvb voor ik doorhad dat de online maps niet op die centrale planeet tevoorschijn komen maar op die planeet er naast

De muziek is trouwens érg relaxt
Ook heel even online gegaan en toen verscheen meteen een ander mannetje. Leuk, maar heb het maar snel afgeblazen aangezien ik nogal suck (en die map toevallig ook zwaaaar suckte

)
Het springen vind ik ook soms verwarrend. Soms lijkt hij veel verder te springen dan gewoonlijk, waardoor ik iets net wel of net niet haal, en ik kan het moeilijk reproduceren. Dus altijd een beetje gokken.
Het 'swingen', loslaten en terug vastnemen gaat mij ook niet altijd soepel af. Ik wil dan altijd de spring toets gebruiken (X) maar zo werkt het blijkbaar niet. (genre Prince of Persia). Het is enkel R1 loslaten en terug indrukken op de juiste moment. Verder zal het wennen zijn denk ik.
M'n vriendin is nu bezig, en ze heeft de controller al een uur niet meer losgelaten...

Terwijl ze nog nooit zo een ding heeft vastgehad. De eerste twee levels lukten aardig, daarna wordt het toch wel pittig voor haar, beetje jammer.

Ook jammer dat drie strikes = out. Veel te weinig voor een casual onervaren speler, en dan wordt het toch wel heel frustrerend om telkens terug naar het begin te gaan ipv dat stukje te blijven proberen. Moet wel zeggen dat ze meer volharding heeft dan ik
Typisch ook dat de pod aankleden en de sackboy aankleden zo populair zijn bij vrouwen. Dat is al bijna een game op zichzelf

Terwijl ik gewoon wat stickers rondplak in m'n pod (trekt nergens op

) doet zij dat heel netjes