Ben nu in Chapter 4 van Dead Space 2 en vind het een zeer leuk spel, maar op sommige vlakken kan hij deel 1 niet evenaren.
Wat me als eerste opviel toen ik de game opstartte was dat Isaac een stem heeft gekregen, wat toch wel iets aan het verhaal toevoegt. Tevens loopt hij een stuk soepeler (
tip: zet bij controls de aim op classic, nu voelt het weer zo vertrouwt als deel 1 qua schieten).
Maar dat logge lopen in deel 1 had juist iets, helemaal inclusief de claustrofobische omgevingen. Heb het gevoel dat ie echt door de levels rent (ok zou ik ook doen als er zulke gedrochten achter je aanzitten

), maar is wel wennen vergeleken met 1.
Omgevingen zijn prachtig gedetailleerd en er zijn nog steeds wel claustrofobische kamers/gangen, maar die worden veel afgewisseld met grote, wijde ruimtes waar dan weer hordes vijanden op je af komen. Toch kreeg ik wel een beetje een Bioshock gevoel bij de omgevingen.
Het geluid is echt fenomenaal en daar hebben ze echt veel tijd ingestoken (wat de game echt ten goede komt). Overal om je heen hoor je geschreeuw, vallende boutjes enz enz.
Vijanden zijn er weer in diverse groottes en ranzigheid. Maar helaas richt deze game zich vooral op actie dan op het horror gedeelte. Waar je in deel 1 constant met je left trigger ingedrukt liep omdat er elk moment iets kon verschijnen, weet je in dit deel (helaas) wel waar de vijanden vandaan komen.
Gebruik nu alleen de Plasma Cutter (deel 1 ook al daarmee uitgespeeld) en dat gaat op zich wel lekker
Ga vanavond ook maar eens de multiplayer proberen. Denk dat deze multiplayer niet zo’n grote afwisseling is vergeleken met Assassin’s Creed Brotherhood, wat echt een frisse wind was in het afgelopen multiplayer geweld, maar toch wel vermakelijk waarschijnlijk.
Al met al is het een geweldige game, maar moet je wel flink wennen aan nieuwe controls (sommige knoppen hebben nu andere functies), stem van Isaac, actie ipv horror en sneller bewegen vergeleken met deel 1.