Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Hoe kan het dat deze game nog geen topic heeft? Of zit ik er soms overheen te kijken? Zo niet, bij deze dan een samenvatting/review van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/dead-space.jpg
Affijn, Dead Space dus. Dead Space is een 3rd person shooter van EA Redwood Shores.

Officiële website:
http://deadspace.ea.com/

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/deadspace/verhaal.jpg
Je speelt engineer Isaac Clarke die samen met zijn team de USG Ushimura komt onderzoeken/repareren omdat de communicatie verloren is gegaan. Aangekomen blijkt het een grote smeerboel van lijken en ledematen. Tijd dus om de geweren tevoorschijn te halen en op onderzoek uit te gaan. De geweren zijn nog niet getrokken of je team wordt aangevallen door een stel monsters en je wordt gescheiden van je team. Vanaf dan moet je alles alleen doen. Je hebt nog wel communicatie met andere leden van je team, maar je zal de rest van het spel alleen spelen. Ondertussen ben je ook op zoek naar je vriendinnetje die op de Ishimura werkt. Ze heeft je een boodschap achtergelaten en ze is dus misschien nog ergens in leven.

Zoals gezegd is Dead Space een 3rd person shooter. Het hele spel beleef je van over de schouder van Isaac. Dit zorgt er voor dat de beleving wat sterker is dan als het 1st person zou zijn geweest, maar het zorgt er ook voor dat je soms niet helemaal goed kan zien wat er om je heen gebeurt. Met name in je directe omgeving is het nogal lastig. Het zal zeker voorkomen dat je niet doorhebt vanwaar je nou wordt angevallen.

De graphics zijn prima in orde. Het is niet allemaal zo vernuftig als bijvoorbeeld een Crysis of Far Cry 2, maar het ziet er zeker erg overtuigend uit allemaal. En belangrijker dan dat: de engine performt. Het hele spel ben ik geen hapering tegen gekomen. Laat staat uit het niets tevoorschijn springende objecten. Dat is bij een hoop games wel anders tegenwoordig. En dan heb ik het even over de pc versie.

Het verhaal is ijzersterk. Helemaal als je de speciaal daarvoor gemaakte feature film hebt gezien. Het is sinds tijden dat ik me zo heb kunnen inleven in een shooter. En het is al helemaal lang geleden dat ik me zo de pleuris ben geschrokken. 's Nachts spelen met 5.1 geluid hard aan kan ik je zeker aanraden, mocht dat een mogelijkheid zijn. Jammer genoeg wordt de spanning wel minder naarmate je langer speelt, omdat je de monsters op een gegeven moment wel kent. Dit wordt dan weer gecompenseerd door het goede verhaal dat naarmate het einde in zocht komt steeds spannender wordt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/deadspace/links.jpg

Review op IGN
video review op gametrailers.com
Heleboel leuke weetjes bij Wikipedia:

pricewatch: Dead Space, PC
pricewatch: Dead Space, PlayStation 3
pricewatch: Dead Space, Xbox 360

Een filmpje met gameplay

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/deadspace/plaatjes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ignimgs.com/media/thumb/256/2562524/dead-space-20080916032634492_thumb_ign.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ignimgs.com/media/thumb/256/2562523/dead-space-20080916032630992_thumb_ign.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.ignimgs.com/media/thumb/246/2466526/dead-space-20080711103614579_thumb_ign.jpg

Als je problemen hebt met mouselag in het spel kan je deze oplossing proberen:
AvK in "[Multi] Dead space"

//edit (20-11-03): Wat linkjes toegevoegd. Headertjes gemaakt en dinges :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pkunk op 25-11-2008 12:11 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Geniaal spel wat ik helaas nog veel te weinig heb gespeeld. Teveel goeie games de laatste weken, en te kort tijd. Maar ik ga 'm wel zeker uitspelen. 360 versie overigens.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:59
Dit spel is echt mega goed. ben al een paar keer kapot geschrokken en ik ben pas in het 2e level!

Verhaal is ook top ( tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

(jarig!)
Prima verhaal? Als er iets is wat Dead Space niet heeft dan is het wel een prima verhaal. Het is gewoon het standaard verhaaltje van boosaardige buitenaardse wezens die mensen aanvallen. Niets meer en niet minder.

Daartegenover staat dan wel dat Dead Space een regelrechte topper als spel is. Het verhaal mag dan nog zo standaard zijn als koopkrachtvermindering anno 2008, dat betekent niet dat het niet goed en mooi verteld wordt. Aliens en Event Horizon verpakt in een game: zo omschrijf ik Dead Space. En dat is een positief punt als je daarvan houdt. Lekker griezelen achter je tv of pc-scherm. Wat Alone in the Dark 5 niet kon, doet Dead Space wel en dat is teerhartige mensen een onaangenaam geurende broek bezorgen.

En verder onderscheidt deze game zich door als shooter het iets anders te doen dan de normale headshots. Je moet je tegenstanders van hun ledematen ontdoen om ze efficient te doden wat voor een iets andere draai in het overbevolkte shootergenre zorgt.

Daarnaast haalt de game je nooit uit de actie door statische menus. De menus zijn in het spel verwerkt en terwijl je in de menus aan het browsen bent, kan je nog altijd aangevallen (of opgegeten) worden.

Voor mensen die van dit soort spellen houden is dit een aanrader. En de subtiele twists in de gameplay met de ingame menus en het afschieten van ledematen zorgt dat deze survival-horror shooter de middelmatigheid overstijgt. Topper!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik heb hem met veel hartverzakkingen lekker doorgespeeld.
Echt dat oldskool System Shock 2 gevoel weer! :)

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Laatst online: 15-11-2024
Vet spel!
Had er niet zoveel verwachtingen van en had m in een opwelling gekocht maar helemaal geen spijt van gehad.
Tevens de film Dead Space: Downfall gezien wat het verhaal verteld van vlak voor het spel. Het is niet een super origineel verhaal maar dat hoeft van mij ook niet. Het is in ieder geval pakkend genoeg om het verder te willen spelen en er zitten genoeg onverwachte wendingen in.

Er is ook een film gepland die het verhaal gaat vertellen tussen Dead Space en Dead Space 2.

Maar echt eng vond ik het niet. Meer goor eigenlijk. :P
Condemned 2 vond ik veel enger.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad apart waarom er nog geen topic over dit spel bestond. Naar mijn mening de engste shooter sinds tijden. Een verhaal waar je wordt ingezogen en een beklemmende sfeer die de film 'The Thing' evenaart waar je bij elke stap op je puntje van je stoel zit.

Met name het geluid is angstaanjagend. Terwijl je door het enorme ruimteschip je opdrachten moet uitvoeren hoor je geluiden van schreeuwende mensen, draaiende machines, vallend gereedschap op metaal en subtiele stemmen van de overleden bemanning van het schip. Het intensief spelen van dit spel met koptelefoon om 01:00 uur 's-nachts zorgt dan ook voor het optimale effect zoals de topicstarter al aangaf.
Rustig op je map kijken waar je naar toe moet is er dan ook niet bij aangezien er elk moment een misvormt iets op je kan afkomen.

Het spel draait als een trein en grafisch ziet het er prima uit. De ruimtes zijn minder beklemmend en donker als in Doom 3 en je hebt echt het idee dat je in een groot ruimteschip zit. Daarnaast heb je mogelijkheden om bijv. de tijd te vertragen en objecten te verplaatsen wat weer extra diepgang geeft in de game. Ook kun je de wapens upgraden zodat deze sneller laden of schieten.

Overigens is dit spel niet bedoelt voor tere zieltjes. Je ziet duidelijk waar een lichaam allemaal uit bestaat en het geluid van geritsel (met beelden) geeft al aan hoelang deze er al liggen. De besturing is soms wat houterig maar dit bevordert wel de sfeer waarbij je genoodzaakt bent om soms te vluchten, op tijd je wapen te herladen of zeer snel om te draaien. Het verhogen van de muisgevoeligheid (pc) is dan ook geen overbodige luxe.

Deadspace is dan ook absoluut een aanrader als je van het space-survival-horror genre houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Misschien een persoonlijk iets, maar het grootste minpunt van deze game is de mouse controls op de PC. Op een of andere manier voelt dit niet lekker aan het is niet direct genoeg en zwabbert een beetje na. Ook na het aanpassen van alle instellingen kon ik niet een lekkere setting vinden. Maar zoals gezegd, misschien voegt dat juiste wel aan de game toe, het zorgt in ieder geval wel voor lichte paniek als er 4 tegenstanders tegenover je staan.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Ik ervaar hetzelfde probleem, ondanks dat de framerate prima is ervaar ik een lag in de besturing. Iemand een oplossing?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

Acid_Burn

uhuh

Mousbesturing voeld inderdaad niet lekker. Ik heb constant het idee dat ik aan een elastiekje zit te trekken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
vsync uitzetten in de game, dat lost ongeveer 80% van de genoemde mouselag problemen op.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat helpt idd. Maar dan gaat mijn videokaart best wel lawaai maken omdat ie het zo druk krijgt :D naja, dan werkt ie maar voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game vandaag voor het eerst gespeeld en tot nu toe zeer tevreden na klein uur spelen.

Lekkere horror game, althans zo noemen ze het dan. Tot nu toe alleen van die rare wezens gezien met die messen ofzo. Gemuteerde mensen lijken het wel. Maarja dat terzijde, grafisch mooi genoeg en gameplay is ook erg goed.

Alleen de camera stand vind ik niet super, het is wennen maar te doen. Ben hier nog wel even zoet mee komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Hulde aan de makers van dit spel.Een werkelijk prachtig en gruwelijk schouwspel.Metershoge bloedfonteinen en over de top gore.Graphics en geluid zijn geweldig op de Xbox 360.
Spel van het jaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:01:
Misschien een persoonlijk iets, maar het grootste minpunt van deze game is de mouse controls op de PC. Op een of andere manier voelt dit niet lekker aan het is niet direct genoeg en zwabbert een beetje na. Ook na het aanpassen van alle instellingen kon ik niet een lekkere setting vinden. Maar zoals gezegd, misschien voegt dat juiste wel aan de game toe, het zorgt in ieder geval wel voor lichte paniek als er 4 tegenstanders tegenover je staan.
Zelfde probleem hier.. ik heb hem vandaag voor mijn ps3 gekocht speeld echt veel lekkerder dan op de pc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:37
Heb de game nu ook een weekje in bezit voor de 360 en zit nu in Chapter 6.
Hij is echt heel erg goed, geluid lekker aan, licht uit en laat de hartkloppingen maar komen :)
De hele setting vind ik persoonlijk al zo vet, dan het geluid en dat dreigende, dat heb ik lang niet meer gehad met een game. De gmaeplay zit ook heerlijk in elkaar, speelt gewoon echt lekker weg :) . De avond voor ik hem kocht had ik Dead Space: Downfall gekeken en daarbij besloten de game aan te schaffen, echt een aanrader als de game je boeit :)

Ik krijg het alleen niet echt voor elkaar om er langer dan 2 uur per keer mee bezig te zijn, lijkt dan wel verdoofd door alle gore :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 18-11-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb een probleem met de PC versie.
Als het spel gestart is draait het beeld continu linksom als ik de muis niet aanraak.
Ik kan het daarna even overrulen en de andere kant uit draaien, maar zodra ik los laat draait het weer linksom.
Als ik de controls omdraai dan draait het beeld alleen maar rechtsom.

De muis is getest en vervangen en daar ligt het niet aan.
Alle andere spellen werken ook normaal.

Wat zou het kunnen zijn en heetf iemand hier ooit van gehoord?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik zit nu al vast op de pc versie. Heeft iemand een idee hoe ik in godsnaam die "monorail" kan repareren daar heb ik nu al 2 uur inzitten en kom maar niet verder.
Ik kom voor een paneel te staan waar ik iets moet doen volgens mij. De linker monorail doet het wel maar de rechter niet. Kan hem wel uitschuiven maar hij gaat dan weer terug in de ruststand. Maar ik kan nix selecteren in mijn inventaris om die monorail te repareren.

( Dit is de eerste keer dat ik vastzit in een game, of zit er een enorme bug in het spel ? )

Please help me.

En wat me ook opvalt: "ik kan niet jumpen" 8)7 kan dat ook niet instellen in de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Je moet daar je stasis gebruiken...

En nee je kan niet jumpen :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tweede arm heeft me ook aardig wat tijd gekost. (ps3 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Onwijs gaaf spel, maar totaal geen replay helaas. Heb hem uitgespeeld, en er is nu niets meer te doen. Nee, het spel opnieuw starten met dezelfde wapens of een obsidian pack downloaden voor 1 euro is niet leuk.

Ik krijg weer zin om Event Horizon te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Tijgert schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:12:
Ik heb een probleem met de PC versie.
Als het spel gestart is draait het beeld continu linksom als ik de muis niet aanraak.
Ik kan het daarna even overrulen en de andere kant uit draaien, maar zodra ik los laat draait het weer linksom.
Toevallig een joystick of stuurtje aangesloten oid. Koppel die eens los.

• Mutatie
Dantar schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:48:

Ik krijg weer zin om Event Horizon te kijken..
Been there, done that! :) Blijft een toffe film :)
Qua replay was ik er ook bang voor, maar aan de andere kant is dit geen game die ikzelf te lang kan spelen, ben na een week op 6,5 uur waar dat bij Fallout al snel 20 uurtjes waren :o
Hij blijft zeker in m'n collectie voor die keren dat ik zin in een goede horror game heb, kan me zo geen soortgelijke game bedenken (ook van dergelijke kwaliteit, alleen het geluid zorgt al voor een flinke hartslag :D )

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hohTOm4zFZ4VQxDZOBfNzav0/thumb.jpg

Lekker spel hoor. Alleen na het fixen van de tram in het eerste level werd ik erna even goed misselijk. Het spel heeft ook een hele erge 3D look. Je bent het iig niet gewend als FPS-speler.

Maar damn, die actie, spanning, vijanden :D

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

(jarig!)
RoaDHouse schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:20:
Ik zit nu al vast op de pc versie. Heeft iemand een idee hoe ik in godsnaam die "monorail" kan repareren daar heb ik nu al 2 uur inzitten en kom maar niet verder.
Ik kom voor een paneel te staan waar ik iets moet doen volgens mij. De linker monorail doet het wel maar de rechter niet. Kan hem wel uitschuiven maar hij gaat dan weer terug in de ruststand. Maar ik kan nix selecteren in mijn inventaris om die monorail te repareren.

( Dit is de eerste keer dat ik vastzit in een game, of zit er een enorme bug in het spel ? )

Please help me.
Vreemd, want het spel suggereert best wel goed wat je moet doen. Je moet dus eerst die linker monorail uitschuiven die het wel doet. Dan schuif je de rechter monorail uit die defect is. Als die uitgeschoven is, gebruik je stasis op de monorail zodat ie toch een tijdje in die positie blijft. Dan loop je snel naar het paneel voor de bediening van de kraan en kan je het defecte treintoestel van de sporen slepen.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
DarthDavy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:00:
[...]

Vreemd, want het spel suggereert best wel goed wat je moet doen. Je moet dus eerst die linker monorail uitschuiven die het wel doet. Dan schuif je de rechter monorail uit die defect is. Als die uitgeschoven is, gebruik je stasis op de monorail zodat ie toch een tijdje in die positie blijft. Dan loop je snel naar het paneel voor de bediening van de kraan en kan je het defecte treintoestel van de sporen slepen.
Ja bedankt..... ik heb het nu eindelijk door :P

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Nogal een rustig topic voor zo'n game, of is iedereen intensief het spel aan het spelen? :)

Wat zijn de ervaringen met de Xbox 360 versie van het spel? Ik twijfel om het spel morgen te gaan halen.

• Mutatie
360 versie hier, draait superstrak. gfx erg goed enkel merk ik toch wel op sommige plaatsten een beetje gebrek aan AA, gameplay is niks verkeerds aan op te merken. Maar kan me geen betere horror/adventure bedenken dus aanschaffen die hap! ;)

• GSamson
Lijkt me ideaal om in het donker te spelen met het geluid helemaal open :)

• GSamson
En hier is net de review :p

reviews: Review: Dead Space

• Mutatie
Haha inderdaad lol. Maar ook hier wordt weer Event Horizon genoemd, ik vind die film ook zooo vet! Heeft iemand tips voor soortgelijke films (al lijkt het me zeer sterk dat ik zoeits gemist heb :P)?

Het geluid is echt zo strak, in je eentje in donker met surround = _/-\o_

• Pkunk
TS wat aangepast. Eerlijk gezegd ben ik niet zo van de TS maken, dus als iemand zich geroepen voelt... ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Ik heb net een exemplaar ontvangen...
Nu eerst even naar school en dan ga ik even kijken hoe het speelt! Ik laat het snel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

(jarig!)
GSamson schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:31:
Nogal een rustig topic voor zo'n game, of is iedereen intensief het spel aan het spelen? :)

Wat zijn de ervaringen met de Xbox 360 versie van het spel? Ik twijfel om het spel morgen te gaan halen.
Goh, het is gewoon rustig, omdat er nu eenmaal niet zoveel over te vertellen valt en niet zoveel te discussiëren valt als pakweg een GTAIV.

Topic voor deadspace:
Poster 1: Wat een geweldige game is dit toch!!!
Poster 2: Ja, vind ik ook. De sfeer is beklemmend en spannend. Ik durf bijna niet verder te spelen.
Poster 3: Ik heb ook Dead Space. Hij is heel goed en de graphics zijn ook mooi en sfeervol.
Poster 4: D34D SP4C3 FTW!!!!!11111188888!!!!!!

Niet veel meer aan toe te voegen...

Topic voor GTAIV:
Poster 1: Wat een geweldige game is dit toch!!!
Poster 2: Vind je? Een beetje van punt A naar punt B rijden en dit tig missies lang. Gewoon oersaai! Ik snap niet wat mensen aan GTA vinden.
Poster 3: Ah rot toch op man. GTA is gewoon tha bomb. Als GTA je niet aanstaat, moet je ook niet in dit topic komen posten.
Poster 2: Ik mag toch mijn mening geven. Ik snap gewoon niet wat mensen aan GTA vinden. Het is gewoon altijd hetzelfde. Ga missie ophalen, rijdt naar missie, knal die of die overhoop en rij terug naar de missiegever. En dat gaat zo uren door. Naar mijn mening is dat gewoon saai.
Poster 4: Nou, het is maar wat je er net van vindt, want ik vind GTA ook geweldig. De vrijheid van een open stad om je in te bewegen. Er wordt een goed verhaal in verteld. En alle details kloppen ook gewoon in het spel. Je kan een snackbar binnenlopen om te gaan eten, spelletje bowling spelen, gaan dartsen,... Er is gewoon zoveel te doen dat je je nooit verveeld in Liberty City.
Poster 5: De kwaliteit van die minigames zoals darts, pool en bowling zijn wel ondermaats.
Poster 6: Ja, maar GTA is dan ook geen darts, poost of bowling sim.
...

En zo gaat dat pagina's door. Bij een bepaald soort games kan je nu eenmaal niet zoveel lullen. Het is natuurlijk heel erg stil rond dead space en ik vrees dat deze game wat anoniem door het leven en dat is jammer, want het is een geweldig goed spel.

Ik heb hem op PC gespeeld en ik denk dat ik hem nog voor de PS3 ga halen. Toch altijd leuk om lekker op de bank in de huiskamer te kunnen griezelen. Ik denk ook dat alles versies, zowel PC, PS3 als Xbox360 lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Was zelf al een tijdje geleden van plan op een topic te maken voor dit spel. Maar was bang dat er eigenlijk te weinig animo voor zou zijn. Kennelijk heeft de review op de FP toch wel wat interesse gewekt. :)

Maar goed, ik heb het spel al 3 maal weten uit te spelen. De 2e keer met de Soldier pak plus 1 volledig geupgrade wapen(Plasma Cutter), en de 3e keer met ook nog met een 2e volledig geupgrade wapen(Force Gun).
Zelf vond ik de Plasma Cutter het meest ideaal. Omdat ie nagenoeg vanaf elke afstand effectief is. De Force Gun is weer handig voor close range combat, dat ik vooral gebruikte wanneer ik in het nauw gedreven werd. Een leuke tip daarbij; gebruik de rechter muisknop. Daarmee richt je de Force Gun op de grond en knal je ieder necromorph in een straal van 3meter omver of zelfs in stukken. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 10-09 21:37

BaT

Ben gisteren begonnnen op de pc met DeadSpace, na 2 uur vond ik dat upgraden me toch iets te langzaam gaan : Cheat-O-Matic ;) Speelt wel lekker met alles max geupgrade, zo kan je lekker genieten van de space stukjes zonder je druk te maken over zuurstof :9

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
Iemand die weet hoe je de cursortoetsen in dit spel aan de praat kan krijgen?
Ik weiger met de "wasd" toetsen te spelen. Al helemaal als me dat opgelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

BaT schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 17:04:
Ben gisteren begonnnen op de pc met DeadSpace, na 2 uur vond ik dat upgraden me toch iets te langzaam gaan : Cheat-O-Matic ;) Speelt wel lekker met alles max geupgrade, zo kan je lekker genieten van de space stukjes zonder je druk te maken over zuurstof :9
Je moet 't natuurlijk helemaal zelf weten, maar... ZONDE. Zonder de spanning van te weinig lucht en ammo enzo gaat er heel wat sfeer verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 13:40

AvK

Ready Set Go

Ben hem nu aan het installeren. Werd getriggerd door de review op Tweakers en dit topic. Zelf hou ik erg van die scary spacy spooky spellen. Doom3, Alien vs Predator, Undying, Fear (viel tegen) ed. Ik ben erg benieuwd en zal mijn bevindingen posten.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
Tigertje schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:36:
Iemand die weet hoe je de cursortoetsen in dit spel aan de praat kan krijgen?
Ik weiger met de "wasd" toetsen te spelen. Al helemaal als me dat opgelegd wordt.
Goed, het was even zoeken. En tot een patch hopelijk dit belachelijke probleem oplost is hier een oplossing. Blijft natuurlijk idioot dat je moet gaan scripten voor normale aanpassingen maar het is even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Willybubba schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:28:
[...]

Je moet 't natuurlijk helemaal zelf weten, maar... ZONDE. Zonder de spanning van te weinig lucht en ammo enzo gaat er heel wat sfeer verloren.
Dat valt wel mee hoor, ik krijg nog steeds af en toe de schrik goed te pakken, alleen hoef ik niet meer uit te kijken naar die upgrade nodes en dus ook geen irtitante keuzes daarin te maken. Met ammo cheat ik overigens niet.

[ Voor 4% gewijzigd door BaT op 22-11-2008 00:13 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Ik heb het spel ook sinds gister en ik vind het een gaaf spel, alleen snachts spelen gaat wat moeilijker :). En wat heeft dit spel lage systeemeisen zeg, op mijn prehistorische bak een amd 3200+, xfx 7800 gt en 2 gb ddr speelt ie erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Heeft iemand al een concrete oplossing voor de mouse-lag in zowel het menu als tijdens het spelen? V-sync uitzetten helpt helaas niet :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Staat vsync mischien geforceerd aan in de driver van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

vacuumcleaner schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:04:
Heeft iemand al een concrete oplossing voor de mouse-lag in zowel het menu als tijdens het spelen? V-sync uitzetten helpt helaas niet :(
Hier heb ik dus ook mega last van. V-sync staat uit en de driver staat op 'toepassings afhankelijk'.
Het is nu niet speelbaar omdat je steeds achter de feiten aanloopt. Spel loopt verder wel soepel.
Iemand?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
AvK schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:38:
[...]

Hier heb ik dus ook mega last van. V-sync staat uit en de driver staat op 'toepassings afhankelijk'.
Het is nu niet speelbaar omdat je steeds achter de feiten aanloopt. Spel loopt verder wel soepel.
Iemand?
Ik heb gemerkt dat het aanpassen van de resolutie een hoop help. op 800x600 had ik ook ontzettende mouselag, maar op 1280x1024 nergens last van. Misschien dat je dat eens kan proberen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Wellicht AA uitzetten? V-sync uitzetten heeft alleen effect bij het richten van je gun.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

V-Sync hielp bij mij ook bij de mouselag in het menu. Dat is nu helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Kan je eigenlijk de animatiefilm dead space downfale kijken VOORdat je het spel hebt uitgespeeld? Of wordt er dan teveel gespoiled?
(mooie 3d-omgevingen in combo met slechte 2d-tekening is niet zo'n succes for me)
Maar ja, het verhaal is dan ook voorspelbaar als je event horizon en een beetje aliens-achtige films gezien hebt.

De eerste uurtje van het spel is inderdaad beklemmend en spannend, maar daarna begrijp je dat de monsters niet echt gevaarlijk zijn en je nog genoeg tijd hebt om te richten en schieten, al schrik je je rot... Maar goed, ik ben dan ook pas bij chapter 3.

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 24-11-2008 01:32 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Laatst online: 15-11-2024
kmf schreef op maandag 24 november 2008 @ 01:31:
Kan je eigenlijk de animatiefilm dead space downfale kijken VOORdat je het spel hebt uitgespeeld? Of wordt er dan teveel gespoiled?
(mooie 3d-omgevingen in combo met slechte 2d-tekening is niet zo'n succes for me)
Maar ja, het verhaal is dan ook voorspelbaar als je event horizon en een beetje aliens-achtige films gezien hebt.

De eerste uurtje van het spel is inderdaad beklemmend en spannend, maar daarna begrijp je dat de monsters niet echt gevaarlijk zijn en je nog genoeg tijd hebt om te richten en schieten, al schrik je je rot... Maar goed, ik ben dan ook pas bij chapter 3.
Je kunt de film gewoon voordat je het spel gaat spelen bekijken. Het speelt zich af tijdens de week voordat jij en je bemanning aan boord komen. Het is gewoon het gedeelte van het verhaal voor het spel. De film en het spel lopen mooi in elkaar over.

Ik vond het wel een vermakelijke film. Hij is lekker grof :)
Ik heb m ook gekeken toen ik nog maar net met het spel begonnen was.

[ Voor 6% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 24-11-2008 06:39 ]

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bij mij is het mouse-lag probleem vrijwel geheel opgelost nadat ik deze driver geinstalleerd had op mijn laptop:
http://www.ngohq.com/home.php?page=nvidia Dit is een aangepaste Forceware driver voor XP.
Mouse-lag is er nog steeds (een beetje) maar het is nu wel speelbaar. Een beetje knoeien met de resolutie en de mouse-sensi zal het waarschijnlijk nog wat verbeteren. Ben nog aan het experimenteren.

Overigens ging dat installeren van die driver niet echt soepel bij mij. De eerste keer kreeg ik een blauw scherm omdat er een nvidia.dll probleem was. Gelukkig starte de boel wel weer goed op. Met een tooltje heb ik alle restjes van Nvidia weggehaald en daarna nogmaals de driver geinstalleerd. En met succes. Het grappige is dat ik nu uit veel meer spelresoluties kan kiezen en meer instel mogelijkheden heb. Tot nu toe draait het stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
mhpwolf schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:54:
Ik heb het spel ook sinds gister en ik vind het een gaaf spel, alleen snachts spelen gaat wat moeilijker :). En wat heeft dit spel lage systeemeisen zeg, op mijn prehistorische bak een amd 3200+, xfx 7800 gt en 2 gb ddr speelt ie erg soepel.
Op 800x600, alle settings op LOW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43
T-CM11 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:04:
[...]

Op 800x600, alle settings op LOW?
Tot zover de ironie... Mijn bak heeft een 3200+ @ 2.2 ghz, x1950xt en 1gb ram. Hij draait de game op 1280x1024 op medium. AA staat aan en de rest van de advanced rendering ook (bloom etc.). Dit alles op een FPS van 30+. Mhpwolf heeft dus zeker gelijk als hij zegt dat alles soepel draait. Het is goed om te zien dat er tegenwoordig nog games uitkomen die onze "prehistorische" pc's nog prima kunnen draaien. Als ze dan ook nog eens van deze kwaliteit zijn maak je mij helemaal blij :)

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Leuk spel, beter dan fallout 3, hier kan je tenminste ook niet zo verdwaald raken.

Vraagje, soms zie je kasten/dozen met een witrood icoon en een oranje/rood lichtje dat hij dicht is, en een groen lichtje als hij open kan. Als je op beide kasten over het icoon richt met je wapenzaklamp word het icoon groen... Kun je hier iets mee? Kun je het open krijgen ook al is het lampje oranje?

Als het zo is, heb ik een vermoeden dat het iets met kinesis te maken geeft.

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:45

VP.

Reconhell schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:05:
Leuk spel, beter dan fallout 3, hier kan je tenminste ook niet zo verdwaald raken.
Wat een vergelijking.. het zijn twee totaal verschillende games!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
VP. schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:37:
[...]

Wat een vergelijking.. het zijn twee totaal verschillende games!
Uhm schiet je in beide monsters af? meer is er niet:P haha

• kmf
  • Niet online

kmf

Reconhell schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:42:
[...]

Uhm schiet je in beide monsters af? meer is er niet:P haha
Als je Dead Space leuk vind, moet je Ghouls 'n Ghosts ook echt eens proberen. Schiet je ook monsters af 8)7

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel gisteravond ook even gespeeld, hoewel het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoet.
Erg ver ben ik nog niet gekomen maar qua schrik effecten en dergelijk viel het toch tegen, terwijl ik normaal just heel schrik/flippig ben.

Wat ik me wel afvraag is, het 2de type monster die je aanvalt in het spel, doet dat door op je te springen als het ware. Wat volgt is dan een worstelsessie van een halve minuut waarna mijn kop er afgebeten wordt, hoeveel HP ik ook heb. Ik zie geen instructie op het scherm of dergelijk, is er een manier om die weer van je af te krijgen of moet je simpelweg voorkomen dat je ze ooit tegen je aan krijgt?
Dat laatste lijkt me sterk aangezien het dan 1-hit kill monsters zouden zijn ongeacht je HP en dat lijkt me erg imbalanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:01:
Ik heb het spel gisteravond ook even gespeeld, hoewel het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoet.
Erg ver ben ik nog niet gekomen maar qua schrik effecten en dergelijk viel het toch tegen, terwijl ik normaal just heel schrik/flippig ben.

Wat ik me wel afvraag is, het 2de type monster die je aanvalt in het spel, doet dat door op je te springen als het ware. Wat volgt is dan een worstelsessie van een halve minuut waarna mijn kop er afgebeten wordt, hoeveel HP ik ook heb. Ik zie geen instructie op het scherm of dergelijk, is er een manier om die weer van je af te krijgen of moet je simpelweg voorkomen dat je ze ooit tegen je aan krijgt?
Dat laatste lijkt me sterk aangezien het dan 1-hit kill monsters zouden zijn ongeacht je HP en dat lijkt me erg imbalanced.
Da's ook vreemd, want bij mij op m'n scherm staat er dat ik op E (use) moet drukken. En dat helpt dan ook.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Timlog schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:03:
[...]

Da's ook vreemd, want bij mij op m'n scherm staat er dat ik op E (use) moet drukken. En dat helpt dan ook.
Volgens mij met je zo snel mogelijk en met zo veel mogelijk kabaal achter elkaar op de E rammen. Tenminste, dat doe ik.....tot ergenis van mijn vriendin. :)

Ik ben zelf normaal niet zo van de horror games, te eng om nog plezier te hebben *kuch*schijterd*kuch* Maar ik vind de opbouw van dit spel erg goed. Het is zeer spannend maar je krijgt toch goed de kans om je te verweren waardoor het net niet teeng is voor mij. En telkens wanneer je een beetje gewend raakt aan de monsters, komt er weer een nieuw type bij. Netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik verwachtte omdat het een horror/survival spel was dat je zuinig om moest gaan met je ammo en heel voorzichtig moest zijn.
In het begin schoot ik dus 2x op een monster en rende er vervolgens op af om 'm dood te stampen :P
Maja dan blijkt dat elk monster wonderbaarlijk credits of ammo bij zich draagt terwijl ze er niks aan hebben, je krijgt 6/8 plasma ammo shots voor elke drop, terwijl je er maar 2 tot 3 nodig hebt om er een af te maken.
Daar gaat de sneaky horror sfeer, je kunt gewoon rondknallen met dat ding zonder gevoel van gevaar te hebben omdat je toch steeds ammo ERBIJ krijgt, hoe inefficient je het ook gebruikt.

Het kan zijn dat dit het geval is omdat ik nog in het begin van het spel zit en je het dus makkelijk wordt gemaakt, maar op deze manier trekt het me niet zo aan om verder te spelen.
Het lijkt simpelweg een console shooter op de pc met wat extra gore.

Met de reviews die het spel krijgt zou je iets aparts/speciaal verwachten, maar het valt me daarom dus tegen.

Zal de volgende keer op mijn use knop rammen (de S in mijn geval) om dat monster van me af te krijgen, kijken of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de muis-lag en v_sync issues. Ik had er ook last van met meerdere games naast Left 4 Dead. O.a. ook Fallout 3 en Dead Space. Onder vista zowel de x64 als de x86, alleen ervaring met nvidia kaarten; heb ik het weten op te lossen door de V_sync globaal off te forceren, en bij elke exe van games in de compatibility opties, desktop composition uit te zetten. In het nederlands is dat volgens mij bureaublad samenstelling.

Voor mij is de lag dan volledig weg. Hopelijk hebben meer mensen hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:26:
Het kan zijn dat dit het geval is omdat ik nog in het begin van het spel zit en je het dus makkelijk wordt gemaakt, maar op deze manier trekt het me niet zo aan om verder te spelen.
Mwa, het blijft te makkelijk naar mijn idee. Je hebt verder op in het spel wel vijanden die meer damage vragen, maar als je het eerste wapen wat je krijgt gebruikt (plasma cutter geloof ik) en die ook met power nodes optimaliseert, heb je de meeste vijanden nog steeds met 4 á 5 schoten dood. Zelfs de eindbaas is een makkie met dat wapen. Het komt IMHO er inderdaad op neer dat dit primair een console spel is. Eindbazen hebben duidelijk herkenbare zwakke plekken die je op de pc met muis en toetsenbord met gemak kan raken.

Voor een survival/horrorgame hebben de wapens IMHO ook veels te veel stopping power. Zelfs de zwaarste "normale" vijanden kan je tot stoppen brengen met welk wapen dan ook (met uitzondering voor de flame trower dan). Maar verder vind ik het wel lekker weg spelen hoor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:26:
Hmm, ik verwachtte omdat het een horror/survival spel was dat je zuinig om moest gaan met je ammo en heel voorzichtig moest zijn.
In het begin schoot ik dus 2x op een monster en rende er vervolgens op af om 'm dood te stampen :P
Maja dan blijkt dat elk monster wonderbaarlijk credits of ammo bij zich draagt terwijl ze er niks aan hebben, je krijgt 6/8 plasma ammo shots voor elke drop, terwijl je er maar 2 tot 3 nodig hebt om er een af te maken.
Daar gaat de sneaky horror sfeer, je kunt gewoon rondknallen met dat ding zonder gevoel van gevaar te hebben omdat je toch steeds ammo ERBIJ krijgt, hoe inefficient je het ook gebruikt.

Waarom de monsters ammo en ander spul droppen wordt later in het verhaal duidelijk. Speel je trouwens op easy? want daar krijg je juist wat meer drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:49:
[...]

Waarom de monsters ammo en ander spul droppen wordt later in het verhaal duidelijk. Speel je trouwens op easy? want daar krijg je juist wat meer drops.
Nee, ik speel standaard op Medium als ik iets voor het eerst doe.
Kan eventueel wel herstarten en op Hard proberen als het ook later in het spel zo makkelijk blijft voor de PC versie.
Easy zoiezo nooit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Zijn alle monsters roze gekleurd of wat?

Ben net aangekomen in die gravity chamber en tot zover vond ik de monsters die ik heb gezien maar simpel eigenlijk. En allemaal roze ja.

Ze spawnen eigenlijk vaak gewoon achter je. Ook wel uit vents enzo, maar da's ook nogal voorspellend.

Wel aardig spelletje tot nu toe, maar naar mijn idee wel een langzame gameplay. En de camerastand is ook niet zo geweldig. Ik heb me hier dan ook regelmatig aan geirriteerd.

Wat ook simpel is, dat er geen item-pickup animatie is. Je staat er gewoon, drukt op E en that's it.

Nog maar ff verder spelen, maar tot zover pakt het spel me niet echt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

MelvinB schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:17:
Zijn alle monsters roze gekleurd of wat?

Ben net aangekomen in die gravity chamber en tot zover vond ik de monsters die ik heb gezien maar simpel eigenlijk. En allemaal roze ja.
nee hoor, je hebt ook grijze en zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Misschien een domme vraag, maar ik heb het de afgelopen 2 pagina's niet terug kunnen vinden, in de pc versie, is het nou echt zo'n drama met de controlls? En dan met name de muis? De IGN review zei dat je nogal vage combinaties met muisknoppen moet maken om uberhaubt te kunnen schieten. Is dit zo of heb je gewoon de standaard fps controlls (snap trouwens niet waarom hier af en toe zo nodig vanaf geweken moet worden terwijl het niet nodig is) speelt? dus gewoon schieten met 1 knop, evt alternative fire met de andere etc?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
t_o_c schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:44:
Misschien een domme vraag, maar ik heb het de afgelopen 2 pagina's niet terug kunnen vinden, in de pc versie, is het nou echt zo'n drama met de controlls? En dan met name de muis? De IGN review zei dat je nogal vage combinaties met muisknoppen moet maken om uberhaubt te kunnen schieten. Is dit zo of heb je gewoon de standaard fps controlls (snap trouwens niet waarom hier af en toe zo nodig vanaf geweken moet worden terwijl het niet nodig is) speelt? dus gewoon schieten met 1 knop, evt alternative fire met de andere etc?
Nou zo raar is het nou ook weer niet. Je speelt gewoon met awsd toetsen en mikken doe je met de muis. Je moet wel eerst mikken om te schieten. d.w.z. rechtermuisknop ingedrukt houden en dan links om te schieten. Maar dat went snel zat.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Briljant spel! Paar dagen geleden uitgespeeld. De ainimatie film Dead Space Downfall is zeker weten leuk voor de extra achtergrond informatie, ik zou alleen eerst het spel spelen tot je de eerste vijanden hebt gehad, aangezien de eerste tien/vijtien minuten leuker zijn zonder enige voorkennis.

Voor de mensen die hem uitgespeeld hebben en moeite hebben met het einde te begrijpen : neem de eerste letter van elk level en zet ze vervolgens achter elkaar ;)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Zo net ook even gespeeld, al een keer of 3 toch geschrokken :P moet dit maar niet te vaak s'avonds spelen.

Paar dingetjes die me nu al opvielen:
Waarom loopt je mannetje als geboggelde?
Aimen lijkt traag te gaan zelfs met de mouse sense vrij hoog, alsof je mannetje een beetje slowmotion doet. Dit is btw niet de muislagg, die gaat weg door vsync uit te zetten (waarom dit uberhaubt aanstaat, who knows).
EA moet eens een physics engine gaan aanschaffen. Lijken die je wegtrapt als je er tegenaan loopt? armen die door de lucht vliegen als je er tegenaan loopt?
GFX. Ziet er goed uit, maar om een beetje te mierenneuken, Ik ben veel meer een fan van de HL2 stijl. Om een of andere reden weet Valve realisme veel beter weer te geven.
Je map is een beetje irritant omdat je niet alleen de map kan bewegen (of tenminste, lukte mij niet) en dat je mannetje dan meteen gaat rondkijken. Lijkt me lastig als je goed naar je map wil kijken.

Niet op te zeuren, maar dat viel me gewoon zo snel al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

is de elite suit nou gratis of niet? op xbox live staat dat ie gratis is, maar je moet wel 200 points voor hebben dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Ik heb nu een x360 controller geleend maar hoe krijg ik die goed werkend met de game? het meeste werkt wel, maar bv bread crums werkt niet en ik kan hem ook niet aan een van de knoppen linken die nog niet gebruikt word op de controller (iig niet in combo met een ander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:43
Volgens mij is bread crums de linker analoge stick indrukken. Kan ook de rechter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb net de animatie film van Dead space gekeken, erg vermakelijk.
Een goede tip om naar te kijken omdat de film voor de game afspeeld en naadloos aansluit op de game.
Ook zie je een hoop locaties die weer in de game terug komen.

erg van genoten. :D

Trailer.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8aI2rwd_4bs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 11:19
Zo, vandaag begonnen om hem voor de 2e keer te spelen. Die eerste levels spelen toch een stuk relaxter met een volledig geupgrade level 6 suit en plasma cutter. Waar je vroeger ge-ambushed wordt en je ze van je moest afslaan, krijgen de tegenstanders nu niet meer eens de kans op bij je in de buurt te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Het is niet te begrijpen dat hier zo weining aandacht voor is.
Het is in mijn ogen echt een goed spel, netjes afgewerkt, orgineel in besturing.
Ik heb recent Farcry2, Fallout3 en MohWaW gespeeld. Allen leuk en vermakelijk, aleen bij dit spel heb ik weer ouderwets moeite om mijn PC uit te zetten. Ik heb hem nu denk ik bijna uitgespeeld maar dat ga ik daarna zeker nog een keer doen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

MohWaW
Bedoel je niet CoDWaW? ;)

Volledig met je eens. Ik vind dit spel ook zo vermakelijk dat ik 'm destijds zelfs 3 maal had uitgespeeld.
Xadeon in "[Multi] Dead space"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Laatst online: 14-06 20:08
:o Maar natuurlijk, die bedoel ik.
Ook de tekenfilm bekeken maar dat voegt niet veel toe, wel leuk als toevoeging op het verhaal.
Zoals gezegd het spel is echt helemaal af i.t.t. andere "toppers"

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:45

VP.

Net uitgespeeld.. ik viel wel even van mijn stoel af bij het einde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Zo dan ook eindelijk uitgespeeld op mijn PS3. Dit spel is echt verplichte kost voor elke liefhebber van goede games wat mij betreft. We mogen ons schamen dat we dit spel niet massaal gespeeld hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

De publisher had het ook iets beter kunnen timen.
Misschien even op de plank laten liggen en dan uitbrengen en niet tegelijk met het GoW2, FC2 etc etc geweld.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Klopt helemaal, een nieuwe IP uitbrengen tijdens zo'n hausse aan nieuwe, grote, over het algemeen bekende namen. Dan kun je er vergif op innemen dat het niet verkoopt zoals je zou willen.

Ik vind 't nog steeds een supervet spel, alleen speel ik zelden meer dan 1 chapter achter elkaar. Dan wordt de sfeer me te drukkend zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:56
Mooi spel! Doet me denken aan Systemshock/AvP2 Marines, continu die spanning van waar verschijnen die krengen nu weer (soms voorspelbaar, soms niet).

Voor het spelen Downfall bekijken geeft toch een goede inleiding.

Word ik nou gek of is het spel op PC gewoon bugvrij? Dat het nog kan tegenwoordig. :') Petje af voor EA deze keer, dit is een topspel. Het zal ongetwijfeld wel uitgemolken gaan worden met een kilo DLCs en sequals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

De hele game doet me eigenlijk heel erg denken aan Aliens, ook qua sfeer en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 12:48
Heb het spel net ook gekocht voor de Xbox. Morgen maar eens proberen, want het lijkt me toch wel een vet spel :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Ben nu bij chapter 2 en djeez wat een sfeer heeft het spel. Helaas heb ik mijn Xbox nog niet aangesloten op mijn 5.1 surround set, maar dan zal ik waarschijnlijk helemaal schijten door al die geluiden om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Het leuke, en ook enge, van het spel is dat bijna alle tegenstanders zo ontiegelijk close combat voeren. Als je een keer onverwacht geambushed wordt, dan springen ze binnen een paar seconden op een paar centimeter van je, en zitten ze met zijn drieen ofzo gewoon vol tegen je te beuken terwijl je dan supergestresst nog van wapen moet wisselen enzo.

Vooral die platte kruipende wezens (die je vaak bij gewichtsloze situaties tegenkomt) zijn me een partij irritant, kost me ook altijd veel te veel munitie om die kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Net voor de eerste keer in zon ruimte geweest waarin je moet zweven. Werd me toch ff een partijtje misselijk van dat draaien enzo ... Niet normaal. Gelukkig ben ik nu wel weer stukje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 09:45

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

tijdje trug even gun meer dmg geven en ik had op eens het gevoel dat iets achter mijn zat dus ik stop even mijn gun update en draai om en ik schrok GVD me kapot stont er een monster achter mijn _/-\o_ d:)b game is echt vet

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik vind het knap dat je met zulke graphics op high-end hardware gewoon 150fps weet te halen met die engine; dus wat dat betreft is het echt een efficiente engine (graphics vs fps). Ik wed dat dit een van de games eens waar je het meeste frames krijgt voor je graphics zeg maar ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, uitgespeeld. Eindelijk, want ik had 't spel al sinds Oktober... Maar ben tussendoor nog afgeleid door een shitload aan geweldige games :P

Ik denk zomaar dat ik 't nog een keer ga doen. Wat een gaaf (en vreemd) einde... Schrok me toch nog ff kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Net begonnen met het spel en ik moet zeggen wat een sfeertje! Een mooi in elkaar gezet en uitdagend spel.

Het enige wat ik jammer vind is dat het spel in grote rode dikke letters 'console port' uitdraagt.. :( De 3rd person en trage mouse speed (zelfs op de hoogste sensitivity) maken dat je je op de pc, zeker het eerste half uur, net zo onbeholpen voelt alsof je het op de console zou spelen. Ik vind het jammer dat game producenten zo makkelijk geld willen verdienen en het shooter genre zelfs op de PC toch wel enigzins verneuken. (Gears of War was ook al zo)

Maar ik hoop dat ik er zo nog aan zal wennen want het spel trekt me wel heel erg. :9~

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Heb je wel de suggesties geprobeerd die hier al even gegeven zijn, zoals v-sync uitzetten, andere resolutie proberen of deze post?

Anyway, heb hem een tijdje geleden drie keer rondgespeeld, erg grappig om het nog eens te spelen met geupgrade wapens + rig. Heb nu alle 7 wapens + rig enzo volledig geupgrade, wil hem nog een keer rond spelen om de andere wapens die ik nauwelijks geprobeerd heb (ripper, contact-beam) een beetje uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede naar aanleiding van de overwegend positieve geluiden hier de game ook maar gehaald voor de 360.
Ik had de LE al, maar die is om te verzamelen en blijft in seal. :9~
Ik ben alleen nooit zo sterk in schrik momenten, ik wacht dus nog maar even met spelen tot morgen.
(had hetzelfde met fear :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Kortfragje schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:22:
Net begonnen met het spel en ik moet zeggen wat een sfeertje! Een mooi in elkaar gezet en uitdagend spel.

Het enige wat ik jammer vind is dat het spel in grote rode dikke letters 'console port' uitdraagt.. :( De 3rd person en trage mouse speed (zelfs op de hoogste sensitivity) maken dat je je op de pc, zeker het eerste half uur, net zo onbeholpen voelt alsof je het op de console zou spelen. Ik vind het jammer dat game producenten zo makkelijk geld willen verdienen en het shooter genre zelfs op de PC toch wel enigzins verneuken. (Gears of War was ook al zo)
:|

Zo onbeholpen is het spelen op een console anders niet hoor.

@ hierboven: is er een LE dan? Of doel je op die ene hele dure amerikaanse met helm enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:23:
Mede naar aanleiding van de overwegend positieve geluiden hier de game ook maar gehaald voor de 360.
Ik had de LE al, maar die is om te verzamelen en blijft in seal. :9~
Ik ben alleen nooit zo sterk in schrik momenten, ik wacht dus nog maar even met spelen tot morgen.
(had hetzelfde met fear :$ )
Schijterd als ik ben :P , heb ik het ook niet zo op schrikmomenten (Doom-achtige spellen speel ik dan ook zelden uit) en ik vind dat deze game precies tot aan mijn grens gaat. Okey, een schrikmoment hier en daar zit er wel in en hoort er ook zeker bij. Maar het is vooral de algehele creepy sfeer die het spanned en goed maakt. De game is ook niet al te moeilijk om eerlijk te zijn, waardoor ik als het ware met wat meer vertrouwen de verschillende ruimten betrad in plaats van bibberend anticiperend op schrikmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies... dit spel speelt werkelijk heerlijk op console

Ik krijg het niet voor elkaar die boss bij Cannon 48 Room neer te maaien... word nu erg irritant en ik heb het spel al een paar weken laten liggen omdat het me niet lukt.

iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Richt op 1 tentakel per keer totdat die kapot is, dus niet de hele tijd switchen. Uiteraard ook op de brokstukken en die 'canisters' schieten als die toevallig langs komen vliegen, maar ik richt me in het begin eigenlijk alleen op de tentakels. Als je eenmaal de helft van de tentakels af hebt, dan heb je veel meer overzicht en dan kun je op gaan letten dat geen enkel brokstuk meer doorkomt. Zelfs al heb je nog maar 30% bij de helft van de tentakels, dan haal je het daarna makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, ik zal het maar weer eens gaan proberen :)
Pagina: 1 2 3 Laatste