Toon posts:

Toevoeging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goede toevoeging voor dit forum.

Ik ben al langer actief op dit forum en in de loop der tijd heb ik wat suggesties bedacht voor dit forum. Een voorbeeld hier van was dat er gaande was in het volgende thread: [Far Cry 2] Spel start niet op

De situatie was hier als volgt: in de eerste post in bovenstaand topic heb ik een duidelijke uitleg over mijn probleem gegeven. Suggesties die andere gebruikers hier op geven, bleken niet te helpen. Ik stelde vervolgens voor om Windows opnieuw te instaleren, waarop ik de reactie kreeg dat dat misschien de oplossing kan zijn. Vervolgens vraag ik of het mogelijk is bij twee windows instalaties naast elkaar er een kan verwijderen. De moderator geeft daarna aan dat ik een nieuw topic moet openen en daar en een betere uitleg moet geven van mijn probleem. Natuurlijk kun je duidelijk zien dat ik op deze post reageerde. De volgende reactie raakt dus kant noch wal:
Iemand helpt je door te zeggen dat je het eens via Steam kunt proberen, dan begin je over arrogante koters en kom je hier vertellen dat een andere site veel beter is?
Ik wil hier graag toevoegen dat de moderators iets duidelijker moeten zijn. In mijn geval betekent dit dat de moderator beter had kunnen uitleggen wat voor betere uitleg ik had moeten geven. Waarom een nieuw topic? Is dat niet onhandig voor mensen met hetzelfde probleem?

Verder lijkt het me een goed idee dat er iets minder 'zoek zelf' en verwanten geroepen worden. Eens was ik een maand bezig met een probleem en probeer ik een zo goed mogelijke uitleg te geven, maar dan krijg ik nog steeds 'zoek zelf' te horen. En dan krijg ik een beetje het idee dat er net zo lang 'gebruik google' geroepen wordt totdat ik het probleem zelf opgelost heb, al duurt dat een maand of langer. Dan denk ik: wat doen jullie hier dan? Mijn toevoeging voor dit forum is dus dat hier iets minder op gelet wordt. Mijn excuses dat ik jullie hier om voor 'arrogante koters' uitgemaakt heb.

Dit zijn dus suggesties voor alle moderators en gebruikers die zich aangesproken voelen en hebben niet op een persoon betrekking. Mij was via de mail duidelijk gemaakt dat ik dit hier mocht posten dus bij deze. Hopelijk worden mijn suggesties op prijs gesteld. Fijne avond nog en prettig weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nu je dit voorbeeld erbij pakt... zo'n lastige kwestie is dat toch ook niet? In de installer komt er een optie voorbij om Windows direct te installeren, of de boel eerst te formatteren. Je hebt daar een keuze gemaakt voor direct installeren. Blijkbaar zonder dat je weet wat 'formatteren' betekend. Google op formatteren en je hebt het antwoord op je vraag.

Ik zie het probleem niet zo met het 'zoek zelf', het is echt niet zo dat we dat blijven roepen wanneer je écht iets lastigs hebt waar je niet zomaar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:08:
Ik ben al langer actief op dit forum
Actief? Aan je posthistorie te zien plemp je hier alleen af en toe wat vragen van jezelf neer en dan gaat ook nog een het merendeel van je topics op slot omdat je de moeite niet wil nemen om een topic aan bepaalde kwaliteitseisen te laten voldoen.

Dat noem ik niet echt actief meedoen op een forum. Waar zijn alle posts dat je andere helpt met hun problemen? Waar zijn je reacties in een interessante discussie?
En dan krijg ik een beetje het idee dat er net zo lang 'gebruik google' geroepen wordt totdat ik het probleem zelf opgelost heb, al duurt dat een maand of langer.
Als je het daadwerkelijk met google op hebt kunnen lossen was het blijkbaar geen vraag waarvoor andere voor jou moeten gaan zoeken en/of nadenken. Van zelf zoeken leer je ook nog eens het meest, dus het is een win/win situatie.
Dan denk ik: wat doen jullie hier dan?
Discussiëren, socializen (in bepaalde fora), met mensen meedenken over complexe problemen en dergelijke. Er zitten hier niet veel mensen die basisvraagjes beantwoorden leuk vinden.

Je moet ook niet denken dat de beheerders van T.net een site/forum willen die/dat voor iedereen (dus met elk kennisniveau) goed toegankelijk is. Daar is duidelijk voor gekozen en mensen die het niveau te hoog vinden zullen wel eens tegen een muur aanlopen inderdaad.

Maar de oplossing is dan niet om de eisen en het niveau van de hele site naar beneden te gooien want "Op site X is alles veel vriendelijker en makkerlijker!" want dan krijg je een site waar het niveau laag van is, terwijl daar al tientallen sites van bestaan. De oplossing is om dan gewoon als user naar een site te gaan die wel bij je past qua niveau/striktheid van de regeltjes. Dat is toch veel simpeler en handiger voor iedereen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sorry hoor maar dit komt ook gewoon naar voren in de registratieprocedure die je ooit heb doorlopen. Nofi, maar aan jouw posts en kennis te zien, kan je jezelf volgens mij beter registreren bij beginnersweb.nl, helpmij.nl e.d. Dit is een forum voor voornamelijk (ver)gevorderde IT-professionals/hobbyisten. Je gaat je als amateurschaker toch ook niet lid maken van een vereniging waar puur en alleen maar (semi)grootmeesters spelen en waar kennis van zaken over materie verwacht wordt...om maar even een vergelijking te trekken. Suc6

edit @ hieronder:
Ik doel ook niet echt op de complexiteit van zijn evt. problemen, maar meer om de kennis van zaken die je toch wel enigzins moet hebben om je naar mening op dit forum voort te kunnen bewegen. Al is inzet en het goed kunnen formuleren van je posts zoals je zelf aangeeft idd ook erg belangrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door temp00 op 15-11-2008 17:56 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Of een probleem echt lastig is op grootmeesterlijk niveau doet er niet zoveel toe. Het gaat erom of iemand zelf heeft geprobeerd naar vermogen om een oplossing te vinden en dat ook weet te delen.

De suggestie om duidelijk te zijn waarom een modbreak wordt gezet of een topic op slot gaat is terecht: de reden van een ingreep moet ook duidelijk zijn. Dat werkt wel twee kanten op: niet voor niets is er een Registratievoorwaarden / korte FAQ en als site mag je verwachten dat gebruikers van die site zelf ook de moeite nemen zich te verdiepen in de regels die gelden op die site.

Als ik door je topicgeschiedenis blader is er op heel veel manieren, door veel verschillende mensen uitgelegd wat er beter kan aan je topics. Hoe duidelijk wil je het dan hebben, keer op keer? Als je in dat licht die post beschouwd van Promox waar je nu zo over valt kan ik die post wel begrijpen. Je wordt vanzelf korter van stof op den duur. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:11:
Nu je dit voorbeeld erbij pakt... zo'n lastige kwestie is dat toch ook niet? In de installer komt er een optie voorbij om Windows direct te installeren, of de boel eerst te formatteren. Je hebt daar een keuze gemaakt voor direct installeren. Blijkbaar zonder dat je weet wat 'formatteren' betekend. Google op formatteren en je hebt het antwoord op je vraag.

Ik zie het probleem niet zo met het 'zoek zelf', het is echt niet zo dat we dat blijven roepen wanneer je écht iets lastigs hebt waar je niet zomaar uit komt.
Nope. Ik kreeg twee opties. Optie een was repareren. Optie twee was instaleren naast de eerste instalatie. Geen idee hoe je bij formateren komt, en ik weet overigens wel wat dat is.
Gizz schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:22:
[...]

Actief? Aan je posthistorie te zien plemp je hier alleen af en toe wat vragen van jezelf neer en dan gaat ook nog een het merendeel van je topics op slot omdat je de moeite niet wil nemen om een topic aan bepaalde kwaliteitseisen te laten voldoen.
Ja, doe ik wel. Misschien in het begin niet, maarja iedereen moet het leren toch? Nog steeds is het standaard antwoord ongeveer 'zoek zelf'.
Dat noem ik niet echt actief meedoen op een forum. Waar zijn alle posts dat je andere helpt met hun problemen? Waar zijn je reacties in een interessante discussie?
Sinds wanneer is dat verplicht?
Als je het daadwerkelijk met google op hebt kunnen lossen was het blijkbaar geen vraag waarvoor andere voor jou moeten gaan zoeken en/of nadenken. Van zelf zoeken leer je ook nog eens het meest, dus het is een win/win situatie.
Als ik een maand moet zoeken en dingen proberen en dan nog niet uitkom dan lijkt het me niet echt een win/win situatie. Antwoord geven op een vraag is dan een veel snellere en simpelere manier, en het is dan gestoord om te zeggen 'als je met een maand zoeken iets op kan lossen, dan moet je maar een maand zoeken ipv een topic openen'. Dat ben je toch wel met me eens hopelijk?
Discussiëren, socializen (in bepaalde fora), met mensen meedenken over complexe problemen en dergelijke. Er zitten hier niet veel mensen die basisvraagjes beantwoorden leuk vinden.
Dan maar renamen naar GoT Experience Required?
Je moet ook niet denken dat de beheerders van T.net een site/forum willen die/dat voor iedereen (dus met elk kennisniveau) goed toegankelijk is. Daar is duidelijk voor gekozen en mensen die het niveau te hoog vinden zullen wel eens tegen een muur aanlopen inderdaad.

Maar de oplossing is dan niet om de eisen en het niveau van de hele site naar beneden te gooien want "Op site X is alles veel vriendelijker en makkerlijker!" want dan krijg je een site waar het niveau laag van is, terwijl daar al tientallen sites van bestaan. De oplossing is om dan gewoon als user naar een site te gaan die wel bij je past qua niveau/striktheid van de regeltjes. Dat is toch veel simpeler en handiger voor iedereen?
Ofwel je punt is dat mensen die niet genoeg kennis hebben geen vragen mogen stellen? Het probleem is voor mij dat ik ongeveer altijd de reactie krijg van 'ga is googlen', ook al geef ik aan dat ik dat al gedaan heb. Op site X krijg ik die reactie niet en word ik gewoon geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je vergeet dat dit een community is, niet een helpdeskafhaalchinees. Als je alleen langskomt als je problemen hebt en niet de moeite neemt om anderen te helpen, dan bouw je ook geen krediet op :) .
Als ik een maand moet zoeken en dingen proberen en dan nog niet uitkom dan lijkt het me niet echt een win/win situatie. Antwoord geven op een vraag is dan een veel snellere en simpelere manier, en het is dan gestoord om te zeggen 'als je met een maand zoeken iets op kan lossen, dan moet je maar een maand zoeken ipv een topic openen'. Dat ben je toch wel met me eens hopelijk?
Geen een man een vis en hij heeft een maaltijd; leer een man vissen, en hij kan in zijn eigen onderhoud voorzien :) . Als je een maand moet zoeken voor iets relatief simpels, dan zoek je niet goed en moet je je daarop richten. Een van de onderdelen van het forum is dat je geacht wordt eigen inzet te tonen, en een snel Google'tje valt daar niet onder.
Nee, GoT Eigen Inzet verplicht.
Ofwel je punt is dat mensen die niet genoeg kennis hebben geen vragen mogen stellen? Het probleem is voor mij dat ik ongeveer altijd de reactie krijg van 'ga is googlen', ook al geef ik aan dat ik dat al gedaan heb. Op site X krijg ik die reactie niet en word ik gewoon geholpen.
Waarom kom je dan hier, ipv op site X? Je vergeet dat de mensen die kennis hebben niet continue zin hebben om luie mensen te helpen als de informatie met eigen inzet ook te verkrijgen is. Mensen die sneller antwoord willen hebben zonder zelf aan de slag te gaan zijn vaak beter op hun plaats bij forums die minder hoge eisen stellen. Die eisen worden mede gesteld om het hier prettig vertoeven te maken voor mensen die wel veel eigen inzet tonen of hebben getoond in het verleden, en zo hun ervaring hebben opgebouwd :) .

Als je kijkt naar succesvolle topics zie je dat moeilijke problemen echt wel veel bijdragen en suggesties krijgen, zeker als de topicstarter zelf ook dingen blijft uitzoeken en niet afwacht. Dan is er van beide kanten echte inzet :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 15-11-2008 18:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind wel dat ts een punt heeft.
Het komt eveneens op mij over dat er een soort fictieve wedstrijd wordt gehouden wie als eerste roept 'dat er maar gegoogled moet worden'. Oké, natuurlijk weet ik dat dit nu cliché overkomt, maar ik snap wel het punt van ts.

Voorbeeld.
Dikwijls loopt zo een topic tóch uit tot een interessant draadje. Ik vind het dan jammer dat Jan en Allemaal zo nodig snel naar Google moet verwijzen. Althans, het komt onvriendelijk over! Wellicht helemaal niet zo bedoeld. Het komt al een stuk beter over als je iets zegt in de trant van: "Je zou op Google kunnen zoeken met de woorden X en Y, daar krijg ik de volgende bruikbare sites bij: www en www".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:34:
Sorry hoor maar dit komt ook gewoon naar voren in de registratieprocedure die je ooit heb doorlopen. Nofi, maar aan jouw posts en kennis te zien, kan je jezelf volgens mij beter registreren bij beginnersweb.nl, helpmij.nl e.d. Dit is een forum voor voornamelijk (ver)gevorderde IT-professionals/hobbyisten. Je gaat je als amateurschaker toch ook niet lid maken van een vereniging waar puur en alleen maar (semi)grootmeesters spelen en waar kennis van zaken over materie verwacht wordt...om maar even een vergelijking te trekken. Suc6

edit @ hieronder:
Ik doel ook niet echt op de complexiteit van zijn evt. problemen, maar meer om de kennis van zaken die je toch wel enigzins moet hebben om je naar mening op dit forum voort te kunnen bewegen. Al is inzet en het goed kunnen formuleren van je posts zoals je zelf aangeeft idd ook erg belangrijk.
Hier dit bedoel ik. Rename het forum dan naar GoT Experience Required?

En - om eerlijk te zijn - net alsof jullie grootmeesters zijn. Als ik dan in eerste instantie nog geholpen wordt, dan lost het mijn probleem nog steeds niet op. Met alle respect, maar qua kundigheid van de gebruikers ligt het niveau echt niet een stuk hoger dan bij site X. :/
Als ik door je topicgeschiedenis blader is er op heel veel manieren, door veel verschillende mensen uitgelegd wat er beter kan aan je topics. Hoe duidelijk wil je het dan hebben, keer op keer? Als je in dat licht die post beschouwd van Promox waar je nu zo over valt kan ik die post wel begrijpen. Je wordt vanzelf korter van stof op den duur.
Wellicht zou je gelijk hebben bij elke - voornamelijk oudere - topics van mij dat er niet altijd even duidelijk bij staat wat ik al geprobeerd heb. Na een paar tips heb ik ze ook van zo veel mogelijk informatie voorzien, zo ook deze. Soms werd er dan toch nog 'zoek zelf' gezegd, dat is probleem één. Tweede is dat ik gewoon vroeg of ik nadat ik windows opnieuw geïnstalleerd heb een eerdere instalatie nog kan verwijderen. Dat was onderdeel van mijn probleem. Als de moderator dan aankomt met: maak een nieuw topic aan en formuleer beter dan zou ik niet weten waar hij naar toe wil. Ik gaf duidelijk aan wat ik al geprobeerd had; ik heb de windows reparatie uitgevoerd, zonder succes. Daarnaast kon ik kiezen om naast mijn huidige instalatie, nog een windows instalatie te maken op mijn hardeschijf. Daarbij komt de hele essentie van een nieuw topic maken. Als je nou als buitenstaander datzelfde probleem hebt en je leest het topic, dan is het niet zo fijn als de discussie mtb windows opnieuw instaleren dan in een ander topic verder gaat lijkt me. Ja, dan heb ik zoiets van 'wees duidelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:37:
[...]

Je vergeet dat dit een community is, niet een helpdeskafhaalchinees. Als je alleen langskomt als je problemen hebt en niet de moeite neemt om anderen te helpen, dan bouw je ook geen krediet op :) .
Ja en nogmaals is het dus niet verplicht. Het is opzich al een bijdragen van mij aan dit forum dat ik überhaupt de moeite neem om hier te posten, of niet dan?
Geen een man een vis en hij heeft een maaltijd; leer een man vissen, en hij kan in zijn eigen onderhoud voorzien :) . Als je een maand moet zoeken voor iets relatief simpels, dan zoek je niet goed en moet je je daarop richten. Een van de onderdelen van het forum is dat je geacht wordt eigen inzet te tonen, en een snel Google'tje valt daar niet onder.
Wellicht heb je geen idee waar ik het over heb.
Nee, GoT Eigen Inzet verplicht.
Natuurlijk, maar waarom nog steeds roepen dat ik zelf moet zoeken nadat ik al uitleg wat ik allemaal geprobeerd heb dan?
Waarom kom je dan hier, ipv op site X?
Wat ik dus al zei (en dat is verwijderd) dat is dat ik voortaan wel naar site X ga.
Je vergeet dat de mensen die kennis hebben niet continue zin hebben om luie mensen te helpen als de informatie met eigen inzet ook te verkrijgen is. Mensen die sneller antwoord willen hebben zonder zelf aan de slag te gaan zijn vaak beter op hun plaats bij forums die minder hoge eisen stellen.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik geen 'zoek zelf' wil horen als ik al aangeef dat ik al zelf gezocht heb.
Die eisen worden mede gesteld om het hier prettig vertoeven te maken voor mensen die wel veel eigen inzet tonen of hebben getoond in het verleden, en zo hun ervaring hebben opgebouwd :) .
Dat klopt en daar heb je ook gelijk in. Maar daar is dit forum toch niet voor opgericht? Daarvoor bestaan die regels toch niet? Of wel dan?
Als je kijkt naar succesvolle topics zie je dat moeilijke problemen echt wel veel bijdragen en suggesties krijgen, zeker als de topicstarter zelf ook dingen blijft uitzoeken en niet afwacht. Dan is er van beide kanten echte inzet :)
Dat was dat ik deed... denk je dat ik voor me lol die hele windows reparatie heb uitgevoerd en 100gb aan software verwijderd heb omdat het eventueel kan conflicteren? Heb zelfs mijn probleem op de fora van ubi voorgelegd, etc. Dus dan niet de suggestie wekken dat ik niks deed, want dat deed ik dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:03:
Ja en nogmaals is het dus niet verplicht. Het is opzich al een bijdragen van mij aan dit forum dat ik überhaupt de moeite neem om hier te posten, of niet dan?
Ik denk dat je je eigen "bijdrage" wel erg zwaar overschat op deze manier ;) .
Wellicht heb je geen idee waar ik het over heb.
[...]
Natuurlijk, maar waarom nog steeds roepen dat ik zelf moet zoeken nadat ik al uitleg wat ik allemaal geprobeerd heb dan?
Ik heb je topic doorgelezen, en Verwijderd in "[Far Cry 2] Spel start niet op" is toch echt iets simpels. Het wordt zelfs behandeld in de Windows Clients - FAQ :) . Zo lees ik PromoX in "[Far Cry 2] Spel start niet op" tenminste: het gaat niet om een Spielerij probleem, maar om een Windows vraag, en daar is een apart subforum voor. Waar het antwoord ook grotendeels in de FAQ van te vinden is.

Ik denk dat je de aanleiding (dwz je specifieke topic) in twee delen is te zien. Eerst een vraag over Far Cry, waar het gebruik van een illegale versie een probleem is, en een vraag over Windows herinstallatie welke daar niet thuishoort en ook zelf simpel te bantwoorden is met de FAQ en wat snel zoekwerk op het web.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen dat ik geen 'zoek zelf' wil horen als ik al aangeef dat ik al zelf gezocht heb.
Maar je geeft niet aan hoe je gezocht hebt, waar je gezocht hebt en op welke keywords. Alleen zeggen dat je gezocht hebt is niet voldoende, want dat wordt erg snel geroepen :) .
Dat klopt en daar heb je ook gelijk in. Maar daar is dit forum toch niet voor opgericht? Daarvoor bestaan die regels toch niet? Of wel dan?
Zie de GoT FAQ, die begint met:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Dat kan inderdaad wat elitair overkomen, en in de praktijk is iedereen welkom, mits er positief wordt bijgedragen aan het forum en men veel eigen inzet toont. :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 15-11-2008 19:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik vind de bijdrage van Moderators meestal ruim voldoende. Ik spreek dan uiteraard alleen over de delen van het forum waar ik vaak rondlurk, de Devschuur (het enige echte forum onderdeel :Y) ).

Ik kan aan je post history iig wel zien dat een andere site zoeken om als jou persoonlijke helpdesk te fungeren zeker aan te raden is. Je bent, volgens de algemene terminologie, een 'helpdesker'. Daarbij heb je ook de behoorlijk irritante neiging om de regels aan je laars te lappen. Zoals vier keer eenzelfde topic wanneer de mods je bij topic 1 zeggen dat je wat meer inzet moet tonen. Misschien dat je dit eens ter harte moet nemen en je gewoon conformeren aan de hier geldende normen. Dat houdt dus ook in dat je niet gaat lopen ziemelen wanneer je topics op slot gaan, terwijl ze op beginnersweb niet eens thuis zouden zijn (nofi intended voor beginnersweb).

Jij bent op GoT gekomen, dan moet jij je aan de hier geldende standaarden conformeren. Niet GoT aan jou standaarden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:08:
Ik wil hier graag toevoegen dat de moderators iets duidelijker moeten zijn. In mijn geval betekent dit dat de moderator beter had kunnen uitleggen wat voor betere uitleg ik had moeten geven. Waarom een nieuw topic? Is dat niet onhandig voor mensen met hetzelfde probleem?
Van iemand die hier al wat langer rondloopt mag verwacht worden hoe het werkt op dit forum, zeker ook gezien je historie en de communictie tussen jou en de crew. Je zou dan toch moeten weten dat je vraag over Windows offtopic en niet relevant is voor je probleem met een bepaald spel. Tel daar dan ook nog 's je gebrek aan inzet en je reactie een dag later ('Iemand?') bij op dan kun je zo'n reactie van mij verwachten. Vervolgens in het topic zelf op zo'n manier commentaar leveren op mijn actie is dan ook niet de bedoeling. Je eerste aanspreekpunt in zo'n geval is de mod in kwestie en er zijn genoeg manieren (mail, DM, IM) om contact op te nemen. Dat die reactie waarin je ons 'arrogante koters' noemt, dan op zo'n manier weggemod wordt is misschien niet zo netjes, maar ook niet zo vreemd. Het houdt toch een keer op met vriendelijk zijn.
Ik wil hier graag toevoegen dat de moderators iets duidelijker moeten zijn. In mijn geval betekent dit dat de moderator beter had kunnen uitleggen wat voor betere uitleg ik had moeten geven.
Er is vaak genoeg aan je verteld wat er van een topic verwacht wordt. Een moderator mag verwachten dat je dat een keer oppikt. En inzet tonen is echt iets anders dan (enkel) 'zoeken naar een oplossing'. Door bijvoorbeeld aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je precies op vastloopt. Dat geeft meteen een veel betere indruk en dat voorkomt ook meteen overbodige suggesties waar jij dan vervolgens op moet reageren met 'Maar dat heb ik allang geprobeerd !' of 'Die mogelijkheid had ik niet'. Ook roepen dat je al 'van alles' geprobeerd hebt is echt niet voldoende.
Waarom een nieuw topic? Is dat niet onhandig voor mensen met hetzelfde probleem?
Wat gambieter zegt: Het is een Windows vraag en daarvoor hebben we een ander subforum. Daarnaast is het echt niet relevant voor je probleem en ook niet interessant voor anderen die een oplossing zoeken voor hun Far Cry 2 probleem stuiten op een offtopic discussie over het installeren van Windows.

Elk probleem zoveel mogelijk in een eigen topic in het juiste subforum en niet alles op één grote hoop gooien. Dat is toch wel zo'n beetje de basis van het forum en je mag toch verwachten dat users dat weten en snappen waarom dat zo is.

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 15-11-2008 20:38 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:24:
Ofwel je punt is dat mensen die niet genoeg kennis hebben geen vragen mogen stellen? Het probleem is voor mij dat ik ongeveer altijd de reactie krijg van 'ga is googlen', ook al geef ik aan dat ik dat al gedaan heb.
Op de rest ga ik even niet in, dat doen anderen al genoeg :P

Natuurlijk mag iedereen een vraag stellen, maar hier op GoT is het duidelijk waaraan een topic moet voldoen om de boel soepel draaiend te houden. En sommige mensen lukt dat niet, ook niet als ze het 30e topic aanmaken. Dan denk ik dat je beter naar een forum kunt gaan wat je wel ligt.

Zeg nou zelf, als het echt onzin regeltjes zouden zijn en al die modjes machtsgeile sukkels die zo snel mogelijk elk topic onterecht dicht willen gooien, dan zou toch niemand hier blijven hangen? Maar integendeel, GoT (en de rest van t.net) heeft juist heel veel vaste bezoekers die het blijkbaar wel ok vinden zo.

Jij vindt dat blijkbaar niets, en stopt er nu energie in om dat te laten weten en het liefst een verandering in het beleid te bewerkstelligen, zodat de site wel aansluit op je wensen. Je geeft aan dat het op site X ook werkt en dat je dat veel fijner vindt. Maar waarom ga je dan niet gewoon naar site X, in plaats van moeite te doen om dit forum meer op X te laten lijken?

Ik snap het punt dus niet echt.. Je kent een website waar mensen op een manier met elkaar omgaan die je aanspreekt en waar je met al je vragen terecht kunt. En je gaat op een site met een ander beleid en andere doelgroep tijd en energie stoppen in het uitdragen van je mening dat deze site niets voor je is.

Waarom gooi je dan niet het venster met GoT dicht en ga je op X verder? :) Ik ga me toch ook niet registreren op X en dan daar even suggesties geven dat ik vind dat het allemaal wat strakker geregeld mag zijn, omdat ik het op GoT ook fijn vind werken :P ?
Totaal overbodig, want de T staat voor Tweakers. Welnu, wat is een Tweaker volgens de T.net faq?
Tweakers.net is Nederlands grootste informatie- en communitysite voor 'tweakers': mensen met een overmatige interesse in computers die deze interesse uiten in activiteiten zoals overklokken, proggen, casemodden en het optimaliseren van hardware en software systemen. In het dagelijks leven zijn tweakers veelal werkzaam in de IT branche of volgen zij een IT-gerelateerde opleiding.
Iemand met overmatige interesse in computers etc. weet uit zichzelf al of je twee Windows installaties naast elkaar kan draaien (om maar een vraag van je te noemen) of hij heeft door zijn overmatige interesse al zo vaak iets opgezocht dat hij weet hoe FAQ's, google en andere databases het best doorzoekbaar zijn zodat hij zo'n vraag binnen 2 minuten zelf kan beantwoorden.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 15-11-2008 21:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat je je eigen "bijdrage" wel erg zwaar overschat op deze manier ;)
Wie het kleine niet eert... :)
Ik heb je topic doorgelezen, en Verwijderd in "[Far Cry 2] Spel start niet op" is toch echt iets simpels. Het wordt zelfs behandeld in de Windows Clients - FAQ :) . Zo lees ik PromoX in "[Far Cry 2] Spel start niet op" tenminste: het gaat niet om een Spielerij probleem, maar om een Windows vraag, en daar is een apart subforum voor. Waar het antwoord ook grotendeels in de FAQ van te vinden is.

Ik denk dat je de aanleiding (dwz je specifieke topic) in twee delen is te zien. Eerst een vraag over Far Cry, waar het gebruik van een illegale versie een probleem is, en een vraag over Windows herinstallatie welke daar niet thuishoort en ook zelf simpel te bantwoorden is met de FAQ en wat snel zoekwerk op het web.
Laat ik allereerst vaststellen dat mijn Windows vraag betrekking had op mijn Far Cry 2 vraag. Zoals ik al uitlegde. Het is dan niet erg handig voor iemand met eenzelfde probleem om dan twee topics door te moeten lezen, wel? En het is ook niet handig dat in mijn 'nieuwe' topic er vervolgens over mijn Far Cry 2 probleem gesproken wordt, wel? Crossposten lijkt me niet de bedoeling. Achteraf een linkje geven, tja, kan je doen.
Maar je geeft niet aan hoe je gezocht hebt, waar je gezocht hebt en op welke keywords. Alleen zeggen dat je gezocht hebt is niet voldoende, want dat wordt erg snel geroepen :) .
Als ik dit forum zo'n beetje doorblader krijg ik al een vrij duidelijk beeld van hoe snel er geroepen wordt dat een bepaald persoon bijv alleen maar in eigen topics post, of got als helpdesk gebruikt, etc. Dat is bij mij ook het geval. In ieder geval kan je mij niet aan me verstand praten dat mijn uitleg in mijn vorige topic niet in orde was.
Zie de GoT FAQ, die begint met:
Dat zou ik niet te letterlijk opvatten, want als ik die redernatie volg zou je dus helemaal geen vragen mogen stellen. Die uitspraak heb ik nooit op die manier van een mod gehoord.
MueR schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:39:
Ik kan aan je post history iig wel zien dat een andere site zoeken om als jou persoonlijke helpdesk te fungeren zeker aan te raden is. Je bent, volgens de algemene terminologie, een 'helpdesker'.
Ben ik niet. Mijn oudere topics kwamen misschien zo over omdat ik niet altijd genoeg informatie gaf over wat ik probeerde. Echter is het probleem dat er als ik dat wél doe nog steeds 'zoek zelf' geroepen wordt.
Daarbij heb je ook de behoorlijk irritante neiging om de regels aan je laars te lappen. Zoals vier keer eenzelfde topic wanneer de mods je bij topic 1 zeggen dat je wat meer inzet moet tonen.
Zoals op dat moment. Hele discussie via de mail met een crewlid daarna.
Misschien dat je dit eens ter harte moet nemen en je gewoon conformeren aan de hier geldende normen. Dat houdt dus ook in dat je niet gaat lopen ziemelen wanneer je topics op slot gaan, terwijl ze op beginnersweb niet eens thuis zouden zijn (nofi intended voor beginnersweb).

Jij bent op GoT gekomen, dan moet jij je aan de hier geldende standaarden conformeren. Niet GoT aan jou standaarden.
Niet de boel verdraaien, want zo post ik niet. Als ik een duidelijke uitleg bij mijn probleem geef is het antwoord nog steeds 'zoek zelf', wat hier een soort sport lijkt te zijn zoals al gezegd is. Vind je het heel vreemd dat ik dan een nieuw topic aanmaak als hij na een bashfest voor de zoveelste keer op slot gaat? In de tijd dat men hier bezig is om een topic de grond in te boren en 'gebruikt google' en verwanten te verkopen terwijl er wél uitleg is gegeven, had het net zo goed mogelijk geweest daar dat linkje naar de FAQ te geven, niet? Stukje subtieler dacht ik. In mijn ogen ben je dan gewoon arrogant bezig. Als ik in de regels kijk staat er ook iets in de zin van: 'als een post je niet aanstaat dan contacteer je de moderator, ga er niet zelf tegen in want dat werkt avarechts'. Dus snap ik 'zowieso' niet waarom het überhaupt nodig is om 'zoek zelf' te schreeuwen, zelfs al staat er inderdaad helemaal geen informatie bij die post. Als het dan toch de standaard is om in zo'n geval 'zoek zelf' te roepen + het feit dat er wel duidelijke informatie gegeven is, dan heb je het over een standaard waar ik me niet naar wil aanpassen, en dan komen mijn vragen dus voortaan op forum X omdat de gang van zaken mij op GoT niet aanstaat. Vul zelf maar in of dat ook werkelijk de standaard is hier.
PromoX schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:32:

Van iemand die hier al wat langer rondloopt mag verwacht worden hoe het werkt op dit forum, zeker ook gezien je historie en de communictie tussen jou en de crew. Je zou dan toch moeten weten dat je vraag over Windows offtopic en niet relevant is voor je probleem met een bepaald spel. Tel daar dan ook nog 's je gebrek aan inzet en je reactie een dag later ('Iemand?') bij op dan kun je zo'n reactie van mij verwachten. Vervolgens in het topic zelf op zo'n manier commentaar leveren op mijn actie is dan ook niet de bedoeling. Je eerste aanspreekpunt in zo'n geval is de mod in kwestie en er zijn genoeg manieren (mail, DM, IM) om contact op te nemen. Dat die reactie waarin je ons 'arrogante koters' noemt, dan op zo'n manier weggemod wordt is misschien niet zo netjes, maar ook niet zo vreemd. Het houdt toch een keer op met vriendelijk zijn. Er is vaak genoeg aan je verteld wat er van een topic verwacht wordt. Een moderator mag verwachten dat je dat een keer oppikt. En inzet tonen is echt iets anders dan (enkel) 'zoeken naar een oplossing'. Door bijvoorbeeld aan te geven wat je zelf al geprobeerd hebt en waar je precies op vastloopt. Dat geeft meteen een veel betere indruk en dat voorkomt ook meteen overbodige suggesties waar jij dan vervolgens op moet reageren met 'Maar dat heb ik allang geprobeerd !' of 'Die mogelijkheid had ik niet'. Ook roepen dat je al 'van alles' geprobeerd hebt is echt niet voldoende.
De vraag was dus wel relevant voor mijn spel. Want geen der suggesties lostte mijn probleem op, daarom besloot Windows opnieuw te instaleren wat 'mijn probleem wel eens op kon lossen'. Als dan het topic in eerste instantie correct verloopt en er dan een vraag komt als 'kan je een eerdere windowsinstalatie dan achteraf nog verwijderen?' - in mijn ogen niet de meest standaard vraag - + de uitleg wat ik allemaal al gedaan heb (en ja dat deed ik, dus doe dan niet alsof ik dat niet deed!), kan je daar toch wel gewoon antwoord op geven? Wat voor moeite is het op dat moment dat linkje te geven naar de FAQ? 'Iemand?' geeft dan gewoon aan dat ik er nog niet uit ben. Verder zei ik al dat ik geen 'arrogante koters' had moeten zeggen. Ik had er beter van kunnen maken dat het arrogant is om op alles 'zoek zelf' te reply-en, daarmee doelde ik niet zo zeer op het voorbeeld. Maar op de algemene gang van zaken hier op GoT. Echter als je op zo'n manier als jij daar op in gaat dan vraag ik me serieus af wat je hier doet. Ben je hier om posts te analyseren terwijl je in die tijd ook gewoon een linkje naar de FAQ had kunnen geven? Lijkt me niet als je het tot moderator geschopt hebt. Het minste wat je kon doen is dan in mijn ogen dat linkje naar de FAQ er bij zetten.
Wat gambieter zegt: Het is een Windows vraag en daarvoor hebben we een ander subforum. Daarnaast is het echt niet relevant voor je probleem en ook niet interessant voor anderen die een oplossing zoeken voor hun Far Cry 2 probleem stuiten op een offtopic discussie over het installeren van Windows.
Het lijkt mij dat iemand met dezelfde error er ook op dezelfde manier weer van af komt, dus eventueel door Windows opnieuw te instaleren. Misschien loopt hij dus bij het opnieuw instaleren van Windows ook wel tegen hetzelfde probleem aan.
Elk probleem zoveel mogelijk in een eigen topic in het juiste subforum en niet alles op één grote hoop gooien. Dat is toch wel zo'n beetje de basis van het forum en je mag toch verwachten dat users dat weten en snappen waarom dat zo is.
Ja, en als het vervolgens tot crossposten komt reply jij er zeker op: 'stoppen anders gaat een van de twee op slot!'? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:57:
[...]

Op de rest ga ik even niet in, dat doen anderen al genoeg :P

Natuurlijk mag iedereen een vraag stellen, maar hier op GoT is het duidelijk waaraan een topic moet voldoen om de boel soepel draaiend te houden. En sommige mensen lukt dat niet, ook niet als ze het 30e topic aanmaken. Dan denk ik dat je beter naar een forum kunt gaan wat je wel ligt.

Zeg nou zelf, als het echt onzin regeltjes zouden zijn en al die modjes machtsgeile sukkels die zo snel mogelijk elk topic onterecht dicht willen gooien, dan zou toch niemand hier blijven hangen? Maar integendeel, GoT (en de rest van t.net) heeft juist heel veel vaste bezoekers die het blijkbaar wel ok vinden zo.
Ik zei ook niet dat de modjes machtsgeile sukkels zijn. Ik vind alleen dat er soms veel te snel 'google en zoek zelf' geschreeuwd wordt, ook wanneer ik correct het probleem aangeef + wat ik al geprobeerd heb. In feite vindt je hier juist heel weinig doorsnee gebruikers die dan nog de moeite nemen hier te posten, gewoon omdat het op die manier heel ontoegankelijk voor die mensen wordt. Maar dat zal me niet zo veel, ik ben best bereid om genoeg informatie te geven en dingen te proberen, maar als ik dat doe en er wordt dan nog steeds 'zoek zelf' geroepen, dan ga ik er tegen in, want dat vind ik arrogant. En tja, de manier waarop ik dan 'arrogante koters' zei had ik niet mogen doen dus daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden.
Jij vindt dat blijkbaar niets, en stopt er nu energie in om dat te laten weten en het liefst een verandering in het beleid te bewerkstelligen, zodat de site wel aansluit op je wensen. Je geeft aan dat het op site X ook werkt en dat je dat veel fijner vindt. Maar waarom ga je dan niet gewoon naar site X, in plaats van moeite te doen om dit forum meer op X te laten lijken?

Ik snap het punt dus niet echt.. Je kent een website waar mensen op een manier met elkaar omgaan die je aanspreekt en waar je met al je vragen terecht kunt. En je gaat op een site met een ander beleid en andere doelgroep tijd en energie stoppen in het uitdragen van je mening dat deze site niets voor je is.
Had verwacht dat ik hier het beste geholpen zou worden (qua kundigheid). En als ik heel eerlijk mag zijn valt dat nog tegen. Geen van de suggesties lostte mijn probleem op. No offence verder, is gewoon hoe ik het ervaar en staat compleet los van mijn mening tov het beleid.
Waarom gooi je dan niet het venster met GoT dicht en ga je op X verder? :) Ik ga me toch ook niet registreren op X en dan daar even suggesties geven dat ik vind dat het allemaal wat strakker gergeld mag zijn, omdat ik het op GoT ook fijn vind werken :P ?

[...]

Totaal overbodig, want de T staat voor Tweakers. Welnu, wat is een Tweaker volgens de T.net faq?

[...]

Iemand met overmatige interesse in computers etc. weet uit zichzelf al of je twee Windows installaties naast elkaar kan draaien (om maar een vraag van je te noemen) of hij heeft door zijn overmatige interesse al zo vaak iets opgezocht dat hij weet hoe FAQ's, google en andere databases het best doorzoekbaar zijn zodat hij zo'n vraag binnen 2 minuten zelf kan beantwoorden.
Toegegeven, ik ben niet iemand met 'overmatige' interesse op het gebied van windows-instalaties ed - leek mij geen standaard vraag. Maar wat je dus feitelijk zegt is dat alleen mensen met overmatige interesse voor computers vragen mogen stellen. Of eigenlijk dat iemand alleen maar een vraag mag stellen als hij én overmatige kennis van een computer heeft én het een vraag is die normaal alleen door iemand met overmatige kennis van een computer gesteld wordt? Wat iig vaststaat is dat het over een dit hele forum een enorm bashfest aan het worden is rondom het probleem wat ik nu noem. Ik ben dus niet de enige die dit een probleem vind. Of ik ben gewoon gek genoeg dat ik de discussie aan ga tegen 10 anderen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:47:
Toegegeven, ik ben niet iemand met 'overmatige' interesse op het gebied van windows-instalaties ed - leek mij geen standaard vraag.
En daar gaat het al fout. Je doet een (incorrecte) aanname en kijkt niet meer verder. Met een beetje zoekwerk (is'tie weer ;) ) had je daar achter kunnen komen, en had je het probleem voorkomen.
Maar wat je dus feitelijk zegt is dat alleen mensen met overmatige interesse voor computers vragen mogen stellen. Of eigenlijk dat iemand alleen maar een vraag mag stellen als hij én overmatige kennis van een computer heeft én het een vraag is die normaal alleen door iemand met overmatige kennis van een computer gesteld wordt?
Zoals al verschillende malen is gezegd: iedereen mag vragen stellen, maar er wordt veel eigen inzet verwacht. Het begint dan al met voorwerk, zelf zoeken, dingen uitzoeken, en een goede, complete openingspost. Tijdens het topic wordt er verwacht dat de topicstarter actief mee discussieert, en zelf aan de slag gaat met zoektermen. Een post als "Niemand?" een dag later toont niet aan dat er zelf aan gewerkt is, terwijl "Heeft iemand nog suggesties? In de tussentijd heb ik op X gezocht, Y geprobeerd en Z als uitkomst. Ik zit nu echt vast." :)
Wat iig vaststaat is dat het over een dit hele forum een enorm bashfest aan het worden is rondom het probleem wat ik nu noem. Ik ben dus niet de enige die dit een probleem vind.
Kun je dat onderbouwen? Het is namelijk niet mijn ervaring. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat je het aankaart omdat je probeert zelf meer hulp te krijgen zonder je eigen inzet te hoeven te vergroten.

Het is trouwens jammer dat je in je topics niet meer opstelt zoals je hier doet: zelf proactief zijn en voorstellen doen. Dan zouden je topics veel meer kans maken :)
Of ik ben gewoon gek genoeg dat ik de discussie aan ga tegen 10 anderen. :/
Your words, not mine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:34:
[...]
Laat ik allereerst vaststellen dat mijn Windows vraag betrekking had op mijn Far Cry 2 vraag. Zoals ik al uitlegde. Het is dan niet erg handig voor iemand met eenzelfde probleem om dan twee topics door te moeten lezen, wel? En het is ook niet handig dat in mijn 'nieuwe' topic er vervolgens over mijn Far Cry 2 probleem gesproken wordt, wel? Crossposten lijkt me niet de bedoeling. Achteraf een linkje geven, tja, kan je doen.
Het heeft helemaal niks met crossposten te maken.
Ben ik niet.
Een helpdesker is iemand die voor het overgrote deel op GoT komt om vragen te stellen. Daar is niets mis mee (zo ben ik ook begonnen hier), behalve wanneer je daarbij slotjes gaat verzamelen. Zie het maar als een spaarkaart bij de supermarkt. Op een gegeven is ie vol en is het gebeurd en kun je een andere hobby gaan zoeken. Ook hier houdt het een keer op.
Zoals op dat moment. Hele discussie via de mail met een crewlid daarna.
Daar heb je dan kennelijk weinig van geleerd als ik zie dat in dit topic heel veel zaken uit die mailwisseling herhaald worden. Doe gewoon een keer wat met de adviezen en suggesties in plaats van eigenwijs vol te houden dat je het niet aan jou ligt maar aan anderen en dat die maar moeten veranderen. Zoals gezegd, het houdt een keer op.
De vraag was dus wel relevant voor mijn spel.
Dat vind jij.
Want geen der suggesties lostte mijn probleem op, daarom besloot Windows opnieuw te instaleren wat 'mijn probleem wel eens op kon lossen'. Als dan het topic in eerste instantie correct verloopt en er dan een vraag komt als 'kan je een eerdere windowsinstalatie dan achteraf nog verwijderen?' - in mijn ogen niet de meest standaard vraag - + de uitleg wat ik allemaal al gedaan heb (en ja dat deed ik, dus doe dan niet alsof ik dat niet deed!), kan je daar toch wel gewoon antwoord op geven?
Van die uitleg is niets terug te vinden in het topic en nee, daar is ook niets van verwijderd. Het enige wat je postte is dit: Verwijderd in "[Far Cry 2] Spel start niet op". Maar dan nog, je vraag was gewoon offtopic. Je had een nieuw topic in het juiste subforum moeten openen en wat je dan eventueel nog had kunnen doen was het linkje in je Far Cry topic te plaatsen. Dat heeft niets met crossposten te maken; het op 2 verschillende plaatsen plaatsen van hetzelfde probleem. Het zijn 2 verschillende problemen die op 2 verschillende plaatsen behandeld dienen te worden.
Wat voor moeite is het op dat moment dat linkje te geven naar de FAQ? 'Iemand?' geeft dan gewoon aan dat ik er nog niet uit ben.
Misschien doe je wel van alles, maar het komt inzetloos over. Mijn glazen bol is nog steeds stuk en ik ben niet zo handig met tarotkaarten. Ik denk niet dat anderen wel uit zichzelf kunnen zien wat je allemaal al geprobeerd hebt.
Echter als je op zo'n manier als jij daar op in gaat dan vraag ik me serieus af wat je hier doet. Ben je hier om posts te analyseren terwijl je in die tijd ook gewoon een linkje naar de FAQ had kunnen geven? Lijkt me niet als je het tot moderator geschopt hebt. Het minste wat je kon doen is dan in mijn ogen dat linkje naar de FAQ er bij zetten.
Zoals je zelf zegt, je loopt hier al wat langer rond. Dan zie je toch zelf ook wel dat elk subforum een FAQ bevat.

Doe gewoon wat met de adviezen die je gegeven worden in plaats van net doen of je groot onrecht aangedaan wordt. Er zijn genoeg topics, ook van helpdeskers, die open blijven, dus dat is het probleem niet. Pas je aan en gedraag je zoals de rest dat doet. GoT zal zich echt niet aanpassen aan jou.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:03:
[...]

En daar gaat het al fout. Je doet een (incorrecte) aanname en kijkt niet meer verder. Met een beetje zoekwerk (is'tie weer ;) ) had je daar achter kunnen komen, en had je het probleem voorkomen.

Kun je dat onderbouwen? Het is namelijk niet mijn ervaring. Ik krijg toch een beetje het gevoel dat je het aankaart omdat je probeert zelf meer hulp te krijgen zonder je eigen inzet te hoeven te vergroten.

[...]

Zoals al verschillende malen is gezegd: iedereen mag vragen stellen, maar er wordt veel eigen inzet verwacht. Het begint dan al met voorwerk, zelf zoeken, dingen uitzoeken, en een goede, complete openingspost. Tijdens het topic wordt er verwacht dat de topicstarter actief mee discussieert, en zelf aan de slag gaat met zoektermen. Een post als "Niemand?" een dag later toont niet aan dat er zelf aan gewerkt is, terwijl "Heeft iemand nog suggesties? In de tussentijd heb ik op X gezocht, Y geprobeerd en Z als uitkomst. Ik zit nu echt vast." :)
Ik kan hier nu wel weer helemaal op in gaan, maar laat ik het kort houden. Ik startte mijn topic correct en er werd correct discussie gevoerd. Ik had daarna een vraag (die jij basic vindt), waarbij ik correct uitleg wat er loos is en wat ik al geprobeerd had (windows reparatie). Er is dan een kleine misstap dat die vraag vrij basic is en ik achteraf ook in de FAQ had kunnen zoeken. Tot daar. Maar op het moment dat jij er dan voor kiest heel die post te gaan analyseren en zeggen wat er allemaal niet aan deugt, dan vind ik dat je gewoon wat subtieler had kunnen wezen en in die tijd gewoon even die link daar neer had kunnen zetten: mijn probleem is opgelost en er komt geen nieuw probleem bij. Doe je dat niet dat vindt ik het meer naar flamen/whinen neigen.

Verder, als ik mijn vader is iets laat lezen van dit forum in een topic dat weer is op slot ging ergens voor, dan zit hij ook maar verwonderd te kijken, als ik vrienden iets laat lezen op tweakers zeggen ze 'wat een whiner-forum', in dit topic zie ik ook weer iemand die zich stoort aan de toon op dit forum, als ik zo maar andere topics door zit te lezen wordt er bij de meest doodnormale topics gevraagd als 'hoezo post je alleen maar in eigen topics?', eventueel daarna een reactie terug van de ts (gaat richting flamen), vergelijk je het aantal topics dat hier op slot tov andere fora valt ook je mond open, etc. Ik merk het overal om me heen dat mensen zich aan de toon storen.
PromoX schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:07:
[...]

Het heeft helemaal niks met crossposten te maken.
Als ik daar nou een vraag ga stellen die betrekking heeft op mijn Far Cry 2 probleem? Het lijkt me niet erg handig voor hetzelfde probleem ook meerdere topics te openen dan?
Een helpdesker is iemand die voor het overgrote deel op GoT komt om vragen te stellen. Daar is niets mis mee (zo ben ik ook begonnen hier), behalve wanneer je daarbij slotjes gaat verzamelen. Zie het maar als een spaarkaart bij de supermarkt. Op een gegeven is ie vol en is het gebeurd en kun je een andere hobby gaan zoeken. Ook hier houdt het een keer op.
Ah? Waarom dan niet gewoon een script maken: 10 slots in eigen topics = instaban? Tenminste, als ik jouw redernatie volg moet het zo simpel kunnen zijn toch?
Daar heb je dan kennelijk weinig van geleerd als ik zie dat in dit topic heel veel zaken uit die mailwisseling herhaald worden. Doe gewoon een keer wat met de adviezen en suggesties in plaats van eigenwijs vol te houden dat je het niet aan jou ligt maar aan anderen en dat die maar moeten veranderen. Zoals gezegd, het houdt een keer op.
Pas je aan en gedraag je zoals de rest dat doet. GoT zal zich echt niet aanpassen aan jou.
Ik open dit topic voor toevoegingen aan dit forum, je doet je er van af met 'als je problemen hebt moet jij je aanpassen en niet wij'. Zo werkt het niet. Je hebt als moderator voor de taak gekozen om dit forum in goede banen te leiden dus dan moet je daar ook voor zorgen. Ik geef hier aan wat de problemen zijn en ik vraag me af of dat zo maar kan, zoals: "ik hoor nog steeds 'zoek zelf' als ik duidelijk aangeef wat mijn probleem is en wat ik al geprobeerd heb." Waar is je suggestie? Heb je niet. weltrusten
Dat vind jij.
Ik ga er geen welles nietes van maken dus ik zeg het nog een keer.
Van die uitleg is niets terug te vinden in het topic en nee, daar is ook niets van verwijderd. Het enige wat je postte is dit: Verwijderd in "[Far Cry 2] Spel start niet op". Maar dan nog, je vraag was gewoon offtopic.
Wederom doe je je er van af met 'je vraag was gewoon offtopic'. Beter ga je gewoon inhoudelijk op mijn eerdere post in, waar in ik uitlegde dat mijn vraag niet offtopic is. :/
Je had een nieuw topic in het juiste subforum moeten openen en wat je dan eventueel nog had kunnen doen was het linkje in je Far Cry topic te plaatsen. Dat heeft niets met crossposten te maken; het op 2 verschillende plaatsen plaatsen van hetzelfde probleem. Het zijn 2 verschillende problemen die op 2 verschillende plaatsen behandeld dienen te worden.
En dan gooi jij dus nogmaals 1 van de 2 op slot als er toch crossposting ontstaat? Zou vast lekker lezen voor de buitenstaander, 1 probleem behandelt op twee plaatsen.
Zoals je zelf zegt, je loopt hier al wat langer rond. Dan zie je toch zelf ook wel dat elk subforum een FAQ bevat.
Ken de letterlijke inhoud toch niet?
Doe gewoon wat met de adviezen die je gegeven worden in plaats van net doen of je groot onrecht aangedaan wordt.
"Ik zal voortaan accepteren dat men 'zoek zelf' schreeuwt ook als ik duidelijke uitleg geef van het probleem en wat ik al geprobeerd heb." Wil je dat dan horen?
Er zijn genoeg topics, ook van helpdeskers, die open blijven, dus dat is het probleem niet.
Wat... consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Ik verbaas me best wel dat iemand die 38 topics heeft gestart (en verder nog nóóit in andermans topic heeft gepost), waarvan er maar liefst 25 gesloten zijn zoveel commentaar kan hebben op een forum waar ie blijkbaar alleen maar komt om geholpen te worden en daarna weer af te taaien.

En dan kan je wel zeuren dat men hier zo streng is endergelijke, maar er zitten hier dui-zen-den mensen die er weinig last van hebben (of in ieder geval geen ratio van gesloten vs open topics hebben van meer dan 1 op 2), dus misschien ligt het toch een klein beetje aan jou?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:23:
Doe je dat niet dat vindt ik het meer naar flamen/whinen neigen.
Interessante conclusie. Degene die klaagt ben je namelijk zelf; en als mensen uitleggen waar het fout gaat in je topics en suggesties doen om het in de toekomst te voorkomen, dan is dat flamen/whinen? Je kunt het ook als positief bedoelde feedback zien :)
Ik merk het overal om me heen dat mensen zich aan de toon storen.
Tja, dat is dan jammer. Ik vraag me echter af of je ze wel de echte situatie laat zien, en ook uitlegt dat dit geen beginnersweb is.
Ah? Waarom dan niet gewoon een script maken: 10 slots in eigen topics = instaban? Tenminste, als ik jouw redernatie volg moet het zo simpel kunnen zijn toch?
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de crew ook in de gaten houdt of ongewenst gedrag voortgaat of dat de user zijn gedrag verbeterd. Zowel positieve als negatieve feedback wordt gegeven waar nodig :) . Voor een ban is vaak echter wat meer nodig dan alleen slechte topics plaatsen ;) .
Ik open dit topic voor toevoegingen aan dit forum, je doet je er van af met 'als je problemen hebt moet jij je aanpassen en niet wij'. Zo werkt het niet. Je hebt als moderator voor de taak gekozen om dit forum in goede banen te leiden dus dan moet je daar ook voor zorgen. Ik geef hier aan wat de problemen zijn en ik vraag me af of dat zo maar kan, zoals: "ik hoor nog steeds 'zoek zelf' als ik duidelijk aangeef wat mijn probleem is en wat ik al geprobeerd heb." Waar is je suggestie? Heb je niet. weltrusten
Je geeft aan wat je als probleem ziet, maar uit de respons hier is toch hopelijk duidelijk dat anderen het niet als probleem zien, maar als een feature. Bijna alsof het een Windows-aanpak is :+ .

Anyway, just my two cents. Het moge duidelijk zijn dat ik het niet met je eens ben, maar verder is het aan de crew :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:38:
[...]

Interessante conclusie. Degene die klaagt ben je namelijk zelf;
Ik geef een toevoeging.
en als mensen uitleggen waar het fout gaat in je topics en suggesties doen om het in de toekomst te voorkomen, dan is dat flamen/whinen? Je kunt het ook als positief bedoelde feedback zien :)
Als mensen een suggestie geven die op zijn plaats is dan probeer ik daar wat mee te doen. In het begin gaf ik ook geen uitleg wat ik allemaal al geprobeerd had etc. Toen mij verteld is dat ik dat wel moest doen ben ik daar ook op gaan letten. Maar als ze het nou nog schreeuwen zélfs al doe ik het wél dan gaat het me iets te ver. :/
Tja, dat is dan jammer. Ik vraag me echter af of je ze wel de echte situatie laat zien, en ook uitlegt dat dit geen beginnersweb is.
Nee maar daar gaat het ook niet om. Het gaat er om dat mensen het beleid hier achterlijk vinden. Als jij zo iemand uitlegt dat je verwacht dat mensen zelf wat moeite ondernemen om wat op te zoeken tot ze er niet uitkomen, dan zullen ze dat vast nog wel respecteren. Maar als iemand een suggestie geeft die een nieuw probleem opleverd, waarbij ook een duidelijke uitleg van dat probleem gegeven wordt, en er dan nog 'zoek zelf' gezegd wordt omdat het toevallig in de FAQ stond zouden de meeste mensen het normaal vinden als je dan gewoon dat linkje geeft, zelfs al is dit geen beginnersweb. Kleine misstap dat het in de FAQ stond. Mensen mogen echt fouten maken gambieter, of je het leuk vindt of niet.
Je geeft aan wat je als probleem ziet, maar uit de respons hier is toch hopelijk duidelijk dat anderen het niet als probleem zien, maar als een feature. Bijna alsof het een Windows-aanpak is :+ .

Anyway, just my two cents. Het moge duidelijk zijn dat ik het niet met je eens ben, maar verder is het aan de crew :) .
Ach als die mensen het normaal vinden om 'zoek zelf' te roepen als er al duidelijk aangegeven is dat er gezocht is, dan moeten ze dat vooral doen maar dan vraag ik me af waarom er niet gewoon in de regels staat dat je geen vragen mag stellen. :)

Geven de moderators vervolgens aan daar niks tegen te willen doen, of - zoals in dit geval -, komt de reactie van een moderator, dan komen mijn vragen voortaan op forum X. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het gaat er om dat mensen het beleid hier achterlijk vinden.
Dat zal best. En daar tegenover staan weer duizenden mensen die het een goed beleid vinden (zoals ik). En ik vind het beleid op andere sites (fok.nl bv.) weer semi-achterlijk. Maar moet daarom elke site zijn beleid aanpassen zodat ik het goed vind?

Ik snap nog steeds niet waarom je een systeem dat al jaren goed werkt voor duizenden gebruikers wilt (laten) aanpassen zodat je het ermee eens bent. De meest logische en efficiëntste manier om zoiets op te lossen is om gewoon te verhuizen naar een site die je wel bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:49:
Het gaat er om dat mensen het beleid hier achterlijk vinden.
Die mensen moeten hier dan maar niet komen.
... zouden de meeste mensen het normaal vinden als je dan gewoon dat linkje geeft, zelfs al is dit geen beginnersweb. Kleine misstap dat het in de FAQ stond. Mensen mogen echt fouten maken gambieter, of je het leuk vindt of niet.
De meeste mensen hier vinden het irritant als de meest simpele dingen eindeloos moeten worden herhaald omdat iemand niet de moeite neemt of niet in staat is om zelf het een en ander uit te zoeken. Dat soort mensen hoort hier niet, want ze zijn de doelgroep niet. De doelgroep bestaat uit mensen die behalve geïnteresseerd ook enigszins begaafd zijn op het gebied van computers en technologie.

Mensen mogen fouten maken, maar kom niet met zo'n slap excuus. Dat hebben we al zo vaak gehoord. Misschien werkt dat excuus voor jou ergens anders wel, maar hier niet.
Ach als die mensen het normaal vinden om 'zoek zelf' te roepen als er al duidelijk aangegeven is dat er gezocht is, dan moeten ze dat vooral doen maar dan vraag ik me af waarom er niet gewoon in de regels staat dat je geen vragen mag stellen. :)
Daar kom je weer met zo'n kinderachtige hyperbool. Alsof je hier geen vragen mag stellen.
Doe eens je best om een vraag te stellen die interessant is voor die-hard tweakers? Zou je zelf naar een wiskundeconferentie gaan om te vragen hoe je een staartdeling moet maken? Probeer je iets meer in onze situatie te verplaatsen. Stel jezelf dan ook meteen de vraag "Ben ik tweaker of niet?"
Geven de moderators vervolgens aan daar niks tegen te willen doen, of - zoals in dit geval -, komt de reactie van een moderator, dan komen mijn vragen voortaan op forum X. ;)
Moet het nou echt zo lang duren voor je tot een dergelijke conclusie komt? We weten overigens allemaal dat dat onzin is. De volgende keer kom je weer gewoon hier, en kun je wederom nergens uit laten blijken dat je zelf voldoende inzet hebt gehad om je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ho even. :)

LA is *niet* de plek om individuele modacties of individuele gebruikers door te nemen, laat staan om te bepalen of gebruiker x beter naar een andere site kan verkassen of niet. Dat gezegd hebbende:

Als we naar het beleid kijken dan is er dat op gericht om het forum toegankelijk te houden voor een breed publiek en tegelijk een zeker niveau te handhaven. Dat laatste lukt alleen als het forum interessant is voor gevorderde gebruikers. Een overmaat aan korte vraagjes die makkelijk zelf te beantwoorden zijn houdt zonder meer het risico in dat je een deel van je doelgroep wegjaagt. Dat gaan we dan ook actief tegen.

Aan de andere kant moet het ook zo zijn dat een newby niet het gevoel krijgt dat hij in een hoek gezet wordt vanwege gebrek aan kennis, of door medegebruikers bestookt met replies als UTFS, UTFG, etc. Ook daar wordt tegen opgetreden.. Als een moderator ingrijpt moet dan voor de gebruiker ook duidelijk zijn wáárom er ingegrepen wordt. Aan de andere kant moet de liefde ook van twee kanten komen: je mag van je gebruikers ook verwachten dat ze zich, voor ze gaan posten op een forum, bekend maken met de regels en gewoonten op een forum. Op GoT kan dit door in ieder geval de Registratievoorwaarden / korte FAQ te lezen en de sticky's boven elk subforum.

De aanvulling in de ts, namelijk 'zorg ervoor dat de reden voor een modactie duidelijk is voor de gebruiker' is niks nieuws en imo terecht. Het is alleen geen aanvulling: als crew zijn we ervan bewust dat modactie's die door de gebruiker niet begrepen worden averechts werken. Het voorbeeld dat de TS aanhaalt is dan ook ongelukkig gekozen: als ik kijk wat er aan feedback richting TS is gegaan snap ik niet wat daar nog onduidelijk aan is. Daar wil ik het desgewenst óók nog over hebben, maar dan *niet* in dit topic. Dan is een mailtje/DM richting PromoX in de trant van 'kun je uitleggen wat je bedoelt met die en die post want ik snap hem niet' de betere weg.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:53:
[...]

Dat zal best. En daar tegenover staan weer duizenden mensen die het een goed beleid vinden (zoals ik). En ik vind het beleid op andere sites (fok.nl bv.) weer semi-achterlijk. Maar moet daarom elke site zijn beleid aanpassen zodat ik het goed vind?

Ik snap nog steeds niet waarom je een systeem dat al jaren goed werkt voor duizenden gebruikers wilt (laten) aanpassen zodat je het ermee eens bent. De meest logische en efficiëntste manier om zoiets op te lossen is om gewoon te verhuizen naar een site die je wel bevalt?
Niet mij woorden in de mond leggen, ik gaf alleen toevoegingen.
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:15:
Mensen mogen fouten maken, maar kom niet met zo'n slap excuus. Dat hebben we al zo vaak gehoord. Misschien werkt dat excuus voor jou ergens anders wel, maar hier niet.
Slap excuus? Ik kom hier zeggen dat het topic correct verliep totdat ik een vraag stelde die al in de faq beantwoord werd. Topicstart was correct, in uitleg en wat ik al geprobeerd heb, suggesties leveren nieuwe problemen op, opnieuw leg ik het goed uit, opnieuw geef ik aan wat ik geprobeerd heb (zal alleen niet meer weten wat mijn zoektermen waren, 2 weken geleden), het stond alleen maar in de FAQ, klein foutje van mij. Maar vindt je het zelf ook niet achterlijk dat je daar een probleem van maakt ipv dat je gewoon het linkje geeft?
Daar kom je weer met zo'n kinderachtige hyperbool. Alsof je hier geen vragen mag stellen.
Waarschijnlijk heb je dit topic amper doorgelezen.
Doe eens je best om een vraag te stellen die interessant is voor die-hard tweakers? Zou je zelf naar een wiskundeconferentie gaan om te vragen hoe je een staartdeling moet maken? Probeer je iets meer in onze situatie te verplaatsen. Stel jezelf dan ook meteen de vraag "Ben ik tweaker of niet?"
Dat bedoel ik dus. Heet dit forum GoT Experience Required? Ik hoor net de mods zeggen dat ik gewoon vragen mag stellen mits ik aangeef dat wat ik geprobeerd heb en mijn probleem correct formuleer. Jij komt vervolgens met "je mag alleen 'moeilijke' vragen stellen", en de volgende komt weer met "je mag helemaal geen vragen stellen". Jullie weten ook niet wat jullie willen. :/
Moet het nou echt zo lang duren voor je tot een dergelijke conclusie komt? We weten overigens allemaal dat dat onzin is. De volgende keer kom je weer gewoon hier, en kun je wederom nergens uit laten blijken dat je zelf voldoende inzet hebt gehad om je probleem op te lossen.
Niet paranoia worden he? :)
Aan de andere kant moet het ook zo zijn dat een newby niet het gevoel krijgt dat hij in een hoek gezet wordt vanwege gebrek aan kennis, of door medegebruikers bestookt met replies als UTFS, UTFG, etc. Ook daar wordt tegen opgetreden..
Eerlijk gezegd merk ik daar niet heel veel van. Hopelijk mag ik dat zeggen hier. :/
Het voorbeeld dat de TS aanhaalt is dan ook ongelukkig gekozen: als ik kijk wat er aan feedback richting TS is gegaan snap ik niet wat daar nog onduidelijk aan is.
Dat zei ik dus al in dit topic, maar eventueel kan dat via de mail verder besproken worden zoals je zelf al zegt.

Verder ga ik de discussie nu afkappen. Mijn punten staan duidelijk in de eerste post en hopelijk wordt er wat mee gedaan, zou enorm schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:38:
Slap excuus? Ik kom hier zeggen dat het topic correct verliep totdat ik een vraag stelde die al in de faq beantwoord werd. Topicstart was correct, in uitleg en wat ik al geprobeerd heb, suggesties leveren nieuwe problemen op, opnieuw leg ik het goed uit, opnieuw geef ik aan wat ik geprobeerd heb (zal alleen niet meer weten wat mijn zoektermen waren, 2 weken geleden), het stond alleen maar in de FAQ, klein foutje van mij. Maar vindt je het zelf ook niet achterlijk dat je daar een probleem van maakt ipv dat je gewoon het linkje geeft?
Nee, dat is is normaal, de moderator sloot het topic niet alleen om die reden maar ook omdat een dergelijke vraag offtopic was.
Dat bedoel ik dus. Heet dit forum GoT Experience Required? Ik hoor net de mods zeggen dat ik gewoon vragen mag stellen mits ik aangeef dat wat ik geprobeerd heb en mijn probleem correct formuleer. Jij komt vervolgens met "je mag alleen 'moeilijke' vragen stellen", en de volgende komt weer met "je mag helemaal geen vragen stellen". Jullie weten ook niet wat jullie willen. :/
Het heet hier gewoon GoT ;) en daarin zit al verwerkt dat ervaring een vereiste is, zie de uitleg hierboven over het woord Tweaker ;) En je mag hier gewoon vragen stellen als je voldoende inzet hebt getoond, een onderdeel van die inzet is het lezen van de FAQ over dat onderwerp bijvoorbeeld. Vaak staan dingen in de FAQ of gewoon op Google, mensen met die kennis weten dat ook en hebben geen zin om 30 keer hetzelfde uit te leggen. Om het voor de mensen met kennis leuk te houden hebben we de regel dat je zelf eerst goed tijd erin moet steken en slim moet zoeken. Zonder deze regels loopt de kennis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

"Mensen met kennis" reageren niet eens meer maar drukken direct op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif

Mensen die direct reageren met "zoek zelf" maakten zelf meestal eerder dezelfde fout als de TS van dit topic.... niet zoeken, maar die hebben soms wél daarvan geleerd. :)

Het zal nog wel een hele tijd duren eer de TS door heeft wat er verkeerd was aan zijn topic. Vragen stellen waarop het antwoord direct in de FAQ te vinden is en reageren met "arrogante koters" leidt altijd tot een terecht slotje. Post maar eens exact dezelfde reactie op elk ander willekeurig forum om te zien wat er daar gebeurt.

ARME AOW’er

Pagina: 1