[Far Cry 2] Spel start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 3.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb Far Cry 2 origineel gekocht en vervolgens geïnstalleerd. Nu probeer ik het spel te starten en dan krijg ik heel even het laadscherm voor m'n neus en dan sluit dat weer af en gebeurd er vervolgens niets.

Mijn computer voldoet aan alle systeemeisen op de achterkant. Canirunit.com geeft aan dat ik het zelfs op recommended kan draaien. Meer mensen hebben dit probleem maar ik zie nergens echt een oplossing.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.

edit//

Heb de drivers al geupdate, voordat we die kant weer op gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs van je systeem zouden handig zijn.. Vooral -> XP of Vista? Welke DirectX versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XP
Direct X 9
Specs zei ik al, ik kon hem op recommended draaien. Maargoed: geforce 8800gts, intel e6850 3,0ghz x2, 2gb ram, genoeg hd ruimte. Dat is het belangrijkste lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je weet echt heel zeker dat je hem wel gekocht hebt en met de DVD in de drive speelt? Het 'laadscherm' (ik vermoed dat je de auto-updater bedoeld?) zal je namelijk inderdaad blokken als je het spel niet gekocht hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het inderdaad eerst gedownload en geprobeerd. Maar als een spel dat ik download leuk is koop ik het als nog, hoor. Toen ik het gedownload had werkte het niet. Dus ik had maar wat filmpjes gekeken en die waren leuk, dus toen heb ik het vanmorgen gekocht. Bij Dynabyte voor 49,99 + 5% er af omdat ik daar lid ben.

Nadat ik het spel gekocht heb, heb ik het wel helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft weigeren. :/

Bij mijn vader op zijn computer werkt hij wel (hetzelfde spel), maar die computer is te traag.

Is het misschien mogelijk dat ik de eerste (gedownloadde) versie niet goed verwijderd heb? Ik heb gewoon de map gedelete en daarna bij Configuratiescherm > Software, het spel verwijderd. Daarna snelkoppelingen etc verwijderd en toen opnieuw geïnstalleerd. Hoe kan ik het dan als nog helemaal verwijderen zodat het wel werkt?

Alvast bedankt.

edit//

Overigens is het niet een auto-updater. Hij geeft inderdaad even een 'autopatch' ding, dat venster sluit dan en dan opent het 'logo' van far cry 2. Dus die soldaat met die kogelhulzen op de voorgrond met 'far cry 2' als tekst er voor. Dat venster sluit dan ook weer, en bij mijn vaders computer krijg ik dan een zwart scherm en start het spel daarna, maar op mijn computer verdwijnd het venster met de kogelhulzen dus gewoon en gebeurd er niets.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 23:01

Wish

ingwell

Misschien nog wat registry settings staan die in de weg zitten? Probeer eens een regcleaner (na de obligate back up van je registry natuurlijk).

Overigens is het volgens mij de goede volgorde: via Configuratiescherm > Software verwijderen, daarna eventuele handmatige acties om rommel te verwijderen.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
danmaarniet schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:40:
Misschien nog wat registry settings staan die in de weg zitten? Probeer eens een regcleaner (na de obligate back up van je registry natuurlijk).

Overigens is het volgens mij de goede volgorde: via Configuratiescherm > Software verwijderen, daarna eventuele handmatige acties om rommel te verwijderen.
Dus alles verwijderen of alleen dat deel van far cry 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 12:38

LordofWhatever

Uuhhh....?

het probleem kan ook ergens anders liggen: drivers
heb je recentelijk de drivers van je graka geupdate?
zijn de drivers van je geluidskaart recent?
heb je de nieuwste directx (is overigens onderdeel vd installatie routine van far cry 2)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:48:
[...]
Dus alles verwijderen of alleen dat deel van far cry 2?
:X

Eh, doe maar niet alles, want dan zal Windows het niet meer zo heel goed doen denk ik.

Een beetje cleaner zoals ccleaner zoekt zelf wel uit wat hij wel of niet mag weggooien. En ja... maak een backup van je registry zodat je eventuele user-acties ongedaan kan maken.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LordofWhatever schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:52:
het probleem kan ook ergens anders liggen: drivers
heb je recentelijk de drivers van je graka geupdate?
zijn de drivers van je geluidskaart recent?
heb je de nieuwste directx (is overigens onderdeel vd installatie routine van far cry 2)
Zei ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
danmaarniet schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:57:
[...]

:X

Eh, doe maar niet alles, want dan zal Windows het niet meer zo heel goed doen denk ik.

Een beetje cleaner zoals ccleaner zoekt zelf wel uit wat hij wel of niet mag weggooien. En ja... maak een backup van je registry zodat je eventuele user-acties ongedaan kan maken.
Heb een backup gemaakt en daarna met register en met cleaner alle zooi verwijderd.

Kan nu dus gewoon weer far cry 2 instaleren en spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Kan nu dus gewoon weer far cry 2 instaleren en spelen?
Geen garanties, maar als je het niet probeert zul je het nooit weten. Ik zeg nooit dat ik gegarandeerd de oplossing heb, ik geef alleen mogelijke oplossingen.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nog steeds niet, zelfde fout. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb meer informatie over de error. Ik heb namelijk het spel ge-deïnstalleerd en toen opnieuw geïnstalleerd op een andere locatie. Dus niet C:\Program Files\Ubisoft\Far Cry 2, maar dit keer op een andere locatie.

Nu krijg ik deze fout:

http://img370.imageshack.us/my.php?image=errorof3.jpg

Misschien maakt dit wat meer duidelijk? Ik krijg ook helemaal geen melding meer om mijn CD-Key in te vullen of zo... Hopelijk kan iemand me een oplossing geven.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Heb de drivers al geupdate, voordat we die kant weer op gaan.
dit x is de grap dat je oudere drivers moet gebruiken, anders werkt het spel niet ;)

als het goed is gold dat voor nvidia

Lees dit maar eens:

meuk: Nvidia Geforce 180.42 bèta

die reacties eronder.

Welke driver nummer gebruik je zelf?

[ Voor 27% gewijzigd door Janusch op 28-10-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oudere drivers gebruiken? Welke oudere drivers dan? Ik heb een GeForce 8800gts

canirunit.com zegt dit bij Far Cry 2:

Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 6.14.11.7824

edit//

En dan zegt het dit als ik kijk wat ik moet updaten:

Product Current
Installed Driver Recommended
Driver
NVIDIA GeForce 8800 GTS 178.24 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.

:?

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu een herstelpunt te maken en dat lukt ook al niet 'herstelpunt niet voltooid' zegt het.

Zit weer lekker mee allemaal, pffffffffft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soz voor de dubbelpost, maar wat ga ik nu doen? Nieuwe halen? Heel windows opnieuw instaleren? Allerlei updates proberen?

Ik heb gewoon 50 euro betaald hiervoor en ubi reageert niet eens, ik wil gewoon spelen. Op deze manier kan ik ook geld verdienen. :s Gewoon iets verkopen wat helemaal niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Nee een nieuwe halen helpt niet, en windows her-installeren zal wellicht wel helpen maar om jou niet in een al te moeilijke situatie te brengen zal ik dat maar even laten. Mijn advies is om Far Cry 2 op de juiste manier te verwijderen, dus via config -> software.

(Verder zou ik ook de nvidia drivers verwijderen op de juiste manier, beste is om dat te doen met driver cleaner. En ook weer op de juiste manier installeren. Werken andere spellen wel gewoon goed dan kun je dit laten want Far Cry werkt ook op wat verouderde drivers. Vandaar dat ik dit even tussen haakjes zit om in ieder geval proberen Far Cry aan de praat te krijgen. Werkt Far Cry straks wel dan is het als nog verstandig om een keer de drivers te updaten ivm performance.)

Als je Far Cry verwijderd hebt even kijken of het register "Far Cry 2" schoon is, dit staat in het register onder Ubisoft deze map is in het register dan veilig te verwijderen als Far Cry het enige spel is op je PC dat je van Ubi hebt. Dit kan je ook met CCleaner doen want denk ik iets veiliger voor jou is. Als je zeker weet dat alles eraf is wat met Far Cry 2 te maken heeft kun je het spel opnieuw installeren en kijken of hij werkt.

Verder krijg ik wel heel sterk de nijging dat je het spel nog "illgeaal" hebt dit is namelijk ook een bekend illegaal FC2 probleem. Die screenshot wat je vermeld hebt zegt mij over dat gebied eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!
Metalbuster schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:04:
Nee een nieuwe halen helpt niet, en windows her-installeren zal wellicht wel helpen maar om jou niet in een al te moeilijke situatie te brengen zal ik dat maar even laten. Mijn advies is om Far Cry 2 op de juiste manier te verwijderen, dus via config -> software.
Dat heb ik al een aantal keer gedaan, steeds zonder succes.
Metalbuster schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:04:(Verder zou ik ook de nvidia drivers verwijderen op de juiste manier, beste is om dat te doen met driver cleaner. En ook weer op de juiste manier installeren. Werken andere spellen wel gewoon goed dan kun je dit laten want Far Cry werkt ook op wat verouderde drivers. Vandaar dat ik dit even tussen haakjes zit om in ieder geval proberen Far Cry aan de praat te krijgen. Werkt Far Cry straks wel dan is het als nog verstandig om een keer de drivers te updaten ivm performance.)
Ja, andere spellen werken wel correct, dus dat is dan niet het probleem neem ik aan...
Metalbuster schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:04:Als je Far Cry verwijderd hebt even kijken of het register "Far Cry 2" schoon is, dit staat in het register onder Ubisoft deze map is in het register dan veilig te verwijderen als Far Cry het enige spel is op je PC dat je van Ubi hebt. Dit kan je ook met CCleaner doen want denk ik iets veiliger voor jou is. Als je zeker weet dat alles eraf is wat met Far Cry 2 te maken heeft kun je het spel opnieuw installeren en kijken of hij werkt.
In het register via regedit neem ik aan? Dan ga ik dat even proberen. Bedankt voor de tip. En trouwens met ccleaner zie ik bij register alleen maar standaard dingen om zooi te verwijderen, kan niet browsen naar de map ubisoft of zo?
[b][message=30966721,noline]Verder krijg ik wel heel sterk de nijging dat je het spel nog "illgeaal" hebt dit is namelijk ook een bekend illegaal FC2 probleem. Die screenshot wat je vermeld hebt zegt mij over dat gebied eigenlijk al genoeg.
Zoals ik al zei had ik het eerst illegaal gedownload om te kijken of ik het leuk vond. Als ik spellen leuk vind dan koop ik ze daarna wel altijd legaal. Far Cry 2 werkte dus niet toen ik het illegaal had download. Toen heb ik wat filmpjes gekeken en een review gelezen, en dus gisteren het legaal gekocht bij Dynabyte... het probleem wat ik toen met de illegale versie had, dat bleef toen wel bestaan; ondanks dat ik het helemaal opnieuw instaleerde etc. Misschien komt het wat ongeloofwaardig over omdat het probleem hetzelfde blijft, maar meer kan ik er ook niet van maken. 8)7

Heb dynabyte ookal opgebeld en het probleem uitgelegd en die zeggen dat ik donderdag (morgen) eventueel een nieuwe kan komen halen. Geld terug doen ze niet aan stond op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

EDIT: Houdt 't net wat leuker hier :)

[ Voor 87% gewijzigd door CLB op 29-10-2008 18:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 16:49
Wordt securom ofzo geblockt door je host file? Zo ja, ongedaan maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb van andere mensen die DAEMON tools gebruiken hetzelfde gehoord. Als je zeker weet dat je het gekocht hebt, zet dat dan uit. Anders moet je even Alcohol 120% gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikte ook deamon tools met de illegale versie. Dat heb ik nu unmount + afgesloten. En het werkt nog steeds niet. :(

Heb ook een bestandje gebruikt wat fah.exe heet. Dat vroeg om automatisch op te starten als ik de pc opstartte, toen heb ik 'ja' gedaan. Verkloot dit nu ook de originele versie? :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
zat fah.exe bij de razor crack? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een virus/spyware ding want fah.exe was geheel niet nodig volgens mij.

Sluit het anders eens af via processen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pikoe op 29-10-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Pikoe schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:18:
zat fah.exe bij de razor crack? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een virus/spyware ding want fah.exe was geheel niet nodig volgens mij.

Sluit het anders eens af via processen.
offtopic:
Dat zou :+ zijn. Straks staat ze cd-key op internet, kan die alsnog niet online gamen. Eigen schuld dan (maar gezien posthistory zie ik de TS in staat om bij Dynabyte te gaan klagen en een nieuw exemplaar te verlangen).

Krijg ook een beetje 'ik gebruik GoT als helpdesk gevoel' http://gathering.tweakers...find/poster/207527/topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Modbreak:Als je het verkloot hebt door wat stomme dingen te doen om een illegale versie draaiende te krijgen is dit niet de juiste plaats voor hulp. Ook hulp bieden op dat vlak is niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanavond wel inruilen bij Dynabyte en dan Windows er opnieuw opzetten. Dan zal dat fah.exe (die inderdaad bij razor zat) wel weg zijn. Overigens zie ik 't ook niet bij processen staan of zo.

Maar 't zal me CD-key wel niet op internet zetten, want als ik een spel download heb ik 'sowieso' geen eigen CD-key toch? 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

je kan geen spellen terug brengen met een CD key... Zeggen ze al vooraf bij de aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik ze belde zeiden ze dat ik het om kon ruilen.

Overigens heb ik even gekeken wat dat fah.exe nou eigenlijk is:
FAH.exe is a folding@home executable - AVOID!
Although the crack is legit, do not use FAH.exe, there's a trojan inside. FAH (Folding @ Home) is legit the included exe is a hoax.
Wikipedia: Folding@home

8)7

Dus loopt m'n far cry 2 code nou wel of geen risico om op het internet te staan? En keys van m'n andere games dan? :s

Want wat ik er uit begrijp is dat fah.exe dus mijn computer gebruikt om berekeningen uit te voeren voor een of ander programma, en die dan doorstuurt naar een andere computer? Dan loopt mijn CD-key geen gevaar toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat is wat de echte Folding @ Home doet, wellicht dat FAH.exe bij jou hetzelfde doet en dat bij iemand anders' account optelt, maar het kan inderdaad net zo goed zijn dat je nu je CD key kwijt bent.

Een beetje het risico van het vak he ;) Ik zou maar wat virus- en spywarescanners draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb scanners... en ik kreeg geen melding van virus/spyware/whatever. En me computer werd inderdaad e-norm traag daarna, tot ik systeemherstel deed.

Maarja als ik het omruil dan heb ik een nieuwe CD key, bij mijn vader loopt hij ook niet geweldig en die voldoet aan de minimum systeemeisen. Tja, en dan maar hopen dat de eerste key niet op internet staat anders zal ik wel gezeik met dynabyte krijgen.

Maar... zijn mijn andere CD-Keys (van andere games) wel veilig?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:56:
Maar... zijn mijn andere CD-Keys (van andere games) wel veilig?
Niets is veilig. Alles kan doorgegeven zijn. Ook je Windows serial. Maar is optioneel en een risico dat je incalculeerd als je besluit om illegale software te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet als het boven aan op een torrent site staat met over de 1600 seeders en in de comments overal 'works fine/100% working/it's working' staat + maar een paar keer dat fah.exe een hoax is. 8)7

Maarja dan is de kans toch wel 99,9% dat alles veilig is dus.

Ik ga het zo even omwisselen en dan Windows opnieuw instaleren, misschien werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bevo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb juist hetzelfde probleem. Het spel start bij mij ook niet op en ik krijg ook telkens het laadscherm te zien als ik probeer op te starten. Ik heb hiervoor geen illegale versie geprobeerd. Mijn specs zitten ook goed:

-win xp proffesional
-intel core 2 duo e8500,
-geforce 8800 gt,
-2gb ram,
-asus p5k-e moederbord
-1tb harde schijf

Iemand suggesties wat ik kan doen?

PROBLEEM OPGELOST GEEN SUGGESTIES MEER NODIG

[ Voor 17% gewijzigd door Bevo op 30-10-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bevo schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:30:
PROBLEEM OPGELOST GEEN SUGGESTIES MEER NODIG
Misschien handig als je er bij zegt wat de oplossing is, dan hebben andere mensen er misschien ook nog wat aan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren avond Windows reparatie uitgevoerd, werkt nog steeds niet. Maar als ik Windows opnieuw er op wilde zetten instaleerde hij het zeg maar naast mijn huidige instalatie van Windows. Is het mogelijk dat ik het gewoon instaleer en die andere instalatie daarna verwijder?

Heb Windows legaal overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44

PromoX

Flying solo

Je hebt voldoende vragen gesteld hier op het forum om te weten voor welke vragen je waar terecht kunt en hoe je deze moet stellen.

Als je je vraag over Windows beantwoord wilt hebben, probeer het dan met een goed topic in het juiste subforum. Een paar regels zoals hierboven zijn dan echt niet voldoende.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Suggestie:

Haal Farcry 2 nogmaals volledig van je systeem af, inclusief overgebleven mappen. Installeer daarna Steam (www.steampowered.com), het liefst op een andere partitie. Voeg daarna je FC2 key toe via de optie onderin in je hoofdscherm en installeer FC2 via Steam. Game starten en knallen maar 8)

Als dit niet werkt weet ik het ook niet... Succes!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arrogante koters. 8)7

Zoek het dan maar lekker uit ook :z

[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 15-11-2008 14:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.