Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/10ol5if.png
Gezien het feit dat ik redelijk wat reacties kreeg op mijn review van de SR60 presenteer ik hier vol trots de Grote Grado Gespreksplek! alliteratie voor extra win

Wat is Grado, en wat is er zo bijzonder aan?
Grado is een familiebedrijf in New York. Ze maken elementen voor draaitafels, hoofdtelefoons en hoofdtelefoonversterkers. Ze doen dit al 50 jaar en zijn een van de oudste familiebedrijven in de audiowereld. Grado heeft meer dan 48 patenten op elementen en hoofdtelefoons. De huidige eigenaar is John Grado die de veelgeprezen Prestige en de Reference Series heeft ontwikkeld. De hoofdtelefoons van Grado hebben een eigen huissound die volgens velen zeeer geschikt is voor rock.
Alle hoofdtelefoons hebben een open ontwerp, wat betekent dat als je luistert, je de buitenwereld gewoon kan horen... en de buitenwereld jou ook. Dus als je in de bieb zit te luisteren en de mensen kijken boos naar je, is dat niet omdat jij juist het boek hebt geleend wat zij wilden lenen.
Het modellengamma
Aangezien we hier in PMD zitten, bespreek ik hier alleen de hoofdtelefoons
Grado heeft zijn modellengamma onderverdeeld in de
Prestige Series (SR), De Reference Series(RS) en de Grado Statement Series(GS). Dit alles in oplopende prijs en kwaliteit.
Allereest de goedkoopste serie, de Prestige Series.
  • iGrado $49.00
  • SR60 $69.00
  • SR80 $95.00
  • SR125 $149.00
  • SR225 $199.00
  • SR325i $295.00
Als je denkt "welke idioot geeft er nu 300 dollar uit aan een setje cans?" Scroll dan maar niet naar beneden, want nu komt Reference Series.
  • RS-2 $495.00
  • RS-1 $695.00
En voor mensen die te arm zijn voor Stax, is er de Grado Statement Series.
  • GS1000 $995.00
En dan is er ook nog de Alessandro Music Series (MS)!
Voor diegenen die denken "ohmaarwatdoetienou, die heeft hij niet opgenoemd daarboven!", wees niet ongerust, want de Alessandro's zijn een beetje buitenbeentjes. Ze zijn ontwikkeld door Alessandro en Grado samen en hebben dus minder de huissound van Grado.
Ze hebben 3 modellen.
  • MS-1 $99.00
  • MS-2 $299.00
  • MS Pro $699.00
De Prestige Series

De iGrado
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1182cew.jpg
Grado gaat op de hippe iPodtour. Vandaar de "i". Yeah, Skullcandy schijt 7 kleuren van angst. Sort of...
De iGrado's zijn de goedkoopste Grado's, en om die prijsstelling te bereiken zijn ze in China gemaakt ipv. in Brooklyn, waar de rest van het gamma wordt gemaakt. Nu klink ik bijzonder negatief, maar niets is minder waar, het ding heeft namelijk dezelfde transducers als de Grado SR60. En die zijn goed. Klik op de link voor de lijst met awards die het ding heeft gekregen.

De Grado SR60
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2mo41gj.jpg
In 1994 schokte Grado de audiowereld met de SR60, headphones die toen korte metten maakten met het dogma dat audiokwaliteit onder de $100 niet mogelijk is. Nu, 14 jaar later is de SR60 nog steeds een van de meest aangeraden headphones in zijn prijsklasse.
Dit is het model dat ik zelf heb, en ik heb er ook een review over geschreven.

De Grado SR80
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2uigoc3.jpg
De SR80's zijn in feite een set SR60's met een paar kleine wijzigingen die het prijsverschil volgens velen meer dan waard zijn door de meer aanwezige bas en de betere weergave van de hoge tonen.

De Grado SR125
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/rate2d.jpg
De SR125's zijn in feite wat de SR80's zijn voor de SR60's. Meer van hetzelfde, maar dan net een stukje beter en net een stukje duurder. De SR125's hebben het vooral lastig omdat de SR80's en de '60's zo enorm goed zijn. Alle modellen vanaf de 125's hebben trouwens een 6.3mm plug. Bij de 80's, de 60's en de iGrado's is er een adapter bijgeleverd van 3.5 naar 6.3mm.

De Grado SR225
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/353cdp3.jpg
Vervelen we ons al? De SR225's zijn getweakte 125's \o/

De Grado SR325i
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2iljvyh.jpg
Oeh, spanning en sensatie. Er staat een "i" achter. En ze zien er nog anders uit ook! De behuizing is nu niet gemaakt van plastic maar van een speciale keiharde legering. En dus klinken de 325's weer een stuk beter dan de SR225's en kosten ze ook meer. De hoofdband is ook anders dan de modellen onder de 325i, in dit geval van comfortabeler leer. Dit is vooral omdat de 325i's een stuk zwaarder zijn door de lichtmetalen behuizing.

Dit waren alle Grado's in de Prestige Series. Misschien een beetje saai, maar de lineup is solide, duidelijk, en er is voor ieder portemonnee wat wils. Alhoewel... het kan altijd beter. En John Grado weet dat ook.
De Reference Series

De eerste set cans in de Reference Series was de Grado RS1. En ze zien er gelijk een stuk anders uit dan de SR serie. Ze zijn gemaakt van speciaal geselecteerd mahonie. Want old-skool is niet old-skool genoeg. Het klinkt natuurlijk beter!

Allereerst de Grado RS1
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/w8klyc.jpg
Als je van bomen houdt, en je CO2 uitstoot wil minimaliseren, is de RS1 the way to go. Er is minder olie gebruikt voor het gieten van plastic en ze klinken nog goed ook.

De Grado RS2
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/23kur02.jpg
De RS2 is het kleine broertje van de RS1. Klinken bijna even goed en zijn een stuk goedkoper. Het geld dat je bespaart kan je stoppen in een nieuw kabeltje tussen je iAudio en je draagbare versterker. :+

Zo, dat waren de Grado Reference Series. Niets van Grado zegt "ik luister muziek, en ik neem dat heel serieus." als een RS op je hoofd. Of toch...?
De Grado Statement Series

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/24lr76d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2yknh2a.jpg
De Grado Statement Series GS1000 is precies dat. Het statement van Grado dat ze de king of the hill zijn. En ze kosten ~$1000. Het laatste woord van Grado ziet er ook uit als een serieus stukje techiek. Niets schreeuwt "Ik vind geluidskwaliteit belangrijker dan mijn nekwervels. Ik heb er toch 7!" als een GS1000.
De Alessandro Music Series

Dit is wat Alessandro over de Music Series zegt:
Alessandro High-End Products and Grado Labs have combined their design capabilities to create a new line of headphones. The Music Series headphones focuses on the needs of the music industry. Each model has been specificly tuned to produce extra ordinary results at their respective price points.
Om kort te zijn, de MS1 is een getunede SR80, de MS2 is een getunede SR325 en de MS Pro is een getunede RS.
Een volledige specslijst is hier te vinden.
Fuck die zijn duur in Nederland!

Niet getreurd, ga naar www.turntablelab.com en bestel ze daar. Betalen gaat via creditcard en ze zijn binnen een week binnen. De GS1000 en de MS'en hebben ze niet, maar de MS'en zijn direct te bestellen van de Alessandro site.
Linkjes

Grado Labs
De homepage van Grado mag hier natuurlijk niet ontbreken.
Head-Fi
Een van de grootste fora op het gebied van headphones. Een must als je cans op dopjes wil kopen.
Headwize
Hier is ook een boel informatie te vinden.
Goodcans
Een review/resource site annex webshop. Er staan een heleboel handige ditjes en datjes tussen. Wel redelijk Grado minded. Niet flagrant biased, maar het is de site van 1 kerel, en die ene kerel houdt gewoon heel erg van Grado's geluid, dat zegt hij ook vaak genoeg in zijn reviews. De webshop shipt niet naar Europa, maar ze hebben wel hele goede foto's die goed laten zien hoe groot de cans in kwestie zijn.
Een interview met John Grado.
Een lang interessant interview met John Grado over het bedrijf, het 'Grado geluid' en waarom Grado geen speakers maakt, maar John wel een set ontworpen heeft en thuis ook naar volle tevredenheid gebruikt.

Op tweakers.net zijn wij natuurlijk niet bang om onze garantie kwijt te raken in de zoektocht naar nog betere prestaties. Daarom zet ik hier een paar linkjes die ik heb gevonden voor Grado mods.
Een centraal Grado modtopic op Head-Fi
Een collectie standaardmods en hoe je de earcups uit elkaar haalt
De tutorial om voor je sr-60/sr-80/sr-125/sr-225 een leren koptelefoon band te maken.*
Sort of tutorial, in het topic staan de benodigde tips voor het maken van houten behuizing.*

Zoals altijd kunnen op- en aanmerkingen via DM. Als je wil mag je me er op straat ook over aanspreken.
*Dank aan Subz voor de linktips!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 19-11-2008 20:09 . Reden: Mijn review toegevoegd, en nog wat ditjes en datjes. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Prima info en met humor geschreven; klasse! ;)

Ben benieuwd naar ervaringen van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Leuke TS met veel informatie :)

Ik ben al tijdje op zoek naar een eentje.
Anoniem: 156750 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:52:
Alle hoofdtelefoons hebben een open ontwerp, wat betekent dat als je luistert, je de buitenwereld gewoon kan horen... en de buitenwereld jou ook. Dus als je in de bieb zit te luisteren en de mensen kijken boos naar je, is dat niet omdat jij juist het boek hebt geleend wat zij wilden lenen.
Dit doet mij echter de beslissing maken niet voor dit merk te gaan. Ik erger mijzelf mateloos aan mensen waarbij je de muziek op grote afstand nog beter lijkt te kunnen horen dan zijzelf. Of dat nou aan het type koptelefoon of het volume ligt maakt mij niet zo veel uit. Na dit te zeggen ga ik me hier natuurlijk zelf ook niet aan schuldig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, je moet dat genuanceerd zien. Als ik in de trein zit (coupetrein) dan zet ik hem af, hou hem op een halve meter afstand, zet het volume zo dat ik niks hoor, en zet ze weer op. Dat is bij mij hard genoeg om alles van de muziek te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jpboere schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:16:
Dit doet mij echter de beslissing maken niet voor dit merk te gaan. Ik erger mijzelf mateloos aan mensen waarbij je de muziek op grote afstand nog beter lijkt te kunnen horen dan zijzelf. Of dat nou aan het type koptelefoon of het volume ligt maakt mij niet zo veel uit. Na dit te zeggen ga ik me hier natuurlijk zelf ook niet aan schuldig maken.
Grote kans dat jij je daaraan al schuldig maakt. Er zijn namelijk niet zoveel gesloten koptelefoons op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, deze headphones lijken me nu niet veel schokkend anders dan de gemiddelde koptelefoon die de PMD-bezitter op zijn hoofd heeft. Imo geen reden om dit merk te mijden vanwege het feit dat het ook wel wat van het geluid de buitenwereld inslingert.

Overigens hulde aan de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53
50 jaar oud familiebedrijf... er is dan ook al 50 jaar niks aan de stijling gedaan? :P

Is dit zoveel beter dan bv sennheiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is dit zoveel beter dan bv sennheiser?
Nee, de betere producten van Sennheiser doen niet onder voor Grado, maar Grado heeft een duidelijk andere klank dan bijvoorbeeld Sennheiser of AKG. Of je het ene of het andere beter vindt is echt een kwestie van smaak en ook een beetje afhankelijk van het soort muziek wat je draait. Je hoort vaak dat mensen Sennheiser meer een merk voor klassiek en jazz vinden en Grado meer iets voor rock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nou heb ik een vraag, Ik zou graag subtiele headphones willen maatje Grado SR60. De prijs is iets meer dan ik had bedoeld. Maar ik vind ze er zo mooi uitzien. :9~ Dus dat zie ik maar eventjes niet als een beperking :+ Ik luister tevens ook behoorlijk tot extreem veel naar rock dus dat komt wel goed.

Het enige wat ik zou willen weten is hoe stevig zijn deze koptelefoons en met name de SR60. Ze zien er in mijn ogen niet uit als de meest stevige koptelefoons op de wereld. Ik reis dagelijks veel en ook op de fiets en dergelijke reis ik behoorlijk. Nou weet ik dat een open design niet geschikt daarvoor is, maar dat is een half uur om vervolgens een uur in de trein te zitten. Dus dat zit wel snor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze zijn denk ik best stevig door een gebrek aan componenten die kapot kunnen gaan. Ik heb ze nog niet lang, maar ik heb niet het gevoel van "dat dingetje gaat straks vast kapot, laat ik er voorzichtig mee zijn".

Fijn dat er iemand is die het volledig met mij eens is wat betreft het ontwerp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 156750 schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:44:
Ze zijn denk ik best stevig door een gebrek aan componenten die kapot kunnen gaan. Ik heb ze nog niet lang, maar ik heb niet het gevoel van "dat dingetje gaat straks vast kapot, laat ik er voorzichtig mee zijn".

Fijn dat er iemand is die het volledig met mij eens is wat betreft het ontwerp. :)
Ik vind het ontwerp ook erg mooi hoor. Daar niet van.

En misschien moet ik mijn reactie inderdaad wat nuanceren. Ik interpreteerde die "quote" van jou misschien iets te heftig. Ik dacht eigenlijk dat er expres voor was gezorgd dat anderen jouw muziek ook kunnen horen (als een soort van statement) maar ik hoor dat dit niet het geval is.
downtime schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:52:
[...]

Grote kans dat jij je daaraan al schuldig maakt. Er zijn namelijk niet zoveel gesloten koptelefoons op de markt.
Ja, een grote kans. Maar ik zorg er altijd voor (precies hetzelfde als Bluecold) dat ik weet dat het niet zo is. Even uitdoen/afdoen en horen hoe hard hij "lekt" en vervolgens eventueel aanpassen en weer indoen/opzetten.

Nu luister ik veelal jazz en soms wat klassiek dus ík heb altijd al het idee dat het harder kan voordat andere mensen het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 156750 schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:44:

Goed om te weten!. Wat voor materiaal is er gebruikt bij de behuizing van de "geluidsbox" en het zo te zien verbingsstuk met de hoofdband en de rest? Is dat stevig plastic of metaal?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal dik plastic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zelf heb ik een SR-60, gister een paar bowl pads besteld. Kijken of die een verbetering zijn voor mijn, toch wel heel erg, versleten flats die standaard op de SR-60 zitten. Verder heb ik ook nog een vervangingskabel liggen die ik er nog in moet solderen.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/5940/1001760lw1.jpg

De linker, custom gevlochten zilver snoertje. Heb de kabel al een jaar in huis maar nog nooit de nood gevoeld om hem er in te solderen. Denk dat het binnenkort maar is moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:13

Theo

moederbord

Is er trouwens een plaats in Nederland waar je de koptelefoons kan beluisteren? Ik ben erg benieuwd hoe de SQ en soundstage is in vergelijking met mijn oordopjes (UE super fi.5)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ik weet niet van een plaats waar je er heel veel kan beluisteren. In de meeste grote steden zit er echter wel een audiozaak met een respectabele hoeveelheid high end koptelefoons. Daar kan je, als je gewoon een beetje belangstelling toont, de koptelefoons wel beluisteren.
Het is alleen een taak om er achter te komen welke zaken er bij jou in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Subz schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:58:
Zelf heb ik een SR-60, gister een paar bowl pads besteld. Kijken of die een verbetering zijn voor mijn, toch wel heel erg, versleten flats die standaard op de SR-60 zitten. Verder heb ik ook nog een vervangingskabel liggen die ik er nog in moet solderen.

[afbeelding]

De linker, custom gevlochten zilver snoertje. Heb de kabel al een jaar in huis maar nog nooit de nood gevoeld om hem er in te solderen. Denk dat het binnenkort maar is moet gebeuren.
waar heb je die bowls vandaan? En flats standaard op de sr60 :?, ik dacht dat ze met comfies kwamen en de flats van ttvj moesten komen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ohw sorry, dat bedoel ik. Die comfies, die van mij waren echter al zo ver heen dat ik ze gewoon niet meer mooi vond.
Bowls heb ik bij een nederlandse winkel besteld.
hier Ze zijn wel 22,50 daarentegen was mijn sr-60 gratis. Komt dus ook wel mooi uit. Verzendkosten zijn er ook niet bij die site.

Gister de vervangingskabel ook maar een techflex sleeve omheen gedaan en met krimpkousjes afgewerkt. Vind het draad mooier als het donker is. Zoals de rechter kabel op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:52

mr.paaJ

generatie cmd+z

In Utrecht bij Wilbert gaan ze tot de SR125 (laatste keer dat ik daar was) In Amsterdam bij Studio Noot ligt de hele line-up, met een paar heel degelijke versterkers (Lehman en GS Solo) en lekkere koffie :p

Had eerst de Sr125 voor portable gebruik, helaas verkocht (mis hem nog) maar wel een sr325i voor in de plaats... geweldig ding maar niet echt draagbaar meer (door metaal een stuk zwaarder). iGrado voor vriendin, maar die vind hem lelijk :p
Net flats op m'n sr325i gedaan, klinkt allemaal wat warmer en net wat meer bas, maar ook minder soundstage. weet nog niet of de flats blijvers zijn.
theodouma schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:34:
Is er trouwens een plaats in Nederland waar je de koptelefoons kan beluisteren? Ik ben erg benieuwd hoe de SQ en soundstage is in vergelijking met mijn oordopjes (UE super fi.5)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op de in de startpost genoemde website geven ze op het moment 20% korting op alle hoofdtelefoons, de kans om eens een echt goede in huis te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Ik heb de SR60 ook, vind ze super klinken, maar helaas hebben ze een defectje (slecht contact aan de plug) waarvoor ik ze terug naar NYC moet laten sturen... (en ik ken niemand die binnenkort gaat) => ROT! (maar goed, de winkelbediende heeft me beloofd dat hij ze gewoon vervangt als hij ze binnenkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag was voor mij een trieste dag. Ik ging op stap met mijn alessandro ms-1 en tot mijn grote ergernis bleek 5 minuten later dat een van de navelstrengen van de tweeling geen contact meer maakt :'( Anders gezegd, er is kabelbreuk. Ik hoor niks meer uit de rechter speaker en als ik een beetje speel met de kabel richting aan het uiteinde bij het plugje hoor ik ruis en korte schokjes muziek. Nou is mijn vraag, kan ik deze in nederland LATEN recablen? Of gaan de kosten zo hoog worden dat een nieuwe koptelefoon een betere keuze is?

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Grado heeft alle headphones (behalve de iGrado) een upgrade gegeven!

een quote uit head-fi: Click!
A few more Grado tidbits:

All models have re-configured the diaphragms. The 60i/80i/125i/225i series have a new rear housing that resembles the SR325i, but in plastic. Grado models SR125i ~ GS1000i have new heavier & thicker headphone cabling. Models SR60i/SR80i/SR125i will be fitted with the 'S' ["soft"] cushions. SR325i will not be gold but silver & is now called the SR325is. Wood species has been changed on the RS/GS woodies and the milling/finishing processes have been made more cosmetically uniform.

Also, John Grado is saying the SR80i model will have a new "distressed diaphragm" design.

Oh, and the PS-1000 will NOT come in a wooden box contrary to some reports. They will be packaged in a hard-sided cardboard box similar to current GS-1000 boxing.

Cheers,
Jorge
HR Sales/Product Manager
op gradolabs zie je de nieuwe headphones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 22:00
Wat leuk om hier op Tweakers ook een draadje over Grado phones tegen te komen. Heb tot nu toe Sennheiser HD340 & 201 hoofdtelefoons gebruikt echter ik ben erg benieuwd hoe de Grado phones klinken.

Iemand enig idee welke phones nu beter zijn, de Alessandro MS1 of de ge-upgrade SR80i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Na wat leeswerk heb ik de knoop doorgehakt en de Alessandro MS-1 besteld via hun officiële website (kon geen andere aanbieder vinden). $99 en dat is incl. verzendkosten, maar hoeveel er nog bijkomt aan invoertax is natuurlijk mij nog een raadsel. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan klinken. Ik post mijn bevindingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ja, doe dat, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
O, wat vind ik het lastig om het juiste model headphone te kiezen, vooral zonder ze gehoord te hebben.

Ik houd wel van een warme sound, en heb gelezen dat de MS-1 analytisch klinkt. Dat lijkt me dus niet zo'n goede keus. Verder heb ik geen hoofdtelefoon versterker, en dan valt de SR80i weer af. Toch maar de SR60 dan? Maar ik weet niet of ik van Sparkly sound hou...

Heeft iemand ze toevallig alle drie liggen? Dan kan ik ze vergelijken! :-)

[ Voor 7% gewijzigd door musicfreak op 13-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grado's zijn niet zo heel critisch wat betreft versterking hoor, die zou je prima kunnen proberen.
De Grado's zijn in nederland trouwens ook te beluisteren (zie eerdere post in dit topic), maar dan is het niet zo netjes als je ze dan alsnog gaat importeren. Maar misschien valt er wat te onderhandelen.

Volgens mij zit de MS1 ergens tussen de SR80 en SR125 in (had ergens gelezen dat zo'n Alessandro meneer hem het dichtst bij de SR125 plaatst)

Zelf net de nieuwe RS1i binnen gekregen. Heeft even geduurd want de betaling was zoek, maar ach, voor US prijs -20% hoor je mij niet klagen :D
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/RS1i_1.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 16-03-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Ik zoek een goede "op-oor" koptelefoon voor gebruik bij mijn Macbook Pro. Ik heb momenteel een Sennheiser HD-1 die prima is, maar ik weet dat het beter kan voor niet al teveel geld.

Ik krijg nog 125/150 euro voor mijn HD-1, het maximale budget is zo'n 225/250 euro voor de nieuwe koptelefoon. Maar goedkoper is natuurlijk geen straf :)

Ik dacht aan de Allesandro MS-1 (een getweakte Grado SR125). Deze kost $99 incl. shipping (75 euro)

De SR225 is een stapje hoger en voor $200 (160 euro) verkrijgbaar. De SR335 (dit zou de beste koptelefoon zijn in de subtop?) kost $300 (225 euro)

In principe zou ik die 225 euro wel overhebben voor de SR335, mits deze echt een grote meerwaarde biedt t.o.v. de Allesandro van maar 75 euro.

Heeft iemand ervaring met deze 3 koptelefoons en kan iemand me steunen in mijn keuze?
(Of wellicht een andere koptelefoon aanraden voor mijn budget?)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3388/3477575184_d5ec61db02.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3300/3477577922_0c882c892a.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3559/3477588628_26c3a74fb1.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3542/3477603110_ff89eaa764.jpg?v=0

O+

ff met plaatjes pimpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@Exphy
Wow, de Music series two of niet? Klinkt 'ie goed?
Ik heb uiteindelijk ook maar de knoop doorgehakt en een one besteld. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

veel plezier ermee! de SR125 is een hele leuke hoofdtelefoon dus dat komt wel goed met de MS1 denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
musicfreak schreef op zondag 03 mei 2009 @ 08:43:
@Exphy
Wow, de Music series two of niet? Klinkt 'ie goed?
Ik heb uiteindelijk ook maar de knoop doorgehakt en een one besteld. Ben erg benieuwd!
Klinkt prima, al denk ik dat ik meer fan ben van de AudioTechnica's. Alleen moet ik nu deze nog verkopen zodat ik eindelijk voor een woody kan gaan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:04
Heb me recent de Grado SR60 aangeschaft.
In het begin vond ik de Grado minder goed klinken dan mijn Sennheiser 570.
Waarschijnlijk omdat ik altijd met mijn 570 luisterde, en die dan als referentie nam.

Nu is dit anders, het laag van de Grado klinkt strakker dan dat van de 570!
En hogere tonen van de Sennheiser klinken te artificieel.

Op vakantie gebruik ik geen dopjes meer voor mijn iPod/minidisc 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Flatmo schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:18:
En hogere tonen van de Sennheiser klinken te artificieel.
Te wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
kunstmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 15:22

VDM

Helemaal mee eens! Pas geleden heb ik de nieuwe Sennheiser HD800 direct met de GS1000i kunnen vergelijken en de Grado beviel me stukken beter, beter timbre en sowieso leuker om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Week of drie geleden een set SR80i's besteld met extra bowl pads. Zelfs zonder inspelen een erg lekker geluid voor met name gitaargeoriënteerde muziek (ik luister veel indierock). Voor elektronische muziek vind ik ze ook wel goed, maar daarvoor geven m.i. wel duidelijk een iets te gekleurd geluidsbeeld, dan moet je eigenlijk een set hebben die analytischer klinkt.
Ze klonken voor mijn oren al goed, maar na een uurtje of 20-30 inspelen zijn ze net dat beetje 'losser' geworden. Benieuwd of ik nog verschil zal horen nadat ze 100 uur of zo zijn ingespeeld. Sommigen beweren van wel (al vraag ik me af in hoeverre je daarbij niet kan spreken van placebowerking).

Desalniettemin een erg fijne set cans. Voor mobiel gebruik in een omgeving waar je dicht op je medemens zit wat minder geschikt, maar voor gewoon buiten lopen wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08

Exirion

Gadgetfetisjist

fraQ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:00:
Ze klonken voor mijn oren al goed, maar na een uurtje of 20-30 inspelen zijn ze net dat beetje 'losser' geworden. Benieuwd of ik nog verschil zal horen nadat ze 100 uur of zo zijn ingespeeld. Sommigen beweren van wel (al vraag ik me af in hoeverre je daarbij niet kan spreken van placebowerking).
Het verschilt van headphone tot headphone en van speaker tot speaker. Toch merk ik in het algemeen dat bij nieuwe speakers:
- het midden/hoog wat schel is
- het laag in verhouding zacht is (wat ook zo kan lijken door het schellere midden/hoog)
- of het laag juist hard is maar een beetje ongecontroleerd en rommelig

Bij headphones merk ik zeker wel dat inspelen effect heeft. Placebo effect is het niet omdat ik een keer 2 exemplaren heb kunnen vergelijken voor en na het inspelen. Het klankverschil was zo duidelijk dat een leek het ook hoort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijntjeuh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik bezit zelf een SR80, en ben er nog steeds erg tevreden mee. Bekijk anders mijn review eens. :+ Ik kwam toevallig uit op dit topic op head-fi, en wekte grote interesse bij me op. De GR8 en IgI zijn aangekondigt, 2 in ears met hopelijk de typische Gradoklank. De IgI moet 89$ kosten, de GR8 iets meer: 299$ De GR8 is al te koop, maar ik kan geen review vinden op het hele internet. De GR8 is me iets te duur, maar ik overweeg zeker de IgI te bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

prijs in dollars mag je gerust nog verhogen en er dan een € teken voorzetten bij Grado. daar kun je niet op af gaan.

bijv: SR325i is $295 -> €369 :X

halen in Amerika is een mogelijkheid maar niet probleem vrij. en dan krijg je natuurlijk de invoerheffing er nog overheen.

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 08-09-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met lichte spijt ondertussen mijn RS1i en SR325i verkocht. Wel nog een HF2 in bezit, helemaal zonder Grado kan natuurlijk niet >:)
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/hf2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDM

VDM

Gaaf 8)

Kan je iets meer over de klank vertellen?

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Hehe, ook al getroffen door het F1 manco :D

Hoi, Grado RS-1 bezitter hier :w , sinds een paar maanden. Erg tevreden ermee, echter was ik zelf qua hedaphones al jaren een Sennheiser PX100 gewend, en gebruik die nu nog steeds als portable phone. Dit is haast de antithese van de Grado, laid back, donker, en wollig/bassig. Op zijn eigen manier ook leuk, maar het verschil in sonisch karakter wanneer ik tussen de phones wissel is gewoon te groot. Op deze manier is het elke keer weer wennen. Ik zoek dus iets wat meer in het straatje van de RS-1 past voor portable gebruik. Dat wordt dus waarschijnlijk een SR80i of MS-1.

Mijn setje:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/1zgg9x4.jpg

Nu nog een Little Pinkie PSU en nieuwe buisjes erin :9

Bij AudioXperience in Nuenen hebben ze trouwens alle Grados, zowel als een aanbod in Audio Technica en Ultrasone, en een hele rits aan koptelefoonverstekers (ook Lehmann en GS, maar ook Meier Audio, Ray Samuels, Musical Fidelity en Heed). Een headphone-liefhebber kan daar op z'n zachtst gezegd wel z'n ogen uitkijken en oren uitluisteren :D. Daar heb ik trouwens ook mijn amp en phones vandaan voor een mooie demoprijs. Erg toffe gasten daar ook, zijn echte liefhebbers, actief in de community (head-fi), en ook makers van de iQube portable amp. Enige "string attached" is dat je alleen op afspraak kan gaan luisteren, en hier een soort van borg voor inlevert die je terugkrijgt als je er ook daadwerkelijk iets koopt, om al die /pricewatch/ mensen te slim af te zijn >:)

edit:
wat een belediging zeg, dat dit topic in het "portable" subforum is gehuisvest :P

[ Voor 4% gewijzigd door skndd op 26-09-2009 15:28 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb een tijd terug een vergelijking gedaan met de RS1i, waar de HF2 voor mij als iets neutraler uitkwam met wel iets meer bas volume. Het verschil in klank is niet echt groot, ik had missschien liever de RS1 gehouden maar die is altijd nog makkelijk te krijgen. Inderdaad ook een F1, daar is nog flink ophef over geweest maar in het echt valt het toch wel mee en valt het nauwelijks op.
Ook de HF2 is gewoon een heerlijke Grado, dus snel, gedetailleerd en energiek, maar ook toch een iets krap geluidsbeeld dat het af en toe lastig heeft met veel dingen door elkaar. Net als alle andere Grado's die ik gehoord/gehad heb, alleen de SR325i misschien wat minder.

Heb er eigenlijk nog niet echt veel naar geluisterd, nieuwe versterker voor HE60 en een impuls aankoop van een JVC DX1000 hebben me even bezig gehouden.
De DX1000 is ook best wel heel erg goed, geniale positionering en de bas gaat diep, maar die gaat de deur weer uit omdat hij eigenlijk niet in mijn upgrade plan past: even sparen en dan op naar het betere electrostaten spul >:)

...
Hebben ze daar in Nuenen de AudioTechnica ESW9? Probeer die eens voor je portable zoektocht, kan zomaar goed bevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 26-09-2009 16:22 ]

• skndd

skndd

aka skeej

Ik vind het "F1" wel iets hebben eigenlijk :D ... Als je echt heimwee hebt naar de RS-1's dan wil ik misschien wel ruilen >:)

De ESW9 ligt boven mijn budget. Meer dan €100 voor een portable headphone ga ik niet doen, daar ben ik onderweg veel te onvoorzichtig voor 8)7 . Ziet er wel erg nice uit though :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
'k Heb er ook één gekocht, met dank aan dit leuke topic: de SR80, bij turntablelab. Ding lag een dag bij de douane, dus ik ging ervan uit BTW te moeten betalen, maar heb tot nog toe geen rekening gezien. Bijbetalen had ik op zich geen probleem gevonden. Je zit dan nog een paar tientjes onder wat ze er hier voor vragen en dat vind ik wel weer te veel.

Maar wat een prachtige koptelefoon! Ik wilde iets goeds voor m'n Iaudio X5 en dat is bij deze gelukt.

Het geluid is erg prettig. Om het te beschrijven loop je mijns inziens het gevaar om makkelijk in ohlala connaisseurs-geouwehoer te vervallen; ik beschrijf het dan maar als licht en gedetailleerd. Vraag me nu al af of ik dit niet lekkerder vind dan m'n sennheiser hd650. Die wordt aangedreven door een goede geluidskaart en versterker en is heel gedetailleerd, maar ook zwaar.

Is allemaal heel subjectief natuurlijk.

Het ding zit ook nog heerlijk, terwijl dat dan weer de voornaamste kritiek is op de grado's. Nu vind ik zélf die hd650 weer niet zo lekker zitten. Drukt op m'n kaken. Ook weer allemaal heel persoonlijk, want de hd650 wordt juist geroemd om de comfortabele oorkussentjes.

Voornaamste pluspunt vind ik de uitstraling van deze koptelefoon. Sorry, weer dat connaizeurderige misschien, maar er zit duidelijk een gedachte achter. Wat een heerlijke eenvoud had men hier voor ogen: geen versterker nodig, recht-toe-recht-aan prachtig geluid, degelijk, comfortabel en eh... retro? Rot op, deze koptelefoon is gewoon bloedmooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

skndd:
Hehe, nee die HF2 houd ik voorlopig :) maareh... AudioTechnica ES7 misschien? goedkopere variant, ziet er goed uit en klinkt ook best goed.

r_mnk:
Is het de nieuwe 'i' versie? Die is er qua looks wel wat op achteruit gegaan vind ik. Heb verschillende Grado's gehad en ze kunnen zich wat geluid betreft inderdaad prima meten met de HD650, heerlijk alternatief vooral omdat een Grado heel anders klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Bij AudioXperience in Nuenen hebben ze trouwens alle Grados, zowel als een aanbod in Audio Technica en Ultrasone, en een hele rits aan koptelefoonverstekers (ook Lehmann en GS, maar ook Meier Audio, Ray Samuels, Musical Fidelity en Heed). Een headphone-liefhebber kan daar op z'n zachtst gezegd wel z'n ogen uitkijken en oren uitluisteren :D. Daar heb ik trouwens ook mijn amp en phones vandaan voor een mooie demoprijs. Erg toffe gasten daar ook, zijn echte liefhebbers, actief in de community (head-fi), en ook makers van de iQube portable amp. Enige "string attached" is dat je alleen op afspraak kan gaan luisteren, en hier een soort van borg voor inlevert die je terugkrijgt als je er ook daadwerkelijk iets koopt, om al die /pricewatch/ mensen te slim af te zijn >:)

edit:
wat een belediging zeg, dat dit topic in het "portable" subforum is gehuisvest :P
@Skndd,

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32639569

Heb jij het over de winkel audioXperience in Neunen
Dat lijkt me een leuke winkel. Ik heb er een paar vragen over.
Ligt hun winkelprijs ver boven de pricewatch?
In je post heb je het over een soort van borg.
Hoe moet ik dit zien?

Ik wil mijn speakers enz. de deur uit doen en voor de pc een koptelefoon met versterker kopen.
Met de speakers nu luister ik veel muziek (lossless) maar ik game er ook mee.

Valt de SR80i op je oor of over je oor? Ik ben namelijk een echte ''over mijn oor'' liefhebber.

[ Voor 15% gewijzigd door Pepperana op 12-11-2009 11:48 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik ben er niet geweest, maar verwacht dat het daar gewoon op de standaard adviesprijzen zal liggen. o.a. omdat ze daar dus de kennis en zo'n mooie luisterruimte hebben (zie hun website). De mogelijkheid om verschillende hoofdtelefoons goed naast elkaar te kunnen beluisteren kan zeker de hogere prijs waard zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Die borg klinkt als een soort 'huur' om te kunnen luisteren, die dan afgaat van het koopbedrag. Hoeveel dat is kan Skndd je misschien vertellen.

Anders kun je via internet wel importeren uit de VS en hier voor ongeveer hetzelfde bedrag doorverkopen als het niets is, maar dat is een stuk meer moeite.

Grado's vallen vrijwel allemaal 'op' het oor, even wennen maar (in ieder geval voor mij) niet oncomfortabel. De grotere GS/PS1000 oordoppen zijn wel los te krijgen maar vrij prijzig.
Voor gamen trouwens misschien wat minder geschikt omdat het geluidsbeeld vrij krap is waardoor plaatsing wat lastiger kan zijn.

edit:
Ik doe mijn HF2 trouwens van de hand, heb er te weinig naar geluisterd en Stax spul is erg fijn :)
te vinden in het V&A gedeelte.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 15-11-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 14:48
Even een kort vraagje:

De Grado SR60i ziet er qua "schelp" wat platter uit. Ik las dus ook op WhatHiFi dat deze als nadeel hebben dat ze wat geluid lekken naar de omgeving en andersom.

Klopt het, als ik de foto zo zie, dat de SR80 dit een stuk beter aanpakt? Valt deze echt om je oor heen, of lijkt dat alleen zo omdat ie open is i.t.t. de SR60i?

Alternatief op dit moment is een AKG, die wat groter is qua schelpen, wat me confortabeler lijkt bij langer gebruik. Ik moet zo'n ding wel een paar uur op kunnen hebben zonder al teveel irritatie. En lees her en der dat de Grado op dat vlak toch wat minder scoort?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
xs4me schreef op zondag 15 november 2009 @ 03:58:
Even een kort vraagje:

De Grado SR60i ziet er qua "schelp" wat platter uit. Ik las dus ook op WhatHiFi dat deze als nadeel hebben dat ze wat geluid lekken naar de omgeving en andersom.

Klopt het, als ik de foto zo zie, dat de SR80 dit een stuk beter aanpakt? Valt deze echt om je oor heen, of lijkt dat alleen zo omdat ie open is i.t.t. de SR60i?

Alternatief op dit moment is een AKG, die wat groter is qua schelpen, wat me confortabeler lijkt bij langer gebruik. Ik moet zo'n ding wel een paar uur op kunnen hebben zonder al teveel irritatie. En lees her en der dat de Grado op dat vlak toch wat minder scoort?

Alvast bedankt.
Voor zover ik weet is de SR80i qua bouw exact hetzelfde als de SR60i, alleen de driver bij de 80 is iets aangepast voor wat vollere bas. Beiden lekken evenveel geluid naar de buitenwereld vanwege het open design. De één valt niet 'meer om je oor heen' dan de ander.

Bij Grado headphones heb je de keuze tussen de meegeleverde comfy foams (plat) of apart te bestellen bowl pads (die meer om je oor zitten). De eerste vind ik zelf wat comfortabeler zitten dan de bowl pads, want die kunnen wat aan de kleine kant zijn voor sommige oren. Bowl pads hebben weer als voordeel dat ze het hoge bereik wat beter laten weergeven, waar de comfies wat wolliger klinken.

Qua comfort denk ik dat veel andere headphones beter zijn. Maar bij Grado offer je wat comfort op voor het typische Grado-geluid. Als je veel rock luistert ga je de Grado's waarschijnlijk erg fijn vinden.

Wat je zou kunnen doen als middenweg is een rond gat uit het midden van de comfies knippen/snijden, zo heb je het beste van twee werelden.

[ Voor 3% gewijzigd door fraQ op 15-11-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 14:48
Hai Fraq,

Bedankt voor je reactie.

Ik twijfel toch een beetje. Voor zoveel geld zou je verwachten dat het ook comfortabel is. Sowieso neig ik dan naar de SR80 ivm de betere bass.

Ik heb ook geen idee waar ze die dingen verkopen bij mij in de buurt (Dordrecht / Rotterdam). Ik zou het toch wel graag een keer willen luisteren. Ik vermoed dat de MediaMarkt o.i.d. het niet verkoopt?

Gr,
Xs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321439

xs4me schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:08:
Hai Fraq,

Bedankt voor je reactie.

Ik twijfel toch een beetje. Voor zoveel geld zou je verwachten dat het ook comfortabel is. Sowieso neig ik dan naar de SR80 ivm de betere bass.

Ik heb ook geen idee waar ze die dingen verkopen bij mij in de buurt (Dordrecht / Rotterdam). Ik zou het toch wel graag een keer willen luisteren. Ik vermoed dat de MediaMarkt o.i.d. het niet verkoopt?

Gr,
Xs.
Het is niet dat ze slecht zitten of zo, maar bijvoorbeeld een merk als Sennheiser heeft bij de betere modellen fluwelen kussens die mooi om je oor heen gaan, dus dat zal altijd comfortabeler zijn dan Grado's. Terwijl ik dit typ heb ik mijn eigen SR80i's op met comfies en dat zit voor mij best prima hoor. Maar goed, zelf uitproberen is nooit verkeerd.

De Media Markt zal dit merk zeker niet verkopen. Om zelf te luisteren kom je uit bij een zaak als AudioXperience, maar ja die ligt dan weer wel in Nuenen... Ik weet zo snel niet waar in de buurt van Rotterdam een dergelijke zaak ligt, maar wat rondvragen hier op het forum en wat googlen zal je vast verder helpen. Lijkt me stug dat bij jou in de buurt niet een dergelijke zaak ligt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd

skndd

aka skeej

Pepperana had zijn post met vragen ook aan mij ge-DM'ed (??? :D), en ik had daar geantwoord, maar ik zie dat er hier toch wat vragen zijn waar ik zelf mijn ervaring op heb gegeven in de DM dus ik zal er wat stukjes uit hier neergooien:

Over AX en andere winkels:
Of de winkelprijs ver boven de pricewatch ligt, is moeilijk te zeggen; de meeste producten van AudioXperience zijn namelijk helemaal niet in de pricewatch te vinden. De manier waarop ik het in mijn post zei, was meer bij wijze van spreke. Het is dan meestal niet de /pricewatch/ waar mensen hun hoofdtelefoon elders gaan halen, maar bijvoorbeeld uit de VS, of eBay, ofzo.

Ikzelf ben naar de winkel gegaan op het moment dat ze een ruime demo-uitverkoop hadden, dus er waren een hoop headphones erg scherp geprijsd. Ik was wel van plan een flink bedrag uit te geven (zeker in vergelijking met de prijs van een SR80), dus voor mij was de borg geen groot probleem, ook omdat ik er, naast Grado en Sennheiser, zoveel headphones kon luisteren die ik allemaal nog nooit gehoord had (ultrasone, audio-technica, en alle headphone amps). Ik was echt van plan die 50 euro in te leveren, omdat het het geld al waard

De "borg" kost iets van 50 euro volgens mij, maar misschien hanteren ze hem nu niet meer, nu er geen uitverkoop meer is. Dat zou je zelf moeten informeren. Dat is een redelijk bedrag, gezien de gemiddelde klant daar weg gaat met een aankoop van meerdere honderd of duizenden euro's. Wil je echter een kleine aankoop zoals een SR80 doen, dan zou ik het niet aanraden daarvoor naar AX te gaan. Ik weet bijvoorbeeld dat je in Rotterdam de goedkopere Grado modellen zo kan luisteren (Sneijders Hi-Fi, vlakbij Blaak) en bijvoorbeeld bij La Scala in Tilburg hebben ze ook bijna alle Grado modellen. Er zullen zo vast wel wat meer zaakjes zijn; ze zijn echter vaak moeilijk te vinden. Ik kom zelf uit Tilburg, en kwam pas na mijn trip naar AX er achter dat er ook een audiozaak (La Scala dus) in mijn eigen stad was die Grado's verkocht!
Over de Grado oorpads en draagcomfort:
De SR80 valt op je oor. Grados staan bekend om hun mindere draagcomfort. Ik zou het bijna stellen als: "Wie mooie muziek wil horen, moet pijn lijden." Ik heb de RS-1 nu al een tijdje, maar krijg na lange luistersessies (en gamesessies, heerlijke headphone voor gaming trouwens, de ultieme helderheid van het geluid maakt alles ingame blind heel goed te lokaliseren) nog steeds last van mijn oren.

Ik heb zelf bij de Grado's ook de zogenaamde "donut pads" gekocht. Dit zijn pads die totaal over je oren gaan, en eigenlijk bedoeld zijn voor de duurste modellen (PS-1000, GS-1000). De drivers van de RS-1 zijn hier dan ook niet op gemaakt, dus het gebruiken van deze earpads beïnvloed het geluid lichtelijk negatief. Ik gebruik ze eigenlijk bijna nooit. Het is toch raar om dan te gaan zitten luisteren, wetend dat je nét niet de volledige potentie van de hoofdtelefoon benut. Ik weet trouwens niet eens of deze grote pads uberhaupt op de lagere Grado modellen passen. Dat zou je vast wel ergens op het head-fi forum kunnen vinden. Er zijn wel veel mensen die op andere manieren hun Grado's modden voor draagcomfort. Een bekende mod is de zogeheten Beyerdynamic "C-Pads" mod. Zie hier voor voorbeeld: http://www.headphile.com/page16.html . Dit schijnt het geluidskarakter meer intact te laten, maar het is wel prijzig. Zelfs als je de mod zelf wil doen, kosten de C-Pads toch nog aardig wat.
Over het klankbeeld:
Dan nog iets over Grado's in het algemeen: je moet natuurlijk wel van het klankbeeld houden. Grado's hebben een iets ingeklapte soundstage (ten opzichte van andere headphones in dezelfde klasse), en de bas is accuraat en ritmisch, maar absoluut niet benadrukt, waardoor sommige mensen Grado's zelfs als bas-mager zullen kwalificeren. Het ligt er maar aan wat je gewend bent. Wat je hiervoor terugkrijgt is haast onovertroffen detail in het hoog, en een soort van analytische precisie over het gehele spectrum; de muziek lijkt als het ware doorzichtig.
Ik vind overigens het "cliché" dat Grados goed zijn voor rockmuziek erg overtrokken en generaliserend. Als je enkel naar hedendaagse rock luistert, zou ik persoonlijk Grados zelfs sterk afraden. Door de sterke articulatie van het hoog gaan naar mijn mening moderne rockplaten véél te schel klinken. Veel van deze platen vind ik zelfs overigens op bijna elk systeem te schel klinken. Dit zijn dan vooral rockplaten die het slachtoffer zijn geworden van de loudness wars. Ook de nieuwe lo-fi indie wave klinkt echt voor geen meter op Grados. Van Arctic Monkeys tot MGMT (zijn toch slappe overrated bands, dus who cares? :P). Voor dat soort muziek kun je beter Sennheisers of Beyers pakken denk ik.

Platen die gemaakt zijn voor radio en huis-tuin-en-keuken audiosysteempjes klinken gewoon niet zo fijn op Grados. Muziek met veel dynamiek en rustigheid komt er juist veel beter op tot zijn recht imo (YMMV). Dit is vooral oudere rock, (of nieuwe rustigere rock, jam achtige bandjes en funkrock enzo) goed afgemixte jazz (sommig oud spul is van zichzelf al schel, en dat versterken Grados alleen maar. Veel Coltrane platen vind ik niet echt helemaal aangenaam klinken op Grados; te scherp), en alles wat daartussenin ligt. Ik vind overigens electronische muziek ook zeer goed tot z'n recht komen op mijn RS-1s, iets wat eigenlijk door weinig Grado-eigenaren beaamd wordt, voor zover ik weet. Van quasi lo-fi spul zoals Boards of Canada en Burial, tot slick geproduceerde IDM als Aphex Twin, Autechre, maar ook dubtechno, ambient, triphop, en ander experimenteel spul. Basically voelen voor mij Grados aan als monitor speakers; een goed geproduceerde plaat klinkt écht lekker, maar bij een matig tot slecht geproduceerde plaat worden de gebreken genadeloos bootgelegd. Ik ben niet echt van het source-first kamp, maar bij Grados zou ik dat wel zo stellen, waar de source dus de opnamestudio is.

btw, @HF2 verkoop: V&A aangeboden: Nintendo WII + Games & Extra's ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

mooi heldere uitleg en ik kan me er helemaal in vinden.

Goede muziek (los van genre, maar opname kwaliteit is belangrijk) klinkt gewoon erg lekker op een Grado :)

Anoniem: 116571

Gisteren een Grado SR225 opgehaald (2e hands). De reden hiervoor is dat ik mijn normale HiFi heb verkocht (Kef Q5's), om te sparen voor een echte set (zelfbouw).

Toen ik de Grado's opzetten heb ik echt 3 uur lachend zitten luisteren. Super!
Zo-veel detail, echt, als je dit in HiFi boxen wilt, dan ben je minimaal 800 euro per kant kwijt :p
Ik heb nog ff nieuwe kussentjes besteld, en dat grado mee-neem tasje..

Ik zit nog te twijfelen over het nut van een ampje op mijn iPod classic / Macbook Pro.. Het schijnt dat de classic beter is dan de macbook vanwege minder elektronische interferentie in het apparaat..

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 17-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Anoniem: 116571 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:47:
Gisteren een Grado SR225 opgehaald (2e hands). De reden hiervoor is dat ik mijn normale HiFi heb verkocht (Kef Q5's), om te sparen voor een echte set (zelfbouw).

Toen ik de Grado's opzetten heb ik echt 3 uur lachend zitten luisteren. Super!
Zo-veel detail, echt, als je dit in HiFi boxen wilt, dan ben je minimaal 800 euro per kant kwijt :p
Ik heb nog ff nieuwe kussentjes besteld, en dat grado mee-neem tasje..

Ik zit nog te twijfelen over het nut van een ampje op mijn iPod classic / Macbook Pro.. Het schijnt dat de classic beter is dan de macbook vanwege minder elektronische interferentie in het apparaat..
Het is wel een ervaring he, de eerste keer dat je luistert naar een Grado. Amp kan ik je zeker aanraden, liep een tijdje zonder LOD voor mn iPod maar toen ik er eindelijk weer 1tje gemaakt had en aan mn Little Dot MK1 had geknoopt kon ik mezelf wel slaan dat ik dat niet eerder gedaan had.

De amp is er niet voor de electronische interferentie, de headphoneuitgangen zijn meestal niet zo heel geweldig. Voor je iPod kan ik je echt wel een LOD + amp aanraden aangezien een iPod een prima source is
mr.paaJ schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:48:
mooi heldere uitleg en ik kan me er helemaal in vinden.

Goede muziek (los van genre, maar opname kwaliteit is belangrijk) klinkt gewoon erg lekker op een Grado :)
daar ben ik 't niet mee eens(wel over opnamekwaliteit natuurlijk). Maar mijn MS2 is echt niet bassheavy genoeg voor sommige soorten muziek en veel te aggresief voor andere. Verder zijn ze ook niet echt ruimtelijk te noemen

[ Voor 17% gewijzigd door Exphy op 18-12-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:51

DjVe

Hatsaflats!

Sr125 besteld voor 179 euro bij hi-stands :)

Ook voor 125 euro een Firestone Audio Fubar 4 DAC + Headphone Amp besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Jordy van e schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:44:
Sr125 besteld voor 179 euro bij hi-stands :)

Ook voor 125 euro een Firestone Audio Fubar 4 DAC + Headphone Amp besteld :)
Beetje duur, voor dat geld kan je via headfi een 325/MS2 krijgen. Maar je gaat er vast wel van genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

heb verschillende NL webshops vergeleken, en dit was een redelijke prijs voor een webshop die wel te vertrouwen is :) Ik zal er zeker van gaan genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Ik zit een beetje te kijken op turntablelabs en vraag me af of het prijsverschil tussen de SR80i en de SR125i het waard is? En is het een idee om ook meteen andere oorkussentjes te bestellen? Ik lees op Head-Fi dat veel mensen "platte" kussens beter vinden klinken. Is dat zo, en zoja, wat zijn goede, "platte" kussens voor de SR80i/SR125i?

(zijn dit bijv. platte? http://www.turntablelab.com/dj_equipment/303/2195/3534.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

de platte zijn idd fijner dan de opstaande pads. De opstaande pads gaan na een uurtje vervelen en jeuken. De platte die bij de 125 zitten zijn verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Thanks voor de reacties! En dat prijsverschil? Maakt dat de Grados SR125i de moeite waard? Ik luister vooral (indie)rock, IDM, (minimal)techno, house. Ben ik dan beter af met Allesandros of Grados?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
kthxbye schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:17:
Thanks voor de reacties! En dat prijsverschil? Maakt dat de Grados SR125i de moeite waard? Ik luister vooral (indie)rock, IDM, (minimal)techno, house. Ben ik dan beter af met Allesandros of Grados?
ik zou of voor de MS1 gaan of anders minimaal de MS2, alles daartussen vind ik wat minder qua prijskwaliteit met de sr125 als absolute dieptepunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik wou oorspronkelijk voor de SR80i gaan, wat is precies het verschil tussen de SR80i en de MS1i ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
kthxbye schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:34:
Ik wou oorspronkelijk voor de SR80i gaan, wat is precies het verschil tussen de SR80i en de MS1i ?
Het geluid? Het lijkt wel op elkaar, de SR80 is een SR60 met bowls, een MS1 is volgens mij een modified SR125 met comfies

ik zou ff rond gaan neuzen op headfi als ik jou was

[ Voor 7% gewijzigd door Exphy op 21-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Exphy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:28:
[...]

Het geluid? Het lijkt wel op elkaar, de SR80 is een SR60 met bowls,
Nou... ik vind de SR80 toch flink beter dan de SR60, minder schel bijvoorbeeld.
een MS1 is volgens mij een modified SR125 met comfies
Nee, hij is gebaseerd op de SR80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06

MBV

Ik heb de MS1, met een probleempje: vlak na de y-split is de kabel kapot. Nog een probleem: Alessandro reageert niet op emails, en bellen naar de USA is natuurlijk belachelijk duur. Heeft iemand ervaring met het vervangen van die kabels, of is er een bedrijf in de buurt van Eindhoven of Rotterdam die dat kan doen? Rockmanz misschien? Alessandro wil waarschijnlijk de kabel wel opsturen (1e reactie op mail, daarna geen reacties meer gehad).
Ze laten repareren is ook geen probleem, maar dat zal wel 2x een maand duren + verzendkosten + $15 retourkosten.

Oh ja, versterker is niet echt hard nodig: zonder doen ze het ook prima :) Ik zet ze niet veel harder dan mijn CX300 in-ears.

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 21-01-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
MBV schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:16:
Ik heb de MS1, met een probleempje: vlak na de y-split is de kabel kapot. Nog een probleem: Alessandro reageert niet op emails, en bellen naar de USA is natuurlijk belachelijk duur. Heeft iemand ervaring met het vervangen van die kabels, of is er een bedrijf in de buurt van Eindhoven of Rotterdam die dat kan doen? Rockmanz misschien? Alessandro wil waarschijnlijk de kabel wel opsturen (1e reactie op mail, daarna geen reacties meer gehad).
Ze laten repareren is ook geen probleem, maar dat zal wel 2x een maand duren + verzendkosten + $15 retourkosten.

Oh ja, versterker is niet echt hard nodig: zonder doen ze het ook prima :) Ik zet ze niet veel harder dan mijn CX300 in-ears.
Ik wil 't wel voor je doen, als je meteen ook een kabeltje voor mij aanvraagd, die van mij zijn ook kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

als je eerst die van jezelf doet vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik heb een beetje op Head-Fi gelezen en kom er niet echt uit.

Ik luister vooral (indie)rock, IDM, (minimal)techno, house. (zoals al eerder vermeld).

Op Head-fi wordt gezegd dat de MS-1i wat meer "laidback" zijn, met minder sterke mids en highs. De SR-80i zijn meer "fun" en "involving", etc. dus betrekken je meer bij de beleving van de muziek. Dan heb je natuurlijk ook de SR-125i, maar over die nieuwe versie kan ik niet zoveel vinden.

Als ik zou moeten kiezen tussen de SR-80i, de SR-125i en de MS-1i, gezien mijn muzieksmaak, wat zou dan de beste keus zijn? Prijs maakt dan even niet uit. Ik wil de beste v/d 3 die bij mijn muziekvoorkeur past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ik vind de 125 niet echt een duidelijke klankkleur hebben (wat ik goed vind). Helaas heb ik geen vergelijkend Grado materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb een tijd terug met de SR60/80/125 in mijn handen gezeten en ben toen met de SR125 naar huis gegaan (voor €200 :X). Diepere bassen en een iets neutraler geluid in mij herinnering. Verschil is niet zo groot, maar voor mij was het groot genoeg.
Ik zou nu voor dat geld een tweedehands SR325i halen, geniale hoofdtelefoon. Niet perse minder dan de RS1i maar wel anders: de 325i is iets helderder en strakker, de RS1i warmer en 'muzikaler'.

Het zou mij verbazen als de 'i'-versies werkelijk anders klinken, maar ik zou zeker de bowls erbij doen (dus niet die platte :p). Ze moeten even inzachten en naar je hoofd vormen maar dan zitten ze werkelijk erg prettig. De flats heb ik ook gehad, maar daarmee werden de bassen te overdreven, het detail minder en had de hoofdtelefoon geen grip meer dus gleed steed af.

edit:
de 'platte' oordoppen zijn trouwens deze: http://www.ttvj.com/index...301ba6200a003b39813e75e53.
die uit de andere link zijn de standaard comfies die nu tot en met de 125i standaard zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door mr.paaJ op 25-01-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mr.paaJ schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:26:
Het zou mij verbazen als de 'i'-versies werkelijk anders klinken
Hoe verbazingwekkend ook, de SR-80i klinkt echt anders dan de SR-80, zo heb ik bij een dealer vast mogen stellen. De i gaat meer richting de duurdere Grado's, neutraler en een minder warm geluid. Niet mijn smaak, dus ik ben voor de 'oude' (de niet i-versie dus) gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 00:27
Ik ben nu al een weekje op zoek naar een SR225i, maar ik heb een webshop nodig die paypal accepteerd en met verzenden minder dan 250 dollar kost.

De koptelefoon vervangt mn Beyerdynamic DT 440, en gaat op een Asus Xonar Dx gebruikt worden. Ik luister voornamelijk metal. Dit zet ik erbij omdat ik hier lees dat de SR325 ook in mijn budget zou moeten passen (alleen ik vindt hem niet). En omdat ik opensta voor andere modellen. Uit een eerder thread van mij concludeer ik dat de 225 voor mij ideaal zou zijn. ( Koptelefoon advies gevraagd ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:07

mace

Sapere Aude

Ik vind Grado's altijd erg fijn klinken, jammer dat ik ze niet op mijn oren kan verdragen.

Ik heb daarom een Sennheiser HD650 en wil binnenkort een AKG K701 halen, anders was er wel een SR325i of RS-2 geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Wat een gedoe zeg, bij de tegenvallende hoeveelheid webshops die paypal accepteren zeggen de meeste "Sorry but we are only permitted to ship Grado products in the USA. ". Ik zou het erg waarderen als jullie met een adresje komen voor een SR225 of SR335 binnen de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Rexxar schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:58:
Wat een gedoe zeg, bij de tegenvallende hoeveelheid webshops die paypal accepteren zeggen de meeste "Sorry but we are only permitted to ship Grado products in the USA. ". Ik zou het erg waarderen als jullie met een adresje komen voor een SR225 of SR335 binnen de 200 euro.
Ze mogen geen grado verkopen naar europa, vanwege afspraken met grado. Probeer 't op headfi, of ga voor een nieuwe alessandro

[ Voor 3% gewijzigd door Exphy op 29-01-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk nog eens naar de link in de eerste post ;) Daar had ik de mijne vandaan. Dan wel geen paypal, maar mijn aanbod staat nog steeds als je daar interesse in hebt.
Als zij ook niet meer uit de VS verschepen kom je bij de Alessandro's uit, via hun eigen website maar ook geen paypal. Of inderdaad tweedehands via bijvoorbeeld Head-Fi.

[ Voor 43% gewijzigd door mr.paaJ op 29-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
mr.paaJ schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:56:
Kijk nog eens naar de link in de eerste post ;) Daar had ik de mijne vandaan. Dan wel geen paypal, maar mijn aanbod staat nog steeds als je daar interesse in hebt.
Als zij ook niet meer uit de VS verschepen kom je bij de Alessandro's uit, via hun eigen website maar ook geen paypal. Of inderdaad tweedehands via bijvoorbeeld Head-Fi.
Ja, nogmaals bedankt daarvoor. Maar ik heb geen zin om iemand anders een verantwoordelijkheid op te leggen met mijn geld. Als dan de importbelasting erbij komt krijg je een rare situatie, en aangezien ik totaal geen ervaring heb met kopen uit het buitenland heb ik inmiddels een Beyerdynamic DT860 besteld. Die zit namelijk lekker, heeft geen amp nodig, heeft heb kabel dat ik nodig heeft en is beschikbaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
Na het lezen van vele fora op internet besloten de Grado 60I bestellen + een Fiio E5 amp voor mn ipod nano.
Ik wil mijn koptelefoon voornamelijk gebruiken onderweg, op de fiets in de bus etc, echter die lange dikke kabel is wel erg lastig. Ik zoek een oplossing zonder te moeten knippen en solderen wat de kwaliteit van het geluid kan aantasten door oxidatie van het koper.

Hopelijk kan iemand hier advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

waarom een versterker? Mijn SR40 en MS-1 (vergelijkbaar met de SR80) doen het prima op diverse 'gewone' line-outs :) Ik zet het geluid nauwelijks harder dan met mijn CX-300 in-ears, als het stil is.
Ik wil best nog het verschil checken tussen de koptelefoonaansluiting op mijn versterker en rechtstreeks op mijn Sony-Ericsson W995 en creative Zen V Plus, maar ik verwacht geen schokkend verschil.

Enige oplossing voor de kabel (behalve zoutzuur ;)) is een andere kabel eraan vast solderen, lijkt me. Wat dat doet voor je geluidskwaliteit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Ik zocht ofwel de SR125i of SR225i van Grado, en ik gebruik de koptelefoon alleen op mn pc. Maar van veel van deze koptelefoons word gezegd dat ze zonder amp slechter gaan klinken. Ik gebruik bij n mp3 speler (Ipod Shuffle, sorry :P) een setje Denon C551's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
De versterker heb ik gehaald om de koptelefoon wat makkelijker aan te sturen, zonder de versterker mis ik wat diepte in het geluid, en de fiio kost daarnaast ook niet veel.
Tja zout zuur vind ik niet zo’n goed idee ik werk er dagelijks mee! dus weet dat het niet gaat helpen.
Ik hou het wel bij een opgerolde kabel met een tierip er om heen in mn broekzak! (dikke bobbel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waarom koop je geen iGrado? http://www.gradolabs.com/product_pages/igrado.htm
Bruikbare dunne kabel, nekband die waarschijnlijk wel een beetje blijft zitten als je je hoofd beweegt, en hij wordt door Grado verkocht dus de geluidskwaliteit is voor Mr Grado goed genoeg :) Alhoewel: De SR40 zit voor geen meter, en klinkt voor mijn digitale piano erg irritant door meetrillend plastic :(

Ik heb het gisteren trouwens getest: met mijn MS-1 en de equalizer plat hoor ik geen duidelijk verschil tussen de koptelefoon-aansluiting van een antieke Onkyo integra-versterker en rechtstreeks op mijn Sony-ericsson W995. Met clearbass op het eerste streepje wel: nog iets meer bass dan rechtstreeks. De Zen V Plus is bagger, met en zonder versterker: de helft van de bas is weg, verder ook een dof geluid :X Met mijn CX300-dopjes heb ik dat verschil nooit zo gemerkt.

Oh ja: http://www.anythingbutipod.com/ :P

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 01-02-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
spraycan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:18:
. Ik zoek een oplossing zonder te moeten knippen en solderen wat de kwaliteit van het geluid kan aantasten door oxidatie van het koper.
:?
Dat kan gewoon zonder verlies van kwaliteit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
ik wil minimaal de kwaliteit van de sr125i, en uberhaupt al geen i*naam* producten. de koptelefoon is voor muziek luisteren en films kijken via mijn pc. een recht kabel van 3 meter is nodig omdat ik dan lekker vanaf de bank kan luisteren. Ik denk dat ik met een beyerdynamic (wat mn huidige koptelefoon ook was/is) niet onderdoe voor een Grado. De enige reden dat ik een Grado wilde is omdat die meer geschikt zijn voor rock/metal. Maar van een Beyer weet ik dan weer dat ze iig lekker zitten. Morgen komt hij binnen trouwens ^^.

Toch bedankt voor de hulp, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd

skndd

aka skeej

mr.paaJ schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:26:
Ik heb een tijd terug met de SR60/80/125 in mijn handen gezeten en ben toen met de SR125 naar huis gegaan (voor €200 :X). Diepere bassen en een iets neutraler geluid in mij herinnering. Verschil is niet zo groot, maar voor mij was het groot genoeg.
Ik zou nu voor dat geld een tweedehands SR325i halen, geniale hoofdtelefoon. Niet perse minder dan de RS1i maar wel anders: de 325i is iets helderder en strakker, de RS1i warmer en 'muzikaler'.
Ik vond zelf eigenlijk de 325 het minst van allemaal klinken. Heb de 125i, 225i, 325i, RS2 en RS1 gehoord. De 325 klonk imo hetzelfde als de 225, met alleen (nóg) meer nadruk op het hoog, grenzend tot aan het schelle. Vooral snares klonken echt vreemd (again, imo).

Voor goedkope Grados moet je ook aanbiedingen/demos/occasions van Hifi winkels in de gaten houden, en natuurlijk gewoon op marktplaats en de hifi.nl 2e hands sectie kijken. Scheelt weer wat overseas shipping kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik heb een wat groter budget. Wou eigenlijk voor de Alessandro MS-1i's gaan, maar heb nu zo'n €250 - €300 tot mijn beschikking. Zelfde muziekvoorkeuren, kan ik beter voor een wat duurdere Grado/Alessandro gaan? Of misschien investeren in een amp?

[ Voor 3% gewijzigd door honmashinsei op 13-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDM

VDM

Maandag as. verkoopt TTVJ nog een setje B-stock HF2's, misschien is dat iets voor je? Weet niet in hoeverre ze afwijken van de normale HF2 maar voor $395 kan je het allicht proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik ben uiteindelijk voor de MS-1i's gegaan, eerst even kijken hoe die bevallen. Bovendien houd ik dan meer geld over voor een nieuwe amp, ik wil over een tijdje waarschijnlijk de iBasso D10 aanschaffen. Nu las ik op Head-Fi dat iBasso met een nieuwere versie bezig is (D10+), dus ik wacht het nog even rustig af.

Als het goed is is de postbode vandaag langsgeweest met mijn pakketje, er ligt een briefje in de bus. Er staat echter wel op dat een bedrag van €28,65 is verschuldigd. Kan dat kloppen? Zijn dat douanekosten? :/ Hoe worden die berekend? Hoe groot/klein is de kans geweest dat ik deze nu moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

BTW+importheffing, iets van 30% van het bedrag dacht ik. Kan best kloppen op $100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ze zijn binnen!!! Ik ben verliefd O+ Wat klinken ze lekker met rock zeg :) Nog nooit zoiets gehoord, ben eigenlijk alleen maar in-ears gewend (Senn's CX300 en nu MEEelec M6). Deze zijn een stuk minder bassy, even wennen wel, maar echt supergeluid. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319317

ook ik heb een alessandro ms-1. in combinatie met mijn cowon s9 klinkt het echt te gek. Ik luister veel in de trein en heb niet echt het idee dat mijn medereizigers last hebben van mijn geluid. helemaal top dus.
Nou is het lastige dat ik sinds kort twee keer moet overstappen en daarom vind ik ineens de draad onhandig lang.
Kan je de draad eenvoudig inkorten of moet je die dan volledig vervangen? en waar kan ik zoiets laten doen?
zelf solderen is helaas niet aan de orde: ik kan ongeveer net een stekkerdoos bedraden maar daarna houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 22:12
Hallo,

Ik zit ook te twijfelen om een Grado/Alessandro te halen, de SR80 en de MS1 passen perfect binnen mijn budget. Alleen zit nog met enkele vragen, misschien dat iemand hier daarop een antwoord kan geven:

Ze zijn perfect voor rock, dat heb ik al meerdere malen gelezen en gehoord, dus ik neem aan dat dit ook voor (heavy) metal en hardrock geldt? Denk hierbij van Black Sabbath, Led Zeppelin tot aan Metallica, Slipknot en omstreken?

Ik speel ook basgitaar, geen probleem om 'm in de versterker te steken? Heb hiervoor een goedkope sennheiser gehad van 20/30 euro, qua bass zat dat wel goed, maar wil toch wel nog kunnen genieten van goeie bass in een nieuwe koptelefoon.

En is het nodig bij een Grado SR80 of Alessandro MS1 dat ik er een mobiele versterker bijneem? Als ik 't goed heb zijn die dingen om de koptelefoon wat beter te laten klinken door het geluid wat meer te versterken dan dat een mp3 speler dat kan. Ik heb een Creative Zen.

Dit was het wel zo'n beetje, alvast bedankt!

(Misschien nog even bij vermelden dat ik ook al even flink aan het zoeken ben geweest op Head-Fi, maar dat daar toch wel steeds wisselende antwoorden uitkwamen, vandaar dat ik het hier vraag..)

[ Voor 8% gewijzigd door Rik027 op 31-05-2010 17:10 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
De meeste Grados kunnen perfect uit een normale MP3 speler worden gebruikt. Een Amp kan het geluid ten goede komen. Maar voor de SR80 is het echt niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Grado's hebben de reputatie weinig voordeel uit een amp te halen omdat ze makkelijk aan te sturen zijn. Mijn gevoel zegt dat een amp kwalitatief geen voordeel biedt wanneer je die gewoon op de hoofdtelefoonuitgang van je MP3 speler aansluit, die hoofdtelefoonuitgang blijft dan toch de zwakste schakel. Als je een line uitgang op je speler hebt, zou het kwaliteitsverbetering kunnen geven maar bij een Grado nog steeds minder dan bij sommige andere hoofdtelefoons.

Als je simpelweg volume te kort komt, dan ligt de zaak natuurlijk wat anders, maar die situatie komt volgens mij niet zoveel voor. De meeste MP3 spelers halen wel een gehoorbeschadigend niveau.
Pagina: 1 2 3 Laatste