Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188908

Ik las een pagina terug de discussie over earpads. Weet iemand hoe ik aan vervangingspads voor m'n SR60 kom zonder deze uit Amerika te importeren? Het lijkt me een beetje suf om meer aan verzendkosten te betalen dan aan het product zelf, en ik heb ze tot nu toe nergens kunnen vinden.

Bij voorkeur online bestellen, maar als het niet anders kan moet ik maar ergens langsgaan.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43

MBV

Waar woon je? Ik ken in Rotterdam en Eindhoven zaken die ze verkopen, en met googlen kan je diverse high-end hifi-winkels vinden die ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

http://www.tweaks4u.com/index.php?cPath=37_79

Een internetwinkel, als je niet in de buurt woont van een Grado dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 188908 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:05:
Ik las een pagina terug de discussie over earpads. Weet iemand hoe ik aan vervangingspads voor m'n SR60 kom zonder deze uit Amerika te importeren? Het lijkt me een beetje suf om meer aan verzendkosten te betalen dan aan het product zelf, en ik heb ze tot nu toe nergens kunnen vinden.

Bij voorkeur online bestellen, maar als het niet anders kan moet ik maar ergens langsgaan.
Bij voorbaat dank!
Ik heb laatst via ebay twee paar Sennheiser HD 414 earpads gekocht voor mijn Alessandro (Grado) MS1i. Deze passen perfect op jouw SR60. Je hebt drie verschillende variaties. Je kan ze er normaal opdoen, je kan ze er normaal opdoen en een gat van 2,5 cm in het midden er uitsnijden (voor beter geluid) en je kan het er andersom opdoen. Het geluid veranderd wel ten opzichte van standaard comfies van Grado. Ik (en velen anderen) vinden het er beter op geworden. Mocht je meer hierover willen weten dan moet je zoeken op google naar hd414 reverse quartered.

Ik had ze op ebay gekocht en had via paypal betaald. Ik had ze binnen 4 of 5 dagen binnen. Verzonden vanuit de VS en dat voor €15,50 (inclusief verzendkosten). Bij dergelijke lage bedragen krijg je geen problemen met de douane. Het wordt ook per briefpost verzonden.Ik heb niet in Nederland besteld omdat ik ze daar voor 11 euro per stuk exclusief verzendkosten kon kopen.

http://cgi.ebay.nl/2X-Ear...ain_0&hash=item2eab641f48

Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a377/nickchen/a.jpg

Je kan ze bij de volgende Nederlandse winkels krijgen:
http://www.nlstore.nl/shopexd.asp?id=947686
http://www.bestekeus.nl/p...2-ref-beslist.html?ref=15

[ Voor 10% gewijzigd door tdn135 op 06-06-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
Heb net mijn SR60 binnen. En wat klinkt hij lekker met Nirvana en The Offspring. Soms iets te helder, dat het wat schril klinkt. Maar het zal vast wel verbeteren na een weekje inspelen.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het vervangen van de hoofdband? Ik wil mijn hoofdband vervangen door een Beyerdynamic hoofdband. Heeft iemand hier al iets dergelijks gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
We.are.cake schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:03:
Heb net mijn SR60 binnen. En wat klinkt hij lekker met Nirvana en The Offspring. Soms iets te helder, dat het wat schril klinkt. Maar het zal vast wel verbeteren na een weekje inspelen.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het vervangen van de hoofdband? Ik wil mijn hoofdband vervangen door een Beyerdynamic hoofdband. Heeft iemand hier al iets dergelijks gedaan?
In het begin klinkt de headset inderdaad iets anders. Na wat inspelen veranderd het geluid vaak iets.

Op de foto hierboven heeft iemand volgens mij een beyerdynamic hoofdband op zijn Alessandro geplaatst. Ik heb het zelf niet gedaan. Dat standaard nep leren ding is vrij lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Net mijn SR80 binnen gekregen. Op de gok besteld aan de hand van reviews (meeste waar voor je geld) en moet zeggen, ben er erg blij mee. Mooi helder klankbeeld en vooral het laag is echt stappen vooruit gegaan vergeleken bij mijn vorige prul. In plaats van een grote brij die amper aanwezig was nu gewoon een loeistrakke bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96978

Ik heb een jaar met de SR80 gespeeld,tot volle tevredenheid overigens.
Vandaag heb ik een SR325i kunnen scoren ,weliswaar 2de hands maar zo goed als nieuw voor € 250.00 incl.verloopstekker voor mini jack en standaard.
Wat een verbetering is dat ,laag strakker meer lucht tussen de instrumenten en een zeer subtiel hoog.
Had ik veel eerder moeten doen.
Maar dat is met alle verbeteringen zo,toch? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Tja, de bekende vraag: 225i of Alessandro MS2i?

Zeg het maar.....ik kom er niet uit :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Mooooody schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:51:
Tja, de bekende vraag: 225i of Alessandro MS2i?

Zeg het maar.....ik kom er niet uit :z
sowieso MS2i, want die is gebaseerd op de 325i en klinkt imho beter

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 09:34
Ik had Alessandro Music Series One op zondag besteld bij de officiele website en betaald met Paypal maar ik heb een paar vraagjes over de bestelling procedure en douane belasting. (eventueel)

Krijg je een verzendbevestiging als de hoofdtelefoon verzonden is?
Hoelang duurt het in het algemeen totdat de hoofdtelefoon aankomt?

Ik heb bij douane.nl, opgezocht, bij bedragen van 22 tot 150 euro komt er alleen de omzetbelasting bij.
Betekent dit dat ik 19% belasting moet betalen en geen douanerechten?

Bij voorbaat bedankt.

meacount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
meacount schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:09:
Ik had Alessandro Music Series One op zondag besteld bij de officiele website en betaald met Paypal maar ik heb een paar vraagjes over de bestelling procedure en douane belasting. (eventueel)

Krijg je een verzendbevestiging als de hoofdtelefoon verzonden is?
Hoelang duurt het in het algemeen totdat de hoofdtelefoon aankomt?

Ik heb bij douane.nl, opgezocht, bij bedragen van 22 tot 150 euro komt er alleen de omzetbelasting bij.
Betekent dit dat ik 19% belasting moet betalen en geen douanerechten?

Bij voorbaat bedankt.

meacount.
Ik kreeg een verzendbevestiging toen het verzonden was. Mijne was op 23 januari verstuurd en ik kreeg het pas 9 maart binnen. Dit kwam volgens mij doordat het bij de douane (tnt) was blijven liggen. Ik moest € 27 aan extra kosten (invoerrechten en BTW) betalen.

Welke versie heb je besteld? De MS1i of MS1? Ik had de MS1i besteld maar er stond op de doos als douanewaarde $99, terwijl mijne $110 kostte. Mocht je de MS1 besteld hebben, dan zou ik aanraden om de bestelling te veranderen naar MS1i. Deze hebben betere drivers en een grotere 'cup'. Zie http://www.headfonia.com/alessandro-ms1i-review/

[ Voor 8% gewijzigd door tdn135 op 31-08-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Er is volgens mij weinig zinnigs over te zeggen, maar anderhalve maand is wel erg lang. Ik heb twee keer iets uit de VS over laten komen en in beide gevallen was het er binnen een week/twee weken, mét kosten. De ene keer weinig, de andere keer best veel. Ik weet niet wat ze als criterium hebben gehanteerd. De postbedrijven verhalen ook nog inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 00:07

sjaool

Every life should have 9 cats

Mijn Alessandro MS1i heeft 27 augustus via Chicago??? Amerika verlaten.
Ik ben benieuwd wanneer ik hem in ontvangst mag nemen. :)

Waar ik ook benieuwd naar ben of het geluid echt zo anders is dan mijn Sennheiser HD580 Jubilee (#34 ;) ) en mijn Sennheiser HD414.
Het zal in ieder geval flink anders zijn dan het geluid van mijn Sound Magic P20 ook al is dat een leuk klein hebbedingetje. ;)

code:
1
2
3
4
5
6
Detailed Results:
Into Foreign Customs, August 31, 2010, 10:51 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 31, 2010, 10:50 am, NETHERLANDS
International Dispatch, August 27, 2010, 6:00 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, August 25, 2010

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 03-09-2010 10:14 ]

"When you grow up your heart dies"

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Na lange tijd eindelijk weer eens mn MS1 gebruikt, maar hij stelt me wel een beetje teleur. Het geluid mist diepte(maar soundstage is niet iets waar Grado om bekend staat natuurlijk), hij is wel heel erg in your face(ook typisch Grado) en is er vrij weinig bass. De ATH ES7 heeft me wel verwend zeg en de MS2 ook.....
tdn135 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:16:
[...]

Welke versie heb je besteld? De MS1i of MS1? Ik had de MS1i besteld maar er stond op de doos als douanewaarde $99, terwijl mijne $110 kostte. Mocht je de MS1 besteld hebben, dan zou ik aanraden om de bestelling te veranderen naar MS1i. Deze hebben betere drivers en een grotere 'cup'. Zie http://www.headfonia.com/alessandro-ms1i-review/
Volgens Headfi, wat voor mij toch een betrouwbaardere bron is, is het enige verschil het uiterlijk en zijn de geluidsverschillen niet waar te nemen

[ Voor 49% gewijzigd door Exphy op 02-09-2010 21:17 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Laatst online: 14-06 09:34
tdn135 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:16:
[...]

Ik kreeg een verzendbevestiging toen het verzonden was. Mijne was op 23 januari verstuurd en ik kreeg het pas 9 maart binnen. Dit kwam volgens mij doordat het bij de douane (tnt) was blijven liggen. Ik moest € 27 aan extra kosten (invoerrechten en BTW) betalen.

Thanks for the reply. :)
Ik heb mijn (MS1) vandaag onverwacht binnengekregen en wat mij nog blijer maakt is dat ik er geen belasting over hoef te betalen. :*)
(29-08 besteld, 31-08 verzonden, 03-09 binnen.)

Ik las op sommige forums, dat er niet veel verschil is tussen de MS1 en MS1i.
Tja, iedereen is verschillend, misschien kunnen sommige mensen het verschil horen maar ik niet, denk ik. :P

Ik was van plan om de Sony XB700 aan te schaffen en ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan want de bass klinkt veel natuurlijker/mooier dan de Sony XB700.

Dit is mijn eerste Grado/Alessandro koptelefoon en voor 80euro incl. verzendkosten ben ik hier zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is snel, die van mij is nog steeds onderweg. :(

edit:
Bijna: "Out of Foreign Customs, September 06, 2010, 8:20 am, NETHERLANDS".
Ik ben benieuwd. ;)

Nou, vandaag binnen gekregen.
De eerste indruk qua geluidskwaliteit is goed wel een beetje kleine soundstage maar dat was bekend. :)

Enige probleem is dat de dames en heren van TNT het nodig vonden om $99,- te vertalen naar €100,- en ik dus met een btw van €19,- + inklaringskosten à €12,50 ben opgescheept. :(

BTW over ongeveer €70,- à €80,- valt namelijk ietsje lager uit maar om nu stennis te maken over een Euro of vijf zie ik ook niet zitten de hoofdtelefoon is sowieso nog een stuk goedkoper dan hem in Nederland aanschaffen. ;)
Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik moet betalen voor een pakket uit het buitenland.

@Meacount dan heb jij dit keer geluk gehad. :)

P.S. zijn er meer mensen die vinden dat er een lichte muntgeur aan de hoofdtelefoon zit?

[ Voor 126% gewijzigd door sjaool op 07-09-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
Sinds vandaag de HF2 in mijn bezit. Pakje ging helaas niet onopgemerkt langs de douane, dus dat kostte me nog een slordige €75,-- bovenop de aankoopprijs, die ook al niet laag was. Maar goed, dan heb je ook wat.

Eerste indruk, in vergelijking met m'n sr225: meer diepte in het geluid, iets meer bas, wat meer detail ook. Alle genres doen het goed, ook klassiek. Draagcomfort is beter. Bij de sr225 moest ik de bowls erg naar voren schuiven, anders kwamen m'n oren tegen het harde stuk aan waar de drivers zitten. De bowls van de hf2 zijn wat dieper; geen last wat dat betreft.
Ik was al dol op m'n sr225, dus dat belooft wat.

Verder ziet ie er ook nog goed uit met dat aluminum, echt volkomen onbelangrijk detail natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293046

Heeft er toevallig iemand ervaring met jumbo's op de sr80i?
Tenminste ik ga er gewoon van uit dat de pads gewoon passen zonder teveel modificaties te moeten toepassen.

Wil mijn grado beetje bij beetje modden maar €60 voor een paas pads vind ik niet iets om blind aan te schaffen, daaarbij testen niet echt kan denk ik ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die misschien weten hoe de jumbo's zijn.

Ik ben verliefd op mijn sr80i! Beste aankoop die ik ooit heb gedaan.

• tdn135
  • Niet online
Anoniem: 293046 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:39:
Heeft er toevallig iemand ervaring met jumbo's op de sr80i?
Tenminste ik ga er gewoon van uit dat de pads gewoon passen zonder teveel modificaties te moeten toepassen.

Wil mijn grado beetje bij beetje modden maar €60 voor een paas pads vind ik niet iets om blind aan te schaffen, daaarbij testen niet echt kan denk ik ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die misschien weten hoe de jumbo's zijn.

Ik ben verliefd op mijn sr80i! Beste aankoop die ik ooit heb gedaan.
Zeker weten dat je die jumbo mod doe op een grado? Bij mijn weten klinken ze alleen op alessandro's goed.

http://www.head-fi.org/fo...e-diy-modding-56k-warning

"Then I went to a bigger german meet, where someone mentioned his unloved GS1000 Pads, which (as you might know) sound absolutely horrible on every "normal" Grado."

Ik wist het niet zeker maar, ik doe het toch maar niet als ik het zo lees.

Vanmiddag wel op brute wijze de gril eruit gesloopt, gaatjes geprikt voor meer bas (klinkt super) en ben nu op zoek naar de juiste kabel, connectors en sleeves en het juiste materiaal om te dempen.

De reden dat ik de jumbo's wilde is omdat ik de comfies simpelweg spuuglelijk vind en de donuts doen na 30 minuten best wel pijn. Ze zijn te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Anoniem: 293046 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:43:
Ik wist het niet zeker maar, ik doe het toch maar niet als ik het zo lees.

Vanmiddag wel op brute wijze de gril eruit gesloopt, gaatjes geprikt voor meer bas (klinkt super) en ben nu op zoek naar de juiste kabel, connectors en sleeves en het juiste materiaal om te dempen.

De reden dat ik de jumbo's wilde is omdat ik de comfies simpelweg spuuglelijk vind en de donuts doen na 30 minuten best wel pijn. Ze zijn te klein.
Al gekeken naar HD414 mod? Eerlijk is eerlijk, die zien er wel slechter uit dan comfies op je grado maar zitten wel een stuk beter.

Heb je veel meer bas door het gaatjes prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Ik ben van plan om voor mijn Grado mooie houten cups te maken. Ik ben alleen de tekeningen met exacte maten kwijt. Ik vindt deze ook niet meer op Head-Fi sinds ze het forum hebben vernieuwd.

Heeft iemand een idee waar deze zijn? Of op welke website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je bedoelt deze site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
Dankje :)

Die was ik helemaal kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Niks te danken, is mijn tweakersplicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
We.are.cake schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:58:
Ik ben van plan om voor mijn Grado mooie houten cups te maken. Ik ben alleen de tekeningen met exacte maten kwijt. Ik vindt deze ook niet meer op Head-Fi sinds ze het forum hebben vernieuwd.

Heeft iemand een idee waar deze zijn? Of op welke website?
Kan je als je ze hebt gemaakt even laten zien hoe ze zijn geworden? Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mag er als linkje bij: http://dl.dropbox.com/u/2...20dealers%20Nederland.pdf
Bevat alle Grado dealers in Nederland :3
Kreeg 'm toegestuurd na een soepel telefoongesprek toen ik vroeg om dealers in mijn woonplaats.
Erg handig als je 'm niet online wilt bestellen!

tdn135 schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:36:
[...]

Al gekeken naar HD414 mod? Eerlijk is eerlijk, die zien er wel slechter uit dan comfies op je grado maar zitten wel een stuk beter.

Heb je veel meer bas door het gaatjes prikken?
Beetje laat met reageren, sorry!

Vandaag de nieuwe kabel gesoldeerd (foto's plaats ik zodra ik klaar ben met de laatste stukjes krimpkous).
De gaatjes prikken werkt zeker! voor mijn gevoel dan.

Heb nu een ander grilletje en een canare starquad kabel, klinkt super!
Wil alleen nog een keer een mooiere jack plug.

eindelijk weer genieten van mijn grado!

edit:
de hd414 wil ik nog wel een keer proberen. De gewone comfies van grado heb ik ook en die zitten prima.
Ik vind de grote pads gewoon mooi maar, denk niet dat het lekker zal klinken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 293046 op 30-12-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
Vandaag heb ik de Alessandro MS1i ontvangen.

Besteld op 25 februari, verzonden op 3 maart en nu dus al binnen. Had al een Grado SR60i liggen, maar was nieuwsgierig naar hoe de Alessandro klinkt in vergelijking met de Grado.

Het verschil is toch wel groot. De Alessandro doet alles met veel meer finesse. Het hoog is veel diffuser en het laag heeft veel meer definitie.. Klasse hoofdtelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pac-M4n
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb toch wel interesse in een Grado/Alessandro hoofdtelefoon.
Máár... kan er door het open design echt "meegeluisterd" worden naar mijn muziek, of hoor je hoogstens een beetje geluid?
De muziek waar ik naar luister wordt namelijk niet zo gewaardeerd door mijn ouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Net als bij elke andere open hoofdtelefoon kun je bij de Grado/Alessandro meeluisteren.
Wat jij zoekt is een goede in-ear of een gesloten hoofdtelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 15-03-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pac-M4n
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09-2024
Ah jammer. :(
99% van de muziek die is luister is rock, daarom had ik interesse in Grado's, en daarbij spreekt het design me aan.
Maar welke gesloten-hoofdtelefoons kunnen jullie me dan aanraden?
Of kan ik daarvoor het beste in een ander(/nieuw) topic terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pioneer en AKG schijnen een goede reputatie op dat gebied te hebben.

Je kan ook even bij Bax Shop kijken die heeft een ruime keuze in gesloten (DJ) hoofdtelefoons.

Stel anders je vraag eens op Head-Fi daar kunnen ze je vast nog beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
In-ear klinkt wel een stuk meer open, maar het blijft een enorm gepruts met dopjes, oorsmeer en weetikveel. Toch is het wel leuk om vanuit een miniem apparaatje met die dingen een mooi geluid te krijgen.

Wat is die HF2 trouwens ongelooflijk goed zeg; de 'soundstage' (hoe heet dat in het Nederlands?) blijft beperkt, maar de diepte, het detail en de muzikaliteit zijn voor mij onovertroffen en dat niet alleen met rock/popmuziek. Er zijn ongetwijfeld betere hoofdtelefoons maar die zijn dan nog wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Offtopic

Voor een goede gesloten hoofdtelefoon zou je eens naar de Sennheiser HD 25-1 II kunnen kijken, persoonlijk zeer tevreden mee. De Audio-Technica ATH-M50 schijnt ook erg goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
De site in de openingpost onder 'die zijn duur in Nederland' shipt niet (meer) buiten de US.
Hi,

Thanks for ordering from Turntable Lab.

Unfortunately we cannot sell Grado products outside of the US.

We have cancelled your order and refunded $102.69 to your card ending in ****. Please allow at least 2 business days for the charge to appear back on your account.

We apologize for any inconvenience.

Best,
Bret Winans
Turntable Lab
Jammer. Dan misschien toch maar voor de MS1 gaan...(probeerde sr60i te bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Masxmasx schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:39:
De site in de openingpost onder 'die zijn duur in Nederland' shipt niet (meer) buiten de US.
De site zal wel shippen buiten de US, als je iets anders dan een Grado bestelt, maar Grado verbiedt z'n dealers om Grado's te exporteren. Ik heb m'n Grado indertijd wel in de VS besteld maar dan moet je toevallig een dealer treffen die zich niks van Grado's voorwaarden aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zo ik heb besloten om mijzelf eens wat te verdiepen in de Grado's :D Alleen waar haal je ze voor een redelijke prijs? :X SR60's staan in NL te koop voor 100 euro en voor die prijs is al wel veel ander leuk speelgoed te halen wat bijna net zo goed klinkt...

Zoals hierboven ook al dus is uitgekomen is bestellen lastig... Zijn er mensen die recent er eentje besteld hebben?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Om terug te komen op het lastige bestellen *O*

Ik liep vandaag in de Plato te Groningen om een CD te bestellen. Nadat ik klaar was met bestellen zag ik hoog achter de balie dat ze daar koptelefoons hadden! Wat stond er tussen! Grado's! Ze hadden nog maar 2 types staan. Online staan ze niet maar de iGrado en de Sr80 stonden er wel.

Ik heb nu gevraagd hoe duur de SR60i is en of ze die leveren. Als die gunstig geprijsd is ga ik die denk ik bestellen!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

reken maar op 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Voor die prijs kan je beter een Alessandro nemen. Die kan je voor 80 euro (incl verzending) halen en is gebaseerd op de Grado SR125i. Die kost in Nederland het dubbele.

Moet je natuurlijk wel eerst even kijken of de verschillen tussen Grado en Alessandro je aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

die hangt dus ook aan mijn digitale piano ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Ik zit een beetje te twijfelen om een Grado SR60i te kopen. Echter kost deze in europa een stuk duurder dan in bijvoorbeeld de VS. In NL kost hij €99euro en in de VS kost hij slechts $79. Het probleem is echter dat de verkopers in in de VS de producten niet naar Europa mogen sturen van Grado. Waardoor ik hem dus toch in NL zou moeten kopen.

Nu las ik dat in dat geval de Alessandro Ms1 een goede optie is. Nu was deze lange tijd voor $99 incl shipping te koop op hun eigen website. Helaas bieden ze geen free shipping meer en komt er $15 extra bij. Ook lees ik dat vrijwel alle koptelefoons vanuit Alessandro bij de douane belanden en dat ik dus kan rekenen op een extra heffing.

Alles bij elkaar incl de heffing komt het uit op ong €120 en vraag ik me af of dat al dat extra gedoe waard is. Verder kun je voor €120 ook een heleboel andere koptelefoons kopen.

Wat vinden jullie is hij het waard voor deze prijs. Weten jullie misschien een andere plek waar ik goedkoper aan de MS1 op Grado SR60/SR80 kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb toevallig net gisteren een SR60i gekocht in de winkel. Ja veel geld die 100 euro maar het zeker waard! Ik ben in de klasse tot 100 euro nog niets te horen gekregen wat zo lekker zit en zo geweldig ruimtelijk is qua klank. Ik heb hem nu een dag en veel geluisterd en vraag mij soms af of ik niet mijn speakers aan heb in plaats van mijn koptelefoon omdat ik echt diepte kan horen zo lijkt het :D Heel apart.

Na 3 jaar zeuren bij mijzelf eindelijk gekocht en het is tot nu toe elke euro dubbel en dwars waard! Dat comfort O+

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 23-12-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:48:
Helaas bieden ze geen free shipping meer en komt er $15 extra bij.
Apart, ik heb net gekeken naar de MS-1 en kan die nog altijd voor 99 dollar bestellen, zonder verzendkosten. Bij mij zijn ze bij de douane terechtgekomen en moest ik boven de heffing ook nog eens transactiekosten betalen omdat TNT of wie het ook was de douaneheffing had voorgeschoten.. ongeveer 120 euro in totaal. Nog altijd erg blij met ze, ook al gebruik ik ook veel andere hoofdtelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joe Presto schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:02:
[...]
Apart, ik heb net gekeken naar de MS-1 en kan die nog altijd voor 99 dollar bestellen, zonder verzendkosten. Bij mij zijn ze bij de douane terechtgekomen en moest ik boven de heffing ook nog eens transactiekosten betalen omdat TNT of wie het ook was de douaneheffing had voorgeschoten.. ongeveer 120 euro in totaal. Nog altijd erg blij met ze, ook al gebruik ik ook veel andere hoofdtelefoons.
Als ik ze selecteer en dan naar Paypal wordt doorverwezen moet ik een shipping country opgeven. Ik kies dan Nederland en dan komt er automatisch 15USD bij de prijs bij. Maar 120euro dan komt er dus ruim 40euro bovenop de prijs die het anders had geweest en dat vind ik toch wel veel.

Verder als ik de Grado SR60i in NL bestel, dan kan ik hem eventueel nog terugsturen als hij niet bevalt.
Blijft lastig moet er eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:18:
[...]

Als ik ze selecteer en dan naar Paypal wordt doorverwezen moet ik een shipping country opgeven. Ik kies dan Nederland en dan komt er automatisch 15USD bij de prijs bij. Maar 120euro dan komt er dus ruim 40euro bovenop de prijs die het anders had geweest en dat vind ik toch wel veel.

Verder als ik de Grado SR60i in NL bestel, dan kan ik hem eventueel nog terugsturen als hij niet bevalt.
Blijft lastig moet er eens goed over nadenken.
Bizar, als ik via http://www.alessandro-products.com/headphones.html de MS-1 selecteer en vervolgens aangeef dat ik in NL woon, komen er geen verzendkosten bij, ik vraag mij af wat ik anders doe. Success ermee in ieder geval.

edit:
Ik ben nog een stapje verder gegaan, bij afrekenen stond bij mij standaard 'economy' als verzendmethode, hiervoor geen extra kosten; je kon ook priority kiezen, dit was 15$ duurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Joe Presto op 23-12-2011 21:41 . Reden: additionele info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joe Presto schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:37:
[...]

Bizar, als ik via http://www.alessandro-products.com/headphones.html de MS-1 selecteer en vervolgens aangeef dat ik in NL woon, komen er geen verzendkosten bij, ik vraag mij af wat ik anders doe. Success ermee in ieder geval.

edit:
Ik ben nog een stapje verder gegaan, bij afrekenen stond bij mij standaard 'economy' als verzendmethode, hiervoor geen extra kosten; je kon ook priority kiezen, dit was 15$ duurder.
Mhh hij doet het nu opeens wel normaal, zal wel wat verkeerd gedaan hebben dan. Zit nog even te twijfelen ik kan mogelijk een 2 maanden oude MS1i overnemen voor 80euro dus zit daar ook aan te denken.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 23:30
Touchdomex schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:35:
Ik heb toevallig net gisteren een SR60i gekocht in de winkel. Ja veel geld die 100 euro maar het zeker waard! Ik ben in de klasse tot 100 euro nog niets te horen gekregen wat zo lekker zit en zo geweldig ruimtelijk is qua klank. Ik heb hem nu een dag en veel geluisterd en vraag mij soms af of ik niet mijn speakers aan heb in plaats van mijn koptelefoon omdat ik echt diepte kan horen zo lijkt het :D Heel apart.

Na 3 jaar zeuren bij mijzelf eindelijk gekocht en het is tot nu toe elke euro dubbel en dwars waard! Dat comfort O+
Vreemd, ik vind het comfort juist heel slecht en de pads doen pijn aan je oren na verloop van tijd, is wel een Alessandro dus ik weet niet of daar het verschil inzit.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Het Fantoom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:16:
[...]

Vreemd, ik vind het comfort juist heel slecht en de pads doen pijn aan je oren na verloop van tijd, is wel een Alessandro dus ik weet niet of daar het verschil inzit.
Ik heb geen idee wat het verschil is maar ik heb hem echt bijna de hele dag op zonder iets te voelen. Zie duidelijk de afdrukken in de schuimpjes zitten van mijn oor maar echt nergens last van en geen centje pijn. Wel ongeveer om de zoveel tijd eventjes af om koffie te halen of naar de WC te gaan maar voor de rest echt nergens last van. Mag wel iets comfortabeler want merk wel een klein beetje iets met op en afzetten na een hele dag maar dat duurt best lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Het Fantoom schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:16:
[...]

Er zit geen verschil in comfort tussen Grado's en Alessandro's de modellen zijn gelijk, alleen is de driver anders. Welke pads zitten op je Alessandro, zijn het deze?
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31lMgqUGgUL._SL500_AA300_.jpg

Als het deze zijn, zou ik je aanraden om ze met warm water te spoelen met een beetje wasverzachter erbij en helemaal drogen, dan zullen ze wat zachter zijn.

Je kunt ook de hoofdband wat uitrekken door deze voorzichtig steeds een beetje verder naar buiten te buigen, dan zal die wat minder klemmen/ knellen, doe het niet te veel, want dan blijft die natuurlijk niet zitten :P

[ Voor 0% gewijzigd door Joe Presto op 30-12-2011 01:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 23:30
Het zijn de normale dichte pads, hoofdband heb ik inderdaad al iets opgerekt zodat hij wat minder klemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:18
omdat in de meeste reviews vooral gesproken wordt over weergave van muziek, kom ik hier eens even polsen naar gebruikerservaringen...
Ik zoek een goeie set headphones om film te kijken in mijn home cinema. Mijn ouwe Sennheiser HD 485 presteert hiervoor ondermaats en ik zoek iets beters binnen een budget van ongeveer €200.
De Grado SR80i lees ik her en der lovende woorden over, en de prijs is zeker ok. Gebruikt iemand deze om film te kijken?

Randvraagje... als ik het goed begrepen heb heeft de SR80i een 3.5mm aansluiting en de SR125i een 6.3mm aansluiting? Heeft de SR80i dan ook een convertor naar 6.3mm erbij, want deze moet natuurlijk op de phones uitgang van mijn surround receiver worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

freeco schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:07:
omdat in de meeste reviews vooral gesproken wordt over weergave van muziek, kom ik hier eens even polsen naar gebruikerservaringen...
Ik zoek een goeie set headphones om film te kijken in mijn home cinema. Mijn ouwe Sennheiser HD 485 presteert hiervoor ondermaats en ik zoek iets beters binnen een budget van ongeveer €200.
De Grado SR80i lees ik her en der lovende woorden over, en de prijs is zeker ok. Gebruikt iemand deze om film te kijken?

Randvraagje... als ik het goed begrepen heb heeft de SR80i een 3.5mm aansluiting en de SR125i een 6.3mm aansluiting? Heeft de SR80i dan ook een convertor naar 6.3mm erbij, want deze moet natuurlijk op de phones uitgang van mijn surround receiver worden aangesloten.
Uiteraard zit zo'n plugje erbij. Aan de andere kant zo duur zijn ze ook niet dus maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:18
Touchdomex schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:13:
Uiteraard zit zo'n plugje erbij. Aan de andere kant zo duur zijn ze ook niet dus maakt weinig uit.
dat plugje is natuurlijk ook wel het minste van m'n 'zorgen'. Mocht het er niet standaard bij zitten, is dat altijd nog te apart te koop. Het gaat hem hier meer over de geluidskwaliteit bij filmkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb ook een Grado, een 225i, nu al een paar jaar. Maar mijn earpads vallen uit elkaar. Ik kan nieuwe kopen en zijn op veel plaatsen leverbaar voor circa 25 euro. Maar ik heb destijds ook gelezen van aangepasteearpads. Deze zouden de cans wat verder van het oor plaatsen waardoor het geluid nog wat beter zou worden. Ik heb destijds getwijfeld om ze er direct bij te kopen. Maar vond het geluid met de standaard pads ook al geweldig. Maar nu zou ik ze wel willen kopen maar kan er nergens meer wat over vinden... Wie weet welke ik bedoel en waar ze nog verkocht worden?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik denk dat je de Grado L-cushion bedoelt. Je kunt ze wel op eBay of Amazon vinden maar ik vind ze nogal aan de prijzige kant. Soms worden ook de earpads van Sennheiser gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

sjaool schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:23:
Ik denk dat je de Grado L-cushion bedoelt. Je kunt ze wel op eBay of Amazon vinden maar ik vind ze nogal aan de prijzige kant. Soms worden ook de earpads van Sennheiser gebruikt.
Thanks. De naam L-cushion komt me inderdaad bekend voor. Alleen meen ik me te herinneren dat de earpads er wel wat anders uitzagen. Meer lijkend op het model van de GS1000 en volgens mij ook nog in allerlei fancy kleurtjes. De pads uit jouw linkje lijken sprekend op de originele en hebben ook ongeveer dezelfde prijs. Ik heb wel de originele pads voor de gs1000 gevonden maar die zijn me ietwat te prijzig.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 22:46
Zoals eerder in dit topic al werd vermeld importeert de dealer gemeld in de openingspost (Turntablelab) helaas niet meer naar Nederland vanwege de exportregels van Grado. Is er iemand die een andere oplossing weet of een dealer kent die zich niks aantrekt van regels om een setje Grados (gaat om de SR80i) te laten importeren vanuit de US?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-06 22:17

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Sha-bump! Lees ik dit toch net te laat, ik heb zojuist een mail naar diezelfde website gestuurd.
Ik breng deze post even omhoog in de hoop dat er iemand nog een leuke oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar de Allesandro Music Series versies van Grado worden wel verstuurd door hun zelf naar het buitenland (heb daar ooit een MS1 gekocht). Staat ook wat over in de startpost, misschien nog een optie voor een van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

tdn135 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:21:
Voor die prijs kan je beter een Alessandro nemen. Die kan je voor 80 euro (incl verzending) halen en is gebaseerd op de Grado SR125i. Die kost in Nederland het dubbele.

Moet je natuurlijk wel eerst even kijken of de verschillen tussen Grado en Alessandro je aanstaan.
Wees er wel zeker van dat je de vernieuwde versie neemt (van €110,- ex. shipping). Die is gebaseerd op de verbeterde SR125i. (de oude MS-1 van $99 is gebaseerd op de SR125)

Heb overigens een nieuw exemplaar liggen. Na aankoop van de RS2i is-ie opeens overbodig geworden 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 10-10-2012 11:03 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 10:24
Hallo, eventjes een vraag van iemand die hier niet zoveel van af weet/geen audiophile is.

Ik zoek al vrij lang naar een deftige hoofdtelefoon voor max. €100. Deze wil ik voornamelijk gebruiken voor thuis via pc's naar muziek/games/video te luisteren en ook gewoon voor bij mijn SE Xperia Mini voor onderweg (fiets, wandelen...).

Mijn oog viel dus door de vele goede reviews dus ook op de Grado SR60i, en nu wil ik aan eigenaars hiervan vragen:
  • Dat fietsers flarden van mijn muziek opvangen als ze naast me fietsen, maakt me niet veel uit, maar ik vind het wel storend als de wind al het geluid verbrodt. Is dat bij deze headphone ook?
  • Ik luister vooral naar metal (folk, melodic death, thrash...), daarnaast ook nog naar punkrock & rock. Nu wil ik graag weten of de SR60i er goed uitkomt bij deze genres.
  • Kan ik dat "open" heel letterlijk interpreteren? Bv. als ik in een auto zit met het volume vrij laag, kunnen medereizigers dan nog steeds horen wat er bij mij zou opstaan?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

klimpton schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:18:
Hallo, eventjes een vraag van iemand die hier niet zoveel van af weet/geen audiophile is.

Ik zoek al vrij lang naar een deftige hoofdtelefoon voor max. €100. Deze wil ik voornamelijk gebruiken voor thuis via pc's naar muziek/games/video te luisteren en ook gewoon voor bij mijn SE Xperia Mini voor onderweg (fiets, wandelen...).

Mijn oog viel dus door de vele goede reviews dus ook op de Grado SR60i, en nu wil ik aan eigenaars hiervan vragen:
  • Dat fietsers flarden van mijn muziek opvangen als ze naast me fietsen, maakt me niet veel uit, maar ik vind het wel storend als de wind al het geluid verbrodt. Is dat bij deze headphone ook?
  • Ik luister vooral naar metal (folk, melodic death, thrash...), daarnaast ook nog naar punkrock & rock. Nu wil ik graag weten of de SR60i er goed uitkomt bij deze genres.
  • Kan ik dat "open" heel letterlijk interpreteren? Bv. als ik in een auto zit met het volume vrij laag, kunnen medereizigers dan nog steeds horen wat er bij mij zou opstaan?
Alvast bedankt!
Rare opmerking maar spaar wat door en koop er 2. Grado is niet een fijn ding om overal mee te slepen. Vooral niet op de fiets ik heb het een half jaar gedaan en gewoon nee Doe die Grado permanent thuis eraan. Koop vervolgens voor nog geen 40 euro een PX100II erbij. Dan heb je echt imho een ijzersterke combinatie wat overal werkt. Vooral omdat zo'n PX100II op te vouwen is dus die stop je zo in je broekzak. Ik raad het echt iedereen aan. Koop zo'n klein stom koptelefoontje naast je dure koptelefoon want het is oprecht zonde als je een Grado sloopt op de een of andere manier.

Qua sound zit het precies goed in je straatje maar je merkt wel heel erg verschil in het afmixen van het geluid. Ayreon en alles wat ermee te maken heeft klinkt echt bizar koning. Vooral met een Grado komt die muziek echt tot leven. Voor de rest is het afhankelijk van het album hoe het klinkt. Dat ga je dan ook zeker horen :X :+ Daar kun je een koptelefoon van 10000000 euro tegenaan zetten maar als het kut gemixt is hoor je er geen fuck van terug. Dat is dus zonde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klimpton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 10:24
Thnx voor het snelle antwoord! Je verwoordt wat ik bijna bij mijn eerste post had gezet :P (ik dacht gewoon dat de Grado thread hiervoor niet direct het goede topic was... x| ).

Ik twijfel namelijk ook tussen in-ears/headphones en/of een combinatie van de twee. Daarbij dacht ik aan de PX-200-II of CX-300-II samen met een headphone voor thuis (de Grado in dit geval.)

In-ears bevallen me eigenlijk wel voor op de fiets (momenteel gebruik ik standaard Apple buds) dus denk ik dat het geen slecht idee is om de CX-300-II (ipv een PX-X00 dan?) samen met de Grado aan te schaffen. De CX-300-II zet ik hier omdat deze op gdgt.com erg aangeprezen wordt en omdat hij niet al te duur is. Maar als iemand andere suggesties heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

klimpton schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:02:
Thnx voor het snelle antwoord! Je verwoordt wat ik bijna bij mijn eerste post had gezet :P (ik dacht gewoon dat de Grado thread hiervoor niet direct het goede topic was... x| ).

Ik twijfel namelijk ook tussen in-ears/headphones en/of een combinatie van de twee. Daarbij dacht ik aan de PX-200-II of CX-300-II samen met een headphone voor thuis (de Grado in dit geval.)

In-ears bevallen me eigenlijk wel voor op de fiets (momenteel gebruik ik standaard Apple buds) dus denk ik dat het geen slecht idee is om de CX-300-II (ipv een PX-X00 dan?) samen met de Grado aan te schaffen. De CX-300-II zet ik hier omdat deze op gdgt.com erg aangeprezen wordt en omdat hij niet al te duur is. Maar als iemand andere suggesties heeft...
Beter kun je als je de CX serie overweegt iets halen uit china bij mp4nation. Niet bijster duur maar de kwaliteit is zoveel beter. Echt enorm veel beter zeker voor die prijs.Vooral ook omdat ik absoluut geen fan ben van de CX serie van sennheiser... Vind de sound gewoon te weinig gebalanceerd overkomen. Dat is mijn smaak maar goed.

Persoonlijk zou ik vooral uit ervaring een Grado nemen. Zonder twijfel. Die sound is echt overdonderend. Nog steeds elke keer vet en ik kan hem echt uren ophebben zonder problemen..

Alleen voor onderweg never. Gewoon iets simpels en wat je snel kan wegbergen. Een grote koptelefoon zit alleen maar in de weg. Dus dopjes of een kleine opvouwbare koptelefoon is je eigen keuze. Koss PortaPro schijnt ook vrij goed te zijn hiervoor.

Voor de rest Grado O+ I love it en mijn volgende word gewoon een prachtige Grado of iets wat erop lijkt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-06 22:17

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Point.Flare schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:56:
Sha-bump! Lees ik dit toch net te laat, ik heb zojuist een mail naar diezelfde website gestuurd.
Ik breng deze post even omhoog in de hoop dat er iemand nog een leuke oplossing heeft.
Even mezelf quoten.

Ik heb een mailtje gestuurd, vervolgens kon ik online plotseling wel een quote krijgen voor de verzending.
Na 2 of 3 dagen stond FedEx al voor de deur met de headphones.
Klaar!

Totaalprijs: 80 euro voor de 60i.

Totaal verliefd op de set natuurlijk, maar dat ze goed waren wist ik al.
Ik vrees dat mijn Sennheiser de deur uit gaat, zodra ik een redelijke vervangen heb gevonden voor de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 13:28
Mooooody schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

Wees er wel zeker van dat je de vernieuwde versie neemt (van €110,- ex. shipping). Die is gebaseerd op de verbeterde SR125i. (de oude MS-1 van $99 is gebaseerd op de SR125)

Heb overigens een nieuw exemplaar liggen. Na aankoop van de RS2i is-ie opeens overbodig geworden 8)
Een nieuwe Allessandro gebaseerd op de verbeterde Grado SR125i?

Als je die wil verkopen, mail me dan even op kesj78@gmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
Joe Presto schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 01:21:
[...]
Welke pads zitten op je Alessandro, zijn het deze?
[afbeelding]
Deze pads (de L-cush pads) heb ik ook op mijn SR-80's zitten. Wil deze hoofdtelefoon eens goed vergelijken met de Alessandro MS1 die ik ook heb, en dan één van de twee houden.

Ik zie echter dat deze pads nieuw 22,50 kosten, op Ebay, Amazon.de/.com en Marktplaats kom ik ze niet tegen. Weet iemand een shop waar ze goedkoper te vinden zijn? Of wordt het toch een Amerikaanse shop zoeken die redelijk is qua verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

musicfreak schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:38:
[...]

Deze pads (de L-cush pads) heb ik ook op mijn SR-80's zitten. Wil deze hoofdtelefoon eens goed vergelijken met de Alessandro MS1 die ik ook heb, en dan één van de twee houden.

Ik zie echter dat deze pads nieuw 22,50 kosten, op Ebay, Amazon.de/.com en Marktplaats kom ik ze niet tegen. Weet iemand een shop waar ze goedkoper te vinden zijn? Of wordt het toch een Amerikaanse shop zoeken die redelijk is qua verzendkosten?
Hier heb ik ze vorig jaar gehaald. Niet goedkoper dan € 22,50 maar wel zonder verzendkosten.

http://hdphns.com/nl/accessoires.html?manufacturer=14

Een Amerikaanse shop vinden zal waarschijnlijk voor accessoires hetzelfde probleem opleveren als voor de Grado hoofdtelefoons: Ze leveren niet internationaal omdat Grado dat verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 17-06 21:03
Omgerekend is hij hier absoluut niet duur.

Of zie ik iets gigantisch over het hoofd?

http://www.amazon.com/Gra...-Headphones/dp/B0006DPMU4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bartus1989 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:26:
Omgerekend is hij hier absoluut niet duur.

Of zie ik iets gigantisch over het hoofd?

http://www.amazon.com/Gra...-Headphones/dp/B0006DPMU4
Je moet goed uitzoeken of ze naar NL verzenden. Dat is meestal niet het geval namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zie mijn opmerking over Amerikaanse shops. Amazon USA is ook een Amerikaanse shop.

Enne vergeet verzendkosten, invoerrechten, BTW en inklaringskosten niet. Dat tikt best aan.

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 23-01-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 17-06 21:03
Aha, te vroeg gepost... Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag langs een winkelte in Utrecht geweest om deze koptelefoons eens te proberen. Wilde aanvankelijk een SR 225i maar mijn oog is inmiddels gevallen op de SR80i. Verkoper zei dat de eerstgenoemde niet echt geschikt is om in een mp3speler of telefoon te stoppen (zonder versterker) en dat was te merken. Die SR80i klonk echter als een droom! Wat komt daar prachtig geluid uit! Heb nu een Beats Solo HD (shame on me, anderhalf jaar geleden aangeschaft maar vrij weinig gebruikt), en dit is echt zó veel beter! Binnenkort maar even kopen want ik heb nog nooit zulk helder geluid gehoord.

E: Zijn ze op turntablelab echt binnen een week binnen? Verschil van zo'n 80 euro met Nederland is nogal wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 06-03-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sorry voor de dubbepost, maar de SR80i is binnen (op deze heugelijke dag voor mij)! Ben er echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46

StrongArmLance

Endless flow

Mooie goede redelijk geprijsde headphones, anyone?
Het lieftst ook echt mooi en niet zo'n Sennheiser HD 202 want die vind ik persoonlijk best lelijk, ik heb hem zelf, klinkt meer dan aardig, maar nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 15:04
Ik weet dat dit topic al oud is, maar ik kan geen ander topic vinden om deze 2 vragen te stellen:

Ik ben van plan om binnenkort de SR60i te kopen en ik zit nu al te kijken waar dat kan. Ik heb bij Turntablelab gekeken, alleen als je hem daar wil bestellen kom ik met verzendskosten ($37!) op $116 uit.

Nu zie ik hierboven en in andere topics mensen die hem voor 60-80 euro bij Turntablelab hebben gekocht.
Doe ik iets fout? Want $116 dollar omgerekend is eerder 90 euro en dan komt er ook nog BTW (en invoerrechten?) bij, waardoor ik hem net zo goed in NL kan kopen.

En hoe zit dat met of ze wel of niet Grado leveren naar het buitenland? Ik ben tot nu toe in het bestelproces niets tegengekomen van dat het niet naar het buitenland kan.
Alvast bedankt!

Edit: Komt er ook nog 21% btw bij dan zit ik op 109 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door 02Sjoerd op 09-06-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waarom niet gewoon direct in NL halen voor 99 euro? Voordeel is dat je garantie en shizzle hebt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
In Nederland is hij nu 109 euro, volgens beslist.nl, en als ik hem nog voor die 65 euro kan krijgen dan is dat wel meegenomen. Anders moet ik weer langer sparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Destijds anderhalf jaar geleden gehaald bij de Plato in Groningen voor die prijs. Online staat die er niet meer tussen maar je kan de dichtsbijzijnde plato/concerto bellen en het vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Hmm levert die turntablelabs gewoon aan nederland dan? Ik heb wel eens headroom een bericht gestuurd en die deden dat absoluut niet. (geen grado iig)
Dan wordt het wel interessant om bijvoorbeeld een rs2 of rs1 te halen, wel jammer van de btw en invoerkosten die erbij komen. Kom je alsnog op bijna 500 euro uit.

Dan weer wel 160 euro goedkoper dan de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
Touchdomex schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:05:
Destijds anderhalf jaar geleden gehaald bij de Plato in Groningen voor die prijs. Online staat die er niet meer tussen maar je kan de dichtsbijzijnde plato/concerto bellen en het vragen.
Verkopen die ook headphones? In ieder geval ligt Groningen iets te ver weg, die winkel in Utrecht ligt iets dichterbij, maar voor het verschil van 99 en 109 euro.

Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff3D
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 17:28
Heilige Kaas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:07:
Hmm levert die turntablelabs gewoon aan nederland dan? ..
Ik ben toevallig ook opzoek naar Grado's voor onder de €100,- en kwam het volgende tegen op turntablelabs.com international FAQ

Brand Shipping Restrictions:
Per the request of some of our brands, the following can only be shipped to addresses inside the USA:
Rane
Grado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44
Hee muziekliefhebbers, nieuws!

Grado gaat een nieuwe lijn uitbrengen:

http://www.gradolabs.com/headphones

:D :9~

Het het worden e-series genoemd. Dus die krijgt waarschijnlijk een naam als SR 80e.

Groet,

Bob

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Maar dan nu de hoofdvraag:

Zijn er al eerste indrukken? Wat ik zo snel heb gezien staan ze al in (sommige) amerikaanse webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mooi! Overmorgen even terug met mijn SR80i's, vorige week niet van gekomen. Na ruim een jaar kabelbreuk, gelukkig gekocht bij een fijne speciaalzaak met 2 jaar garantie, dus hopelijk geen gezeik. Erg benieuwd naar de nieuwe serie, zal gelijk even vragen of ze al weten wanneer deze daar ergens binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is er uberhaupt verschil met de vorige serie? Als ik op hun site naar de nieuwe modellen kijk dan zie ik, afgezien van het typenummer, geen enkel verschil met de oude serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Our Third Generation.

The Grado family makes exquisite headphones by hand in our Brooklyn facility. Each iteration of our products represents a significant step forward in sonic reproduction. Our headphones have already been called "The finest electricity-to-sound transducer in the world". So how did we improve upon perfection?

Every single component, surface, and material used in The e Series has been upgraded and optimized for one purpose - outstanding dynamics and fidelity.

Grado's proprietary SpaceBlack Polycarbonate is engineered to absorb excess energy and reduce secondary impulses, for a clearer tone.

The e Series method of curing our select Mahogany tone-woods enhances their natural ability to reduce sound coloration and produce consistent results.

Rhodium, the most expensive precious metal on earth, is employed to prevent corrosion on connectors, and unwanted graininess in your music.

More than 60 years of Grado Labs expertise have led us to develop the most refined driver geometry in our history, which tracks music frequencies with unequaled precision.

Design refinements within the housing prevent stray resonance from interacting with the driver, thus protecting the purity of reproduction.

The magnetic field has been fine-tuned for symmetry throughout the full range of the voice coil.

Even the glue is new, optimized for greater strength, less mass, and better reliability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb dat hele verhaal wel gelezen maar als ik naar de foto's kijk zie ik geen enkel verschil. Als er zoveel veranderd was zou je verwachten dat je daar ook iets van kunt zien.

Ik krijg nu het gevoel dat Grado een excuus zocht om een partij koptelefoons naar reviewers te sturen om weer wat gratis reclame te krijgen. Dan helpt het als je kunt zeggen dat die koptelefoon niet precies dezelfde is als de vorige keer dat ze een Grado reviewden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nvm, zit op hele oude berichten te reageren.

[ Voor 89% gewijzigd door Thomas op 16-06-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
downtime schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:59:
Ik heb dat hele verhaal wel gelezen maar als ik naar de foto's kijk zie ik geen enkel verschil. Als er zoveel veranderd was zou je verwachten dat je daar ook iets van kunt zien.

Ik krijg nu het gevoel dat Grado een excuus zocht om een partij koptelefoons naar reviewers te sturen om weer wat gratis reclame te krijgen. Dan helpt het als je kunt zeggen dat die koptelefoon niet precies dezelfde is als de vorige keer dat ze een Grado reviewden.
Je hoeft niet perse het uiterlijk te veranderen voor verbetering. Enige vernieuwing zal in de drivers zitten denk ik. Maar ja wie weet is het wel vragen om gratis aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het zijn echt hoofdtelefoons die je moet kopen voor het geluid. Qua bouw en uiterlijk zijn er veel betere en mooiere hoofdtelefoons te koop. De Grado's hebben namelijk een nogal spartaanse bouw. De mijne (is trouwens een Grado Alessandro) had nieuw uit Amerika een los rooster aan één van de oorschelpen. Deze heb ik zelf moeten repareren.

De vernieuwing zal inderdaad waarschijnlijk alleen in de drivers en het gebruikte materiaal en misschien de kabels zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sjaool schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:20:
Het zijn echt hoofdtelefoons die je moet kopen voor het geluid. Qua bouw en uiterlijk zijn er veel betere en mooiere hoofdtelefoons te koop. De Grado's hebben namelijk een nogal spartaanse bouw.
Ik weet het. Heb zelf in 2004 een SR225 gekocht. Denk er wel eens over om ook een SR325 te kopen maar heb de verleiding steeds weten te weerstaan.

Bouw en uiterlijk van de Grado's vind ik trouwens niet een probleem. Ik ben er zuinig op en vind de retro-look eigenlijk wel mooi. Alleen comfort is een verbeterpunt. Dat lees je ook al jaren in elke review en het lijkt mij een verbeterpunt bij uitstek. Dat zelfs daaraan (zo te zien) niks is gedaan geeft mij de indruk dat er misschien wel niks veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Denk echt dat er wel wat veranderd is, maar inderdaad niet het uiterlijk of het comfort. Comfort vind ik trouwens niet eens enorm tegenvallen, kan altijd beter inderdaad, ze kunnen na lang gebruik nogal klemmen, maar niets écht verschrikkelijks IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het design van Grado's is ook een beetje hun trademark. Als ze dat zouden veranderen dan is het een beetje het zelfde als dat apple laptops blauw worden.

Het comfort vind ik zelf helemaal niet slecht. De koptelefoon is heel erg licht en het enige vervelende is dat de earpads kunnen gaan schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als ik ze langer dan 2 uur achter elkaar op zou kunnen houden zou ik ze veel vaker gebruiken, ik gebruik mijn Alessandro alleen voor mijn digitale piano wanneer het te laat is om met geluid aan te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Even hier in Utrecht bij Hi-Fi studio Wilbert geïnformeerd naar de nieuwe serie, hij wist nog niet wanneer ze precies binnen kwamen maar wel zo snel mogelijk. Schaamteloze +1 voor die winkel trouwens, werd totaal niet moeilijk gedaan om een kabelbreuk op een koptelefoon van meer dan een jaar oud, wordt opgestuurd en ik krijg een belletje als hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mijn gele pads heb ik ook binnen. Omdat ik een van de zwarte kussentjes kwijt was. Direct maar de welbekende Sennheisers genomen.

Staat best funky en kwam erachter dat ik ongeveer 3.5 jaar mijn Grado heb en de enige spijt die ik ervan heb is dat ik niet voor eentje ben gegaan met hout. Omdat die er namelijk toffer uit zien O+

Pagina: 1 2 3 Laatste