Koptelefoon advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:44
Na zelf wat rond lezen en zoeken hoop ik weer op mijn vertrouwde medetweakers te kunnen vertrouwen nu ik het plan heb een nieuwe koptelefoon aan te schaffen.

Ik heb al sinds een paar jaar de behoefte een "bovengemiddelde" koptelefoon op mn hoofd te hebben, wat allemaal begon na een instap model AKG te hebben gekocht. Ik vond in die tijd 50 euro al belachelijk veel maar ben toch blijven hangen aan het fantastische geluid van AKG. Vervolgens heb ik dus ook een K171 Studio, K172 HD en K181DJ gehad. Daarna heb ik Sennheiser geprobeerd, waarvan ik het geluid niet bijzonder vond (type vergeten). En een half jaar terug werd mij Beyerdynamic aangeraden, sindsdien verkies ik het detail van mn open DT440 boven de algemene ervaring van een AKG.

In-ear heb ik Denon's C551, die ook heerlijk presteren, maar die hangen aan mn Ipod en worden alleen buiten en op school gebruikt. Thuis wil ik puur van muziek genieten.

To the point: Ik zoek een koptelefoon van maximaal 200 euro om mijn DT440 te vervangen. Ik luister voornamelijk naar metal. Of de koptelefoon open of gesloten is maakt me niet veel uit. De koptelefoon wordt thuis gebruikt, en hangt daarbij ofwel aan de TV, of aan mn PC (Asus Xonar DX). Een kabel van een meter of 3 zou prettig zijn. Van Sennheiser moet ik (zonder onderbouwing, sorry), niks hebben.

Zelf zit ik te denken aan een DT770 Pro of DT990 Pro, die ik beide vreemd genoeg voor 149 euro kan kopen.
Of een K601 van AKG.
Verder ben ik niet echt bekend met de markt en het huidige aanbod, maar sta ik zeker open voor merken die mij niet bekend zijn. Zo heb ik elders op Tweakers gelezen dat Grado met de Grado SR125 een interresant model voor mij zou hebben.

Ook zou ik het zeer prettig vinden als jullie erbij willen vermelden welke webshops betrouwbaar zijn en een goede service bieden.

*Edit* heeft iemand enige ervaring emt de Denon AH-D1001? Op head-fi.org zijn ze er aardig over te spreken. En van mn in-ear's bevalt me vooral dat ze "stevig zijn", ik denk niet dat ze snel stuk gaan. http://www.head-fi.org/fo...n-ah-d1001-review-352409/

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Rexxar op 23-01-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat is er mis met de DT440 :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Met de 440 is niks mis, maar ik denk dat het nog een stapje beter kan, en ik heb de DT440 aangeschaft (nieuw, er zit nog garantie op) voor niet al te veel geld, en ik kan hem nu nog voor een mooi bedrag naar een vriend doorschuiven.

[ Voor 5% gewijzigd door Rexxar op 24-01-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:55

AJK

...

Wat dacht je van de sennheiser hd-25: fantastische weergave (zowel klankals volume) en belachelijk degelijk gebouwd. Hier op Headfi. Zelf gebruik ik hem meestal bij het live-afmixen; van punk tot metalcore, maar ook gewoon luisteren is ook erg fijn. Oja en er is een versie met krul-snoer en een versie met een standaard snoer.

[ Voor 34% gewijzigd door AJK op 23-01-2010 20:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rexxar schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:24:
Een kabel van een meter of 3 zou prettig zijn.
[...]
Zelf zit ik te denken aan een DT770 Pro of DT990 Pro, die ik beide vreemd genoeg voor 149 euro kan kopen.
Dat gaat niet bij elkaar. De PRO versies van die hoofdtelefoons hebben een gekruld snoer. De non-PRO versies hebben een recht snoer van 3 meter.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
@ AJK; Op tweakers is hier een goede (en positieve) review over http://tweakers.net/produ...er-hd25-1-ii-(zwart).html.

Ik krijg het idee dat deze, voor veel beweging en DJ's ontworpen koptelefoon niet echt iets voor mij is, niemand geeft aan dat ie boven de concurrentie uitschiet qua geluidskwaliteit.
Ook is het kabel aan de korte kant (1.5m) en wordt er veel gezegd dat lang dragen oncomfortabel is.

@ Cyber; ik heb gezien dat de Pro's inderdaad zo'n gekruld snoer hebben, is er verder nog verschil? Ik kan namelijk de non-pro versie niet zo goedkoop vinden als de pro. Hij is bij de meeste webshops zelfs 50 euro duurder.

*edit* op head-fi.org lees ik dat de pro versies (met gekruld kabel dus) de oudere versies zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Rexxar op 23-01-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De pro versies zijn in essentie al een flink aantal jaar onveranderd, ja. Verschil DT770 PRO en niet-pro:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/sakuragk/cabinet/beyer/dt770pro80ohm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.personalmediareview.com/images/headphones/beyerdynamic-dt770.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
@Cyber; Jij zou ivm het kabel een DT770 aanraden? Het uiterlijk van de koptelefoon maakt me niks uit, ik luister alleen :P.

Is er ook iemand die ervaring heeft met zowel een 440 als een 770, om te weten of hij een stuk beter is?

bedankt voor de hulp tot nu toe^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DT xxx PRO versies zijn bedoeld als studiohoofdtelefoons. Ze hebben oudere, en ook goedkopere driverunits. In vergelijk met een DT 440 (en andere premium Beyerdynamics) klinken ze zeer saai, analytisch en kil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:55

AJK

...

Rexxar schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:30:
@ AJK; Op tweakers is hier een goede (en positieve) review over http://tweakers.net/produ...er-hd25-1-ii-(zwart).html.

Ik krijg het idee dat deze, voor veel beweging en DJ's ontworpen koptelefoon niet echt iets voor mij is, niemand geeft aan dat ie boven de concurrentie uitschiet qua geluidskwaliteit.
Ook is het kabel aan de korte kant (1.5m) en wordt er veel gezegd dat lang dragen oncomfortabel is.

@ Cyber; ik heb gezien dat de Pro's inderdaad zo'n gekruld snoer hebben, is er verder nog verschil? Ik kan namelijk de non-pro versie niet zo goedkoop vinden als de pro. Hij is bij de meeste webshops zelfs 50 euro duurder.

*edit* op head-fi.org lees ik dat de pro versies (met gekruld kabel dus) de oudere versies zijn?
Nee, deze is niet ontworpen als dj koptelefoon (maar wel erg bruikbaar). Deze koptelefoon is ontworpen voor (studio)monitoring en heeft een relatief ongekleurde weergave. Maar de kabel is inderdaad erg kort.

Om even af te wijken van de "standaard" merken, heb je de shure shr-840 al gevonden? Deze heeft wel een krul snoer. Het is een redelijke nieuwe hoofd telefoon dus echt reviews heb ik nog niet gevonden. Feedback Rotterdam heeft hem wel te luisteren hangen, dan kun je eventueel een een cd meenemen en proberen of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Shure is van Vivanco, maar een tof merk, ik weet dat hun in-ear's niet slechter zijn dan mijn Denon's.

Ik ga eens kijken of ik over de shr-840 wat kan vinden. Merci.

Ze hebben een 3m kabel :> die, net als bij sommige AKG's vervangbaar is. Maar het kabel is gekruld.
Er zijn weinig reviews, maar wat ik net bekeken heb is erg positief, en met een prijs van 172 (pixmania) binnen mn budget. Ik ga er nog even naar staren, maar ik vind hem gaaf.

[ Voor 45% gewijzigd door Rexxar op 23-01-2010 21:01 . Reden: pre-oordeel over de Shure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rexxar schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:48:
@Cyber; Jij zou ivm het kabel een DT770 aanraden? Het uiterlijk van de koptelefoon maakt me niks uit, ik luister alleen :P.
Nou ja, de andere optie is natuurlijk gewoon een verlengsnoertje ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:49:
De DT xxx PRO versies zijn bedoeld als studiohoofdtelefoons. Ze hebben oudere, en ook goedkopere driverunits.
Dat is in ieder geval alvast niet zo. De DT770/880/990, zowel PRO als non-PRO, zijn de originele premium line van Beyerdynamic. De 440 en 660 behoorden eerder tot de wat goedkopere trend line. Zover mij bekend hebben de nieuwe en oude 770/880/990 dezelfde drivers maar een andere behuizing. In ieder geval, toen de DT770 nog dezelfde behuizing had als de DT770PRO (de andere bestonden nog niet in PRO versies) was het enige verschil dat de PRO steviger op je hoofd zat en mischien (niet zeker van) had de niet-PRO een recht snoer. Datzelfde geldt nu voor de 880 PRO vs. niet-PRO: gekruld snoer en zit steviger. Verder identiek. Dat weet ik wel zeker trouwens; ik heb ze allebei.

Een ander verschil tussen de 440/660/860 en hun grote broertjes is hier vrij duidelijk te zien:
860:
Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/typo3temp/pics/31fd4a6e9b.jpg

880:
Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.de/uploads/tx_sbproductdatabase/DT880_bg.jpg

Een heleboel plastic versus metaal.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
De 860 past met 180 euro nog binnen mn budget, maar dan vindt ik de Shure veel mooier (kan verder natuurlijk niet oordelen). en de AKG K601 heb ik ook altijd prachtig gevonden, maar kon ik niet betalen :P.
Past die ook nog in dit plaatje wat geluidskwaliteit betreft?

Op het moment twijfel ik dus tussen de Shure SRH840 http://www.shure.com/ProA...nes/us_pro_srh840_content, de Beyerdynamic DT770m http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/13881.html en de AKG k601 http://www.akg.com/person...id,4,pid,2,_psmand,1.html.

Ook Audio-Technica is een naam die ik veel langs zie komen maar niks van weet. Ook zoek ik iemand die ervaring heeft met een Grado SR125.

[ Voor 45% gewijzigd door Rexxar op 23-01-2010 21:25 . Reden: links en lijstje met modellen waar ik over twijfel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rexxar schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:17:
De 860 past met 180 euro nog binnen mn budget
Volgens mij neem je dan beter een 990PRO met verlengsnoer.
maar dan vindt ik de Shure veel mooier (kan verder natuurlijk niet oordelen).
Oh dat vind ik dan weer niet :P Bovendien zie ik al direct een ander nadeel aan die shure: pleather oorpads. Die van beyer zijn velours en staan eigenlijk bekend als de beste oorpads op een hoofdtelefoon die je kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Ok bedankt, die kan ik bij redcoon (is minder, I know) voor 149 bestellen, kun je me wel vertellen wat dat 250 ohm inhoud (weerstand 0.o) want alle duurdere modellen lijken maar 80ohm te hebben.

En aangezien veel merken melden 99.9999 etc .% oxygen free kabels te hebben, maakt het veel uit of ik een duur of goedkoop verlengsnoer haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Weet je zeker dat je interesse hebt in de DT 770 M? Dit is namelijk een aparte variant van de pro versie die "extreem" isoleert en eigenlijk voor drummers bedoeld is. Dit ding draag je niet lang voor je plezier aangezien hij echt strak op je hoofd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:11:
Dat is in ieder geval alvast niet zo. De DT770/880/990, zowel PRO als non-PRO, zijn de originele premium line van Beyerdynamic. De 440 en 660 behoorden eerder tot de wat goedkopere trend line. Zover mij bekend hebben de nieuwe en oude 770/880/990 dezelfde drivers maar een andere behuizing. In ieder geval, toen de DT770 nog dezelfde behuizing had als de DT770PRO (de andere bestonden nog niet in PRO versies) was het enige verschil dat de PRO steviger op je hoofd zat en mischien (niet zeker van) had de niet-PRO een recht snoer. Datzelfde geldt nu voor de 880 PRO vs. niet-PRO: gekruld snoer en zit steviger. Verder identiek. Dat weet ik wel zeker trouwens; ik heb ze allebei.

Een ander verschil tussen de 440/660/860 en hun grote broertjes is hier vrij duidelijk te zien:
860:
[afbeelding]

880:
[afbeelding]

Een heleboel plastic versus metaal.
Absolute onzin. Het zou je sieren, als je je in het vervolg wat beter op de hoogte zou stellen van de daadwerkelijke verschillen tussen de diverse drivers. Deze zijn o.a. te vinden op de website van Beyerdinamic. Daarnaast moet je natuurlijk niet alles geloven, wat op internet je wordt voorgehouden aan praatjes uit de PRO-wereld. Ik heb onlangs een driver vervangen in een DT 990 PRO. Dan blijkt het verschil met een DT 990 Edition driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rexxar schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:31:
Ok bedankt, die kan ik bij redcoon (is minder, I know) voor 149 bestellen, kun je me wel vertellen wat dat 250 ohm inhoud (weerstand 0.o) want alle duurdere modellen lijken maar 80ohm te hebben.
http://www.soundonsound.c...les/impedanceworkshop.asp
En aangezien veel merken melden 99.9999 etc .% oxygen free kabels te hebben, maakt het veel uit of ik een duur of goedkoop verlengsnoer haal?
Hoewel sommige mensen je zullen vertellen dat je oren zullen branden als je geen kabel van zilver ingewijd door elven bij het licht van de volle maan koopt, geloof ik dat elk stuk koper van dezelfde dikte of meer als de aangehechte kabel volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:34:
[...]

Absolute onzin. Het zou je sieren, als je je in het vervolg wat beter op de hoogte zou stellen van de daadwerkelijke verschillen tussen de diverse drivers. Deze zijn o.a. te vinden op de website van Beyerdinamic. Daarnaast moet je natuurlijk niet alles geloven, wat op internet je wordt voorgehouden aan praatjes uit de PRO-wereld. Ik heb onlangs een driver vervangen in een DT 990 PRO. Dan blijkt het verschil met een DT 990 Edition driver.
Sorry, ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt maar de part nummers voor de DT990 PRO driver en die van de 990 Edition 2005 zijn identiek, namelijk 952283. Mischien ben je in de war tussen de 250Ω en 600Ω versies.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:34:
[...]

Je lijkt er aardig verstand van te hebben, zou je mij de 990 pro aanraden, of denk je dat ik mn geld beter aan een ander model of merk uit kan geven?

en @ Cyber; die link over impendance is erger dan mn natuurkunde tentamens :P toch bedankt, ik denk dat zowel de 80ohm als de 250ohm prima werken op een Asus Xonar, maar dat ik als ik een 250 haal hem uit de buurt van mn Ipod moet houden. ik heb het stuk over headphones alleen gescanned.

[ Voor 17% gewijzigd door Rexxar op 23-01-2010 21:42 . Reden: reply aan Cyber toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:39:
[...]

Sorry, ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt maar de part nummers voor de DT990 PRO driver en die van de 990 Edition 2005 zijn identiek, namelijk 952283. Mischien ben je in de war tussen de 250Ω en 600Ω versies.
Kun je dan ook even onderbouwen, waar dat uit blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Waarom zie ik bij Redcoon helemaal geen verlengsnoeren, maar alleen van jack naar jack kabels, onder speciale kabels (waar gebruik je die voor 0.o)? Ik neem aan dat ik anders een kabel gewoon bij de locale audio boer of media markt kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:43:
[...]

Kun je dan ook even onderbouwen, waar dat uit blijkt?
Nou, ik heb je net 't partnummer van 't ding verteld dus ik wil eigenlijk jouw onderbouwing wel 's weten. Want tot zover komt daar nog niet veel uit.
Rexxar schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:49:
Waarom zie ik bij Redcoon helemaal geen verlengsnoeren, maar alleen van jack naar jack kabels, onder speciale kabels (waar gebruik je die voor 0.o)? Ik neem aan dat ik anders een kabel gewoon bij de locale audio boer of media markt kan scoren.
Sennheiser HZR62 voor een luxeuitvoering met volumecontrol. Anders volstaat elk stuk kabel met female 3.5mm of 6mm TRS naar 3.5mm TRS.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Mocht de headset tegen vallen, breng hem dan niet meteen terug, maar kijk eens naar een head-amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
K0L3N schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:21:
Mocht de headset tegen vallen, breng hem dan niet meteen terug, maar kijk eens naar een head-amp.
Ik heb inderdaad een paar keer zien staan dat veel koptelefoons vanaf deze prijsklasse een amp nodig hebben om echt mooi te klinken.

Wat kost een fatsoenlijke amp?

[ Voor 0% gewijzigd door Rexxar op 23-01-2010 22:25 . Reden: typo's >.< ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:07:

Nou, ik heb je net 't partnummer van 't ding verteld dus ik wil eigenlijk jouw onderbouwing wel 's weten. Want tot zover komt daar nog niet veel uit.
.
Dat partnummer wat jij opgeeft (952283) betreft een los (250 ohm) membraam voor de DT 990 alt. Een driver bestaat uit meer dan alleen een los menbraam dacht ik zo. En laat daar nu het verschil in zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
De k601 zal waarschijnlijk wel een hoofdtelefoon versterker nodig hebben (toch om het volle potentiaal te benutten). Dit blijkt toch uit verschillende reviews/ervaringen op het net. Ik heb deze set in bestelling staan, dus kan zelf nog geen ervaring meedelen.

Voor een versterker kan je eens zien naar een DIY project zoals de AMB Mini³ en M³. De eerste is niet echt duur volgens mij (50-80euro?) en is nog eens draagbaar en kan je dus gebruiken in combinatie met een MP3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:37:
[...]

Dat partnummer wat jij opgeeft (952283) betreft een los (250 ohm) membraam voor de DT 990 alt. Een driver bestaat uit meer dan alleen een los menbraam dacht ik zo. En laat daar nu het verschil in zitten _/-\o_
Eh, nee. Aan een los membraan heb je niet zoveel. Daar moet een spoel bij op z'n minst, en 't is nuttig (edoch niet verplicht voor de werking) om dat in een stuk behuizing te zetten. Dat partnummer is de complete driver voor alle 990 series (2005, pro, en de oude 'alt' versie). Sowieso is het membraan van deze drivers van plastic, dat heeft geen weerstand en dus slaat '250Ω membraan' ook nergens op.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, aan een membraam zit een spoel. Dat weten we sinds het Jongensradioboek van Wim van Brussel. Maar een driver bestaat uit meer, toch? Waar gaat het eigenlijk over? Over niks.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Heren, als jullie via PM bepaald hebben welke drivers in welk model zitten, kan de TS wellicht weer gehopen worden met relevante info. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:10:
Tja, aan een membraan zit een spoel. Dat weten we sinds het Jongensradioboek van Wim van Brussel. Maar een driver bestaat uit meer, toch? Waar gaat het eigenlijk over? Over niks.
Wtf, bedoel je soms 't hele ding dat om je oor gaat? Dat maakt geen onderdeel uit van een driver. Die zijn inderdaad verschillend, ja.
Marcel schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:16:
Heren, als jullie via PM bepaald hebben welke drivers in welk model zitten, kan de TS wellicht weer gehopen worden met relevante info. :P
Ahem,

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:10:
Tja, aan een membraam zit een spoel. Dat weten we sinds het Jongensradioboek van Wim van Brussel. Maar een driver bestaat uit meer, toch? Waar gaat het eigenlijk over? Over niks.
ik denk dat het vooral om je toon gaat, maar misschien interpreteer ik die verkeerd?

in ieder geval, voor rock/metal etc zijn de Grado's erg fijn. Kijk eens op de head-fi aanbod sectie, misschien dat er een SR325i / RS2 binnen je budget valt. SR325i gaat normaal voor zo'n $220, kom je met verzenden en import redelijk mooi uit. Erg fijn geluid en zeker een aanrader.

bij http://www.turntablelab.com/dj_equipment/71/39/ heb ik (en waarschijnlijk meer tweakers) een Grado voor VS prijzen laten overkomen, een van de weinigen die daar niet moeilijk over doet (deed?).

[ Voor 40% gewijzigd door mr.paaJ op 23-01-2010 23:29 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
mr.paaJ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:22:
[...]

ik denk dat het vooral om je toon gaat, maar misschien interpreteer ik die verkeerd?

in ieder geval, voor rock/metal etc zijn de Grado's erg fijn. Kijk eens op de head-fi aanbod sectie, misschien dat er een SR325i / RS2 binnen je budget valt. SR325i gaat normaal voor zo'n $220, kom je met verzenden en import redelijk mooi uit. Erg fijn geluid en zeker een aanrader.

bij http://www.turntablelab.com/dj_equipment/71/39/ heb ik (en waarschijnlijk meer tweakers) een Grado voor VS prijzen laten overkomen, een van de weinigen die daar niet moeilijk over doet (deed?).
Thanks, ik zal er morgen eens naar gaan kijken, ik heb in ieder geval keuze zat inmiddels. ook de amps (icm met dt990 of k601) zal ik bekijken.

Nogmaals hartelijk bedankt voor al jullie hulp tot dus ver. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me raad ook een 2e hands Grado aan..

Ik heb tweede hands Grado SR225, voor 125 euro, en geniet er -elke- dag van, heerlijk strak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:32:
* Rexxar raad ook een 2e hands Grado aan..

Ik heb tweede hands Grado SR225, voor 125 euro, en geniet er -elke- dag van, heerlijk strak..
En waar ga ik er een vinden? :P

Een SR225i kan ik nieuw uit de VS halen voor 153 inc. verzending http://www.turntablelab.com/dj_equipment/71/39/3532.html

De laagste NL prijs is 259 euro :/.

Maar hoe betaal ik hiervoor zonder creditcard? Ik heb alleen een ABN wereldpas.

[ Voor 29% gewijzigd door Rexxar op 24-01-2010 14:06 . Reden: link naar nieuwe toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 00:18
Ik kocht deze : http://shop.beyerdynamic....m-line/dt-990.html?lang=1
enkele maanden geleden in NY - dankzij gunstige wisselkoers was hij daar slechts een 230 euro ipv de 310 hier in europa...

Ik heb ongeveer een halfuur staan switchen tussen deze en de AKG K701 (zelfde prijsklasse) en de BeyerDynamic vond ik persoonlijk gewoon stukken beter klinken ! Het was oorspronkelijk mijn bedoeling om de AKG te kopen, maar daar heb ik dus vanaf gezien vanwege het stukken beter geluid van de BD.

Maar zoiets is natuurlijk persoonlijk hé. De DT 990 Edition heeft trouwens een gewoon straight snoer van 3 meter.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
@ G8KeePeR: Die word me toch net iets te duur, en nu blijkt importeren voor mij moeilijk, zonder creditcard (suggesties?). Ik ben er ondertussen uit dat ik een Grado SR125i of SR225i wil, omdat die voor mijn muziek het beste geluid hebben, binnen mn budget tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Hmm, ik ga nu zelf een beetje off-topic, maar ik wil via wire betalen (overschrijving dus) en nu vragen ze om issuing bank/agency (Please enter at least 10 digits for the phone number). Wat bedoelen ze hiermee? Ik neem aan dat ik niet een willekeurig hulplijntje van de ABN moet invullen?

Ik ben aan het bestellen via turntablelab.com.

Edit*
Ik heb nu een winkel gevonden die paypal accepteerd http://us-dc1-order.store...gLI_8V1fa4G6JpH59moCPJw--
Moet ik voor een koptelefoon ook nog iet aan importbelasting oid betalen?

[ Voor 58% gewijzigd door Rexxar op 24-01-2010 18:19 . Reden: nieuwe winkel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
ja, 19% van de totale waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:52
Waarschijnlijk (maar niet altijd) wordt het onderschept door de douane, en dan betaal je €12,50 + 1,16x de waarde dacht ik. Bovendien kan het tot 6 weken of langer duren als het inderdaad wordt onderschept.

[ Voor 25% gewijzigd door Devil777 op 24-01-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Devil777 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:09:
Waarschijnlijk (maar niet altijd) wordt het onderschept door de douane, en dan betaal je €12,50 + 1,16x de waarde dacht ik. Bovendien kan het tot 6 weken of langer duren als het inderdaad wordt onderschept.
Oke bedankt, ik heb wel een kleding uit de VS besteld, maar hier waren geen bijkomende kosten. Ik zie wel dat het gebeurt, maar die 6 weken zou ik niet prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

die 6 weken komt niet zo vaak voor, meestal heb ik dingen (niet van webshops maar vooral 2de hands) na een week duane binnen. duane kosten ongeveen 60% van de gevallen schat ik.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf heb ik de Denon 1001, hier ben ik dan ook zeer tevreden over. Het geluid is helder en duidelijk en daarnaast zit hij ook lekker. Ik gebruik hem met name voor muziek maar ik luister geen metal.

Ik heb hem zo'n twee jaar geleden besteld via ebay en ben nog steeds tevreden. Je krijgt er een verlengkabel bij.

Schijnt dat wanneer je het snoer naar de oren toe vervangt voor een beter snoer dat het geluid nog beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
@Bigg Ball: TS heeft zijn keuze inmiddels al gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexxar schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:25:
[...]

En waar ga ik er een vinden? :P

Een SR225i kan ik nieuw uit de VS halen voor 153 inc. verzending http://www.turntablelab.com/dj_equipment/71/39/3532.html

De laagste NL prijs is 259 euro :/.

Maar hoe betaal ik hiervoor zonder creditcard? Ik heb alleen een ABN wereldpas.
Een maandje of 2 het web afspeuren? Ik vond de mijne op de marktplaats van HiFi.nl (via google), en die stond niet op MP.. Tip

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Marcel schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:30:
@Bigg Ball: TS heeft zijn keuze inmiddels al gemaakt ;)
Ok. ik had de openingspost gelezen en een search gedaan naar de denon 1001 maar vond niks. Toen maar even mijn ervaring gegeven. Was teveel om allemaal snel door te lezen.

Nu kan die mooi gaan twijfelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Dan ben ik nu inderdaad mooi gaan doen :P
De d1001 is namelijk met 149 inc. een stukkie goedkoper en makkelijker te verkrijgen.

Ik moet sowiezo nog even wachten tot mn paypal aan mn bankrekening gekoppeld is, dus ik zal ik de tip van Elmo in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Na veel twijfelen en mailen over Grado heb ik een Beyerdynamic DT 880 besteld.
Waarom? Omdat het merkt aan al mijn eisen voldoet, het zijn degelijke koptelefoons met een lang kabel en een mooi geluid. Ik ben voor de 860 gegaan omdat die geen amp nodig heeft. Daarnaast is het een van de weinige koptelefoons die voor een aardig prijs daadwerkelijk beschikbaar is.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Veel plezier met je aankoop. Ik denk dat je er erg tevreden over zult zijn. Of je nu de Denon genomen had of degene die je nu gekozen hebt, met beide ben je blij omdat er goed geluid uitkomt.

Enjoy your music (althans, mag je Metal wel music noemen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Niet om je weer aan het twijfelen te brengen, maar van wat ik lees over de DT880 is dat hij juist een amp nodig heeft om naar behoren te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexxar
Marcel schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:57:
Niet om je weer aan het twijfelen te brengen, maar van wat ik lees over de DT880 is dat hij juist een amp nodig heeft om naar behoren te presteren.
Daarom heb ik de 860 besteld, die is maar 32 ohm.

en @ Bigg Balls: veel mainstream metal vind ik ook maar herrie. Maar ach, ieder z'n smaak^^.
Als ik tijd heb denk ik dat ik van de 860 maar eens mn eerste echte review ga maken }:O .
Pagina: 1