Gulfstream G650
Verwijderd
Er is wel audio over HDMI is geen bug van NXE werkt prima.Frag_Zero schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:52:
NXE ook geinstalleerd, alleen geen audio via HDMI meer op mn 24"monitor, even VGA-kabel uit de kast gehaald tot deze bug opgelost is ( is ook maar beta he)
Veel mooiere interface, vond de huidige echt verschrikkelijk, heeft me een jaar tegengehouden om een 360 te kopen , HDD install geeft veel voordelen bij sommige games ( Fallout laad véél sneller ! )
Een goede update voor de 360 !
Die update moet je zelf even googlen wordt pas veel later vrijgegeven officieelcorné schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:00:
Net even ingelogd op live, maar ik heb nog geen update gekregen ofzo![]()
Ik wil fable2 op me hd!
Je denkt toch niet dat een hdmi kabel van 250 euro alleen maar gold plated is hoop ik he?Boeboe schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:04:
[...]
Neen, zelfs op die resolutie zou je geen enkele pixel verschil zien in kwaliteit. Dat laagje koper/goud dient om je signaal beter te geleiden, wat kwaliteitsverbetering kan opleveren bij een analoog signaal, maar niets uitmaakt bij een digitaal. Tenzij je kabel zó slecht is dat je signaal zelfs niet meer doorkomt, maar dan mag je gerust naar de winkel teruggaan want dan heb je een defecte kabel.
Voorbeeld 1:
- Transfer Rate: max. 10,2 Gbit/s (340 MHz)
http://www.redcoon.nl/ind...able_HDMI_1000_HDex_6mtr/
Voorbeeld 2:
Data transfer: Max. 6,68 Gbit/s
http://www.redcoon.nl/ind...r_Cable_HDMI_850_HD_6mtr/
Voorbeeld 3:
Transfer Rate: max. 4,95 Gbit/s (165 MHz)
http://www.redcoon.nl/ind...r_Cable_HDMI_750_HD_6mtr/
Voorbeeld 4:
Transfer Rate: max. 2,23 Gbit/s (165 MHz)
http://www.redcoon.nl/ind...r_Cable_HDMI_550_HD_6mtr/
Een duurdere kabel kan 4x ( minimaal ) meer data aan dan de goedkope versies, en ja dat heb je wel nodig als je HD bekijkt en nog eens digitale surround audio boven de 2 wilt trekken. En dan ook nog iets wil overhouden voor toekomstige verbeteringen bandbreete. En misschien 7.1 audio of hoger
Hiermee hoop ik de hele discussie gesloten te hebben dat duurdre kabels geen functie hebben en je het niet merkt. Nee je merkt het niet omdat je het niet geprobeerd hebt. Weet je nog waarom intel die geheugencontroller in de cpu geplaatst heeft? Om meer bandbreete wat jullie zeggen is nu dat intel's stap onzin was terwijl duidelijk een bottleneck was. En dat doen jullie nu met el chepo hdmi kabeltjes de bandbreete is lang niet genoeg. Want ja 1080P trekt wel 2.2 gigabytes en als je dan nog dolby suround over 5.1 of hoger wilt dan zit dat draadje meer dan vol.
En hou er rekening mee dat mijn goedkoopste kabel 125 euro was in de vergelijking, kun je nagaan wat die el cheapo's van 5 euro wel niet voor trieste bedoeling zijn. Dus ja het is wat meer dan alleen een goud randje er om heen die je toch niet ziet. En ik heb hier alleen maar de doorvoer snelheid genoemt er is nog veel meer voordelen ermee.
Niet alle specificaties van die kabels staan op die site je kunt bij de fabrikanten meer informatie aanwinnen ik wou ermee een sterk punt zetten, aantal van die specificaties zijn bijvoorbeeld.
- HDMI 1.3b licentie - Full HD-compatibel 1080p - HDCP compatibel - CEC compatibel - 3-voudig afgeschermd - Vergulden contacten - Massieve datalijnen - Hoogwaardige metalen connector - PE Network-Jacket - High-performance HDMI-kabel
Denk je nou echt dat je zonder reden zomaar een kabel die met goud geplaat is krijgt bij de xbox 360 elite, denk je dat microsoft zo graag duure kabeltjes zonder rede weggeeft bij zo'n concole? Denk het toch echt even niet dat geld kunnen ze dan wel beter besteden als een kabeltje van 5 euro voldoet. En nee het is geen kabel van 400 euro maar zeker niet een 2.3 gigabyte doorvoersnelheid kabeltje dat niet eens 1080P kan trekken microsoft geeft die kabel erbij om er zeker van te zijn dat jij die 1080P bitrate over die kabel kan trekken, ik weet niet de specifieke details van die kabel maarum kan je met gerantie zeggen dat hij stukken beter is dan een el cheapo van 5 euro bij de aldi. En ja dat merk je garandeert wel als je het probeert. Ik krijg stukken mooier beeld met mijn duure kabels en mooie zuivere audio en ik merk het overduidelijk.
Je denkt toch niet dat er een hdmi kabel van 600 euro bestaat puur voor de show van een goud randje eromheen zeker niet na mijn verhaal net? Ik hoop dat ik iedereen beetje een big wakeup hiermee gegeven heb.
Betreft de reactie hieronder over de benodigde bitrate dat is inderdaad zo bij 1x spinspeed, doe dat eens met een factor 6 minimaal het is maar net hoe snel het streamed de video data natuurlijk dan nog audio erbij optellen. En dan praten we nog maar over 500/600Mbits en ik heb mijn info van http://www.blu-ray.com/faq/ want je moet de spincycle meerekenen want hij draait niet alleen maar op 1x continue daarnaast de audio doorvoer als je het in 7.1 surround doet trekt het ook veel meer bitrate dan gewoon 5.1 of lager. Dan nog de foutcorrectie erin. En dan praten we alleen nog maar over blueray blueray is niet het hoogste haalbaare native 1080P full HD
Je moet je ook bedenken dat op de ps3 verplicht games geinstalleerd moeten worden omdat de blueray niet alleen genoeg bitrate van de disk kan trekken om beeld te generen bij hi end games. En dat is precies mijn punt jij doet geen eerlijk statement omdat je de bitrate van de blueray + de birate die de hdd zelf genereert moet optellen. En dat blueray niet full HD is en bij lange na niet maximale is. En ps3 ondersteunt niet eens Full HD hardware matig maar gooit het omhoog met software dus is het hiazo al een lager bandbreete dan de xbox360 dus waar praten we over met je blueray?
Jij kan niks zeggen over de gebruikte bitrate tenzij jij het gemeten hebt, dus als jij mij ongelijk wil bewijzen meet de bitrate maar van een Full HD game die op 1080P loopt. En ik blijf bij me statement dat een kabeltje van 5 euro het dik af legt bij de microsoft kabel. Ook al zou een kabel van 400 euro over de top zijn dan is 1tje van 5 euro ver onder de top.
[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 03:39 ]
Verwijderd
Dure woorden als je zelf niet weet waarover je het hebt. En probeer voor de verandering eens leesbaar te posten of verzorg uw zinnen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 02:32:
Je denkt toch niet dat een hdmi kabel van 250 euro alleen maar gold plated is hoop ik he?En hou toch eens op met dat slappe gelul verschil tussen goedkope en duure kabels is de doorvoersnelheid en nog veel meer.
Gigabytes watte? Gigabytes per seconde? Gigabytes per jaar? En volgens uw cijfertjes hieronder gaat het over gigabits. Nu ja, als je zomaar raak lult kan ik je die nietsbetekende "onnauwkeurigheid" moeilijk kwalijk nemen, scheelt maar een factor 8 hoor...Goedkoopste zitten ver onder de 2.4gigabytes duurdere boven de 10.2gigabytes

Tuurlijk hoor, en dat haal je... waar vandaan? Je wil dus beweren dat blu ray 10 Gbit/seconde is?Voorbeeld 1:
- Transfer Rate: max. 10,2 Gbit/s (340 MHz)
http://www.redcoon.nl/ind...able_HDMI_1000_HDex_6mtr/
Een duurdere kabel kan 4x ( minimaal ) meer data aan dan de goedkope versies, en ja dat heb je wel nodig als je HD bekijkt en nog eens digitale surround audio boven de 2 wilt trekken. En dan ook nog iets wil overhouden voor toekomstige verbeteringen bandbreete. En misschien 7.1 audio of hoger
Hier twee verschillende bronnen:
tussen 36 en 72 Mbps
Data Transfer Rate: 36 to 48 MBPS (Megabits per Second) average
Niet helemaal hetzelfde, maar de grootte-orde lijkt me duidelijk. Ongeveer 300x verschil zeg maar...
En dat bepaal jij op basis van bovenstaande nonsens? Sterk. Het is er idd het topic niet voor, maar ik kan er niet tegen als iemand zo zeker van z'n stuk vanalles loopt rond te bazuinen zonder erover nagedacht te hebben en er dus foutieve info blijft staan...Hiermee hoop ik de hele discussie gesloten te hebben dat duurdre kabels geen functie hebben en je het niet merkt.
Zeker van?Want ja 1080P trekt wel 2.2 gigabytes en als je dan nog dolby suround over 5.1 of hoger wilt dan zit dat draadje meer dan vol.
Wie HDMI kabels koopt van 125 voor 2m, is niet goed bij z'n hoofd. 20 euro max, prima beeld. Kan allemaal best dat hij materiaalkundig zoveel hoogwaardiger is dan wat dan ook, maar als je er bottomline niets van ziet dan maakt het ook helemaal niets uit.En hou er rekening mee dat mijn goedkoopste kabel 125 euro was in de vergelijking, kun je nagaan wat die el cheapo's van 5 euro wel niet voor trieste bedoeling zijn. Dus ja het is wat meer dan alleen een goud randje er om heen die je toch niet ziet. En ik heb hier alleen maar de doorvoer snelheid genoemt er is nog veel meer voordelen ermee.
Het bewijst maar één ding: you bought the marketing bs. Goud wordt voor zover ik weet enkel gebruikt op de contacten om corrosie te vermijden, wat mogelijk is bij contact tussen twee verschillende metalen en bij apparatuur die vaak losgekoppeld wordt (stage stuff)
Om de 'feel' van exclusiviteit en value hoog te houden.Denk je nou echt dat je zonder reden zomaar een kabel die met goud geplaat is krijgt bij de xbox 360 elite, denk je dat microsoft zo graag duure kabeltjes zonder rede weggeeft bij zo'n concole? Denk het toch echt even niet dat geld kunnen ze dan wel beter besteden als een kabeltje van 5 euro voldoet.
Ik hoop dat die 18 in je nick niet slaat op leeftijd...

Als je verder wil discussiëren, hierboven zijn twee topics genoemd die ter zake doen, ga daar maar stoom afblazen over kabeltjes...
de rest van de dashboard is ineffeciente eyecandy
Ik weet dat je er 'illegaa' ook aan kan komen, maar ik wacht liever op de officiele update..
[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 15-11-2008 10:02 ]
Het is nu zo dat als je de xbox als extender gebruikt dat je dan geen divx films kan draaien terwijl je wel divx kan draaien al je gewoon via het dashboard de film bekijkt. Is dat in de update nu ook eindelijk verholpen?
Je weet dat het nog geen officiële update is en je vindt het vreemd dat je hem nog niet via Live hebt binnengekregen?Dennahz schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:00:
Wtf, ik heb die update nog niet gekregen? En speel vrijwel iedere dag SR2, dus verbonden met Live ben ik genoeg. Of mis ik iets en is het nog maar voor een select groepje...
Ik weet dat je er 'illegaa' ook aan kan komen, maar ik wacht liever op de officiele update..
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
(xbox is niet omgebouwd)
Verwijderd
dat kan niemand met zekerheid zeggen.monnick schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:08:
Als ik nu het nieuwe dashboard download en op CD-tje brand. Dan heb ik tot woensdag geen Live op mn Xbox (toch?) maar krijg ik na woensdag dan wel weer de nodige updates en kan ik dan direct weer op Live e.d.?
(xbox is niet omgebouwd)
ik zat er zelf ook over te denken, maar de gedachte dat ik misschien helemaal niet meer op internet kan komen en dus ook niet de originele update kan binnenhalen vind ik niet zon prettig idee. Die laatste vijf dagen kan ik dan ook nog wel even wachten
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 11:21 ]
heb het eind september/begin oktober opgestuurddangerpaki schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 09:46:
kunnen de mensen die hun cashback hebben gehad misschien ook vertellen wanneer ze ongeveer hun formulieren op hadden gestuurd? heb namelijk nog steeds niets gestort gekregen.
Ik heb al jaren een USA xbox live account als hoofdaccount en dus ook een usa dashboard (dus connect naar amerikaanse servers).Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:15:
[...]
Multiplayer gebeurt hiazo eerst via xbox live platform eerst, daarna zoekt hij pas de gameservers op als die er al zijn en niet uitbesteed zijn aan microsoft game studio's. Daarnaast het gaat om de core niet om games. Mijn xbox zocht via america naar europe verbinding om online te komen. Ik had ook europese inhoud lijkt me logies ik heb hem in europa gekocht. En er was geen mogenlijkheid voor mij om even naar de americaanse servers te springen en daar is ook geen update voor ja ik gezocht gebeld gevraagt maar ik kon hun inhoud niet krijgen
Betreft het commentaar op de services van live, die zijn gewoon snel hoor? Zijn geen service onderbrekingen heb zelf een traceroute gedaan en niemand hier "connected by kpn" ondervindt problemen. Zijn jullie kabel gebruikers die last hebben van spitsuurtje xD? Wordt tegenwoordig standaard bij de kabel in de file staan met je internet xD
Ongeacht of ik ntsj, ntsc-j of pal games speel, speel ik toch meestal met europeanen omdat als ik connect door xbox live hij die servers voor mij kiest als servers met de laagste ping omdat ik gewoon in nederland woon.
Spelen tegen mensen die een pal account hebben is dus ook geen probleem.
De enige keer wanneer je een probleme zou kunnen hebben is bijvoorbeeld bij army of 2 (EA) waarbij EA besloten heeft dat de pal disc niet tegen de ntsc disc kan spelen.
Verder maakt het niets uit van waar of met wat voor xbox je naar live connect. Live zoekt globaal naar games met een lage latency tenzij de game ontwikkelaar het specifiek anders doet.
De 40,- euro Cashback van Microsoft loopt als ik het goed gelezen heb tot en met 31 December 2008.
Kan je nu ook maar tot en 31 December 2008, je 40 euro terugvragen of kan je de bon ook nog half januari opsturen, met het bewijs een bonnetje dat de Xbox voor of op 31 December is aangeschaft. En je 40 euro terug vragen?
www.xbox.com/geldterugPSP123 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:36:
Hallo,
De 40,- euro Cashback van Microsoft loopt als ik het goed gelezen heb tot en met 31 December 2008.
Kan je nu ook maar tot en 31 December 2008, je 40 euro terugvragen of kan je de bon ook nog half januari opsturen, met het bewijs een bonnetje dat de Xbox voor of op 31 December is aangeschaft. En je 40 euro terug vragen?
Deze promotie is geldig vanaf 19 september t/m 31 december 2008 en geldt alleen voor consoles waarvan de verpakking is voorzien van de speciale actiesticker en die zijn aangekocht bij één van de deelnemende winkels. Alle aanvragen moeten uiterlijk vier weken na aankoop van de console zijn ontvangen.
dank, dan zal het bij nog wel effe duren denk ik, heb het pas halverwege oktober opgestuurdsilverfaustx schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:28:
[...]
heb het eind september/begin oktober opgestuurd
Tijdens het Horden ben ik met mijn 4 party members gedurende de nacht wel drie keer van het netwerk geschopt. En dan ook allemaal tegelijk. "disconnected from xbox live". We konden allemaal wel gewoon reconnecten, maar apart was het zeker wel. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de NXE beta uitrol denk ik ?
Verwijderd
Maar het is bekend en wordt aan gewerkt.
http://www.gamed.nl/view/50824
Maakt mij niet zoveel uit.. gaat om veel servers. Zal wel veel werk zijn.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
bepaalde folders zijn n zooitje en online links werken niet allemaal
Nu is de vraag, is het met de nieuwe update daadwerkelijk mogelijk om de 1680x1050 resolutie te kiezen?
Verwijderd
jahDenDries schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:45:
Ben van plan om ook een 360 te kopen![]()
Nu is de vraag, is het met de nieuwe update daadwerkelijk mogelijk om de 1680x1050 resolutie te kiezen?
Als dat is om gedownloade games te spelen, je verdiende loonb4rt_NL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:13:
Achjee, gister mijn 2e 360 een rrod. 3e xdoos is al onderweg. jammer dat ik alles mod aan koeling en firmware waardoor mn garantie niet meer telkens geld.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb je de XClamp-fix geprobeerd? Heb er zelf ook eentje mee gerepareerd en die ben ik nu aan het casemodden. Komt natuurlijk ook extra koeling in. En dan maar eens kijken hoe lang hij blijft werken.b4rt_NL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:49:
backups spelen, al mn originele games mogen niet bekrast worden
Ik kan nu niet eens connecten met live... Wat ik ook probeer. Connection test doet alles goed behalve connecten met liveKen. schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:17:
Was Live ook zo lekker brak bij jullie vannacht ?
Tijdens het Horden ben ik met mijn 4 party members gedurende de nacht wel drie keer van het netwerk geschopt. En dan ook allemaal tegelijk. "disconnected from xbox live". We konden allemaal wel gewoon reconnecten, maar apart was het zeker wel. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de NXE beta uitrol denk ik ?
Lekker dan:
http://support.xbox.com/support/en/us/xbox/xboxstatus.aspx
[ Voor 5% gewijzigd door Kaasje123 op 15-11-2008 18:58 ]
Nee, ik dacht dat de update wellicht al gereleased was omdat ik er zoveel mensen over zie praten. Blijkbaar nog 5 dagen dan... ben benieuwd! Eindelijk echt 1680x1050 spelen.Marzman schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:29:
[...]
Je weet dat het nog geen officiële update is en je vindt het vreemd dat je hem nog niet via Live hebt binnengekregen?
Sowieso ga je geen 1680x1050 spelenDennahz schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:35:
[...]
Nee, ik dacht dat de update wellicht al gereleased was omdat ik er zoveel mensen over zie praten. Blijkbaar nog 5 dagen dan... ben benieuwd! Eindelijk echt 1680x1050 spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 15-11-2008 19:51 ]
Ja die update komt woensdag maar weet niet hoelaatmonnick schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:48:
De update komt woensdag toch?
Verwijderd
Das waar heb ik zelf ook last van, alleen kon je bij andere resoluties wel stretchen en dat kan bij deze niet helaasPWM schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:48:
[...]
Sowieso ga je geen 1680x1050 spelenDe Xbox blijft in een 16:9 formaat renderen, dat kan ook niet anders, hij kan er moeilijk beeld bij gaan verzinnen dat er niet is
De Xbox geeft je dus een kleine zwarte balk, maar zorgt er dus wel voor dat de verhouding goed is
Je speelt dus daadwerkelijk 1680x950 (o.i.d.), met een kleine balk
Dat bedoel ik. Ik strecth nu het beeld ook al dus die lichte uit verhoudingen ben ik wel gewend. Gaar dat je met die resolutie weer niet kan stretchen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:02:
[...]
Das waar heb ik zelf ook last van, alleen kon je bij andere resoluties wel stretchen en dat kan bij deze niet helaas

Verwijderd
Volgens mij is MS aan de servers aan het sleutelen ivm de update van komende woensdagVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:07:
Heeft Live het zo moeilijk door gears2 of heeft dat met die NXE update te maken? Gisternacht werd ik een paar keer gedisconnect en net ook weer en nu doet gears2 niks meer online..
[edit]
Gezien dit bericht van Major Nelson lijkt het erop dat het toch een 'gewone' storing is
[ Voor 20% gewijzigd door BM op 15-11-2008 22:53 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Ik vindt wel dat er een beetje over overdreven wordt hier, PANIEK de servers hebben wat problemen, iters noemen dit busniss as usual. En wees blij dat het maar af en toe een disconnect is en dat de service niet op zijn gat ligt. Kennelijk is het wel serieus probleem en dat de service dan nog online blijft is juist applausje waard van de iters daar bij microsoft.BM schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:51:
[...]
Volgens mij is MS aan de servers aan het sleutelen ivm de update van komende woensdag
[edit]
Gezien dit bericht van Major Nelson lijkt het erop dat het toch een 'gewone' storing is
Gelijk ban hammer flames, klagen oh wat erg. Het is erg netjes dat het zo weinig gebeurt en de uptime is nogsteeds 99,99% als de afgelopen 3 jaar bekijkt soo STOP MET COMPLANING en heb geduld.
A: Dat maak ik zelf nog wel uit of ik ergens over klaag of niet.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:56:
[...]
nogsteeds 99,99% als de afgelopen 3 jaar bekijkt soo STOP MET COMPLANING en heb geduld.
B: Ik betaal voor service dus mag ik die ook verwachten
C: 99.99% is natuurlijk onzin en dat weet je zelf ook. Denk maar eens aan december vorig jaar. Toen kreeg iedereen een gratis arcade game ter compensatie voor het slechte functioneren van live.
Ik zie geen patroon, geen logica. Het lijkt random, het komt en gaat. Heeft iemand misschen een vergelijkbaar probleem?
Bij sommige monitors is audio via hdmi stuk door de NXE-beta update, bij mn ilyama E2403WS werkt het momenteel niet (en wel voor de update).Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 02:32:
[...]
Er is wel audio over HDMI is geen bug van NXE werkt prima.
Frag_Zero
Verwijderd
100% = 365 dagen online, 36,5 dagen = 10% : 10 = 1% = 3,65 dagen. Dan praten we over OFFLINE gedeeltelijke service is gedeeltelijke service maar niet downtime dus nee het is geen onzin problemen nu kun je ook niet als downtime ervaren omdat de service niet onderbroken is voor iedereen het raakt een specifieke groep.Kaasje123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:01:
[...]
A: Dat maak ik zelf nog wel uit of ik ergens over klaag of niet.
B: Ik betaal voor service dus mag ik die ook verwachten
C: 99.99% is natuurlijk onzin en dat weet je zelf ook. Denk maar eens aan december vorig jaar. Toen kreeg iedereen een gratis arcade game ter compensatie voor het slechte functioneren van live.
Als je betaalt mag je iets verwachten inderdaad maar wel in de redelijke zin en microsoft is meer dan redelijk dan welke andere netwerk provider dan ook. Je een cadeau geven omdat de service niet optimaal werkte is meer een aardigheidje dan een norm. Jij eist veel teveel voor wat jij betaald, jij valt onder shared network hosting je betaalt een miniscul gedrag en jij verwacht op de eerste rij te zitten en dat zit je ook na web standaarden voor een bedrag wat eigenlijk 100x zo hoog zou moeten zijn voor dezelfde kwaliteit als we de web wereld standaarden weer naleven.
Dus onzin nee is het niet puur feit, een service voor duizenden altijd 100% stabiel laten draaien is niet mogenlijk en toch behalen ze die standaard wel. Dat het soms 1x in jaar fout gaat en dat je dan er over zijkt das gewoon zwakzinnigheid. Ja nou vorig jaar ging het mis ja dat was een jaar geleden ja en dan nu nog over klagen en als voorbeeld erbij halen das gewoon onredelijk.
Je betaalt maar paar euro per maand en je krijgt service op een niveau wat elke andere IT dienstleveraar meer dan 30x zoveel voor zou vragen dus wees is wat meer realisties en wees blij dat je zulke geweldige service voor zo'n klein bedrag krijgt. Als we optellen goedkoopste xbox kost 150 euro + 60 euro voor 1 jaar live en dan doe niet goedkoopste expres dan zitten we op 210 euro.
Weet je wat ik betaal voor mijn kpn lijn met garantie nooit meer downtime dan 4 uur? Meer dan 600 euro per maand word je nu wakker? Jij zit op zelfde dienstniveau als mij voor een bedrag wat 1/400 ste of meer ervan is.
heb geen zin om veel te typen, maar je hele berichtje zit best wel crap in, hoewel je een kleine point hebt is er wel meer shit die 99.9% uptime garanderen en ook 100% up zijn die ook weinig kosten... xbox live is geen verbinding met inet maar een connectie naar servers dus die prijzen moet je ook niet vergelijken... kijk eens naar bv een google apps, had dus weinig zin om te typen maar in t kort das iets waar commerciele belangen bij zijn (dus duurder), inclusief applicaties, 25gb storage ofzo en kost ook niet bijster veel... anyway ben t ermee eens dat t niet erg duur is daarentegen is t niet iets geweldig unieks ofzo zoals jij doet voorkomen...Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:54:
[...]
100% = 365 dagen online, 36,5 dagen = 10% : 10 = 1% = 3,65 dagen. Dan praten we over OFFLINE gedeeltelijke service is gedeeltelijke service maar niet downtime dus nee het is geen onzin problemen nu kun je ook niet als downtime ervaren omdat de service niet onderbroken is voor iedereen het raakt een specifieke groep.
Als je betaalt mag je iets verwachten inderdaad maar wel in de redelijke zin en microsoft is meer dan redelijk dan welke andere netwerk provider dan ook. Je een cadeau geven omdat de service niet optimaal werkte is meer een aardigheidje dan een norm. Jij eist veel teveel voor wat jij betaald, jij valt onder shared network hosting je betaalt een miniscul gedrag en jij verwacht op de eerste rij te zitten en dat zit je ook na web standaarden voor een bedrag wat eigenlijk 100x zo hoog zou moeten zijn voor dezelfde kwaliteit als we de web wereld standaarden weer naleven.
Dus onzin nee is het niet puur feit, een service voor duizenden altijd 100% stabiel laten draaien is niet mogenlijk en toch behalen ze die standaard wel. Dat het soms 1x in jaar fout gaat en dat je dan er over zijkt das gewoon zwakzinnigheid. Ja nou vorig jaar ging het mis ja dat was een jaar geleden ja en dan nu nog over klagen en als voorbeeld erbij halen das gewoon onredelijk.
Je betaalt maar paar euro per maand en je krijgt service op een niveau wat elke andere IT dienstleveraar meer dan 30x zoveel voor zou vragen dus wees is wat meer realisties en wees blij dat je zulke geweldige service voor zo'n klein bedrag krijgt. Als we optellen goedkoopste xbox kost 150 euro + 60 euro voor 1 jaar live en dan doe niet goedkoopste expres dan zitten we op 210 euro.
Weet je wat ik betaal voor mijn kpn lijn met garantie nooit meer downtime dan 4 uur? Meer dan 600 euro per maand word je nu wakker? Jij zit op zelfde dienstniveau als mij voor een bedrag wat 1/400 ste of meer ervan is.
Verwijderd
Ik denk dat je zelf wat meer moet verdiepen in wat microsoft precies doet met zijn live platform, het doet niks anders dan wat jouw internet provider doet hoor. Jouw provider maakt gedeeltelijk de verbinding naar hun servers mogenlijk. En vanuit daar doet microsoft de rest met hun live networking servers. Ze doen precies zelfde als een isp alleen zit er een ander hoesje omheen maar er is precies zelfde hardware voor nodig wordt alleen andere software toegepast.Snowdog schreef op zondag 16 november 2008 @ 02:08:
[...]
heb geen zin om veel te typen, maar je hele berichtje zit best wel crap in, hoewel je een kleine point hebt is er wel meer shit die 99.9% uptime garanderen en ook 100% up zijn die ook weinig kosten... xbox live is geen verbinding met inet maar een connectie naar servers dus die prijzen moet je ook niet vergelijken... kijk eens naar bv een google apps, had dus weinig zin om te typen maar in t kort das iets waar commerciele belangen bij zijn (dus duurder), inclusief applicaties, 25gb storage ofzo en kost ook niet bijster veel... anyway ben t ermee eens dat t niet erg duur is daarentegen is t niet iets geweldig unieks ofzo zoals jij doet voorkomen...
Inderdaad je hebt gelijk er zijn er wel meer die dat garanderen, leuke van dat is, ook al halen ze het niet dan geven ze je gewoon die 4 euro die je er voor betaalt hebt gewoon teruggeven en voorderest lachen ze je uit. 25 gigabyte mag misschien niet veel lijken maar hoeveel mensen gebruiken die service laten we 1miljoen zeggen voor gemak. 25 miljoen gigabyte aan data storage nodig heb jij enige idee wat voor massief datacenter park je daarvoor nodig hebt? En dat nog met een factor 2 minimaal om het redundent te maken.
En geen enkele cheap ass providers haalt de kwaliteit stabiliteit en snelheid die microsoft bied, ik heb mezelf er in verdiept dus ik weet wel het een en ander van die 4 euro hosts, veel te volle servers, false beloftes, en gebruik je te veel wordt je er direct afgetrapt zonder pardon en wijzen ze je maar naar de tos.
Microsoft geeft jouw wel 1ste rangs kaartje, andere providers claimen het maar geven je een nep kaartje en als je in de problemen komt succes ermee binnen 24 uur zal zeker niet opgelost zijn als niet uit zichzelf opgelost kan worden.
En microsoft heeft datacenters, jouw provider heeft die ook ook wel wijkcentrales genoemt die zijn connected aan de datacenters en backbones van de wereld gues what. Microsoft doet precies het zelfde zodat jij verbinding met hun kan maken. Het is precies hetzelfde en wat meer dan alleen een patch true netwerkje. En als niet geweldig is en uniek noem mij 1 gelijkwaardig voorbeeld dat de miljoenen terabytes trekt die live trekt. Google kun je wel noemen maar die laat jouw niet 24/7 HD video's downloaden demo's games van 4 a 5 gig uitbreiding updates etc. Onderschat het niet.
k nice net heel bericht zitten typen maar gign wat mis ofzoVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 02:50:
[...]
Ik denk dat je zelf wat meer moet verdiepen in wat microsoft precies doet met zijn live platform, het doet niks anders dan wat jouw internet provider doet hoor. Jouw provider maakt gedeeltelijk de verbinding naar hun servers mogenlijk. En vanuit daar doet microsoft de rest met hun live networking servers. Ze doen precies zelfde als een isp alleen zit er een ander hoesje omheen maar er is precies zelfde hardware voor nodig wordt alleen andere software toegepast.
Inderdaad je hebt gelijk er zijn er wel meer die dat garanderen, leuke van dat is, ook al halen ze het niet dan geven ze je gewoon die 4 euro die je er voor betaalt hebt gewoon teruggeven en voorderest lachen ze je uit. 25 gigabyte mag misschien niet veel lijken maar hoeveel mensen gebruiken die service laten we 1miljoen zeggen voor gemak. 25 miljoen gigabyte aan data storage nodig heb jij enige idee wat voor massief datacenter park je daarvoor nodig hebt? En dat nog met een factor 2 minimaal om het redundent te maken.
En geen enkele cheap ass providers haalt de kwaliteit stabiliteit en snelheid die microsoft bied, ik heb mezelf er in verdiept dus ik weet wel het een en ander van die 4 euro hosts, veel te volle servers, false beloftes, en gebruik je te veel wordt je er direct afgetrapt zonder pardon en wijzen ze je maar naar de tos.
Microsoft geeft jouw wel 1ste rangs kaartje, andere providers claimen het maar geven je een nep kaartje en als je in de problemen komt succes ermee binnen 24 uur zal zeker niet opgelost zijn als niet uit zichzelf opgelost kan worden.
En microsoft heeft datacenters, jouw provider heeft die ook ook wel wijkcentrales genoemt die zijn connected aan de datacenters en backbones van de wereld gues what. Microsoft doet precies het zelfde zodat jij verbinding met hun kan maken. Het is precies hetzelfde en wat meer dan alleen een patch true netwerkje. En als niet geweldig is en uniek noem mij 1 gelijkwaardig voorbeeld dat de miljoenen terabytes trekt die live trekt. Google kun je wel noemen maar die laat jouw niet 24/7 HD video's downloaden demo's games van 4 a 5 gig uitbreiding updates etc. Onderschat het niet.
anyway bottomline is bij een google apps moet die data dus echt redundant staan waar daar kan je niet ff aankomen met 'oh sorry al je bedrijfsdata is nu gone' dus dat is idd wel aantal keren redundant opgeslagen...
google heb 45 datacentres wereldwijd ofzo dus dan wil dat wel, maja denk ook dat google in zn totaliteit heel wat meer dataverkeer heeft dan xblive (weet t wel zeker -_-)
verder weet ik nie zoveel van xblive, aangezien ik nog geen 360 heb, maar neem aan dat er ook wel reclame opstaat wat ook weer beetje kosten dekt. Verder vraag ik me af of je ook je eigen ruimte hebt om zooi te uploaden? if so is daarop ook gegarandeerd dat dit niet verloren kan gaan?
ander puntje wat ik nog wilde melden is dat ISP en MS heel groot verschil maakt, jou lijn naar inet is heel stuk maar 1 lijn, als daar wat mee aan de hand is is dr dus al dik probleem. Dat is heel anders dan een verbinding met live dat iets minder afhankelijk is -_-
verder viel me op dat je nu al over 4 euro hosts hebt terwijl je in je 1e post over 100en keren duurder hebt, zo goedkoop is live nou ook weer niet volgens mij? blijkt wel dat je zelf ook wel inziet dat je enigzins overdreven hebt -_-
Zie het als ISP legt de weg aan, en jij kan via die weg naar xbox live hun servers rijden om pakketje op te halen of af te geven. Voor dat pakketje moet je betalen anders krijg je hem niet mee, en kan ook storing zijn dat er geen pakketjes kan afhalen of afgeven.
[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 16-11-2008 03:31 ]
Verwijderd
Isp legt de weg in nederland aan en betaald zelf om aangesloten te worden door andere datacentra's over de gehele wereld. De isp legt de verbinding maar live zelf legt de verbinding binnen hun eigen netwerk. In hun eigen datacentra's en aansluitingen jij insinueert dat 1 isp de gehele IT infrastructuur bezit en alles regelt dat is helemaal niet waar ze regelen alleen hun eigen netwerk de rest is buiten hun macht of beheer. En dat doet microsoft ook Zij zijn heer en meester op hun eigen netwerk. Een isp mag dan wel een langere weg leggen dan xbox live maar het life platform doet precies hetzelfde principe.mad_max234 schreef op zondag 16 november 2008 @ 03:27:
IPS doet uiteraad iets heel anders dan xboxlive, xboxlive kan je beter vergelijken met tweakers zijn servers, IPS verzorgt de verbinding naar de servers, en dat doet xboxlive totaal niet die maakt juist gebruik van die verbinding die de ISP beschikbaar stelt. Net sla de ISP zorgt dat jou pc met de srevers van tweakers kan praten.
Zie het als ISP legt de weg aan, en jij kan via die weg naar xbox live hun servers rijden om pakketje op te halen of af te geven. Voor dat pakketje moet je betalen anders krijg je hem niet mee, en kan ook storing zijn dat er geen pakketjes kan afhalen of afgeven.De weg word ook niet voor niks gelegd, moet ook betaald worden.
Loop de mall binnen, Laat de act met dat domme wief met die poedel over me heen komen en loop naar boven. zie de couch waar je kan saven. Ik save em. Speel daarna verder. Red een man en vrouw op het dak, Vind een andere fotograaf. Haal 2 achievements. Grasmaai wat zombiers. Haal net een shootout niet met een Gringo op een balkon. Loop terug naar de couch.
Ben ondertussen 3 kwartier verder. Die grafsavegame is niets waard. Begin gewoon weer met de hintro. Het is toch niet zo'n grafspel?? Wat gaat er mis?
Verwijderd
Wat zijn goede manieren om ouwe spellen zoals GoW1, Assassin's Creed, Bioshock etc. goedkoop binnen te halen? Hebben mensen goede ervaringen met Marktplaats? Of importeren via buitenlandse sites?
Ik zou idd gewoon rond kijken op Marktplaats en gewoon de aanbiedingen van speelgoed zaken of cd winkels in de gaten houden..Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 09:03:
Ik ga deze week mijn eerste 360 kopen, en heb dus nog een grote stapel spellen in te halen, tot 3 jaar terug.
Wat zijn goede manieren om ouwe spellen zoals GoW1, Assassin's Creed, Bioshock etc. goedkoop binnen te halen? Hebben mensen goede ervaringen met Marktplaats? Of importeren via buitenlandse sites?
http://revver.com/video/610949/lian-li-xbox-360-case/
ziet echt vet uit en nu mooi 120mm led fen er in
http://www.crunchgear.com...iy-xbox-360-case-pc-xb01/
http://www.bit-tech.net/n...case-is-just-weeks-away/1
[ Voor 31% gewijzigd door Motaro op 16-11-2008 10:21 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
KPNVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:54:
[...]

En dan zei ik al IK maak uit waar ik wel of niet over klaag. Het is een consumentenrecht simpel zat toch? Als ik vind dat Live niet lekker werkt dan klaag ik daar (terecht) over.
[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 16-11-2008 10:50 ]
Dat is nou juist de essentie van het spel. De aparte manier van saven zorgt voor de extra spanning en laat je 2 keer nadenken voor je een keuze maakt. Heb je iets fout gedaan? Jammer, maar het is onherstelbaar fout gegaan.scorelord schreef op zondag 16 november 2008 @ 08:55:
Even een vraagje over Dead Rising. Ik heb de classics versie via Markplaats op de kop getikt. Ik heb wat problemen met de savegame.
spoiler: spoilerSave em.Eerst vlieg je met een helicopter waarbij je alleen wat foto's kan maken. Done.
Loop de mall binnen, Laat de act met dat domme wief met die poedel over me heen komen en loop naar boven. zie de couch waar je kan saven. Ik save em. Speel daarna verder. Red een man en vrouw op het dak, Vind een andere fotograaf. Haal 2 achievements. Grasmaai wat zombiers. Haal net een shootout niet met een Gringo op een balkon. Loop terug naar de couch.
Ben ondertussen 3 kwartier verder. Die grafsavegame is niets waard. Begin gewoon weer met de hintro. Het is toch niet zo'n grafspel?? Wat gaat er mis?
Het is dan ook niet biujzonmder dat je 3x opnieuw moet beginnen. Je zult ook merken dat je je experience points mee neemt als je een nieuwe game start. Je kan ook eerst de achievement zombie genocider doen dan ben je geheid level 50 krijg je een megaman gun tot je beschikking en speel je het spel zonder enig probleem zo uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Kaasje123 op 16-11-2008 10:54 ]
Klinkt alsof je voor Save & quit (of iets wat daarop lijkt) kiest.scorelord schreef op zondag 16 november 2008 @ 08:55:
Even een vraagje over Dead Rising. Ik heb de classics versie via Markplaats op de kop getikt. Ik heb wat problemen met de savegame.
spoiler: spoilerSave em.Eerst vlieg je met een helicopter waarbij je alleen wat foto's kan maken. Done.
Dan save je je level, en quit je vervolgens je huidige game om weer helemaal opnieuw te kunnen beginnen met Frank op hetzelfde level als in je oude game.
Je moet altijd alleen saven, en als je wilt stoppen met het spel zonder helemaal opnieuw te beginnen kan je simpelweg de xbox uitzetten of mbv de xbox-button terug gaan naar het dashboard.
Ik ben van plan om een Xbox 360 te kopen, zeker nu ze zo goedkoop zijn.
Nu krijg je Lego en Kungfu panda er gratis bij.
Weten jullie misschien al wat meer of er nog leuke bundels uitkomen?? Bijvoorbeeld Xbox 360 en Guitar Hero World Tour bundel. Of een bundel met gratis Forza 2.
Het zou zonden zijn als ik die dan net misloop.
alsje een snelle verbinding wilt wel das gewoon rete duur ook bij xs4all -_-Kaasje123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:49:
[...]
KPNJe hebt mag ik toch hopen geen downtime gehad van het jaar toen er een landelijke storing was in mei waarvan het letterlijk dagen duurde voordat deze volledig was opgelost? Want ja ook zakelijke lijnen lagen eruit. 600€
Dan zeggen ze dat XS4all duur is. No way dat je dat hoeft te betalen bij xs4all voor zulke garanties.
En dan zei ik al IK maak uit waar ik wel of niet over klaag. Het is een consumentenrecht simpel zat toch? Als ik vind dat Live niet lekker werkt dan klaag ik daar (terecht) over.
Microsoft wordt gul in VS, Canada en VK
Op 19 november lanceert Microsoft de New Xbox Experience wat Microsoft grootschalig wil vieren in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk.
Microsoft organiseert tussen 19 en 23 november een loterij op de Xbox Live Marketplace. Inwoners van de VS, het Verenigd Koninkrijk en Canada die in die periode items kopen en de Download & Win Gamer Picture downloaden, mogen meedingen naar de grote prijs van de loterij: een half miljoen Microsoft punten. De gelukkige winnaar zal met gemak elk item op de Xbox Live Marketplace kunnen kopen.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Prachtig systeem dat Xbox Live hoor, alleen jammer dat zoveel content en acties niet wereldwijd beschikbaar komen.
Zo snap ik nu nog steeds niet waarom wij (EU) bij de vorige dashboardupdate de optie 'Inside Xbox' niet gekregen hebben.
Heb het toentertijd wel eens bekeken via US account, en vond het best leuk om zo van die korte nieuwsflitsen te krijgen. Kon ook niet zien waarom dat hier niet zou kunnen.
Dit itt bijvoorbeeld de videostore, daarvan snap ik dat het rechten-technisch lastig ligt.
Maar goed, we accepteren het maar
Xbox
[ Voor 44% gewijzigd door Rockvee2 op 16-11-2008 12:12 ]
Voor de rest lopen wij redelijk gewoon mee. Kijk bijvoorbeeld naar demo's en beta's, die zijn gewoon ook altijd voor de EU. De NXE preview en dat soort dingen zie je dus hier ook terugkomen. DLC is gewoon ook overal hetzelfde. Releasedates zijn hetzelfde in de US en de EU (3 dagen o.i.d. speling).
Reden om dit soort dingen bijvoorbeeld niet in Nederland (of Europa) te doen is misschien wat onverwacht
Ik lig niet wakker van prijsvragen, geef mij maar games
6000,-Rockvee2 schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:11:
Wat moet je doen met 500.000 Microsoft points. Dat is 500 euro ongeveer.
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 16-11-2008 12:20 ]
Mee eens, vergeleken met Nintendo gaat Microsoft heel goed met Europa om en releaset toptitels gewoon tegelijkertijd en geeft ons ongeveer hetzelfde als andere werelddelen.PWM schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:16:
Ik vind het wel meevallen op de 360, ook in vergelijking met andere consoles. Het enige wat wij echt missen is de Video Marketplace, en dat is balen. Echter, zoals je zegt, dat is ook een te verklaren issue.
[...]
Bij mij klopt hij nog niet helemaal. Mijn hoofd is wel correct, maar het shirt wat ik aan heb heb ik nog nooit gezien, en ik kan het niet eens selecteren in het dashboard. Ik heb juist een vet cool pak aan

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 16-11-2008 14:12 ]
zal je verbazen. een vriend van mij had ook een rrod, en wou de fix van internet proberen en had zn seal eraf gehaald stuurde dat ding op en kreeg gewoon een nieuwe. zou het gewoon proberen. rrod is namelijk een erkend probleem waarvan bekend is dat dit niets te maken heeft met het wel of niet openen van je xboxb4rt_NL schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:13:
Achjee, gister mijn 2e 360 een rrod. 3e xdoos is al onderweg. jammer dat ik alles mod aan koeling en firmware waardoor mn garantie niet meer telkens geld.
Ik zag gisteren wel een GoW2 pack bij de Media Markt liggen. Voor zover ik weet komen er een aantal van die packs oa met Call of Duty 5. Guitar Hero en Forza 2 kun je vergeten. Als standalone spel is Guitar Hero al duur zat en dus niet aantrekkelijk om bij een bundel te stoppen. Forza 2 is al te oud om nu nog in een pack te stoppen. Dat pack is er een tijd geleden al geweest.PSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:35:
Hallo,
Ik ben van plan om een Xbox 360 te kopen, zeker nu ze zo goedkoop zijn.
Nu krijg je Lego en Kungfu panda er gratis bij.
Weten jullie misschien al wat meer of er nog leuke bundels uitkomen?? Bijvoorbeeld Xbox 360 en Guitar Hero World Tour bundel. Of een bundel met gratis Forza 2.
Het zou zonden zijn als ik die dan net misloop.
uhm...
- Xbox 360 Elite 120GB (Lego Indiana Jones/KungFu Panda) - 299.00 Euros
- Xbox 360 Pro 60GB (Lego Indiana Jones/KungFu Panda) - 239.00 Euros
- Xbox 360 Arcade (Sega Superstar Tennis + XBLA games) - 179.00 Euros
- Xbox 360 Pro 60GB (Pro Evolution Soccer 2009) - 279.00 Euros
- Xbox 360 Pro 60GB (Gears of War 2) - 269.00 Euros
- Xbox 360 Pro 60GB (Quantum of Solace) - 269.00 Euros
- Xbox 360 Pro 60GB (Tomb Raider: Underworld + 1200 MS Points) - 269.00 Euros
- Xbox 360 Pro 60GB (Prince of Persia) - 269.00 Euros
Alleen al voor de doos zou je deze kopen

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 16-11-2008 14:01 ]
Waar, als ik vragen mag? (Sorry, ik kan de PM functie niet vinden.)Rockvee2 schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:11:
Ik heb sinds gisteren ook een Xbox 360 supersize pack voor 240 euro op te kop geslagen. Erg leuke console
[ Voor 7% gewijzigd door Cache op 16-11-2008 14:36 ]
Hij was te koop bij Xboxhome.nl maar helaas uitverkocht, maar je kan het hier proberenCache schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:35:
[...]
Waar, als ik vragen mag? (Sorry, ik kan de PM functie niet vinden.)
http://www.gcshop.nl/product.php?id=9105 (wel levertijd van 1-2 weken)
Bij de plaatselijke MusicStore kan je deze superpacks nog vinden.Cache schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:35:
[...]
als je ff 2 pagina's terug kijkt ofzo zie je ook dat ze hem bij 12game.com nog hebben *_*Cache schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:35:
[...]
Verwijderd
Wat is het verschil tussen de Falcon en een gewone Xbox 360 Pro??Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:38:
Voor de mensen die een supersize pack gekocht hebben: welk lotnummer Xbox hebben jullie gekregen? Zijn dat allemaal Falcons, of ook nog oudere versies?
Hoe kan je dit zien ?? alvast bedanktVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:38:
Voor de mensen die een supersize pack gekocht hebben: welk lotnummer Xbox hebben jullie gekregen? Zijn dat allemaal Falcons, of ook nog oudere versies?
Heb je het Superpack ook voor de Elite?Cache schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:35:
[...]
Niks, de Pro is een Falcon. Falcon is het moederbord wat nieuw is, met wat minder stroomverbruik en warmte.PSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:46:
[...]
Wat is het verschil tussen de Falcon en een gewone Xbox 360 Pro??
Ik heb 2 Superpacks gekocht voor vrienden, beide gewoon Falcons. Er is geen oude voorraad meer, dus dat is makkelijk.
Verwijderd
Dan moet je bij het serienummer naar de laatste vijf cijfers kijken, en dan wel naar de eerste drie daarvan. Dat is het zogenaamde lotnummer van de Xbox, dus de lichting. Als die drie cijfers 825 of hoger zijn, is het een Falcon. Dus voor Falcons is het serienummer: .....825xx en hoger
Er is helaas geen supersize pack voor de Elite, die zou ik ook wel graag willen... Ik hou nou eenmaal van zwart.
Heb je die 120 GB HD bij een Elite echt nodig? Is er dan wel ergens een pakket te krijgen met de Elite, kungfu,lego, PGR4 en gears of war?Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:21:
[...]
Dan moet je bij het serienummer naar de laatste vijf cijfers kijken, en dan wel naar de eerste drie daarvan. Dat is het zogenaamde lotnummer van de Xbox, dus de lichting. Als die drie cijfers 825 of hoger zijn, is het een Falcon. Dus voor Falcons is het serienummer: .....825xx en hoger
Er is helaas geen supersize pack voor de Elite, die zou ik ook wel graag willen... Ik hou nou eenmaal van zwart.
En klopt het dat je binnenkort de games van de 360 ook op je HD kan installeren zodat de disc bespaart blijft van krassen? En snellere laadtijden natuurlijk!
[ Voor 10% gewijzigd door PSP123 op 16-11-2008 16:30 ]
Verwijderd
Dat ligt er natuurlijk maar aan, maar ik denk dat 60 GB voor veel mensen ook genoeg zal zijn.PSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:28:
[...]
Heb je die 120 GB HD bij een Elite echt nodig? Is er dan wel ergens een pakket te krijgen met de Elite, kungfu,lego, PGR4 en gears of war?
Klopt! Morgen komt de New Xbox Experience uit; dat is een van de verbeteringen.En klopt het dat je binnenkort de games van de 360 ook op je HD kan installeren zodat de disc bespaart blijft van krassen? En snellere laadtijden natuurlijk!
Als het vandaag dinsdag was, zou hij morgen inderdaad uitkomenVerwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:34:
Klopt! Morgen komt de New Xbox Experience uit; dat is een van de verbeteringen.
Ik neem aan, dat de orginele disc er dan toch in moet zitten, als is het geinstalleerd op de HD.Klopt! Morgen komt de New Xbox Experience uit; dat is een van de verbeteringen.
Draait de disc ubehaupt dan niet meer als je het spel op de hd heb geinstalleerd?
Hoeveel Xbox 360 spellen kan je ongeveer installeren op een 60 GB Hardeschijf?
Verwijderd
dat is onzin die worden al sinds vorig jaar gemaakt. Als je naar de winkel stapt heb je gewoon 100% zeker een falcon, maakt niet uit welke je koopt.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:21:
[...]
als je straks 5 games of meer op je HD wilt opslaan is het wel een vereiste 120GB. Als je 3 ook prima vind. Ik iig wel want ik speel meestal nooit meer dan 3 verschillende, dan zal je het ook wel redden met 60 GB. Het supersize pack wordt alleen geleverd met de 60gb. Bij de 120GB krijg je alleen kung fu panda en indiana jonesPSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:28:
[...]
Heb je die 120 GB HD bij een Elite echt nodig? Is er dan wel ergens een pakket te krijgen met de Elite, kungfu,lego, PGR4 en gears of war?
En klopt het dat je binnenkort de games van de 360 ook op je HD kan installeren zodat de disc bespaart blijft van krassen? En snellere laadtijden natuurlijk!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 17:02 ]
Hij spint heel even bij het initiele opstarten, daarna hoor je helemaal niets mee
Verwijderd
Dank je!Rockvee2 schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:16:
@dalecooper, de supersize packs hebben Falcon moederborden, serienummer 83805 (laatste 5 cijfers genomen)
@PSP123
Klopt precies: de originele disc moet wel in de Xbox zitten, en dat wordt in het begin gecheckt, dus dan draait 'ie even, maar daarna niet meer.
de jasper is de nieuwste model , maar de worden hier nog niet verkocht als proPWM schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:12:
[...]
Niks, de Pro is een Falcon. Falcon is het moederbord wat nieuw is, met wat minder stroomverbruik en warmte.
De jasper is nog nergens gespot (met bewijs), dat maakt de Falcon nog steeds het nieuwe moederbordsilverfaustx schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:45:
[...]
de jasper is de nieuwste model , maar de worden hier nog niet verkocht als pro
Verwijderd
Helaas niet nee... Ik hoopte dat 'ie nu inmiddels wel boven water gekomen zou zijn; ik kan namelijk toch pas nu een Xbox kopen. Maarja, het kan net zo goed januari worden, of misschien wordt de Jasperrevisie wel overgeslagen...! Dus ik denk dat ik deze week toch overstag ga en een mooie Falcon-elite koop.PWM schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:08:
[...]
De jasper is nog nergens gespot (met bewijs), dat maakt de Falcon nog steeds het nieuwe moederbord
Het blijft er hier maar over doorgaan, terwijl je het gewoon beter over de games enzo kunt hebben
Straks komt die 'Jasper' uit, en komen de geruchten over een volgende revisie, en gaan mensen daar weer op wachten. Gewoon nu kopen als je nu wilt gamen imho
[ Voor 32% gewijzigd door BM op 16-11-2008 18:31 ]
Xbox
Verwijderd
Idd. Tweakers he...BM schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:30:
Snap sowieso dat gezwets over al die revisies eigenlijk niet....
Het blijft er hier maar over doorgaan, terwijl je het gewoon beter over de games enzo kunt hebben
Straks komt die 'Jasper' uit, en komen de geruchten over een volgende revisie, en gaan mensen daar weer op wachten. Gewoon nu kopen als je nu wilt gamen imho

Kijk, voor wat betreft stroomverbruik is het misschien nog interessant om te weten op welke revisie een ps3 bvb zit, omdat het toch redelijk wat verschilt.... voor al de rest, ik weet het niet hoor...
Lawaaierig in opzicht van de versie voor de Falcon was ook nog wel interessant. Maar om nu weer te wachten voor de Jasper, zo kun je bezig blijven ;-)Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:49:
[...]
Idd. Tweakers he...Ik kan het voor nagenoeg alles begrijpen: processoren, videokaarten, maar NIET voor consumentenelektronica. Daarover doorbomen heeft geen enkele zin. Het is een apparaat, en van wat er zin zit moet je abstractie maken. Voor mijn part zitten er supersonische kaboutertjes met telramen in. Het apparaat staat borg voor het kunnen spelen van spel x, en indien het dat niet doet: terugbrengen of garantie.
Kijk, voor wat betreft stroomverbruik is het misschien nog interessant om te weten op welke revisie een ps3 bvb zit, omdat het toch redelijk wat verschilt.... voor al de rest, ik weet het niet hoor...
dan eerst ms bellen en je klacht laten registeren, en dan de bank bellen (niet heen gaan want helpdesk weet meer)
n klacht afhandelen kost de bank 150 euro, en dan gaan ze eerder die 7 euro terug vragen
Het ging mij voornamelijk om de prijs, aangezien ik de bundel alleen voor 260 en hoger heb gezien, niet waar ze hem nog in voorraad hebben.Snowdog schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:20:
[...]
als je ff 2 pagina's terug kijkt ofzo zie je ook dat ze hem bij 12game.com nog hebben *_*
Mooi aanbod, mis alleen een leuke RPG-bundelPWM schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:57:
Bundels (prijzen voor Cashback):
[ Voor 4% gewijzigd door Icelus op 16-11-2008 21:41 ]
Verwijderd
Ohjah inderdaad. Ik weet niet waarom ik het dacht, maar ik had verwacht veel sneller met een volle schijf te zitten. Vanwege de 'grote' spellenPWM schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:02:
Het is ongeveer 6-7GB per spel, en een 60GB versie heeft 53GB vrije ruimte. Op je 60GB kan je dus ook rustig 6 spellen kwijt
Hij spint heel even bij het initiele opstarten, daarna hoor je helemaal niets mee
ff een snel rekensommetje. Van de 60 Gb is maar 53Gb te gebruiken. Zeg dat je 15 gig voor demos, arcade en content gebruikt. Dan hoe je nog 38 gig over voor de spellen. 38/7=5,5 spel. Oftewel genoeg voor 5 spellen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 21:59 ]
Icelus in "Het Xbox 360 ervaringen Topic #54"PSP123 schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:49:
Hoeveel Xbox 360 spellen kan je ongeveer installeren op een 60 GB Hardeschijf?
hij bedoelt ook 240 met de cashback eraf dus 280 zonder cashback, want voor 240 vind je em niet met cashback dat zou ook wel erg cheap zijnCache schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:10:
[...]
Het ging mij voornamelijk om de prijs, aangezien ik de bundel alleen voor 260 en hoger heb gezien, niet waar ze hem nog in voorraad hebben.
daar ken je hem halen voor 270 (-40)=230 euromuntjes voor een prachtconsole
Precies, vandaar dat ik het vroeg. Het is ook een beetje vewarrend nu met al die prijsverlagingen en cashbacks.Snowdog schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:25:
[...]
hij bedoelt ook 240 met de cashback eraf dus 280 zonder cashback, want voor 240 vind je em niet met cashback dat zou ook wel erg cheap zijn

Ja bedankt, ik had hem al gezien.Rockvee2 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:36:
http://www.12game.com/XBO...Supersize_Pack.aspx?af=15
daar ken je hem halen voor 270 (-40)=230 euromuntjes voor een prachtconsole
[ Voor 38% gewijzigd door Cache op 16-11-2008 22:46 ]
Dit topic is gesloten.