Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

BIS werkt nog niet gezien m'n abbo nog niet is omgezet, maar dat komt nog wel. Waar ik nu tegen aanloop, is dat tik al een kwartier naar 'Uploading RAM Image' zit te kijken. Daar word ik minder vrolijk van, het is trouwens wel USB 2.0
Duurt dat altijd zo lang of is m'n telefoon uniek in z'n soort?
AFAIK heeft .122 geen NL in the pocket, to be continued
/Edit: Bij de setup geen 'Dutch' te vinden
[ Voor 12% gewijzigd door DaMarcus op 10-04-2009 22:05 ]
Verwijderd
Eerst kreeg ik de eerder genoemde error
Vervolgens stond de 122 er op maar was alles verdwenen, contacten, mail, sms, 3rd party apps, alles dus!
Dat kon ik gelukkig nog herstellen (mail, contacten en sms) door mijn backup er op te zetten maar mijn 3rd party apps en BB Messenger contacten waren nog steeds weg!
Maar toen kwam ik er ook nog eens achter hoe irritant het is om te smsen zonder NL woordenboek.. niet te doen!
Dus nu 113 er maar weer op, ik hoop dat alles in een keer terug gezet wordt en niet dat ik nu zometeen weer alles uit een backup moet halen...
Ben inmiddels al meer dan 2 uur bezig met die onzin! Ik wil naar bed...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ja kan gewoon vodafone bellen en naar bis omzetten dat kost 5 euro meer tot je abb afloopt.DaMarcus schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:16:
Vandaag heb ik m'n BB Storm ontvangen![]()
BIS werkt nog niet gezien m'n abbo nog niet is omgezet, maar dat komt nog wel. Waar ik nu tegen aanloop, is dat tik al een kwartier naar 'Uploading RAM Image' zit te kijken. Daar word ik minder vrolijk van, het is trouwens wel USB 2.0
Duurt dat altijd zo lang of is m'n telefoon uniek in z'n soort?
Heb ik ook gedaan in januari en met abb loopt af op 20 april
Niemand houd je tegen.CLB schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 02:16:
Inmiddels tijd voor deeltje 2 met 'n mooie, nieuwe, geupdate TS?
Godfather Bodybuilding topic reeks
* DaMarcus meldt zich als gegadigde voor deel 2
Dat is het probleem niet. Wel dat de papieren zijn gefaxt naar VF vanaf The Phone House en dat ze bij VF m'n abbo nog moeten activeren.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:36:
[...]
Ja kan gewoon vodafone bellen en naar bis omzetten dat kost 5 euro meer tot je abb afloopt.
Heb ik ook gedaan in januari en met abb loopt af op 20 april
Ondanks dat ik even zonder BIS moet leven, vind ik de BB al een hele verademing
[ Voor 73% gewijzigd door DaMarcus op 11-04-2009 10:56 ]
Ik heb (nog) niet zo'n interesse in de Blackberry Storm en 't moet natuurlijk wel een 'vriendendienst' blijven
Al zie ik hoeveel uur er in HTC Touch Diamond2 zit, vind ik 't wel best

Ik help Marc wel met wat headers ofzoDaMarcus schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:51:
Ik ben de beroerdste niet
* DaMarcus meldt zich als gegadigde voor deel 2

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

En na een dagje te hebben gewerkt met .122 kom ik tot de conclusie dat het prettig werkt, maar het jammere is dat m'n contract nog niet is geconvert naar het Multimedia-abbo. Dat zal dus na de Pasen worden
Ik houd 'My Vodafone' wel in de gaten de komende dagen.
Verwijderd
Kerel kun jij die .122 via msn ff pasen kom niet op ded bb site...pffffffffffffffffffVerwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:52:
Ook ik zit weer op 1.13 misschien dat 1.22 er zometeen weer op wil maar voorlopig blijft het bij deze
@Damarcus about time this topic gets blinged...
Had het al via Daanno geprobeerd en die danjel mot zich tien x de ogen uit de kop schamen...L

Dit topic verdient gewoon meer als je al kijkt hoeveel er aan goede tips en how to's her en der gepost zijn!!!
Aan DaannO heb ik een DM gestuurd met de melding dat ik aan deel 2 van dit topic zou gaan beginnen
Mijn brightness heb ik maar eens op 60 gezet, als je een nieuwe telefoon hebt speel je er toch alleen maar mee

Vandaag wilde ik bovenstaand thema bestellen. Jammer dat ik na het bestellen er achter kom dat ik hem nog niet kan gebruiken omdat ik hem per BB-mail binnenkrijg. En m'n abbo is nog niet omgezet
In alle tijd dat dit topic er was heb ik overigens maar 3 keer een DM gehad met tips en/of linkjes. Eentje heb ik daadwerkelijk wat mee gedaan. De andere 2 waren naar mijn mening niet SP waardig of werkte de linkjes niet.
Ik ben blij om te zien dat DaMarcus dit verder wil oppakken in een 2e deel en ook daadwerkelijk de telefoon in handen heeft en over het enthousiasme beschikt om er wat moois van te maken.
They who buy the dip, deserves the rip.
PRECIES wat ik wilde, dus geinstalleerd. Alles werkt prima prima prima, maar hij lijkt niet te syncen op push. Het is eventueel op tijd in te stellen maar toch. Bugje, maar erger nog is dat wanneer er mail binnenkomt (ontvangen en sturen gaat super en vlot) gaat de app de contactlists syncen, en dan loopt de storm meteen vast en uiteindelijk reboot hij.
Iemand al deze app geinstalleerd en soortgelijke problemen gehad? (nogmaals, het is pas een dag of 5 uit, dus erg veel problematiek en oplossingen zijn niet voorhande)
Verwijderd
heb je al een aantal weken/maand niet meer online gezien....
Tevens heb ik vandaag 1.22 er eindelijk normaal op gekregen zonder poespas mijn bevnindingen van vandaag :
Vergeet mijn eerdere boven genoemde posts over de dingen die ik opnoemde er zit gewoon praktisch geen verschil in tussen 1.13 en 1.22
Mijn memory leaks zijn nog steeds aanwezig.
Tevens kan ik niet die google talk verwijderen en icq. Ik kan alleen die iconen verbergen.
GRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Verder tsja ik vind het niet echt vooruitgang te noemen want meterberry laat nog steeds zien dat de accu duur niet echt verlengd is en als hij verlengd is is het serieus te verwaarlozen.
Camera snap snelheid etc.. is ook exact gelijk.
Het enige wat misschien is veranderd is dat de kleurdiepte ietsjes maar dan ook ietsjes beter is. Maar dat kan ook komen omdat ik mijn scherm ff heb schoon gemaakt.
Al met al blijf maar lekker op 1.13 want voor performance en stabiliteit hoef je het niet te laten.....
Als ik dan via een Desktop Manager op mijn BB kijk, zie ik 48kb files die niet te openen zijn wat de gemaakte pics zouden moeten voorstellen.
Iemand een idee?
Draai OS .114 en uiteraard al een batt pull gedaan.
Verwijderd
Verwijderd
Geweldig dat dingetje hahaha nu kan ik eindelijk bij het klussen dat ding mee naar buiten nemen en lekker aanzetten.
Tevens zit ik er nu over na te denken om mijn blackberry om te switchen voor de curve 8900 of de bold aangezien ik weer last heb van rommel achter het display.
Dit vind ik serieus echt het grootste nadeel van de storm dat overal 1mm speling is....
* DaMarcus ontdekt iets herkenbaars
Verwijderd
op 2e paasdag? damn rijden ze speciaal voor jou?Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:12:
Zo ik heb vandaag ook mijn tube binnen gekregen!!!
Geweldig dat dingetje hahaha nu kan ik eindelijk bij het klussen dat ding mee naar buiten nemen en lekker aanzetten.
Tevens zit ik er nu over na te denken om mijn blackberry om te switchen voor de curve 8900 of de bold aangezien ik weer last heb van rommel achter het display.
Dit vind ik serieus echt het grootste nadeel van de storm dat overal 1mm speling is....
"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"
Verwijderd
Dagen vliegen gewoon voorbij, ik heb praktisch geen tijds besef lol
Anyway ik zit nu te tobben of de bold of de curve want ik baal als een sodemieter van die constante screen click probleem. Is het niet die links onderin kunnen klikken dan is het wel dat ik vuil tussen mijn scherm heb.
No way dat ik mijn storm uiterst zorgvuldig ga behandelen als of het een tiara is van een schoonheids wedstrijd ofzo. Anders had ik wel een bod gedaan op michael jackson's zijn handschoentjes hahahahaha
De Bold en de Curve zijn wel compleet verschillende modellen natuurlijk. De Bold vind ik zelf een heel stuk mooier, vooral het scherm.
Mijn Storm werkt nog altijd prima, alleen na de .113 update gaat de batterij beduidend minder lang mee.
Verwijderd
Ik heb nu in 1 keer geen problemen meer!!!! Dank je wel Barbara en Miele hahahaha
De accu heeft het bij mij meer dan 50 uur vol gehouden met normaal gebruik. Langer dan ooit te voren! Memory leak viel ook wel mee kom niet onder de 20 uit. Bij aanzetten zit die op de 41 ongeveer.
Ik ga deze erop houden voorlopig!
1. crackberry.com (forum)
2. benesblog.de (duitse site die veel laatste nieuwtjes meld)
3. blackberrybase.net (forum waar ook leden opzitten die hybrids maken)
Verder kan er in Deel 2 denk ik meer info over geschiedenis van firmwares en 3rd party apps/themes bij.
Wanneer er hulp nodig is hoor ik dat wel
Update:paQ schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:12:
Sinds enkele dagen heeft funambol een STORM compatibel versie OTA beschikbaar. Dit is een push sync feature die je online instelet en zo toch push mail geeft op de storm zonder BIS of BES.
PRECIES wat ik wilde, dus geinstalleerd. Alles werkt prima prima prima, maar hij lijkt niet te syncen op push. Het is eventueel op tijd in te stellen maar toch. Bugje, maar erger nog is dat wanneer er mail binnenkomt (ontvangen en sturen gaat super en vlot) gaat de app de contactlists syncen, en dan loopt de storm meteen vast en uiteindelijk reboot hij.
Iemand al deze app geinstalleerd en soortgelijke problemen gehad? (nogmaals, het is pas een dag of 5 uit, dus erg veel problematiek en oplossingen zijn niet voorhande)
OK, Funambol begint te werken

Ik heb geen BIS, en geen BES. Gewoon Internet blox, en online een funambol account ingesteld.
Ontvangen met een getimede interval werkt en synchroniseert prima met mijn Gmail account.
(Ook deleted items en verzonden items, alsook alle contacten)
De push werkt (nog) niet, maar daar is de helpdesk ingedoken.
Funambol blijft gewoon op de achtergrond draaien en lijkt niet echt de batt te drainen (afhankelijk van de interval natuurlijk) Het icoontje veranderd netjes als er nieuwe mails zijn, en je kunt gewoon via het hoofdmenu terug naar je mailbox als het ware.
vooralsnog een zéér mooi alternatief voor een duur BIS abo.
edit: bladeren door de mailtjes door te vegen werkt ook
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 14-04-2009 13:18 ]
Verwijderd
Ik begin nu erg sterk te twijfelen of ik ook een downgrade ga doen qua abbonement en dan zorgeloos internet blox neem....
nu nog push, en je zal de interface voor lief moeten nemen. Niet dat die zo vervelend is, maar het blijft natuurlijk een 3rd party applet. (die gewoon op de achtergrond blijft draaien)
Voor het Communiceren met de Blackberry Messenger heb je daar een BIS/BES abbo voor nodig?!
En kan je op een prepaid ook een BIS/BES abbo nemen?!
Maar je kunt ook zonder BIS bijvoorbeeld ebuddy oid installeren. (alhoewel chatten via een telefoon volledig shit blijft imo)
Is dit wel mogelijk en zo ja hoe?
Alvast bedankt, en de groeten.
Verwijderd
Handel dit aub via mail of DM af.
[ Voor 156% gewijzigd door pven op 16-04-2009 17:58 ]
Verwijderd
Met dit programma kun je een backup maken van je contacten en hun verdere gegevens aanvullen
Persoonlijk vind ik dit erg gemakkelijk doordat ik hun direct kan doorlinken in mijn navigatie software (vanuit de blackberry telefoonboek)
Ik gebruik nu Amaze navigatie en heb bb en google maps eraf gegooid nog niet mijn ding.
Voor degene die mij in zijn of haar netwerk wil toevoegen PIN ME; 20DAD206
Heb hem net 10 minuten draaien, maar merk eerlijk gezegd nog niet veel verschil met .122.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Verwijderd
Ik hoop echt serieus dat de memory leakage weg is en dat hij nu es minder batterij gaat slurpen want 1.22 lustte echt pap!!!
Anyway keeping my fingers crossed!!!!
Verwijderd
soms herstelde dit zich inderdaad als ik memory cleaner draaide of een app afsloot maar het was altijd zo dat als ik een app open (bv appworld) en laten we zeggen hij neemt 2 mb ruimte in beslag.
En ik sloot hem daarna af dan was het niet 2mb wat ik terug kreeg maar bv 1.3mb dus alles lekt nog.
Wel is waar is het minder maar dan alsnog 1 keer in de 2 a 3 dagen een reset doen vind ik veel.
Anyway mijn bevindingen over de 1.31 ±
EINDELIJK NEDERLANDS!!!!!! ik baalde ene kant van de asian release dat er geen dutch in zat
menu is denk ik weer ik iets sneller.
met 1.22 begon ik met 42mb free memory nu heb ik 49mb vrij
de camera foto opslag is iets slomer geworden.
kleurdiepte is iets beter
de font is wat voller qua kleur, net alsof er een hogere dpi heeft plaats gevonden.
memory leak is nog minder geworden.
Na 1 nacht aan hebben staan is de memory leak maar 2.3 mb
gemiddelde batterij duur is wat beter geworden
Meterberry geeft aan average discharge rate 1.1% per hour
Lijkt me er op dat RIM meer op de eco tour gaat
Al met al is dit weer een stapje dichterbij voor een perfecte storm OS
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben tot nu toe, alleen valt me op dat de batterij wel wat sneller leeg loopt.
Maar op crackberry had iemand dit probleem ook. En hij heeft toen op de pc oudere versies verwijderd en de storm eerst gewiped, hierna was het probleem opgelost en ging de batterij weer zolang mee als bij de .122 versie! Hiermee haalde ik ook 48u met een volle accu.
Memory is echt veel minder geworden!!
Verwijderd
Maar waarom duurt het zolang met RIM om een fatsoenlijke OS op de storm te zetten???!!!!
Langzamerhand begin ik te balen van de Storm dat wij eigenlijk en laten we eerlijk zijn half afgemaakte meuk draaien.
Bedoel er is nog steeds memory leak (zet meterberry s op je storm en je ziet wel dat er nog steeds veel leak is) scrollen gaat soms nog niet geheel vlekkeloos.
We worden afgescheept met beta OS en
Appworld die nog geen wereldwijde release heeft
Iedere keer als ik iets lees over Apple en hun langzame ontwikkeling (sinds kort pas mms jeez) begin ik het idee te krijgen dat zei hun telefoon eerst kaal neerzetten en dan rustig gaan uitbouwen.
Terwijl RIM hem wel is waar voor 60% af heeft bedoel voice command mail sms mms bellen etc. werkt wel maar sinds 1.09 werkt de antenne beter en is 3g ontvangst ook veel beter binnenshuis.
Dus eigenlijk baal ik wel van die half afgemaakte meuk.
Want toen ik de telefoon nam wist ik dat er een goede CPU en GPU inzat en dat het menu erg vriendelijk bedient. Maar ik stornd toen niet stil bij de memory leaks etc.. en de slechte 3g ontvangst wat kennelijk software matig verholpen moest worden.
Ik ben niet boos, alleen teleurgesteld in het feit dat ik ook nu es slick wil draaien en me geen zorgen hoef te maken over van of mijn gsm wel vandaag de dag gaat halen tegenover een iphone.
In iedergeval bl@@t ik ga bier pakken en s ff lekker in de zon zitten hahahahaha
Met deel 2 van dit topic ben ik nog bezig, ik hoop zondagavond enigzins iets gereed te hebben. Herkansingen, lekker weer, je kent het.
De camera mag nog ietsje sneller, evenals het locken/unlocken maar al met al is dit OS weer een stap voorwaarts.
4 posts boven jepaQ schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:51:
heeft die nu ook standaard Nederlands aan boord?
Anyway mijn bevindingen over de 1.31 ±
EINDELIJK NEDERLANDS!!!!!! ik baalde ene kant van de asian release dat er geen dutch in zat
menu is denk ik weer ik iets sneller.
Ik heb een tip voor je: doe het niet.DaMarcus schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:49:
Wat ik mij afvraag is in hoeverre we tegen het beleid ingaan als ik bijv. via MegaUpload een firmware voor de BlackBerry Storm upload en het downloadlinkje hier plaats. Immers is deze firmware uitgegeven door Research in Motion (al zijn de firmwarefiles uitgelekt) en as far as I know zijn er ook geen custom ROM's.
Firmware kan niet legaal vanaf MegaUpload worden gedownload, de enige plaatsen die wij toestaan zijn de erkende sites. En dat het uit is gelekt zegt al voldoende, dat gaan we niet toestaan.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
De Hybrid OS blijkt dingen van 5.00 te bevatten qua font etc.. en het blijkt sneller te werken en andere dingen etc... en natuurlijk het allerbelangrijkste
LESS MEMORY LEAK!!!!!!!
Dit is echt serieus het enige waar ik om geef en de rest kan me gestolen worden zolang me storm niet zoveel lekt etc.. vind ik alles best..........
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 23:02 . Reden: geen reden om boos te zijn dus ff alles ge edit ]
Toevallig die van BlackberryBase.net de hybrid 5.15?
Die heb gistermorgen er ook op gezet en moet zeggen memory na eerste boot 40 was en na 15min. op de 32mb zat. Nu vanmorgen nog steeds rond de 30mb.
Vrij goed lijkt me dus.
Maar vooral de accuduur lijkt weer beter, had met .131 accuduur van krap 24 uur terwijl met de .122 ik makkelijk 48u haalde. Dit lijkt met deze hybrid ook beter te zijn.
Verwijderd
Tevens ligt de respons van het touchscreen mega hoog (serieus zo'n snelheid had ik NIET verwacht!!!)
Al met al alles doet het goed nu en ik ben weer blij
Duidelijk, dan zal ik hiermee rekening houden bij het creëren van deel 2 van dit topicpven schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:11:
[...]
Ik heb een tip voor je: doe het niet.
Firmware kan niet legaal vanaf MegaUpload worden gedownload, de enige plaatsen die wij toestaan zijn de erkende sites. En dat het uit is gelekt zegt al voldoende, dat gaan we niet toestaan.
Als ik het goed begrijp heeft het hybrid OS minder last van memory leakage en reageert deze nog sneller dan .122 en .131?
[ Voor 12% gewijzigd door DaMarcus op 23-04-2009 13:05 ]
Alleen ben ik m'n datakabel kwijt
Overigens heeft VF m'n abonnement omgezet in een Multimedia-abbo. Dus eindelijk beschikking tot BIS, navigatie etc.

En dus ook meteen m'n nieuwe thema kunnen downloaden:

Heb nu diverse versie geprobeerd, maar de setup weigert installatie.
Verwijderd
Me vriendin heeft een laptop met Vista basic 64bit editie en daar staat gewoon BB DM op
Ik heb hem gewoon vanaf de cd geinstalleerd die je standaard bij de BB kreeg en ik kan gewoon updaten etc....
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 23:38 . Reden: Mag niet wreed zijn ]
alles al geprobeerdDaMarcus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:00:
Heb je UAC al uitgeschakeld, administratorrechten verleend en compability mode gebruikt?
ook de workarounds van de blackberry site helpen niet.
Hij breekt de installatie vroegtijdig af met de melding dat de installatie onderbroken werd.
Deze heeft het memory leakage euvel beter onder controle, wat niet wegneemt dat deze nog steeds niet flawless draait.
Ja verbetering hier en daar maar een echte stabiele indruk is nog ver te zoeken.
Nee Iphone killer zeker niet en een echte serieuze close 2 iPhone kandidaat ook niet.
Sinds november al meer dan 8 OS's er op ge installeerd.
Dit is ook een flater voor Vodafone om met veel tamtam iets aankondigen en vervolgens je klanten in de kou laten.
Ja ik vraag me af of dit abonnement het wel waard is want de browser is verre van goed.
Noodgedwongen draai ik Opera mini omdat ik te vaak TIME OUT GATEWAY krijg te zien!
terwijl alles toch via een internet blox kan worden geactiveerd/geconfigureerd.Weer komt men met een dubbele internetverbinding. Zogenaamd nodig om BIS te kunnen gebruiken.
En die hoge snelheid mensen 3.6 WAAR IS DIE DAN!!?
Ja de tolerantie van verbruik is weliswaar aangepast.
Maar goed..we wachten weer lekker af.
Voor een toestel met een inkoop van +/- €330,00 vraag ik me af worden wij hier niet genaaid om het maar heel plat te zeggen?
Dit is nu mijn 2e Storm,
1e had stof onder het scherm wat na een tijdje tot op het midden van mijn scherm was uitgeweken.
Lijkt op statische stof.
Ik kraak het niet af maar ik vind nu dat providers een kompleet pakket moet leveren naar klanten toe.
En ja tegenwoordig lijkt het een sport om als eerste een nieuwe OS te hebben\.
Terwijl iedereen meer baat heeft met een nagenoeg perfect draaiende OS.
Vraagje voor wie de BB APP WORLD op zijn Storm heeft (werkend)
Wat ik ook doe ik krijg het niet erop, steevast krijg ik dat het toestel niet wordt ondersteund...althans nog niet.
Dus adviezen en tips zijn meer dan welcome.
Heb je een Multimedia-abonnement of heb je een Basis-abonnement met Blox Zorgeloos Internet? Van de laatstgenoemde moet je natuurlijk niet verwachten dat alles werkt. Zo werd afgelopen mijn Multimedia-abonnement geactiveerd en kreeg ik tal van functies tot mijn beschikking. Wel even blackberry.vodafone.nl als APN instellen.
Verder is BlackBerry App World niet beschikbaar in Nederland, enkel in USA, UK en nog een land geloof ik. Dat had je ook kunnen opzoeken.
En een iPhone-killer? Nee, iPhone is een consumententelefoon met een vleugje zakelijk en de Storm draait dat om. En dat BIS extra kost? Okee, maar ken je de voordelen van BIS ook? Daarnaast is 3.6Mbit een maximaal opgegeven snelheid. Wees blij, want Vodafone is samen met KPN toch wel een van de snelste in Nederland. Of wilde je zeggen dat er een provider is die het beter doet?
Verwijderd
Ik heb zelf die zip file ook dus kan hem ook sturen.
Wat betreft de Storm qua ondersteuning is het inderdaad erg weinig qua software updates en OS vooruitgang (stabiliteit/snelheid)
Ik vind het ook serieus een schande dat een hobbyist een Firmware kan compilen uit verschillende modules die nog beter werkt dan 1.31
Straight to your face RIM!!!!!!
Verwijderd
Nou... dacht het ff niet dus heh... Ja, prima... maar dan wel geld TOE geven graag.
De B-Tube is een leuk begin. Nu mijn jacht en lambo nog plus bijbehorend gespekte rekening.
Ik vraag me zeer ernstig af hoe het consumentenrecht in nederland tegenover dit soort praktijken staat. Niet alleen de QC sucks maar ook het OS is niet af. De zogenaamd niet beta releases van vodafone NL zijn dusdanig knudde dat mijn foon praktisch onbruikbaar was.
Dikke neus voor ze. Opzouten met die troep. Ik ga toch ook geen bak ijs bij de super kopen waarop staat dat het ijs is met amandelsmaak om vervolgens een drol met pistachesmaak te pakken te krijgen? Met nootjes nota bene....
Nee.... RIMming is just not my thing.
Goed plan: beste slagzin laat ik t-shirts van drukken. Wie ze wilt mag er 1 of 2 hebben.
Maargoed, ik kom van een Nokia E61i en die was een en al ruk niet prettig. Softreset, hardreset, toestel bleef traag en met een nieuwe accu hield ik het nog geen dag uit al waren BT en 3G uitgeschakeld. Voor mij is de Storm wat dat betreft een verademing.
Al neemt het voor mij al verademende OS van BB (ik draai .122 op het moment) niet weg dat als ik m'n datakabel binnenheb, ik het Hybrid OS ga uitproberen. Een Bold 9000 / 9630 voor erbij lijkt me al helemaal gaaf, maar als toestel 'voor erbij' wordt dat wel erg prijzig. Aan de andere kant: een BlackBerry vind ik heerlijk werken, m'n vorige toestel had een fysiek toetsenbord en op een Bold 9000 kan ik ook prima typen
Verwijderd
Ik spreek je hier niet meer vaak.
Anyway mijn moeder heeft me niet gezegend met een gouden stem, maar wel met akelige vieze woorden die ik vaak laat overvliegen naar de vodafone winkel hahahahaha.
De laatste tijd vind ik het erg moeilijk om me op 1 of andere manier in te houden als het gaat over mijn storm en de rare piepjes en kraakjes die het scherm maakt.
Stel je de volgende situatie voor
Je loopt als een soort bouwvakker met een vieze werkbroek en maatje 43 stalen neus naar zo´n winkel en je zegt mijn telefoon deugt niet want hij maakt rare piepjes etc..
De verkoper antwoord nou dan gaan we hem opsturen en je bent 2 werk weken de telefoon kwijt en dr is geen leen toestel zelfs met je extra garantie is dat niet gedekt want ach er komen honderden mensen die hier hun gsm moeten laten opsturen voor reparatie.
Heb je dan niet spontaan de neiging om ze een schop in hun kont te geven...
Alleen al vanwege het feit dat ze echt sjokken cdoor de winkel als een bejaarde die overdatum is heb ik die neiging.
Dus nu doe ik Yoga en tel ik tot 10 om mijn woede erg binnen de grenzen te houden en leer ik me zelf de ''kop in het zand steken'' manier van het leven.
Nee we zijn niet teleurgesteld in RIM en Blackberry, alleen in hun werknemers........
Verwijderd
Gelukkig had ik nog 3 back covers van mijn reparaties dus gewoon ff geswitched.
Verder doert mijn blackberry weer normaal. Soms is het echt maf van wanneer ik boos ben dat hij dan goed begint te werken.
Ik heb er nooit probemen mee, bealve dan dat de toesenblokkeer functie zuigt.
en dat ik vind dat ie veel te makkelijk naar landscape switched (en dan ook soms te laat terug naar portret)
Verwijderd
Verder heb ik erg vaak dat wanneer ik iemand bel dat ik dan 2x de overgaan toon door elkaar hoor gaan.
Verder heb ik geregeld de browser melding gateway error 500
Tevens bezit ik ook nog steeds memory leaks die nu weliswaar minder zijn geworden.
Waar ik me ook mateloos aan irriteer is dat wanneer ik muziek luister en ik doorklik naar het volgend nummer dat dan de volume in 1x omlaag gaat.
Wat ook bijzonder irritant is is dat wanneer ik een filmpje kijk dat ik dan moeite heb om hem op pauze te doen of de tijdsbalk te verschuiven (voor-achteruit spoelen)
ook zou ik graag een anti zweet vinger vlek achtige scherm willen zien.
Het is niet dat ik zweethanden heb maar het scherm is bijzonder gevoelig voor dat soort dingen....
Het zijn geen frustraties maar constateringen, waarvan sinds november de bekende zaterdag nagenoeg geen grote veranderingen/verbeteringen echt zijn doorgevoerd.DaMarcus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:20:
Je frustraties snap ik niet helemaal.
Heb je een Multimedia-abonnement of heb je een Basis-abonnement met Blox Zorgeloos Internet? Van de laatstgenoemde moet je natuurlijk niet verwachten dat alles werkt. Zo werd afgelopen mijn Multimedia-abonnement geactiveerd en kreeg ik tal van functies tot mijn beschikking. Wel even blackberry.vodafone.nl als APN instellen.
Verder is BlackBerry App World niet beschikbaar in Nederland, enkel in USA, UK en nog een land geloof ik. Dat had je ook kunnen opzoeken.
En een iPhone-killer? Nee, iPhone is een consumententelefoon met een vleugje zakelijk en de Storm draait dat om. En dat BIS extra kost? Okee, maar ken je de voordelen van BIS ook? Daarnaast is 3.6Mbit een maximaal opgegeven snelheid. Wees blij, want Vodafone is samen met KPN toch wel een van de snelste in Nederland. Of wilde je zeggen dat er een provider is die het beter doet?
Degene die hier al sinds die tijd weten waar ik het over heb.
Je kan mij niet vertellen dat een team experts niet eens een goede OS kunnen fixen.
En ja dan zeg ik je hebt inderdaad gelijk St3siX, dat een dude gewoon 3 á 4 verschillende OS's tot 1 kan bakken.
SHAME ON YOU RIM/Vodafone.
En wat het Multimedia abo betreft....onnodig hoog qua abokosten.
Ook al krijg je 12mnd. €13,00 korting.
Als daar een toestel prijs aangekoppeld word alla iPhone of een andere PDA dan kan ik zeggen ja.
inkoop is niks N96 is nog duurder?!!!!
De 3 Multimedia abo's zouden per direkt voor alle klanten met € 10,00 moeten worden verlaagd.
Opta zou dit moeten aanpakken.
Nog een constatering,
We praten over een GLOBAL phone...maar als ik de grens over ga en op een Vodafone Netwerk ga zitten dan zouden wij consumenten toch eigenlijk hetzelfde tarief (lokaal) moeten hebben/gebruiken).
Want Vodafone is vodafone anywhere in mijn optiek.
Ja met Passport of een voordeelblox (nog eens € 10,00) haal je het nog niet.
Nu zit ik aan een ontbinding te denken en eventueel een Bold of Curve te nemen.(onderzoek de haalbaarheid hiervan).
Een produkt dat niet voldoet en sterker niet doet aan wat men zo heeft opgeblazen mag niet verder verkocht worden onder de huidige omstandigheden.
COMPENSATIE....voor alle bestaande en nieuwe klanten.
Of binnen 4 weken een echte goede OS.
Want als memory leakage en Batterdrain niet worden opgelost dan is nog altijd een crippled toestel.
Zeg eerlijk hoe vaak hebben jullie last van;
3G dropouts...Je eigenlijk meer via 3G,GPRS internet.
Bellen niet altijd goed werkt.
Vodafone netwerk is zeker niet meer wat het was!!!
Eclusiviteit op een toestel is leuk voor Vodafone maar die exclusiviteit geld helaas niet voor de klant(en)!
Al met al conclusie is, een toestel dat veel potentieel heeft maar te lang op zich moet laten wachten om dit daadwerkelijk waar te maken.
Als ex telecom verkoper zeg ik dat dit niet te verkopen is. (blijkt ook uit de verkoopcijfers)
En niet meer dan een aanfluiting is.
Ik ben nog steeds niet tevreden en dat mag en wil ik gewoon laten blijken.
Verwijderd
Want in de VS is nu aangekondigd dat er een official release 1 dezer weken zal komen (binnen 1/3 week)
Link heb ik helaas niet maar las het ergens op berryforums ofzo.
Ik denk dat ik nog wel even ga wachten met alles want als ik nu zo'n overstap ga maken lijkt me beetje dom aangezien de Blackberry Niagara komt HAHAHAAHAHA!!!!!
Persoonlijk zou ik liever die telefoon dan willen hebben dan een bold of curve.
Maar tanakiam hoe wil jij dat allemaal gaan bolwerken bij Vodafone om over te switchen want ze kunnen dat alleen aanvragen als je je telefoon ter reparatie aanbied.
En om onder het contract uit te komen doen ze niet.
Dan is het alsnog de vraag nar welke provider je dan wil
T-Mobile wordt em sowieso niet aangezien de slechte dekking en gecappde 3g netwerk.
KPN hoef ik NOOIT WEER aangezien zij niet weten wat service betekent en erg moeilijk doen met alles om nog niet te spreken over de technische onkundigheid van de verkopers....
Dus blijft Vodafone over wat in mijn ogen ook erg goed is qua service etc... alleen de reparaties voor blackberry vind ik absurd 2 WEKEN WACHTEN!!!!!
Terwijl ze wel on the spot Nokia, Sony Ericsson en Samsung kunnen fixxen.
Ach ja achteraf gezien kijk je altijd een @@p in de kont.
Als ik dit had geweten was ik misschien nooit overgestapt naar de Blackberry Storm
Maar aan de andere kant toen destijds dat ik hem wou had de iphone haarscheurtjes in de rondingen en was de Storm qua software ook niet echt goed m.a.w. dat viel wel eruit te halen.
Maar ja ze hebben onkundige mensen daar in dienst iets wat je natuurlijk niet kan weten aangezien je een product afneemt ipv er 1 maken dus ja......
Al met al ben ik aan de ene kant wel blij aan de andere kant ook weer niet want qua phones is er gewoon niet veel keus, misschien de LG Arena maar ik hoef geen candy telefoon en een Samsung wil helemaal niet aangezien ik met de D900i erg veel problemen had en er nog nachtmerries van heb van al die flashy grafische meuk.
Dan hebben we nog Sony Ericsson met bv de Xperia wat welleuk is was het niet dat ik mokers van handen heb en zulke knopjes niet kan bedienen en een HTC vind ik ook niets aangezien het WinMo is....
Dus blijft Iphone en Blackberry over, Iphone is te duur en heeft geen verwisselbare accu en heeft unieke kabeltjes met zeer unieke prijzen..en ik wil sowieso geen iphone vanwege de slechte software updates en itunes verplicht zijn om te kunnen syncen.
Dus al met al is deze keus vooralsnog de beste keus ondanks de slechte software updates.....
Verwijderd
Hardcore never dies!! ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:35:
Hotdoggie is er kennelijk ook nog steeds.
Ik spreek je hier niet meer vaak.
RIM wel... Dit kunnen ze 1x flikken, 2x flikken, 3e keer is de cash op, zeker in deze moeilijke tijden. Sterker... ik hoorde dat er al behoorlijke cutbacks zijn binnen RIM. Surprise surprise... misschien daarom dat we nog niets goeds hebben.
Ik zeg: DOEN. Gewoon een beetje knurftenvet aan je punt doen (van je schoen....) en HOPPA! Floep....Anyway mijn moeder heeft me niet gezegend met een gouden stem, maar wel met akelige vieze woorden die ik vaak laat overvliegen naar de vodafone winkel hahahahaha.
De laatste tijd vind ik het erg moeilijk om me op 1 of andere manier in te houden als het gaat over mijn storm en de rare piepjes en kraakjes die het scherm maakt.
Stel je de volgende situatie voor
Je loopt als een soort bouwvakker met een vieze werkbroek en maatje 43 stalen neus naar zo´n winkel en je zegt mijn telefoon deugt niet want hij maakt rare piepjes etc..
De verkoper antwoord nou dan gaan we hem opsturen en je bent 2 werk weken de telefoon kwijt en dr is geen leen toestel zelfs met je extra garantie is dat niet gedekt want ach er komen honderden mensen die hier hun gsm moeten laten opsturen voor reparatie.
Heb je dan niet spontaan de neiging om ze een schop in hun kont te geven...
Hmmm... aan de andere kant: hoe zou jij lopen als je zo'n vreselijke kutbaan had? Whahahaha. Sorry... lijkt me echt niets. Ja, tijdelijk wel leuk misschien.Alleen al vanwege het feit dat ze echt sjokken cdoor de winkel als een bejaarde die overdatum is heb ik die neiging.
Ah, veel adam eason luisteren... hmhm... ga je je snel beter van voelen hihi.Dus nu doe ik Yoga en tel ik tot 10 om mijn woede erg binnen de grenzen te houden en leer ik me zelf de ''kop in het zand steken'' manier van het leven.
Ik ben teleurgesteld in de hele wereld op het moment.Nee we zijn niet teleurgesteld in RIM en Blackberry, alleen in hun werknemers........
En die kop in het zand houding is niet de manier waarop we verder gaan komen.
Mensen doen dingen pas niet meer als er consequenties voor hen persoonlijk aan verbonden zitten. En vaak moeten mensen dan nog een paar keer aangepakt worden willen ze een beetje normaal doen. Dit geldt nog veel sterker voor bedrijven omdat de mensen die daar achter zitten zich kunnen verschuilen achter "het bedrijf".
Dus: mr sillyballs spietsen op de naald op de dam, om te beginnen. RIM al ons geld plus abbo en verbruikskosten laten terugstorten. Hoe ze dat met vodafone regelen moeten ze maar ff lekker bekijken.
Ik denk dat zo'n bedrijf binnen 1 seconde failliet is en alle werknemers... sja, die zouden toch al op straat komen te staan bij zo'n k*tbedrijf. Dus beter nu dan straks, als het helemaal knudde gaat met de economie. De huizenmarkt komt nog dames en heren. Dan de rest.............
Maar natuurlijk weten ze bij RIM heel goed dat er maar heel weinig mensen zijn die echt tot actie overgaan. Juridisch of anderzins. En dat is precies de reden dat dit soort dingen blijven gebeuren.
We are taking it up the *ss far to much. Zonder knurftenvet nog wel.
Social conditioning... vreselijk.
En dit soort falen geldt voor zoveel bedrijven. En als het nu nog om een enkel toestel gaat, of om 1 vd eerste smartphones. Oke, kan ik me iets bij voorstellen. We moeten ook niet op alle slakken zout leggen maar dit zijn X-gen apparaten. Belachelijk gewoon.
De techniek is ook niet hetgeen er mis is met het spul. Management en marketing wel. Als de houding van wij moeten eerst dit en dat voordat de ander het doet niet heel snel verdwijnt dan dan dan.... its the end of the world!!!!!
Verwijderd
Ik draai nu die zelf-afbak-versie hier en so far so good. Lijkt het.DaMarcus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:22:
Dat is inderdaad wel jammer van RIM in tegenstelling tot de 8900 / 9000 die ik wel lekker vind werken.
Maargoed, ik kom van een Nokia E61i en die was een en al ruk niet prettig. Softreset, hardreset, toestel bleef traag en met een nieuwe accu hield ik het nog geen dag uit al waren BT en 3G uitgeschakeld. Voor mij is de Storm wat dat betreft een verademing.
Al neemt het voor mij al verademende OS van BB (ik draai .122 op het moment) niet weg dat als ik m'n datakabel binnenheb, ik het Hybrid OS ga uitproberen. Een Bold 9000 / 9630 voor erbij lijkt me al helemaal gaaf, maar als toestel 'voor erbij' wordt dat wel erg prijzig. Aan de andere kant: een BlackBerry vind ik heerlijk werken, m'n vorige toestel had een fysiek toetsenbord en op een Bold 9000 kan ik ook prima typen
Waar ik nog het meeste de P-pl*uris over in heb is het feit dat dat stomme ding wel negen gig totaal geheugen heeft, maar dat er maar 1 gig in het ding zelf zit waarvan maar 100mb beschikbaar is voor het opslaan van het OS en alle daarbij behorende userdata. Ik ben dus echt berichten kwijtgeweest op een moment dat ik ze nodig had en dit heeft mij bakken met geld gekost. "Gelukkig" draaide ik toen wel toevallig de laatste officieel gereleasde versie van het OS nav een reparatie, beta of niet: maakt geen F uit dus... In de veronderstelling dat mijn berichten daadwerkelijk "forever" bewaard zouden worden omdat ik die instelling zo had gezet, ga ik natuurlijk niet elke dag even kijken of alle berichten vanaf datum x tot datum y nog in het toestel zitten. Toch?
Wat doet het ding: geheugen op? Hoppa, mails deleten. Moeten ze bij de belastingdienst eens doen: resources op? ah, laat maar zitten die formulieren.

Dus in het slechtste geval heb je 1GB en daar wordt om onverklaarbare redenen slechts 100MB van gereserveerd voor het OS en de userdata. Dat niet alleen heh... maar er wordt ook nog eens binnen die 100MB, of het restantje daarvan, datzelfde OS gedraaid. Sja...
Hoe zit dat bij andere foons eigenlijk? Daar lees je in de ads niets over...... boerenbedrog dus.
Verwijderd
Yep, met lange audio bestanden ook zo. Heel irritant. Vooruit achteruitspoelen is nog steeds knudde. 1 ding is wel erg verbeterd, de tekst selectie tool. Gelukkig. Als je dan de autocorrectie en suggesties in sms dan ook nog eens uitzet dan kan je ook nog eens doortypen zonder steeds terug te hoeven kijken (mits het typen op dit ding je tweede natuur is geworden natuurlijk)Wat ook bijzonder irritant is is dat wanneer ik een filmpje kijk dat ik dan moeite heb om hem op pauze te doen of de tijdsbalk te verschuiven (voor-achteruit spoelen)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
On topic over dit allemaal over de Storm is gewoon het feit dat meerdere mensen achteraf gezien spijt krijgen van hun aankoop wat ik me enigzins kan voorstellen.
Soms komen er gewoon frustraties naarboven van onmacht en wordt dit 9 v-d 10 keer geuit in sarcasme.
Iets wat wij MANNEN ook vaak doen namelijk sarcastisch zijn.....
Ik heb werkelijk helemaal GEEN problemen met de Storm. Ik vind het nogsteeds een heerlijke telefoon, doet alles wat ik wil dat ie doet... Goed, de camera is wat traag. Maar is dat het belangrijkste? niet voor mij in elk geval.
Ik snap ook niet waarom je persé elke nieuwe firmware 'release' erop moet hebben, terwijl dit geen officiele releases zijn. Ik heb er nu een op die goed draait en wacht wel tot Vodafone een nieuwe released, dan zou het goed moeten zijn. Is dat het niet, roll-back.
Ik vind het nu prima zo, ga er geen gekke dingen meer mee doen, want hij draait prima.
Verwijderd
De apps die ik ga verwijderen zijn
Stormlock
Aerize alerts
Visual Arts
Quicklaunch
E mobile Weather
Vib And Ring
ik laat meterberry er op om toch te checken of er verlies is en zo ja hoeveel anders ligt het aan meterberry etc...Dus vandaag gaan we s ff testen en kijken wat de uitslag is....
Verwijderd
Want zelfs zonder meterberry lekte alles nog en daar baal ik dus van.....
Ik heb op zich geen problemen met 1x in de 2 dagen te resetten maar het moet op den duur dmv nieuwe firmware gewoon geen dagelijkse routine worden.
Ook ik ben blij met de Storm even voor alle duidelijkheid en ik zou hem zo weer kiezen vanwege het klikscherm waardoor ik geen typfouten maak....
maar wat levert die memoryleak voor een problemen op dan?
Ik heb volgens mij helemaal geen last van problematiek.
Ik sluit gewoon netjes mijn apps als ik er mee klaar ben, en dan is alles OK.
Verwijderd
De temperatuur van de telefoon wordt hoger
Als ik bv 14mb vrij heb nog is meestal de gsm temperatuur 33/34graden
Dit komt omdat de telefoon te weinig wisselgeheugen heeft en dus meer energie nodig heeft waardoor de telefoon sneller leeg raakt en heter wordt.
Al met al is het gewoon nog niet af die hele Blackberry OS qua memory leaks
Voor de Noobs onder ons
Wikipedia: Memory leak
check dat maar even en check ook geregeld dit op je blackberry opties-->geheugen
Ik heb funambol op de achtergrond lopen en de wetherbug app.
Als ik dan geheugen opschoon, heb ik 26,9 vrij.
Verwijderd
Onder de 14mb ga je het wel merken dat je storm heel erg sloom wordt en schokkerig door het menu gaat
UPDATE
4.7 is officieel gestopt qua development!!!!!!
Dit betekent dus dat de blackberry storm richting 5.00 gaat qua firmware
Even wachten op een leak dus.....
Check blog.benesblog.de
Verwijderd
http://crackberry.com/hot...tal-features-walk-through
Aanrader om even te lezen want om het neer te typen ben ik te lang bezig
Tevens is er op de blackberry ninja gepost dat 1.41 is uitgelekt maar nog geen officiele download link
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 18:27 . Reden: toevoeging ole ole ]
Daarna kan hij de .exe uploaden. Dus naar verwachting zal vandaag of morgen deze nog wel beschikbaar komen, al dan wel alleen voor de 9530. Mja gezien de geschiedenis van de firmware leakes duurt het niet al te lang of er is een versie voor onze 9500.
*update* de .141 is nu als download beschikbaar voor de 9530!!
Ook ben ik erg benieuwd naar OS 5.0! Ik wacht met smacht af! Verwacht ook dat deze binnen 1 a 2 weken een keer uit zal lekker voor onze 9500!
[ Voor 9% gewijzigd door Fuske op 29-04-2009 11:03 ]
zoals www.feedm8.com
Alle populaire series zo voor de download in 3gp format.
je raadt het al: werkt in NL weer eens niet.
Heeft iemand iets soortgelijks al aan de praat gekregen?
J_V_S liet me laatst op de iphone een uitzendinggemist app zien voor het journaal, en die stream was retestrak. Als ik die stream echter op de BB laadt, dan vind ik het niet om aan te zien (of te horen)
Verwijderd
HOERA!!!!! mijn memory leak heb ik drastisch kunnen verlagen!!!!!!
Ik heb de volgende apps vervangen door deze
Storm lock is vervangen door storm slider
e mobile weather is vervangen door berry weather
Hiermee heb ik mijn leak kunnen verlagen naar -1.26mb in 4.5 uur dus al met al heb ik weer vooruitgang qua lekkage.
Nu nog die 1.41 als zoethoudertje en dan 5.00 er op gooien zodra die official is.....
Maar dat is dan ook Apple-optimized.paQ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:18:
J_V_S liet me laatst op de iphone een uitzendinggemist app zien voor het journaal, en die stream was retestrak. Als ik die stream echter op de BB laadt, dan vind ik het niet om aan te zien (of te horen)
Een voorbeeld hiervan is de YouTube-applicatie op de iPod Touch / iPhone. Apple heeft Google (eigenaar van YouTube) gevraagd of Youtube de filmpjes om wil zetten in .264-formaat zodat het streamen / verwerken / afspelen een stuk aangenamer wordt.
Ben ook benieuwd, ik draai ondertussen nog Hybrid OS 5.15 Full (dan geeft de Storm aan dat ik .114 draai, klopt dat?)Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:27:
Ik wacht ook met smart op 1.41
HOERA!!!!! mijn memory leak heb ik drastisch kunnen verlagen!!!!!!
Ik heb de volgende apps vervangen door deze
Storm lock is vervangen door storm slider
e mobile weather is vervangen door berry weather
Hiermee heb ik mijn leak kunnen verlagen naar -1.26mb in 4.5 uur dus al met al heb ik weer vooruitgang qua lekkage.
Nu nog die 1.41 als zoethoudertje en dan 5.00 er op gooien zodra die official is.....
Ik begin trouwens BIS steeds meer te waarderen
Maar what te hack draai jij voor apps dat je zoveel memory leak hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door DaMarcus op 29-04-2009 12:47 ]
Ik lees op crackberry iets over BIS echter, aangezien ik gewoon via vodafone zit, heb ik geen flauw idee waar en hoe ik dit moet aanpassne.
Echter zie ik het gebruik van GMail t.o.v. BIS niet in, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet van GMail gebruik heb gemaakt
En kan ik dit op een of andere manier ook uitzetten.
Volgens crackberry moet ik iets in BIS instellen, maar voor zover ik weet heb ik geen BIS.
Dus misschien is dit ook wel kolder.
[ Voor 45% gewijzigd door jcvmster op 29-04-2009 13:24 ]
Dit topic is gesloten.
Discussie over levertijden en abonnementen voor de BlackBerry Storm hoort vanaf heden in [ABO] Het BlackBerry Storm levertijden en abonnementen topic