Ha, idd, ik hield geen rekening met mijn stamina. Ik ging nu wat minder dribbelen en rennen, werd deze keer niet gewisseld. Ik zit trouwens in 2015. Ik had alles op snelheid en dribbel gezet. Alles in de 90. Nu train ik op schieten, maar dat schiet niet meer op. Haha. Wat me wel opvalt is dat ik redelijk vaak schiet van afstand. Maar ik heb daar geen SA van, jammer genoeg.LoneRanger schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:58:
[...]
Hoe zit het met je stamina, als het groene blakje nog maar [ongeveer] voor 1/5 vol zit word je automatisch gewisseld.
Kan het zijn dat je paarse vorm had en de speler die wel mocht spelen rood?
In dat geval is het mij wel eens overkomen.
In welk seizoen zit je trouwens?
Jawel. Als je het te vaak doet word je als je niet al in het traingingsteam zit, teruggezet naar het trainingsteam. Dan moet je er weer in komen. Ook word je op de markt minder waard en is het voor een club minder aantrekkelijk om je te kopen.rCk schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:08:
Ik zou zeggen, probeer het eensDe punten krijg je toch nog, grotendeels, dus het kan geen kwaad toch?
Tip: Speel wedstrijden van 5minuten in het begin. Je kan minder creëren, en je zult veel potjes verliezen, maar je stats worden beter en je gaat spelen om net die 6,5 te halen. Blijf op je positie is belangrijk. Heb gemerkt dat als je als RMF beter gewoon op die flank kan hangen, en dan de crosses geven en niet alleen op goal gaan. Heb laatste tijd elke keer minimaal een 6.5
Voor diegene[n] die alleen maar originele shirts willen, PES2009 TrueKits v1. [14MB]
Heute haben wir für euch einen weiteren Patch, der euch einige Trikots zum spiel hinzufügt. Enthalten sind:
- Alle Nationalmannschafts Trikots
- Alle Premier League Trikots
- Alle "La Liga" Trikots
- Die richtigen CL Trikots (kein Absturz des Spiels dadurch!)
- Viele Trikot-Schriften & Nummern wurden korrigiert
-Alle nationale shirts.
-Alle PL en La Liga shirts.
-De echte CL shirts. [geen ctd meer]
-Lettertype en nummers gecorrigeerd.
Heute haben wir für euch einen weiteren Patch, der euch einige Trikots zum spiel hinzufügt. Enthalten sind:
- Alle "La Liga" Trikots
-Alle nationale shirts.
Only fools are enslaved by time and space.
Mooie man! Ik heb nu alle Emblems en kits al goed. Nu nog de transfers. En alle namen netjes met Hoofdletters goed ROBINHO --> Robinho . Ziet er wel chique uit!LoneRanger schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:25:
Voor diegene[n] die alleen maar originele shirts willen, PES2009 TrueKits v1. \[14MB]
- Alle "La Liga" Trikots
-Alle nationale shirts.
[ Voor 5% gewijzigd door Coeluh op 17-11-2008 17:58 ]
Verwijderd
Ik heb mijn PES voor de PS3 vandaag binnen gekregen.
In eerste instantie wilde ik de game niet kopen, omdat er te weinig naar mijn zin was veranderd.
PES zag ik voor de prijs van 32 euro bij Videogamesplus liggen, dit wilde gokje wel wagen.
Toen ik de CL op startte gaf me dat een heel speciaal gevoel vooral die intro, schitterend.
In eerste instantie wilde ik de game niet kopen, omdat er te weinig naar mijn zin was veranderd.
PES zag ik voor de prijs van 32 euro bij Videogamesplus liggen, dit wilde gokje wel wagen.
Toen ik de CL op startte gaf me dat een heel speciaal gevoel vooral die intro, schitterend.
1PES.com patch V 7.0
- Alle Transfers (Stand: 09.11.08)
- Bundesliga Teams
- 6 russische Mannschaften
- Trikots, Fonts, Nummern für alle ELP Teams
- Trikots, Fonts, Nummern für alle Bundesliga Teams
- Trikots, Fonts, Nummern für alle La Liga Teams
- Trikots, Fonts, Nummern für alle National Teams
- Trikots Updates einiger weiterer Mannschaften
- CL Training Trikots
- CL Trikots
- Neue Bälle
- Alle Boni unlocked
- Neue Torwarthandschuhe und Schuhe
- Neue Sounds
Ik laat deze verder liggen, de meeste dingen heb ik al behalve de transfers.
Aangezien ik alleen maar BaL speel heeft dat voor mij weinig zin die transfers.
Als er nog wat vertaald moet worden hoor ik het wel, het lijkt mij verder wel duidelijk.
Voor PS3?LoneRanger schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:18:
[...]
1PES.com patch V 7.0
- Alle Transfers (Stand: 09.11.08)![]()
- Bundesliga Teams
- CL Training Trikots
- CL Trikots
- Neue Bälle
- Alle Boni unlocked
- Neue Sounds
Als er nog wat vertaald moet worden hoor ik het wel, het lijkt mij verder wel duidelijk.
PSN id: PENo1
Nope, pc versie, ik zal het er de volgende keer wel bij zetten.
Ik had die patch idd al gezien, maar vaak word de eredivisie overschreven met de bundesliga.LoneRanger schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:18:
[...]
1PES.com patch V 7.0
- Alle Transfers (Stand: 09.11.08)![]()
- Bundesliga Teams
- CL Training Trikots
- CL Trikots
- Neue Bälle
- Alle Boni unlocked
- Neue Sounds
Zijn dit dan custom made patches? Dus niet van Konami zelf?
Jup.StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:50:
Zijn dit dan custom made patches? Dus niet van Konami zelf?
Heb ergens nog iets handigs gevonden.

Dus waar komt de bal als je zo schiet.

Dit is de waarschijnlijkheid waar de keeper duiken zal.
En op dezelfde site nog veel info hoe je vrije trappen kan nemen. Linkje.
Staat ook nog iets over een matrix option file waardoor de AI slimmer word. Klinkt interessant
Hoe zit het btw met online gaan en patches? Is er btw ook lag online (pc)?
[ Voor 65% gewijzigd door Coeluh op 18-11-2008 18:07 ]
Op een ander forum gericht op PES is een topic geopend over hoe je de special abilities kan verkrijgen. Tot nog toe is daar het volgende uit gekomen: (let wel, dit is bij meerdere mensen getest, maar niet officieel)
Special Abilities
In format
(special ability) - (stats needed)(stats in bold may be incorrect) (position only)
Dribbling - dribbling accuracy 75, dribbling speed 75, technique 75 - No affect to stats
Tactical Dribble - dribble accuracy 80, technique 80 - No affect to stats
Positioning - body balance 75, response 75
Reaction - acceleration, response (strikers only)
Playmaking - short pass accuracy 75, long pass accuracy 75 (CMF/AMF only)
Passing - short pass accuracy 85, short pass speed 85 (MFs only)
Scoring - score lots of goals (score in 5 games in a row) [this is the only exception to raise stats to get an ability] (strikers only)
1-on-1 Shot - shot accuracy 85, shot technique 85
Post Player - body balance, teamwork (strikers only)
DF Positioning - teamwor, response, acceleration (strikers)
Shooting from Distance - shot technique 80, shot power 80
Side - dribble speed, long pass accuracy (side positions only) - No affect to stats
Centre - short pass accuracy (central positions only) - No affect to stats
Penalties - shot accuracy 90
1-touch pass - teamwork 80
Outside of Boot - swerve 85
Marking - response, acceleration, top speed
Sliding Tackle - defence, body balance (DMF, CMF, WB only)
Covering - top speed, stamina (DMF, CMF, WB only)
Long Throw - shot power, long pass accuracy, response (side positions only)
* Ik weet niet precies hoe het zit met bronvermelding (mag het wel / mag het niet), dus mocht het nodig zijn dat ik de bron vermeld, let me know
Special Abilities
In format
(special ability) - (stats needed)(stats in bold may be incorrect) (position only)
Dribbling - dribbling accuracy 75, dribbling speed 75, technique 75 - No affect to stats
Tactical Dribble - dribble accuracy 80, technique 80 - No affect to stats
Positioning - body balance 75, response 75
Reaction - acceleration, response (strikers only)
Playmaking - short pass accuracy 75, long pass accuracy 75 (CMF/AMF only)
Passing - short pass accuracy 85, short pass speed 85 (MFs only)
Scoring - score lots of goals (score in 5 games in a row) [this is the only exception to raise stats to get an ability] (strikers only)
1-on-1 Shot - shot accuracy 85, shot technique 85
Post Player - body balance, teamwork (strikers only)
DF Positioning - teamwor, response, acceleration (strikers)
Shooting from Distance - shot technique 80, shot power 80
Side - dribble speed, long pass accuracy (side positions only) - No affect to stats
Centre - short pass accuracy (central positions only) - No affect to stats
Penalties - shot accuracy 90
1-touch pass - teamwork 80
Outside of Boot - swerve 85
Marking - response, acceleration, top speed
Sliding Tackle - defence, body balance (DMF, CMF, WB only)
Covering - top speed, stamina (DMF, CMF, WB only)
Long Throw - shot power, long pass accuracy, response (side positions only)
* Ik weet niet precies hoe het zit met bronvermelding (mag het wel / mag het niet), dus mocht het nodig zijn dat ik de bron vermeld, let me know
Hmm toch nog zo simpel als een paar stats op een bepaalde hoogte op een enkele na.
Long throw vind ik wel grappig, ik verwachte dat dat iemand was die ver kon ingooien.
Mooi lijstje verder.
Dat is het ook gewoon. Hij is enkel gekoppeld aan stats die niet zo logisch zijn. Maar dat zal dan misschien wel bij gebrek aan beter zijnLoneRanger schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:45:
Long throw vind ik wel grappig, ik verwachte dat dat iemand was die ver kon ingooien.
And I'm the only one and I walk alone.
Mwa, power+technique+ aggility [evt] lijkt me toch een stukje aannemelijker.PromoX schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:54:
[...]
Dat is het ook gewoon. Hij is enkel gekoppeld aan stats die niet zo logisch zijn. Maar dat zal dan misschien wel bij gebrek aan beter zijn.
Hoe dan ook, seizoen weer ten einde en de aanbiedingen stromen binnen.
28 competitie doelpunten, de beker en wederom plaatsing voor de Masters cup.
Verder wederom MVP [competitie], m.a.w. alles zo'n beetje gewonnen wat er te winnen valt in Frankrijk.
Opzich wil ik er nog wel een jaartje aan vast plakken bij PSG om die ene echte grote prijs binnen te halen en om de nationale titel weer terug naar Parijs te brengen.
Aan de andere kant moet je alle prijzen pakken in alle 4 de competities en kwamen er aanbiedingen van Stoke [lijkt me wel wat] en Fullham.
Het hoogste bod is inmiddels 2900PES per ehm.. week?
De opzet in Bal is leuk maar een spreiding van kwalificatie wedstrijden is wel wenselijk en a.u.b. Konami, 12 competities volgend jaar en kwalificties poules van 6 of 7 landen.
Verder moet het natuurlijk moeilijker worden om voor grote landen in het Nationale team te komen [en blijven].
Het blijft raar dat je altijd eerste keus bent voor een land als Duitsland terwijl de topclubs [in de PES ranking] je nog negeren.
Zal wel komen omdat er niet echt een topclub is in Frankrijk wat dat betreft.
Er wordt in het spel aangegeven dat clubs pas echt interesse tonen als je in hun League speelt.
BaL weerhoud me nog steeds om Fifa helemaal uit te pluizen.
Die laatste heb ik gekocht om af en toe casual te voetballen met vrienden op de bank en voor wanneer PES/BaL zou tegenvallen.
Sorry voor de lap tekst.
Begin me te ergeren aan de trick stick die er niet is. Ik doe best vaak een roulette wannee rik dat niet wil.
Verwijderd
maar als ik het goed begrijp heb je er dus niks aan ? en is meer iets van, gefeliciteerd ! U stat is nu 80 je krijgt als cadeau deze ability
Hierop zou ik helaas geen antwoord kunnen geven, al lijkt me wel dat ballen er vaker in zullen gaan van afstand als je bijvoorbeeld Shooting from Distance hebt. Of dit zo is weet ik niet. Wel krijg je met behulp van de special abilities nieuwe "moves". Tot dus ver heb ik dit gevonden:Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:16:
maar als ik het goed begrijp heb je er dus niks aan ? en is meer iets van, gefeliciteerd ! U stat is nu 80 je krijgt als cadeau deze ability
Cryuff Turn - dribble accuracy, dribble speed, technique
Special Curling Chip Shot - positioning, shooting from distance & scoring special abilities
Marseille Roulette - dribbling accuracy, dribble speed and technique
Elastico - dribbling accuracy, dribble speed and technique
Misschien moet dit er voor zorgen dat het Special Ability systeem niet helemaal nutteloos is...
Dat soort dingen zou toch allemaal in het boekje moeten staan? Vind het wel erg belangrijk om te weten of die abilities nu nog iets toevoegen en wat en wanneer dan, of dat het alleen een klopje op de schouder is?
Verwijderd
Net als velen van jullie heb ik last van crashes tijdens t spelen. In BaL zit ik nu op 22 fixtures, maar na mn laatst gespeelde kwam ik weer in t hoofdmenu, waar vervolgens PES crashde.
Ik heb geprobeerd met een lage resolutie (800*600 zelfs), maar dat helpt niet. Als ik autosave uit wil zetten lukt ook niet, want zodra ik de savegame laadt, ligt hij er binnen 5 seconden uit.
Is het iemand gelukt om zn savegame te behouden en de crash te omzeilen, zonder de patch(es) te installeren? Vast al eens eerder gevraagd door iemand maar ik kon t niet vinden. Help!
Ik heb geprobeerd met een lage resolutie (800*600 zelfs), maar dat helpt niet. Als ik autosave uit wil zetten lukt ook niet, want zodra ik de savegame laadt, ligt hij er binnen 5 seconden uit.
Is het iemand gelukt om zn savegame te behouden en de crash te omzeilen, zonder de patch(es) te installeren? Vast al eens eerder gevraagd door iemand maar ik kon t niet vinden. Help!
Die vrije trappen blijven toch nogsteeds moeilijk. Mijn duits is niet je van het, maar moet je de bal nu mikken aan de binnenkant van de 2e speler of moet je de buitenste man gelijk laten staan met de plek waar je de bal in kwijt wil?Coeluh schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:27:
[...]
Jup.
Heb ergens nog iets handigs gevonden.
[afbeelding]
Dus waar komt de bal als je zo schiet.
[afbeelding]
Dit is de waarschijnlijkheid waar de keeper duiken zal.
En op dezelfde site nog veel info hoe je vrije trappen kan nemen. Linkje.
Staat ook nog iets over een matrix option file waardoor de AI slimmer word. Klinkt interessant
Hoe zit het btw met online gaan en patches? Is er btw ook lag online (pc)?
Dat laag schieten is dan wel weer heel gemakkelijk, kan ik ook eens een keer scoren met een vrije trap van dichtbij
Ter land, ter zee en in de kroeg
Kan je misschien vertellen welke versie je speelt?Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:32:
Net als velen van jullie heb ik last van crashes tijdens t spelen. In BaL zit ik nu op 22 fixtures, maar na mn laatst gespeelde kwam ik weer in t hoofdmenu, waar vervolgens PES crashde.
Ik heb van een probleem gehoord, dat wanneer je het spel niet update (geld vooral voor de PC volgens mij) dat op een gegeven moment je save-game corrupt kan worden. Hierna is het niet meer mogelijk met die save-game te spelen. Wanneer je het spel update met de officiele patches zal dit probleem waarschijnlijk verholpen zijn.
Mijn duits is ook niet goed. Maar ik denk dat je het laatste moet doen. Anders proberen?Christiano007 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:39:
[...]
Die vrije trappen blijven toch nogsteeds moeilijk. Mijn duits is niet je van het, maar moet je de bal nu mikken aan de binnenkant van de 2e speler of moet je de buitenste man gelijk laten staan met de plek waar je de bal in kwijt wil?
Dat laag schieten is dan wel weer heel gemakkelijk, kan ik ook eens een keer scoren met een vrije trap van dichtbij
Gedaan, maar dat hielp van geen kant
Aan de binnenkant van de speler mikken lukte alleen bij 24 meter, maar dichterbij of verder weg was alles naast of in de muur.
Ik mik gewoon altijd net iets rechts van de kruising, pijltje naar beneden en dan als je gauge vol zit naar links duwen.Christiano007 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:50:
Gedaan, maar dat hielp van geen kantAan de binnenkant van de speler mikken lukte alleen bij 24 meter, maar dichterbij of verder weg was alles naast of in de muur.
Even uitgaande van een rechtsbener, als het muurtje links staat dan moet de meest linker mannetje in de muur aan de binnenkant van de paal staan.Christiano007 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:39:
[...]
Die vrije trappen blijven toch nogsteeds moeilijk. Mijn duits is niet je van het, maar moet je de bal nu mikken aan de binnenkant van de 2e speler of moet je de buitenste man gelijk laten staan met de plek waar je de bal in kwijt wil?
Staat het muurtje rechts dan moet het meest rechtse mannetje in de muur net rechts van de rechter paal staan.
De "gauge" net niet halfvol en d-pad onder zou dan moeten voldoen.
Verder niet geprobeerd maar zo lees ik die tuto iig.
Ligt allemaal wel aan de afstand en positie van de vrijetrap.
Ik neem ook aan dat "swerve" en de hoogte daarvan meespeelt.
Om het uit te testen zou je het moeten proberen met Juninho die gebruikt wordt als voorbeeld.
[edit]
Works like a charm.
Met Juninho, bovenstaande tutorial + R1 vliegt de een na de een na de ander in de bovenhoek vanaf 24 meter.
Morgen eens proberen met Ronaldo.
[ Voor 7% gewijzigd door LoneRanger op 19-11-2008 20:11 ]
Heb mijn exemplaar voor de PS3 dan eindelijk ontvangen..
Heb de topic doorgespit maar kom er niet helemaal uit. Voordat ik de game had gestart, werd een update geinstalleerd. Ik nam aan dat dit de meest recente was. Dus ik na afloop van de installatie, naar 'system settings' om via 'download' alles binnen te halen, maar die knop zie ik niet staan.
Ik heb zo het vermoeden dat dit mss niet de laatste update is. Any ideas?
Heb de topic doorgespit maar kom er niet helemaal uit. Voordat ik de game had gestart, werd een update geinstalleerd. Ik nam aan dat dit de meest recente was. Dus ik na afloop van de installatie, naar 'system settings' om via 'download' alles binnen te halen, maar die knop zie ik niet staan.
w00t, geselecteerd voor oranje. En dat na 2 seizoenen al
Ging aan het eind van het 2e jaar ontzettend lekker (was in de winterstop van sparta naar nec gegaan, gouden move, kampioenschap op 3 punten gemist) Scoorde bijna iedere wedstrijd, assists hetzelfde. Nu dus de beloning. Hoop dat ik wat speelminuutjes krijg dit WK
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het lijkt een hele beloning dat je geselecteerd wordt, maar volgens mij gebeurt dit wel erg snel. Ik speel met een Braziliaan en werd aan het eind van het 2e seizoen al opgeroepen voor het WK. Heb toen ook al meteen de nodige minuten gespeeld. Dan speel je als middelmatige speler tussen allerlei topspelers. Niet echt realistisch dus.
And I'm the only one and I walk alone.
Weet je toevallig of je update 1.20 binnen gehaald hebt? Dat is namelijk de laatste versie voor PES.nwnc schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:13:
Heb mijn exemplaar voor de PS3 dan eindelijk ontvangen..
Denk dat als je hem nog een keer opstart je wel de juiste update kunt downloaden.
Als je die eenmaal hebt geinstalleerd kan je als het goed is naar System Settings >> Download om daar de andere updates binnen te halen.
Ergens niet helemaal logisch nee. Ik werd ook na het tweede seizoen opgeroepen voor het WK. Ben een paar keer ingevallen op de AMF positie terwijl mensen als Sneijder en Van der Vaart dan nog wel eens op de bank zaten...PromoX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:46:
Het lijkt een hele beloning dat je geselecteerd wordt, maar volgens mij gebeurt dit wel erg snel. Ik speel met een Braziliaan en werd aan het eind van het 2e seizoen al opgeroepen voor het WK. Heb toen ook al meteen de nodige minuten gespeeld. Dan speel je als middelmatige speler tussen allerlei topspelers. Niet echt realistisch dus.
Aan de andere kant had ik wel tijdens de reguliere competitie (zat bij willem II) regelmatig scores van 7,5 en anders wel een 7. Als ik keek naar wat de andere cpu gestuurde spelers meestal kregen was dat eerder rond de 6 dan rond de 7 (en regelmatig ook wel nog lager dan een 5). Ik vermoed dat de cpu gewoon niet zo goed kan spelen als een echt mens (mits je een beetje kan pessen natuurlijk
Dit is gelijk wellicht een verklaring waarom je in stats niet heel snel vooruit gaat in BaL. Als je zo goed bent als bijvoorbeeld C. Ronaldo, dan ben je gewoon veel te goed als je ook nog eens een beetje goed kan pessen.
Konami heeft een juiste balans moeten zoeken tussen de cpu spelers en de door mens bestuurde spelers. Kan nog niet beoordelen of ze dat gelukt is, nog maar twee seizoenen gespeeld. Vind het wel ontzettend leuk. Zit weer af en toe hardop te juichen als ik gescoord heb of een assist gegeven heb, voel m'n hart sneller kloppen als er bijna iets moois lijkt te gebeuren
[ Voor 12% gewijzigd door Morgoth op 19-11-2008 23:42 ]
Ik ben er volgens mij achter dat dat balkje links van je naam aangeeft of je lekker speelt of niet. Ik dacht eigenlijk dat het je conditie was. Merkte op dat als je lekker aan het spelen was dat balkje steeds verder naar beneden gaat en groen wordt. Ik had dus heel de tijd een rood ding staan en toen ik scoorde hij plots groen werd.
Ben begonnen bij Sparta en ben toen 2 seizoenen bij Roda gaan spelen in de hoop een mooie club te krijgen. Met wat geduld ...dus niet voor het geld gaan en gelijk een club te kiezen tijdens de besprekingen.. heb ik dan toch eindelijk Feyenoord als club. Daar had ik na 2 trainingen een plek op de bank, en na 2 wedstrijden een basisplaats. Was ook 3 van de 4x man of the match en loop 1 op 1 met scoren. Dat beloofd dus wat dit seizoen. Loop gemiddeld op 6.5 te spelen. Het is wel verslavend hoor, dat become a legend.
Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar jullie camera settings in Become a Legend. Ik moet nog steeds erg wennen aan de richting van de bal als je schiet. Het geeft soms nog wel eens een vertekend beeld omdat je achter de man speelt.
Ben begonnen bij Sparta en ben toen 2 seizoenen bij Roda gaan spelen in de hoop een mooie club te krijgen. Met wat geduld ...dus niet voor het geld gaan en gelijk een club te kiezen tijdens de besprekingen.. heb ik dan toch eindelijk Feyenoord als club. Daar had ik na 2 trainingen een plek op de bank, en na 2 wedstrijden een basisplaats. Was ook 3 van de 4x man of the match en loop 1 op 1 met scoren. Dat beloofd dus wat dit seizoen. Loop gemiddeld op 6.5 te spelen. Het is wel verslavend hoor, dat become a legend.
Ik ben eigenlijk een beetje benieuwd naar jullie camera settings in Become a Legend. Ik moet nog steeds erg wennen aan de richting van de bal als je schiet. Het geeft soms nog wel eens een vertekend beeld omdat je achter de man speelt.
[ Voor 31% gewijzigd door Tranzy op 20-11-2008 09:51 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Ik dacht dat die kleuren aangaven hoe aanvallend de instelling van je team is.Tranzy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:47:
Ik ben er volgens mij achter dat dat balkje links van je naam aangeeft of je lekker speelt of niet. Ik dacht eigenlijk dat het je conditie was. Merkte op dat als je lekker aan het spelen was dat balkje steeds verder naar beneden gaat en groen wordt. Ik had dus heel de tijd een rood ding staan en toen ik scoorde hij plots groen werd.
met andere woorden, als je 0-2 achterstaat dan wordt ie rood. En als je 1-0 voorstaat in een belangrijke wedstrijd dan gaat ie bijv. naar blauw.
Rood is toch altijd juist positief bij konami? (gekke jappanners) Net zo als met de vorm kleuren, rood is goed, groen is gemiddeld en paars is slecht. Net zo als met (inderdaad) de aanvalsbalk.Die zit er ook bij gewone wedstrijden bij, die geeft aan hoeveel het team aanvallend is ingesteld.
Het balkje geeft aan of je aanvallend of verdedigend moet spelen. Toen je scoorde kwam je waarschijnlijk op een voorsprong, en bij een voorsprong mag je iets afzakken(dus verdedigend spelen)Tranzy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:47:
Om nog even wat zekerheid hieraan toe te voegen, je hebt helemaal gelijk.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:56:
[...]
Ik dacht dat die kleuren aangaven hoe aanvallend de instelling van je team is.
met andere woorden, als je 0-2 achterstaat dan wordt ie rood. En als je 1-0 voorstaat in een belangrijke wedstrijd dan gaat ie bijv. naar blauw.
Jeetje .. zo ver was ik nog niet eensJornn schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:34:
[...]
Om nog even wat zekerheid hieraan toe te voegen, je hebt helemaal gelijk.

ps.. typisch gevalletje van RTFM en je weet het.
[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 20-11-2008 12:47 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Nog mensen die een keer online op de Xbox willen?
Naam:
Chr1s2aan
Naam:
Chr1s2aan
Ik speel gewoon traditioneel "wide" met de camera op de bal gericht.Tranzy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:47:
Je bent dan wel af en toe uit beeld maar daar heb je de radar voor.
Het grote voordeel is dan dat je niet aan een nieuw camera standpunt hoeft te wennen en het verdedigen plus de eventuele opbouw kunt volgen.
@Morgoth:
Heb jij er ook wel eens last van dat je "boos" wordt op je medespeler die niet scoort nadat je hem met een briljant steekballetje alleen voor de keeper zet?
BaL geeft zeker voldoening, iets wat ik de laatste paar Pessen toch steeds meer ging missen.
In mijn 3e seizoen wel een frustrerende periode meegemaakt dat niets meer lukte en ik nauwlijks bruikbare ballen kreeg.
Uit frustratie m'n eerste en enige rode kaart toen gescoord.

Mijn carriere tot zover:

Het nieuwe seizoen is overigens 9 wedstrijden oud waarvan 2 inval beurten wegens een paarse vormpeil.
Dat weet ik dus niet. Ik had nog even gedacht dat dat 'download' gebeuren alleen bij de PC tevoorschijn kwam, maar toen ik na de update nog steeds de oude rosters zag en daarnaast onder SS geen download zag staan, raakte ik meer en meer overtuigd dat er nog iets aan ontbrak.Prutzer80 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:15:
[...]
Weet je toevallig of je update 1.20 binnen gehaald hebt? Dat is namelijk de laatste versie voor PES.
Denk dat als je hem nog een keer opstart je wel de juiste update kunt downloaden.
Als je die eenmaal hebt geinstalleerd kan je als het goed is naar System Settings >> Download om daar de andere updates binnen te halen.
Ik wordt in BAL mode echt een beetje simpel van mijn medespelers. Hoe vaak ik naar 0-0 wedstrijden zit te kijken is echt niet te geloven. Daarnaast stoort het mij enorm dat ik zeker 1 keer per wedstrijd heb dat ik een pass geef, een teamgenoot er naar toe rent om vervolgens de bal niet aan te raken!! Hupsakee, bal over de zijlijn of voor de aanstormende verdediger. GEK! Die bal ligt stil voor je neus, neem hem mee!!!
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja daar heb ik ook last van! Want dan maak je perongeluk door cameradraaiing eenk leine draai naar links waardoor die speler denkt: Ik pak hem wel maar niet helemaal.cheiron schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:01:
Ik wordt in BAL mode echt een beetje simpel van mijn medespelers. Hoe vaak ik naar 0-0 wedstrijden zit te kijken is echt niet te geloven. Daarnaast stoort het mij enorm dat ik zeker 1 keer per wedstrijd heb dat ik een pass geef, een teamgenoot er naar toe rent om vervolgens de bal niet aan te raken!! Hupsakee, bal over de zijlijn of voor de aanstormende verdediger. GEK! Die bal ligt stil voor je neus, neem hem mee!!!
Klopt ook, al moet ik zeggen dat ik dit niet gebruik. In je formation scherm kan je verschillende taktieken aangeven als Center Attack of Counter Attack. Deze worden gekoppeld aan een toets. (schieten, voorzet, pass of diepte pass)Tranzy schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:46:
[...]
Jeetje .. zo ver was ik nog niet eens.. je hebt helemaal gelijk. Ik herinner me nu dat je met L2 en nog een knop geloof ik.. in PES 2008 (zal ook wel in 9 zitten) je team instellingen zo even kon veranderen. Aanvallen of terugzakken.
ps.. typisch gevalletje van RTFM en je weet het.
Deze taktiek kan je dan aanroepen door onder het spelen op L2 + een van bovenstaande toetsen te drukken.
Naast je balkje waar we het hiervoor over hadden (hoe aanvallend het team is ingesteld) zal je dan een icoontje zien verschijnen wat bevestigd dat je een bepaalde taktiek gebruikt.
Volgens mij bedoelde je dit met de team instellingen. Zit uiteraard ook in 2009 ja.
Er ontbreekt dan inderdaad nog iets aan. Na het installeren van 1.20 patch zou je onder System Settings gewoon moeten kunnen downloaden. Controleer ook even of je de laatste PS firmware update hebt geinstalleerd. ( 2.52 uit mijn hoofd )nwnc schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:55:
[...]
Dat weet ik dus niet. Ik had nog even gedacht dat dat 'download' gebeuren alleen bij de PC tevoorschijn kwam, maar toen ik na de update nog steeds de oude rosters zag en daarnaast onder SS geen download zag staan, raakte ik meer en meer overtuigd dat er nog iets aan ontbrak.
Verwijderd
Op easy zeker?Maverick schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:34:
w00t, geselecteerd voor oranje. En dat na 2 seizoenen alGing aan het eind van het 2e jaar ontzettend lekker (was in de winterstop van sparta naar nec gegaan, gouden move, kampioenschap op 3 punten gemist) Scoorde bijna iedere wedstrijd, assists hetzelfde. Nu dus de beloning. Hoop dat ik wat speelminuutjes krijg dit WK
nope. Gewoon regular geloof ik. (in ieder geval een gemiddeld niveau, weet de naam niet meer.)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik herken de situatie zoals je die schetst niet wbt die stil liggende bal.cheiron schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:01:
De 0-0 wedstrijden herken ik wel maar dat is vaak omdat ik te egoistisch speel[de].
Het valt mij gewoon erg op dat "jij" vaak een doorbraak kunt forceren door iets terug te vallen, de bal te claimen en een speler de diepte in te sturen.
Tja, het kan toeval zijn maar ik heb het afgelopen seizoen meerdere wedstrijden meegemaakt waar 5 of 6 doelpunten vielen.
Hoogtepunt was de bekerfinale die "wij" wonnen met 4-3.
Ik kijk ook vaak naar de vormpeil van mijn collega spits, als die rood is probeer ik hem juist te bedienen.
Overigens een kleine tip voor spitsen, als een winger langs de lijn gaat pak dan de looplijn richting de eerste paal en zorg dat de verdediger tussen jou en het doel staat.
Je krijgt 9 van de 10 keer altijd een voorzet over de grond richting de eerste paal.
Als je te dicht bij het doel bent neem je de bal aan, ben je tussen de 5 meter en 11 meter dan gaat het schot vaak wel tussen de palen.
Buitenspel lopen is altijd funest, dan raakt je teamgenoot vaak in de war wat tot balverlies lijdt.
Dat is wsl wat er laatst werd geinstalleerd. Hij zit nu iig op 2.52Prutzer80 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:26:
[...]
Er ontbreekt dan inderdaad nog iets aan. Na het installeren van 1.20 patch zou je onder System Settings gewoon moeten kunnen downloaden. Controleer ook even of je de laatste PS firmware update hebt geinstalleerd. ( 2.52 uit mijn hoofd )
Ik moet de melding (dat er een update is) toch krijgen voordat het spel is gestart?
Inderdaad Juninho werkt geweldig hiermee.LoneRanger schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:56:
[...]
[edit]
Works like a charm.![]()
Met Juninho, bovenstaande tutorial + R1 vliegt de een na de een na de ander in de bovenhoek vanaf 24 meter.![]()
Morgen eens proberen met Ronaldo.
Dan doe ik toch echt iets verkeerd, want bij mij gaat het merendeel naast, in de muur of op de lat.
Ow. Bal op 24 meter leggen, pijltje naar beneden en x tot net iets voor het midden?Christiano007 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:37:
Dan doe ik toch echt iets verkeerd, want bij mij gaat het merendeel naast, in de muur of op de lat.
Ja, je zou inderdaad die melding moeten krijgen. Wat gebeurt er als er je gaat proberen om via Network online te spelen?nwnc schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:25:
[...]
Dat is wsl wat er laatst werd geinstalleerd. Hij zit nu iig op 2.52
Ik moet de melding (dat er een update is) toch krijgen voordat het spel is gestart?
Bij master league zijn mijn poppetjes snel moe (dat blauwe balkje zit vaak vol). Is dat normaal?
Ik vind dat trouwens niet realistisch, dat iemand als Affelay niet 3 potjes achter eklaar in de basis kan zonder al te veel conditioneel verlies.
Zou je btw met patch online kunnen (dus zegmaar andere kits?) Of moet je dan kitserver ff uitzetten?
Ik vind dat trouwens niet realistisch, dat iemand als Affelay niet 3 potjes achter eklaar in de basis kan zonder al te veel conditioneel verlies.
Zou je btw met patch online kunnen (dus zegmaar andere kits?) Of moet je dan kitserver ff uitzetten?
[ Voor 17% gewijzigd door Coeluh op 21-11-2008 17:48 ]
Hier heb je helemaal gelijk in. Vooral als je met de default spelers speelt is het vaak slim om veel spelers om de wedstrijd te rouleren. Maar aangezien je het over Affelay hebt lijkt me dit niet het geval. Toch erger ik me hier ook wel een beetje aan, al is het ook wel weer logisch. Nu wordt je eigenlijk gedwongen echt een goed team te maken. Je kan dus niet 3 á 4 goede spelers kopen die het hele team dragen en acties kunnen maken, zodat je alles wint. Deze spelers moet je nu ook wisselen, wat de moeilijkheidsgraad weer omhoog schroeft, wat ik totaal niet erg vind...Coeluh schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:08:
Bij master league zijn mijn poppetjes snel moe (dat blauwe balkje zit vaak vol). Is dat normaal?
Ik vind dit inderdaad ook niet heel realistisch, maar zo is het al jaren. Om het een beetje te omzeilen kan je de ML "level" (let op: niet je Game Level = Amateur, Regular, Professional enz. maar je ML Level aangeduid met: Easy, Normal, Hard enz.) wat omlaag zetten, er worden ook nog wat kleine dingen aangepast zoals dat je makkelijker transfers voor elkaar kan krijgen, wellicht niet iets dat je ook gelijk erbij wilt maar het is niet anders. Je kan dit tijdens de "off season" aanpassen. Ik heb het zelf ook op easy staan.
Er zijn trouwens wel een paar stats van invloed bij de accumulated fatique (=blauwe balk). Ten eerste is er de condition, hoe hoger deze is hoe betere "vorm van de dag" je speler gemiddeld zal hebben maar ook hoe minder last je speler heeft van accumulated fatigue. Afellay heeft een condition van 4 dat is wat aan de lage kant en zal dus iets meer last hebben van de accumulated fatigue. Wat verder een rol speelt is de stamina of beter gezegd een indirecte rol. Je accumulated fatique zal meer zijn als je de voorgaande wedstrijd heel moe bent geworden (dat de groene balk bijna leeg is geworden). Afellay heeft daarbij ook daarbij ook niet veel stamina initieel 76. Wat ook nog eens een rol heeft de stamina drop is mentality hoe hoger hoe minder stamina drop tijdens een wedstrijd. Afellay heeft 65 en dat is dus wat aan de weinige kant. Wisselen tijdens de wedstrijd zal trouwens de gewisselde speler minder last hebben van de accumulated fatique.
Kortom er zijn wel wat stats van invloed maar zelf vind ik het ook niet altijd realistisch. Een simpele oplossing is de ML level wat te verlagen.
Er zijn trouwens wel een paar stats van invloed bij de accumulated fatique (=blauwe balk). Ten eerste is er de condition, hoe hoger deze is hoe betere "vorm van de dag" je speler gemiddeld zal hebben maar ook hoe minder last je speler heeft van accumulated fatigue. Afellay heeft een condition van 4 dat is wat aan de lage kant en zal dus iets meer last hebben van de accumulated fatigue. Wat verder een rol speelt is de stamina of beter gezegd een indirecte rol. Je accumulated fatique zal meer zijn als je de voorgaande wedstrijd heel moe bent geworden (dat de groene balk bijna leeg is geworden). Afellay heeft daarbij ook daarbij ook niet veel stamina initieel 76. Wat ook nog eens een rol heeft de stamina drop is mentality hoe hoger hoe minder stamina drop tijdens een wedstrijd. Afellay heeft 65 en dat is dus wat aan de weinige kant. Wisselen tijdens de wedstrijd zal trouwens de gewisselde speler minder last hebben van de accumulated fatique.
Kortom er zijn wel wat stats van invloed maar zelf vind ik het ook niet altijd realistisch. Een simpele oplossing is de ML level wat te verlagen.
Dankje voor de tip, ik wist niet wat dat inhield, masterleage level.Regeneration schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:26:
Ik vind dit inderdaad ook niet heel realistisch, maar zo is het al jaren. Om het een beetje te omzeilen kan je de ML "level" (let op: niet je Game Level = Amateur, Regular, Professional enz. maar je ML Level aangeduid met: Easy, Normal, Hard enz.) wat omlaag zetten, er worden ook nog wat kleine dingen aangepast zoals dat je makkelijker transfers voor elkaar kan krijgen, wellicht niet iets dat je ook gelijk erbij wilt maar het is niet anders. Je kan dit tijdens de "off season" aanpassen. Ik heb het zelf ook op easy staan.
Als ik online ga, kom ik alleen mensen uit Amerika en Canada tegen. Ik vrees het ergste aangezien ik het spel uit Canada heb laten overkomen... 
Ik denk dat dit dus de reden is dat de 1.20 niet gedownload wordt. Die is nog niet uitgebracht voor de US release.

Ik denk dat dit dus de reden is dat de 1.20 niet gedownload wordt. Die is nog niet uitgebracht voor de US release.
[ Voor 29% gewijzigd door nwnc op 22-11-2008 16:48 ]
Inmiddels heb ik een mailtje richting Konami gestuurd. Krijg ik een standaard reply waarin staat dat ik de installatie met rust moet laten en dat het vanzelf wordt afgerond. Alleen moet die installatie wel gaan beginnen eerstPrutzer80 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 08:51:
[...]
Ja, je zou inderdaad die melding moeten krijgen. Wat gebeurt er als er je gaat proberen om via Network online te spelen?

Kan iemand mij hierbij helpen.
Ik speel nu al een tijde bal en hij gaat behoorlijk goed. behalve die tranfers...
Ik begon bij FC utrecht. vanaf daar al snel naar feyenoord. ik geloof 2 seizoenen gespeeld om dan naar psv tegaan. Ook hier speel ik de sterren van de hemel en sta ik zowel in alle lijsten bovenaan. Ik ben uitgeroepen tot beste spelert van europa en best word team member en kan van mij mijn "man of the match" beeldjes de ijfeltoren 1:1 laten nabouwen.
Daarnaast speel ik voor het nederlands elftal waar ik ook topscoorder ben en ben ik ook wereldkampioen mee geworden. Hetzelfde als dat ik met feyenoord europees kampioen werd.
Mijn gemiddelde cijfer is 7.5 bij PSV en 7.5 bij NL
Al me Al ik ben vet vet goed. Daar komen de tranfers en wat krijg ik.
-N.E.C
-Sporting Portugal.
What the .... !!!!
Wat moet ik doen? ik heb nu al zo ontzettend veel wedstrijden gespeeld.. Ik snap er echt niks van gewoon...
Ik speel nu al een tijde bal en hij gaat behoorlijk goed. behalve die tranfers...
Ik begon bij FC utrecht. vanaf daar al snel naar feyenoord. ik geloof 2 seizoenen gespeeld om dan naar psv tegaan. Ook hier speel ik de sterren van de hemel en sta ik zowel in alle lijsten bovenaan. Ik ben uitgeroepen tot beste spelert van europa en best word team member en kan van mij mijn "man of the match" beeldjes de ijfeltoren 1:1 laten nabouwen.
Daarnaast speel ik voor het nederlands elftal waar ik ook topscoorder ben en ben ik ook wereldkampioen mee geworden. Hetzelfde als dat ik met feyenoord europees kampioen werd.
-N.E.C
-Sporting Portugal.
What the .... !!!!
Wat moet ik doen? ik heb nu al zo ontzettend veel wedstrijden gespeeld.. Ik snap er echt niks van gewoon...
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dit is heel raar. Is dit je 1e seizoen bij psv? Heb je de hele transferperiode doorgepluisd? De 2e of 3e dag krijg je altijd betere clubs.ikbengoofy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:32:
Kan iemand mij hierbij helpen.
-N.E.C
-Sporting Portugal.
What the .... !!!!![]()
Nee het 2de seizoen. Die aanbiedingen kreeg ik in de winterstop. De eerste week NEC en de laaste week sporting portugal.
Begrijp ik er helemaal niks van. heb echt het gevoel dat ik voor niks zoveel wedstrijden heb zitten spelen.
Begrijp ik er helemaal niks van. heb echt het gevoel dat ik voor niks zoveel wedstrijden heb zitten spelen.
Ik speel ze altijd allemaal. Maar kijk eens door bij de winter. Dan heb je vaak betere aanbiedingen.ikbengoofy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:42:
Nee het 2de seizoen. Die aanbiedingen kreeg ik in de winterstop. De eerste week NEC en de laaste week sporting portugal.
De tip die gegeven wordt in het spel is dat je meer kans maakt op [b.v.] een Italiaanse top club als je in Italie speelt.ikbengoofy schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:32:
M.a.w aan het eind van het seizoen overstappen naar een kleine Spaanse of Italiaanse club om je daarna weer op te werken.
Je "reputatie" geldt niet echt in andere leaugues, BaL kent geen scouts.
Zo kreeg ik als topscorer van de Franse nummer 2 [volgens de PES ranking] aanbiedingen van Lyon [nummer 1 van Frankrijk], 2 aanbiedingen uit Engeland en 1 uit Spanje.
Die Club uit Spanje was de Spaanse nr 10 en uit Engeland de nr's 16 en 18.
Oh en reken er maar niet op dat wanneer je naar die clubs gaat dat je gelijk in de basis staat, standaard weer 3 inval beurten ook al scoor je en krijg je hoge raitings.
Ik ga gewoon proberen met PSG nummer 1 te worden in de PES-ranking.
Ja dat had ik gelezen idd. Toen ik de transfer van feyenoord naar psv had gemaakt zocht ik eerst naar spaanse clubs (doel is real) echter waren die er toen niet.
Maar dit vind ik wel alles behalve realistisch. Ik bedoel. Van nisterooy ging toch ook niet eerst bij FC Knulle in engeland spelen voordat die bij manchester terecht kwam om vervolgens bij FC knule in spanje te beginnen om bij real terecht te komen.
Gaat nergens over als je het mij vraagt. Ik wil gewoon naar een topclub omdat ik de slechte spelers in me team een beetje beu ben. Wat zeg ik. Ben gewoon geheel dat BaL een beetje beu. Maar blijf toch doorspelen omdat ik toch het anders zonde van mij moeite vind.
Maar dit vind ik wel alles behalve realistisch. Ik bedoel. Van nisterooy ging toch ook niet eerst bij FC Knulle in engeland spelen voordat die bij manchester terecht kwam om vervolgens bij FC knule in spanje te beginnen om bij real terecht te komen.
Gaat nergens over als je het mij vraagt. Ik wil gewoon naar een topclub omdat ik de slechte spelers in me team een beetje beu ben. Wat zeg ik. Ben gewoon geheel dat BaL een beetje beu. Maar blijf toch doorspelen omdat ik toch het anders zonde van mij moeite vind.
[ Voor 18% gewijzigd door ikbengoofy op 22-11-2008 19:05 ]
Het hele Be a Legend lijkt een beetje last-minute werk van Konami. Weinig mogelijkheden, weinig diepgang en dit soort vreemde fratsen helpen ook niet inderdaad. Ik speel nu bij AZ (enige ploeg die Europees speelde waar ik een aanbod van kreeg) en daar scoor ik gemiddeld een 6.9. Meestal een 7+ maar soms zit het niet mee en heb je een 6 te pakken.
Nu had ik een hele reeks van 7+ wedstrijden... toen ik opeens weer 2 oefenwedstrijden moest spelen met het tweede team. Beetje jammer
Nu had ik een hele reeks van 7+ wedstrijden... toen ik opeens weer 2 oefenwedstrijden moest spelen met het tweede team. Beetje jammer
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik vind BaL een leuke toevoeging aan PES, maar toch niet zo leuk als de Master League.cheiron schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:01:
Het hele Be a Legend lijkt een beetje last-minute werk van Konami. Weinig mogelijkheden, weinig diepgang en dit soort vreemde fratsen helpen ook niet inderdaad. Ik speel nu bij AZ (enige ploeg die Europees speelde waar ik een aanbod van kreeg) en daar scoor ik gemiddeld een 6.9. Meestal een 7+ maar soms zit het niet mee en heb je een 6 te pakken.
Bij Be a Legend ben je heel erg afhankelijk van wat je teamgenoten aan het uitvreten zijn en soms is dat gewoon super irritant en geven ze heel vaak alsnog de wedstrijd uit handen.
Verder vind ik het soms ook nog niet al te realistisch. Voorbeeldje:
Ik ging in het eerste seizoen gelijk naar Sparta en in de winterstop vervolgens naar CSKA Moskou. Bij CSKA had de topscoorde ( Pavulychenko ) er al 12 inliggen, ik sta vervolgens gelijk in de basis terwijl hij dus op de bank plaats moet nemen. Leuk voor mij natuurlijk maar totaal niet realistisch.
Met Master League vind ik er toch nog heel wat meer uitdaging in zitten. Speel nu op Top Player met de default spelers en ow, ow, wat zijn die gasten slecht zeg! Heb je eindelijk een kans, schiet die speler hem alsnog 8 meter naast/over! Lekker uitdagend maar soms ook rete frustrerend. Sta momenteel ook 10e van de 12 teams
Iemand trouwens wel eens een hoger cijfer dan een 8 gehaald? Ik had vanmiddag een wedstrijd waarbij ik: 2 keer scoorde, 1 assist had, al mn 13 passes waren aangekomen en ik had 3 interceptions. Geen kaarten, volle 90 minuten gespeeld in een halve finale van de beker. En toch maar een 8..
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb het idee dat je niet hoger kan scoren dan een 8. Het is mij na heel wat potjes ook nog niet gelukt in ieder geval.
Ik ga hier in mee.MadMoody schreef op maandag 24 november 2008 @ 07:12:
Ik heb het idee dat je niet hoger kan scoren dan een 8. Het is mij na heel wat potjes ook nog niet gelukt in ieder geval.
Het PES transfer systeem zuigt nog steeds, helemaal in Bal.
Je krijgt een aanbieding, je zegt nee en dan krijg je wederom een aanbieding van dezelfde club voor minder loon.
Met PSG nu inmiddels 9e op de ranglijst [2014] en "we" hebben de poule-fase wederom overleeft van de Euro-masters cup, er zit dus weer een dikke stijging aan te komen aangezien we ook weer lijken af te stevenen op het kampioenschap.
Eindelijk ook m'n eerste ability binnen met "shooting from distance"
D'r komen ook best wel grote namen nu in mijn league, Beckham [inmiddels retired], Gerrard, Aissati, Bakkal, Keizer en Emanuelson.
Ben Arfa is inmiddels clubgenoot en dat scheelt toch wel.
In de legend mode staat dat als je een transfer wil naar een topclub
je de meeste kans hebt in het land zelf.
Tenminste ik zie het weleens voor bij komen.
Als ik de legend mode speel.
je de meeste kans hebt in het land zelf.
Tenminste ik zie het weleens voor bij komen.
Als ik de legend mode speel.
[ Voor 3% gewijzigd door MartNL op 24-11-2008 22:15 ]
Verwijderd
Dat klopt inderdaad. Mijn poppetje speelt echt de sterren van de hemel bij Ajax, maar de grootste aanbiedingen van het buitenland zijn Blackburn, Fulham, Palermo of Real Betis... Work your way to the top! Again!
Tja, dat vind ik ook wel een minpuntje van Become a Legend. Aan de andere kant vind ik het zo leuk dat ik dat voor lief neem.
Hmmm, blijkbaar heb ik dit als enige niet gehad:Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:45:
Dat klopt inderdaad. Mijn poppetje speelt echt de sterren van de hemel bij Ajax, maar de grootste aanbiedingen van het buitenland zijn Blackburn, Fulham, Palermo of Real Betis... Work your way to the top! Again!
1e seizoen: FC Utrecht en speelde hier redelijk goed als AMF
2e seizoen: Feyenoord, speelde hier goed seizoen. Geen topscoorder wel belangrijkste speler en tevens opgeroepen voor het WK en mijn debuut in Oranje gemaakt en het WK gewonnen. (en landskampioen en UEFA cup) Express alle transfers tot na het WK geweigerd. Op de laatste dag had ik keuzes uit meerdere teams waaronder: Man Utd!!
3e seizoen: Man Utd speel de sterren van de hemel en bijna iedere wedstrijd. Sta CMF (ben AMF). In de winterstop hele belabberde aanbiedingen gekregen; maargoed ik speel al bij een europese topclub!
Oftewel: tenzij een andere topclub zich meldt (liverpool, arsenal, barca, real) blijf ik fijn bij Man Utd spelen.
wijze woorden
Yeaah!!!! 3e seizoen eindelijk een aanbod van een topclub > Liverpool! wat is het toch vet om met Torres/Kuyt/Keane/Babel in de spits te spelen!
Grt.
BAL-addict
Grt.
BAL-addict
Grappig, seizoen 1 begonnen bij Utrecht en halverwege overgestap naar Feijenoord, daar C1 cup en Euromasters gewonnen, leader in assists en topscoorder van Euromaster geworden. Bij Feyenoord bijgetekend en halverwege naar Ajax overgestapt (en daar ben ik nu). Begonnen als SS, bij Utrecht aan de bak als AMF, bij Feyenoord ook AMF toekunnen voegen aan het lijstje, echter bij Ajax gekomen als AMF/CMF en op de CMF plek heb ik het nu wel wat lastiger (oefen wedstrijden winnen we wel met 4-0 van het A team maar heb niet echt indruk dat ik wat uit maak, maar blijkbaar is de team waarbij ik speel wel altijd sterker).Zosas schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:35:
[...]
Hmmm, blijkbaar heb ik dit als enige niet gehad:
1e seizoen: FC Utrecht en speelde hier redelijk goed als AMF
2e seizoen: Feyenoord, speelde hier goed seizoen. Geen topscoorder wel belangrijkste speler en tevens opgeroepen voor het WK en mijn debuut in Oranje gemaakt en het WK gewonnen. (en landskampioen en UEFA cup) Express alle transfers tot na het WK geweigerd. Op de laatste dag had ik keuzes uit meerdere teams waaronder: Man Utd!!
3e seizoen: Man Utd speel de sterren van de hemel en bijna iedere wedstrijd. Sta CMF (ben AMF). In de winterstop hele belabberde aanbiedingen gekregen; maargoed ik speel al bij een europese topclub!
Oftewel: tenzij een andere topclub zich meldt (liverpool, arsenal, barca, real) blijf ik fijn bij Man Utd spelen.
[edit] @ onderbuurman: Ben een beetje veilig op het ene laagste niveau begonnen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Welk niveau spelen jullie? Ik zit op Top Player.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:07:
[...]
Grappig, seizoen 1 begonnen bij Utrecht en halverwege overgestap naar Feijenoord, daar C1 cup en Euromasters gewonnen, leader in assists en topscoorder van Euromaster geworden. Bij Feyenoord bijgetekend en halverwege naar Ajax overgestapt (en daar ben ik nu). Begonnen als SS, bij Utrecht aan de bak als AMF, bij Feyenoord ook AMF toekunnen voegen aan het lijstje, echter bij Ajax gekomen als AMF/CMF en op de CMF plek heb ik het nu wel wat lastiger (oefen wedstrijden winnen we wel met 4-0 van het A team maar heb niet echt indruk dat ik wat uit maak, maar blijkbaar is de team waarbij ik speel wel altijd sterker).
Hmmm, Sir Alex Ferguson had het lef mij te passeren voor de halve finale van de CL... (2-0 verlies)
Uiteraard gepiekeerd werd ik de volgende wedstrijd (hadden kampioen kunnen worden) wederom gepasseerd.... (3-0 verlies)
Beide wedstrijden werden dus verloren.
De return van de halve finale mocht ik weer aan de aftrap verschijnen. Ik maakte de 1-0, kort daarna de 2-0 en nog voor rust de assist op de 3-0. Uiteindelijk wonnen we 5-0 en was ik MoM....
Mag toch hopen dat Ferguson hier een les uit leert
Vooralsnog spelen we voor alle prijzen: Kampioenschap, Beker, en CL.....
De plek CMF bevalt mij steeds beter.
Ik sta 2e in de topscoorderslijst achter Tevez (ook ManUtd) en voor Rooney (ook ManUtd). Het verschil met Tevez is slechts 1 doelpunt..... hij is echter spits en ik moet het vanaf CMF doen. Zal dus minder assists op hem gaan geven (doet hij immers ook nooit
)
Speel overigens op regular... aankomend seizoen maar een leveltje hoger spelen..
Uiteraard gepiekeerd werd ik de volgende wedstrijd (hadden kampioen kunnen worden) wederom gepasseerd.... (3-0 verlies)
Beide wedstrijden werden dus verloren.
De return van de halve finale mocht ik weer aan de aftrap verschijnen. Ik maakte de 1-0, kort daarna de 2-0 en nog voor rust de assist op de 3-0. Uiteindelijk wonnen we 5-0 en was ik MoM....
Mag toch hopen dat Ferguson hier een les uit leert
Vooralsnog spelen we voor alle prijzen: Kampioenschap, Beker, en CL.....
De plek CMF bevalt mij steeds beter.
Ik sta 2e in de topscoorderslijst achter Tevez (ook ManUtd) en voor Rooney (ook ManUtd). Het verschil met Tevez is slechts 1 doelpunt..... hij is echter spits en ik moet het vanaf CMF doen. Zal dus minder assists op hem gaan geven (doet hij immers ook nooit

Speel overigens op regular... aankomend seizoen maar een leveltje hoger spelen..
wijze woorden
Wat ik maar niet kan vinden in de master league is het training menu! In pes 6 kon je altijd gewoon trainen om bijvoorbeeld vrijetrappen te oefenen. Maar ik kan in 09 de optie om gewoon in het seizoen te trainen niet vinden..
In pes 5 kon je in de zomer ook trainen, en dan ook echt beter worden..nu kan dat alleen nog maar via het menu toch? Dus 'echt' zelf trainen tijdens de zomerstop kan niet meer?
In pes 5 kon je in de zomer ook trainen, en dan ook echt beter worden..nu kan dat alleen nog maar via het menu toch? Dus 'echt' zelf trainen tijdens de zomerstop kan niet meer?
Ik heb in PES 2008 een keer 13-0 gewonnen en toen was het hoogste cijfer een 8....de rest een 7,5 gemiddeld. Sure!MadMoody schreef op maandag 24 november 2008 @ 07:12:
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Mij lijkt het ook handig om te kunnen testen hoe goed je poppetje nou vrije trappen kan nmen.gelukkie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:26:
Wat ik maar niet kan vinden in de master league is het training menu! In pes 6 kon je altijd gewoon trainen om bijvoorbeeld vrijetrappen te oefenen. Maar ik kan in 09 de optie om gewoon in het seizoen te trainen niet vinden..
Bah, gisteren mijn eerste Master League seizoen afgerond. Ik was gewoon laatste geworden in Division B2 
Echt, wat zijn die standaard ML verdedigers een stelletje lompe prutsers zeg. Ze worden er door elke willekeurige spits volledig uitgelopen en als je een bal weg wilt rossen schieten ze altijd tegen een aanvaller op zodat die bal nog steeds niet weg is en ze via de kluts toch nog kunnen scoren, ik wordt er echt helemaal gek van! Nog een wonder dat er geen controllers door de woonkamer vlogen...
Ik speel op Top Player en peins er niet over om het een niveautje lager te spelen, het moet en zal me lukken om met die baggeraars te promoveren!
Als ik eenmaal een paar spelers weet te strikken zal het vanzelf wel wat beter gaan hoop ik...
Prutzer80 gaat zo nog maar een aantal potjes zichzelf kapot ergeren..
Echt, wat zijn die standaard ML verdedigers een stelletje lompe prutsers zeg. Ze worden er door elke willekeurige spits volledig uitgelopen en als je een bal weg wilt rossen schieten ze altijd tegen een aanvaller op zodat die bal nog steeds niet weg is en ze via de kluts toch nog kunnen scoren, ik wordt er echt helemaal gek van! Nog een wonder dat er geen controllers door de woonkamer vlogen...
Ik speel op Top Player en peins er niet over om het een niveautje lager te spelen, het moet en zal me lukken om met die baggeraars te promoveren!
Als ik eenmaal een paar spelers weet te strikken zal het vanzelf wel wat beter gaan hoop ik...
Klopt, de standaard players zijn echt bagger maar er zitten wel wat talentjes tussen. Speel ook op Top Player en ML niveau ook nog eens op very hard. Dat is de enige manier om het spel voor mij nog lekker uitdagend te houden. Gewoon wachten tot de eerste transfer periode en de eerste goede talentjes binnenhalen, al zijn het er maar 2. Dan het 2e seizoen proberen te promoveren en het kan snel gaanPrutzer80 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:35:
Bah, gisteren mijn eerste Master League seizoen afgerond. Ik was gewoon laatste geworden in Division B2
Tsja, het is inderdaad knap lastig met die prutsers.kazuka schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:57:
[...]
Klopt, de standaard players zijn echt bagger maar er zitten wel wat talentjes tussen. Speel ook op Top Player en ML niveau ook nog eens op very hard. Dat is de enige manier om het spel voor mij nog lekker uitdagend te houden. Gewoon wachten tot de eerste transfer periode en de eerste goede talentjes binnenhalen, al zijn het er maar 2. Dan het 2e seizoen proberen te promoveren en het kan snel gaan
Mijn probleem is ook nog dat mijn ik nagenoeg geen enkele speler heb die ik kan slijten om er nog wat voor te vangen. Ze hebben bijna allemaal geen popularity status dus niemand die ze wil hebben. Mijn team popularity is ook nog eens om te huilen
Momenteel probeer ik wat meer controlerend te spelen in een 4-5-1 en met wat gelijkspelletjes een aantal puntjes binnen te sprokkelen.
Die heb ik ook niet meer kunnen vinden.gelukkie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:26:
Dat is volgens mij ook weg, maar deze vind ik persoonlijk wat minder erg dan je vorige punt.In pes 5 kon je in de zomer ook trainen, en dan ook echt beter worden..nu kan dat alleen nog maar via het menu toch? Dus 'echt' zelf trainen tijdens de zomerstop kan niet meer?
Sowieso vind ik de "Training modus" (dus niet in de ML) echt slecht geworden. Trainingen gaan nog zoals altijd, maar ze hebben nu zo gedaan dat als de bal over de zijlijn is bij bijv. de Free kick training dat je dan niet meer de herhaling kan terug zien... Lekker dan, ik wil juist zien hoe goed/slecht ik de FK neem en wanneer er een bal in het doel vliegt even nagenieten van mijn gescoorde FK. Ook hebben ze hebben ze de "terug spoel modus" verwijderd voor zover ik het kan zien (dit was volgens mij ook al bij PES 2008 het geval geweest). Daarmee kon je een bepaalde situatie op verschillende manieren uit proberen te voeren. Wat verder nog verbeterd zou kunnen worden is dat je een soort snelle "play again" hebt wanneer je bijv. corners of FK aan het trainen bent en de bal wordt geblokt weggekopt of iig dat de aanval wordt afgeslagen dat je dan snel even opnieuw dan beginnen nu moet je steeds wachten tot de bal over de lijn is of wachten op het fluitje dat na x aantal sec. Dat laatste (dus dat fluitje dat "automatisch" komt na een x aantal sec.) mag trouwens wat mij betreft ook gewoon weg. Soms wil ik gewoon even doorspelen en heb ik zelfs de bal, maar nee hoor er wordt gevloten...
Gewoon als je op de back knopt duwt (die doet dan toch niks) dat je opnieuw begint. Anders ga je gewoon door. Replay is ook jammer.Regeneration schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:26:
[...]
Die heb ik ook niet meer kunnen vinden.
[...]
Dat is volgens mij ook weg, maar deze vind ik persoonlijk wat minder erg dan je vorige punt.
Sowieso vind ik de "Training modus" (dus niet in de ML) echt slecht geworden. Trainingen gaan nog zoals altijd, maar ze hebben nu zo gedaan dat als de bal over de zijlijn is bij bijv. de Free kick training dat je dan niet meer de herhaling kan terug zien... Lekker dan, ik wil juist zien hoe goed/slecht ik de FK neem en wanneer er een bal in het doel vliegt even nagenieten van mijn gescoorde FK. Ook hebben ze hebben ze de "terug spoel modus" verwijderd voor zover ik het kan zien (dit was volgens mij ook al bij PES 2008 het geval geweest). Daarmee kon je een bepaalde situatie op verschillende manieren uit proberen te voeren. Wat verder nog verbeterd zou kunnen worden is dat je een soort snelle "play again" hebt wanneer je bijv. corners of FK aan het trainen bent en de bal wordt geblokt weggekopt of iig dat de aanval wordt afgeslagen dat je dan snel even opnieuw dan beginnen nu moet je steeds wachten tot de bal over de lijn is of wachten op het fluitje dat na x aantal sec. Dat laatste (dus dat fluitje dat "automatisch" komt na een x aantal sec.) mag trouwens wat mij betreft ook gewoon weg. Soms wil ik gewoon even doorspelen en heb ik zelfs de bal, maar nee hoor er wordt gevloten...
Ja precies. En als de bal over de lijn gaat dat je op X, A, LB, LT, driehoekje, vierkantje, L2, L1 of wat dan ook drukt dat je dan direct de replay zit met de vrije camera, dat zou imho ook een stuk beter zijn. Met "start" of Esc kan je nu de replay skippen zoals nu ook het geval is, hoe moeilijk is het een knop toe te wijzen om gelijk de replay te zien (met de vrije camera) wanneer de bal over de lijn is? En inderdaad de back / select knop te gebruiken voor een directe "try again", lijkt me een handige feature dat ook niet heel moeilijk moet zijn om dat in het spel te doen. Soms heb ik het gevoel dat Konami meer (zoals training in de ML modus en training opties in de Training modus, maar nog veel meer) weghaalt dan nieuwe dingen toevoegt... PES is nog steeds een goed spel imho, maar ik kan nu ook moeilijk ontkennen dat het minder gaat.Coeluh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:49:
[...]
Gewoon als je op de back knopt duwt (die doet dan toch niks) dat je opnieuw begint. Anders ga je gewoon door. Replay is ook jammer.
[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 26-11-2008 20:49 ]
Ik ben alle stukjes van pes-ergeringen (qua gameplay) aan het opslaan. Ik ga er een filmpje van maken en op youtube veel aandacht proberen te krijgen.
Het hele punt is qua positionering van spelers is dat ze niet naar wat er gebeurd kijken. Je ziet dat als je een training doet, en er 3 tegen 3 van maakt. Dus 2x een keeper, middenvelder en een spits. De spits en de middenvelder trappen af. De spits van de tegenstander loopt rustig naar voren om op de bal te wachten. In plaats van mee te gaan verdedigen loopt ie naar voren. Spelers weten: Ik ben aanvaller, ik moet hier staan. Staat er al iemand daar? Ow dan meot ik naar binnen.
Bijvoorbeeld bij een Counteraanval:
Ik heb 2 wingfielders die ik heel diep heb gezet. Ik onderschep een bal en wil counteren. De wingfielders rennen terug. Nee ze gaan niet diep. Ze rennen terug. Ook als CMF die een pass geeft voor een aanval. DEZE ZAKT TERUG. Waarom? Looplijnen staan NIET terug gericht, maar hij doet het toch. Ik denk dat de AI van fifa beter is. Heb dit nog niet veel gespeeld op een console, maar dan nog. Het is gewoon heel kut om te spelen.
My 4,5 cents?
Het hele punt is qua positionering van spelers is dat ze niet naar wat er gebeurd kijken. Je ziet dat als je een training doet, en er 3 tegen 3 van maakt. Dus 2x een keeper, middenvelder en een spits. De spits en de middenvelder trappen af. De spits van de tegenstander loopt rustig naar voren om op de bal te wachten. In plaats van mee te gaan verdedigen loopt ie naar voren. Spelers weten: Ik ben aanvaller, ik moet hier staan. Staat er al iemand daar? Ow dan meot ik naar binnen.
Bijvoorbeeld bij een Counteraanval:
Ik heb 2 wingfielders die ik heel diep heb gezet. Ik onderschep een bal en wil counteren. De wingfielders rennen terug. Nee ze gaan niet diep. Ze rennen terug. Ook als CMF die een pass geeft voor een aanval. DEZE ZAKT TERUG. Waarom? Looplijnen staan NIET terug gericht, maar hij doet het toch. Ik denk dat de AI van fifa beter is. Heb dit nog niet veel gespeeld op een console, maar dan nog. Het is gewoon heel kut om te spelen.
My 4,5 cents?
Ik denk dat het nog niet gelukt is om in Pes 2009 een cijfer hoger te halen dan een 8.Postius schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:43:
[...]
Ik heb in PES 2008 een keer 13-0 gewonnen en toen was het hoogste cijfer een 8....de rest een 7,5 gemiddeld. Sure!
Ikzelf heb in Pes2008 een keer in ML een 9.5 gehaald. Er was door mijn team 8 keer gescoord.
Heb er zelfs een foto van gemaakt.
Inderdaad treffende voorbeelde Coeluh. Zijn zaken die mij ook erg storen. Hoe vaak ik mijn wingers wel niet wil aanspelen.. maar ze doen zelden een loopactie naar voren.
Verder ook wel vaag; steeds als in Bal naar een club switch gaan ze veel slechter spelen. Dat zou aan mij kunnen liggen (ik zal jullie voor zijn
) maar dat begint al wanneer ik nog in het tweede speel. Zo heb ik AS Roma in de NL competitie. Elk jaar 1e of 2e en dit jaar bij hun in dienst. Na 3 wedstrijden (ik nog geen wedstrijd gespeeld) staan ze 9e! En dat wordt niet beter. Ze spelen precies het niveau dat ook mijn vorige (vele slechtere clubs) speelden!
Waar Roma eerst erg veel scoorde met Totti in de spits, maken ze nu alleen nog maar doelpunten als ik er bij betrokken ben. Alle schwung is er uit.
Verder ook wel vaag; steeds als in Bal naar een club switch gaan ze veel slechter spelen. Dat zou aan mij kunnen liggen (ik zal jullie voor zijn
Waar Roma eerst erg veel scoorde met Totti in de spits, maken ze nu alleen nog maar doelpunten als ik er bij betrokken ben. Alle schwung is er uit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Bij mij wel, een steekpass door de lucht geven komt 9/10 keer uit bij de WF of L/RMF die dan voor (kunnen) geven.cheiron schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:20:
Inderdaad treffende voorbeelde Coeluh. Zijn zaken die mij ook erg storen. Hoe vaak ik mijn wingers wel niet wil aanspelen.. maar ze doen zelden een loopactie naar voren.
Verder ook wel vaag; steeds als in Bal naar een club switch gaan ze veel slechter spelen. Dat zou aan mij kunnen liggen (ik zal jullie voor zijn) maar dat begint al wanneer ik nog in het tweede speel. Zo heb ik AS Roma in de NL competitie. Elk jaar 1e of 2e en dit jaar bij hun in dienst. Na 3 wedstrijden (ik nog geen wedstrijd gespeeld) staan ze 9e! En dat wordt niet beter. Ze spelen precies het niveau dat ook mijn vorige (vele slechtere clubs) speelden!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik speel geen BaL meer. De AI is gewoon te slecht om mee te spelen, ze zijn te dom. AI van PES 09 is heel slecht. Ze mogen van mij daar de volgende keer extreem veel aandacht aan geven. Ik wil dat het leuk word om tegen de AI te spelen. Online op de pc is misschien wel leuk. Maar hoe zit het met patches en online gaan?cheiron schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:20:
Verder ook wel vaag; steeds als in Bal naar een club switch gaan ze veel slechter spelen. Dat zou aan mij kunnen liggen (ik zal jullie voor zijn) maar dat begint al wanneer ik nog in het tweede speel. Zo heb ik AS Roma in de NL competitie. Elk jaar 1e of 2e en dit jaar bij hun in dienst. Na 3 wedstrijden (ik nog geen wedstrijd gespeeld) staan ze 9e! En dat wordt niet beter. Ze spelen precies het niveau dat ook mijn vorige (vele slechtere clubs) speelden!
Vernuftig stukje scripting of toeval?
3 wedstrijden voor het einde nog 4 punten voor op nummer 2.
Daarna 2 wedstrijden verliezen minj teamgenoten echt elk duel, leveren ze ballen in en gaan al mijn schoten naast en over hoeveel vrijheid ik ook heb.
Kortom we verliezen 2 keer en staan 4e met 2 punten achterstand op nummer 1 en 2 op nummer 2 en 3.
De laatste wedstrijd komen we met 1-0 achter maar ineens komt de omslag zo vlak voor rust.
Ik scoor uit een onmogelijke hoek de 1-1 en daarna doet de AI z'n best om mij keer op keer te berijken en winnen ze elk duel.
De 2-1 kon ik niet missen en daarna geen kind meer aan de tegenstander.
Tijdens de rust zag ik dat de nummer 1 verloren had en nummers 2 en 3 gelijk gespeeld hadden dus winnen was voldoende.
Kampioenschap, gouden schoen, MVP en MVP team.
Op naar het WK van 2014.
Overigens denk ik, zonder verstand van programeren te hebben, dat de huidige engine van PES z'n limieten allang bereikt heeft.
Als er iets verbeterd wordt verslechterd iets anders en als er iets toegevoegd wordt gaat het ten koste van iets.
Waarom nog steeds maar 4 leagues in ML en BaL?
Waarom rennen spelers zo debiel sinds 2008?
3 wedstrijden voor het einde nog 4 punten voor op nummer 2.
Daarna 2 wedstrijden verliezen minj teamgenoten echt elk duel, leveren ze ballen in en gaan al mijn schoten naast en over hoeveel vrijheid ik ook heb.
Kortom we verliezen 2 keer en staan 4e met 2 punten achterstand op nummer 1 en 2 op nummer 2 en 3.
De laatste wedstrijd komen we met 1-0 achter maar ineens komt de omslag zo vlak voor rust.
Ik scoor uit een onmogelijke hoek de 1-1 en daarna doet de AI z'n best om mij keer op keer te berijken en winnen ze elk duel.
De 2-1 kon ik niet missen en daarna geen kind meer aan de tegenstander.
Tijdens de rust zag ik dat de nummer 1 verloren had en nummers 2 en 3 gelijk gespeeld hadden dus winnen was voldoende.
Kampioenschap, gouden schoen, MVP en MVP team.
Op naar het WK van 2014.
Overigens denk ik, zonder verstand van programeren te hebben, dat de huidige engine van PES z'n limieten allang bereikt heeft.
Als er iets verbeterd wordt verslechterd iets anders en als er iets toegevoegd wordt gaat het ten koste van iets.
Ik heb het gevoel bij konami dat het laksheid is. Ze pakken het helemaal verkeerd aan (imho). Ik zie vaak dat de content van patches beter is dan die van Konami zelf. Wat doe je dan? Je zoekt de beste patchmakers of houd een soort contest, zodat je de meest complete en goedpassende faces, kits, boots etc hebt. (los van de licenties). Transfers up to date maken wil vast wel iemand doen van de modding community. Geef degene die dat doet dan een gratis spel en klaar ben je. Konami kan niet 1000 man inhuren die alles maken, maar als je het spel voor degene die een bijdrage leveren goedkoper maakt oid, krijg je steeds meer wat de community wil. Op deze manier kan Konami zich veéé'eé'eéé'l meer op engine richten. Deze moet helemaal vernieuwd worden. Pes 10LoneRanger schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:09:
[ Voor 25% gewijzigd door Coeluh op 27-11-2008 18:29 ]
Mijn ergernissen filmpje is af.
http://www.youtube.com/watch?v=xbMB19WtIyo
Komt dat niet doordat je teveel request pass doet, zodat ze de bal voor je laten lopen? Ik heb dit ook een paar keer gehad, maar ik heb dat nu minder sinds ik wat rustiger speel.Coeluh schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:20:
Ik speel ook BaL, zit nu in m'n 4e seizoen en speel inmiddels bij Barca. De AI is soms echt heel slecht, door mannetjes heenlopen, backs die hun man laten lopen etc. Maar als je zelf wat beter speelt, je goed aanbiedt, en druk zet is het meestal wel goed te doen
Hier komt iets hips te staan
Ik heb ook geen idee, maar iets eraan zit niet goed met PES. Ik speel ML op regular in de D2 had het moeilijk genoeg, maar werd wel nog redelijk makkelijk uiteindelijk kampioen en de beker gewonnen. Naar de D1 en moeilijkheidsgraad omhoog gezet naar professional. Ik hield totaal geen rekening met het kampioenschap, maar ben wel op de laatste wedstrijden van de ~ 6 de plaats, met alleen maar winst en de koplopers en subtoppers alleen verlies of gelijk, toch op doelsaldo kampioen geworden... op de laatste speeldag.LoneRanger schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:09:
Vernuftig stukje scripting of toeval?
Wat ik verder ook redelijk vreemd vind in mijn ogen is dat ze de verdeling van win - gelijk - verlies niet helemaal realistisch lijkt in dit seizoen. Wat mij opvalt is dat er relatief weinig gelijk wordt gespeeld ~ 15% (door alle teams) en dat lijk mij niet helemaal realistisch. Wat een mij meer stoort is dat het (toch) nog steeds redelijk een doelpunten festijn is. Er worden door de andere teams in de competities per team zo'n 120 - 160 doelpunten gescoord en doorgelaten bij elkaar opgeteld. Ik zit daarbij nog redelijk laag met 67 doelpunten gescoord en 38 geïncasseerd = 105 totaal. Ik heb als ik in de gallery kijk maak ik gemiddeld 2.18 doelpunten per wedstrijd en incaseer er 0.88. Het is nog steeds lager dan mijn ~3.5 en 1.0 bij PES 2008 maar nog steeds vind ik het veel. Ik merk nu ook dat er eigenlijk onrealistisch veel op de paal en lat wordt geschoten, maar heel erg vind ik dit punt niet.
Ik heb wel bijna een seizoen BaL erop zitten, maar dit heb ik (gelukkig) nog niet gehad, maar het lijkt me inderdaad erg irritant. Konami heeft hier echt iets fout gedaan. Dat laatste heb ik wel een paar keer meegemaakt. Je krijgt een pass die je totaal verkeerd aanneemt. Het zou eigenlijk niet mogen dit soort dingen. Ik erger me ook altijd bij BaL als de meedespelers weer eens zitten te klungelen of de bal aan het verspelen zijn. Wat wordt je daar toch moe van.Coeluh schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:20:
Heb even een paar goals online gezet.
Hier is mijn eerste, best netjes voor een BaL speler met shot accuracy <80.
http://www.youtube.com/watch?v=H-IomsZhlWQ
Hier is mijn eerste, best netjes voor een BaL speler met shot accuracy <80.
http://www.youtube.com/watch?v=H-IomsZhlWQ
Einde van het 3e seizoen zit erop!
Alles gewonnen met Man Utd:
- kampioenschap: topscoorder geworden (en dat voor een CMF)
- D1 cup: assist leader
- CL: geen individuele prijs
Vervolgens de eerste week 3 aanbiedingen:
Man Utd, Bolton W. en jawel: FC Volendam
Pas in de laatste week op een aanbieding ingegaan, ik had toen keuze uit:
Man Utd, Chelsea, Juventus, AS Roma
Besloten een tweede seizoen bij ManUtd te blijven.... alleen zo stom geweest om het level niet een graadje hoger te zetten... hopelijk kan dat ook tijdens de winterstop anders wordt het wel weer een makkelijk jaar..
Alles gewonnen met Man Utd:
- kampioenschap: topscoorder geworden (en dat voor een CMF)
- D1 cup: assist leader
- CL: geen individuele prijs
Vervolgens de eerste week 3 aanbiedingen:
Man Utd, Bolton W. en jawel: FC Volendam

Pas in de laatste week op een aanbieding ingegaan, ik had toen keuze uit:
Man Utd, Chelsea, Juventus, AS Roma
Besloten een tweede seizoen bij ManUtd te blijven.... alleen zo stom geweest om het level niet een graadje hoger te zetten... hopelijk kan dat ook tijdens de winterstop anders wordt het wel weer een makkelijk jaar..
wijze woorden
Kan alleen maar aan het einde v/h seizoen.Zosas schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:08:
@ Coeluh, vage video, daar heb ik totaal geen last van?
Nou moet ik zeggen dat ik de request praktisch nooit gebruik, alleen bij corners.
Neemt niet weg dat het wel enorm fout is.
Wat in mijn geval wel erg irritant werkt is die automatisch sprint die je alleen maar kunt canselen door beide triggers in te duwen.
Ik heb PES dit jaar alleen aangeschaft voor BaL en gezien de tijd en plezier die ik er aan besteed heb meer dan de investering waard.
Stiekem hoop ik dat Konami zich daar puur op gaat richten.
Geen ML, geen CL maar puur BaL met een vleugje meer FM.
Meer statistieken, meer cariere mogelijkheden, betere AI, een geloofwaardigere opzet en [veel] meer leagues.
Zo is het b.v. dom dat je een rugnummer request en daarbij het aanbod accepteerd terwijl je dat nummer niet krijgt.
Zo, na mn 3e seizoen kon ik naar Manchester. Maar na 4 trainingswedstrijden toch maar mn oude savegame weer geladen. Ik kwam er helemaal niet aan te pas met mn huidige stats. Werd constant weggeduwd.
Bij het herladen kwam ook Barca aan de deur kloppen.. en Valencia.. en Atletico..
Allemaal terwijl ik in de Nederlandse competitie (met Roma en Fiorentina) zit. IK ben toch nog maar een jaar bij Roma gebleven.
Bij het herladen kwam ook Barca aan de deur kloppen.. en Valencia.. en Atletico..
Flickr PSN ID= cheironnl