Kunnen mensen écht niet meer rijden tegenwoordig?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.316 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39
Einde van de straat bij ons is een 2-baans rotonde, alleen zijn die baanvakken niet aangegeven, gewoon breed genoeg voor 2 auto's dus.
Je wilt niet weten hoe vaak ik (die altijd aan de buitenkant rijd) bijna bij iemand rechts binnenrijdt omdat ze denken dat ze zonder richtingaanwijzer van de binnenkant zomaar de rontonde kunnen verlaten... :/
Ik heb een mooie bullbar vooraan, dus zo'n probleem zou't voor mij niet zijn, maar ze schrikken zich meestal wel kapot als ze me zien dichterbij komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 10506 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:36:
[...]

Ik ken het. Ik ben een nette chauffeur (nee, ik ben iemand die het echt is) en het valt me op dat het steeds moeilijker wordt om volgens de regels te rijden. Laatst reed iemand op de A16 (driebaans) volledig links met 90 km/uur. Na er gewoon netjes (niet bumperklevend) een aantal km achter gereden te hebben veranderde er niks. Wat doe je dan? Rechtsinhalen=fout, bumperkleven=fout, signalen geven=aso of wordt niet begrepen.

...
Ik denk dat signaal geven toch de veiligste oplossing is. Het zorgt ervoor dat de bestuurder voor weet dat je er bent, en dat je achter hem rijdt. Als hij dan niet bekenkt dat hij naar rechts kan tja dan zou ik er gewoon rechts langs gaan.

Had ik ook laatst op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem, rijdt ik daar om 12 uur 's nachts met een rustig gangetje van 140, rijd er voor me een auto links met 100. Ik erachter rijden, groot licht flitsen. Geen reactie. Kijken of recht een vluchtstrook ligt, ja, rechts erlangs, flink toeteren en verder rijden. Hopeloos op een lege snelweg links rijden. Rijbewijs innemen.

Rechts inhalen vind ik trouwens wel gevaarlijk, zorg er wel altijd voor dat als degene die links rijdt toch besluit naar rechts te gaan als ik aan het inhalen ben dat ik rechts plek heb om uit te wijken.
Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:20:
Einde van de straat bij ons is een 2-baans rotonde, alleen zijn die baanvakken niet aangegeven, gewoon breed genoeg voor 2 auto's dus.
Je wilt niet weten hoe vaak ik (die altijd aan de buitenkant rijd) bijna bij iemand rechts binnenrijdt omdat ze denken dat ze zonder richtingaanwijzer van de binnenkant zomaar de rontonde kunnen verlaten... :/
Ik heb een mooie bullbar vooraan, dus zo'n probleem zou't voor mij niet zijn, maar ze schrikken zich meestal wel kapot als ze me zien dichterbij komen :P
Ik weet niet of jij als je aan de buitenkant rijdt ook wel eens 3 kwart rond gaat, maar als je dat doen vind ik jou toch echt fout. Rechts is voor rechts af en recht door, links is voor 3 kwart of rechtdoor, over het algemeen. Recht door alleen als er 2 rijbanen bij de rechtdoor afrit van de rotonde zijn. Wat dat betreft zijn turbo rotondes goede uitvindingen, wordt je tenminste gedwongen de juiste rijbaan te kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Z___Z op 04-11-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Klein crosje uit Het Grote Wegmisbruikers Topic in de HK

Knipperlichten... Waarom zitten die eigenlijk op een auto??? Ik dacht altijd dat ze waren om de rest van het verkeer te laten weten dat je een zijwaartse beweging gaat maken die afwijkt van je rijbaan, maar als ik naar het verkeer kijk, lijkt het eerder een stukje sierverlichting op de auto...

Naast de dagelijkse auto's die op de snelweg geen richting aangeven bij het wisselen van een rijstrook (ik snap dat 120 km/u rijden erg intens is en dat je echt je aandacht bij het sturen moet houden en dat zoiets als richting aangeven alleen maar afleidt...) zie ik de laatste tijd ook steeds vaker bij voorsorteren een nieuw fenomeen. Je rijdt op een doorgaande weg en bij een stoplicht heb je een voorsorteerstrook om links of rechts af te slaan. Dus wat doe je? Je stuurt de voorsorteerstrook op en als je halverwege bent, of nog beter, voor een rood stoplicht staat, besluit je richting aan te geven. DAT IS TE LAAT!!! Je hoort voor je de voorsorteerstrook op stuurt al richting aan te geven. Als je op die strook staat, snapt iedereen wel dat je links of rechtsaf wilt....

Ik krijg weleens commentaar dat ik teveel of te vaak richting aan geef (als ik op een uitvoegstrook rij, zet ik hem pas uit ter hoogte van het verdrijvingsvlak, ongeacht hoe lang die strook is), maar in mijn ogen kan je nooit teveel richting aangeven. Het is zelfs zo'n automatisme geworden dat ik mezelf erop betrap dat ik zelfs soms in een haakse bocht (zoals bij mij in de straat) nog richting aan geef, terwijl je daar toch echt maar 1 kant op kan, namelijk de bocht door. Het gaat gewoon automatisch, bij een richtingsverandering, gewoon een tik tegen de stuurschakelaar die precies achter m'n hand zit.
Z___Z schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:22:
[...]

Ik denk dat signaal geven toch de veiligste oplossing is. Het zorgt ervoor dat de bestuurder voor weet dat je er bent, en dat je achter hem rijdt. Als hij dan niet bekenkt dat hij naar rechts kan tja dan zou ik er gewoon rechts langs gaan.

Had ik ook laatst op de A50 tussen Apeldoorn en Arnhem, rijdt ik daar om 12 uur 's nachts met een rustig gangetje van 140, rijd er voor me een auto links met 100. Ik erachter rijden, groot licht flitsen. Geen reactie. Kijken of recht een vluchtstrook ligt, ja, rechts erlangs, flink toeteren en verder rijden. Hopeloos op een lege snelweg links rijden. Rijbewijs innemen.

Rechts inhalen vind ik trouwens wel gevaarlijk, zorg er wel altijd voor dat als degene die links rijdt toch besluit naar rechts te gaan als ik aan het inhalen ben dat ik rechts plek heb om uit te wijken.
Niet heel netjes wat ik doe, maar het helpt vaak wel, is gewoon stug op de 2de baan achter op iemand komen rijden die onnodig links hangt, ook al heeft de snelweg 3 of meer banen en ik kan ik er wel langs. Vaak snappen ze hint als je toch wel heel dichtbij komt met een redelijke snelheid. Snappen ze het niet, en er is nog een baan links vrij, dan ga ik er strak achter- en voorlangs en laat ik m'n knipperlicht extra lang aanstaan. Of, als de weg echt verlaten is, geef ik een grootlicht knipper.
Vaak zie ik dan in m'n spiegels dat die persoon het "licht" heeft gezien en als nog een baan opschuift.
[...]

Ik weet niet of jij als je aan de buitenkant rijdt ook wel eens 3 kwart rond gaat, maar als je dat doen vind ik jou toch echt fout. Rechts is voor rechts af en recht door, links is voor 3 kwart of rechtdoor, over het algemeen. Recht door alleen als er 2 rijbanen bij de rechtdoor afrit van de rotonde zijn. Wat dat betreft zijn turbo rotondes goede uitvindingen, wordt je tenminste gedwongen de juiste rijbaan te kiezen.
Daar ging het geloof ik niet om, maar dat de pipo op de binnenbaan zonder richting aangeven ineens voorlangs komt zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door deepbass909 op 04-11-2008 15:30 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

deepbass909 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:24:
Klein crosje uit Het Grote Wegmisbruikers Topic in de HK

Knipperlichten... Waarom zitten die eigenlijk op een auto??? Ik dacht altijd dat ze waren om de rest van het verkeer te laten weten dat je een zijwaartse beweging gaat maken die afwijkt van je rijbaan, maar als ik naar het verkeer kijk, lijkt het eerder een stukje sierverlichting op de auto...

Naast de dagelijkse auto's die op de snelweg geen richting aangeven bij het wisselen van een rijstrook (ik snap dat 120 km/u rijden erg intens is en dat je echt je aandacht bij het sturen moet houden en dat zoiets als richting aangeven alleen maar afleidt...) zie ik de laatste tijd ook steeds vaker bij voorsorteren een nieuw fenomeen. Je rijdt op een doorgaande weg en bij een stoplicht heb je een voorsorteerstrook om links of rechts af te slaan. Dus wat doe je? Je stuurt de voorsorteerstrook op en als je halverwege bent, of nog beter, voor een rood stoplicht staat, besluit je richting aan te geven. DAT IS TE LAAT!!! Je hoort voor je de voorsorteerstrook op stuurt al richting aan te geven. Als je op die strook staat, snapt iedereen wel dat je links of rechtsaf wilt....

Ik krijg weleens commentaar dat ik teveel of te vaak richting aan geef (als ik op een uitvoegstrook rij, zet ik hem pas uit ter hoogte van het verdrijvingsvlak, ongeacht hoe lang die strook is), maar in mijn ogen kan je nooit teveel richting aangeven. Het is zelfs zo'n automatisme geworden dat ik mezelf erop betrap dat ik zelfs soms in een haakse bocht (zoals bij mij in de straat) nog richting aan geef, terwijl je daar toch echt maar 1 kant op kan, namelijk de bocht door. Het gaat gewoon automatisch, bij een richtingsverandering, gewoon een tik tegen de stuurschakelaar die precies achter m'n hand zit.
Jij doet het precies zoals het hoort. d:)b

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:39
Z___Z schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:22:
[...]

Het is een rotonde met 7 'armen', gemengd enkel- en dubbel-rijstrook.
Ik kom erop op een enkele rijstrook. Als ik erop moet rijden, dan maken dat ik op de linkerkant geraak, en dan weer zorgen dat ik rechts eraf geraak, is mijn baanvak al lang terug voorbij :P
Trouwens zie ik niet in wat mijn positie te maken heeft met het feit dat een ander je bijna eraf rijdt? :?

Rechts is voor rechts af en rechtdoor zeg je zelf, nou goed, ik rij rechts omdat ik rechtdoor moet, maar als er ondertussen ééntje rechtsaf wil slaan, doet hij dat gewoon zonder kijken EN zonder richtingaanwijzer. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met waar ik naartoe wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 09:11
TS (en veel anderen hier) is volgens mij iemand die een versleten grootlichtschakelaar heeft op zijn auto.
Ik maak me enkel kwaad of erger me aan mensen die opzettelijk fouten maken of opzettelijk gevaarlijk zijn. Voor al de anderen (linksrijders, oudjes...) heb ik al lang geen aandacht meer. Die neem ik er gewoon bij.

Waar ik me wel aan erger zijn die 'illegale polite' (zo noem ik ze toch) die denken je een opmerking te kunnen maken omdat je even de regels niet volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

jvvv schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:05:
TS (en veel anderen hier) is volgens mij iemand die een versleten grootlichtschakelaar heeft op zijn auto.
Ik maak me enkel kwaad of erger me aan mensen die opzettelijk fouten maken of opzettelijk gevaarlijk zijn. Voor al de anderen (linksrijders, oudjes...) heb ik al lang geen aandacht meer. Die neem ik er gewoon bij.

Waar ik me wel aan erger zijn die 'illegale polite' (zo noem ik ze toch) die denken je een opmerking te kunnen maken omdat je even de regels niet volgt.
Groot licht is alleen in NL een gebaar van agressie, in D, F, B en andere landen is het gewoon een seintje van let op ik kom achter je aan en ik zou het fijn vinden als je aan de kant ging.

In NL is het meer: OPZOUTEN KLOOTHOMMEL MET JE MIEZERIGE KUTWAGENTJE JE MOET AAN DE KANT VOOR MIJ!!!

Das het verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 22:43
O nog iets, vrachtwagens die kerstbomen of andere verlichting voor de raam hebben. Auto's mogen ook geen extra verlichting voeren en krijgen daar ook gewoon een boete voor. (kameraad met blauwe stadslicht peertjes)

Overigens is dat knipperlicht niet gebruiken een beetje hetzelfde als fietsers die de hand niet uitsteken. Zeer irritant. Zo reed ik laatst haast iemand ondersteboven omdat die persoon opeens linksaf draaide op een doorgaande weg zonder ook maar om te kijken of de hand uit te steken. Zelfs toen ik haar bijna raakte en dus flink toeterde keek ze niet om, dat zal ze wel niet meer gedurft hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door wiene op 04-11-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 12:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:13:
O nog iets, vrachtwagens die kerstbomen of andere verlichting voor de raam hebben. Auto's mogen ook geen extra verlichting voeren en krijgen daar ook gewoon een boete voor. (kameraad met blauwe stadslicht peertjes)

Overigens is dat knipperlicht niet gebruiken een beetje hetzelfde als fietsers die de hand niet uitsteken. Zeer irritant. Zo reed ik laatst haast iemand ondersteboven omdat die persoon opeens linksaf draaide op een doorgaande weg zonder ook maar om te kijken of de hand uit te steken. Zelfs toen ik haar bijna raakte en dus flink toeterde keek ze niet om, dat zal ze wel niet meer gedurft hebben.
Ja hand uitsteken is ook leuk, maar dat wordt volgens mij niet eens meer aangeleerd tegenweurdig :X
Net als dat ik vroeger dacht dat ik wel te zien was zonder licht... En nu ik auto rijd weet ik wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50

Grootlicht wordt hier altijd zeer aggresief opgevat, terwijl het ook bedoelt kan zijn om je even wakker te schudden "Je kan naar rechts".

Onder je laatste zin kan ik aardig wat mensen scharen. Mijzelf, maar ook andere mensen (in dit topic ook) die dus een 'overtreder' expres gaan belemmeren. Doel je vooral op eigen rechtertje spelen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:26:
[...]

Grootlicht wordt hier altijd zeer aggresief opgevat, terwijl het ook bedoelt kan zijn om je even wakker te schudden "Je kan naar rechts".

Onder je laatste zin kan ik aardig wat mensen scharen. Mijzelf, maar ook andere mensen (in dit topic ook) die dus een 'overtreder' expres gaan belemmeren. Doel je vooral op eigen rechtertje spelen?
Ik geef vaak zat een lichtseintje, ook als ik expres ruimte overlaat voor iemand, een soort van "komt u maar".
Heb er tot nu toe nog geen negatieve gebaren voor teruggekregen ;)
Toetertjes daarentegen vind ik wat minder, maar dat is misschien persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Dat gaat altijd goed inderdaad. Maar als ik op de linkerbaan wat harder aan kom, en er is een linksplakker, dan wil ik hem zonder kwade bedoelingen wel een seintje geven. Iemand kan dat best wel eens niet door hebben.
Mensen om me heen vinden het dan asociaal dat ik dat doe. (ik doe het (mededaarom) ook niet vaak)

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 04-11-2008 16:37 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Luccus schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:37:
[...]
Weet je hoe onsterfelijk belachelijk je jezelf maakt met dergelijke argumenten die aantoonbaar niet kloppen? :P
dat de treinen en bussen daar niet optijd rijden of welke bedoel je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De waarheid van het aan de kant 'moeten' gaan als er iemand achter je met groot licht knippert ligt volgens mij een beetje in het midden. Tis natuurlijk van de zotte dat je aan de kant moet terwijl je zelf met een inhaalactie bezig bent op de snelweg, maar niet zo hard kan als meneer de vertegenwoordiger/mercedesrijdert die met 160+km achterop komt. Ik ga natuurlijk niet een vrachtwagen rammen op de rechterrijstrook omdat meneer de vertegenwoordigert/mercedesrijdert zo nodig veel te hard moet rijden.

Daarentegen mogen mensen die onnodig links rijden, terwijl ze prima rechts kunnen rijden best gewaarschuwd worden. Het probleem zit 'm alleen in het feit dat niet meneer de vertegenwoordigert/mercedesrijdert dit bepaald of de auto voor hem aan de kant moet. Landelijk zou hier iets meer aandacht aan besteed moeten worden. Evenals aan van links naar rechts slingeren als een bezopen malloot, omdat je over een afstand van 100 kilometer wel 10 meter wint en 1 seconde eerder op de plaats van bestemming bent. Het enige wat dat oplevert is files...

Eigenlijk zouden ze wat harder moeten werken aan het automatiseren van auto's, zodat de bestuurder niet meer bepaald hoe hard het gaat en op welke strook, maar de computer. Dat zal enorm schelen op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Rudedadude schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:46:
In algemene zin vterbaas ik me erover dat er nog maar zo weinig mensen bezig zijn met autorijden tijdens het autorijden. Of de Tumtum moet worden ingesteld, of er moet worden gebeld, of er moet worden gegeten, of er moet met de muziek gepield worden, of er moet worden gepraat... Allerlei zaken waardoor men

[x] onnodig links blijft rijden
[x] onnodig op de middenbaan blijft rijden
[x] minder dan de maximale snelheid rijdt op de linker of middenbaan van de snelweg
[x] enorme gaten laat vallen op het moment dat het weer begint te rijden in de file (en de file dus alsnog niet oplost, maar zich naar achteren gaat verplaatsen op de snelweg)
[x] nog even 5 seconde blijft staan voor het groene licht

En ojah, je hebt natuurlijk ook mensen die:
- 500 meter voordat je mag gaan invoegen alvast wat afremmen en alvast gaan knipperen.
- Bij elke bocht in de weg hun snelheid halveren.
- Inhalen met 2km snelheidsverschil en ruim onder de toegestane snelheid.
- Stug de spitsstrook mijden en dus op dat moment op de middenbaan gaan rijden.
- Enz.

Heel therapeutisch, zo'n topic :P
U bent gewoon een gefrustreerde, rijdt zelf perfect.

Ik daarentegen let totaal niet op het andere verkeer, interesseert me gewoon niet> geen ergernis ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anoniem: 89521 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:49:
[...]

U bent gewoon een gefrustreerde, rijdt zelf perfect.

Ik daarentegen let totaal niet op het andere verkeer, interesseert me gewoon niet> geen ergernis ook...
Vandaar je nickname? ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 02-07 12:28

unclero

MB EQA ftw \o/

wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:13:
O nog iets, vrachtwagens die kerstbomen of andere verlichting voor de raam hebben.
En dan vooral even gaan flitsen als ze elkaar tegenkomen. :')

En dan prijzen we ons nog gelukkig dat we niet in Japan wonen 8)7.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 15:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

911GT2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:09:
[...]
Groot licht is alleen in NL een gebaar van agressie, in D, F, B en andere landen is het gewoon een seintje van let op ik kom achter je aan en ik zou het fijn vinden als je aan de kant ging.

In NL is het meer: OPZOUTEN KLOOTHOMMEL MET JE MIEZERIGE KUTWAGENTJE JE MOET AAN DE KANT VOOR MIJ!!!

Das het verschil ;)
Ik hou altijd goed afstand en knipper een keer kort. Vaak is dat al voldoende. Is helemaal niets agressief aan. Bumperen doe ik nooit, dat wordt alleen gedaan door mensen met 1 hersencel denk ik. Als ik dan al gradaties mag aangeven: het ergste zijn de mensen die bumperen met kids op de achterbank (of bumperen bij mensen die kids achterin hebben), en mensen die bumperen terwijl de voorligger helemaal niet opzij kan, of sneller kan omdat voor hem auto's niet doorrijden.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Vanochtend van Eindhoven richting Den Bosch was het zicht minder als 150 meter soms en ik had dan ook mijn mistlichten voor aan. Mistlichten achter gaan pas bij minder dan 75 ongeveer aan. Normaliter heb ik die dingen altijd uit, maar ik maak me ook wel schuldig aan de andere negatieve dingen. Links rijden, geen spitsstrook gebruiken en middenbaanplakken doe ik niet, maar sportief rijgedrag vertonen maak ik me wel eens schuldig aan. 8)
Owja, bumperkleven doe ik soms omdat er dan zo'n persoon voor rijd die wel aan alle ergenissen voldoet en soms ga ik er dan wel rechts voorbij. Beetje 100 rijden op de linkerbaan is not done :(

[ Voor 18% gewijzigd door k0ewl op 04-11-2008 17:08 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou die meneer in die grijze Golf die het nodig vond om zo rond 16:30 op de A16 met zijn volle gewicht op de rem te gaan staan omdat in het weiland naast de weg (!) een mistbank ontstond dat in het vervolg niet meer willen doen? Het is namelijk nergens voor nodig, grof asociaal en ronduit gevaarlijk.

Dank u namens de rest van Nederland die iets beter kunnen rijden en vooral hun verstand gebruiken dan u.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10506

911GT2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:47:
[...]

Dat je iemand even kan inhalen en terug kan zakken naar je eerdere snelheid. Mijne doet dat trouwens niet. Gas bij CC uit, remmen CC uit, schakelen CC uit..

[...]

Jij hebt gewoon last van Penisnijd TOV grote luxe auto's met een automaat en xenon verlichtig :+
Omgekeerde penisnijd haha. M.a.w. mijn kleinere autootje compenseer ik ergens anders (ruimschoots) mee. :D
Ik wist na 5 jaar dezelfde auto te hebben nog niet eens waar mijn grootlichtschakelaar zat. Ik moest het uit het boekje lezen. Ik had de hendel nooit harder ingeduwd omdat ik dacht dat de zaak dan af zou breken.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 10506 op 04-11-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

911GT2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:09:
[...]

Das het verschil ;)
Dat had ik laatst met een Belg achter mij. Vlak voor knooppunt Galder (vanuit Tilburg) komen er vanuit de A27 een hele hoop vrachtwagens achterelkaar de A58 op. Ik haal de stoet netjes met 135 km/uur op de teller in. Zie ik ineens van ver een flink seinende auto aankomen (hij begon al te knipperen op 300 meter afstand). Dus ik had de keus om A) af te remmen naar 80 en tussen 2 vrachtwagens in te hangen tot meneer voorbij was, B) te versnellen naar 170, C)De snelheid terug laten zakken tot 125 op de teller. Ik koos voor het laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ramzzz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:31:
[...]

Pfff... ooit van gas loslaten gehoord? :?
bij een automaat gas los remt veel minder op de motor dan bij een handgeschakelde bak (alle automaten, niet alleen de prius), met als gevolg dat je de rem veel vaker moet gebruiken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 10506 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:30:
[...]

Dat had ik laatst met een Belg achter mij. Vlak voor knooppunt Galder (vanuit Tilburg) komen er vanuit de A27 een hele hoop vrachtwagens achterelkaar de A58 op. Ik haal de stoet netjes met 135 km/uur op de teller in. Zie ik ineens van ver een flink seinende auto aankomen (hij begon al te knipperen op 300 meter afstand). Dus ik had de keus om A) af te remmen naar 80 en tussen 2 vrachtwagens in te hangen tot meneer voorbij was, B) te versnellen naar 170, C)De snelheid terug laten zakken tot 125 op de teller. Ik koos voor het laatste :)
Waarom zakken naar 125 en niet met 135 doorinhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P.B. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:52:
[...]

Waarom zakken naar 125 en niet met 135 doorinhalen?
Omdat ik zelf ook wat agressie opgebouwd had vond ik dit een uitgelezen moment om me eens precies aan de snelheidsregels te houden.

Normaal gesproken zou ik een beetje gas hebben bijgegeven om iemand z'n momentum niet te ontnemen. Maar als iemand zich zou weinig in de situatie van een andere kan inleven dan voel ik me niet meer geroepen dat wel te gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 10506 op 04-11-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anoniem: 10506 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:56:
[...]

Omdat ik zelf ook wat agressie opgebouwd had vond ik dit een uitgelezen moment om me eens precies aan de snelheidsregels te houden.

Normaal gesproken zou ik een beetje gas hebben bijgegeven om iemand z'n momentum niet te ontnemen. Maar als iemand zich zou weinig in de situatie van een andere kan inleven dan voel ik me niet meer geroepen dat wel te gaan doen.
Hij geeft je al honderden meters van tevoren aan dat ie naar verwachting een stuk harder rijdt dan jij, hij ziet dat jij niet zomaar tussen de vrachtwagens kan duiken en hij ziet ze dus al invoegen, houdt daar rekening mee door naar je te seinen in de hoop dat jij ook rekening met hem houdt en je laat je snelheid expres zakken?

Levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben het eigenlijk wel met dutchman22 eens. Als je nou onder de vmax zit, dan heeft de auto die achterop komt misschien nog "recht" om te seinen, maar als jij al boven de vmax zit en iemand vind het nodig om daar nog weer ruim boven te zitten, dan is het gewoon ronduit aso om zo aan te komen stormen. Overigens is dit blijkbaar heel normaal in Italië, waar ze ruim van te voren flitsend aan komen stormen, of jij nou aan de kant kan of niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 21:23

Halfkakkende

Vandring

ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:44:
[...]

bij een automaat gas los remt veel minder op de motor dan bij een handgeschakelde bak (alle automaten, niet alleen de prius), met als gevolg dat je de rem veel vaker moet gebruiken..
Of hem in de berg stand knallen, dat wil nog wel aardig helpen.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 13:37

Metro2002

Memento mori

Waar ik me kapot aan kan ergeren zijn van die retards die op een 120 weg met 90 gaan inhalen (en inhalende vrachtwagens, allemaal nekschot! Zeker als het druk is gewoon NIET INHALEN!!!!!!!!!)
Of mensen die tijdens slecht zicht hun licht NIET aanzetten of heeeeeeel voorzichtig gaan rijden terwijl ze nog 2 km zicht hebben met mist.

Echt het lijkt wel of mensen niet meer gewend zijn om zelf wat te doen tegenwoordig, als het een klein beetje op echt autorijden gaat lijken dan schijt iedereen zeven kleuren of doet maar wat.

Laatst ook, in schiedam waren de verkeerslichten buiten werken. Ineens is iedereen vergeten waar haaientanden voor dienen, iedereen knalt de kruising maar over, blokkeren de boel, veroorzaken gevaarlijke situaties, kijken niet meer (geen verkeerslicht is toch doorrijden? :+ ) o man. Echt een drama :'(

Alles is zo overgereguleerd in dit landje en zo vol dat er maar iets hoeft te gebeuren en mensen zijn ineens op zichzelf aangewezen en dat gaat natuurlijk niet goed als anderen altijd voor je denken en tja dan staat ook gewoon het hele land direct vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ramzzz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:52:
[...]

Wake up call: het is sowieso beter om met lichten áán te rijden. Zeer zeker in de wintermaanden. Iets met dan ben je veel beter zichtbaar en zo.

Je zou ze de kost moeten geven die in schemerduister in de regen met hun lichten uit rijden.

Er zijn zaken die zeker 50-70% van de automobilisten fout doet (ook ik wel eens).
  • (geen of verkeerd) richting aangeven, en dan met name op en om een rotonde
  • niet stoppen voor zebrapad
  • fietsers steevast over het hoofd zien
  • (te) hard op een kruising aanrijden (daar ben ik dan ook busted!)
  • geen ruimte maken voor invoegers, op de in/uitvoegstrook geen ruimte maken voor uitvoegers
  • star links rijden, star middenstrook plakken, dat gebeurt zó vaak... dat daar geen enorme boetes op staan...
En dan heb ik het nog niet over (te) 'sportief' rijden (busted!), verkeerslichten negeren, als een Remy op de weg rijden (alleen op de wereld?), etc.

Het ergste vind ik persoonlijk het negeren of over het hoofd zien van voetgangers en fietsers, het langzaamverkeer. Die hebben geen kreukelzone. Dat automobilisten elkaar blikschade toebrengen, dat vind ik tot daar aan toe, maar vrijwel onbeschermde verkeersdeelnemers, waaronder veel kinderen, met je blikken koekblik de schrik op het lijf jagen, ze bedreigen met je heilige koe, het liefst een zo robuust mogelijk en met koevangers beslagen gasguzzler op hoge poten met 0,0 zicht op voetgangers en ander langzaamverkeer, daar kan ik écht niet bij met mijn pet.

Het is nog een self fulfilling prophesy ook: door uit angst voor verkeersongelukken (bijv. van je kroost, bij het naar schoolbrengen) je kinderen naar school brengen met de auto, en dan het liefst in die statusbak zonder enig zicht rondom, dat verhoogt juist de verkeersonveiligheid. Maar dat betreft anderen, dus da's niet erg natuurlijk.
_O_ ik fiets zelf ook best veel en het is dat ik vaak ook voor automobilisten kijk want wat kijken mensen toch soms slecht! Ben al meer dan eens bijna voor mijn flikker gereden omdat er weer eens zo'n sjap tof hard op een kruising aan komt rijden waar ik als fietser voorrang heb. Vaak buitenlanders in BMW's met sportuitlaat valt me op, die kijken echt niet op of om en denken dat de dood een bevrijding is volgens mij, zo rijden ze in elk geval wel. :/

Of dat je staat te wachten met de fiets voor haaientanden en auto's gaan stoppen voor je (met de auto's erachter die er dan bijna op rijden omdat ze dat niet verwachten :+ ) echt, rij dan gewoon door :') je houdt de hele boel op als je dat doet.

En hoe vaak ik al niet auto's dwars door rood heb zien rijden |:( waardoor ik bijna aangereden wordt..... Soms zou je willen dat je een flinke misthoorn op de fiets had, een fietsbel maakt niet zo'n indruk meestal :P

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 04-11-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Lucky-Shirt schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:51:
Het wordt gewoon steeds drukker. Woon zelf in Rotterdam, als ik zie wat er in de weilanden rond Bergschenhoek, Bleiswijk, Berkel&Rodenrijs, maar ook Nesselande en andere nieuwbouw / vinexwijken is gebouwd, verbaast het mij niets dat het zo druk is.

En als het regent of sneeuwt gaan er alleen nog maar meer mensen met de auto. Mensen die normaal de fiets nemen, minder vaak in de auto zitten, dus daar zitten dan ook minder ervaren chauffeurs tussen, die juist met regen gaan rijden. Voldoende ingredienten voor een lekker verkeersinfarct.
Daarom pak ik ook maar liever de fiets, ook al is het slecht weer. Slecht voor mijn bloeddruk om in de auto te stappen tegenwoordig, ik erger me werkelijk kapot aan de drukte overal. Dan nog liever zeiknat op de fiets maar wel door kunnen rijden dan overal vaststaan.

Alleen zo rond middernacht heb je nog wel eens kans dat je ongehinderd van a naar b kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Het eerste punt waar ik me dagelijks aan irriteer is de volgende situatie:

Ik kom vanaf de snelweg (A) en moet rechtsaf, richting B.
Het staat daar rond vijf uur/ half 6 vaak stil in de bocht langs de rotonde. Veel mensen die ook vanaf de snelweg richting B moeten, besluiten daarom voor te dringen door over de rotonde richting B te gaan... Gruwelijk irritant als je staat te wachten in die bocht en n berg auto's voor ziet blazen over de rotonde.

Vervolgens moet er bij B geritst worden: de weg vanaf de rotonde gaat rechtdoor, de weg die langs de rotonde afloopt 'voegt in' op deze weg.
Nu heb ik hier altijd het idee dat ik de enige in de wijde omtrek ben die snapt hoe je moet ritsen... Men gaat altijd al op de doorgetrokken lijn bij B schuin op de weg staan, met hun knipperlicht aan, wachtend tot ze er tussen kunnen. Dit levert dus een enorme opstopping op. (ook meteen de reden van irritatie 1)
Ik rijd dan altijd netjes door over mijn rijstrook tot aan het einde, terwijl ik mijn knipperlicht aan heb en rustig uitkijk naar een plek waar ik kan ritsen... Maar de ervaring leert dat je er dan nauwelijks nog tussen komt, omdat iedereen denkt dat je voordringt ;(

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.castelijns/images/vervoer1.jpg

Ben in die situatie zelfs een half jaar terug letterlijk de berm ingedrukt door een vrachtwagen die voor mij reed. Deze vrachtwagen ging dus ook al invoegen over de doorgetrokken streep. Ik reed er vervolgens langs af om verderop in te voegen, althans, dat probeerde ik. De vrachtwagen gooide zijn stuur weer naar rechts om mij de weg af te snijden, waardoor ik uit moest wijken en in de berm terecht kwam...
Ongelofelijk toch, dat zelfs een vrachtwagenchauffeur de verkeersregels niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
St03mp schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:03:
Het eerste punt waar ik me dagelijks aan irriteer is de volgende situatie:

Ik kom vanaf de snelweg (A) en moet rechtsaf, richting B.
Het staat daar rond vijf uur/ half 6 vaak stil in de bocht langs de rotonde. Veel mensen die ook vanaf de snelweg richting B moeten, besluiten daarom voor te dringen door over de rotonde richting B te gaan... Gruwelijk irritant als je staat te wachten in die bocht en n berg auto's voor ziet blazen over de rotonde.
Het is toch gewoon toegestaan om via de rotonde van A naar B te rijden? De bocht langs de snelweg is een bypass, deze mag je gebruiken, het moet niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26

Fisico

by Fabian

Dit is een klaagtopic zonder discussiewaarde. Ik vind het topic niet binnen Vervoer passen. Daarom een slotje.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.