Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kunnen mensen écht niet meer rijden tegenwoordig?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.352 views

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Vanmorgen was het weer eens zo ver... Een klein beetje mist ergens aan de horizon en half autorijdend nederland lijkt ineens retarded te worden... Op mijn traject(je) was er minimaal een kilometer zicht en dan tóch zijn er 2 bestuurders die het presteren om met hun f***ing mistlicht aan te rijden. Waarom?!

Is dat iets wat oude mensen vroeger leerden bij de rijles? Zoals ze toen ook leerden dat ze vaag moesten doen met hun knipperlicht bij een rotonde (voor linksaf eerst rechts, dan links en dan weer rechts)?

Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen? Je mistlicht dien je toch te gebruiken als het zicht echt heel laag is (< 50m ofzo) en zodra er iemand achter je rijd kun je dat onding uitdoen?

Hetzelfde met regen... dan staat er ook ineens 2 keer zo veel file 's ochtends en rijdt ook iedereen alsof er 2 meter sneeuw ligt...

En dan ben ik nog niet begonnen over sneeuw... Als er een paar vlokken uit de lucht vallen loopt het hele f***ing land vast. Waarom?!

Ik heb nog niet eens zo heel lang mijn rijbewijs (7 jaar) maar er lijkt zoveel veranderd in die jaren... Of is dat gezichtsbedrog (zoals vroeger op de middeelbare school de brugklassers elk jaar steeds kleiner leken, maar wat niet zo was omdat je zelf gewoon groter werd)? Of word iedereen zo bang van alle overheidscampagne's dat men écht niet meer durft te rijden? Of komt het gewoon allemaal omdat het zoveel drukker is als "vroeger"?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Barracuda_82 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:25:
Vanmorgen was het weer eens zo ver... Een klein beetje mist ergens aan de horizon en half autorijdend nederland lijkt ineens retarded te worden... Op mijn traject(je) was er minimaal een kilometer zicht en dan tóch zijn er 2 bestuurders die het presteren om met hun f***ing mistlicht aan te rijden. Waarom?!
Omdat ze dat ook doen als het niet mistig is. Blijkbaar is dat je nog nooit opgevallen.

This footer is intentionally left blank

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Dat vind ik dus ook, iedereen lijkt zo enorm seniel te rijden, als kip zonder kop die lampen aan bij de eerste vlokjes regen.

Bleh................................en dan ook dat langzame naderen van een rotonde; ze schakelen tegenwoordig al terug, 500 m voordat ze in de buurt zijn van die rotonde |:(

T60P Widescreen

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 13:17
Seesar schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:31:
Bleh................................en dan ook dat langzame naderen van een rotonde; ze schakelen tegenwoordig al terug, 500 m voordat ze in de buurt zijn van die rotonde |:(
Dat heet het 'nije ried'n', dat doen de Doeks uit Hasselt.
Is goed voor het millieu. ;)

• Wijnands
  • Laatst online: 16-11 20:28
OK... mistlampen, da's stoer. Uiteraard voor moeten ze aan en dan de gewone verlichting op stadsverlichting. Heb je geen mistlampen voor en/of is het zicht minder dan 500m dan voer je je mistlicht achter. Zo simpel is het. Dat het in de wet heel anders staat maakt dan weinig uit.

Wat rotonde's betreft, dat spaart brandstof en zodra je boven een zekere leeftijd bent gaat de lol van "rotonde naderen op max snelheid +25, vol in de ankers, rotonde over, flink gasgeven tot max+25" er toch een beetje af. Die leeftijd is erg variabel.

[ Voor 31% gewijzigd door Wijnands op 04-11-2008 08:35 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik denk dat o.a. de drukte er mee te maken heeft. Wat betreft dat mistlicht ben ik het 110% met je eens. Het is complete waanzin wanneer dat mistlicht aangaat. Sommige van die types (je kent ze wel, 3-serie, toyota corrola) presteren het om _altijd_ met hun mistlicht aan te rijden :/

Vanochtend op de N31 (Drachten - Leeuwarden) precies hetzelfde verhaal. Ik heb nog maar krap een jaar mijn rijbewijs, maar ik stoor me er ook mateloos aan. Zoveel extreem weer hebben we hier echt niet.

- Mensen die met 50 op de snelweg in voegen zijn ook altijd grappig
- Geombineerde in/uitvoeg stroken van 150m lang zijn ook altijd grappig
- 2 baans rotondes zonder belijning zijn ook grappig (Drachten e.o.), iedereen doet maar wat

Nou ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik. Die laatste twee zijn trouwens de schuld van de gemeentes c.q. overheid.

Overigens is mistlicht bij < 60m, maar dat even als detail ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Mistlamp doe ik denk ik ook wel sneller aan dan wat wettelijk bepaald is.
Maar dat heeft dan weer te maken met de chauffeurs die in de startpost beschreven staan. Ik ben gewoon bang dat 1 van die eikels me langs achter ramt als er wat mist hangt. :P

Ik erger me ook steeds meer en meer aan het verkeer.
Je hebt tegenwoordig 3 soorten chauffeurs:
- 60% lijkt seniel te zijn
- 30% denkt Michael Schumacher te zijn
- 10% heeft begrepen hou het moet

Gelukkig doe ik niet al te veel km's per jaar :/

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

joy, een "iedereen rijdt kut behalve ik" topic

Welkom in een van de dichtbevolkste gebieden in de wereld.
10 Miljoen (verschillende) mensen met een rijbewijs, dus het is druk op de wegen.
En dan hoeft niet half Nederland retarded te zijn om dingen verkeerd te laten lopen. Een procentje met mensen die voorzichtiger aan doen is al genoeg om de zaak vast te laten lopen. Tel daar nog mensen bij op die in dichte mist alsnog gelijk een dolle door blijven rijden (en zodoende af en toe eens hard op de rem moeten voor de paar mensen die voorzichtig aan doen) en het feest is compleet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:30:
[...]

Omdat ze dat ook doen als het niet mistig is. Blijkbaar is dat je nog nooit opgevallen.
Daar ben ik niet eens over begonnen... Want diezelfde Panda's, Lupo's, Aygo's, C1's, 500's, etc. rijden de komende 3 dagen waarschijnlijk nog steeds met de mistlamp aan (ondanks het waarschuwinglampje op het dashboard) en doen deze pas uit als iemand ze er op aanspreekt dat dat ding nog aan staat.
YellowCube schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:40:
joy, een "iedereen rijdt kut behalve ik" topic
Heb ik ergens gezegd dat ik niet kut rijdt?

[ Voor 17% gewijzigd door Barracuda_82 op 04-11-2008 08:44 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor wie zijn mistlampen (voor) bedoelt? Zodat het overige verkeer je kan zien hoop ik? Want als ik ze aanzet wordt het zicht alleen maar beroerder...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 18:07

Rudedadude

Maybe we were born to run

In algemene zin vterbaas ik me erover dat er nog maar zo weinig mensen bezig zijn met autorijden tijdens het autorijden. Of de Tumtum moet worden ingesteld, of er moet worden gebeld, of er moet worden gegeten, of er moet met de muziek gepield worden, of er moet worden gepraat... Allerlei zaken waardoor men

[x] onnodig links blijft rijden
[x] onnodig op de middenbaan blijft rijden
[x] minder dan de maximale snelheid rijdt op de linker of middenbaan van de snelweg
[x] enorme gaten laat vallen op het moment dat het weer begint te rijden in de file (en de file dus alsnog niet oplost, maar zich naar achteren gaat verplaatsen op de snelweg)
[x] nog even 5 seconde blijft staan voor het groene licht

En ojah, je hebt natuurlijk ook mensen die:
- 500 meter voordat je mag gaan invoegen alvast wat afremmen en alvast gaan knipperen.
- Bij elke bocht in de weg hun snelheid halveren.
- Inhalen met 2km snelheidsverschil en ruim onder de toegestane snelheid.
- Stug de spitsstrook mijden en dus op dat moment op de middenbaan gaan rijden.
- Enz.

Heel therapeutisch, zo'n topic :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 03:16

Lordy79

Vastberaden

Ik erger me ook aan andere weggebruikers en mistlichten is inderdaad één van de ergernissen. Toch heb ik er op zich weinig last als anderen hun mistlamp aandoen. Veel meer last heb ik van mensen die hun koplampen verkeerd afgesteld hebben en het daardoor lijkt alsof ze groot licht aanhebben.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• YellowCube
  • Laatst online: 21-11 16:16

YellowCube

Wait...what?

Barracuda_82 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:42:

Heb ik ergens gezegd dat ik niet kut rijdt?
nee, helemaal niet. Was ook niet als flame bedoeld en excuus als het zo over kwam.
't was meer bedoeld als voorspelling op de generaliserende reacties die het topic gaan overspoelen (zoals nu al de Aygo's, C1's etc de hoofdverantwoordelijke zijn in het onterecht rijden met je mistlicht aan).
Ik verwacht verder nog de dames die hun make-up goed doen onder het rijden en natuurlijk het handjevol asociale BMW en/of leasebakrijders.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Seesar schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:31:
Dat vind ik dus ook, iedereen lijkt zo enorm seniel te rijden, als kip zonder kop die lampen aan bij de eerste vlokjes regen.

Wake up call: het is sowieso beter om met lichten áán te rijden. Zeer zeker in de wintermaanden. Iets met dan ben je veel beter zichtbaar en zo.

Je zou ze de kost moeten geven die in schemerduister in de regen met hun lichten uit rijden.

Er zijn zaken die zeker 50-70% van de automobilisten fout doet (ook ik wel eens).
  • (geen of verkeerd) richting aangeven, en dan met name op en om een rotonde
  • niet stoppen voor zebrapad
  • fietsers steevast over het hoofd zien
  • (te) hard op een kruising aanrijden (daar ben ik dan ook busted!)
  • geen ruimte maken voor invoegers, op de in/uitvoegstrook geen ruimte maken voor uitvoegers
  • star links rijden, star middenstrook plakken, dat gebeurt zó vaak... dat daar geen enorme boetes op staan...
En dan heb ik het nog niet over (te) 'sportief' rijden (busted!), verkeerslichten negeren, als een Remy op de weg rijden (alleen op de wereld?), etc.

Het ergste vind ik persoonlijk het negeren of over het hoofd zien van voetgangers en fietsers, het langzaamverkeer. Die hebben geen kreukelzone. Dat automobilisten elkaar blikschade toebrengen, dat vind ik tot daar aan toe, maar vrijwel onbeschermde verkeersdeelnemers, waaronder veel kinderen, met je blikken koekblik de schrik op het lijf jagen, ze bedreigen met je heilige koe, het liefst een zo robuust mogelijk en met koevangers beslagen gasguzzler op hoge poten met 0,0 zicht op voetgangers en ander langzaamverkeer, daar kan ik écht niet bij met mijn pet.

Het is nog een self fulfilling prophesy ook: door uit angst voor verkeersongelukken (bijv. van je kroost, bij het naar schoolbrengen) je kinderen naar school brengen met de auto, en dan het liefst in die statusbak zonder enig zicht rondom, dat verhoogt juist de verkeersonveiligheid. Maar dat betreft anderen, dus da's niet erg natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2008 09:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Barracuda_82 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:42:
[...]
Daar ben ik niet eens over begonnen... Want diezelfde Panda's, Lupo's, Aygo's, C1's, 500's, etc. rijden de komende 3 dagen waarschijnlijk nog steeds met de mistlamp aan (ondanks het waarschuwinglampje op het dashboard) en doen deze pas uit als iemand ze er op aanspreekt dat dat ding nog aan staat.
[...]
In mijn omgeving (Amsterdam) zijn het juiste Golfjes, Astra's etc die met de mistlampen aanrijden. En dat heeft niks met de mist te maken, dat is 2x per jaar, ze rijden echter elke dag met mistlampen aan. Hier is het ook volkomen normaal dat je gewoon door rood rijd, geel licht betekend dat je gewoon kunt doorrijden. Dat er daarna nog minstens 2 auto's door rood kunnen.
Veel mensen rijden alsof ze enige op de weg zijn, houden met niets of niemand rekening. Dat doen ze in de "normale" omgang met mensen al niet, dus ook niet in het verkeer.

/me Arjan loopt altijd naar z'n werk en wordt dan regelmatig "gewaarschuwd" door fietsers met hun bel om vooral niet het zebrapad op te lopen of om me eraf te jagen. Verkeersregels lijkt niemand meer te kennen..... vroeger...... :)

This footer is intentionally left blank

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:25:
.. en dan tóch zijn er 2 bestuurders die het presteren om met hun f***ing mistlicht aan te rijden. Waarom?!
Tja, dan heb je ze op je auto zitten en dat wil je ze ook gebruiken he :)
En dan ben ik nog niet begonnen over sneeuw... Als er een paar vlokken uit de lucht vallen loopt het hele f***ing land vast. Waarom?!
Het land slibt dicht: meer auto's en niet meer wegen. Er hoeft dus maar iets te gebeuren, waardoor het niet meer doorstroomt en er ontstaan overal files en er steeds meer files ontstaan.

Kijk maar eens paar weken geleden toen er 2 tunnels bij amsterdam niet doorstroomden (verkeerslichten op rood door storing), de hele randstad had er last van.

• Seesar
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ramzzz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:52:
[...]

Wake up call: het is sowieso beter om met lichten áán te rijden. Zeer zeker in de wintermaanden. Iets met dan ben je veel beter zichtbaar en zo.

Je zou ze de kost moeten geven die in schemerduister in de regen met hun lichten uit rijden.

Er zijn zaken die zeker 50-70% van de automobilisten fout doet (ook ik wel eens).
  • (geen of verkeerd) richting aangeven, en dan met name op en om een rotonde
  • niet stoppen voor zebrapad
  • fietsers steevast over het hoofd zien
  • (te) hard op een kruising aanrijden (daar ben ik dan ook busted!)
  • geen ruimte maken voor invoegers, op de in/uitvoegstrook geen ruimte maken voor uitvoegers
  • star links rijden, star middenstrook plakken, dat gebeurt zó vaak... dat daar geen enorme boetes op staan...
En dan heb ik het nog niet over (te) 'sportief' rijden (busted!), verkeerslichten negeren, als een Remy op de weg rijden (alleen op de wereld?), etc.

Het ergste vind ik persoonlijk het negeren of over het hoofd zien van voetgangers en fietsers, het langzaamverkeer. Die hebben geen kreukelzone. Dat automobilisten elkaar blikschade toebrengen, dat vind ik tot daar aan toe, maar vrijwel onbeschermde verkeersdeelnemers, waaronder veel kinderen, met je blikken koekblik de schrik op het lijf jagen, ze bedreigen met je heilige koe, daar kan ik écht niet bij met mijn pet.
vriend, ik had het over de mistlampjes; bij mijn auto kunnen de koplampen niet eens uit.

De rest: voetgangers en fietsen horen daar waar ze horen: zebrapaden, oversteekplekken, trottoirs en fietspaden. Als ze daar buiten komen (niet gelegen in een woonerf) dan ga ik me weinig tot niet aanpassen. Fietsers in de stad die maar kriskras oversteken en de regels aan de laars lappen; daar kan ik geen medelijden mee hebben; zelfde voor voetgangers die tussen auto's door oversteken; ga lekker naar je zebrapad/kruising ipv op te doemen vanachter dat busje.

Ze dragen zelf ook verantwoordelijkheid; de auto is echt niet altijd de boeman hoor. Woonerf en stadscentra is natuurlijk iets anders, daar is de auto te gast.

Links rijden is indd ook erg irritant; ik probeer zelf altijd wel naar rechts te gaan; maar in spits is dat ook onmogelijk omdat je dan niet terug links kunt om die vrachtwageni n te halen omdat iedereen alweer aangesloten heeft.

T60P Widescreen

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In Amsterdam is nog steeds erg mistig, en ja ik had mijn mistlampje (achter) ook aan. Volgens mij was ik zo wat de enige (in mn route) die em aan had terwijl het zicht toch zeker minder dan 60m was.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Digitizers schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:00:
In Amsterdam is nog steeds erg mistig, en ja ik had mijn mistlampje (achter) ook aan. Volgens mij was ik zo wat de enige (in mn route) die em aan had terwijl het zicht toch zeker minder dan 60m was.
Maar wat doe je dan als er iemand achter je aansluit, heeft gezien dat je er rijdt en achter je blijft rijden? Zet je hem dan uit omdat ie dan overbodig is geworden of laat je hem aanstaan?
YellowCube schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:50:
[...]
nee, helemaal niet. Was ook niet als flame bedoeld en excuus als het zo over kwam.
't was meer bedoeld als voorspelling op de generaliserende reacties die het topic gaan overspoelen (zoals nu al de Aygo's, C1's etc de hoofdverantwoordelijke zijn in het onterecht rijden met je mistlicht aan).
Ik verwacht verder nog de dames die hun make-up goed doen onder het rijden en natuurlijk het handjevol asociale BMW en/of leasebakrijders.
Excuses geaccepteerd ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Barracuda_82 op 04-11-2008 09:05 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik gebruik de auto niet voor woon-werk verkeer, maar gisteravond moest ik terugkomen vanuit Wezep naar Zwolle. Dit ben ik zoal tegengekomen (autoritje van 20min. hooguit)

- Om de 300m remmen (terwijl er niks voor reed)
- Mistlicht voeren terwijl er totaal geen mist te bespeuren viel gisteravond
- Van de linkerbaan in één beweging naar de uitvoegstrook :( :( :(
- Op de invoegstrook niet opschieten, en kennelijk denken dat je met 50 ook prima kan invoegen...
- @^$!%@$%! De binnenspiegel is niet voor je make-up dames!!
- Bij afslag hattem reed er iemand de snelweg op met ingeklapte spiegels :( :(
- Ook een fiat panda kan 60 op een 60 weg, dus gas met die kar... 40 :(

Wat een apen allemaal. Ik ben ook zeker niet heilig, maar het word steeds erger idd...

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 04-11-2008 09:09 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

't kan erger, ik ben zojuist minimaal 3 auto's tegen gekomen die gewoon zonder licht reden (helemaal niks, niet eens stadslicht), terwijl je geen hand voor ogen kon zien. Erg leuk op een weg waar diverse versmallingen zijn ivm werkzaamheden. Je zal maar ineens zo'n malloot tegenkomen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:25:
't kan erger, ik ben zojuist minimaal 3 auto's tegen gekomen die gewoon zonder licht reden (helemaal niks, niet eens stadslicht), terwijl je geen hand voor ogen kon zien. Erg leuk op een weg waar diverse versmallingen zijn ivm werkzaamheden. Je zal maar ineens zo'n malloot tegenkomen.
Dat is echt zo'n beetje mijn grootste ergernis in het verkeer. Verkeerd licht voeren. Soms verdenk ik mensen ervan dat ze dat ding bewust op stadslicht zetten om maar het dashboard te kunnen lezen en absoluut niet willen realiseren dat tegenliggers je best wat beter zouden willen zien 8)7

Aso-mobilisten :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fire69
Destruction schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:08:
[...]
- Ook een fiat panda kan 60 op een 60 weg, dus gas met die kar... 40 :(
[...]
Nou, dit is iets waar ik me ook wel aan erger, maar niet op dezelfde manier als jij. :)

"Een 60 weg" is een weg waar je MAXIMAAL 60 mag, dat is geen weg waar je 60 MOET!

Ik zeg niet dat je op zo'n weg 40 moet rijden (tenzij de omstandigheden dat wel vragen natuurlijk), maar als ik op zo'n weg 55 rijd, en er hangt een eikel achter me te kleven omdat ik 5km/h sneller zou kunnen, dan kan je er wel zeker van zijn dat ik gewoon naar 50 zak ipv naar 60 te verhogen... :/

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
@ajhaverkamp, fietsers boeien me al helemaal niet meer in Amsterdam. Ik ben zelf fietser en automobilist door Amsterdam, maar de fietsers zijn het ergst. Ik neem gewoon voorrang, ze stoppen maar.

Maar ik ben het met je eens, dat door rood rijden. Ik rijd zelf wel vaker door oranje heen moet ik zeggen, ik sluit niet uit dat ie soms dan voor m'n neus op rood springt terwijl ik nog rij. Dat is al niet netjes, zal ik ook niet over zeuren als ik daar een prent voor krijg. Maar dan verbaas ik me erover dat er dan nog vrolijk 3 auto's achteraan komen, wtf..
Barracuda_82 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:02:
Maar wat doe je dan als er iemand achter je aansluit, heeft gezien dat je er rijdt en achter je blijft rijden? Zet je hem dan uit omdat ie dan overbodig is geworden of laat je hem aanstaan?
In dit geval better safe then sorry denk ik, em aan laten staan. Het was heel erg mistig hier, minder dan 50 meter zicht denk ik. Dan vergeet je em straks aan te zetten oid. In de situatie van vanmorgen hier in Amsterdam vind ik deze topic discussie niet meer van toepassing.

offtopic:
Hee een autofan :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• !null
Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:34:
Ik zeg niet dat je op zo'n weg 40 moet rijden (tenzij de omstandigheden dat wel vragen natuurlijk), maar als ik op zo'n weg 55 rijd, en er hangt een eikel achter me te kleven omdat ik 5km/h sneller zou kunnen, dan kan je er wel zeker van zijn dat ik gewoon naar 50 zak ipv naar 60 te verhogen... :/
Besef je wel dat je daarmee EXACT hetzelfde doet als die klever achter je?

• Fire69
GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:40:
[...]

:?
Iemand kleeft achter me, ik vertraag en daardoor kleef ik ook? Die moet je me even uitleggen...

Verwijderd

Ah lekker, zat er aan te denken om weer eens een topic te starten ivm verkeer, met daarin wat "howto's".

- Hoe het knipperlicht te gebruiken op rotonde's (speciaal voor limburgers die snappen het dus echt niet).

- Wanneer te knipperen indien men afslaat
Hier gaan ze eerst volop de rem, en dan 's een keertje (als het al gebeurt) het knipperlicht aan

- Met welke snelheid een auto(snel)weg op te rijden.
Zijn er hier die het presteren om 'm met 50km/u voor een vrachtwagen die 85km/u rijdt te gooien.

en nog wat van die onderwerpen....

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:58

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Het wordt gewoon steeds drukker. Woon zelf in Rotterdam, als ik zie wat er in de weilanden rond Bergschenhoek, Bleiswijk, Berkel&Rodenrijs, maar ook Nesselande en andere nieuwbouw / vinexwijken is gebouwd, verbaast het mij niets dat het zo druk is.

En als het regent of sneeuwt gaan er alleen nog maar meer mensen met de auto. Mensen die normaal de fiets nemen, minder vaak in de auto zitten, dus daar zitten dan ook minder ervaren chauffeurs tussen, die juist met regen gaan rijden. Voldoende ingredienten voor een lekker verkeersinfarct.

• beany
  • Laatst online: 06:15

beany

Meeheheheheh

GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:40:
[...]

De auto erachter moet de afstand bewaren, niet de auto ervoor!!

En waar ik me ook mateloos aan irriteer zijn die idioten die door rood rijden. Hier in Houten lijkt het een lokale volksport te zijn. Ik sta niet voor mezelf in als er zo'n idioot iemand hier dood rijdt :(

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lucky-Shirt schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:51:
Het wordt gewoon steeds drukker. Woon zelf in Rotterdam, als ik zie wat er in de weilanden rond Bergschenhoek, Bleiswijk, Berkel&Rodenrijs, maar ook Nesselande en andere nieuwbouw / vinexwijken is gebouwd, verbaast het mij niets dat het zo druk is.

En als het regent of sneeuwt gaan er alleen nog maar meer mensen met de auto. Mensen die normaal de fiets nemen, minder vaak in de auto zitten, dus daar zitten dan ook minder ervaren chauffeurs tussen, die juist met regen gaan rijden. Voldoende ingredienten voor een lekker verkeersinfarct.
Welkom in mijn habitat! :Y)

Helaas is de 'import' van de laatste jaren ook behept met een erg kort Rotterdams lontje, en niet van het bedaarde semi-plattelandstype.

Dat en het aan idiotie grenzende beleid van gemeente en provincie om uitvalswegen af te sluiten en eventuele nieuwe slechts enkelstrooks (incl. tunnels) aan te leggen maakt de regio tot volslagen ondoordringbaar in de spits.

File op de N209, N470, N472, A13, A12, A20, A15, A16 en alle doorgaande gemeentewegen, alsmede veel weg- en infrastructurele werkzaamheden die doorgaande en ontsluitende wegen vrijwel permanent, en desnoods in estafette blokkeren... Wat wil je nog meer? Emigreren... :')

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gisae
  • Niet online
Nou, dit is iets waar ik me ook wel aan erger, maar niet op dezelfde manier als jij. :)
Ik dacht dat je altijd voor doorstroming moest zorgen, met het verkeer mee rijden zeg maar. Althans, dat is wat mijn instructeur me vertelde.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• !null
Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:43:
[...]

:?
Iemand kleeft achter me, ik vertraag en daardoor kleef ik ook? Die moet je me even uitleggen...
De auto achter is je natuurlijk de hoofdschuldige, want hij begint met kleven. Het is goed dat daar superhoge boetes op staan.
Maar verder, zoals ik het zie, is het hetzelfde. Auto achter je wil dat je 5 km/u harder rijdt, jij gaat dan expres 5 km/u langzamer rijden. Daarmee bedoel ik, jullie proberen je eigen wil aan de ander op te dringen. Dat jou het dan wat beter lukt omdat je voor em rijdt, en dat hij begon veranderd niet heel veel aan het principe.
Maar zoals ik zei, hij verdient een boete voor het kleven. Los van het kleven zie ik jullie even goed/slecht bezig zijn.

• Fire69
Gisae schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:01:
[...]

Ik dacht dat je altijd voor doorstroming moest zorgen, met het verkeer mee rijden zeg maar. Althans, dat is wat mijn instructeur me vertelde.
Da's juist, maar je moet je wel nog steeds aan de geldende beperkingen houden.
Als ik 55 rijd waar je MAX 60 mag, belemmer ik absoluut niet het verkeer.
GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:02:
[...]

De auto achter is je natuurlijk de hoofdschuldige, want hij begint met kleven. Het is goed dat daar superhoge boetes op staan.
Maar verder, zoals ik het zie, is het hetzelfde. Auto achter je wil dat je 5 km/u harder rijdt, jij gaat dan expres 5 km/u langzamer rijden. Daarmee bedoel ik, jullie proberen je eigen wil aan de ander op te dringen. Dat jou het dan wat beter lukt omdat je voor em rijdt, en dat hij begon veranderd niet heel veel aan het principe.
Maar zoals ik zei, hij verdient een boete voor het kleven. Los van het kleven zie ik jullie even goed/slecht bezig zijn.
Ik zie dat niet als mijn eigen wil opdringen. Ik probeer hem op die manier gewoon duidelijk te maken dat hij fout bezig is. Met een boete zou dat waarschijnlijk sneller duidelijk zijn, maar ja, de politie is er vaak enkel als je ze niet nodig hebt :)
Op mijn auto plakt een sticker die heel duidelijk maakt dat er 2 (jonge) kinderen meerijden. Als hij dan te egoïstisch is om die met zijn rijstijl in gevaar te brengen, dan vind ik dat ik daar zelf iets moet aan doen.
(En dat doe ik niet door op de rem te trappen zoals sommigen wel doen om klevers iets duidelijk te maken)

[ Voor 106% gewijzigd door Fire69 op 04-11-2008 10:08 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Gisae schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:01:
[...]

En dat is ook zo. Er is maar één verkeersregel echt belangrijk, en dat is dat je andere mensen niet onnodig hindert. Als je langzaam wil rijden omdat je geen haast hebt, prima. Als je daar mee andere mensen onnodig ophoudt en dus hindert ben je net zo asociaal als mensen die te hard rijden.

@De reactie van Fire69 die ongetwijfeld komt: enige nuance is op zijn plaats, 55 waar je 60 mag is geen echte hinder, 40 waar je 60 mag wel imo.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoffel op 04-11-2008 10:07 ]

• unclero
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Dat vind ik ook altijd een klassieker :D. Ik maak dat vaak genoeg mee op de brommer(t), van die lui die met hun gril al half tegen de taartschep hangen. Ik ga dan altijd verder naar links rijden (vlak tegen de middenstreep aan), zodat ze niet meer kunnen inhalen :>.

In mijn ervaring is het namelijk zo, dat als ze dan in gaan halen mij snijden danwel andere hartverzakkende capriolen uithalen. 8)7
Een keertje wilde er eentje echt heel nodig langs (ik reed gewoon 50 waar je 50 mocht), en het was donker. Dus hij smeet de auto op de linkerbaan en gastte even flink, totdat er uit een weg links ervan een auto gedoken kwam. Hun allebei op de rem gaan staan, scheelde centimeters :o. Jammer.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Fire69
Stoffel schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:06:
[...]

En dat is ook zo. Er is maar één verkeersregel echt belangrijk, en dat is dat je andere mensen niet onnodig hindert. Als je langzaam wil rijden omdat je geen haast hebt, prima. Als je daar mee andere mensen onnodig ophoudt en dus hindert ben je net zo asociaal als mensen die te hard rijden.

@De reactie van Fire69 die ongetwijfeld komt: enige nuance is op zijn plaats, 55 waar je 60 mag is geen echte hinder, 40 waar je 60 mag wel imo.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zei hierboven ook al dat je geen 40 moet waar je 60 mag (tenzij het nodig is).
Ik ga ook niet onnodig in de weg blijven hangen, zodra die klever begrepen heeft dat hij afstand moet houden, ga ik mooi aan de kant (indien mogelijk).

• Yohost!
  • Laatst online: 21-11 14:46
Mensen dit is nog maar het begin :)

De grote vergrijzing moet nog beginnen :/

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 20:58

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ramzzz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:56:
[...]

Welkom in mijn habitat! :Y)

Helaas is de 'import' van de laatste jaren ook behept met een erg kort Rotterdams lontje, en niet van het bedaarde semi-plattelandstype.

Dat en het aan idiotie grenzende beleid van gemeente en provincie om uitvalswegen af te sluiten en eventuele nieuwe slechts enkelstrooks (incl. tunnels) aan te leggen maakt de regio tot volslagen ondoordringbaar in de spits.

File op de N209, N470, N472, A13, A12, A20, A15, A16 en alle doorgaande gemeentewegen, alsmede veel weg- en infrastructurele werkzaamheden die doorgaande en ontsluitende wegen vrijwel permanent, en desnoods in estafette blokkeren... Wat wil je nog meer? Emigreren... :')
Haha, ja, ik ken genoeg Rotterdammers (al dan niet met een kort lontje) die toen de kleine op komst kwam, allemaal naar de nieuwbouwwijken in de 3B-hoek zijn verhuisd. Ik herken het haast niet meer daar, zonde.

Maar idd, ze sluiten toegangswegen af, doorgaande wegen worden 30 km/h zones en maar klagen over agressie in het verkeer. Als ik kijk naar vorige week, dan vind ik de agressie nog meevallen :).

• !null
Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:04:

Ik zie dat niet als mijn eigen wil opdringen. Ik probeer hem op die manier gewoon duidelijk te maken dat hij fout bezig is. Met een boete zou dat waarschijnlijk sneller duidelijk zijn, maar ja, de politie is er vaak enkel als je ze niet nodig hebt :)
Op mijn auto plakt een sticker die heel duidelijk maakt dat er 2 (jonge) kinderen meerijden. Als hij dan te egoïstisch is om die met zijn rijstijl in gevaar te brengen, dan vind ik dat ik daar zelf iets moet aan doen.
(En dat doe ik niet door op de rem te trappen zoals sommigen wel doen om klevers iets duidelijk te maken)
Het ligt een beetje aan de situatie natuurlijk. Als het 1-rijbaan weg is waar je mag inhalen, of meerdere baans en je gaat straks naar rechts, lekker belangrijk. Maar goed, jij kan ook (even generaliserend) onder het groepje mensen vallen die met hun oude Fordje 54 km/u op de teller heeft, en eigenlijk nog minder dan 50 km/u rijdt. Als je dat dan doet op een 1 baans weg waar je niet mag inhalen, vind ik ook in zekere zin asociaal (dan bedoel ik letterlijk niet sociaal, niet het tegenovergestelde van sociaal). Je hebt gelijk, het mag maar goed. Er zijn genoeg van die 60 wegen waar je hiermee binnen de kortste keren een lange trein achter je aan hebt rijden, heb het zo vaak gezien. Net als 70 op een 80 weg.
Maar goed, dat geeft nog niet het recht om te kleven, daar verdien je altijd een boete voor. Dus daar ligt de echte fout, maar ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat je prima bezig bent, simpelweg omdat je je aan de regels houd. Je zegt zelf geen 40 waar je 60 mag, maar die grens is dus subjectief. Voor mij is die grens al heel snel bereikt, maar misschien komt dat omdat ik in de randstad woon.

Verder snap ik totaal niet waarom je op een gewone weg (los van naderende kruispunten en dat soort dingen) niet de maximale snelheid zou rijden. Ja het mag, maar ik heb nog steeds niet een goeie reden kunnen bedenken. Ik zie het zoveel. Dan rijdt ik echt 120 op de snelweg ga ik alsnog iedereen voorbij, alsof ik onwijs hard ga.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 04-11-2008 10:23 ]

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 21:52
unclero schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:10:
[...]

Dat vind ik ook altijd een klassieker :D. Ik maak dat vaak genoeg mee op de brommer(t), van die lui die met hun gril al half tegen de taartschep hangen. Ik ga dan altijd verder naar links rijden (vlak tegen de middenstreep aan), zodat ze niet meer kunnen inhalen :>.

In mijn ervaring is het namelijk zo, dat als ze dan in gaan halen mij snijden danwel andere hartverzakkende capriolen uithalen. 8)7
Een keertje wilde er eentje echt heel nodig langs (ik reed gewoon 50 waar je 50 mocht), en het was donker. Dus hij smeet de auto op de linkerbaan en gastte even flink, totdat er uit een weg links ervan een auto gedoken kwam. Hun allebei op de rem gaan staan, scheelde centimeters :o. Jammer.
Het ergste in die situatie is dan ook nog dat diegene die uit die weg komt dan schuldig is als het tot een botsing komt.

Maar ik herken ook veel zaken. Dingen waar ik me aan erger:

- Geen knipperlicht op de rotonde (ik zet hem zelf nooit naar links maar dat is ook niet noodzakelijk voor de overige weggebruikers, naar rechts wel altijd)
- Mensen die met ritsen niet weten dat het de bedoeling dat het 1 om 1 is
- Te veel oudjes op de weg die niet meer durven te rijden. Ik ben voor een herkeuring vanaf de 65 jaar. En dan iedere 2 jaar.
- Onduidelijke verkeerssituaties en verstopte snelheidsborden (slecht opgesteld)
- Vrachtwagens die inhalen met 1km per uur meer in de spits. Doe mij maar een landelijk inhaalverbod tijdens de spits voor vrachtauto's.
- Géén licht voeren als het schemerig is. (Zie ik de laatste tijd ook vaak)
- Mensen die inhalen waar het niet of net kan, ik ben in 2 maanden tijd al 3 keer iemand tegengekomen waarvoor ik op mijn eigen rijbaan moest remmen. 1x was het helmaal erg, toen was een vrachtwagen een tractor in aan het halen waarbij wij volledig op de rem moesten om niet frontaal te botsen, ging allemaal net.
- Edit: 60km zones bij een gewone lange rechte weg met om de paar honderd meter een drempel.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:25:
Ik betrapte mijzelf er ook op dat ik vanochtend geen licht aan had (voor een paar seconden...) dat komt omdat mijn licht automatisch gaat en ik er dus niet over nadenk. Alleen heeft de sensor niet echt door dat mist bestaat blijkbaar...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In het weekend wil ik tegenwoordig al niet eens rijden vanwege het "oudere" verkeer wat de weg onveilig maakt. Je moet overal inhalen waar het zelfs al niet mag omdat ze niet "durven" het gaspedaal in te rammen. Snelweg is voor hun de efteling die ze gratis krijgen. Het gaat ook allemaal zo snel voor de oudere mensen. (Daarvoor is SNELweg). En 100km is geen 75 km. Bijna hierdoor ooit een botsing gehad.

Mijn dagelijkse portie is dat mensen niet kunnen inschatten hoe hard iemand komt aanrijden waardoor ik al een aantal keren bijna in iemands achterbak zat (ik rij altijd met dimlichten aan), rotondes geen richting aangeven, in de file niet durven door te rijden en oppassen dat ze 1 km verder remmen en dan ook gaan remmen, rechts inhalen wordt nu standaard voor mij (was ik altijd zo bang voor maar nu moet het gewoon (rij je keurig 125 km op de linkerbaan gaat iemand voor je invoegen met 120 km(ok prima niets aan de hand) maar ga dan na de inhaalactie of tijdens niet langzamer rijden maar sneller!!!! en ga dan wel op een gegeven moment naar rechts toe anders doe ik het en ga er langs.), gewoon aso doorrijden bij een invoegstrook tot het laatste moment en de auto erin rammen (kan tegenwoordig niet anders), bumper bumper rijden bij files anders kom je geen meter verder, op de A10 voor de koentunnel gewoon rechts blijven rijden tot de afslag S102 (dat doen de vrachtwagens ook), inhalen waar het kan, op je benzine verbruik moet je niet meer letten maar gewoon gas blijven geven. Het klinkt misschien heel aso maar dit zijn allemaal regels dat standaard waren!!! in mijn tijd van rijlessen. Je mag nooit verkeersopstopping veroorzaken maar iedereen doet het tegenwoordig maar. Invalidekarren horen niet eens op de weg en scooter zijn zeer irri en zorgen voor slechte doorstroming.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Yohost!
ik denk dat het al iets zou helpen als je op rotondes af en toe een agent zet die iedereen een prent geeft die de richtingaanwijzer niet aan zet bij het verlaten van de rotonde.
Daarbij ook VROS autos die mensen staande houden als ze links blijven plakken.

Als beide zaken goed gehandhaaft worden scheelt het vast iets in de doorstroming!

• Fire69
GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:20:
[...]

Het ligt een beetje aan de situatie natuurlijk. Als het 1-rijbaan weg is waar je mag inhalen, of meerdere baans en je gaat straks naar rechts, lekker belangrijk. Maar goed, jij kan ook (even generaliserend) onder het groepje mensen vallen die met hun oude Fordje 54 km/u op de teller heeft, en eigenlijk nog minder dan 50 km/u rijdt. Als je dat dan doet op een 1 baans weg waar je niet mag inhalen, vind ik ook in zekere zin asociaal (dan bedoel ik letterlijk niet sociaal, niet het tegenovergestelde van sociaal). Je hebt gelijk, het mag maar goed. Er zijn genoeg van die 60 wegen waar je hiermee binnen de kortste keren een lange trein achter je aan hebt rijden, heb het zo vaak gezien. Net als 70 op een 80 weg.
Maar goed, dat geeft nog niet het recht om te kleven, daar verdien je altijd een boete voor. Dus daar ligt de echte fout, maar ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat je prima bezig bent, simpelweg omdat je je aan de regels houd. Je zegt zelf geen 40 waar je 60 mag, maar die grens is dus subjectief. Voor mij is die grens al heel snel bereikt, maar misschien komt dat omdat ik in de randstad woon.

Verder snap ik totaal niet waarom je op een gewone weg (los van naderende kruispunten en dat soort dingen) niet de maximale snelheid zou rijden. Ja het mag, maar ik heb nog steeds niet een goeie reden kunnen bedenken. Ik zie het zoveel. Dan rijdt ik echt 120 op de snelweg ga ik alsnog iedereen voorbij, alsof ik onwijs hard ga.
Het ligt idd volledig aan de situatie, dus je kan hier discussieren tot je een ons weegt, zonder IRL-situaties kom je er toch niet uit :)

Over het algemeen rij ik gewoon vlot met het verkeer mee (in een redelijk dikke pickup, geen Aixam of zo ;) ), maar zelfs dan hangen ze gewoon bijna over je trekhaak. En het ergste van al is dan nog dat ze door de omvang van mijn auto absoluut niet kunnen zien wat er voor mij gebeurd. Maw, als ik plots moet remmen, happen ze gewoon in mijn trekhaak :')

• Yohost!
itsalex schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:31:
In het weekend wil ik tegenwoordig al niet eens rijden vanwege het "oudere" verkeer wat de weg onveilig maakt.
Zelfde hier!
Zondags ga ik liever net met de auto weg.
Erger ik me alleen maar...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

1) Als men nu eens rechts aanhoud met het rijden, das ergenis 1 weg.
2) let niet op de auto's voor je maar de auto's daarvoor en daarvoor ook.
3) probeer eens richting aan te geven
4) begrijp het concept invoeg en uitvoeg strook
5 begrijp meteen het concept ritsen (WAAR HET AANGEGEVEN IS !!!) niet 6 km van te voren en 1 om 1 niet 2 van links en 1 van rechts .
6) niet op het laatste moment invoegen of 1/3de of de helft maar achteraan ..
7) verkeerd voorsorteren zodat je er nog even langs kan blazen

wat ik vaak merk is bij de combinatie invoegstrook EN uitvoegstrook is dat men meteen in wil voegen waardoor 2 banen vastlopen .. terwijl die strook lang zat is om het gelijdelijk te doen

ik ben in het verkeer een etter als je duwt, of een "even sneller actie" wil uitvoeren (even er voor schieten of iets dergelijks) ik blokkeer je zodat jij op je rem moet .. en achter mij moet blijven ..
zeker bij punten waar ik weet dat dit gebeurt dan wil ik nog wel eens moeite doen om je te blokkeren en ik wijk alleen als het overige verkeer in gevaar komt (ongelukken maken is niet gewenst) je moet bij mij altijd remmen of veel meer power onder je motorkap hebben, het is altijd de schuld van een ander. .

Tja vanalles

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou, als je op een weg waar je 60 mag niet harder rijdt dan 55 maar wel gemakkelijk en verantwoord 60 kan dan ben je gewoon het verkeer aan het ophouden.
55 kan ik je nog vergeven omdat je dan waarschijnlijk strak 60 op de teller hebt staan maar bij lagere snelheden ben je toch echt een obstructie voor de doorstroming.

Trouwens, wat is er mis met Het Grote Wegmisbruikers Topic! Part 9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 15:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Er zijn 3 redenen (imho)

Eerste is dat de meeste mensen wel kunnen rijden, maar voor hun eigen " gemakkie" gaan. Je kent ze wel, de Busjes en de meeste mensen die zakelijk op de weg zitten. Die gasten die denken dat ze de superslalom ala Tomba aan het doen zijn. Rechts , links , terug naar rechts en weer naar links. Dat ze de achterliggers daarbij hinderen...... :/

Tweede reden is het samenkomen van de snelwegen. Ook daar heb je de te maken met mensen die alleen maar aan hunzelf denken. Netjes mensen laten invoegen ( het ritsen ) is er niet bij. En ritsen wertk, als maar iedereen zich eraan houdt. De files los je er niet mee op, je kan ze wel korter hoduen dan ze nu zijn.

Derde reden is te veel auto's en te weinig asfalt. Ik woon al 30 jaar in dezelfde buurt. Op het plein waar ik woon zijn net zoveel parkeerplaatsen als woningen. Vroeger was dit geen probleem, want bijna iedereen had maar 1 auto. Nu zijn er gezinnen die 5!! autos hebben. Papa, mama en de petjes .

Laten we eens beginnen met het Mexcio City systeem, iedere auto mag een bepaalde dag van de week niet op de weg ( in Mexico City is dat nu nog voor oude auto's, maar ze beginnen nu ook met alle auto's ) Tevens ben ik voor het idee dat per huishouden maximaal 2 auto's mogen zijn.

Oplossing? Misschien niet, echter in mijn mening is het wel beter in de hand te houden. Ik zit elke dag op de weg, en merk dat het elk kwartaal drukker wordt, er zullen naast meer asfalt leggen , ook impopulaire maatregelen gemaakt moeten worden .

Wat doe ik zelf aan? Ik werk 1 dag per week vanuit huis, en rij zoveel mogelijk ( op de weg terug ) buiten de files om .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ook een fijne: bij het zien in de verte van een 80-km-zone (trajectcontrole, o.a. bij Zestienhoven/Overschie, Utrechtsebaan, Voorburg/Den Haag) allemaal vol in de ankers... eerst dik 120 rijden op een 100km-weg, en dan ineens wél 'je aan de snelheid houden' wat er per saldo op neerkomt dan men 70-75 gaat rijden. Hetzelfde bij Hoofddorp, 120 en dan 110 gana rijden... gewoon doorkachelen met 120-130 past daar prima.

Vrachtwagens weten hoe het hoort: die rijden gewoon op hun cc verder, en als je daarin meegaat doe je het eigenlijk prima. Doorstroming is het devies. En daar houd ik me aan.

Mijn ervaring is dat ik met max. 10 km/u (op mijn snelheidsmeter) te hard nog prima verder kan, 90 op de teller is me nog nooit op een bon komen te staan.

Maar dan: men rijdt over de gehele breedte van de weg (te) langzaam, en laat 0,0 ruimte voor doorstroming, van rijbaan wisselen, etc.! Waarom in vredesnaam? een f*cking roadblock over 3 (bij Hoofddorp: 5!) rijstroken! :?

Ja, ik rijd weleens eenbeetje te hard. Maar met zijn allen de weg blokkeren omdat je bang bent om een rijstrookje op te schuiven?

Ik ga overigens 90% van de tijd met het OV (lees: met de bus, of combinatie auto/tram) naar mijn werk. Zit je in zo'n bus, of rijd je erachter, dan valt ineens op hoe kort het lontje van de automobilist is geworden. Bus bij een halt, knipper aan, die heeft 100% voorrang. Nóg je bolide erlangs willen drukken, ook al gaat de bus naar links. Ik zie geregeld auto's de middenberm induiken of onverantwoord inhalen om dat te doen... waarom? haast, haast, haast.

Ik heb ook wel eens haast, maar dat soort asogedrag...

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2008 10:47 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Het voeren van een (achter)mistlicht terwijl dat wettelijk niet is toegestaan heb ik me al bij neergelegd. Ik irriteer me er niet aan en pas als er compleet geen mist is attendeer ik de mistlichtrijder op zijn brandende vuurtoren achterop zijn wagen door zodra ik voor hem rijd even een paar keer kort met mijn mistlicht te flashen.

Maar vanochtend was het zicht best redelijk: 500 tot 1000 meter. Waar ik dan met mijn pet niet bijkan is dat mensen het gevaarlijk genoeg vinden om het mistlicht te voeren, maar wel gewoon 120-140 te blijven rijden. Let wel dit was met dit zicht niet echt een gevaarlijke snelheid, maar ik snap de redenatie dan niet om het mist(achter)licht aan te doen.

Ik weet wel een oplossing: zorg dat de snelheid beperkt wordt tot 70 a 80 km/u zodra je je mistachterlicht voert. Eens kijken wie dat lampje dan nog voert bij een beetje smog-achtig weer.

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ach... zo had ik pas terug een opgeschoten type in een bmw SUV....

ik moest invoegen op de snelweg, naast mij (links) rijdt een vrachtwagen met oplegger, daarvoor ook. Gasgeven om er voor te komen had voor mij dus geen zin en moest er wel achter, dus : gas terug.
Achter mij reedt de bovenstaande SUV en hij had blijkbaar hetzelfde idee.... Het probleem was echter, hij kon er eerder tussen en deed dat ook.
Geeft vervolgens gas en mijn invoegstrook begint toch behoorlijk op te raken... dus was het voor mij of hard afremmen om achter de SUV te kunnen komen, of gewoon naar links sturen (rijbaan er naast was vrij, had ik al gezien).

Begint die vent me toch een partij te toeteren nadat ik licht instuur (met richting aan) alsof ik hem nog niet gezien had...

Die eikel kan toch bedenken dat ik OOK op die weghelft moet gaan rijden......

Maarja...vanmorgen mijn vriendin naar amsterdam gebracht in de dikke mist en kon gewoon lekker doorkachelen...geen problemen :) ook geen mistlampen aan btw...

Wabbawabbawabbawabba

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

WhizzCat schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:34:

Overigens is mistlicht bij < 60m, maar dat even als detail ;)
Oh jee. Ik zou toch je theoriecertificaat maar inleveren als ik jou was. Mistachterlicht mag je echt maar aan bij een zicht van minder dan 50 meter.

Signatures zijn voor boomers.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Maasluip schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:14:
[...]
Oh jee. Ik zou toch je theoriecertificaat maar inleveren als ik jou was. Mistachterlicht mag je echt maar aan bij een zicht van minder dan 50 meter.
Nou, dat was 't vanmorgen wel... ik wou dat ik er één op mijn fiets had... met 2 kinderen op de fiets in het donker in de mist. :/
sopsop schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:45:
Het voeren van een (achter)mistlicht terwijl dat wettelijk niet is toegestaan heb ik me al bij neergelegd. Ik irriteer me er niet aan en pas als er compleet geen mist is attendeer ik de mistlichtrijder op zijn brandende vuurtoren achterop zijn wagen door zodra ik voor hem rijd even een paar keer kort met mijn mistlicht te flashen.

Maar vanochtend was het zicht best redelijk: 500 tot 1000 meter. Waar ik dan met mijn pet niet bijkan is dat mensen het gevaarlijk genoeg vinden om het mistlicht te voeren, maar wel gewoon 120-140 te blijven rijden. Let wel dit was met dit zicht niet echt een gevaarlijke snelheid, maar ik snap de redenatie dan niet om het mist(achter)licht aan te doen.

Ik weet wel een oplossing: zorg dat de snelheid beperkt wordt tot 70 a 80 km/u zodra je je mistachterlicht voert. Eens kijken wie dat lampje dan nog voert bij een beetje smog-achtig weer.
Bij mij toch echt niet. Ik kon ternauwernood 3 lantarenpalen vooruit zien.

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2008 11:40 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Archie_T schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:28:
[...]

Ik betrapte mijzelf er ook op dat ik vanochtend geen licht aan had (voor een paar seconden...) dat komt omdat mijn licht automatisch gaat en ik er dus niet over nadenk. Alleen heeft de sensor niet echt door dat mist bestaat blijkbaar...
Ja dat dacht ik ook al. De laatste keer dat het mistig was zag ik ook opvallend veel auto's zonder verlichting rijden, waaronder een paar met mistlicht maar zonder dim- of stadslicht. Die hebben dus alleen bewust hun mistlicht aangezet, in de veronderstelling dat de gewone verlichting al aan was.
Die automatische verlichting mag wel wat verbeterd worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KatirZan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:07:

Achter mij reedt de bovenstaande SUV en hij had blijkbaar hetzelfde idee.... Het probleem was echter, hij kon er eerder tussen en deed dat ook.
Geeft vervolgens gas en mijn invoegstrook begint toch behoorlijk op te raken... dus was het voor mij of hard afremmen om achter de SUV te kunnen komen, of gewoon naar links sturen (rijbaan er naast was vrij, had ik al gezien).
Daarvoor werd er onlangs eentje bij wegmisbruikers aan de kant gezet. Precies dezelfde actie als die BMW. En terecht. Volkomen asociale actie zoiets.

Signatures zijn voor boomers.

• !null
Wat ik trouwens het vervelendst vind tegenwoordig, is die laksheid (hier ook al wel eens genoemd). Geen knipperlichten gebruiken, en heel lang nodig hebben om van baan te verwisselen enzo.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

backupdevice schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:40:
Laten we eens beginnen met het Mexcio City systeem, iedere auto mag een bepaalde dag van de week niet op de weg ( in Mexico City is dat nu nog voor oude auto's, maar ze beginnen nu ook met alle auto's ) Tevens ben ik voor het idee dat per huishouden maximaal 2 auto's mogen zijn.

Oplossing? Misschien niet, echter in mijn mening is het wel beter in de hand te houden. Ik zit elke dag op de weg, en merk dat het elk kwartaal drukker wordt, er zullen naast meer asfalt leggen , ook impopulaire maatregelen gemaakt moeten worden .
Ik ben zelf voor het Japanse systeem..
- Indien je niet aan kan tonen dat je zowel thuis als op je werk overdekt kan parkeren, mag je geen grote auto hebben.
- Motoren met variomagic zijn vrijgestelt van wegenbelasting en BPM.
- Als je al een paar jaar je autorijbewijs hebt krijg je je beperkt-motorrijbewijs er gratis bij danwel na een klein praktijkexamen op een oefenparcours.
- Tot een bepaalde leeftijd mag je geen auto bezitten boven een bepaald vermogen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Wijnands
  • Laatst online: 16-11 20:28
Nederland is ook zo vol. Als ik dit zo lees krijg ik zin om te emigreren, maar ja, waar naartoe?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• wolly_a
  • Niet online
Hahaha... prachtig en hoe herkenbaar... Het klopt inderdaad dat je soms/regelmatig het gevoel hebt dat de hele wereld niet kan rijden, maar dat jij de enige bent die wel een rijbewijs heeft.

Mensen kijken ook niet verder dan de voorkant van hun bumper... Ik zie het dagelijks gebeuren dat er haast ongelukken gebeuren omdat mensen gewoon niet ver genoeg vooruit kijken. Op dezelfde manier ontstaan ook veel opstoppingen...

De oudjes zijn helemaal een ellende op de weg en ze rijden ook nog eens alsof de weg van hun is... Alsof ze meer recht hebben, omdat ze al langer wegenbelasting betalen ofzo. Meestal zijn ze hier in het oosten te herkennen aan de smalle, hoge autootjes van Japanse makelij met een hoge instap. Als je dan ook nog eens het gevoel hebt, dat er niemand achter het stuur zit, omdat die oudjes onderuit gezakt in hun auto liggen, dan weet ik al hoe laat het is.

Het is prima dat ze zich aan de snelheid houden en maximale snelheid is geen moeten, maar je bent retegevaarlijk bezig als je een beetje 65...70 gaat rijden op een 80-kilometerweg... Overigens razen lijkt het wel of ze een cruisecontrol hebben met alleen deze stand, want met dezelfde snelheid razen ze ook nog een kilometer door als ze een stad/dorp inrijden...

Over zondag hoef je het al helemaal niet te hebben. Soms heb ik het gevoel dat het een samenzwering is tegen mij... Net als je denkt... hehe, die slome gaat af, dan duikt er snel een andere voor je die vervolgens nog langzamer gaat rijden. Alsof het afgesproken is.

• Luke!
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Wat mij hopeloos irriteert is geen richting aangeven (vooral op rotondes en op de snelweg, maar ook in andere gevallen) en onnodig langzaam rijden. 60 op een 80-weg, etc. Dan had ik graag een dikke matras voor op de bumper zitten...

• !null
unclero schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:32:
Ik ben zelf voor het Japanse systeem..

- Indien je niet aan kan tonen dat je zowel thuis als op je werk overdekt kan parkeren, mag je geen grote auto hebben.
Auto's worden steeds groter en dikker, wordt een lastige grens om bij te houden. Maar dit gaat meer over parkeer problemen.
Overigens vind ik die Kei-car regeling van ze wel geweldig (zal er nog steeds wel zijn)
- Motoren met variomagic zijn vrijgestelt van wegenbelasting en BPM.
Als in variomatic zoals bij de dafjes? Dan heb je het dus eigenlijk over normale scooters, maar dan sneller.
- Als je al een paar jaar je autorijbewijs hebt krijg je je beperkt-motorrijbewijs er gratis bij danwel na een klein praktijkexamen op een oefenparcours.
Dan staat de boel snel weer vast want dan gaat iedereen op z'n plaat :P
Even serieus, dan denk ik dat veel meer mensen gaan motorrijden, die daar waarschijnlijk helemaal niet goed in zijn. Waarschijnlijk veel meer ongelukken (ook naar verhouding wat betreft motorrijders nu) met alle gevolgen van dien.
- Tot een bepaalde leeftijd mag je geen auto bezitten boven een bepaald vermogen.
Als we toch gaan discrimineren op leeftijd zie ik liever ook een bovengrens hierin. Maar goed, je hebt geen snelle auto nodig om asociaal te rijden, dat is totaal niet belangrijk. Een Alto-tje kan al een moordwapen zijn.

• wiene
Tja die vergrijzing komt toch steeds terug....

Ik zeg verplichte 2 jaarlijkse herkeuring voor 65+ ers. Niet op komen dagen --> rijbewijs kwijt. Denken dat je op een tractor rijdt --> rijbewijs kwijt. Niks meer kunnen zien --> rijbewijs kwijt.

Natuurlijk zijn er genoeg ouderen van 65 die nog wel goed kunnen rijden en die behouden dan gewoon hun rijbewijs.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Waarom geen verplichte toets/herkeuring als je je rijbewijs moet vernieuwen? In Nederland is je rijbewijs 10 jaar geldig, dus dat betekend automatisch elke 10 jaar een toetsingspunt. Pak dan tot je 30ste ofzo toetsingspunten om de 5 jaar en boven de 65 ook en idem bij ernstige overtredingen, en bij herhaling een voorwaardelijk rijbewijs dat ook om de zoveel tijd opnieuw bewezen moet worden en wat je bovendien sneller kwijt raakt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:09:
Tja die vergrijzing komt toch steeds terug....

Ik zeg verplichte 2 jaarlijkse herkeuring voor 65+ ers. Niet op komen dagen --> rijbewijs kwijt. Denken dat je op een tractor rijdt --> rijbewijs kwijt. Niks meer kunnen zien --> rijbewijs kwijt.

Natuurlijk zijn er genoeg ouderen van 65 die nog wel goed kunnen rijden en die behouden dan gewoon hun rijbewijs.
Niet alleen voor 65+-ers, wat mij betreft mag iedereen die zijn rijbewijs heeft elk jaar, of elke 2 jaar, opnieuw rij-examen doen, en dan zowel theorie als praktijk. Zakken -> rijbewijs inleveren. Slecht rijden is niet voorbehouden aan 65+-ers. Ook veel petjes die net hun rijbewijs hebben rijden abominabel slecht, en de groepen tussen die twee idem dito.

Vanochtend van de Moerdijk tot aan Rotterdam vrijwel hele route stilgestaan... ruim 2 uur gedaan over het stukje van 54 km, normaal 50 minuten ofzo...

En idd, overal idioten die mistachterlicht voeren terwijl het zicht toch echt ruim 120 meter was (waren 3 reflectorpaaltjes te zien, onderlinge afstand is 40 meter).

Virussen? Scan ze hier!

• beany
  • Laatst online: 06:15

beany

Meeheheheheh

wildhagen schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:38:
[...]

Niet alleen voor 65+-ers, wat mij betreft mag iedereen die zijn rijbewijs heeft elk jaar, of elke 2 jaar, opnieuw rij-examen doen. Zakken -> rijbewijs inleveren. Slecht rijden is niet voorbehouden aan 65+-ers. Ook veel petjes die net hun rijbewijs hebben rijden abominabel slecht, en de groepen tussen die twee idem dito.
Dit geeft een enorme druk op het CBR. Gaat dus niet lukken. En daarbij zijn examinators erg wispelturig, en ben je zo je rijbewijs kwijt omdat een 1 of andere sjagarijn de avond ervoor niet heeft kunnen wippen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

beany schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:40:
[...]

Dit geeft een enorme druk op het CBR. Gaat dus niet lukken. En daarbij zijn examinators erg wispelturig, en ben je zo je rijbewijs kwijt omdat een 1 of andere sjagarijn de avond ervoor niet heeft kunnen wippen.
Dan gewoon een iets grotere tijdslimiet stellen, elke 4-5 jaar ofzo. Of neem als overheid meer examinatoren in dienst.

En dat je zakt omdat de examinator niet op zijn vrouw mocht de avond ervoor is natuurlijk wel een van de bekendste urban myth. Remember: als iemand zakt ligt het NOOIT aan die persoon, het is altijd een sjagerijnige examintor, de rest van het verkeer of voor mijn part zijn het aliens, maar het is nooit de kandidaat ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:04:
[...]

Da's juist, maar je moet je wel nog steeds aan de geldende beperkingen houden.
Als ik 55 rijd waar je MAX 60 mag, belemmer ik absoluut niet het verkeer.

[...]

Ik doe dat ook hoor. Ik wordt helemaal raar van klevers. Dus ik laat net zolang het gas los totdat hij afstand neemt. Dat ik dan 40 rij ipv 80 boeit mij niets, mits er geen overig verkeer of mogelijk gevaar is. Maar meestal remmen ze snel af dan, dan rij ik 65 of 70 ofzo :D En dan kunnen ze er na een tijdje langs, en dan zijn ze me toch opgefokt... sneu...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• !null
@Guillome, ik vind het ook sneu van jou, en (net als bij kleven) ook wel een Artikeltje 5 waard. Laat ze lekker, laat je niet zo op fokken.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:08:
Auto's worden steeds groter en dikker, wordt een lastige grens om bij te houden.
De kei-car regels lijken me afdoende ;).
Maar dit gaat meer over parkeer problemen.
Ook.. Maar een file met 100 Alto'tjes ziet er natuurlijk heel anders uit dan een file met 100 Renault stationwagons ;).
Als in variomatic zoals bij de dafjes? Dan heb je het dus eigenlijk over normale scooters, maar dan sneller.
Motorscooters ja. Stadsvoertuigen bij uitstek.
Even serieus, dan denk ik dat veel meer mensen gaan motorrijden, die daar waarschijnlijk helemaal niet goed in zijn.
Dat heb je nu al met brommers ;). Het idee is juist dat je mensen hun koekblik uitwerkt door hen een alternatief aan te bieden (openbaar veevervoer is niet altijd een alternatief). In andere Europese landen kan het ook, en Nederlanders zijn niet echt significant dommer ofzo.
Hoeveel mensen ken jij die op vakantie wel eens een motorscooter hebben gehuurd terwijl ze zelf ook nog nooit op een brommer hebben gezeten? Hoeveel van die mensen hebben zich daadwerkelijk, zoals jij voorspelt, uitgesmeerd over de vangrail?
Waarschijnlijk veel meer ongelukken (ook naar verhouding wat betreft motorrijders nu) met alle gevolgen van dien.
Een prijs blijf je altijd betalen.
Als we toch gaan discrimineren op leeftijd zie ik liever ook een bovengrens hierin. Maar goed, je hebt geen snelle auto nodig om asociaal te rijden, dat is totaal niet belangrijk. Een Alto-tje kan al een moordwapen zijn.
Bij motoren 'discrimineren' ze ook op leeftijd. Moet dan met auto's niet al te moeilijk zijn.
(sure, uitzonderingen voor lui die groot rijbewijs hebben)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 15:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Guillome schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:58:
[...]

Ik doe dat ook hoor. Ik wordt helemaal raar van klevers. Dus ik laat net zolang het gas los totdat hij afstand neemt. Dat ik dan 40 rij ipv 80 boeit mij niets, mits er geen overig verkeer of mogelijk gevaar is. Maar meestal remmen ze snel af dan, dan rij ik 65 of 70 ofzo :D En dan kunnen ze er na een tijdje langs, en dan zijn ze me toch opgefokt... sneu...
Ik gebruik altijd mijn ruitensproeiers, werkt perfect. :P

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 03:16

Lordy79

Vastberaden

wildhagen schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:43:

Dan gewoon een iets grotere tijdslimiet stellen, elke 4-5 jaar ofzo. Of neem als overheid meer examinatoren in dienst.
Eens per 10 jaar bij het vernieuwen van het rijbewijs is een idee... En wat mij betreft nemen ze dan de extreme verkeersovertredingen (>30km te hard, door rood rijden, met alcohol achter het stuur) ook mee in de weging of je rijbewijs verlengd wordt.
Remember: als iemand zakt ligt het NOOIT aan die persoon, het is altijd een sjagerijnige examintor, de rest van het verkeer of voor mijn part zijn het aliens, maar het is nooit de kandidaat ;)
Inderdaad :P Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik van rijbaan wisselde zonder extreem in mijn spiegel te kijken en 'niet zeker genoeg' reed. Dan vond ik natuurlijk grote onzin, maar 10 jaar later denk ik dat zij (het was ook nog een vrouw :'( ) toch wel gelijk had wat betreft dat 'zeker rijden' en het goed was nog wat lesjes te hebben.

Maar oh oh.. sommige mensen vinden hun rempedaal wel HEEL makkelijk hoor; ik heb ook het idee dat veel mensen niet meer leren/weten dat ze op hun motor kunnen afremmen ipv op het middelste pedaal te drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Lordy79 op 04-11-2008 13:24 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:12:
@Guillome, ik vind het ook sneu van jou, en (net als bij kleven) ook wel een Artikeltje 5 waard. Laat ze lekker, laat je niet zo op fokken.
Kan me niets schelen. Als ze in m`n rug porren omdat ik 75 of 80 rij ipv 100 (waar je 80 mag he) dan ga ik me niet aanpassen aan hun en een boete riskeren. Ook ga ik me niet laten opfokken. Dus liever de boosdoener opgefokt dan het 'slachtoffer' Dus ik rem af totdat ze het door hebben. Ik sein wel altijd eerst even door een kort tikje op de rem (knippert het remlicht even)

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 04-11-2008 13:28 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
dat ligt aan de nederlanders,

als er 2 blaadjes op t spoor liggen of er ligt hier 3cm sneeuw (die witte prut die hier dan ligt) dan rijden de treinen niet meer, staat er weet ik veel hoeveel file en de bus kan je helemaal vergeten.

in oostenrijk ligt 2 meter sneeuw en daar is de trein netjes optijd, en daar gaan ze ook nog eens door / om / over bergen heen! de bus rijd er bijna altijd de meest steile berg weggetjes op en af, en het mooiste hij is bijna altijd op tijd.....

een beetje toerist rijd natuurlijk op wintersport 30 kilomter te zacht, met sneeuwkettingen over het asfalt en natuurlijk met 2 kilowatt verlichting aan!!!!

nee wij nederlanders zijn verkeershelden :N }:|

Verwijderd

Er is al een tekort aan plek om af te rijden bij het CBR, dus om het x aantal jaar iedereen te laten herkeuren is imo onmogelijk. Beter zou het zijn om weer een arsenaal aan KLPD Porsches op de weg te zetten :7

• Luke!
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Reloader schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:29:

als er 2 blaadjes op t spoor liggen of er ligt hier 3cm sneeuw (die witte prut die hier dan ligt) dan rijden de treinen niet meer, staat er weet ik veel hoeveel file en de bus kan je helemaal vergeten.

in oostenrijk ligt 2 meter sneeuw en daar is de trein netjes optijd,
Weet je hoe onsterfelijk belachelijk je jezelf maakt met dergelijke argumenten die aantoonbaar niet kloppen? :P

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Reloader schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:29:

in oostenrijk ligt 2 meter sneeuw en daar is de trein netjes optijd, en daar gaan ze ook nog eens door / om / over bergen heen! de bus rijd er bijna altijd de meest steile berg weggetjes op en af, en het mooiste hij is bijna altijd op tijd.....

een beetje toerist rijd natuurlijk op wintersport 30 kilomter te zacht, met sneeuwkettingen over het asfalt en natuurlijk met 2 kilowatt verlichting aan!!!!

nee wij nederlanders zijn verkeershelden :N }:|
Je eerste stuk gaat eerder over de klaagcultuur want het spoornet is een van de drukste en betrouwbaarste ter wereld. Met sneeuw kan je beter treinen dan in de auto zitten. Behalve als er bovenleidingen knappen, maar dan moet het echt hard sneeuwen en vriezen.

En over de TS. Waarom zou ik het mistlicht uitdoen als er iemand achter me rijdt. Als die afslaat en er komt iemand achterop kan je alsnog ongelukken krijgen.

En het is natuurlijk maar net wat je gewend bent. Nederlanders zijn behoorlijke helden in filerijden. Het verkeer rijdt hier al dichter op elkaar en mensen kijken verder vooruit dan in andere landen. In andere landen kunnen ze weer beter in de sneeuw rijden of kangaroes ontwijken.

PSN: Shiver23

• Fire69
GreenSky schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:12:
Ik heb het hierboven al verteld, als iemand mijn kinderen in gevaar brengt, ben ik daar niet erg happy over.
Voordeel bij mij is dat eerst een trekhaak en 2 meter kofferbak moeten verkreukelen voor ze bij mijn kinderen zijn, maar dat is bij de meeste mensen niet zo.
Guillome schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:28:
[...]

Kan me niets schelen. Als ze in m`n rug porren omdat ik 75 of 80 rij ipv 100 (waar je 80 mag he) dan ga ik me niet aanpassen aan hun en een boete riskeren. Ook ga ik me niet laten opfokken. Dus liever de boosdoener opgefokt dan het 'slachtoffer' Dus ik rem af totdat ze het door hebben. Ik sein wel altijd eerst even door een kort tikje op de rem (knippert het remlicht even)
En dat heb ik hierboven ook al verteld (ik val in herhaling :P ), rempedaal aantikken is iets wat ik niet doe, want daarmee breng je wel effectief mensen in gevaar.
Eén van de eikelklevers moet maar eens zelf op de rem gaan staan (als je op 50cm van iemand afrijd aan +70 moet je al wat sneller op de rem :/ )en dan kan er vanalles verkeerd gaan, hij slipt of er knalt iemand vanachter in hem, ...
Dat doe ik dus nooit, ik laat gewoon het gas los, zo vertraag je ook wel snel genoeg zodat hij snapt wat je bedoeling is :)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb je topicstart gelezen.. en ken nog een voorbeeld.

Mensen die eerst remmen en dan pas het knipperlicht uitsteken.... zooo frustrerend.e

FreeReef.nl

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 11:36
Shiver23 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:39:
[...]

Je eerste stuk gaat eerder over de klaagcultuur want het spoornet is een van de drukste en betrouwbaarste ter wereld. Met sneeuw kan je beter treinen dan in de auto zitten. Behalve als er bovenleidingen knappen, maar dan moet het echt hard sneeuwen en vriezen.

En over de TS. Waarom zou ik het mistlicht uitdoen als er iemand achter me rijdt. Als die afslaat en er komt iemand achterop kan je alsnog ongelukken krijgen.

En het is natuurlijk maar net wat je gewend bent. Nederlanders zijn behoorlijke helden in filerijden. Het verkeer rijdt hier al dichter op elkaar en mensen kijken verder vooruit dan in andere landen. In andere landen kunnen ze weer beter in de sneeuw rijden of kangaroes ontwijken.
en al die files die er dan staan komt omdat de nederlander zo'n goede verkeersdeelnemer is?
je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden, maar 60 op de linker/middelste baan op de snelweg omdat het regent is toch echt vragen om ongelukken... (voorbeeldje ;) )

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Reloader schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:44:
[...]

en al die files die er dan staan komt omdat de nederlander zo'n goede verkeersdeelnemer is?
je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden, maar 60 op de linker/middelste baan op de snelweg omdat het regent is toch echt vragen om ongelukken... (voorbeeldje ;) )
Die files komen omdat er teveel auto's zijn, omdat er minder rijbanen komen en door in- en uitvoegstroeken. Of zelfs uit het niets. Veel files onstaan gewoon:

PSN: Shiver23

• Fire69
Dat zou dus relatief makkelijk op te lossen zijn door sensors in auto's te bouwen waardoor de auto zelf afstand kan bewaren. Veel consistenter rijgedrag ergo minder files :)

• 911GT2
  • Laatst online: 22:44
In België reed vanmorgen weer 90% met mistlichten... ik denk dat de regels hier anders zijn of zo...

Nou ja ik ben met alleen mistlampen voor aan (gewoon zodat ik wat makkelijker kan 'drukken' >:) lekker over de linkerbaan 150 voorbij gedenderd... geen probleem :)

Verwijderd

Rudedadude schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:46:

En ojah, je hebt natuurlijk ook mensen die:
- 500 meter voordat je mag gaan invoegen alvast wat afremmen en alvast gaan knipperen.
- Bij elke bocht in de weg hun snelheid halveren.
- Inhalen met 2km snelheidsverschil en ruim onder de toegestane snelheid.
- Stug de spitsstrook mijden en dus op dat moment op de middenbaan gaan rijden.
- Enz.

Heel therapeutisch, zo'n topic :P
Er zijn ook mensen die hun rem gebruiken op een bijna lege snelweg. Ik reed laatst achter een auto in de verte en zag continu de remlichten oplichten op een vrijwel verlaten snelweg. Toen ik dichterbij kwam zag ik de reden: hij/zij zat 40 meter achter de enige andere auto op de snelweg geplakt. Ik kreeg een klassieke "ben ik nu zo slim of ben jij nou zo dom" erlebnis. Waarom zou je op een snelweg je rem gebruiken? Alleen in filesituaties of plotselinge richtingveranderingen van andere weggebruikers kan ik me dat voorstellen.

Verder is het zo dat mensen niet vooruitkijken of niet vooruit willen kijken (de laatste groep zijn mensen in vaak grote SUV's die met 160 km/uur op een rijtje auto's achter een inhalende vrachtwagen komen afrijden). Dit soort gedrag geeft automatisch extra problemen als de situatie net een beetje afwijkt van het normale (regen, beetje mist).

• !null
unclero schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:18:
Hoeveel mensen ken jij die op vakantie wel eens een motorscooter hebben gehuurd terwijl ze zelf ook nog nooit op een brommer hebben gezeten? Hoeveel van die mensen hebben zich daadwerkelijk, zoals jij voorspelt, uitgesmeerd over de vangrail?
Whaha, dat is het slechtste voorbeeld ooit :D
No offence hoor, maar ik zie dat op vakantie altijd, en vind het altijd maar gevaarlijk. Zo'n fatsige engelse die de weg op rijdt totaal zonder te kijken. Daar rij je dan (ja ik doe dat ook, scootertjes op vakantie huren) en dan moet je ineens gaan ontwijken. Motorrijden moet je veel bewuster doen, zeker met betrekking tot evenwicht en uitglijden etc.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Automaat? Enige manier om er mee te remmen is door... te remmen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik had vanmorgen ook zo'n kloten actie ...

Ik rij links in de file achter iemand... de file trekt op ..... en er valt een gat vóór de auto voor me ... ongeveer 750 meter? Misschien wel meer? 1200m?

Ik druk die gast letterlijk aan de kant, en jaag mijn auto in 1 stuk door van 30 tot 130 in 1 versnelling... Waarom moet die kerel zo'n enorm gat laten vallen? Om niet te hoeven remmen - als de file weer in zakt?

(30-130 is een indicatie van de afstand).

En ja, natuurlijk zit ik fout... ik mag niet 'duwen' .. maar wat dan? Rechts erlangs? Daar staat al helemaal de doodstraf op.

Het valt me sowieso veel steeds vaker op dat als ik links rij, en probeer iemand in te halen ... ze gewoon blijven rijden.... totdat ik dusdanig dichtbij hang dat ik ze eraf druk, voordat ze aan de kant gaan...

In Duitsland rennen ze lekkerterlijk aan de kant... Niemand wil zo'n bak xenon verlichting in hun nek hebben... En in NL? Nee hoor, eerst kontje bonken, hyves uit wisselen, en daarna rotten we pas aan de kant.

Als ik iemand achter me zie aankomen (ja preventief dus!!) en die gaat / wil harder dan ik - zorg ik dat ik een gatje pak, en dat hij kan door rijden... zo hoort het toch?

Of ben ik nou gek?

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:11:
Ik heb nooit met een automaat gereden. Hoe werkt dat? Kun je niet snelheid verminderen door gewoon gas los te laten? (o ja, cruise control heb je ook nog, maar die zou ik dan uitzetten als je iedere seconde besluit even te remmen). Als je normaal op een snelweg rijdt zonder al te grote drukte of je nooit je rem te gebruiken. Alleen vooruitkijken en gas loslaten zou voldoende moeten zijn voor 99% van de tijd.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 12:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb vanmorgen mijn mistlicht aangezet omdat ik maar 2-3 auto's verder kon kijken.
Toen ik op mijn werk was heb ik hem netjes weer uitgezet.

Voor de generalisators, ik rijd in een klein zwart Corsaatje, zo eentje met van die Lexus lichtjes achterop (die zaten er al op toen ik hem kocht), rij maximumsnelheid (ok, soms ook hoger) waar mogelijk en maak er een sport van om uit te rollen in langzaamrijdend verkeer in plaats van wat ik "Harmonicarijden" noem: Stilstaan, flink gas, remmen, stilstaan, flink gas, remmen.
Ja, ik laat mijn gas liever los dan dat ik 50 meter later op de rem moet, ik houd liever afstand dan dat ik nummerplaathouderteksten zit te lezen.
Op benauwde in- en uitvoegplekken geef ik auto's en vooral vrachtwagens graag duidelijk ruimte, wat dan ook regelmatig wordt beantwoord met een handje of een knippertje.
Ik geef indien mogelijk (en niet verwarrend dus) relatief vroeg richting aan. Als dat gepaard gaat met remmen was het blijkbaar nodig om te remmen.

Nou lijkt het hierboven of ik een uitermate sociaal rijder ben, volgens mij valt het nog wel mee. Ik pak ook de ruimte die ik krijg gewoon mee en ik ben absoluut niet vies van een dot gas meer dan toegestaan, zolang ik de ruimte heb dus. Ik vloek ook als er weer eens een vrachtwagen een andere inhaalt met +2km/h verschil, ik geef ook een lichtsein of toeter als iemand raar loopt te slingeren of ruimte probeert te pakken die er niet is.

Toch vind ik het knap dat er nog genoeg mensen zijn die rechts inhalen (terwijl ik al 140 rijd!), links 90 blijven rijden, niet kijken voor ze sturen, stelselmatig geen richting aangeven en blijven harmonicarijden.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Motrax schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:11:
Pfff... ooit van gas loslaten gehoord? :?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Automaat waar ik ooit in reed (Prius) bleef verdacht hard doorrollen. Die remde niet of nauwelijks af op de motor.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:31:
Ik heb nooit met een automaat gereden. Hoe werkt dat? Kun je niet snelheid verminderen door gewoon gas los te laten? (o ja, cruise control heb je ook nog, maar die zou ik dan uitzetten als je iedere seconde besluit even te remmen). Als je normaal op een snelweg rijdt zonder al te grote drukte of je nooit je rem te gebruiken. Alleen vooruitkijken en gas loslaten zou voldoende moeten zijn voor 99% van de tijd.
Cruisecontrol stopt er mee als je remt. Vaak of altijd ook als je de koppeling indrukt. Cruisecontrol blijft alleen aan als je gas geeft.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Blasterxp schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:29:
ik had vanmorgen ook zo'n kloten actie ...

Ik rij links in de file achter iemand... de file trekt op ..... en er valt een gat vóór de auto voor me ... ongeveer 750 meter? Misschien wel meer? 1200m?

Ik druk die gast letterlijk aan de kant, en jaag mijn auto in 1 stuk door van 30 tot 130 in 1 versnelling... Waarom moet die kerel zo'n enorm gat laten vallen? Om niet te hoeven remmen - als de file weer in zakt?

(30-130 is een indicatie van de afstand).

En ja, natuurlijk zit ik fout... ik mag niet 'duwen' .. maar wat dan? Rechts erlangs? Daar staat al helemaal de doodstraf op.

Het valt me sowieso veel steeds vaker op dat als ik links rij, en probeer iemand in te halen ... ze gewoon blijven rijden.... totdat ik dusdanig dichtbij hang dat ik ze eraf druk, voordat ze aan de kant gaan...

In Duitsland rennen ze lekkerterlijk aan de kant... Niemand wil zo'n bak xenon verlichting in hun nek hebben... En in NL? Nee hoor, eerst kontje bonken, hyves uit wisselen, en daarna rotten we pas aan de kant.

Als ik iemand achter me zie aankomen (ja preventief dus!!) en die gaat / wil harder dan ik - zorg ik dat ik een gatje pak, en dat hij kan door rijden... zo hoort het toch?

Of ben ik nou gek?
Ik ken het. Ik ben een nette chauffeur (nee, ik ben iemand die het echt is) en het valt me op dat het steeds moeilijker wordt om volgens de regels te rijden. Laatst reed iemand op de A16 (driebaans) volledig links met 90 km/uur. Na er gewoon netjes (niet bumperklevend) een aantal km achter gereden te hebben veranderde er niks. Wat doe je dan? Rechtsinhalen=fout, bumperkleven=fout, signalen geven=aso of wordt niet begrepen.

Nog iets vreselijks: geen snelheid maken op de invoegstrook van een snelweg. Je jakkert achter iemand die besluit dat 70 km/uur hard genoeg is op een oprit die zelfs lang genoeg is voor een Eend. Maar dat is het dus niet als het een beetje druk is.

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:35:
Automaat waar ik ooit in reed (Prius) bleef verdacht hard doorrollen. Die remde niet of nauwelijks af op de motor.

[...]
Cruisecontrol stopt er mee als je remt. Vaak of altijd ook als je de koppeling indrukt. Cruisecontrol blijft alleen aan als je gas geeft.
Dan zouden ze er wat aan moeten doen. Want zo'n flikkerende kerstboom is niet bepaald bevorderlijk voor de veiligheid.

Doet me denken aan een ander ergernisje: Ze zouden overigens ook iets moeten doen aan mensen die met 100.000 Watt Xenonlampen rondrijden. Wie staat nu projectorlampen van het Omniversum toe in het verkeer?

• Stoffel

Stoffel

Cruisecontrol blijft alleen aan als je gas geeft.
Wat heb je er dan aan :+

• wiene
Bij een automaat moet je wel remmen als je in een file rijdt. Ik kan me voorstellen dat dit voor iemand die achter je aan rijdt vervelend is omdat het lijkt of je constant de rem intrapt. Dat is wel zo maar dat doe je dan om de snelheid te beperken. Laatst toevallig nog in een automaat in de file gestaan en toen dacht ik hieraan.

Ik had dus geen zin om te doen rem los. Vervolgens bijna achterop iemand rijden, rem vast, stilstaan. rem los etc. Nee, ik gebruik dan geleidelijk de rem om door te stromen.

Ik kan me toch voorstellen dat het best hinderlijk is omdat het lijkt of dat je steeds op de rem gaat.

Op snelheid kun je overigens je gas gewoon loslaten net als bij een gewone schakelbak, dan remt hij ook af.

Edit: fout afgestelde xenon is gewoon apk afkeur. Ik heb toevallig vlak voor mijn apk xenon ingebouwd en netjes door de apk heen gekomen. Als ik voor mijn auto sta is mijn xenon niet hinderlijk voor andere weggebruikers.

Hinderlijke xenon komt voornamelijk door een foute afstelling, maar dat heb je bij gewone lampen ook vaak genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door wiene op 04-11-2008 14:48 ]

• 911GT2
  • Laatst online: 22:44
Dat je iemand even kan inhalen en terug kan zakken naar je eerdere snelheid. Mijne doet dat trouwens niet. Gas bij CC uit, remmen CC uit, schakelen CC uit..
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:40:
[...]

Dan zouden ze er wat aan moeten doen. Want zo'n flikkerende kerstboom is niet bepaald bevorderlijk voor de veiligheid.

Doet me denken aan een ander ergernisje: Ze zouden overigens ook iets moeten doen aan mensen die met 100.000 Watt Xenonlampen rondrijden. Wie staat nu projectorlampen van het Omniversum toe in het verkeer?
Jij hebt gewoon last van Penisnijd TOV grote luxe auto's met een automaat en xenon verlichtig :+

[ Voor 47% gewijzigd door 911GT2 op 04-11-2008 14:49 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]
Automaat met koppeling? :?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Errr... je hebt ook auto's die geen automaat hebben, maar wel cruisecontrol.

Ik moest er zelf ook even over nadenken :D
Gas bijgeven dan :+

☻/
/▌

• Stoffel

Stoffel

911GT2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:47:
[...]

Dat je iemand even kan inhalen en terug kan zakken naar je eerdere snelheid. Mijne doet dat trouwens niet. Gas bij CC uit, remmen CC uit, schakelen CC uit..
Hap, het ging er om dat hij zei dat je CC alleen werkt als je gas geeft. Lekker handig voor een systeem dat automatisch gas geeft. Maar een grapje uitleggen maakt het grapje er niet beter op :Y)

Verwijderd

oh, nog ff voor degen die m'n tip over knipperlichten meteen vandaag opvolgde. (vooral die meneer waar ik toent bijna aan de zijkant naar binnen reed).

NA het afslaan/parkeren/wisselen van rijstrook kunnen de knipperlichten weer UIT !!!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
@TS: Tja, op de A12 vanmorgen tussen Zoetermeer en Utrecht was het zicht af en toe minder dan (ongeveer) 50 meter. Dan zet ik mijn mistlampen aan ja. Niet om alles zelf te kunnen zien, maar zodat anderen mij beter kunnen zien. Ook al is het zich meer dan 50 meter, als je met 120 aan komt rijden (ervanuitgaande dat je niet harder rijdt), zie je echt niet op tijd de zwakke remlichtjes van sommige auto's. Zeker niet als het al wat oudere bakken zijn.

Dus fantastisch als jij je eraan ergert, maar als ik ermee kan voorkomen dat jij mijn kofferbak in rijdt, zet ik ze aan.

offtopic:
offtopic: fantastische uitvinding is trouwens de "zelfdimmende binnenspiegel". Gemaakt voor henkies die hun lichten niet goed afgesteld hebben, expres met grootlicht rijden, of hun wagen te zwaar beladen hebben.

PSN: Sluuz

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.