Kunnen mensen écht niet meer rijden tegenwoordig?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.429 views

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Het eerste punt waar ik me dagelijks aan irriteer is de volgende situatie:

Ik kom vanaf de snelweg (A) en moet rechtsaf, richting B.
Het staat daar rond vijf uur/ half 6 vaak stil in de bocht langs de rotonde. Veel mensen die ook vanaf de snelweg richting B moeten, besluiten daarom voor te dringen door over de rotonde richting B te gaan... Gruwelijk irritant als je staat te wachten in die bocht en n berg auto's voor ziet blazen over de rotonde.

Vervolgens moet er bij B geritst worden: de weg vanaf de rotonde gaat rechtdoor, de weg die langs de rotonde afloopt 'voegt in' op deze weg.
Nu heb ik hier altijd het idee dat ik de enige in de wijde omtrek ben die snapt hoe je moet ritsen... Men gaat altijd al op de doorgetrokken lijn bij B schuin op de weg staan, met hun knipperlicht aan, wachtend tot ze er tussen kunnen. Dit levert dus een enorme opstopping op. (ook meteen de reden van irritatie 1)
Ik rijd dan altijd netjes door over mijn rijstrook tot aan het einde, terwijl ik mijn knipperlicht aan heb en rustig uitkijk naar een plek waar ik kan ritsen... Maar de ervaring leert dat je er dan nauwelijks nog tussen komt, omdat iedereen denkt dat je voordringt ;(

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.castelijns/images/vervoer1.jpg

Ben in die situatie zelfs een half jaar terug letterlijk de berm ingedrukt door een vrachtwagen die voor mij reed. Deze vrachtwagen ging dus ook al invoegen over de doorgetrokken streep. Ik reed er vervolgens langs af om verderop in te voegen, althans, dat probeerde ik. De vrachtwagen gooide zijn stuur weer naar rechts om mij de weg af te snijden, waardoor ik uit moest wijken en in de berm terecht kwam...
Ongelofelijk toch, dat zelfs een vrachtwagenchauffeur de verkeersregels niet kent?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.