Ja verboden op de normale weg, maar daar kan je echt wel even sneeuwkettingen omleggen..... zeker als je RWD hebt. Zelfs in Scandinavie zijn sneeuwkettingen verboden, maar dat zegt natuurlijk geen moer.
Als jij in dikke sneeuw staat moet je er toch uitkomen en kan je gewoon SK gebruiken.
Op zo'n weg hebben winterbanden zeker nut, in januari heb ik een rondje door scandinavia gedaan (over de poolcirkel geweest) en daar merkte je al verschil tussen M+S en winterbanden (in het zware nadeel van M+S)
En voor sommige mensen vindt hun baas het waard dat ze ondanks omstandigheden gewoon kunnen werken waar dat ook is.
Met ritjes naar Duitsland, Frankrijk en de hele Benelux was ik toch gewoon blij met winterbanden.
Als je 700 km moet rijden en er ligt 100km sneeuw/ijs dan ben je gewoon niet happy.
Laat staan de tijd die het kost.
Ik heb 2 keer problemen gehad in het verkeer, in de winter, was telkens op zomerbanden

Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:31:
Ik vind winterbanden overbodig. Het is belangrijker je rijstijl aan te passen aan de omstandigheden. Op het taxibedrijf waar ik werk is iemand van de verzekering langsgekomen om het over winterbanden te hebben. Wat blijkt? Mensen die winterbanden monteren hebben vaker ongelukken. Omdat ze te veel op de banden vertrouwen, en hun rijstijl niet voldoende aanpassen. Ook werken winterbanden het beste op verse sneeuw, die je in Nederland zo goed als nergens hebt door het strooien. Ok ze verplaatsen wel wat meer water, maar met aangepaste rijstijl is dat geen probleem. Als je in Nederland rijd, gewoon geen winterbanden aanschaffen, zonde van het geld.
Leuk al die statistieken, maar als JIJ winterbanden hebt en JIJ rijdt gewoon netjes dan heb je niets met die statistieken te maken. In the long run kan JIJ veiliger rijden omdat je gewoon beter kan remmen en uitwijken in noodsituaties, welke door andere veroorzaakt kunnen worden.
[
Voor 27% gewijzigd door
Vandread op 19-02-2014 10:24
]