Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 4 *Score-update* Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 100.708 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:24:
Uiteraard heb jij een oplossing die max 100 kb geheugen nodig heeft, is het niet?
Zoals ik hierboven al zei, heb ik niet actief meegedaan aan de contest, maar alle andere inzendingen zijn met dezelfde instellingen gedraait.

Enfin, 'nough said!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:29:
[...]

Zoals ik hierboven al zei, heb ik niet actief meegedaan aan de contest, maar alle andere inzendingen zijn met dezelfde instellingen gedraait.

Enfin, 'nough said!
Alle java inzendingen. Andere talen hebben geen VM en geen geheugen limiet instellingen.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18
WTF is nu weer een Error: illegal instruction?

Zo gaat de lol van zo'n contest er natuurlijk wel een beetje af....Het was ansi c en het compileert met -Wall, wat kan ik er nog meer aan doen? Ik kan het niet testen met windows, dus als het daar aan ligt is het natuurlijk wel heel zuur. :(

Ik heb net de speelset omlaag geladen, mijn gesubmitte code gecompileerd op mijn apple 2GHz core1 laptoppie en hij draait zonder problemen. Ik edit zometeen nog wel even met mijn score. Ik zou het echter wel op prijs stellen als de contest leiding ietsje meer moeite zou willen doen om uit te vogelen wat er aan de hand is!

test is af niet gevalidate score 26514600.

[ Voor 38% gewijzigd door veldsla op 02-06-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

veldsla schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:00:
WTF is nu weer een Error: illegal instruction?
Waarschijnlijk gecompileerd met -march=iets terwijl NME's systeem een ander type processor heeft (intel vs. AMD misschien?).

Als NME de code zelf compileert zal het probleem ws niet optreden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
Gerco schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:20:
O ja...ik had ook een binary gesubmit. Dat zal ik voortaan niet meer doen :)

NMe......pleeaase :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Heej, de uitslagen :D Mn score valt op zich nog wel mee, op heel erg ingewikkelde velden zou die na enkele zetten al ermee stoppen. De versie die ik heb ingeleverd kon namelijk geen zetten ongedaan maken...
Maar al met al geen slecht eindresultaat. Gefeliciteerd DaCoTa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Mijn inzending ontbreekt nog, heb een DM gestuurd :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Whoa 2e :D Had ik niet verwacht. Congrats DaCoTa trouwens :). En Bomberboy en Pete voor de officiele 2e en 3e plek aangezien ik voor spek en bonen meedeed wegens het te laat inleveren :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:33:
[...]

Alle java inzendingen. Andere talen hebben geen VM en geen geheugen limiet instellingen.
For what it's worth: ik heb bij geen van de andere inzendingen het globale fysieke geheugengebruik van mijn systeem boven de 60% zien gaan, waar idle 30% in gebruik was. ;) Van swapping heb ik ook niets gemerkt. Maar goed, als ik hem toch met de server-JVM ga draaien wil ik wel wat spelen met het geheugen. ;)
Ik zou het echter wel op prijs stellen als de contest leiding ietsje meer moeite zou willen doen om uit te vogelen wat er aan de hand is!
Het runt niet en ik krijg niet eens een foutmelding naar mijn systeem gelogd. Wat verwacht je dan dat ik doe, voor een contest waar één van de vereisten is dat er een werkende executable bij zit? ;)
veldsla schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:24:
[...]

O ja...ik had ook een binary gesubmit. Dat zal ik voortaan niet meer doen :)
Doe maar wel, alleen kun je het de volgende keer beter even testen en/of zowel een Intel- als een AMD-binary erbij doen. :P
NMe......pleeaase :>
Als goedmakertje omdat het allemaal zo lang heeft geduurt: ok. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gerco schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:20:
[...]

Waarschijnlijk gecompileerd met -march=iets terwijl NME's systeem een ander type processor heeft (intel vs. AMD misschien?).

Hmm, een soortgelijk probleem zal ik dan ook wel last van hebben... mijn binary was oa gecompileerd met -O3 :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dan doe ik die ook wel even zelf compileren. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:33:
[...]

Maar de andere Java inzendingen hebben er blijkbaar ook geen problemen mee - blijkbaar zijn die beter geoptimaliseerd kwa geheugengebruik.
Ah wacht jij hebt de snelste Java inzending, ik dacht dat DaCoTa of Bomberboy ook Java gebruikte.
Maar los daarvan, je hebt zelf gekozen voor een VM. En ik heb persoonlijk ook heel veel geexperimenteerd met verschillende allocatiestrategieën. Goed, dat was dan C++ code, maar bottom line is dat ik er actief tijd in heb gestoken om dat allemaal zo snel mogelijk te doen. Mijn entry komt ook absoluut niet boven de 1GB uit. Volgens mij bleef ie steken op de paar honderd MB met de originele testset.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2009 11:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:17
NMe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:47:
.oisyn heeft niks ingestuurd voor zover ik weet, en van jou en Eskimootje heb ik ook niks? :o Als jullie het nu nog even doorsturen wil ik die scores ook nog wel even uitstampen voordat we de definitieve scores in de tweede post van het topic zetten. :)
Ik zal eens kijken of ik die mail kan vinden, weet zeker dat ik iets voor de deadline heb ingestuurd. (niet dat ik enige winstkans heb :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
NMe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:22:
Dan doe ik die ook wel even zelf compileren. :*
Thanks :) Dit zal niet het enige zijn waarin je mijn onervarenheid in terug ziet. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Eskimootje schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:26:
[...]

Ik zal eens kijken of ik die mail kan vinden, weet zeker dat ik iets voor de deadline heb ingestuurd. (niet dat ik enige winstkans heb :P ).
Ik weet met enige zekerheid te zeggen dat dit door ons komt en niet door jou. :P
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:23:
[...]

Maar de andere Java inzendingen hebben er blijkbaar ook geen problemen mee - blijkbaar zijn die beter geoptimaliseerd kwa geheugengebruik.
Granted, het zijn er maar twee en die zijn allebei lager gerankt. :+

[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 02-06-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:43:
Granted, het zijn er maar twee en die zijn allebei lager gerankt. :+
Ah ik dacht even dat DaCoTa en Bomberboy ook Java implementaties hadden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:23:
[...]

Maar los daarvan, je hebt zelf gekozen voor een VM. En ik heb persoonlijk ook heel veel geexperimenteerd met verschillende allocatiestrategieën. Goed, dat was dan C++ code, maar bottom line is dat ik er actief tijd in heb gestoken om dat allemaal zo snel mogelijk te doen. Mijn entry komt ook absoluut niet boven de 1GB uit. Volgens mij bleef ie steken op de paar honderd MB met de originele testset.
Inderdaad, ik heb zelf gekozen voor een VM. De reden: geen ervaring met C/C++ en geen tijd om mijn progsel om te zetten.

Wat ik wel heb gedaan is gekeken hoe de java vm werkte met verschillende speelveldformaten en verschillende geheugen instellingen. Daarbij kwam ik uit op de 2500 mb setting, een setting waar ik van verwachtte dat dit op de "bovengemiddelde consumentenpc" mogelijk zou zijn.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
NMe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:20:
Doe maar wel, alleen kun je het de volgende keer beter even testen en/of zowel een Intel- als een AMD-binary erbij doen. :P

[...]

Als goedmakertje omdat het allemaal zo lang heeft geduurt: ok. ;)
Er zat een Intel en een AMD binary bij geloof ik. Ze waren wel allebei 64 bit (wat ook in het bijgaande mailtje stond) misschien dat dat het probleem is. Anyway, dank voor de inzet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bah mijn inzending is prut aangezien ik in kolommen.txt er vanuit ging dat er alleen gems van 1-9 in voorkwamen. In de testset stonden helaas geen 0en, maar in de spelregels wel. Mijn fout dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

veldsla schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:01:
[...]

Er zat een Intel en een AMD binary bij geloof ik. Ze waren wel allebei 64 bit (wat ook in het bijgaande mailtje stond) misschien dat dat het probleem is. Anyway, dank voor de inzet _/-\o_
Volgens mij krijg je dan geen "illegal instruction" maar een "this is not a valid win32 executable" of iets in die trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldsla
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:11:
Volgens mij krijg je dan geen "illegal instruction" maar een "this is not a valid win32 executable" of iets in die trant.
Het waren linux binaries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, dan krijg je toch precies wat ik zeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26
Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:59:
[...]

Inderdaad, ik heb zelf gekozen voor een VM. De reden: geen ervaring met C/C++ en geen tijd om mijn progsel om te zetten.

Wat ik wel heb gedaan is gekeken hoe de java vm werkte met verschillende speelveldformaten en verschillende geheugen instellingen. Daarbij kwam ik uit op de 2500 mb setting, een setting waar ik van verwachtte dat dit op de "bovengemiddelde consumentenpc" mogelijk zou zijn.
Deze discussie hebben we volgens mij ook al bij een van de eerste contests gehad. Ik vroeg toen ook om het uit te voeren met -server en een vast geheugenlimiet. Dit scheelde toen bij mij gewoon 30% in performance. Echter had ik dit nu wel verwacht.

Misschien een tip voor de volgende contest: van tevoren duidelijk maken met welke randvoorwaarden we rekening moeten gaan houden (CPU, geheugen, OS, e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Overigens, als ik gewoon Java opstart dan krijg ik dit:
C:\Documents and Settings\s.hesp>java
Usage: java [-options] class [args...]
           (to execute a class)
   or  java [-options] -jar jarfile [args...]
           (to execute a jar file)

where options include:
    -server       to select the "server" VM
    -hotspot      is a synonym for the "server" VM  [deprecated]
                  The default VM is server.
[...]

Hij zegt bij mij dus dat de server de default VM is...

.edit: ah
Starting with J2SE 5.0, when an application starts up, the launcher can attempt to detect whether the application is running on a "server-class" machine and, if so, use the Java HotSpot Server Virtual Machine (server VM) instead of the Java HotSpot Client Virtual Machine (client VM). The aim is to improve performance even if no one configures the VM to reflect the application it's running. In general, the server VM starts up more slowly than the client VM, but over time runs more quickly.
[Note: For J2SE 5.0, the definition of a server-class machine is one with at least 2 CPUs and at least 2GB of physical memory.]
In J2SE 5.0, server-class detection occurs if neither -server nor -client is specified when launching the application on an i586 or Sparc 32-bit machine running Solaris or Linux. As the following table shows, the i586 Microsoft Windows platform is not subject to the server-class test (i.e., is never treated as a server-class machine by default) and uses the client VM by default. The remaining Sun-supported platforms use only the server VM.
Ik run hier XP x64, en dat 64 bits maakt het dus automatisch een server class machine. Runde NMe niet ook een 64 bits Windows?

.edit2: nee dus :+

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Vreemd dat mijn inzending de score wegschreef in de output file. Ik heb constant de validator gebruikt, die gaf nooit een fout. Maar goed, bedankt voor het corrigeren en door de vingers zien van deze fout. :)

En feli natuurlijk, DaCoTa!

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Je uitvoer zat zo in elkaar:
1 23 O : 250
2 5 Z : 100

Etc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aah lekker, een ongeldige zet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Een schande, dat is het! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ja, vage boel zeg. In mijn herinnering zet ie wel de score naast de scherm output, maar niet in de output file. Ik zal het thuis nog eens nakijken.

* zwippie kruipt weer weg in een hoekje :$

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 20:28
BTW, ik wil de programma's van alle misgnoegde deelnemers die een Java of Linux build van hun programma online hebben staan nog wel even runnen op een machine met voldoende geheugen (en Java 1.5 64-bit server VM). Pete, staat jouw code ergens online?

Ook parallelle implementaties zijn misschien wel interessant om te runnen op een machine met wat hogere parallelliteit (geen idee wat NMe precies gebruikt heeft?)

[ Voor 24% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
Pete in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."

Zodra de officieële lijst (met alle inzendingen en gebruikte dataset) online is ga ik ook alle personen (in de top) even testrunnen.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Soultaker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:19:
Ook parallelle implementaties zijn misschien wel interessant om te runnen op een machine met wat hogere parallelliteit (geen idee wat NMe precies gebruikt heeft?)
Wss een Atom van 800 MHz met 512MB RAM :P

Ontopic: Ik verwacht dat de Java Server een stukje beter met zijn processor sceduling omgaat dan dat een *domme* Java Client software zal doen. Ook meer RAM kan schelen, maar denk niet dat dat heel veel zal opschieten, zie ook de post van NMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Soultaker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:19:
Bij gebrek aan beter (defecte pc for the lose), dezelfde pc die de vorige contests gerund heeft:
AMD Athlon 64 X2 4400+
2GB RAM
Windows XP 32-bit (sorry :P )

Python 2.6 voor de Python-inzending, de meest recente Java client-VM voor Java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Dit lijkt 1.6 code te zijn, die ik niet zo 1-2-3 naar 1.5 kan backporten omdat je een NavigableMap gebruikt... enige idee hoe dat handig af te handelen?
NMe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:25:
Bij gebrek aan beter (defecte pc for the lose), dezelfde pc die de vorige contests gerund heeft:
AMD Athlon 64 X2 4400+
2GB RAM
Ah, dat lijkt me op zich een prima systeem.

[ Voor 31% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1.6 installeren of find&replace met TreeMap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Soultaker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Ah, dat lijkt me op zich een prima systeem.
Goed genoeg, maar niet de beloofde "bovengemiddelde consumentenpc" uit de topicstart. :P

Mocht ik deze pc voor een volgende contest weer gebruiken (zit er dik in) dan zorg ik tegen die tijd wel voor een 64-bits Windows, hopelijk Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb wel een 64 bits machine met 4 GB beschikbaar staan om eventueel een volgende contest te draaien, die eventueel ook via Remote Desktop over internet te bedienen is mocht ik geen tijd hebben ;) ( Vista en Win 7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 02-06-2009 14:47 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Komt 'ie nou mee. :/

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Zo gaat de lol van zo'n contest er natuurlijk wel een beetje af....Het was ansi c en het compileert met -Wall, wat kan ik er nog meer aan doen? Ik kan het niet testen met windows, dus als het daar aan ligt is het natuurlijk wel heel zuur. :(
Post je binaries/code eens online, dan neem ik 'm mee in mijn test run. ;)
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:48:
Ah ik dacht even dat DaCoTa en Bomberboy ook Java implementaties hadden :D
Heeft DaCoTa ook?

[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah, dus NMe liegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Never ascribe to malice, that which can be explained by incompetence. :P

Ik heb wat code gerund op een wat meer high-end systeem en daar moet DaCoTa het nipt met een tweede plaats doen:

NaamScoreZettenTijdCPU-tijdCPU-gebruik
1Pete (phsmit) 14055930010000014:5998:49662%
2DaCoTa 14020685010000015:0054:18369%
3.oisyn 23571440010000014:5833:38261%
4bomberboy3564700010000015:0024:28169%
5Soultaker340001009999814:5514:55100%
6Soultaker 2336393509999814:5814:58100%

Systeem: dual Intel Xeon E5335 (acht cores op 2 GHz) met 8 GB RAM.
1 Java 1.6.0_13 64-bit server VM (128MB stack, 6GB heap).
2 wine 1.1.21 i486

Ik zou graag Bomberboy en .oisyn in het lijstje opnemen, maar van de eerste heb ik geen code, en de code van de tweede is onmogelijk te compileren onder Linux...

edit:
Als ik de test meerdere keren uitvoer fluctueren de resultaten, in zulke mate dat ik denk dat Pete en DaCoTa ongeveer even goed scoren in deze set-up. Beide spelers scoren tussen 40,1 en 40,5 miljoen punten...

[ Voor 38% gewijzigd door Soultaker op 04-06-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sorry. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is wel leuk om te zien, Pete zijn paralelle implementatie schaalt blijkbaar een stuk beter mee dan die van DaCoTa

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:58:
[...]

Het probleem is dat de java VM nu constant bezig is memory op te schonen, terwijl het zich bezig moet houden met rekenen :)
Een bovengemiddelde consumenten pc heeft tegenwoordig toch wel 4Gb geheugen (en helemaal de windows-pc van een programmeur). Misschien kan geprobeerd worden te runnen met 1500Mb.
Gemiddeld 4GB? Je overdrijft lichtelijk ;) 2GB is meer gemiddeld denk ik. Met de wat duurdere machines 3 of 4GB.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ah, een 4400+ :P Dat verklaart een hoop, want mn 4800+ is al wat aan de trage kant met de gebruikte set. Hoewel... Om verder te komen dan mn gehaalde score zou de gebruikte processor de helft sneller moeten zijn... (singlecore) Gewoon slecht geprogrammeerd :)

Edit@hierboven me: tussen 2 en 3 GB is denk ik idd nu wel het gemiddelde dat verkocht wordt. Een bovengemiddeld systeem dus zeker 3 en vaker 4.

[ Voor 22% gewijzigd door dcm360 op 02-06-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
[...]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moet ik iets speciaals installeren voor de server VM (Windows)? Hij zegt dat het default de server VM is, maar als ik -server doe zegt ie dat er geen server VM aanwezig is. Echter, de pagina die ik eerder al postte liet zien dat er geen client VM bestaat voor x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
De Linux versie accepteert zowel -client als -server, maar volgens mij negeert 'ie die gewoon want de client-VM is nooit geport naar 64-bits platforms. Onder Windows hangt de default (client of server) af van het gebruikte OS vziw (dus op Windows Server krijg je de server VM), maar dat geldt natuurlijk alleen op een 32-bits OS.

Ik zou dus zeggen: als je de 64-bits versie hebt geïnstalleerd, niets bijzonders kiezen.
Creepy schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:05:
Gemiddeld 4GB? Je overdrijft lichtelijk ;) 2GB is meer gemiddeld denk ik. Met de wat duurdere machines 3 of 4GB.
Ik werk nog altijd met 1 GB. :| Maar als je de BBG van vorige maand erbij pakt, dan raden jullie zelfs voor het budgetsysteem van €400 4GB geheugen aan. Als ik bij Dell de goedkoopste desktop-PC kies (Inspiron 530) dan heeft die echter 2GB*. Ik denk dus dat je wel mag stellen dat 2GB redelijk minimaal is voor een nieuwe computer op dit moment. Voor zo'n contest is het natuurlijk meer dan genoeg.

* Dell is ook gek. Een quad core CPU erin en dan maar 2 GB geheugen, dat is natuurlijk ook zonde. Dan vraag ik me bovendien af wat een Dell-klant met een quad core CPU moet, maar ja...

[ Voor 50% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm vaag, ik had 1.6 build 11, maar die zegt dus HotSpot Client VM. Heb net de laatste versie geinstalled (build 14), en nu zegt ie wel Server VM.

Dit was iig met de oude build:
.oisyn
Score....................: 37245550 points
Total moves..............: 99999
Succesful moves..........: 99999
Bad moves................: 0
Average score per move...: 372 points
Move with highest score..: #62909 (2200 points)

Pete
Score....................: 36872550 points
Total moves..............: 99904
Succesful moves..........: 99904
Average score per move...: 369 points
Move with highest score..: #92628 (1600 points)

En nu met de server VM voor Pete
Score....................: 39414050 points
Total moves..............: 100000
Succesful moves..........: 100000
Average score per move...: 394 points
Move with highest score..: #35943 (1800 points)

Nette score, chapeau :)

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
NMe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:43:
[...]

Ik weet met enige zekerheid te zeggen dat dit door ons komt en niet door jou. :P
Ik heb hem nogmaals gestuurd is hij aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
[...]

AMD Athlon 64 X2 4400+
2GB RAM

Python 2.6 voor de Python-inzending, de meest recente Java client-VM voor Java
Ik vind het jammer dat na zo lang, de scores niet gerund zijn op een fatsoenlijke pc. Om aan te geven dat een bovengemiddelde consumenten pc in mijn optiek 4Gb heeft hier een paar feitjes uit de BBG's:
Sinds november 2007 - alle workstations 4Gb (daarvoor ook al soms)
Sinds juli 2008 - alle multimedia pc's 4Gb
Sinds juni 2009 - zelfs het budget systeem heeft 4Gb

Alle comments die aangeven dat het onzin is dat mijn applicatie zoveel geheugen gebruikt: Ik heb er op gerekend, mee gerekend en mijn applicatie op gebaseerd. Dat anderen het met minder geheugen kunnen, leuk, maar zijn hebben niet zulke mooie scores als ik.

Nu blijkt dat modernere pc's de rangschikking veranderen hoop ik dat de organisatie de resultaten opnieuw berekend met de in de starpost genoemde pc. Ook met de gevraagde instellingen en libraries (dus bijvoorbeeld server vm). Dit zal 18x15 = 4,5 uur processortijd kosten en moet dus binnen een redelijke termijn te doen zijn. De officieële/nette resultaten zullen dan een goede representatie zijn van de inzendingen.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik snap je redenatie, alleen vind ik dat je wel een beetje aan het doordraven bent. Het is toch maar een spelletje, ik bedoel, het is hoogstens voor de eer.

Alle inzendingen zijn op dezelfde PC uitgevoerd en met dezelfde instellingen. Je kan ook de CERN even bellen, die hebben ATM toch weinig te doen. Misschien mag je hun mainframe wel 15 minuten lenen.

Deze gasten doen het ook maar voor hun plezier en in hun vrije tijd; Dat moet je respecteren imo.

Tevens zegt NMe hier (NMe in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes...") dat 1GB RAM waarschijnlijk geen probleem zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Dat, en een PC voor tweakers is niet hetzelfde als een gemiddelde consumenten PC. Tweaker != gemiddelde consument.

Dat overal dezelfde VM instellingen gebruikt moet worden lijkt me duidelijk. Alleen dan krijg je nette resultaten. Verder runnen alle entries op dezelfde PC. Oprekken naar 1.5GB zou nog kunnen maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de overige entries zoveel geheugen hebben gebruikt. Om dan vervolgens te gaan roepen dat het aan de hoeveelheid geheugen ligt dat je nu niet wint en anders wel vindt ik persoon gewoon zeuren om niks. Blijkbaar kunnen we het gewoon niet goed doen (en daar baal ik goed van....).

Het doel is een leuke competie. Qua snelheid draait het om wie het beste algoritme kan vinden. Dat betekent optimaliseren. En niet optimaliseren voor 1 specifieke PC. En then again, het draait om de lol. Neem je het nu niet een beetje te serieus?

[ Voor 19% gewijzigd door Creepy op 02-06-2009 21:55 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Uhm durf het eigenlijk niet te vragen, maar uhh als je hem uberhaupt aan de praat krijgt wanneer krijg ik de uitslag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sowieso maakt dat geheugen volgens mij echt geen drol uit. De server instelling destemeer. De client VM kun je niet eens runnen met rond de 2 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:16:
Ik vind het jammer dat na zo lang, de scores niet gerund zijn op een fatsoenlijke pc.
De specificaties van de jury-PC waren dan ook open gelaten. Niemand wist precies op wat voor systeem gebenchmarkt zou worden. Ik heb niet het idee dat het uiteindelijke jurysysteem te slecht was om van een eerlijke en redelijke uitslag te kunnen spreken.

Om je stelling dat het beschikbare geheugen veel uitmaakt te testen, heb ik nog even getest met 1GB heap size (die NME dus ook had ingesteld) en dit zijn de resultaten over vijf runs:

RunPete 6 GBPete 1 GBDaCoTa 6 GB
1400936003983655040333400
2402010004016770040041500
3405655004009645040419350
4401535004007385040352600
5401504003999830040303750
Gemiddeld:402328004003457040290120
Relatief:100%99,51%100,14%

(Merk op dat dit op een acht core systeem geldt, dus wellicht dat met slechts twee cores het verschil nog kleiner is; hangt een beetje van je implementatie af. Ik zag bijvoorbeeld dat DaCoTa een aantal threads spawnt gelijk aan twee keer het aantal cores.)

Het lijkt er dus op dat je met een heap van 6 GB ipv 1 GB ongeveer een half procentje hoger scoort. Van mij mag je in NMe's tabel 0,5% bij je score optellen, maar daar verandert je positie niet mee. (Overigens lijkt die 0,5% vooral door een uitschieter te komen; het verschil tussen de medianen is slechts 0,2%.)

edit:
Bonuspuntje voor .oisyn; het maakt vrij weinig uit. :P

edit2:
Voor de lol ook vijf runs van DaCoTa erbij gezet...

[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 02-06-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik vind het zelf een klein beetje jammer dat er niet met de server JVM is gewerkt, dat had mij misschien ook weer een plekje gescheeld. De hoeveelheid geheugen was bij mij minder cruciaal, aangezien er nauwelijks vooruitgekeken werd.

Toch is het misschien wel beter om van te voren af te spreken hoeveel geheugen er aanwezig zal zijn, en hoeveel cpu's/cores. Op dat moment weet iedereen precies waar hij aan toe is. Wat mij betreft is dat een klein verbeterpuntje voor een volgende contest. Moet kunnen toch? :)

Over mijn eigen stommiteit (score in de outputfiles): aan mn svn logs te zien was dat de enige verandering in die hele file sinds de initial commit, en heb ik dat 1 dag voor inzending veranderd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel frappant dat het verschil tussen DaCoTa's entry en Pete's entry bij jou veel minder verschil zit dan bij de uitslag gepost door NMe. Pete's implementatie schaalt dus wel beter dan die van DaCoTa met meer cores. Maar nog steeds niet genoeg om het te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
zwippie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:42:
Ik vind het zelf een klein beetje jammer dat er niet met de server JVM is gewerkt, dat had mij misschien ook weer een plekje gescheeld.
Misschien, maar misschien gebruiken je concurrenten ook Java en die hadden dan natuurlijk ook profijt gehad van de server VM. ;)
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:43:
Pete's implementatie schaalt dus wel beter dan die van DaCoTa met meer cores. Maar nog steeds niet genoeg om het te winnen :)
Inderdaad, de CPU use uit de eerdere tabel suggereerde dat ook (hoewel CPU-tijd gebruiken niet per se wil zeggen dat 'ie ook nuttig besteed wordt natuurlijk). Overigens vind ik dat DaCoTa ook niet echt overtuigend wint met een 0,1% hoger gemiddelde over vijf runs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jammer dat je mijn entry niet kan runnen... Kun je niet even Windows XP x64 installeren op die bak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Nee helaas, het zijn niet mijn eigen servers, dus even Windows erop is geen optie. :)

Ik zal 'm eens met Wine runnen. Wellicht is dat qua performance niet ideaal, maar het geeft allicht een ondergrens. (Ik neem aan dat je uit performance-overwegingen toch al niet al te veel system calls doet.) Overigens heb je gelukkig een 32-bit binary gesubmit, want 64-bit Wine staat helemaal in de kinderschoenen.

edit:
Toegevoegd aan mijn lijstje met een score van 35714400. Niet slecht, maar natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking... (d.w.z. het was op Windows waarschijnlijk hoger geweest, maar hoeveel precies is moeilijk te zeggen)

[ Voor 28% gewijzigd door Soultaker op 03-06-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Pete schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:16:
[...]

Ik vind het jammer dat na zo lang, de scores niet gerund zijn op een fatsoenlijke pc.
Ik zal de volgende keer dat ik tijd heb maar géén goeie pc tot mijn beschikking heb lekker in de zon gaan zitten en jullie nog vrolijk een maandje laten wachten. Happy? :)

Ik run alle Java-inzendingen nog een keer met de server-JVM, en ik zal de geheugengrens zo ver opschroeven als ik kan op dit systeem. Afgezien van dat zul je het hiermee moeten doen.

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 03-06-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:36:
Ik zal 'm eens met Wine runnen. Wellicht is dat qua performance niet ideaal, maar het geeft allicht een ondergrens. (Ik neem aan dat je uit performance-overwegingen toch al niet al te veel system calls doet.) Overigens heb je gelukkig een 32-bit binary gesubmit, want 64-bit Wine staat helemaal in de kinderschoenen.

edit:
Toegevoegd aan mijn lijstje met een score van 35714400. Niet slecht, maar natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking... (d.w.z. het was op Windows waarschijnlijk hoger geweest, maar hoeveel precies is moeilijk te zeggen)
Geh. Wat ik me afvraag, gebruikt ie in Wine wel alle cores? Onder Win XP x64 op een quad core heeft hij een CPU utilization van ~80%. Dit itt die van Pete, die slechts rond de 72% gebruikte (en 55% op de client VM :P). Maar jouw 261% vind ik dramatisch slecht moet ik zeggen... (hoe moet ik dat interpreteren, als 261/8 = 32% total load?)

OMG I fucking love Google Chrome. M'n bak rebootte net spontaan terwijl ik deze post aan het tikken was, en na het opnieuw opstarten van Chrome zei ie dat niet alles correct was afgesloten en of ik de windows wilde herstellen, en mijn hele post stond er gewoon nog :D _o_

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 03-06-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Hij gebruikt in ieder geval meer dan één core, dus ik neem aan dat 'ie in principe alle cores zou kunnen gebruiken. GetProcessAffinityMask() returnt ook gewoon 255. Ik vermoed dat het optimaliseren van de throughput van multicore applicaties niet heel hoog op het prioriteitenlijstje staat van de Wine developers (en wel op dat van de Microsoft developers) waardoor je gewoon niet dezelfde bezetting haalt als je onder Windows zou hebben.

(Het helpt waarschijnlijk ook niet dat allerlei primitieven die onder Windows in de kernel zitten, door Wine noodzakelijkerwijs in usermode geëmuleerd moeten worden.)

Ter vergelijking heb ik ook de Windows versie van mijn inzending eens gerunt onder Wine; die scoret ook merkbaar slechter, maar het verschil valt nog wel enigzins mee. Maar mijn oplossing doet niets met multithreading, dus dan is de overhead ook minder.
Maar jouw 261% vind ik dramatisch slecht moet ik zeggen... (hoe moet ik dat interpreteren, als 261/8 = 32% total load?)
Ja, 32% gemiddeld per core. Single-threaded is 100% en optimaal zou 800% zijn (dan gebruik je alle acht cores continue). Overigens kun je dan ook nog best 90% van de tijd aan het spinlocken zijn in theorie (dat bedoelde ik eerder toen ik zei dat meer CPU tijd besteden niet per se betekent dat er ook wat zinnigs uitgerekend wordt).

[ Voor 38% gewijzigd door Soultaker op 03-06-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:28:
Ik snap je redenatie, alleen vind ik dat je wel een beetje aan het doordraven bent. Het is toch maar een spelletje, ik bedoel, het is hoogstens voor de eer.
Wees gerust, het is voor mij ook maar een spelletje, en een leuke. Ik wil alleen graag dat iedereen een gelijke kans heeft en dat de gegeven regels gevolgd worden.
Alle inzendingen zijn op dezelfde PC uitgevoerd en met dezelfde instellingen. Je kan ook de CERN even bellen, die hebben ATM toch weinig te doen. Misschien mag je hun mainframe wel 15 minuten lenen.
Lees de thread, er is nogal verschil met java/C(++). Nu er toch inzendingen opnieuw gerund moeten worden vraag ik alleen of het misschien mogelijk is op een snelle pc.
Deze gasten doen het ook maar voor hun plezier en in hun vrije tijd; Dat moet je respecteren imo.
Daar heb ik respect voor, en ik find het fijn dat ze hun vrije tijd hier voor opofferen. Ik vind echter niet dat je dit moet gebruiken om te proberen de discussie mee af te kappen.
Tevens zegt NMe hier (NMe in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes...") dat 1GB RAM waarschijnlijk geen probleem zal zijn!
Dat heb ik gezien. Maar imo beloofde men meer met het "bovengemiddelde consumentenpc"
Creepy schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:50:
Dat, en een PC voor tweakers is niet hetzelfde als een gemiddelde consumenten PC. Tweaker != gemiddelde consument.
Maar Tweaker == bovengemiddelde consument
... Om dan vervolgens te gaan roepen dat het aan de hoeveelheid geheugen ligt dat je nu niet wint en anders wel vindt ik persoon gewoon zeuren om niks. Blijkbaar kunnen we het gewoon niet goed doen (en daar baal ik goed van....).

Het doel is een leuke competie. Qua snelheid draait het om wie het beste algoritme kan vinden. Dat betekent optimaliseren. En niet optimaliseren voor 1 specifieke PC. En then again, het draait om de lol. Neem je het nu niet een beetje te serieus?
Nee ik neem het niet te serieus. Ik hoop ook niet dat je je echt aangevallen voelt, ik vind dat jullie een goede contest hebben. Er zijn echter dingen die beter kunnen. Is het goed nu? Ja. Kan het beter? Zeker!

Ik heb nergens geroepen dat ik nu verlies door de instellingen of door de pc. Ja, dat ik er op achteruit ben gegaan en misschien wel daardoor lager sta dan dat ik kon is denk wel aangetoond. Ik stel gewoon de vraag of men het opnieuw kan runnen. Als ik eerste had gestaan en het zou mijn plek kunnen kosten had ik het misschien niet gesuggereerd, maar wel de vraag van iemand anders ondersteund.
NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:45:
[...]

Ik zal de volgende keer dat ik tijd heb maar géén goeie pc tot mijn beschikking heb lekker in de zon gaan zitten en jullie nog vrolijk een maandje laten wachten. Happy? :)
Ik proef hier dat je je aangevallen voelt. Mijn vraag is niet bedoeld als een aanval.

Het aanbod van Woy doet blijken dat er in de crew wel de computing power beschikbaar was. Het is daarom jammer dat dit niet eerder bij jullie overlegd was.
Ik run alle Java-inzendingen nog een keer met de server-JVM, en ik zal de geheugengrens zo ver opschroeven als ik kan op dit systeem. Afgezien van dat zul je het hiermee moeten doen.
Super! Ik denk dat dat de eerlijkheid van deze uitslagen al super vergroot.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Pete schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 05:51:
Ik proef hier dat je je aangevallen voelt. Mijn vraag is niet bedoeld als een aanval.
We hebben maandenlang geen tijd kunnen vinden om dit af te handelen en daar (terecht) commentaar op gehad. Ik vond het op het moment dat ik wél tijd had (of eigenlijk: tijd kon maken) belangrijker dat er resultaten kwamen met behulp van een acceptabel systeem dan dat ik de gelegenheid voorbij liet gaan om een beter systeem bij elkaar te kunnen schrapen.
Het aanbod van Woy doet blijken dat er in de crew wel de computing power beschikbaar was. Het is daarom jammer dat dit niet eerder bij jullie overlegd was.
Er is genoeg overlegd maar dit aanbod is nieuw voor me. Daarnaast: een remote desktop-opstelling lijkt me nou niet echt super-optimaal. :)
Super! Ik denk dat dat de eerlijkheid van deze uitslagen al super vergroot.
DaCoTa's inzending is ook in Java gemaakt, en gerund met dezelfde instellingen als jouw inzending. Hij wist evenveel van het systeem waarop gedraaid werd als jij en blijkbaar kon hij daar beter mee overweg. De hele reden dat we, zelfs als we dat kunnen, van tevoren geen gegevens vrijgeven over het systeem waar we op draaien, is dat we jullie daarmee dwingen om keuzes te maken die je applicatie op élk systeem optimaal laten werken. In alle eerlijkheid heeft DaCoTa daar beter aan voldaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:53:
[...]

DaCoTa's inzending is ook in Java gemaakt, en gerund met dezelfde instellingen als jouw inzending. Hij wist evenveel van het systeem waarop gedraaid werd als jij en blijkbaar kon hij daar beter mee overweg. De hele reden dat we, zelfs als we dat kunnen, van tevoren geen gegevens vrijgeven over het systeem waar we op draaien, is dat we jullie daarmee dwingen om keuzes te maken die je applicatie op élk systeem optimaal laten werken. In alle eerlijkheid heeft DaCoTa daar beter aan voldaan. ;)
Nee, ik heb de applicatie geschreven voor de java server vm. Ik verwacht min of meer dat het verschil tussen Dacota en mij op hetzelfde systeem maar met de server vm veel kleiner zal zijn. Dan kunnen we zien welke applicatie optimaler werkt op elk systeem.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Ik ben dan ook pas mod geworden nadat de contest afgelopen was, dus eerder overleg had het niet opgelost ;), en bovendien ben ik de afgelopen maand bezig geweest met mijn PC fatsoenlijk te installeren, dus voor deze contest was het niet echt een oplossing.

Het grote probleem nu was vooral dat het al zo lang duurde, dat er gewoon echt een keer een uitslag moest komen. Dat het NMe dan even niet lukt om een machine met meer geheugen te regelen, of om het op een Server VM te draaien is misschien jammer, maar het is ieder geval beter dan nog een maand moeten wachten.

Voor een volgende contest is het denk wel handig om een wat duidelijkere indicatie te geven van het platform waarop het gedraaid word. ( Maar dan bedoel ik zeker niet de complete specificatie ).

[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 03-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik heb nergens geroepen dat ik nu verlies door de instellingen of door de pc. Ja, dat ik er op achteruit ben gegaan en misschien wel daardoor lager sta dan dat ik kon is denk wel aangetoond.
Erm? Ik meen dat ik overtuigend heb aangetoond dat je oplossing nauwelijks gebaat is bij meer geheugen, zeker niet in zo'n mate dat het een plaats zou schelen, dus het zou fijn zijn als je in ieder geval toegeeft op dat punt niet tekort gedaan te zijn. :)

Los hiervan hebben waarschijnlijk alle Java inzendingen in zekere mate baat bij het runnen in de server VM, dus het is goed dat NMe daar nog een keer tests mee gaat runnen, maar dan nog heb jij specifiek weinig te klagen omdat .oisyn de enige niet-Java-contestant is die boven je staat. :)
Woy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:54:
Voor een volgende contest is het denk wel handig om een wat duidelijkere indicatie te geven van het platform waarop het gedraaid word.
Daar kan niemand tegen zijn, maar persoonlijk vond ik de huidige gang van zaken niet zo'n groot probleem. Er zijn altijd een aantal onvoorspelbare variabelen (zoals ook de gebruikte speelset, waar ik verbazingwekkend genoeg nog niemand over heb horen klagen) en daar rekening mee houden is part of the game naar mijn mening.

Als we overigens wensen voor een volgende contest aan het listen zijn, wil ik ook een bescheiden verzoek indienen voor het beschikbaar maken van een vergelijkbaar Linux platform naast Windows; dat moet bij ontwikkelaars toch ook populair zijn. (Met vergelijkbaar bedoel ik dat als je voor 32-bits Windows kiest, je ook een 32-bits versie van pak-em-beet Ubuntu neemt.)

[ Voor 34% gewijzigd door Soultaker op 03-06-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:51:
maar dan nog heb jij specifiek weinig te klagen omdat .oisyn de enige niet-Java-contestant is die boven je staat. :)
En dan deed ik niet eens officieel mee wegens te laat inleveren :+
Maar volgens mij heeft Bomberboy ook een native implementatie? En die stond in NMe's lijstje ook boven Pete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Oh, zou kunnen ja, ik heb van Bomberboy nog steeds geen code gezien, en die staat ook behoorlijk dicht boven Pete dus die zouden wel eens van plaats kunnen wisselen...

Nou ja, NMe's on it, dus ik vermoed dat het uiteindelijk allemaal wel duidelijk wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
Soultaker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:51:
[...]

Erm? Ik meen dat ik overtuigend heb aangetoond dat je oplossing nauwelijks gebaat is bij meer geheugen, zeker niet in zo'n mate dat het een plaats zou schelen, dus het zou fijn zijn als je in ieder geval toegeeft op dat punt niet tekort gedaan te zijn. :)
Ik praat niet enkel over de geheugen instelling. Je eerste lijstje zet dacota en mij aan top, wat voor mij aangeeft dat de resultaten met de client vm niet representatief zijn. Zodra de server vm resultaten er zijn voel ik mij niet tekort gedaan.
Los hiervan hebben waarschijnlijk alle Java inzendingen in zekere mate baat bij het runnen in de server VM, dus het is goed dat NMe daar nog een keer tests mee gaat runnen, maar dan nog heb jij specifiek weinig te klagen omdat .oisyn de enige niet-Java-contestant is die boven je staat. :)
Check your facts. Het is er 1 zijn er 2. En jouw lijstje geeft aan dat mijn programma veel meer baat heeft bij server dan Dacota's.

Stond er niet eerst: er staan 2 java inzendingen boven je?

[ Voor 3% gewijzigd door Pete op 03-06-2009 14:22 . Reden: Verkeerd om gezegd ]

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee het zijn er twee, dat zei ik net al. Jij zegt precies wat Soultaker zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Woei! Dat had ik niet verwacht, het scheelt allemaal wel heel erg weinig in de top 5!

Heb net even de hele discussie gelezen, volgens mij is voor alle java implementaties het verschil tussen client en server vm verwaarloosbaar. Het lijstje van Soultaker geeft aan dat Pete's oplossing idd beter schaalt naar een octocore. Verbaast me overigens wel, wellicht dat er bij zoveel cores toch een boel overhead in zit in mijn inzending. Maar ik wacht lekker de tweede runs af. Zijn trouwens de andere beoordelingen (code nivo en crashbestendigheid) ook afgerond, of vooralsnog alleen de scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Vooralsnog alleen de scores, al is er op het gebied van crashbestendigheid ook al een en ander duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Toch raar dat de validator van .oisyn na de 5 zet ineens allemaal foutmeldingen geeft bij mijn uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Feli DaCoTa! Dat zijn wel een setje machtige scores zeg, ik had geen kans. Ook geen tijd, dus had niets ingeleverd. Is maar goed ook als ik dit zie. :P

Ik denk dat we gezever over hoe snel en wat voor'n systeem je gebruikt altijd wel gaan hebben met dit soort competities, dus je moet echt helemaal uitspellen welke bak het wordt aan het begin, en/of iedereen een guest account erop geven zodat ze het zelf kunnen uitproberen. Of een competitie doen waar het niet uitmaakt (de tank wars hadden dit probleem niet afaik).
Behalve de winnaar in de categorie "hoogste score" zullen er nog winnaars zijn in diverse andere categoriën, waaronder bijvoorbeeld de categorie 'beste defensive code' (code die goed tegen een stootje kan zoals bijvoorbeeld een 'beschadigd' invoerbestand of een invoerbestand dat niet voldoet aan de specificaties). Hierbij is het mogelijk dat één persoon in meerdere categoriën de winnaar is.
Pete gaat iig niet winnen in de categorie sportief opvatten. :+
Sorry Pete, moest gezegd worden, het is maar een spelletje. :>

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Over deze hele discussie: wat wel interessant is voor een evt. volgende contest is om het op wild verschillende hardware te draaien en daar een score op hangen. Dus bijvoorbeeld een Atom, de X2 4400+ en de octocore, maar dan moet de toegestane runtime natuurlijk wel drastisch omlaag. En dat is iets wat ik voor het meedoen ook wel interessant vind, iedere keer een kwartier draaien vond ik vrij lang, meestal was een minuut al ruim voldoende om een indicatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dus waar het eenmalig runnen van alle inzendingen nu al maanden op zich liet wachten wil je het straks afhankelijk laten zijn van drie aparte runs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:24:
Dus waar het eenmalig runnen van alle inzendingen nu al maanden op zich liet wachten wil je het straks afhankelijk laten zijn van drie aparte runs? :+
Dan duurt het gewoon 4 jaar })

Is het misschien in het vervolg ook mogelijk om CUDA of OpenCL te ondersteunen, aangezien dat IMO wel leuk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Misschien is het idd wel leuk om weer een server / client contest op te zetten. Dan kunnen we namelijk onderling rondes afspreken. Aangezien sommigen blijkbaar toch nog wat servers over hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Mja, ik heb op zich ook nog wel een ideetje voor een contest die wat meer in lijn van de eerder GoTBoT contest ligt.

Maar had de PRG crew niet ook al ideeën voor een volgende contest? Misschien beter om daar dan eerst even op te wachten, want de vanuit de crew geörganiseerde wedstrijden lijken toch een heel stuk beter te werken dan wanneer ze door users onderling opgezet worden (op soms wat lange wachttijden op uitslagen na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
wacco schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:13:

Pete gaat iig niet winnen in de categorie sportief opvatten. :+
Sorry Pete, moest gezegd worden, het is maar een spelletje. :>
:( :( :( :( :( :( Moet jij zeggen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Niks inzenden :r :r :r :r :r :r Niet lezen :N :N :N :N :N :N :N en mij niet sportief noemen :( :( :( :( :( :( :(

:+ :+ (grapje) :+ :+

Laat ik het zo zeggen: ik was een beetje gefrusteerd bij het systeem gebruikt (geheugen) en dat men (ondanks mijn verzoek) geen server vm had gebruikt. Men heeft nu beloofd het met server te runnen, dus ik ben op dit moment heel tevreden.

Voor een volgende contest zou ik graag een omschrijving zien als:
Het systeem waarop gerund zal worden heeft minimimaal:
- 4 Gb geheugen
- meerdere cores
Als OS kan gekozen tussen Windows en Ubuntu Linux (beide 64 bit).

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
:P

Er liggen al wat ideeen ja. Wat mij betreft zetten we zo snel mogelijk een nieuwe contest op. Het is even kijken welke ideeen er nu concreet genoeg zijn om snel mee van start te kunnen gaan qua contest.

Qua user contests: als je echt denkt een idee te hebben en een contest te kunnen runnen laat het ons dan weten. Het GoTBot gebeuren was geen contest maar verzandde in implementatie details en extra ideeen waar niet iedereen het overeen werd en daardoor is daarvan nooit een echte contest gemaakt. Maar zoals het er nu naar uitziet zal er vrij snel een nieuwe contest liggen georganiseerd door jullie eigen Devschuur crew.

En speciaal om lekker moeilijk te doen wordt de volgende contest gerunt op een EEE PC 1000HE met 2GB aan geheugen en verder de standaard specs op een 32bits windows :+

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 03-06-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Matis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Is het misschien in het vervolg ook mogelijk om CUDA of OpenCL te ondersteunen, aangezien dat IMO wel leuk is!
Nee, want dat is precies waarom we de specs niet meegeven. ;) Een PHP-, Python- of zelfs Java-implementatie kan niet met CUDA overweg en het kunnen uitbesteden van (bijvoorbeeld) floating point berekeningen naar de graka middels CUDA kan native talen een oneerlijk voordeel geven, IMO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Okee, duidelijk!

@Creey, mooie testsysteem specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Creepy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:01:
.. zoals het er nu naar uitziet zal er vrij snel een nieuwe contest liggen georganiseerd door jullie eigen Devschuur crew.
Define vrij snel? Maandje of zes?
En speciaal om lekker moeilijk te doen wordt de volgende contest gerunt op een EEE PC 1000HE met 2GB aan geheugen en verder de standaard specs op een 32bits windows :+
Ik denk eigenlijk dat dat geen enkel probleem zou vormen. Als iedereen maar ongeveer weet waar 'ie aan toe is, en de juryomgeving een beetje lijkt op 't systeem waar de gemiddelde PRG-bezoeker zelf mee werkt, dan maakt het niet zoveel uit wat de specs precies zijn.

In deze contest had je bijvoorbeeld ook een tijdlimiet van 3 minuten kunnen kiezen, en een maximum van 20.000 zetten, en dan was de eindstand waarschijnlijk ongeveer hetzelfde geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:03:
Een PHP-, Python- of zelfs Java-implementatie kan niet met CUDA overweg en het kunnen uitbesteden van (bijvoorbeeld) floating point berekeningen naar de graka middels CUDA kan native talen een oneerlijk voordeel geven, IMO. :)
Los van de software, moet je ook maar over de hardware beschikken, om een beetje zinnig te kunnen developen en testen. Lijkt me dus leuker om voor vrij standaard platformen te kiezen, zodat zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen.

Wat dat betreft vond ik de huidige contest prima, al zou ik graag een optie om onder Linux te runnen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pete schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:01:
[...]

:( :( :( :( :( :( Moet jij zeggen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 Niks inzenden :r :r :r :r :r :r Niet lezen :N :N :N :N :N :N :N en mij niet sportief noemen :( :( :( :( :( :( :(

Ach, win je iig in de categorie "meeste smileys in een post in deze draad" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Soultaker schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:27:
[...]

Define vrij snel? Maandje of zes?
:P

Nah, wat mij betreft binnen nu en een maand. Zo kan er nog net voor de zomervakantie worden begonnen ;)
Er ligt 1 concreet idee, en ik weet dat er nog iemand van de devschuur mods een concreet idee heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Creepy op 03-06-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Stom eigenlijk. Ik zie pas dat er een nieuwe contest is 3 dagen voordat hij afgelopen is, maar de scores zie ik wel direct op de dag dat ze gepost zijn (ik had gisteren de moed niet om te reageren) :+. Ondanks dat ik dus niet mee heb kunnen doen met deze ben ik blij dat de mods de moeite nemen om deze contests te organiseren. :Y) Ik ben zeer benieuwd naar een nieuwe contest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Pete schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:01:
[...]

Hehe, haphaphap :+
*snip*
Als OS kan gekozen tussen Windows en Ubuntu Linux (beide 64 bit).
Dat zou wel fijn zijn ja, een unix-like iets. Scheelt mij ook weer een hoop gedoe met porten van m'n mac af. :P

Ik ben benieuwd naar de volgende contest, straks toch genoeg tijd om mee te doen! (Afgezien van EL-contest, huis wat in de verbouwing staat, school nog een maand.. argh :( ) Zou wel leuk zijn als er iets van een online component in zit zoals met die tanks, kunnen we voortijdig al wat onderling battlen en is het niet dat bij de deadline het hele verhaal abrupt ophoud zoals nu gebeurde.

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
m277755 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:12:
Stom eigenlijk. Ik zie pas dat er een nieuwe contest is 3 dagen voordat hij afgelopen is, maar de scores zie ik wel direct op de dag dat ze gepost zijn (ik had gisteren de moed niet om te reageren) :+. Ondanks dat ik dus niet mee heb kunnen doen met deze ben ik blij dat de mods de moeite nemen om deze contests te organiseren. :Y) Ik ben zeer benieuwd naar een nieuwe contest :).
Als ik eraan denk zal ik je hoogstpersoonlijk een PM sturen als het nieuwe topic er is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Ik hoop volgende keer ook mee te doen. Deze keer kon het niet, in verband met drukte van school (5HAVO), werk en 'eigen' vrije tijd ( :+ ). Eens kijken of het kan met de drukte op het HBO :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 02:47

bomberboy

BOEM!

Yay, scores...

Beetje onverwacht resultaat, bij mijn eigen vergelijkingkjes scoorde Pete bijna altijd beter. Er bleek toen wel een vrij groot verschil te zijn in de behaalde resultaten voor intel-gebaseerde machines of amd-gebaseerde machines (waarbij mijn code beter scoorde met een intel) Geen idee hoe het kwam, grotere cache misschien.
Soultaker schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:29:
Ik zou graag Bomberboy en .oisyn in het lijstje opnemen, maar van de eerste heb ik geen code, en de code van de tweede is onmogelijk te compileren onder Linux...
Mijn code stond ook reeds vrij snel na de deadline online:
bomberboy in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."

of directe link: http://studwww.ugent.be/~brvdboss/TC4/bejeweledfinal.zip
En uiteraard is ook deze geschreven in Java.

Proficiat aan de winnaar uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

NMe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Als ik eraan denk zal ik je hoogstpersoonlijk een PM sturen als het nieuwe topic er is. :P
Wat een service :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bomberboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:17:
Yay, scores...

Beetje onverwacht resultaat, bij mijn eigen vergelijkingkjes scoorde Pete bijna altijd beter. Er bleek toen wel een vrij groot verschil te zijn in de behaalde resultaten voor intel-gebaseerde machines of amd-gebaseerde machines (waarbij mijn code beter scoorde met een intel) Geen idee hoe het kwam, grotere cache misschien.
Door de geintegreerde geheugencontroller en Hypertransport heeft een AMD proc een veel hogere bandbreedte naar het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ah, die heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Sorry. :) Ik heb je nu toegevoegd! Helaas schaalt je inzending niet geweldig mee met het aantal cores (hoewel 'ie ze wel goed detecteert) waardoor je op de vierde plek terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb mijn inzending zelf maar eens gerund, ik zou goed moeten zijn voor een plek ergens rond de 10e positie. Beetje teleurstellend, maar niet verwonderlijk aangezien ik bij deze contest geen een keer een 'aha' moment heb gehad mbt. het algorithme..

ik kijk uit naar de nieuwe contest :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.