[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.864 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
Heb sinds een 3 maanden naar volle tevredenheid een LE32A656 (Ben in tegenstelling van Ray wel blij met de rode look ;) ) maar ik was benieuwd of meer mensen last hebben van hele kleine tikjes bij grote HD overzicht scenes, dit voornamelijk wanneer de camera beweegt.

[edit]Probleem gelukkig kunnen oplossen :)

Voor de geintresseerden:
Telecine judder caused by wrong output or lack of 24p support on the screen - I know this screen do support 24p thus first you need to select the correct output which for all hd content having a framerate of 23.976 fps is HDMI 1080p23.976 - dont use anything else. Telecine judder are mostly visible on panning scenes and fits your description perfectly.

[ Voor 69% gewijzigd door Katseviool op 27-01-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is een nieuwe firmware beschikbaar voor de 7 series maar weet iemand ook wat daarin verwerkt is? ik heb hem al wel toegepast maar merk weinig verschil, ben ook wel benieuwd wat er dan aangepast is.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Katseviool schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:55:
Heb sinds een 3 maanden naar volle tevredenheid een LE32A656 (Ben in tegenstelling van Ray wel blij met de rode look ;) ) maar ik was benieuwd of meer mensen last hebben van hele kleine tikjes bij grote HD overzicht scenes, dit voornamelijk wanneer de camera beweegt.

[edit]Probleem gelukkig kunnen oplossen :)

Voor de geintresseerden:
Telecine judder caused by wrong output or lack of 24p support on the screen - I know this screen do support 24p thus first you need to select the correct output which for all hd content having a framerate of 23.976 fps is HDMI 1080p23.976 - dont use anything else. Telecine judder are mostly visible on panning scenes and fits your description perfectly.
Eh...waar zou je dit dan moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ronaldmathies schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:33:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar voor de 7 series maar weet iemand ook wat daarin verwerkt is? ik heb hem al wel toegepast maar merk weinig verschil, ben ook wel benieuwd wat er dan aangepast is.
Nieuwe? Ik zie nog steeds versie 1010.0 als laatste staan van 16 december 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:38:
Vanwege verhuizing ben ik op zoek naar een LCD televisie en mijn voorkeur gaat uit naar samsung.
Ik wil in ieder geval een 40 inch en liefst ook 100hz.
Verder heb ik een redelijk hoog budget, zeg maar 1000 tot 1300 euro, omdat ik in 1 keer een goede wil voor de komende jaren.
Nu heb ik interesse in zowel de LE40A786 als de LE40A856. Wat ik begrijp heeft de 7-serie LED technologie en de 8-serie niet. Wat is dan precies het voordeel van de 8-serie? Ik zag wel dat de 8-serie Slim design heeft maar dat vind ik niet zo bar belangrijk.

Wat ga ik erop aansluiten?
- Digitale Kabel TV,
- Nog te kopen DVD player met upscaling tot 1080p
- Waarschijnlijk Netwerk Media Player om HD films vanaf de PC te streamen/af te spelen.
- In de nabije toekomst een BlueRay speler
- In ieder geval geen gameconsole dus Inputlag is niet mijn belangrijkste afweging.

Wat ga ik erop kijken?
- TV uiteraard, ook sport
- HD Films, ook actie/thrillers/snelle beelden
- DVD's (dus Standaard Definition)

Met name belangrijk vind ik dus de upscaling/deinterlacing kwaliteit.
Kan iemand hier iets over zeggen, of in het algemeen een kort vergelijk tussen 7 en 8 serie?
Ik zou er dan een PS3 bij kopen in de plaats van een aparte dvd speler, blu ray speler en media player. De PS3 is het allemaal. Hij is ook niet zo duur meer. Aan qua design past hij mooi bij een sammy.

De PS3 heeft een hele goede upscaller naar 1080P.
De blu ray speler is de snelste die er is. Via internet blijft die altijd up to date.
En je kan hem ook gebruiken om te streamen.
En het belangrijkste gamen in HD :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:36:
[...]

Nieuwe? Ik zie nog steeds versie 1010.0 als laatste staan van 16 december 2008?
Ah oke... ik had al een lange tijd niet meer gekeken :)

Ik heb de TV in oktober gehaald en die had nog een oudere firmware, maar ik vroeg me af of iemand wist wat er in aangepast is.

Zit er trouwens nog een verschil tussen welke HDMI poort voor welk apparaat aangeraden word?
Ik heb namelijk het volgende gedrag:

1. tv aan
2. blu-ray aan en switch naar hdmi ingang voor blu-ray (blu-ray speler scherm wordt weergegeven)
3. film erin
4. film begint met afspelen
5. harddisk recorder gaat aan
6. tv switcht naar harddisk recorder hdmi ingang.

Mijn apparaten:

Samsung LE52A756
Samsung BDP2500 Blu-ray
Samsung HDR-775 harddisk recorder

[ Voor 37% gewijzigd door ronaldmathies op 28-01-2009 09:54 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben gister de trotse eigenaar geworden van een LE40A656 :)
In dit topic zag ik al deze settings staan http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm
Voor zover ik kan zien zijn het wel ok instellingen.

Bij de volgende stukje van de FP kan je ook erbij zetten dat het voor de 6 serie geld.
Bij de 3, 4 en 5 series:
Selecteer: 4. Advanced menu, toets 0000 voor toegang
Ga naar "Adjust"
Ga naar Video Mute Time en kies voor een lagere waarde
Nadat ik ermee heb gespeeld ben ik uiteraard gaan kijken naar een nieuwe firmware maar op de samsung site staat niet welke versie ik gedownload heb dus hoe moet ik in godsnaam weten of er iets nieuws is :S

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:37:
Ik ben gister de trotse eigenaar geworden van een LE40A656 :)
In dit topic zag ik al deze settings staan http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm
Voor zover ik kan zien zijn het wel ok instellingen.

Bij de volgende stukje van de FP kan je ook erbij zetten dat het voor de 6 serie geld.

[...]

Nadat ik ermee heb gespeeld ben ik uiteraard gaan kijken naar een nieuwe firmware maar op de samsung site staat niet welke versie ik gedownload heb dus hoe moet ik in godsnaam weten of er iets nieuws is :S
In je menu van de tv kun je software versie zien,het staat ook duidelijk uitgelegd op de site van Samsung als je die volgt gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:43:
[...]

In je menu van de tv kun je software versie zien,het staat ook duidelijk uitgelegd op de site van Samsung als je die volgt gaat het goed.
http://www.samsung.com/nl...&mType=FM&dType=D&vType=R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
Prachtig deze SD en HD-settings onder elkaar.
Maar hoe stel ik mijn Samsung zo in dat hij de settings onthoudt?? Ik bedoel, dat als ik Blu-Ray kijk dat ie automatisch m'n HD-settings pakt en als ik Digitale TV kijk, dat ie automatisch de SD-settings pakt???
Zijn settings gebonden aan de gekozen "source"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
denbosch75 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Prachtig deze SD en HD-settings onder elkaar.
Maar hoe stel ik mijn Samsung zo in dat hij de settings onthoudt?? Ik bedoel, dat als ik Blu-Ray kijk dat ie automatisch m'n HD-settings pakt en als ik Digitale TV kijk, dat ie automatisch de SD-settings pakt???
Zijn settings gebonden aan de gekozen "source"?
Settings zijn inderdaad per source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
kavorka schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:19:
[...]

Eh...waar zou je dit dan moeten aanpassen?
Dit moet worden aangepast als output setting in de speler, hierdoor schakelt het panel ook over op 24p. Hierdoor lopen de scenes zoals de bird scene van planet earth weer helemaal smooth _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:07
Charlie932 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:38:
Heren..... ik ben zelf de gelukkige bezitter van een LE40A856..... een echte topper!

Nu kocht ik deze met firmware 1008. Ik heb deze vrij snel geupdate naar 1010 (de nieuwste van de samsungsite.)

Echter zie ik alleen nergens een firmware history.... Ik ben eigenlijk benieuwd wat er nu is veranderd etc.
Iemand?? Of geeft Samsung deze info niet prijs?
Waaraan kan je precies zien welke firmware je hebt? Ik heb ooit zo'n update gedaan, maar het leek niet helemaal goed te gaan dus geen idee of ik nu een nieuwere firmware heb of niet.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Input-lag 786:
Ik heb me laptop via vga aan de tv en via headphone out naar pc-audio in vastgemaakt en een aantal full-HD films bekeken... Met VLC moet ik een audio-sync van 15ms instellen om het geluid synchroon te laten lopen met het beeld. Dit is in PC mode. En ik weet niet 100% zeker of het beeld en geluid ook op hetzelfde moment me laptop uitgaan (anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik zat niet helemaal goed te kijken zie ik nu :P
In de service menu zie ik de firmware versie. Zo te zien heeft 'm tv een nieuwere firmware dan op de samsung website zelf.
Ik heb T-AMBPEUMD-1021.0 en op de website staat T-AMBPEUMD-1020.1

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeluskamps schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:11:
[...]

Waaraan kan je precies zien welke firmware je hebt? Ik heb ooit zo'n update gedaan, maar het leek niet helemaal goed te gaan dus geen idee of ik nu een nieuwere firmware heb of niet.
kijk even 10cm naar boven nu... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Nope....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Leoon. schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:12:
[...]

het is een full hd scherm, ik heb er een hdmi kabel tussen van mijn ps3 naar mijn tv. ik heb nu gaming mode aan. en dan is er niet echt een gloed over de auto's heen (vooral de taxi's) ik bedoel zegmaar dat je de kleur geel nog buiten de auto ziet een gloed zegmaar. ook als de auto stilstaat.
maar als ik game mode doe heb ik dat niet.
maar dan zijn de kleuren naar mij mening nog niet optimaal. maar je kunt aan game mode helemaal niks aanpassen klopt dat?
Er zit ook nog een in-game beeldinstelling bij gta4 die je kunt wijzigen en dat scheelt behoorlijk in de beeldkwaliteit. Als die niet goed staan (en dat staan ze niet) dan kan je n wazig beeld krijgen.
Ook de extra zwart instellingen voor hdmi op de ps3 vind ik mooi.

Overigens over hdready: als je bij gta4 de ps3 op 1080p dwingt (zet optie 720 uit in t ps3 menu), gaat de scherpte enorm op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb een vraagje wat ik ook al in het bravia topic heb besteld. Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en heb eigenlijk besloten om de bravia 46W4500 te kopen maar een maat van me drukt me richting de samsung LE46A686. Nu is mijn vraag...waarom de samsung? Behalve dat deze ongeveer 250 euro goedkoper is op plasma-discounter? Ik was lange tijd overtuigd maar nu ben ik weer aan t twijfelen:S

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Nou, het is meer een persoonlijke smaak denk ik. Zelf heb ik ook meestal Samsung. Qua opties zijn beide zo goed als gelijk. Ik weet ook niet of je HDMI ingangen veel nodig hebt, op de Samsung zie ik toevallig 4 staan en de Sony 3.
Als je het zeker wil weten zou ik gewoon eens in de winkel kijken. En misschien verder kijken dan alleen het beeld, maar ook naar design. Zie jij er die €€'s aan af op die Sony, ga voor de Sony. Zie je geen verschil zou ik gewoon voor de Samsung gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de LE40A786 besteld bij de zelfstandige kleine ondernemer om de hoek. Krijg m geleverd voor 1300 euro!!! Moet er wel bijzeggen dat ik al 7 jaar in de gameshop tegenover hun werk, dus dat maakte dat ik geen eens hoefde te onderhandelen. Nice! Want ik had dat niet van ze verwacht, niet zo scherp! JHij word komende week (eind van de week) geleverd. Ik houdt jullie op de hoogte van ijn bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:44:
[...]

Er zit ook nog een in-game beeldinstelling bij gta4 die je kunt wijzigen en dat scheelt behoorlijk in de beeldkwaliteit. Als die niet goed staan (en dat staan ze niet) dan kan je n wazig beeld krijgen.
Ook de extra zwart instellingen voor hdmi op de ps3 vind ik mooi.

Overigens over hdready: als je bij gta4 de ps3 op 1080p dwingt (zet optie 720 uit in t ps3 menu), gaat de scherpte enorm op vooruit!
Zet je tv maar in film modus en je beeld is veel detailrijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
Vandaag m'n HD-decoder binnengekregen en heb een vervelende eigenschap gevonden van de 786 die ook al genoemd is in de HDTVtest review. Hier het desbetreffende stukje:
Video Processing is probably the section where we should note an unusual problem with the Samsung LE40A786. Irritatingly, with any source except a 60hz input, combing would appear every so often, even with a fully Progressive source. We can only assume that this display routes these signals through a 1080i video processing circuit, which is unusual. Keep in mind that as the combing is at 1080i resolution, the misplaced lines are only one pixel high and may be unnoticeable at certain viewing distances. Nevertheless, the issue is here and is especially significant in the UK, where there is an abundance of affected 50hz video content.
Combing dus... Dit effect is me met normale SD-zenders helemaal niet opgevallen en is volgens mij ook niet aanwezig maar met HD-zenders is het erg vervelend. In eerste instantie is me dit niet opgevallen totdat ik aan het einde van een film bij de aftiteling dit effect erg duidelijk zag. Nu ben ik er op gaan letten en valt het me ook normaal op. Ik heb het ook wanneer ik mijn decoder instel op 720p of 576p.

Is er een manier om hier van af te komen of zal ik er mee moeten leven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:24:
Ik heb zojuist de LE40A786 besteld bij de zelfstandige kleine ondernemer om de hoek. Krijg m geleverd voor 1300 euro!!! Moet er wel bijzeggen dat ik al 7 jaar in de gameshop tegenover hun werk, dus dat maakte dat ik geen eens hoefde te onderhandelen. Nice! Want ik had dat niet van ze verwacht, niet zo scherp! JHij word komende week (eind van de week) geleverd. Ik houdt jullie op de hoogte van ijn bevindingen...
Er zijn op Kieskeurig ook zo 8 winkels te vinden die 'm voor minder dan €1300 leveren hoor? :P En het lijkt me dat als ie bij jou om de hoek zit je 'm niet laat leveren, maar gewoon ophaalt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Vanavond een LE 37A556 (een wat ouder model dus) aangeschaft, omdat de it's een mooie prijspakker had. Probleem is nu echter dat ik totaal geen beeld krijg. Het zou "plug & play" moeten zijn, waardoor ik meteen bij het starten van de tv de eerste keer een menu scherm zou moeten krijgen, maar dit was al niet het geval. Stand by knopje brandt, geluid doet het, maar geen beeld... Ik kan ook niet in het menu komen op geen enkele wijze, het beeld blijft even zwart of liever gezegd donker grijs zoals eerst. Weet iemand hier een oplossing voor? Ligt het aan de firmware, verkeerde kabel keuze? Ik heb overigens gewoon kabel tv (geen digitale tv) en gebruik een coax aansluiting (kabel is ong. 10 meter lang, maar ook bij 6 meter deed die het niet). Iemand enig idee, kan namelijk weinig info hier over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:02:
[...]

Er zijn op Kieskeurig ook zo 8 winkels te vinden die 'm voor minder dan €1300 leveren hoor? :P En het lijkt me dat als ie bij jou om de hoek zit je 'm niet laat leveren, maar gewoon ophaalt?
I know. Maar met mijn rondvraag bij een berg winkeliers in Utrecht kwam de prijs elke keer uit tussen de 1700 en 1450. Als de gezellige electronica winkel op de hoek dan uiteindelijk deze prijs biedt dan word ik daar blij van. Hoef dus niet online te bestellen, maar heb m hier kunnen bestellen. Ze komen m echter wel netjes brengen. Alles word daar gratis bezorgd :) Daarnaast is het toch altijd fijn zaken te doen met een bedrijf waar je persoonlijk contact hebt, zeker als dan ook nog eens dit soort prijzen geboden kunnen worden.

Ben benieuwd of ik het 'combing' ga waarnemen. Heb mijn humax hd tuner en ziggo kaart al binnen, dus we kunnen er straks meteen tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik heb mijn LE40A786 besteld bij Bobshop, hij is afgelopen woensdag geleverd (ze installeren 'm zelfs, wist ik niet ;)).

Gisteren mijn eerste bluray gekeken, dat ziet er wel super uit zeg. Standaard televisie via Samsung DCB-P850R (Digitale televisie) ziet er nog niet echt heel mooi uit vindt ik. Tevens is het afstellen nog best lastig, ben nog niet helemaal tevreden over kleuren en dergelijke.

Vooral SD valt erg tegen, HD (PS3 games en bluray) ziet er natuurlijk super uit. Had ik natuurlijk kunnen weten maar had stiekem gehoopt dat het er beter uit zou zien.

Zien SD kanalen er met een HD ontvanger mooier uit dan met de Samsung DCB-P850R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Hahn schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:02:
[...]

Om de hoek is wel handig voor problemen, maar inderdaad bestellen bij Redcoon bespaard zo'n 100 euro en dan krijg je hem geleverd tot in je gang/huiskamer.

Edit: Had pagina nog niet vernieuwd dus nieuwe berichten nog niet gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBlueEyes op 30-01-2009 11:58 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nog geen Samsung HD TV maar ik heb vast een vraagie over de PC aansluiting achterop. Ik wil daar eigenlijk mijn Xbox360 op aansluiten met de Microsoft HD-VGA kabel, deze kabel heeft voor de audio twee (rode-witte) cinch stekkers. Kun je deze audio stekkers gewoon op de audio aansluitingen ernaast prikken (die van DVI), of heb je dan geen geluid als je PC als bron kiest? Als dat inderdaad niet zou werken moet ik ook gelijk maar een verloop stukje halen voor de PC audio jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Roko schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:41:
Ik heb nog geen Samsung HD TV maar ik heb vast een vraagie over de PC aansluiting achterop. Ik wil daar eigenlijk mijn Xbox360 op aansluiten met de Microsoft HD-VGA kabel, deze kabel heeft voor de audio twee (rode-witte) cinch stekkers. Kun je deze audio stekkers gewoon op de audio aansluitingen ernaast prikken (die van DVI), of heb je dan geen geluid als je PC als bron kiest? Als dat inderdaad niet zou werken moet ik ook gelijk maar een verloop stukje halen voor de PC audio jack.
Waarom gebruik je de component aansluiting niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Dat is de enige aansluiting waar ik mijn DVD op kan zetten (totdat ik ook een Blu-ray player heb tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Roko schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:22:
Dat is de enige aansluiting waar ik mijn DVD op kan zetten (totdat ik ook een Blu-ray player heb tenminste).
Je DVD doet dan zeker ook scale-up naar 720p of 1080p? Anders zou je die gewoon op scart kunnen aansluiten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Angeluskamps schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:26:
[...]
Je DVD doet dan zeker ook scale-up naar 720p of 1080p? Anders zou je die gewoon op scart kunnen aansluiten lijkt mij.
Nee, hij kan helaas niet upscalen, maar over component kan ik hem wel op progressive-scan zetten wat net weer wat beter beeld geeft dan scart-rgb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad, dat scheelt nog best.

Op mijn Samsung zit bij de VGA aansluiting een mini jack aansluiting, ga er een beetje vanuit dat dat bij de huidige modellen ook zo is. Maar dat verloopstukje word meegeleverd bij de officiele VGA HD Kabel van Xbox 360. Dus heb je die niet gewoon al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik ga maandag zo'n kabel halen, tof dat je even laat weten dat zo'n verloopstukje er al bij zit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Iemand een idee, hoe je de beste full hd ervaring krijgt met het volgende:

Samsung LE46A856
Asus 4350 silent 512MB

Instellingen voor tv en videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Met welke spul maken jullie je LCD-tv schoon? ik zag bij BCC zo'n flesje staan van Monster voor € 25,- erg prijzig vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ind0mi schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:55:
Met welke spul maken jullie je LCD-tv schoon? ik zag bij BCC zo'n flesje staan van Monster voor € 25,- erg prijzig vind ik..
Wat aan je tv wil je schoonmaken dan?
Stof etc kan je gewoon weghalen met doekje wat je bij tv kreeg of gewoon met een stofdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
ind0mi schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:55:
Ik heb bij de TV zo'n stof doekje gekregen, alleen daarmee maak ik hem schoon. Als je gewoon nooit met je vingers aan het beeld zit krijg je hoogstends stof op het beeld.

De rand om het scherm is ZEER gevoelig voor krassen, selfs een zachte doek maakt al krassen, wees hier dus extreem voorzichtig mee.

Maar in het algemeen, als je niet met je vingers aan het beeld zit heb je aan het zachte doekje dat je erbij hebt gekregen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:28
Je kan beter niet het doekje gebruiken dat bij de TV zat!

WARNING:do NOT clean the frame/bezel or even the screen panel using the microfiber cloth that came with the TV.This causes many scratches on the screen and the bezel.there are many available cloths in the market which do better job
http://www.avforums.com/f...sponse-time-part-2-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thanks for the tip, heb mn LE40A756 er al tweemaal mee afgestoft...

En vingers komen er niet op, als iemand ook maar in de buurt komt om iets aan te wijzen ligt hij of zij (het zijn vrijwel altijd vrouwen overigens) direct buiten. Ik snap mensen ook niet die fysiek iets moeten aanwijzen op een scherm, heb daar een broertje dood aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik heb een Samsung LE40A756 aangesloten op me pc, en kijk dan via de HDMI-DVI kabel pc op me tv.
Nu is het zo, wanneer ik een film op me pc via me tv wil kijken, en deze op full screen druk, de tv in het begin soms tot 5 maal toe 1 seconde zwart word.
Tijdens normaal tv kijken heb ik hier totaal geen last van.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
roger1984 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:55:
Ik heb een Samsung LE40A756 aangesloten op me pc, en kijk dan via de HDMI-DVI kabel pc op me tv.
Nu is het zo, wanneer ik een film op me pc via me tv wil kijken, en deze op full screen druk, de tv in het begin soms tot 5 maal toe 1 seconde zwart word.
wat voor instellingen gebruik jij, zodat 1:1 alles op het beeld verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Ik heb niks aan de instellingen veranderd, maar direct de source pc HDMI gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een goede reden geven voor het wel of niet nemen van een 6 serie...

Ik twijfel tussen een LE52A656 of een LE52A55x.

Ik constateer zelf twee verschillen. DVB-T tuner en 100hz. De DVB tuner ga ik niet gebruiken. Ik twijfel alleen over de 100hz. Ga ik dit zien en is dit €250 waard?

Verder vroeg ik mij af of iemand mij misschien kan vertellen wat het verschil is tussen de verschillende modellen in de A55x - serie. Er is een 552/558/559, wat is precies het verschil tussen deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:59:
Thanks for the tip, heb mn LE40A756 er al tweemaal mee afgestoft...

En vingers komen er niet op, als iemand ook maar in de buurt komt om iets aan te wijzen ligt hij of zij (het zijn vrijwel altijd vrouwen overigens) direct buiten. Ik snap mensen ook niet die fysiek iets moeten aanwijzen op een scherm, heb daar een broertje dood aan :(
Dat heb ik dus ook, op de eerste dag stond hij nog op de voet op de grond met als gevolg dat er allemaal katte pootjes op stonden :( hahaha

Maar krassen met het doekje wat erbij zat heb ik nog niet gemerkt, maar mischien dat die mensen er ook echt mee gingen poetsen, ik veeg hem er alleen over zonder druk uit te oefenen omdat er alleen maar stof vanaf moet.

Maar mischien zijn die andere doekjes wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ronaldmathies schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 06:45:
[...]

Dat heb ik dus ook, op de eerste dag stond hij nog op de voet op de grond met als gevolg dat er allemaal katte pootjes op stonden :( hahaha

Maar krassen met het doekje wat erbij zat heb ik nog niet gemerkt, maar mischien dat die mensen er ook echt mee gingen poetsen, ik veeg hem er alleen over zonder druk uit te oefenen omdat er alleen maar stof vanaf moet.

Maar mischien zijn die andere doekjes wel beter.
Ik heb ook geen krassen gezien met dat doekje. Lijkt me ook stug want dan had je al lang gehoord over een rechtzaak tegen Samsung omdat de doekjes de schermen beschadigen. Lijkt me sowieso stug dat een zachte doek voor krassen zorgt, dat zou betekenen dat krassen zowat vanzelf al te zien zijn op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Kben in bezit van de LE40a686.. sinds 2 dagen heb ik bij het kijken van diverse zenders witte strepen aan de bovenkant van het beeld... ook krijg ik hem niet meer van de beeldinstelling ALLEEN SCANNEN af :S
heb al geprobeerd te resetten maar geen geluk.. hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeluskamps schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:28:
Iemand een idee, hoe je de beste full hd ervaring krijgt met het volgende:

Samsung LE46A856
Asus 4350 silent 512MB

Instellingen voor tv en videokaart?
Video kaart aansluiten op je tv- input kiezen-beeldscherm instellen op 1920*1080 en kijken maar.

p.s wat is full hd ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik heb de vraag op de vorige pagina al een keer voorbij zien komen maar hij bleef redelijk onbeantwoord zover ik kan terugzien. Ik ben dus in de markt voor een 46" uit de 7(56) of 8(56) serie en zie dat het qua geld niet zo erg veel scheelt. Mijn eis is de 100hz en daar voldoen ze beide aan. Volgens de Samsung website is het contrast etc allemaal hetzelfde.

Vraag 1: Wat is daadwerkelijk anders aan de 8 serie? is dat alleen die tuner?
Vraag 2: Ik zie een rode gloed op de afbeelding, is die kleur erg aanwezig tijdens het tv kijken in de avond?

Wat achtergrond info:
Op het moment heb ik een LA40M81B en in combinatie met laptop (HDMI) en met PS3 erg veel last van judder. Aangezien ik hem goed heb kunnen verkopen wil ik dit probleem tackelen en upgraden naar 46"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:25:
Kan iemand mij een goede reden geven voor het wel of niet nemen van een 6 serie...

Ik twijfel tussen een LE52A656 of een LE52A55x.

Ik constateer zelf twee verschillen. DVB-T tuner en 100hz. De DVB tuner ga ik niet gebruiken. Ik twijfel alleen over de 100hz. Ga ik dit zien en is dit €250 waard?
DE 6 serie zou beter omgaan met 24fps (blu-ray) dan de 5 serie.
Misscien iets om rekening mee te houden

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:55:
[...]

Video kaart aansluiten op je tv- input kiezen-beeldscherm instellen op 1920*1080 en kijken maar.

p.s wat is full hd ervaring?
Dat werkt dus niet. Dan is niet het hele scherm gevuld. Zo makkelijk gaat het alleen met VGA.

@JPJedi
Rode gloed zie je amper, alleen als er licht vanachter de tv erop schijnt. Verder 8 serie heeft geen LED-backlight zoals de 7 serie, waardoor gamen de 8 serie beter geschikt voor is. Verder is de 8 serie een slimsline. Hij is heel erg dun en randen om het tv beeld zijn ook dun.

[ Voor 29% gewijzigd door MrBlueEyes op 03-02-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
MrBlueEyes schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Dat werkt dus niet. Dan is niet het hele scherm gevuld. Zo makkelijk gaat het alleen met VGA.

@JPJedi
Rode gloed zie je amper, alleen als er licht vanachter de tv erop schijnt. Verder 8 serie heeft geen LED-backlight zoals de 7 serie, waardoor gamen de 8 serie beter geschikt voor is. Verder is de 8 serie een slimsline. Hij is heel erg dun en randen om het tv beeld zijn ook dun.
Bedankt voor de info. Snap niet dat ze er ineens een kleurtje in brengen. Lijkt me dat niet iedereen op, in dit geval rood, zit te wachten. Nu mag ik de strijd aan gaan met het ministerie van oorlog hier om hem besteld te krijgen door dat kleurtje. :X

Gamen is een van de gebruiksvormen hier dus goede tip, had het backlight verhaal over het hoofd gezien. Slimline boeit me niet zoveel.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
bedankt voor dit topic, wij hebben een samsung 32" 6-series tv en een samsung ht-bd2e home cinema set. werkt prachtig allemaal alleen het vervelende is dat als ik een muziek cd wil afspelen de TV ook aangaat, komt dus door anynet. ik weet hoe ik anynet uit moet zetten maar ik zou het alleen voor films aan willen hebben. weet iemand of dit mogelijk is? ook als ik een muziek cd erin doe en de tv gaat ook aan en ik doe de tv later uit, gaat ook de home cinema uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:59
waar kan ik de beste instelling voor 32A456 vinden, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31

NvM

murata schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:18:
waar kan ik de beste instelling voor 32A456 vinden, weet iemand dat?
AV Forums LE32A456

Op die pagina, heeft de user 'leugeboy007' goede settings voor zowel SD als HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Laatst online: 14:59
NvM schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:22:
[...]

AV Forums LE32A456

Op die pagina, heeft de user 'leugeboy007' goede settings voor zowel SD als HD.
toppie, dank je, vanavond zal ik het ook uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:50:
[...]

@JPJedi
756 heeft geen LED-backlight dat is de 786... volgens mij is de 856 een dunne 756 maar weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
RDhits schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:59:
[...]

756 heeft geen LED-backlight dat is de 786... volgens mij is de 856 een dunne 756 maar weet niet zeker.
Ja ik zie het, ik dacht dat het voor de hele 7 serie gold, maar inderdaad is het niet de 756 maar 786 die het heeft. Ik ging dan ook voor de 8 serie door de slimline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Dag allemaal, lees dit topic nu al enige dagen omdat ik ook van plan ben een samsung lcd scherm aan te schaffen. Het is nu echter zo dat ik hier uit dit topic, en op verschillende review sites niet echt kan opmaken wat nu precies de voordelen en nadelen zijn tussen de 656 en 756 serie, en dan specifiek de 32inch variant, hoe het op mij overkomt is dat de 756 een contrast ratio heeft van 1:70.000 maar daar tegenover staat een response tijd van 6 ms t.o.v. de 5ms van de 6serie variant. Heeft iemand bij het maken van zijn of haar keuze gekeken naar zowel de 6 en 7 serie en wat is jullie kijk daarop?

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:19

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Da_RoNiN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:50:
Dag allemaal, lees dit topic nu al enige dagen omdat ik ook van plan ben een samsung lcd scherm aan te schaffen. Het is nu echter zo dat ik hier uit dit topic, en op verschillende review sites niet echt kan opmaken wat nu precies de voordelen en nadelen zijn tussen de 656 en 756 serie, en dan specifiek de 32inch variant, hoe het op mij overkomt is dat de 756 een contrast ratio heeft van 1:70.000 maar daar tegenover staat een response tijd van 6 ms t.o.v. de 5ms van de 6serie variant. Heeft iemand bij het maken van zijn of haar keuze gekeken naar zowel de 6 en 7 serie en wat is jullie kijk daarop?
denk je nou serieus dat je een verschil van 6 ms vs 5 ms gaat merken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Odysseus253 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:52:
[...]

denk je nou serieus dat je een verschil van 6 ms vs 5 ms gaat merken??
Nee, ik weet wel zeker dat je dat verschil niet gaat merken, wat ik me wel afvraag is wat nu specifiek de merkbare verschillen zijn tussen beide modellen.

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Da_RoNiN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:03:
[...]

Nee, ik weet wel zeker dat je dat verschil niet gaat merken, wat ik me wel afvraag is wat nu specifiek de merkbare verschillen zijn tussen beide modellen.
Qua specificaties zijn ze nagenoeg hetzelfde (lees: de beeldkwaliteit zal hetzelfde zijn), alleen het uiterlijk is behoorlijk anders. Persoonlijk zou ik liever de 7 serie hebben, lekker strak. Ik houd niet zo van rondingen (beetje dom, ik heb 2 maanden geleden een le32a656 gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Da_RoNiN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:03:
[...]

Ik heb de A756, en tov de A656:

70:000-1 ipv 50:000-1
Ingebouwde subwoofer
Netwerkaansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31

NvM

Exorcist schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:16:
[...]

Ik heb de A756, en tov de A656:

70:000-1 ipv 50:000-1
Ingebouwde subwoofer
Netwerkaansluiting

Allemaal marketingverschillen. Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NvM schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Ik vind een subwoofer en netwerk geen marketingverschillen, dat zijn merkbare opties. Niet dat je er bijzonder veel mee kunt, maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 16:01
Hallo,

Gisteren heb ik mijn tv (LE40A786) uit engeland binnen gekregen. (scheelde nogal wat, inclusief verzending was tie 950)

Nu heb ik er een paar vragen over:

Ik heb mijn dell studio hybrid (Intel 965) aangesloten via vga, aangezien HDMI geen correcte resolutie geeft.
Via VGA heb ik 1920 bij 1080 op 60 Hz.
Echter de tv is natuurlijk 100 Hz. Wat moet ik me daarbij voorstellen. Klopt het dat ik maar 60 Hz bij de tv krijg?
Of werkt het helemaal niet zo.

Daarnaast kan ik in het menu niks instellen aangezien ik via VGA aangesloten zit.
Is dat nog aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 20:45
Exorcist schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:05:
[...]
Ik vind een subwoofer en netwerk geen marketingverschillen, dat zijn merkbare opties. Niet dat je er bijzonder veel mee kunt, maar goed :+
Ik denk dat de term "subwoofer" voor een (kleine) speaker in een relatief kleine behuizing zoals een platte tv wel degelijk onder het kopje "marketing" valt. Of zit je daadwerkelijk te shaken op je stoel, als Godzilla langs komt lopen? I don't think so ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
hdejongh schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:10:
Hallo,

Gisteren heb ik mijn tv (LE40A786) uit engeland binnen gekregen. (scheelde nogal wat, inclusief verzending was tie 950)

Nu heb ik er een paar vragen over:

Ik heb mijn dell studio hybrid (Intel 965) aangesloten via vga, aangezien HDMI geen correcte resolutie geeft.
Via VGA heb ik 1920 bij 1080 op 60 Hz.
Echter de tv is natuurlijk 100 Hz. Wat moet ik me daarbij voorstellen. Klopt het dat ik maar 60 Hz bij de tv krijg?
Of werkt het helemaal niet zo.

Daarnaast kan ik in het menu niks instellen aangezien ik via VGA aangesloten zit.
Is dat nog aan te passen?
Linkje?

Ik wil een LE46 bestellen uit de 8 serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
NvM schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:32:
[...]

Uhm niet helemaal alleen maar marketing verschillen, door de ingebouwde ethernet kan je direct content van een externe HD (bijvoorbeeld NAS) afspelen op de TV. Ik doe dit vooral met mijn DivX, XVid en vakantie foto's.

Dat was voor mij de reden om voor de 7 serie te gaan. Ook het upscalen van DivX en XVid gaat enorm goed, en ik hoef nu tenminste geen twee apparaten te gebruiken, de NAS staat toch altijd aan omdat ik die ook gebruik vanaf mijn werk (via internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Brad Pitt schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat de term "subwoofer" voor een (kleine) speaker in een relatief kleine behuizing zoals een platte tv wel degelijk onder het kopje "marketing" valt. Of zit je daadwerkelijk te shaken op je stoel, als Godzilla langs komt lopen? I don't think so ;)
Neen, ik gebruik uiteraard een versteker met sub. Echter, als ik te lui ben de versterker in te schakelen, en ik game op de PS3/360, is het geluid een stuk minder schel dan de Samsung 656 van een maat van me. Blijft kutgeluid echter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-07 16:01
Jpjedi schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:24:
[...]

Linkje?

Ik wil een LE46 bestellen uit de 8 serie. :)
nou ik heb het vervoer zelf geregeld en gelijk 5 tv`s gehaald voor familie.
Ik was voor een pallet incl verzekering 250 euro kwijt. Daar passen wel een 7 tv`s op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
hdejongh schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:43:
[...]

nou ik heb het vervoer zelf geregeld en gelijk 5 tv`s gehaald voor familie.
Ik was voor een pallet incl verzekering 250 euro kwijt. Daar passen wel een 7 tv`s op.
oh.. _/-\o_

Goed bezig.

Net Denon gekocht via GoT inkoopaktie.. misschien ook eens TV`s gaan doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:39:
[...]

Is er iets aan te doen?

En hoe krijg je in godsnaam een skateboard tegen je LCD? Stond hij op de plaatselijke skatebaan ofzo?
hahah nee mijn broertje van 4 gooide er een kleine skateboard tegenaan
sorry voor de late reactie
Je kan gewoon naar de winkel terug gaan,
dan komt er iemand bij je thuis die het huidige scherm weg haalt en er een nieuwe inzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
verrek.. nu is de 8 & 9 serie van de 46" weg op redcoon.nl terwijl ze er gister nog opstonden. :?

Wilde even vergelijken met beyondtelevision.co.uk maar mijn indruk op basis van wat anderen modellen is dat het niet zo enorm veel scheelt.

MAar als ik een beetje een online vergelijk doe dan valt me 1 ding ENORM op.

De 956 heeft geen 100hz en de 856 wel, echter de 956 heeft wel een enorm hoger contrast ratio:

956-856
100Hz Technology No Yes
Contrast Ratio 2,000,000:1 (Dynamic) 70000:1

Contrast vind ik en belangrijke waarde en ik heb nog niet zo`n hoge waarde gezien, echter 100hz is simpelweg een eis voor mij. Toch heb ik het gevoel dat ik hier geen oprechte vergelijking maak al weet ik niet waar ik mank ga.

[ Voor 52% gewijzigd door Jpjedi op 05-02-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 20:45
Jpjedi schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:11:
Contrast vind ik en belangrijke waarde en ik heb nog niet zo`n hoge waarde gezien
De marketingjongens wilden opslag denk ik. Het staat wel heel stoer though, dus het werkt prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
verrek.. nu is de 8 & 9 serie van de 46" weg op redcoon.nl terwijl ze er gister nog opstonden. :?

Wilde even vergelijken met beyondtelevision.co.uk maar mijn indruk op basis van wat anderen modellen is dat het niet zo enorm veel scheelt.

De 956 heeft geen 100hz en de 856 wel, echter de 956 heeft wel een enorm hoger contrast ratio:

956-856
100Hz Technology No Yes

Contrast vind ik en belangrijke waarde en ik heb nog niet zo`n hoge waarde gezien, echter 100hz is simpelweg een eis voor mij. Toch heb ik het gevoel dat ik hier geen oprechte vergelijking maak al weet ik niet waar ik mank ga.
Die hoge contrast waarde van de 9 serie komt omdat deze LED-backlighting heeft en de 8 serie niet.
Van redcoon komt en gaat die tv steeds, geen idee waarom dat zo is. De laatste keer dat ik keek was de 46a856 daar 1499. De 46 versie van de 9 serie was er niet.
Ik heb toen ik de 46a856 bestelde inclusief verzendkosten zo'n 1750 betaald ook bij redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Laatst online: 24-02 13:30
Ik heb een Samsung 40LA856 en via een externe schijf (FAT32) kan ik divx files afspelen. Maar hier komen blijkbaar geen ondertitels bij. Is dit correct of zijn er mensen met Wiselink Pro die wel .srt ondertitels te zien krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 09:07

Multensor

wtf

Ik heb sinds vorige week dr LE37A656 gekocht wegens een mooie prijs. Eergisteren even aangesloten op de xbox met fifa09 en zag er toch wel heel erg strak uit hoor. Ook totaal geen last van input lag zoals sommige mensen opperen. Al met al heel erg tevreden. Nu even wachten tot morgen de monteur van ziggo langskomt :P En even een full hd filmpje aansluiten....

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Multensor schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:09:
Ik heb sinds vorige week dr LE37A656 gekocht wegens een mooie prijs. Eergisteren even aangesloten op de xbox met fifa09 en zag er toch wel heel erg strak uit hoor. Ook totaal geen last van input lag zoals sommige mensen opperen. Al met al heel erg tevreden. Nu even wachten tot morgen de monteur van ziggo langskomt :P En even een full hd filmpje aansluiten....
Als mensen last hebben van inputlag dan is het met online gamen, offline gamen zal je echt geen last van input lag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09-09 09:44
Er is een nieuwe firmware uit voor verschillende tv's OA ook voor de LE40A786.
FM/200811/20081117094844375/T-RB2PEUMD.exe (size : 1332 KBytes / updated : 2009-02-03 )

Is het combing probleem hiermee opgelost?

http://www.samsung.com/be...enu=download&menu2=detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Wat is combing? Ik kan het niet vinden op Google.

Ik heb een LE40A786 en heb net de nieuwste firmware erop gezet. Wil het dus met alle plezier voor je testen, als ik weet waar ik op moet letten.

[ Voor 60% gewijzigd door McVirusS op 06-02-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
KBDE schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:11:
Er is een nieuwe firmware uit voor verschillende tv's OA ook voor de LE40A786.
FM/200811/20081117094844375/T-RB2PEUMD.exe (size : 1332 KBytes / updated : 2009-02-03 )

Is het combing probleem hiermee opgelost?

http://www.samsung.com/be...enu=download&menu2=detail
Nee, Combing probleem nog steeds niet opgelost. (Het is btw alleen met HD-zenders en met de meeste beelden niet te zien, en bij sommige bijna niet en alleen met een aftiteling van een bv een film (witte tekst op zwarte achtegrond) duidelijk te zien).

Iets anders:
Ik kreeg toen ik Earth via film1HD ging kijken allemaal groene horizontale strepen (flitsen) om de zoveel seconde. Verder bij andere films op die zender of andere zenders nog niet gehad. Dit was vlak nadat ik de firmware geupdate had. Heeft dit tijd nodig om in te werken ofso? of lag dit gewoon aan de zender? of is het iets totaal anders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online

956-856
100Hz Technology No Yes

http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=televisions&type=televisions&subtype=lcdtv&model_cd=LE46A956D1MXXQ

De 956 heeft wel 100Hz. Als je het geld hebt moet je zeker voor de 956 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verrek zeg..dom dat ik het niet gechecked heb want het is bekend dat er vaak een kont klopt van die winkel specs.

Bedankt voor het attenderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09-09 09:44
Hoe zit het nu met de inputlag. Heeft iemand het al eens vergelijken met een CRT monitor? (met smartled aan natuurlijk)

[ Voor 14% gewijzigd door KBDE op 07-02-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxsurf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 21:50
Hallo,

Ik ben van plan om een samsung 37A656 aan te schaffen als nieuwe tv en tenbehoeve van mijn mediacenter.
Ik heb de tv al in de winkel beoordeeld en gezien dat zag er wel allemaal mooi uit. Ook is de prijs best redelijk tegenover andere tv's of nieuwere series. de 7 serie is er bijvoorbeeld niet in 37 inch.
Echter kan ik alleen niet beoordelen hoe het de 37A656 beeldscherm resoluties via mijn pc verschaald. Volgens de spec zouden er een aantal goed moeten verschaald worden.

Heeft er iemand ervaring met het verschalen van de resoluties?
Blijft het scherm ook scherp op 1600*1200 en 1280*1024?

Als dat zo is ga ik het scherm aanschaffen. Zijn er eventueel nog andere lcd tv's die daarmee goed kunnen concurreren? Want bij de meeste spec's van andere merken of handleidingen is maar weinig weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Laatst online: 20:02
Vraagje van hele andere technische aard.... ik heb een LE40A856, en hierop zitten aan de achterzijde "aansluitingen" voor een zogenaamd kensington slot. Echter ik heb al 2 verschillende standaard (voor laptop) kensington sloten geprobeerd, maar ik krijg deze niet in de tv. Waardoor het geheel dus niet op slot kan.

Meer mensen met dit issue? Of duw ik gewoon niet hard genoeg.... vind dat laatste maar eng. Vooralsnog krijg ik het ding dus niet aan het slot. :'(

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Ik heb de Samsung LE40A756 aangesloten op me pc.
Via een HDMI-DVI kabel kan ik dan pc'en op me tv beeldscherm.
Nu is het zo, dat wanneer ik me tv instel om als source de pc kabel te gebruiken de tv in het begin soms tot 5 maal toe 1 seconde zwart word.

Eerder werd vermeld of ik instellingen had veranderd, maar het staat gewoon 1:1.
Kan het ook aan de HDMI-DVI kabel liggen? Het is er een van HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag mijn tv opgehaald. Zou voor een 40" gaan, maar die was nog niet binnen, dus het is de LE46a786 geworden. Geen spijt van die 6"extra. NICE!

Wat ik wilde bevestigen is dat ook ik niets meer van die inputlag met gamen. Ik ga het niet testen met een CRT, want ik merk het niet. En als ik het niet merk, nou ja, je begrijpt het al, dan is het niet van belang. Voor mij dan he...

Ik ben zeker geen pro gamer overigens, maar game wel al mijn hele leven en game zowel op PS3 (hdmi), 360 (hdmi) als Wii (component) en alles werkt super en gewoon snel. Vanavond komt een vriend van mij die top 3 Street Fighter speelt, ik ga hem vragen even te playtesten, kijken wat hij er van vind. Wat dat betreft zal ik hierover nog een updateje plaatsen.

@ RDhits : Die horizontale lijnen zag ik gister ook op FilmHD bij een Bruce Willis film, het zal dus wel in het signaal zitten, want ook ik had het op geen enkele andere zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MrBlueEyes schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:33:
[...]

Als mensen last hebben van inputlag dan is het met online gamen, offline gamen zal je echt geen last van input lag hebben.
Onzin. Input lag heeft niets met online te maken. Input lag is gewoon dat het beeld niet realtime getoond wordt ten gevolge van processing (scaling, kleurcorrectie e.d.).

Sommige mensen denken ook geen last van input lag te hebben, maar dat is ook onzin. Het hangt af van het type spel en het niveau waarop je speelt. Spellen speelt die frame-accuracy nodig hebben (Beatmania, Ibara, Esplaguda, Dance Dance Revolution, Street Fighter III, Mr. Driller G) zijn per definitie niet op top niveau te spelen op schermen met input lag. Als je een frame te laat ziet is je score al verpest.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Vraag van hele andere aard:
Ik heb inmiddels vele topics doorgeworsteld, incl Blackle.com, maar kan niets vinden.
Heeft samsung ook nog recente TV's met een WIT frame ipv allemaal zwart ???

Let me know ...

Op site van Samsung ook al niets te vinden ...

Anders kom ik op de Aurea uit (wederhelft wil geen zwarte LCD :-() 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

flubke01250 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:16:
Vraag van hele andere aard:
Ik heb inmiddels vele topics doorgeworsteld, incl Blackle.com, maar kan niets vinden.
Heeft samsung ook nog recente TV's met een WIT frame ipv allemaal zwart ???

Let me know ...

Op site van Samsung ook al niets te vinden ...

Anders kom ik op de Aurea uit (wederhelft wil geen zwarte LCD :-() 8)7
als het goed is zijn ze er wel:

http://www.zettavolt.co.u.../07/01/1214919000000.html

heb hem zelf ook zien staan bij de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb een vraagje over de LE46A686. er staat Crystal Design bij. Is dit alleen de rand om het scherm heen of is het scherm zelf glanzend? Kan t me eigenlijk niet voorstellen maar wil t zeker weten voordat ik deze besteld. Dat de rand glanst vindt ik alleen maar mooi...als het scherm glanst ga ik voor een andere tv.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

lj_tree schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:52:
Ik heb een vraagje over de LE46A686. er staat Crystal Design bij. Is dit alleen de rand om het scherm heen of is het scherm zelf glanzend? Kan t me eigenlijk niet voorstellen maar wil t zeker weten voordat ik deze besteld. Dat de rand glanst vindt ik alleen maar mooi...als het scherm glanst ga ik voor een andere tv.
Volgens mij gaat het om de rand inclusief het scherm. Mijn 6 serie heeft ook een Crystal Design en ik kan je vertellen dat het behoorlijk weerkaatst. Ga dus eerst in de winkel kijken voordat je wat besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ari3 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:04:
[...]
Onzin. Input lag heeft niets met online te maken. Input lag is gewoon dat het beeld niet realtime getoond wordt ten gevolge van processing (scaling, kleurcorrectie e.d.).

Sommige mensen denken ook geen last van input lag te hebben, maar dat is ook onzin. Het hangt af van het type spel en het niveau waarop je speelt. Spellen speelt die frame-accuracy nodig hebben (Beatmania, Ibara, Esplaguda, Dance Dance Revolution, Street Fighter III, Mr. Driller G) zijn per definitie niet op top niveau te spelen op schermen met input lag. Als je een frame te laat ziet is je score al verpest.
Oftewel dan merk je het pas bij online gamen. Zoals bij shooters. Offline heb je daar veel minder last van en merk je het niet echt. Online wel omdat je juist dan zo snel mogelijk moet schieten en alle beetje meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister mijn vriend laten spelen die op hoog niveau (framescounter) fighting games als Street FIghter en Soul Calibur speelt, hij nam geen lag waar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het er niet is, maar wel dat het zeker voor de gamers die niet op dergelijk hoog niveau spelen geen probleem mag zijn Als je nu ook nog eens online gaat spelen (nog een lag factor) dan kan het inderdaad wel eens te veel van het goede worden... Ik heb er dus geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
MrBlueEyes schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:38:
[...]

Oftewel dan merk je het pas bij online gamen. Zoals bij shooters. Offline heb je daar veel minder last van en merk je het niet echt. Online wel omdat je juist dan zo snel mogelijk moet schieten en alle beetje meehelpen.
Dat heeft toch geen reet met je TV te maken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Jpjedi schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:32:
[...]

Dat heeft toch geen reet met je TV te maken? |:(
Ik heb het niet over de verbindingslag dan, maar van tv zelf. Maar dan nog het is allemaal zo laag die lag dat je het toch niet merkt. Zeker bij 8 serie niet, bij 7(86) serie is het een stuk hoger, geen idee of je het daar wel merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Ray schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:24:
[...]

als het goed is zijn ze er wel:

http://www.zettavolt.co.u.../07/01/1214919000000.html

heb hem zelf ook zien staan bij de MM
Bedankt ! Veel info op die site ! Zie echter maar 1 witte variant staan. Formaat (40") is ook hetgeen ik zoek, maar helaas HD-Ready, en ben op zoek naar een Full-HD. Dus zal wel richting Sony moeten ...

ThnX
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.