[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.867 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
De LA46A956 is bijna nergens meer te krijgen en de enige die hem nog levert is teringduur. Samsung zit een zonder tv`s lijkt het wel. de 856 is ook uitverkocht bij redcoon en ze vertelden me vandaag dat ze totaal geen zicht hebben op nieuwe leveringen. (Lekkere supply chain denk ik dan)

maar goed.. sommige Samsung modellen slecht leverbaar dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slainemc
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11-2013
Elconejo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:12:
Ik heb een Samsung 40LA856 en via een externe schijf (FAT32) kan ik divx files afspelen. Maar hier komen blijkbaar geen ondertitels bij. Is dit correct of zijn er mensen met Wiselink Pro die wel .srt ondertitels te zien krijgen?
Ik heb een 46A956 welke is verbonden met mijn pc, en daar heb ik hetzelfde probleem. Afspelen gaat prima, maar helaas geen ondertitels. Voorlopig heb ik nog nergens iets gehoord van een patch ofzo die dit zou oplossen. Ik gebruik nu een PS3, eveneens verbonden met mijn pc, en op mijn pc draai ik een mediaserver (PMS), en hiermee werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02
Charlie932 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:41:
Vraagje van hele andere technische aard.... ik heb een LE40A856, en hierop zitten aan de achterzijde "aansluitingen" voor een zogenaamd kensington slot. Echter ik heb al 2 verschillende standaard (voor laptop) kensington sloten geprobeerd, maar ik krijg deze niet in de tv. Waardoor het geheel dus niet op slot kan.

Meer mensen met dit issue? Of duw ik gewoon niet hard genoeg.... vind dat laatste maar eng. Vooralsnog krijg ik het ding dus niet aan het slot. :'(
Is er niemand die zijn tv vast wenst te leggen? Ik krijg dit niet voor elkaar...... iemand advies?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb de laatste tijd bij mij LE40A552 dat hij een beetje bromt/zoemt.

Deze brom verandert volgens mij ook met de felheid van het beeld. Dit lijkt mij niet normaal.

Als je het geluid uitzet hoor je toch niks te horen? Is een Lcd volledig stil?

Kanik het beste nu contact opnemen met Samsung voor garantie of is het normaal dat hij bromt?

[ Voor 21% gewijzigd door Nico111 op 10-02-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

Bever!

3

Jpjedi schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:31:
De LA46A956 is bijna nergens meer te krijgen en de enige die hem nog levert is teringduur. Samsung zit een zonder tv`s lijkt het wel. de 856 is ook uitverkocht bij redcoon en ze vertelden me vandaag dat ze totaal geen zicht hebben op nieuwe leveringen. (Lekkere supply chain denk ik dan)

maar goed.. sommige Samsung modellen slecht leverbaar dus. :)
Bij ons in de zaak ook heel veel van samsung op uitlopend gegaan, dus wrs. nieuwe serie die eraan komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Bever! schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:57:
[...]

Bij ons in de zaak ook heel veel van samsung op uitlopend gegaan, dus wrs. nieuwe serie die eraan komt..
Komen er al weer nieuwe series aan dan? Het gaat wel erg snel tegen woordig bij samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de volgende vraag beantwoorden:

Ik heb in het servicemenu wat instellingen veranderd van mijn LE46A786 (filmmode aangezet). Heb alleen niet de standaardwaarde opgeschreven (dom dom dom) en maakte een foutje bij wat instellingen, schroefde wat verkeerde getallen wat naar beneden. Kan ik veilig vanuit het servicemenu de fabrieksinstellingen herstellen en dan opnieuw beginnen?

Verder blijft het toch een crime hoor als je met de instellingen aan de gang gaat. Je blijft schuiven met die schuifjes... :p Heb tijdens Earth op de achtergrond de verschillen zitten kijken tussen dynamisch, standaard en film. Eigenlijk is het ongelovelijk hoe we gewend zijn aan kunstmatig beeld. Op standaard leek het beeld me 'mooier'. Maar als je dan nog eens goed kijkt zie je dat de kleuren inderdaad voor geen kant kloppen met de werkelijkheid.

Vind het trouwens echt te veel van het goede om tijdens normaal tv kijken de backlighting op 10 te zetten, je zou er haast hoofdpijn van krijgen, zeker als je veel zapt en steeds het beeld er weer 'inknalt'. Op 10 krijg je iig een mooie schaduw achter je op de muur met je eigen siliouet! =) Zeker met lichte beelden.

Met gamen trouwens nog steeds gewoon positieve ervaring. Wipeout HD (PS3) ziet er fantastisch uit en speelt zoals ik gewend ben, snel, ook qua besturing. En oh oh oh wat een beelden. Maar ik neem dus geen voelbare lag waar. Gister nog eens flink in soul calibur 4 (X360) gedoken, maar ook daar geen framenadelen of het gevoel dat de charachters langzamer reageren dan zou moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb een LE40686 in combi met HUMAX C5000 (Ziggo), sinds een week krijg ik mn beeldinstelling niet meer op AUTO WIDE ... ik heb hem vorige week eens op JUST SCAN gezet (ALLEEN SCANNEN) en nu kan ik niet meer terug naar AUTO WIDE :S dit is echt irrirant!! met name bij TMF ofzo gaat ie nu het beeld helemaal verkleinen en gebruik ik dus ong. 50% van het scherm niet...
Bij zenders zoals FILM 1 krijg ik helemaal bovenin het scherm witte horizontale strepen te zien... :S

wie weet hoe ik de juiste instellingen weer terug kan krijgen? Ik wil dat mn tv gewoon bij elke zender het totale beeld gebruikt en geen lelijke witte strepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:07
Nico111 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:38:
[...]

Komen er al weer nieuwe series aan dan? Het gaat wel erg snel tegen woordig bij samsung.
Ja zou kunnen misschien de series beschreven in dit nieuws item hier!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
MrBlueEyes schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:32:
[...]

Ja zou kunnen misschien de series beschreven in dit nieuws item hier!
Zou ook betekenen dat de huidige modellen onder prijsdruk komen te staan. De nieuwe modellen zijn waarschijnlijk erg hoog geprijsd. De 956 lijkt een soort voorloper te zijn van de nieuwe serie en het is dus nog afwachten of deze geleverd blijft worden.

Interessante ontwikkeling al zal ik toch eind maart een nieuwe tv in de huiskamer moeten hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Het klopt toch niet dat ik mijn LCD tv hoor brommen op een 3 meter afstand?

EDIT

ik kom er net achter dat hij het niet doet als ik mijn PS3 aanzet. Het ligt gelukkig dus niet aan mijn tv :)

Kan zal eens kijken of het aan de scart kabel ligt ofzo.

[ Voor 54% gewijzigd door Nico111 op 10-02-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:41
ind0mi schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:20:
Ik heb een LE40686 in combi met HUMAX C5000 (Ziggo), sinds een week krijg ik mn beeldinstelling niet meer op AUTO WIDE ... ik heb hem vorige week eens op JUST SCAN gezet (ALLEEN SCANNEN) en nu kan ik niet meer terug naar AUTO WIDE :S dit is echt irrirant!! met name bij TMF ofzo gaat ie nu het beeld helemaal verkleinen en gebruik ik dus ong. 50% van het scherm niet...
Bij zenders zoals FILM 1 krijg ik helemaal bovenin het scherm witte horizontale strepen te zien... :S

wie weet hoe ik de juiste instellingen weer terug kan krijgen? Ik wil dat mn tv gewoon bij elke zender het totale beeld gebruikt en geen lelijke witte strepen...
Ik heb zelf de Humax niet maar een Samsung. Bij de Samsung kun je op de decoder ook aangeven wat voor beeld hij moet versturen. Afhankelijk van wat ik daar kies kan ik wel of niet Auto-Wide kiezen op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is er in dit topic nog nauwelijks gesproken over de aankomende 6000-7000-8000 luxia series?

Hier kun je wat foto's vinden:http://www.pocket-lint.co...f7874a05123b4c7.jpg#image

Filmpje vd 8000 die was geloof ik al gepost: http://www.cnet.com.au/vi...0-Series/video/22469223p/

En een filmpje vd 6000: http://www.youtube.com/watch?v=KFPy0WNbkew

En reviews van alledrie de modellen met foto's en specs:

http://www.televisioninfo.com/d/reviews/samsung.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ghost81 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:15:
[...]

Ik heb zelf de Humax niet maar een Samsung. Bij de Samsung kun je op de decoder ook aangeven wat voor beeld hij moet versturen. Afhankelijk van wat ik daar kies kan ik wel of niet Auto-Wide kiezen op de tv.
hmmm zou het egt aan de instelling van de humax dan liggen? khad hem voorheen gewoon op auto-breed staan.. waar moet ik de humax dan op zetten? volbeeld of 16:9 of...? en waar moet de TV dan op ingesteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
roger1984 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 09:52:
Ik heb de Samsung LE40A756 aangesloten op me pc.
Via een HDMI-DVI kabel kan ik dan pc'en op me tv beeldscherm.
Nu is het zo, dat wanneer ik me tv instel om als source de pc kabel te gebruiken de tv in het begin soms tot 5 maal toe 1 seconde zwart word.
Tijdens normaal tv kijken heb ik hier totaal geen last van.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Eerder werd vermeld of ik instellingen had veranderd, maar het staat gewoon 1:1.
Kan het ook aan de HDMI-DVI kabel liggen? Het is er een van HQ.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even advies ingewonnen over televisie en denk dat ik van het weekend de LE32A656 of de LE32A756 aanschaffen...

Ik lees nu alleen op het kieskeurig forum dat er een irritante piep in kan zitten als het geluid zacht staat, iemand hier ervaring?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
2 weken geleden SAMSUNG LE40A536 gekocht, prima tv, bevalt prima voor tv kijken, ( films nog niet kunnen doen omdat me dvd speler gaar is... )

Heb er sinds 1 week een hele simpele media pc met windows xp sp3 op staan. kijk dan series via media player classic, so far so good.

Maaaarrrrr... had hem eerst via een simpele VGA kabel aangesloten, resultaat was dat de resolutie niet hoger kon als 1280 x 1024. Resultaat hiervan is dan weer dat alles ietswat uitgerekt raakt. ( 'k vind het niet zo heel erg, maar toch )

Ik dacht het probleem op te lossen door een dvi > hmdi kabel te halen bij alternate voor een tientje, dit heeft er voor gezorgt dat de resolutie nu op 1920 x 1080 kan worden ingesteld, maar zodra ik dat doe verlies ik de randen van mijn windows schermen,( oftewel de taakbalk verdwijnt bijna helemaal naar onderen, dit met alle kanten van de tv ) heb de tv al gereset, maar dat mocht niet baten.

Nog iemand ideeen om hier vanaf te komen ?

Edit: helemaal bovenstaande stuk zitten typen, vind ik opeens de optie '' alleen scannen ''

Beeld ziet er nu prima uit zonder wegvallende randen enzo.... oh well :P :9

[ Voor 13% gewijzigd door Fatal Mind op 11-02-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:37:
Waarom is er in dit topic nog nauwelijks gesproken over de aankomende 6000-7000-8000 luxia series?

Hier kun je wat foto's vinden:http://www.pocket-lint.co...f7874a05123b4c7.jpg#image

Filmpje vd 8000 die was geloof ik al gepost: http://www.cnet.com.au/vi...0-Series/video/22469223p/

Ik heb de review gelezen van de 6000 maar er wordt nog echt veel in verteld.

Wel zien ze er van buiten erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Hallo,

ik weet dat dit geen topic is voor welke tv is beter, maar ik heb even hulp nodig omdat ik zelf niet deskundig ben op het gebied van tv's, contrastratio's etc. Ik heb al wel gezocht maar ik sta voor een moeilijke keuze.

Bij mediamarkt heb ik voor 380 euro een LG 32"3000 besteld. Deze heeft grote leverproblemen (wacht nu 2 weken en 't gaat nog langer duren). Hierdoor mochten ze me ook de Samsung A 436 aanbieden.

Ik zie de Samsung heeft contr. ratio 8500:1, de LG heeft 15000:1. Dat is beter, maar maakt dat veel uit? Qua prijs is de samsung 40 euro goedkoper lees ik in de budgetguide. De vormgeving van LG vind ik mooier en in de winkel zie ik weinig verschil tussen de 2 schermen.

Kan iemand mij wat inzicht verschaffen wat (technisch) de betere keuze is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een Playstation 3 aan m'n Le40a656 hangen via HDMI.

Alleen nu doet zich het volgende voor. Als ik hem aansluit op HDM-poort 2 dan lijkt het alsof om de 10 - 20 seconden het signaal wegvalt (of resolutie) veranderd. Het beeld gaat namelijk even op zwart, er staat HDMI2 en vervolgens verschijnt het beeld weer.

Het vreemde is dat dit alleen gebeurt als ik in het menu van de PS3 zit. Wanneer ik een spel speel gebeurt het niet, dan blijft hij netjes aan.

Dit lijkt alleen zo te zijn bij HDMI poort 2 want als ik de PS3 aansluit op HDMI4 dan blijft het veel wel steady in het menu.

Bij het gebruiken van m'n macbook op HDMI 2heb ik nooit problemen gehad met het aan en uit springen van het beeld.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:22:
Zo, even advies ingewonnen over televisie en denk dat ik van het weekend de LE32A656 of de LE32A756 aanschaffen...

Ik lees nu alleen op het kieskeurig forum dat er een irritante piep in kan zitten als het geluid zacht staat, iemand hier ervaring?
Dat is tv afhankelijk, sommige hebben er wel last van andere weer niet, alhoewel ik in de shop bij beide niks gehoord heb...

Als je toch een keuze moet maken dan zou ik voor de 7-serie gaan, ik heb ze vorige week naast elkaar zien staan (met blue ray) en moet zeggen dat de kleuren toch echt levendiger zijn op de 7serie, daarnaast zie je het verschil in contrast ratio wel degelijk.

Kenners weten waarom

Verwijderd

Waarom zou je nu een tv kopen? Luxia series komen wrsch tussen maart en april uit, dan komen de prijzen vd oude modellen onder druk te staan en je kan voor een nieuwer model gaan. Die paar weekjes wachten :S

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Hmm, ik zit al een tijdje te kijken naar een Samsung LE40A656. Rond half maart verhuis ik (dan gaat als het goed is ook mijn digitale TV abbo in. Denk je dat het een goed idee zou zijn om tijdelijk een computermonitor aan mijn HTPC te hangen en te wachten tot die TV in prijs daalt? Als het prijsverschil maar een euro of 50 is dan koop ik liever eerder om plezier te hebben van een mooi apparaat, maar als het echt veel scheelt...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel de prijs zal gaan zakken maar honderden euro's zal het niet zijn denk ik, ik zou je aanraden om gewoon voor een luxia 6000 series te gaan. Dan zit je in dezelfde prijscategorie. Het verschil in beeldkwaliteit tussen een LED en CCFL scherm is erg groot met name het contrastverschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 15:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 13:17:
Waarom zou je nu een tv kopen? Luxia series komen wrsch tussen maart en april uit, dan komen de prijzen vd oude modellen onder druk te staan en je kan voor een nieuwer model gaan. Die paar weekjes wachten :S
Hmzz wil al langer een tv kopen icm een Playstation 3... En dan gewoon een tv welke ik over een half jaar/jaartje mee uit huis kan nemen als ik op mezelf ga. Geen idee wat voor een impact de nieuwe serie brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betere zwartwaarden, meer contrast en 40% minder stroom. Ook zijn de refreshrates hoger 120 hz voor de 6000/7000 en 240hz voor de 8000 serie. Moet ik wel bij zeggen dat de schermen van samsung geen dimbare ledjes hebben in groepen zoals de philips 42pfl9803 dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 22:29
Weet iemand wat de laatste firmware update voor de 5 serie doet? Kan er niets over vinden namelijk, misschien dat iemand het al geprobeerd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:32:
Betere zwartwaarden, meer contrast en 40% minder stroom. Ook zijn de refreshrates hoger 120 hz voor de 6000/7000 en 240hz voor de 8000 serie. Moet ik wel bij zeggen dat de schermen van samsung geen dimbare ledjes hebben in groepen zoals de philips 42pfl9803 dat wel heeft.
Hm raar stoppen ze daar dan mee? de le40a786 / le46a786 hebben dat wel (smart led)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Problemen bij aansluiting met dvi-hdmi worden bijna altijd opgelost, wanneer er een ander merk kabel wordt gebruikt. Probeer t ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:20
Ik heb een ouder model LCD van Samsung, de LE40R71B. Hier heb ik altijd een mediacenter op aangesloten gehad via de D-SUB VGA. Het beeld was erg goed en ik kon een resolutie van 1360x768 uitkiezen.

Nu heb ik een nieuwe mediacenter gebouwd met een moederbord met een AMD 790GX chipset. Deze heeft HDMI, DVI-D en D-SUB als uitgangen. Nu wilde ik eigenlijk overstappen op digitaal (HDMI - HDMI of DVI-D - HDMI). Ik had nog een DVI - HDMI kabel liggen en heb deze dan ook eens aangeloten.

Probleem:
Ik kan de resolutie 1360x768 niet selecteren, maximaal is 1280x720. Maar bij 1280x720 vind ik het beeld behoorlijk lelijk en zijn letters en cijfers ook behoorlijk onduidelijk. Enig idee hoe ik wel mijn ideale resolutie van 1360x768 eruit kan krijgen? Of is bij dit model TV een computer beeld over HDMI not done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:57:
[...]

Hm raar stoppen ze daar dan mee? de le40a786 / le46a786 hebben dat wel (smart led)
Wat die marketingmiepjes op ces zeggen is in ieder geval dat het om edge led lighting gaat. Hopelijk heb je gelijk want ik wil misschien zo'n luxia tv halen als de prijs een beetje te doen is en dan is alles wat het contrast beter maakt mooi meegenomen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste leden,

Graag wil ik advies voor het volgende: Nou heb ik vernomen dat wanneer je voornamelijk DVD's kijkt (HDMI), in mijn geval op de PS3, en ga gamen (HDMI), dat je het beste voor een Samsung LCD serie kunt kiezen.

Mijn kijkafstand is 3m. Mijn oog is gevallen op een 100 cm 7 serie, exacte type weet ik niet meer.
Tv aansluiting is van Digitenne.

Wat is jullie ervaring met een Samsung LCD serie m.b.t. DVD's kijken en gaming?
Welke serie zouden jullie mij aanraden? Bij voorkeur rond de 100 cm. Ik ben niet budget gebonden.

ALvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen de Samsung LE32A556 in mijn bezit. Een wat ouder model met hier en daar wat mankementen, zoals ik hier al heb gelezen. Nadat alles aangesloten was meteen maar geprobeerd een dvdtje te bekijken op de nieuwe tv, werkte prima alleen het beeld leek af en toe versneld. Iemand enig idee wat dit is? Dit zal vast wel één of andere benaming hebben. Ik heb nog geen firmware geupdate, wellicht dat het hier mee te maken heeft. Het is trouwens een PAL dvd, las op het DVD forum dat er standaard een 4 procent versnelling optreed bij PAL dvds op hd tv's...

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen de 32A756 in huis,
echt een super ding!
Ben er erg blij mee, zit alleen met 1 ding.
Zodra ik hem aanzet hoor ik een zingend storend
geluid uit t scherm komen. Het is niet hard en gaat
na 10 min weer weg. Toch lijkt mij dit niet helemaal
goed. Hebben mensen hier ook ervaring mee of ligt
het aan de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 13:05
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:37:

Hmm misschien slim voor me om op deze lijn te wachten, wanneer komen deze tv;s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze worden verwacht rond april. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe tv en ik heb even alle merken bekeken op ces en LG heeft op papier de beste tv in handen tot de zomer. Ik heb alleen nog nooit een lg gehad... Voor mensen die geinteresseerd zijn, de LH90. Die gebruikt local dimming op meer zones (240) en geen edge backlighting zoals de samsung luxia series. Maar goed zijn allebei mooie sets en ik heb geen idee hoe het met de prijzen zit. Luxia is wel ietsje dunner als ik me niet vergis en waarschijnlijk ook goedkoper aangezien local dimming led backlight technologie kostbaarder is dan edge lit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HovaCarlito
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 13:23
Ik had een LE46A786 besteld maar omdat deze niet in voorraad was, kon ik de LE46A956 voor dezelfde prijs krijgen. Ik heb nu gepoogd om de verschillen tussen de televisies te vinden maar het enige wat ik ontdekt heb is dat de 956 duurder is en een soort uitgebreider Internet-related pakket heeft. Nu is mijn vraag dus eigenlijk: is qua beeldkwaliteit de 956 hetzelfde (of beter) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:52:
Beste leden,

Graag wil ik advies voor het volgende: Nou heb ik vernomen dat wanneer je voornamelijk DVD's kijkt (HDMI), in mijn geval op de PS3, en ga gamen (HDMI), dat je het beste voor een Samsung LCD serie kunt kiezen.

Mijn kijkafstand is 3m. Mijn oog is gevallen op een 100 cm 7 serie, exacte type weet ik niet meer.

Welke serie zouden jullie mij aanraden? Bij voorkeur rond de 100 cm. Ik ben niet budget gebonden.

ALvast bedankt!
Goed, ik ben geen ervaringsdeskundige in de zin van dat ik meerdere tv's heb gehad, maar heb wel veel rond gekeken de laatste tijd en 1 gekocht. Als je niet budget gebonden ben zou ik wel voor 1 van de betere types gaan, dus de LE40A786 og de LE40A856. De eerste heeft Smart Led verlichting, de tweede niet. De tweede heeft ook schitterend beeld. Van de eerste word geschreven over inputlag wat nadelig zou zijn met gaen, maar hier mer ik echt niets van en game veel. De eerste heeft een blauw randje, de tweede een rode. De blauwe zie je bij huiskamer gebruik echt bijna niet, de rode iets meer (bij een vriend gezien). Maar beide zeer goede schermen die voor een gunstige prijs te krijgen zijn als je de kwaliteit van het beeld in acht neemt. Verwacht overigens niet te veel van je Digitenne beeld op een LCD tv. Je dvd's en games via PS3 zullen er beter uit zien dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 11-09 15:35
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:52:
Beste leden,

ALvast bedankt!
Die vraag heb ik ook. Zit zelf te twijfelen tussen de LE40A686 / 656 van Samsung en de Sony KDL-40W4500 of 4000.

Verkoper zij tegen mij dat je ivm gaming beter voor een Samsung kan gaan omdat deze een gamemode heeft, nu dacht ik altijd dat dit betekende een ander kleurweergave, maar hij gaf aan dat dit zorgt voor snellere omschakeling van wit naar zwart. Sony schijnt bij het kijken van films juist mooier te zijn. Zijn dit nu feiten of een mooi verhaal?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

ik ben op zoek naar een nieuwe LCD tv. Ik ben al uit het formaat: 52 inch gaat het worden.

Nu heerst er alleen de twijfel welk model ik zal nemen. Het gaat me dan eigenlijk om het feit dat bij de 7, 8 en 9 serie de milieuvriendelijke Touch of Color rand (bij de 8 en 9 serie voelbaar aan de achterzijde van de buitenste kunststof rand) los kan laten. ;(

Heb het issue bij diverse winkels gezien, op internet wat mensen over gehoord, etc. (maar nou vind je op internet wat dit betreft wel vaker diegenen die problemen hebben, tevreden klanten hoor je vaak minder). Daarnaast weet ik niet of dit nou onder de garantie valt? Want dit is echt het enige punt waarom ik nog geen Samsung 7, 8 of 9 heb gekocht. Want ze zijn echt supermooi, vooral de 9 serie :9~

Kortom: heeft iemand van jullie met de 7, 8 of 9 serie last van dit probleem? En/of weet of dit issue odner de garantie valt?

Ik wil liever niet naar een lichtlekkende, last van clouding hebbende W4500 hoeven over te stappen. Ik wil gewoon een Samsung! (waarvan de rand niet los laat...)

Alvast bedankt voor eventuele reacties! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:20:
Sinds een aantal dagen de Samsung LE32A556 in mijn bezit. Een wat ouder model met hier en daar wat mankementen, zoals ik hier al heb gelezen. Nadat alles aangesloten was meteen maar geprobeerd een dvdtje te bekijken op de nieuwe tv, werkte prima alleen het beeld leek af en toe versneld. Iemand enig idee wat dit is? Dit zal vast wel één of andere benaming hebben. Ik heb nog geen firmware geupdate, wellicht dat het hier mee te maken heeft. Het is trouwens een PAL dvd, las op het DVD forum dat er standaard een 4 procent versnelling optreed bij PAL dvds op hd tv's...

alvast bedankt!
Mogelijk dat filmplus aan staat. Staat in je menu bij beeld instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Afgelopen donderdag mijn LE40A686 ontvangen d:)b

Deze week maar eens kijken of ik ergens een leuke blu-ray film op de kop kan tikken :)

Zijn er nog mensen die interesse hebben in foto's van dit toestel?

[ Voor 20% gewijzigd door St03mp op 16-02-2009 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:28

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:54:
Ik heb een paar dagen de 32A756 in huis,
echt een super ding!
Ben er erg blij mee, zit alleen met 1 ding.
Zodra ik hem aanzet hoor ik een zingend storend
geluid uit t scherm komen. Het is niet hard en gaat
na 10 min weer weg. Toch lijkt mij dit niet helemaal
goed. Hebben mensen hier ook ervaring mee of ligt
het aan de instellingen?
Ik heb ook de 756, maar heb geen last van die toon.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:31:
[...]

Die vraag heb ik ook. Zit zelf te twijfelen tussen de LE40A686 / 656 van Samsung en de Sony KDL-40W4500 of 4000.

Verkoper zij tegen mij dat je ivm gaming beter voor een Samsung kan gaan omdat deze een gamemode heeft, nu dacht ik altijd dat dit betekende een ander kleurweergave, maar hij gaf aan dat dit zorgt voor snellere omschakeling van wit naar zwart. Sony schijnt bij het kijken van films juist mooier te zijn. Zijn dit nu feiten of een mooi verhaal?
Ik heb ook zitten twijfelen tussen deze twee. Ik heb er alles over gelezen, tig keer in de winkel staan vergelijken etc etc.

Uiteindelijk de Samsung gekocht omdat ik deze voor een mooie prijs mee kon nemen bij de BCC en deze twee jaar garantie heeft.

En weet je wat, volgens mij maakt het geen donder uit welke je uiteindelijk koopt. De een is ieeets beter in dit en de ander ieeettss beter in dat. Maar per saldo zijn het beide hele goede tv's.

Het mooie is dat je ze thuis niet meer naast elkaar heb staan en het dus geen donder uitmaakt naar welke prachtige tv je aan het loeren bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe Samsung LCD tv. Eerst was ik van plan een LE37A552 te kopen, maar door alle 24p problemen wil ik liever een 6 serie. Mijn voorkeur gaat uit naar een LE37A656, maar deze heeft een rode rand.

Nu zie ik ook een LE37A686, LE37A616 of LE37A626. Wat zijn (buiten de kleur) de verschillen, ik kan ze niet ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik weet niet of deze vraag al eens voorbij is gekomen, maar ik heb een Samsung LE32A457 en hij bevalt prima, op 1 puntje na.

Als ik van kanaal wil wisselen, en ik druk op de toets voor 1 kanaal omhoog of omlaag, dan wacht de tv 1 a 1,5 seconde voor hij overspringt. Hebben meer mensen dit gemerkt of ligt dit aan mijn tv?

Als ik overigens door blijf zappen nadat hij eenmaal van kanaal is verwisseld werkt het wel. Totdat ik weer 10 seconden blijf hangen bij een kanaal, dan begint het weer van voor af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
De keus maar gemaakt, ik heb een LE40A656 aangeschaft, zo maar eens aansluiten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
steefje schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:31:
[...]

Een mooi verhaal dus. De meeste mensen gebruiken de game-mode niet, omdat het beeld er minder mooi door wordt. De inputlag vermindert wel, maar dat is voornamelijk merkbaar bij de led lcd's. De inputlag is overigens niet te zien hoor. Je kan het merken als je ineens vaker gekilled wordt in online shooters, doordat de tv de beelden iets later laat zien.
De inputlag van Sony is overigens niet eens meetbaar, maar ik weet niet meer welk type dat was.

Wil je gaan gamen op je tv? Neem de xbox/ps3 mee naar de winkel en ga gamen en vergelijk. Hetzelfde geldt voor films/dvd's.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 16-02-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:20
MiramarVTM schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:04:
Als ik van kanaal wil wisselen, en ik druk op de toets voor 1 kanaal omhoog of omlaag, dan wacht de tv 1 a 1,5 seconde voor hij overspringt. Hebben meer mensen dit gemerkt of ligt dit aan mijn tv?
Ik neem aan dat je gebruik maakt van analoge TV en niet van digitale TV via een ontvanger (wat overigens wel aan te raden is).

Je zou eens kunnen proberen de zap snelheid aan te passen in het service menu. In de openings post staat aangegeven hoe je het service menu in kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ferry34 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:48:
[...]

Een mooi verhaal dus. De meeste mensen gebruiken de game-mode niet, omdat het beeld er minder mooi door wordt. De inputlag vermindert wel, maar dat is voornamelijk merkbaar bij de led lcd's. De inputlag is overigens niet te zien hoor. Je kan het merken als je ineens vaker gekilled wordt in online shooters, doordat de tv de beelden iets later laat zien.
De inputlag van Sony is overigens niet eens meetbaar, maar ik weet niet meer welk type dat was.

Wil je gaan gamen op je tv? Neem de xbox/ps3 mee naar de winkel en ga gamen en vergelijk. Hetzelfde geldt voor films/dvd's.
Ze zien me al aankomen in de MediaMarkt:) Is ook altijd lastig vergelijken wanneer die tv's op winkelstand staat. Maar iig bedankt voor de bevestiging van mijn gevoel

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zojuist nog eens contact gehad met Redcoon.

De 9 serie wordt voorlopg niet geleverd. Op zijn vroegst eind maart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:30
WouterHelm schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:37:
[...]

Ik neem aan dat je gebruik maakt van analoge TV en niet van digitale TV via een ontvanger (wat overigens wel aan te raden is).

Je zou eens kunnen proberen de zap snelheid aan te passen in het service menu. In de openings post staat aangegeven hoe je het service menu in kunt komen.
Ik heb op deze tv inderdaad analoge TV. Ik ben in het service menu geweest, en heb de zapsnelheid naar beneden gesteld, het probleem is er helaas nog steeds.

Het is me nu ook opgevallen dat dit probleem alleen maar voorkomt als er onder in beeld komt te staan welk programma op dat moment bezig is (The simpsons of eigen huis & tuin o.i.d.) Als ik dan op programma omhoog duw, verdwijnt die tekst, en 1 seconde later springt hij over.

Ik zou er dus waarschijnlijk al mee geholpen zijn als ik die programma info uit zou kunnen schakelen in het service menu. Iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:23

Bever!

3

Waarschijnlijk half maart de nieuwe serie in de shops!

• Ferry34
steefje schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:19:
[...]

Ze zien me al aankomen in de MediaMarkt:) Is ook altijd lastig vergelijken wanneer die tv's op winkelstand staat. Maar iig bedankt voor de bevestiging van mijn gevoel
Toch is het testen van een hdtv heel belangrijk, want er zijn soms toch behoorlijke verschillen tussen tv's.

Als je het van te voren meldt, zal de winkel heus wel toestaan dat je je xbox meeneemt en gaat testen.
Ikzelf heb dit 2 keer gedaan bij verschillende winkels en de uitkomst was zeer zeer verrassend. Ik ging naar huis met een toestel die ik daarvoor nevernooit zou kopen, door de dingen die ik in eerste instantie op internet van iedereen las.

Je koopt toch ook geen auto of scooter zonder proefrit? Het kijken naar demo's op tv's die op shopstand staat is in ieder geval nutteloos ;)
Bovendien trekt het testen met je xbox echt veel kijkers, echt lachen is dat!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met die judder? Heb je daar ook last van als je een hd-serie/film vanaf je pc speelt via hdmi, of alleen met blu ray of dvd spelers?

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
oke ik blijf twijfelen.. tussen de LE40A786 (met led verlichting), de LE40A756 en de SONY 40W4500
allemaal schijnen ze vertraging te hebben qua beeld met gamen, de een wat meer dan de ander..
de sony heeft 8ms en de samsung 4ms
de sony heeft beperkt DLNA, de samsung ook met video (avi)
LED is veller maar weer trager met gamen.. ?
en wie heeft er een 8 bits panel en een 10 bits panel ??
iemand advies ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ferry34 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:00:
[...]

Toch is het testen van een hdtv heel belangrijk, want er zijn soms toch behoorlijke verschillen tussen tv's.

Als je het van te voren meldt, zal de winkel heus wel toestaan dat je je xbox meeneemt en gaat testen.
Ikzelf heb dit 2 keer gedaan bij verschillende winkels en de uitkomst was zeer zeer verrassend. Ik ging naar huis met een toestel die ik daarvoor nevernooit zou kopen, door de dingen die ik in eerste instantie op internet van iedereen las.

Je koopt toch ook geen auto of scooter zonder proefrit? Het kijken naar demo's op tv's die op shopstand staat is in ieder geval nutteloos ;)
Bovendien trekt het testen met je xbox echt veel kijkers, echt lachen is dat!
Sorry maar ik moet er niet aan denken om daar als een debiel in een winkel te lopen gamen. :)

Is er ergens een tabel op internet te vinden met de Samsung modellen die LED technology hebben? Ik kan het per stuk opzoeken maar een complete tabel zou handig zijn. De OP van dit topic is daarvoor te gedateerd ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zag hem ook. Volgens mij een 5 serie?

edit: 551 dus..oud bagger ding :/

[ Voor 8% gewijzigd door Jpjedi op 20-02-2009 07:26 . Reden: type gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:51
Ik heb nog een LE23 nogwat, weet ff niet de precieze naam, maar zonder hdmi aansluitingen. Zelf heb ik nu de LE26A330 gekocht bij de Wehkamp om te gebruiken als monitor bij mijn xbox360, pc en ps3. Maar ik wil dus de oude LE23 verkopen. Kan iemand mij een indicatie geven wat dit toestel nog zou moeten opbrengen? Het is verder een prima scherm, en niks geen krassen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Redcoon heeft weer een aantal modellen online staan.

Nu wil ik de TV gebruiken voor HD films (1080P dus geen judder!) en voor gaming.

De volgende tv`s passen in budget:

LE46A956
LE52A856
LE52A756

Alle drie hebben ze 100hz dus dat zit wel snor. De 956 heeft in ieder geval niet dat lelijke rode randje (persoonlijk).

Verder zit het grote verschil in dat de 956 dus die LED smartlightning en dat schijnt het net niet te zijn tov LED backlightning.

Ik zou zelf kiezen voor de 856 omdat die groter is dan de 46", genoeg te bieden heeft en lekker plat is.

Zijn er nog punten waar ik overeen kijk bij deze denkwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:30:
Redcoon heeft weer een aantal modellen online staan.

Nu wil ik de TV gebruiken voor HD films (1080P dus geen judder!) en voor gaming.

De volgende tv`s passen in budget:

LE46A956
LE52A856
LE52A756

Alle drie hebben ze 100hz dus dat zit wel snor. De 956 heeft in ieder geval niet dat lelijke rode randje (persoonlijk).

Verder zit het grote verschil in dat de 956 dus die LED smartlightning en dat schijnt het net niet te zijn tov LED backlightning.

Ik zou zelf kiezen voor de 856 omdat die groter is dan de 46", genoeg te bieden heeft en lekker plat is.

Zijn er nog punten waar ik overeen kijk bij deze denkwijze?
Eh, Led smartlighting is toch gewoon een led backlight die in afzonderlijke delen van het beeld kan worden uitgezet en juist voor een bijzonder goed contrast zorgen?!

Judder: de meeste hdtv's doen een 4-3 pulldown en de één doet dit beter dan de ander. De duurdere hdtv's doen een echte 24p weergave op 24/48/72/96 of misschien wle 120 hz en die geven het minste judder. Ik heb de laatste modellen van Samsung niet echt gevolgd, dus de anderen hier moeten daar maar iets over vertellen.
Overigens doet mijn tv ook een 4-3 pulldown en ik zie geen judder, behalve de judder die in het beeld hoort te zitten (het filmische karakter hè ;) )

Vaak is de 100hz bij Samsung een functie waarbij er tussen de 50hz beelden een tussenframe wordt berekend door de tv. Dit beeld wordt dus door de tv bedacht en kan het beeld vloeiender maken.

Het beste is natuurlijk om dit te gaan bekijken in de winkel, dat moet je sowieso doen. Ik heb sterk de indruk dat je je nogal laat leiden door de specs. Ga de tv's in reallife testen!
Persoonlijk zou ik wèl een led lcd nemen, de beeldkwaliteit is in mijn ogen veel beter dan welke backlight lcd dan ook. Een led lcd maakt korte metten hiermee, zelfs van de nieuwste philips aurea.
Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 04:29:
[...]

Sorry maar ik moet er niet aan denken om daar als een debiel in een winkel te lopen gamen. :)
Waarom niet? Ik gebruik mn tv alleen voornamelijk voor gaming en verder voor blu-ray/hd-dvd en pc. Dus ben ik naar 2 winkels gegaan en heb daar uitgebreid getest en gegamed.
Toen ik ging zitten, waren er bijzonder weinig mensen in de winkel, maar toen ik begon te gamen werd het heel druk. Er kwamen zeker 10 man naar binnen lopen om te zien wat er gebeurde. De verkopers waren verrast en blij ;)

Er zitten echt behoorlijke verschillen tussen verschillende hdtv's en ik lees bijzonder vaak van mensen die niet hebben getest en erg ontevreden zijn over het beeld, terwijl dit meteen aan het licht zou zijn gekomen als ze ff hadden getest.

Het is onmogelijk een hdtv te kopen op specs. Het met de armen over elkaar gaan kijken naar de demo's zonder ook maar 1 instelling te wijzigen heeft ook geen zin.

Nu zal je geen miskoop doen wanneer je een moderne hdtv koopt wanneer het geen budget tv is (dat zijn deze toestellen zeker niet), maar er zitten gewoon verschillen in beeldkwaliteit. Maar misschien dat er mensen zijn die je met deze modellen verder kunnen helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:37:
[...]

Eh, Led smartlighting is toch gewoon een led backlight die in afzonderlijke delen van het beeld kan worden uitgezet en juist voor een bijzonder goed contrast zorgen?!

Judder: de meeste hdtv's doen een 4-3 pulldown en de één doet dit beter dan de ander. De duurdere hdtv's doen een echte 24p weergave op 24/48/72/96 of misschien wle 120 hz en die geven het minste judder. Ik heb de laatste modellen van Samsung niet echt gevolgd, dus de anderen hier moeten daar maar iets over vertellen.
Overigens doet mijn tv ook een 4-3 pulldown en ik zie geen judder, behalve de judder die in het beeld hoort te zitten (het filmische karakter hè ;) )

Vaak is de 100hz bij Samsung een functie waarbij er tussen de 50hz beelden een tussenframe wordt berekend door de tv. Dit beeld wordt dus door de tv bedacht en kan het beeld vloeiender maken.

Het beste is natuurlijk om dit te gaan bekijken in de winkel, dat moet je sowieso doen. Ik heb sterk de indruk dat je je nogal laat leiden door de specs. Ga de tv's in reallife testen!
Persoonlijk zou ik wèl een led lcd nemen, de beeldkwaliteit is in mijn ogen veel beter dan welke backlight lcd dan ook.
Ik zou best willen gaan kijken maar ik woon in India ;) En hier staat de 5 serie nog in de winkel die ik ook heb. Echter de judder is gewoon echt erg en belachelijk en daarom is deze reeds verkocht.

Specs en ervaringen zoals in dit topic zijn mijn belangrijkste bron waarop ik de tv zal selecteren. Op het AVforum zijn ze niet enthousiast over de 956 aangezien het geen "echte" led tv zou zijn. Nu moet je de meningen op dat forum altijd met een korreltje zout nemen en daarom wil ik een beetje nuchter discussiëren over die techniek. Zoals hier al eerder in het topic is geopperd, lijkt die 956 een marketing paradepaardje.

Voordeel van die LED techniek is wel dat je minder blacklight bleading hebt, dit was ook redelijk aanwezig op mijn LA40M81B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:50:
[...]

Ik zou best willen gaan kijken maar ik woon in India ;) En hier staat de 5 serie nog in de winkel die ik ook heb. Echter de judder is gewoon echt erg en belachelijk en daarom is deze reeds verkocht.

Specs en ervaringen zoals in dit topic zijn mijn belangrijkste bron waarop ik de tv zal selecteren. Op het AVforum zijn ze niet enthousiast over de 956 aangezien het geen "echte" led tv zou zijn. Nu moet je de meningen op dat forum altijd met een korreltje zout nemen en daarom wil ik een beetje nuchter discussiëren over die techniek. Zoals hier al eerder in het topic is geopperd, lijkt die 956 een marketing paradepaardje.

Voordeel van die LED techniek is wel dat je minder blacklight bleading hebt, dit was ook redelijk aanwezig op mijn LA40M81B.
Ah, in India zal het lastiger zijn om te vergelijken ja! Dan zal je af moeten gaan op reviews. Probeer s wat test sites te raadplegen zoals cnet.com of hdtvtest.co.uk

Toch ligt het probleem van de judder vaak aan de afspeelapparatuur. Dat wil zeggen: als je op een hdtv die een pulldown doet een ps3 aansluit om er een blu-ray op te gaan kijken en de instelling van de ps3 staat op 24p, dan klagen veel mensen over de judder.
Zet je echter de ps3 op 50-60hz dan is de judder vaak verdwenen.

Kijk ook ff op de samsung site over de ledtechniek.
Het overgrote voordeel aan led backlight is dat de backlight dus plaatselijk kan worden gedimd en daardoor is het contrast vele malen hoger dan die van een gewone backlight lcd, die dit niet kan.
Daarom is het contrast van een plasma ook zo hoog, iedere pixel wordt apart aan/uit gezet.

Het zou me verbazen als een led lcd nog backlight bleeding zou hebben, omdat de backlight helemaal uitgezet kan worden en er dus helmaal geen licht is.
De 40M8 serie was dan ook een waardeloze tv (sorry hoor, maar ik vond de beeldkwaliteit bijzonder matig en de onscherpte bij bewegende beelden was schokkend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:01:
[...]

Ah, in India zal het lastiger zijn om te vergelijken ja! Dan zal je af moeten gaan op reviews. Probeer s wat test sites te raadplegen zoals cnet.com of hdtvtest.co.uk

Toch ligt het probleem van de judder vaak aan de afspeelapparatuur. Dat wil zeggen: als je op een hdtv die een pulldown doet een ps3 aansluit om er een blu-ray op te gaan kijken en de instelling van de ps3 staat op 24p, dan klagen veel mensen over de judder.
Zet je echter de ps3 op 50-60hz dan is de judder vaak verdwenen.

Kijk ook ff op de samsung site over de ledtechniek.
Het overgrote voordeel aan led backlight is dat de backlight dus plaatselijk kan worden gedimd en daardoor is het contrast vele malen hoger dan die van een gewone backlight lcd, die dit niet kan.
Daarom is het contrast van een plasma ook zo hoog, iedere pixel wordt apart aan/uit gezet.

Het zou me verbazen als een led lcd nog backlight bleeding zou hebben, omdat de backlight helemaal uitgezet kan worden en er dus helmaal geen licht is.
De 40M8 serie was dan ook een waardeloze tv (sorry hoor, maar ik vond de beeldkwaliteit bijzonder matig en de onscherpte bij bewegende beelden was schokkend).
Ach de LE46A956 scoort overal goed en heeft eigenlijk net als de andere LCD`s ook last van inputlag maar dat is te overzien. Ik heb deze daarom besteld zojuist. :9

Die M81 is inderdaad bagger. Die heb ik gelukkig goed kunnen verkopen. :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:35:
[...]

Ach de LE46A956 scoort overal goed en heeft eigenlijk net als de andere LCD`s ook last van inputlag maar dat is te overzien. Ik heb deze daarom besteld zojuist. :9

Die M81 is inderdaad bagger. Die heb ik gelukkig goed kunnen verkopen. :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Graag gedaan.

Overigens: tegenwoordig heeft iedereen het maar over inputlag en verbinden ze werkelijk ieder probleem hieraan. Vaak wordt gewoon de ghosting bedoeld en die is op iedere lcd behoorlijk in vergelijking met de plasma's. Dat is iets waar ik heel gevoelig voor ben.

Inputlag wil alleen zeggen dat door de beeldverwerking in de tv, het een aantal miliseconden extra duurt voordat de actie die jij doet (denk aan vuren met je controller van de xbox) daadwerkelijk op het beeld ziet.

Dit is echter zo miniem dat jij dit nooit kan zien! Je kan dit alleen merken als je online shooters speelt en je ineens vaker wordt neergeschoten/verslagen dan anders.
Zo goed als iedere tv heeft last van inputlag, maar de led lcd's meer en dat is waarschijnlijk door de complexe local dimming van de leds.
Echter: wanneer je bijv de xbox op een bepaalde hdmi (ik dacht hdmi2 bij samsung) gebruikt, wordt de inputlag gereduceerd tot het niveau van iedere gewone hdtv.
Ook de game-mode doet dit, maar dan heb je minder tot geen beeldinstellingen die je kunt gebruiken.

Ik zal s kijken in welke test ik dat heb gelezen.
Gevonden

HD Console Gaming
Regardless of whether [Smart LED] and/ or [100Hz Motion Plus] were engaged or not, the input lag we measured on the Samsung LE55A956 was typically 60ms. This amount can be halved to a more palatable 30ms via one of these 3 methods:

Switching [Entertainment Mode] to “Game“. Unfortunately in this mode all the picture control settings are fixed, so you’ll have to put up with an overbright and oversharpened image.

Connecting your game console through the VGA port which seems to bypass most picture processing circuits thereby lowering input lag. Some key picture adjustment controls such as [Sharpness], [Colour] and [100Hz Motion Plus] will be greyed-out and unavailable in PC/ VGA mode.

If your game console lacks VGA output, the same effect can be achieved by connecting it to the [HDMI 2] port, and then labelling the input as [PC].

An input lag of 30ms is – truth be told – higher than the Sharps and the Sonys we’ve reviewed, but it’s far from being the worst we’ve seen. Whether or not your gaming performance will be affected depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game.
(einde quote)

http://www.hdtvtest.co.uk...-le55a956-20081106134.htm

Persoonlijk zou ik voor de hdmi2 connectie gaan, omdat je alleen dan alle beeldinstellingen dan nog gewoon kunt veranderen naar je eigen smaak, zoals scherpte, kleur, contrast etc . Ik heb de tv niet natuurlijk, dus ik moet ook maar uitgaan van wat ik lees.

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 21-02-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Heb sinds gisteren ook de LE40A786.
Toestel heeft positive punten. (24p 1080p werkt goed, geen combing!, motion flow werkt goed, kleurovergangen zijn mooi, contrast is erg hoog)

Maar momenteel vallen me ook wat negatieve punten op. (Van zeer naar minder storend)

* Het is ondanks LED techniek toch overduidelijk een LCD scherm. Zit je een beetje buiten de optimale kijkpositie heb je direct kleurafwijkingen en zwart is niet meer zwart maar grijs. Dit viel helaas niet op in de winkel....
* Upscaler is nogal matig om het netjes uit te drukken. (Bij de Pana TH-42PZ85 denk je bij SDTV via de dreambox af en toe dat je naar HD materiaal kijkt. Bij de samsung is hier spijtig genoeg geen twijfel over mogelijk, vooral het deinterlacen is slecht)
* Overscan is niet in te stellen(!) (behalve bij HDMI, en daar kan ie ook alleen maar aan of uit)
* RGB Scart ingang wijken de kleuren extreem af.
* S-VIDEO werkt niet via scart. Alleen via aansluiting op zijkant.

Paar puntjes die mij niet uitmaken maar wellicht toch het vermelden waard zijn.
* Analoge tuner is onder de maat.
* Speakers zijn slecht. (lowbudget lcd / 10euro pcspeaker nivo)

Mja, dan nu de milion dollar question:

Is iemand erachter hoe je via het service menu de overscanning kan aanpassen?

Is mijn enigste hoop om toch nog een beetje fatsoendelijk SD materiaal te kunnen bekijken....

[ Voor 38% gewijzigd door KBDE op 22-02-2009 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Op wat voor source zou jij de overscan willen uitschakelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 09-09 09:44
Ferry34 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:39:
Op wat voor source zou jij de overscan willen uitschakelen dan?
Op elke willekeurige source.
Maar het voornaamste is momenteel de via scart aangesloten reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb sinds van de week een LE40A656.
Mooie TV met een hoop waar voor je geld.

Ik heb het scherm ingesteld via de volgende link:

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

Op zich werkt het wel goed, de kleuren zijn wel mooier dan wanneer je alles op standaard instelt maar ik vind 1 ding storend.
Het zwart is namelijk erg zwart, er is bijna geen contrast in te zien en dat terwijl contrast al op 95 staat in het menu. Wanneer ik de helderheid wat omhoog schroef dan wordt het zwart wel wat lichten maar ook de andere kleuren en dat wilde ik nou eigenlijk niet.

Iemand een tip waarmee hij dit probleem heeft getackeld of een overzicht van de instellingen misschien zodat ik die eens kan uitproberen.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die ook weet of die rode rand uit te zetten is bij een LE40A856 of zit dat standaard in de omlijsting?
Ik irriteer me vreselijk aan die rode rand, bij mij moet een tv echt zwart zijn..

Tevens heeft de LE40A856 een ethernet aansluiting, is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een tv guide daarop te openen vanaf internet? Hier in Lochem is nog geen digitale tv te ontvangen, vandaar de tv guide..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Settler schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:43:
Iemand die ook weet of die rode rand uit te zetten is bij een LE40A856 of zit dat standaard in de omlijsting?
Ik irriteer me vreselijk aan die rode rand, bij mij moet een tv echt zwart zijn..

Tevens heeft de LE40A856 een ethernet aansluiting, is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een tv guide daarop te openen vanaf internet? Hier in Lochem is nog geen digitale tv te ontvangen, vandaar de tv guide..
Een van de redenen dat ik voor de 9-serie ben gegaan. Rood kan echt niet in mijn huiskamer, als ik me er al niet enorm durk om maak dan is het mijn vrouw wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

Sinds gister de le46a686. Beeld is prima en ben er zeer tevreden over. Er is echter 1 hele grote maar en dat is de kwaliteit met voetbal uitzendingen.Om de spelers heen is het beeld heel wazig vooral in de shots waarbij er redeijke gedeelte van het veld zichtbaar is. Ingezoomd is de kwaliteit wel goed maar daarbuiten is het dus echt wazig om de spelers. Al wat met de instellingen zitten spelen maar krijg dit niet weg. Iemand nog goede tips?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkelmil2010
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 14:46
Jpjedi schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:47:
Zojuist nog eens contact gehad met Redcoon.

De 9 serie wordt voorlopg niet geleverd. Op zijn vroegst eind maart. 8)7
Deze week hebben ze mijn 55a956 (wel niet bij redcoon), geleverd, en ik heb hem besteld op 6 januari,
ze vertelden ook dat hij druppelsgewijs binnenkomt.

(wél zéér tevreden over, hd is fantastisch, gewoon kabelsignaal is wel niet overdreven)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik ben aan het nadenken over een Samsung LE40A656 of LE46A656.

Echter lees ik dat er nogal wat lipsync problemen zijn. Ik heb een HDMI versteker:

PS3 (HDMI) -> Sony STR-DG720 (HDMI) -> LCD TV. Heb je hier dan last van?

Of heb je er alleen last van als je:

PS3 (HDMI) -> LCD TV en
PS3 (Optical) -> Versterker hebt?

Is wel belangrijk, om te weten i.v.m. mijn HTPC die met een HDMI naar de LCD TV werkt, en een Optical naar mijn versterker (Sony STR-DG720).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb mn PS3 en 360 rechtstreeks via HDMI op mn LE40A756 en ik merk helemaal niets. Ik speel echter niet zoveel shooters, maar genoeg games om te kunnen bepalen dat het allemaal wel losloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu inmiddels al 8 weken te wachten op de LE46A786, echter zeggen ze steeds dat ze niet weten wanneer samsung weer nieuwe schermen binnen krijgt. :'( Heeft iemand dit toestel nog wel ergens op vooraard gezien, ik wacht inmiddels bij plasmavisie veel te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
Ik twyfelde ook tussen de 40 en de 46inch,het werd de 46uitvoering.GEEN SPYT!!!!
Ik heb ook een sony receiver en ik heb hem via optical aangesloten.
In het menu van mn sony kan ik een delay aanvinken,geen lipsyncprobleem meer.even in je menu kijken van de receiver.
Jumpman schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:46:
Ik ben aan het nadenken over een Samsung LE40A656 of LE46A656.

Echter lees ik dat er nogal wat lipsync problemen zijn. Ik heb een HDMI versteker:

PS3 (HDMI) -> Sony STR-DG720 (HDMI) -> LCD TV. Heb je hier dan last van?

Of heb je er alleen last van als je:

PS3 (HDMI) -> LCD TV en
PS3 (Optical) -> Versterker hebt?

Is wel belangrijk, om te weten i.v.m. mijn HTPC die met een HDMI naar de LCD TV werkt, en een Optical naar mijn versterker (Sony STR-DG720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Die rode rand is maar heet licht te zien. Mijn oom heeft ook zo'n scherm en het viel me pas op dat er een rode omlijsting was toen ik zelf naar een lcd ging zoeken en erachter kwam dat meeste samsungs een rode omlijsting heeft. Als je er op let dan zie je het wel maar verder kan je het alleen goed zien als je er boven op staat. Ik heb zelf de 786 gekozen deze heeft een blauwe omlijsting. Ben heel erg tevreden. Bij Film1 HD eerst last van combing maar nu al 2 weken niets meer van gezien. blijkbaar toch met de zender te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Zojuist de 40A656 besteld bij Redcon ben erg benieuwd. Zat lang te twijfelen tussen de Sony KDL-40W4500, maar vanwege de lastige levertijden en de zeer scherpe prijs toch voor de Samsung gekozen. Op Tweakers lees ik dat er gebruik wordt gemaakt van het programma Spyder om de tv te kalibreren. Zijn er meer mensen die dit programma gebruiken hiervoor of stelt iedereen zijn/haar tv handmatig af.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

steefje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:18:
Zojuist de 40A656 besteld bij Redcon ben erg benieuwd. Zat lang te twijfelen tussen de Sony KDL-40W4500, maar vanwege de lastige levertijden en de zeer scherpe prijs toch voor de Samsung gekozen. Op Tweakers lees ik dat er gebruik wordt gemaakt van het programma Spyder om de tv te kalibreren. Zijn er meer mensen die dit programma gebruiken hiervoor of stelt iedereen zijn/haar tv handmatig af.
Spyder is geen programma, althans, niet alleen: daar hoort ook nog een stukje hardware bij, een kleurmeter die je tegen je scherm hangt en die, in samenwerking met de software, gebruikt kan worden voor een calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Laatst online: 19-08 16:50
steefje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:18:
Zojuist de 40A656 besteld bij Redcon ben erg benieuwd.
Tip bij de Saturn koop je dit model voor 820,- met de huidige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Bij Redcon was hij maar 815, alleen online. Nadeel is dat zij zo een minder fijn vervoersbedrijf hebben, GLS en RITMO voor grote pakketen, dus moet ik even geduld hebben:(

Ik zal binnenkort wel even een userreview plaatsen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 13:30

De rode omlijsting is eigenlijk een een stukje folie die achter de rand van het kader zit. Bij het TV-kijken is dit niet storend. De netwerkaansluiting kan je gebruiken om verbinding te maken met een DLNA-server in je thuisnetwerk. Op deze server kan je dan foto's, mp3's of DivX films aanbieden aan je tv die deze dan afspeelt.
Ik heb nog geen RSS reader of TV-gids online kunnen raadplegen via de TV. Wat wel mogelijk is (niet 100% zeker) is de tv-gids bekijken die meegezonden wordt bij DVB-C of DVB-T. Aangezien ik deze mogelijkheden iet heb kan ik ze ook niet testen. Ik heb wel nog niet de laatste firmware update gedaan.

Verder wel prettige TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 09-09 07:10
paulgielens schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:01:
[...]

Tip bij de Saturn koop je dit model voor 820,- met de huidige actie.
Vergelijkbaar met de laagste prijs in de pricewatch, dit doet me toch twijfelen of ik al dan niet tot aankoop moet overgaan van een LE40A656 bij Saturn in Grunnnn.
Vraag me ook af of de prijs nog gaat dalen gezien het feit dat de nieuwe series er aankomen en deze tv misschien op niet al te lange termijn helemaal niet meer gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe presteren de samsung LED LCD's met gamen en met snel bewegende beelden.
Blijven deze scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
GRUMBLER schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:53:
Vraag me ook af of de prijs nog gaat dalen gezien het feit dat de nieuwe series er aankomen en deze tv misschien op niet al te lange termijn helemaal niet meer gemaakt gaat worden.
Dat heb ik me ook afgevraagd. Denk dat ze uiteindelijk zakken naar het prijspunt van de huidige 5-serie, maar hoe snel dit zal gaan? Vergeet niet dat in een half jaartje deze modellen van 1600 naar ~800 zijn gegaan. Sterkste daling hebben we wel gehad zou je denken.

Initieel had ik dit model in bestelling bij een webshop, maar voor deze prijs en garantie mogelijkheden snel afgezegd. Nadat ik de instellingen zoals vermeld in dit topic heb doorgevoerd heb je toch echt wel een schitterende beeldkwaliteit voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een witte TV welke niet al te groot is.

Mijn oog is gevallen op een LE-22A455 welke erg aantrekkelijk lijkt te zijn.

Hij heeft alleen geen:

- 100Hz
- 1 HDMI

Zou dit een reden zijn om hem niet aan te schaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:19

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:01:
Ik wil een witte TV welke niet al te groot is.

Mijn oog is gevallen op een LE-22A455 welke erg aantrekkelijk lijkt te zijn.

Hij heeft alleen geen:

- 100Hz
- 1 HDMI

Zou dit een reden zijn om hem niet aan te schaffen ?
absoluut niet, met zo'n schermformaat ga je (neem ik aan) toch geen dvd speler + recorder + blu ray speler + media player aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE40A656. Nu wil ik eigenlijk ook de homecinema HTA 100 CT erbij kopen. Staat er mooi bij. Ik zie dat deze ook een USB aansluting heeft. Kan je dan ook je iPod hierop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

der_roedie schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:23:
Ik heb sinds van de week een LE40A656.
Mooie TV met een hoop waar voor je geld.

Ik heb het scherm ingesteld via de volgende link:

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

Op zich werkt het wel goed, de kleuren zijn wel mooier dan wanneer je alles op standaard instelt maar ik vind 1 ding storend.
Het zwart is namelijk erg zwart, er is bijna geen contrast in te zien en dat terwijl contrast al op 95 staat in het menu. Wanneer ik de helderheid wat omhoog schroef dan wordt het zwart wel wat lichten maar ook de andere kleuren en dat wilde ik nou eigenlijk niet.

Iemand een tip waarmee hij dit probleem heeft getackeld of een overzicht van de instellingen misschien zodat ik die eens kan uitproberen.
Is dit de beste manier om de LE40A656 te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

het geeft je een goede indicatie, maar uiteindelijk is elk scherm anders, is elke kamer anders en kun je het zo dus nooit optimaal doen. Wil je het echt goed doen dan heb je extra hardware nodig, zoals een spyder, die de kleuren meet. Dan moet je dat ook nog rond de 2 maanden weer herhalen omdat kleuren in de loop van tijd veranderen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-07 12:54
Ik ben geïnteresseerd in de LE46A756, dit komt voornamelijk door de DLNA-functionaliteit.

Ik heb hier echter nog een paar vraagjes over, namelijk:
- Wat voor ervaringen zijn er met het afspelen van divx/xvid vanaf een NAS?
- Welke bestandsformaten worden er precies ondersteund? (bv WMVHD, MKV, ,VOB en/of ISO?
- Is er ook ondersteuning voor ondertiteling vanaf het NAS? (srt/sub/idx)
- Verschil in beeldkwaliteit vergeleken met het streamen met een xbox360?

Verwijderd

Odysseus253 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:57:
[...]

absoluut niet, met zo'n schermformaat ga je (neem ik aan) toch geen dvd speler + recorder + blu ray speler + media player aansluiten.
Tja, ik hoef heen TV van 1m x 1m in een kleine ruimte bijvoorbeeld... dus waarom zou ik dat alles niet aan willen sluiten ?

Wat heeft schermformaat met de devices te maken ? Meer met de ruimte waar hij in past... ik zie al genoeg huishoudens welke het licht 's avonds vergeten aan te doen omdat het scherm zo groot is en veel licht geeft :D

Maar HMDI is dus niet te splitten ofzo, dat is wel jammer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:53:
[...]
Een kastje met bijv. 4 HDMI-ingangen en 1 uitgang is geen probleem hoor. Prik je dan gewoon 4 devices in, je kiest met een knopje (of remote) welke HDMI ingang je wilt gebruiken en je hebt beeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 00:53:
[...]

Kan wel, maar dan moet je een HDMI switch kopen.. Kosten ook niet zoveel meer op marktplaats/ebay/allekabels.nl/conrad

*iets te laat, nouja*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 01:27 ]

• Scare360
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:51:
Is dit de beste manier om de LE40A656 te calibreren?
Zeker niet. Met de xbox360 aangelsoten met component geeft dit hele andere kleuren dan bijvoorbeeld met vga.

• sh4dow
paulgielens schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:46:
Zeker niet. Met de xbox360 aangelsoten met component geeft dit hele andere kleuren dan bijvoorbeeld met vga.
Ik heb de instellingen van die site ook gebruikt en ik moet zeggen dat het beeld wel een stuk beter is. Ik heb nu de xbox360 nog via scart aangesloten (hdmikabel komt eraan..) en ik moet in alle games de brightness toch opschroeven. Welke instellingen heb jij gebruikt ?

• Scare360
Component en dan de site instellingen. Backlight op 5 in een dondere kamer.

[ Voor 85% gewijzigd door Scare360 op 26-02-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sh4dow schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:57:
[...]

Ik heb de instellingen van die site ook gebruikt en ik moet zeggen dat het beeld wel een stuk beter is. Ik heb nu de xbox360 nog via scart aangesloten (hdmikabel komt eraan..) en ik moet in alle games de brightness toch opschroeven. Welke instellingen heb jij gebruikt ?
Bij verschillende apparaten gebruik je vaak verschillende beeldinstellingen. Dit geldt in ieder geval tussen sources waar SD en HD wordt afgespeeld.
De sharpness bij HD moet bijvoorbeeld lager zijn dan bij SD, omdat HD al scherp is. Het kleurverschil tussen een xbox op componenten en vga is ook fors.

Je hebt dus sowieso 2 verschillende settings. Ik neem aan dat je tv de instellingen per source opslaat.

Een xbox op scart aansluiten op een full hdtv heeft natuurlijk helemaal geen zin. Ik persoonlijk zou nog niet eens de moeite doen om het beeld te veranderen, laat staan dat ik het aan zou sluiten.

Een hdmi kost 10 euro en die zou ik meteen gaan halen. Daarna neem je settings over van goede reviewers en ga je kijken of je het beeld nog mooier kan krijgen naar jouw persoonlijke smaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 27-02-2009 16:57 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.