Jpjedi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:35:
[...]
Ach de LE46A956 scoort overal goed en heeft eigenlijk net als de andere LCD`s ook last van inputlag maar dat is te overzien. Ik heb deze daarom besteld zojuist.
Die M81 is inderdaad bagger. Die heb ik gelukkig goed kunnen verkopen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Graag gedaan.
Overigens: tegenwoordig heeft iedereen het maar over inputlag en verbinden ze werkelijk ieder probleem hieraan. Vaak wordt gewoon de ghosting bedoeld en die is op iedere lcd behoorlijk in vergelijking met de plasma's. Dat is iets waar ik heel gevoelig voor ben.
Inputlag wil alleen zeggen dat door de beeldverwerking in de tv, het een aantal miliseconden extra duurt voordat de actie die jij doet (denk aan vuren met je controller van de xbox) daadwerkelijk op het beeld ziet.
Dit is echter zo miniem dat jij dit nooit kan zien! Je kan dit alleen merken als je online shooters speelt en je ineens vaker wordt neergeschoten/verslagen dan anders.
Zo goed als iedere tv heeft last van inputlag, maar de led lcd's meer en dat is waarschijnlijk door de complexe local dimming van de leds.
Echter: wanneer je bijv de xbox op een bepaalde hdmi (ik dacht hdmi2 bij samsung) gebruikt, wordt de inputlag gereduceerd tot het niveau van iedere gewone hdtv.
Ook de game-mode doet dit, maar dan heb je minder tot geen beeldinstellingen die je kunt gebruiken.
Ik zal s kijken in welke test ik dat heb gelezen.
Gevonden
HD Console Gaming
Regardless of whether [Smart LED] and/ or [100Hz Motion Plus] were engaged or not, the
input lag we measured on the Samsung LE55A956 was typically
60ms.
This amount can be halved to a more palatable 30ms via one of these 3 methods:
Switching [Entertainment Mode] to “
Game“. Unfortunately in this mode all the picture control settings are fixed, so you’ll have to put up with an overbright and oversharpened image.
Connecting your game console through the VGA port which seems to bypass most picture processing circuits thereby lowering input lag. Some key picture adjustment controls such as [Sharpness], [Colour] and [100Hz Motion Plus] will be greyed-out and unavailable in PC/ VGA mode.
If your game console lacks VGA output, the same effect can be achieved by connecting it to the [HDMI 2] port, and then labelling the input as [PC].
An input lag of 30ms is – truth be told – higher than the Sharps and the Sonys we’ve reviewed, but it’s far from being the worst we’ve seen. Whether or not your gaming performance will be affected depends on your individual sensitivity, and the reflexes demanded by the particular game.
(einde quote)
http://www.hdtvtest.co.uk...-le55a956-20081106134.htm
Persoonlijk zou ik voor de hdmi2 connectie gaan, omdat je alleen dan alle beeldinstellingen dan nog gewoon kunt veranderen naar je eigen smaak, zoals scherpte, kleur, contrast etc . Ik heb de tv niet natuurlijk, dus ik moet ook maar uitgaan van wat ik lees.
[
Voor 38% gewijzigd door
Ferry34 op 21-02-2009 11:04
]