[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.868 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mss_nl schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:20:
Ik ben geïnteresseerd in de LE46A756, dit komt voornamelijk door de DLNA-functionaliteit.

Ik heb hier echter nog een paar vraagjes over, namelijk:
- Wat voor ervaringen zijn er met het afspelen van divx/xvid vanaf een NAS?
- Welke bestandsformaten worden er precies ondersteund? (bv WMVHD, MKV, ,VOB en/of ISO?
- Is er ook ondersteuning voor ondertiteling vanaf het NAS? (srt/sub/idx)
- Verschil in beeldkwaliteit vergeleken met het streamen met een xbox360?
Ik heb mijn stukje tekst van een tijd geleden er maar even bijgepakt en jouw vragen toegevoegd (als deze nog niet aanwezig waren) voor de volledigheid even mijn specs waarmee ik werk:

LE52A756
Buffalo Linkstation Mini (500 Gigabyte) (LAN)
XBox 360 (component)
Samsung BD-P2500 (hdmi) (blu-ray speler)
Samsung DVD-HR770 (hdmi) (harddisk recorder)
Geen digitale televisie.

Wat is DLNA?

DLNA is een API (communicatie afspraken set), en het is een subset van de UPnP API. Waarom een subset? omdat UPnP te uitgebreid is en te weinig afspraken heeft omtrend welke delen wel aanwezig moeten zijn en welke delen niet.

Is DLNA compatible met UPnP apparaten?

Ja, als je een DLNA NAS (Network Attached Storage) hebt dan kan een UPnP apparaat dat uitlezen, voorbeeld hiervan is de XBox 360, deze is UPnP en kan informatie van de NAS uitlezen (heb ik geprobeerd en dit werkt.

Waarvoor is DLNA bedoeld?

Het is bedoeld om Films, Muziek en Foto's te delen tussen apparaten onderling, niets meer, niets minder.

Als een opslag apparaat DLNA ondersteund doet deze dan ook de decodering van de films, muziek, etc..?

Nee, het apparaat bied alleen de bestanden aan, het apparaat wat het opvraagt en weer moet geven doet de decodering, dus een NAS bied het aan en je TV decodeerd het en geeft het weer.

Is DLNA beschikbaar voor Windows/Mac OSX/Linux?

Ja, voor Windows en Mac OSX (in geval van Samsung 756 serie), krijg je een CD waarmee je mappen op je computer kunt sharen op het netwerk. Voor linux is software te krijgen die dit ondersteund. (bijvoorbeeld van TwonkyVision).

Is DLNA compatible tussen alle verschillende apparaten?

Ja, Samsung kan bijvoorbeeld van een willekeurige NAS (die DLNA ondersteund lezen), zelfde geld voor de PS3 en de XBox 360.

Zijn er veel apparaten beschikbaar die DLNA ondersteunen?

Ja en nee, verschilt per soort apparaat, op http://www.dlna.org/ kan je alle gecertificeerde apparaten vinden, let wel op, de database wordt niet continue bijgewerkt dus niet alles staat er tussen.

Dit gaat van Televisies, tot NAS apparatuur, tot spelcomputers tot versterkers (Denon en Onkyo bijvoorbeeld).

Hoe werkt DLNA op een samsung tv ?

Heel simpel, ik heb bijvoorbeeld een NAS met DLNA, Samsung ziet deze automatisch als je het menu opent, hiervoor hoef je helemaal niets te doen zolang ze maar op hetzelfde netwerk zitten. Als je meerdere apparaten hebt kan je via een keuze menu'tje een ander apparaat selecteren.

Werkt het goed op de Samsung TV?

Op mijn LE52A756 werkt het prima, ik ben nog geen problemen tegen gekomen.

Welke formaten ondersteund de Samsung TV voor decoderen?

Helaas moet ik je hier het antwoord schuldig blijven, ik heb DivX en XVid geprobeerd en deze werken perfect, de upscaling naar 1080P gaat erg goed (beter dan wat mij XBox 360 en Blu-ray speler kan doen).

Over het MKV formaat heb ik wel ergens gelezen dat dit ondersteund zou worden maar dat de hardware niet krachtig genoeg is om het fatsoenlijk (lees, zonder stotteren) kan weergeven, maar nogmaals, dit heb ik gelezen en nog niet geprobeerd. Dus een formaat als WMVHD zal niet werken. ISO en VOB heb ik beide nog niet geprobeerd.

Wat voor ervaringen zijn er met het afspelen van divx/xvid vanaf een NAS?

Ikzelf heb een DLNA NAS in mijn netwerk hangen en dit zeer goed! Je kan gewoon browsen door de content heen via drie begin ingangen (foto, muziek, film) en daarna kan je of via een tijdslijn of rechtsreeks door de mappen heen browsen.

Ik heb geen problemen gevonden hiermee.

De NAS die ik hiervoor gebruikt heb is de LinkStation Mini van Buffalo:

Naar de productpagina van buffalo

Is er ook ondersteuning voor ondertiteling vanaf het NAS? (srt/sub/idx)

Eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik het niet erg vindt als een film engels gesproken is zonder ondertiteling. Ik heb hier zelf ook niets over gelezen.

Verschil in beeldkwaliteit vergeleken met het streamen met een xbox360?

Veel, de Samsung TV geeft het veel beter weer, de kwaliteit is hoger (scherper / strakker beeld met minder ruis) en de kleuren zijn beter. Het upscalen van de DivX naar full hd formaat gaat veel beter als dat de Xbox 360 het doet. (ik deed het voorheen via de Xbox 360).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Zo, we zijn nu een week verder, (zie mijn eerdere bevindingen van de Samsung LE40A786)
Helaas ben ik niet tevreden. Heb geen goede research gedaan zoals blijkt.

De TV is daarom te koop. Mocht je interesse hebben (regio limburg) neem even contact op.
Het is de beste LCD die ik ooit gezien heb, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:08

Tead

nnb

KBDE schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:56:
Zo, we zijn nu een week verder, (zie mijn eerdere bevindingen van de Samsung LE40A786)

De TV is daarom te koop. Mocht je interesse hebben (regio limburg) neem even contact op.
Wat bevalt er dan niet aan? En als het de beste LCD is die je tegen bent gekomen, waarom doe je hem dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
KBDE schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:56:

Wat ga je nu kopen, een pana plasma neem ik aan? Ik weet niet hoe het SD beeld van digitale tv bij jou was (je bent erg ontevreden), maar idd lijkt het op de Pana vaak HD (films vooral).

Er komen wel nieuwe modellen aan van Pana, misschien is het de moeite om te wachten.

Toch had ik gehoopt dat de led lcd's beter uit de verf zouden komen. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Research. Tja, ik roep altijd tegen mensen dat ze de tv echt moeten gaan testen door er content op te kijken die je thuis ook gaat kijken zoals dvd, sd digitaal, xbox, ps3 etc etc.
Helaas zie je vaak door de bomen het bos niet meer, maar ik weet uit ervaring dat je aan specs weinig hebt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Ik moet eens kijken wat de opties zijn. Ik kan hem evt ook nog altijd terug laten ophalen door de winkel.
(heb de tv nu net een week) Maar al de stikkers zijn al van het scherm getrokken. Dus ik weet niet of de winkel de tv nog zonder "boete bedragen" accepteert. Zal morgen eens informeren.

Het allergrootste probleem vind ik de kijkhoek en inderdaad de slechte upscaler.
De pana hebben we ook hier in huis. Dus ik kan ze naast elkaar zetten en vergelijken.

Heb de samsung toch redelijk goed in de winkel bekeken en vond hem daar absoluut niet slecht. Reviews waren ook positief. Maarja, thuis ziet het er dan toch allemaal weer anders uit....
Ferry34 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 00:04:
[...]

Wat ga je nu kopen, een pana plasma neem ik aan? Ik weet niet hoe het SD beeld van digitale tv bij jou was (je bent erg ontevreden), maar idd lijkt het op de Pana vaak HD (films vooral).

Er komen wel nieuwe modellen aan van Pana, misschien is het de moeite om te wachten.

Toch had ik gehoopt dat de led lcd's beter uit de verf zouden komen. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Research. Tja, ik roep altijd tegen mensen dat ze de tv echt moeten gaan testen door er content op te kijken die je thuis ook gaat kijken zoals dvd, sd digitaal, xbox, ps3 etc etc.
Helaas zie je vaak door de bomen het bos niet meer, maar ik weet uit ervaring dat je aan specs weinig hebt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan op korte termijn een LCD te kopen en twijfel nu nog tussen een Samsung 856 en een Philips 9603 op de tv wil ik een HTPC aansluiten. Deze word dan vervolgens gebruik voor het afspelen van HD materiaal 720/1080P (verwacht hier uiteraard geen probs mee), maar ook DVD en DVB-S middels floppyTV kaart moet hij probleemloos afspelen. Nu lees ik in de verschillende topics diverse problemen met o.a. inputlag (samsung) en lip / audioSync (philips). Het audio probleem zou software matig kunnen worden opgelost maar de inputlag is natuurlijk een groter probleem, mijn voorkeur gaat echter uit naar de samsung maar als blijkt dat dit niet werkt kan ik dit natuulijk nooit uitleggen aan de vrouw.

Nu is mijn vraag Is er iemand hier die ervaring heeft met de 856 of beter nog met allebei natuurlijk m.b.t. het aansturen van de TV middels een HTPC. Het is namelijk een beetje lastig om met je PC onder je arm naar de winkel te gaan om te kijken hoe alles werkt (mede omdat ik de mijne nog moet samenstellen).
Mocht iemand overigens ervaring hebben met een model uit de 6 of 7 serie dan zou ik dat ook graag willen weten.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 09:36:
Ik ben van plan op korte termijn een LCD te kopen en twijfel nu nog tussen een Samsung 856 en een Philips 9603 op de tv wil ik een HTPC aansluiten. Deze word dan vervolgens gebruik voor het afspelen van HD materiaal 720/1080P (verwacht hier uiteraard geen probs mee), maar ook DVD en DVB-S middels floppyTV kaart moet hij probleemloos afspelen. Nu lees ik in de verschillende topics diverse problemen met o.a. inputlag (samsung) en lip / audioSync (philips). Het audio probleem zou software matig kunnen worden opgelost maar de inputlag is natuurlijk een groter probleem, mijn voorkeur gaat echter uit naar de samsung maar als blijkt dat dit niet werkt kan ik dit natuulijk nooit uitleggen aan de vrouw.

Nu is mijn vraag Is er iemand hier die ervaring heeft met de 856 of beter nog met allebei natuurlijk m.b.t. het aansturen van de TV middels een HTPC. Het is namelijk een beetje lastig om met je PC onder je arm naar de winkel te gaan om te kijken hoe alles werkt (mede omdat ik de mijne nog moet samenstellen).
Mocht iemand overigens ervaring hebben met een model uit de 6 of 7 serie dan zou ik dat ook graag willen weten.

Alvast bedankt
Wat heeft inputlag met jouw situatie te maken dan?

Inputlag is de vertraging van het scherm door de beeldberekeningen waardoor acties van jou, zoals het indrukken van een knop op een controller op de xbox, een aantal miliseconden later wordt getoond.

Wat jij bedoelt is het lipsync probleem.
Door de beeldverwerkingen die de tv intern doet, gaat het beeld achter lopen tov het geluid.

Iedereen heeft over inputlag, maar als ik naar de vele beeldfouten kijk die ik in de winkels en bij vrienden zie in het beeld, dan verbaast het me dat ze dat dan niet zien. Ook het forse verlies van scherpte bij bewegende beelden bij vele tv's, schijnt niemand dan op te vallen. Vreemd hoor.
Als je veel online gaat gamen, kan je bepaalde aansluitingen en instellingen gebruiken die de inputlag naar een gewoon niveau brengen, mocht die hoger zijn dan andere toestellen.

Een lipsyncprobleem is nogal lastig te voorzien, maar als je het hebt dan is dat bijzonder irritant en dit verziekt totaal het kijkgenot. Je gaat er namelijk alleen maar op letten, starend naar de lippen van de acteur kijkend of de bewegingen van de mond wel kloppen met het geluid.
Als je een receiver hebt met audio-delay of je kan dit in de afspeelsoftware instellen, ben je natuurlijk klaar.

Ik begrijp ook niet waarom de fabrikanten hier zo'n moeite mee hebben, hier op dit forum hebben toch wel een aantal mensen aardig wat problemen gehad met lipsync. Dit terwijl de tv's allemaal voorzien zijn van hdmi 1.3 waar de lipsync correctie inzit.
Misschien ligt het dan aan de reciever/speakerset die geen hdmi1.3 hebben, maar de meeste mensen hadden bij hun oude crt geen last van de lipsync.

Ik heb geen van beide toestellen trouwens, maar probeer in ieder geval te kijken hoe dvd er op de toestellen uitzien. Bij sommige tv's valt dit nogal tegen vanwege de lagere resolutie van de dvd.
Hopelijk zijn er mensen hier die wel ervaringen hebben met deze toestellen.

reviews: De Samsung LE40A856 lcd-tv bekeken

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 28-02-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor je reactie, inputlag zou in mijn geval kunnen komen op het moment dat er geselecteerd moet worden. Ik ben van plan vista mediacenter te gebruiken je moet wel selecteren en als de afstandbediening dan niet of lastig reageer lijkt me dat niet handig.
Daarnaast wil ik uiteraard ook wel eens een keertje kijken op internet (zal misschien eens per week of maand zijn) of slechts muziek afspelen en dan moet ik natuurlijk wel de PC kunnen bedienen.

Wat betreft lipsync ik heb een oude receiver die alleen DD5.1 en DTS middels spdif ondersteunt en ben niet van plan deze te vervangen voor een HDMI exemplaar, wellicht dat ik ga voor het nieuw MSI live diva moederbord deze bezit ook een 5.1 versterker maar word dus inderdaad software matig aangestuurd en ik heb inmiddels begrepen dat dit met AC3filter kan worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:20:
Bedank voor je reactie, inputlag zou in mijn geval kunnen komen op het moment dat er geselecteerd moet worden. Ik ben van plan vista mediacenter te gebruiken je moet wel selecteren en als de afstandbediening dan niet of lastig reageer lijkt me dat niet handig.
Je hebt echt geen idee wat inputlag nou eigenlijk is?
Zoek het eens op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:35
Mijn Samsung LE40A656 is zojuist afgeleverd en ik ga hem instellen volgens deze settings . Weet iemand of je ook meerdere profielen kan opslaan, zodat ik met slechts een druk op de knop hoef te schakelen afhankelijk van SD/HD of gamemateriaal.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
steefje schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:11:
Mijn Samsung LE40A656 is zojuist afgeleverd en ik ga hem instellen volgens deze settings . Weet iemand of je ook meerdere profielen kan opslaan, zodat ik met slechts een druk op de knop hoef te schakelen afhankelijk van SD/HD of gamemateriaal.
De instellingen worden per ingang bewaard. Dus eenmalig voor alle ingangen en klaar.

Ben trouwens benieuwd wat jij van de instellingen vind, ik vond ze erg donker. Ik heb er een en ander op aangepast maar ik ben nog steeds niet echt tevreden. Morgen ga ik proberen met de Monster LCd instel DVD betere instellingen te vinden.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
der_roedie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:01:
[...]

De instellingen worden per ingang bewaard. Dus eenmalig voor alle ingangen en klaar.

Ben trouwens benieuwd wat jij van de instellingen vind, ik vond ze erg donker. Ik heb er een en ander op aangepast maar ik ben nog steeds niet echt tevreden. Morgen ga ik proberen met de Monster LCd instel DVD betere instellingen te vinden.
Heb tot nu toe alleen de xbox er op aan gesloten en via de xbox kijk ik films en game ik. Rest komt nog.

Vind de instellingen zelf wel goed eigelijk, veel minder last van backlight en HD films zien er echt super uit. Veel beter dan de standaard instellingen. Maar ben nog niet helemaal tevreden, ik merk een lichte ruisfilter. Daar ga ik nog verder mee aan de slag.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 08:20
Hallo,

Vandaag de le32a656 opgehaald en ik meot zeggen dat bevalt goed! echter 1 probleempje als ik een HD filmpje afspeel op mijn medie center dan gaat alles goed totdat ik het scherm maximaliseer (Alt-Enter) dan krijg ik allemaal strepen over het beeld

VLC player geprobeerd maar het zelfde resultaat. heeft iemand hiervoor een oplossing ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtinction schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:58:
Omdat ik hier voorheen info zocht over input lag op de 40A656 maar niet echt veel wijzer wordt, hier een samenvatting van mijn bevindingen:

Wanneer heb je het meest input lag?...
PC
6. Voor gebruik met een PC MOET je HDMI-PC of VGA aangesloten zijn. Je hebt teveel input lag om met je muis fatsoenlijk te navigeren in de normale modi, laat staan om te gamen.
7. Gebruik je graag een draadloze muis, dan wordt de lag van dit apparaat bij dat van de TV opgeteld. Ik heb mijn draadloze muis (Logitech 3200MX set) teruggestuurd omdat ik het onwerkbaar vond. Je ergert je steen aan been aan je trage muiscursor. Ik raad echt een muis met een draad aan.
8. Ook als je alles, maar dan ook alles goed doet (pc-HDMI of VGA, muis met draad) merk je de lag nog steeds aan je muiscursor. In games valt dit echter nauwelijks op.

Sidenote: Met HDMI-PC bedoel ik je pc aansluiten via DVI-D >>> HDMI in port 2 en vervolgens je HDMI kanaal "PC" noemen, dit bypassed alle mooie foefjes. (dit is overigens al vaak genoemd in dit topic, maar ik zeg het even voor de volledigheid)
...
Hier staat toch wel degelijk dat je last kunt hebben van de input lag met PC gebruik vandaar mijn vraag. O-)

maar nogmaals bedankt voor de replies ik ben in in iedergeval weer wat wijzer geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dit soort dingen gaan echt een eigen leven leiden. Ik heb nog nooit gehoord van iemand met een samsung A656 die last heeft van inputlag.

De hele hype begon toen er op een testsite een review
verscheen en deze gasten echt veel last hadden van inputlag. Gamen was nauwelijks te doen.

Hier ging het om n led lcd en blijkbaar had de tv veel tijd nodig om de leds goed aan te sturen.

Later bleek dat je bij dit toestel de inputlag gemakkelijk kon minimaliseren door:

- de vga aansluiting te gebruiken
- de game mode te gebruiken
- het apparaat aansluiten op hdmi2 en deze te benoemen als PC

Na deze test werd ieder probleem gekoppeld aan inputlag.
Ik denk niet dat je het zult merken in jouw situatie. Mocht je online gaan gamen, dan gebruik je 1 van de drie opties.
Nogmaals: bij inputlag heb je t over milliseconden. Dat merk je echt niet.

De lipsync kan een probleem worden, maar zoals ik al zei lijkt niemand echt te weten waarom de één er last mee krijgt en de ander niet.
Heb je de tv al kritisch getest in de winkel zodat je zeker weet dat t de goede voor jouw is?

Wel zonde als je er niet op gaat internetten. Heerlijk met n draadloos toetsenbord en muis op de bank zitten. Ik doe nooit anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

Zo sinds gisteren een Samsung LE40A786 staan, ter vervanging van een breedbeeld CRT... Speciaal dit model gekocht ivm de local led dimming dus en LED ipv CCFL en local dimming voor betere zwartwaardes en contrast.

:eek: Wat een beeld...1080P mkvs zijn echt ongelovelijk

Geen last van lip-sync problemen door eventuele lag, ondanks dat geluid niet via TV loopt.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuppieGup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 08:58
Ik heb eindelijk de LE46A856 binnen via Redcoon.

Ik ben tot nu toe helemaal tevreden...
PS3 werkt er goed op
voetbal kijken gaat super.

Top TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ferrry

Naar aanleiding van je uitgebreide reactie heb ik besloten dat het in ieder geval een Samsung word.
Ga zo naar Saturn ivm actie en wil daar uitgebreid gaan kijken, neem uiteraard even een DVD-tje mee om de verschillen tussen de modellen te bekijken, twijfel nu nog tussen 3 modellen de 686, 756 en 786 alle 46inch.

Voor alle modellen valt wat te zeggen zo heb ik begrepen dat de 756 een reactietijd heeft 6ms ipv 4 (vraag me af of ik het merk) de 789 heeft soms last van de led verlichting iets met vertraging precies weet ik het even niet meer en tenslotte de 686 deze heeft een lager contrastwaarde.

Maar zoals ik al zei straks even kijken wat ik er zelf van merk.

Overigens de 856 waar ik eerst voor ging verbruikt maar liefst 70watt meer dan de andere modellen en vandaar dat de deze het niet meer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Wat je moet doen is ophouden naar specs te kijken ;)

Vergelijk de tv's en kijk zowel hd als sd en verander vooral de beeldinstellingen van de tv.

4 of 5 ms staat op t kaartje, maar de vraag is hoe ze t meten en vooral of jij het ziet. Bovendien: welke conclusies trek je daaruit.

70 watt meer? Waarschijnlijk zal dit verschil verdwijnen als je de tv goed afsteld.

Koop gewoon de tv met het mooiste beeld, niet de tv met de mooiste specs. De specs zijn net als reclame, zwaar overdreven en misleidend.
Let op zwartweergave/details in t zwart/kleurweergave/scherpte bij bewegende beelden/kijkhoek/fouten in het beelden wat jij zelf nog belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Ben al een poosje aan het snuffelen naar een TV voor op de slaapkamer. Heb gisteren bij MM de LE32A436 gezien, welke ze hadden aangesloten via component en zo een MM demo liet zien. Contrast en scherpte waren imo behoorlijk goed, maar wat mij heel erg opviel was dat snelle beelden enorm veel blokkerige artefacts veroorzaakten. Blokken van 1 bij 1 cm, over heel het beeld. Ze hadden geen andere bron (gewone dvd, catv) om te demonstreren, dus heb besloten de TV niet te kopen en eerst wat meer speurwerk te doen.

Wordt dit door de TV wordt veroorzaakt, of door de brakke demo-spullen van MM? Thuis zal ik (voorlopig) geen HD content aansluiten, enkel DVD en SD digitale TV. Het zou alleen erg zonde zijn als we deze blokkerij straks thuis ook hebben... Iemand met ervaringen hierover?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 08:20
wouter37 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:36:
Hallo,

Vandaag de le32a656 opgehaald en ik meot zeggen dat bevalt goed! echter 1 probleempje als ik een HD filmpje afspeel op mijn medie center dan gaat alles goed totdat ik het scherm maximaliseer (Alt-Enter) dan krijg ik allemaal strepen over het beeld

VLC player geprobeerd maar het zelfde resultaat. heeft iemand hiervoor een oplossing ?
Probleem is vanzelf opgelost(mischien brakke kabel) vandaag lekekr schokkerig HD kunnen kijken :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Samsung 40LE656 binnen en gelijk mijn media pc erop aangesloten om lekker 1080i films te gaan kijken via HDMI, echter lukt dit niet helemaal goed. Via HDMI vult hij niet helemaal mijn scherm maar met een gewoone VGA kabel wel. Ik heb de tv op HDMI1 met naam PC en dan staat er in het boekje dat ik dan in het menu automatisch aanpassen kan selecteren maar dat krijg ik niet te zien.

Hebben meer mensen deze problemen want ik heb overal zitten zoeken op GOT en avsforum en google maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Heb je HDMI2 ook al geprobeerd ? Zie Ferry34's post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik heb sinds een paar maanden een Samsung 40A756, en toen ik hem vanochtend aanzette hoorde ik een sissend geluid.
Het was net alsof er een gaatje zat in een leiding achter de tv en daar nu lucht uit liep.
Hij staat aangesloten op een decoder, dus je kan als je het geluid van de tv harder zet dan de decoder een zoem geluid maken. Maar dit was anders.
Ik heb het getest per zender, dit had geen effect.
Als ik het volume op de tv zachter zet dan 7 (wat idioot laag is) verdwijnt het sissen. Kunnen de boxen kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 13:30
Is er ook ondersteuning voor ondertiteling vanaf het NAS? (srt/sub/idx)

Eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik het niet erg vindt als een film engels gesproken is zonder ondertiteling. Ik heb hier zelf ook niets over gelezen.
Ondertitels werken niet, misschien in de toekomst door een firmware upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:13:
Ik heb net mijn Samsung 40LE656 binnen en gelijk mijn media pc erop aangesloten om lekker 1080i films te gaan kijken via HDMI, echter lukt dit niet helemaal goed. Via HDMI vult hij niet helemaal mijn scherm maar met een gewoone VGA kabel wel. Ik heb de tv op HDMI1 met naam PC en dan staat er in het boekje dat ik dan in het menu automatisch aanpassen kan selecteren maar dat krijg ik niet te zien.

Hebben meer mensen deze problemen want ik heb overal zitten zoeken op GOT en avsforum en google maar kan het niet vinden.
Ik heb het al opgelost door de nieuwste drivers voor mijn ATI Raedon te downloaden en de scale aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

Lightah

Strikes Again

Ik heb de Samsung LE40A656 aangeschaft en mocht hem vandaag in ontvangst nemen.

Nu keek ik even in het service menu, en de panel on time is (al) 137 hours?

Tevens waren er delen tekst gemarkeerd in de handleiding met een markeerstift, echter kwam de handleiding wel uit een netjes afgesloten verpakking. Verder mist de schoonmaakdoek die je er normaal bij hoort te zitten.

Toen ik de tv aanzette was hij trouwens al in het duits ingesteld.

Nu krijg ik het idee dat hij al eerder gebruikt is.

De randen van de tv waren wel helemaal afgeplakt met een soort plakband. En het zat mooi in de verpakking.

Ik heb al contact gehad met Redcoon en ik mag hem in principe ruilen. Maar dat levert weer een hele hoop werk op om het weer in de doos te krijgen en naar beneden te sjouwen.

Wat denken jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door Lightah op 03-03-2009 19:07 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mja, ik zou het zelf ab-so-luut niet prettig vinden, maar terugsturen is ook weer zo'n gedoe. 137 uur is aardig wat, maar een TV kan veel hebben. Als je verder geen zichtbare schade hebt, of smerige plekken zou ik het zo laten. Maar die afweging kun jij het beste maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de LE40 A656 nu een paar dagen in bezit en om heel eerlijk te zijn vond ik me oude m61 nog beter ogen dan deze veel nieuwe lcd. De kijkhoek ik erg slecht in mijn ogen. Als ik een meter uit het beeld stap zie ik al duidelijk verschil in beeld.( hier iets aan te doen?)

Tv is aangesloten op me hd settopbox van UPC en de hd kanalen vind ik ook tegenvalleen tegenover mijn oude toestel. Zwartwaarde is ook erg matig. Ook heb ik last van veel paarse gloed rond witte dingen en dergelijke.

Heb de setup van hdtvtest gedaan, maar dat vond ik veelste donker en te groenig overkomen.

Iemand een goede setting voor je upc en Blu ray?

Misschien wel een beetje spijt dat ik de 7603 van Philips niet heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:12
Heb sinds kort een 55LE956 hangen.

Krijg alleen de ethernet-aansluiting niet aan de praat. Tv hangt aan een Speedtouch 780. Op de Speedtouch ziet alles er goed uit, hij ziet de tv en geeft 'm middels DHCP een ip-adres. De tv blijft bij de netwerk-test echter hangen op het ontbreken van het ip-adres. Op het moment dat ik handmatig een ip-adres ingeef in de tv faalt de netwerk-test op het pingen van de gateway. Als ik de ethernet kabel uit de tv haal en 'm in m'n laptop steek, hangt die laptop wel gewoon in m'n netwerk, en kan ik ook de gateway pingen.

Zijn er hier nog mensen die dit aan de praat hebben gekregen en/of nog tips en trucs weten?

Valt me overigens ook op dat de InfoLive functie beschikbaar is, terwijl dat volgens mij voor Nederland nog steeds niet beschikbaar zou zijn (En NL is als land ingesteld). Maar ja, heb dus nog niet kunnen controleren of het ook echt werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
  • Laatst online: 26-03 20:27
The Yorick schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:45:
Had in een eigen topic geplaatst, maar ik denk dat het hier beter kan staan :)!

[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LE32A656.

- HDMI kabel in port 2 = goed beeld
- Vanuit PC een 3.5 jack naar 2 tulp aansluitinen in DVI IN (die zich links van HDMI 2 bevinden)
- Menu > Invoer > Naan wijzigen: Hier heb ik PC toegekend aan HDMI 2.
- Geluid vanuit de PC werkt perfect als ik het test met een hoofdtelefoon.

Iemand enige idee hoe ik het geluid aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Lightah schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:06:
Ik heb de Samsung LE40A656 aangeschaft en mocht hem vandaag in ontvangst nemen.

Nu keek ik even in het service menu, en de panel on time is (al) 137 hours?

Tevens waren er delen tekst gemarkeerd in de handleiding met een markeerstift, echter kwam de handleiding wel uit een netjes afgesloten verpakking. Verder mist de schoonmaakdoek die je er normaal bij hoort te zitten.

Toen ik de tv aanzette was hij trouwens al in het duits ingesteld.

Nu krijg ik het idee dat hij al eerder gebruikt is.

De randen van de tv waren wel helemaal afgeplakt met een soort plakband. En het zat mooi in de verpakking.

Ik heb al contact gehad met Redcoon en ik mag hem in principe ruilen. Maar dat levert weer een hele hoop werk op om het weer in de doos te krijgen en naar beneden te sjouwen.

Wat denken jullie?
Heb dezelfde tv vorige week ontvangen via Redcoon en bij mij ontbreekt eveneens het schoonmaakdoekje. Heb geen markeringen in de handleiding gevonden. Ook bij mij was de TV in het Duits afgesteld. Wilde net gaan kijken in het servicemenu zodat ik kon zien hoeveel uur er al gekeken was. Nu kan ik deze optie niet in, waarschijnlijk omdat ik geen kabel of iets dergelijks heb aangesloten. Alleen mijn xbox staat er nu op.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Heb een LE32A456, en nu wou ik kijken of er een manier was om geluid vanuit m'n TV (die een HDMI van m'n laptop krijgt) door te sluizen naar een versterker, zodat ik surround geluid heb.

Op m'n laptop heb ik geen mogelijkheid om surround aan te sluiten.

Nu zag ik dat de TV een optische uitgang heeft, prima dus.

Maar toen ging ik in het boekje kijken, en zag ik dat die optische uitgang alleen maar 2.0 stereo doet.

Heeft iemand dit getest? Want het zou wel erg jammer zijn als dat inderdaad zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 13:05
steefje schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Heb dezelfde tv vorige week ontvangen via Redcoon en bij mij ontbreekt eveneens het schoonmaakdoekje. Heb geen markeringen in de handleiding gevonden. Ook bij mij was de TV in het Duits afgesteld. Wilde net gaan kijken in het servicemenu zodat ik kon zien hoeveel uur er al gekeken was. Nu kan ik deze optie niet in, waarschijnlijk omdat ik geen kabel of iets dergelijks heb aangesloten. Alleen mijn xbox staat er nu op.
Dit is wel heel toevallig, maar misschien verkopen ze gerefurbishde Duitse televisies, dit zijn dus tv's die door Samsung gerepareerd zijn etc.

Als dit echt zo is dan is dit echt heel slecht van Redcoon daar het geen nieuwe tv's zijn.

Misschien slim dat andere mensen die een samsung lcd tv gekocht hebben bij Redcoon ook in het servicemenu gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31

NvM

ThinkPadd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:38:
Heb een LE32A456, en nu wou ik kijken of er een manier was om geluid vanuit m'n TV (die een HDMI van m'n laptop krijgt) door te sluizen naar een versterker, zodat ik surround geluid heb.

Maar toen ging ik in het boekje kijken, en zag ik dat die optische uitgang alleen maar 2.0 stereo doet.

Heeft iemand dit getest? Want het zou wel erg jammer zijn als dat inderdaad zo is.
Heeft je laptop ook geen S/PDIF uitgang?

Als het wel zo is:

http://www.kabeltje.com/h...-aansluitkabel-p-632.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Ik heb net in het philips topic gelezen dat de nieuwe tv's vanaf april / mei te verkrijgen zullen zijn, hoe zit het met de nieuwe samsung lijn? en zit er een opvolger tussen van de le40a656?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ThinkPadd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:38:

Dat is altijd zo, de tv geeft nooit surround door. Sommige nieuwe modellen geven wel surround door via de optische uitgang van de tv, wanneer dit wordt doorgegeven bij het kijken naar digitale tvzenders.
Dus bijv Discovery die programma uitzendt met dolby digital, dan geeft de tv dit door. Ga je echter dvd etc kijken en het geluid gaat via de tv, dan is dit nooit surround. Heeft te maken met kopieerbeveiliging.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:22:
Heb de LE40 A656 nu een paar dagen in bezit en om heel eerlijk te zijn vond ik me oude m61 nog beter ogen dan deze veel nieuwe lcd. De kijkhoek ik erg slecht in mijn ogen. Als ik een meter uit het beeld stap zie ik al duidelijk verschil in beeld.( hier iets aan te doen?)

Tv is aangesloten op me hd settopbox van UPC en de hd kanalen vind ik ook tegenvalleen tegenover mijn oude toestel. Zwartwaarde is ook erg matig. Ook heb ik last van veel paarse gloed rond witte dingen en dergelijke.

Heb de setup van hdtvtest gedaan, maar dat vond ik veelste donker en te groenig overkomen.

Iemand een goede setting voor je upc en Blu ray?

Misschien wel een beetje spijt dat ik de 7603 van Philips niet heb gekocht
Heb je de tv niet getest in de winkel dan? 1 stap naar links zetten en je ziet meteen hoe de kijkhoek is.
Het verbaast me trouwens wel hoor, de M vond ik een verschrikkelijk slecht beeld hebben.
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:13:

Het antwoord is dat de Samsung geen interlaced signaal accepteert van een pc met dvi-hdmi!

bladzijde 46 van de online handleiding
Bij gebruik van de HDMI/DVI-kabelverbinding, moet u de HDMI IN 2-aansluiting gebruiken.
De interlacemodus wordt niet ondersteund.
De TV werkt mogelijk niet normaal als een afwijkend videoformaat wordt geselecteerd.

Er zijn 3 belangrijke dingen die je moet doen voor als je verder gebruik wilt maken van een pc met dvi-hdmi:
-bij aansluiten van pc met dvi-hdmi moet je de hdmi2 van de tv gebruiken!
-zorg dat er geen overscan of underscan wordt gedaan door de videokaart van je pc! Kijk bij instellingen beeld etc.
- zorg dat de tv geen overscan doet, gebruik de optie Alleen Scannen of Just Scan.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Ik heb het al opgelost door de nieuwste drivers voor mijn ATI Raedon te downloaden en de scale aan te passen.
Zie mn reactie hierboven. Wat jij hebt gedaan is niet goed. Nu laat je de pc het beeld krimpen om zo de overscan van de tv te compenseren.
Dit hoort niet omdat jouw tv een 1:1 pixelmapping kan doen en dus de 1080p pixel voor pixel goed kan zetten.
Volgens mij moet die slider bij ATI helemaal naar rechts zodat er geen enkele overscan plaats vindt. Ik weet dit niet 100% zeker, want ik heb een Nvidia. De slider geeft dan 0% aan meen ik.

Check nu maar s wat de reso is van je pc, die zal kleiner zijn dan 1920x1080 en omdat de tv het oprekt past het nu precies. De pc moet echter op precies 1920x1080 staan en je tv moet dit exact weergeven door de Alleen Scanne of Just Scan functie te gebruiken.
Meestal kan die functie alleen gebruikt worden als je tv op 16-9 of auto (beeldaspect) staat.

[ Voor 68% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de winkel hangen ze meestal aan hd signalen waar de kijkhiek minde ropvalt dan bij gewone tv, maar eigenlijk ook niet zo opgelet.

Heb je nog een ideetje over de andere problemen. Backlight bleeding is in de avond minder dan overdags en via de ps3 nog minder dan upc hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 02:42:
in de winkel hangen ze meestal aan hd signalen waar de kijkhiek minde ropvalt dan bij gewone tv, maar eigenlijk ook niet zo opgelet.

Heb je nog een ideetje over de andere problemen. Backlight bleeding is in de avond minder dan overdags en via de ps3 nog minder dan upc hd
Ik zou zeker ff naar de winkel teruggaan en kijken of de A656 die daar hangen dezelfde tegenvallende beeldkwaliteit hebben.
Je moet ff uitsluiten dat dit komt door bijvoorbeeld verkeerde instellingen of matige kabels etc.

Bij hd valt het niet zo op?
Tja, ik herhaal tot in den treure dat je altijd een hdtv moet testen door er content op te gaan kijken die je er thuis ook op gaat kijken en daarna de beeldinstellingen van de tv aan jouw wensen aan te passen.
Het met de armen over elkaar gaan kijken naar blu-ray films, of nog erger: demo's, heeft geen enkele zin.
Je ps3 meenemen is dan juist een mooie optie. Je kan dan gaan gamen, blu-rays bekijken, kijken hoe dvd's worden weergegeven en zelfs 24p testen.
Als je daarna gewone digitale tvzenders gaat testen, heb je alles gehad.

De backlight bleeding is 's avonds minder erg als overdag? Dat is raar. Heb je een setting op die tv waarbij een sensor de omgevingslicht meet en het contrast hierop aanpast?
Gevonden: dit is de spaarstand en die moet uit.
Spaarstand: Uit/Laag/Middel/Hoog/Auto
Deze functie past de helderheid van het beeld automatisch aan, afhankelijk van de lichtinval.− Uit: Hiermee schakelt u de functie voor energiebesparing uit.
− Laag: Hiermee stelt u de tv in op de modus voor minder energiebesparing.
− Middel: Hiermee stelt u de tv in op de modus voor medium energiebesparing.
− Hoog: Hiermee stelt u de tv in op de modus voor veel energiebesparing.
Auto: Hiermee wordt automatisch de helderheid van het tv-scherm aangepast in verhouding tot de scènes.

Ook moet je de beeldinstellingen per source instellen, dus hdmi heeft iets andere instellingen nodig dan scart (hd tegen sd).

Backlight bleeding is natuurlijk heel storend als je dit kunt zien terwijl je een donkere film aan het kijken bent. In dat geval had de tv bij mij al meteen terug in de winkel gestaan. Misschien staat je backlight gewoon te fel?

Heb je de instellingen overgenomen van goede testsites? De tv staat toch niet op dynamisch hoop ik!

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
bladzijde 46 van de online handleiding
Bij gebruik van de HDMI/DVI-kabelverbinding, moet u de HDMI IN 2-aansluiting gebruiken.
De interlacemodus wordt niet ondersteund.
De TV werkt mogelijk niet normaal als een afwijkend videoformaat wordt geselecteerd.
Dit is niet perse nodig, heb gewoon een pc aan hdmi 1 hangen. geen probleem.
Er zijn 3 belangrijke dingen die je moet doen voor als je verder gebruik wilt maken van een pc met dvi-hdmi:
-bij aansluiten van pc met dvi-hdmi moet je de hdmi2 van de tv gebruiken!
-zorg dat er geen overscan of underscan wordt gedaan door de videokaart van je pc! Kijk bij instellingen beeld etc.
- zorg dat de tv geen overscan doet, gebruik de optie Alleen Scannen of Just Scan.[...]
True, gewoon aan een slot hangen, en alleen scannen aanzetten, dan zorgt ie ervoor het het beeld past. werkt hier als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:59:
[...]

Ik zou zeker ff naar de winkel teruggaan en kijken of de A656 die daar hangen dezelfde tegenvallende beeldkwaliteit hebben.
Je moet ff uitsluiten dat dit komt door bijvoorbeeld verkeerde instellingen of matige kabels etc.

Bij hd valt het niet zo op?
Tja, ik herhaal tot in den treure dat je altijd een hdtv moet testen door er content op te gaan kijken die je er thuis ook op gaat kijken en daarna de beeldinstellingen van de tv aan jouw wensen aan te passen.
Het met de armen over elkaar gaan kijken naar blu-ray films, of nog erger: demo's, heeft geen enkele zin.
Je ps3 meenemen is dan juist een mooie optie. Je kan dan gaan gamen, blu-rays bekijken, kijken hoe dvd's worden weergegeven en zelfs 24p testen.
Als je daarna gewone digitale tvzenders gaat testen, heb je alles gehad.

De backlight bleeding is 's avonds minder erg als overdag? Dat is raar. Heb je een setting op die tv waarbij een sensor de omgevingslicht meet en het contrast hierop aanpast?
Gevonden: dit is de spaarstand en die moet uit.
Spaarstand: Uit/Laag/Middel/Hoog/Auto
Deze functie past de helderheid van het beeld automatisch aan, afhankelijk van de lichtinval.− Uit: Hiermee schakelt u de functie voor energiebesparing uit.
− Laag: Hiermee stelt u de tv in op de modus voor minder energiebesparing.
− Middel: Hiermee stelt u de tv in op de modus voor medium energiebesparing.
− Hoog: Hiermee stelt u de tv in op de modus voor veel energiebesparing.
Auto: Hiermee wordt automatisch de helderheid van het tv-scherm aangepast in verhouding tot de scènes.

Ook moet je de beeldinstellingen per source instellen, dus hdmi heeft iets andere instellingen nodig dan scart (hd tegen sd).

Backlight bleeding is natuurlijk heel storend als je dit kunt zien terwijl je een donkere film aan het kijken bent. In dat geval had de tv bij mij al meteen terug in de winkel gestaan. Misschien staat je backlight gewoon te fel?

Heb je de instellingen overgenomen van goede testsites? De tv staat toch niet op dynamisch hoop ik!
Ok bedankt voor je info.

Alle apparaten staan aangesloten via HDMi.

Settings van testsites heb ik gedaan maar dit kwam niet echt goed bij mij over. Veel te donker beeld. Wel heb ik de instellingen vd witbalans en aparte kleuren meegenomen in mijn settings. Hun gevruiken movie ik gebruik standaard dus niet dynamisch. Backlight stata op 4.

Spaarstand moet dus uit volgens jou. Zal eens kijken of deze aanstaat. Me broer heeft trouwens precies dezeflde tv en upc dus die komt even kijken of het verschil aanzienlijk is dan bij hem. Wel heeft hij zo goed als de settings van de reviews overgenomen. Dus de donkere setting zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:12:
[...]

Ok bedankt voor je info.

Alle apparaten staan aangesloten via HDMi.

Settings van testsites heb ik gedaan maar dit kwam niet echt goed bij mij over. Veel te donker beeld. Wel heb ik de instellingen vd witbalans en aparte kleuren meegenomen in mijn settings. Hun gevruiken movie ik gebruik standaard dus niet dynamisch. Backlight stata op 4.

Spaarstand moet dus uit volgens jou. Zal eens kijken of deze aanstaat. Me broer heeft trouwens precies dezeflde tv en upc dus die komt even kijken of het verschil aanzienlijk is dan bij hem. Wel heeft hij zo goed als de settings van de reviews overgenomen. Dus de donkere setting zeg maar
Ja, want door de spaarstand krijg je verschillende helderheid.

Wat je goed zou kunnen helpen is zo'n calibratie dvd. Dan kan je in ieder geval de zwartwaardes en kleurverzadiging goed instellen en dat is nogal belangrijk.
Soms zit zo'n afstelprogramma als extra op een film dvd.

Vergelijken bij je broer is een heel goed idee, dan kan je kijken of hij dezelfde problemen heeft met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
NvM schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:02:
[...]

Heeft je laptop ook geen S/PDIF uitgang?

Als het wel zo is:

http://www.kabeltje.com/h...-aansluitkabel-p-632.html
Nee helaas. Alleen 3.5mm en HDMI (die dus al naar m'n TV gaat).

Ik zat al te kijken naar een USB geluidskaart met 5.1 output, maar misschien was er ook wel een truc om de optische uitgang 5.1 te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de LE40A656 en ben er zeer tevreden mee terwijl ik vrij kritisch ben qua beeldkwaliteit.
Gebruik SD digitaal UPC wat er al zeer goed uitziet bij mij.
verder PS3 via HDMI uiteraard.
Heb de instellingen van HDTV test maar i.p.v. movie instelling heb ik standaard(movie was mij te gelig)
verder heb ik gewoon auto kleuren vond ik beter dan de custum settings.

Backlight bleeding zie je alleen savonds lijkt me,met backlight op 3 of 4 is het bij mij bijna niet meer zichtbaar.
Misschien ligt het ook aan de firmware,ik heb 2017 geloof ik verder heb ik een SQ01 panel want hier zou ook verschil in zitten las ik ergens,maar goed kan ook gelul zijn,SQ01 zou het beste zijn.

Ik vind het in ieder geval een super TV

Ja, want door de spaarstand krijg je verschillende helderheid.

Wat je goed zou kunnen helpen is zo'n calibratie dvd. Dan kan je in ieder geval de zwartwaardes en kleurverzadiging goed instellen en dat is nogal belangrijk.
Soms zit zo'n afstelprogramma als extra op een film dvd.

Vergelijken bij je broer is een heel goed idee, dan kan je kijken of hij dezelfde problemen heeft met het beeld.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de monster isf calibratie gdownload. Die ga ik dadelijk eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Moet je daarbij ook geen apparaatje hebben eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bounzz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:16:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LE32A656.

- HDMI kabel in port 2 = goed beeld
- Vanuit PC een 3.5 jack naar 2 tulp aansluitinen in DVI IN (die zich links van HDMI 2 bevinden)
- Menu > Invoer > Naan wijzigen: Hier heb ik PC toegekend aan HDMI 2.
- Geluid vanuit de PC werkt perfect als ik het test met een hoofdtelefoon.

Iemand enige idee hoe ik het geluid aan de praat kan krijgen?
Meestal moet je bij de tv de instelling wijzigen dat deze het geluid moet laten horen wat die binnen krijgt bij die 3.5mm minijack, wanneer de tv op hdmi2 wordt gezet.
De tv verwacht nu namelijk audio door de hdmi en die komt er niet. Kijk ff in de handleiding, meestal staat dit vermeld bij Aansluiting pc met dvi-hdmi audio.
(let goed op dat je dus de audio IN pakt die links van de hdmi zit (wanneer je tegen de achterkant van de tv aankijkt!) en niet de audio out die er rechts van zit (gezien vanaf de achterkant!) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 08-03-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je geen apparaat nodug. Ga dadelijk even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jpjedi schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:10:
Moet je daarbij ook geen apparaatje hebben eigenlijk?
Er zijn 2 mogelijkheden om een tv af te stellen.

1. Met behulp van een instel-dvd. Je krijgt dan patronen te zien met aanwijzingen hoe je de tv moet afstellen.
Bijvoorbeeld: verminder de helderheid tot het punt waar je nog net de contouren van het zwarte blokje kunt zien. Je kan dan met meerdere voorbeelden kleur, scherpte, zwartweergave, contrast, helderheid instellen in het beeldmenu.

2. Een isf-calibratie is heel andere koek en kan alleen door een professional gedaan worden. Hierbij wordt meetapparatuur aan de tv bevestigd en worden er afstelprogramma's gedraaid om het beeld zo dicht mogelijk bij de 6500K (kleurtemperatuur) te krijgen.
Die dingen kan je helemaal niet met het blote oog doen en de beeldcorrecties worden in het servicemenu van de tv gedaan en niet in het gewone beeldmenu die je zelf gebruikt.

De eerste methode is een goede hulp om je beeld goed af te stellen. De tweede methode is voor mensen die het uiterste uit hun tv willen halen en gaan voor de beste beeldkwalteit. Iedere tv heeft namelijk een afwijking en die komt aan het licht bij een isf calibratie en dit wordt dan gecorrigeerd.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=250.0

http://www.hifi.nl/artike...libratie:_de_methode.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al weer een tijdje terug de 40A656 gekocht. Niet ontevreden, beeldkwaliteit is goed, al vind ik digitale tv (UPC) wel tegenvallen, met name bij opnemen op de DVR of kijken via uitzending gemist.

Beeld van m'n xbox is top.

Enig echte nadeel vind ik het lipsync probleem. Ik heb hier erg veel last van. Het ergste is het als ik een dvd op m'n dvd speler kijk met het geluid (tulp) naar m'n versterker. M'n xbox heeft er ook last van (component naar tv en tulp naar versterker), maar in de game-modus is het wel minder. Maar ook daar merk ik het bij het kijken van een dvd.
Nu ben ik wel van plan om in de toekomst een nieuwe versterker aan te schaffen, maar is er niet een snellere (en goedkopere) oplossing?

ps. de oplossing om het geluid via de tv te laten lopen en door middel van de koptelefoon aansluiting naar versterker te sturen vind ik niet zo praktisch (je moet dan altijd je versterker aan hebben staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het wordt gewoon tijd dat de fabrikanten een audio-delay als audio-setting in de tv bouwen!

De koptelefoonuitgang gebruiken is zeker de goedkoopste oplossing, daarna zal je toch echt een receiver met audio-delay moeten kopen.
Je kan nog proberen zoveel mogelijk beeldverbeteraars uit te zetten, zodat de tv minder aan t beeld sleutelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx, maar eerlijk gezegd vind ik dat laatste echt een belachelijke oplossing (no offense), koop je een dure tv met allemaal beeldverbeter opties, moet je ze uit zetten om fatsoenlijk geluid te krijgen....

Overigens heb ik wel het idee (ik ben geen enorme kenner) dat het geluid via de koptelefoon een stuk minder is dan rechtstreeks uit je xbox of dvd speler. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renbro
  • Laatst online: 26-03 20:27
Ferry34 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Meestal moet je bij de tv de instelling wijzigen dat deze het geluid moet laten horen wat die binnen krijgt bij die 3.5mm minijack, wanneer de tv op hdmi2 wordt gezet.
De tv verwacht nu namelijk audio door de hdmi en die komt er niet. Kijk ff in de handleiding, meestal staat dit vermeld bij Aansluiting pc met dvi-hdmi audio.
(let goed op dat je dus de audio IN pakt die links van de hdmi zit (wanneer je tegen de achterkant van de tv aankijkt!) en niet de audio out die er rechts van zit (gezien vanaf de achterkant!) ;)
Jammer genoeg beschikt de TV niet over die optie. Hij probeerd het automatisch te detecteren en daar zat het probleem ook. Blijkbaar hebben nieuwe Geforce kaarten de mogelijkheid om geluid over DVI -> HDMI te sturen. DIt gebeurd echter zelfs wanneer je er helemaal niet gebruik van maakt en er is ook geen mogelijkheid om dit uit te zetten via de tools die nvidia aanleverd :S. Gevolg hiervan is dat de TV denkt dat het HDMI signaal geluid bevat en dus het analoge signaal negeerd.

Door de drivers aan te passen heb ik echter wel analoog geluid weten te krijgen, hier een link waar beschreven staat hoe dat moet:
http://forums.nvidia.com/...t=0&p=509447&#entry509447

Overigens valt het geluid idd tegen waarom ik besloten heb om een oud creative setje aan te sluiten. En ja direct op me geluidskaart dus bovenstaande oplossing is helemaal niet meer nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Is het geluid via HDMI zo slecht dan.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die Monster ISF Calibratie DVD is wel grappig, heb hem zelf ook, maar ik vond onlangs deze:
http://www.highfidelitydi...oduct.php?productid=17408

Die is nog weer net iets professioneler met nog meer opties die je kunt veranderen aan je TV (die Monster ISF doet alleen contrast, helderheid, kleur, scherpte geloof ik).

Weet iemand trouwens ook of het mogelijk is om de volgorde van externe inputs te veranderen?

Heb een LE32A456, en om bij m'n PS2 te komen (zit via Component aangesloten) moet ik toch minsten 4 á 5 keer op de knop "SOURCE" drukken voordat ik er ben.

De Ext 1, Ext 2 en AV gebruik ik eigenlijk toch niet dus die zouden best helemaal achteraan mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dvd is al 6 jaar oud. niet echt iets voor lcd's denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:31:
Die dvd is al 6 jaar oud. niet echt iets voor lcd's denk ik dan
Die Digital Video Essentials? Of die Monster DVD?

Die Digital Video Essentials is een tijdje gelden opnieuw uitgebracht op Blu-ray / HD-DVD meen ik.

Die Monster DVD is inderdaad al aardig oud, maar daarom niet minder nuttig. Het gaat immers om de kleuren en contrast e.d. Dat kun je wel instellen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:20:
Tnx, maar eerlijk gezegd vind ik dat laatste echt een belachelijke oplossing (no offense), koop je een dure tv met allemaal beeldverbeter opties, moet je ze uit zetten om fatsoenlijk geluid te krijgen....

Overigens heb ik wel het idee (ik ben geen enorme kenner) dat het geluid via de koptelefoon een stuk minder is dan rechtstreeks uit je xbox of dvd speler. Klopt dat?
Bijna alle beeldverbeteraars verknoeien het beeld ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 10-03-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Weet iemand hoe ik de kleurinstellingen kan aanpassen van de 656, ik kan dit alleen doen wanneer ik een source kies zonder aansluiting. Het kanaal waar mijn Xbox opstaat en is geconfigureerd volgens de HDTV-test, kan ik bijvoorbeeld de backlight niet wijzigen. TV geeft dan aan dat ik de optie "Entertainment" moet uitschakelen in het setup menu, maar dit kan ik alleen wijzigen op een source zonder aansluiting.

Het lijkt me toch wel mogelijk dat ik instellingen aanpas terwijl ik gebruik maak van mijn xbox, anders kan ik nooit het verschil zien!

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen wat vinden jullie van de Philips 42PFL7603??

echnische specificaties - 42PFL7603D:
- Breedbeeld
- Beelddiagonaal: 107 cm
- Helderheid: 500 cd/m²
- Dynamisch Contrast: 30000 :1
- Resolutie: 1920 x 1080 pixels
- Full HD
- Horizontale kijkhoek: 176 °
- Verticale kijkhoek: 176 °
- Aantal analoge tuners: 1
- Digitale tuner
- Scherm in scherm: picture and text
- OSD
- Comb filter
- Ontvangstnorm: PAL, SECAM, DVB-T
- Teletekst
- Aantal pagina's in geheugen: 1200
- Muziekvermogen: 30 watt
- Kinderslot
- ACI
- Energieverbruik: 210 watt
- Reactiesnelheid: 5 ms

Aansluitingen:
- Scart
- Scart
- YPbPr, Audio L/R in
- HDMI v1.3
- HDMI v1.3
- HDMI v1.3
- HDMI v1.3
- Audio L/R in
- CVBS in
- Hoofdtelefoon uit
- S-Video in
- USB
- Analoge audio links/rechts uit
- PC audio in
- S/PDIF uit (coaxiaal)
- Common Interface

Afmetingen:
- 712 x 1163 x 117 mm (HxBxD)

Gewicht:
- 29,5 kg

Kleur:
- Zwarte deco voorzijde en witte achterzijde

hij is rond de 1000 euro, is dat normaal voor zo'n LCD of kan ik nog beter wachten. Want ik heb namalijk nog 5 maanden de tijd om een TV te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:51:
hallo mensen wat vinden jullie van de Philips 42PFL7603??
Verkeerde forum? Dit is voor de Samsung

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Xoem schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:12:
Heb sinds kort een 55LE956 hangen.

Krijg alleen de ethernet-aansluiting niet aan de praat. Tv hangt aan een Speedtouch 780. Op de Speedtouch ziet alles er goed uit, hij ziet de tv en geeft 'm middels DHCP een ip-adres. De tv blijft bij de netwerk-test echter hangen op het ontbreken van het ip-adres. Op het moment dat ik handmatig een ip-adres ingeef in de tv faalt de netwerk-test op het pingen van de gateway. Als ik de ethernet kabel uit de tv haal en 'm in m'n laptop steek, hangt die laptop wel gewoon in m'n netwerk, en kan ik ook de gateway pingen.

Zijn er hier nog mensen die dit aan de praat hebben gekregen en/of nog tips en trucs weten?

Valt me overigens ook op dat de InfoLive functie beschikbaar is, terwijl dat volgens mij voor Nederland nog steeds niet beschikbaar zou zijn (En NL is als land ingesteld). Maar ja, heb dus nog niet kunnen controleren of het ook echt werkt..
Netwerk heb ik ook wat probleempjes mee, ik heb er nu een switch tussen hangen en ik kan vanaf het netwerk dlna apparatuur bereiken. Maar wat jij zegt over de InfoLive vindt ik wel interesant. Hoe kom je tot de conclusie dat deze ook binnen nederland actief is? want als je geen netwerk heb kan je dat ook niet zien. Wat je denk ik bedoeld is dat de optie wel aanwezig is, maar volgens mij werkt dit niet.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
steefje schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:05:
Weet iemand hoe ik de kleurinstellingen kan aanpassen van de 656, ik kan dit alleen doen wanneer ik een source kies zonder aansluiting. Het kanaal waar mijn Xbox opstaat en is geconfigureerd volgens de HDTV-test, kan ik bijvoorbeeld de backlight niet wijzigen. TV geeft dan aan dat ik de optie "Entertainment" moet uitschakelen in het setup menu, maar dit kan ik alleen wijzigen op een source zonder aansluiting.

Het lijkt me toch wel mogelijk dat ik instellingen aanpas terwijl ik gebruik maak van mijn xbox, anders kan ik nooit het verschil zien!
De source die je gebruikt van de xbox staat niet in de PC-modus? Dan kan je namelijk alleen verlichting, contrast en helderheid nog maar aanpassen.

Oh wacht, je hebt de tv natuurlijk op game-mode gezet en dan kan je maar weinig veranderen.

De optie Entertainment kan je uitzetten door meerdere keren op de toets E.MODE op de afstandsbediening te drukken. Als het goed is kan je dan kiezen uit Spelcomputer-Film-Sport en vooral Uit ;)

Als je 1 van die 3 entertainment-modi hebt ingeschakeld, dan worden de instellingen vergrendeld en kan je deze niet meer wijzigen!

[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 10-03-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt idd.

Vorige week had ik nog mijn twijfels over de A656, maar het lijkt of hij met de dag scherperw word.

Waar ik vorige week minder beeld leek te hebben lijkt dat nu verdwenen te zijn.

Valt me ook op dat het beeldverschil in verschillende kanalen erg groot is. Net 5 is wel erg scherp namelijk waar andere zenders iets te wensen over laar.

Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ferry34 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:53:
[...]

De source die je gebruikt van de xbox staat niet in de PC-modus? Dan kan je namelijk alleen verlichting, contrast en helderheid nog maar aanpassen.

Oh wacht, je hebt de tv natuurlijk op game-mode gezet en dan kan je maar weinig veranderen.

De optie Entertainment kan je uitzetten door meerdere keren op de toets E.MODE op de afstandsbediening te drukken. Als het goed is kan je dan kiezen uit Spelcomputer-Film-Sport en vooral Uit ;)

Als je 1 van die 3 entertainment-modi hebt ingeschakeld, dan worden de instellingen vergrendeld en kan je deze niet meer wijzigen!
Ga ik vanavond eens probren. Alvast bedankt.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Sinds gisteren hebben wij de samsung 40A856 in huis.

Wat een pracht van een toestel vergeleken met onze ouwe 86 cm philips !
Het is "maar" een 40" maar wat een wereld van verschil in grootte en kleuren.

Ik kijk tv via de telenet hd digicorder en verder is er een oudere dvdspeler en een xbox 360 op aangesloten.
Digicorder via hdmi ( alleen wil dat klote ding niet overschakelen op 1080i, hij keert direct terug naar 720p, bekend probleem zeggen ze bij telenet |:(
dvd gaat via scarten en de xbox via component ( geen hdmi, het is een ouder model uit 2006 )

De tv werd geleverd met de laatste firmware aan boord. Handig, moet ik het niet meer doen :*)

Volgende op de lijst is een ps3 om blu-ray filmpjes te kunnen spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Sinds ik firmware 1020.1 op mijn le52a656 heb zitten, kan ik de verlichting niet meer instellen?
Hebben meer mensen dit (of is dit juist de fix in de 1020.1 firmware?)

Is dit verschijnsel nog ergens te overrulen in het service menu? of klopt er iets niet aan mijn tv ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even 2 korte vraagjes:
over de mogelijkheid tot swivelen van de samsung 856: is het normaal dat dit wat zwaar gaat? (ik heb de 52inch). Ik kreeg hem namelijk niet gedraaid.
En klopt het dat er om de steun van de voet (waar die mee aan het scherm zit) een redelijk loszittend plastic ding/kapje zit?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Damn wat een aanbieding bij ibood: http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Samsung LE40A686 : 40 inch Full HD 100Hz LCD TV

€ 777,00 + (7,95)

pffff kheb hier 2 maanden geleden nog 1100 voor betaald :S

maar super tv-tje mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 699 betaald bij saturn door computerfout. En me broer ook. uur later was hij 799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow het is de 686. Wat is het verschil ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:48:
Damn wat een aanbieding bij ibood: http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Samsung LE40A686 : 40 inch Full HD 100Hz LCD TV

€ 777,00 + (7,95)

pffff kheb hier 2 maanden geleden nog 1100 voor betaald :S

maar super tv-tje mensen!!
Mooie aanbieding, jammer zoek eigelijk wat groters rond 46" is meer mijn formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Verdorie! Net op mijn werk en hij is al uitverkocht.
Dan maar eentje van Redcoon. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:45:
[...]

Mooie aanbieding, jammer zoek eigelijk wat groters rond 46" is meer mijn formaat.
Dit is echt een hele gave aanbieding, jammer dat dit geen 46" is zeg anders had ik hem echt gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
spl3ndr schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:43:
Sinds gisteren hebben wij de samsung 40A856 in huis.

Wat een pracht van een toestel vergeleken met onze ouwe 86 cm philips !
Het is "maar" een 40" maar wat een wereld van verschil in grootte en kleuren.

Ik kijk tv via de telenet hd digicorder en verder is er een oudere dvdspeler en een xbox 360 op aangesloten.
Digicorder via hdmi ( alleen wil dat klote ding niet overschakelen op 1080i, hij keert direct terug naar 720p, bekend probleem zeggen ze bij telenet |:(
dvd gaat via scarten en de xbox via component ( geen hdmi, het is een ouder model uit 2006 )

De tv werd geleverd met de laatste firmware aan boord. Handig, moet ik het niet meer doen :*)

Volgende op de lijst is een ps3 om blu-ray filmpjes te kunnen spelen :9~
Op zo'n tv moet je zeker blu-ray gaan kijken ja.

Ik heb zelf ook een ps3 gekocht als blu-ray speler, maar er zijn tegenwoordig ook goedkopere stand-alone spelers. Eerst was de ps3 zowel de beste als de goedkoopste, maar tegenwoordig zie je ze al voor minder dan €200.
Helaas zijn er enkele acties afgelopen zoals een samsung blu-ray voor €250 inc. 10 films op blu-ray!

Freerecordshop heeft nog een actie voor €300 incl 10 films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 06:38:
ow het is de 686. Wat is het verschil ook alweer?
Rode rand

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Ik heb sinds een paar maanden een Samsung 40A756, en toen ik hem vanochtend aanzette hoorde ik een sissend geluid.
Het was net alsof er een gaatje zat in een leiding achter de tv en daar nu lucht uit liep.
Hij staat aangesloten op een decoder, dus je kan als je het geluid van de tv harder zet dan de decoder een zoem geluid maken. Maar dit was anders.
Ik heb het getest per zender, dit had geen effect.
Als ik het volume op de tv zachter zet dan 7 (wat idioot laag is) verdwijnt het sissen. Kunnen de boxen kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
De interne boxen van de LCD zelf?, kan dan onmogelijk een kabelbreuk zijn want dat is met autoboxen wel het geval (zelf achtergekomen vorige week). 1 autobox had een kabel breuk (dan wel contact dan niet) krijg je ook een soort sissend geluid.

Heb je samsung al gebeld of hier meerdere klachten over zijn geweest?

[ Voor 19% gewijzigd door __Kevind__ op 12-03-2009 19:22 ]

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb echt een ontzettende kansloze vraag, maar ik word er onderhand gek van :S Ik heb een Samsung LE40A656, maar zodra ik in Teletekst zit kan ik deze niet fatsoenlijk afsluiten :') Kan de manual niet vinden en op internet ook niet, maar random knoppen drukken heeft tot nu toe niet geholpen. Iemand een idee? En ja, het is echt een zielige vraag.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
LiquidT_NL schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:29:
Ik heb echt een ontzettende kansloze vraag, maar ik word er onderhand gek van :S Ik heb een Samsung LE40A656, maar zodra ik in Teletekst zit kan ik deze niet fatsoenlijk afsluiten :') Kan de manual niet vinden en op internet ook niet, maar random knoppen drukken heeft tot nu toe niet geholpen. Iemand een idee? En ja, het is echt een zielige vraag.
Ik weet het niet meer zeker want ik kan het niet meer voor je testen (digitale tv), maar volgens mij moet je gewoon op de 'tv' knop drukken

Handig dat je nu bovenin dit topic de prijzen kan zien van Samsung Lcd's kan je mooi in de gaten houden hoeveel de tv die je hebt aangeschaft al in waarde is gedaald :(

[ Voor 12% gewijzigd door Nico111 op 14-03-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
LiquidT_NL schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:29:
Wat heb je dan gedaan om de handleiding te zoeken ? 8)7

Ga naar de website
Klik op manual onder de kop support
Toets je typenr in
Tada

Teletekst uitschakelen
Daarin zie je dus op pag 214 van de 546 staan dat je knop 22 op het plaatje van de afstandsbediening moet drukken. Dat is de EXIT knop

Teletekst modus verlaten
Knop 2 op dezelfde pagina. De TV/DTV knop dus zoals hierboven al is gemeld.

De wereld is groter dan Google alleen, het is EEN hulpmiddel.

[ Voor 11% gewijzigd door Yippie op 14-03-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
__Kevind__ schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:21:
De interne boxen van de LCD zelf?, kan dan onmogelijk een kabelbreuk zijn want dat is met autoboxen wel het geval (zelf achtergekomen vorige week). 1 autobox had een kabel breuk (dan wel contact dan niet) krijg je ook een soort sissend geluid.

Heb je samsung al gebeld of hier meerdere klachten over zijn geweest?
Het waren inderdaad de interne boxen, alsof er een kabel leegliep.
Op dit moment hoor ik het geluid niet meer en functioneren de boxen normaal.
Kan het zijn dat het gene dat leegliep, nu leeg is?

Ik heb Samsung hier nog niet over gebeld omdat het ineens over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-08 00:14
Heb onlangs bij Media Markt een mooie aanbieding mee kunnen. Het betreft de Samsung LE26A330.

Alleen na 1 avondje spelen op de Xbox360 begon in één keer mijn beeld te flikkeren. Alsof het achtergrond licht stuk was en steeds aan/uit ging. Het beeld zelf bleef wel constant. Na de televisie aan en uit te zetten, stroom eraf en dergelijken bleef het zo.
Toen heb ik de stekker er een uur uit gehad, en toen deed de tv weer normaal, zal hem vandaag weer een paar uur aan laten staan om te zien of het weer voorkomt.

Waarschijnlijk ga ik sowieso terug naar de MM maar iemand een idee hoe dit zo kan komen bij een nieuwe tv? EN of het ook dat achtergrond licht is wat dit kan veroorzaken.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Cyril,

je geeft wel erg weinig info:
  • Hoe heb je bijv. de Xbox360 aangesloten.
  • Maken de kabels goed contact ?
  • Welke instellingen/beeldmodus gebruik je op de TV
Weet niet wat je betaalt hebt voor de tv, maar zelfde TV is hier in de aanbieding tot vanavond 23:59.

[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 15-03-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-08 00:14
Hehe op die website is hij 2 euro duurder dan bij de MM het geval was ;).

Goed, mijn xbox360 heb ik aangesloten via de standaard kabels die erbij zitten, wel met de losse tulp stekkers voor de hdtv erbij. De reden waarom ik dit genoemd heb is omdat ik dacht dat dit niet zou uitmaken.

Het maakte niet uit of de xbox aan of uit stond, welk kanaal ik bezocht, het beeld van de tv flikkerde gewoon. Het was heel moeilijk kijken want het beeld zelf deed het wel alleen het ging steeds van zeer donker naar zeer licht binnen een seconde.

Ik gebruik verder standaard instellingen, achtergrondverlichting stond op maximaal (10) dus geen idee wat voor instellingen je op uit bent. Zoals ik zei, hij deed dit opeens van het ene op het andere moment terwijl ik bezig was met een spel.

Hoop dat je hier verder wat mee kunt.

EDIT:
Het is dus de backlight, na 2 uur begint deze te flikkeren, vanaf 4 (staat standaard op 10) doet hij dit niet meer, vanaf 5 heel lichtjes en zo steeds erger.. Heel vreemd en irritant. Alhoewel ik bijna geen verschil merk tussen 4 en 10 kan dit niet goed zijn lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door zer0l op 15-03-2009 22:17 ]

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Heb je dit ook met andere bronnen ?
Staat de TV misschien in "shop modus" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
roger1984 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:58:
[...]

Het waren inderdaad de interne boxen, alsof er een kabel leegliep.
Op dit moment hoor ik het geluid niet meer en functioneren de boxen normaal.
Kan het zijn dat het gene dat leegliep, nu leeg is?

Ik heb Samsung hier nog niet over gebeld omdat het ineens over was.
Dat is wel heel vreemd dat het nu opeens weg is.
Ik weet wel dat het zowieso niet goed is dat je eerst een klacht over je toestel hebt en nu opeens niet meer.
dwz dat het dus niet goed zat.

Ik raad je aan om voor de zekerheid toch contact met samsung op te nemen om meer problemen te voorkomen.

Success

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Samsung LE32S71b is er gisteravond mee opgehouden..... De stekker is er 1 nacht uigeweest, na het inpluggen van de stekker geeft de tv geen beeld meer, het standbylampje blijft constant knipperen en reageert nog wel op de afstandbediening..

Heb inmiddels gebeld met de klantenservice, de technische dienst gaat mij terugbellen... Waarschijnlijk zal er iets kapot zijn ofzo??? Iemand bekend met dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:07:
Mijn Samsung LE32S71b is er gisteravond mee opgehouden..... De stekker is er 1 nacht uigeweest, na het inpluggen van de stekker geeft de tv geen beeld meer, het standbylampje blijft constant knipperen en reageert nog wel op de afstandbediening..

Heb inmiddels gebeld met de klantenservice, de technische dienst gaat mij terugbellen... Waarschijnlijk zal er iets kapot zijn ofzo??? Iemand bekend met dit verschijnsel?
Klinkt als kapotte voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Vandaag een samsung LE40A552 binnen gehad.
Zette de ps3 aan en merkte meteen een scherpte en helderheid. Veel beter als mijn 32 inch (HD ready) die alweer +/- 3,5 jaar oud is. (LE32R71)

Ik speelde de blu-ray earth af, daar zit een stukje in dat de camera over een waterval heen gaat.
Op mijn 32 inch ziet dat er heel goed uit geen rare dingen.
Met die nieuwere/betere/grotere tv zitten er witte korrelige stukjes op de zwarte gedeeltes van de stenen.

Als de camera over de waterval heen is zie je een soort zwart gat. Daar zit allemaal ruis doorheen. Het lijkt wel of de tv daar iets met het zwarte gedeelte probeert te doen. Het gehele beeld is haarscherp alleen dat 'zwarte gedeelte' is heel lelijk met wittige ruis.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het verholpen kan worden?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Wii4all schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:14:
Zette de ps3 aan en merkte meteen een scherpte en helderheid. Veel beter als mijn 32 inch (HD ready) die alweer +/- 3,5 jaar oud is. (LE32R71)

Ik speelde de blu-ray earth af, daar zit een stukje in dat de camera over een waterval heen gaat.
Op mijn 32 inch ziet dat er heel goed uit geen rare dingen.
Met die nieuwere/betere/grotere tv zitten er witte korrelige stukjes op de zwarte gedeeltes van de stenen.

Als de camera over de waterval heen is zie je een soort zwart gat. Daar zit allemaal ruis doorheen. Het lijkt wel of de tv daar iets met het zwarte gedeelte probeert te doen. Het gehele beeld is haarscherp alleen dat 'zwarte gedeelte' is heel lelijk met wittige ruis.

Ik heb de zelfde tv en als ik de blu ray van earth af speel heb ik precies het zelfde en bij precies de zelfde scenes. Ik kon er niks aan doen. Bij andere blu rays heb ik er geen last van.

Ik denk een foutje op de schijf die je bij een klein beeld formaat niet ziet. Voor de rest is Earth echt super mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:19:
[...]

Ik heb de zelfde tv en als ik de blu ray van earth af speel heb ik precies het zelfde en bij precies de zelfde scenes. Ik kon er niks aan doen. Bij andere blu rays heb ik er geen last van.

Ik denk een foutje op de schijf die je bij een klein beeld formaat niet ziet. Voor de rest is Earth echt super mooi :9~
ok pfew...ik dacht al dat ik terug moest met de tv.

Wel vreemd dat het op die oudere tv niet zo erg zichtbaar is.

Met gewoon tv kijken heb je nergens last van?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wii4all schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:14:
Het gehele beeld is haarscherp alleen dat 'zwarte gedeelte' is heel lelijk met wittige ruis.

Ik denk dat je het moet zoeken in opties zoals "Dynamisch contrast", "Digitaal ruisfilter"

Die zou ik gewoon op "Uit" zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Nieuwe samsung lijn:

Komt eraan, word nu ingescand:

Features LED: http://www.nougewoon.nl/samsung/featuresled.jpg
Features LCD: http://www.nougewoon.nl/samsung/featureslcd.jpg
Series 8000: http://www.nougewoon.nl/samsung/8000.jpg
Series 7000, 6000: http://www.nougewoon.nl/samsung/7000.jpg
Series 750: http://www.nougewoon.nl/samsung/750.jpg
Series 650: http://www.nougewoon.nl/samsung/650.jpg
Series 550: http://www.nougewoon.nl/samsung/550.jpg
Series 541: http://www.nougewoon.nl/samsung/450.jpg
Series 450: http://www.nougewoon.nl/samsung/450.jpg
LED Special: http://www.nougewoon.nl/samsung/ledsp.jpg

Als er nog interesse is voor plasma dan kan ik deze ook inscannen. Verkrijgbaar vanaf nu/week 13.

[ Voor 49% gewijzigd door WidgetTWW op 16-03-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mijn tv (LE32A456) staat tussen mijn bureau en bed, dus ik draai hem best vaak. De tv kan je een beetje draaien op de voet. Maar hij draait niet zo heel ver. Ik wil hem dus verder kunnen draaien (90 graden zou mooi zijn :D). Weet iemand misschien of dit mogelijk is, door bijvoorbeeld een paar schoeven uit te halen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
hmmmm de rest van de blu-ray is haarscherp.

Nu het volgende probleempje ;)
Ik denk dat ik wat met instellingen moet gaan klooien.

Op mijn oude tv was het ziggo menu van de humax ir fox haarscherp geen korreltjes of niks.
Nu lijkt het menu heel korrelig te zijn.

Zou dat ook aan de scart kabel kunnen liggen?
Alleen de letters/menu van ziggo is korrelig en een beetje kartelig.
Scherpte heb ik er een beetje afgehaald.
Het kastje staat ook gewoon op 16:9...evenals de tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Wii4all op 17-03-2009 08:46 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 06:40
Wat bedoel je met "Verkrijgbaar vanaf nu/week 13"? Ik zie nog niets op de website van Samsung....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
konehead schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:31:
[...]

Wat bedoel je met "Verkrijgbaar vanaf nu/week 13"? Ik zie nog niets op de website van Samsung....
Dat klopt, moeten er nog op. Maar de eerste batches zijn nu uitgeleverd aan de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik zat nog even te denken ;)

Het kan alleen maar aan de antenne of de scart kabel liggen.
Beeld vanuit de ps3 is haarscherp.

Ik ga vanavond/morgen de scart en de antennekabel maar eens wisselen voor wat betere kwaliteit, kijken of dat effect heeft.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Briljant! Hier ben ik al een maand op aan het wachten. De 6000 series is echt perfect voor mij, ik hoe al die DLNA (het zal vast handig zijn hoor) en Medi@ nonsens niet, want ik heb toch een HTPC die dat voor mij doet en die LED technologie lijkt me een aardige vooruitgang. Dat zal ook gelijk wel het verschil met de 450 - 750 series zijn die Crystal gebruiken (is de eerste keer dat ik daar wat van hoor).

Alleen jammer dat er nog steeds helemaal niets bekend is over de prijs...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.