Ferry34 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:13:
[...]
Dat een A656 zo'n enorme lag zou hebben, lijkt me overigens nogal sterk hoor. Mensen denken tegenwoordig dat alles inputlag is, terwijl het probleem iets heel anders is. Inputlag is zo miniem dat je dat met het blote oog niet kan zien.
Ik weet ook ergens wel dat het te verwaarlozen valt, het klinkt uiteindelijk erger dan het is, maar toch heb ik dan zoiets van het is wel aanwezig, die vertragende werking. Het kan dan ook nog verschillen per persoon of hij of zij het op kan merken of niet. Zo weet ik van mezelf dat ik redelijk gevoelig kan zijn voor dit soort dingen. Om die reden heb ik dan liever een scherm die zo min mogelijk last heeft van input lag of whatever zodat ik in ieder geval zeker weet hier niet tegenop te lopen. En zo kan je ook wel een heleboel beeldverbetering functies uit gaan zetten maar dan denk ik ook bij me zelf van waarom is dit überhaupt nodig als er ook televisies zijn waarbij dit helemaal niet nodig is. Om die reden alleen al zou ik voor plasma willen gaan. Maar goed, dan gaan we een andere discussie in en dat is niet de bedoeling hier.

Pana komt dit jaar uit met de nieuwe serie en die hebben een motion resolution van 1080p (dat is heel bijzonder, een samsung a656 heeft maar 650) en een native (!) contrast van 40.000:1. Maar dat wordt waarschijnlijk deze zomer pas.
Eigenlijk was en is mijn idee ook om hier nog even op te wachten, ondanks dat de huidige reeks op zich ook al top is, zoals de 42PZ85 die nu op Pricewatch gezakt is onder de €1000,- , maar ik dacht het tot die tijd dan te gaan doen met een aardig LCD schermpje, en hierin leek de Samsung 6-serie me wel een leuk schermpje te bieden, vooral toen bleek dat MM de 40A656 begon aan te bieden voor €899,- van de week.
Uiteindelijk heb ik hier toch niet zo'n jofel gevoel bij. Denk dat ik het de prijs nog net niet waard vind. Ik denk echter wel dat wanneer ik de 37 inch variant bijv. voor zo'n €699,- tegen het lijf zou lopen ik voor deze zou gaan.
We zien wel. Voorlopig hou ik het nog wel even uit.