[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.278 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

LIMIT-AR schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:19:
Ik ben de trotse eigenaar geworden van een LE40A656. Alles werkt naar behoren alleen ik zit nog met 1 ding.

Ik heb mijn pc met een ATI X1950XT aangesloten via een dvi naar hdmi kabel op de tv. Alleen nu krijg ik bij een resolutie van 1920 x 1080 een zwarte rand aan alle kanten.

Kan deze monitor geen 1920x1080 weergeven ofzo omdat het beeld niet helemaal gevuld is? Of weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Ik heb al gezocht in de settings van catalyst maar heb het nog niet kunnen vinden is er iemand hier die mij ermee kan helpen?
Je gaat (in het geavanceerde menu) naar je DTV / DVI o.i.d.. Je krijgt dan een Scaling optie te zien. Deze moet je op 0% zetten (overscan). Geloof dat ie standaard op 15% staat.
Bij 0% is de pizelmapping 1:1, dus de letters op je scherm worden ook kraakhelder. Nu zijn ze wazig.

[ Voor 5% gewijzigd door THX op 17-01-2009 00:21 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

@ NvM : Nee, heel veel X360 games ondersteunen tegenwoordig 1080p, bijna alle grote releases. Dat terwijl de meeste PS3 games slechts 720p zijn. Echter, je Xbox 360 moet wel over een HDMI poort beschikken en met een HDMI kabel worden aangesloten. Component kan alleen 1080i weergeven en de VGA kabel geloof ik ook...
Wat exorcist zegt, nee helaas niet. Bijna alle games worden voor een 720 of lagere (oblivion, Halo3) resolutie geschreven en worden geupscaled door de Xbox. Bovendien kan je over component ook 1920x1080 halen, mits je TV dat ondersteunt (de 656 series bijv wel). Ook de VGA kabel kan gewoon 1920x1080 weergeven, dat was met ene patch een jaartje geleden oid verholpen. HDMI is alleen beter omdat het digitaal--> digitaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Je gaat (in het geavanceerde menu) naar je DTV / DVI o.i.d.. Je krijgt dan een Scaling optie te zien. Deze moet je op 0% zetten (overscan). Geloof dat ie standaard op 15% staat.
Bij 0% is de pizelmapping 1:1, dus de letters op je scherm worden ook kraakhelder. Nu zijn ze wazig.
Welk geavanceerde menu bedoel je hier precies? Ik ben wel geinteresseerd in deze setting, omdat de letters en felle kleuren zoals roze "doorlekken" op de omliggende pixels. Het is echt nauwelijks merkbaar maar als je dichtbij zit zie je het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

THX schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:19:
[...]

Ik zie in dat advanced menu (met 0000 erin gegaan) geen DTV/DVI of iets dat erop lijkt. Ik heb een LE40A756, maar was wel benieuwd of deze ook deze optie biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:38

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Anoniem: 76616 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:08:
[afbeelding]

Die schaduw rechts bovenin het beeld; iemand enig idee wat het is?
Ziet eruit alsof iemand op die plek hard tegen het scherm aan heeft gedrukt (of een voorwerp natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
I am back! ;)

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:48
Anoniem: 76616 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:08:
[afbeelding]

Die schaduw rechts bovenin het beeld; iemand enig idee wat het is?
Dat komt doordat het scherm te dicht bij het licht zit,
daardoor worden de kleuren zeg maar ingebrand op het scherm
Heb ik ook gehad, de monteur had alleen scherm vervangen en weg was het
Bij mij was het doordat er een skateboard tegen aankwam,
verder werd het op de achterkant van de tv bij die plek heel erg warm

[ Voor 12% gewijzigd door McDaBom op 17-01-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

McDaBom schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:49:
[...]

Dat komt doordat het scherm te dicht bij het licht zit,
daardoor worden de kleuren zeg maar ingebrand op het scherm
Heb ik ook gehad, de monteur had alleen scherm vervangen en weg was het
Bij mij was het doordat er een skateboard tegen aankwam,
verder werd het op de achterkant van de tv bij die plek heel erg warm
Is er iets aan te doen?

En hoe krijg je in godsnaam een skateboard tegen je LCD? Stond hij op de plaatselijke skatebaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Stoks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
Zijn er hier ook mensen met het flicker probleem? zie http://www.youtube.com/wa...ung-a656-flicker-ps3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Exorcist schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Ik zie in dat advanced menu (met 0000 erin gegaan) geen DTV/DVI of iets dat erop lijkt. Ik heb een LE40A756, maar was wel benieuwd of deze ook deze optie biedt?
Hij bedoeld het advanced menu van Catalyst ;)

Nog bedankt voor de tip THX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LIMIT-AR schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:42:
[...]

Hij bedoeld het advanced menu van Catalyst ;)

Nog bedankt voor de tip THX.
Ah, thanks..zal is koekeloeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

THX schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:19:
[...]

Ik voel me een beetje achterlijk, maar als ik dat doe valle ner stukken buiten beeld (startbalk e.d.).
Via mijn TV kan ik dit volgens mij niet rechttrekken? (Vista, Ati 3850, LE40A756 en PC op HDMI2 vanaf DVI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:48:
[...]

Ik voel me een beetje achterlijk, maar als ik dat doe valle ner stukken buiten beeld (startbalk e.d.).
Via mijn TV kan ik dit volgens mij niet rechttrekken? (Vista, Ati 3850, LE40A756 en PC op HDMI2 vanaf DVI).
Misschien nog je beeld instellingen op 'just scan' zetten van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
NvM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:52:
[...]

Allereerst Ferry34, bedankt voor je reactie!

Kijken en vergelijken heb ik al gedaan in meerdere winkels. Helaas is er niet de mogelijkheid om beide Samsung televisies naast elkaar te zetten. Mijn indruk van Samsung is positief. Er is alleen zoveel keus in Samsung televisies (en dat is nog meer 1 merk), dat het volgens mij nooit verkeerd is om gebruikerservaringen te lezen.

Ik ben het met je eens dat contrast, zwartwaarden e.a. zwaarder wegen dan de keuze tussen Full-HD en HD-Ready. Helaas staan televisies in winkels naar mijn mening altijd afschuwelijk afgesteld. Ik kan dus weinig wijzer worden van zelf kijken, vandaar dat ik ervaringen op het internet zoek.

Over de 1080p ondersteuning van de Xbox 360. Ik dacht dat tot nu toe alle games voor 720p geschikt gemaakt waren.

Waarom zou jij bij een LCD wel voor Full-HD kiezen en bij een plasma niet? Ik heb ook naar plasma-televisies gekeken, maar die beginnen pas bij 37 inch, en dat vind ik eigenlijk toch te groot. Dat terwijl de beeldkwaltieit van plasma's mij meer aanspreekt.

Er is gewoon zoveel keus. En een televisie is toch iets wat een lange tijd mee moet gaan. Dan wil ik gewoon een goede keus gemaakt hebben! Ik hoop dat je dat begrijpt :)
Daarom moet je ook echt testen en niet de tv's vergelijken met je handen in je zakken, zonder de beeldinstellingen te veranderen ;)

De tv's staan inderdaad slecht afgesteld en op die manier moet je geen tv uitzoeken. De kans is dan groot dat er dingen zijn die je irriteren of tegenvallen in het beeld.
Game en kijk je eigen dvd's en verander de beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoi,
Ik heb een samsung le32a656 en heb een probleem. Zodra ik de tv op MUTE zet (me vriendin luistert soms dmv wireless koptelefoon, zodat ik geen last vh geluid heb) kan ze geen subtitles meer zien op het scherm omdat er dan in beeld staat van "Geluid Uit" welke deels over de subs vallen. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze niet meer te zien is, of dat er een delay is en vanzelf verdwijnt oid? Ik ben er net achter gekomen dat als je niet MUTE maar gewoon volume naar 0 brengt, dat het ook werkt, maar dat vind ik vervelend :p
Weet iemand dus een oplossing? Ik heb nog nooit voor me tv een FW update gedaan, wellicht is het daarmee al gefixed ? Of wellicht staat het in het servicemenu? Ik durf er nu niet zo snel naar te kijken (beide) omdat ik bang ben dat ik wat verkeerds doe, echter als iemand zeker weet dat het op te lossen in met een fw update of vanuit het servciue menu, dan ga ik een poging wagen.
Mijn dank is groot, euh... die van haar bedoel ik, euh.. nee van ons :)
groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet niet of iemand dit al gepost had, info over de nieuwe Europese modellen voor 2009. De nieuwe eigenschappen zijn:
  • Er komt een 200Hz functie.
  • Voor 100 en 200Hz schermen wordt de mate van "Blur Reduction" en "Judder Reduction" instelbaar.
  • Ondersteuning voor het xvYCC kleurprofiel verdwijnt (jammer, want de PS3 ondersteund dit voor fotoweergave)
  • BD Wisesync ondersteuning voor het automatisch afstemmen van beeldinstellingen met een aangesloten BluRay-speler.
  • "Natural" beeldmodus welke de weergave aanpast voor minimale oogbelasting.
  • "Film" beeldmodus welke automatisch de cadence van een film signaal herkent en de weergave daarop aanpast.
  • Afspelen van MKV, WMV, TS, AVI, VOB, MPG, 3GP en ASF bestanden via ethernet of USB opslag. Niet bekend is of ondertitels en surround geluid ook ondersteund worden.
  • Gecertificeerde DivX-implementatie.
  • Ondersteuning voor DivX on Demand.
  • Inernet@TV (via Yahoo) ondersteuning voor het afspelen van TV content vanaf internet.
  • Twee USB poorten, te gebruiken voor het afspelen van USB mass storage, firmware update of voor het aansluiten van een WiFi netwerkadapter.
  • De meeste nieuwe schermen gebruiken edge LED verlichting in plaats van CCFL of lokaal gedoofde LEDs. Wat edge LEDs gaan betekenen voor de beeldkwaliteit is omstreden. Wel is zeker dan edge LED de schermen uitermate dun maken waardoor ze echt als schilderij aan de wand gehangen kunnen worden.
  • Er zijn geen schermen groter dan 46inch aangekondigd voor West-Europa. Opvallend!
  • Het aantal SCART aansluitingen gaat terug naar 1. (speculatie: hopelijk komt daar een component aansluiting voor in de plaats.)
  • Er verdwijnt één audio ingang. De audio ingang voor VGA en HDMI2 (DVI) moet gedeeld worden. Erg onhandig natuurlijk als je beide ingangen wil gebruiken.
(bron)
Merk op dat niet alle nieuwe modellen alle bovengenoemde feature zullen hebben.
Verder is er nog wat speculatie over een extra SPDIF ingang welke toegekend zou kunnen worden aan een HDMI(DVI), component of VGA ingang. Tevens gaat het gerucht dat de input lag aanzienlijk gereduceerd zou zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hee,

Ik heb de 786 aangeschaft bij BCC voor ongeveer 50 euro meer dan de laagste internet prijs + verzenden en kon hem gelijk meenemen (deze prijs gelde alleen tijdens de BCC lcd 4-daagse).

Tot nu toe alleen nog maar SD via digitale decoder bekenen en dat is gewoon goed. Verschilt wel heel erg per zender en programma maarjah dat ligt meer aan de zender zelf denk ik. Aantal DVD gezien en ook erg netjes. Krijg het alleen nog niet helemaal in orde met instellingen (misschien toch maar een ISF-calibratie overwegen).
Ik kan helaas nog niks zeggen over Gaming en HD want heb nog geen PS3 aangeschaft (ga ik wel doen waarsch) en me HD-decoder komt er pas over anderhalve week aan. maar daar kom ik nog wel op terug.

Er is wel een probleem dat de backlights doorschijnen naar buiten de omlijsting (ik weet niet hoe dit effect heet). Dit is alleen te zien in bepaalde hoeken en in de meeste gevallen totaal niet storend maar is toch wel een puntje om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06
Hansje22 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 16:17:
Hoi,
Ik heb een samsung le32a656 en heb een probleem. Zodra ik de tv op MUTE zet (me vriendin luistert soms dmv wireless koptelefoon, zodat ik geen last vh geluid heb) kan ze geen subtitles meer zien op het scherm omdat er dan in beeld staat van "Geluid Uit" welke deels over de subs vallen. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze niet meer te zien is, of dat er een delay is en vanzelf verdwijnt oid? Ik ben er net achter gekomen dat als je niet MUTE maar gewoon volume naar 0 brengt, dat het ook werkt, maar dat vind ik vervelend :p
Weet iemand dus een oplossing? Ik heb nog nooit voor me tv een FW update gedaan, wellicht is het daarmee al gefixed ? Of wellicht staat het in het servicemenu? Ik durf er nu niet zo snel naar te kijken (beide) omdat ik bang ben dat ik wat verkeerds doe, echter als iemand zeker weet dat het op te lossen in met een fw update of vanuit het servciue menu, dan ga ik een poging wagen.
Mijn dank is groot, euh... die van haar bedoel ik, euh.. nee van ons :)
groet!
Interne mute geen optie? Staat mij gewoon in het menu.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ari3 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:42:
Weet niet of iemand dit al gepost had, info over de nieuwe Europese modellen voor 2009. De nieuwe eigenschappen zijn:
...
Kijk, dat noem ik nou informatief. Heel erg bedankt voor deze resume! _/-\o_

Ben vooral benieuwd naar de 8000 serie, kan niet wachten tot die hier ergens staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Ferry34 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 15:59:
[...]
De tv's staan inderdaad slecht afgesteld en op die manier moet je geen tv uitzoeken. De kans is dan groot dat er dingen zijn die je irriteren of tegenvallen in het beeld.
Game en kijk je eigen dvd's en verander de beeldinstellingen.
Dan nog is het erg moeilijk imho aangezien er in de meeste winkels nogal anders (lees: meer) licht is dan bij de meeste mensen thuis en in die situatie een LCD vaak een beter (contrast- en kleurrijker) beeld zal geven dan een plasma. In een gemiddelde thuis-situatie kan dat echter geheel andersom zijn.

Tests uitvoeren in de meeste grote winkels is dan ook best wel lastig!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

<knip>

• Afspelen van MKV, WMV, TS, AVI, VOB, MPG, 3GP en ASF bestanden via ethernet of USB opslag. Niet bekend is of ondertitels en surround geluid ook ondersteund worden.

Erg interresant, concurrentie voor NMT?

• De meeste nieuwe schermen gebruiken edge LED verlichting in plaats van CCFL of lokaal gedoofde LEDs. Wat edge LEDs gaan betekenen voor de beeldkwaliteit is omstreden. Wel is zeker dan edge LED de schermen uitermate dun maken waardoor ze echt als schilderij aan de wand gehangen kunnen worden.

Hm ik heb liever local LED dimming, veel mooiere zwartwaardes

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Afbeeldingslocatie: http://www.weerdenburg.net/samsung/sammie_2009_200hz01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.weerdenburg.net/samsung/sammie_2009_200hz02.jpg

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Er komt een 200Hz functie.
  • Voor 100 en 200Hz schermen wordt de mate van "Blur Reduction" en "Judder Reduction" instelbaar.
  • Ondersteuning voor het xvYCC kleurprofiel verdwijnt (jammer, want de PS3 ondersteund dit voor fotoweergave)
  • BD Wisesync ondersteuning voor het automatisch afstemmen van beeldinstellingen met een aangesloten BluRay-speler.
  • "Natural" beeldmodus welke de weergave aanpast voor minimale oogbelasting.
  • "Film" beeldmodus welke automatisch de cadence van een film signaal herkent en de weergave daarop aanpast.
  • Gecertificeerde DivX-implementatie.
  • Ondersteuning voor DivX on Demand.
  • Inernet@TV (via Yahoo) ondersteuning voor het afspelen van TV content vanaf internet.
  • Twee USB poorten, te gebruiken voor het afspelen van USB mass storage, firmware update of voor het aansluiten van een WiFi netwerkadapter.
  • Er zijn geen schermen groter dan 46inch aangekondigd voor West-Europa. Opvallend!
  • Het aantal SCART aansluitingen gaat terug naar 1. (speculatie: hopelijk komt daar een component aansluiting voor in de plaats.)
  • Er verdwijnt één audio ingang. De audio ingang voor VGA en HDMI2 (DVI) moet gedeeld worden. Erg onhandig natuurlijk als je beide ingangen wil gebruiken.
(bron)
Merk op dat niet alle nieuwe modellen alle bovengenoemde feature zullen hebben.
Verder is er nog wat speculatie over een extra SPDIF ingang welke toegekend zou kunnen worden aan een HDMI(DVI), component of VGA ingang. Tevens gaat het gerucht dat de input lag aanzienlijk gereduceerd zou zijn.
Netjes netjes, en bedankt voor de opsomming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Weet niet of iemand dit al gepost had, info over de nieuwe Europese modellen voor 2009.
Is er al bekend wanneer deze nieuwe modellen leverbaar zijn in Europa en wat ze gaan kosten hier? Na maanden vergelijken op zowel het internet als in winkels was ik er eindelijk over uit dat ik de LE46A856 wilde gaan kopen... Totdat ik de aankondiging zag van de nieuwe modellen op de CES lol...

Hier nog een filmpje van de Luxia series op de CES 2009:
http://www.cnet.com.au/vi...0-Series/video/22469223p/

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:46
Ik ben op zoek naar een nieuwe LCD tv, met een grootte van 32". Samsung heeft mooie modellen, en een aantal ervan zijn scherp geprijsd. Ik ben 'maar' een student en mn budget is 400 tot 500 euro. Daar kan ik bijvoorbeeld een LE 32A436 voor kopen. Ik heb geen hele hoge eisen, 720p-content is genoeg, 1 hdmi aansluiting is ook al genoeg, en andere features doen me vrij weinig, zolang het beeld maar goed is.

Zou iemand mij afraden om de LE 32A436 te kopen, of iets meer uit te geven aan een nieuwer model? Of koop ik voor zo'n 400 euro met de LE 32A436 een prima tv?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Misschien is de LE32A456 voor jou ? 379 voor de komende 24 uur bij iBood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
MaTr1x schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:31:Is er al bekend wanneer deze nieuwe modellen leverbaar zijn in Europa en wat ze gaan kosten hier?
De kleinere schermen (tot 46inch) komen in het voorjaar beschikbaar. Prijzen zijn nog niet genoemd. Het topmodel (vervangd het A95x model) komt pas na de zomer.
Na maanden vergelijken op zowel het internet als in winkels was ik er eindelijk over uit dat ik de LE46A856 wilde gaan kopen... Totdat ik de aankondiging zag van de nieuwe modellen op de CES lol...
Tja, zo kun je blijven wachten. Als de nieuwe modellen van voorjaar 2009 eindelijk verkrijgbaar zijn zal Samsung de modellen voor de zomer en najaar 2009 alweer aankondigen. Er komt altijd binnenkort iets "beters" uit :)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287109

RDhits schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:16:
Hee,

Ik heb de 786 aangeschaft bij BCC voor ongeveer 50 euro meer dan de laagste internet prijs + verzenden en kon hem gelijk meenemen (deze prijs gelde alleen tijdens de BCC lcd 4-daagse).
Hey RDhits. Kun jij me vertellen hoe jij de inkijkhoek vind. Aangezien er veel verhalen zijn aangaande dit model dat bij een hoek van meer dan 45 graden het beeld minder is. Heb gister nog een tijdje bij de MM rond gelopen. Vergeten daar specifiek naar te kijken bedacht ik me in de bus terug... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:06

NvM

Yippie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:39:
Misschien is de LE32A456 voor jou ? 379 voor de komende 24 uur bij iBood
Ik zat te twijfelen tussen deze en een Samsung 32LEA552. Door deze lage prijs deze inmiddels op iBood besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

Gallus

Cheesy

Ik heb ook de knoop maar doorgehakt en hem besteld. Dit is de eerste keer dat ik iets via iBOOD bestel, dus ik ben benieuwd. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Laatst online: 06-06 08:14
hallo,

Ik wil ivm de lage pond een tv uit de UK laten komen. Ik heb samsung al gebeld en garantie is geen probleem.
Echter kom ik overal tegen dat de tv`s in de UK een freeview decoder ingebouwd hebben.

Wat moet ik hiervan denken? Ik heb zelf upc via hdmi. Dus dat is geen probleem.
Kan ik nu door die freeview decoder geen gewoon kabel signaal er instoppen?

http://www.beyondtelevisi...vision-with-freeview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
hdejongh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:22:
hallo,

Ik wil ivm de lage pond een tv uit de UK laten komen. Ik heb samsung al gebeld en garantie is geen probleem.
Echter kom ik overal tegen dat de tv`s in de UK een freeview decoder ingebouwd hebben.

Wat moet ik hiervan denken? Ik heb zelf upc via hdmi. Dus dat is geen probleem.
Kan ik nu door die freeview decoder geen gewoon kabel signaal er instoppen?

http://www.beyondtelevisi...vision-with-freeview.html
Ik was ook al aan het orienteren op buitenlandse shops. Afgelopen zaterdag menig shop in Duitsland afgezocht maar geen interessante aanbieding gezien. Heb je toevallig een site in de UK gevonden waar iets van shopreviews (net als T.net) te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
nee sorry geen idee, dit was een site die ik tegen kwam via de hdtvtest.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
hdejongh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:42:
nee sorry geen idee, dit was een site die ik tegen kwam via de hdtvtest.co.uk
Helaas bezorgt deze site ook niet buiten de UK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
nee maar ik heb een mogelijkheid om ze goedkoop te verschepen naar nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door hdejongh op 20-01-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

Gallus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:17:
Ik heb ook de knoop maar doorgehakt en hem besteld. Dit is de eerste keer dat ik iets via iBOOD bestel, dus ik ben benieuwd. :)
me 2, ik keek echt op van de lage verzendkosten (8 euries). Was eigenlijk best een impuls aankoop, wilde de hele tijd gaan voor de LG 32LG3000 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 15:42
Heb hier nu een weekje m'n nieuwe Samsung LE40A856 staan en ben er erg blij mee.
Vraag me alleen af of het bij een LCD ook nodig is om de eerste zoveel branduren het contrast/helderheid op 50% te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Nope, niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
Damn wat een mooie tv, wordt tijd dat ik mijn LE46A656 de deur uit doe en er zo 1 koop.
Niek_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:17:
Heb hier nu een weekje m'n nieuwe Samsung LE40A856 staan en ben er erg blij mee.
Vraag me alleen af of het bij een LCD ook nodig is om de eerste zoveel branduren het contrast/helderheid op 50% te zetten?
Zijn de meningen over verdeeld, ik zelf heb hem gewoon gelijk naar wens ingesteld, maar bij mij stond er wel in de handleiding, dat het wel aangeraden wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door l.degroot01 op 20-01-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
Tot dusver had ik interesse in de LE40A656, maar deze zakt helaas niet echt qua prijs. N.a.v. het postje van hdejongh zit ik toch te kijken naar de LE40A786. Een erg mooie tv, zeker gezien ik niet veel game (iig niet op consoles).

Nou heb ik ooit eens gelezen dat LED-TV's problemen hebben met levensduur van de LED. Is dit nog steeds zo of geldt dit alleen voor OLEDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 22-01 22:55
NvM schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:37:
[...]

Ik zat te twijfelen tussen deze en een Samsung 32LEA552. Door deze lage prijs deze inmiddels op iBood besteld! :)
Wow, niet verwacht dat zoveel mensen in dit topic er 1 zouden schaffen.
1 nadeel van iBood ( dit is mijn mening ) is dat ze traag versturen.

Voorzover ik weet verhuren ze hun site zeg maar voor 50k of zo, zodat een fabrikant zijn produkt mag aanbieden. Waar de vertraging precies optreedt is niet duidelijk, de gekozen transportmethoden zijn goed ( TNT pakketservice ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Yippie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:45:
[...]

Voorzover ik weet verhuren ze hun site zeg maar voor 50k of zo, zodat een fabrikant zijn produkt mag aanbieden. Waar de vertraging precies optreedt is niet duidelijk, de gekozen transportmethoden zijn goed ( TNT pakketservice ).
Ik kreeg een mail dat het 1 tot 7 werkdagen duur eer ik de televisie ontvang. Ik lees op iBood.nl bij de reacties dan het ontvangen van een product besteld bij iBood zomaar een paar weken kan duren. Ik zie het wel, het heeft geen haast.

Mooie prijs voor een mooi product naar mijn mening, zat eerst te kijken naar een 32 inch Full-HD variant. Dit schijnt alleen overbodig te zijn, zeker met mijn kijkafstand, 2,5 tot 3 meter.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
nou heeft er nog niemand geantwoord of ik in de problemen kom in nederland met een UK model.

Overigens tv`s uit naar nederland halen is helemaal niet duur, mij kost het 125 euro voor 1 positie plus 75 euro verzekering. 1 positie kunnen ongeveer 6/7 tv`s op..

Met de huidige pond koers kan honderden euro`s lager liggen dan in nederland.
In mijn geval scheelt het 300 euro (nl 1250, uk 950)

Maar dan blijft de vraag gaat het werken!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
hdejongh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:40:
nou heeft er nog niemand geantwoord of ik in de problemen kom in nederland met een UK model.

Overigens tv`s uit naar nederland halen is helemaal niet duur, mij kost het 125 euro voor 1 positie plus 75 euro verzekering. 1 positie kunnen ongeveer 6/7 tv`s op..

Met de huidige pond koers kan honderden euro`s lager liggen dan in nederland.
In mijn geval scheelt het 300 euro (nl 1250, uk 950)

Maar dan blijft de vraag gaat het werken!!!!
Ik weet niet hoe het britse lichtnet in elkaar zit, maar als je bij Samsung op de site even de specificaties opzoekt, van dat UK model, en hij accepteert ook 230V~ 50Hz. dan is er niks aan de hand.
Ze hebben in iedergeval een andere stekker, maar dan druk je er gewoon een NL apparatenstekker in.

[ Voor 6% gewijzigd door l.degroot01 op 21-01-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
l.degroot01 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 07:48:
[...]

Ik weet niet hoe het britse lichtnet in elkaar zit, maar als je bij Samsung op de site even de specificaties opzoekt, van dat UK model, en hij accepteert ook 230V~ 50Hz. dan is er niks aan de hand.
Ze hebben in iedergeval een andere stekker, maar dan druk je er gewoon een NL apparatenstekker in.
klopt daar maak ik me ook niet druk om, het gaat om die freeview dinges die er in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

McCormick schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:35:
Tot dusver had ik interesse in de LE40A656, maar deze zakt helaas niet echt qua prijs. N.a.v. het postje van hdejongh zit ik toch te kijken naar de LE40A786. Een erg mooie tv, zeker gezien ik niet veel game (iig niet op consoles).

Nou heb ik ooit eens gelezen dat LED-TV's problemen hebben met levensduur van de LED. Is dit nog steeds zo of geldt dit alleen voor OLEDs?
Verlichtings leds gaan langer mee dan de bij lcd standaard gebruikte CCFL lampen... OLED is idd nog wel een probleem(Vooral met blauw)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08-2024
Yippie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:45:
[...]

Van dat verhuren klopt volgens mij helemaal niks, een kennis werkt als een inkoper daar en deze kopen dan ook gewoon een voorraad in en als deze op is komt er "Uitverkocht" op de website te staan.

Daarnaast verstuurd iBood niet met TNT maar met UPS.

Ik heb de TV ook besteld, leuk voor in de slaapkamer. Reviews zijn aardig goed, dus ben benieuwd 8)

[ Voor 26% gewijzigd door gxpower op 21-01-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
hdejongh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:06:
[...]klopt daar maak ik me ook niet druk om, het gaat om die freeview dinges die er in zit..
FreeView is geen dinges maar de organisatie die de vrije (zonder abbo) uitzendingen in Engeland verzorgt. De gebruikte techniek hiervoor is gewoon DVB-T net als in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
Anoniem: 287109 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:27:
[...]

Hey RDhits. Kun jij me vertellen hoe jij de inkijkhoek vind. Aangezien er veel verhalen zijn aangaande dit model dat bij een hoek van meer dan 45 graden het beeld minder is. Heb gister nog een tijdje bij de MM rond gelopen. Vergeten daar specifiek naar te kijken bedacht ik me in de bus terug... zucht...
Hey ik heb er even naar gekeken en ik heb er met normale tv-uitzendingen totaal geen last van gehad. Toen heb ik hem aan me laptop vastgemaakt en kwam hij dus automatisch in die pc-mode waar hij opeens allerlei settings veranderd, zelfs led-smartlighting staat dan automatisch uit. Dan is het contrast bij hoek van 45 graden echt verschrikkelijk, zodra je die led-smartlighting weer aanzet is het al een stuk beter. Dus ik denk dat je het echt zelf moet uitproberen bij een winkel.

Trouwens nog even gekeken naar input-lag terwijl ik toch bezig was.(Doormiddel van een window heen en weer bewegen) en heb er geen last van gehad. Dit zou kunnen komen doordat in de PC-mode allerlei beeldverwerkings modes uit zijn gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
ari3 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:19:
[...]
FreeView is geen dinges maar de organisatie die de vrije (zonder abbo) uitzendingen in Engeland verzorgt. De gebruikte techniek hiervoor is gewoon DVB-T net als in Nederland.
Daar was ik me bewust van:)

Ik kom dan toch niet in de problemen met gewone kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Zojuist de 40A656 binnen gehad! :P
Via Redcoon besteld.. maak ik hem open zit er alleen een USA stroomkabel bij :/ .. En nu? Kan ik ondertussen gewoon een stroomkabel die ik ook voor een PC/Monitor gebruik ervoor gebruiken? Want op de USA stroomkabel staat 10A. En op de PC/Monitor stroomkabel staat er 10A/16A en op sommige alleen 16A..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:14
BMW_M3 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:02:
Via Redcoon besteld.. maak ik hem open zit er alleen een USA stroomkabel bij :/ .. En nu? Kan ik ondertussen gewoon een stroomkabel die ik ook voor een PC/Monitor gebruik ervoor gebruiken? Want op de USA stroomkabel staat 10A. En op de PC/Monitor stroomkabel staat er 10A/16A en op sommige alleen 16A..
Je moet even kijken of er een universele voeding in zit. Zo ja, dan kan je er zelf wel een stroomkabel aanpluggen. Anders, BOEM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Adlermann schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:38:
[...]

Je moet even kijken of er een universele voeding in zit. Zo ja, dan kan je er zelf wel een stroomkabel aanpluggen. Anders, BOEM. :)
Hoe kom ik erachter wat voor voeding er in zit?
Offtopic wat een &*it service van Redcoon zeg! :(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
BMW_M3 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:02:
Er hoort een verloop bij te zitten die je er op kan klikken zodat je een ''Europese'' stekker krijgt. Tenminste dat was bij mijn LE40A656 wel het geval die ik via 4Launch heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

LIMIT-AR schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:38:
[...]

Er hoort een verloop bij te zitten die je er op kan klikken zodat je een ''Europese'' stekker krijgt. Tenminste dat was bij mijn LE40A656 wel het geval die ik via 4Launch heb besteld.
Zat er niet bij vreemd genoeg. Heel de doos omhoop gegooid :/
Maar wat is verstandiger om z'n verloop/convertor aan te schaffen of gewoon volledige ''Europese'' stroomkabel?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

LIMIT-AR schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:38:
[...]

Apart, ik heb mijn LE32A656 ook van 4Launch, en die was gewoon Europees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

BMW_M3 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:44:
[...]

Zat er niet bij vreemd genoeg. Heel de doos omhoop gegooid :/
Maar wat is verstandiger om z'n verloop/convertor aan te schaffen of gewoon volledige ''Europese'' stroomkabel?
Gewoon volledige kabel, geen gedoe met verloop stekkers (geen convertor, UK heeft gewoon 220-240, 50hz) plus dat die engelse stekkers nogal "lomp" groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

qless schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:58:
[...]

Gewoon volledige kabel, geen gedoe met verloop stekkers (geen convertor, UK heeft gewoon 220-240, 50hz) plus dat die engelse stekkers nogal "lomp" groot zijn.
Ik heb zojuist contact gehad met Redcoon. En ze gaan een Europees stroomkabel opsturen morgen anders maandag binnen. Dus toch wel service ;)

Kan alleen nog niet genieten van mijn 40inch :P

Waar ik wel naar benieuwd ben, zit er nu wel NL taal in? Of is het gewoon een volledige USA TV :/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 07-06 19:07
Zojuist de Samsung LE40A786 besteld (bij Bobshop). Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt :). Als hij binnen is ga ik 'm gelijk testen met mijn PS3 of ik last heb van input lag. Als dat zo is stuur ik 'm binnen afkoelperiode terug.

Hou jullie op de hoogte :).

Afbeeldingslocatie: http://www.bobshop.nl/catalog/images/kk/big/26339.jpg

HIj is mooi O+, vooral dat touchpanel rechtsonder is nice (in het echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

McVirusS schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:26:
Zojuist de Samsung LE40A786 besteld (bij Bobshop). Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt :). Als hij binnen is ga ik 'm gelijk testen met mijn PS3 of ik last heb van input lag. Als dat zo is stuur ik 'm binnen afkoelperiode terug.

[afbeelding]

Vet design. Ik heb zelf de 756 en die heeft een rode omranding. Echt veel mooier afgewerkt als ik het vergelijk met de Sony Bravia van m'n schoonouders.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

McVirusS schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:26:

[afbeelding]

Ben benieuwd, deze TV heb ik ook op het oog (alhoewel hier niet voor gamen, puur films en tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
hdejongh schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:20:
[...]
Daar was ik me bewust van:)

Ik kom dan toch niet in de problemen met gewone kabel?
Waarschijnlijk niet. Analoge kabel in Engeland is PAL-I en in Nederland PAL-B/G. Zover ik weet kun je op Europese Samsung modellen de PAL-tuner instellen met keuze uit I, B/G of D/K. Kijk voor de zekerheid even in de handleiding van het betreffende model op de website van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

BMW_M3 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:12:
[...]

Ik heb zojuist contact gehad met Redcoon. En ze gaan een Europees stroomkabel opsturen morgen anders maandag binnen. Dus toch wel service ;)

Kan alleen nog niet genieten van mijn 40inch :P

Waar ik wel naar benieuwd ben, zit er nu wel NL taal in? Of is het gewoon een volledige USA TV :/
Dude de aansluiting op mijn 656 is gewoon een pc power cable, mss is het bij jouw tv anders, maar anders kan je er gewoon zoeen inpluggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Na veel wikken en wegen en vooral het doornemen van dit topic en de vele (veeele) reacties toch maar besloten niet tot aankoop van de 40A656 over te gaan. Ondanks dat het een mooie televisie is met goede mogelijkheden voor een leuke prijs kent het toch iets te veel nadelen in mijn ogen. Vooral de iet wat hoge response tijd/input lag voor PC gebruik en gaming en het out of sync lopen van geluid wanneer afspelend op een wat minder recente versterker deden mij bedenken. En gezien ik nog steeds erg blij ben met mijn Sony QS serie versterker ben ik deze voorlopig nog niet van plan te gaan vervangen.
Nu heb ik begrepen dat wanneer je vooral gamed je beter voor Plasma kunt gaan, iets waar mijn voorkeur eigenlijk al lag, maar nu vraag ik mij af of ik dan nog steeds problemen kan verwachten als het gaat om geluid dat vrijwel synchroon moet lopen.
Welke televisie zou voor iemand met mijn voorkeuren aan te raden zijn? Een Samsung Plasma tv perhaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
-SambaL- schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:04:
Na veel wikken en wegen en vooral het doornemen van dit topic en de vele (veeele) reacties toch maar besloten niet tot aankoop van de 40A656 over te gaan. Ondanks dat het een mooie televisie is met goede mogelijkheden voor een leuke prijs kent het toch iets te veel nadelen in mijn ogen. Vooral de iet wat hoge response tijd/input lag voor PC gebruik en gaming en het out of sync lopen van geluid wanneer afspelend op een wat minder recente versterker deden mij bedenken. En gezien ik nog steeds erg blij ben met mijn Sony QS serie versterker ben ik deze voorlopig nog niet van plan te gaan vervangen.
Nu heb ik begrepen dat wanneer je vooral gamed je beter voor Plasma kunt gaan, iets waar mijn voorkeur eigenlijk al lag, maar nu vraag ik mij af of ik dan nog steeds problemen kan verwachten als het gaat om geluid dat vrijwel synchroon moet lopen.
Welke televisie zou voor iemand met mijn voorkeuren aan te raden zijn? Een Samsung Plasma tv perhaps?
Zolang je alle post processing zut in je tv uit kunt zetten heb je weinig last van het niet synchroon lopen van geluikd en beeld via een externe versterker (en ja die zet je toch wel uit, aangezien 9/10 het beeld minder mooi wordt met al die extra zut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Adlermann schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Zolang je alle post processing zut in je tv uit kunt zetten heb je weinig last van het niet synchroon lopen van geluikd en beeld via een externe versterker (en ja die zet je toch wel uit, aangezien 9/10 het beeld minder mooi wordt met al die extra zut)
Welke instellingen kun je dan het beste uitzetten als je een LE40A656 hebt? Ik weet namelijk niet zo goed wat je met post processing bedoeld en welke instellingen dat doen.

Ik heb volgens mij een heel klein beetje last hier van met mijn Z-5500 die aangesloten is op de PC en op mijn PS3.

[ Voor 9% gewijzigd door LIMIT-AR op 22-01-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
ari3 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:49:
[...]
Waarschijnlijk niet. Analoge kabel in Engeland is PAL-I en in Nederland PAL-B/G. Zover ik weet kun je op Europese Samsung modellen de PAL-tuner instellen met keuze uit I, B/G of D/K. Kijk voor de zekerheid even in de handleiding van het betreffende model op de website van Samsung.
thanks ik kan er niks van terug vinden.. Alleen maar het woordje pal in z`n algemeenheid...
Op hoop van zegen dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277695

Is het verschil erg groot tussen de LE32A330 en de LE32A436?
In de winkel waar ik was hadden ze alleen de a330, dus kon niet het beeld vergelijken. Door de prijs neig ik wat meer naar de a330, maar ik wil natuurlijk wel waar voor mijn geld! :P
Het gebruik is voor in mijn kamer, ongeveer 3 meter kijkafstand, beetje xboxen, filmpje ennn... analoge tv.

En gezien ik nogal een leek ben, praten ze mij makkelijk dingen aan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
-SambaL- schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:04:
De lipsync problemen kom ik bij plasma's weinig tegen, omdat een plasma minder beeldverbeteraars heeft.
Dat een A656 zo'n enorme lag zou hebben, lijkt me overigens nogal sterk hoor. Mensen denken tegenwoordig dat alles inputlag is, terwijl het probleem iets heel anders is. Inputlag is zo miniem dat je dat met het blote oog niet kan zien.

Een plasma is natuurlijk altijd een goed idee ;) Samsung of Panasonic is voor jou waarschijnlijk de goede keus. Zelf testen in de winkel is het advies. Ga vooral gamen!
Pana komt dit jaar uit met de nieuwe serie en die hebben een motion resolution van 1080p (dat is heel bijzonder, een samsung a656 heeft maar 650) en een native (!) contrast van 40.000:1. Maar dat wordt waarschijnlijk deze zomer pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ferry34 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:13:
[...]

Pana komt dit jaar uit met de nieuwe serie en die hebben een motion resolution van 1080p (dat is heel bijzonder, een samsung a656 heeft maar 650) en een native (!) contrast van 40.000:1. Maar dat wordt waarschijnlijk deze zomer pas.
Als je de tests erbij pakt heeft de huidige generatie al een motion resolution van 1000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165550

In mn zoektocht naar een nieuwe lcd was mn keuze gevallen op een LE40A656, alleen is deze blijkbaar zeer moeilijk te krijgen op het moment?
Had hem besteld bij komplett maar nadat de verwachtte beschikbaarheid ervan telkens opschoof (12 jan >> 21 jan >> 23 jan >> 5 feb), heb ik het geannuleerd.
Overweeg om nu te proberen bij redcoon die hem als "direct leverbaar" hebben staan, alleen heb ik mn twijfels bij hun stockindicatie, de vorige keer dat ik iets bestelde dat op direct leverbaar stond, duurde het 3 weken.
Iemand recentelijk ervaringen bij redcoon en hun levertijd van dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 165550 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:10:
In mn zoektocht naar een nieuwe lcd was mn keuze gevallen op een LE40A656, alleen is deze blijkbaar zeer moeilijk te krijgen op het moment?
Had hem besteld bij komplett maar nadat de verwachtte beschikbaarheid ervan telkens opschoof (12 jan >> 21 jan >> 23 jan >> 5 feb), heb ik het geannuleerd.
Overweeg om nu te proberen bij redcoon die hem als "direct leverbaar" hebben staan, alleen heb ik mn twijfels bij hun stockindicatie, de vorige keer dat ik iets bestelde dat op direct leverbaar stond, duurde het 3 weken.
Iemand recentelijk ervaringen bij redcoon en hun levertijd van dit model?
Bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165550

Vergeten erbij te vermelden, woon in België.
Heb op bol.com zitten kijken maar die leveren dat niet naar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 165550 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:18:
[...]

Vergeten erbij te vermelden, woon in België.
Heb op bol.com zitten kijken maar die leveren dat niet naar hier.
Nee, dat houdt dan op inderdaad. Jammer, goede shop, mooie prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Is er iemand die toevallig weet waar ik ergens in Eindhoven een samsung LE40A686 kan bezichtigen?
Ik vind het te riskant om een tv via internet te kopen, voordat ik het apparaat in het echt heb gezien. Zeker omdat deze tv blijkbaar geen zwart frame heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

St03mp schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:54:
Is er iemand die toevallig weet waar ik ergens in Eindhoven een samsung LE40A686 kan bezichtigen?
Ik vind het te riskant om een tv via internet te kopen, voordat ik het apparaat in het echt heb gezien. Zeker omdat deze tv blijkbaar geen zwart frame heeft....
MediaMarkt/Saturn/BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267663

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe LCD tv te kopen van samsung. Mijn oog is gevallen op 2 modellen, namelijk : LE32A556
LE32A656

Nu welk model raden jullie mij aan? De tv zal vooral dienen voor films en gamen(ps3) en ook zal er digitale tv worden op aangesloten. (budget ligt rond de 600-700 euro)

Welk model verkiezen jullie? of zijn er misschien andere types die jullie aanraden?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 17:05

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik heb wel een vraag aan jou, waarom is een 556 beter dan een 550 of 552 ? Ik begrijp het verschil niet zo...

[ Voor 19% gewijzigd door RMB op 23-01-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267663

Ik heb die 2 modellen in dezelfde winkel aan de dezelfde prijs gevonden, daarmee vroeg ik mij af met wat ik het beste zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 17:05

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik denk met de 656, want dat is de 6 serie dus hetzelfde type maar dan een modelletje nieuwer.

Alleen vraag ik mij af wat het verschil tussen de 550 552 en 556 van de 5 serie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net mijn broertje gesproken en die zit nu te gamen (PS3 - CoD4 en Pro Evo) op een LE40a786 bij een vriend en merkt niets van eventuele vertragingen tijdens het gamen, dus ik vermoedt dat voor mij dat m gaat worden voor mij. Zeker aangezien mijn broertje maar enkele games heel veel (op redelijk hoog niveau) speelt en ik van alles wat speel zonder ooit ergens echt goed in te worden. Morgen even een winkel in de buurt opzoeken waar ik mijn PS3 mag aansluiten. Al voelt het ergens niet lekker om van deze mogelijkheid gebruik te maken als ik m online bestel...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 287109 op 23-01-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

St03mp schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:54:
er zijn inderdaad maar weinig shops die hem hebben staan, Ik ben er zelf voor naar almere gereden om hem te vergelijken met de 656. Dat is vanuit jou niet echt een optie natuurlijk. Bel eens rond etc.

Persoonlijk ben ik nog steeds blij dat ik de 686 heb gekocht ipv een 656. Kennissen hebben de 656 en ik stoor me toch aan de rode gloed. tja ik was dan 150 euro extra kwijt alleen voor de looks maar goed het ding zal er toch weer een jaar of 3 staan dus...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
Anoniem: 287109 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:37:
Heb net mijn broertje gesproken en die zit nu te gamen (PS3 - CoD4 en Pro Evo) op een LE40a786 bij een vriend en merkt niets van eventuele vertragingen tijdens het gamen, dus ik vermoedt dat voor mij dat m gaat worden voor mij. Zeker aangezien mijn broertje maar enkele games heel veel (op redelijk hoog niveau) speelt en ik van alles wat speel zonder ooit ergens echt goed in te worden. Morgen even een winkel in de buurt opzoeken waar ik mijn PS3 mag aansluiten. Al voelt het ergens niet lekker om van deze mogelijkheid gebruik te maken als ik m online bestel...
Je kan natuurlijk ook even bij die vriend van je broertje langsgaan.... maar in ieder geval goed om te horen dat het erg meevalt!!! Heeft deze vriend hem tijdens het gamen gewoon in de standaard mode staan? of in de game-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
Ferry34 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:13:
[...]

Dat een A656 zo'n enorme lag zou hebben, lijkt me overigens nogal sterk hoor. Mensen denken tegenwoordig dat alles inputlag is, terwijl het probleem iets heel anders is. Inputlag is zo miniem dat je dat met het blote oog niet kan zien.
Ik weet ook ergens wel dat het te verwaarlozen valt, het klinkt uiteindelijk erger dan het is, maar toch heb ik dan zoiets van het is wel aanwezig, die vertragende werking. Het kan dan ook nog verschillen per persoon of hij of zij het op kan merken of niet. Zo weet ik van mezelf dat ik redelijk gevoelig kan zijn voor dit soort dingen. Om die reden heb ik dan liever een scherm die zo min mogelijk last heeft van input lag of whatever zodat ik in ieder geval zeker weet hier niet tegenop te lopen. En zo kan je ook wel een heleboel beeldverbetering functies uit gaan zetten maar dan denk ik ook bij me zelf van waarom is dit überhaupt nodig als er ook televisies zijn waarbij dit helemaal niet nodig is. Om die reden alleen al zou ik voor plasma willen gaan. Maar goed, dan gaan we een andere discussie in en dat is niet de bedoeling hier. :P
Eigenlijk was en is mijn idee ook om hier nog even op te wachten, ondanks dat de huidige reeks op zich ook al top is, zoals de 42PZ85 die nu op Pricewatch gezakt is onder de €1000,- , maar ik dacht het tot die tijd dan te gaan doen met een aardig LCD schermpje, en hierin leek de Samsung 6-serie me wel een leuk schermpje te bieden, vooral toen bleek dat MM de 40A656 begon aan te bieden voor €899,- van de week.
Uiteindelijk heb ik hier toch niet zo'n jofel gevoel bij. Denk dat ik het de prijs nog net niet waard vind. Ik denk echter wel dat wanneer ik de 37 inch variant bijv. voor zo'n €699,- tegen het lijf zou lopen ik voor deze zou gaan.
We zien wel. Voorlopig hou ik het nog wel even uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

-SambaL- schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:33:

[...]
Eigenlijk was en is mijn idee ook om hier nog even op te wachten, ondanks dat de huidige reeks op zich ook al top is, zoals de 42PZ85 die nu op Pricewatch gezakt is onder de €1000,- , maar ik dacht het tot die tijd dan te gaan doen met een aardig LCD schermpje, en hierin leek de Samsung 6-serie me wel een leuk schermpje te bieden, vooral toen bleek dat MM de 40A656 begon aan te bieden voor €899,- van de week.
Uiteindelijk heb ik hier toch niet zo'n jofel gevoel bij. Denk dat ik het de prijs nog net niet waard vind. Ik denk echter wel dat wanneer ik de 37 inch variant bijv. voor zo'n €699,- tegen het lijf zou lopen ik voor deze zou gaan.
We zien wel. Voorlopig hou ik het nog wel even uit. :)
Het is alsof je met bijna met tegenzin dan 'maar' een 37 inch van 700 euro zou aanschaffen. Je hebt het maar zwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begreep van mijn broertje (die een klasgenoot heeft die bij de MM werkt) dat komende maandag alle tv's 19% korting zijn... Tja, als je niet online koopt kan dat wel eens heel interessant zijn. Het is iig hier in Utrecht, ik neem aan ook de andere filialen... Iemand details bekend?

Verder; ik heb vandaag mijn PS3 in een behulpzame winkel aangesloten op de LE46A786 en heb geen vertraging waargenomen. Heb het met Wipeout en Skate 2 geprobeerd ingame, maar ook gewoon in het menu van de PS3. Zodra ik naar links of rechts drukte gebeurde dit op het scherm. Ik nam hier geen vertragingen waar, ook niet bij snelle commando's. Verder was ik erg onder de indruk van de kleuren in Wipeout, zag er top uit, zowel op film, standaard als dynamic mode eigenlijk, al waren de verschillen groot. Bij Skate 2 leek ik ghosting waar te nemen, dat was wel een beetje gek. Maar misschien stond ik wat te dicht bij. Verder viel mij voor het eerst het glanzende scherm op. Voor het eerst was ik bewust van het feit dat ik mijn spiegelbeeld in een lcd tv zag. Weird. Net alsof je voor een plasma staat met een glasplaat...

Ik denk dat ik m ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
NvM schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:46:
[...]

...Je hebt het maar zwaar ;)
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/6648/sonyversterkervt6.png

Mijn televisie van de laatste 9 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

-SambaL- schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:54:
[...]

[afbeelding]

Mijn televisie van de laatste 9 jaar.
Heeft die reciever het niet zwaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23

Oekol

waka waka hey hey

Hallo allemaal,
ik heb sinds vrijdag mijn le32a552. ik ben er tot nu toe heel tevreden mee, op mijn ps3 ziet het er heel mooi uit.
maar ik heb een vraag als ik gta speel, lijkt het of er een gloed zegmaar over de auto's heen zit. en ik kan het niet echt wegkrijgen. ik heb op me ps3 upscaling uit en ps smoothing ook. weet iemand wat er aan moet staat op mijn ps3?
en klopt het dat als je gaming mode doet, dat je kleur contrast enzovoorts niet kan aanpassen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
LIMIT-AR schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:35:
[...]

Welke instellingen kun je dan het beste uitzetten als je een LE40A656 hebt? Ik weet namelijk niet zo goed wat je met post processing bedoeld en welke instellingen dat doen.

Ik heb volgens mij een heel klein beetje last hier van met mijn Z-5500 die aangesloten is op de PC en op mijn PS3.
Kan iemand mij hier nog wat duidelijkheid over geven?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

LIMIT-AR schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:20:
[...]

Kan iemand mij hier nog wat duidelijkheid over geven?

Bij voorbaat dank.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ja deze settings gebruik ik dus al :P

Maar met deze settings zou je dus het minste last hebben van lip-sync problemen? Dan zie ik waarschijnlijk gewoon spoken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leoon. schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:59:
Hallo allemaal,
ik heb sinds vrijdag mijn le32a552. ik ben er tot nu toe heel tevreden mee, op mijn ps3 ziet het er heel mooi uit.
maar ik heb een vraag als ik gta speel, lijkt het of er een gloed zegmaar over de auto's heen zit. en ik kan het niet echt wegkrijgen. ik heb op me ps3 upscaling uit en ps smoothing ook. weet iemand wat er aan moet staat op mijn ps3?
en klopt het dat als je gaming mode doet, dat je kleur contrast enzovoorts niet kan aanpassen?
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwist. Fijn he, 'hd gamen'!

Het is moeilijk precies te begrijpen wat je bedoeld met die gloed. Ik heb het zelf niet op mijn Samsung 32" (van een oudere generatie), maar ik speel de 360 versie via een VGA kabel, dus de setup is ook heel anders. Zover ik weet zijn de PS3 upscaling en PS Smooting waar je het over hebt alleen voor de PS2 games, dus die opties hebben volgens mij geen effect. Is jouw nieuwe scherm een full hd hoe hem je m dan aangesloten? Is het scherm een HD Ready; heb je de video out dan op 1080i of 720p staan. Ik adviseer 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Anoniem: 287109 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:34:
Ik begreep van mijn broertje (die een klasgenoot heeft die bij de MM werkt) dat komende maandag alle tv's 19% korting zijn... Tja, als je niet online koopt kan dat wel eens heel interessant zijn. Het is iig hier in Utrecht, ik neem aan ook de andere filialen... Iemand details bekend?
Zie http://www.mediamarkt.nl/specials/btwdagen/index.html

Helaas zijn met name de 786-, 856- en 956-serie van Samsung uitgesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Anoniem: 287109 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:13:
[...]

Het is moeilijk precies te begrijpen wat je bedoeld met die gloed. Ik heb het zelf niet op mijn Samsung 32" (van een oudere generatie), maar ik speel de 360 versie via een VGA kabel, dus de setup is ook heel anders. Zover ik weet zijn de PS3 upscaling en PS Smooting waar je het over hebt alleen voor de PS2 games, dus die opties hebben volgens mij geen effect. Is jouw nieuwe scherm een full hd hoe hem je m dan aangesloten? Is het scherm een HD Ready; heb je de video out dan op 1080i of 720p staan. Ik adviseer 720p.
Volgens mij een gevalletje van ghosting. En als dat zo is, kun je er zelf weinig aan doen (naast gaming mode proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23

Oekol

waka waka hey hey

Anoniem: 287109 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:13:
[...]

het is een full hd scherm, ik heb er een hdmi kabel tussen van mijn ps3 naar mijn tv. ik heb nu gaming mode aan. en dan is er niet echt een gloed over de auto's heen (vooral de taxi's) ik bedoel zegmaar dat je de kleur geel nog buiten de auto ziet een gloed zegmaar. ook als de auto stilstaat.
maar als ik game mode doe heb ik dat niet.
maar dan zijn de kleuren naar mij mening nog niet optimaal. maar je kunt aan game mode helemaal niks aanpassen klopt dat?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
Heren..... ik ben zelf de gelukkige bezitter van een LE40A856..... een echte topper!

Nu kocht ik deze met firmware 1008. Ik heb deze vrij snel geupdate naar 1010 (de nieuwste van de samsungsite.)

Echter zie ik alleen nergens een firmware history.... Ik ben eigenlijk benieuwd wat er nu is veranderd etc.
Iemand?? Of geeft Samsung deze info niet prijs?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-03 09:42
Ik heb op mijn 46A686 iets geks ontdekt...

Ik heb mijn GeForce 8600GT via een DVI>HDMI blokje met een HDMI1.3 kabel verbonden met het scherm.

Als ik opstart in Win XP (met de nieuwste drivers etc..) kan ik op de TV geen 100Hz Motion Plus instellen (er lijken overigens wel meer functies niet beschikbaar!)

Als ik opstart in OS X (OSX86/Hacintosh) dan zijn er plotseling op de TV veel meer functies bijgekomen, en dus ook 100Hz MP!

Ik gebruik in beide systemen dual display waarbij ik de Samsung op 1920x1080 bij 60Hz zet... Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Charlie932 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:38:
Heren..... ik ben zelf de gelukkige bezitter van een LE40A856..... een echte topper!

Nu kocht ik deze met firmware 1008. Ik heb deze vrij snel geupdate naar 1010 (de nieuwste van de samsungsite.)

Echter zie ik alleen nergens een firmware history.... Ik ben eigenlijk benieuwd wat er nu is veranderd etc.
Iemand?? Of geeft Samsung deze info niet prijs?
Waar en voor hoeveel heb je dat ding aangeschaft? Ik wil m zelf ook gaan kopen, maar ben eigenlijk nog aan het wachten op een leuke aanbieding voor dit toestel.

Misschien dat je een paar pics zou willen maken waarop duidelijke de donkerbruine rand te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6941

Vanwege verhuizing ben ik op zoek naar een LCD televisie en mijn voorkeur gaat uit naar samsung.
Ik wil in ieder geval een 40 inch en liefst ook 100hz.
Verder heb ik een redelijk hoog budget, zeg maar 1000 tot 1300 euro, omdat ik in 1 keer een goede wil voor de komende jaren.
Nu heb ik interesse in zowel de LE40A786 als de LE40A856. Wat ik begrijp heeft de 7-serie LED technologie en de 8-serie niet. Wat is dan precies het voordeel van de 8-serie? Ik zag wel dat de 8-serie Slim design heeft maar dat vind ik niet zo bar belangrijk.

Wat ga ik erop aansluiten?
- Digitale Kabel TV,
- Nog te kopen DVD player met upscaling tot 1080p
- Waarschijnlijk Netwerk Media Player om HD films vanaf de PC te streamen/af te spelen.
- In de nabije toekomst een BlueRay speler
- In ieder geval geen gameconsole dus Inputlag is niet mijn belangrijkste afweging.

Wat ga ik erop kijken?
- TV uiteraard, ook sport
- HD Films, ook actie/thrillers/snelle beelden
- DVD's (dus Standaard Definition)

Met name belangrijk vind ik dus de upscaling/deinterlacing kwaliteit.
Kan iemand hier iets over zeggen, of in het algemeen een kort vergelijk tussen 7 en 8 serie?
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.