[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.271 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denbosch75
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2023
ari3 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:06:
[...]
Ik zou eerst de instellingen goed zetten:
- Gebruik HDMI om de Bluray speler aan te sluiten
- Zet de output van de Bluray speler op 24Hz (laat de speler niet converteren naar 50Hz of 60Hz)
- Zet alle Movie Plus, 100Hz en DLNe zooi op "off"

Meestal zijn alle bijverschijnselen dan weg.
Bedankt.
Ik had alles uitstaan, alleen de 100Hz-functie stond op "laag".
Deze functie zorgde voor de trilling.

Ik zag op de Samsung-site dat firmware 1020.1 uit is (voor LE40A656). Maar waar kan ik vinden wat voor veranderingen/verbeteringen er bij deze firmware-update zitten?
Hetzelfde geldt voor mijn Samsung BD-P1500 (Blu-Ray-speler). Ook hier is net firmware update 2.2 uit. Maar wat zit er in deze firmware voor veranderingen/verbeteringen?
Ik heb veel moeite om op het web deze informatie te vinden.
Ben zogal huiverig om een update uit te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:38

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

tumbadora schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 03:34:
Ik heb een LE40A656, en ik heb mijn pc aangesloten met een dvi naar een hdmi kabel.
Als ik 1920x1080 selecteer heb ik wel wel beeld maar het is niet beeldvullend,ik heb er dus zwarte
balken omheen.Ik vind het beeld ook niet echt scherp.Ik heb nu 1360 x 768 geselecteerd.Nu heb ik wel volledig beeld zonder zwarte balken,en ik vind het beeld wat duidelijker(scherper)dan 1920 x 1080.Is dit normaal?
zet je TV op de Just-scan instelling. Dan de PC op 1080p24 (Nvidia driver) mode zetten, dan moet hij het perfect doen! (werkt hier goed met LE32A656)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Noreia schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:14:
Hebben hier eigenlijk veel mensen last van clouding bij de A656/686 modellen? Vind dit toch een behoorlijke knock out criteria omdat ik ook veel films met donkere scenes kijk.
Ik heb er geen last van (LE32A656)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:47
denbosch75 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:46:
[...]

Bedankt.
Ik had alles uitstaan, alleen de 100Hz-functie stond op "laag".
Deze functie zorgde voor de trilling.

Ik zag op de Samsung-site dat firmware 1020.1 uit is (voor LE40A656). Maar waar kan ik vinden wat voor veranderingen/verbeteringen er bij deze firmware-update zitten?
Hetzelfde geldt voor mijn Samsung BD-P1500 (Blu-Ray-speler). Ook hier is net firmware update 2.2 uit. Maar wat zit er in deze firmware voor veranderingen/verbeteringen?
Ik heb veel moeite om op het web deze informatie te vinden.
Ben zogal huiverig om een update uit te voeren...
Dit wil ik ook wel weten wat de voordelen zijn van de firmware 1020.1 voor de 6 serie. Ik ben toch altijd een beetje bang om een firmware er op te knallen, altijd bang dat het fout gaat.... Heeft iemand deze update al uitgevoerd? zo ja, wat zijn de verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Ray schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:54:
[...]

ik heb in beide gevallen niets aan hoeven te passen. Overigens is deze nieuwe firmware ook voor (vrijwel?) de hele 6 serie. Als je de uitleg erbij leest kan je precies zien welke types ondersteund worden.
Volgens mij is hij ook geschikt voor alle 6 modellen, alleen staat er in die handleidig dat je op de 65.... modellen PRL of AMB firmware kan hebben... Beetje verwarrend..

Bij de uitleg van de PRLEUMD-1019.0 ook dat hij geschikt is voor de 65... serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
De ouders van mijn vriendin hebben een Samsung LE37A656 (Crystal Design serie) volgens mij; iig een crystal design model in 37 inch) en ik zelf heb een Sony Bravia 32V4500.

Wat ik me afvraag is dat bewegende beelden op de samsung veel soepeler gaan dan op mijn sony. Er is dus totaal geen 'ghosting' effect. Wat is datgene dan dat het beeld van de samsung zo vloeiend laat lopen? Is dat dan het verschil tussen 100hz en 50hz? Of heeft die crystal design-lijn een andere specificatie die dat beeld zo maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
Odysseus253 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:05:
[...]

zet je TV op de Just-scan instelling. Dan de PC op 1080p24 (Nvidia driver) mode zetten, dan moet hij het perfect doen! (werkt hier goed met LE32A656)
Ik heb een ati 4670 dus geen nvidia,en ik kan just scan niet selecteren,het blijft grijs.

het is al gelukt ik moest overscan aanvinken

[ Voor 6% gewijzigd door tumbadora op 03-01-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284852

Een kort vraagje wat ik heb. Gisteren heb ik een Samsung LE37A552 gekocht, toen ik echter thuis kwam bleek dat ze me een showroommodel hadden verkocht zonder dit te zeggen (kleine beschadiging op de zwarte behuizing). Na gebeld te hebben, konden ze me een LE40A552 geven i.p.v. de LE37 omdat die op waren (3 inch meer voor dezelfde prijs, I ain't complaining).

Nu kijk ik op internet rond, en zijn de twee TV's inderdaad exact hetzelfde (vandaar ook het identieke serienummer met een '40' i.p.v. '37'), op één punt na. Volgens de site van Samsung heeft de LE37 een contrastratio van 15.000:1 en de LE40 een contrastratio van 30.000:1. Nu begreep ik al dat dit allemaal om dynamisch contrast gaat, en niet heel veel wil zeggen, maar ik neem aan dat ik deze "aanbieiding" met beide handen moet aangrijpen, en dat het extra contrast alleen maar voordelen biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:36

qless

...vraag maar...

Anoniem: 284852 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:32:
Een kort vraagje wat ik heb. Gisteren heb ik een Samsung LE37A552 gekocht, toen ik echter thuis kwam bleek dat ze me een showroommodel hadden verkocht zonder dit te zeggen (kleine beschadiging op de zwarte behuizing). Na gebeld te hebben, konden ze me een LE40A552 geven i.p.v. de LE37 omdat die op waren (3 inch meer voor dezelfde prijs, I ain't complaining).

Nu kijk ik op internet rond, en zijn de twee TV's inderdaad exact hetzelfde (vandaar ook het identieke serienummer met een '40' i.p.v. '37'), op één punt na. Volgens de site van Samsung heeft de LE37 een contrastratio van 15.000:1 en de LE40 een contrastratio van 30.000:1. Nu begreep ik al dat dit allemaal om dynamisch contrast gaat, en niet heel veel wil zeggen, maar ik neem aan dat ik deze "aanbieiding" met beide handen moet aangrijpen, en dat het extra contrast alleen maar voordelen biedt?
Ja en meestal kun je dynamisch contrast zelfs uitzetten als je het niet zou willen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 07:35

BaT

Ik heb een vraag mbt de Just Scan optie van mijn Samsung TV (LE40F71B). Ik heb op mijn HDMI poort een 1080p speler gezet (WDTV). Met de Just Scan optie heb ik dan geen overscan dus netjes 1-0n-1 pixel mapping.. ik krijg alleen een groene streep verticaal links in beeld. Dit komt blijkbaar door de xvYCC Color feature die ingebouwd zit in de TV : Hoe zet ik die uit?

Bij de nieuwere modellen heb je het blijkbaar als optie in het menu van de TV, dus dat zou met dit model ook mogelijk moeten zijn (het uitzetten van xvYCC Color ansich), eventueel dmv het Service Menu misschien / firmware upgrade ?

Het is namelijk behoorljik klote nu : of 'echt' Full HD film kijken met groene streep aan de zijkant of geen groene streep aan de zijkant, maar dan wel met overscan en wordt je beeld dus gecropped en dus ook gestreched.

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Komende week gaat Samsung wat nieuwe LCD TV's aankondigen met als grote pluspunt LED backlight gekenmerkt door de B in de typenummer LExxBxxx

Ik vraag me af of er mensen zijn de mij een schatting kunnen geven hoe lang ik ongeveer moet wachten voordat deze ook daadwerkelijk te koop zijn in de winkel. Misschien hebben mensen hier ervaring mee met andere modellen?

Ik wil eigenlijk wel die LED backlight hebben. Het nadeel is alleen dat ik bang ben dat ik lang moet wachten. Komt er ook nog eens bij dat de vorige model (voor mij de LE37A656) nu al een tijdje uit is en de prijs redelijk zacht is met €8xx,-

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 284852 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:32:

Doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

Alpha-sphere schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:27:
Komende week gaat Samsung wat nieuwe LCD TV's aankondigen met als grote pluspunt LED backlight gekenmerkt door de B in de typenummer LExxBxxx

Ik vraag me af of er mensen zijn de mij een schatting kunnen geven hoe lang ik ongeveer moet wachten voordat deze ook daadwerkelijk te koop zijn in de winkel. Misschien hebben mensen hier ervaring mee met andere modellen?

Ik wil eigenlijk wel die LED backlight hebben. Het nadeel is alleen dat ik bang ben dat ik lang moet wachten. Komt er ook nog eens bij dat de vorige model (voor mij de LE37A656) nu al een tijdje uit is en de prijs redelijk zacht is met €8xx,-
Wanneer ze komen kan ik niet zeggen. Wist zelfs niet dat er komende week een nieuwe reeks zou komen :O . Maar de 8-serie er al met LED Backlight. De LE40A856 komt op een 1140 euro dus ik vermoed dat die nieuwe reeks iets minder zal kosten. Als budget een grote rol maakt zou ik em nu kopen, anders zou ik even wachten op de nieuwere. :)

Mag ik ook weten wat je bron is over die nieuwe series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

BaT schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:20:
Ik heb een vraag mbt de Just Scan optie van mijn Samsung TV (LE40F71B). Ik heb op mijn HDMI poort een 1080p speler gezet (WDTV). Met de Just Scan optie heb ik dan geen overscan dus netjes 1-0n-1 pixel mapping.. ik krijg alleen een groene streep verticaal links in beeld. Dit komt blijkbaar door de xvYCC Color feature die ingebouwd zit in de TV : Hoe zet ik die uit?

Bij de nieuwere modellen heb je het blijkbaar als optie in het menu van de TV, dus dat zou met dit model ook mogelijk moeten zijn (het uitzetten van xvYCC Color ansich), eventueel dmv het Service Menu misschien / firmware upgrade ?

Het is namelijk behoorljik klote nu : of 'echt' Full HD film kijken met groene streep aan de zijkant of geen groene streep aan de zijkant, maar dan wel met overscan en wordt je beeld dus gecropped en dus ook gestreched.
hoeveel is die streep ? als het maar een kleinbeetje is kan je hem wellicht in het 'just scan menu' weghalen door het hele beeld iets naar links te halen (de streep valt dan dus buiten het zichtbare vlak) Ik heb dit zelf heel met een witte streep onderin en ik haal deze dus weg met die optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Waar vind ik dat Just Scan menu dan? In het service menu verstopt ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door BaT op 03-01-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Anoniem: 257404 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:46:
[...]

Wanneer ze komen kan ik niet zeggen. Wist zelfs niet dat er komende week een nieuwe reeks zou komen :O . Maar de 8-serie er al met LED Backlight. De LE40A856 komt op een 1140 euro dus ik vermoed dat die nieuwe reeks iets minder zal kosten. Als budget een grote rol maakt zou ik em nu kopen, anders zou ik even wachten op de nieuwere. :)

Mag ik ook weten wat je bron is over die nieuwe series?
Op engadget stond het
http://www.engadget.com/2...-2009-hdtv-lineup-leaked/

En op engadget linken ze naar deze forum http://www.avforums.com/f...9-lineup.html#post8233146

Op dat forum staat de handleiding al voor de LExxB650/653 :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Noreia schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:14:
Hebben hier eigenlijk veel mensen last van clouding bij de A656/686 modellen? Vind dit toch een behoorlijke knock out criteria omdat ik ook veel films met donkere scenes kijk.
Ik heb een A656 en heb aan de rechterkant een vlak dat ietsjes lichter is dan de rest, zie het eigenlijk alleen bij compleet zwart beeld, of als er een uitzending op 4:3 is en er zwarte balken aan de zijkant zijn, dan is de rechter iets grijzer dan de linker.
Maar het is niet zo dat het me opvalt tijdens het tv/films kijken bij donkere scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

BaT schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:11:
Waar vind ik dat Just Scan menu dan? In het service menu verstopt ofzo?
nee gewoon via afbeeldingsopties. Als je input minimaal 720P is heb je de mogelijkheid dus te kiezen voor just scan. Bij mij staan er dan 2 icoontjes achter. Met de eerste kan je dus het beeld iets verschuiven en de tweede is een reset button.

dus hoofdmenu tv en dan even zoeken :) ik heb zelf trouwens een 686 maar ik neem aan dat de menu's hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Thanks freak en ferry. Het enige wat mij nog stoorde was te lezen dat het geen 100Hz was nadat ik dit in de MediaMarkt had zien staan en op alle sites. Dit maakte mijn keuze best makkelijk, omdat de cijfers toch goed waren. Wel raar dat Samsung dan niet effe inlicht, dat het niet zo is. Hoe kunnen ze dit überhaupt erbij hebben gezet? Ik bedoel, de mensen die dit voor elkaar krijgen bij Samsung, letten dan toch ook niet op in mijn ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ray schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:06:
[...]

nee gewoon via afbeeldingsopties. Als je input minimaal 720P is heb je de mogelijkheid dus te kiezen voor just scan. Bij mij staan er dan 2 icoontjes achter. Met de eerste kan je dus het beeld iets verschuiven en de tweede is een reset button.

dus hoofdmenu tv en dan even zoeken :) ik heb zelf trouwens een 686 maar ik neem aan dat de menu's hetzelfde zijn
Dat zijn ze dus niet blijkbaar; Just Scan selecteer ik bij beeld settings (16*9 / 4*3 / Just Scan / Etc)... that's it. Geen opties verder bij Just Scan in het menu dus.... ik heb nu ook een mailtje gestuurd naar Samsung, misschien dat ik daar wat wijzer van wordt. Als het iets is waar ik wat aan heb, post ik het hier ook wel even.

[ Voor 11% gewijzigd door BaT op 03-01-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:14
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een LE37M87 in mijn bezig, maar ik begin me nu toch langzaam aan te ergeren aan: toch wel slechte zwartdetail, matige kleuren (vooral menselijke huid). Ik heb al flink zitten googlen vandaag en kom stiekem tot de conclusie dat ik misschien toch maar een plasma moet nemen..

Mijn vraag is dan ook, zijn hier meer mensen met een xxxxM87 die ontevreden zijn (en dan niet de standaard issues zoals banding/cloudig etc)...Een vriend van me heeft de nieuwe 5 serie, maar daar ben ik van wat ik daar zie misschien ook niet helemaal van onder de indruk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
Freak187 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:06:
[...]

Ik kan me trouwens ook nog wel voor de geest halen dat ten tijde van de good old CRT schermen, ook pas vanaf de grotere diameters 100Hz werd toegepast,omdat het voor kleinere schermen niet veel uitmaakte.

Mijn eigen ervaring met de 756 is trouwens zeer goed. Contrast ratio is heel hoog en het kijkt heel lekker. Geen last van ghosting gehad oid.
Nog niet getest op een 360 ofzo, maar tot nu toe ben ik echt zeer tevreden over deze TV. Mooi afgewerkt, degelijk materiaal.
Ja maar 100 hz bij crt is wel iets anders hoor!

Een crt geeft het beeld interlaced weer, dus van boven naar beneden eerst de even lijnen en daarna de oneven lijnen.
Bij 50 hz konden je ogen dit waarnemen (onrustig beeld door de lichte flikkering) en daarom was 100hz een stuk beter. Bij 100 hz heb je dus 100 keer per seconde een half beeld!

Een lcd of plasma kan alleen progressive weergeven en dus wordt het beeld in 1 keer op het scherm gezet en dan is 50hz al wat anders dan 50 hz interlaced!
Adlermann schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:01:
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een LE37M87 in mijn bezig, maar ik begin me nu toch langzaam aan te ergeren aan: toch wel slechte zwartdetail, matige kleuren (vooral menselijke huid). Ik heb al flink zitten googlen vandaag en kom stiekem tot de conclusie dat ik misschien toch maar een plasma moet nemen..

Mijn vraag is dan ook, zijn hier meer mensen met een xxxxM87 die ontevreden zijn (en dan niet de standaard issues zoals banding/cloudig etc)...Een vriend van me heeft de nieuwe 5 serie, maar daar ben ik van wat ik daar zie misschien ook niet helemaal van onder de indruk....
De Samsung LE37M86 was de eerste tv die ik echt ging testen toen ik een andere hdtv wilde. Ik wilde absoluut een full hd lcd en t liefst die van Samsung. (daarom ben ik op dit forum terechtgekomen).
Ik vond het beeld op zn minst niet indrukwekkend en ik kreeg het met geen mogelijk beter. Matige zwartweergave en de kleuren waren ook niet mooi. De details in het zwart waren totaal verdwenen, ook na aanpassing van de instellingen. Ik had het niet opgemerkt, ware het niet dat naast de Samsung een plasma stond die èn zwarter weergaf, maar ook dingen op het scherm toonde die op de M86 helemaal niet te zien waren! De scherpte bij bewegingen was ook slecht.

Later de 40 inch getest en daarna een plasma (die staat nu thuis ;) ).
Ik heb de led lcd's nog niet echt getest, maar de beelden die ik daarvan zie in de winkel (blu-rays etc) zijn wel indrukwekkend.
Misschien moet je s een led lcd en een plasma testen! (neem je xbox/ps3 mee, ga gamen en films kijken, ook gewone dvd's en verander vooral de instellingen van de tv's naar jouw smaak!)

[ Voor 50% gewijzigd door Ferry34 op 04-01-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 06:37
ik heb een le46a656 en zoals de meeste met een 6 serie als ik het goed had kan de tv alleen maar in STANDBY.
Dan brand het lampje zodat je ziet dat er nog een spanning opstaat zeg maar.
Maar ik heb dus een logitech harmony en in dat keuze menu kan ik dus powertoggle --- power on --- en power off invullen.Als ik dit heb gedaan en de harmony update dan kan ik dus power off aanklikken en dan is dus mn hele samsung uit.Tenminste: Het lampje.
Is ie nou helemaal uit of is dit nou fake ??
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoi even een vraagje.
Als eind deze maand de nieuwjaarsbonus word gestort, ben ik meteen weg om een le37a656 te halen :)
Alleen wou ik ook nog een htpc achtig iets, maar daar rijkt het budget niet meer toe :(

Nu verkopen ze bij ons op het werk afgedankte 2.4Ghz p4's voor maar een paar tientjes.
Opzich genoeg voor een simpel htpc'tje zolang. Alleen hebben deze pc's alleen maar vga uitgang en geen svga of dvi. (ook niet in te bouwen)

Nou weet ik dat de samsung ook een vga aansluiting heeft. Maar ik lees nogal wissellende verhalen over wat je daarop kan doorgeven. De een zegt alleen vga(640*480) de ander HD-Ready of full HD zelfs.
Ook zou er geen mogelijkheid zijn om de "beeld verbeteraars" op de vga aansluiting te laten werken.
Weet iemand nou hoe het echt zit ?

Alvast bedankt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

heuveltje schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:55:
Hoi even een vraagje.
Als eind deze maand de nieuwjaarsbonus word gestort, ben ik meteen weg om een le37a656 te halen :)
Alleen wou ik ook nog een htpc achtig iets, maar daar rijkt het budget niet meer toe :(

Nu verkopen ze bij ons op het werk afgedankte 2.4Ghz p4's voor maar een paar tientjes.
Opzich genoeg voor een simpel htpc'tje zolang. Alleen hebben deze pc's alleen maar vga uitgang en geen svga of dvi. (ook niet in te bouwen)

Nou weet ik dat de samsung ook een vga aansluiting heeft. Maar ik lees nogal wissellende verhalen over wat je daarop kan doorgeven. De een zegt alleen vga(640*480) de ander HD-Ready of full HD zelfs.
Ook zou er geen mogelijkheid zijn om de "beeld verbeteraars" op de vga aansluiting te laten werken.

Alvast bedankt
Als het goed is kan een vga kabel 1920 x 1080 prima doorgeven! Hier is ook te lezen dat de Samsung 6 serie er goed mee kan omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen de samsung le 32 a552, nu merk ik dat als ik fifa 09 speel op mijn 360 en de keeper schiet een bal weg(snelle beweging) dat mijn beeld dan een beetje wazig wordt. Hetzelfde ervaar ik als ik bij een shooter snel links of rechts kijk. Ik denk dat dit te maken heeft met mijn instellingen maar ik heb tot nu toe niet kunnen vinden welke. De xbox zit via een component kabel aangesloten en is ingesteld op 1080p

Heeft iemand dit probleem ook of misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:39
@heuveltje

vga ondersteunt gewoon 1920*1080, gebruik het zelf icm een pc. er zitten wel wat voordelen en nadelen aan, zo kan je bijv. niks instellen kwa post processing, maar als voordeel heb je dat dus werkelijk alles uitstaat en je een zeer snelle scherm modus hebt (denk xbox over vga, of gewoon een pc :)).

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 14:16

Fido

since 2001

heuveltje schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:55:

Alvast bedankt
Beeldverbetering is voor VGA niet nodig. Zou het aan kunnen, dan brengt het alleen maar vertraging met zich mee. Ik vraag me af of het mooier zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Helaas heb ik nu definitief besloten om mijn samsung M87 te verkopen. Ik kan definitief niet leven met het slechte zwart detail, slechte motion handling en matige kleuren. Vandaag een uur in de mediamarkt zitten spelen met wat dvd's en blu-rays. Toch maar besloten om een plasma te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 12:23
Ik ben vandaag nog eens langs geweest in de winkels, en nu kreeg ik vandaag te horen van een verkoper dat Picture-In-Picture te gebruiken is als een splitscreenmodus, waarbij ik het ene beeld kan gebruiken voor TV en het andere voor de HDMI ingang ( zoals PC ). Nu heb ik op internet al veel andere verhalen gelezen, waarin wordt gezegd dat het alleen kan als klein schermpje binnen het grote scherm ( in de hoek bijvoorbeeld TV, daarachter de HDMI-ingang ). Nu wou ik toch even zekerheid hebben, dus kan iemand mij vertellen wat er precies allemaal mogelijk is met de Picture-in-Picture modus, en of dit effect heeft op de prestaties van het scherm.

DEZE link had ik nog gevonden op internet, is er iemand die kan bevestigen dat de Picture-in-Picture modus zo werkt ( en ook ingesteld kan worden als aangegeven onder het kopje "PIP functions" onderin de site ) ?

[ Voor 20% gewijzigd door Gydeon op 05-01-2009 19:42 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

De verticale groene streep die ik had op mijn tv (zie de vorige pagina van dit topic), met daarop via de HDMI poort aangesloten WDTV, is inmiddels verdwenen. Toen ik de WDTV had ingesteld om de audio via de digitale uitgang te gooien, was de streep ineens weg... dus iets met de audio door de hdmi uitgang veroorzaakte die streep blijkbaar, ik ben iig weer helemaal tevreden :9

Edit: Toch niet zo tevreden : de groene streep is weer terug.... Ik had de WDTV ondertussen NIET uitgedaan (alleen tv, want WDTV speelde een mp3-tje over de digitale uitgang naar een Logitech Z-5500), doe even later de tv aan : weer de groene streep in beeld (ook in het menu van de WDTV). Hij was echt ZEKER WETEN weg daarvoor :? Heb ook niks in me tv lopen instellen... alleen maar een optisch kabeltje in me WDTV geplugged en ingesteld :? :(

[ Voor 42% gewijzigd door BaT op 05-01-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Ik heb een Samsung LE26A457 gekocht voor bij mijn bed. Nu sloot ik eens mijn PS3 voor de grap aan om te kijken hoe HD materiaal eruit zou zien en tot mijn gote verbazing geeft mijn tv gewoon Full HD weer terwijl de TV HD ready is met een max resolutie van 1366 x 768. Als je op de info knop van de afstandsbediening drukt staat er toch echt 1920x1080 (nee, geen 1920x1080i) en ook als je de instellingen van de PS3 bekijkt staat er: "Huidige weergave: 1080p".

Wat kan hier de reden van zijn? Wordt er nou echt Full HD weergegeven en heb ik mazzel, of wordt de 1080p gedownscaled naar 1366x768 (zoja, waarom zegt de tv 1920x1080??)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mick1990 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:46:
Ik heb een Samsung LE26A457 gekocht voor bij mijn bed. Nu sloot ik eens mijn PS3 voor de grap aan om te kijken hoe HD materiaal eruit zou zien en tot mijn gote verbazing geeft mijn tv gewoon Full HD weer terwijl de TV HD ready is met een max resolutie van 1366 x 768. Als je op de info knop van de afstandsbediening drukt staat er toch echt 1920x1080 (nee, geen 1920x1080i) en ook als je de instellingen van de PS3 bekijkt staat er: "Huidige weergave: 1080p".

Wat kan hier de reden van zijn? Wordt er nou echt Full HD weergegeven en heb ik mazzel, of wordt de 1080p gedownscaled naar 1366x768 (zoja, waarom zegt de tv 1080x1920??)
Ik gok dat het toch echt 1080i is..je Samsung geeft sowieso toch geen i of p aan als je op info drukt, maar puur resolutie? De PS3 doet dan denk ik toch interlaced om compatible te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1fr33k
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-03 11:26
Dat had ik volgens mij ook met mijn 360, PS3 weet ik zo even niet. De 26'' pakte ook gewoon de hoogste instelling, maar ik denk dat deze gewoon wordt berekend of iets dergelijks, maar dat het niet echt Full HD is zeg maar. Heb het al een paar keer gelezen dat andere mensen dit ook hadden, maar het precieze verhaal erachter weet ik ook niet echt. Er komt binnenkort een Full HD, zal eens kijken of dat meer uitmaakt dan mijn "oude" 26'' HD Ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Hij geeft alleen 1920x1080 aan (mijn 37" full HD ook). Als ik bij de PS3 voor 1080i kies dan staat er 1920x1080i bij beiden TV's als ik op de info knop dauw.

Progressive resoluties worden naar mijn weten altijd zonder p aangeduid

[ Voor 28% gewijzigd door Mick1990 op 05-01-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Mick1990 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:46:

Wat kan hier de reden van zijn? Wordt er nou echt Full HD weergegeven en heb ik mazzel, of wordt de 1080p gedownscaled naar 1366x768 (zoja, waarom zegt de tv 1920x1080??)
Een hdtv kan nooit iets anders weergeven dan zijn eigen resolutie en wel in progressive.

Hij kan natuurlijk wel meerdere resoluties aan als input, zoals 720x576 (dvd) of 1280x720 (720p).

Tegenwoordig kunnen ook veel hdready tv's een input aan van 1080p. Dit is beter omdat de tv dan meer info binnen krijgt over het beeld wat die moet weergeven en krijgt het beeld meer detail. Dit verschilt overigens per tv.

Een hdtv geeft ook altijd aan welk signaal hij binnen krijgt. Dus jij ziet inderdaad 1920x1080 (bij mijn hdready plasma zie ik 1080p in beeld verschijnen). Dat is handig want dan weet je hoe de andere apparatuur staat ingesteld.
Maar nogmaals: een hdtv kan maar 1 resolutie weergeven en dat is in jouw en mijn geval 1366x768 progressive. Het instellen van je ps3/xbox360 op 1080p is dus goed!
(waarschijnlijk zal je wanneer je een 1920x1080 interlaced naar de tv stuurt dit ook kunnen zien. Er zal iets staan als 1920x1080/30 of 1920x1080i)

Een hdtv kan dus ook nooit een interlaced beeld weergeven, hij kan het alleen binnen krijgen. Hierna scaled die het naar de resolutie van zn eigen scherm.

Veel mensen schrijven op internet dat ze het verschil tussen full hd en hdready goed kunnen zien, omdat ze een verschil zien als ze de xbox van 1080p naar 720p switchen op hun full hdtv.
Daarom is dat dus nonsens, want een hdtv kan nooit iets anders weergeven dan zn eigen resolutie. Het enige wat deze mensen doen is de inputresolutie verlagen, waarna de tv dit weer gaat oprekken naar de full hd resolutie en daardoor wordt het beeld minder mooi. Daarom ziet 720p er op een hdready er mooier uit dan op een full hd, dat kan ook niet anders.

Snappie? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 06-01-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlalex
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-03-2024
Weet iemand misschien wat het verschil is tussen de LE32A659 en de LE32A656?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung DCB-B270R decoder voor digitale televisie (ter vervanging van een defecte 9104). Nu blijkt dat het geluid ietsje voorloopt op 't beeld, met als gevolg dat 't net lijkt alsof alles is nagesynchroniseerd.

Bestaat er een optie in het service-menu van mijn Samsung LE40M87BD waarmee ik een delay voor het geluid kan instellen (evt. alleen op EXT.1)? Ik heb al eens gezocht, maar de meeste opties die ik daar zie staan, lijken mij er niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:23:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung DCB-B270R decoder voor digitale televisie (ter vervanging van een defecte 9104). Nu blijkt dat het geluid ietsje voorloopt op 't beeld, met als gevolg dat 't net lijkt alsof alles is nagesynchroniseerd.

Bestaat er een optie in het service-menu van mijn Samsung LE40M87BD waarmee ik een delay voor het geluid kan instellen (evt. alleen op EXT.1)? Ik heb al eens gezocht, maar de meeste opties die ik daar zie staan, lijken mij er niet voor bedoeld.
Verschrikkelijk irritant en als je het eenmaal ziet dan blijf je er op letten :(

Er is geen optie voor ben ik bang. Het beeld loopt achter op het geluid omdat de tv (en misschien de decoder) het beeld digitaal probeert te verbeteren.
Ik blijf het overigens ongelooflijk vinden dat de fabrikanten dit probleem niet kunnen oplossen!

Probeer dus alle digitale beeldverbeteraars s uit te zetten, hopelijk heeft dit genoeg invloed op je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
edit
verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door Adlermann op 07-01-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:47

Er is een audiodelay functie in het systeemmenu, maar dat werkt alleen voor je tv-speakers. Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

kevz schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:13:
@heuveltje

vga ondersteunt gewoon 1920*1080, gebruik het zelf icm een pc. er zitten wel wat voordelen en nadelen aan, zo kan je bijv. niks instellen kwa post processing, maar als voordeel heb je dat dus werkelijk alles uitstaat en je een zeer snelle scherm modus hebt (denk xbox over vga, of gewoon een pc :)).
Merci. das iig mooi om te weten :)
Fido schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Beeldverbetering is voor VGA niet nodig. Zou het aan kunnen, dan brengt het alleen maar vertraging met zich mee. Ik vraag me af of het mooier zou worden.
Ik gebruik mijn htpc alleen om films en series mee af te kijken.
Aangezien die voor 90% in gewone lage divX resolutie zijn gecodeerd, is elke verbetering wensbaar :)
Het ziet er nu ook al veel prettiger uit op mijn 55cm CRT TV dan op mijn 22" monitor.
Gewoon omdat ie de blokkerigheid en gebrek aan kleuren verdoezelt :)
Vertraging is geen probleem

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 12:23
Gydeon schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:12:
DEZE link had ik nog gevonden op internet, is er iemand die kan bevestigen dat de Picture-in-Picture modus zo werkt ( en ook ingesteld kan worden als aangegeven onder het kopje "PIP functions" onderin de site ) ?
Probleem is al verholpen, heb zojuist in de handleiding van de TV zelf ineens het hoofdstuk PiP gezien. Mijn vraag is daarmee beantwoord :).

[ Voor 24% gewijzigd door Gydeon op 07-01-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
RetroTycoon schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:59:
[...]

Er is een audiodelay functie in het systeemmenu, maar dat werkt alleen voor je tv-speakers. Succes :P
Het systeemmenu van de tv bedoel je? Ik kan het bij beide niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:15
Zijn er hier mensen die AnyNet+ aan de praat hebben gekregen op een LE40A558 in combinatie met een DCB-360R? Ik krijg het niet voor elkaar. Volgens Samsung zou het moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Giem op 08-01-2009 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Bestaat er een optie in het service-menu van mijn Samsung LE40M87BD waarmee ik een delay voor het geluid kan instellen (evt. alleen op EXT.1)?
Zit de decoder direct in de tv? Als je een beetje recente receiver hebt kan je daar ook de delay instellen, je zal dan echter uiteraard wel de decoder via de receiver moeten laten lopen. Als je geen receiver hebt/wilt gebruiken is er weinig aan te doen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Wat vinden jullie van deze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ik twijfel of ik wat verkeerds doe...

Maar ik heb een LE52A656 met laatste firmware 1020.

Nu kan ik me niet herinneren of het vroeger wel werkte om in het advanced menu te komen (in speciale menu... info-menu-mute... dat menu), maar nu lukt me dat niet... Ik kan wel in die andere menutjes komen als ik op enter drukt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122199

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in deze thread en materie, en na een paar dagen ben ik ondertussen door deze hele draad heen: Tnx voor de grote hoeveelheid info. _/-\o_
Ik ben sinds kort in het bezit van een LE32A456 (mijn ouwe tv gaf de geest, en moest een andere aanschaffen zonder veel tijd te kunnen besteden aan vooronderzoek, deze was goedkoop en een mooi beeld. Ik kom van een 12 jaar oude B&O beeldbuis dus ben al snel impressed he)

Maar nu heb ik toch wat vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden:
  1. Via het service menu kun je de zap snelheid aanpassen.
    Ik ben ondertussen in het service menu geweest, maar de optie 4 om naar de instellingen te gaan, kan ik niet benaderen. Wel selecteren, maar er gebeurt niets. Deze opmerking heb ik eerder gezien in het forum, maar het antwoord niet.
  2. Aansluiten van mn PC via HDMI
    Mijn PC heeft een HDMI aansluiting. Deze heb ik aangesloten op hdmi-input 3, vrijwel meteen prachtig beeld op mn scherm (ja beetje licht en de kleuren waren flets, maar had nog geen enkele instelling gedaan he). Vreemde was, ik had niet mijn pc geluid op de TV. Vervolgens via mediaplayer een dvd afgespeeld, en dan heb ik wel de audio op mijn TV??? Ik wil dus eigenlijk mn tv gebruiken als monitor en speakers tegelijk, kan mn laptop lekker dicht blijven...
  3. Door het enorme gebrek aan tijd een (klein) beetje spijt dat ik niet voor een DLNA tv ben gegaan, maar ja, misschien ooit es een goede HTPC.. Of zijn hier nog eenvoudiger oplossingen voor? (Ik heb nog een oude XBOX (die ouwe groene bakken) staan die ik hier voor kan gebruiken, maar liever gewoon een fancy oplossing met meteen digitale tv (ziggo) mogelijkheden etc...) Iemand goede ideeen? (Mn budget is beperkt) :P
Nouja iedere tip en hulp is welkom!

Groeten
Appie

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 122199 op 10-01-2009 17:19 . Reden: tikfouten zijn schandalig ... Beter lezen voor posten ap! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 08:14
hallo,

Momenteel heb ik een Samsung LE32M61.
is er nu echt een groot verschil als ik de LE32A552 zou kopen?
Natuurlijk is deze fullhd, maar ik speel alleen 720P content af.
Wat wel handig is is de 3X HDMI.

Ga ik echt een verschil zien tussen deze twee op 720p formaat?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat zou je zelf moeten gaan vergelijken. Persoonlijk zou ik meer voor een upgrade gaan waar je nog meer aan hebt, dus ook het aantal " wat meer wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Weet iemand al een antwoord op mijn vraag en die van AppieD (punt 1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286840

Hoi mensen,

ik heb een groot probleem met mijn Samsung LE37M86 Full HD tv.
Als ik film kijk SD of HD 1080p, een game speel op 1080p of 720p maakt niet uit wat,
dan krijg ik intzettend wazig beeld, en smeert het de kleuren ook uit. Bv als een donker voorgrond object op een lichtere achtergrond met bepaalde rode tinten of geel tinten noem maar op. Beweegt dan trekt deze een hele rode staart mee. Deze fade dan wel weg.

Voor een foto en filmpje kun je kijken op mijn hyves, weet namelijk niet hoe het werkt om de foto hierop te plaatsen sorry daarvoor.
Link naar foto
http://phanta.hyves.nl/al...3/fotos/460673545/0/dASn/

Link naar filmpje
http://phanta.hyves.nl/al...3/video/460698101/0/6X9j/

Dit is nog niet de helft van wat hij soms in films doet :(. En op de camera is het effect toch al minder goed waar te nemen maar wel duidelijk te zien. En het zijn niet eens snel bewegende beelden. Heb express langzaam bewogen. Alle functies staan trouwens ook uit

helderheid op 50
ruisfilter is uit
dynamisch contrast uit
Zwartaanpassing uit
DNIe uit
Contrast staat op 80
Kleur op 50.

Zet ik iets aan, wordt het alleen maar erger.
Dit zijn trouwens beelden van de XBOX 360 op HDMI op 1080P. Op vga component etc gebeurt dit ook.

Samsung monteurs (Selectro) zijn al 2 keer geweest en zeggen niks te kunnen doen, en de laatste zelfs en ik quote "Ik zie duidelijk het probleem maar heb hier geen technische oplossing voor dus dan zal het wel bij de specificaties horen." :r

Nu komt morgen dezlfde monteur :( de tv ophalen voor een second opinion. Wat vinden jullie hiervan ?
Dit hoef ik tog niet te accepteren ? heb deze tv nu 9 maanden en ben al ruim 8 maanden ermee bezig om het voor elkaar te krijgen bij Samsung voor een ruiling of reparatie.
Zelfs de dealer waar ik deze Full HD tv gehaald heb staat aan mijn kant, maar krijgt niks voor elkaar bij Samsung.

Weet iemand wat dit kan zijn of hoe ik bij Samsung door kan dringen dat dit niet hoort ???

Alle hulp wordt heeeeeeeel erg gewaardeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 286840 op 10-02-2009 10:39 . Reden: iets meer info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Mau_Maus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:36:
Weet iemand al een antwoord op mijn vraag en die van AppieD (punt 1)?
Als je het servicemenu opent (met de knoppen-combinatie), ga dan met de selectie op het menu-item 'Advanced' staan. Dit menu is beveiligd met een code. Toets nu gewoon vier keer een 0 in op je afstandbediening, je komt nu in het advanced menu!

Succes ermee!

PS: Als je de beginpost had doorgenomen had je deze vraag niet hoeven te stellen. Hierin staat het namelijk piekfijn uitgelegd

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 286840 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:45:
Hoi mensen,

ik heb een groot probleem met mijn Samsung LE37M86 Full HD tv.
Als ik film kijk SD of HD 1080p, een game speel op 1080p of 720p maakt niet uit wat,
dan krijg ik intzettend wazig beeld, en smeert het de kleuren ook uit. Bv als een donker voorgrond object op een lichtere achtergrond met bepaalde rode tinten of geel tinten noem maar op. Beweegt dan trekt deze een hele rode staart mee. Deze fade dan wel weg.

Voor een foto en filmpje kun je kijken op mijn hyves, weet namelijk niet hoe het werkt om de foto hierop te plaatsen sorry daarvoor.
Link naar foto
http://phanta.hyves.nl/al...3/fotos/460673545/0/dASn/
edit

niet goed gelezen. Het staat allemaal al uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 13-01-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJB
  • Laatst online: 30-01-2009

PJB

Mischien iemand met hetzelfde probleem als ik hier?
Na een inbraak waarbij onze samsung hdready en ps3 waren gestolen van de verzekering de boel vergoed gekregen.
Dus een full hd gekocht le37a552 en een nieuwe ps3
bleek dat er iets mis was met de hdcp en er werd een printplaat vervangen.
Hdmi werkte nu wel met als beperking dat als ik de ps3 op 1080p instel de tv de melding geeft "niet ondersteund"en de ps3 weer terugvalt naar 1080i als max.
Doe ik iets verkeerd of moet ik weer een monteur laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
freaky20 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:32:
[...]

Als je het servicemenu opent (met de knoppen-combinatie), ga dan met de selectie op het menu-item 'Advanced' staan. Dit menu is beveiligd met een code. Toets nu gewoon vier keer een 0 in op je afstandbediening, je komt nu in het advanced menu!

Succes ermee!

PS: Als je de beginpost had doorgenomen had je deze vraag niet hoeven te stellen. Hierin staat het namelijk piekfijn uitgelegd
Heel erg bedankt. Heb er overheen gelezen omdat dat alleen staat bij de 3/4/5 serie. En ik heb een 6 serie... misschien moet dat er dan even bij gezegt worden? Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

@Mau_Maus: Tja, je had het natuurlijk ook even kunnen proberen he! :9

Let wel op dat je user-settings gereset worden zodra je het servicemenu oproept!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
freaky20 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:12:
@Mau_Maus: Tja, je had het natuurlijk ook even kunnen proberen he! :9

Let wel op dat je user-settings gereset worden zodra je het servicemenu oproept!
Ja klopt, maar als je scannend leest, kijk je bij je eigen versie en sla je andere over.. maar goed.. ik weet het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165349

Hallo,

Heb sinds een paar dagen een nieuwe lcd binnen. Het is een Samsung LE-46A656. Heb het scherm geinstalleerd en moet zeggen ben dik tevreden.

Nu heb ik alleen een vraagje. Als ik zap krijg ik een seconde een zwart scherm te zien. Het hele scherm is zwart alleen in het midden zitten 3 of 4 lichtplekken. Het lijkt wel of tussen deze lichtplekken een cirkel zit welke zwart is.

Iemand enig idee wat dit is? En zo ja hoor dit er te zitten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Anoniem: 165349 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:39:
Hallo,

Heb sinds een paar dagen een nieuwe lcd binnen. Het is een Samsung LE-46A656. Heb het scherm geinstalleerd en moet zeggen ben dik tevreden.

Nu heb ik alleen een vraagje. Als ik zap krijg ik een seconde een zwart scherm te zien. Het hele scherm is zwart alleen in het midden zitten 3 of 4 lichtplekken. Het lijkt wel of tussen deze lichtplekken een cirkel zit welke zwart is.

Iemand enig idee wat dit is? En zo ja hoor dit er te zitten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Dat lijkt me een serieus geval van backlight bleeding. Een klein beetje kan gebeuren, zelf heb ik het een klein beetje in de linker en rechter bovenhoeken. Dit is ook alleen zichtbaar als daar zwart wordt weergegeven en bij weinig licht in de kamer en dan bij bepaalde scenes.

In het midden van het beeld lijkt me hinderlijk en ik zou overwegen hem terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:10

NvM

Ook ik vind het tijd worden op naar het hele High Definition gebeuren over te stappen. Eerst had ik mijn oog laten vallen op de Samsung 32LEA558. Deze LCD-televisie kan Full-HD weergeven en heeft goede recensies. Alleen lees ik op dit forum dat er problemen zijn met de 24p weergave in de Samsung 5 serie.

Na een tijdje zoeken ben ik met dit alternatief gekomen: de Samsung 32LEA456. Het grootste verschil is dat deze televisie niet full-HD is. Nu vraag ik mij af in hoeverre dit belangrijk is. Op internet lees ik voornamelijk dat het verschil tussen 720p en 1080p op een 32 inch scherm zeer minimaal is waar te nemen. Dit heeft onder andere ook te maken met de kijkafstand, die bij mij maximaal 3 meter zal zijn.

Ik weet ook dat mijn Xbox 360 maximaal 720p kan doorgeven, dus dit is ook geen reden om een full-HD televisie aan te schaffen. Als de televisiebazen uiteindelijk ook beslissen om in HD uit te gaan zenden zal dit ook in 720p zijn in verband met de bandbreedte (klopt dit?).

Al met al zegt mijn ratio dat er voor mij geen enkele reden is om meer geld uit te geven aan een 32 inch full-HD televisie in plaats van een HD-ready tv. Het scheelt ook 150 euro.

Zie ik nog dingen over het hoofd?

En wat betreft het upscalen van dvd's, als ik mijn dvd-speler via component aansluit, is de Samsung dan in staat normale DVD's deze te upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165349

Anoniem: 50662 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:35:
[...]

Dat lijkt me een serieus geval van backlight bleeding. Een klein beetje kan gebeuren, zelf heb ik het een klein beetje in de linker en rechter bovenhoeken. Dit is ook alleen zichtbaar als daar zwart wordt weergegeven en bij weinig licht in de kamer en dan bij bepaalde scenes.

In het midden van het beeld lijkt me hinderlijk en ik zou overwegen hem terug te brengen.
Bedankt voor je reactie. Het zou best wel eens backlight bleeding kunnen zijn nu ik me hierover aan het inlezen ben. Is backlight bleeding overigens slecht voor je lcd scherm? Hiermee bedoel ik zal het scherm sneller kapot gaan of niet? Is wel handig om te weten als ik terug ga naar de winkel.

Hier baal ik wel weer een beetje van. Dit is al het tweede scherm dat ik heb. Had in eerste instantie een demo model geleverd gekregen terwijl ik een nieuwe had gekocht. Winkel wist zo genaamd niet dat het geen nieuwe was. Deze had het niet maar daar zaten al een hoop branduren op dus moest ik hem wel omruilen. En nu dit weer :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
fout.

[ Voor 96% gewijzigd door St03mp op 13-01-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284987

Ik heb een Nintendo Wii aangesloten op de Samsung LE52A656 middels een component kabel. Ik krijg de melding "Niet ondersteund" op de televisie. Wat kan er aan de hand zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 284987 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:24:
Ik heb een Nintendo Wii aangesloten op de Samsung LE52A656 middels een component kabel. Ik krijg de melding "Niet ondersteund" op de televisie. Wat kan er aan de hand zijn??
Orginele componenten kabel? Ik heb precies hetzelfde scherm en een wii en werkt perfect... heb je de 2 rode stekkertjes niet omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Stoks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
Ik heb mijn Wii ook via component kabel aangesloten alleen op de Samsung LE40A686 en bij mij gaat het beeld dan flikkeren, heel irritant als ik bij instellingen tv type verander naar 50Hz is het weg, als ik mijn Wii op mijn monitor aansluit met dezelfde kabel heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo,

Ik ben van plan de "SAMSUNG SYNCMASTER 2333HD" aan te schaffen. Ik snap alleen een ding niet er zit een DVT-Tuner in. Kan je deze nou alleen met KPN digitaal gebruiken of ook met Ziggo?
Ik kan er namelijk niks over vinden omdat het nog allemaal vrij nieuws is.

Info TV:
23 inch LCD breedbeeld scherm
Full HD 1080p. (High Definition)
Helderheid: 300 cd/m2
Contrast ratio: 10.000:1
Volledig HD resolutie: 1920 x 1080
snelle responstijd: 1x/5ms
Ingebouwde DVB-T tuner
Optical Digital Sound / 2X HDMI aansl.
Afmetingen(BxHxD): 558 x 364 x 74 mm.

[ Voor 35% gewijzigd door Smattie op 14-01-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Smattie schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:18:
Hallo,

Ik ben van plan de "SAMSUNG SYNCMASTER 2333HD" aan te schaffen. Ik snap alleen een ding niet er zit een DVT-Tuner in. Kan je deze nou alleen met KPN digitaal gebruiken of ook met Ziggo?
Ik kan er namelijk niks over vinden omdat het nog allemaal vrij nieuws is.

Info TV:
23 inch LCD breedbeeld scherm
Full HD 1080p. (High Definition)
Helderheid: 300 cd/m2
Contrast ratio: 10.000:1
Volledig HD resolutie: 1920 x 1080
snelle responstijd: 1x/5ms
Ingebouwde DVB-T tuner
Optical Digital Sound / 2X HDMI aansl.
Afmetingen(BxHxD): 558 x 364 x 74 mm.
DVB-T is Digitenne, DVB-C is Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Omdat ik hier voorheen info zocht over input lag op de 40A656 maar niet echt veel wijzer wordt, hier een samenvatting van mijn bevindingen:

Wanneer heb je het meest input lag?
1. Er is inputlag, zowel via VGA, via HDMI in PC modus als een normaal HDMI of component signaal.
2. De lag is beduidend minder in de eerste 2 modussen, maar je verliest de mogelijkheid om 100hz (en nog wat andere settings) aan te zetten. Je contrast, brightness, backlight ed kan je nog steeds veranderen, in tegenstelling tot de "game mode".

Xbox gaming
3. Ik heb mijn Xbox nog steeds aan component hangen, het is dus geen ramp met Xbox games, hoewel pro gamers hier anders over zullen denken. Nogmaals, je merkt het wel een beetje (bijv bij het tijdig reloaden in Gears of War).
4. Xbox via hdmi-pc of VGA aansluiten verhelpt dit een beetje. dan is het echt nauwlijks merkbaar (maar je verliest die mooie 100hz)
5. De reden dat het op een xbox minder merkbaar is dan op de pc heeft met de analoge controller te maken, je merkt het minder als die vertraagd is dan wanneer een muis dat is.

PC
6. Voor gebruik met een PC MOET je HDMI-PC of VGA aangesloten zijn. Je hebt teveel input lag om met je muis fatsoenlijk te navigeren in de normale modi, laat staan om te gamen.
7. Gebruik je graag een draadloze muis, dan wordt de lag van dit apparaat bij dat van de TV opgeteld. Ik heb mijn draadloze muis (Logitech 3200MX set) teruggestuurd omdat ik het onwerkbaar vond. Je ergert je steen aan been aan je trage muiscursor. Ik raad echt een muis met een draad aan.
8. Ook als je alles, maar dan ook alles goed doet (pc-HDMI of VGA, muis met draad) merk je de lag nog steeds aan je muiscursor. In games valt dit echter nauwelijks op.

Sidenote: Met HDMI-PC bedoel ik je pc aansluiten via DVI-D >>> HDMI in port 2 en vervolgens je HDMI kanaal "PC" noemen, dit bypassed alle mooie foefjes. (dit is overigens al vaak genoemd in dit topic, maar ik zeg het even voor de volledigheid)

Een stukje eerlijkheid: Achteraf gezien had ik de Sony 4500 moeten kopen, input lag is, vooral met pc-gebruik, merkbaar en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287109

Na veel op tweakers te hebben gelezen toch maar eens een accountje aangemaakt. Ik zit namelijk met een vraag. Ik sta op het punt een nieuwe FullHD van Samsung te kopen. Heb nu een 32" HD Ready van Samsung.

Ik twijfel alleen enorm tussen de LE46A856 en de LE46A686. Ik was er eigenlijk al op uit om de 856 te kopen, maar ben toch nog een kritisch naar het prijsniveau gaan kijken. De 400 euro prijsverschil op dit moment is toch een hoop geld. Vind beide in de winkels een mooi beeld hebben al is dat toch altijd moeilijk vergelijken.

Nu is mijn vraag; is de 686 nu technisch echt minder dan de 856? De tv zal veel gebruikt worden voor tv kijken door mijn meissie (die heeft geen hoge kwaliteiteisen) en ik zal m gaan gebruiken voor HD gamen met 360 en PS3 en dus ook BluRay kijken. Kan iemand mij vertellen waarom ik er verstandiger aan zou doen de 856 te kopen? Of juist te bevestigen als ik het design niet ZO zwaar laat meetellen dat ik beter de 686 kan kopen?

Edit: Ik voeg er nog even aan toe dat ik de online brochure van Samsung al heb gecheckt. Bij de 856 staan een aantal meer beeldverbeteringsonderdelen vermeld. Maar heb het vermoeden dat ze gewoon alleen bij dat scherm vermeldt staan omdat die in een hoger segment zit...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 287109 op 15-01-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:05:
[...]

edit

niet goed gelezen. Het staat allemaal al uit.
Toch bedankt voor een reactie. Ik hoop dat er iemand is die mij wat meer kan vertellen wat dit veroorzaakt of anders hoe iemand weet hoe ik het voor elkaar ka krijgen om het anders bij samsung geruilt kan krijgen voor een ander paneel.

Ik heb nu een leen toestel gekregen, een LE27T52 van 12 ms response tijd HD ready. Zelfs deze geeft vele malen beter beeld als mijn tv die nu via samsung bij selectro staat de LE37M86BDX. voor een second opinion :?. Aangezien dit al de 3e poging is met deze tv ga ik er stiekem van uit dat het niet gerepareerd wordt,of dat er een monteur naar kijkt die er helaas niet veel vanaf weet en het "niet ziet" ahum. Ik schijn daar een vloek mee te hebben dat ik zulke monteurs krijg.
Hoop natuurlijk wel dat het opgelost kan worden.

Iemand pleaseeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Even een ontzettend voordehandliggende optie, maar heb je je screen size wel op "just scan" staan? (en dus niet fixed op 16:9 of 4:3)(Ik spreek uit ervaring met een 40A 656, weet niet of jouw tv die optie heeft)

[ Voor 8% gewijzigd door Xtinction op 15-01-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Xtinction schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:52:
Even een ontzettend voordehandliggende optie, maar heb je je screen size wel op "just scan" staan? (Ik spreek uit ervaring met een 40A 656, weet niet of jouw tv die optie heeft)
Dat heeft weinig te maken met de zware ghosting die hij heeft. Ik had exact dezelfde TV, waarbij ik niet zulke erge ghosting had (of het nu 16:9, just scan, etc etc) stond. Ik kreeg die ghosting als ik DNIE op full zette. Ik vermoed misschien dat het stiekem aan blijft staan ook al staat het in het menu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Ah sorry, wist niet dat het dat betrof, ik las "intzettend wazig beeld, en smeert het de kleuren ook uit" en dacht meteen aan de aspect ratios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279804

Ik ben van plan om de le40a656 te halen, alleen nu lees ik op internet dat deze tv nog al last heeft van input lag. Aangezien ik van plan ben om er een ps3 op aan te sluiten maak ik me hier licht zorgen over. Ik las ook min of meer dat een nieuwe firmware update dit probleem zou reduceren tot normale proporties. Kan iemand dit bevestigen? En zijn er anderen die deze tv hebben en last of juist geen last van dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06
Anoniem: 287109 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:14:
Na veel op tweakers te hebben gelezen toch maar eens een accountje aangemaakt. Ik zit namelijk met een vraag. Ik sta op het punt een nieuwe FullHD van Samsung te kopen. Heb nu een 32" HD Ready van Samsung.

Ik twijfel alleen enorm tussen de LE46A856 en de LE46A686. Ik was er eigenlijk al op uit om de 856 te kopen, maar ben toch nog een kritisch naar het prijsniveau gaan kijken. De 400 euro prijsverschil op dit moment is toch een hoop geld. Vind beide in de winkels een mooi beeld hebben al is dat toch altijd moeilijk vergelijken.

Nu is mijn vraag; is de 686 nu technisch echt minder dan de 856? De tv zal veel gebruikt worden voor tv kijken door mijn meissie (die heeft geen hoge kwaliteiteisen) en ik zal m gaan gebruiken voor HD gamen met 360 en PS3 en dus ook BluRay kijken. Kan iemand mij vertellen waarom ik er verstandiger aan zou doen de 856 te kopen? Of juist te bevestigen als ik het design niet ZO zwaar laat meetellen dat ik beter de 686 kan kopen?

Edit: Ik voeg er nog even aan toe dat ik de online brochure van Samsung al heb gecheckt. Bij de 856 staan een aantal meer beeldverbeteringsonderdelen vermeld. Maar heb het vermoeden dat ze gewoon alleen bij dat scherm vermeldt staan omdat die in een hoger segment zit...
Tsja, het blijft natuurlijk altijd de vraag of een betere kwaliteit opweegt tegen de meerprijs. Dat is ook een persoonlijke keuze denk ik. Wel vind ik het beeld van de 8 serie echt geweldig mooi. Nog een stuk mooier dan de 6 serie. Zeker qua contrast en kleurdiepte is de 8 misschien wel de mooiste LCD scherm vandaag op de markt. Verder moet je kijken naar wat je werkelijk van de tv gebruikt? Ga je wel 4 HDMI aansluiting gebruiken of is 1 genoeg?

Zelf hebben we thuis recent een 756 aangeschaft omdat de 8 serie niet in 32" inch leverbaar was. Anders was het ook zeker een 8 geworden. Het beeld van de 6 en 7 serie is overigens ook erg mooi hoor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Ik ben van plan om de le40a656 te halen, alleen nu lees ik op internet dat deze tv nog al last heeft van input lag. Aangezien ik van plan ben om er een ps3 op aan te sluiten maak ik me hier licht zorgen over. Ik las ook min of meer dat een nieuwe firmware update dit probleem zou reduceren tot normale proporties. Kan iemand dit bevestigen? En zijn er anderen die deze tv hebben en last of juist geen last van dit probleem hebben?
Lees mijn post 5 posts boven de jouwe eens....

Ik merkte helemaal geen verschil voor en na het updaten van de firmware trouwens, dus da's onzin/verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xtinction schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:52:
Even een ontzettend voordehandliggende optie, maar heb je je screen size wel op "just scan" staan? (en dus niet fixed op 16:9 of 4:3)(Ik spreek uit ervaring met een 40A 656, weet niet of jouw tv die optie heeft)
Bedankt voor de reactie, maar de ingang is HDMI en staat op JUST SCAN.
Het maakt niet uit op welke beeldverhouding het is het blijft ERG anweezig, welke instelling waarmee dan ook. Of alles juist aan of uit staat. Het is mij een raadsel. Maar als dit de kwaliteit van SAMSUNG is dan is deze wel heel bedroefend.
Ook met DNIe UIT dus. En ik zie met de kleuren wel duidelijk verschil met DNIe uit of aan.
Dus denk persoonlijk net dat het daarin ligt, maarjah zou alsnog kunnen natuurlijk.
Ik zat te denken dat er misschien een bug zit in de digitale ruisfilter ???

Ik kijk nu films uit nood op mijn laptop of LOL telefoon. Die geven serieus vele malen beter beeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 286840 op 15-01-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:56:
[...]

Dat heeft weinig te maken met de zware ghosting die hij heeft. Ik had exact dezelfde TV, waarbij ik niet zulke erge ghosting had (of het nu 16:9, just scan, etc etc) stond. Ik kreeg die ghosting als ik DNIE op full zette. Ik vermoed misschien dat het stiekem aan blijft staan ook al staat het in het menu uit.
Mijn vermoeden ook maar dan naar de digitale ruisfilter omdat ik weet dat die dit effect vele malen versterkt. Ookaal heb ik deze permanent uit staan denk ik dat hij wel uit staat in het menu maar in werkelijkheid dus niet.

Ik hoop echt dat hij de kwaliteits controle niet door komt daar en dat er iets aan gedaan wordt. Maarja heb er een hard hoofd in. Heb wel in een brief verzocht dat als ze mijn klacht hierover niet constateren mij op moeten bellem, dan kom ik met het zooitje daarheen en laat ik precies zien wat ik bedoel. De dealer is zelfs bereid om met mij mee te gaan dan. Maarja of het wat uithaald :s....

Ben blij met je reactie omdat je zelf ook deze tv hebt gehad en hier geen last van had (niet in deze mate), want mijn vader heeft ook precies dezelfde tv en heeft er ook geen last van. Wel van een dead pixel. Het is dus echt een defect aan dit paneel lijkt mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 286840 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:35:
[...]

Mijn vermoeden ook maar dan naar de digitale ruisfilter omdat ik weet dat die dit effect ele malen versterkt. Ookaal heb ik deze permanent uit staan denk ik dat hij wel uit staat in het menu maar in werkelijkheid dus niet.

Ik hoop echt dat hij de kwaliteits controle niet door komt daar en dat er iets aab gedaan wordt. Maarja heb er een hard hoofd in. Heb wel in een brief verzocht dat als ze mijn klacht hierover niet constateren mij op moeten bellem, dan kom ik met het zooitje daarheen en laat ik precies wat ik bedoel. De dealer is zelfs bereid om met mij mee te gaan dan. Maarja of het wat uithaald :s....

Ben blij met je reactie omdat je zelf ook deze tv hebt gehad en hier geen last van had (niet in deze mate), want mijn vader heeft ook precies dezelfde tv en heeft er ook geen last van. Wel van een dead pixel. Het is dus echt een defect aan dit paneel lijkt mij dan.
Ik hoop voor je dat samsung hem stuk verklaart. Met een beetje mazzel kun je dan je geld terugkrijgen. (Als ik heel eerlijk ben, i kben blij dat ik die van mij heb verkocht.....) Achteraf is het toch niet zo'n goede tv geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 287109 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:14:

Ik twijfel alleen enorm tussen de LE46A856 en de LE46A686. Ik was er eigenlijk al op uit om de 856 te kopen, maar ben toch nog een kritisch naar het prijsniveau gaan kijken. De 400 euro prijsverschil op dit moment is toch een hoop geld. Vind beide in de winkels een mooi beeld hebben al is dat toch altijd moeilijk vergelijken.......
Ik zat ook heel erg te twijfelen en ben nu op de 786 uitgekomen...
Door de LED backlighting is de contrast van het beeld echt enorm vooruit gegaan. Ik heb de 786 naast de 656 gezien en dan zie je pas dat het zwart van de 656 niet ECHT zwart is.

Tevens de 856 gezien en die is door het design weer erg aantrekkelijk met name als je hem aan de muur wilt hangen. Tevens vond ik zwart ook echt zwart. Groot nadeel is de omlijsting die op een vreemde manier los gaat laten. Dit hebben vrijwel alle crystal tv's van Samsung die ik gezien heb in de winkel maar bij de 856 is dit effect 3x erger. 2 van de 3 showmodellen die ik gezien heb zag de lijst er gewoon echt lelijk uit. Tevens heeft de 856 leuke multimedia futures maar aangezien je al een ps3 hebt lijkt me dit niet je grootste wens.

786 daarentegen heeft echt geweldig beeld. Zwart is overduidelijk zwarter dan welke andere lcd zonder led-backlighting. Design vind ik ook erg mooi maar is wel een stuk dikker dan de 856. In de HDTVtest review wordt gezegd dat deze set uitzonderlijke input-lag ondervond maar ik heb verder helemaal niks gelezen die dit ook ondervond. (any 786 eigenaren die daar meer over kunnen zeggen???) Tevens zijn er bepaalde modes waardoor je de input lag kan verlagen (Game mode PC mode??), maar nadeel daarvan is dat je gelimiteerd bent in de aanpassingen die je kan maken in het menu...

Conclusie voor mij:
856 als je voor Design + Multimedia futures gaat
786 als je voor Beeldkwaliteit gaat

Ik ga mijn LCD binnen een week bestellen dus ik hoor GRAAG andere meningen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi RDHits, bedankt voor je reactie. Grappig dat je met de 786 komt, want die heb/had ik inderdaad uitgesloten vanwege de inputlag. Opvallend dat jij nu zegt dat je dat verder nergens ben tegengekomen. De prijs van de 786 en 856 ligt ongeveer gelijk, dus voor het geld hoef ik het niet te laten en heb wel al eerder gehoord dat het beeld nog beter is. Ben hier in Utrecht bij de mediamarkt geweest. Daar hingen ze naast elkaar. Ik heb mijn best gedaan, maar ik zag de verschillen daar niet. Dit zou natuurlijk prima met de instellingen te maken kunnen hebben. Wat betrerft de inputlag, als ik m zou kunnen waarnemen bij gaen zou ik dat vervelend vinden. Ik ben geen pro-gamer, maar zie mijn racewagen op beeld toch liever niet een halve seconde (of whatever) later sturen dan ik wil...

Wat betreft dat loslaten, zou je eens kunnen omschrijven wat je dan precies ziet. Is dat dat het gewoon niet helemaal recht is, maar je kleine rondingen ziet als je met je neus tegen de lijst staat? Dat heb ik namelijk wel gezien ja...

@ RDHits : Ga jij ook gamen op je nieuwe tv?

@ ervaringsdeskundigen : Ik denk dat RDHits en ik allebei nog wel wat advies kunnen gebruiken voordat we deze maand een tv kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
NvM schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:36:
Ook ik vind het tijd worden op naar het hele High Definition gebeuren over te stappen. Eerst had ik mijn oog laten vallen op de Samsung 32LEA558. Deze LCD-televisie kan Full-HD weergeven en heeft goede recensies. Alleen lees ik op dit forum dat er problemen zijn met de 24p weergave in de Samsung 5 serie.

Na een tijdje zoeken ben ik met dit alternatief gekomen: de Samsung 32LEA456. Het grootste verschil is dat deze televisie niet full-HD is. Nu vraag ik mij af in hoeverre dit belangrijk is. Op internet lees ik voornamelijk dat het verschil tussen 720p en 1080p op een 32 inch scherm zeer minimaal is waar te nemen. Dit heeft onder andere ook te maken met de kijkafstand, die bij mij maximaal 3 meter zal zijn.

Ik weet ook dat mijn Xbox 360 maximaal 720p kan doorgeven, dus dit is ook geen reden om een full-HD televisie aan te schaffen. Als de televisiebazen uiteindelijk ook beslissen om in HD uit te gaan zenden zal dit ook in 720p zijn in verband met de bandbreedte (klopt dit?).

Al met al zegt mijn ratio dat er voor mij geen enkele reden is om meer geld uit te geven aan een 32 inch full-HD televisie in plaats van een HD-ready tv. Het scheelt ook 150 euro.

Zie ik nog dingen over het hoofd?

En wat betreft het upscalen van dvd's, als ik mijn dvd-speler via component aansluit, is de Samsung dan in staat normale DVD's deze te upscalen?
Allereerst: je leest teveel wat anderen vinden ;)
Ga gewoon naar de winkel en bekijk zelf de tv en neem wat van je dvd's mee. En ga gamen op je xbox.
Hoe kom je er trouwens bij dat je xbox max 720p kan weergeven? Dat is helemaal niet waar namelijk, hij kan gewoon 1080p aan op vga, componenten en hdmi.
De meeste hdtv's pakken de 1080p alleen over hdmi, maar sommige tv's doen dit ook op vga en/of componenenten. Zelfs op hdready tv's ziet 1080p er vaak beter uit, dus een 1080p input acceptatie is wel lekker.

Het verschil in resolutie is inderdaad niet/nauwelijks te zien op zo'n klein scherm, maar test dit gewoon zelf.
Contrast, zwart en kleurenweergave en het behoud van scherpte bij bewegende beelden zijn vele malen belangrijker voor de beeldkwaliteit dan hdready of full hd.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij een lcd wel full hd zou kiezen en bij een plasma niet.

Dat van de hd zenders klopt inderdaad wel.

De tv zal alles upscalen/downscalen naar zn eigen resolutie, hij kan niets anders weergeven. Dus als jij een dvdspeler hebt die niet kan upscalen dan zal de tv dit zelf doen.
Als je een dvdspeler hebt die wel kan upscalen (bijv xbox op vga/hdmi), dan zal de tv niet upscalen.

Dus test en vergelijk in de winkel en lees niet teveel wat anderen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
He Manece,

Wat betreft dat loslaten: er ontstaan een soort witte plekjes onder het glas bij de rode rand. Ik heb dit bij 2 van de 3 856 duidelijk gezien, en je ziet het met name als je van boven op de tv kijkt. Op kieskeurig staat ook iemand die hier last van gehad heeft moet je daar anders de omschrijving bekijken. Dit heb ik trouwens ook bij andere Samsungs gezien maar in mindere mate (niet storend).

Gamen: Ik ga tevens een PS3 aanschaffen, met name voor de Blu-ray functie maar natuurlijk ook te gamen. Shooters zal ik echter op de PC blijven spelen en met andere games zal het minder een probleem zijn denk ik dus ik durf de gok wel aan.

Input-Lag: Ik heb het wel veel gelezen, maar die refereren allemaal naar de HDTVtest review en degene die uit eigen ervaring spreken die zeggen dat ze er zelf geen last van hebben (ze gebruiken niet eens de Game-Mode) ik zal ff het draadje zoeken waarin ik dit allemaal gelezen heb (met tevens een filmpje die de input lag laat zien) en dit toevoegen aan dit bericht.

Ervaringdeskundigen waar zijn jullie!!!!!!!!!!!!!!! :P

Groeten

Edit:
http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/883233-samsung-le-a780-series-led-part-2-a.html
Pagina 1 staan die 2 filmpjes
Pagina 4 staat een uitgebreide review
Pagina 8 Post 111 en 112 zijn wel interessant
Pagina 11 Post 156 ook een review van gebruiker
En verder heel veel gepraat maar minder interessant :9 :9 :9

[ Voor 16% gewijzigd door RDhits op 16-01-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

RDhits schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:07:
He Manece,

Wat betreft dat loslaten: er ontstaan een soort witte plekjes onder het glas bij de rode rand. Ik heb dit bij 2 van de 3 856 duidelijk gezien, en je ziet het met name als je van boven op de tv kijkt. Op kieskeurig staat ook iemand die hier last van gehad heeft moet je daar anders de omschrijving bekijken. Dit heb ik trouwens ook bij andere Samsungs gezien maar in mindere mate (niet storend).

Gamen: Ik ga tevens een PS3 aanschaffen, met name voor de Blu-ray functie maar natuurlijk ook te gamen. Shooters zal ik echter op de PC blijven spelen en met andere games zal het minder een probleem zijn denk ik dus ik durf de gok wel aan.

Input-Lag: Ik heb het wel veel gelezen, maar die refereren allemaal naar de HDTVtest review en degene die uit eigen ervaring spreken die zeggen dat ze er zelf geen last van hebben (ze gebruiken niet eens de Game-Mode) ik zal ff het draadje zoeken waarin ik dit allemaal gelezen heb (met tevens een filmpje die de input lag laat zien) en dit toevoegen aan dit bericht.

Ervaringdeskundigen waar zijn jullie!!!!!!!!!!!!!!! :P

Groeten

Edit:
http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/883233-samsung-le-a780-series-led-part-2-a.html
Pagina 1 staan die 2 filmpjes
Pagina 4 staat een uitgebreide review
Pagina 8 Post 111 en 112 zijn wel interessant
Pagina 11 Post 156 ook een review van gebruiker
En verder heel veel gepraat maar minder interessant :9 :9 :9
10 posts boven de jouwe:

Omdat ik hier voorheen info zocht over input lag op de 40A656 maar niet echt veel wijzer wordt, hier een samenvatting van mijn bevindingen:

Wanneer heb je het meest input lag?
1. Er is inputlag, zowel via VGA, via HDMI in PC modus als een normaal HDMI of component signaal.
2. De lag is beduidend minder in de eerste 2 modussen, maar je verliest de mogelijkheid om 100hz (en nog wat andere settings) aan te zetten. Je contrast, brightness, backlight ed kan je nog steeds veranderen, in tegenstelling tot de "game mode".

Xbox gaming
3. Ik heb mijn Xbox nog steeds aan component hangen, het is dus geen ramp met Xbox games, hoewel pro gamers hier anders over zullen denken. Nogmaals, je merkt het wel een beetje (bijv bij het tijdig reloaden in Gears of War).
4. Xbox via hdmi-pc of VGA aansluiten verhelpt dit een beetje. dan is het echt nauwlijks merkbaar (maar je verliest die mooie 100hz)
5. De reden dat het op een xbox minder merkbaar is dan op de pc heeft met de analoge controller te maken, je merkt het minder als die vertraagd is dan wanneer een muis dat is.

PC
6. Voor gebruik met een PC MOET je HDMI-PC of VGA aangesloten zijn. Je hebt teveel input lag om met je muis fatsoenlijk te navigeren in de normale modi, laat staan om te gamen.
7. Gebruik je graag een draadloze muis, dan wordt de lag van dit apparaat bij dat van de TV opgeteld. Ik heb mijn draadloze muis (Logitech 3200MX set) teruggestuurd omdat ik het onwerkbaar vond. Je ergert je steen aan been aan je trage muiscursor. Ik raad echt een muis met een draad aan.
8. Ook als je alles, maar dan ook alles goed doet (pc-HDMI of VGA, muis met draad) merk je de lag nog steeds aan je muiscursor. In games valt dit echter nauwelijks op.

Sidenote: Met HDMI-PC bedoel ik je pc aansluiten via DVI-D >>> HDMI in port 2 en vervolgens je HDMI kanaal "PC" noemen, dit bypassed alle mooie foefjes. (dit is overigens al vaak genoemd in dit topic, maar ik zeg het even voor de volledigheid)

Een stukje eerlijkheid: Achteraf gezien had ik de Sony 4500 moeten kopen, input lag is, vooral met pc-gebruik, merkbaar en irritant.

PS klopt het dat niemand meer probeert om zijn/haar antwoord zelf te vinden en dat vragen gewoon meteen gesteld worden zonder ook maar de laatste page te lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RDhits : Bedankt voor de link, dat stelt inderdaad wel gerust wat betreft de lag. En ik kan me voorstellen dat het beeld een stuk mooier is, vooral als je er recht voor zit. Wat ik me wel even afvraag of ik me niet ga storen aan hoe het beeld eruit zien buiten die veel besproken 45 graden. Het valt misschien heel erg mee, maar dat moet ik wel even met eigen ogen zien, dus dat ga ik even checken bij de MM vanavond.

@ Xtinction : Bedankt voor je betrokkenheid. Ik heb veel van de pagina's doorgelezen. Maar ik ben geen lcd tv expert en ben er niet zo vaak echt mee bezig dus soms word het dan toch allemaal wat veel. Ik zie dan door de spreekwoordelijke tv's de spreekwoordelijke showroom niet meer ;) Zeker met al die verschillende typenummers. Slaat het antwoord op een vraag die je hebt wel op jou vraag als jou vraag een ander serienummer betreft. Ik durf dat dan niet aan er zomaar vanuit te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 287109 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:07:
@RDhits : Bedankt voor de link, dat stelt inderdaad wel gerust wat betreft de lag. En ik kan me voorstellen dat het beeld een stuk mooier is, vooral als je er recht voor zit. Wat ik me wel even afvraag of ik me niet ga storen aan hoe het beeld eruit zien buiten die veel besproken 45 graden. Het valt misschien heel erg mee, maar dat moet ik wel even met eigen ogen zien, dus dat ga ik even checken bij de MM vanavond.
Wat ik echt verschrikkelijk vond bij mijn LCD (de M87 serie) is dat het contrast al zichtbaar verandert als je er niet recht opkijkt. Als je alleen tv kijkt is het prima hoor. Maar zodra je met een man of 6 gaat film kijken. Dan stoorde ik me er toch behoorlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Anoniem: 287109 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:07:

@ Xtinction : Bedankt voor je betrokkenheid. Ik heb veel van de pagina's doorgelezen. Maar ik ben geen lcd tv expert en ben er niet zo vaak echt mee bezig dus soms word het dan toch allemaal wat veel. Ik zie dan door de spreekwoordelijke tv's de spreekwoordelijke showroom niet meer ;) Zeker met al die verschillende typenummers. Slaat het antwoord op een vraag die je hebt wel op jou vraag als jou vraag een ander serienummer betreft. Ik durf dat dan niet aan er zomaar vanuit te gaan...
Mja je hebt ook wel gelijk, wie weet hadden ze er iets aan gedaan in de afgelopen series. Ik denk echter dat omdat de hdtvtest echt exact hetzelfde meldt, dat dat niet een van de dingen is waar ze verbeteringen in hebben aangebracht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Afbeeldingslocatie: http://i1.ebayimg.com/08/i/001/2a/78/c2e2_1.JPG

Die schaduw rechts bovenin het beeld; iemand enig idee wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ook zo'n vlek in mijn LE32R51B (of zoiets) gehad. Weet niet wat het was, maar Samsung heeft het toen gerepareerd. Heb je m op alle kanalen altijd in zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
foutje!

[ Voor 95% gewijzigd door wagenveld op 16-01-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Niet online
Deze link heb ik hierboven ook gegeven (met uitleg)!

@Xtinction
Aangezien de 786 een compleet ander scherm is dan de 656 en de 856 en ik vaak gelezen heb dat de input-lag met name door de LED-backlighting komt zie ik de 656 en de 786 als compleet verschillende tv's en zie ik niet in dat de input-lag daarbij overeenkomen...

@manece
Ik heb gelezen dat die problemen met die kijkhoek met name de verticale kijkhoek betreft....

Elk model heeft wel zo zijn nadelen en je moet denk ik afwegen wat je zelf belangrijk vind. als je echt van plan bent om die-hard te gaan gamen vind ik het risico een beetje te groot om de 786 of zelfs de 656 (Xtinction) dus in feite alle Samsungs te nemen en kan je dus beter voor een de Sony w4500 gaan bijvoorbeeld. Maarja daarbij schijnen sommige w4500's weer last te hebben van clouding... En ik vond de PQ een stuk minder dan de 786 en het design ook lelijker... Maarjah keuzes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:10

NvM

Ferry34 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:01:
[...]

Allereerst: je leest teveel wat anderen vinden ;)
Ga gewoon naar de winkel en bekijk zelf de tv en neem wat van je dvd's mee. En ga gamen op je xbox.
Hoe kom je er trouwens bij dat je xbox max 720p kan weergeven? Dat is helemaal niet waar namelijk, hij kan gewoon 1080p aan op vga, componenten en hdmi.
De meeste hdtv's pakken de 1080p alleen over hdmi, maar sommige tv's doen dit ook op vga en/of componenenten. Zelfs op hdready tv's ziet 1080p er vaak beter uit, dus een 1080p input acceptatie is wel lekker.

Het verschil in resolutie is inderdaad niet/nauwelijks te zien op zo'n klein scherm, maar test dit gewoon zelf.
Contrast, zwart en kleurenweergave en het behoud van scherpte bij bewegende beelden zijn vele malen belangrijker voor de beeldkwaliteit dan hdready of full hd.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik bij een lcd wel full hd zou kiezen en bij een plasma niet.

Dat van de hd zenders klopt inderdaad wel.

De tv zal alles upscalen/downscalen naar zn eigen resolutie, hij kan niets anders weergeven. Dus als jij een dvdspeler hebt die niet kan upscalen dan zal de tv dit zelf doen.
Als je een dvdspeler hebt die wel kan upscalen (bijv xbox op vga/hdmi), dan zal de tv niet upscalen.

Dus test en vergelijk in de winkel en lees niet teveel wat anderen vinden ;)
Allereerst Ferry34, bedankt voor je reactie!

Kijken en vergelijken heb ik al gedaan in meerdere winkels. Helaas is er niet de mogelijkheid om beide Samsung televisies naast elkaar te zetten. Mijn indruk van Samsung is positief. Er is alleen zoveel keus in Samsung televisies (en dat is nog meer 1 merk), dat het volgens mij nooit verkeerd is om gebruikerservaringen te lezen.

Ik ben het met je eens dat contrast, zwartwaarden e.a. zwaarder wegen dan de keuze tussen Full-HD en HD-Ready. Helaas staan televisies in winkels naar mijn mening altijd afschuwelijk afgesteld. Ik kan dus weinig wijzer worden van zelf kijken, vandaar dat ik ervaringen op het internet zoek.

Over de 1080p ondersteuning van de Xbox 360. Ik dacht dat tot nu toe alle games voor 720p geschikt gemaakt waren.

Waarom zou jij bij een LCD wel voor Full-HD kiezen en bij een plasma niet? Ik heb ook naar plasma-televisies gekeken, maar die beginnen pas bij 37 inch, en dat vind ik eigenlijk toch te groot. Dat terwijl de beeldkwaltieit van plasma's mij meer aanspreekt.

Er is gewoon zoveel keus. En een televisie is toch iets wat een lange tijd mee moet gaan. Dan wil ik gewoon een goede keus gemaakt hebben! Ik hoop dat je dat begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
NvM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:52:
[...]

Waarom zou jij bij een LCD wel voor Full-HD kiezen en bij een plasma niet? Ik heb ook naar plasma-televisies gekeken, maar die beginnen pas bij 37 inch, en dat vind ik eigenlijk toch te groot. Dat terwijl de beeldkwaltieit van plasma's mij meer aanspreekt.
Totdat je een tv een aantal weken hebt en realiseerd dat 37"eigenlijk veel te klein is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:58:
[...]

Totdat je een tv een aantal weken hebt en realiseerd dat 37"eigenlijk veel te klein is :)
Haha, ja. Snap wat je bedoeld. Heb vanwege budget ook nog even gedacht voor 40" te gaan, maar ben zo bang dat ik daar spijt van krijg.

@ RdHits : Heb nu een Samsung HD-Ready van 3 jaar oud en daarop gaat het gamen ook prima, dus ik denk dat het wel mee zal vallen wat ik er van merk. Ben geen pro gamer, game soms weken bijna niet, om daarna weer weken elke avond te gamen, maar bijna nooit online en zeker niet op hoog niveau. Het is ook meer dat ik zou weten dat ik lag zou hebben mij dwars zou zitten, want waarschijnlijk merk ik dat niet.

@ NvM : Nee, heel veel X360 games ondersteunen tegenwoordig 1080p, bijna alle grote releases. Dat terwijl de meeste PS3 games slechts 720p zijn. Echter, je Xbox 360 moet wel over een HDMI poort beschikken en met een HDMI kabel worden aangesloten. Component kan alleen 1080i weergeven en de VGA kabel geloof ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 287109 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:41:
[...]

Haha, ja. Snap wat je bedoeld. Heb vanwege budget ook nog even gedacht voor 40" te gaan, maar ben zo bang dat ik daar spijt van krijg.

@ NvM : Nee, heel veel X360 games ondersteunen tegenwoordig 1080p, bijna alle grote releases. Dat terwijl de meeste PS3 games slechts 720p zijn. Echter, je Xbox 360 moet wel over een HDMI poort beschikken en met een HDMI kabel worden aangesloten. Component kan alleen 1080i weergeven en de VGA kabel geloof ik ook...
Uh uh, die upscalen wellicht, maar zijn niet native 1080p, dat zijn maar een beperkt aantal spellen (bijv. Fifa Street 3/Virtua Tennis 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik ben de trotse eigenaar geworden van een LE40A656. Alles werkt naar behoren alleen ik zit nog met 1 ding.

Ik heb mijn pc met een ATI X1950XT aangesloten via een dvi naar hdmi kabel op de tv. Alleen nu krijg ik bij een resolutie van 1920 x 1080 een zwarte rand aan alle kanten.

Kan deze monitor geen 1920x1080 weergeven ofzo omdat het beeld niet helemaal gevuld is? Of weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Ik heb al gezocht in de settings van catalyst maar heb het nog niet kunnen vinden is er iemand hier die mij ermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had hetzelfde met mijn 3850 op een Le40A756 (DVI --> HDMI), en had toch echt ergens een optie bij de CCC. Weet alleen uit mn hoofd niet meer welke, maar dan weet je in ieder geval waar tóch te zoeken ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.