RDhits schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:07:
He Manece,
Wat betreft dat loslaten: er ontstaan een soort witte plekjes onder het glas bij de rode rand. Ik heb dit bij 2 van de 3 856 duidelijk gezien, en je ziet het met name als je van boven op de tv kijkt. Op kieskeurig staat ook iemand die hier last van gehad heeft moet je daar anders de omschrijving bekijken. Dit heb ik trouwens ook bij andere Samsungs gezien maar in mindere mate (niet storend).
Gamen: Ik ga tevens een PS3 aanschaffen, met name voor de Blu-ray functie maar natuurlijk ook te gamen. Shooters zal ik echter op de PC blijven spelen en met andere games zal het minder een probleem zijn denk ik dus ik durf de gok wel aan.
Input-Lag: Ik heb het wel veel gelezen, maar die refereren allemaal naar de HDTVtest review en degene die uit eigen ervaring spreken die zeggen dat ze er zelf geen last van hebben (ze gebruiken niet eens de Game-Mode) ik zal ff het draadje zoeken waarin ik dit allemaal gelezen heb (met tevens een filmpje die de input lag laat zien) en dit toevoegen aan dit bericht.
Ervaringdeskundigen waar zijn jullie!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten
Edit:
http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/883233-samsung-le-a780-series-led-part-2-a.html
Pagina 1 staan die 2 filmpjes
Pagina 4 staat een uitgebreide review
Pagina 8 Post 111 en 112 zijn wel interessant
Pagina 11 Post 156 ook een review van gebruiker
En verder heel veel gepraat maar minder interessant

10 posts boven de jouwe:
Omdat ik hier voorheen info zocht over input lag op de 40A656 maar niet echt veel wijzer wordt, hier een samenvatting van mijn bevindingen:
Wanneer heb je het meest input lag?
1. Er is inputlag, zowel via VGA, via HDMI in PC modus als een normaal HDMI of component signaal.
2. De lag is beduidend minder in de eerste 2 modussen, maar je verliest de mogelijkheid om 100hz (en nog wat andere settings) aan te zetten. Je contrast, brightness, backlight ed kan je nog steeds veranderen, in tegenstelling tot de "game mode".
Xbox gaming
3. Ik heb mijn Xbox nog steeds aan component hangen, het is dus geen ramp met Xbox games, hoewel pro gamers hier anders over zullen denken. Nogmaals, je merkt het wel een beetje (bijv bij het tijdig reloaden in Gears of War).
4. Xbox via hdmi-pc of VGA aansluiten verhelpt dit een beetje. dan is het echt nauwlijks merkbaar (maar je verliest die mooie 100hz)
5. De reden dat het op een xbox minder merkbaar is dan op de pc heeft met de analoge controller te maken, je merkt het minder als die vertraagd is dan wanneer een muis dat is.
PC
6. Voor gebruik met een PC MOET je HDMI-PC of VGA aangesloten zijn. Je hebt teveel input lag om met je muis fatsoenlijk te navigeren in de normale modi, laat staan om te gamen.
7. Gebruik je graag een draadloze muis, dan wordt de lag van dit apparaat bij dat van de TV opgeteld. Ik heb mijn draadloze muis (Logitech 3200MX set) teruggestuurd omdat ik het onwerkbaar vond. Je ergert je steen aan been aan je trage muiscursor. Ik raad echt een muis met een draad aan.
8. Ook als je alles, maar dan ook alles goed doet (pc-HDMI of VGA, muis met draad) merk je de lag nog steeds aan je muiscursor. In games valt dit echter nauwelijks op.
Sidenote: Met HDMI-PC bedoel ik je pc aansluiten via DVI-D >>> HDMI in port 2 en vervolgens je HDMI kanaal "PC" noemen, dit bypassed alle mooie foefjes. (dit is overigens al vaak genoemd in dit topic, maar ik zeg het even voor de volledigheid)
Een stukje eerlijkheid: Achteraf gezien had ik de Sony 4500 moeten kopen, input lag is, vooral met pc-gebruik, merkbaar en irritant.
PS klopt het dat niemand meer probeert om zijn/haar antwoord zelf te vinden en dat vragen gewoon meteen gesteld worden zonder ook maar de laatste page te lezen?