[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.258 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik heb al zeer veel pagina's doorgeken en bedacht me dat het eigenlijk gewoon makkelijker is om het te vragen, Ik ga binnekort een nieuwe LCD TV kopen en dan zit ik te denken aan de LE32A552, maar ik wil graag weten of iemand hier ervaringen mee heeft en dan vooral mbt tot input lag via mijn pc (DVI naar HDMI). Ook wil ik graag weten of die 1920 x 1080 gewoon goed weergeeft aangezien er in de handleiding een andere modus voor nodig is.

Afbeeldingslocatie: http://i273.photobucket.com/albums/jj231/Empror1/Samsung-SupportedRes.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

GeeMoney schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:33:
[...]

Geen gare scart-kabel ?
En zet MoviePlus mode eens uit?
als het de scartkabel zou zijn dan zou op elke zender die strepen te zien moeten zijn. lijkt mij
maar het is alleen bij sommige zenders en dan zelfs ook niet bij elke programma.

vooral rtl 7 heeft er regelmatig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:49
Is de ook al een Samsung 9 serie???

Link: Samsung LE46A956

Kan iemand mij ook nog helpen met onderstaande dilemma?

Ik twijfel nog heel erg bij het aanschaffen van een TV voor de slaapkamer. Heb eigen twee vragen nog waar ik niet helemaal uit ben. 1. De grootte van de TV 2. Contrast.

Grootte TV:

Het hoofdeinde is +- 2.5 a 3 meter van de TV af, dus mag rustig 32, 37 of 40 inch zijn lijkt mij. Ik heb in de woonkamer een Samsung LE46A656 + een Samsung DCB-H360R HD Decoder staan waar ik +- 3.5 meter vanaf zit en waarvan ik het beeld goed vind. Ook de grootte vind ik goed en zeker niet te groot. Ik zit dan ook te denken aan de Samsung LE40A656, maar twijfel erg of dit niet iets te groot is voor een slaapkamer? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar jullie mening/advies kan nooit geen kwaad bij het maken van de keuze. Mijn keuze valt mede voor de 40 inch omdat die een dynamisch contrast heeft van 50.000:1 en de 32 en 37 inch een dynamisch contrast heeft van 15.000:1 wat natuurlijk aanzienlijk minder is.

Contrast:

Mijn laatste vraag is dan ook hoeveel je dat verschil in dynamisch contrast van 15.000:1 bij de 32 en 37 inch tegenover de 50:000:1 van de 40 inch gaat merken/missen? Ik weet dat je daar niet op blind moet staren, maar weet uit ervaring dat je wel degelijk het verschil kunt zien. Ik heb tijden het aanschaffen van mijn huidige TV een aantal TV’s naast elkaar gezien waarvan het contrast ook ver uit elkaar lag en dat zie je echt wel. Dit was echter wel eind 2007, dus weet niet hoe het tegenwoordig is want de techniek staat niet stil natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik heb zojuist ontdekt dat de digital out van de 40a686 niet synchroon loopt met de interne speakers. heeft iemand de analoog uit wel eens met de interne speakers vergeleken ? ik ben erg benieuwd waar die lag nu vandaan komt en wat ik er aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ray schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:06:
ik heb zojuist ontdekt dat de digital out van de 40a686 niet synchroon loopt met de interne speakers. heeft iemand de analoog uit wel eens met de interne speakers vergeleken ? ik ben erg benieuwd waar die lag nu vandaan komt en wat ik er aan kan doen
Klopt heb ik, maar ik heb gewoon de interne speakers uitgezet en alles over mijn receiver laten lopen. De interne speakers zijn ook niet om aan te horen! Misschien kun je at regelen met een delay op je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
appels schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:13:
Ik heb afgelopen zaterdag bij redcoon de le46a786 besteld omdat ik helemaal gek ben op de resultaten die ik in de winkel heb kunnen zien. Er waren 1080P hd filmpjes aan het draaien met de nieuwe 5 serie, 8 serie en de 40inch variant van het ledbeeldscherm (le40a786).

Ik heb er de afgelopen dagen veel over willen lezen en veel gezocht naar informatie maar veel kom ik niet tegen terwijl dit toch echt een mooie tv is. Zijn er mensen met ervaring? Aanraders? moet ik de bestelling annuleren? Ik vraag het me allemaal wel af,

Wat nadelen die ik heb gelezen van deze schermen zijn:

- 1080 upscaling gaat niet zoals dat hoort en zorgt voor lelijk beeld bij aansluiten SD bronnen
- Geen wiselink pro dus geen videobestanden afspelen via usb
- Geen DNLA/netwerk aansluiting aanwezig
- Input lag???? geen idee wat het is, vertraging?

Ik hoor graag wat meer meningen van jullie! :)
1080p upscaling:
luister, hoe groter het scherm en het verschil in resolutie tussen content en scherm, des te beroerder wordt het beeld!
Als je een dvd kijkt met 576 beeldlijnen op je 60 cm crt bakkie met precies hetzelfde aantal lijnen, dan ziet dit er gewoon strak uit. Ga je die 576 beeldlijnen oprekken naar 1080 en dan ook nog op een 46 inch scherm, dan kan je nog wel 's gaan schrikken van de matige kwaliteit.
Als je echter een Blu-ray gaat bekijken op dit scherm, dan gaat de zon harder schijnen dan ooit :*)

Inputlag:
door de electronische beeldverbeteringen en in dit geval vooral door de led aansturing, ontstaat er een delay (vertraging). Dit heeft tot gevolg dat het een aantal miliseconden langer duurt (30ms extra) tussen wat jij bijvoorbeeld doet met je controller (schieten/sturen) en wat je op het scherm ziet.
Vooral met online shooters en guitar hero-achtige games kan je dan wat problemen krijgen.

Dit is echter met bepaalde instellingen wel weer terug te dringen naar het niveau van de meeste hdtv's, dus het probleem valt mee. Wèl schijn je dan niet alle beeldopties te kunnen gebruiken, maar aangezien ik deze tv niet heb kan ik daar verder weinig zinnigs over zeggen.

Van Wiselink en DNLA weet ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ray schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:06:
Klopt, er schijnt geen automatische audio delay op te zitten. Laatst las ik van iemand een andere oplossing voor mensen die het geluid vanaf de tv door willen lussen naar een audioset/receiver: blijkbaar kan je de koptelefoonaansluiting gebruiken als je last heb van lipsync. Bij deze output schijn je er geen last van te hebben en het geluid is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:25:
[...]

Klopt, er schijnt geen automatische audio delay op te zitten. Laatst las ik van iemand een andere oplossing voor mensen die het geluid vanaf de tv door willen lussen naar een audioset/receiver: blijkbaar kan je de koptelefoonaansluiting gebruiken als je last heb van lipsync. Bij deze output schijn je er geen last van te hebben en het geluid is gewoon goed.
Ik heb het zelfde probleem met mijn nieuwe Samsung LE32A656. Mn versterker is een good old Harman Kardon die het in combinatie met mijn oude tv prima deed.Het geluid van de tv zelf is abominabel maar een film kijken met een delay is ook weer tenenkrommend.

Ik heb het probleem bij Samsung aangekaart en dit was hun antwoord:

U zou een versterker moeten hebben die beeld en geluid met elkaar kan

afstemmen, helaas is er geen andere optie voor uw vraag.

Ik vind dit echt zooooo slecht. Als ik dit van te voren had geweten had ik deze tv nooit gekocht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 01:25:
[...]

mmm maar er zit naast de koptelefoon ook de gewone analoog tulp uit op. zit daar dan ook weer verschil in ? Hoewel dat zou wel eens kunnen kloppen touwens. de koptelefoon uitgang zit natuurlijk direct op het speaker circuit terwijl de rest waarschijnlijk anders aangestuurd is. Weet je zo nog waar je dat gelezen hebt wellicht ??

ik heb een vrij extreme dac achter mijn dvd speler hangen maar zonder lip sync. Het is imho ook complete onzin dat je een fout in de productie zelf maar moet oplossen door kunstgrepen (als u een samsung home cinema koopt is het opgelost) Dat ding moet het gewoon normaal doen.

Het valt bij mij ook nog wel mee. Ik heb rechtstreeks dvd > hdmi zonder beeldverbeteraars en de isf instellingen. de lag is dan vrijwel weg ...maarja vrijwel is niet helemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 04-12-2008 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Hoi,

Zelf heb ik een hele simpele vraag en advies nodig. Ik heb de 37 inch 656 gekocht en wat ik uiteraard al wist, is dat het geluid nu niet echt super is met die platte schermen. Nu ben ik niet echt groot behuisd en om nu een home-cinema-set aan te schaffen is gewoon veel teveel van het goede. Wat ik eigenlijk nodig heb is een 2.1 setje welke ik dan rechtstreeks op de tv kan aansluiten. Een actief setje dus op de audio uit van het scherm. Zelf heb ik al wat zitten rondstruinen, maar ik kom er niet echt uit. Wat ik gezien heb is bijvoorbeeld de Logitech Z-Cinema 2.1 Surround Sound

iemand misschien nog een beter tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05-2024
ik wil even aan iedereen 1 tip geven! Koop niets bij REDCOON!!!! ik heb zaterdagavond een TV besteld welke op voorraad was bij hen, maandag is deze verzonden van Redcoon naar de transporteur, en vandaag werd ik gebeld dat ze hem morgen wel komen brengen.... Duurt allemaal veel te lang en als je dan gaat zoeken naar ervaringen van mensen kom je veel te veel ellende hiermee tegen. Ik moet namelijk nog maar zien of ze hem morgen komen brengen namelijk!

Ik laat het nog wel even weten morgen en ik zal ook alle resultaten over de nieuwe 46a786 led laten weten zodat mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:47
appels schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:22:
ik wil even aan iedereen 1 tip geven! Koop niets bij REDCOON!!!! ik heb zaterdagavond een TV besteld welke op voorraad was bij hen, maandag is deze verzonden van Redcoon naar de transporteur, en vandaag werd ik gebeld dat ze hem morgen wel komen brengen.... Duurt allemaal veel te lang en als je dan gaat zoeken naar ervaringen van mensen kom je veel te veel ellende hiermee tegen. Ik moet namelijk nog maar zien of ze hem morgen komen brengen namelijk!

Ik laat het nog wel even weten morgen en ik zal ook alle resultaten over de nieuwe 46a786 led laten weten zodat mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.
Onzin mijn tv (Samsung LE46A856) komt ook van Redcoon vandaan. Helemaal geen problemen mee. Tv was ook direct op voorraad en werd meteen de volgende dag naar het transport bedrijf verzonden. Dit bedrijf neemt binnen 3 werkdagen contact met je op(staat ook vermeld). Ik werd na 3 werkdagen door ze gebelt of ze de volgende dag langs konden komen. De volgende dag stond rond 11 uur de tv hier.
Mijn vorige tv kwam ook van Redcoon, ik snap dus ook niet waar je nu over klaagt?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

een shop die toch bijzonder goed scoort op diverse plekken, zo afkraken is wel erg makkelijk

een levertijd van 4 dagen is niet echt spectaculair ofzo.. zeker omdat het lijkt alsof ze het niet via tnt laten lopen...

als je 2/3/4 weken moet wachten heb je een punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Ik verwacht tegenwoordig eigenlijk gewoon dat het goed is als je ergens online iets besteld, daar hoort een wachttijd van 3 dagen (voordat een transporteur het pakket dus heeft ontvangen) in deze tijd niet meer bij dacht ik zo.

Daarom een reden om het bij een ander te bestellen denk ik zo, dan heb je hem sneller. Daarnaast kun je je pakket niet tracen nadat hij aan transporteur is verzonden....
Ik ga nog niet klagen over Redcoon tot ik het pakket morgen (tussen 12 en 17 uur) heb ontvangen. Echter als ik hem niet heb ontvangen morgen ga ik het annuleren.

Misschien gaat het wel helemaal goed en dan zal ik ook alleen als negatief punt noemen dat de week levertijd een beetje ouderwets is en dat als je sneller je spullen wilt hebben je ze ergens anders moet bestellen.
Angeluskamps schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:27:
[...]
Onzin mijn tv (Samsung LE46A856) komt ook van Redcoon vandaan. Helemaal geen problemen mee. Tv was ook direct op voorraad en werd meteen de volgende dag naar het transport bedrijf verzonden. Dit bedrijf neemt binnen 3 werkdagen contact met je op(staat ook vermeld). Ik werd na 3 werkdagen door ze gebelt of ze de volgende dag langs konden komen. De volgende dag stond rond 11 uur de tv hier.
Mijn vorige tv kwam ook van Redcoon, ik snap dus ook niet waar je nu over klaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
ze hebben goede prijzen, een goeie site maar lees maar eens wat mensen erover zeggen. En ja een levertijd van 1 week (op z'n gunstigst dus) is een beetje vreemd als iets op voorraad is bij ze.

Na wat ik heb gelezen kan het ook zijn dat ze morgen gewoon niet komen opdagen.

maar goed dat is maar een mening zullen we dan maar zeggen.
mschol schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:33:
[...]

een shop die toch bijzonder goed scoort op diverse plekken, zo afkraken is wel erg makkelijk

een levertijd van 4 dagen is niet echt spectaculair ofzo.. zeker omdat het lijkt alsof ze het niet via tnt laten lopen...

als je 2/3/4 weken moet wachten heb je een punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:51

Beamer

Return of the legend

Vjenne-ICT schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:24:
[...]

Klopt heb ik, maar ik heb gewoon de interne speakers uitgezet en alles over mijn receiver laten lopen. De interne speakers zijn ook niet om aan te horen! Misschien kun je at regelen met een delay op je receiver?
En als je je home cinema set nou via de scart hebt staan heb je er dan ook last van?

En zoals iemand anders suggereerde viad e headphones out kan je dan nog wel dolby gebruiken?

Wil deze tv ook gaan kopen maar dit is toch nog wel iets wat ik ff duidelijk wil hebben voordat ik ga bestellen. wanneer heb ik deze vertraging en hoe kan ik het voorkomen? Scart? I

s het alleen met Tv of ook DVD's?

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
appels schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:34:
Ik verwacht tegenwoordig eigenlijk gewoon dat het goed is als je ergens online iets besteld, daar hoort een wachttijd van 3 dagen (voordat een transporteur het pakket dus heeft ontvangen) in deze tijd niet meer bij dacht ik zo.

Daarom een reden om het bij een ander te bestellen denk ik zo, dan heb je hem sneller. Daarnaast kun je je pakket niet tracen nadat hij aan transporteur is verzonden....
Ik ga nog niet klagen over Redcoon tot ik het pakket morgen (tussen 12 en 17 uur) heb ontvangen. Echter als ik hem niet heb ontvangen morgen ga ik het annuleren.

Misschien gaat het wel helemaal goed en dan zal ik ook alleen als negatief punt noemen dat de week levertijd een beetje ouderwets is en dat als je sneller je spullen wilt hebben je ze ergens anders moet bestellen.

[...]
Transport bedrijf heeft hem gewoon binnen 1 werkdag. Het transport bedrijf doet er maximaal 3 werkdagen over. Niet Redcoon zelf. Het transport bedrijf heeft een bepaalde capiciteit, zodra ze jou pakket kunnen gaan leveren bellen ze je. Dus als je wilt klagen klaag dan bij of het transportbedrijf of bij Redcoon dat ze een ander transportbedrijf moeten uitkiezen. Maarja wat je moeilijk doet over 4 dagen levertijd voor een tv die je heel wat langer dan dat gebruikt snap ik niet hoor. Het is niet een dvdtje wat je besteld.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Overdrijf je nou niet een beetje? Ik hoor regelmatig dat mensen een tv kopen bij een winkel en dat de levertijd 2 of meer weken bedraagd.
Als jij zaterdagavond een tv besteld hebt, dan weet je al dat er zondags niet gewerkt wordt. Als deze morgen komen brengen, lijkt me dat een goede service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:49:
[...]

En als je je home cinema set nou via de scart hebt staan heb je er dan ook last van?

En zoals iemand anders suggereerde viad e headphones out kan je dan nog wel dolby gebruiken?

Wil deze tv ook gaan kopen maar dit is toch nog wel iets wat ik ff duidelijk wil hebben voordat ik ga bestellen. wanneer heb ik deze vertraging en hoe kan ik het voorkomen? Scart? I

s het alleen met Tv of ook DVD's?
Dat dolby (in neem aan dat je 5.1 bedoelt) gaat niet lukken met een digitale out van de tv. Laatst een pana gezien die dit wel scheen te hebben, maar dit was alleen bij tv uitzendingen volgens de handleiding.

Als jij een surroundset hebt, dan moet je het geluid wanneer je een ander apparaat op de tv hebt aangesloten (dvd/ps3/xbox) meteen naar de surround laten lopen en niet naar de tv.
Als je alleen tv kijkt heb je daar niets aan, maar er zijn toch geen surround uitzendingen. Alleen bij digitale tv kan je dit wel hebben, maar ook dan geldt: gooi het geluid vanaf de decoder direkt naar je surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:11:
[...]

Dat dolby (in neem aan dat je 5.1 bedoelt) gaat niet lukken met een digitale out van de tv. Laatst een pana gezien die dit wel scheen te hebben, maar dit was alleen bij tv uitzendingen volgens de handleiding.

Als jij een surroundset hebt, dan moet je het geluid wanneer je een ander apparaat op de tv hebt aangesloten (dvd/ps3/xbox) meteen naar de surround laten lopen en niet naar de tv.
Als je alleen tv kijkt heb je daar niets aan, maar er zijn toch geen surround uitzendingen. Alleen bij digitale tv kan je dit wel hebben, maar ook dan geldt: gooi het geluid vanaf de decoder direkt naar je surround.
Ik heb nu ook zowel DVD als surround direct op de tv staan en dat werkt prima. Maar als ik nou dalijk een Blu-ray speler koop met zo'n tv (toch zonde om geen full HD te benutten als je het hebt :)). Dan sluit je je blu-ray aan via HDMI op je TV je surround komt dan via de scart lijkt me. Je gaat dan niet je blu-ray via je je surround set op je tv aansluiten die je vervolgens in scart op je FULL HD TV aansluit, daar gebruik je toch je HDMi kabel voor?

Of zou je dan een HDMI kabel naar de tv doen en een scart naar de home cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:45:
[...]

Ik heb nu ook zowel DVD als surround direct op de tv staan en dat werkt prima. Maar als ik nou dalijk een Blu-ray speler koop met zo'n tv (toch zonde om geen full HD te benutten als je het hebt :)). Dan sluit je je blu-ray aan via HDMI op je TV je surround komt dan via de scart lijkt me. Je gaat dan niet je blu-ray via je je surround set op je tv aansluiten die je vervolgens in scart op je FULL HD TV aansluit, daar gebruik je toch je HDMi kabel voor?

Moet je versterker hebben met hdmi in en out dan is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

En als je die niet hebt werkt dan het geen door mij voorgesteld. HDMI naar TV en scart naar cinema set of gewoon scart van cinema naar tv en dan pikt hij vanzelf het geluid op van de DVD speler? Eigenlijk zoals ik het nu heb alleen is me TV dan op basis van Scart met me DVD verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:08:
[...]

Overdrijf je nou niet een beetje? Ik hoor regelmatig dat mensen een tv kopen bij een winkel en dat de levertijd 2 of meer weken bedraagd.
Als jij zaterdagavond een tv besteld hebt, dan weet je al dat er zondags niet gewerkt wordt. Als deze morgen komen brengen, lijkt me dat een goede service ;)
Inderdaad, ik heb zelf mijn TV ook bij redcoon besteld en dat duurde een week, al vond ik dat ook lang vondt ik het wel begrijpelijk. Mijne zou door de leverancier de volgende dag bij redcoon binnen komen.

Het is ook niet redcoon die traag is maar de bezorger, deze willen een volle vrachtwagen hebben voordat ze jouw kant uit komen. Ik viel in de regio, Leiden, Den Haag en omgeving.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:24:
En als je die niet hebt werkt dan het geen door mij voorgesteld. HDMI naar TV en scart naar cinema set of gewoon scart van cinema naar tv en dan pikt hij vanzelf het geluid op van de DVD speler? Eigenlijk zoals ik het nu heb alleen is me TV dan op basis van Scart met me DVD verbonden.
Heel veel blu-ray spelers hebben naast HDMI uit ook een optisch uit, gebruik deze om naar je versterker te gaan en de HDMI naar je TV.

Ook een goed aantal Samsung tv's hebben een optisch uit, deze kan je naar je reciever door lussen als je perse rechtstreeks naar je TV wilt (of moet)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:49
En bijv. de LE40A656 wordt bij Redcoon wel ongeveer elke dag goedkoper :) Momenteel nog maar 845 euro.
Scheelt al weer iets van 50 euro met een week geleden :)
En dan moet je bedenken dat ik die TV deze week bij de MM ArenA zag staan voor 1299 (!) euro.
Dat vind ik dus echt een enorm prijsverschil, waar ik best een paar daagjes meer voor wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
MadBear schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:14:
En bijv. de LE40A656 wordt bij Redcoon wel ongeveer elke dag goedkoper :) Momenteel nog maar 845 euro.
Scheelt al weer iets van 50 euro met een week geleden :)
En dan moet je bedenken dat ik die TV deze week bij de MM ArenA zag staan voor 1299 (!) euro.
Dat vind ik dus echt een enorm prijsverschil, waar ik best een paar daagjes meer voor wil wachten.
Inderdaad, mijn TV scheelde zo'n 500 Euro t.o.v. Mediamarkt, BCC etc... daar wilde ik ook wel een weekje op wachten. Nu heb ik er ook een mooie Samsung BD-P2500 blu-ray speler erbij :) voor 'weinig'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb trouwens afgelopen zondag een 50 inch plasma uit de 6-serie gekocht. Wat een enorm ding trouwens :o

Weet iemand hoe het beleid is met dode pixels van Samsung voor plasma's overigens? Op de site stond volgens mij alleen iets over TFT monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 09:28
Heeft iemand een duidelijke uitleg van de DLNA functie van de Samsung 40A756?
Van de handleiding word ik weinig wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb al sinds een tijdje een LE32A456, dit is een HD Ready tv. Dat is dus een max resolutie van 1360 x 768.
Maar wat ik nu niet snap, ik kan ook 1600 x 900 en 1920 x 1080 kiezen, als ik mijn laptop via HDMI (in 2)aansluit, dacht dat dit alleen met Full HD tv's mogelijk was. Hoe kan dat dat ik mijn tv wel gewoon in deze Full HD resolutie kan draaien? Het zal denk ik weinig zin hebben om in deze resolutie te draaien aangezien het een HD Ready is.
Maar het probleem is als ik 1360 x 768 draai, kan ik bij Afbeeldingsopties bijna niks aanpassen, zoals de HDMI-zwartniveau. Daardoor is het beeld te licht op deze resolutie. Daarom draai ik nu altijd 1280 x 720 of 1920 x 1080, daar kan ik wel bij Afbeeldingsopties bijna alles aanpassen.
Hoe kan ik nu er voor zorgen dat ik die settings bij 1360 wel kan aanpassen, dit lijkt me de beste resolutie, aangezien dit de native resolutie is toch? Of kan ik het beter op 1920 x 1080 laten? Trouwens dit is mijn eerste lcd tvtje. Misschien dat ik een paar domme vragen stel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Beamer schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:45:
[...]

Je sluit de Blu-ray speler aan op je tv met hdmi en een digiale audiokabel gaat direkt naar je surround.

Het mooiste is een receiver met meerdere hdmi inputs en een audio delay optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
xileS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:04:
Ik heb al sinds een tijdje een LE32A456, dit is een HD Ready tv. Dat is dus een max resolutie van 1360 x 768.
Maar wat ik nu niet snap, ik kan ook 1600 x 900 en 1920 x 1080 kiezen, als ik mijn laptop via HDMI (in 2)aansluit, dacht dat dit alleen met Full HD tv's mogelijk was. Hoe kan dat dat ik mijn tv wel gewoon in deze Full HD resolutie kan draaien? Het zal denk ik weinig zin hebben om in deze resolutie te draaien aangezien het een HD Ready is.
Maar het probleem is als ik 1360 x 768 draai, kan ik bij Afbeeldingsopties bijna niks aanpassen, zoals de HDMI-zwartniveau. Daardoor is het beeld te licht op deze resolutie. Daarom draai ik nu altijd 1280 x 720 of 1920 x 1080, daar kan ik wel bij Afbeeldingsopties bijna alles aanpassen.
Hoe kan ik nu er voor zorgen dat ik die settings bij 1360 wel kan aanpassen, dit lijkt me de beste resolutie, aangezien dit de native resolutie is toch? Of kan ik het beter op 1920 x 1080 laten? Trouwens dit is mijn eerste lcd tvtje. Misschien dat ik een paar domme vragen stel :P.
Handleiding staat: In de PC-modus kunt u in de opties voor “Afbeeldingsopties”
alleen wijzigingen aanbrengen in de items “Kleur tint” en
“Formaat”.

Als je wel meerdere dingen kunt aanpassen bij een 1280x720 of 1920x1080 dan zou ik 1 van deze 2 kiezen.
De tv scaled het dan netjes naar de resolutie van het scherm. Kies uit deze 2 de resolutie met het mooiste beeld.
Er zijn meerdere hdready tv's die een input aankunnen van 1080p. Hierdoor krijgt de tv meer info binnen over het beeld en kan hij een meer gedetailleerd beeld neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om een le52a656 te gaan kopen, nu vraag ik mij af hoe ik het een en ander het beste kan aansluiten. Ik heb een xbox360 zonder hdmi, een DVD player met rgb-scart en component out en een UPC digital stb. Op dit moment zit alles via scart op mijn SDTV, met het geluid van de xbox en de dvd via optisch naar een 5.1 setje.

Nu dacht ik aan

xbox - full hd via PC aansluiting, geluid optisch naar 5.1 set
dvd - component (met progressive scan), geluid optisch naar 5.1 set
upc stb - blijft scart

Ik heb geen idee wat de beperkingen van deze setup zijn, ik lees b.v. dat je beperkte beeld instellingen hebt als je de pc ingang gebruikt en delay in het geluid als je dat extern laat lopen. Ziet een van jullie in de setup wellicht een addertje onder het gras, of mischien een betere/handigere setup? Ik ben vooral nieuwsgierig of iemand een onderdeel van deze setup ook zo heeft lopen en of dat bevalt qua beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn tv (le52a656) komt ook bij Redcoon vandaan, ook hier geen problemen.
De levertijd is te wijten aan het feit dat het magazijn in Duitsland staat. Dat wist een dame aan de telefoon mij te vertellen toen ik vroeg of ik het toestel ook af kon halen ;)

Maar de levering geschied toch binnen de tijd die zij aangeven. En met die lage prijzen wil je toch wel een paar daagjes langer wachten?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
roger1984 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:35:
Heeft iemand een duidelijke uitleg van de DLNA functie van de Samsung 40A756?
Van de handleiding word ik weinig wijzer.
Wat zijn je vragen? want ik maak er gebruik van en heb alles ongeveer wel geprobeerd.

Om alvast een voorzet te geven:

Wat is DLNA?

DLNA is een API (communicatie afspraken set), en het is een subset van de UPnP API. Waarom een subset? omdat UPnP te uitgebreid is en te weinig afspraken heeft omtrend welke delen wel aanwezig moeten zijn en welke delen niet.

Is DLNA compatible met UPnP apparaten?

Ja, als je een DLNA NAS (Network Attached Storage) hebt dan kan een UPnP apparaat dat uitlezen, voorbeeld hiervan is de XBox 360, deze is UPnP en kan informatie van de NAS uitlezen (heb ik geprobeerd en dit werkt.

Waarvoor is DLNA bedoeld?

Het is bedoeld om Films, Muziek en Foto's te delen tussen apparaten onderling, niets meer, niets minder.

Als een opslag apparaat DLNA ondersteund doet deze dan ook de decodering van de films, muziek, etc..?

Nee, het apparaat bied alleen de bestanden aan, het apparaat wat het opvraagt en weer moet geven doet de decodering, dus een NAS bied het aan en je TV decodeerd het en geeft het weer.

Is DLNA beschikbaar voor Windows/Mac OSX/Linux?

Ja, voor Windows en Mac OSX (in geval van Samsung 756 serie), krijg je een CD waarmee je mappen op je computer kunt sharen op het netwerk. Voor linux is software te krijgen die dit ondersteund. (bijvoorbeeld van TwonkyVision).

Is DLNA compatible tussen alle verschillende apparaten?

Ja, Samsung kan bijvoorbeeld van een willekeurige NAS (die DLNA ondersteund lezen), zelfde geld voor de PS3 en de XBox 360.

Zijn er veel apparaten beschikbaar die DLNA ondersteunen?

Ja en nee, verschilt per soort apparaat, op http://www.dlna.org/ kan je alle gecertificeerde apparaten vinden, let wel op, de database wordt niet continue bijgewerkt dus niet alles staat er tussen.

Dit gaat van Televisies, tot NAS apparatuur, tot spelcomputers tot versterkers (Denon en Onkyo bijvoorbeeld).

Hoe werkt DLNA op een samsung tv ?

Heel simpel, ik heb bijvoorbeeld een NAS met DLNA, Samsung ziet deze automatisch als je het menu opent, hiervoor hoef je helemaal niets te doen zolang ze maar op hetzelfde netwerk zitten. Als je meerdere apparaten hebt kan je via een keuze menu'tje een ander apparaat selecteren.

Werkt het goed op de Samsung TV?

Op mijn LE52A756 werkt het prima, ik ben nog geen problemen tegen gekomen.

Welke formaten ondersteund de Samsung TV voor decoderen?

Helaas moet ik je hier het antwoord schuldig blijven, ik heb DivX en XVid geprobeerd en deze werken perfect, de upscaling naar 1080P gaat erg goed (beter dan wat mij XBox 360 en Blu-ray speler kan doen).

Over het MKV formaat heb ik wel ergens gelezen dat dit ondersteund zou worden maar dat de hardware niet krachtig genoeg is om het fatsoenlijk (lees, zonder stotteren) kan weergeven, maar nogmaals, dit heb ik gelezen en nog niet geprobeerd.

[ Voor 82% gewijzigd door ronaldmathies op 05-12-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Gisteren mijn LE40A656 ontvangen (zoals velen hier denk ik) en het was wel even wennen qua grootte.
Kwam van een 80cm (wel goede) beeldbuistelevisie dus het was wel een slagje groter.

Alles even snel aangesloten en ervan genoten!

Nu nog even mijn WD TV goed werkend krijgen en dan genieten van alle 1080P-geweld!

Hier dus voor alsnog een tevreden Samsung gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 14383 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 07:44:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met mijn nieuwe Samsung LE32A656. Mn versterker is een good old Harman Kardon die het in combinatie met mijn oude tv prima deed.Het geluid van de tv zelf is abominabel maar een film kijken met een delay is ook weer tenenkrommend.

Ik heb het probleem bij Samsung aangekaart en dit was hun antwoord:

U zou een versterker moeten hebben die beeld en geluid met elkaar kan

afstemmen, helaas is er geen andere optie voor uw vraag.

Ik vind dit echt zooooo slecht. Als ik dit van te voren had geweten had ik deze tv nooit gekocht. |:(
Ook voor jou geldt hetzelfde: wat wil je precies met het geluid doen dan?

Als je surround uit de digitale output wilt, dat kan zelden. Sommige tv's doen 5.1 doorgifte via de digitale audio output, maar dan alleen van tvzenders en niet bij dvd's of blu-ray's.

Als je een decoder hebt voor digitale tv, dan kan je een audiokabel van de decoder naar je receiver doen en dan heb je surround als dit wordt uitgezonden.
Bij dvdspelers net zo: verbind de audio naar de receiver. Gaan beeld en geluid door de hdmi naar je tv en heb je een receiver zonder hdmi input, dan wordt dat een probleem als de audio niet tegelijkertijd via digitale uitgang kan.

-----------------------

Ik zou toch zweren dat iemand me vroeg waar ik het vandaan had dat de koptelefoon geen lipsync probleem heeft. Het was ff zoeken maar ik heb het gevonden ;)

http://www.kieskeurig.nl/.../le40a656/reviews/277960/

Zoek naar de post van Zwanorama op 25-11-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
@ronaldmathies

Ik heb mijn 40A756 aangesloten met een UTP kabel die van mijn switch komt. Beneden staat een router met 1 lange draad naar mijn switch, die deze dan verdeeld over mijn pc, ps3 en tv.
Het is mij nog niet gelukt om films van mijn pc op mijn tv te kijken, kan dit te maken hebben met me switch?
Is het nodig om een extra router boven te hebben ipv een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
roger1984 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:53:
@ronaldmathies

Ik heb mijn 40A756 aangesloten met een UTP kabel die van mijn switch komt. Beneden staat een router met 1 lange draad naar mijn switch, die deze dan verdeeld over mijn pc, ps3 en tv.
Het is mij nog niet gelukt om films van mijn pc op mijn tv te kijken, kan dit te maken hebben met me switch?
Ikzelf het de volgende verbinding TV -> Switch -> NAS dus beide zitten op dezelfde switch, ik weet niet of het noodzakelijk is om bepaalde poorten open te zetten op de switch danwel router.

Waar je wel op moet letten is dat sommige apparaten alleen een client zijn en andere beide. Bijvoorbeeld de PS3 en de TV zijn clients en delen dus geen beeld of geluid materiaal.

Ik ga er een vanuit dat je PC dit wel doet, kan het zijn dat je een firewall op je PC draait? want dan moet je mischien wat poorten open zetten.

En begrijp ik je verhaal goed dat zowel je PC als PS3 als TV op dezelfde switch zitten? want dan zijn de verbindingen vrijwel direct (switch regouleerd ook binnen zichzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
roger1984 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:53:
@ronaldmathies

Ik heb hier niet zoveel verstand van hoor, maar een switch werkt als een soort wissel: het laat beeld/geluid door van 1 apparaat tegelijk!
Als jij je tv aansluit en de switch staat op ps3, dan kan de ps3 niet streamen vanaf je pc die ook op die switch staat, want de pc is geblokkeerd. De ps3 moet de bestanden vanaf de pc over het netwerk streamen en dan naar zich toe halen, maar hij kan er nu niet bij.

Ik weet niets over de mogelijkheden met 2 routers. Ik heb zelf trouwens een modem/router met 4 uitgangen voor naar de pc's/xbox/ps3 en dat is heel makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Me pc, ps3 en tv staan allemaal aangesloten op 1 switch, namelijk de Netgear GS608 8-poorts 10/100/1000 Mbps Gigabit Switch.
Op me pc heb ik Zonealarm draaien, met een firewall. Ik ga daar dus in ieder geval nog is naar kijken.
Maar met een switch hoeft het toch niet te betekenen dat als de ps3 aanstaat er geen connectie meer is tussen de pc en de tv? Het is geen fysieke switch die word omgezet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
roger1984 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:02:
Me pc, ps3 en tv staan allemaal aangesloten op 1 switch, namelijk de Netgear GS608 8-poorts 10/100/1000 Mbps Gigabit Switch.
Op me pc heb ik Zonealarm draaien, met een firewall. Ik ga daar dus in ieder geval nog is naar kijken.
Maar met een switch hoeft het toch niet te betekenen dat als de ps3 aanstaat er geen connectie meer is tussen de pc en de tv? Het is geen fysieke switch die word omgezet natuurlijk.
Ik denk dat hij zich verward met een andere soort switch, een netwerk switch laat gewoon alle connecties door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ferry34 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:38:
[...]

Ook voor jou geldt hetzelfde: wat wil je precies met het geluid doen dan?

Als je surround uit de digitale output wilt, dat kan zelden. Sommige tv's doen 5.1 doorgifte via de digitale audio output, maar dan alleen van tvzenders en niet bij dvd's of blu-ray's.

Als je een decoder hebt voor digitale tv, dan kan je een audiokabel van de decoder naar je receiver doen en dan heb je surround als dit wordt uitgezonden.
Bij dvdspelers net zo: verbind de audio naar de receiver. Gaan beeld en geluid door de hdmi naar je tv en heb je een receiver zonder hdmi input, dan wordt dat een probleem als de audio niet tegelijkertijd via digitale uitgang kan.

-----------------------

Ik zou toch zweren dat iemand me vroeg waar ik het vandaan had dat de koptelefoon geen lipsync probleem heeft. Het was ff zoeken maar ik heb het gevonden ;)

http://www.kieskeurig.nl/.../le40a656/reviews/277960/

Zoek naar de post van Zwanorama op 25-11-2008
dat was ik :) helaas is het voor mij geen optie. Ik gebruik een externe dac met enkel digitale ingangen. Dan zou ik eerst het headphone geluid weer digitaal moeten maken. niet echt een oplossing. Ik overweeg overigens eens een algemeen lipsync topic te maken. Zo kun je een overzicht krijgen van toestellen die dat wel goed geregeld hebben.

Ik ga nu trouwens op zoek naar een professioneel ding om toch delay te krijgen. Complete waanzin natuurlijk dat je bij een nieuwe tv allerhande dingen uit moet gaan halen om je geluid goed te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
ronaldmathies schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat hij zich verward met een andere soort switch, een netwerk switch laat gewoon alle connecties door.
Ik heb het nu voor elkaar, maar ik kan nu alleen kiezen voor de bestanden die in Mijn Documenten staan. :'(
Heb wel andere mappen met films en series toegevoegd, daarna de server gerefreshed maar ik zie ze nog niet staan. Wiselink Pro geeft telkens aan wanneer ik naar video bestanden ga, dat die niet aanwezig zijn.
Zoals je hierboven al aangaf weet jij ok niet welke formaten die pakt, maar hoe zet ik al me bestanden om naar divX of Xvid dan?
Want Wiselink Pro herkent ook geen mp3 files, of VLC media files. Nieuwe plaatjes pakt die namelijk wel.
Heel vreemd.
Ook is de manier van zoeken in dat scherm van Wiselink pro nou niet bepaald handig.

[ Voor 24% gewijzigd door roger1984 op 05-12-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
roger1984 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:33:
[...]

Ik heb het nu voor elkaar, maar ik kan nu alleen kiezen voor de bestanden die in Mijn Documenten staan. :'(
Heb wel andere mappen met films en series toegevoegd, daarna de server gerefreshed maar ik zie ze nog niet staan. Wiselink Pro geeft telkens aan wanneer ik naar video bestanden ga, dat die niet aanwezig zijn.
Zoals je hierboven al aangaf weet jij ok niet welke formaten die pakt, maar hoe zet ik al me bestanden om naar divX of Xvid dan?
Want Wiselink Pro herkent ook geen mp3 files, of VLC media files. Nieuwe plaatjes pakt die namelijk wel.
Heel vreemd.
Ook is de manier van zoeken in dat scherm van Wiselink pro nou niet bepaald handig.
Waar je even op moet letten is dat de software een bibliotheek moet refreshen, bij mijn NAS stond dit standaard op 30 minuten, dit heb ik aangepast naar 30 seconden. Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is.

MP3 moet geen probleem zijn, deze heb ik zelf ook gebruikt.

Voor het omzetten naar DivX of XVid kan je software vinden in de meuktracker, weet even niet hoe die heet. VLC weet ik ook niet of die kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Ik heb de Divx converter van Divx zelf gebruikt. Dit gaat alleen tergend traag. Voor 1 film minimaal een half uur.
Bij de Samsung Share Manager kan je zelf op refresh drukken, en nog pakt die niet de mp3 files.
Vreemd, maar ik ga verder kloten eraan, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85482

Ik heb de firmware op een lege USB stick geinstalleerd.. Maar als ik de stick in me a656 druk en em aanzet gebeurd er niets. WHEELP.

Ik heb nu firmware 15 en wil naar 20.1. Ik heb een AMBER.

Ik heb de bestandsnaam van de update veranderd naar T-PRLPEUMD. Pearl dus.. En nu herkent mijn tv hem wel... WTF.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 85482 op 05-12-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren voor een leuke LCD. Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen de Samsung LE40A656 en de Sony Bravia KDL-40W4500 die wat duurder is.
Ik heb een xbox 360 en een Dreambox 500C (digitale decoder met Ziggo digitale TV) die ik op de LCD wil aansluiten. Een intere tuner/decoder is dus eigenlijk overbodig.
Kan iemand me met goede argumenten overtuigen tussen deze 2 of eventueel een ander type te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:13:
[xileS in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ..."]

Handleiding staat: In de PC-modus kunt u in de opties voor “Afbeeldingsopties”
alleen wijzigingen aanbrengen in de items “Kleur tint” en
“Formaat”.

Als je wel meerdere dingen kunt aanpassen bij een 1280x720 of 1920x1080 dan zou ik 1 van deze 2 kiezen.
De tv scaled het dan netjes naar de resolutie van het scherm. Kies uit deze 2 de resolutie met het mooiste beeld.
Er zijn meerdere hdready tv's die een input aankunnen van 1080p. Hierdoor krijgt de tv meer info binnen over het beeld en kan hij een meer gedetailleerd beeld neerzetten.
Hmm dat stukje staat niet in mijn handleiding. Ik kan het iig niet vinden.Vind het nog steeds vreemd dat hij 1920x1080 ondersteund, niet dat ik dat erg vind :P, maar dan moet het toch een Full HD zijn als hij dit ondersteund? Vind deze resolutie ook nergerns terug in de handleiding of internet voor de LE32A456.
Maar wil toch heel graag 1360 x 768 draaien, omdat met deze resolutie alles veel beter leesbaar is. Maar krijg die instellingen dus niet aangepast, maar valt dit dus niet op te lossen? Met films zie ik niet zo gauw verschillen tussen deze resoluties, behalve dat op 1360 x 768 nu nog te licht weergeven wordt, maar met de rest werkt 1360 x 768 toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
xileS schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:05:
[...]

Hmm dat stukje staat niet in mijn handleiding. Ik kan het iig niet vinden.Vind het nog steeds vreemd dat hij 1920x1080 ondersteund, niet dat ik dat erg vind :P, maar dan moet het toch een Full HD zijn als hij dit ondersteund? Vind deze resolutie ook nergerns terug in de handleiding of internet voor de LE32A456.
Maar wil toch heel graag 1360 x 768 draaien, omdat met deze resolutie alles veel beter leesbaar is. Maar krijg die instellingen dus niet aangepast, maar valt dit dus niet op te lossen? Met films zie ik niet zo gauw verschillen tussen deze resoluties, behalve dat op 1360 x 768 nu nog te licht weergeven wordt, maar met de rest werkt 1360 x 768 toch fijner.
Ik las het in de handleiding die op samsung.nl staat. Is erg uitgebreid.

Uitleg resoluties:

Er zijn tegenwoordig meerdere hdready tv's die een input accepteren van 1080p.
Hierdoor krijgt de tv meer info binnen van het beeld en kan deze een meer gedetailleerd beeld neerzetten.
De 1080p wordt natuurlijk wel gedownscaled naar de resolutie van het scherm: een hdtv kan nooit een resolutie weergeven (!) die anders is dan die van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163984

Ik heb sinds een aantal dagen de LE55A956.

Het is wachten totdat ik een goede HD bron heb om mijn uiteindelijke conclusies te maken.
Maar het beeld op zich ziet er al erg prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 163984 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:08:
Ik heb sinds een aantal dagen de LE55A956.

Het is wachten totdat ik een goede HD bron heb om mijn uiteindelijke conclusies te maken.
Maar het beeld op zich ziet er al erg prachtig uit.
Je mag ook wel even een paar pica's van dat moster plaatsen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nico111 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:39:
[...]

Je mag ook wel even een paar pica's van dat moster plaatsen :9~
Zal ik maandag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

Gisteren de Samsung LE32A756 binnen gekregen, maar deze is toch 100Hz?

Ik zit in het boekje te kijken, maar daar kan ik niets van terugvinden. Op verschillende websites zeggen ze wel dat ie 100Hz is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
Freak187 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:54:

Ik zit in het boekje te kijken, maar daar kan ik niets van terugvinden. Op verschillende websites zeggen ze wel dat ie 100Hz is.
Is meer onduidelijkheid over. Zie ook eerder in het topic.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ronaldmathies schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:04:
[...]

Ah, wist ik niet.
Waarom noemen ze dat geen router dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Freak187 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:54:

Ik hoorde dat al eerder ja. Het vreemde is dat op samsung.nl duidelijk staat bij de specs dat die 100hz is, maar bij de kenmerken wordt het niet genoemd, terwijl dit bij alle andere toestellen wèl gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:35:
[...]

Ik hoorde dat al eerder ja. Het vreemde is dat op samsung.nl duidelijk staat bij de specs dat die 100hz is, maar bij de kenmerken wordt het niet genoemd, terwijl dit bij alle andere toestellen wèl gebeurt.
Is het niet zo dat als de tv 100hz heeft, dat je het dan via de menu moet kunnen aan- en uitzetten?
Dus als in de menu's van de tv 100hz niet voorkomt, dan is de tv ofwel standaard ingesteld op 100hz (niet realistisch) owfel is ze niet ingesteld op 100hz (realistisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:35:
[...]

Psies, op samsung.nl staat ook dat ie 100Hz is. Maar op de TV zelf (die standaard zit volgeplakt met alle specs) staat wel Full HD en Crystal clear bla bla bla, maar geen 100 Hz. Nou ja, ik zet wel een keer een filmpie op om het te kunnen zien.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Weet iemand of de 4 series vanaf de fabriek af op de standaard wordt geleverd of moet je die nog zelf monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik twijfel nog heel erg bij het aanschaffen van een TV voor de slaapkamer. Heb eigen twee vragen nog waar ik niet helemaal uit ben. 1. De grootte van de TV 2. Contrast.

Grootte TV:

Het hoofdeinde is +- 2.5 a 3 meter van de TV af, dus mag rustig 32, 37 of 40 inch zijn lijkt mij. Ik heb in de woonkamer een Samsung LE46A656 + een Samsung DCB-H360R HD Decoder staan waar ik +- 3.5 meter vanaf zit en waarvan ik het beeld goed vind. Ook de grootte vind ik goed en zeker niet te groot. Ik zit dan ook te denken aan de Samsung LE40A656, maar twijfel erg of dit niet iets te groot is voor een slaapkamer? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar jullie mening/advies kan nooit geen kwaad bij het maken van de keuze. Mijn keuze valt mede voor de 40 inch omdat die een dynamisch contrast heeft van 50.000:1 en de 32 en 37 inch een dynamisch contrast heeft van 15.000:1 wat natuurlijk aanzienlijk minder is.

Contrast:

Mijn laatste vraag is dan ook hoeveel je dat verschil in dynamisch contrast van 15.000:1 bij de 32 en 37 inch tegenover de 50:000:1 van de 40 inch gaat merken/missen? Ik weet dat je daar niet op blind moet staren, maar weet uit ervaring dat je wel degelijk het verschil kunt zien. Ik heb tijden het aanschaffen van mijn huidige TV een aantal TV’s naast elkaar gezien waarvan het contrast ook ver uit elkaar lag en dat zie je echt wel. Dit was echter wel eind 2007, dus weet niet hoe het tegenwoordig is want de techniek staat niet stil natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
ronaldmathies schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:59:
[...]
Welke formaten ondersteund de Samsung TV voor decoderen?[/b]

Helaas moet ik je hier het antwoord schuldig blijven, ik heb DivX en XVid geprobeerd en deze werken perfect, de upscaling naar 1080P gaat erg goed (beter dan wat mij XBox 360 en Blu-ray speler kan doen).
Dus je kunt probleemloos divx/xvid vanaf b.v. een iMac streamen naar een 756? Dat lijkt mij wel een goede reden om ook naar een 7 serie te gaan kijken aangezienn andere formaten mij niet erg boeien. Ik doe nu in princioe hetzelfde via mijn xbox360 maar dat ding maakt flink wat herrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ronaldmathies schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:59:
[...]

Wat zijn je vragen? want ik maak er gebruik van en heb alles ongeveer wel geprobeerd.

Over het MKV formaat heb ik wel ergens gelezen dat dit ondersteund zou worden maar dat de hardware niet krachtig genoeg is om het fatsoenlijk (lees, zonder stotteren) kan weergeven, maar nogmaals, dit heb ik gelezen en nog niet geprobeerd.
kan hij ook gewoon .vob streamen ? of gewoon een dvd over het netwerk pakken als je de .ifo hebt ?

heb nu net een 686 gekocht maar als de 7 serie werkelijk alles kan streamen dan baal ik behoorlijk dat ik daar niet eerder naar gekeken heb......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196220

Heeft iemand ervaring met de 1019 update op de LE46A552. Ik heb het idee dat de dynamische contrast altijd actief is.

Bijvoorbeeld, bij het starten van een spel op ps3 dan is het playstation logo donkerder als normaal. Dit geld ook voor de OSD bij een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voila, enkele foto's.
Ik ben een erg slechte fotograat, bijgevolg zijn dit erg slechte foto's.

De kabels dienen nog weggewerkt te worden. Hiervoor dient eerst een kabeldoorvoer achter de TV gemaakt te worden.
Foto 1
Foto 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Anoniem: 163984 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:54:
[...]

Voila, enkele foto's.

De kabels dienen nog weggewerkt te worden. Hiervoor dient eerst een kabeldoorvoer achter de TV gemaakt te worden.
Foto 1
Foto 2
Vind de foto's niet slecht hoor! Ben jaloers op je...... :9~

Met welke beugel heb je de TV aan de muur gehangen? Vogel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vjenne-ICT schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:59:
[...]

Vind de foto's niet slecht hoor! Ben jaloers op je...... :9~

Met welke beugel heb je de TV aan de muur gehangen? Vogel?
Ik heb de TV als set gekocht bij Redcoon.
De beugel is een Easy Big 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Anoniem: 163984 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:41:
[...]

Ik heb de TV als set gekocht bij Redcoon.
De beugel is een Easy Big 3
Thanks! Voldoet deze steun aan je verwachtingen, dus stevig genoeg? Was het moeilijk om de TV er aan op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Voila, enkele foto's.

Foto 1
Foto 2
Waarom hangt de tv zo hoog?? (mooi ding trouwens!)

Het is het beste om de tv op ooghoogte te hangen als je zit. Je ogen moeten tussen de helft van het beeldscherm tot 1/3 van boven zitten, dus iets boven het midden.
Als ik dit zo bekijken, dan zit je ooghoogte net onder de hele tv, maar misschien vertekent de foto?

Echter: als jij dit prettig vindt dan moet je m zo laten hangen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 08-12-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vjenne-ICT schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:10:
[...]

Thanks! Voldoet deze steun aan je verwachtingen, dus stevig genoeg? Was het moeilijk om de TV er aan op te hangen?
De steun is erg gemakkelijk om op te hangen. De handleiding is iets minder, slechts enkele tekeningen.
De schroeven en pluggen om de steun aan de muur te bevestigen zijn er niet bij. Wel de schroeven om de steun aan de TV te bevestigen.

Je hangt eerst de horizontale steun aan de muur. Je bevestigt dan twee staven aan de TV. Daarna hang je de TV met de twee staven aan de horizontale steun. Erg eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:06:
[...]

Waarom hangt de tv zo hoog?? (mooi ding trouwens!)

Het is het beste om de tv op ooghoogte te hangen als je zit. Je ogen moeten tussen de helft van het beeldscherm tot 1/3 van boven zitten, dus iets boven het midden.
Als ik dit zo bekijken, dan zit je ooghoogte net onder de hele tv, maar misschien vertekent de foto?

Echter: als jij dit prettig vindt dan moet je m zo laten hangen natuurlijk.
Ik kijk recht in het midden van het scherm.
Nu kan ik mij wel voorstellen dat iemand die kleiner is dan mij net iets onder het midden kijkt.

Als hij te laag hangt dan is dit ook niet zo mooi vind ik.
Er moeten nog luidsprekers onder en naast de TV geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Anoniem: 276778 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:04:
[...]

EDIT: Nou ik heb gister de TV weer opgestuurd en hoop zaterdag een nieuwe binnen te krijgen!!! Perfecte service!!! En nu maar hopen dat deze wel goed is!!!
Ik heb inmiddels een nieuwe TV gekregen (Samsung 32a656) Toen ik hem instaleerde begon er weer iets te brommen, maar eenmaal aan is hij stil!!!!

Geweldige TV!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 163984 schreef op maandag 08 december 2008 @ 06:35:
[...]

Ik kijk recht in het midden van het scherm.
Nu kan ik mij wel voorstellen dat iemand die kleiner is dan mij net iets onder het midden kijkt.

Als hij te laag hangt dan is dit ook niet zo mooi vind ik.
Er moeten nog luidsprekers onder en naast de TV geplaatst worden.
Ah oké dan!
Wat voor speakers gaan dat worden? Als die staan moet je maar weer nieuwe foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:21:
[...]

Ah oké dan!
Wat voor speakers gaan dat worden? Als die staan moet je maar weer nieuwe foto's plaatsen.
De speakers die ik op het oog heb zijn de B&W FPM5 of FPM6
Maar, ik heb deze nog nooit gehoord, dus het kan zijn dat deze tegenvallen.
Voor mij is het uiterlijk even belangrijk als de geluidskwaliteit. Ik wil dunne luidsprekers, L, R en Center.
Achteraan de zetel speelt de vorm niet zo van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb de LE40A552. Als ik me xbox360 aansluit op vga dan gaat de tv automatisch uit als ik de xbox uitzet. Maar als ik me pc op hdmi aansluit en ik zet me tv uit gaat me tv niet uit. Is dit op te lossen? Ik zou graag willen dat de tv automatisch uit gaat als er geen signaal meer is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3rr!t
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04 00:36
Ik vroeg me af of er iemand anders met een Samsung TV ook al eens het stroomverbruik gemeten heeft? Ik heb een klein meettoestel (Brennstuhl) en wilde het verbruik van mijn nieuwe Samsung LE37A557P2F TV eens meten, met 'spaarstand' aan uit enz. Blijkt dat de spaarstand toch vrij veel scheelt: 180W wordt 120W of nog lager.

Maar waarvoor ik eigenlijk post; het standbyverbruik is helemaal NIET <1W zoals in alle tech specs staat; het blijkt 12-14W te verbruiken als ie uitstaat! Ik ben al eens weer naar de winkel gegaan en heb er mijn verhaal gedaan, en ik mocht van de verkoper ook wat andere TVs meten: de 3-4 Samsung toestellen van verschillende modellen die ik gemeten heb bleken dit euvel te hebben, tewijl een reuzachtige Philips netjes haast onmeetbare waarden gaf.

Zijn er nog mensen met dit probleem... heeft Samsung een slechte batch afgeleverd?

De mensen van de Samsung customer support (via de website) waren erg onbehulpzaam; ik moest maar de stekker uittrekken als ik hier mee inzat. Ik heb getwijfeld om het toestel terug te brengen, maar verder ben ik er vrij tevreden over, en zou het jammer vinden om mijn zoektocht naar een TV te moeten herbeginnen. Ik wacht nog af wat de verkoper van Samsung te horen krijgt voor ik nog iets "onderneem".

Volgens mij is dit standbyverbruik des te hypocrieter, omdat Samsung nog met hun Eco labels staat te pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
[...]

Voila, enkele foto's.

Foto 1
Foto 2
Beeld ziet er heel helder en contrastvol uit. Mooi hoor!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

g3rr!t schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:39:
Ik vroeg me af of er iemand anders met een Samsung TV ook al eens het stroomverbruik gemeten heeft? Ik heb een klein meettoestel (Brennstuhl) en wilde het verbruik van mijn nieuwe Samsung LE37A557P2F TV eens meten, met 'spaarstand' aan uit enz. Blijkt dat de spaarstand toch vrij veel scheelt: 180W wordt 120W of nog lager.

Maar waarvoor ik eigenlijk post; het standbyverbruik is helemaal NIET <1W zoals in alle tech specs staat; het blijkt 12-14W te verbruiken als ie uitstaat! Ik ben al eens weer naar de winkel gegaan en heb er mijn verhaal gedaan, en ik mocht van de verkoper ook wat andere TVs meten: de 3-4 Samsung toestellen van verschillende modellen die ik gemeten heb bleken dit euvel te hebben, tewijl een reuzachtige Philips netjes haast onmeetbare waarden gaf.

Zijn er nog mensen met dit probleem... heeft Samsung een slechte batch afgeleverd?

De mensen van de Samsung customer support (via de website) waren erg onbehulpzaam; ik moest maar de stekker uittrekken als ik hier mee inzat. Ik heb getwijfeld om het toestel terug te brengen, maar verder ben ik er vrij tevreden over, en zou het jammer vinden om mijn zoektocht naar een TV te moeten herbeginnen. Ik wacht nog af wat de verkoper van Samsung te horen krijgt voor ik nog iets "onderneem".

Volgens mij is dit standbyverbruik des te hypocrieter, omdat Samsung nog met hun Eco labels staat te pronken.
Misschien een ideetje voor Kassa/Radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Anoniem: 163984 schreef op maandag 08 december 2008 @ 06:32:
[...]

De steun is erg gemakkelijk om op te hangen. De handleiding is iets minder, slechts enkele tekeningen.
De schroeven en pluggen om de steun aan de muur te bevestigen zijn er niet bij. Wel de schroeven om de steun aan de TV te bevestigen.

Je hangt eerst de horizontale steun aan de muur. Je bevestigt dan twee staven aan de TV. Daarna hang je de TV met de twee staven aan de horizontale steun. Erg eenvoudig.
Bedankt voor je aanvullende info. Wat is het merk van die beugel? Vogel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Even een vraagje dat vast al ergens beantwoord is, maar na 4 pagina's teruglezen had ik het wel gehad :D

Ik heb mijn pc momenteel aangesloten via de VGA ingang om games op mijn scherm te spelen (holy moly wat ziet crysis er mooi uit op dat ding), maar nou vraag ik me af of het loont om een DVI-HDMI kabel aan te schaffen voor net dat beetje extra kwaliteit. Vind de kleuren soms een beetje flets overkomen (vooral rood).

Dat verhaal over die input lag vind ik ook zo lastig, ik heb er vanaf het begin na mijn aankoop (afgelopen zaterdag) naar gezocht, maar ik kan het niet echt vinden. Heb het idee dat ik het misschien merk bij het reloaden in Gears 2, maar daar lijk ik nu geen last meer van te hebben. (Xbox via component, entertainment setting met 100hzplus). Vanaf mijn PC merk ik er iig niks van, in Crysis schiet ik de headies nog steeds prima :)

Oh en nog een leuk vraagje voor PC gamers achter hun scherm: heeft iemand al een oplossing gevonden om muis en keyboard fatsoenlijk neer te zetten op de bank?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Yeah gisteren de LE40a686 gekocht bij MediaMarkt A'dam Arena.. Hij stond daar voor 1299€ .. Nou, ik had hem voor 966 € (excl. verzend) Redcoon zien staan... dus ik denk probeer het gewoon en vraag of die wat aan de prijs kan doen.
Waarom? en dit kan niet zei hij. Nou ik helemaal uitgelegd, dat ik die op Redcoon heb zien staan blabla...
Hij ging het toen meteen checken op kieskeurig en redcoon site.. en maakte meteen een mooi prijsje voor de LE40a686 namelijk : 1050 € ( gewoon 250,- euro eraf!) Goeie service/deal bij MediaMarkt dus!

Ben er helemaal blij mij! Hij is in mijn ogen gewoon helemaal zwart.. en dus niet zon (vieze) rooie gloed als de 656.

:9~ vanavond eens testen met mn Xbox360 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ind0mi schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:41:
Yeah gisteren de LE40a686 gekocht bij MediaMarkt A'dam Arena.. Hij stond daar voor 1299€ .. Nou, ik had hem voor 966 € (excl. verzend) Redcoon zien staan... dus ik denk probeer het gewoon en vraag of die wat aan de prijs kan doen.
Waarom? en dit kan niet zei hij. Nou ik helemaal uitgelegd, dat ik die op Redcoon heb zien staan blabla...
Hij ging het toen meteen checken op kieskeurig en redcoon site.. en maakte meteen een mooi prijsje voor de LE40a686 namelijk : 1050 € ( gewoon 250,- euro eraf!) Goeie service/deal bij MediaMarkt dus!

Ben er helemaal blij mij! Hij is in mijn ogen gewoon helemaal zwart.. en dus niet zon (vieze) rooie gloed als de 656.

:9~ vanavond eens testen met mn Xbox360 8)
Ik denk dat ik dat ding ook maar ga bestellen, dan bij Redcoon zelf. Die 50 Euro verzendkosten heb ik er dan wel voor over, weet namelijk ook niet zeker of een 40" met doos in m'n auto past. Heb hem liever dan de LE40A756, heb hem liever ook zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Exorcist schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat ik dat ding ook maar ga bestellen, dan bij Redcoon zelf. Die 50 Euro verzendkosten heb ik er dan wel voor over, weet namelijk ook niet zeker of een 40" met doos in m'n auto past. Heb hem liever dan de LE40A756, heb hem liever ook zwart.
Let op! dat je bij redcoon een europees model krijgt en bij MediaMarkt gewoon een Nederlands model met NL handleiding etc.. en dat het een NL model is zou het ook gunstiger zijn qua garantie.. heb ik me laten vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ind0mi schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:47:
[...]

Let op! dat je bij redcoon een europees model krijgt en bij MediaMarkt gewoon een Nederlands model met NL handleiding etc.. en dat het een NL model is zou het ook gunstiger zijn qua garantie.. heb ik me laten vertellen. :)
Hmm, thanks..zeker iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

helemaal zwart is de 686 trouwens niet :) vergelijk hem maar eens met iets wat echt zwart is. Hij is ook lichter dan bijvoorbeeld het lcd scherm zelf als het uit staat. Maar in ieder geval is hij niet rood (hoewel schijn er eens met een maglite op en je zult verbaasd staan....) zoals de 656

heb hem hier in ieder geval tot volle tevredenheid in gebruik. opgehaald bij bobshop voor 999,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
g3rr!t schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:39:

Het gemeten wattage van je klopt inderdaad, ik heb dat vaker gelezen.

Iedereen weet dat ik liefhebber ben van plasma en vaak hoor ik dan dat een plasma meer verbruikt.
Mensen vergeten dat niet alleen dat de plasma minder verbruikt bij donker beeld, maar ook dat de plasma alleen stroom verbruikt als deze aan staat.
Een plasma wordt meestal uitgezet, omdat er een echte uitknop op zit. (de plasma verbruikte ook 7 watt in standby bij iemand die het testte).
Een lcd wordt vaak op standby gezet en die 14 watt (andere hebben zelfs 16 watt gemeten) die verbruikt wordt is 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar....kassa!

Daarom is het uitzoeken van een zuinige koelkast ook heel nuttig, vanwege 365 dagen per jaar etc. Een zuinige koelkast helpt enorm om je stroomverbruik omlaag te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Xtinction schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:56:

Oh en nog een leuk vraagje voor PC gamers achter hun scherm: heeft iemand al een oplossing gevonden om muis en keyboard fatsoenlijk neer te zetten op de bank?

Alvast bedankt
Ik ben geen pc gamer, maar ikzelf heb mn muis op een ontbijt-op-bed dienblad liggen.
Dat is een harde vlakke plastic ding met een zachte zak eronder die gevuld is met hele kleine balletjes. Hierdoor kan je het dienblad helemaal vlak laten liggen, terwijl de ondergrond dat niet is. (hij is dus oorspronkelijk om je ontbijt op bed te eten, je kan m dan gewoon op je dekens leggen en is te koop bij blokker ofzo).

Mn toetsenbord ligt gewoon op schoot

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/CIMG0575.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 10-12-2008 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

We hebben hier thuis reeds een Samsung Full HD staan. Nu, ben ik toch niet tevreden van het beeld bij bv. voetbalwedstrijden: als het beeld stilstaat kan je bij wijze van spreke elk grassprietje staan (in HD), maar als het spel beweegt en de camera gaat mee wordt dat veld toch wel irritant troebel. Ligt dit aan de televisie ?

Bovendien zou ik een nieuwe LCD-tv willen kopen voor mijn kamer. Ik had graag een diameter van 81cm gehad, maar mijn budget is toch wel beperkt: meer dan 4 a 500 euro wil (kan) ik er echt niet aan geven. De verkoper in de winkel raadde me een Samsung aan: http://www.redcoon.be/ind...d/15005/Samsung_LE32A456/ voor 499 euro.

Nu, is dit volgens jullie een goede koop ? Of zijn er prijs-kwaliteit gezien beter modellen op de markt (moet daarom niet van Samsung zijn) ?

Wat ik met de TV wil doen: dvd's bekijken, véél voetbal bekijken in digitale kwaliteit (misschien HD), en vooral: films bekijken die ik op de pc afspeel en het scherm dus wil dupliceren op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
Vraag over de Samsung 40A756.

Ik probeerde eerst films en series vanaf me pc te kijken via de DLNA functie. (via UTP kabel, tv als odnerdeel van het netwerkt) Alleen pakte de tv heel veel formaten niet.

Daarna Tversity geinstalleerd, dit werkte perfect, alleen dan zit je met speciale codecs voor bepaalde formaten en hoop ge-edit voor de ondertitels. (dit ging met de playstation3 als media center, en dan via de HMDI kabel)

Nu mijn oplossing, een splitter kopen voor de DVI uitgang van me videokaart van me pc, en dan een DVI-DVI kabel op me tv aansluiten of een DVI-HDMI. Hoeveel verschil zal dit hebben in kwaliteit in vergelijking met het gebruik van Tversity? En maakt het uit of ik een DVI-DVI kabel pak, of DVI-HDMI, omdat de input toch altijd DVI blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:49
ind0mi schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:47:
[...]

Je zou ook bij bijv. Bol.com, Coolsound of Plasma Discounter kunnen bestellen. Die zijn aanzienlijk goedkoper dan Mediamarkt (ook al doen ze een paar honderd euro van de prijs af) en die leveren volgens mij ook gewoon Nederlandse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MadBear schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:41:
[...]

Je zou ook bij bijv. Bol.com, Coolsound of Plasma Discounter kunnen bestellen. Die zijn aanzienlijk goedkoper dan Mediamarkt (ook al doen ze een paar honderd euro van de prijs af) en die leveren volgens mij ook gewoon Nederlandse modellen.
Ik wist niet eens dat Bol.com TV's verkocht..en ik bestel serieus bijna iedere week wel iets daar. Grote kans dat ik daar wel slaag dan, prijzen vallen me mee. Ze hebben alleen de LE40A686 niet, maar de wel LE40A656...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Verkoopt BOL.COM al lang TV's? Het is daar echt niet duur!!! Zonde dat ik dit nu pas weet!!

De Samsung LE32a656 voor maar € 629,-!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47

Mfpower

In dubio

Ik heb iets vreemds. Ik heb m'n digitenne antenne aan m'n LE40A656 aangesloten, met een 5V inserter ertussen. Eindelijk kreeg ik goed digitenne ontvangst! Maar het was van korte duur (15 minuten...) want nu ineens krijg ik alleen maar groene blokjes (en dat ligt niet aan m'n ontvangst) of zwart beeld wat aan en uit gaat en m'n tv reageert in DTV mode helemaal nergens meer op. Ik moet 'm uitzetten voor ik een andere source kan selecteren bijvoorbeeld.

Het lijkt me dat de tuner kapot is of iets dergelijks. heeft iemand een soortgelijke ervaring? Anders maar even beroepen op de garantie...

• Pannekoek81
  • Laatst online: 21:59
Ik heb sinds deze week mn LE37A552 binnen. Wat een mooie tv :) Beeld via Tele2 (nog een half jaar dan overstappen naar misschien Ziggo HDTV), maar de tele2 digitale tv gaat over scart van de decoder, versatel SMT-6010E, naar de tv, echter nu kan de tv component aan. Dit schijnt beter beeld te moeten geven? Is dit zo? En als dit zo is, weet iemand of de decoder ook component kan sturen dmv de scart? (resultaat scart - component kabel)

• Roko
  • Niet online
roger1984 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:25:
Vraag over de Samsung 40A756.

Ik probeerde eerst films en series vanaf me pc te kijken via de DLNA functie. (via UTP kabel, tv als odnerdeel van het netwerkt) Alleen pakte de tv heel veel formaten niet.
Welke formaten speelt hij dan niet? Als hij alleen divx/xvid afspeelt zou ik altevreden zijn .

Kun je mij vertellen of er software voor mac (OSX) bij zit op de CD-ROM, of is het Windows only?

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 06:37
ik heb even rond geneusd maar kom er niet helemaal uit en ook niet met kieskeurig.nl enz.

ik heb mn oog laten vallen op een le46a656 maar vind de 856 ook mooi..maar deze ligt me eventjes te hoog qua prijs...
nou toetste ik per ongeluk verkeerd het typenummer in en kwam op een le46a676 en de 686 uit..maar wat is nou precies het verschil met deze 3 laatste versies??
Wat ik ook wil weten is hoe hebben jullie de tv hangen? op een draai scharnier gedeelte of strak aan de muur?
Wij hebben een betonnen muur en ik wil hem ophangen met een scharniermogelijkheid maar ben benieuwd hoe je kabel een beetje fatsoenlijk weg kan werken met die strips die te koop zijn.Totzover zie ik ook Vogelsteunen en kabelgootjes maar wat een prijs..niet te kort..
Is er ook iemand die een 46 inch heeft hangen met een satellietontvanger?
zoja;gebruik je dan een scartaansluiting?

edit/ verkeerd typenummer geplaatst. :(

Anoniem: 271286

Hoi,

Weet iemand waar je een nederlandse handleiding kan downloaden van de LE40A856 ?

In Spanje gekocht bij redcoon, komt eeen dezer dagen echter bij Samsung alleen engelse gezien.

Vast bedankt voor info hierover

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik zie m ook alleen in het Engels.

Wil je iets specifieks weten dan, over het toestel? Als je Engels niet zo heel goed is, wil ik wel ff voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:47:
Ik heb sinds deze week mn LE37A552 binnen. Wat een mooie tv :) Beeld via Tele2 (nog een half jaar dan overstappen naar misschien Ziggo HDTV), maar de tele2 digitale tv gaat over scart van de decoder, versatel SMT-6010E, naar de tv, echter nu kan de tv component aan. Dit schijnt beter beeld te moeten geven? Is dit zo? En als dit zo is, weet iemand of de decoder ook component kan sturen dmv de scart? (resultaat scart - component kabel)
Niemand die dit weet ? :|

Misschien maar kabeltje kopen en zien wat het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Roko schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:32:
[...]

Welke formaten speelt hij dan niet? Als hij alleen divx/xvid afspeelt zou ik altevreden zijn .

Kun je mij vertellen of er software voor mac (OSX) bij zit op de CD-ROM, of is het Windows only?
Ik heb de LE52A756, de software is voor Windows en Mac OS X. DivX en XVid speelt hij sowiezo af (net als MP3, JPG en nog wat formaten). MKV schijnt (geen 100% garantie) te kunnen alleen is de hardware niet snel genoeg dus gaat het stotteren.

DLNA software is ook te vinden voor Linux (door bijvoorbeeld TwonkyMedia).

Als je een stukje terug zoekt staat een post van mij met een heleboel vraag / antwoord over DLNA en Samsung.

[ Voor 8% gewijzigd door ronaldmathies op 12-12-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:47:
Nou Tele2 klantenservice gesproken. Reactie: wij weten het niet :X
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.